Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-05 12:44
Ik upgrade eigenlijk altijd naar EC. Voor lange afstand vindt ik het de extra comfort wel waard, ook al is de breedte van de stoel inderdaad nog steeds afzien met KLM.

Op de korte afstand geeft het een beetje meer comfort, maar ook een power-plug op de B737 vloot. Daarnaast, en dit is wellicht de meest belangrijke reden, je hebt een grotere kans op een lege midden-stoel.

Ik vloog dinsdag terug naar AMS vanaf ATH. 2 stoelen vrij in Economy. En door zorgvuldig je stoel te kiezen bij OLCI, jahoor, de middelste stoel vrij. Zéker de moeite waard voor die ~6 euro op een 3+ uur vlucht.

Xandrios wijzigde deze reactie 04-05-2019 17:05 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
aex351 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 16:44:

Omgekeerd zijn er ook genoeg mensen die de basis prijs van een ticket veelal duur genoeg vinden.Het is maar wat je wil en gewend bent. Volgens mij heb je op lange vluchten bij KLM ook zoiets als Premium Economy.
Er zit ook wel een groot verschil in meerprijs. Zo heeft @Xandrios het over 6 euro voor een korte vlucht naar EC, dat is goed te behappen. Vergelijk ik de prijzen van @Tourniquet dan met economy prijzen dan is business echt een veelvoud van de (goedkoopste) economy prijs. Hier een tijdje terug BRU-BKK geboekt, ook met Qatar in December 2019 maar dan economy en dat voor zo'n 450 euro p.p.

Het gaat mij er dan niet zozeer om dat de economy prijs al hoog genoeg is (die wordt in dit geval niet veel lager) maar juist dat de meerprijs (voor mij) niet opweegt tegen de meerwaarde. Er zijn natuurlijk allerlei uitzonderingen (hele lange mensen die last hebben van economystoelen, mensen die veel reizen en zo wat slaap in kunnen halen, etc.), maar als dat niet van toepassing is dan is 1200+ euro per persoon best veel voor betere service en à-la carte maaltijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:10
Xandrios schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:03:
Ik upgrade eigenlijk altijd naar EC. Voor lange afstand vindt ik het de extra comfort wel waard, ook al is de breedte van de stoel inderdaad nog steeds afzien met KLM.

Op de korte afstand geeft het een beetje meer comfort, maar ook een power-plug op de B737 vloot. Daarnaast, en dit is wellicht de meest belangrijke reden, je hebt een grotere kans op een lege midden-stoel.

Ik vloog dinsdag terug naar AMS vanaf ATH. 2 stoelen vrij in Economy. En door zorgvuldig je stoel te kiezen bij OLCI, jahoor, de middelste stoel vrij. Zéker de moeite waard voor die ~6 euro op een 3+ uur vlucht.
Als ik mij niet vergis is de seat pitch van de eerste vijf rijen ook nog eens groter, zodat deze stoelen ook voor business gebruikt kunnen worden. Voor die prijs is het een no-brainer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Tourniquet schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:39:
Leuke Businessclass deals bij Qatar momenteel (tot 6 mei, bijv. Bangkok vanaf €1729). Niet zo goed als het wel eens geweest is, maar kon de verleiding niet weerstaan en ga eind dit jaar paar weken richting Azië. Open jaw vluchten naar MNL en terug vanaf HKG via Doha en 1 vlucht TPE-HKG met Cathay voor totaal net iets meer dan €2000. 3 van de 4 Qatar vluchten in een QSuite, eerste keer voor mij ben benieuwd!

Op de heenweg ook maar een stopover ingelast om even dagje Doha te bekijken.
Vanuit Brussel zelfs voor nog geen 1500 € als ik het zo zie, al moet je dan wel een stopover in DOH inlassen voor die prijs.

Borromini wijzigde deze reactie 04-05-2019 19:20 (4%)

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 01:00

Tourniquet

Hiya, fellas!

Borromini schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:18:
[...]

Vanuit Brussel zelfs voor nog geen 1500 € als ik het zo zie, al moet je dan wel een stopover in DOH inlassen voor die prijs.
Ik ben fan van stopovers. :D

Vind het leuk om aan het begin en einde van mijn vakantie even 1 of 2 dagen een stad te bekijken.

Bij Qatar Airways kun je trouwens bij een stopover tegen zeer gunstige tarieven een hotel in Doha boeken mits je aan een aantal voorwaarden voldoet, zie:
https://insideflyer.nl/ni...ramma-qatar-airways-2019/
https://www.discoverqatar.qa/stopover/

Voor mijn stopover heb ik 2 nachten geboekt in een 5-sterren hotel voor €99. Eén nacht zou zelfs maar €25 hebben gekost.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:20

SuBBaSS

-has Ryzen

Vorige week een weekje naar Egypte geweest met de familie, Hurghada om precies te zijn.
Ben geen frequente vlieger en langer dan 3 uur had ik eerder niet in een vliegtuig gezeten. Vind het nog altijd een toffe ervaring, ook al was het pure cattle class in een niet zo spannend vliegtuig (een 737-800 van Transavia, de "Peter Pan" overigens; best koddig die skydivende elf op de winglets).

Heenweg ging voorspoedig, terugweg wat minder: kist afgeladen vol (189 passagiers) en de gezagvoerder meldde dan ook dat we een 'flinke aanloop' nodig hadden. Dat was niets teveel gezegd. :P
Was er na 5 uur en 40 minuten wel wat flauw van (slapen is voor mij uitgesloten in die krappe bedoening) en thuiskomen met een temperatuurverschil van 30 graden valt ook niet mee, maar al met al wel weer een hoop mooie ervaringen erbij.

Wat ik echter wel kon missen waren de controles in Egypte. Vooral voor de terugreis was het (imo) bizar: zeker tot 4 keer toe mijn paspoort moeten laten zien, strenge controles van bagage (met reden kan ik me voorstellen; zefs alle taxi's werden met spiegels 'van onder' gechecked), personeel dat je kwaad maant op te schieten terwijl zijn eigen collega loopt te lanterfanten (ging bijv. om de aanvoer van de 'trays' waarin je je handbagage ed. in moet doen) en over het algemeen de zeer onvriendelijke benadering.
Zoals gezegd: ben weinig gewend wat dit betreft, maar het was geen toffe ervaring (ja, tenzij je een blonde meid bent, dan kunnen ze ineens breeduit glimlachen en vragen wanneer je terugkomt zoals bij mijn nichtjes :P).

Hurghada is verder een modern en overzichtelijk vliegveld en dat was niet onprettig aangezien we er 4 uur vantevoren aanwezig moesten zijn (waar we een klein uur vanaf gesmokkeld hadden).
Het is verder niet bijzonder ofzo (behalve dat het afgezien van de vele resorts daar in de omgeving het enige was dat echt 'af' leek; wat een pauperbende is het daar verder overal, pardon my french) maar het was de hele dag een komen en gaan van kisten. Ook militaire; zag nog een c130 over komen als mijn beperkte kennis me niet in de steek laat.

Wat me daar verder opviel is dat er voordat wij vertrokken wel 3 TUI kisten (ook 737-800's) op het platform stonden. Van de 26 die ze (na een snelle zoektocht) ervan hebben 3 op een relatief klein vliegveld.... Kwam op mij over als opvallend (maar weer disclaimer: ben niet heel ervaren op dit gebied) en het was natuurlijk vakantie-tijd.

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:44

LankHoar

Professionele amateur

De dag voordat ik vlieg ben ik altijd wat gestrest, zo ook vandaag :+ Wat ik me plots bedacht: ik vlieg via Istanbul naar een EU land. In sommige landen buiten de EU zijn e-cigarettes en e-liquids verboden. Is Turkije daar 1 van, en geld dat ook als je alleen een korte transfer hebt daar?

Dit soort dingen klinken niet heel positief zeg maar: http://www.esigaraevi.net...for-foreigners-in-turkey/

LankHoar wijzigde deze reactie 08-05-2019 00:54 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:52

ShadowBumble

Professioneel Prutser

LankHoar schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:58:
De dag voordat ik vlieg ben ik altijd wat gestrest, zo ook vandaag :+ Wat ik me plots bedacht: ik vlieg via Istanbul naar een EU land.
Ik moet toegeven dat had ik in het begin ook maar na een paar vluchten begin je je echt een stuk minder druk te maken, voordat ik voor mijn werk moest vliegen had ik misschien twee keer een vakantie gedaan met het vliegtuig.

Inmiddels ben ik al op het punt aangekomen dat ik liever zelf losse tickets boek mijn hotels uitzoek etc, dan een "pakket" voor een citytrip te nemen. Leuker omdat je alles zelf in de hand heb (en stiekem ook omdat je meer plezier beleefd aan het plannen ervan. Zo ook nu ondertussen een citytrip aan het plannen terwijl ik nog op het vliegveld in de lounge zit, vlucht gaat pas over een uur).

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• specops0i0
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:57
Ik vlieg binnenkort van Kuala Lumpur weer naar huis en heb het ticket geboekt via BudgetAir. Nu is de eerste vlucht 11 uur en ik vroeg me af hoe het zit met upgrades enzo. Ik heb wat dingen op internet gelezen om dit te kunnen fixen zoals zo vroeg mogelijk inchecken en bij de gate vragen of er upgrades mogelijk zijn. Hebben jullie tips/ervaringen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:45

Grouchy

meep meep

specops0i0 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:40:
Ik vlieg binnenkort van Kuala Lumpur weer naar huis en heb het ticket geboekt via BudgetAir. Nu is de eerste vlucht 11 uur en ik vroeg me af hoe het zit met upgrades enzo. Ik heb wat dingen op internet gelezen om dit te kunnen fixen zoals zo vroeg mogelijk inchecken en bij de gate vragen of er upgrades mogelijk zijn. Hebben jullie tips/ervaringen?
Op de website van je airline & hun FF programma staat meestal hoe je kan upgraden, of je kan ze gewoon even bellen. Meestal kan het al direct tijdens en na het boeken. Meestal miles, geld en/of upgrade certificaten.
OL(CI) en zeker bij de gate is rijkelijk laat.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Alfalva
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 09-05 15:32
Grouchy schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:59:
[...]

Op de website van je airline & hun FF programma staat meestal hoe je kan upgraden, of je kan ze gewoon even bellen. Meestal kan het al direct tijdens en na het boeken. Meestal miles, geld en/of upgrade certificaten.
Ik vermoed dat hij op gratis upgrades doelt :P

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:04
specops0i0 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:40:
Welke maatschappij en huidige klasse?

• specops0i0
  • Registratie: september 2012
Grouchy schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:59:
[...]
[...]

[...]
Gratis is natuurlijk altijd mooi meegenomen, maar betalen wil ik ook wel voor een redelijke prijs. Ik heb net even gebeld met de klantenservice en volgens hun is het niet mogelijk. Ligt aan mijn soort ticket oid. Ik vlieg met Turkish Airlines in Economy.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:25
https://www.nu.nl/economi...iegvelden-ter-wereld.html

Misschien klagen de Nederlanders makkelijker, maar er valt in Eindhoven ook zeker veel te verbeteren. Vooral als je met een baby reist is Eindhoven een verschrikking. Ze zetten je daar namelijk rustig 5 kwartier in een rij met een baby, en dat nog buiten de vakantieperiode. Is ons meermaals overkomen. Ter vergelijking: In Japan pakken ze de eigen buggy in tegen beschadiging, krijg je een schone leenbuggy op het vliegveld en gaan deuren open die voor anderen gesloten blijven, om de reis met baby maar zo comfortabel mogelijk te maken.

Lekker!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:58
Natuurlijk erg vervelend, maar waarom zou je indien je met een baby reist speciaal behandeld moeten worden en bijvoorbeeld niet in de rij hoeven te staan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Eindhoven is nogal een LCC airport. Pax willen daarvoor niet betalen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Gek genoeg nooit 787 gevlogen van KLM. Tot nu.

Moet zeggen dat het niks tegenviel. Heb 6 uur geslapen, wat zelden lukt. Het bed is minder lang dan op de 777. In ruil wel veel meer ruimte voor de voeten. Dit is wel het beste product van KLM.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ben benieuwd naar de 787-10 met de japanse stoelen bij klm,eens kijken of ik daar straks ooit eens in kan komen :P

zelf naar Xiamen in de 787 gezeten en gewoon goed geslapen,vind alleen de schermknop snel versleten/slecht reagerend om het scherm eruit te wippen.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01:04
Napsju schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:51:

Misschien klagen de Nederlanders makkelijker, maar er valt in Eindhoven ook zeker veel te verbeteren. Vooral als je met een baby reist is Eindhoven een verschrikking. Ze zetten je daar namelijk rustig 5 kwartier in een rij met een baby, en dat nog buiten de vakantieperiode. Is ons meermaals overkomen. Ter vergelijking: In Japan pakken ze de eigen buggy in tegen beschadiging, krijg je een schone leenbuggy op het vliegveld en gaan deuren open die voor anderen gesloten blijven, om de reis met baby maar zo comfortabel mogelijk te maken.
Ik durf wel te stellen dat het niet alleen het makkelijke klagen van de Nederlanders is. Ik zo een lijstje maken waarom ik niet meer op Eindhoven kom:
  • De puinhoop voor het gebouw bij de bussen/parkeerplaatsen
  • Rijen voor de beveiliging die ruim een uur lang zijn
  • Enkele keren moeten staan of op grond zitten omdat alle zitplaatsen bezet waren
  • Tussen de dranghekken buiten gezet worden terwijl het regent
  • Het mini hokje voor non-schengen vluchten
Eindhoven is echt een wanvertoning :X . Wel weer jammer dat ze in het "onderzoek" punctualiteit zo zwaar laat wegen, geeft wel een beetje een scheef beeld.

• Maasluip
  • Laatst online: 20-05 21:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

• De wandelroutes buiten (hekje voor de vertrekkende reizigers dicht om aankomende reizigers door te laten en andersom, terwijl beide stromen op gang zijn)

Maasluip wijzigde deze reactie 09-05-2019 15:32 (11%)

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Maar in Japan probeert de regering mensen te stimuleren meer kinderen te krijgen (omdat de Japanse bevolking erg aan het vergrijzen is), dat werkt door.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
PWM schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:22:
Nog gedacht om op 8 mei over CDG the vliegen voor US overstap. Niet gedaan voor angst voor stakingen.

En wat er toen gebeurde....

https://www.luchtvaartnie...bijna-week-lang-te-staken
En jahoor :) Ik had dus de KLM vlucht (8 mei vertrek, net aankomst) en collega's zijn nu overal en nergens :p 2 staan er nog in de US te wachten tot hun vlucht mag vertrekken (12 uur te laat) en 2 zitten op CDG te wachten om naar huis te kunnen.
mrsar schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:58:
ben benieuwd naar de 787-10 met de japanse stoelen bij klm,eens kijken of ik daar straks ooit eens in kan komen :P
Zit er geen copyright/patent/etc op die stoelen? Dit is een 100% kopie van de huidige stoelen. Of worden ze onder licentie gebouwd?

PWM wijzigde deze reactie 09-05-2019 17:03 (23%)

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

PWM schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:57:
[...]

[...]

Zit er geen copyright/patent/etc op die stoelen? Dit is een 100% kopie van de huidige stoelen. Of worden ze onder licentie gebouwd?
was dat niet met united? volgens mij gold dit alleen voor de amerikaanse markt,dus klm is vrij ze te kopen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• ZieglerNichols
  • Registratie: mei 2015
  • Niet online
Leetness schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:13:
Natuurlijk erg vervelend, maar waarom zou je indien je met een baby reist speciaal behandeld moeten worden en bijvoorbeeld niet in de rij hoeven te staan?
Omdat reizen met een baby behoorlijk stressvol kan zijn voor zowel baby als ouders. Als ik alleen reis vind ik het absoluut geen probleem om gewoon te wachten, maar ik ben ook wel met mijn 8 maanden oude de halve wereld over gevlogen (niet voor de lol, maar omdat de schoonfamilie nou eenmaal ver weg woont). Baby's houden geen rekening met wachtrijen als ze besluiten te gaan huilen, de luier volschijten of via de andere kant hun hapje weer verliezen :r . In die gevallen is het wel zo fijn om niet te lang te hoeven wachten voor de baggage-drop of de boarding.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

ZieglerNichols schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:30:
[...]

In die gevallen is het wel zo fijn om niet te lang te hoeven wachten voor de baggage-drop of de boarding.
Als je het fijn vindt om niet lang te hoeven wachten dan schaf toch een business/first ticket, Privium abbo, Global entry, Sky Priority, oneworld Priority of een andere fasttrack variant aan. Er zijn zoveel opties tegenwoordig :)

Grouchy wijzigde deze reactie 09-05-2019 18:08 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
ZieglerNichols schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:30:
[...]

Omdat reizen met een baby behoorlijk stressvol kan zijn voor zowel baby als ouders. Als ik alleen reis vind ik het absoluut geen probleem om gewoon te wachten, maar ik ben ook wel met mijn 8 maanden oude de halve wereld over gevlogen (niet voor de lol, maar omdat de schoonfamilie nou eenmaal ver weg woont). Baby's houden geen rekening met wachtrijen als ze besluiten te gaan huilen, de luier volschijten of via de andere kant hun hapje weer verliezen :r . In die gevallen is het wel zo fijn om niet te lang te hoeven wachten voor de baggage-drop of de boarding.
Ik ken veel meer mensen waarvoor reizen erg stressvol is, die mogen toch ook niet voor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Een klein beetje extra steun voor degene met kinderen is niet zo vreemd. We zijn het allemaal geweest en een groot deel krijgt ook weer een nieuwe lading ;)

Het is gewoon wat meer stress tijdens het reizen. Dat betekent natuurlijk niet dat je het als ouder moet verwachten. Het is iets extra's wat maatschappijen kunnen bieden. Binnen Europa vliegen wij ook gewoon economy met de kinderen. Moet zeggen dat ik bij Transavia en KLM altijd zeer goed geholpen ben met de kinderen, van 0 jaar tot nu (7).

Wil je het zeker weten (en dus stress vooraf wegnemen), dan kan je beter gewoon inderdaad wat perks bijboeken.

EDIT:

Mijn ouders zijn ook blij met de Fransen....

https://tweakers.net/ext/f/TkFMQ4hw2pLpV5Rz83PSnW1m/thumb.png

PWM wijzigde deze reactie 09-05-2019 19:38 (14%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik heb er ook geen problemen mee als ze gezinnen met hele jonge kinderen helpen in de terminal, is ook normaal. Waar ik wel mordicus tegen ben is vragen of regelen dat families bij elkaar kunnen zitten, en daar anderen voor verplaatsen. Dat probeerden ze me een keer bij een KLM NWI>AMS vlucht te flikken; ik vlieg alleen gangpad en regel een plek voorin, en betaal bij Easyjet en zo extra voor betere stoelen en keuze. Wilden ze me verplaatsen naar een middenstoel achterin om een gezin bij elkaar te zetten, niet dus.

Daar mag dan trouwens wel tegenover staan dat diezelfde ouders zoveel mogelijk moeite doen om hun kroost in bedwang te houden. En daar schort het wel eens aan ;)

gambieter wijzigde deze reactie 09-05-2019 19:44 (13%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

gambieter schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:43:
Dat probeerden ze me een keer bij een KLM NWI>AMS vlucht te flikken; ik vlieg alleen gangpad en regel een plek voorin, en betaal bij Easyjet en zo extra voor betere stoelen en keuze. Wilden ze me verplaatsen naar een middenstoel achterin om een gezin bij elkaar te zetten, niet dus.
Eigenlijk vind ik dat wel vreemd, vragen om te veranderen terwijl je specifiek bijbetaald hebt voor de plek etc om dan te verplaatsen. Is de crew daar niet van op de hoogte ?

Als het werkelijk van belang was dan had dat gezin in kwestie het toch ook kunnen doen ? Als ik op vakantie ben betaal ik altijd zodat we als gezin netjes bij elkaar kunnen zitten.

• Freee!!

Freee!!

ShadowBumble schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:51:
[...]
Eigenlijk vind ik dat wel vreemd, vragen om te veranderen terwijl je specifiek bijbetaald hebt voor de plek etc om dan te verplaatsen. Is de crew daar niet van op de hoogte ?
Dat is inderdaad niet goed. Ik zou gewoon aangeven dat ik daar extra voor betaald heb en het best wil overwegen tegen een afdoende vergoeding (minimaal het dubbele van de extra betaling). Dan haken ze waarschijnlijk heel snel af en gaan ze een ander lastig vallen.
Als het werkelijk van belang was dan had dat gezin in kwestie het toch ook kunnen doen ? Als ik op vakantie ben betaal ik altijd zodat we als gezin netjes bij elkaar kunnen zitten.
Sommige airlines zetten gezinnen met kleine kinderen gewoon direct netjes bij elkaar, zeker als het één boeking is. Bij andere heb ik daar inderdaad voor bijbetaald. En één keer, toen we naar een andere airline waren overgeboekt (en ook een paar uur later vlogen, geen probleem, gunstiger tijd) heb ik het direct met de andere passagier geregeld. Toen ben ik bij mijn vrouw en twee kinderen gaan zitten en de situatie uitgelegd aan de jongeman, die alleen reisde, toen hij wat later bij de stoel stond. Hij vond het toen geen probleem om op de mij toegewezen stoel te gaan zitten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ik weet niet meer of ik bijbetaald had, dit was zo'n stoel die je als FB Silver kon nemen. Maar zelfs dan: ze komen maar met een gelijkwaardige stoel en vragen erom, niet vertellen "we verplaatsen je om een gezin bij elkaar te zetten".
Freee!! schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:03:
Hij vond het toen geen probleem om op de mij toegewezen stoel te gaan zitten.
Daar is ook niets mis mee, zolang het vrijwillig is en de stoel gelijkwaardig is. Ik hou niet van vliegen en wil dus gewoon de stoel hebben die ik reserveer, die kies ik specifiek uit.

gambieter wijzigde deze reactie 09-05-2019 20:08 (20%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• BounceCloud
  • Registratie: juni 2007
[...]

Bij TUI laatst nog meegemaakt: betaald voor een stoel voor de vleugel. In het kader van familie hereniging helemaal achterin gekwakt. Geen restitutie voor het betaalde bedrag. Redenatie: u had een gangpad stoel geboekt en die heeft u ook gekregen. Dat het helemaal aan de andere kant van de kist was maakte niets uit.
Uiteindelijk het bedrag wel teruggekregen na wat trekken en duwen, maar de houding verbaasde mij wel. Volgens TUI zijn zij wettelijk verplicht minderjarige kinderen bij ouders te plaatsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:51
BounceCloud schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:43:
Volgens TUI zijn zij wettelijk verplicht minderjarige kinderen bij ouders te plaatsen.
Dat lijkt mij ook wel soort van logisch, maar dat moet voor TUI toch ook niet zo moeilijk zijn om bij het boeken daar een paar geschikte stoelen voor te reserveren...

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Probleem is dat "gezinnen" vaak bij elkaar willen zitten. Als je 2 ouders bent met 2-3 kinderen (wat gewoon nog het meeste voorkomt), is het natuurlijk geen probleem om 1 ouder voorin met een kind te hebben en 1 ouder achterin met 1-2 kinderen. Wil je dat niet, moet je gewoon betalen van te voren en niet klagen achteraf.

• Jb!
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:07:
Probleem is dat "gezinnen" vaak bij elkaar willen zitten.
Ook niet heel vreemd of zo toch? Ik zit eigenlijk ook altijd bij de rest van mijn reisgezelschap, meestal ook als gezin en bij veel maatschappijen geef je dat gewoon bij het boeken aan (bij de 'normale' maatschappijen standaard, bij de budgetmaatschappijen, meestal in de Orient, als onderdeel van een duurdere ticketklasse ivm baggage).

Zelfs schoolreisjes gehad waarbij we als groep bij elkaar zaten (15+ mensen). Dat waren gewoon budgetvluchten binnen Europa. Ik neem aan dat daar niet eens meer voor betaald is (want budget was belangrijk) maar er was iig geen gedoe over met andere passagiers.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Jb! schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:13:
[...]

Ook niet heel vreemd of zo toch?
Niet heel vreemd (hoewel het mij niet zoveel uitmaakt). Maar het gaat erom dat je als gezin niet moet verwachten dat dat maar een gegeven is. In de wereld waar iedereen minimaal wil betalen voor een ticket, moet je als je met zijn 4-en bij elkaar wil zitten je dus gewoon vooraf betalen en niet op het vliegveld verwachten dat het gratis geregeld word.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:55
PWM schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:21:
[...]

Niet heel vreemd (hoewel het mij niet zoveel uitmaakt). Maar het gaat erom dat je als gezin niet moet verwachten dat dat maar een gegeven is. In de wereld waar iedereen minimaal wil betalen voor een ticket, moet je als je met zijn 4-en bij elkaar wil zitten je dus gewoon vooraf betalen en niet op het vliegveld verwachten dat het gratis geregeld word.
Of op zn Hollands. Gewoon de goedkoopste tickets nemen en op het laatste moment gaan zeuren dat je gratis extras wil.

TheS4ndm4n#1919

• aex351
  • Registratie: juni 2005

aex351

I am the one

PWM schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:21:
[...]

'Gratis' geregeld :+. Het kost serieus niets extra's om iemand een stoel te laten kiezen. Dat vliegtuigmaatschappijen misbruik van de situatie maken is gewoon slecht. Immers het is vrij logisch dat mensen die met elkaar reizen bij elkaar willen zitten. En voor gezinnen met kinderen geldt dat helemaal.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jb!
  • Niet online
aex351 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:55:
[...]

'Gratis' geregeld :+. Het kost serieus niets extra's om iemand een stoel te laten kiezen. Dat vliegtuigmaatschappijen misbruik van de situatie maken is gewoon slecht. Immers het is vrij logisch dat mensen die met elkaar reizen bij elkaar willen zitten. En voor gezinnen met kinderen geldt dat helemaal.
Dat doe je eigenlijk zelf door voor zulke maatschappijen te kiezen. Als je van tevoren een 'normale' maatschappij kiest waarbij je bij het boeken meteen je stoel kan kiezen dan kun je als je op tijd boekt gewoon bij elkaar zitten.

Door allemaal de goedkoopste tickets te willen houd je dit soort praktijken (betalen voor stoelkeuze) ook in stand. Overigens kan de situatie zich ook bij normale maatschappijen voordoen. Als je laat boekt en met veel mensen bent dan is de kans groot dat er geen groep stoelen bij elkaar beschikbaar is. Daar kan de airline dan ook niet veel aan doen.

• aex351

aex351

I am the one

Jb! schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:01:
[...]

Dat doe je eigenlijk zelf door voor zulke maatschappijen te kiezen. Als je van tevoren een 'normale' maatschappij kiest waarbij je bij het boeken meteen je stoel kan kiezen dan kun je als je op tijd boekt gewoon bij elkaar zitten.

Door allemaal de goedkoopste tickets te willen houd je dit soort praktijken (betalen voor stoelkeuze) ook in stand. Overigens kan de situatie zich ook bij normale maatschappijen voordoen. Als je laat boekt en met veel mensen bent dan is de kans groot dat er geen groep stoelen bij elkaar beschikbaar is. Daar kan de airline dan ook niet veel aan doen.
Het is niet zo dat met veel van die zomervakantie vluchten dat je zelf een vliegtuigmaatschappij kan uitkiezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jb!
  • Niet online
aex351 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:08:
[...]

Het is niet zo dat met veel van die zomervakantie vluchten dat je zelf een vliegtuigmaatschappij kan uitkiezen.
Waarom niet? Als je weet wanneer je waar naartoe wilt dan kun je gewoon boeken. En als je op tijd boekt ben je vaak nog goedkoper dan later.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Jb! schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:34:
[...]

Waarom niet? Als je weet wanneer je waar naartoe wilt dan kun je gewoon boeken. En als je op tijd boekt ben je vaak nog goedkoper dan later.
Bij uitzondering ga ik op een weekje vakantie naar een resort in de buurt van RMF - en dat was dan wel mede gekozen omdat dat geen TUI vlucht is, maar het is wel een transavia vlucht.
Maar dat is dan wel een uitzonderlijke luchthaven denk ik. Voor de rest ben ik het wel met je eens - je hebt keuze.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

aex351 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:55:
[...]

Dat is het Ryanair-model. Een gewone maatschappij ziet dat dat aanslaat. Mensen vinden dat blijkbaar OK (Ryanair is één van de grootste maatschappijen binnen Europa!). Dus een KLM, Air France, Lufthansa, ... Die volgen allemaal. Want ook hun marges staan onder druk en de concurrentie is scherp.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Jb! schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:34:
[...]

Omdat mensen veelal via touroperators boeken. Zodat met één druk op de knop alles geregeld is. En je vaak op de plaats van bestemming ook nog ondersteuning hebt d.m.v. reisleiders. Denk al snel dat 80-90% van de zomervakanties op zo'n manier geboekt worden. Misschien dat max. 10-20% alles zelf van a-z inregelen en plannen. Waarbij het ook zo is dat die bestemmingen niet altijd te bereiken zijn met de standaard lijnvluchten voor zover ik weet.
Borromini schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:47:
[...]

Dat is het Ryanair-model. Een gewone maatschappij ziet dat dat aanslaat. Mensen vinden dat blijkbaar OK (Ryanair is één van de grootste maatschappijen binnen Europa!). Dus een KLM, Air France, Lufthansa, ... Die volgen allemaal. Want ook hun marges staan onder druk en de concurrentie is scherp.
Ik vraag me af of mensen dat echt oké vinden. Mensen willen graag een zo'n goedkoop mogelijk vlucht. Maar ondertussen heb je soms weinig te kiezen. En als men kan kiezen tussen een Ryanair waarbij een retour 200 euro kost versus KLM die 500 euro vraagt terwijl je er echt niet zoveel meer voor terugkrijgt. Dit heeft dan als gevolg dat de massa kiest voor Ryanair, terwijl voorheen KLM wellicht gigantische winsten had. En ik geloof niet dat een klein beetje meer beenruimte en service 300 euro extra per stoel kost.

aex351 wijzigde deze reactie 09-05-2019 23:02 (39%)

• Jb!
  • Niet online
aex351 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:50:
[...]

Omdat mensen veelal via touroperators boeken. Zodat met één druk op de knop alles geregeld is. En je vaak op de plaats van bestemming ook nog ondersteuning hebt d.m.v. reisleiders. Denk al snel dat 80-90% van de zomervakanties op zo'n manier geboekt worden. Misschien dat max. 10-20% alles zelf van a-z inregelen en plannen. Waarbij het ook zo is dat die bestemmingen niet altijd te bereiken zijn met de standaard lijnvluchten voor zover ik weet.
Ja, daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Maar dat is dan ook een bewuste keuze. Als ik vluchten naar die vliegvelden in Egypte bekijk dan vind ik die in de zomer toch wel erg aan de prijs (210 met Tui of 370+ met anderen, allemaal met nog een overstap, juni). In juli nog duurder.

Scheelt wellicht dat ik niet zo'n strandganger ben en en op vakantie liever rondtrek. Dan ben je qua vliegvelden wat flexibeler. En als je een beetje met de vertrekdatum kan smokkelen dan zit je voor dat geld al bijna in Bangkok. Of New York.

Leg je iets meer bij dan haal je Tokyo / Seoul. Lijkt mij persoonlijk leuker dan een zandbak. :D
aex351 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:50:

Ik vraag me af of mensen dat echt oké vinden. Mensen willen graag een zo'n goedkoop mogelijk vlucht. Maar ondertussen heb je soms weinig te kiezen. En als men kan kiezen tussen een Ryanair waarbij een retour 200 euro kost versus KLM die 500 euro vraagt terwijl je er echt niet zoveel meer voor terugkrijgt. Dit heeft dan als gevolg dat de massa kiest voor Ryanair, terwijl voorheen KLM wellicht gigantische winsten had. En ik geloof niet dat een klein beetje meer beenruimte en service 300 euro extra per stoel kost.
Het is ook een groeiende markt he? Steeds meer mensen gaan vliegen (of althans meer passagiers en meer vliegbewegingen). Al die Ryanair klanten komen dus niet per se van KLM af, maar ook van niet-vliegen alternatieven. Om een praktijk voorbeeld te geven, dit is een vliegtuig jaren terug (de 90s):

Die gast rechts heeft tegenwoordig drie private jets. Waar hij vroeger wellicht KLM vloog gaat hij nu echt niet naar Ryanair. :+

Jb! wijzigde deze reactie 09-05-2019 23:27 (26%)

• aex351

aex351

I am the one

Jb! schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:18:
[...]

Ja, daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Maar dat is dan ook een bewuste keuze. Als ik vluchten naar die vliegvelden in Egypte bekijk dan vind ik die in de zomer toch wel erg aan de prijs (210 met Tui of 370+ met anderen, allemaal met nog een overstap, juni). In juli nog duurder.

Scheelt wellicht dat ik niet zo'n strandganger ben en en op vakantie liever rondtrek. Dan ben je qua vliegvelden wat flexibeler. En als je een beetje met de vertrekdatum kan smokkelen dan zit je voor dat geld al bijna in Bangkok. Of New York.

Leg je iets meer bij dan haal je Tokyo / Seoul. Lijkt mij persoonlijk leuker dan een zandbak. :D

[...]

Het is ook een groeiende markt he? Steeds meer mensen gaan vliegen (of althans meer passagiers en meer vliegbewegingen). Al die Ryanair klanten komen dus niet per se van KLM af, maar ook van niet-vliegen alternatieven.
Ja, en via de touroperators zit er dan vaak ook een hotel en alles bij inbegrepen. Nu kijk je natuurlijk puur naar de prijzen van vliegtickets. En ik keek net even naar de prijzen. Via Tui RIU Palace Meloneras (5 sterren) 1200 euro op 1 juli (8 dagen), ga ik naar de website van het Hotel, dan reken ze al snel 2200 euro voor alleen de kamer. En dan komt de vliegtuigticket er nog bovenop a 250 euro p.p.

Dus via TUI betaal je dan 1200 p.p. Dus in de regel 2400 euro. En daar zit dan alles bij en heb je vaak een reisleider. En los betaal je 2700 euro p.p. en dan moet je ook nog de transfer regelen. Wellicht dat alles los boeken best kan lonen. Maar dit is dus niet altijd het geval. Al kan je via bijv. prijsvrij wel mix-en-matchen.
Jb! schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:18:
[...]

Het is ook een groeiende markt he? Steeds meer mensen gaan vliegen (of althans meer passagiers en meer vliegbewegingen). Al die Ryanair klanten komen dus niet per se van KLM af, maar ook van niet-vliegen alternatieven. Om een praktijk voorbeeld te geven, dit is een vliegtuig jaren terug (de 90s):
[Afbeelding]

Die gast rechts heeft tegenwoordig drie private jets. Waar hij vroeger wellicht KLM vloog gaat hij nu echt niet naar Ryanair. :+
Inderdaad, maar als je dus de Canarische Eilanden als voorbeeld pakt. Dan kom je echt al snel uit bij Transavia of vergelijkbaar, zoals Vueling - met overstappen. Ook met losse tickets. Dan kan ik wel KLM Economy Comfort class willen, maar dat is er simpelweg niet. En als dat er wel zou zijn, dan is het meteen +300 euro meer.

aex351 wijzigde deze reactie 09-05-2019 23:48 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jb!
  • Niet online
aex351 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:40:
[...]

Ja, en via de touroperators zit er dan vaak ook een hotel en alles bij inbegrepen. Nu kijk je natuurlijk puur naar de prijzen van vliegtickets. En ik keek net even naar de prijzen. Via Tui RIU Palace Meloneras (5 sterren) 1200 euro op 1 juli (8 dagen), ga ik naar de website van het Hotel, dan reken ze al snel 2200 euro voor alleen de kamer. En dan komt de vliegtuigticket er nog bovenop a 250 euro p.p.
Bij Cheaptickets kun je volgens mij gewoon uit alle beschikbare vluchten kiezen. Heb wat gezocht en qua prijzen is dat best gunstig. Maarja, je blijft bij het feit dat veel van die strandbestemmingen kleinere vliegveldjes hebben waardoor je vaak gebonden zit aan die vakantievluchten. Het alternatief is dus om naar een groter vliegveld in de buurt te gaan, een auto te huren en zelf wat rond te trekken. Als je tijdens je vakantie alleen in je resort blijft vermoedelijk duurder, maar als je graag uitstapjes maakt waarschijnlijk goedkoper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
aex351 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:40:
[...]
Inderdaad, maar als je dus de Canarische Eilanden als voorbeeld pakt. Dan kom je echt al snel uit bij Transavia of vergelijkbaar, zoals Vueling - met overstappen. Ook met losse tickets. Dan kan ik wel KLM Economy Comfort class willen, maar dat is er simpelweg niet. En als dat er wel zou zijn, dan is het meteen +300 euro meer.
Maar je kan toch ook gewoon bij TUI betere stoelen bijboeken die bij elkaar zitten. Bij Transavia ook. Dat heb je goedkopere vluchten met wat opties. Je hebt dus ook de keuze bij "mindere" maatschappijen om het vooraf te regelen.

Het boven geschetste probleem gaat om mensen die van tevoren niks extra's boeken, maar dan wel bij de gate melden met zijn 4-en te willen zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xandrios

Grappig om te zien dat Athene op plek 3 staat, en als je de punctualiteit van de airlines niet meeneemt, waarschijnlijk zelfs op nummer 1. Doen ze erg goed, en komt volledig overeen met mijn eigen ervaringen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:48
Xandrios schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:15:
[...]

Grappig om te zien dat Athene op plek 3 staat, en als je de punctualiteit van de airlines niet meeneemt, waarschijnlijk zelfs op nummer 1. Doen ze erg goed, en komt volledig overeen met mijn eigen ervaringen.
Heeft het er ook niet deels mee te maken welke maatschappijen op de luchthaven vliegen en de vliegvelden waar die vandaan komen? Als alle verbindingen naar Eindhoven uit vliegvelden komen die (ook) veel vertraging veroorzaken dan wordt het ook meteen lastig om weer op tijd te vertrekken. Zeker bij de korte afstanden die weer een korte omlooptijd hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Heb een set nieuwe koffers aangeschaft omdat de ouder koffers gaar waren. Alleen hebben deze van die TSA sloten. Heb ik het mis of zijn die dingen erg onveilig? Zou me niks verbazen als je gewoon lopers kan bestellen waardoor iedereen die koffers kan openmaken? Is het aan te raden om er nog een extra set non TSA sloten op te doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 15:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Rev! schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:08:
Heb een set nieuwe koffers aangeschaft omdat de ouder koffers gaar waren. Alleen hebben deze van die TSA sloten. Heb ik het mis of zijn die dingen erg onveilig? Zou me niks verbazen als je gewoon lopers kan bestellen waardoor iedereen die koffers kan openmaken? Is het aan te raden om er nog een extra set non TSA sloten op te doen?
Wie verwacht je dat die koffers gaat proberen open te maken? Laat je ze vaak alleen onbeheerd achter met dure dingen erin?

Vanaf het moment dat jij je koffer incheckt mogen ze je koffer gewoon open maken. Zo'n TSA slot zorgt er dus vooral voor dat ze niet je koffer mollen. In hotels, als je echt dure dingen hebt, kan je beter gebruik maken van het kluisje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 00:48
m.i. hebben die sloten vooral als doel dat de koffer niet zomaar opengemaakt wordt als je bij de gate nog een kop koffie drinkt of als die tussen de andere bagage op de band zit. Mensen die met voorbedachte rade op bagage uit zijn komen er toch wel in. Het zijn zeg maar meer de zakkenrollers die je tegenhoudt. Daarbij is het ook wel een fijn gevoel dat die koffer niet bij wat turbulentie opeens openspringt omdat hij niet op slot zat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Zoals hierboven al gezegd, moet je die sloten niet zien als echte veiligheid, meer tegen de gelegenheidsdief.

Maar om die andere vraag te beantwoorden: Je ze zijn te bestellen (niet officieel natuurlijk). Maar ik heb zelf een setje voor alle 8 meest voorkomende varianten. Keertje gekregen in de US van iemand die wat setjes had liggen. Handig als ik een keer een sleutel kwijt ben.

Oh, en je kan ze ook gewoon printen :p

https://lock-picking.wond...ocks-are-useless-0164446/

PWM wijzigde deze reactie 10-05-2019 10:39 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:29
TSA sloten hebben een meerwaarde als je richting de usa gaat. ( Of een land met de zelfde "wij mogen altijd je koffer openmaken eis")

Verder niet.

Dus vlieg je niet op de usa, dan zou ik normale sloten gebruiken.
Dan maak je het in elk geval minder makkelijk.

Tsa lopers zijn idd te bestellen of te printen. Heb zelf ooit een setje besteld tsa 1 TM 7 toen ik nog werkzaam was op Schiphol.

Als de douane of kmar in Nederland je koffer open wil hebben, dan zullen ze je omroepen/opzoeken op de gate. Uitzonderingen bestaan, maar dan moet de explohond naast je koffer zijn gaan zitten😀😀

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Sloten zitten ingebouwd in de koffers, dus die kan ik niet 123 verwijderen.

Maar jullie hebben inderdaad een punt, je bent bijna altijd bij je koffers.

Alsnog kunnen ze voor mijn gevoel het cijferslot weglaten en iedereen gewoon een loper geven nu :P

Rev! wijzigde deze reactie 10-05-2019 11:16 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 19:20
Doet bij jullie Google Flights normaal? Ik kan geen bestemming intypen, maar deze geeft een foutcode. Ik heb al mijn browsers al gebruikt, allemaal dezelfde fout.

Deze fout:
Fout bij het laden van plaatsen. Geef een drieletterige code op.
En ik gebruik de IATA code.

Qu3st wijzigde deze reactie 10-05-2019 13:40 (28%)

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 20-05 21:29

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@Qu3st Geen probleem hier

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 19:20
Oke vaag. Ga mijn mobiel maar even gebruiken, daar doet ie het ook gewoon op.

Qu3st wijzigde deze reactie 10-05-2019 13:53 (18%)

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:01

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Ik reis binnenkort BC met een 747-400 van KLM. Mijn andere trips in BC waren allemaal met stoelen die in reverse herringbone staan dus ik heb zonder nadenken stoel 1K gekozen, aan het raam maar dus wel met stoel 1J tussen mij en het gangpad. Heb wat foto's bekeken maar als ik het goed zie moet ik dan over een bed heenklimmen als ik er uit wil en mijn buur ligt te slapen. Klopt dat?

Denk dat ik het goed zie, maar wilde het toch even checken. Zie dat ze op het bovendek nog plaats hebben op rij 77, direct achter de exit. Dan ga ik daar maar lekker op B of J zitten.

Het is deze trouwens: https://www.seatguru.com/...Boeing_747-400_full_B.php

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leetness
De 747 heeft, net als de 777 en A330, wel de nieuwe business class stoelen maar heeft deze in een 2-2-2 opstelling staan inderdaad. Zo zul je aan het raam inderdaad over iemand heeft moeten klimmen, al gaat dat wel redelijk makkelijk moet ik zeggen. Uitzondering daarin is mijn persoonlijke favoriet; stoel 1A op de 747. Helemaal voorin de neus aan het raam, maar wel direct aisle access. Als die reeds bezet is zou ik je aanraden een stoel bovenin te kiezen voor een iets kleinere en rustigere cabine.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik heb nog een reactie op mijn schrijven met de KLM over de nieuwsbrieven waarvoor je je niet kan aanmelden. Lange mail, maar belangrijkst:
De ervaring leert dat voor nieuwe leden het niet altijd direct duidelijk is wat het Flying Blue programma behelst en daar is deze welkom campagne voor.

Wij kunnen ons goed voorstellen dat u als Elite member deze mails wellicht als overbodig ervaart, echter voor nieuwe leden blijkt dit een manier te zijn om hen wegwijs te maken in dit loyaliteitsprogramma. Ik hoop dat er met bovenstaande toelichting iets meer inzicht is verschaft in onze wijze waarop wij het Flying Blue programma bekend willen maken onder onze leden.
M.a.w: Wij vinden onze nieuwsbrief nuttig, daarom versturen we ze en kan je je niet afmelden 8)7

• Badtothebone
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-05 01:33

Badtothebone

hatsieflatsie

PWM schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:36:
Ik heb nog een reactie op mijn schrijven met de KLM over de nieuwsbrieven waarvoor je je niet kan aanmelden. Lange mail, maar belangrijkst:

[...]

M.a.w: Wij vinden onze nieuwsbrief nuttig, daarom versturen we ze en kan je je niet afmelden 8)7
Gewoon de nieuwsbrief terug sturen elke keer naar de klanten service met de melding dat jij het niet op prijs stelt. Ikzelf forward de mails gelijk naar mijn trashcan. Het is gewoon ongewenst spam wat ze versturen, mijn mening dan. Misschien zijn er wel mensen die de nieuwsbrief lezen. Ik krijg allerlei spam over KLM reizen vanuit België naar de VS enzovoort.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/yhjsut-2.png[/img]

• Leetness
Interessant en leuk dat je er nog zo achteraan gegaan bent PWM. Als ik het goed heb mag je inderdaad sinds mei '18 geen ongevraagde marketingmails meer sturen, maar vallen "informatiemails" hier niet onder en mag je deze altijd sturen. Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat die mails veelal gewoon verkapte marketing is.
Had je het uiteindelijk nog opgevolgd bij de autoriteit Consument & Markt?

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:53
Om wat voor mails gaat het? Ik ben flying blue member, maar de enige mail die ik daarvan kreeg (en ja, ik heb het net even nagezocht :P) is 1x per jaar iets met gelukkig nieuwjaar.
Ik kreeg in eerste instantie wel telkens die nieuwsbrief, tot ik mij daarvoor via de link in de kleine lettertjes afgemeld heb. Daarna heb ik geen mails meer ontvangen. Maar ik ben dan ook geen elite member, wellicht dat dat scheelt.

EDIT wijzigde deze reactie 11-05-2019 11:03 (21%)

• Xandrios
Ik ben momenteel in de Star Alliance lounge op Schiphol. Tweede keer, maar nu om 11 uur smiddags. Had nu een betere ervaring verwacht, maar.. Niet echt.

Vreselijk luidruchtig personeel in de keuken, geschreeuw alsof ze in het café zitten. Maar het aanbod is extreem mager. Om 11 uur nog steeds ontbijt.. Of beter.. Half ontbijt. Dit is toch niet wat je mag verwachten van een premium star-branded lounge?

http://upload.xandrios.net/1557565091_rps20190511_105710.jpg

Lijkt wel leftovers van een toch al magere keuze/selectie. Erg jammer.

• Evianon
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:31
Xandrios schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:04:
Ik ben momenteel in de Star Alliance lounge op Schiphol. Tweede keer, maar nu om 11 uur smiddags. Had nu een betere ervaring verwacht, maar.. Niet echt.

Vreselijk luidruchtig personeel in de keuken, geschreeuw alsof ze in het café zitten. Maar het aanbod is extreem mager. Om 11 uur nog steeds ontbijt.. Of beter.. Half ontbijt. Dit is toch niet wat je mag verwachten van een premium star-branded lounge?

[Afbeelding]

Lijkt wel leftovers van een toch al magere keuze/selectie. Erg jammer.
Was er paar weken terug eind van de middag, toen was het buffet verrassend goed. Vol met verschillende pannen waar nu op jouw foto maar een paar losse dingen staan, en het midden-eiland ook goed gevuld.

Wel was het toen zo druk dat er geen vrije zitplaatsen meer waren en sommigen moesten staan, dus hij lijkt nu al te klein.

Misschien doen ze later op de dag wat meer hun best met het buffet, op de piekmomenten.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Leetness schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:56:
Had je het uiteindelijk nog opgevolgd bij de autoriteit Consument & Markt?
Die ACM wil eerst tot je er helemaal uit bent met de tegenpartij zelf, voordat ze actie gaan ondernemen. Ben benieuwd of ze dit nu genoeg vinden.
EDIT schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:57:
Om wat voor mails gaat het? Ik ben flying blue member, maar de enige mail die ik daarvan kreeg (en ja, ik heb het net even nagezocht :P) is 1x per jaar iets met gelukkig nieuwjaar.
Ik kreeg in eerste instantie wel telkens die nieuwsbrief, tot ik mij daarvoor via de link in de kleine lettertjes afgemeld heb. Daarna heb ik geen mails meer ontvangen. Maar ik ben dan ook geen elite member, wellicht dat dat scheelt.
Het is ergens vorig jaar ingevoerd voor nieuwe members. Bestaande members (zoals ik) kunnen zich dus uitschrijven voor nieuwsbrieven. Nieuwe member niet meer.

KLM heeft nu overigens de Platinum Ultimate toegevoegd aan het profiel.

https://tweakers.net/ext/f/y0d1CKootec2SoEkcNHAgi04/thumb.png

Dat haal ik dus niet :p

Let wel: UXP is dus alleen op KLM/AF vluchten. AF/Delta e.a. tellen niet.

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18:53
Ah, ik had niet door dat het om nieuwe members ging. Onhandig dan idd. Die nieuwsbrieven kwamen veel te vaak. Als het nou 1x per maand of zo was geweest, dan had ik waarschijnlijk niet eens de moeite genomen om mij daarvan uit te schrijven.

• Xandrios
Evianon schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:15:
[...]

Was er paar weken terug eind van de middag, toen was het buffet verrassend goed. Vol met verschillende pannen waar nu op jouw foto maar een paar losse dingen staan, en het midden-eiland ook goed gevuld.

Wel was het toen zo druk dat er geen vrije zitplaatsen meer waren en sommigen moesten staan, dus hij lijkt nu al te klein.

Misschien doen ze later op de dag wat meer hun best met het buffet, op de piekmomenten.
Verwonderlijk. Vanochtend is de lounge bijna geheel leeg, terwijl de aspire lounge ernaast redelijk vol zit. Maar in dit geval vrijwel geen keuze in ontbijt (pannekoek of omelet - die beide al minimaal een uur op de serveerschaal liggen). Zeker interessant om nogmaals te proberen tegen de avond, als het aanbod dan beter is.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:24:
[...]

KLM heeft nu overigens de Platinum Ultimate toegevoegd aan het profiel.

[Afbeelding]

Dat haal ik dus niet :p

Let wel: UXP is dus alleen op KLM vluchten. AF/Delta e.a. tellen niet.
Meen toch dat ik UXP gewoon zag bij een FB leden o.a. voor:
AMS-CDG-AMS AF-marketed en operated,
AMS-ATL KL-marketed en DL operated,
CDG-JFK AF-marketed en DL operated,
DUS-CDG AF-marketed and HOP! operated vluchten

Zolang je vlucht KL-, AF of A5 marketed is zaten ze goed, operating carrier maakte weinig uit.

[edit]
Zo, maaltijd selectie ook weer geregeld voor de volgende vlucht. Een pre-select meal optie zou KLM ook ten goede komen. Laatste 3 van de 4 WBC vluchten was de optie niet langer beschikbaar of vroegen ze naderhand bij meerdere gangen of ik m'n keuze wilde veranderen.

https://live.staticflickr.com/65535/47035071174_2b3ed32a9a_t.jpg

Grouchy wijzigde deze reactie 11-05-2019 15:01 (24%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Deze waren ook KL marketed, geboekt op de blauwe site:

https://tweakers.net/ext/f/LRj4cRQbAOGt0cKqiDJnuoYW/thumb.jpg

Nog even gekeken, maar op de tickets staan ook netjes KL.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:08:
Deze waren ook KL marketed, geboekt op de blauwe site:

[Afbeelding]

Nog even gekeken, maar op de tickets staan ook netjes KL.
DL 161, DL 1225 en DL 1783 zijn toch allemaal DL marketed en niet KL?

KL marketed is als bijvoorbeeld DL 161 KL 6065 zou zijn in je afbeelding

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Grouchy schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:17:
[...]

DL 161, DL 1225 en DL 1783 zijn toch allemaal DL marketed en niet KL?

KL marketed is als bijvoorbeeld DL 161 KL 6065 zou zijn in je afbeelding
Op mijn ticket staan dus wel alleen KL vluchtnummers. Voor de puntenberekening gaan ze dus van DL uit.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:20:
[...]

Op mijn ticket staan dus wel alleen KL vluchtnummers. Voor de puntenberekening gaan ze dus van DL uit.
Zie net KL 6013 (DL 075) met UXP, vreemd dat het per persoon dan verschilt.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
KL6013 is een JV vlucht, wellicht dat dat 't is?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Xandrios
Dat is wel heel raar. Dan krijg je voor die vluchten ook miles gebaseerd op de boekingsklasse en afstand, ipv op de fare prijs.

Zou bijna zeggen dat dat een bug is. Vluchten die geboekt zijn onder KL code horen als KL vlucht te posten bij FB..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Binnenkort staat er een trip naar de states op de planning en ik heb (heel toevallig) twee dagen de kans om wat "leuks" te doen. Hebben jullie ervaringen met Getyourguide of Viator ? Ik weet dat het niet helemaal aansluit om bij dit topic maar om er nu speciaal een nieuw topic voor te openen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:01

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Leetness schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:54:
De 747 heeft, net als de 777 en A330, wel de nieuwe business class stoelen maar heeft deze in een 2-2-2 opstelling staan inderdaad. Zo zul je aan het raam inderdaad over iemand heeft moeten klimmen, al gaat dat wel redelijk makkelijk moet ik zeggen. Uitzondering daarin is mijn persoonlijke favoriet; stoel 1A op de 747. Helemaal voorin de neus aan het raam, maar wel direct aisle access. Als die reeds bezet is zou ik je aanraden een stoel bovenin te kiezen voor een iets kleinere en rustigere cabine.
Dat inderdaad maar gedaan. Bedankt voor het advies. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

ShadowBumble schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:10:
Binnenkort staat er een trip naar de states op de planning en ik heb (heel toevallig) twee dagen de kans om wat "leuks" te doen. Hebben jullie ervaringen met Getyourguide of Viator ? Ik weet dat het niet helemaal aansluit om bij dit topic maar om er nu speciaal een nieuw topic voor te openen.
Als je nog tips zoekt zou ik zeker een kijkje nemen in het [Vakantie] USA draadje:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1747707

of het AllesAmerika.com forum;

https://forum.allesamerika.com/index.php

Verder geen ervaring met Getyourguide of Viator..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Jazzy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:45:
Ik reis binnenkort BC met een 747-400 van KLM. Mijn andere trips in BC waren allemaal met stoelen die in reverse herringbone staan dus ik heb zonder nadenken stoel 1K gekozen, aan het raam maar dus wel met stoel 1J tussen mij en het gangpad. Heb wat foto's bekeken maar als ik het goed zie moet ik dan over een bed heenklimmen als ik er uit wil en mijn buur ligt te slapen. Klopt dat?

Denk dat ik het goed zie, maar wilde het toch even checken. Zie dat ze op het bovendek nog plaats hebben op rij 77, direct achter de exit. Dan ga ik daar maar lekker op B of J zitten.

Het is deze trouwens: https://www.seatguru.com/...Boeing_747-400_full_B.php
Ik kies 1K in de KLM 744 als mijn vrouw meereist. Zij zit dan op J. Anders is 1A beter, want je moet inderdaad klimmen. Je kunt in iedergeval zeggen dat je eerder op de plaats van bestemming aan bent gekomen dan de piloot ;-).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Moet zeggen dat ik altijd erg fan was van de 744. Stoel 1A natuurlijk, maar sowieso die hele kist. De 777 is maar matig beter imho als gehele ervaring.

Na echter de 787 van KLM te hebben gevlogen, hoef ik stoel 1A in de 747 niet meer :p Wat mij betreft is die 787 op alle vlakken superieur. Het bed ligt veel beter, je hebt meer ruimte voor je voeten, de kist is stiller, de entertainment is veel beter, de ramen zijn groter, etc. etc. etc. Ik ga de volgende vluchten meer letten op de routes met de 787.

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:03:
Moet zeggen dat ik altijd erg fan was van de 744. Stoel 1A natuurlijk, maar sowieso die hele kist. De 777 is maar matig beter imho als gehele ervaring.

Na echter de 787 van KLM te hebben gevlogen, hoef ik stoel 1A in de 747 niet meer :p Wat mij betreft is die 787 op alle vlakken superieur. Het bed ligt veel beter, je hebt meer ruimte voor je voeten, de kist is stiller, de entertainment is veel beter, de ramen zijn groter, etc. etc. etc. Ik ga de volgende vluchten meer letten op de routes met de 787.
Ik geef toch echt de voorkeur aan Airbus, veel stiller dan Boeing.

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 15:50

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Wat blijft overstappen op Schiphol toch een drama. Hoe het al opgezet is zorgt ervoor dat de helft van de passengier in paniek schiet. Dan hebben ze ook maar ~8 automatische kiosken en doordat niemand daarbij staat om te begeleiden duurt het allemaal maar lang. Tel daar bij op dat op een dag als vandaag ~25% van de PAX short connection lijkt te hebben en dus de rij mag overslaan waardoor uiteindelijk iedereen in de rij op een gegeven moment een short connection heeft. Treurig visite kaartje en vooral onnodig.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

swtimmer schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:58:
Wat blijft overstappen op Schiphol toch een drama. Hoe het al opgezet is zorgt ervoor dat de helft van de passengier in paniek schiet. Dan hebben ze ook maar ~8 automatische kiosken en doordat niemand daarbij staat om te begeleiden duurt het allemaal maar lang. Tel daar bij op dat op een dag als vandaag ~25% van de PAX short connection lijkt te hebben en dus de rij mag overslaan waardoor uiteindelijk iedereen in de rij op een gegeven moment een short connection heeft. Treurig visite kaartje en vooral onnodig.
Seizoen is weer begonnen :) Paspoort controle is altijd al een probleem geweest; onderbezetting, e-gates die het de helft van de tijd niet goed doen of uitstonden. RPT-NL dat al jaren over de datum is.
Maar he, Schiphol moet toch ook aan Privium verdienen. Dan ben je binnen een minuut door de paspoortcontrole heen.
Maar het kan nog een graadje erger dat overstappen, hier in de buurt denk ik dan aan CDG of een LHR. Dan mis ik ook die nieuwe scanners waar alles in mag blijven zitten best wel.

Grouchy wijzigde deze reactie 15-05-2019 14:55 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leetness
Ik vloog vorige week per toeval vanaf LHR en ben daar toen uit de security rij uitgenodigd om als "tester" de nieuwe 3D-scanner te gebruiken waar alles in de tas mag blijven. Prima dacht ik, scheelt mee een hoop tijd. Uiteindelijk werd daar ieders tas alsnog handmatig gecheckt wanneer hij uit de machine rolde, waardoor ik alsnog 15 minuten moest wachten. Ze zijn er dus wel mee bezig ;)
Volgende week een retourtje Japan op de planning in economy; heen 787 en terug 777. Zoals eerder besproken twijfel ik nog over een eco comfort upgrade.
Merken jullie verschil tussen het voor- of achterin zitten in het vliegtuig qua geluid of andere dingen? Natuurlijk moet je niet naast de WC's gaan zitten, maar is er een merkbaar verschil tussen voor, boven of achter de vleugel zitten bijvoorbeeld?

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:04

ToolkiT

brit-tweaker

Leetness schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:04:
Ik vloog vorige week per toeval vanaf LHR en ben daar toen uit de security rij uitgenodigd om als "tester" de nieuwe 3D-scanner te gebruiken waar alles in de tas mag blijven. Prima dacht ik, scheelt mee een hoop tijd. Uiteindelijk werd daar ieders tas alsnog handmatig gecheckt wanneer hij uit de machine rolde, waardoor ik alsnog 15 minuten moest wachten. Ze zijn er dus wel mee bezig ;)
Volgende week een retourtje Japan op de planning in economy; heen 787 en terug 777. Zoals eerder besproken twijfel ik nog over een eco comfort upgrade.
Merken jullie verschil tussen het voor- of achterin zitten in het vliegtuig qua geluid of andere dingen? Natuurlijk moet je niet naast de WC's gaan zitten, maar is er een merkbaar verschil tussen voor, boven of achter de vleugel zitten bijvoorbeeld?
Mooi zo.

Ik vlieg regelmatig vanLHR (vanmorgen nog) en moet altijd zooi uit tas halen..
Meestal heb ik de eerste vlucht dus is het dan rustig, maar dat nieuwe systeem klinkt ideaal.
Ik hoop het straks op Schiphol te kunnen gebruiken.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Turbulentie & lawaai is minder voorin. Als je een short connectie hebt is voorin zitten ook wel handig. Temperatuur kan ook verschillen. Als laatste zijn er meer FA's per pax voorin en is het eten, drinken en de stoelen zijn ook zoveel beter voorin :+ ;)

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:08
Ik haat achterin zitten vanwege het geluid, en dan bedoel ik vooral voorbij de vleugel. Er is gewoon meer lawaai vanwege de luchtstroom om het vliegtuig heen. Daarom ook de eco comfort optie echt de moeite waard op dat soort lange vluchten. Je zit meer voorin en je hebt gewoon net even iets meer ruimte, het is niet mega maar de prijs is ook niet mega. Ik vind de 787 sowieso al weer een stuk stiller dan de 777.

ChiLLeR wijzigde deze reactie 15-05-2019 16:05 (5%)

>> Signature?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:04

ToolkiT

brit-tweaker

Geluk bij een ongeluk: mijn vlucht is vertraagd, maar na vriendelijk vragen mocht ik een vlucht eerder mee 😀
Ik kreeg zelfs hetzelfde stoelnummer.
Security en pasportcheck op Schiphol ging trouwens heel soepel..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +9Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23:30
In het kader van de aankomende vliegtaks waarbij transferpassagiers worden ontzien, heeft KLM dit zeer vernuftig gespeeld:

https://luchtvaartnieuws....-busverbindingen-voor-klm
en
https://luchtvaartnieuws....it-naar-venlo-en-enschede

Deze busdiensten hebben een KLM-vluchtnummer, waardoor de vlucht vanuit Schiphol in feite een transfer is. KLM hoeft hierdoor voor deze passagiers geen vliegtaks af te dragen.

Ik kan dan ook zeker begrijpen dat RyanAir de voorgestelde vliegtaks als verkapte staatssteun aan KLM ziet:
https://luchtvaartnieuws....ks-is-staatssteun-aan-klm

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

gop1 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:23:
In het kader van de aankomende vliegtaks waarbij transferpassagiers worden ontzien, heeft KLM dit zeer vernuftig gespeeld:
Ach ik hoorde hier al de opmerking "Dan nemen we de trein/auto toch gewoon naar Duitsland/Belgie" stappen we daar wel op. Kortom dit gaat enkel werken als heel Europa dit gelijk tijdig invoert anders zal dit uitdraaien op een verlies voor de Nederlandse economie.

Bovendien die 7 euro per ticket :S zal geen bedrijf wakker van liggen die schrijft het namelijk zo weer af

ShadowBumble wijzigde deze reactie 15-05-2019 18:08 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Deze busdiensten hebben een KLM-vluchtnummer, waardoor de vlucht vanuit Schiphol in feite een transfer is. KLM hoeft hierdoor voor deze passagiers geen vliegtaks af te dragen.
Lijkt me reuze simpel om in de betreffende wet vast te leggen dat transfers van bus of trein naar vliegtuig wél onderhevig zijn aan vliegtax.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

prijk schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:50:
[...]
Lijkt me reuze simpel om in de betreffende wet vast te leggen dat transfers van bus of trein naar vliegtuig wél onderhevig zijn aan vliegtax.
En vervolgens begint KLM gewoon een veerdienst (met boten dus) naar Schiphol ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Ik zie hier mogelijkheden: een KL busdienst van P3 naar Schiphol.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Het wetsvoorstel is vrij specifiek over wanneer je geen vliegtaks hoeft te betalen:
1. Onder de naam vliegbelasting wordt een belasting geheven ter zake van:
a. het vertrek van een passagier met een vliegtuig vanaf een in Nederland gelegen luchthaven;
b. het vertrek van een vrachtvliegtuig vanaf een in Nederland gelegen luchthaven.
2. Als vertrek van een passagier als bedoeld in het eerste lid, onderdeel a, wordt niet aangemerkt het vertrek vanaf een luchthaven indien:
a. dat vertrek als onderdeel van één vervoersovereenkomst plaatsvindt aansluitend op het moment van aankomst van de passagier met een vliegtuig op die luchthaven;
b. de aansluiting de belangrijkste reden is voor het gebruik van de luchthaven; en
c. de passagier het gebied van de luchthaven, dat een vertrekkende passagier alleen mag betreden met een geldig vervoersbewijs, tussen het moment van aankomst en het moment van vertrek niet langer dan 24 uur heeft verlaten.
Je moet dus met een vliegtuig aankomen om onder de uitzondering te vallen. Ook een overstap van Eindhoven naar Schiphol is niet toegestaan.

jij ook?

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23:30
GlowMouse schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:05:
Het wetsvoorstel is vrij specifiek over wanneer je geen vliegtaks hoeft te betalen:

[...]

Je moet dus met een vliegtuig aankomen om onder de uitzondering te vallen. Ook een overstap van Eindhoven naar Schiphol is niet toegestaan.
Ik lees het als volgt:

a. het vertrek van een passagier met een vliegtuig vanaf een in Nederland gelegen luchthaven;
2. Als vertrek van een passagier als bedoeld in het eerste lid, onderdeel a, wordt niet aangemerkt het vertrek vanaf een luchthaven indien:
- de aansluiting de belangrijkste reden is voor het gebruik van de luchthaven;

De busdienst met "vluchtnummer" is een aansluiting op de luchthaven en voor de passagier ook de belangrijkste (zo niet enige) reden voor het gebruik van de luchthaven. Oftewel er hoeft geen vliegtaks te worden betaald.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
ShadowBumble schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:07:
[...]

Ach ik hoorde hier al de opmerking "Dan nemen we de trein/auto toch gewoon naar Duitsland/Belgie" stappen we daar wel op. Kortom dit gaat enkel werken als heel Europa dit gelijk tijdig invoert anders zal dit uitdraaien op een verlies voor de Nederlandse economie.

Bovendien die 7 euro per ticket :S zal geen bedrijf wakker van liggen die schrijft het namelijk zo weer af
Particulier mag ik hopen ook iet. Als je met zijn 4-en gaat is het 28,-. Veel plezier met 200km omrijden :+

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Je leest het verkeerd. Die drie leden a, b en c moeten alledrie tegelijk waar zijn (er staat 'en', niet 'of'). Een ervan stelt dat je met een vliegtuig op die luchthaven aan moet komen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
gop1 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:19:
[...]

Ik lees het als volgt:

- de aansluiting de belangrijkste reden is voor het gebruik van de luchthaven;

De busdienst met "vluchtnummer" is een aansluiting op de luchthaven en voor de passagier ook de belangrijkste (zo niet enige) reden voor het gebruik van de luchthaven. Oftewel er hoeft geen vliegtaks te worden betaald.
Voorwaarden a en b en c moeten alle drie worden vervuld om de vliegtax te ontlopen. In (a) staat dat de passagier per vliegtuig moet aankomen alvorens op een ander vliegtuig te stappen. Dus bij per boot, trein, bus of lopend aankomende transferpassagiers wordt altijd vliegtax geheven..
Pagina: 1 ... 78 79 80 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True