Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 86 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hmmbob schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:53:
Er wordt vrij regelmatig omgeroepen dat het een full flight is en dat mensen die dat willen hun koffer kunnen laten inchecken. Geen garantie though.
Dat is vaak bij de gate, daar heeft 'ie niets aan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Je hebt gelijk, had de vraag niet goed gelezen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:45
gop1 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:49:
Vraagje voor de frequente vliegers hier, als je met alleen handbagage reist, klopt het dan dat je die bij de incheckbalies gratis als ruimbagage kan laten inchecken? Dit omdat je dan dus wél vloeistoffen mee mag nemen.
Dat wisselt per maatschappij, ticketvoorwaarden, upgrades en drukte. Uit eigen ervaring:
- KLM, Transavia: mailen bij een drukke vlucht met het verzoek trolley's te droppen. Kan ook zijn dat ze het pas aan de gate verzoeken
- EasyJet: hands-free upgrade, kost niet veel en je hebt de zekerheid dat je 'm mag en kan droppen
- Ryanair: bij alle tickets mag je iets kleins meenemen de cabine in, of een grotere trolley (<10kg) in 't ruim droppen.
- Vueling: kan inmiddels veranderd zijn, maar ik mocht na een upgrade naar een nooduitgangstoel m'n trolley droppen

Dus.... Er valt eigenlijk geen touw aan vast te knopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

we vliegen business met KLM binnen 3 weken en hebben een connecting flight in main cabin met Delta. Die connecting flight heeft geen plek in Business meer, maar wel first class. Echter, van wat ik heb begrepen is first class bij delta niet de first class zoals we die gewend zijn (een stapje hoger dan business), maar een stapje minder dan business.

Iemand ervaringen met first class van Delta airlines? Is het de upgrade vanuit main cabin waard?

[ Voor 5% gewijzigd door matthewk op 31-07-2019 08:41 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 23:58

Stewie!

Keen must die!

Ja, grotere stoelen, meer ruimte. In tegenstelling tot Europese business class is US first class wel een betere ervaring. Eerste drankje al tijdens boarding, voor het opstijgen.

Als je een business class ticket hebt zou die first class toch incl moeten zijn? Het is beide het premium product. Als je op een internationaal business class ticket reist en lokaal economy krijgt, gaat er iets mis.

[ Voor 14% gewijzigd door Stewie! op 31-07-2019 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:20
matthewk schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:41:
we vliegen business met KLM binnen 3 weken en hebben een connecting flight in main cabin met Delta. Die connecting flight heeft geen plek in Business meer, maar wel first class. Echter, van wat ik heb begrepen is first class bij delta niet de first class zoals we die gewend zijn (een stapje hoger dan business), maar een stapje minder dan business.

Iemand ervaringen met first class van Delta airlines? Is het de upgrade vanuit main cabin waard?
Hangt ervan af voor hoeveel en hoe lang je vlucht is. Delta mag het graag First Class noemen maar "First Class" is niets anders dan business op hun domestic vluchten en het is totaal anders dan BC op hun intercontinentale vluchten. Je hebt gewoon wat meer ruimte en ruimere stoelen maar bv geen full-flut.
Stewie! schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:48:
Ja, grotere stoelen, meer ruimte. In tegenstelling tot Europese business class is US first class wel een betere ervaring. Eerste drankje al tijdens boarding, voor het opstijgen.

Als je een business class ticket hebt zou die first class toch incl moeten zijn? Het is beide het premium product. Als je op een internationaal business class ticket reist en lokaal economy krijgt, gaat er iets mis.
Nee hoor, soms is het toestel op je connecting bv 100% economy config of de BC zit al vol. Zelf nog een keer hetzelfde meegemaakt bij United. De totale kosten zijn dan lager dan als ik de connecting US domestic vlucht in BC had gezeten.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Dat zijn alleen de hele kleine vluchten, vaak Delta Connection in kleinere vliegtuigen. En zelfs dan nog is first vaak 3 stoelen en economy 4 stoelen breed. In grotere vliegtuigen heeft Delta first vaak nog echte brede zetels. De lange binnenlandse vluchten hebben soms een internationale business class stoel (west kust naar oost kust) met lay flat Seats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Zal inderdaad zijn omdat BC vol zit of er 100% economy config is, bij onze andere connecting flight hebben we wel BC.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Er is altijd een premium cabin, 100% economy nooit tegengekomen bij Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Hmmbob schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:53:
Er wordt vrij regelmatig omgeroepen dat het een full flight is en dat mensen die dat willen hun koffer kunnen laten inchecken. Geen garantie though.
Maar dan ben je al voorbij security en heb je je vloeistoffen al weg moeten gooien.

edit: zie net dat Gambieter dit al opmerkte.

[ Voor 6% gewijzigd door gop1 op 31-07-2019 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 16:12

Freak187

geen

Hoe zat het ook alweer voor reizen naar de USA? Krijg je nog een apart interview op Schiphol over wie de koffer ingepakt heeft enzo?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:20
gop1 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 19:49:
Vraagje voor de frequente vliegers hier, als je met alleen handbagage reist, klopt het dan dat je die bij de incheckbalies gratis als ruimbagage kan laten inchecken? Dit omdat je dan dus wél vloeistoffen mee mag nemen.
Wat wil je allemaal meenemen aan vloeistoffen? Je kan van de dagelijkse toiletartikelen allemaal kleine versies krijgen of het zelf in kleine flesjes gieten. Je mag 10 flesjes van 100ml meenemen (in een doorzichtige zak).

[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 31-07-2019 12:06 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
LordSinclair schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:05:
[...]

Wat wil je allemaal meenemen aan vloeistoffen? Je kan van de dagelijkse toiletartikelen allemaal kleine versies krijgen of het zelf in kleine flesjes gieten. Je mag 10 flesjes van 100ml meenemen (in een doorzichtige zak).
Ik ga meteen naar de Xenos! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:53

gws24

Thinking is hard!

Freak187 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:00:
Hoe zat het ook alweer voor reizen naar de USA? Krijg je nog een apart interview op Schiphol over wie de koffer ingepakt heeft enzo?
Alleen als je met een amerikaanse maatschappij vliegt zoals Delta of United. Als je met bv Klm vliegt niet. Kan zijn dat je bij Klm boekt maar de vlucht uitgevoerd wordt door Delta en dan heb je het wel dus het gaat om de uitvoerende maatschappij.

[ Voor 16% gewijzigd door gws24 op 31-07-2019 12:14 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

gws24 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:13:
[...]

Alleen als je met een amerikaanse maatschappij vliegt zoals Delta of United. Als je met bv Klm vliegt niet. Kan zijn dat je bij Klm boekt maar de vlucht uitgevoerd wordt door Delta en dan heb je het wel dus het gaat om de uitvoerende maatschappij.
Dat is toch sinds 1 januari niet meer? laatste keer VS was eind vorig jaar, maar vlieg eind augustus weer dus ga het dan wel merken.

https://insideflyer.nl/in...binnenkort-verleden-tijd/

[ Voor 7% gewijzigd door mrsar op 31-07-2019 12:36 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

mrsar schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:36:
[...]

Dat is toch sinds 1 januari niet meer? laatste keer VS was eind vorig jaar, maar vlieg eind augustus weer dus ga het dan wel merken.

Dat heb ik dan gemist, mijn laatste vlucht naar de vs was vorig jaar. Bedankt voor de correctie.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Vluchtduur is wel belangrijk. Maar ik neem het eigenlijk altijd wel. Zeker in de A320 is het heerlijk tov economy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:45

Tijntje

Hello?!

Zojuist geboard met KLM naar Stavanger en het is voor het eerst dat ik mee maak dat ze mensen zonder SkyPriorty terug achteraan de rij in sturen *O*

Misschien vanwege de vakantie periode.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tijntje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:57:
Zojuist geboard met KLM naar Stavanger en het is voor het eerst dat ik mee maak dat ze mensen zonder SkyPriorty terug achteraan de rij in sturen *O*

Denk ook dat in vakantie tijd er meer op gelet word omdat noob het systeem niet snappen..
Normaal vinden ze het niet zo erg is mijn ervaring..
Ik ben inmiddels bronze level bij BA dus priority, maar daarvoor als ik zakelijk reisde ging ik altijd (in pak) achteraan in de priority lane staan en werd zelden weggestuurd..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
mrsar schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:36:
[...]

Ze doen het misschien niet zo officieel meer, maar afgelopen april kreeg ik vlak voor het boarden van mijn United vlucht nog wel de vraag of ik zelf m'n tas had ingepakt en of ik eventueel zaken van anderen had aangepakt en meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:56

Grouchy

meep meep

Solid product; niet zoals in de EU de normale stoelen met af en toe de middelste stoelen vrij maar goede brede stoelen en meer been ruimte. PDB en snacks/drinks gedurende de vlucht. Of je een maaltijd krijgt hangt dan wel weer af van de tijd/afstand.
Op Delta kan je zien hoeveel Skymiles/USD ze willen hebben voor de upgrade.
Stewie! schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:13:
Er is altijd een premium cabin, 100% economy nooit tegengekomen bij Delta.
CRJ-200, de 1e rij hebben ze wel Delta Comfort+ genoemd. Hoesje om de stoel en verder niks veranderd. Vind 17.3 in/31 in of 44 cm/79 cm & bulkhead nu niet echt comfortable/premium :> .

Re: interview Schiphol
Ze pikken bepaalde mensen eruit, vooral voor het boarden (mensen met SSSS die naar de gate worden geroepen). Die mogen na hun check ook als eerste boarden.
Overgrote deel wordt met rust gelaten, heb de laaste paar keer dit jaar met Delta gewoon mogen doorlopen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:57:
Ben ik de enige die deze nieuwe interface bij zowel KL als AF compleet bout vindt?

[Afbeelding]

(Los van dat 't bij KLM op dit moment helemaal stuk is en je een 404 krijgt)
Ik neem aan dat je weet dat er ook directe vluchten zijn he.... zeker voor de prijs die daar staat moet dat kunnen met KLM/Detlta. Ik gebruik eigenlijk altijd de Kayak search tegenwoordig, de KLM/AF sites zijn zo traag en ze blijven dingen veranderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
swtimmer schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:28:
[...]

Ik neem aan dat je weet dat er ook directe vluchten zijn he.... zeker voor de prijs die daar staat moet dat kunnen met KLM/Detlta.
Ja, maar dat was 't punt niet :P Screenshot was gesorteerd op departure time en dan staan de vluchten met connection bovenaan omdat die eerder weggaan.

Overigens plan ik vaak een tussenstop in voor XP-maximalisatie. AMS-SEA is namelijk minder dan 5000 miles en CDG-SEA meer, wat 6 XP extra oplevert in business. En de vlucht AMS-CDG is ook 15 XP, dus 21 XP extra voor een uurtje vliegen en wat op CDG rondhangen (waar ik, in tegenstelling tot sommigen hier, geen probleem mee heb. Kan ik meteen wat duty-free shit die hier moeilijk te krijgen is inslaan.)

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 31-07-2019 21:05 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

CyBeR schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:05:
[...]

Ja, maar dat was 't punt niet :P Screenshot was gesorteerd op departure time en dan staan de vluchten met connection bovenaan omdat die eerder weggaan.

Overigens plan ik vaak een tussenstop in voor XP-maximalisatie. AMS-SEA is namelijk minder dan 5000 miles en CDG-SEA meer, wat 6 XP extra oplevert in business. En de vlucht AMS-CDG is ook 15 XP, dus 21 XP extra voor een uurtje vliegen en wat op CDG rondhangen (waar ik, in tegenstelling tot sommigen hier, geen probleem mee heb. Kan ik meteen wat duty-free shit die hier moeilijk te krijgen is inslaan.)
Maar dan boek je het ook als 2 aparte vluchten neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Tijntje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:20:
[...]

Maar dan boek je het ook als 2 aparte vluchten neem ik aan?
Nee? Dat is duurder. Plus ik doe als 't even kan niet aan self-connecten.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 31-07-2019 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
Ik heb binnenkort een overstap op Dubai en Singapore Changi, nog tips voor wat betreft deze vliegvelden?
Vlieg met Emirates, heb zelf Skywards Silver, mijn vriendin Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
-Muncky- schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:05:
Ik heb binnenkort een overstap op Dubai en Singapore Changi, nog tips voor wat betreft deze vliegvelden?
Vlieg met Emirates, heb zelf Skywards Silver, mijn vriendin Blue.
In Changi hebben ze nu een nieuwe 'terminal' genaamd 'Jewel'. Dit is eigenlijk gewoon een grote shopping mall met wat 'attracties' buiten de checkin zone en dus toegankelijk voor idereen. Ben er nog niet geweest, maar zou de moeite zijn volgens sommige mensen. Meer dan 5-6u tijd? Neem een taxi naar de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
ShitHappens schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 07:53:
[...]

Dat wisselt per maatschappij, ticketvoorwaarden, upgrades en drukte. Uit eigen ervaring:
- KLM, Transavia: mailen bij een drukke vlucht met het verzoek trolley's te droppen. Kan ook zijn dat ze het pas aan de gate verzoeken
- EasyJet: hands-free upgrade, kost niet veel en je hebt de zekerheid dat je 'm mag en kan droppen
- Ryanair: bij alle tickets mag je iets kleins meenemen de cabine in, of een grotere trolley (<10kg) in 't ruim droppen.
- Vueling: kan inmiddels veranderd zijn, maar ik mocht na een upgrade naar een nooduitgangstoel m'n trolley droppen

Dus.... Er valt eigenlijk geen touw aan vast te knopen :p
Bij RyanAir mag je nog enkel trolley's tot 10KG meenemen bij een Priority Pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:45
Naar mijn weten is dat in de cabine, de website geeft momenteel de indruk dat je met de meest basic tickets een kleine tas mee mag de cabine in, of een trolley naar het ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
jvvv schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:24:
[...]

In Changi hebben ze nu een nieuwe 'terminal' genaamd 'Jewel'. Dit is eigenlijk gewoon een grote shopping mall met wat 'attracties' buiten de checkin zone en dus toegankelijk voor idereen. Ben er nog niet geweest, maar zou de moeite zijn volgens sommige mensen. Meer dan 5-6u tijd? Neem een taxi naar de stad.
Mwah, na zo'n lange vlucht, neem aan AMS - DXB - SIN, met nog een vlucht daar achter aan zou ik voor 5-6u niet meer de stad ingaan. Je zou dit kunnen overwegen http://www.changiairport..../free-singapore-tour.html als je iets van SIN wilt zien maar persoonlijk zou ik gaan hangen op het vliegveld. Aangenomen dat je met Emirates vliegt kom je aan op T1 wat helaas de oudste terminal is op het vliegveld hier maar afhankelijk waar je connection is: er is een leuk entertainment deck in transit T2 en een zwembad in T1. Of rust uit op 1 vd vele ligstoelen.
Jewel is de nieuwste aanwinst. Leuk voor shoppen en een prachtige bioscoop maar eet opties zijn ondermaats en helemaal als je daar 's avonds laat bent.

DBX als transit vind ik ook niet geweldig. Daar hang ik echt altijd alleen maar in de lounge......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38
ShitHappens schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:33:
Naar mijn weten is dat in de cabine, de website geeft momenteel de indruk dat je met de meest basic tickets een kleine tas mee mag de cabine in, of een trolley naar het ruim.
Enkel formaatje "moet onder de stoel passen" is gratis. Rest is betaald (sinds ±nov 2018 is beleid aangepast): https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/baggage/bag-policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Changi vond ik eerder dit jaar maar tegenvallen. De winkels zijn de bekende dertien-in-dozijn winkels die je op elk vliegveld tegenkomt. Er zijn relatief weinig eetgelegenheden. De helft van het entertainment deed het niet.

Verder weinig gelegenheid om ergens rustig (en relatief comfortabel) te kunnen zitten.

Wel leuk zijn de karpervijvers en vlindertuin, maar dat heb je na 30 minuten ook wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:28
Tijntje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:57:

Afgelopen keer dat ik vanuit Hamburg vloog werd het in het systeem afgedwongen. Alleen groep 1 en 2 konden boarden met priority. Ik heb een flying blue petroleum card waarmee ik ook priority mag boarden.

Op mijn ticket was ik ingedeeld in groep 3, en toen ik dus in de priority lane kwam gaf het incheck systeem een fout en werd ik weggestuurd en ik moest boarden met de rest (groep 3,4,5). Ik heb nog een bericht gestuurd naar KLM, maar daar kreeg ik een bullshit antwoord op het feit dat ik dus met mijn petroleum kaart niet meer als priority kan boarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Skyaero schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:58:
Changi vond ik eerder dit jaar maar tegenvallen. De winkels zijn de bekende dertien-in-dozijn winkels die je op elk vliegveld tegenkomt. Er zijn relatief weinig eetgelegenheden. De helft van het entertainment deed het niet.

Verder weinig gelegenheid om ergens rustig (en relatief comfortabel) te kunnen zitten.

Wel leuk zijn de karpervijvers en vlindertuin, maar dat heb je na 30 minuten ook wel gezien.
Welke terminal was je?
Ik hang sowieso liever niet te lang op een vliegveld rond maar als het toch moet, dan zit je op Changi relatief best goed :).

https://www.worldairporta...-airports-announced-2019/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Rub147 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:57:
[...]

Enkel formaatje "moet onder de stoel passen" is gratis. Rest is betaald (sinds ±nov 2018 is beleid aangepast): https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/baggage/bag-policy
klopt, een vriendin van me kwam daarvan de week ook achter... alleen met priority pass mag je gewone handbaggage meenemen..

Haar goedkopve vlucht werd 2 a 3 keer zo duur, ook omdat het niet lukte online in te checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Chief schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:32:
[...]

Welke terminal was je?
Ik hang sowieso liever niet te lang op een vliegveld rond maar als het toch moet, dan zit je op Changi relatief best goed :).

https://www.worldairporta...-airports-announced-2019/
Alle terminals. Genoeg tijd (5 uur) om het treintje te nemen naar de terminals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

R.van.M schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:18:
[...]

Afgelopen keer dat ik vanuit Hamburg vloog werd het in het systeem afgedwongen. Alleen groep 1 en 2 konden boarden met priority. Ik heb een flying blue petroleum card waarmee ik ook priority mag boarden.

Op mijn ticket was ik ingedeeld in groep 3, en toen ik dus in de priority lane kwam gaf het incheck systeem een fout en werd ik weggestuurd en ik moest boarden met de rest (groep 3,4,5). Ik heb nog een bericht gestuurd naar KLM, maar daar kreeg ik een bullshit antwoord op het feit dat ik dus met mijn petroleum kaart niet meer als priority kan boarden.
Dat is inderdaad wel raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Ik vind het overigens wel erg goed dat ze controleren. De rij bij de priority boarding werd steeds groter en ik betwijfel dat deze mensen allemaal priority hebben.

Ik heb KLM op facebook aangeschreven met de situatie maar kreeg alleen maar onzin antwoorden (met steeds een antwoord van mij erop dat het niet klopte wat ze zeiden);
- Alle silver voordelen zijn gelijk getrokken (mooi, maar dat heeft niets met petoleum kaart te maken)
- Het geldt alleen voor olie-bestemmingen (klopt niet, en daarnaast is hamburg een olie bestemming)
- Het is voordeel is vervallen (waarom staat het dan nog op de website en in de app)
- Nog even doorsparen dan ben je gold ( :/ )

[ Voor 19% gewijzigd door R.van.M op 01-08-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

R.van.M schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:41:
[...]

Ik vind het overigens wel erg goed dat ze controleren. De rij bij de priority boarding werd steeds groter en ik betwijfel dat deze mensen allemaal priority hebben.

Ik heb KLM op facebook aangeschreven met de situatie maar kreeg alleen maar onzin antwoorden (met steeds een antwoord van mij erop dat het niet klopte wat ze zeiden);
- Alle silver voordelen zijn gelijk getrokken (mooi, maar dat heeft niets met petoleum kaart te maken)
- Het geldt alleen voor olie-bestemmingen (klopt niet, en daarnaast is hamburg een olie bestemming)
- Het is voordeel is vervallen (waarom staat het dan nog op de website en in de app)
- Nog even doorsparen dan ben je gold ( :/ )
Valt me wel vaker op dat er op verschillende KLM sites, apps, folders, etc steeds weer iets anders staat over de benefits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Deze zie ik niet vaak…

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AeZQ8DK.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
Nog een mooi voorbeeld van de idiote pricing bij KLM m.b.t. enkele reizen.

Enkele reis naar Aruba, 648 eur
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/8/2/8f4fe232961128c6277c85849acac7f8-full.jpg

Zelfde reis heen, maar met een reis terug (die dus niet gebruikt gaat worden) voor 559 eur
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/8/2/fbf5c7ab5a3888811b718f6518e5849f-full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ach pak een willekeurige skyteam vlucht enkele reis eco naar de VS en je zit op 2k+, retour 500 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Toevallig vanochtend nog zitten kijken. Ik moet voor mijn werk naar Japan en een week later naar California. Weinig zin om AMS-NRT NRT-AMS en dan AMS-LAX LAX-AMS te doen, maar het scheelt gewoon de helft van de prijs ipv AMS-NRT-LAX-AMS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

R.van.M schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:31:
Nog een mooi voorbeeld van de idiote pricing bij KLM m.b.t. enkele reizen.

Enkele reis naar Aruba, 648 eur
[Afbeelding]

Zelfde reis heen, maar met een reis terug (die dus niet gebruikt gaat worden) voor 559 eur
[Afbeelding]
Is idd een bekend fenomeen..
Net als als je meerdere keren naar een bestemming moet het vaak goedkoper is om je tickets te laten leapfroggen om zo een groter gat ertussen te hebben.. wel goed opletten want je moet de 2e vlucht dan van je bestemming laten beginnen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

sk
MoietyMe schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:04:
Toevallig vanochtend nog zitten kijken. Ik moet voor mijn werk naar Japan en een week later naar California. Weinig zin om AMS-NRT NRT-AMS en dan AMS-LAX LAX-AMS te doen, maar het scheelt gewoon de helft van de prijs ipv AMS-NRT-LAX-AMS.
https://skiplagged.com/ een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:18
R.van.M schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:18:
maar daar kreeg ik een bullshit antwoord op het feit dat ik dus met mijn petroleum kaart niet meer als priority kan boarden.
Waarom is dat een BS antwoord dan? Blijkbaar zijn de perks van Petroleum naar beneden bijgesteld. Niet leuk wellicht, maar ik kan het me goed voorstellen gezien je ook niets hoeft te doen om die kaart te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:24
Iemand ervaring met vliegen met Wizz Air? Met een 'basic' ticket mag je een stuk handbagage meenemen van 40x30x20 cm, max 10 kg. Mijn North Face Base Camp Duffel maat S is volgens de specificaties . 53x32x32. Indien ik de tas niet vol stop past hij makkelijk in een 'vakje' van 40x30x20.
Hoe streng zijn ze hierop bij Wizz Air?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb nog maar 2x met WizzAir gevlogen, en op alle vluchten werd mijn handbagage (en die van mede-reizigers uiteraard) wel gecontroleerd op afmeting en gewicht. Ze lijken dus redelijk streng te zijn, als ik afga op mijn ervaringen van n=2 (nou ja, n=4, het waren retourtjes).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Meestal is er in dat soort gevallen ergens een mal. Zolang je bagage er in past zit je goed.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Heb een paar keer met ze gevlogen. Vreselijk low-budget maar laten we eerlijk zijn, de basisprijs is ook érg laag. Kan me goed voorstellen dat je liever niet je ticketprijs ver (drie?) dubbeld door baggage te kopen.

Maar ze zijn wel strikt. Heb zelf nooit een zachte tas geprobeerd, maar ik verwacht dat het nog wel een gevecht kan gaan worden. Het hele punt van de maximale size is dat je die onder de stoel kan/moet plaatsen, en enkel de mensen die priority hebben gekocht de baggagebakken. Met een grote tas die je kunt vouwen is het al snel lastig onder de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:24
Bedankt voor de reacties. Ik zie net dat ik voor 10 euro per vlucht een grotere tas mag inchecken als handbagage waarbij de north face duffel wél binnen de afmetingen past. Dan betaal ik 80 ipv 60 retour, alsnog cheap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SX-Superfly schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:54:
Bedankt voor de reacties. Ik zie net dat ik voor 10 euro per vlucht een grotere tas mag inchecken als handbagage waarbij de north face duffel wél binnen de afmetingen past. Dan betaal ik 80 ipv 60 retour, alsnog cheap.
In deze video zie je hoe de controle plaatsvindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ToolkiT schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:23:
[...]
Is idd een bekend fenomeen..
Net als als je meerdere keren naar een bestemming moet het vaak goedkoper is om je tickets te laten leapfroggen om zo een groter gat ertussen te hebben.. wel goed opletten want je moet de 2e vlucht dan van je bestemming laten beginnen..
Cross-ticketing heet dat. Helemaal mooi als je netjes alle vluchten ook vliegt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:58
SX-Superfly schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:41:
Iemand ervaring met vliegen met Wizz Air?
Prima maatschappij en redelijk relaxed met de baggage. Alles wat onder de stoel voor je past mag mee. Inmiddels zo’n 50 keer met ze heen en weer geweest naar vele bestemmingen. Ik ben fan!

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
Xandrios schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:38:
[...]

Waarom is dat een BS antwoord dan? Blijkbaar zijn de perks van Petroleum naar beneden bijgesteld. Niet leuk wellicht, maar ik kan het me goed voorstellen gezien je ook niets hoeft te doen om die kaart te krijgen..
Zie reactie die ik eronder schreef.. BS als in ze gaven alleen maar onjuiste informatie. Als het naar beneden is gesteld, dan zou het dus wel handig zijn als de website en app daarop worden aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:40

aex351

I am the one

Napsju schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:23:
[...]

Prima maatschappij en redelijk relaxed met de baggage. Alles wat onder de stoel voor je past mag mee. Inmiddels zo’n 50 keer met ze heen en weer geweest naar vele bestemmingen. Ik ben fan!
Van wat ik gelezen heb zijn die stoelen Ryanair formaat en om dan vervolgens ook nog een klem te zitten met je benen, omdat je een tas voor je hebt. Dat lijkt me allerminst fijn.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Ik weet bij klm dat als je de bragtag op je tas doet (plat) je eigenlijk nooit issues heb al valt die van mij gewoon binnen de maten en is het een (zachte) rugtas,daardoor vlieg ik zelf eigenlijk altijd met skyteam(lounge en geen gezeur) dus werkt wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:10

Jrz

––––––––––––

Op zoek naar een nieuwe handbaggage koffer.

Nu las ik dat bijv. United max 35 breed toelaat. Op dit moment heb ik geen vluchten met united gepland. Wordt dat wel eens gedaan? Tot nu toe heb ik een keer bij TAP of transavia (iig naar lissabon) mijn jas + boeken aan moeten trekken, maar kon er wel gewoon in (Koffer puilde uit daardoor).

Eigenlijk kom ik bij de volgende 3 koffers uit:
https://www.travelbags.nl...toppocket-black-gold.html
https://www.travelbags.nl...able-toppocket-black.html
https://www.travelbags.nl...-length-40-dark-blue.html

Eisen: licht, minimaal 1 horizontaal vak voor losse spullen, spinner.
Ik wil deze ook voor wat langere trips (week oid) gebruiken dan een weekend. Heeft iemand ervaring met die 'toppocket'? En gebruik je die dan vooral voor je toilettas, of ook voor andere dingen?

Voor de mensen met een liteup: het vak aan de zijkant is erg diep. Wat stoppen jullie er in, en vinden jullie dit handiger dan een horizontaal vak?

Ik heb dit nog niet gezien: YouTube: Fliers Rejoice! A Solution to Cramped Overhead Bins

[ Voor 6% gewijzigd door Jrz op 03-08-2019 10:36 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ten eerste zou ik niet bij die winkel bestellen. De Uplite is echt stukken goedkoper bij andere winkels, bijv. hier: https://www.koffergigant....er-55-toppocket-blue.html

Zelf heb ik de Uplite 50 met twee wieltjes (vind ik fijner dan spinner & gaat langer mee). Destijds tijdens een sale bij koffergigant voor 75 euro op de kop kunnen tikken. Bevalt erg goed als handbagage, extreem lichtgewicht en nog redelijk stevig.

Wat wel zo is, is dat hij weinig 'speling' heeft..dwz dat je geen dikke dingen in de pockets aan de buitenkant kunt stoppen. Zelfs als de tas leeg is is het moeilijk om meer dan een dik boek daar in kwijt te kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Die nieuwe website van de KLM :X De stagiaires mochten blijkbaar weer aan het werk.

De betalingsinformatie word niet opgeslagen, reisgenoten verdwijnen continu. Tijdens het boeken krijg je:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l8Appv34QSnFFIRukudcQdyD/thumb.png

Of

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OvgZHUdlXL3vLOXlaYJZwuU6/thumb.png

Plaatjes passen niet of zijn uitgerekt. En langzaam :O Ongelooflijk dat het bedrijf dit weer voor elkaar krijgt. En dan te bedenken dat de Air France site al jaren prima werkt. Hadden ze beter daar kunnen afkijken.

EDIT:

Oh en de bevestigingsmails komen niet door, enkel de tickets. Wil je een factuur printen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AryGqcGljyeXBziUTfu8VvKf/thumb.png

Ja, maar daar staan niet alle kosten op |:(

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 05-08-2019 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja dat nieuwe ding is echt compleet bagger. Als je wat moeite doet kom je vaak nog wel bij de oude uit die gewoon goed is. Als 't wel werkt is 't ook retetraag trouwens als je van meerdere data wilt checken.

Overigens:
En dan te bedenken dat de Air France site al jaren prima werkt.
AF heeft dat op dit moment ook met zover ik kan zien even veel euvels.

Ander ding: even een dummy boeking maken om te zien welke stoelen er beschikbaar zijn kan wel maar ze hebben de stoelselectie en het invullen van passagiersgegevens omgedraaid dus je moet nu eerst een zooi onzindata invullen voor je kunt zien welke stoelen er nog beschikbaar zijn (en dan krijg je een of andere lelijke generieke interface daarvoor ook nog 's, waar KLM altijd juist een hele mooie en veel compactere custom interface had). Waarna je uiteraard een boeking gemaakt hebt in het systeem dus als je nog 1 stoel beschikbaar had voor dat tarief mag je nu 24h wachten voordat die prijs weer beschikbaar is.

[ Voor 90% gewijzigd door CyBeR op 05-08-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CMS losgekoppeld van de achterliggende data die asynchroon binnen komt en waar dingen mis gaan.
Zie je tegenwoordig wel vaker. Ik weet niet wie dit een goed idee heeft gevonden, maar het is ruk. Asynchroon is natuurlijk leuk dat je je webpagina kunt opbouwen voordat je je data hebt (wat misschien lang duurt), maar dit soort effecten zijn daar wel het gevolg van.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:47:
(en dan krijg je een of andere lelijke generieke interface daarvoor ook nog 's, waar KLM altijd juist een hele mooie en veel compactere custom interface had).
Je hebt een 50 inch 4k scherm nodig om dat passend te krijgen _O- Inderdaad, het was mooi compact. Nu kan je per 3 rijen door het vliegtuig scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

En daarna is je Economy Comfort-stoel: undefinedundefined ;)

Gelukkig is zo'n beetje alles te regelen via de AF en DL sites.

[ Voor 68% gewijzigd door Grouchy op 05-08-2019 12:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ter vergelijking, nieuw (slecht):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GZZyZr2.png

Oud (goed):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/45dJkH9.png

Dezelfde vlucht.

Letterlijk de enige verbetering t.o.v. de oude stoelselectie is dat de nieuwe je bij codeshares laat zien wat het originele vluchtnummer is (DL143 in dit geval). Maar in plaats daarvan laat 'ie het KL-nummer dan juist weer weg en dat is wat KLM verder overal gebruikt |:(

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 05-08-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Gisteren het menu gekregen voor onze vluchten:

Voorgerecht
Pastaschelpen gevuld met een mousse van zalm en garnalen, geserveerd met Amsterdamse uitjes, augurkjes en een pesto-dragondressing
Kokos-bietensoep
hoofdgerecht
Kabeljauwfilet in een paprikasaus met knolselderijpuree, gebakken aubergine met tonburi 'landkaviaar', tuinbonen, erwten en rode paprika
Gegrilde kippendij en ravioli gevuld met geitenkaas in een romige saus van tuinerwten met sugar snaps, sojabonen en gegrilde courgette
Seizoensspecialiteit; Witte asperges in Hollandaisesaus, nieuwe oogst aardappeltjes in kruidenboter, roerei, spinazie en achterham
nagerecht
Kaasplateau: Moulin bleu, komijnenkaas en Gooische pikante, geserveerd met crackers en druiven
Petit grand dessert: frambozentaartje, kano met appel en amandel, chocolade gebakje

Met andere woorden: Typische aspergegeur op het toilet haha.

Blijkbaar is upgrades / opties kopen op een delta vlucht via KLM vrijwel onmogelijk. Jammer... maar helaas. Ik vind de facebook / whatsapp overigens een stuk fijner dan telefonisch. Telefonisch krijg je vaak mensen met een ontiechelijk zwaar caraibisch accent aan de andere kant van de lijn en versta je geen ene f van wat er gezegd wordt. Stuk minder stress dit.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008

Chrisjuh_15

Facta non verba

CyBeR schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:02:
[Afbeelding]

Oud (goed):

[Afbeelding]

Dezelfde vlucht.

Letterlijk de enige verbetering t.o.v. de oude stoelselectie is dat de nieuwe je bij codeshares laat zien wat het originele vluchtnummer is (DL143 in dit geval). Maar in plaats daarvan laat 'ie het KL-nummer dan juist weer weg en dat is wat KLM verder overal gebruikt |:(
Ik logde letterlijk 10 minuten geleden in op mijn vlucht maar kreeg nog de oude situatie. Testen ze de site soms met een (beperkt) aantal gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

matthewk schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:05:

Blijkbaar is upgrades / opties kopen op een delta vlucht via KLM vrijwel onmogelijk. Jammer... maar helaas. Ik vind de facebook / whatsapp overigens een stuk fijner dan telefonisch. Telefonisch krijg je vaak mensen met een ontiechelijk zwaar caraibisch accent aan de andere kant van de lijn en versta je geen ene f van wat er gezegd wordt. Stuk minder stress dit.
Beste is bij de operating carrier te boeken en kijken. Een KLM heeft nu eenmaal andere ideeën over upgrades/opties voor hun pax en FF dan een Delta Air Lines.
Genoeg opties bij Delta via de website , telefoon of twitter: Pay with miles, upgrade with miles, vouchers, cash en upgrade certificates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[Afbeelding]

Oud (goed):

[Afbeelding]

Dezelfde vlucht.

Ik heb nu ook al een paar keer gehad dat die nieuwe interface alleen maar het linker rijtje van stoelen laat zien. Erg handig 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Chrisjuh_15 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:15:
[...]

Ik logde letterlijk 10 minuten geleden in op mijn vlucht maar kreeg nog de oude situatie. Testen ze de site soms met een (beperkt) aantal gebruikers?
Dit is bij het maken van een nieuwe boeking. De oude situatie heb ik ook uit de MMB gehaald. Ik ben er nog niet achter hoe ik de site kan forceren de oude interface te gebruiken.

Nog iets grappigs, ik spot opeens bovenaan een "dark mode" knopje. Ik weet dat veel mensen dat fijn vinden dus ik dacht ik probeer 't eens. Zonder:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wnwb9Ji.png

En dan met de fabuleuze dark mode aan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FuTaqD7.png

8)7

Toch één voordeel gevonden: het lijkt eindelijk mogelijk om heen en terug verschillend business/economy te boeken. Dat kan alleen niet in combinatie met economy light; je moet standard of flex kiezen.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 05-08-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:07:
[...]
Nog iets grappigs, ik spot opeens bovenaan een "dark mode" knopje. Ik weet dat veel mensen dat fijn vinden dus ik dacht ik probeer 't eens. Zonder:
Ik krijg het gevoel dat je tijdens een hackathon [bij beschikbaar stellen goede API's] een beter resultaat zou hebben dan de huidige proof of concept.

Wie heeft hier het usability onderzoek gedaan? En waar in het proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008

Chrisjuh_15

Facta non verba

[...]

Dit is bij het maken van een nieuwe boeking. De oude situatie heb ik ook uit de MMB gehaald. Ik ben er nog niet achter hoe ik de site kan forceren de oude interface te gebruiken.
Helder. Dank voor de verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
[...]

[Afbeelding]

En dan met de fabuleuze dark mode aan:

[Afbeelding]

8)7

Toch één voordeel gevonden: het lijkt eindelijk mogelijk om heen en terug verschillend business/economy te boeken. Dat kan alleen niet in combinatie met economy light; je moet standard of flex kiezen.
Oude interface kreeg ik nog wel naar boven via https://www.klm.com/trave...m?application=eBT7&trip=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ah ja, mijn workaround was een "multi-city" boeking doen die gewoon op een retour neerkomt.

Voor mijn echte boeking (afgelopen week gedaan) kwam ik nog per toeval op de oude interface uit.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 05-08-2019 16:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

Dat zou zelfs een flinke verbetering zijn :) Als ik bijvoorbeeld op JFK vlieg, vind ik het geen enkel probleem om in Economy Comfort te zitten. Zit toch even filmpje te kijken, werk wat mail weg, prima. Terug is er no way dat ik in EC ga zitten, dan wil ik plat.

Als ik dat nu kan combineren, vind ik het mooi. Verder de US in, zou ik wel ook overdag in Business willen, die 6 uur is wel de max voor een dagvlucht.

EDIT:

Retour in Business: 2400,-
Heen in Economy en terug in Business: 3.841,-

Juist :+

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 05-08-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:25:
[...]

Dat zou zelfs een flinke verbetering zijn :) Als ik bijvoorbeeld op JFK vlieg, vind ik het geen enkel probleem om in Economy Comfort te zitten. Zit toch even filmpje te kijken, werk wat mail weg, prima. Terug is er no way dat ik in EC ga zitten, dan wil ik plat.

Als ik dat nu kan combineren, vind ik het mooi. Verder de US in, zou ik wel ook overdag in Business willen, die 6 uur is wel de max voor een dagvlucht.

EDIT:

Retour in Business: 2400,-
Heen in Economy en terug in Business: 3.841,-

Juist :+
Dit is heel vaak zo. Wij hebben dat we ook flex mogen boeken en soms zou ik het niet erg vinden om eco+ te doen (ik heb jaarlijks reisbudget). Helaas is het verschil in prijs vaak zo dat je beter gewoon helemaal in BC kan gaan 8)7 .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Meanwhile, nieuw paspoorthoesje ontvangen vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/laGpzc4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Do48hFX.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/THNVAL0.jpg

Gemaakt van gerecyclede seat covers.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 05-08-2019 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mooie geste. Ik zat al te kijken waarom dat economy confort vandaan kwam. Totdat ik je onderste zin las ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:06
CyBeR schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:48:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nice. €26.95 of 10.780 FB miles.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Afbeelding]

Oud (goed):

[Afbeelding]

Dezelfde vlucht.

Die hebben duidelijk last van een UX’er die van mening was dat alles simpeler moet worden weergegeven omdat dat voor de ‘gebruiker’ makkelijker en overzichtelijker is. :X

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Bij easyjet is een rugleuning nu ook optioneel :X

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBRPLuiXUAABJs1?format=jpg&name=large

Nou vraag ik mij natuurlijk wel af of die stoelen uberhaupt wel verkocht waren en een passagier er niet voor de lol/drama even zat maar apart is het wel om te zien :o .

[ Voor 29% gewijzigd door gws24 op 06-08-2019 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:29
gws24 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:38:
Bij easyjet is een rugleuning nu ook optioneel :X

[Twitter]
[Afbeelding]

Nou vraag ik mij natuurlijk wel af of die stoelen uberhaupt wel verkocht waren en een passagier er niet voor de lol/drama even zat maar apart is het wel om te zien :o .

Er is zo dus niet gevlogen. De man zat easyjet deels zwart te maken. Maar de procedure van easyjet was wel dom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Die man heeft gewoon gelogen. Die vrouw is er niet een "geplaatst". Ze was er gewoon gaan zitten (voor de foto, maar da's mijn aanname) tijdens het boarden.

De hele rij was afgekruist, er was 0% kans dat er iemand zou moeten zitten. Ik zou als bedrijf hier nog wel wat juridische actie op willen ondernemen denk ik, maarja, in een vlek moet je niet wrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 06-08-2019 14:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Easyjet respons was erg dom: "verwijder die foto en DM ons". De manier om het op te blazen op social media.

Maar als er mensen op de rij erachter zaten (wat niet wordt ontkend), dan is dat gevaarlijk want bij een brace positie is het onveilig door de halve stoelen ervoor.

Cabine personeel van een andere maatschappij gaf aan dat de rij erachter bij hun ook vrij zou worden gehouden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:28:
De Easyjet respons was erg dom: "verwijder die foto en DM ons". De manier om het op te blazen op social media.
Alsof ze nieuw zijn op Twitter inderdaad |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

Hoe zit dat eigenlijk dan bij een nooduitgang? Dan is de leuning voor je ook ver weg?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De Easyjet respons was erg dom: "verwijder die foto en DM ons".
Het verwijderen had te maken met ze zichtbare gezichten van de andere passagiers, volgens Easyjet. En eerlijk gezegd, dat lijkt mij een prima reden :)

De vraag is even of ze het wat vaker vragen als er passagiers zichtbaar zijn, maar dat moet wel te vinden zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:03:
Die man heeft gewoon gelogen. Die vrouw is er niet een "geplaatst". Ze was er gewoon gaan zitten (voor de foto, maar da's mijn aanname) tijdens het boarden.

De hele rij was afgekruist, er was 0% kans dat er iemand zou moeten zitten. Ik zou als bedrijf hier nog wel wat juridische actie op willen ondernemen denk ik, maarja, in een vlek moet je niet wrijven.
Het gebeurt ook vaak dat passagiers wel een kapotte stoel toegewezen krijgen in het inchecksysteem, ijzer de kapotte stoel(en) in dat systeem nog niet zijn doorgevoerd.
Het kan dus prima dat de vrouw deze stoel wel gekregen heeft, maar dat zou ze nooit op gaan vliegen.
Het komt echter wel eens voor dat, in het geval van foutief niet doorvoeren van dergelijke stoelen, er passagiers wat van de vlucht af moeten omdat de rest al vol zit.
Maar als er mensen op de rij erachter zaten (wat niet wordt ontkend), dan is dat gevaarlijk want bij een brace positie is het onveilig door de halve stoelen ervoor.

Cabine personeel van een andere maatschappij gaf aan dat de rij erachter bij hun ook vrij zou worden gehouden.
Dat er een halve, of geen stoel voor de jouwe zit, maakt in een brace positie niets uit. Wat wel meespeelt zijn de bouten en andere uitstekende delen die nu al zichtbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:30:
Het verwijderen had te maken met ze zichtbare gezichten van de andere passagiers, volgens Easyjet. En eerlijk gezegd, dat lijkt mij een prima reden :)
Maar dat hebben ze pas achteraf geclaimd, de originele respons was "verwijder de foto en DM ons". Ze hadden ook kunnen zeggen "wij gaan hier onderzoek naar doen, voor de privacy van de passagiers svp vervangen door een foto waar de passagiers niet herkenbaar zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fly-guy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:18:
Dat er een halve, of geen stoel voor de jouwe zit, maakt in een brace positie niets uit. Wat wel meespeelt zijn de bouten en andere uitstekende delen die nu al zichtbaar zijn.
Dat bedoel ik dus, die bouten en andere uitstekende delen. Ook kunnen de mensen erachter geen drankje neerzetten, etc. Vandaar het vrijhouden van de rij erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

@CyBeR dank voor de tip, hoewel ik soms wat wisselende ervaringen met KLM had (de laatste tijd gaat het erg goed) heb ik er twee gekocht. Dit zijn toch wel de leukere souvenirs/gadgets.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
CyBeR schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:48:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ziet er leuk uit. Echter, en wellicht ben ik hier de enige in...als ik in de wat minder veilige landen ben (voor werk) dan probeer ik mijn paspoort ten allertijde in broek/jaszak te houden. Dat kan niet met zulk een cover, en moet je hem dus in een losse tas of iets dergelijks bewaren. Dat geeft me toch een beetje een vervelend gevoel.

Gevolg is dat mijn paspoort inderdaad erg snel slijt (het gouden logo is al lang geleden verdwenen), maar tja..is ook geen museumstuk natuurlijk ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 15:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:37:
[...]

Ziet er leuk uit. Echter, en wellicht ben ik hier de enige in...als ik in de wat minder veilige landen ben (voor werk) dan probeer ik mijn paspoort ten allertijde in broek/jaszak te houden. Dat kan niet met zulk een cover, en moet je hem dus in een losse tas of iets dergelijks bewaren. Dat geeft me toch een beetje een vervelend gevoel.

Gevolg is dat mijn paspoort inderdaad erg snel slijt (het gouden logo is al lang geleden verdwenen), maar tja..is ook geen museumstuk natuurlijk ;)
Je kunt 'm d'r natuurlijk ook gewoon uit halen als je dat wilt doen…

(Ik gebruik overigens al heel lang een paspoorthoesje en in m'n zakken stoppen is eigenlijk nooit een probleem.)

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 06-08-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 13:42

4x2

lộn xộn quá

Halldor schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:51:
[...]

Met code flightguide10 10% korting.
Bedankt, toch maar besteld.
Heb eigenlijk een hekel aan die dingen, maar hij ziet er leuk uit en als m'n paspoort het nog tot 2026 vol moet houden zal het wel nodig zijn, het gouden logo is al meer dan een jaar verdwenen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ga voor het eerst met Air Lingus de oceaan over. Die hebben een 1-2-2 opstelling in hun A330 8)7 Die heb ik nog nooit gezien. Maar goed, wel isle-access voor 80% van de stoelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Halldor schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:51:
[...]

Met code flightguide10 10% korting.
Had hem gisteren al besteld, damn 10% korting gemist -O-

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PWM schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:20:
Ga voor het eerst met Air Lingus de oceaan over. Die hebben een 1-2-2 opstelling in hun A330 8)7 Die heb ik nog nooit gezien. Maar goed, wel isle-access voor 80% van de stoelen :p
Ze hebben zelfs alternerend 1-2-2, 1-2-1.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Bensimpel schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:22:
[...]

Had hem gisteren al besteld, damn 10% korting gemist -O-
Ik had een 10% kortingscode van het quality observer verhaal. Ook niet aan gedacht |:(

Pagina: 1 ... 86 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2