Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18-10 23:28
CyBeR schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:33:
[...]

Je leest het verkeerd. Die drie leden a, b en c moeten alledrie tegelijk waar zijn (er staat 'en', niet 'of'). Een ervan stelt dat je met een vliegtuig op die luchthaven aan moet komen.
Ik zie tussen a en b geen "en" staan. De lijst lijkt me meer een soort opsomming van uitzonderingen. Als het zo is dat aan alle drie de voorwaarden voldaan moet worden zou dat er wel expliciet in moeten staan.

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
gop1 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:37:
[...]

Ik zie tussen a en b geen "en" staan. De lijst lijkt me meer een soort opsomming van uitzonderingen. Als het zo is dat aan alle drie de voorwaarden voldaan moet worden zou dat er wel expliciet in moeten staan.
Ik geef toe dat de redactie van het artikel niet geheel duidelijk is, maar het blijkt uit de context dat alle drie de voorwaarden vervuld moeten worden. Los van elkaar gezien zijn a, b en c geen zinnige voorwaarden.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Het blijft toch wel een grappige discussie die vliegtax als je vanochtend weer op Schiphol een 50 meter lange rij ziet staan voor een 8,- Frappochino bij de StarBucks.

We moeten het gewoon in de EU invoeren. 20,- shorthaul, 60,- longhaul en het daadwerkelijk gebruiken voor CO2 reductie, niet algemene middelen. Dit softe gedoe schiet natuurlijk niet op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
[...]

1. Onder de naam vliegbelasting wordt een belasting geheven ter zake van:
a. het vertrek van een passagier met een vliegtuig vanaf een in Nederland gelegen luchthaven;
b. het vertrek van een vrachtvliegtuig vanaf een in Nederland gelegen luchthaven.
2. Als vertrek van een passagier als bedoeld in het eerste lid, onderdeel a, wordt niet aangemerkt het vertrek vanaf een luchthaven indien:
a. dat vertrek als onderdeel van één vervoersovereenkomst plaatsvindt aansluitend op het moment van aankomst van de passagier met een vliegtuig op die luchthaven;
b. de aansluiting de belangrijkste reden is voor het gebruik van de luchthaven; en <-------
c. de passagier het gebied van de luchthaven, dat een vertrekkende passagier alleen mag betreden met een geldig vervoersbewijs, tussen het moment van aankomst en het moment van vertrek niet langer dan 24 uur heeft verlaten.
Dit is een opsomming van meerdere voorwaarden, je hoeft niet tussen elke voorwaarde een 'en' te zetten.

CyBeR wijzigde deze reactie 16-05-2019 15:47 (4%)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

[...]

Het vergt wat oefening om een wetsartikel te kunnen lezen. Dit artikel is niet onduidelijk of dubbelzinnig geformuleerd, de voorwaarden zijn cumulatief. Je kunt bij twijfel de Memorie van Toelichting (zie eerdere link), maar dat is hier niet eens nodig.

jij ook?

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PWM schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:45:
Het blijft toch wel een grappige discussie die vliegtax als je vanochtend weer op Schiphol een 50 meter lange rij ziet staan voor een 8,- Frappochino bij de StarBucks.

We moeten het gewoon in de EU invoeren. 20,- shorthaul, 60,- longhaul en het daadwerkelijk gebruiken voor CO2 reductie, niet algemene middelen. Dit softe gedoe schiet natuurlijk niet op.
Ach hier in België (waar de verkiezingskoorts heerst) zijn de demagogen ook lekker loos aan het gaan: 'ja we gaan de hardwerkende Belg toch weer geen extra belastingen laten betalen!!!'

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

dat vertrek als onderdeel van één vervoersovereenkomst plaatsvindt aansluitend op het moment van aankomst van de passagier met een vliegtuig op die luchthaven;
Dit is een opsomming van meerdere voorwaarden, je hoeft niet tussen elke voorwaarde een 'en' te zetten.
Die voorwaarde "met een vliegtuig" lijkt het treinverkeer zoals soms gebruikelijk bij ik dacht Brussel etc specifiek uit te sluiten.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• CyBeR
  • Niet online
Eigenlijk alle dergelijke situaties waar je overstapt op een vliegtuig vanaf iets anders dan een vliegtuig. Dus ook die busdiensten van KLM, of andere truuken die mensen anders zouden bedenken om die vliegtaks niet te hoeven heffen/betalen.

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:07
ShadowBumble schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:07:
[...]
Bovendien die 7 euro per ticket :S
Of je nou een ticket voor 220 euro hebt zonder die tax of eentje van 200 waarbij je 7 euro moet betalen.
Zelfde als reizigers die gaan zeuren dat je moet betalen voor koffie/broodje bij Transavia terwijl ze nu voor 100 euro naar ver weg vliegen ipv 200 met enig andere waar je wel een klef broodje en een bak oploskoffie krijgt,

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Zullen maar weinig hier hem gebruiken, maar mij komt hij wel goed uit. Het eerste toestel staat netjes naast mij nu :)

https://tweakers.net/ext/f/cFS9gGqvzyU7KgKi8Lyy1l9k/thumb.jpg

PWM wijzigde deze reactie 16-05-2019 18:28 (5%)

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:13
Hmm...een airline met 1 toestel. Das wel een beetje vragen om problemen (eg bij IRROPS)..
Gaan ze bijzondere routes vliegen binnen Denemarken?

Xandrios wijzigde deze reactie 16-05-2019 18:34 (23%)

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18-10 19:30

ToolkiT

brit-tweaker

Xandrios schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 18:34:
Hmm...een airline met 1 toestel. Das wel een beetje vragen om problemen (eg bij IRROPS)..
Gaan ze bijzondere routes vliegen binnen Denemarken?
Volgens https://greatdaneairlines.dk/ en Wikipedia: Great Dane Airlines vliegen ze op:
-Aalborg
-Nice
-Dublin
-Edinburg

interesante bestemmings keuze..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vaak een combinatie van wat proberen of lokale overheid die er geld tegenaan smijt :).

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ho ho, 2 vliegtuigen, da's toch zo een verdubbeling :p

Ben heel veel in Aalborg. Dublin en Edinburgh komen mij wel goed uit.

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-10 23:01
Erg jammer; KLM (en AF) schrappen vanaf volgende week de standaard gratis koffer op vrijwel alle intercontinentale vluchten op het Light-tarief. Dit was voorheen al het geval van- en naar Noord Amerika maar lijkt nu te worden uitgebreid op alle vluchten.
Een meerprijs van €80 om een koffer in te mogen checken vind ik zeker aan de forse kant. Weet iemand toevallig wat een losse koffer toevoegen aan een Light ticket kost?

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08:25
Leetness schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:18:
Erg jammer; KLM (en AF) schrappen vanaf volgende week de standaard gratis koffer op vrijwel alle intercontinentale vluchten op het Light-tarief. Dit was voorheen al het geval van- en naar Noord Amerika maar lijkt nu te worden uitgebreid op alle vluchten.
Een meerprijs van €80 om een koffer in te mogen checken vind ik zeker aan de forse kant. Weet iemand toevallig wat een losse koffer toevoegen aan een Light ticket kost?
Ben vorige week maar met alleen handbagage richting SF gegaan op een light ticket. Kon daarna alsnog ruimbagage bij boeken voor 40 euro per vlucht (zonder flying blue 50 euro). Dus het kost je uiteindelijk net zoveel als je later toch beslist om bagage mee te nemen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Leetness schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:18:
Ryanair-toestanden op long haul. Heerlijk gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Urza-
  • Laatst online: 18-10 15:36
Als flying blue (silver) lid ben ik stiekem blij met dit soort ontwikkelingen. Nu heb ik daadwerkelijk wat aan mn gratis +1 ruimkoffer. Tot nu toe is het nog ongebruikt omdat ik het nooit nodig had om 2 stuks ruimbaggage mee te nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:47
Urza- schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:55:
Als flying blue (silver) lid ben ik stiekem blij met dit soort ontwikkelingen. Nu heb ik daadwerkelijk wat aan mn gratis +1 ruimkoffer. Tot nu toe is het nog ongebruikt omdat ik het nooit nodig had om 2 stuks ruimbaggage mee te nemen.
Tot straks al je mede passagiers de grenzen van handbagage gaan opzoeken zoals nu bij de budget airlines. En jij je handbagage moet gate checken omdat de overhead bins vol zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:51
Urza- schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 17:55:
Vanuit je status: begrijpelijk. Totdat jij op je stoel zit, je tas vanuit de overhead-bin weer in je schoot krijgt geworpen door een CA die jou vervolgens half uit je stoel drukt om de 5kg te zware trolly van Truus in de bakken geduwd te krijgen. Als die trolly er eenmaal inzit, ploft Truus lekker 20 rijen achter je neer in haar stoel met de gedachte "héhé weer €40 bespaard" terwijl jij de rest van de vlucht jezelf zit op te vreten omdat je 3cm beenruimte nu effectief gereduceerd is tot 0,3cm. En de CA loopt de rest van de vlucht met een hernia rond nadat het bagage-circus zich heeft voltrokken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik vlieg longhaul alleen business, dus geen recente ervaring. Maar de bakken aan boord van de wide body's zijn toch groot genoeg? Kan mijn niet herinneren van vroeger dat dat problemen gaf. Alleen shorthaul zie ik, dagelijks, de problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Ben ik nou scheel of heeft BA geen 24 uur contactmogelijkheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

PWM schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:53:
Ik vlieg longhaul alleen business, dus geen recente ervaring. Maar de bakken aan boord van de wide body's zijn toch groot genoeg? Kan mijn niet herinneren van vroeger dat dat problemen gaf. Alleen shorthaul zie ik, dagelijks, de problemen.
Nope, de bakken op widebodies zijn te klein (als de vlucht tenminste is volgeboekt) nu iedereen met een grote handbagagekoffer reist. Vroeger kon je intercontinentaal naast je trolly nog een redelijke rugtas meenemen omdat er toch wel plaats was, nu heb je moeite om die kwijt te raken. En goedkoop is het niet; een kaartje AMS-SFO kost in het hoogseizoen meer dan 1000 euro. Dat is ook de periode waarin het vliegtuig vol zit en de overlast het grootst is.

Laatst sprak ik iemand bagage bij ging boeken voor 50 euro, maar nog niet doorhad dat je nog eens 50 euro moet bijbetalen om je bagage weer thuis te krijgen 8)7

jij ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

GlowMouse schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:17:
[...]

Nope, de bakken op widebodies zijn te klein (als de vlucht tenminste is volgeboekt) nu iedereen met een grote handbagagekoffer reist. Vroeger kon je intercontinentaal naast je trolly nog een redelijke rugtas meenemen omdat er toch wel plaats was, nu heb je moeite om die kwijt te raken. En goedkoop is het niet; een kaartje AMS-SFO kost in het hoogseizoen meer dan 1000 euro. Dat is ook de periode waarin het vliegtuig vol zit en de overlast het grootst is.

Laatst sprak ik iemand bagage bij ging boeken voor 50 euro, maar nog niet doorhad dat je nog eens 50 euro moet bijbetalen om je bagage weer thuis te krijgen 8)7
Wie neemt er intercontinentaal dan een koffer mee als handbagage? Dan heb je toch vrijwel altijd gratis ruimbagage (ook op een short haul als dat onderdeel is van een long haul met overstap)?

Ik ben wel benieuwd welke maatschappijen dat zijn. De MO maatschappijen en de maatschappijen in de Lufthansa groep hebben (vziw) gewoon gratis ruimbagage voor zulke tickets. Ik reis zelf altijd met een rugzak en die houd ik gewoon onder de stoel voor me (en de rest van de rotzooi in het ruim). :X

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Jb! schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:32:
[...]

Wie neemt er intercontinentaal dan een koffer mee als handbagage? Dan heb je toch vrijwel altijd gratis ruimbagage (ook op een short haul als dat onderdeel is van een long haul met overstap)?
We hadden het er net over dat de gratis ruimbagage bij KLM tot het verleden behoort (was al zo naar Noord Amerika).

jij ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:27

aex351

I am the one

[...]

Ik ben wel benieuwd welke maatschappijen dat zijn. De MO maatschappijen en de maatschappijen in de Lufthansa groep hebben (vziw) gewoon gratis ruimbagage voor zulke tickets. Ik reis zelf altijd met een rugzak en die houd ik gewoon onder de stoel voor me (en de rest van de rotzooi in het ruim). :X
Ik snap niet zo goed dat mensen het fijn vinden om bagage onder de stoel voor je te plaatsen. Dan houd je toch geen ruimte voor je voeten over denk ik dan altijd.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jb!
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

GlowMouse schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:35:
[...]

We hadden het er net over dat de gratis ruimbagage bij KLM tot het verleden behoort (was al zo naar Noord Amerika).
Hmm, okay. Is KLM de enige die dat doet op die routes? Wizz deed dat voorheen ook als ik het goed begrijp maar die zijn nu out of the running.

In ieder geval wel een vreemde zet voor KLM om dat ook op vluchten naar het oosten te gaan doen dan. Ze hadden al een matige concurrentiepositie (duur, relatief onvriendelijke service) (wellicht wat biased daar mijn ervaringen al wat ouder zijn ;) ) en dan nog een stapje verder achteruit in service. :?
aex351 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:38:
[...]

Ik snap niet zo goed dat mensen het fijn vinden om bagage onder de stoel voor je te plaatsen. Dan houd je toch geen ruimte voor je voeten over denk ik dan altijd.
Mja, ik ben niet zo groot, weet dat altijd wel een beetje weg te frutten zodat ik er geen last van heb. Zeker aan de raamkant vind ik het handiger als ik iets uit m'n tas wil pakken. Op vluchten van een uur oid zou ik ook wel zonder kunnen, maar als het wat langer is heb ik m'n laptop bij en kijk ik een filmpje of zo. Daarnaast wat kabeltjes om andere dingen op te laden op langere vluchten (met een powerbank / USB / power sockets).

Jb! wijzigde deze reactie 17-05-2019 23:43 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

[...]

Dat is alleen tijdens opstijgen en landen. Tijdens de vlucht schuif je het onder je benen en kan je languit 9voor zover dat al mogelijk is). Maar ik heb het zelf ook liever boven mij.
Overigens afgelopen week naar FRA gevlogen (en terug) met een Embrear 175 oid, onder die stoelen past een serieus grote koffer door de 2-2 opstelling waardoor er geen beugels zitten. Dat was overigens niet nodig ondanks dat iedereen zowat met max cabin handbagage vloog. Lang geleden dat ik ermee vloog maar een fijn toestel, lekker wiebelig klein, heerlijk geslapen op dat korte vluchtje.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

franssie schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:56:
[...]

Dat is alleen tijdens opstijgen en landen. Tijdens de vlucht schuif je het onder je benen op de plek waar passagiers achter je hun voeten hopen te strekken net als jij en kan je languit (voor zover dat al mogelijk is).
FTFY 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

lol dat kan ook. als iemand dat doet bij mij maak ik de tas open en verkoop de inhoud in het gangpad :+

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:47
[...]

Ik met 1m90 niet. Maar mijn reisgenootje (v) komt nog maar net met dr voeten op de vloer.
En dan zijn Nederlanders nog een van de langste volken op aarde.

TheS4ndm4n#1919

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:21

Grouchy

meep meep

[...]

Ik mag dan 96 kg (3x 32kg) ruimbagage meenemen, als je elke maand een paar trips hebt gaat het hard met de tijd die je elke keer verliest met ruimbaggage. Toch wel fijn als je binnen een minuut of 10 in je (rental) auto zit na aankomst in bijvoorbeeld SEA, AMS of MCO.

LH heeft ook gewoon copy+paste gedaan en heeft economy light tickets zonder ruimbaggage tussen Europa en the USA/Canada. Denk zelf dat ze binnen een jaar of twee ze opnieuw CTRL+C en V doen en volgen ze KLM/AF voor de andere routes.

Duty-free merchandise telt trouwens niet mee. Als je wat duty-free tassen regelt krijg je het eea zonder extra kosten ook wel aan boord.

KLM heeft momenteel trouwens al aardig wat problemen met handbagage op INTRA-EU vluchten. Dat gaat nu alleen maar erger worden met al die connecting pax.

Grouchy wijzigde deze reactie 18-05-2019 01:35 (21%)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jb!
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

Grouchy schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 01:20:
[...]

Ik mag dan 96 kg (3x 32kg) ruimbagage meenemen, als je elke maand een paar trips hebt gaat het hard met de tijd die je elke keer verliest met ruimbaggage. Toch wel fijn als je binnen een minuut of 10 in je rental car zit na aankomst in bijvoorbeeld SEA, AUS of MCO.

LH heeft ook gewoon copy+paste gedaan en heeft economy light tickets zonder ruimbaggage tussen Europa en the USA/Canada. Denk zelf dat ze binnen een jaar of twee ze opnieuw CTRL+C en V doen en volgen ze KLM/AF voor de andere routes.

Duty-free merchandise telt trouwens niet mee. Als je wat duty-free tassen regelt krijg je het eea zonder extra kosten ook wel aan boord.
Het ligt er natuurlijk veel aan wat voor trip je maakt. Als je maar een paar dagen blijft is het een hoop gedoe, maar als je weken van huis bent dan wil je wel wat meer mee (terug) nemen.

Overigens is mijn ervaring wel dat het op Schiphol erg lang kan duren met baggage. Zeker op die intra-Schengen vluchten waarbij er ook nog meerdere vluchten op dezelfde band moeten. De laatste 5 keer oid zeker een uur na landingstijd nog bij de band gestaan (en niet alleen met de passagiers van mijn vlucht). :/

Op een totale reis van 20+ uur is het vervelend, maar geen grote ramp (wellicht wel voor de taxi). Doe je die vlucht iedere dag dan is dat inderdaad wel heel vervelend.

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:37
Jb! schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 01:41:
[...]
Doe je die vlucht iedere dag dan is dat inderdaad wel heel vervelend.
Dan sta je toch niet bij de band en neem je alleen een rugzak oid mee?

• Jb!
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

sig69 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 02:42:
[...]

Dan sta je toch niet bij de band en neem je alleen een rugzak oid mee?
Ja het was meer een reactie op mensen die van die trolleys mee in de cabine willen nemen. Ik vind het ruim normaal een stuk handiger daarvoor, maar in dit geval (dagelijkse reizigers + Schiphol) snap ik het punt. Op andere vliegvelden heb ik die wachttijd ook nauwelijks gehad, dan is de koffer er vrijwel altijd eerder of bijna gelijk met mijn aankomst. ;)

En dan kun je zeggen dat het komt omdat je op Schiphol zo door kunt lopen, maar dat is op heel veel vliegvelden (intra-Schengen en binnenlandse vluchten in grotere landen). Toch is men daar wel snel. Laatst nog laat aangekomen, gate helemaal achter in B, wij lopen, baggage met zo'n karretje, duurde het nog een uur (en dat voor alle koffers van die vlucht, en veel vluchten ervoor, uitgaande van de drukte in die hal).

Je zou haast zeggen dat de koffers op Schiphol nog door een scanner of langs honden moeten oid. Of houden ze daar permanente stiptheidsacties, dat is namelijk ook steeds in het nieuws:
Personeel van AviaPartner, Swissport en Menzies voeren dit weekend de vierde keer actie voor minder werkdruk en minder strakke roosters, meer loon en meer vaste contracten. „Het belooft een onrustig weekend te worden met vertragingen”, zegt de FNV-woordvoerder.

https://www.telegraaf.nl/...stakingen-schiphol-minder
Op de baggage na overigens weinig te klagen over Schiphol, de beveiliging gaat altijd redelijk snel.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Ik moet een paar keer weg de komende weken. Er ligt iemand in mijn omgeving in het ziekenhuis en het kan elk moment afgelopen zijn (niet super dichtbij, maar wel dichtbij genoeg dat ik naar de begrafenis ga).

Heb dus wat FLEX tickets geboekt bij KLM. Zoals wel eerder aangegeven is het voor Gold/Plats best een slechte deal. Je betaalt hetzelfde als ieder ander, terwijl je alle perks buiten flexibiliteit (loungetoegang, koffers, Skyprio) al hebt.

Anyway, next even de FLEX voorwaarden doorgenomen. En ik moet zeggen: Ja, die zijn inderdaad echt flex. Je kan na de heenvlucht te hebben genomen de terugvlucht zelfs nog annuleren. Maar zelfs een no-show is geen probleem. Je krijgt een andere vlucht maar kans zelfs je geld terugkrijgen.

Dat is wel echt heel fijn reizen is op deze manier. Zonder gezeur eerdere en latere vluchten pakken. Maar goed, het bedrag dat je extra betaalt is wel fors (wel 6800 miles voor vlucht naar Birmingham :p )

PWM wijzigde deze reactie 18-05-2019 11:21 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leetness
Hoe "flex" een Flex ticket is ligt wel aan de route die gevlogen wordt. Zo is op een intercontinentaal Flex ticket een no-show niet toegestaan, en krijg je bijvoorbeeld ook geen Skyprio of 100% je geld terug bij cancellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yankovic
Ok, na eens een keer een nachtvlucht in BC te hebben ervaren ben ik nu ook om voor mijn vlucht vanaf YYZ terug naar huis en ben ik voor de upgrade gegaan in een KLM 777-200ER. Ik zit nu in stoel 1A. Heeft geen directe aisle access maar wel weer een raam. Kom je daar een beetje makkelijk uit, of is een andere stoel aan te raden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Yankovic schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 00:25:
Ok, na eens een keer een nachtvlucht in BC te hebben ervaren ben ik nu ook om voor mijn vlucht vanaf YYZ terug naar huis en ben ik voor de upgrade gegaan in een KLM 777-200ER. Ik zit nu in stoel 1A. Heeft geen directe aisle access maar wel weer een raam. Kom je daar een beetje makkelijk uit, of is een andere stoel aan te raden?
Je moet er over heen klimmen als ie in lay flat mode staat. Heb al oudere pax & dronken torren gehad met een nogal bedroevend coordinatie vermogen die het niet lukte.
De rest krijgt het meestal wel voor elkaar zonder andere pax te storen/wakker te schoppen.
In de D en G stoelen heb je die problemen niet, small cuby footrest blijft echter.

Grouchy wijzigde deze reactie 21-05-2019 02:40 (4%)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 09:34
Grouchy schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 02:35:
[...]

Je moet er over heen klimmen als ie in lay flat mode staat. Heb al oudere pax & dronken torren gehad met een nogal bedroevend coordinatie vermogen die het niet lukte.
De rest krijgt het meestal wel voor elkaar zonder andere pax te storen/wakker te schoppen.
In de D en G stoelen heb je die problemen niet, small cuby footrest blijft echter.
Tjah, ik had dus ook een 2-2-2 config in BC op een UA flight en ik zag een dame struikelen toen die probeerde over haar liggende buurman te klimmen. Not a pretty face.... O-)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]
Op rij 1 echter is de foot cubby beduidend groter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:20

Rivanov

Apple freak

Morgen naar Oslo met KLM. Vliegen echter met de kale Embraer van Stobart Air. :)

https://www.luchtvaartnie...e-embraer-van-stobart-air

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yankovic
[...]

Dan ga ik mijn eigen coordinatie vermogen toch maar gewoon testen samen met het gegeven dat je op rij 1 blijkbaar wel je voeten kwijt kunt :-)
Rivanov schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:28:
Morgen naar Oslo met KLM. Vliegen echter met de kale Embraer van Stobart Air. :)

https://www.luchtvaartnie...e-embraer-van-stobart-air
Ben benieuwd wat je er van vind! Richting Dublin vliegen ze ook maar daar neem ik tot nu toe enkel nog de paar overgebleven Cityhopper vluchten gezien de reviews van de Stobart niet mals zijn op de KLM website..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psy
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 20:45

psy

Kennis is macht

Ik heb begrepen dat de KLM A330-200's en 300's inmiddels nieuwe stoelen en een nieuw IFE hebben gekregen; het lijkt me logisch dat dan ook die vervelende kastjes bij de voetenruimte verdwenen zijn, klopt dat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leetness
Voor mensen die nooit aan status bij KLM zijn toegekomen maar binnenkort toch wat vluchten gaan maken: bij InsideFlyer kan je middels het premium membership programma een FlyingBlue challenge naar Gold doen. Kort gezegd moet je binnen 90 dagen 90XP scoren. Je wordt dan direct van explorer naar gold geüpgrade. Alle informatie kan je hier vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:09

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

En begrijp ik goed dat het Premium membership van die site nog helemaal niet te koop is? Wat een rare actie dan.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

wazig verhaal inderdaad. 90/15 is 6 vluchten in eco buiten de EU. of 9 retours binnen de EU. Maar dat moet dan zowel binnen 90 dagen (ik vlieg wel wat maar dat zijn in 18 weken best wat vluchten ) maar ook voor het einde van het jaar?

• Chrisjuh_15
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18:22

Chrisjuh_15

Facta non verba

psy schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:11:
Ik heb begrepen dat de KLM A330-200's en 300's inmiddels nieuwe stoelen en een nieuw IFE hebben gekregen; het lijkt me logisch dat dan ook die vervelende kastjes bij de voetenruimte verdwenen zijn, klopt dat?
Ik volg dit met interesse omdat ik in September met een van deze kisten naar Havana vlieg :9

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Als je het hebt over drukte. In moet vanmiddag weg en wilde parkeren. Terminal Valet, P6 Valet en P1 zijn vol 8)7 Die luchthaven barst nog eens uit zijn voegen.
Yankovic schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 00:25:
Ik zou persoonlijk in 2-2-2 een middenstoel pakken als je niet met partner vliegt. Dan hoef je niet te klimmen cq hoeft niemand over je heen. Rij 6 heeft overigens ook een veel grotere voetenruimte (maar kan wat drukker zijn).
psy schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:11:
There was a new entertainment system and no metal box that blocked any legroom
https://www.seatguru.com/...LM_Airbus_A330-200_V2.php

PWM wijzigde deze reactie 22-05-2019 11:38 (89%)

• Yankovic
PWM schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:47:
Ik zou persoonlijk in 2-2-2 een middenstoel pakken als je niet met partner vliegt. Dan hoef je niet te klimmen cq hoeft niemand over je heen. Rij 6 heeft overigens ook een veel grotere voetenruimte (maar kan wat drukker zijn).
Had het maar bij 1A gelaten en stoel naast me was uiteindelijk leeg, lijkt me het allerbeste scenario :-)
is prima te doen daar voorin, zo wordt dat upgrade knopje moeilijk te weerstaan :X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Yankovic schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:19:
[...]

Had het maar bij 1A gelaten en stoel naast me was uiteindelijk leeg, lijkt me het allerbeste scenario :-)
is prima te doen daar voorin, zo wordt dat upgrade knopje moeilijk te weerstaan :X
Tsja, sinds ik BC heb gevlogen (natuurlijk long-haul en niet europa), vlieg ik niet anders meer. Indien er geen BC beschikbaar is of het is te duur, dan ga ik dus gewoon niet. Dat is geenszins arrogant bedoelt. Dat betekent gewoon dat als het te duur is, ik dichter bij huis blijf voor vakanties ;)

En zakelijk heb ik het gewoon in mijn arbeidscontract staan dat ik BC vlieg, afgesproken bij indiensttreding. Ook daar geldt dat ik daardoor wel eens iets laat schieten. We hebben een conferentie binnenkort waar een BC ticket 6k was. Een collega wilde die trip wel maken in economy. Dan blijf ik dus gewoon lekker thuis.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-10 13:22
PWM schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:24:
[...]

Tsja, sinds ik BC heb gevlogen (natuurlijk long-haul en niet europa), vlieg ik niet anders meer. Indien er geen BC beschikbaar is of het is te duur, dan ga ik dus gewoon niet. Dat is geenszins arrogant bedoelt. Dat betekent gewoon dat als het te duur is, ik dichter bij huis blijf voor vakanties ;)

En zakelijk heb ik het gewoon in mijn arbeidscontract staan dat ik BC vlieg, afgesproken bij indiensttreding. Ook daar geldt dat ik daardoor wel eens iets laat schieten. We hebben een conferentie binnenkort waar een BC ticket 6k was. Een collega wilde die trip wel maken in economy. Dan blijf ik dus gewoon lekker thuis.
Dus als het een toffe conferentie is en je moet een (1x) keer EC vliegen ipv BC, blijf je thuis? Dat is wel een beetje triest imho :)

• Bender
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 23:30
Leetness schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:56:
Voor mensen die nooit aan status bij KLM zijn toegekomen maar binnenkort toch wat vluchten gaan maken: bij InsideFlyer kan je middels het premium membership programma een FlyingBlue challenge naar Gold doen. Kort gezegd moet je binnen 90 dagen 90XP scoren. Je wordt dan direct van explorer naar gold geüpgrade. Alle informatie kan je hier vinden.
Klinkt interessant, ben benieuwd wanneer het gelanceerd wordt of wat het kost. Retourtje Curacao is al 60 punten dus dan gaat het hard.

Bender wijzigde deze reactie 22-05-2019 13:32 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
-Muncky- schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:39:
[...]

Dus als het een toffe conferentie is en je moet een (1x) keer EC vliegen ipv BC, blijf je thuis? Dat is wel een beetje triest imho :)
:? Waarom zou je voor je werk je gaan zitten creperen urenlang als je dat ook gewoon niet kunt doen? Ik snap 't wel. Als 't belangrijk was dan betaalt men dat ticket en als 't niet belangrijk was, dan maakt 't dus niet uit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Met ^ ;) Ik ben 100 keer die oceaan overgegaan en de eerste jaren ook gewoon in EC. Ik heb mijn fair share aan dat soort vluchten wel gehad.

Ik kom vorige week terug uit de US, uitgeslapen en wel. 9 uur jetlag, geen centje pijn door de rust en slaap aan boord. Kan naar huis en papa draait meteen mee in het gezin. Als ik EC terug kwam lag papa eerst 2 dagen aan het infuus :p

Als het nodig is dat ik er ben (en dat is het vaak), dan ga ik dus gewoon BC. Als er ook collega's zijn die het over kunnen nemen voor 1/5e van de kosten, kiezen we daar voor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
-Muncky- schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:39:
[...]
Kan het me wel voorstellen.

Vind vliegen leuk, maar doe dat nu hooguit 4 à 5 keer per jaar.

Moet er eigenlijk niet aan denken om het dagelijks te moeten doen (of zelfs om de dag), maar als dat wel zo zou zijn zou ik dat alleen in BC willen doen.

Op kantoor of welke andere werkplek zou iemand het ook niet accepteren dat hij of zij dagelijks urenlang op een klein stoeltje direct naast anderen zou moeten zitten.

iRacing Profiel

• Apache4u
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:24:
[...]

Grappig.. Dit is precies hoe ik er ook in zit. ik spaar liever wat door en vlieg BC naar mijn vakantiebestemming, zoals aankomende week naar Curacao. Of, ik boek zakelijke trips ruim van te voren zodat een BC ticket redelijk te doen is, zeker na aftrek. Zo vliegen mijn vrouw en ik voor 1 van onze bedrijven in augustus naar Shanghai in Lufthansa First class, ex LHR. En in november dezelfde route naar Hong Kong in de BC.
LH had afgelopen maand zogenaamde companion deals waarbij je voor 2 tickets vaak minder betaalde in totaal dan voor 1 los ticket, zolang je vertrok vanuit het UK,
De Shanghai tickets kostten pp 2000euro RT (bruto) en de Hong Kong tickets pp 1200 euro (bruto) . Vooral die eerste vind ik gaaf om een keer mee te maken. Lufthansa First heb ik nog nooit gevlogen en kijk er dan ook echt naar uit. Enige uitdaging is om in Londen te geraken maar daar zijn zoveel (goedkope) opties voor te vinden. Ik woon zelf in de regio Eindhoven dus zowel Brussel, Dusseldorf als Amsterdam zijn allemaal goed te bereiken.

• Bender
Ik vlieg ook bij voorkeur BC, het zit lekkerder maar ik moet zeggen dat ik er ook interessante mensen leer kennen.
Maar ik zou mijzelf er niet door laten leiden eigenlijk. Vliegen blijft voor mij een middel en geen doel of onderdeel van de ervaring van mijn bestemming.

Meeste vluchten (12x per jaar ongeveer) zijn toch onder de 3 uur dus daar kan ik prima mee leven, mijn lengte van 1.78 speelt wel mee dat ik nog een soort van mijn benen kwijt kan (maar boek vaak wel beenruimte bij).

Bender wijzigde deze reactie 22-05-2019 14:26 (10%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Zit nu in nieuwe Crown Lounge, maar eens weer een keer proberen. Moet zeggen dat het om deze tijd aangenaam vertoeven is. Eten is matig/slecht, zoals je gewend bent van Skyteam lounges :+ Maar de zit is goed, personeel vriendelijk en de bar is netjes. Zit hier wel prima, relaxte sfeer.

Iemand al eens in Restaurant Blue geweest (het a la carte restaurant)? De foto's zijn impressive, maar weet niet hoe het echt is natuurlijk.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Normaal vlieg ik altijd van LHR, maar vandaag van Gatwick.
Wat een verschil qua publiek zeg!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ToolkiT schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:53:
Normaal vlieg ik altijd van LHR, maar vandaag van Gatwick.
Wat een verschil qua publiek zeg!
Ik ben op beide al geen 20 jaar meer geweest denk ik. Vlieg altijd op LCY en anders maar niet. Gatwick is meer een vakantieveld oid?

• macciez
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18-10 23:21
Heeft iemand ervaring met de Polaris lounge op SFO International? Normaal gesproken loop ik altijd door naar de United Club, maar die is niet echt te pruimen. Nu kwam ik erachter dat ik met mijn Star Alliance Gold ook de Polaris binnenkom en zit erover na te denken om mijn avondeten daar te nuttigen en niet thuis te eten. Is dat te doen qua eten?

En nu ik toch aan het vragen ben; iemand ervaring met een 21:00 vlucht van SF naar Europa? Ik vlieg meestal 's middags en dan weet ik dat ik een film kijken en dan ga slapen, waardoor ik eigenlijk nooit echt last heb van jetlag. Nu vlieg ik zoveel later dat ik bang ben dat ik wellicht teveel slaap en dan donderdag/vrijdag in de problemen kom met mijn slaap.

Do what you love, do it often

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

franssie schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:03:
[...]

Ik ben op beide al geen 20 jaar meer geweest denk ik. Vlieg altijd op LCY en anders maar niet. Gatwick is meer een vakantieveld oid?
Ja precies, thuishaven van easyJet..
Ik zag zelfs een 'dame' in hotpants catsuit rondlopen.... Heel casual dus.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ToolkiT schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:06:
[...]

Ja precies, thuishaven van easyJet..
Ik zag zelfs een 'dame' in hotpants catsuit rondlopen.... Heel casual dus.
the horror - aannemende dat ze het niet kon hebben zeg maar.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

franssie schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:15:
[...]

the horror - aannemende dat ze het niet kon hebben zeg maar.
Het was een edgecase zullen we maar zeggen..

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Gatwick is inderdaad wel andere wereld. Toch ook wel beetje ondergewaardeerde vliegveld door veel Nederlanders. Afhankelijk van waar je in Londen moet zijn, kan het best een handige luchthaven zijn. Aan de andere kant, als je pech hebt moet je een uur lopen vanaf een verre gate.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

PWM schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:03:
Gatwick is inderdaad wel andere wereld. Toch ook wel beetje ondergewaardeerde vliegveld door veel Nederlanders. Afhankelijk van waar je in Londen moet zijn, kan het best een handige luchthaven zijn. Aan de andere kant, als je pech hebt moet je een uur lopen vanaf een verre gate.
Het is mijn standaard vliegveld ivm Easyjet en BA die op Amsterdam vliegen. Meestal ver lopen inderdaad en ik ga er liefst zo snel mogelijk weg. Maar Luton of Stansted zijn niet beter, en LHR heeft kut OV verbinding omdat je via London moet, of met de bus.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PWM schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:03:
Ik ga deze opslaan als voorbeeld van hoe je jezelf kan tegenspreken en die van @gambieter komt er ook in. lol

• Christoph
  • Niet online
macciez schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:03:
Heeft iemand ervaring met de Polaris lounge op SFO International? Normaal gesproken loop ik altijd door naar de United Club, maar die is niet echt te pruimen. Nu kwam ik erachter dat ik met mijn Star Alliance Gold ook de Polaris binnenkom en zit erover na te denken om mijn avondeten daar te nuttigen en niet thuis te eten. Is dat te doen qua eten?

En nu ik toch aan het vragen ben; iemand ervaring met een 21:00 vlucht van SF naar Europa? Ik vlieg meestal 's middags en dan weet ik dat ik een film kijken en dan ga slapen, waardoor ik eigenlijk nooit echt last heb van jetlag. Nu vlieg ik zoveel later dat ik bang ben dat ik wellicht teveel slaap en dan donderdag/vrijdag in de problemen kom met mijn slaap.
Polaris werkt alleen met business ticket, star alliance gold werkt niet.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:16:
[...]

Het is mijn standaard vliegveld ivm Easyjet en BA die op Amsterdam vliegen. Meestal ver lopen inderdaad en ik ga er liefst zo snel mogelijk weg. Maar Luton of Stansted zijn niet beter, en LHR heeft kut OV verbinding omdat je via London moet, of met de bus.
Waar moet je heen in de UK? Voor mij is lhr ideaal aangezien er een directe bus gaat vanaf Reading station..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 08:34
[...]

Ja vrij irritant. Net komt er een vrouw naast me staan met een grote trolley en vroeg van wie de backpack was. Van mij dus. Vroeg of ik deze voor mijn voeten wil leggen zodat haar koffer naar boven kon. Gelijk afgewezen natuurlijk. Doe je al je best om zo min mogelijk bagage mee te nemen... Willen ze het je alsnog moeilijk maken.

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:18
Misschien dat mensen hier ervaring hebben met onderstaande?

Wij hebben voor 7 personen een directe vlucht geboekt van CLE naar SLC op 28 Augustus a.s. bij Delta airlines. Dit is de enige aanbieder die op dit traject een directe vlucht aanbied.
Helaas hebben we een paar weken na boeken een mail gekregen dat we omgeboekt zijn naar een vlucht met tussenstop. Heel vervelend want we hadden juist een directe vlucht gekozen (voor een hogere prijs) omdat we met een baby vliegen. De reis gaat nu bijna 2x zo lang duren.

Is het normaal dat je zomaar omgeboekt kan worden naar een andere vlucht?
Is er iets dat wij hiertegen kunnen doen? Ik heb gemaild met de Delta customer service maar ze geven aan dat er geen vluchten beschikbaar zijn en dat ik een eventuele refund kan aanvragen bij mijn boekingsmaatschappij. En de boekingsmaatschappij doet vervelend dus waarschijnlijk krijgen we ook geen refund. Iemand nog tips?

don't mind me

• yamahabest
  • Laatst online: 18:53
Vraagje voor de ervaren vliegers. Ik vlieg op 10 juni met KL607 (Boeing 777-200ER) van AMS naar SFO.
Het vliegtuig is al vrij uitverkocht, maar op SeatGuru lijkt er tussen rij 14 en 15 meer ruimte te zijn. Is dit inderdaad het geval?

Ik ben 2.05m, dus als dat niet het geval is, kan ik net zo goed elk ander gangpad plekje pakken, en hoef ik die 36 euro niet te betalen.

• L-VIS
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:58
yamahabest schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:19:
Vraagje voor de ervaren vliegers. Ik vlieg op 10 juni met KL607 (Boeing 777-200ER) van AMS naar SFO.
Het vliegtuig is al vrij uitverkocht, maar op SeatGuru lijkt er tussen rij 14 en 15 meer ruimte te zijn. Is dit inderdaad het geval?

Ik ben 2.05m, dus als dat niet het geval is, kan ik net zo goed elk ander gangpad plekje pakken, en hoef ik die 36 euro niet te betalen.
Nee dat is niet het geval. Is gewoon om de scheiding tussen eco en EC aan te geve; zie ook de klm website.

Gamertag

• Leetness
Overigens eerder een afrader dan een aanrader die rij. Dit gezien de stoelen voor je extra naar achter kunnen (meer recline), maar jij zelf niet extra naar achter kan.

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:14
Bender schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:49:
[...]

Klinkt interessant, ben benieuwd wanneer het gelanceerd wordt of wat het kost. Retourtje Curacao is al 60 punten dus dan gaat het hard.
Curacao is 60? Hoe kan Shanghai met upgrades dan 24 zijn? :|

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:59

mrsar

waar een sar is,is een wodka

dehardstyler schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:53:
[...]

Curacao is 60? Hoe kan Shanghai met upgrades dan 24 zijn? :|
ams-pvg is long3 dus 12xp enkele reis in eco ,24 premium eco,36 in business en zover ik weet blijft je xp/miles na upgrade zoals op je originele ticket.

dus 2x12 = 24 :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• dehardstyler
mrsar schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:19:
[...]

ams-pvg is long3 dus 12xp enkele reis in eco ,24 premium eco,36 in business en zover ik weet blijft je xp/miles na upgrade zoals op je originele ticket.

dus 2x12 = 24 :)
Ahh dan is dat het denk ik. Ik boek altijd via een travel agency van werk en dan is het eerst Economy. Dan doe ik er zelf nog upgrades bij, die ik dan weer declareer. Ik zal eens vragen of ik direct comfort kan boeken, dan krijg ik dus wel 48?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

getweakt...

Pindakaas schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:50:
En de boekingsmaatschappij doet vervelend dus waarschijnlijk krijgen we ook geen refund. Iemand nog tips?
Dit moet toch via de boekingsmaatschappij. Als dat een normale maatschappij is, zullen die je annuleren kosteloos moeten verwerken, omdat niet wordt geleverd wat je hebt afgesproken.
Als het kan, kun je in de toekomst beter direct boeken bij de airline.

jij ook?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:59

mrsar

waar een sar is,is een wodka

dehardstyler schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:29:
[...]

Ahh dan is dat het denk ik. Ik boek altijd via een travel agency van werk en dan is het eerst Economy. Dan doe ik er zelf nog upgrades bij, die ik dan weer declareer. Ik zal eens vragen of ik direct comfort kan boeken, dan krijg ik dus wel 48?
hangt er vanaf, klm heeft bv geen echte premium eco, (oranje stoelen = eco comfort), wil je echt premium eco reizen zal je via AF moeten als je skyteam wil blijven en via cdg moeten,dan krijg je 2x5 xp voor ams-cdg-ams en 2x 24 voor cdg-pvg-cdg.

ams-pvg in eco comfort is gewoon eco xp

Is gelijk de reden dat sommigen expres via overstap boeken als ze nog extra xp nodig hebben,via cdg kan je nog wel eens last hebben van stakingen en als je dan wordt omgeboekt op bv rechtstreekse vlucht vanaf AMS kan je wel je oorspronkelijke xp claimen.en anders heb je de xp en de extra overstap.

zo is business reizen in Europa niet heel boeiend maar wel leuk voor je xp, iedere hop van land naar land is 15xp

mrsar wijzigde deze reactie 23-05-2019 14:38 (23%)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• dehardstyler
mrsar schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:33:
[...]

hangt er vanaf, klm heeft bv geen echte premium eco, (oranje stoelen = eco comfort), wil je echt premium eco reizen zal je via AF moeten als je skyteam wil blijven en via cdg moeten,dan krijg je 2x5 xp voor ams-cdg-ams en 2x 24 voor cdg-pvg-cdg.

ams-pvg in eco comfort is gewoon eco xp

Is gelijk de reden dat sommigen expres via overstap boeken als ze nog extra xp nodig hebben,via cdg kan je nog wel eens last hebben van stakingen en als je dan wordt omgeboekt op bv rechtstreekse vlucht vanaf AMS kan je wel je oorspronkelijke xp claimen.en anders heb je de xp en de extra overstap.
Ontzettend bedankt voor alle info! :D

• Bender
Paar weken geleden BC met KLM gevlogen naar Curacao (9 uur vliegen), tijdens de vlucht is het entertainment systeem meerdere malen uitgevallen (waardoor het letterlijk vaker niet werkte, dan wel).

Ik heb een klacht bij KLM ingediend hierover, het systeem vind ik een belangrijk onderdeel van de vlucht en als je BC vliegt betaal je er ook nog fors voor.

KLM heeft hiervoor 200,- korting op de volgende vlucht - teruggerekend, is dat 20% korting op een enkeltje. Ik ben er nog niet uit of ik dat een acceptabele compensatie vind bij een BC vlucht.
Ik hoef niet perse onderste uit de kan te hebben, maar ben wel benieuwd hoe andere daar tegenaan kijken.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vind dat een nette compensatie. Lijkt me niet dat de IFE in business uitgebreider is. Groter scherm e.d. zeker, maar niet meer content volgens mij.

Ik heb nog geen enkele route in zowel business als eco gevlogen, dus ik kan geen 1:1 vergelijking maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Pindakaas schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:50:
Misschien dat mensen hier ervaring hebben met onderstaande?

Wij hebben voor 7 personen een directe vlucht geboekt van CLE naar SLC op 28 Augustus a.s. bij Delta airlines. Dit is de enige aanbieder die op dit traject een directe vlucht aanbied.
Helaas hebben we een paar weken na boeken een mail gekregen dat we omgeboekt zijn naar een vlucht met tussenstop. Heel vervelend want we hadden juist een directe vlucht gekozen (voor een hogere prijs) omdat we met een baby vliegen. De reis gaat nu bijna 2x zo lang duren.

Is het normaal dat je zomaar omgeboekt kan worden naar een andere vlucht?
Is er iets dat wij hiertegen kunnen doen? Ik heb gemaild met de Delta customer service maar ze geven aan dat er geen vluchten beschikbaar zijn en dat ik een eventuele refund kan aanvragen bij mijn boekingsmaatschappij. En de boekingsmaatschappij doet vervelend dus waarschijnlijk krijgen we ook geen refund. Iemand nog tips?
Ja, je hebt dan de keuze voor een refund of je mag je ticket naar een andere vlucht omboeken zolang de bestemming, het begin en de datum hetzelfde is, dit staat ook op het web:

Non-Refundable Ticket

Travel agencies can refund a non-refundable ticket(s) when there has been a Delta schedule change if one or more of the following apply:

There is a change to an itinerary resulting in no comparable schedule being available within 90 minutes of the originally scheduled departure or arrival

A change in the routing of a scheduled Delta flight which adds one or more stops to the original itinerary.

A change in equipment from DL mainline to DL Connections carrier

Wat Glowmouse ook al schreef: als het kan volgende keer direct boeken.

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:18
@GlowMouse @Grouchy

Bedankt voor de info!
Ik denk dat we dan gewoon pech hebben. Er zijn geen andere directe vluchten beschikbaar op dezelfde dag.
Waardoor zou het eigenlijk kunnen komen dat ze ons ineens omboeken? Die vlucht tussen CLE en SLC vliegt elke dag normaal gesproken, is die dan opeens gecancelled?

don't mind me

• Ruut88
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:26
Wij vliegen vanavond met Aero mexico naar Mexico Stad met AM+ plus upgrade, hadden rij 12 geboekt in 787-9 maar kist is nu aangepast naar 787-8. Zijn nu verplaatst naar rij 8 (nog steeds eerste rij achter BC) iemand een idee of er veel verschil zit tussen deze stoelen?

Ook wel benieuwd wat de opties voor lounge toegang zijn op Schiphol met AM+, iemand daar ervaring mee?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Pindakaas schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:47:
@GlowMouse @Grouchy

Bedankt voor de info!
Ik denk dat we dan gewoon pech hebben. Er zijn geen andere directe vluchten beschikbaar op dezelfde dag.
Waardoor zou het eigenlijk kunnen komen dat ze ons ineens omboeken? Die vlucht tussen CLE en SLC vliegt elke dag normaal gesproken, is die dan opeens gecancelled?
Revenue management denk ik, gebeurt constant dat ze aan het schuiven zijn om het eea zo optimaal in te zetten. Mijn ervaring is als je Delta belt en je echt de directe vlucht wilt met een goede reden dat ze je dan gratis naar een directe vlucht die een dag eerder of later gaat omboeken. Dat is ook waarom ik altijd direct boek.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

ToolkiT schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 07:46:
Waar moet je heen in de UK? Voor mij is lhr ideaal aangezien er een directe bus gaat vanaf Reading station..
Guildford, dan is het eerst trein naar Woking en dan bus naar Heathrow, of trein naar London en dan LHR lijn (hoe dat ding ook heet). Geen directe lijn.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Gitarist
  • Niet online
Bender schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:19:
Paar weken geleden BC met KLM gevlogen naar Curacao (9 uur vliegen), tijdens de vlucht is het entertainment systeem meerdere malen uitgevallen (waardoor het letterlijk vaker niet werkte, dan wel).

Ik heb een klacht bij KLM ingediend hierover, het systeem vind ik een belangrijk onderdeel van de vlucht en als je BC vliegt betaal je er ook nog fors voor.

KLM heeft hiervoor 200,- korting op de volgende vlucht - teruggerekend, is dat 20% korting op een enkeltje. Ik ben er nog niet uit of ik dat een acceptabele compensatie vind bij een BC vlucht.
Ik hoef niet perse onderste uit de kan te hebben, maar ben wel benieuwd hoe andere daar tegenaan kijken.
Ik heb twee jaar geleden min of meer hetzelfde meegemaakt. Ik vloog weliswaar EC in een vlucht naar Chicago. Entertainment systeem deed het niet. Ik kreeg een voucher t.w.v. € 100 (die ik binnen één jaar moest besteden). Dus met mijn verhaal in het achterhoofd vind ik het wel redelijk in lijn liggen dat jij € 200 hebt gekregen (aangezien jij BC vloog)

Ik had gelukkig ook nog wel andere vormen van entertainment bij me (boek), maar alsnog mag je er ook van uitgaan dat het in-flight entertainment systeem behoort te werken. Dus een compensatie vind ik niet meer dan logisch.

Gitarist wijzigde deze reactie 23-05-2019 17:13 (9%)

• sderooij
  • Laatst online: 17-10 20:31
Ik ga zaterdagavond naar dubai met emirates, gebruikmakende van Economy Flex klasse. Heeft iemand hier ervaring mee of dit prima te doen is? Of moet ik upgraden naar EC of iets in die richting?

• Bender
Gitarist schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:12:
[...]

Ik heb twee jaar geleden min of meer hetzelfde meegemaakt. Ik vloog weliswaar EC in een vlucht naar Chicago. Entertainment systeem deed het niet. Ik kreeg een voucher t.w.v. € 100 (die ik binnen één jaar moest besteden). Dus met mijn verhaal in het achterhoofd vind ik het wel redelijk in lijn liggen dat jij € 200 hebt gekregen (aangezien jij BC vloog)

Ik had gelukkig ook nog wel andere vormen van entertainment bij me (boek), maar alsnog mag je er ook van uitgaan dat het in-flight entertainment systeem behoort te werken. Dus een compensatie vind ik niet meer dan logisch.
Maar mijn vlucht kost ongeveer 3 a 4 keer meer.. dan zou ik in verhouding meer compensatie willen denk ik.
Ik heb tegenwoordig niks meer bij om mijzelf te vermaken, daarvoor gebruik ik het on-board systeem juist.
sderooij schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:17:
Ik ga zaterdagavond naar dubai met emirates, gebruikmakende van Economy Flex klasse. Heeft iemand hier ervaring mee of dit prima te doen is? Of moet ik upgraden naar EC of iets in die richting?
Emirates is een erg fijne vliegmij! Ze hebben nieuwere en oudere toestellen en dat merk je wel, maar de oudere Emirates toestellen zijn qua media systemen beter (en groter) dan de KLM BC in de 747 zelfs.

Volgens mij is EF niks anders qua stoelen dan EF? Qua ruimte, comfort en entertainment is EC gewoon prima.

Bender wijzigde deze reactie 23-05-2019 17:25 (31%)

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Iets meer dan twee jaar terug met Emirates via Dubai naar Bangkok gevlogen, was met gezin prima te doen (en toen echt de goedkoopste tickets geboekt, was all duur genoeg, vier betalende passagiers).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Maken jullie niet vaker gebruik van je eigen tablet voor entertainment dan? Ben blij dat ik het tegenwoordig 'zelf' kan bepalen in plaats van afhankelijk te zijn van het (soms/vaak) brakke aanbod op de IFE systemen.

Op de IFE heb ik eigenlijk alleen de moving-map staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 18-10 21:59
alexbl69 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:31:
Maken jullie niet vaker gebruik van je eigen tablet voor entertainment dan? Ben blij dat ik het tegenwoordig 'zelf' kan bepalen in plaats van afhankelijk te zijn van het (soms/vaak) brakke aanbod op de IFE systemen.

Genoeg mensen die geen tablet hebben of niet voor elke persoon in de familie en ja dan kan het IFE systeem erg fijn zijn. Plus soms hebben ze er ook minder bekende films op staan die je anders niet zo snel zou kijken dus dan kan het leuk zijn om die te bekijken. Maar qua muziek vind ik het tegenvallen en was ik blij dat ik bij mijn laatste reis nog mijn iPod Classic met genoeg muziek bij mij had.

• sderooij
  • Laatst online: 17-10 20:31
Bender schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:22:

Emirates is een erg fijne vliegmij! Ze hebben nieuwere en oudere toestellen en dat merk je wel, maar de oudere Emirates toestellen zijn qua media systemen beter (en groter) dan de KLM BC in de 747 zelfs.

Volgens mij is EF niks anders qua stoelen dan EF? Qua ruimte, comfort en entertainment is EC gewoon prima.
Ik ga met de A380 (voor het eerst!), dus vraag me af of het kleiner is dan economy class van KLM (daar vlieg ik vaker mee :)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:10:
[...]

Guildford, dan is het eerst trein naar Woking en dan bus naar Heathrow, of trein naar London en dan LHR lijn (hoe dat ding ook heet). Geen directe lijn.
Ja, dat is ook in the middle of nowhere ;)
Voor Guilford zou ik een auto huren...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bender
alexbl69 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:31:

Ik heb een tablet, maar hoe minder ik hoef mee te nemen (zeker handbagage) hoe prettiger mijn reis is.
Ook al is het aanbod niet optimaal, het is altijd wel genoeg om iets uit te zoeken. Dan hoef ik ook niet in mijn 'vrije tijd' te gaan bepalen wat ik dan wil zien en downloaden van Netflix werkt vaak niet bij mij.

Dus het gemak wint het ver bovenuit zelf dingen meenemen.
sderooij schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:46:
[...]
Ik ga met de A380 (voor het eerst!), dus vraag me af of het kleiner is dan economy class van KLM (daar vlieg ik vaker mee :)
Ik heb nooit met KLM EC gevlogen, maar wat ik gezien heb van KLM EC is Emirates beter. Online kun je seat plans zien trouwens, wellicht heb je daar wat aan?

Bender wijzigde deze reactie 23-05-2019 18:44 (3%)

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
Groter (en niet alleen omdat het vliegtuig groter is).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zal je helpen: dat hebben ze niet :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:49
[...]

Emirates heeft in de A380 een van de beste economy ervaringen dus ik denk dat het prima te doen is als je het met KLM vergelijkt. ;)

wardjj wijzigde deze reactie 23-05-2019 18:55 (5%)

Pagina: 1 ... 80 ... 92 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True