Volgens het persbericht van KLM worden er morgen
tien vluchten geschrapt, maar dat zijn er eigenlijk twintig:
KL1104 uit Stockholm
KL1105 naar Stockholm
KL1124 uit Kopenhagen
KL1125 naar Kopenhagen
KL1140 uit Oslo
KL1141 naar Oslo
KL1276 uit Edinburgh
KL1277 naar Edenburgh
KL1540 uit Leeds Bradford
KL1541 naar Leeds Bradford
KL1638 uit Florence
KL1639 naar Florence
KL1662 uit Barcelona
KL1665 naar Barcelona
KL1698 uit Madrid
KL1699 naar Madrid
KL1924 uit Geneve
KL1925 naar Geneve
KL1972 uit Boedapest
KL1973 naar Boedapest
upd: nog eentje:
KL1443 naar Aberdeen
Van Skyteampartners heb ik nog niets kunnen vinden.
Online mijn vlucht wijzigen lukt niet, en telefonisch sta ik al anderhalf uur in de wacht
Voor FNV kan ik geen begrip opbrengen. Na maanden van onderhandelen (
bron) wordt er op zaterdagavond bekend gemaakt dat er maandagochtend wordt gestaakt. Daarmee dwing je een hoop mensen om op zondag heel hard te werken om de gevolgen enigszins af te wenden. Heel netjes van een vakbond.
FNV wil graag 4%/jaar erbij gedurende drie jaar, terwijl KLM maar 2% biedt. Een verhoging van 2% lijkt voldoende om de inflatie te compenseren (die staat op dit moment boven de 2%, maar was de afgelopen jaren lager). FNV meent dat er ruimte is voor een verhoging van 4% omdat er de laatste jaren veel winst is gemaakt (die overigens met het personeel is gedeeld, in de afgelopen twee jaar kwam dat telkens neer op anderhalve maand extra salaris,
bron). Het lijkt mij tamelijk onverstandig om die winstuitkering om te zetten in vast salaris, omdat de economie alweer achteruit gaat en de winst bij KLM ook al aan het teruglopen is. In dat opzicht helpt het niet mee dat zulke afspraken gelijk voor drie jaar worden gemaakt.