Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 88 ... 243 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

endless schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:29:
[...]

Gaaf!
Doe je dat ook intercontinentaal?
Jij bent best groot geloof ik (?), hoe zit het met de bewegingsruimte? Als je een rondje wil lopen bij een lange vlucht bijvoorbeeld?

Je hebt natuurlijk alle vrijheid in het vliegtuig maar een bar waar je lekker aan kunt staan in bijvoorbeeld een A380 is ook wel fijn.
Een rondje lopen gaat sowieso moeilijk worden :p Maar zo een jet kan van binnen nog best ruim zijn hoor. Mijn werkgever heeft een kleine vloot Falcon 8X’en. Daarin kan je net zo goed tot beter rechtop lopen als in de meeste commerciële vliegtuigen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:48:
[...]
Mijn werkgever heeft een kleine vloot Falcon 8X’en. Daarin kan je net zo goed tot beter rechtop lopen als in de meeste commerciële vliegtuigen.
Zolang je maar kleiner bent dan 1m88 ;) . Tegenover 2m20 in een doorsnee 737 of A320.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
Propane schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:14:
[...]
Zolang je maar kleiner bent dan 1m88 ;) . Tegenover 2m20 in een doorsnee 737 of A320.
Dat doet me denken aan een vlucht die ik deed in de VS, jaren terug. Stahoogte in het toestel (geen idee meer welke het was), was 1m90, waarbij ze trots een flyer in de seat pocket hadden waarin met grote letters stond 'bij ons kun je staan' (o.i.d.). Ik heb toch maar de stewardess gevraagd hoe ze dat in gedachten hadden bij mij (ik ben 2.02m) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:39

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

don_jorg schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:45:
[...]
Dat doet me denken aan een vlucht die ik deed in de VS, jaren terug. Stahoogte in het toestel (geen idee meer welke het was), was 1m90, waarbij ze trots een flyer in de seat pocket hadden waarin met grote letters stond 'bij ons kun je staan' (o.i.d.). Ik heb toch maar de stewardess gevraagd hoe ze dat in gedachten hadden bij mij (ik ben 2.02m) ;)
Ach, ik heb wel eens een Welshe personeelsadvertentie gezien, waarin stewardessen gezocht werden, die niet langer dan 1,65 of 1,70 waren in verband met de beperkte hoogte in het toestel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:30

Jrz

––––––––––––

don_jorg schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:45:
[...]

Dat doet me denken aan een vlucht die ik deed in de VS, jaren terug.
Afgelopen December nog naar Arkansas gehad dat ik niet kon staan

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
Jrz schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 21:46:
[...]

Afgelopen December nog naar Arkansas gehad dat ik niet kon staan
Het kleinste wat ik de afgelopen jaren heb gebruikt in de VS, was een A320/B737. Geen regionals gedaan, dus ik kan niet over nu praten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kijk dus nooit echt op de facturen van KLM. Totaalbedrag gaat zo Expense Management in.

Als ik boek, kom ik ook vaak uit op DKK/GBP/USD pricing, door het land van vertrek. Je kan dan bij het afrekenen kiezen om toch in EUR te betalen. Ik kies die altijd aangezien dat makkelijker is met declareren + je voorkomt de creditcard fee.

Althans. Dat dacht ik. Na uit verveling eens 2 facturen bekeken te hebben, zag ik dat KLM een eigen Currency Conversion hanteer. En niet zo maar 1, nee, significant hoger dan die van de CC. En dat terwijl ze helemaal niet hoeven te converteren maar het slechts een papieren ding is.

En zo kost een ticket van 1000DKK opeens:

134.22 echte euro's
139.80 euro indien ik AMEX laat converteren
143.70 bij KLM

En dit is een goedkoop ticket. Op een Business ticket vanuit JFK zat gewoon 91,- koersconversie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, dat is net als met credit cards: altijd in lokale currency dokken, anders naaien ze je extra.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:45
Ik gebruik Revolut en Curve voor betalingen in vreemde valuta omdat zij zeer gunstige currency conversions hanteren en geen opslag erop doen. Revolut is een debet card, Curve is een credit card die je bestaande credit cards aggregeert en je kunt per betaling kiezen met welke kaart je wil betalen (en ook tot 14 dagen achteraf dit veranderen). Ook Curve hanteert gunstige wisselkoersen en geen opslag.

https://www.revolut.com/en-NL/

https://www.curve.app/en-gb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:19
Volgende week heb ik een korte vlucht van 1,5 uur naar Wenen. Op langere vluchten doe ik geen contactlenzen in, omdat dit geadviseerd wordt. Maar heeft er iemand ervaring met het wel inhouden van contactlenzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:15:
Ik kijk dus nooit echt op de facturen van KLM. Totaalbedrag gaat zo Expense Management in.

Als ik boek, kom ik ook vaak uit op DKK/GBP/USD pricing, door het land van vertrek. Je kan dan bij het afrekenen kiezen om toch in EUR te betalen. Ik kies die altijd aangezien dat makkelijker is met declareren + je voorkomt de creditcard fee.

Althans. Dat dacht ik. Na uit verveling eens 2 facturen bekeken te hebben, zag ik dat KLM een eigen Currency Conversion hanteer. En niet zo maar 1, nee, significant hoger dan die van de CC. En dat terwijl ze helemaal niet hoeven te converteren maar het slechts een papieren ding is.

En zo kost een ticket van 1000DKK opeens:

134.22 echte euro's
139.80 euro indien ik AMEX laat converteren
143.70 bij KLM

En dit is een goedkoop ticket. Op een Business ticket vanuit JFK zat gewoon 91,- koersconversie :?
Goh, je komt waarschijnlijk niet zo vaak in het buitenland of wel :P Je moet nooit in je eigen currency betalen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:09:
[...]

Goh, je komt waarschijnlijk niet zo vaak in het buitenland of wel :P Je moet nooit in je eigen currency betalen.
Dat doe ik ook nooit :p Ik had alleen van de KLM.nl website wat anders verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:13

Chrisjuh_15

Facta non verba

Willem30 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:06:
Volgende week heb ik een korte vlucht van 1,5 uur naar Wenen. Op langere vluchten doe ik geen contactlenzen in, omdat dit geadviseerd wordt. Maar heeft er iemand ervaring met het wel inhouden van contactlenzen?
Ik heb eigenlijk alleen nog maar met contactlenzen gevlogen (ook langere afstanden) en nam altijd voor de droge ogen wat lenzenvloeistof en een lenzendoosje mee in m'n handbagage. De spaarzame keren dat m'n ogen echt te droog werden, was het genoeg om de lenzen even in de lenzenvloeistof onder te dompelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:28:
[...]

Ik heb eigenlijk alleen nog maar met contactlenzen gevlogen (ook langere afstanden) en nam altijd voor de droge ogen wat lenzenvloeistof en een lenzendoosje mee in m'n handbagage. De spaarzame keren dat m'n ogen echt te droog werden, was het genoeg om de lenzen even in de lenzenvloeistof onder te dompelen.
Okee, dan probeer ik het wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:15:
De koersopslag bij KLM is 3% bovenop de gemiddelde koers. Bij een creditcard betaal je 2% bovenop de laatkoers. Dat laatste is gunstiger.
bommel schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:47:
Ik gebruik Revolut en Curve voor betalingen in vreemde valuta omdat zij zeer gunstige currency conversions hanteren en geen opslag erop doen.
Je mist dan wel de verzekeringen van een creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:58
GlowMouse schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:19:
[...]

De koersopslag bij KLM is 3% bovenop de gemiddelde koers. Bij een creditcard betaal je 2% bovenop de laatkoers. Dat laatste is gunstiger.

[...]

En op een ander forum begreep ik dat je je Amex er niet mee kan koppelen, wat voor de meeste mensen wel een vereiste is i.v.m het sparen van flying blue punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
Curve werkt met je bestaande credit cards, verzekeringen die je op je kaart hebben gelden dan dus gewoon. Met amex werkt curve momenteel niet inderdaad (amex blokkeert het)

Zie ook deze actiepagina: https://www.curve.app/en-gb/curve-loves-amex

[ Voor 28% gewijzigd door bommel op 20-08-2019 15:35 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
15" MBP Pro niet toegestaan aan boord bij Tui Fly ivm batterij issue.

https://www.travelpro.nl/...iet-toegestaan-aan-boord/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Willem30 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:45:
[...]

Okee, dan probeer ik het wel een keer.
Is een beetje afhankelijk van het type lens, ik neem aan dat het hier om zachte lenzen gaat? Silicon Hydrogel lenzen gaan bij mij prima en gaan alleen bij het slapen uit. Maar traditionele maandlezen worden bij mij zo droog dat ze gewoon uit mijn ogen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik heb harde lenzen en heb ze altijd gewoon in tot het punt tot eventueel slapen :) Ik heb ook normaal gesproken oogdruppels/vocht mee om de ogen wat extra vocht te geven.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Puzzeltje: Morgen haal ik op Schiphol familie op die uit de US komt, één ervan heeft geen EU paspoort maar een US paspoort. Ze reizen met ruimbagage.
Schiphol is voor mij 25 minuten rijden, zeg 5 minuten parkeren en 5 minuten lopen naar de aankomsthal = 35 min.

Nu denk ik zelf dat als ik ze landen op FR24.com, ik rustig nog een koffie kan nemen en dan echt mijn best moet doen om niet heel veel te vroeg te zijn.

Morgen half elf moeten ze landen (maar de wind kan meezitten) maar iemand die weet hoelang dat gebruikelijk duurt om vanaf een D57 oid naar landside te komen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

GlowMouse schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:19:
[...]

[...]

Revolut heeft ook duurdere accounts met verzekeringen. Ik heb zelf die kaart voor als ik privé wat koop in de VS. Scheelt een stuk en ik kan on the spot opladen met mijn normale cc in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:28:
[...]

Niet per ongeluk peroxidevloeostof meenemen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:43
10 Minuten lopen, 15 minuten in de rij bij de paspoortcontrole, 10 minuten op de baggage wachten; ik zou 30-40 minuten zeggen.
Kan altijd sneller, kan altijd langzamer. Het is immers vakantieperiode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:13:
Puzzeltje: Morgen haal ik op Schiphol familie op die uit de US komt, één ervan heeft geen EU paspoort maar een US paspoort. Ze reizen met ruimbagage.
Schiphol is voor mij 25 minuten rijden, zeg 5 minuten parkeren en 5 minuten lopen naar de aankomsthal = 35 min.
Nu denk ik zelf dat als ik ze landen op FR24.com, ik rustig nog een koffie kan nemen en dan echt mijn best moet doen om niet heel veel te vroeg te zijn.
Morgen half elf moeten ze landen (maar de wind kan meezitten) maar iemand die weet hoelang dat gebruikelijk duurt om vanaf een D57 oid naar landside te komen?
Dat kan veel simpeler. Zodra ze geland zijn sturen ze je een appje of sms en dan ben jij precies op tijd ter plaatse.Want een half uur tot drie kwartier zijn ze dan zeker nog bezig.
Je kan natuurlijk ook een uur eerder vertrekken en je blauw betalen aan parkeergeld. Dat is een keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door prijk op 20-08-2019 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De bagage zal de bottleneck zijn. Soms is die er vlot, soms wacht je na het landen nog een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Leetness dat zou wel grappig zijn, sneller dan jouw positieve scenario - hoe dan ook dank, ik hou het aan.
@prijk 40 minuten lijkt mij wel erg positief, ik ga voor de 45 dus vertrek als ik de kist zie landen op FR 24 of zoveel eerder dar ik me verveel.

Beiden dank - er lijken dus geen erge verstoringen in de bagage afhandeling te zijn momenteel, onderbezetting bij de Marechaussee etc etc. Goed om te weten - thanks!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

...

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:24

Garyu

WW

Willem30 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:06:
Nog nooit problemen gehad met mijn lenzen. Vlieg er al twintig jaar mee.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:44:
@Leetness dat zou wel grappig zijn, sneller dan jouw positieve scenario - hoe dan ook dank, ik hou het aan.
@prijk 40 minuten lijkt mij wel erg positief, ik ga voor de 45 dus vertrek als ik de kist zie landen op FR 24 of zoveel eerder dar ik me verveel.

Beiden dank - er lijken dus geen erge verstoringen in de bagage afhandeling te zijn momenteel, onderbezetting bij de Marechaussee etc etc. Goed om te weten - thanks!
Vergeet niet dat als ze op de Polderbaan landen, er nog 15-20 minuten bijkomt voor het taxiën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:39:
[...]

Is een beetje afhankelijk van het type lens, ik neem aan dat het hier om zachte lenzen gaat? Silicon Hydrogel lenzen gaan bij mij prima en gaan alleen bij het slapen uit. Maar traditionele maandlezen worden bij mij zo droog dat ze gewoon uit mijn ogen vallen.
Ik heb zachte maandlenzen. Ga het gewoon proberen en zie wel wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Iemand ervaringen met Corendon en de Priority Pass? Ik vlieg 1 à 2 keer per jaar maar irriteer me mateloos aan het wachten. Voor 2x EUR 29 hoop ik zo rustig aan mijn vakantie te beginnen, maar biedt het nou werkelijk zoveel voordeel qua inchecken en security checks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

JDFS schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:47:
Iemand ervaringen met Corendon en de Priority Pass? Ik vlieg 1 à 2 keer per jaar maar irriteer me mateloos aan het wachten. Voor 2x EUR 29 hoop ik zo rustig aan mijn vakantie te beginnen, maar biedt het nou werkelijk zoveel voordeel qua inchecken en security checks?
Waarom zou je als eerste aan boord willen zijn? Bij de lowcost airlines zijn die priority passen alleen maar nuttig als je echt als eerste aan boord wilt zijn. Zodra het boarden bezig is gebruiken ze die priority lanes ook voor normale passagiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Dus niet perse om als eerste aan boord te zijn, maar ik heb vorig jaar een uur in de rij gestaan voor de security en ook voor het inchecken van de bagage een lange tijd gestaan. Dit wil ik het liefste voorkomen, maar ik vraag me af of dat nou daadwerkelijk kan met de Priority Pass @Brilsmurfffje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

JDFS schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:26:
Dus niet perse om als eerste aan boord te zijn, maar ik heb vorig jaar een uur in de rij gestaan voor de security en ook voor het inchecken van de bagage een lange tijd gestaan. Dit wil ik het liefste voorkomen, maar ik vraag me af of dat nou daadwerkelijk kan met de Priority Pass @Brilsmurfffje.
Dat los je er wel mee op, staat op de website wel dat ze enkel priority aanbieden op vluchten vanaf Amsterdam. Drukte bij de security is ook zeer afhankelijk van welke tijd je vliegt, er is een kans dat je voor je komende vlucht amper hoeft te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Eens, thanks voor je hulp! Wij vliegen op een dinsdagochtend (3 september) vanaf Schiphol, inchecken rond 8 uur in de ochtend. Lijkt me inderdaad dat het wel meevalt, aangezien het geen hoogseizoen (meer) is... Laten we de gok maar nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55
Rond die tijd is het een beetje hit&miss - soms loop je zo door, soms is het heel druk.

Maar het priority pakket geeft je ook toegang tot de priority security zie ik, dus als dat echt een issue is voor je is het snel verdiend denk ik.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:13
Ik was even in de war met de Priority Pass voor de lounges, en dus Priority bij Corendon.
Drukte zal wel meevallen toch? Relatief veel zakelijk op dat tijdstip (als die al niet maandag vertrekken), en die pakken Privium..
Sowieso valt het deze zomer nog mee met de drukte op Schiphol zo ver meegemaakt heb.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

:( mijn vlucht LHR-MUC in October is net geannuleerd.. ik gok vanwege de stakingen bij BA...

Ook wou ik voor 6-8 Sep een vlucht boeken LHR-AMS en terug had ik een goede vlucht maar toen ik op betalen drukte viel hij ineens weg.. ook geannuleerd vrees ik.. kan op de 8e geen vlucht naar LHR vinden van BA, en KLM etc lijken ineens stukken duurder geworden te zijn...

Dan maar met de auto/eurotunnel..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

ToolkiT schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:12:
:( mijn vlucht LHR-MUC in October is net geannuleerd.. ik gok vanwege de stakingen bij BA...

Ook wou ik voor 6-8 Sep een vlucht boeken LHR-AMS en terug had ik een goede vlucht maar toen ik op betalen drukte viel hij ineens weg.. ook geannuleerd vrees ik.. kan op de 8e geen vlucht naar LHR vinden van BA, en KLM etc lijken ineens stukken duurder geworden te zijn...

Dan maar met de auto/eurotunnel..
De Britse pilotenbond BALPA heeft inderdaad stakingen aangekondigd, maar niet in oktober. Tot nu toe 9, 10 en 27 september:
https://www.britishairway...strike/latest-information

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tourniquet schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:31:
[...]

De Britse pilotenbond BALPA heeft inderdaad stakingen aangekondigd, maar niet in oktober. Tot nu toe 9, 10 en 27 september:
https://www.britishairway...strike/latest-information
ik kreeg vanochtend idd een bevestigings email van BA dat het ivm de staking is.. even uitzoeken of/wat de compensation in zo'n geval is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Geen in geval van staking ben ik bang.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:27:
Geen in geval van staking ben ik bang.
Nou... Staking binnen het eigen bedrijf kan al degelijk basis zijn voor een compensatie..

https://www.consumentenbo...anair-dit-zijn-je-rechten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
ToolkiT schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 00:12:
Ze hebben een berg niet kloppende mailtjes gestuurd bij BA voor vluchten op verkeerde dagen, heb er ook een paar gehad. Grote kans dat als je inlogt je vlucht gewoon nog doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

Iemand ervaring met overnachten op of nabij OR Tambo (Johannesburg) ivm late aankomst en binnenlandse vlucht volgende ochtend ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Goner schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 08:39:
Iemand ervaring met overnachten op of nabij OR Tambo (Johannesburg) ivm late aankomst en binnenlandse vlucht volgende ochtend ??
The Aviator Hotel hier meerdere keren voor gebruikt, zit in Kempton park wat lekker dicht bij de luchthaven is en ze hebben een shuttle busje. Heb hier een keertje of 5 gebruik van gemaakt toen ik met KLM vlucht kwam, dit komt rond middernacht aan, was nooit een probleem.

https://www.booking.com/h...e-hotels-the-aviator.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Over Johannesburg gesproken, ik wil graag in December heen en weer, als ik kijk op Google flights heb ik de keuze uit KLM via Parijs of Alitalia via Florence. Qua reistijd en prijs is het lood om oud ijzer, KLM vliegt met een 777-300 en Alitalia met een A330, welke vinden jullie prettiger op de lange afstand?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

330 zou net iets ruimer moeten zitten in eco (als ze allebei 3-4-3 zijn) en veel mensen lijken Airbus gemiddeld iets stiller dan Boeing te vinden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Borromini schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:15:
330 zou net iets ruimer moeten zitten in eco (als ze allebei 3-4-3 zijn) en veel mensen lijken Airbus gemiddeld iets stiller dan Boeing te vinden.
Vooral dat laatste. Verder heb ik de neiging om, als het ook maar enigszins kan, CdG te vermijden. Ik weet alleen niet of Florence veel beter is (slechter kan heel moeilijk).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evianon
  • Nu online
Alleen kan Alitalia nog steeds ieder moment klappen aangezien er geen investeerder gevonden kan worden, dus alleen al daarom zou ik toch maar in de Boeing stappen.

Helemaal nu ze uit de DL/KL/AF/VS joint venture gegooid zijn, lijkt het me een kwestie van tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-06 23:59
Borromini schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:15:
3-4-3 in een A330 lijkt me anders geen pretje hoor. :+
Dat bestaat ook niet. Er zijn wel een handvol maatschappijen die 3-3-3 in een 330 proppen. Air Transat doet dat geintje bijvoorbeeld. Dat is echt geen feest. 3-3-3 in een 330 is krapper dan 3-4-3 in een 777.
Standaard voor de 330 is 2-4-2 en dat is over het algemeen wel fijner dan 3-4-3 in de 777. Zeker als je met z'n tweeën reist is het fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Alitalia heeft geen hub in Firenze dus ik vermoed dat het over Milaan of Rome gaat.
Evianon schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:41:
Alleen kan Alitalia nog steeds ieder moment klappen aangezien er geen investeerder gevonden kan worden, dus alleen al daarom zou ik toch maar in de Boeing stappen.
Dat lijkt zo'n vaart niet te lopen. De EU is de laatste tijd een stuk soepeler als het om staatssteun gaat en dat is wat Alitalia momenteel op de been houdt.
Helemaal nu ze uit de DL/KL/AF/VS joint venture gegooid zijn, lijkt het me een kwestie van tijd.
Ze zijn er niet uitgegooid; ze zijn eruitgestapt toen Etihad megalomane plannen (en geld te over) had.

[ Voor 79% gewijzigd door Borromini op 26-08-2019 21:59 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

.

[ Voor 159% gewijzigd door Borromini op 26-08-2019 22:00 . Reden: Dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:58
Evianon schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:41:

Dit heb ik even gemist.. Heb je een bron? vlieg volgende maand weer eens met ze. Hopelijk houden ze het nog even vol dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ze hangen al een hele tijd aan het infuus. Ik zou me meer zorgen maken over stakingen bij Ryanair en BA dan over Alitalia voor de komende maanden :).

[ Voor 56% gewijzigd door Borromini op 26-08-2019 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Het is wel iets wat ik me in m'n achterhoofd hou, maar het risico is vrij klein en anders wordt het een gevalletje reisverzekering.

Ik leun op dit moment naar Alitalia, oa omdat je dan 150% miles krijgt en de kist is wat nieuwer.(oh en ik lees echte espresso aan boord? :D)

Ben nu ook aan het kijken naar een wildcard, Kenya Airways met een overstap in Kenia.

[ Voor 6% gewijzigd door Erasmo op 27-08-2019 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Erasmo schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 02:22:
Het is wel iets wat ik me in m'n achterhoofd hou, maar het risico is vrij klein en anders wordt het een gevalletje reisverzekering.

Ik leun op dit moment naar Alitalia, oa omdat je dan 150% miles krijgt en de kist is wat nieuwer.

Ben nu ook aan het kijken naar een wildcard, Kenya Airways met een overstap in Kenia.
Welke data precies en welke prijs heb je al gevonden?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-09-2021 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Tussen 9 en 23 december (ish). Vliegen vanaf Amsterdam heeft toch de voorkeur, maar Düsseldorf of Antwerpen is een mogelijkheid als het een echt goede deal is.

Kenya Airways is qua overstap ook geen slecht keuze, iets meer in het midden van de trip, breekt zo lekker de week :P

Ik heb fb gold en een priority pass dus lounge toegang is geen probleem. Ik ga sowieso voor economy comfort als het kan ivm met mijn lengte, maar premium economy is ook een optie.

Het budget is tussen de 600-900, maar als ik een BC kan vinden voor 120p oid sla ik dat niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Antwerpen is alleen charters en een verdwaalde regionale vlucht. Één van de vele luchthavens die worden rechtgehouden met belastinggeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06 22:55
Ik geloof er niet zo in dat Alitalia zomaar gaat klappen. Verwacht niet dat dat ooit gaat gebeuren met de Italiaanse politiek om heel eerlijk te zijn.

Heb zelf net nog een business class retourtje on AZ geboekt voor November, verwacht geen enkel probleem daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-06 14:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
Erasmo schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 02:57:
Tussen 9 en 23 december (ish). Vliegen vanaf Amsterdam heeft toch de voorkeur, maar Düsseldorf of Antwerpen is een mogelijkheid als het een echt goede deal is.

Kenya Airways is qua overstap ook geen slecht keuze, iets meer in het midden van de trip, breekt zo lekker de week :P

Ik heb fb gold en een priority pass dus lounge toegang is geen probleem. Ik ga sowieso voor economy comfort als het kan ivm met mijn lengte, maar premium economy is ook een optie.

Het budget is tussen de 600-900, maar als ik een BC kan vinden voor 120p oid sla ik dat niet af.
Een alternatief is wellicht met Air France via Parijs. Goedkoopste wat ik kan vinden is voor 466 euro op een Light-ticket, dus zonder ruimbagage. Voor dat tarief zijn er legio opties in jouw reisperiode. Op een Standard-ticket is het 540 euro. De vlucht tussen Parijs en JNB is met een A380, wat over het algemeen geldt als een zeer comfortabel en ruim toestel - en een dying breed bij Air France ;)
Je kunt ook voor ongeveer 500 euro met Etihad via Abu Dhabi, maar dan ben je aanmerkelijk langer onderweg.

Rechtstreeks met KLM is de goedkoopste optie op een Standard-ticket ongeveer 600 euro.
Business gaat je niet lukken voor ±1200 euro, maar Alitalia biedt nog wel een Premium Economy optie voor ongeveer 950.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evianon
  • Nu online
Borromini schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:26:
Dat lijkt zo'n vaart niet te lopen. De EU is de laatste tijd een stuk soepeler als het om staatssteun gaat en dat is wat Alitalia momenteel op de been houdt.
Er zal geen aankondiging vooraf komen wanneer de Italiaanse regering die steun stilzet. Dus ik zou zelf in ieder geval graag van de situatie op de hoogte willen zijn als ik een keuze maak tussen vliegen met KLM en Alitalia.
Ze zijn er niet uitgegooid; ze zijn eruitgestapt toen Etihad megalomane plannen (en geld te over) had.
Dat klopt niet. Ze zijn er tot nu toe ondanks veel grote woorden niet buiten geweest. Ook nu zitten ze er nog in. Ze wilden er graag bij blijven, maar zijn vorige maand simpelweg buitengesloten uit de nieuwe overeenkomst.
R.van.M schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:13:
Dit heb ik even gemist.. Heb je een bron? vlieg volgende maand weer eens met ze. Hopelijk houden ze het nog even vol dus :)
Het is een doorlopend verhaal, ze zijn sinds 2017 technisch failliet en worden door de overheid overeind gehouden. Er werden investeerders gezocht en Lufthansa heeft gekeken naar een overname maar dat is afgeketst. Een paar maanden geleden Easyjet nog, maar ook zij zagen er geen brood in.

Nu draait het dus nog steeds op staatssteun, lijkt er weinig uitzicht op een uitweg en is de status vaag.

Dus er gaat natuurlijk een keer iets gebeuren. Misschien morgen, misschien pas over een jaar. Hoeft niet per se een volledig uitgevoerd faillissement te zijn, al wordt dat wel waarschijnlijker naarmate de schulden zich opstapelen, maar opsplitsen en delen verkopen of gewoon halveren zou ook kunnen. Het zal in ieder geval impact hebben op vluchten en de operatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ethiopian lijkt daar nog ver onder te gaan met zover ik kan zien redelijke voorwaarden (baggage en korte overstap). Via Schiphol Tickets (wel vanaf Brussel)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iUH0ABk.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lDL28Yq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd1 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:06:
Ethiopian lijkt daar nog ver onder te gaan met zover ik kan zien redelijke voorwaarden (baggage en korte overstap). Via Schiphol Tickets (wel vanaf Brussel)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vorig jaar vloog ik voor dit bedrag AMS-LHR-JNB, er wordt veel gestunt op die route omdat er veel capaciteit die kant opgaat. BA heeft op sommige dagen 3 vluchten per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Evianon schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:04:
Het is een doorlopend verhaal, ze zijn sinds 2017 technisch failliet en worden door de overheid overeind gehouden. Er werden investeerders gezocht en Lufthansa heeft gekeken naar een overname maar dat is afgeketst. Een paar maanden geleden Easyjet nog, maar ook zij zagen er geen brood in.

Nu draait het dus nog steeds op staatssteun, lijkt er weinig uitzicht op een uitweg en is de status vaag.
Het laatste idee is dat ze 'gered' moeten worden door Atlantia, het onroerend goed bedrijf van die ingestorte brug in Genoa, en de huidige eigenaar van Alitalia's FCO hub (Rome).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Erasmo schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 02:22:

Ik leun op dit moment naar Alitalia, oa omdat je dan 150% miles krijgt en de kist is wat nieuwer.(oh en ik lees echte espresso aan boord? :D)

De nieuwe lounges op FCO zijn ook enorm goed qua vers eten. Wat wel enorm tegenvalt (mocht je dat belangrijk vinden) is het onboard entertainment systeem. Gok dat dat design gedaan is door het neefje van de CEO....
Afbeeldingslocatie: https://b7tj6a.dm.files.1drv.com/y4mq2G8ovPIYNS1z5Jwrk1BvD8KxOa3hNviSzTIc_n48K_f2-AEs4tTsyW8gV7sdYNFtemrglAFAzTIj0wU-LR0OeTDqcM70IYkTk0nZ5Iq0fZT2Y4eEIznVIiaUg7UaHQSJUNFBQddntPmS1lm81DQmPgNJPPBGfUiVHdu3YVDWLYnQG1Lw2KcnUcITp9vKm9JhJnDIp5rncUqyNfDfyUhFQ?width=330&height=660&cropmode=none
Borromini schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:09:
Antwerpen is alleen charters en een verdwaalde regionale vlucht. Één van de vele luchthavens die worden rechtgehouden met belastinggeld.
Voor wat het waard is, er komt in September weer een dagelijkse verbinding met London! Probleem van Antwerpen Airport is dat zelfs voor mij, wonende in Antwerpen, ik met ~30min trein op Zaventem ben en ~50min op Schiphol. Echt heel veel voordeel heeft deze nog lokalere luchthaven niet (behalve dat ik met de fiets zou kunnen gaan).

[ Voor 22% gewijzigd door swtimmer op 27-08-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

swtimmer schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:24:
[...]
Voor wat het waard is, er komt in September weer een dagelijkse verbinding met London! Probleem van Antwerpen Airport is dat zelfs voor mij, wonende in Antwerpen, ik met ~30min trein op Zaventem ben en ~50min op Schiphol. Echt heel veel voordeel heeft deze nog lokalere luchthaven niet (behalve dat ik met de fiets zou kunnen gaan).
En dan ligt het iets minder kleine vliegveld van Rotterdam ook nog eens in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Evianon schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:27:
[...]

Ze hebben een berg niet kloppende mailtjes gestuurd bij BA voor vluchten op verkeerde dagen, heb er ook een paar gehad. Grote kans dat als je inlogt je vlucht gewoon nog doorgaat.
Klopt idd.. ik kreeg een email dat mijn terug vlucht (MUC-LHR) gecancelled was.. maar nu ik bij BA.com kijk zie ik dat die er nog staat.. maar de LHR-MUC vlucht is juist wel gecancelled :(
Wat nog irritanter is, is dat ik die vlucht MUC-LHR toch moest omboeken omdat ik via Parijs moet.. maar de vlucht LHR-MUC juist wel nodig heb -O-
Ik ga ze zo maar eens proberen te bellen.. maar ik hoor veel verhalen dat dat erg lastig is..

Meer info over staking: https://www.britishairway...strike/latest-information
Algemene info: https://www.britishairway...ayed-or-cancelled-flights

<update>
wachttijd bij BA hotline en expedia hotline viel mee.. ondanks de waarschuwingmelding..
lang verhaal kort, beide vluchten geannuleerd en krijg een refund.. waarom dat zo lang moet duren (paar weken) is me een raadsel..
Nu aan het kijken voor alternatieve vluchten..
Er was geen standaard compensatie maar je kan de boel escaleren om het toch te proberen..
Eens kijken wat ik kan vinden en of dat de moeite waard is..

<update2>
Nieuwe vlucht geboekt.. veel duurder (uiteraard) dus een compensation claim ingedient.. ik ben benieuwd hoe ze reageren..

<update3>
kreeg net een email van expedia:
"Refund Processed
Passenger(s): xxxx
Expedia.co.uk Itinerary Number: xxxxx

Dear Expedia.co.uk Traveller,

We're happy to confirm that we have processed your refund application today.

Refund amount
Please expect a refund of GBP .

When you'll get your refund
Your refund will be processed directly to the original form of payment used for the purchase of your ticket(s). You can expect the refund to reach your account within 6 to 10 days."

mmm hoeveel pond krijg ik terug?? |:(

[ Voor 37% gewijzigd door ToolkiT op 27-08-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

swtimmer schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:24:
[...]
. Wat wel enorm tegenvalt (mocht je dat belangrijk vinden) is het onboard entertainment systeem. Gok dat dat design gedaan is door het neefje van de CEO....
[Afbeelding]
In 1992 had ik een media player die moderner was /beter UI had dan dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Evianon schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:04:
[...]

Er zal geen aankondiging vooraf komen wanneer de Italiaanse regering die steun stilzet.
Je kan de Italianen veel verwijten, maar het gaat niet gaan zoals het met Jet Airways ging.
Dat klopt niet. Ze zijn er tot nu toe ondanks veel grote woorden niet buiten geweest. Ook nu zitten ze er nog in. Ze wilden er graag bij blijven, maar zijn vorige maand simpelweg buitengesloten uit de nieuwe overeenkomst.
Ik kan al maanden (als het geen jaar is) geen AZ long haul meer combineren met AF/KL waar dat vroeger wel ging (tenzij ik me vergis).

Ongetwijfeld is het scenario een paar keer bijgesteld. Het is begonnen met zakken geld uit Abu Dhabi waardoor AZ nu ook op hetzelfde systeem als Etihad draait (ik denk Sabre). Op dat moment was de joint venture ook niet meer nodig, ook aangestuurd door de Emirati's. Communicatie van de JV die ik gezien heb de laatste tijd rept met geen woord over AZ.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Heb de keuze denk ik gemaakt, het wordt KLM/AF via CDG, extra xp vanwege de overstap en het lange stuk is dan in een A380, heb daar nog nooit mee gevlogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

A380 is zeker de moeite en een duidelijke vooruitgang tegenover 777 of 330 in eco. Daar ga je geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Borromini schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:39:
A380 is zeker de moeite en een duidelijke vooruitgang tegenover 777 of 330 in eco. Daar ga je geen spijt van krijgen.
De A380 mist nog op mijn lijstje, die moet ik nog een keer ervaren. Verder heb ik de meeste types wel gehad volgens mij.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik wou volgend jaar een 747 van Lufthansa nemen maar de baas vond dat ik 'zo'n oud spul' links moest laten liggen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Borromini schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:48:
Ik wou volgend jaar een 747 van Lufthansa nemen maar de baas vond dat ik 'zo'n oud spul' links moest laten liggen :+.
Twee jaar terug nog in gevlogen naar Zuid-Korea met Korean Airlines, upper deck BC ;) . Lawaaierig, dat wel. Ook nog 4 jaar terug in een A340 gezeten van Cathay. Die 4-motorige vliegtuigen worden zeldzamer.

Ik weet alleen niet meer of de VS153 die ik eind maart nam (30 maart) of dat de A340 or A330 was, en mijn FR24 gaat niet zo ver terug. Flightera zegt A330.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 27-08-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het zou ook BC geweest zijn. Voor het geluidsniveau had ik inderdaad wat schrik (al helpt QC35 heel goed). Blij dat het terug met Swiss wordt (ook betere opstelling in business dan LH).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Borromini schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:49:
Het zou ook BC geweest zijn. Voor het geluidsniveau had ik inderdaad wat schrik (al helpt QC35 heel goed). Blij dat het terug met Swiss wordt (ook betere opstelling in business dan LH).
Met de QC35 gaat dat wel goed, ik gebruikte de Sony MDR-1000x en had nergens last van. Ook de 777 is best wel lawaaierig als je het vergelijkt met de Airbus A330 of A350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Bedankt voor de tips allemaal, het is uiteindelijk via CDG met de A380 geworden.

En inderdaad noise cancelling koptelefoons zijn van onschatbare waarde in het vliegtuig!

Heb nog een paar vluchten te maken en dan heb ik eindelijk genoeg miles voor een tripje Curaçao-Amsterdam in BC, gelukkig nog net op tijd om nog een keertje de staircase to heaven te kunnen bestijgen voor de 747 niet meer vliegt op deze route :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-sussex-49494817
grumbel.. het gezeik met drones begint weer -O-

Als ze morgen maar weg blijven bij LHR..

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Erasmo schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:31:
Over Johannesburg gesproken, ik wil graag in December heen en weer, als ik kijk op Google flights heb ik de keuze uit KLM via Parijs
KLM vliegt ook rechtstreeks, heb net voor m'n dochter geboekt in oktober.
Ze komt niet de hele vakantie met ons mee, dus die heeft een spannend vliegschema ; van JNB naar GRJ (George) met FlySafAir en terug met Kulula (wij vliegen saai rechtstreeks CPT).
Erasmo schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 01:59:
En inderdaad noise cancelling koptelefoons zijn van onschatbare waarde in het vliegtuig!
Ben benieuwd, ik heb net een Sony WH-1000XM3 (rentepunten bij ING !!) gekocht en in de trein is het fantastisch !

[ Voor 24% gewijzigd door Goner op 29-08-2019 12:27 ]

• CyBeR
  • Niet online
Goner schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:24:
[...]
Sony WH-1000XM3 (rentepunten bij ING !!)
Ligt 't aan mij of krijg je maar een schamele 40 euro korting op de normale prijs daar? Meestal doen ze dat toch beter…

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Goner schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:24:
[...]

KLM vliegt ook rechtstreeks, heb net voor m'n dochter geboekt in oktober.
Ze komt niet de hele vakantie met ons mee, dus die heeft een spannend vliegschema ; van JNB naar GRJ (George) met FlySafAir en terug met Kulula (wij vliegen saai rechtstreeks CPT).

[...]

Ben benieuwd, ik heb net een Sony WH-1000XM3 (rentepunten bij ING !!) gekocht en in de trein is het fantastisch !
Klopt, maar ik vind een overstap op die afstand niet zo erg(even de benen strekken en ontspannen in de lounge), en het levert extra XP op.

Ik heb ook de XM3, geweldig ding. Erg fijn dat ie ook USB-C heeft.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Erasmo schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:57:
[...]
Klopt, maar ik vind een overstap op die afstand niet zo erg(even de benen strekken en ontspannen in de lounge), en het levert extra XP op.
Nou ja, hangt er vanaf waar en hoe lang ... via Parijs zit je na de overstap alsnog 9 uur in die kist en naar Nairobi is het ook al 9 uur vliegen. En er zitten behoorlijk lange stops bij, uurtje of 7, 8 ...
Heb wel 's zitten kijken naar goedkopere vluchten, maar dan sta je zo een nacht op Istanboel. Doha of Dubai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het kan weer een warme nazomer worden op spl.

https://www.luchtvaartnie...s-beveiligers-op-schiphol

Spl kennende doen ze niks tot the shit de turboprop raakt, en dan worden de acties op pauze gezet zodat er gepraat kan worden.
Om niks te bereiken na 6 maanden...

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Vandaag de KLM world business class mogen ervaren op de 787 dreamliner. Technologisch gezien best een leuk ding maar je krijgt claustrofobie van die hokjes. Minder beenruimte (je wordt geacht in een punt te liggen, maar dat gaat niet bij iedereen omdat de totale zitruimte korter is) en over het algemeen ook minder ruimte in de breedte en lengte. Daarnaast liepen de elektromotoren van de stoel ook vaker vast. Vond het leuk om met de 787 te reizen om het eens te ervaren maar ik heb liever wat ruimer. Ik heb medelijden met reizigers van 2 meter of mensen met een BMI>30.

Ik praatte erover met het KLM personeel aan boord en zij vinden het ook doodjammer dat de 747 eruit gaat. Fantastische kist maar het onderhoud wordt te duur. Ik hoop in ieder geval dat de beenruimte in de 787 niet de norm wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door matthewk op 29-08-2019 15:28 ]

Consultant - Autogek

• Stewie!
  • Laatst online: 17:26

Stewie!

Keen must die!

Iedereen is fan van de 747, daardoor neem je ook sommige mindere elementen voor lief. Upper deck is prachtig omdat het een kleine cabine is, met veel service, en een besloten gevoel met veel ruimte om de stoelen heen.

Die nieuwe stoelen vind ik ook rot. Precies wat je beschrijft met die punt, bij de voeten weinig ruimte. Doen andere maatschappijen beter. Die stoelen lopen wel eens vast, hinderlijk, dat mechanisme zal het niet 10-20 jaar volhouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 17:26

Stewie!

Keen must die!

Stinger_Ventura schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:02:
[...]

Lekker! Vlieg je dan met meerdere personen uit je management team? Of jezelf en heb je meerdere bestemmingen per dag?
endless schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:29:
[...]

Gaaf!
Doe je dat ook intercontinentaal?
Jij bent best groot geloof ik (?), hoe zit het met de bewegingsruimte? Als je een rondje wil lopen bij een lange vlucht bijvoorbeeld?

Je hebt natuurlijk alle vrijheid in het vliegtuig maar een bar waar je lekker aan kunt staan in bijvoorbeeld een A380 is ook wel fijn.

De flexibiliteit lijkt me het meest prettige.. Geen wachtrijen, een snelle douanecontrole, vertrekken wanneer je wilt (ongeveer dan..), op kleinere luchthavens landen.
Transatlantisch gewoon met Delta/KLM, alleen binnen US of Europa op deze wijze. Het is een luxe product, privee. Geen controles meegemaakt en binnen 30 seconden van auto in het vliegtuig.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/68792580_10156519584076676_7201692945936809984_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_oc=AQmeMGZlip3i2NgHSXxd4rZX-OltSC-yh6mLNZ-OXPkRzgwgyLXCrIvx1dU-21hukKQ&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=833771974f35fe25ff9df38a88f53bd2&oe=5E011A66

Vooraf geef je aan wat je wilt eten, zij regelen het allemaal. Aan boord kunnen je gasten dan uitkiezen uit het menuutje. Daarnaast nog veel snacks, alcohol beschikbaar. Overdadig.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/69556143_10156519584221676_7303821628943630336_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_oc=AQmOEzxS-z5ob947pP3GZThoE7-Y04iMYc71LzrFSMsWi6nwOT9538nYS7fwCx7jsJg&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=754a179547398b56f130e2179412b69c&oe=5DCACC40

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Stewie! Wij hebben wel eens een TB-20 gehuurd met bevriende piloot, een paar klassen lager (geen catering) maar wel super leuk. Was geeneens zo heel erg veel duurder dan business tickets en inderdaad, je loopt overal langs dus direct naar de auto's etc. Dat scheelt me een bak tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:54:
Het kan weer een warme nazomer worden op spl.

https://www.luchtvaartnie...s-beveiligers-op-schiphol

Spl kennende doen ze niks tot the shit de turboprop raakt, en dan worden de acties op pauze gezet zodat er gepraat kan worden.
Om niks te bereiken na 6 maanden...
Kortgeding is geweest. Acties zijn toegestaan

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 30-08-2019 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:38

Grouchy

meep meep

Dank voor de info

hmmm ...dadelijk heb ie als pax gedoe met security en daarna/ervoor ook nog eens een keer met KL ground ops.

[ Voor 10% gewijzigd door Grouchy op 30-08-2019 21:53 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik verwacht dat ze opbouwend gaan beginnen,
Dus verwacht echt niet een 6 urige staking midden in de ochtend spits.

Verwacht wel dat het misschien iets meer tijd kost om langs de controle te komen omdat ze bv 15 min dicht zijn met bv 50% van de lanes.

Spijtig, en helaas. Maar soms nodig. Ik moet ergens september vliegen, kom wel wat eerder.. niks aan de hand meer koffie tijd.
Wel iets aan de hand, dan nog ruim op tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Zoiets ja. Probeer me te herinneren hoe het de vorige keer ook al ging.

Eerst een maand ?? iets van 15 minuten een aantal keren per dag en daarna mochten ze uitbreiden?

Bij KLM was het dacht ik meteen meer maar geloof dat toen ze met een uur of langer begonnen te dreigen Schiphol/KLM? nogmaals naar de rechter stapte..en 40 minuten was de max voor KLM?

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ja, beveiliging begon heel rustig de vorige keer.
10 min en daarna hoger.

Ik verwacht eigenlijk dat ze als het zover komt iets harder er in gaan.

Ik weet van mijn beveiligings tijd dat we bv 15 stil lagen en daarna de achterstand super snel weer weg hadden hadden gewerkt. Toen ging het over cao en de werkgevers. Nu is het Schiphol zelf

Ik vind ik het jammer dat het zo ver moet komen.
Maar snap waarom het nodig is.

Wat de KLM doet/deed geen idee. Nooit gewerkt voor de klm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-06 14:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
matthewk schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:27:
Vandaag de KLM world business class mogen ervaren op de 787 dreamliner. Technologisch gezien best een leuk ding maar je krijgt claustrofobie van die hokjes. Minder beenruimte (je wordt geacht in een punt te liggen, maar dat gaat niet bij iedereen omdat de totale zitruimte korter is) en over het algemeen ook minder ruimte in de breedte en lengte. Daarnaast liepen de elektromotoren van de stoel ook vaker vast. Vond het leuk om met de 787 te reizen om het eens te ervaren maar ik heb liever wat ruimer. Ik heb medelijden met reizigers van 2 meter of mensen met een BMI>30.

Ik praatte erover met het KLM personeel aan boord en zij vinden het ook doodjammer dat de 747 eruit gaat. Fantastische kist maar het onderhoud wordt te duur. Ik hoop in ieder geval dat de beenruimte in de 787 niet de norm wordt.
Ondanks de 2-2-2 opstelling vind ik de KLM business in de 777 comfortabeler dan de Dreamliners. Het voelt allemaal wat ruimtelijker en qua privacy maakt het niet veel uit omdat de 787-stoelen ook behoorlijk open zijn naar het gangpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Onderschat niet hoe comfortabel die Diamond stoelen (747/777 WBC) zijn. Veel fijner dan de Cirrus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zondag het begin van de acties.
Estafette staking.

https://www.luchtvaartnie...der-naar-luchthaven-komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Plus KLM grondpersoneel (FNV): maandagochtend tussen 8h00 en 10h00:
https://www.fnv.nl/nieuws...klm-staakt-maandagochtend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Alweer afgelast,gaan toch weer rond de tafel.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super, hopelijk geeft het resultaat.

Tot dit moment gaat KLM wel maandag door, maar ook dat kan weer veranderen in de komende uren
Pagina: 1 ... 88 ... 243 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2