Ik was dan ook benieuwd hoe zo'n evenemt is, dit is email 3 hierover. Ik heb nog wel wat klachten over de dienstverlening van NL via de Brusselse ambassade dus misschien is dit een goed momentPWM schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:06:
Ik heb ook wel eens uitnodigingen voor dit soort avonden gehad. Nooit geweest. Ik denk dan echt: WTF moet ik daar? En dan staat zo'n Harm Kreulen daar. En dan? Hallo, ik ben PWM, ik vlieg wel eens met jullie? Ik mis altijd een beetje de drang om daar een biertje te gaan drinken.
Dat zijn ze ook niet. Maar voor budget-stoelen zaten ze niet verkeerd, en ik ben een kritische zitter.Dracula schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:09:
[...]
Hmz, waren de stoelen wel ok? Ze lijken niet heel dik op het zitvlak.
Woensdagavond met zijn tweeën gratis upgrade naar business class gekregen van KLM van Cartagena naar Amsterdam. Wat heerlijk is dat toch, voorin zitten.
Ik vroeg me wel af hoe ze mensen hier nou voor selecteren? Het is wel een vlucht die vanuit Bogota vertrekt en zat dus al bijna vol. We zaten in eerste instantie uit elkaar op de eerste rij bij de wc’s.
Ik vroeg me wel af hoe ze mensen hier nou voor selecteren? Het is wel een vlucht die vanuit Bogota vertrekt en zat dus al bijna vol. We zaten in eerste instantie uit elkaar op de eerste rij bij de wc’s.
Dat is niet bij elke luchtvaartmaatschappij hetzelfde maar het is een combinatie van factoren zoals: status bij de luchtvaartmaatschappij/alliantie, boekingsklasse, aantal mensen in de boeking, overboekingen en randomness, moment van inchecken etc.maxoss schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:34:
Woensdagavond met zijn tweeën gratis upgrade naar business class gekregen van KLM van Cartagena naar Amsterdam. Wat heerlijk is dat toch, voorin zitten.
Bij KLM is het volgens mij totaal random. Ik heb weleens naast iemand gezeten die voor het eerst KLM vloog en de upgrade naar voren kreeg terwijl ze eerder aan mij die stoel probeerde te verkopen met milesPolarBear schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:49:
[...]
Dat is niet bij elke luchtvaartmaatschappij hetzelfde maar het is een combinatie van factoren zoals: status bij de luchtvaartmaatschappij/alliantie, boekingsklasse, aantal mensen in de boeking, overboekingen en randomness, moment van inchecken etc.
Het is absoluut niet random in de meeste gevallen. Al kan het op een buitenstation vaker random zijn, naar gelang hoe zij op de hoogte zijn van de regels en toegang hebben tot het systeem.swtimmer schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:31:
[...]
Bij KLM is het volgens mij totaal random. Ik heb weleens naast iemand gezeten die voor het eerst KLM vloog en de upgrade naar voren kreeg terwijl ze eerder aan mij die stoel probeerde te verkopen met miles
Dinsdag was ik op CDG en kwam met metro aan op het moment dat op mijn boardings pas stond dat boarding begon.. dus rennen vliegen vallen en weer op staan.. en uiteraard was mijn gate de aller achterste..franssie schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:38:
[...]
Vind ik wel krap - toch afgelopen jaar meerdere keren meegemaakt dat alles vlot verliep, maar dat ik toch 40 minuten bezig was om van het station naar een B59 of D47 te lopen, en ik loop bovengemiddeld snel.
Bij Rotterdam zou ik een uur aandurven, bij Schiphol niet. Schiphol is een niet zo goed ontworpen luchthaven voor het huidige aantal vluchten en passagiers helaas.
Gelukkig had ik priority (BC) dus haalde ik het net.. sterker nog ik was er voordat EC ging boarden..
Op Schiphol ook een keer meegemaakt maar toen was ik wel gewoon EC.. bij verschillende rijen even gevraagd aan de andere of ik voor mocht.. en de security man gaf me een tip hoe de meute te vermijden (bovenlangs ipv direct roltrap af) toen haalde ik het ook op D47 oid..
Je kan dus mazzel hebben maar het blijft stressen op dat moment..
Normaal plan ik (op LHR T5) altijd in dat ik ongeveer een half uur voor boarding tijd bij security sta.. dan houd ik altijd tijd over.. met parkeren moet ik dan ongeveer 45 minuten voor boarden bij de pod parking zijn..
Nu heb ik via mijn bank een black card met Dragon lounge access en gratis upgrade voor meet&greet parking wat betekend dat ik voor de deur mijn auto kan afdroppen en dan nog ff in de lounge ontbijt kan halen.. ideaal.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik geloof vast dat er een systeem is. Ik weet alleen van collega's die BA of DELTA vliegen dat het beleid daar een stuk transparanter is en het eigenlijk altijd de high level pax zijn die upgrades krijgen.Fly-guy schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:38:
[...]
Het is absoluut niet random in de meeste gevallen. Al kan het op een buitenstation vaker random zijn, naar gelang hoe zij op de hoogte zijn van de regels en toegang hebben tot het systeem.
Bij Delta vrijwel altijd gratis een upgrade gehad toen ik vloog ('maar' Medallion Gold), in ieder geval naar comfort, maar bij KLM nooit.swtimmer schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:13:
[...]
Ik geloof vast dat er een systeem is. Ik weet alleen van collega's die BA of DELTA vliegen dat het beleid daar een stuk transparanter is en het eigenlijk altijd de high level pax zijn die upgrades krijgen.
Sometimes you need to plan for coincidence
delta is bij mij 8/10 en klm 3/10 qua aantal upgrades,bij delta is het systeem in ieder geval duidelijk,al lijkt het wel steeds minder te worden.(plat)
klm is bij mij echt compleet onduidelijk
ze houden ook gewoon stoelen leeg als niemand de upgrade koopt…..terwijl je daar makkelijk goodwill mee kweekt….
klm is bij mij echt compleet onduidelijk
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Precies. Collega van mij zat in Eco Comfort en had de stoel naast hem vrij. Inflight wilden we wat overleggen voor onze presentatie, dus ik was daarheen verhuisd met mijn laptop maar werd gewoon weer teruggebonjourd. Ik mocht blijven zitten als ik de upgrade, in air, nog even afrekende.mrsar schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:22:
delta is bij mij 8/10 en klm 3/10 qua aantal upgrades,bij delta is het systeem in ieder geval duidelijk,al lijkt het wel steeds minder te worden.(plat)
klm is bij mij echt compleet onduidelijkze houden ook gewoon stoelen leeg als niemand de upgrade koopt…..terwijl je daar makkelijk goodwill mee kweek….

Er zijn bij Delta denk ook gewoon teveel status houders. En de Delta statushouders hebben voorrang op de Skyteam statushouders, hierdoor is het als KLM platinum op hun systeem erg lastig een upgrade te krijgen. Maar, het systeem is wel heel duidelijk :-)mrsar schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:22:
klm is bij mij echt compleet onduidelijkze houden ook gewoon stoelen leeg als niemand de upgrade koopt…..terwijl je daar makkelijk goodwill mee kweek….
ik stond op ticket (in delta app) eigenlijk altijd als platinum medaillon,geen idee of dat uitmaakt.swtimmer schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:42:
[...]
Er zijn bij Delta denk ook gewoon teveel status houders. En de Delta statushouders hebben voorrang op de Skyteam statushouders, hierdoor is het als KLM platinum op hun systeem erg lastig een upgrade te krijgen. Maar, het systeem is wel heel duidelijk :-)
2 maanden terug trouwens na een vertraging van 5 uur (nue-ams) en veel gezelligheid in de kleine lounge,bij de heren uit de lounge in business gaan zitten, en na een kort overleg achter het gordijntje door de stewards kon ik blijven zitten, kan de combi van vertraging en gezelligheid zijn maar de uitkomst kan dus nog wel eens verschillenHmmbob schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:27:
[...]
Precies. Collega van mij zat in Eco Comfort en had de stoel naast hem vrij. Inflight wilden we wat overleggen voor onze presentatie, dus ik was daarheen verhuisd met mijn laptop maar werd gewoon weer teruggebonjourd. Ik mocht blijven zitten als ik de upgrade, in air, nog even afrekende.
[ Voor 20% gewijzigd door mrsar op 13-09-2019 14:47 ]
Niet alleen het beleid ook de beschikbaarheid van systemen en tools. Op de screens bij de Delta gates en op je Delta app heb je toegang tot de upgrade en standby lijsten en kan je precies zijn hoeveel stoelen er nog vrij zijn en waar je staat op de lijst.
Ook fijn dat je vaak al 120 uur/5 dagen van te voren de upgrade krijgt.
KLM heeft die tools jammer genoeg niet, FF upgraden is meerwerk dus nemen ze eigenlijk altijd de mensen die als laatste inchecken om de laatste vrije stoelen op te vullen.
Ook fijn dat je vaak al 120 uur/5 dagen van te voren de upgrade krijgt.
KLM heeft die tools jammer genoeg niet, FF upgraden is meerwerk dus nemen ze eigenlijk altijd de mensen die als laatste inchecken om de laatste vrije stoelen op te vullen.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
wat zijn die gate gezichtscanners trouwens razend snel bij delta,nog geen seconde volgens mij,je loopt er gewoon langs....gozer achter me die vertelde mij dat hij in die wereld werkt en was ook behoorlijk impressed bij de scanners, hij was ook gekke bekken aan het trekken bij het erlangs lopen maar werd alsnog herkent
2 weken verder, maar KLM heeft het vergoed .PWM schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:34:
Ik heb voor 400,- om moeten boeken bij KLMIk had een vlucht woensdagochtend maar moet in Manchester zijn voor een meeting. Nu vlieg ik vanmiddag waarbij alles business beschikbaar was. Plus hotel en aanpassing huurauto ben ik 700,- verder.
Zal je zien dat die vlucht morgenochtend wel gaat....
Ik ken het systeem ook niet, maar ik ik heb het vermoeden dat het upgraden van high level pax niet altijd wil doen omdat ze van mening zijn dat het gedrag veroorzaakt waarbij men express goedkopere stoelen betaalt omdat ze toch een upgrade krijgen...swtimmer schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:13:
[...]
Ik geloof vast dat er een systeem is. Ik weet alleen van collega's die BA of DELTA vliegen dat het beleid daar een stuk transparanter is en het eigenlijk altijd de high level pax zijn die upgrades krijgen.
Of dat ook zo is, ik hoop dat de desbetreffende afdeling daar een goede kijk op heeft.
Dus jij verwacht dat je, zonder te betalen op een betere stoel mag gaan zitten omdat niemand die gekocht heeft?Hmmbob schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:27:
[...]
Precies. Collega van mij zat in Eco Comfort en had de stoel naast hem vrij. Inflight wilden we wat overleggen voor onze presentatie, dus ik was daarheen verhuisd met mijn laptop maar werd gewoon weer teruggebonjourd. Ik mocht blijven zitten als ik de upgrade, in air, nog even afrekende.
Zo werkt het niet. Lappen of terug naar je betaalde stoel..
Volgens mij zien Delta en KLM hun elite levels als gelijk idd. KLM laat Delta leden ook als FB Plat/Gold/etc zien.mrsar schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:46:
[...]
ik stond op ticket (in delta app) eigenlijk altijd als platinum medaillon,geen idee of dat uitmaakt.
Ik heb recent voor 't eerst in heel lang een economy vlucht met Delta geboekt binnenlands, in ieder geval kon ik (als KL Gold) de "Medallion-only" stoelen selecteren. Volgende maand zien wat 't wordt qua upgrades.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nope, dat verwacht ik niet. Ik schreef dat we die gebruikten om te overleggen over een presentatie, maar daar was de FA ook niet van gediend en stuurde me dwingend weg. Daar had ik wat moeite mee (de manier waarop).Fly-guy schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:54:
Dus jij verwacht dat je, zonder te betalen op een betere stoel mag gaan zitten omdat niemand die gekocht heeft?
Zo werkt het niet. Lappen of terug naar je betaalde stoel..
Het betrof overigens een trans-Atlantische vlucht van 10+ uur, waarbij mijn spullen gewoon op mijn eigen plek lagen en ik enkel met de laptop naast de collega zat. Het is niet dat ik me daar gesettled had en mee wilde profiteren (?) oid.
Die cabine is er niet allen voor je collega, maar ook voor de andere passagiers die ervoor betaald hebben. Als ik meer betaal voor een hogere klasse (en dat doe ik wel vaker), dan zie ik ook liever niet dat mensen dat cabinedeel gaan gebruiken voor een vergadering omdat een van hen voor een stoel heeft betaald.Hmmbob schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:39:
Nope, dat verwacht ik niet. Ik schreef dat we die gebruikten om te overleggen over een presentatie, maar daar was de FA ook niet van gediend en stuurde me dwingend weg. Daar had ik wat moeite mee (de manier waarop).
Het betrof overigens een trans-Atlantische vlucht van 10+ uur, waarbij mijn spullen gewoon op mijn eigen plek lagen en ik enkel met de laptop naast de collega zat. Het is niet dat ik me daar gesettled had en mee wilde profiteren (?) oid.
Van mij mogen FAs veel strenger zijn, net als met bagage.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Levert ze extra inkomsten/commisie opHmmbob schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:27:
[...]

Als alles goed is sta je op de DoD als Delta Plat/Gold/Silver Medallion in hun system en ga ook voor Delta Golds/Silver. Da's tenminste de ervaring van sommige of mijn reisgenoten.CyBeR schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:03:
[...]
Volgens mij zien Delta en KLM hun elite levels als gelijk idd. KLM laat Delta leden ook als FB Plat/Gold/etc zien.
Ik heb recent voor 't eerst in heel lang een economy vlucht met Delta geboekt binnenlands, in ieder geval kon ik (als KL Gold) de "Medallion-only" stoelen selecteren. Volgende maand zien wat 't wordt qua upgrades.
De laatste tijd laat AF/KLM trouwens de Delta Air Lines status zien en niet zoals eerder, de FB levels;

[ Voor 35% gewijzigd door Grouchy op 13-09-2019 17:30 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Cabincrew krijgt geen commissie op de upgrades, alleen de onboard tax free sales.Grouchy schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:12:
[...]
Levert ze extra inkomsten/commisie op, is geloof ik al sinds de introductie;
Ik ben geneigd zo'n authentiek ogend boekje meer te geloven dan jou, no offenseFly-guy schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:32:
[...]
Cabincrew krijgt geen commissie op de upgrades, alleen de onboard tax free sales.
Ik probeer me te bedenken wat er achter de aankomsttijd zou kunnen staan wat verstopt moet worden…Grouchy schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:12:
[...]
De laatste tijd laat AF/KLM trouwens de Delta Air Lines status zien en niet zoals eerder, de FB levels;
[Afbeelding: BP AMS TLV KLM]
Oh de data.
De datum.CyBeR schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:34:
[...]
Ik probeer me te bedenken wat er achter de aankomsttijd zou kunnen staan wat verstopt moet worden…
Vrienden van ons gaan trouwen in Bogota 2 november.
Graag willen wij hierbij aanwezig zijn en zijn we bezig met het plannen van de vluchten.
Maandag 28-10 t/m 5-11, via Skyscanner kom ik uit op bijv. AirEuropa voor zo'n 550 eu.
Zie alleen dat die schurken 100 euro per koffer per traject rekenen oftewel er komt voor ons zo'n 200 euro bij.
Ben zelf Flying Blue explorer member, zou ik hier nog iets mee kunnen doen?
Iemand nog een gouden tip, om dit te voorkomen?
Graag willen wij hierbij aanwezig zijn en zijn we bezig met het plannen van de vluchten.
Maandag 28-10 t/m 5-11, via Skyscanner kom ik uit op bijv. AirEuropa voor zo'n 550 eu.
Zie alleen dat die schurken 100 euro per koffer per traject rekenen oftewel er komt voor ons zo'n 200 euro bij.
[ Voor 5% gewijzigd door willemvdvliet op 15-09-2019 13:19 ]
Het is 1 week, naar een warm land. Wellicht dat je met 2 carry-ons een heel eind komt?willemvdvliet schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:18:
"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"
Soms kun je via kayak of skyscanner tickets van KLM kopen waar de bagage bij is inbegrepen. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je van schurken kunt spreken als je voor 550 euro goed verzorgd en zonder tussenstop naar Bogota en terug wordt gevlogen.willemvdvliet schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:18:
Bogota ligt vrij hoog en is niet zo warm.Sjoerten schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:24:
[...]
Het is 1 week, naar een warm land. Wellicht dat je met 2 carry-ons een heel eind komt?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Uiteindelijk nog een vlucht deels bij BA en Avianca 29 eu duurder maar dan met ruimbagage.Sjoerten schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:24:
[...]
Het is 1 week, naar een warm land. Wellicht dat je met 2 carry-ons een heel eind komt?
Gisteren sinds tijden weer met Transavia gevlogen.
Twee dagen voor vertrek een SMS gekregen dat de vlucht door TUI zou worden uitgevoerd. Een dag later nog een SMS dat dit toch niet het geval zal zijn. En toen nog een SMS dat ze het verkeerde vluchtnummer in de vorige SMS hadden gebruikt. Okee..
Maar op Schiphol direct een uur vertraging op het bord. Erg vervelend bij 6:35 vertrek, als je dus blijkbaar nog een uur langer op bed had kunnen blijven liggen.
Echter, geen crew aanwezig ten tijde van boarding time, dus nog verdere vertraging. Vertrek van de polderbaan, en dan bij aankomst is onze gate ondertussen ook nog vergeven en moeten we nogmaals 30 min wachten tot een gate vrij komt.
Wat blijkt..Transavia wilde de vlucht graag uitbesteden aan TUI, welke dit uiteindelijk niet geaccepteerd heeft. Echter heeft transavia vergeten om zelf crew te regelen, en moest er dus om 6:35AM nog crew gezocht worden. Hence de vertraging.
Wat een prutsers.
Twee dagen voor vertrek een SMS gekregen dat de vlucht door TUI zou worden uitgevoerd. Een dag later nog een SMS dat dit toch niet het geval zal zijn. En toen nog een SMS dat ze het verkeerde vluchtnummer in de vorige SMS hadden gebruikt. Okee..
Maar op Schiphol direct een uur vertraging op het bord. Erg vervelend bij 6:35 vertrek, als je dus blijkbaar nog een uur langer op bed had kunnen blijven liggen.
Echter, geen crew aanwezig ten tijde van boarding time, dus nog verdere vertraging. Vertrek van de polderbaan, en dan bij aankomst is onze gate ondertussen ook nog vergeven en moeten we nogmaals 30 min wachten tot een gate vrij komt.
Wat blijkt..Transavia wilde de vlucht graag uitbesteden aan TUI, welke dit uiteindelijk niet geaccepteerd heeft. Echter heeft transavia vergeten om zelf crew te regelen, en moest er dus om 6:35AM nog crew gezocht worden. Hence de vertraging.
Wat een prutsers.
[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 15-09-2019 20:59 ]
@Xandrios wow - doet me denken aan het vroegere "if you have time to spare, fly MartinAir".
Inderdaad wat een prutsers.
@willemvdvliet ik zie een vlucht op matrix van ITA voor 6xx met klm, mischien kanje daar wel iets met je FB/
edit2: linken werkt niet.
Inderdaad wat een prutsers.
@willemvdvliet ik zie een vlucht op matrix van ITA voor 6xx met klm, mischien kanje daar wel iets met je FB/
edit2: linken werkt niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| Itinerary Amsterdam (AMS) to Bogota (BOG) — Mon, Oct 28 KLM 745 Dep: 9:40 am Arr: 2:45 pm 11h 5m Boeing 787 Economy (V) Meal Bogota (BOG) to Amsterdam (AMS) — Mon, Nov 4 Overnight flight Bogota (BOG) to Cartagena (CTG) — Mon, Nov 4 KLM 745 Dep: 4:20 pm Arr: 5:45 pm 1h 25m Boeing 787 Economy (X) Meal Stop in CTG 1h 10m Cartagena (CTG) to Amsterdam (AMS) — Mon, Nov 4 KLM 745 Dep: 6:55 pm Arr: 10:30 am 9h 35m Boeing 787 Economy (X) Meal Tue, Nov 5 Mileage 11,134 total miles Airport Information Amsterdam Schiphol Airport (AMS) Bogota El Dorado International (BOG) Cartagena Rafael Nunez International (CTG) Cost per passenger (including taxes & fees) €652.57 Total cost for 1 passenger €652.57 |
[ Voor 117% gewijzigd door franssie op 16-09-2019 02:15 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Omdat we het hebben van een klein kind onze reisplannen in de weg willen laten zitten
heb ik gisteren maar tickets naar Bali geboekt voor volgend jaar maart. Ze is dan 10 maanden, dat zou wel moeten kunnen...en over het algemeen hoor ik zeer positieve verhalen over het reizen met kinderen naar/op Bali. Dus we wagen het er maar op
Gebruik gemaakt van een aanbieding van Qatar Airways én nog 5% extra korting voor het boeken via de app (wat echt zo'n draconische experience was dat het volstrekt terecht is dat ze daar extra korting voor geven....), voor business betaalde ik nu 1500 pp per volwassene en nog een kleine 200 euro aan tax voor m'n dochter. Hopelijk op AMS-DOH v.v. niet één van de gevreesde equipment changes want de dropoff van de Qsuites naar de oude 773 business class is behoorlijk.
Gebruik gemaakt van een aanbieding van Qatar Airways én nog 5% extra korting voor het boeken via de app (wat echt zo'n draconische experience was dat het volstrekt terecht is dat ze daar extra korting voor geven....), voor business betaalde ik nu 1500 pp per volwassene en nog een kleine 200 euro aan tax voor m'n dochter. Hopelijk op AMS-DOH v.v. niet één van de gevreesde equipment changes want de dropoff van de Qsuites naar de oude 773 business class is behoorlijk.
BA heeft bij mij nog niks laten horen.. alleen een partial refund maar van mijn claim heb ik niks gehoord..PWM schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:40:
[...]
2 weken verder, maar KLM heeft het vergoed .

In april vlieg ik het traject Amsterdam-SFO en terug met United.
Nu kijk ik nog eens op de United-app en zie ik dat de vluchturen zijn aangepast.
Kleine aanpassingen heb ik reeds meegemaakt, maar nu is mijn heenvlucht bijna 1uur vroeger dan oorspronkelijk en mijn terugvlucht 2u20min later.
Vooral de terugvlucht vind ik wat vervelend, want komende van Hawaii hadden we al een layover van 9u in SFO, die nu bijna 12u wordt.
Moet ik dit zomaar accepteren? (ik kreeg hier ook nooit geen melding van)
Nu kijk ik nog eens op de United-app en zie ik dat de vluchturen zijn aangepast.
Kleine aanpassingen heb ik reeds meegemaakt, maar nu is mijn heenvlucht bijna 1uur vroeger dan oorspronkelijk en mijn terugvlucht 2u20min later.
Vooral de terugvlucht vind ik wat vervelend, want komende van Hawaii hadden we al een layover van 9u in SFO, die nu bijna 12u wordt.
Nee hoef je niet zomaar te accepteren.sandpatt schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:34:
Voordat je belt kijk je wat wel voor je werkt en hierna United bellen om het eea om te boeken;
If your scheduled departure or arrival time changes by 30 minutes or more, we're happy to try to find other available flight options that meet your needs. Please keep the following in mind when you call:
Your origin and destination will have to be the same as on your original itinerary.
If you have a connection, you may be able to choose a different connecting city or airport.
Alternative flights must be operated by United or our United Express® partners.
If we aren't able to find any other flights that meet your needs, requesting a refund may be an option. See the section below for more information.
edit: nieuwe staking FNV bij KLM op woensdag van 13:00 tot 17:00
[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 16-09-2019 15:34 ]
Anoniem: 320788
https://www.nu.nl/economi...akt-woensdag-opnieuw.html
Staking klm grondpersoneel
Woensdag middag van 1300uur tot 1700uur
Staking klm grondpersoneel
Woensdag middag van 1300uur tot 1700uur
Vraag me af of je zo rouwig moet zijn als het de normale 773 is i.p.v. de QSuites, zeker met zon heel klein kind.Daniel schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:22:
Omdat we het hebben van een klein kind onze reisplannen in de weg willen laten zittenheb ik gisteren maar tickets naar Bali geboekt voor volgend jaar maart. Ze is dan 10 maanden, dat zou wel moeten kunnen...en over het algemeen hoor ik zeer positieve verhalen over het reizen met kinderen naar/op Bali. Dus we wagen het er maar op
![]()
Die oudere stoelen zijn super comfortabel, en je kan makkelijk naast elkaar bewegen als stel omdat het een 2x2x2 opstelling is i.p.v. zon divider er tussen. Dat maakt het positioneren van een 10 maanden oude koter veel makkelijker. Met een beetje geluk is de stoel naast je vrij en heeft de kleine zijn eigen stoel!
Wij merkte dat een van ons steeds moest omlopen (door de hele cabine!) als we iets met onze kids wilde doen aan de andere kant bij de huidige generatie business Class stoelen in 1x2x1 opstelling.
Neemt niet weg dat ik ook zeker de Qsuites zou prefereren boven de vorige BC, maar het heeft ook zijn voordelen 😀
American Express vraagbaak
Wij zijn aan het kijken voor een vakantie in juni 2020. We willen ongeveer 23 dagen naar Colombia, zodat we na aftrek van ongeveer 2 reisdagen nog 21 dagen overhebben om vakantie te houden.
Nu willen we direct vliegen, dit kan vanuit AMS met KLM. Heenreis naar Bogota en terugreis vanaf Cartagena. Na wat zoekwerk ik gevonden dat ik
3-6-20 van AMS naar BOG
25-6-20 van CTG naar AMS
kan voor 1590 euro voor 2 personen.
Nu twijfelen we erg of we nu al moeten boeken of nog af moeten wachten. Ik vind het een goede prijs, nette airline en geen transfers. Iemand bekend met het prijsverloop van KLM?
Nu willen we direct vliegen, dit kan vanuit AMS met KLM. Heenreis naar Bogota en terugreis vanaf Cartagena. Na wat zoekwerk ik gevonden dat ik
3-6-20 van AMS naar BOG
25-6-20 van CTG naar AMS
Nu twijfelen we erg of we nu al moeten boeken of nog af moeten wachten. Ik vind het een goede prijs, nette airline en geen transfers. Iemand bekend met het prijsverloop van KLM?
Hoe kom je op 1590 euro? Via klm.nl kom ik op 1430 euro voor 2 personen, plus 100 euro per koffer. Begin januari zijn de werelddealweken die je af zou kunnen wachten, maar de prijzen in juni kunnen zo omhoogschieten.dbzfan schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:09:
Wij zijn aan het kijken voor een vakantie in juni 2020. We willen ongeveer 23 dagen naar Colombia, zodat we na aftrek van ongeveer 2 reisdagen nog 21 dagen overhebben om vakantie te houden.
3-6-20 van AMS naar BOG
25-6-20 van CTG naar AMS
We hebben wel de middenrij gekozen waarbij je achterwaarts vliegt. Dan zitten de stoelen vrijwel tegen elkaar aan waardoor er zelfs een (soort van) tweepersoons bed gemaakt kan worden. Als je de vooruit gerichte middenstoelen pakt heb je aan de divider-kant nog een soort klein bankje wat handig kan zijn, maar wij hadden toch liever alles dicht bij elkaar.Stinger_Ventura schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:22:
[...]
Vraag me af of je zo rouwig moet zijn als het de normale 773 is i.p.v. de QSuites, zeker met zon heel klein kind.
Die oudere stoelen zijn super comfortabel, en je kan makkelijk naast elkaar bewegen als stel omdat het een 2x2x2 opstelling is i.p.v. zon divider er tussen. Dat maakt het positioneren van een 10 maanden oude koter veel makkelijker. Met een beetje geluk is de stoel naast je vrij en heeft de kleine zijn eigen stoel!
Wij merkte dat een van ons steeds moest omlopen (door de hele cabine!) als we iets met onze kids wilde doen aan de andere kant bij de huidige generatie business Class stoelen in 1x2x1 opstelling.
Neemt niet weg dat ik ook zeker de Qsuites zou prefereren boven de vorige BC, maar het heeft ook zijn voordelen 😀
Op de 787 (DOH-DPS en vv) zit je inderdaad wel echt apart maar daar heb ik twee keer stoel 1A waar een wiegje past. Dus hopelijk krijgen ze dat gefixed, anders wordt het wel een lange dag
Die prijs hebben wij ook ongeveer betaald incl koffers. Wij zijn net terug.dbzfan schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:09:
3-6-20 van AMS naar BOG
25-6-20 van CTG naar AMS
Ik zou me er later nog eens zorgen over maken; grote kans dat het nog een keer gaat wijzigen...sandpatt schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:34:
In april vlieg ik het traject Amsterdam-SFO en terug met United.
...
Grappig, ik vloog laatst ook weer Transavia sinds tijden..Xandrios schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:56:
Gisteren sinds tijden weer met Transavia gevlogen.

Orange2Fly was voor mij een onbekende maatschappij en na wat Googlen had ik direct geen zin meer in die vlucht. Gelukkig uiteindelijk toch nóg een wissel.
Die avond deden we ORY-AMS en dat was de laatste vlucht van de dag. Alle "verse" producten zoals broodjes móesten weg en werden voor de halve prijs aangeboden. Ik heb 45 minuten lang naar de FA geluisterd die het gehele menu heeft staan oplezen in twee talen. Om 10 uur 's avonds word je dat ook snel zat.
Dat terzijde vond ik Transavia eigenlijk een prima product voor de prijs. Vriendelijk, schoon, en een nieuwe 738.
Das precies wat ik ook kreeg. Maar dan TUI België ipv Orangefly. En ik had nog een 3e bericht omdat ze het vluchtnummer verkeerd hadden, en 4e omdat er vertraging was.
Vlucht was opzich wel OK. Pitch tussen de stoelen was erg krap, maar nadat ik mezelf verplaatst had naar een rij met middelste stoel vrij was dat prima. Catering on board was on par met Ryanair ed (ook qua prijs helaas).
Wat ik wel érg irritant vond is dat je na inchecken je stoel niet meer kan aanpassen. Meestal check ik nog een paar keer of de middelste stoel leeg blijft, en indien niet verplaats ik mezelf. Die tactiek werkte echter niet, maar ik had geluk dat ik aan boord nog kon switchen.
Vlucht was opzich wel OK. Pitch tussen de stoelen was erg krap, maar nadat ik mezelf verplaatst had naar een rij met middelste stoel vrij was dat prima. Catering on board was on par met Ryanair ed (ook qua prijs helaas).
Wat ik wel érg irritant vond is dat je na inchecken je stoel niet meer kan aanpassen. Meestal check ik nog een paar keer of de middelste stoel leeg blijft, en indien niet verplaats ik mezelf. Die tactiek werkte echter niet, maar ik had geluk dat ik aan boord nog kon switchen.
[ Voor 26% gewijzigd door Xandrios op 16-09-2019 23:23 ]
Bedankt voor de info!Grouchy schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:45:
[...]
Nee hoef je niet zomaar te accepteren.
Voordat je belt kijk je wat wel voor je werkt en hierna United bellen om het eea om te boeken;
If your scheduled departure or arrival time changes by 30 minutes or more, we're happy to try to find other available flight options that meet your needs. Please keep the following in mind when you call:
Your origin and destination will have to be the same as on your original itinerary.
If you have a connection, you may be able to choose a different connecting city or airport.
Alternative flights must be operated by United or our United Express® partners.
If we aren't able to find any other flights that meet your needs, requesting a refund may be an option. See the section below for more information.
edit: nieuwe staking FNV bij KLM op woensdag van 13:00 tot 17:00
Snel even gekeken en de alternatieve routes zijn eigenlijk nog minder interessant dan wat ik nu heb.
Zal mij er later dan eens in verdiepen.
Misschien kan ik er een gratis upgrade naar Premium Economy of Lounge Pass uithalen?
Ja ik heb het vaak meegemaakt dat tussen boeken en datum van afreizen de vlucht meermaals wordt gewijzigd, maar meestal is dit dan maar 10min oid.Hmmbob schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:37:
[...]
Ik zou me er later nog eens zorgen over maken; grote kans dat het nog een keer gaat wijzigen...
Ik heb weer flink wat Krisflyer miles uitgegeven. Dit keer tweemaal 124k miles voor een retour Singapore-Auckland met Singapore Airlines in hun 777-300ER, volgens mij is de business class opstelling van 2013 en schijnt redelijk goed te zijn.
Tot dusver zijn bijna alle SQ vluchten van mij in de A350-900 geweest en helaas is de business class seats daar te klein voor mij om fijn in te slapen, hopen dat het in de 777 een stuk beter is.
Tot dusver zijn bijna alle SQ vluchten van mij in de A350-900 geweest en helaas is de business class seats daar te klein voor mij om fijn in te slapen, hopen dat het in de 777 een stuk beter is.
Bij 10 maanden een hangend wiegje? Daar kruipt de baby zo uit en dat is erg gevaarlijk. Beter zoek je een plekje waar die wieg op de vloer kan staan. Bij Xiamen 787 economy is dat bijvoorbeeld rij 41.Daniel schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:54:
[...]Op de 787 (DOH-DPS en vv) zit je inderdaad wel echt apart maar daar heb ik twee keer stoel 1A waar een wiegje past. Dus hopelijk krijgen ze dat gefixed, anders wordt het wel een lange dagHoewel ik ook wel goede verhalen hoor over personeel dat even wil babysitten zodat jij kan eten etc.
Lekker!
Ik ben daar niet zo bang voor. Ik zit er zelf naast, en het is meer om te slapen. We hebben geen nachtvluchten dus ik zal zelf de hele tijd gewoon wakker zijn.Napsju schreef op donderdag 19 september 2019 @ 03:27:
[...]
Bij 10 maanden een hangend wiegje? Daar kruipt de baby zo uit en dat is erg gevaarlijk. Beter zoek je een plekje waar die wieg op de vloer kan staan. Bij Xiamen 787 economy is dat bijvoorbeeld rij 41.
Overigens blijk je in de Qsuites ook een bassinet kwijt te kunnen, op 11B en 11J. Dus die maar meteen geboekt.
benieuwd of het een errorfare blijkt te zijn en gecancelled gaat worden,maar ik ga naar ethiopie volgend jaar in KQ business voor 430 euro,min verblijf is een week. dus mocht je nog 90 xp nodig hebben en een wat meer aparte route willen doen 
kan op heel wat data.
kan op heel wat data.
[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 19-09-2019 18:49 ]
Goede vondst, las dat Khartoum ook beschikbaar was
klopt maar leek me een minder goed ideeGrouchy schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:35:
Goede vondst, las dat Khartoum ook beschikbaar was
Is het de moeite waard om de klm lounge te bezoeken op Schiphol, tegen betaling? Ben er nooit geweest en nu ik met KLM ga reizen (continentaal), wellicht wel eens leuk.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Toegang tot de KLM Crown Lounge is afgelopen maand nog verhoogt. Je betaalt €65 op de luchthaven, vooraf via de app/website €55.Ps3gamer91 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:58:
Is het de moeite waard om de klm lounge te bezoeken op Schiphol, tegen betaling? Ben er nooit geweest en nu ik met KLM ga reizen (continentaal), wellicht wel eens leuk.
Dat is imo vrij fors voor wat je er voor krijgt.
Zou eerst in een KLM crown lounge lounge meeting thread vragen (of hier
persoonlijk voor dat geld zou ik het niet doen,wanneer vlieg je?
Voor 20-25 euro (grofweg de kosten van een maaltijd + wat bier ergens anders) zou ik het *heeeeeeel* misschien overwegen, het eten is meestal niet geweldig en het observatieplatform wat ze hebben (of wat het ook is) is ook niet veel soeps.
Voor 55-65 euro nog niet misschien, dat is echt zonde van je geld.
Voor 55-65 euro nog niet misschien, dat is echt zonde van je geld.
leeg
Laatste keer dat ik er zat (begin augustus) was het er zo stervens druk dat bijna nergens plek was. Zit dan liever in de Aspire Lounge (via AMEX). Vond het niet de moeite waard ook al was het zelfs gratis door de bclass vlucht.Ps3gamer91 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:58:
Idem voor de Sky Priority boarding trouwens... er zijn echt teveel statushouders.
[ Voor 12% gewijzigd door eMiz0r op 20-09-2019 06:51 ]
Ik ga 11 oktober.mrsar schreef op donderdag 19 september 2019 @ 23:04:
persoonlijk voor dat geld zou ik het niet doen,wanneer vlieg je?
De prijzen zijn wel redelijk hoog inderdaad.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Net een dag te vroeg, ik vlieg de 12e.Ps3gamer91 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:42:
[...]
Ik ga 11 oktober.
Lounges zijn vooral handig als je een lange overstap heb.
Er zijn ook andere, goedkopere lounges:Ps3gamer91 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:42:
[...]
Ik ga 11 oktober.
https://www.amsterdamtips.com/schiphol-airport-lounges
Wat bij de KLM lounge wel leuk is dat er een self-tap heineken bar is..
Maar 55/65 euro zou ik er niet voor over hebben..
Volgende week met A330 hen en 787 terug naar Madrid. Als het goed is heeft de A330 ook de nieuwe business inmiddels. Je zit 3 uurtjes, dus niet superbelangrijk, maar beentjes gestrekt blijft wel lekker.
Nee, zelfs op Schiphol kan je voor dat bedrag wel normaal eten elders.
NietToolkiT schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:54:
[...]
Nee, zelfs op Schiphol kan je voor dat bedrag wel normaal eten elders.
Dus je kan er niet eens bier tappen?ToolkiT schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:54:
[...]
Er zijn ook andere, goedkopere lounges:
https://www.amsterdamtips.com/schiphol-airport-lounges
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Er is een bar waar je zelf kan tappen..
Maar is dat 60 waard? IMHO niet..
Heineken =/= bierToolkiT schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:37:
[...]
ik volg het ff niet geloof ik..
Er is een bar waar je zelf kan tappen..
Maar is dat 60 waard? IMHO niet..
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
DOH!

Die had ik moeten zien aankomen..
Weer sinds tijden maandag in de KLM Lounge geweest op Schiphol, maar wat is het daar ongelofelijk druk geworden zeg. Ik begrijp dat dit niet langer vol te houden is, de eisen om een level te halen met lounge access moet echt omhoog denk ik als men de kwaliteit op niveau willen houden. Het is fijn hoor een bak koffie te nemen zonder dat je €4,50 moet afrekenen maar het food aanbod vond ik vrij basis., broodje , plakje kaas en plakje kipfilet. Van het warme buffet heb ik niet genomen maar ik zag vooral veel rijst
. Hé en aan de andere kant, het is gratis dus je moet een gegeven paard ook niet in de bek kijken
[ Voor 8% gewijzigd door ChiLLeR op 20-09-2019 16:26 ]
>> Signature?
Ik was begin dit jaar in newark in de polaris lounge.. dat is toch wel even heel wat anders.ChiLLeR schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:26:
Weer sinds tijden maandag in de KLM Lounge geweest op Schiphol, maar wat is het daar ongelofelijk druk geworden zeg. Ik begrijp dat dit niet langer vol te houden is, de eisen om een level te halen met lounge access moet echt omhoog denk ik als men de kwaliteit op niveau willen houden. Het is fijn hoor een bak koffie te nemen zonder dat je €4,50 moet afrekenen maar het food aanbod vond ik vrij basis., broodje , plakje kaas en plakje kipfilet. Van het warme buffet heb ik niet genomen maar ik zag vooral veel rijst. Hé en aan de andere kant, het is gratis dus je moet een gegeven paard ook niet in de bek kijken
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Die 65 euro is ook duidelijk ontmoedigingsbeleid maar er waren denk ik al erg weinig mensen die tegen betaling gingen.
Ik vind de KLM lounge gewoon onprettig...zo vol. Nu hebben meer airlines dit met hun flagship lounges op hun thuisbasis, maar KLM maakt het wel heel bont. F&B aanbod is ook nogal karig tenzij je in dat restaurant erboven gaat betalen.
Privium Airside of Aspire is niet echt slechter en vaak rustiger.
Ik vind de KLM lounge gewoon onprettig...zo vol. Nu hebben meer airlines dit met hun flagship lounges op hun thuisbasis, maar KLM maakt het wel heel bont. F&B aanbod is ook nogal karig tenzij je in dat restaurant erboven gaat betalen.
Privium Airside of Aspire is niet echt slechter en vaak rustiger.
[ Voor 79% gewijzigd door Daniel op 21-09-2019 08:24 ]
Staat nu ook op FT en SF.mrsar schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:21:
benieuwd of het een errorfare blijkt te zijn en gecancelled gaat worden,maar ik ga naar ethiopie volgend jaar in KQ business voor 430 euro,min verblijf is een week. dus mocht je nog 90 xp nodig hebben en een wat meer aparte route willen doen
kan op heel wat data.
American Express vraagbaak
Ik had het natuurlijk kunnen zien aankomen; gisteravond de 19:45 AMS-ORY geannuleerd. Eerst de vertrektijd constant opschuiven, om hem vervolgens toch maar annuleren.Leetness schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:55:
[...]
Dat terzijde vond ik Transavia eigenlijk een prima product voor de prijs. Vriendelijk, schoon, en een nieuwe 738.
Ook dit keer weer het fiasco per SMS; eerst communiceren dat de vlucht geannuleerd is, en daarna een nieuwe vertrektijd geven.

Dit resulteerde in het feit dat iedereen alweer in de vertrekhal stond, op z'n telefoon keek, en in paniek weer terug naar de security ging rennen.
Transavia had geen alternatieve vluchten voor de komende 2 dagen, dus heb ik maar gekozen voor restitutie van mijn ticket en een nieuw ticket voor de volgende dag (vandaag) met KLM geboekt.
De dame van KLM aan de balie raadde mij aan om dit nieuwe ticket proberen te claimen bij Transavia.
Nu heb ik wel veel ervaring met vertragingen, maar een annulering heb ik niet eerder meegemaakt. Naast de €250 compensatie van EU261; weet iemand of ik in dit geval recht heb op vergoeding bij Transavia van mijn vervangende ticket, en bijvoorbeeld mijn overnachting/transport etc? Of heb ik dat weggewuifd toen ik het ticket liet annuleren?
Proberen kan altijd. Mocht Transavia weigeren, is het mijn inschatting dat je wel kans maakt als je het doorzet.Leetness schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:32:
[...]
De dame van KLM aan de balie raadde mij aan om dit nieuwe ticket proberen te claimen bij Transavia.
Nu heb ik wel veel ervaring met vertragingen, maar een annulering heb ik niet eerder meegemaakt. Naast de €250 compensatie van EU261; weet iemand of ik in dit geval recht heb op vergoeding bij Transavia van mijn vervangende ticket, en bijvoorbeeld mijn overnachting/transport etc? Of heb ik dat weggewuifd toen ik het ticket liet annuleren?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar aangezien ik een vergelijkbaar akkefietje had toen BA laatst staakte..Leetness schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:32:
[...]
Transavia had geen alternatieve vluchten voor de komende 2 dagen, dus heb ik maar gekozen voor restitutie van mijn ticket en een nieuw ticket voor de volgende dag (vandaag) met KLM geboekt.
Ik heb een claim ingedient voor de extra kosten, maar tot nu toe nog niks gehoord

Bij KLM krijg ik altijd alle kosten vergoed. Taxi, hotel, nieuwe vlucht. Nooit problemen mee gehad. Zelfs de benzine van mijn vader die mij een keer kwam oppikken vergoede ze.
De catch hier is natuurlijk is dat @Leetness gekozen heeft voor restitutie van zijn ticket. Wat handiger was geweest, was Transavia het KLM vluchtnummer geven ze zeggen: Hier, boek maar. Dat is letterlijk 1 druk op de knop voor hen.
EDIT:
Heb ik hier nog wat aan, niet eerder gezien:
De catch hier is natuurlijk is dat @Leetness gekozen heeft voor restitutie van zijn ticket. Wat handiger was geweest, was Transavia het KLM vluchtnummer geven ze zeggen: Hier, boek maar. Dat is letterlijk 1 druk op de knop voor hen.
EDIT:

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 23-09-2019 13:46 ]
Het enige probleem daarbij is dat Transavia een LLC is, en zal proberen vast te houden aan het omboeken op eigen metal. Afhankelijk van hun afspraken met andere airlines is er een kans dat ze niet tegen de originele couponwaarde kunnen omboeken. Alhoewel Transavia natuurlijk wel van KLM is dus de kans aanwezig is dat ze het in dit geval wel zouden kunnen.
Daarnaast speelt FF status altijd mee in dit soort dingen. Bij KLM kun je veel gedaan krijgen als Plat or Ultimate in het geval van irrops. Zelfs als Gold krijg je vaak al een veel betere behandeling. Maar als je daar onder zit qua status zul je flinke verschillen zien tussen wat er wel of niet mogelijk is, en wat er wel of niet vergoed zal worden.
Er zwerven ergens online wel overzichten rond mbt maximale bedragen die worden vergoed door KLM. In het geval van een geforceerde overnachting is het soort hotel (en prijs per nacht) is ook drastisch anders als je hogere status hebt.
Nu ik er over nadenk; heb je recentelijk een klacht ingediend toevallig? Als elites klagen dan wordt soms op de eerstvolgende vlucht getracht om een stukje extra service te geven. Denk aan een glas Champagne als je Economy vliegt, etc. Wellicht dat die 'semi interne' status op de BP wordt weergegeven?
Daarnaast speelt FF status altijd mee in dit soort dingen. Bij KLM kun je veel gedaan krijgen als Plat or Ultimate in het geval van irrops. Zelfs als Gold krijg je vaak al een veel betere behandeling. Maar als je daar onder zit qua status zul je flinke verschillen zien tussen wat er wel of niet mogelijk is, en wat er wel of niet vergoed zal worden.
Er zwerven ergens online wel overzichten rond mbt maximale bedragen die worden vergoed door KLM. In het geval van een geforceerde overnachting is het soort hotel (en prijs per nacht) is ook drastisch anders als je hogere status hebt.
Is dat vanaf AMS? Er is een VIP lounge op Amsterdam, alhoewel ik dat niet op die manier zou verwachten te zien op je BP. Ben je Plat of Ultimate?PWM schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:18:
[Afbeelding]
Nu ik er over nadenk; heb je recentelijk een klacht ingediend toevallig? Als elites klagen dan wordt soms op de eerstvolgende vlucht getracht om een stukje extra service te geven. Denk aan een glas Champagne als je Economy vliegt, etc. Wellicht dat die 'semi interne' status op de BP wordt weergegeven?
[ Voor 27% gewijzigd door Xandrios op 23-09-2019 13:55 ]
hier ook plat, en als ik kijk tussen mij en een vriend van me (was silver,sinds gister gold) was er inderdaad een groot verschil in hoe en hoe snel dingen konden en afgehandeld werden
[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 23-09-2019 14:15 ]
Lief dagboek,
Deze is nieuw voor me, check in voor m'n Delta vlucht morgen, seat 2J. Omdat ie vanuit AMS vertrekt krijg je te maken met KLM systemen, krijg ik opeens een boardingpass voor 3A. Ik denk hé, vreemd nog maar eens inchecken via Delta systemen -> boardingpass met 2J.
Vervolgens even naar KLM.com gaan om het verifieren -> 3A !?, open vervolgens de seatmap op KLM.com blijkt dat KLM een iets andere interpretatie heeft van seats in een Delta A330 (1-2-1 opstelling) (2A bestaat volgens KLM.com ook niet op deze Delta A330
).
Toch maar even Delta gebeld om KLM te overrulen
Deze is nieuw voor me, check in voor m'n Delta vlucht morgen, seat 2J. Omdat ie vanuit AMS vertrekt krijg je te maken met KLM systemen, krijg ik opeens een boardingpass voor 3A. Ik denk hé, vreemd nog maar eens inchecken via Delta systemen -> boardingpass met 2J.
Vervolgens even naar KLM.com gaan om het verifieren -> 3A !?, open vervolgens de seatmap op KLM.com blijkt dat KLM een iets andere interpretatie heeft van seats in een Delta A330 (1-2-1 opstelling) (2A bestaat volgens KLM.com ook niet op deze Delta A330
Toch maar even Delta gebeld om KLM te overrulen

Komt ook gewoon overeen met DL:

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2019 17:57 ]
Natuurlijk bestaat die, voor de zekerheid ook nog SNAPP & AXIS gecheckt, alleen niet bij KLM. Check je in dan wieberen ze je uit een 'niet bestaande stoel' naar een 'wel bestaande stoel, denk ik.
KLM:

Delta Air Lines:
KLM:

Delta Air Lines:

[ Voor 36% gewijzigd door Grouchy op 23-09-2019 19:22 ]
Ja, maar mijn bovenste screenshot is van KLM… Delta A330-300.Grouchy schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:45:
Natuurlijk bestaat die, voor de zekerheid ook nog SNAPP & AXIS gecheckt, alleen niet bij KLM. Check je in dan wieberen ze je uit een 'niet bestaande stoel' naar een 'wel bestaande stoel, denk ik.
KLM:
[Afbeelding]
Delta Air Lines:
[Afbeelding]
Da's de 'oude' toch?CyBeR schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:26:
[...]
Ja, maar mijn bovenste screenshot is van KLM… Delta A330-300.
Bij het inchecken ga je naar een andere interface, de 'nieuwe'; m'n bovenste afbeelding. Komt van KLM en is hun interpretatie van een Delta A330-300.
[ Voor 8% gewijzigd door Grouchy op 23-09-2019 20:26 ]
Goed nieuws voor alle NederBelgen die FB punten sparen. KLM gaat de tickets Antwerpen -> London City direct verkopen.
KLM opent 3x wekelijks Amsterdam-Austin(TX) met de A330-300.
Bron: https://www.luchtvaartnie...enst-naar-austin-in-texas
Bron: https://www.luchtvaartnie...enst-naar-austin-in-texas
De hele tent op zijn kop zetten waardoor een vliegtuig een tussenlanding moet doen en 3 uur vertraagd word. En wat krijg je dan als maatschappij? 2142,- schadevergoeding.
Nou, dat is de slijtage van de banden van de extra landing in ieder geval vergoed....
https://www.gooieneemland...senlanding-maken-in-wenen
Alle andere ideeën zijn weer bureaucratische monsters met allemaal gaten er in.
En ja, iemand met meer geld voelt het minder. Though luck. Daar hebben we progressieve loonbelasting voor verzonnen.
Nou, dat is de slijtage van de banden van de extra landing in ieder geval vergoed....
Dom geneuzel allemaal. Zoals wel vaker in het topic gezegd: gewoon Europees een flink bedrag op tickets gooien. Geen 7,-. Gewoon 100,-eggda schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:24:
Interessant gedachten spinsel: Nieuwe perk voor Frequent Flyers: "Frequent flyers should face higher taxes to help tackle aviation emissions"
En ja, iemand met meer geld voelt het minder. Though luck. Daar hebben we progressieve loonbelasting voor verzonnen.
[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 24-09-2019 18:45 ]
De uitspraak staat online: https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBNHO:2019:8006 Onderaan staan de PV's. Leuke passagiers:
"Ik heb hen dan gezegd dat ze al uren bezig waren over respect, maar dat ze misschien langs hun kant ook wat respect konden hebben voor hun medepassagiers, dat ze dus beter zouden zwijgen. Verschillende passagiers hebben het personeel opgeroepen om hen vragen deze mensen te kalmeren.
Nadat ik gereageerd heb, blijkt dat één van de passagiers, met name de persoon die op dat moment tussen de 2 meisjes rij 13 zat (waarschijnlijk 13 E), ongeveer gezegd zou hebben: "Jij, blanke kapitalist, ik vind je wel in Schiphol”."
"Een man had het hoogste woord. De man reageerde met opmerkingen als: “Jullie baas van de cabin, als ik haar op straat tegenkom steek ik haar lek”"
"Ik heb hen dan gezegd dat ze al uren bezig waren over respect, maar dat ze misschien langs hun kant ook wat respect konden hebben voor hun medepassagiers, dat ze dus beter zouden zwijgen. Verschillende passagiers hebben het personeel opgeroepen om hen vragen deze mensen te kalmeren.
Nadat ik gereageerd heb, blijkt dat één van de passagiers, met name de persoon die op dat moment tussen de 2 meisjes rij 13 zat (waarschijnlijk 13 E), ongeveer gezegd zou hebben: "Jij, blanke kapitalist, ik vind je wel in Schiphol”."
"Een man had het hoogste woord. De man reageerde met opmerkingen als: “Jullie baas van de cabin, als ik haar op straat tegenkom steek ik haar lek”"
Het bedrag kwam rechtstreeks van Transavia en was zo onderbouwd: "De gestelde materiële schade bestaat uit fuel (€ 532,02) ground handling (€ 420,-) landing (€ 895,15) en terminal navigation charges (€ 295,31)."Nou, dat is de slijtage van de banden van de extra landing in ieder geval vergoed....
Je kunt gewoon vliegtoeslag aanvragen dan hoorEn ja, iemand met meer geld voelt het minder. Though luck. Daar hebben we progressieve loonbelasting voor verzonnen.
Die KLM lounge gaat inderdaad nergens meer over, ik heb gold maar ga er eigenlijk nooit meer heen, je kan er niet eens meer een stoel vinden.
PWM schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:14:
Dom geneuzel allemaal. Zoals wel vaker in het topic gezegd: gewoon Europees een flink bedrag op tickets gooien. Geen 7,-. Gewoon 100,-
offtopic:
Veel mensen met meer geld hebben daar ook wat op gevonden: een bedrijfje oprichten als 'eenmanszaak' en dan lekker facturen uitschrijven - of andere fiscale kunstgrepen. Laten we het maar niet hebben over de effectieve belastingdruk op de hogere lonen in verhouding met de rest van de bevolking. Al doet dat natuurlijk hier niet terzake. Als je voor je bedrijf elke week in het vliegtuig stapt dan betaalt je bedrijf natuurlijk gewoon die lasten, niet jij als particulier of als werknemer.
Veel mensen met meer geld hebben daar ook wat op gevonden: een bedrijfje oprichten als 'eenmanszaak' en dan lekker facturen uitschrijven - of andere fiscale kunstgrepen. Laten we het maar niet hebben over de effectieve belastingdruk op de hogere lonen in verhouding met de rest van de bevolking. Al doet dat natuurlijk hier niet terzake. Als je voor je bedrijf elke week in het vliegtuig stapt dan betaalt je bedrijf natuurlijk gewoon die lasten, niet jij als particulier of als werknemer.
[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 24-09-2019 20:16 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Vloog vorige week HEL - SIN met Finnair en daar besloot iemand in de 5 minuten van gate naar runway dat ze toch absoluut niet meewilde. Eerst halfuur voor de baan stil en overleggen, vervolgens rechtsomkeert naar de gate. Om 1u 's nachts de jetway er weer aan, passagier eruit, bagage zoeken en uitladen, refuellen en weer weg. 1,5 uur vertraging.PWM schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:14:
De hele tent op zijn kop zetten waardoor een vliegtuig een tussenlanding moet doen en 3 uur vertraagd word. En wat krijg je dan als maatschappij? 2142,- schadevergoeding.
Ben benieuwd of je daar ook een rekening voor gepresenteerd krijgt, zal ook in de vele duizenden lopen.
Zo ken ik er nog eentje:
http://deeplink.rechtspra...ECLI:NL:RBHAA:2010:BM7662
KL vlucht Paramaribo - Amsterdam. Nota bene een IPB'er.
http://deeplink.rechtspra...ECLI:NL:RBHAA:2010:BM7662
KL vlucht Paramaribo - Amsterdam. Nota bene een IPB'er.
Garuda Indonesia heeft mij vlucht in november (GA89) van Amsterdam-Jakarta omgegooid naar Amsterdam-Bali-Jakarta.
Ook mijn vlucht (GA88) in december van Jakarta-Amsterdam is omgegooid, maar dan naar Jakarta-Medan-Amsterdam.
Origineel: Amsterdam (11:05) - Jakarta (06:45) [totale vliegduur: 13u 40min]
Nu: Amsterdam (11:05) - Bali (11:05) - Jakarta (14:05) [totale vliegduur: 20u]
Vraag 1: De nieuwe vliegtijden zijn een leugen om de overstap korte te laten lijken toch? Lijkt mij sterk dat Bali 4u 20min verder vliegen is dan Jakarta als je al in de lucht zit?
Vraag 2: Ik kan toch gewoon in Bali uitstappen zonder dat ik dat iemand hoeft te laten weten? Want Garuda is telefonisch onmogelijk te bereiken vanuit Nederland. Dan begin ik mijn vakantie wel op Bali.
Vraag 3: Accepteren ze in deze gevallen normaliter dat ik op de terugweg gewoon in Medan instap? Ik ken een familie daar, dus kan ook daar wel een dag of 2 langs. Of moet ik perse in Jakarta instappen?
Voel mij wel genaaid. Boek heel bewust niet met KLM maar met Garuda omdat ik een zo kort mogelijke en wel directe vlucht wil (KLM stopt natuurlijk op Kuala-Lumpur) en dan verlengen ze je vlucht even met 7u !
Ja, dan kan ik net zo goed met China Southern of China Eastern vliegen via China die Amsterdam-Jakarta voor 400 euro aanbied.
Ook mijn vlucht (GA88) in december van Jakarta-Amsterdam is omgegooid, maar dan naar Jakarta-Medan-Amsterdam.
Vraag 1: De nieuwe vliegtijden zijn een leugen om de overstap korte te laten lijken toch? Lijkt mij sterk dat Bali 4u 20min verder vliegen is dan Jakarta als je al in de lucht zit?
Vraag 2: Ik kan toch gewoon in Bali uitstappen zonder dat ik dat iemand hoeft te laten weten? Want Garuda is telefonisch onmogelijk te bereiken vanuit Nederland. Dan begin ik mijn vakantie wel op Bali.
Vraag 3: Accepteren ze in deze gevallen normaliter dat ik op de terugweg gewoon in Medan instap? Ik ken een familie daar, dus kan ook daar wel een dag of 2 langs. Of moet ik perse in Jakarta instappen?
Voel mij wel genaaid. Boek heel bewust niet met KLM maar met Garuda omdat ik een zo kort mogelijke en wel directe vlucht wil (KLM stopt natuurlijk op Kuala-Lumpur) en dan verlengen ze je vlucht even met 7u !
Ja, dan kan ik net zo goed met China Southern of China Eastern vliegen via China die Amsterdam-Jakarta voor 400 euro aanbied.
[ Voor 6% gewijzigd door Malarky op 25-09-2019 11:27 ]
Als je een segment van je vlucht mist, dan annuleert de luchtvaartmaatschappij alle volgende segmenten op hetzelfde ticket. Je kunt dus niet zomaar je reis inkorten zonder dat met de maatschappij te overleggen.Malarky schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:19:
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Hier staan de aanpassingen van die vlucht :Malarky schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:19:
Garuda Indonesia heeft mij vlucht in november (GA89) van Amsterdam-Jakarta omgegooid naar Amsterdam-Bali-Jakarta.
https://www.luchtvaartnie...en-bali-geen-jakarta-meer
Daar staan ook de daadwerkelijke tijden bij.
En zoals hierboven al gezegd, als je ergens een segment van je reis niet neemt wordt de rest ook gecancelled. Je zult dit dus altijd met de maatschappij af moeten stemmen.
[removed]
ze hebben inderdaad hun schema omgegooit, vanaf ams vliegen ze niet meer naar cgk en alleen nog naar dps al maken ze nu een technische stop in Medan omdat het van een 777 naar een A330 gaat (+anderhalf uur geloof ik).Malarky schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:19:
Je kan niet in Bali uitstappen omdat dan je hele ticket gecancelled wordt,dat kan je alleen doen voor het laatste segment op de terug weg
enige wat je kan doen is ze inderdaad bellen/mailen en vragen of je kan omboeken door de veranderingen.
Garuda is prima te bereiken. Ze hebben het alleen onwijs druk door deze schema verandering. Ik ben eergisteren prima te woord gestaanMalarky schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:19:
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
HEL - SIN -KIE zou eigenlijk een leukere route zijnEvianon schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:54:
[...]
Vloog vorige week HEL - SIN met Finnair en daar besloot iemand in de 5 minuten van gate naar runway dat ze toch absoluut niet meewilde. Eerst halfuur voor de baan stil en overleggen, vervolgens rechtsomkeert naar de gate. Om 1u 's nachts de jetway er weer aan, passagier eruit, bagage zoeken en uitladen, refuellen en weer weg. 1,5 uur vertraging.
Ben benieuwd of je daar ook een rekening voor gepresenteerd krijgt, zal ook in de vele duizenden lopen.
Ik heb ook wel zoiets meegemaakt, maar dan met bus naar vliegtuig, dus minder gedoe bij uitstappen.. maar toch flinke vertraging (bovenop al vertraging)
details:
ToolkiT in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"
[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 25-09-2019 11:39 ]
Dan vlieg je echt van HOT naar HERToolkiT schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:37:
[...]
HEL - SIN -KIE zou eigenlijk een leukere route zijn![]()
[ Voor 61% gewijzigd door Cheesy op 25-09-2019 11:45 ]
Ah... dus het is helemaal geen directe vlucht naar Bali vanuit Nederland. Gewoon een tussenstop en vliegtuigwissel waardoor het allemaal alsnog erg lang duurt.redwing schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:32:
[...]
Hier staan de aanpassingen van die vlucht :
https://www.luchtvaartnie...en-bali-geen-jakarta-meer
Daar staan ook de daadwerkelijke tijden bij.
Dank voor alle reacties. Oke, dus als ik ze kan bereiken en wel een directe vlucht overeenkom, zal mijn vakantie zowel beginnen in Medan als eindigen in Medan, misschien ook een beetje teveel van het goede.mrsar schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:33:
[...]
ze hebben inderdaad hun schema omgegooit, vanaf ams vliegen ze niet meer naar cgk en alleen nog naar dps al maken ze nu een technische stop in Medan omdat het van een 777 naar een A330 gaat (+anderhalf uur geloof ik).
Heb jij een Europees nummer van ze kunnen vinden? Of zitten ze alleen in Indonesie?Atlas schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:35:
[...]
Garuda is prima te bereiken. Ze hebben het alleen onwijs druk door deze schema verandering. Ik ben eergisteren prima te woord gestaanEn je mag vanwege deze wijziging gratis annuleren.
edit: excuus gevonden, maar nemen nu inderdaad niet op: https://www.schiphol.nl/n...chappij/garuda-indonesia/
Ga wel even langs bij ze op Schiphol.
[ Voor 25% gewijzigd door Malarky op 25-09-2019 12:15 ]
Ik ging vroeger vaak naar een groot Amerikaans congres waar de specialisten werden getrakteerd door de pharmaceutische industrie. Dus vliegtuigtickets werden voor ze gekocht, allemaal in hetzelfde vliegtuig dus dolle boel. Ik wilde daar niet samen mee reizen, stelletje koorballen, plus die vlucht was vaak onnodig duur.Evianon schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:54:
Vloog vorige week HEL - SIN met Finnair en daar besloot iemand in de 5 minuten van gate naar runway dat ze toch absoluut niet meewilde. Eerst halfuur voor de baan stil en overleggen, vervolgens rechtsomkeert naar de gate. Om 1u 's nachts de jetway er weer aan, passagier eruit, bagage zoeken en uitladen, refuellen en weer weg. 1,5 uur vertraging.
Kwam ik aan op het congres in New Orleans, waren al die artsen er nog niet. Kwamen de volgende dag aan. Wat bleek? Bij de tussenstop in Memphis had de gezagvoerder bij het wegrijden van de gate gezegd dat het mogelijk wat turbulent onderweg kon worden door de weersomstandigheden, was een vertegenwoordigster van de pharmaceut dol geworden, wilde het vliegtuig uit en zorgde ervoor dat ze terug gingen naar de gate om haar te offloaden. Maar toen konden ze niet meer weg, omdat de crew boven de maximum vliegtijd zou gaan en er geen vervangende crew beschikbaar was. Werden ze allemaal in hotels gedumpt ver van alles.
Die pharma dame had een zwaar congres want ze had zoveel mogelijke klanten zwaar over de zeik
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2