Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 89 ... 243 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Omboeken bij KLM is gratis als je morgen vliegt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XbrlrBf.png
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen wat voor chaos het wordt. Op een gegeven moment raken de beschikbare gates op (de sleepdienst staakt ook), en ontstaan er achterstanden. Dat gaat de hele dag doorwerken.

[ Voor 5% gewijzigd door GlowMouse op 01-09-2019 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55
Dit geldt enkel voor KLM? De stakingen zijn enkel mbt KLM grondpersoneel toch?

Wij vliegen morgen met Aegean vanaf Amsterdam. Die wordt door een andere partner afgehandeld dus zou theoretisch geen problemen moeten geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:03

Grouchy

meep meep

Dacht dat zowat alles van Skyteam alliantie (& Transavia) gebruikt maakt van het KLM grondpersoneel.
Waiver is ook up voor Delta, zojuist gebruikt van gemaakt.

https://pro.delta.com/con...-action---bulletin-1.html

[ Voor 37% gewijzigd door Grouchy op 01-09-2019 15:45 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Volgens het persbericht van KLM worden er morgen tien vluchten geschrapt, maar dat zijn er eigenlijk twintig:
KL1104 uit Stockholm
KL1105 naar Stockholm
KL1124 uit Kopenhagen
KL1125 naar Kopenhagen
KL1140 uit Oslo
KL1141 naar Oslo
KL1276 uit Edinburgh
KL1277 naar Edenburgh
KL1540 uit Leeds Bradford
KL1541 naar Leeds Bradford
KL1638 uit Florence
KL1639 naar Florence
KL1662 uit Barcelona
KL1665 naar Barcelona
KL1698 uit Madrid
KL1699 naar Madrid
KL1924 uit Geneve
KL1925 naar Geneve
KL1972 uit Boedapest
KL1973 naar Boedapest
upd: nog eentje:
KL1443 naar Aberdeen

Van Skyteampartners heb ik nog niets kunnen vinden.

Online mijn vlucht wijzigen lukt niet, en telefonisch sta ik al anderhalf uur in de wacht :/

Voor FNV kan ik geen begrip opbrengen. Na maanden van onderhandelen (bron) wordt er op zaterdagavond bekend gemaakt dat er maandagochtend wordt gestaakt. Daarmee dwing je een hoop mensen om op zondag heel hard te werken om de gevolgen enigszins af te wenden. Heel netjes van een vakbond.

FNV wil graag 4%/jaar erbij gedurende drie jaar, terwijl KLM maar 2% biedt. Een verhoging van 2% lijkt voldoende om de inflatie te compenseren (die staat op dit moment boven de 2%, maar was de afgelopen jaren lager). FNV meent dat er ruimte is voor een verhoging van 4% omdat er de laatste jaren veel winst is gemaakt (die overigens met het personeel is gedeeld, in de afgelopen twee jaar kwam dat telkens neer op anderhalve maand extra salaris, bron). Het lijkt mij tamelijk onverstandig om die winstuitkering om te zetten in vast salaris, omdat de economie alweer achteruit gaat en de winst bij KLM ook al aan het teruglopen is. In dat opzicht helpt het niet mee dat zulke afspraken gelijk voor drie jaar worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Woensdagochtend naar Manchester en dan meteen 3 afspraken. Helaas lijkt de FNV daar niet aan mee te willen werken en word er weer gestaakt. Eens kijken of ik die gratis kan omzetten.

EDIT:

Alles zit vol :(

De Unie, CNV, VNC, VNV en VKP, hebben wel aangegeven weer met KLM om tafel te gaan omdat er een opening is. De FNV is blijkbaar weer bezig met een marketingcampagne.

We zien het wel 's ochtends.

[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 02-09-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

Kan je in Skyscanner behaalde tussenstations vermijden? Ik wil naar Australië, maar zie bij het zoeken geen optie hiervoor.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Van Singapore Airlines kan ik de tussenstop wel raden, maar van de rest heb ik geen idee. Dat staat wel bij de resultaten natuurlijk, en daar kan ik handmatig filteren. Maar dat is onhandig.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Milmoor schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:17:
Kan je in Skyscanner behaalde tussenstations vermijden? Ik wil naar Australië, maar zie bij het zoeken geen optie hiervoor.
Members only:
Van Singapore Airlines kan ik de tussenstop wel raden, maar van de rest heb ik geen idee. Dat staat wel bij de resultaten natuurlijk, en daar kan ik handmatig filteren. Maar dat is onhandig. Kan je in Skyscanner behaalde tussenstations vermijden? Ik wil naar Australië, maar zie bij het zoeken geen optie hiervoor.Ik wil niet via Dubai, het land moet nog nog volwassen worden. Zoek maar eens. Ik gun ze graag de tijd om dit zonder mij te bereiken. Van Singapore Airlines kan ik de tussenstop wel raden, maar van de rest heb ik geen idee. Dat staat wel bij de resultaten natuurlijk, en daar kan ik handmatig filteren. Maar dat is onhandig.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-09-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:48
GlowMouse schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:19:
Omboeken bij KLM is gratis als je morgen vliegt:
[Afbeelding]
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen wat voor chaos het wordt. Op een gegeven moment raken de beschikbare gates op (de sleepdienst staakt ook), en ontstaan er achterstanden. Dat gaat de hele dag doorwerken.
Naast het omboeken heb je ook recht op compensatie als het personeel van de maatschappij betreft;
Staking eigen personeel vliegtuigmaatschappij
Een staking van het personeel van de vliegtuigmaatschappij (bijvoorbeeld piloten of cabinepersoneel) wordt niet gezien als buitengewone omstandigheid. De Nederlandse rechter heeft bepaald dat de vliegtuigmaatschappij invloed kan uitoefenen op haar eigen personeel en dus een staking kan voorkomen. In 2018 is door het Europees Hof bepaald dat een ‘wilde staking‘ van eigen personeel van de vliegtuigmaatschappij ook geen overmacht is. Passagiers hebben ook dan recht op een vergoeding.

Op het moment dat personeel van de vliegtuigmaatschappij staakt, heeft u mogelijk recht op een vergoeding. Naast wie er staakt is het namelijk ook van belang dat u met meer dan drie uur vertraging aankomt op uw eindbestemming, u vanuit een Europees land vertrekt of van buiten de EU naar de EU vliegt met een Europese vliegtuigmaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb voor 400,- om moeten boeken bij KLM :( Ik had een vlucht woensdagochtend maar moet in Manchester zijn voor een meeting. Nu vlieg ik vanmiddag waarbij alles business beschikbaar was. Plus hotel en aanpassing huurauto ben ik 700,- verder.

Zal je zien dat die vlucht morgenochtend wel gaat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14
Bedankt voor deze informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PWM schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:34:
Ik heb voor 400,- om moeten boeken bij KLM :( Ik had een vlucht woensdagochtend maar moet in Manchester zijn voor een meeting. Nu vlieg ik vanmiddag waarbij alles business beschikbaar was. Plus hotel en aanpassing huurauto ben ik 700,- verder.

Zal je zien dat die vlucht morgenochtend wel gaat....
Ik had hetzelfde bij de staking van BA...
Ik heb maar een claim ingediend bij ze daarvoor, ben benieuwd of/hoe ze daar op reageren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd1 schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:45:
[...]

Over het algemeen stoppen maatschappijen in hun eigen homebase. Dus Thai Airways stopt in Thailand, China (Southern / Eastern / Airlines) stopt in China (/Taiwan). Qantas stopt volgens mij ergens halverwege, mogelijk Dubai, dat is er dus een om na te kijken. Etihad stop in Abu Dhabi, dus wel VAE, maar geen Dubai. Qatar Airways stopt in Qatar.

Goedkope tickets lijken nu via Hong Kong te gaan (mogelijk met lange omwegen, bijvoorbeeld met Norwegian / China Eastern en Air Asia), dat is echter gezien de protesten ook niet ideaal. Daarnaast zijn de tickets met Air Asia los (komt dus mogelijk niet naar voren in zoekopdrachten, maar je kunt natuurlijk zelf twee routes bekijken / multi-city zoeken), maar mogelijk wel goedkoper. Je vliegt dan eerst naar Kuala Lumpur en van daaruit door naar Australië (op een nieuw ticket, eventueel met een paar dagen layover).
Wij zijn ook van plan om naar Oz te gaan volgende zomer.. en ik wil juist een layover van een dag (of 2) ergens om de reis te breken.. maar via zoek diensten is dat lastig idd..

Maar gelukkig heb ik net mijn bank account geupgrade naar black level en daar zit behalve Lounge access (DragonPass, ervaringen mee?) ook een concierge service bij.. dus die ga ik maar eens proberen om te kijken of zij iets moois kunnen vinden inc. hotel etc..
Oh ja ook korting bij parkeren, ik krijg nu meet&greet voor standaard tarief :) scheelt me maandag morgen toch weer wat tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mocht de ochtendvlucht doorgaan, kan ik niks. Mocht hij inderdaad geannuleerd worden, dien ik alsnog een claim in om in ieder geval de ticketkosten terug te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan je in Skyscanner behaalde tussenstations vermijden?
Skyscanner geen idee maar Google Flights kan dat iig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:36

FreakNL

Well do ya punk?

Weet iemand dit? Ik ben vorig jaar op 30 september Gold geworden bij Skyteam/Flying Blue.

Daarna veel te weinig gevlogen om die Gold status te behouden (zit nu op 95xp). In de app van KLM staat het volgende;

95XP
Einde kwalificeringsperiode: 30 september 2019.

Bereik platinum met 300XP. Nodig voor 30 september 2019.

Needless to say, dat ga ik niet redden.

Maar wat gebeurt er nu? Val ik op 1 oktober direct terug naar silver? Want als ik op mijn gold kaart kijk (zowel fysiek als in de app) staat daar dat hij geldig is tot 12/2019.

En nog belangrijker, hoe nu verder? Ik ga sowieso in de rest van 2019 nog rond de 85-90 XP verdienen (zitten nog wat reisjes aan te komen), dan zou ik met de 95 van nu weer heel dicht bij Gold komen...

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 03-09-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
30 sept wordt je xp op 0 gezet. Gold ben je nog drie maanden langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Oh das dan jammer.

Ik kom voor 30 sept nog wel boven de 100 xp maar daar heb ik dus ook niks aan? Eigenlijk heb ik dus feitelijk niets aan de XP die ik van september 2018 tm september 2019 heb behaald :)

Moet in september nog maar een keer genieten van de lounge, want die 180 ga ik nooit meer redden, denk ik. Mag al blij zijn als ik silver behoudt.. Vorig jaar was echt een uitzondering, twee keer Australie met een layover in SG geeft je een berg XPtjes.. :)

[ Voor 141% gewijzigd door FreakNL op 03-09-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:11:
Oh das dan jammer.

Ik kom voor 30 sept nog wel boven de 100 xp maar daar heb ik dus ook niks aan?
Nope, hoewel alles boven het niveau wat je hebt (100 voor zilver dus) mee gaat naar volgend jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JyUD6ueN6PNWegrciyxgR9qa/thumb.jpg

Mijn voorspellende gave is nog in tact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Members only:
Van Singapore Airlines kan ik de tussenstop wel raden, maar van de rest heb ik geen idee. Dat staat wel bij de resultaten natuurlijk, en daar kan ik handmatig filteren. Maar dat is onhandig.
Ik zie net dat het op kayak.co.uk iig wel kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:42

Chrisjuh_15

Facta non verba

Hoop dat het grondpersoneel het a.s. zaterdag laat om te staken... Heb geen zin om m'n vakantie te beginnen met een (urenlange) vertraging... Of vallen de vertragingen op intercontinentale vluchten wel mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Het zijn de Europese vluchten die geannuleerd worden en waar geen baggage wordt meegenomen. De intercontinentale vluchten hebben over het algemeen wel wat vertraging maar dat kunnen ze meestal gedurende de vlucht wel weer goed maken. Zou wel voor de zekerheid wel wat kleren & toiletartikelen in je handbaggage stoppen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

franssie

Save the albatross

Grouchy schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:25:
<> Zou wel voor de zekerheid wel wat kleren & toiletartikelen in je handbaggage stoppen.
@Chrisjuh_15 dit zeker doen. Sowieso altijd verstandig om te doen (en/of om een deel van je kleding in de koffer van je partner te stoppen en vice versa).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

franssie schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:44:
[...]

@Chrisjuh_15 dit zeker doen. Sowieso altijd verstandig om te doen (en/of om een deel van je kleding in de koffer van je partner te stoppen en vice versa).
Dat was inderdaad sowieso mijn plan! Thanks voor de reminder! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57
FreakNL schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:11: Vorig jaar was echt een uitzondering, twee keer Australie met een layover in SG geeft je een berg XPtjes.. :)
Skyteam via Singapore? Hoe dan?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Napsju schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:02:
[...]

Skyteam via Singapore? Hoe dan?
ams-sin met klm/af of wie dan ook, sin-syd kan met garuda via cgk,of vietnamairlines via sgn/han of xiamen via china :P of china airlines via tpe :+ zelfs via icn zou nog kunnen met korean :P al gok ik dat Garuda het makkelijkste is ;)

Via KUL kan ook nog, pak je klm 5th freedom naar cgk en dan verder met Garuda :P

meer dan genoeg opties

[ Voor 16% gewijzigd door mrsar op 04-09-2019 20:10 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ff terug gezocht.

Was met AF8220 naar Sin en dan met AF9668 naar Brisbane, operated by QF.

AF9672 terug naar Sin (operated by QF) en dan op AF8218.

Wel lange layovers maar ik wist dat ik Gold ermee zou binnenhalen dus ik had het ervoor over.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 04-09-2019 20:35 ]

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik nu FB platinum ben en ik bijvoorbeeld in 2020, 2021 en 2022 samen in totaal 3000 XP haal, word ik dan meteen platinum for life? (10 jaren x 300 XP = 3000 XP)

Of moet ik toch de 10 jaren afwachten?

Met 3000 XP op je account blijf je namelijk sowieso 10 jaren platinum lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
P.B. schreef op donderdag 5 september 2019 @ 06:23:
Als ik nu FB platinum ben en ik bijvoorbeeld in 2020, 2021 en 2022 samen in totaal 3000 XP haal, word ik dan meteen platinum for life? (10 jaren x 300 XP = 3000 XP)

Ze schrijven per jaar 300xp af. Je moet namelijk ook je minimale vluchten doen om de XP te behouden. Dus wachten. Aan de andere kant, er verandert niets.

Daarbij is de kans groot dat ze meer XP gaan vragen voor Platinum, aangezien er nu gewoon teveel mensen met de hoogste status zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 05-09-2019 08:37 ]

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 15:40
Ik hoor hier en daar dat je goedkoper vliegtickets kunt bemachtigen met een VPN. Heeft iemand hier ervaring mee? Als ik zelf de proef op de som neem (NL: KLM, Amsterdam - Lyon, 1-15 februari = 122,23 euro / Brazilië: KLM, Amsterdam - Lyon 1-15 februari = 122,23 euro) zie ik geen verschil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Joeridev schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:47:
Ik hoor hier en daar dat je goedkoper vliegtickets kunt bemachtigen met een VPN. Heeft iemand hier ervaring mee? Als ik zelf de proef op de som neem (NL: KLM, Amsterdam - Lyon, 1-15 februari = 122,23 euro / Brazilië: KLM, Amsterdam - Lyon 1-15 februari = 122,23 euro) zie ik geen verschil.
Broodje aap. Wat wel uitmaakt is het startpunt van de reis, dus een retour Amsterdam-Brazilië is anders geprijsd dan een retour Brazilië-Amsterdam.

• Joeridev
  • Laatst online: 16-06 15:40
GlowMouse schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:49:
[...]

Broodje aap. Wat wel uitmaakt is het startpunt van de reis, dus een retour Amsterdam-Brazilië is anders geprijsd dan een retour Brazilië-Amsterdam.
Die indruk krijg ik ook na het lezen van een artikel met de extreem suggestieve titel 'How to use a VPN to find insanely cheap flights'. Ze komen hier ironisch genoeg tot de conclusie dat het verschil minimaal is:

Afbeeldingslocatie: https://static.makeuseof.com/wp-content/uploads/2018/08/Expressvpn-server-location-flight-price-chart.png

Wat overigens wel opvallend is: onlangs heb ik meerdere malen (gedurende verschillende dagen) gezocht naar vliegtickets naar Kaapstad. De ticketprijzen werden constant iets hoger, totdat ik op mijn telefoon begon te zoeken. Daar waren de prijzen beduidend lager. Ik besloot het nog een dag aan te kijken en een etmaal later waren de tickets via mijn desktop inderdaad weer in prijs gestegen. De website op mijn telefoon met de zoekopdracht van een dag eerder stond echter nog open en dus heb ik die tickets geboekt. Scheelde mij zo'n 100 euro.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

FreakNL schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:33:
Ff terug gezocht.

Was met AF8220 naar Sin en dan met AF9668 naar Brisbane, operated by QF.

AF9672 terug naar Sin (operated by QF) en dan op AF8218.

Wel lange layovers maar ik wist dat ik Gold ermee zou binnenhalen dus ik had het ervoor over.
Ik vind die vluchtnummers wat onwaarschijnlijk, allemaal even.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• mrsar
  • Laatst online: 09:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Freee!! schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:08:
[...]

als je er op zoekt klopt het wel gewoon :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Joeridev schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:55:
[...]

Die indruk krijg ik ook na het lezen van een artikel met de extreem suggestieve titel 'How to use a VPN to find insanely cheap flights'. Ze komen hier ironisch genoeg tot de conclusie dat het verschil minimaal is:

[Afbeelding]
De verschillen die je wel ziet hebben te maken met currency conversions.

Wat wel, erg, kan helpen is boeken via de partnersites. Een KLM vlucht boeken via de Airfrance site kan beduidend goedkoper zijn dan via KLM (en vice versa), doordat men nog wel eens in lagere farebuckets terecht kan komen. Naar LAX scheelde dat de laatste keer 1000,- in business. Maar ook Kopenhagen wil wel eens 100,- goedkoper zijn via de AF site.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 05-09-2019 09:58 ]

• CyBeR
  • Niet online
P.B. schreef op donderdag 5 september 2019 @ 06:23:

Je moet idd de 10 jaar afwachten. Overigens is 3000XP in 3 jaar genoeg voor Platinum Ultimate.
PWM schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:34:
[...]

Ze schrijven per jaar 300xp af. Je moet namelijk ook je minimale vluchten doen om de XP te behouden. Dus wachten. Aan de andere kant, er verandert niets.
Daar zijn ze naar het schijnt mee opgehouden, maar niemand heeft dat nog aangedurfd om te proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:22
Joeridev schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:47:
Zoals @PWM al aangeeft is het boeken via partnersites een optie. Het spelletje met de farebuckets is altijd een leuke uitdaging.

Binnen Europa speelt het vaak niet zo'n grote rol, maar daarbuiten kan het lonen om ipv de Engelse website te pakken de lokale te gebruiken. In Chili en Argentinië paar maanden geleden gebruik van gemaakt. Met deze enorme verschillen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3VXidkNSCiMuc48BobErZbIi/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GJMKbnVAWDZc9h8BlV688AdH/thumb.png
Werkt overigens niet overal, in Peru hebben ze farebuckets voor de lokale bevolking (wordt gecontroleerd bij boarden via je paspoort). Check dat eerst >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Freee!! schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:08:
[...]

Waarom? Mensen gaan die toch niet uit hun duim zuigen?

AF8220: AMS SIN DPS
AF9672: BNE SIN
AF9668: SIN BNE
AF8218: DPS SIN AMS

Eerste en laatste zijn gewoon KLM operated, overige inderdaad Qantas. Nooit verwacht dat Qantas zou codesharen met Air France maar ze doen het dus weldegelijk.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Freee!!

Freee!!

Borromini schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:13:
[...]

Eerste en laatste zijn gewoon KLM operated, overige inderdaad Qantas. Nooit verwacht dat Qantas zou codesharen met Air France maar ze doen het dus weldegelijk.
Vluchten naar het noorden en het oosten hebben over het algemeen een even nummer, naar het zuiden en westen een oneven nummer. Een ander veelgebruikt systeem is oneven nummers voor vluchten vanaf de thuisbasis en even nummers voor de terugvlucht. Daarom ben ik zo verbaasd over allemaal even nummers.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Morgen ga ik op vakantie naar New York, hopen dat de (eventuele) vertraging (of annulering?) voor mij gaat mee vallen.
Ik vertrek als het goed is om 9:55 via Delta dat ook een partner is van KLM.

Van wat ik begrepen heb hier en in de media zijn het voornamelijk de Europese vluchten die gecanceld zijn/worden en internationale vluchten vertrekken wel maar met vertraging als het tegen zit. Klopt dit?

Smiling as the shit comes down...

• CyBeR
  • Niet online
Freee!! schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:19:
[...]

Vluchten naar het noorden en het oosten hebben over het algemeen een even nummer, naar het zuiden en westen een oneven nummer. Een ander veelgebruikt systeem is oneven nummers voor vluchten vanaf de thuisbasis en even nummers voor de terugvlucht. Daarom ben ik zo verbaasd over allemaal even nummers.
KLM (en afaik AF) doet dat laatste maar dat gaat zo hard niet op codeshare nummers, en dat zijn dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

...

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 13:15 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik sprak net met een kennis die op LHR T4 security werkt en die vertelde dat er bij hun ook geruchten over stakingen waren..
Dus als je op London vliegt binnenkort houd dat in de gaten..

* ToolkiT snapt hun wel, maar is er niet blij mee.. de BA staking geeft me al genoeg headache..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:43
Rub147 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:07:
[...]
In Chili en Argentinië paar maanden geleden gebruik van gemaakt. Met deze enorme verschillen:
Krijg je bij dat laatste voorbeeld het vliegtuig als souvenir mee of zo 8)7 ?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Grouchy

Grouchy

meep meep

ScrooLoose schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:20:
Morgen ga ik op vakantie naar New York, hopen dat de (eventuele) vertraging (of annulering?) voor mij gaat mee vallen.
Ik vertrek als het goed is om 9:55 via Delta dat ook een partner is van KLM.

Van wat ik begrepen heb hier en in de media zijn het voornamelijk de Europese vluchten die gecanceld zijn/worden en internationale vluchten vertrekken wel maar met vertraging als het tegen zit. Klopt dit?
Klopt.
Die FNV acties moeten trouwens 36 uur van tevoren worden aangekondigd. Als je morgen om 9:55 vertrekt ben je al lekker vakantie aan het vieren in de USA voordat eventuele acties zullen plaatsvinden.
FNV heeft trouwens wel gezegd dat de volgende acties 4 uur gaan duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:40:
[...]

Krijg je bij dat laatste voorbeeld het vliegtuig als souvenir mee of zo 8)7 ?
Dat is geen USD he.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:43
Tijd voor een extra kop koffie ;).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Ik wil net inchecken en krijg nog een lijst voorgeschoteld met wat wel/niet in hand/ruim bagage mag en daar staat dat apparaten met niet verwijderbare batterijen niet mee mogen.

Wat bedoelen ze precies daarmee want technisch gezien valt mijn telefoon en powerbank daar ook onder maar dat gaat wel goed dacht ik maar hoe zit dat met een elektrisch scheerapparaat en mijn telefoon gimbal ? Gaan/kunnen ze daar moeilijk overdoen of hebben ze het over andere type batterijen ?

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-05 11:29
ScrooLoose schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:24:
Ik wil net inchecken en krijg nog een lijst voorgeschoteld met wat wel/niet in hand/ruim bagage mag en daar staat dat apparaten met niet verwijderbare batterijen niet mee mogen.

Wat bedoelen ze precies daarmee want technisch gezien valt mijn telefoon en powerbank daar ook onder maar dat gaat wel goed dacht ik maar hoe zit dat met een elektrisch scheerapparaat en mijn telefoon gimbal ? Gaan/kunnen ze daar moeilijk overdoen of hebben ze het over andere type batterijen ?
Mag het niet mee in je ruimbagage / handbagage of uberhaupt niet? Ik heb wel eerder gelezen en gezien dat apparaten als laptops niet in de ruimbagage mochten namelijk.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

PSV-EHV schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:33:
[...]

Mag het niet mee in je ruimbagage / handbagage of uberhaupt niet? Ik heb wel eerder gelezen en gezien dat apparaten als laptops niet in de ruimbagage mochten namelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6DHDo2yIY220miJxQTnOvc6M/full.png

Er staat wel "bagage met niet verwijderbare batterijen" in plaats van apparaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-05 11:29
ScrooLoose schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:36:
[...]

[Afbeelding]

Er staat wel "bagage met niet verwijderbare batterijen" in plaats van apparaten.
Bagage met niet verwijderbare batterijen, dus je kan je scheerapparaat gewoon meenemen ;) ze zullen doelen op bagage zoals dit: https://www.apparata.nl/n...en-elektrische-step-11688

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r00tie
  • Laatst online: 30-04 05:37
ScrooLoose schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:36:
[...]

[Afbeelding]

Dat gaat om van die hippe koffers/carry-ons met ingebouwde powerbanks die je niet kunt verwijderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het begint met KLM wel een beetje te jeuken de laatste tijd. Tot niet lang geleden probeerde ik een vlucht te pakken zodat ik rond 18.00 op Schiphol zou zijn. Dan kon ik nog thuis eten met de kinderen. Maarja, vaker wel dan niet kwam ik te laat aan en werd het weer pizza.

Dus, maar eens besloten vluchten te pakken dat ik om 16.00 aan kom. De laatste 2x werd dat alsnog 18.00 en vandaag zit ik op MAN. Vlucht vertrekt over 20 minuten. Ohja, de kist staat nog in Amsterdam :+

Dan moet het winterseizoen ook nog beginnen...

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op donderdag 5 september 2019 @ 13:52:
Het begint met KLM wel een beetje te jeuken de laatste tijd. Tot niet lang geleden probeerde ik een vlucht te pakken zodat ik rond 18.00 op Schiphol zou zijn. Dan kon ik nog thuis eten met de kinderen. Maarja, vaker wel dan niet kwam ik te laat aan en werd het weer pizza.

Dus, maar eens besloten vluchten te pakken dat ik om 16.00 aan kom. De laatste 2x werd dat alsnog 18.00 en vandaag zit ik op MAN. Vlucht vertrekt over 20 minuten. Ohja, de kist staat nog in Amsterdam :+

Dan moet het winterseizoen ook nog beginnen...
Zal wel meespelen dat de laatse tijd er capaciteitsproblemen bij de luchtverkeersleiding zijn & momenteel de kaagbaan twee weken in onderhoud is (van zondag 1 september 23:00 uur tot en met zondag 15 september 23:00 uur ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

https://www.mirror.co.uk/...es-easyjet-plane-19470470
"Brit dad flies easyJet plane to Spain himself after pilot doesn't show up"
Beetje misleidende titel.. maar passagier van vertraagde vlucht ivm missende piloot blijkt easyjet piloot te zijn en vliegt zijn eigen vakantie vlucht..

Creatieve oplossing maar geeft je ook wel vragen over de profesionaliteit van easyjet..

• Xandrios
  • Laatst online: 22:55
Vreemd verhaal. Ervan uitgaande dat deze piloot de vlucht netjes heeft voorbereid en via de normale procedures heeft uitgevoert...Dan staat het toestel in Spanje...en dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Xandrios schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:46:
Vreemd verhaal. Ervan uitgaande dat deze piloot de vlucht netjes heeft voorbereid en via de normale procedures heeft uitgevoert...Dan staat het toestel in Spanje...en dan?
Ze regelde een piloot daar voor de vervolg vlucht volgens het verhaal.. hoe stond er niet bij..

• Freee!!

Freee!!

Xandrios schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:46:
Dan hebben ze minimaal een paar uur extra om een vervangende piloot te zoeken en is in ieder geval de heenvlucht niet verder vertraagd. Verder is er een heel redelijke kans, dat op de bestemming wel een stand by beschikbaar was.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wat zijn de ervaringen hier met Gulf Air via Bahrain?

Ik moet binnenkort weer naar Riyadh en BA staak op de dag van de terug vlucht.. dus ben aan het kijken naar alternatieven..

Andere opties zijn Gulf Air via Bahrain heen en Saudia direct terug..
Of Turkish via Istanbul heen en weer..

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Borromini schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:13:
[...]

Ik ga dat inderdaad natuurlijk niet uit mijn duim zuigen.. Wat win ik daar nou mee?

De codeshare van AF met Qantas was ook ff zoeken en het interne reisbureau deed ook ff moeilijk omdat ze het met hun systeem namelijk niet konden boeken.. Ze moesten echt contact opnemen met AF om hem te boeken en dat vonden ze maar lastig. Maar onze afdelingssecretaresse heeft wat gepushed en toen kon het wel. Blij toe, want Gold

prijs was overigens nagenoeg gelijk.

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Grouchy schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:48:
[...]

Die FNV acties moeten trouwens 36 uur van tevoren worden aangekondigd.
Dat betekent dat ik nu in de safe zone zit! Super fijn O+ O-)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

FreakNL schreef op donderdag 5 september 2019 @ 21:56:
[...]

Ik ga dat inderdaad natuurlijk niet uit mijn duim zuigen.. Wat win ik daar nou mee?

De codeshare van AF met Qantas was ook ff zoeken en het interne reisbureau deed ook ff moeilijk omdat ze het met hun systeem namelijk niet konden boeken..
Dat klinkt echt wel bizar. AF is geen obscuur maatschappijtje :p.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nee maar het was een codeshare. Ook online was hij wel te vinden maar niet te boeken via de site van AF.. “Contact AF” stond erbij ofzo. Weet ook het fijne er niet meer van, weet wel dat het me Miles opleverde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

De volgende FNV KLM staking: Zondag 8 September van 13h00 tot 17h00.
Plan was om zondagavond te vliegen richting BHX, heb weinig zin om op zondag voor de staking te gaan vliegen. 4 uur staken; dat wordt of een lekkere vertraging of een annulering.

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 06-09-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:50
Geldt die staking alleen voor KLM vluchten of heb je daar ook met andere maatschappijen last van ? Ik moet namelijk zo dat lastminute voor werk naar Lissabon met Transavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles wat door KLM personeel afgehandeld wordt.
Dus ook Transavia.

En ik vermoed dat de zwaarte nog steeds op de eu-vluchten zit.
Dus dat bv de niet stakers als prio de verre landen hebben.

Maar 4 uur is een lange tijd, ook al doet niet al het personeel mee.
Moet je nagaan wat een drama als CNV zich ook achter de stakingen voegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:50
Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:00:
Alles wat door KLM personeel afgehandeld wordt.
Dus ook Transavia.

En ik vermoed dat de zwaarte nog steeds op de eu-vluchten zit.
Dus dat bv de niet stakers als prio de verre landen hebben.

Maar 4 uur is een lange tijd, ook al doet niet al het personeel mee.
Moet je nagaan wat een drama als CNV zich ook achter de stakingen voegd.
Ja ik heb de gok niet genomen. Zag dat er nog een vlucht vanaf Rotterdam ging dus maar voor de zekerheid omgeboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veilige verstandige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Maandag dacht ik overleg tussen 5? van de 7 vakbonden en KLM. Dan zal het eea wel duidelijk worden.
Verder staken op maandag 9 en dinsdag 10 September de piloten van Britisch Airways, zal ook wel een drama zijn voor pax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat laatste is al veel langer bekend. Dus de meeste van die reizigers zijn al omgeboekt. BA was ook ongewoon soepel, er mocht bv. ook omgeboekt worden naar maatschappijen waar ze in normale omstandigheden niet mee samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57
Als ze hun zin niet krijgen zijn verdere stakingen natuurlijk niet uitgesloten, of een rechter zal ze dat moeten verbieden. Zijn er voor september verder nog stakingen aangekondigd?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ze zijn wettelijk verplicht om dat twee weken vooraf aan te kondigen. Wilde stakingen kunnen dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Borromini schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:10:
Ze zijn wettelijk verplicht om dat twee weken vooraf aan te kondigen. Wilde stakingen kunnen dus niet.
En hoever van te voren moeten ze aankondigen, dat ze een staking toch niet door laten gaan :?
Ik zie daar nog een leuke bron van verstoring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vergeet niet dat je met een Angelsaksisch land te maken hebt. Daar kunnen vakbonden zich heel weinig permitteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
Ik heb even een vraagje, waar ik denk ik het antwoord al op weet. Maar ik vraag het toch even :+

Ik vlieg binnenkort met EasyJet binnen Schengen. Dat wordt dus vertrekken van de H/M pier. Is het dan mogelijk om bij een de Aspire Lounge te komen? Naar mijn herinnering is die specifieke pier namelijk redelijk afgesloten van de rest van het vliegveld.

De reden overigens dat ik voor EasyJet heb gekozen is het op die route (AMS-PRG) aanzienlijke prijsverschil op de data dat ik vlieg. Voor een dergelijke korte vlucht vind ik het prijsverschil niet waard. Wel jammer, probeer normaal zo veel mogelijk KLM (en Skyteam) te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope niet zonder nooddeuren te openen en relatief hard moeten rennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

FNV staking voor morgen is trouwens afgeblazen:

https://www.fnv.nl/nieuws...dpersoneel-klm-opgeschort

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 07-09-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Geinig, over een paar weken vliegen we met transavia naar Marsa Alam.
In geval van vernietiging, verlies of beschadiging van bagage is de aansprakelijkheid van Transavia beperkt tot 1.131 BTR. Voor bagage met een hogere waarde kan een hogere aansprakelijkheidslimiet gelden indien de passagier voordat hij aan boord is gegaan, een speciale verklaring heeft afgelegd en een aanvullende vergoeding heeft betaald.
In geval van vertraging van passagiers is de aansprakelijkheid van Transavia beperkt tot 4.694 BTR.
BTR lijkt aleen een soort vage crypto munt te zijn ? https://coinmarketcap.com/currencies/bitether/

Dit komt uit de voorwaarden van een stoelreservering - ik ben zo een idioot die dat wel eens doorleest... maar BTR? WTF?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nee BTR (Bijzonder trekkingsrecht, in het engels SDR: Special Drawing Right) is een soort IMF-standaard voor geld zodat ze niet constant die voorwaarden hoeven aan te passen aan de huidige stand van munteenheden qua waarde e.d.

Wikipedia: Speciale trekkingsrechten

Dit komt overigens voort uit een internationaal verdrag aangaande aansprakelijkheid voor bagage. Ik ben alleen even vergeten welk; maar daar komt die SDR uit. Edit: Verdrag van Montreal.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 09-09-2019 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Voor de mensen die wel eens vanaf Rotterdam Airport vliegen, hoe lang van te voren zijn jullie aanwezig?
Bij Schiphol plan ik meestal 2 tot 1,5 uur van te voren aankomst op de luchthaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zelfs op Schiphol plan ik geen uur in, laat staan op Rotterdam.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tot je onderweg vastzit in het verkeer, of geen priority hebt bij security en check-in, of niet alleen met handbagage reist, ...

Redenen genoeg om wel een veilige marge te hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Maasluip schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:35:
Zelfs op Schiphol plan ik geen uur in, laat staan op Rotterdam.
Vind ik wel krap - toch afgelopen jaar meerdere keren meegemaakt dat alles vlot verliep, maar dat ik toch 40 minuten bezig was om van het station naar een B59 of D47 te lopen, en ik loop bovengemiddeld snel.

Bij Rotterdam zou ik een uur aandurven, bij Schiphol niet. Schiphol is een niet zo goed ontworpen luchthaven voor het huidige aantal vluchten en passagiers helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daar sta je dan, met je 737 op een gravelbaantje...

Signatures zijn voor boomers.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:37
Vraagje, ik wil met transavia vliegen op 3 November vanaf Schiphol naar Barcelona en terug op 8 November.

Vluchtnummers HV1531 en HV1532.

Nu beweert transavia dat rijen 15,16 en 17 meer beenruimte hebben bij de nooduitgang maar voor zover ik weet en ook zie bij andere maatschappijen heeft dit toestel (de 737-800) maar 2 rijen bij de nooduitgangen.

Iemand hier ervaring mee?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Dracula schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:52:
Vraagje, ik wil met transavia vliegen op 3 November vanaf Schiphol naar Barcelona en terug op 8 November.

Vluchtnummers HV1531 en HV1532.

Nu beweert transavia dat rijen 15,16 en 17 meer beenruimte hebben bij de nooduitgang maar voor zover ik weet en ook zie bij andere maatschappijen heeft dit toestel (de 737-800) maar 2 rijen bij de nooduitgangen.

Iemand hier ervaring mee?
Klopt volgens mij wel hoor! Transavia heeft achter "de nooduitgang rij " volgens mij nog 1 rij met iets meer beenruimte. Aan de andere kant, weet niet of het medisch is qua reden, maar die 2 uurtjes... :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Dracula
Agent47 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:55:
[...]

Klopt volgens mij wel hoor! Transavia heeft achter "de nooduitgang rij " volgens mij nog 1 rij met iets meer beenruimte. Aan de andere kant, weet niet of het medisch is qua reden, maar die 2 uurtjes... :)
Niet medisch wel lang (2.01m) dus standaard zittingen is niet te doen helemaal omdat ik nogal lange benen heb.

Vueling is ook nog een optie alleen lees ik daar van dat het zitcomfort (ookmet extra beenruimte) tegen valt. Iemand ervaring met vueling?

[ Voor 13% gewijzigd door Dracula op 11-09-2019 17:25 ]

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Andere van dit topic ook uitgenodigd door KLM voor de borrel op de Brusselse ambassade?

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:30

Jrz

––––––––––––

swtimmer schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:07:
Andere van dit topic ook uitgenodigd door KLM voor de borrel op de Brusselse ambassade?
Nope.. ben voorlopig voorral aan het lurken ;-)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dracula schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:55:
[...]

Niet medisch wel lang (2.01m) dus standaard zittingen is niet te doen helemaal omdat ik nogal lange benen heb.

Vueling is ook nog een optie alleen lees ik daar van dat het zitcomfort (ookmet extra beenruimte) tegen valt. Iemand ervaring met vueling?
Ik vond Vueling meevallen qua ruimte. Ik ben dan wel slechts 1.86m, maar heb relatief lange benen. De terugvlucht zat ik bij de nooddeuren, en dat was helemaal prima te doen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik weinig vliegervaring heb. De enige andere retourvlucht die ik gemaakt heb was met Wizz, dat was beduidend krapper dan Vueling.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nu twee keer vanaf Schiphol gevlogen sinds ik Privium heb en wat is dat ideaal zeg, helemaal als je buiten Schengen vliegt. Het scheelt toch al gauw een half uur, zoniet meer als het flink druk is.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vertel?

• franssie

franssie

Save the albatross

Erasmo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:19:
Nu twee keer vanaf Schiphol gevlogen sinds ik Privium heb en wat is dat ideaal zeg, helemaal als je buiten Schengen vliegt. Het scheelt toch al gauw een half uur, zoniet meer als het flink druk is.
Ik was ermee bezig begin dit jaar aar het maken van een afspraak was al zo 1980, dat dat er nooit van gekomen is. Mede omdat ik daarna bij mijn vluchten (en dat waren er nogal wat) eigenlijk nooit langer dan 12 minuten heb moeten wachten.
Ik vind het het geld dus niet waard.
Waar ik wel blij mee ben zijn de paspoort scanners die je op veel vliegvelden steeds meer ziet, normaal vlieg ik alleen buiten Schengen en de EU met mijn paspoort , maar buiten schengen en binnen de EU zonder. maar binnen EU maar buiten schengen nu dus ook - dat scheelt wel tijd. In euro per tijd wint de paspoortscanner het.

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 11-09-2019 19:36 ]

• PWM
  • Niet online
Grappige bug in de app. Ik heb nog 20 retouren gepland staan voor dit jaar. Bij 19 ging het goed. Bij nummer 20 ging hij over zijn nek.
Is dat de Platinum Ultimate avond van dit jaar?

[ Voor 48% gewijzigd door PWM op 11-09-2019 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Gok dat de goede vaste klanten die vanuit Brussel vliegen uitgenodigd zijn.
Eerder heeft u een save the date ontvangen om samen met ons de 100ste verjaardag van KLM te vieren op de Nederlandse Ambassade in Brussel op donderdag 10 oktober 2019. Hierbij sturen wij u de officiële uitnodiging.

Wij ontmoeten u graag, samen met uw gast, vanaf 17.30 uur op deze bijzondere locatie. Hier kunt u genieten van een feestelijke cocktailparty die ook wordt bijgewoond door onze Senior Vice President Air France en KLM Benelux Harm Kreulen alsook door de Ambassadeur van het Koninkrijk der Nederlanden bij het Koninkrijk België H.E. Maryem van den Heuvel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb ook wel eens uitnodigingen voor dit soort avonden gehad. Nooit geweest. Ik denk dan echt: WTF moet ik daar? En dan staat zo'n Harm Kreulen daar. En dan? Hallo, ik ben PWM, ik vlieg wel eens met jullie? Ik mis altijd een beetje de drang om daar een biertje te gaan drinken.

• Dracula
zacht schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:53:
[...]

Ik vond Vueling meevallen qua ruimte. Ik ben dan wel slechts 1.86m, maar heb relatief lange benen. De terugvlucht zat ik bij de nooddeuren, en dat was helemaal prima te doen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik weinig vliegervaring heb. De enige andere retourvlucht die ik gemaakt heb was met Wizz, dat was beduidend krapper dan Vueling.
Hmz, waren de stoelen wel ok? Ze lijken niet heel dik op het zitvlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@PWM @swtimmer Dat zijn dingen voor de 'happy few' die veel uitgegeven hebben. Als je er heen gaat ken je misschien het gezicht van iemand die je wel vaker bij de terminal ziet.
Ik krijg dat soort uitnodigingen ook wel eens (niet van KLM) maar ga ook zelden tenzij ik er zou willen netwerken (zou je de ambassadeur willen pitchen dan is dit natuurlijk je kans) maar met name als er eens een heel gave lokatie is waar je normaal niet binnen komt (een grote scheepswerf of de fabriek van Airbus bijvoorbeeld) dan wil ik wel eens gaan. En dat de drank en hapjes dan gratis zijn is natuurlijk mooi meegenomen.

Ik vind het leuk dat ze het doen en als je een vriend of vriendin hebt, even langs gaan en daarna filmpje pakken oid ;) --- edit als in alleen is zoiets vaak gewoon te saai.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 11-09-2019 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

franssie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:34:
[...]

Ik was ermee bezig begin dit jaar aar het maken van een afspraak was al zo 1980, dat dat er nooit van gekomen is. Mede omdat ik daarna bij mijn vluchten (en dat waren er nogal wat) eigenlijk nooit langer dan 12 minuten heb moeten wachten.
Ik vind het het geld dus niet waard.
Waar ik wel blij mee ben zijn de paspoort scanners die je op veel vliegvelden steeds meer ziet, normaal vlieg ik alleen buiten Schengen en de EU met mijn paspoort , maar buiten schengen en binnen de EU zonder. maar binnen EU maar buiten schengen nu dus ook - dat scheelt wel tijd. In euro per tijd wint de paspoortscanner het.
Bij mij zat het bij m'n Amex Platinum, samen met een priority pass voor loungetoegang op de meeste vliegvelden. Kort parkeren op de speciale parkeerplaats vlakbij de de terminal is ook erg fijn als je iemand wegbrengt of ophaalt.

Het is ook een kwestie van geluk vaak bij de security, en met het nieuwe systeem is de doorloop vrij snel. Al heb ik ook al een keer gehad dat de wachtrij dik een half uur was, dan is het wel fijn als je aan de rechterkant er direct doorheen kan. Maar als ik het goed heb heb je vanaf FB Gold ook al standaard Prio dus dan wordt de meerwaarde al wat minder. De boel regelen is trouwens zo gedaan, als je toch op Schiphol bent kun je ook langs de lounge gaan voor je pasje en scan, vaak zijn er nog wel timeslots vrij en dan sta je met een kwartiertje weer buiten.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• franssie

franssie

Save the albatross

Erasmo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:24:
<>als je toch op Schiphol bent kun je ook langs de lounge gaan voor je pasje en scan, vaak zijn er nog wel timeslots vrij en dan sta je met een kwartiertje weer buiten.
Ha - dat zijn tips die ze zelf ook zouden kunnen communiceren ;) Maar beter nog - als ik bij mijn kapper online een afspraak kan inplannen ... hoe moeilijk is het dan. Ik heb twee maal gebeld en twee maal kon het pas na 10 dagen - doei dan ben ik weg.
Maar als ik weer eens lang in de rij sta zal het wel weer kriebelen. Vlieg wel weer even veel minder alleen, maar de partner kaart is niet zo duur dacht ik.

Pagina: 1 ... 89 ... 243 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2