Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM
Swiss heeft dat ook, zelfs op de 777-300ER die toch genoeg plek zou moeten bieden voor 2-2-2Maasluip schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:21:
[...]
Ze hebben zelfs alternerend 1-2-2, 1-2-1.

Als je als single-reiziger zo'n 'throne'-seat weet te bemachtigen reis je met bijna First-achtige ruimte.

Vorige keer zat ik op LHR vast, dit keer op CDG. Hoop maar dat het deze keer sneller is opgelost want zitten alweer meer dan een uur in het toestel te wachten
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ze zouden gewoon fatsoenlijke stoelen moeten neerzetten in plaats van zo'n tussenoplossing.PSV-EHV schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:57:
@CyBeR thanks voor de tip, heb hem ook besteld!![]()
@Halldor thanks voor de code![]()
Om even een interessant onderwerp aan te hengelen (ik hoop dat niemand deze al geplaatst heeft) : https://www.fastcompany.c...ly-fixing-the-middle-seat
Wat vinden we van deze oplossing om de 'armrest wars' definitief op te lossen?
< dit stukje webruimte is te huur >
Laatst voor 70 euro AMS-ZRH-ATH van cheapest economy geupgraded naar business; ZRH-ATH was op een 777 en ik heb die throne stoel zodoende voor een habbekrats kunnen proberen. En business class miles!Daniel schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:53:
[...]
Swiss heeft dat ook, zelfs op de 777-300ER die toch genoeg plek zou moeten bieden voor 2-2-2(of 2-3-2 als je Emirates bent
)
Als je als single-reiziger zo'n 'throne'-seat weet te bemachtigen reis je met bijna First-achtige ruimte.
[Afbeelding]
Qua ruimte is de stoel erg goed. Maar het comfort van de stoel zelf viel me ietswat tegen. Het feit dat de 'hardheid' in te stellen is geeft een beetje het gevoel alsof je of een opblaasbed zit... beetje een wiebel effect af en toe.
Heel benieuwd wat je van de 'business' op AMS DUB vindt. Daar zijn de meesten niet over te spreken, over de EI feeders in business.PWM schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:20:
Ga voor het eerst met Air Lingus de oceaan over. Die hebben een 1-2-2 opstelling in hun A330Die heb ik nog nooit gezien. Maar goed, wel isle-access voor 80% van de stoelen
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dat zal wel even aanpassen zijn ja. Aan de andere kant, heel Europa komt ook in de 737 en E190 van KLM naar Amsterdam. Dat wel zelfde ervaring zijn.Borromini schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:38:
[...]
Heel benieuwd wat je van de 'business' op AMS DUB vindt. Daar zijn de meesten niet over te spreken, over de EI feeders in business.
Het scheelde 2700 euro retour. De moeite waard zeg maar.
En dan is zo'n A319 een klein k*tvliegtuig. Uberhaupt zijn de nooduitgangstoelen daar echt een lachertje; de A320 stoelen zijn ruim, hebben goede leuningen en zoen veel beenruimte, de A319 stoelen zijn bagger.
OK, mogen we de luchthaven eindelijk in, is er zo'n slimpie bij de marechaussee die besloten heeft alle electronische poortjes van af de G/H gates uit te schakelen, zodat iedereen in de rij moet staan voor de hokjes. Het lokale personeel kreeg flink de wind van voren van boze Nederlanders en ging hard bellen om ze weer geactiveerd te krijgen.
Die poortjes moeten altijd aanstaan wmb.
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 10-08-2019 00:42 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Juist een tijdje geleden in het nieuws dat ze Business gaan aanbieden in Europa; ‘AerSpace’, niet verrassend zeer sterk vergelijkbaar met British Airways' Club Europe Busines Class.
Maar onlangs hebben ze ook hun eerste A321LR in ontvangst genomen voor trans-Atlantische vluchten met échte Business Class, dus full-flat stoelen e.d.; vergelijkbaar product wat ze in hun A330's hebben.
En die toestellen gaan ook (tussen de lange vluchten door) naar o.a. Amsterdam komen.
[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 10-08-2019 00:46 ]
Verwijderd
Dat had slimpie niet zelf besloten, update onderhoud of stuk zijn meestal de redenen.gambieter schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:41:is er zo'n slimpie bij de marechaussee die besloten heeft alle electronische poortjes van af de G/H gates uit te schakelen, zodat iedereen in de rij moet staan voor de hokjes.
Ik heb het anders opgelost, denk dat er 3a4 vluchten voor de paspoort controle stonden,. Ben toen via de veiligheids controle boven de paspoort controle weer vertrek terminal 3 binnen gegaan ( er was geen rij,) en vanuit daar richting de bagage hal gegaan. Totaal 10min gekost.
Na de boze Nederlanders gingen ze snel aanVerwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 07:42:
Dat had slimpie niet zelf besloten, update onderhoud of stuk zijn meestal de redenen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je komt toch langs dat checkpunt, en als je daar direct kunt doorlopen...geen reden om in de rij te gaan staan bij de normale uitgang.
Wat dan wel weer een voordeel is, is dat je op DUB pre-clearence hebt. Lijkt me erg fijn voor als je naar de USA moet.Borromini schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:38:
[...]
Heel benieuwd wat je van de 'business' op AMS DUB vindt. Daar zijn de meesten niet over te spreken, over de EI feeders in business.
Protesten:Kenzi schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:50:
Iets wat je niet iedere dag ziet. HKG is gesloten. Alle uitgaande vluchten gecancelled, inkomend onbekend.
Hong Kong Cancels All Remaining Monday Flights as Protests Swarm Airport
Hong Kong airport authorities canceled remaining flights on Monday after protesters swarmed the main terminal building for a fourth day, the biggest disruption yet to the city’s economy since demonstrations began in early June.
“Airport operations at Hong Kong International Airport have been seriously disrupted as a result of the public assembly at the airport today,” the airport said in a statement. “Other than the departure flights that have completed the check-in process and the arrival flights that are already heading to Hong Kong, all other flights have been canceled for the rest of today.”
Thousands of black-clad protesters on Monday packed the arrival area, where they had gathered for a three-day sit-in that was originally planned to end last night. Shares of Cathay Pacific Airways Ltd., Hong Kong’s main airline, tumbled to a 10-year low after the news. The government planned a press briefing for 5:15 p.m. local time.
Sometimes you need to plan for coincidence
kom je daar langs zonder boarding pas naar een Schengen bestemming?Xandrios schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:35:
Wat ik zelf nog wel eens doe bij terugkomst op de D gates (non-schengen) is door de transfer naar het schengen gebied gaan. Dan direct de trap af naar baggage.
Je komt toch langs dat checkpunt, en als je daar direct kunt doorlopen...geen reden om in de rij te gaan staan bij de normale uitgang.
Ze controleren je BP niet altijd. Privium poortje is ook nog een mogelijkheid.stijnec1 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:49:
[...]
kom je daar langs zonder boarding pas naar een Schengen bestemming?
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
In zo'n situatie kun je ook moeilijk een vliegveld operationeel houden...Kenzi schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:50:
Iets wat je niet iedere dag ziet. HKG is gesloten. Alle uitgaande vluchten gecancelled, inkomend onbekend.

https://www.scmp.com/news...rt-cancelled-mass-protest
Met een Nederlands paspoort is dat geen probleem. Gebruik de poortjes, of, geef gewoon bij de marechausse aan dat er een rij staat en je de Schengen exit wilt gebruiken. Zolang het niet al te druk is maken ze daar absoluut geen probleem van.stijnec1 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:49:
[...]
kom je daar langs zonder boarding pas naar een Schengen bestemming?
Service is meestal wel dik in orde overigens, voor een relatief budget partij doen ze het goed.
https://www.luchtvaartnie...op-boeing-787-dreamliners
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ja hebben wij dus ook gehad. Bijzonder is het wel. Check zoals je normaal gesproken krijgt bij binnenkomst.TheBleeder schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:15:
[...]
Wat dan wel weer een voordeel is, is dat je op DUB pre-clearence hebt. Lijkt me erg fijn voor als je naar de USA moet.
En ook gek dat je in de US gewoon door naar de banden kan lopen van de binnenlandse vluchten.
Wel fijn met een vlucht met kinderen trouwens, hoef je niet na zo'n lange vlucht met je kinderen in die lange rij te staan.
Hetzelfde heb je ook als je van AUA naar de VS vliegt - heb ik een aantal malen gehad.Barrycade schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 04:56:
[...]
Ja hebben wij dus ook gehad. Bijzonder is het wel. Check zoals je normaal gesproken krijgt bij binnenkomst.
En ook gek dat je in de US gewoon door naar de banden kan lopen van de binnenlandse vluchten.
Wel fijn met een vlucht met kinderen trouwens, hoef je niet na zo'n lange vlucht met je kinderen in die lange rij te staan.
Het ligt in de bedoeling om dit ook op AMS in te voeren.
Dat wordt dus een omwegNorwegian Air will no longer operate transatlantic routes between Ireland and North America, after the airline announced that these routes are not commercially viable. The airline has said "several thousand customers" will be impacted by the route closures.
Norwegian Air began operating routes between Dublin, Cork, Shannon and the US, amid much fanfare, in July 2017, carrying 650,000 passengers in that time. It will discontinue these routes from September 15 this year.
It is among dozens of airlines globally who have been impacted by the grounding of the Boeing 737 MAX fleet, following two fatal crashes involving the aircraft.
Alleen als de yanks dat zelf betalen.P.B. schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:21:
[...]
Het ligt in de bedoeling om dit ook op AMS in te voeren.
Gisteren een half uur te laat vertrokken omdat het toestel schoongemaakt werd, terwijl hij al 10 uur op de stand stond.
Het zijn van die momenten dat je toch de effectiviteit van onze luchthaven en maatschappij weer eens betwijfelt. Wel willen groeien in vluchten, maar de huidige operatie piept en kraakt aardig.
Wij stonden afgelopen zondag ruim een half uur te wachten om onze Easyjet vlucht te boarden. Wat bleek? Een blinde passagier was nog aan boord (zag er echt als Stevie Wonder uit toen hij eenmaal tevoorschijn kwamPWM schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:09:
Zit je al een 18 minuten te wachten omdat er niemand is op Schiphol om een trap tegen de Cityhopper te zetten.
Gisteren een half uur te laat vertrokken omdat het toestel schoongemaakt werd, terwijl hij al 10 uur op de stand stond.
Het zijn van die momenten dat je toch de effectiviteit van onze luchthaven en maatschappij weer eens betwijfelt. Wel willen groeien in vluchten, maar de huidige operatie piept en kraakt aardig.
Wel lekker dat ze dat aan de MAX wijten, Norwegian stond immers het water sowieso al aan de lippen. Nu mag je Boeing wel veel aanwrijven, maar dat verdienen ze nu ook weer nietgambieter schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:31:
Norwegian Air to discontinue transatlantic routes from Ireland
[...]
Dat wordt dus een omweg
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Schiphol zit zo rampvol, en al een jaar of 6. Loopt ook steeds verder terug in rankings etc. Ik vind het al lang een ramphaven voor de NL vlieger. Ik snap ook echt niet waarom ze al hun groeipotentieel aan de LC airlines hebben weggegeven. LVNL kan het ook niet aan, de omgeving is er klaar mee maar rupsje nooitgenoeg wil maar blijven groeien.PWM schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:09:
<>
Maar waar Rupsje Nooitgenoeg uiteindelijk een mooie vlinder werd voor deze ontplofte zie ik dat bij Schiphol niet gebeuren.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Mooie Metafoor want Changi lijkt heel erg op Schiphol, maar dan zonder alle problemen en heeft een vlindertuin met een heleboel mooi vlinders!franssie schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:36:
[...]
Schiphol zit zo rampvol, en al een jaar of 6. Loopt ook steeds verder terug in rankings etc. Ik vind het al lang een ramphaven voor de NL vlieger. Ik snap ook echt niet waarom ze al hun groeipotentieel aan de LC airlines hebben weggegeven. LVNL kan het ook niet aan, de omgeving is er klaar mee maar rupsje nooitgenoeg wil maar blijven groeien.
Maar waar Rupsje Nooitgenoeg uiteindelijk een mooie vlinder werd voor deze ontplofte zie ik dat bij Schiphol niet gebeuren.
Enige overeenkomst tussen Changi en Schiphol is dat het beide vliegvelden zijn. Daar houdt het ook wel bij opBrilsmurfffje schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 00:16:
[...]
Mooie Metafoor want Changi lijkt heel erg op Schiphol, maar dan zonder alle problemen en heeft een vlindertuin met een heleboel mooi vlinders!
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
En vergeet de e-freight overeenkomst niet:Chief schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 02:18:
[...]
Enige overeenkomst tussen Changi en Schiphol is dat het beide vliegvelden zijn. Daar houdt het ook wel bij op
A Memorandum of Understanding (MOU) between the Civil Aviation Authority of Singapore
(CAAS), Changi Airport Group (CAG) and Schiphol Nederland B.V. (SNBV) of the Netherlands
was inked as part of efforts to strengthen collaboration on the use and development of
paperless freight documentation for the transport of air cargo between Amsterdam Airport
Schiphol and Singapore Changi Airport.
[...]
Under the MOU, the three parties agree to exchange knowledge and expertise and explore
the possibilities of joint research and development efforts to encourage the use of e-freight
between Amsterdam Airport Schiphol and Singapore Changi Airport.
https://www.caas.gov.sg/d...ghts-_-bridging-skies.pdf
Ghe!Verwijderd1 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 04:14:
[...]
En vergeet de e-freight overeenkomst niet:
[...]
Schiphol is ook een prima vliegveld, weinig te klagen. Mijn hobby is sowieso niet om op vliegvelden te hangen maar als je toch op een vliegveld moet zijn dan is Changi toch wel iets prettiger
Maar moet zeggen dat menig vliegveld er een puntje aan kan zuigen.
Ik weet niet wat dat is met andere vliegvelden, maar waarom altijd die viezige vloerbedekking en die super lage plafonds?
Vooral de US en UK zijn gemaakt door dwergen. Ik ben niet super lang met mijn 1.87 maar heb in Manchester/Heathrow / Portland / Seattle het gevoel dat ik moet bukken terwijl ik mn trolley door het hoogpolige vloerbedekking moet slepen.
Dat is niet overal zo, maar meestal de eerste meters uit de slurf /bus.
https://help.cbp.gov/app/...y-program---who-can-apply
No signature required.
en dat is dus precies al paar jaar de statusM3rcury schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:20:
Weet iemand toevallig de status van Global entry? Kunnen we als Nederlanders al een aanvraag doen? De website van CBP zegt nog steeds van niet, maar er staat ook niet wanneer ze verwachten dat het wel kan.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik kwam deze tweet nog tegen:mrsar schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:24:
[...]
en dat is dus precies al paar jaar de statusnee geen idee en niemand lijkt het te weten, er leek ergens begin dit jaar wat beweging in te komen maar dat is ook weer een stille dood gestoven.
https://twitter.com/schiphol/status/1101549477473726465
Veel berichten geven inderdaad aan dat RTP-NL steeds verder uitgesteld wordt.
No signature required.
Joh......-Muncky- schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:04:
Inmiddels hebben mijn vriendin en ik bij Emirates de 'Skywards Silver' status. Heeft iemand hier ervaring met dit programma en zou je bijv. ook naar BC kunnen upgraden met korting?
https://www.emirates.com/...ers/membership-tiers.aspx
Momenteel niet, alleen verlengen kan. Het schiet helaas niet echt op, 2.5 jaar later na einde FLUX en ze zitten nog steeds aardig voorin het traject (Juli 2019):M3rcury schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:20:
Weet iemand toevallig de status van Global entry? Kunnen we als Nederlanders al een aanvraag doen? De website van CBP zegt nog steeds van niet, maar er staat ook niet wanneer ze verwachten dat het wel kan.
'We zitten met het I-Ecosysteem in de kwartiermakersfase”', staan ook nergens datums/deadlines;
https://www.i-interimrijk...bal-entry/iBestuur_31.pdf
De AmCham heeft eerder dit jaar ook maar eens een brief geschreven naar de staatssecretaris;
https://amcham.nl/amcham-...global-entry-preclearance
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Joh...…
Dat kan ik zelf ook wel opzoeken, blijkbaar heb je mijn vraag niet gelezen.
Ik heb helaas nooit Global entry gehad, dus heb niet de mogelijkheid om te verlengen. Vlieg pas sinds 1.5 jaar veel voor werk, en ben sinds dit jaar grotendeels verantwoordelijk voor USA (dus nog meer vluchten die kant op).Grouchy schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:51:
[...]
Momenteel niet, alleen verlengen kan. Het schiet helaas niet echt op, 2.5 jaar later na einde FLUX en ze zitten nog steeds aardig voorin het traject (Juli 2019):
'We zitten met het I-Ecosysteem in de kwartiermakersfase”', staan ook nergens datums/deadlines;
De AmCham heeft eerder dit jaar ook maar eens een brief geschreven naar de staatssecretaris;
Maar even in de gaten blijven houden, en hopen dat er snel een akkoord is.
No signature required.
Deze foto heb ik zelf gemaakt afgelopen zondag:Daniel schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:57:
[...]
In zo'n situatie kun je ook moeilijk een vliegveld operationeel houden...
[Afbeelding]
https://www.scmp.com/news...rt-cancelled-mass-protest

Inmiddels loopt het goed uit de klauwen daar. Wij waren er precies op het goede moment (vlak daarvoor was het vliegveld dicht geweest en nog geen 24 later weer).
Ik heb nog meer foto's, maar die staan op het moment nog in een privé-album waar ik ze zo niet uit gedeeld krijg.
Overigens heb ik wel wat moeite met de berichtgeving, ik heb sterk het idee dat misstappen door de demonstranten enorm opgeblazen worden, terwijl misstappen door de politie juist weggemoffeld worden (zoals kenmerkend is voor een totalitair regime).
Wij vlogen trouwens terug met een A340-600 van Lufthansa, maar wat een krap toestel is dat om 12 uur in te moeten zitten

De 747 op de heenreis bood aanzienlijk meer beenruimte.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Volgens mij biedt Skywards geen verschillende upgrade-tarieven aan op basis van je status. Wat een upgrade kost is afhankelijk van je ticketsoort (promo, saver, semi-flex of flex).-Muncky- schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:04:
Inmiddels hebben mijn vriendin en ik bij Emirates de 'Skywards Silver' status. Heeft iemand hier ervaring met dit programma en zou je bijv. ook naar BC kunnen upgraden met korting?
Wel is Emirates relatief makkelijk met het toekennen van upgrades aan statushouders, maar dat begint eigenlijk pas goed bij minimaal Gold. Als je samen reist is de kans op upgrades ook kleiner.
Een cursus zal je echt helpen.. mijn vrouw durfde absoluut niet te vliegen. Jarenlang heeft ze zich verzet. Maar na 1 cursus van 2 dagen was het opgelost.zacht schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:09:
Voor de derde en vierde keer in mijn leven gevlogen, naar Malaga (en terug) met Vueling. Opstijgen vind ik nog steeds een hel, tien minuten strak in een boekje staren maakt het enigszins dragelijk. Vlucht zelf gaat prima en het landen vind ik een genot: terug naar moeder aarde.
Kia Niro-EV 2024
Ik ben nog steeds zenuwachtig bij elke vorm van turbulentie, maar vergeleken met vroeger, wat een verschil.
dat en een oxazepam helpt mij al een tijdjegambieter schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:21:
Wat mij en een ex-collega erg heeft geholpen zijn de noise cancellation headphones. Het niet horen van het motorgedreun en filteren van lawaai helpt echt.
Ik ben nog steeds zenuwachtig bij elke vorm van turbulentie, maar vergeleken met vroeger, wat een verschil.
Ik heb een keertje dramamine geprobeerd. Nooit en te nimmer weer, ik zat de hele vlucht hyperalert om me heen te kijken. Geen medicatie, geen alcohol, hoogstens wat caffeine...
Ik had die Sennheiser PCX250 of zo voor mijn eerste vlucht naar Nieuw-Zeeland, gelijk de Bose QC15 gekocht op de terugweg. Wat een verschil. Mijn Sony MDR-1000x en nu de WH-1000xm3 zijn echt mijn essentiele reisgenoten.
[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 14-08-2019 15:33 ]
Ik ben daar zo blij mee. Global entry werkt echter super. En ondanks dat Amerikanen nu volop inschrijven nog steeds altijd direct een machine vrij en zo het land in. Ik heb een collega die nog verlengd heeft na de verloopdatum. Kan allemaal.Grouchy schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:51:
[...]
Momenteel niet, alleen verlengen kan. Het schiet helaas niet echt op, 2.5 jaar later na einde FLUX en ze zitten nog steeds aardig voorin het traject (Juli 2019):
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Mijn collega nam dat spul juist omdat het hem suf maakte, bij mij werkte het tegenovergesteld. Ik ben uberhaupt geen fan van medicijnen slikkenfranssie schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:46:
@gambieter grappig dat jij zo reageert op dramamine. Ik ken het als een van de weinige middelen tegen bewegingsziekte dat je nog kan innemen bij de eerste fase (gapen, verlies eetlust, stoppen met praten) een je wordt er inderdaad niet zo suf van.
Ja, dat is het betere werk. Vooral het zelf kunnen bepalen wanneer je weggaat is top. Zit je in de stad, laat je weten dat je half uur later wilt vertrekken. Geeft een hoop rust.Stewie! schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:42:
Sinds kort hebben we een kleine upgrade kunnen doorvoeren in de vliegtuig klasse en vandaag de eerste vlucht gemaakt:
[Afbeelding]
Dat went heel snel
Congratz met de upgradeStewie! schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:42:
Sinds kort hebben we een kleine upgrade kunnen doorvoeren in de vliegtuig klasse en vandaag de eerste vlucht gemaakt:
[Afbeelding]
Dat went heel snel
Stewie! schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:32:
[...]
Ik ben daar zo blij mee. Global entry werkt echter super. En ondanks dat Amerikanen nu volop inschrijven nog steeds altijd direct een machine vrij en zo het land in. Ik heb een collega die nog verlengd heeft na de verloopdatum. Kan allemaal.
Plus voor noppes ook dat TSA-Pre erbijStewie! schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:42:
[Afbeelding]
Dat went heel snel
Heerlijk he, vliegtuig & crew standby, geen 3-1-1 gedoe en af en toe voorin de cockpit mogen plaatsnemen en gewoon een paar mijl van je bestemming landen.
Ik neem ze liever ook niet maar wat voor betreft serieuze zeeziekte: Eerst ben je bang dat je doodgaat - daarna ben je bang dat je niet doodgaat. Hoe dan ook, zeeziekte tabletten nemen tegen vliegangst lijkt mij geen goed idee (tenzij je in een aanhoudende serie van luchtzakken terecht komt, maar dat is weer bewegingsziekte).gambieter schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:50:
[...]
Mijn collega nam dat spul juist omdat het hem suf maakte, bij mij werkte het tegenovergesteld. Ik ben uberhaupt geen fan van medicijnen slikken
Met vliegangst heb ik verder geen ervaring maar als je suf in een kist wilt zitten die elk moment kan neerstorten, does not compute.
NetJets.Saus schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:14:
[...]
Congratz met de upgrade. Via wie heb je het uiteindelijk geregeld? (Zie nu de ASL deurmat pas liggen...)
Super service en veel keuze in EU en US, grote diversiteit aan vliegtuigen. Twee stewardessen, twee piloten, verwennerij. Ik vond niet veel reviews online maar kan het van harte aanbevelen.
Normaal gesproken ga ik met de fiets of de auto op vakantie, nu ging het eens anders, maar ik vlieg dus nauwelijks tot nooit. Ik heb mijn partner opdracht gegeven me vooral het eerste kwartier met rust te laten/te negeren. Ik vind het verschrikkelijk, veel zweten, een gevoel in mijn buik dat zegt dat er iets niet klopt, angstgevoelens. Maar als ik dus een kwartier in een boekje staar en ik verder genegeer word dan is het niet onoverkomelijk. Hoewel ik vliegen ook vanaf de grond iets onnatuurlijks vind weet ik best wel dat er niet zoveel aan de hand is. Dus als het een keer moet, dan ga ik gewoon.Freak187 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:00:
[...]
Een cursus zal je echt helpen.. mijn vrouw durfde absoluut niet te vliegen. Jarenlang heeft ze zich verzet. Maar na 1 cursus van 2 dagen was het opgelost.
Echter, bij vertrek is het een ander verhaal:
- Security is gewoon erg langzaam en nog inconsequenter dan elders
- Er is nauwelijks plek om te zitten, laat staan even werken (alleen aan het raam eigenlijk)
- Er is geen lounge (want iedereen is Frequent Flyer)
- Bij de gate sta je in een wachthok te vergelijken met H/M op Schiphol
Nu is LHR ook niet geweldig. Maar als je even moet zitten heb je in ieder geval een Skyteam lounge (redelijk) en een Plaza Premium Lounge (best goed).
Volgens mij gaat LCY aan eigen succes ten onder.
Je kan op LCY comfortabel 30-40 minuten voor vertrektijd aankomen, en zonder te haasten je vlucht halen. Ik merk zelf dat ik eigenlijk nooit tijd heb om ergens te werken, laat staan een lounge op te zoeken om daar koffie te gaan drinken.
LCY heeft natuurlijk ook geen transfer passagiers die X uur op het vliegveld moeten doorbrengen, dus dan is de behoefte aan een lounge ook veel minder. Wat mij betreft echt een prima vliegveld.
Maar ontbreken van (Skyteam) lounge en dan vooral door het ranzig slechte eten op LCY is wel iets waar ik me dusdanig aan stoor dat ik overweeg toch maar iets langer te reizen en terug van LHR te gaan.
Bijkomend voordeel van LHR is dat ik daar met KLM vluchten altijd met een eerdere vlucht meemag (mits er plek is uiteraard, maar nog niet meegemaakt dat dit niet lukte).
Hoe pak je dat precies aan, meegaan op een eerdere vlucht? Wijzig je een flex ticket, of vraag je dit op de luchthaven? Ik wil dit volgende week graag doen bij KLM. Vriendin en ik vliegen beide AMS-LCY maar zij heeft per ongeluk een vlucht van een uur eerder geboekt.bommel schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:41:
Bijkomend voordeel van LHR is dat ik daar met KLM vluchten altijd met een eerdere vlucht meemag (mits er plek is uiteraard, maar nog niet meegemaakt dat dit niet lukte).
[ Voor 6% gewijzigd door Leetness op 15-08-2019 14:12 ]
Groot voordeel vond ik het feit dat Air Canada sinds een jaar op Toronto YYZ een dedicated business lounge heeft met een a la carte ruimte. Ik kon daar prima aan de slag terwijl de Maple Leaf Lounge echt enorm druk was.
Het a la carte zorgde er ook voor dat ik de maaltijd in het vliegtuig kon skippen en meteen plat kon. Daardoor bijna 6 van de 7 uur geslapen.
Dus, AMS-YYZ business? Air Canada boven KLM.
K to the KillaZ
Maar je hebt wél een toestel waar de toiletten beneden zitten. Ik ben misschien een té grote nerd, maar alleen daarom zou ik de A346 van LH al nemendeepbass909 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:15:
Wij vlogen trouwens terug met een A340-600 van Lufthansa, maar wat een krap toestel is dat om 12 uur in te moeten zitten
Iemand nog tips? Heb al een Bose QC25 die ik sowieso meeneem.
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Ja niet nadenken en gaan zitten.Clueless schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:15:
Ga aankomende maand voor het eerst naar Singapore voor het werk. Moet zeggen dat dat vooruitzicht wel cool is maar ik enorm op kijk tegen de vlucht van pak-em-beet 13 uur; zeker omdat het een nachtvlucht is.
Böse mee, oordoppen mee, iPad met films en gewoon uitzitten
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Voor je werk? Vraag na of dr een policy is; vlucht > 6 uur = business class.Clueless schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:15:
Ga aankomende maand voor het eerst naar Singapore voor het werk. Moet zeggen dat dat vooruitzicht wel cool is maar ik enorm op kijk tegen de vlucht van pak-em-beet 13 uur; zeker omdat het een nachtvlucht is.
En anders: Singapore airlines, kijk 2 films en slaap tot de landing. Een nacht vlucht is veel fijner dan een dag vlucht.
In april/mei naar Japan geweest: Goed nekkussen, oogmasker, oordoppen in, Sony WH-1000XM2 zachtjes aan en slapen maar.Clueless schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:15:
Voor lange vluchten zijn gangstoelen relaxer dan raamstoelen, tenzij er iemand in jouw rij zit die voor elke scheet opstaat.
Aan de balie, wel eens gehad dat ik door security heen ging en een voorgaande vlucht net op closing gate stond. Vlug er naar toe gegaan en mocht nog mee, was binnen 15 min na aankomst op in de lucht ;-)Leetness schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:08:
[...]
Hoe pak je dat precies aan, meegaan op een eerdere vlucht? Wijzig je een flex ticket, of vraag je dit op de luchthaven? Ik wil dit volgende week graag doen bij KLM. Vriendin en ik vliegen beide AMS-LCY maar zij heeft per ongeluk een vlucht van een uur eerder geboekt.
De regel is kennelijk is dat dit toegestaan is voor FB Platinum alhoewel het me ook wel eens gelukt is toen ik nog FB Gold was.
Upgrade naar Business ;-)Clueless schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:15:
Gaaf!Stewie! schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:42:
[Afbeelding]
Dat went heel snel
Doe je dat ook intercontinentaal?
Jij bent best groot geloof ik (?), hoe zit het met de bewegingsruimte? Als je een rondje wil lopen bij een lange vlucht bijvoorbeeld?
Je hebt natuurlijk alle vrijheid in het vliegtuig maar een bar waar je lekker aan kunt staan in bijvoorbeeld een A380 is ook wel fijn.
De flexibiliteit lijkt me het meest prettige.. Geen wachtrijen, een snelle douanecontrole, vertrekken wanneer je wilt (ongeveer dan..), op kleinere luchthavens landen.
[ Voor 7% gewijzigd door endless op 15-08-2019 16:34 ]
Ik weet niet van waar je in London moet vertrekken, maar is een enkele reis Eurostar niet wat voor je?PWM schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:51:
Ik begin me steeds meer te ergeren op LCY. Als je aankomt is het top, je bent zo weg. Afhankelijk waar je moet zijn in de stad, is het een goede locatie, hoewel LHR en LGW soms gewoon handiger zijn als bijvoorbeeld in Noord-Oost moet zijn.
Echter, bij vertrek is het een ander verhaal:
Voor Londen Centrum naar Rotterdam is het bijvoorbeeld ruim 3 uurtjes. Aangezien ik dicht bij Rotterdam centraal woon, (ipv Amsterdam) is dit voor mij een mooie reis terug. Vliegen is ook een optie, maar vaak veel duurder.
Heen RTM-LCY terug Londen St. Pancras International - Rotterdam CS. €79,-
Helaas moet je voor Londen minimaal 30 minuten van te voren aanwezig zijn voor paspoort controle. Ook kun je bij de Eurostar gewoon gratis je koffer meenemen, zonder dat je hoeft te wachten op je bagage.
Luton naar AMS kun je vanaf €28 vliegen met o.a. Level.DJustin schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:37:
[...]
Ik weet niet van waar je in London moet vertrekken, maar is een enkele reis Eurostar niet wat voor je?
Voor Londen Centrum naar Rotterdam is het bijvoorbeeld ruim 3 uurtjes. Aangezien ik dicht bij Rotterdam centraal woon, (ipv Amsterdam) is dit voor mij een mooie reis terug. Vliegen is ook een optie, maar vaak veel duurder.
Heen RTM-LCY terug Londen St. Pancras International - Rotterdam CS. €79,-
Helaas moet je voor Londen minimaal 30 minuten van te voren aanwezig zijn voor paspoort controle. Ook kun je bij de Eurostar gewoon gratis je koffer meenemen, zonder dat je hoeft te wachten op je bagage.
Ook zal van het centrum naar London Luton niet gratis zijn. Ook duurt de reis van het centrum naar London Luton minimaal 90 minuten. Ook zal je zeker 60 minuten van te voren aanwezig willen zijn. Dit is mijn optiek al 2,5 uur. Daarnaast heb je de vlucht nog, zonder bagage.
Het gaat ook om comfort. Je neemt de trein, in het centrum van Londen en je stapt in Rotterdam Centrum uit.
Je vliegt dit soort kisten eigenlijk alleen maar voor de flexibiliteit en het feit dat je veel sneller van de auto in het vliegtuig en in de lucht bent. Het kan op comfort niveau niet op tegen first en, afhankelijk van de jet, business op een reguliere widebody.endless schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:29:
[...]
Gaaf!
Doe je dat ook intercontinentaal?
Jij bent best groot geloof ik (?), hoe zit het met de bewegingsruimte? Als je een rondje wil lopen bij een lange vlucht bijvoorbeeld?
Je hebt natuurlijk alle vrijheid in het vliegtuig maar een bar waar je lekker aan kunt staan in bijvoorbeeld een A380 is ook wel fijn.
De flexibiliteit lijkt me het meest prettige.. Geen wachtrijen, een snelle douanecontrole, vertrekken wanneer je wilt (ongeveer dan..), op kleinere luchthavens landen.
Dat is ook de reden waarom prive vliegtuigen veel populairder zijn, als jij je kantoor in centraal Amerika hebt zitten kan je met een beetje plannen twee a drie neven vestigingen bezoeken aan de westkust en s'avonds weer in je eigen bed slapen. Met commerciële vluchten is dat niet te doen
Vanaf bijvoorbeeld Piccadilly Circus ben je in minder dan een uur op Luton en in zo'n 40 minuten op London City. Het is een beetje afhankelijk van waar in London je moet zijn natuurlijk, maar zo "city" vind ik London City Airport niet.DJustin schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:23:
Het idee van LCY is dat het een luchthaven is die in het centrum van Londen ligt. Daardoor kun je langer in Londen zelf zijn, waar je moet zijn.
Ook zal van het centrum naar London Luton niet gratis zijn. Ook duurt de reis van het centrum naar London Luton minimaal 90 minuten. Ook zal je zeker 60 minuten van te voren aanwezig willen zijn. Dit is mijn optiek al 2,5 uur. Daarnaast heb je de vlucht nog, zonder bagage.
Het gaat ook om comfort. Je neemt de trein, in het centrum van Londen en je stapt in Rotterdam Centrum uit.
Lekker! Vlieg je dan met meerdere personen uit je management team? Of jezelf en heb je meerdere bestemmingen per dag?Stewie! schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:42:
[Afbeelding]
Dat went heel snel
American Express vraagbaak
London City is wat anders dan Londen Centrumgop1 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:48:
[...]
Vanaf bijvoorbeeld Piccadilly Circus ben je in minder dan een uur op Luton en in zo'n 40 minuten op London City. Het is een beetje afhankelijk van waar in London je moet zijn natuurlijk, maar zo "city" vind ik London City Airport niet.
Wikipedia: City of London
Ik vertrek nu om 07.00 van huis (Blaricum). Dan ben ik om 07.35 op Schiphol en ik vlieg 08.15. Uur later op LCY. Da's 2.5 uur.DJustin schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:37:
[...
Ik weet niet van waar je in London moet vertrekken, maar is een enkele reis Eurostar niet wat voor je?
Met de trein is langer en ik moet ook nog naar het station. Dat komt dus helaas niet uit.
[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 15-08-2019 18:39 ]
Wat ik erg vervelend vind is dat je vaak met 2 minuten door de Skypriority security bent, maar daarna gewoon bij de grote menigte wordt gegooid voor de paspoortcontrole. Zeker in het hoogseizoen kost dat met een beetje pech makkelijk 30 minuten, waardoor ik er in die tijd toch vaak voor kies om wat eerder op Schiphol te zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Leetness op 15-08-2019 19:05 ]
Als je veel vliegt kun je privium nemen. Dan heb je daar ook geen last van.Leetness schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:04:
Lekker strakke timing wel. Heb je met dit schema ooit een vlucht moeten missen?
Wat ik erg vervelend vind is dat je vaak met 2 minuten door de Skypriority security bent, maar daarna gewoon bij de grote menigte wordt gegooid voor de paspoortcontrole. Zeker in het hoogseizoen kost dat met een beetje pech makkelijk 30 minuten, waardoor ik er in die tijd toch vaak voor kies om wat eerder op Schiphol te zijn.
Dit, dat was de reden dat ons bedrijf destijds veel facturen Netjets kreeg. Nu weet ik de huidige prijsstelling niet, maar ik kan mij een rondje Europa (Hamburg, Milaan, Barcelona, Madrid) voor de geest halen waar er vrolijk incl. Maandelijkse fee 16k voor werd gefactureerd. Heen en weertje St. Barts was 12k uit mijn hoofd.Brilsmurfffje schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:46:
[...]
Je vliegt dit soort kisten eigenlijk alleen maar voor de flexibiliteit en het feit dat je veel sneller van de auto in het vliegtuig en in de lucht bent. Het kan op comfort niveau niet op tegen first en, afhankelijk van de jet, business op een reguliere widebody.
Dat is ook de reden waarom prive vliegtuigen veel populairder zijn, als jij je kantoor in centraal Amerika hebt zitten kan je met een beetje plannen twee a drie neven vestigingen bezoeken aan de westkust en s'avonds weer in je eigen bed slapen. Met commerciële vluchten is dat niet te doen
Wat is de frequentie voor jou @Stewie!? En hanteren ze nog steeds een maandelijkse fee ongeacht vlucht of niet?
K to the KillaZ
Vlieg elke maand zakelijk op London city. 30 min voor boarding op Schiphol. Uurtje vliegen en dan 30 min later zit ik in mijn hotel in London (Bank district). Ben in totaal 3 uur van deur tot deur kwijt.gop1 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:48:
[...]
Vanaf bijvoorbeeld Piccadilly Circus ben je in minder dan een uur op Luton en in zo'n 40 minuten op London City. Het is een beetje afhankelijk van waar in London je moet zijn natuurlijk, maar zo "city" vind ik London City Airport niet.
Met de winter sneeuw problemen ook wel eens met de Eurostar gegaan. Vervelende daar aan is de overstap in Brussel en dat je in London nog een stuk met de metro moet. Koste me toen 5-6 uur van deur tot deur.
[ Voor 15% gewijzigd door worldfastest op 15-08-2019 21:33 ]
You only live once, so enjoy the ride.
Als je hun 'product' vergelijkt met elke willekeurige vlucht leggen ze het gewoon af, de prijzen die Eurostar vraagt zijn gewoon totaal niet realistisch.worldfastest schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:30:
[...]
Vlieg elke maand zakelijk op London city. 30 min voor boarding op Schiphol. Uurtje vliegen en dan 30 min later zit ik in mijn hotel in London (Bank district). Ben in totaal 3 uur van deur tot deur kwijt.
Met de winter sneeuw problemen ook wel eens met de Eurostar gegaan. Vervelende daar aan is de overstap in Brussel en dat je in London nog een stuk met de metro moet. Koste me toen 5-6 uur van deur tot deur.
Zelfde hier, vlieg regelmatig naar Londen en 's-ochtends vroeg kost het me 45 min om vanuit 's-Hertogenbosch naar Schiphol te rijden. Snel door security en douane (dat duurt meestal het langst omdat de e-gates dan nog niet altijd open zijn). Naar de KLM lounge, koffie en ontbijtje (15 min) en dan naar de gate. Vanaf LCY in 35 min op bestemming. Los van het gemak van vliegen is de Eurostar meestal duurder....worldfastest schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 21:30:
[...]
Vlieg elke maand zakelijk op London city. 30 min voor boarding op Schiphol. Uurtje vliegen en dan 30 min later zit ik in mijn hotel in London (Bank district). Ben in totaal 3 uur van deur tot deur kwijt.
PriviumLeetness schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:04:
Wat ik erg vervelend vind is dat je vaak met 2 minuten door de Skypriority security bent, maar daarna gewoon bij de grote menigte wordt gegooid voor de paspoortcontrole.
Maar dan meteen wel een vraag: Waarom hebben wij die uitgaande controle eigenlijk? In Engeland, Amerika, Ierland e.d. laat ik nooit mijn paspoort zien bij uitgaande vluchten, behalve bij boarden.
In Amerika wordt vaak voor de security je boarding pass + paspoort gecontroleerd, maar dat is inderdaad niet cbp.PWM schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:01:
[...]
Privium
Maar dan meteen wel een vraag: Waarom hebben wij die uitgaande controle eigenlijk? In Engeland, Amerika, Ierland e.d. laat ik nooit mijn paspoort zien bij uitgaande vluchten, behalve bij boarden.
No signature required.
De TSA wil altijd je paspoort (of ander identiteitsbewijs) zien, ook bij binnenlandse vluchten, vanwege:PWM schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:01:
[...]
In (..) Amerika (..) e.d. laat ik nooit mijn paspoort zien bij uitgaande vluchten, behalve bij boarden.
Passenger names are compared against the No Fly List, a list of about 21,000 names (as of 2012) of suspected terrorists who are not allowed to board. Passenger names are also compared against a longer list of "selectees"; passengers whose names match names from this list receive a more thorough screening before being potentially allowed to board.
Je hebt gelijk. Het is bij de controle de boarding pass, als ze dat ding helemaal onderpennenGlowMouse schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:34:
[...]
De TSA wil altijd je paspoort (of ander identiteitsbewijs) zien, ook bij binnenlandse vluchten, vanwege:
Schengen (en EU) heeft vziw overal uitgaande paspoortcontrole aan de buitengrenzen. Controle openstaande boetes, valse, gestolen en niet meer geldige identiteitsbewijzen... Is aan de buitengrenzen te land ook zo (bv. Kroatië-Servië, Polen-Kaliningrad...)PWM schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:01:
[...]
Privium
VK en VS kennen dit inderdaad niet, ook als je met de Eurostar naar Londen reist, is er alleen Britse paspoortcontrole in Brussel en bij de ferry van Dover naar Calais op de terugweg alleen Franse gendarmerie.
Dankzij de vele reizigers en niet al te veel KMAr's beperkt de KMar zich vaak tot steekproeven.
Als je paspoort ook nog eens een keer door de reader gaat dan controleren ze of je gesignaleerd staat in het opsporingregister of het Nederlandse Schengen informatie systeem.
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2