Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 81 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:07
Fuwor schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:54:
[...]

Emirates heeft in de A380 een van de beste economy ervaringen dus ik denk dat het prima te doen is als je het met KLM vergelijkt. ;)
Thanks! :) En de anderen ook voor hun antwoorden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vind de A380 sowieso een heerlijk toestel :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Christoph schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 02:40:
[...]

Polaris werkt alleen met business ticket, star alliance gold werkt niet.
Dit klopt niet, op SFO kwam ik zonder problemen binnen (en het staat ook op de United website). Uiteindelijk heeft het probleem zichzelf opgelost door 3 uur vertraging en ik dus niet tijdens het eten op het vliegveld hoefde te zijn.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
macciez schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:32:
[...]

Dit klopt niet, op SFO kwam ik zonder problemen binnen (en het staat ook op de United website). Uiteindelijk heeft het probleem zichzelf opgelost door 3 uur vertraging en ik dus niet tijdens het eten op het vliegveld hoefde te zijn.
https://www.united.com/ua...b-and-lounges/access.html

Staat er duidelijk, en sinds opening heb ik het altijd zo ervaren, alleen met business class ticket. Normale united lounge kon je wel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:20
Vloog BC met ANA van SFO naar NRT in een 777 en NRT naar SIN in een 787. Jeetje wat waren de configuraties op die vluchten premium heavy. Ik heb niet eerder zoveel BC seats in dergelijke toestellen gezien.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat is toch 1-2-1 in een 787 als ik me niet vergis? Heb 'm zelf op BRU NRT gevlogen.

Of bedoel je dat ze zo'n grote business cabine hebben? Dat viel me op mijn vlucht ook al op. Sales van NH gaf aan dat die niettemin probleemloos volliep op BRU NRT, geen idee hoe dat op hun andere routes zit.

[ Voor 55% gewijzigd door Borromini op 24-05-2019 08:13 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
GlowMouse schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:32:
[...]

Dit moet toch via de boekingsmaatschappij. Als dat een normale maatschappij is, zullen die je annuleren kosteloos moeten verwerken, omdat niet wordt geleverd wat je hebt afgesproken.
Als het kan, kun je in de toekomst beter direct boeken bij de airline.
Zo geef ik een advies, en zo boek ik even later zelf via een boekingsmaatschappij. Ik zat al een poosje via Google Flights te loeren op een vlucht in een bepaalde week, en de prijzen lagen continu boven de 1000 euro (hoogseizoen, jaja). Kijk ik even via Skyscanner, blijkt er een reseller te zijn die 650 euro vraagt. Voor dat verschil neem ik een eventueel ongemak wel voor lief.

Vertrouw dus nooit alleen op Google Flights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Google flights mist nog redelijk veel vluchten maar goed dat geld voor alle vergelijkers dus ik zelf gebruik altijd meerdere en kijk ook altijd bij de maatschappijen zelf.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

Freak187

geen

Weet iemand of het problemen gaat opleveren als ik dit jaar eerst naar Oman reis (staat nergens op een zwarte lijst ofzo, maar toch in een onstabiele regio) en daarna naar de VS?

Goedgekeurde ESTA heb ik al overigens.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Freak187 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:22:
Weet iemand of het problemen gaat opleveren als ik dit jaar eerst naar Oman reis (staat nergens op een zwarte lijst ofzo, maar toch in een onstabiele regio) en daarna naar de VS?

Dat ligt er helemaal aan wat je in Oman gaat doen ;) In principe is het geen probleem, ook niet als je over een paar jaar een nieuwe ESTA aanvraagt (de 'lijst' bestaat uit Iran, Iraq, Sudan, Syria, Libya, Somalia, and Yemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:15
Freak187 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:22:

Niks aan de hand. Drie jaar geleden ook gehad en zonder problemen gereisd. Oman is een prachtig land, veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 15:19
Vandaag mijn eerste vlucht met een charter maatschappij (TUI Belgium). Gelijk 3 uur en 15 minuten vertraging te pakken bij vertrek :(. Nu hopen dat bij aankomst dit ook het geval is :p

Normaal maak ik enkel gebruik van lijndienst vluchten.

Edit: bij aankomst net meer dan 3 uur vertraging. Na thuiskomst eens een claim indienen.

[ Voor 29% gewijzigd door Halldor op 25-05-2019 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Deze was nog niet geplaatst toch? https://www.der-postillon...die-ber-witze-drohen.html

Een voor onze oosterburen best wel grappige grafiek over het aantal grappen dat je kan maken over het vliegveld tot ... het nooit opengaat.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Christoph schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 00:20:
[...]

https://www.united.com/ua...b-and-lounges/access.html

Staat er duidelijk, en sinds opening heb ik het altijd zo ervaren, alleen met business class ticket. Normale united lounge kon je wel binnen.
Interessant. Op de weg naar het vliegveld bekeek ik het op mijn telefoon (maar geen idee meer waar ik terecht kwam) en vond dat ik binnen kon komen. Op SFO was het ook geen probleem om binnen te komen met SA Gold.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb gemerkt dat lounge toegang gewoon veelal afhankelijk is van de medewerker achter de desk. Zelfs bij Delta, waar je op binnenlandse vluchten geen Lounge hebt met business, kom ik normaal gesproken binnen na een praatje.

Maar ook de uitzonderingen zijn vaak helemaal niet bekend. Altijd proberen is het devies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
sderooij schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:46:
[...]

Ik ga met de A380 (voor het eerst!), dus vraag me af of het kleiner is dan economy class van KLM (daar vlieg ik vaker mee :)
Je zal inmiddels gemerkt hebben dat Economy in de A380 van Emirates wat ruimer is dan wat je van de KLM sardineblikken gewend bent. IFE staat ook op een eenzaam hoog niveau.
Ik zou er nog steeds niet graag mee naar Australië vliegen maar voor de relatief korte hop naar Dubai is het prima te doen, zeker als je de mazzel hebt dat de stoel naast je leeg blijft.

Premium Economy kent Emirates nog niet maar gaat wel komen in de nieuwe A380's die vanaf 2020 geleverd gaan worden. Het gerucht gaat dat dit de stoel wordt (alleen dan met meer Emirates-bling ;))

Afbeeldingslocatie: https://simpleflying.com/wp-content/uploads/2019/04/02_20_ECLIPSE_CABIN_FRONT-8K_resized.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PWM schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:09:
Ik heb gemerkt dat lounge toegang gewoon veelal afhankelijk is van de medewerker achter de desk. Zelfs bij Delta, waar je op binnenlandse vluchten geen Lounge hebt met business, kom ik normaal gesproken binnen na een praatje.

Maar ook de uitzonderingen zijn vaak helemaal niet bekend. Altijd proberen is het devies.
Vrij sterke gunfactor van Amerikanen naar Nederlanders, helemaal tussen genders. Accent zijn ze positief over, verleden van het land zijn ze vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daniel schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:42:
[...]

Je zal inmiddels gemerkt hebben dat Economy in de A380 van Emirates wat ruimer is dan wat je van de KLM sardineblikken gewend bent. IFE staat ook op een eenzaam hoog niveau.
Ik zou er nog steeds niet graag mee naar Australië vliegen maar voor de relatief korte hop naar Dubai is het prima te doen, zeker als je de mazzel hebt dat de stoel naast je leeg blijft.
Vliegt Emirates dan AMS DXB met de 380? Ik heb dat destijds met de 777 gedaan (en da's ook bij Emirates een sardienenblik in eco ;) ).
Premium Economy kent Emirates nog niet maar gaat wel komen in de nieuwe A380's die vanaf 2020 geleverd gaan worden. Het gerucht gaat dat dit de stoel wordt (alleen dan met meer Emirates-bling ;))

[Afbeelding]
Ik denk niet dat de memo 'het is niet al goud wat blinkt' al bij Emirates is aangekomen :+ Etihad en Qatar pakken dat wat mij betreft een stuk smaakvoller aan. Het is niet omdat je notenhout en gouden accenten in je cabiine verwerkt dat je daar als passagier ook meer aan hebt (geen idee of het notenhout echt of imitatie is, maar het verandert niks aan het comfort).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:25:
[...]

Vliegt Emirates dan AMS DXB met de 380? Ik heb dat destijds met de 777 gedaan (en da's ook bij Emirates een sardienenblik in eco ;) ).
Iirc vliegt Emirates 3x per dag van AMS naar DXB, 2x met een A380, 1x met een 777.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Borromini schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:25:
Ik denk niet dat de memo 'het is niet al goud wat blinkt' al bij Emirates is aangekomen :+ Etihad en Qatar pakken dat wat mij betreft een stuk smaakvoller aan. Het is niet omdat je notenhout en gouden accenten in je cabiine verwerkt dat je daar als passagier ook meer aan hebt (geen idee of het notenhout echt of imitatie is, maar het verandert niks aan het comfort).
In economy valt het nog wel mee. Sowieso is het in de vernieuwde business en first (om te beginnen in de 773's) tegenwoordig wel iets smaakvoller geworden:

Oud:
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/thepointsguy.com/wp-content/uploads/2016/11/DSC05692-1-830x553.jpg?fit=2048%2C2048px&ssl=1

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://onemileatatime.com/wp-content/uploads/2018/01/Emirates-New-First-Class-11.jpg

Het hout is natuurlijk 100% kwaliteitsplastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Daniel schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:51:
[...]

Het hout is natuurlijk 100% kwaliteitsplastic.
Wel zo logisch. Plastic is lichter dan hout en gewicht is vrij cruciaal in de luchtvaart :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:14:
[...]

Wel zo logisch. Plastic is lichter dan hout en gewicht is vrij cruciaal in de luchtvaart :+
Om over brandbaarheid maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@XWB @downtime

Zat houtsoorten die lichter zijn dan het meeste plastic en ook voor wat betreft brand, de rook die van plastic afkomt is de dodelijkste.

Ik denk dat het gewoon makkelijker schoon te houden is en er langer goed uitziet (want ze willen wel de RR uitstraling maar niet het onderhoud),

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:17

aex351

I am the one

Ziet er allemaal wel erg fijn uit. Ik vraag me af hoe het precies zit met die stoelen die nagenoeg plat kunnen en hoe hoe je buurman er dan nog langs komt. Lig je te slapen en dan moet iemand over je heen stappen?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
aex351 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:38:
Ziet er allemaal wel erg fijn uit. Ik vraag me af hoe het precies zit met die stoelen die nagenoeg plat kunnen en hoe hoe je buurman er dan nog langs komt. Lig je te slapen en dan moet iemand over je heen stappen?
In een 2-2-2 layout moet je inderdaad over de benen van je buurman/vrouw stappen als je aan het raam zit. In het midden heb je dat probleem niet. Emirates hanteert op de 777-300 echter nog een (absurde) 2-3-2 layout waardoor je ook daar pech kunt hebben over anderen te moeten klimmen. Imho zou die middenstoel met grove korting verkocht moeten worden maar daar denkt Emirates uiteraard anders over :P Die layout wordt pas in de toekomst aangepast (omgebouwde 777-200LR’s en de nieuwste leveringen van de 777-300) naar 2-2-2.

Op de A380 heeft Emirates een andere indeling waarbij elke stoel directe toegang tot het gangpad heeft. Anno 2019 is dat ook wel de standaard die verwacht wordt. 2-2-2 zie je langzamerhand steeds minder, nieuwe business class cabines kiezen voor een opstelling waarbij de stoelen in de lengterichting veel dichter op elkaar staan, maar dan van het gangpad af gedraaid (reverse herringbone) of versprongen (bijv. bij Delta One Suites) zodat je een 1-2-1 layout hebt. Dit levert meer privacy terwijl je de dichtheid net zo hoog kunt maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Daniel op 27-05-2019 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Borromini schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:11:
Dat is toch 1-2-1 in een 787 als ik me niet vergis? Heb 'm zelf op BRU NRT gevlogen.

Of bedoel je dat ze zo'n grote business cabine hebben? Dat viel me op mijn vlucht ook al op. Sales van NH gaf aan dat die niettemin probleemloos volliep op BRU NRT, geen idee hoe dat op hun andere routes zit.
Idd de size van de BC cabine als % van totale toestel. Erg premium heavy. Ik was al fan van JAL, ANA is ook uitstekend te pruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Deze maand met Singapore Airlines in hun A350 in Business Class mogen vliegen. Twee tickets gekocht met Krisflyer Miles.

@Chief had inderdaad gelijk over hun vreemde footrest, je moet schuin liggen en dat is wel even wennen. Op de terugweg ben ik voorin aan het raam gaan zitten (row 11) en daar heb je veel meer ruimte, dat was wel een stuk comfortabler. Ik ben 180cm en ik kan netttt liggen, dus voor de gemiddelde Nederlander wordt dat nog moeilijker.
Zou dan ook niet zo snel zelf de volle pond voor Singapore Airlines Business Class naar Europa betalen. Deze vlucht Singapore-Dusseldorf is normaal zo'n S$7500 en voor dat geld zijn er ook wel een boel alternatieven (Emirates, KLM etc).
Voor de rest niets te klagen, goede service, goed eten. De "Open Sky Lounge" in Dusseldorf was wel 3x niets, maar goed, dat had ik ook niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Martijn19 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:01:
Deze maand met Singapore Airlines in hun A350 in Business Class mogen vliegen. Twee tickets gekocht met Krisflyer Miles.

@Chief had inderdaad gelijk over hun vreemde footrest, je moet schuin liggen en dat is wel even wennen. Op de terugweg ben ik voorin aan het raam gaan zitten (row 11) en daar heb je veel meer ruimte, dat was wel een stuk comfortabler. Ik ben 180cm en ik kan netttt liggen, dus voor de gemiddelde Nederlander wordt dat nog moeilijker.
Zou dan ook niet zo snel zelf de volle pond voor Singapore Airlines Business Class naar Europa betalen. Deze vlucht Singapore-Dusseldorf is normaal zo'n S$7500 en voor dat geld zijn er ook wel een boel alternatieven (Emirates, KLM etc).
Voor de rest niets te klagen, goede service, goed eten. De "Open Sky Lounge" in Dusseldorf was wel 3x niets, maar goed, dat had ik ook niet verwacht.
I told you!! :P
SA is nog steeds uitstekend product. 1e wereldprobleem.

Overigens is mijn ervaring in BC at de bulkseats meer ruimte hebben met als nadeel dat die het dichtst bij de WC's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
aex351 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:38:
Lig je te slapen en dan moet iemand over je heen stappen?
Yep, maar dat kunnen de meeste mensen zonder die andere persoon te storen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 00:17
Zijn er hier mensen met ervaring de lounges op het nieuwe vliegveld in Istanbul? Ik las dat er maar een is waar je tegen betaling in zou kunnen, de IGA lounge. De reviews zijn echter niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:17
Ik heb een kleine vraagje.

Ik wil graag extra ruimbagage meenemen richting Londen. Dus 2 stuks plus handbagage. Ik heb gekeken naar normale economy tickets, maar ze bieden geen eens opties om ruimbagage mee te nemen.

Ik ben dus genoodzaakt om een business class ticket te kopen. Ik kwam uit bij BA met 2 x ruimbagage van 32kg. Prijsverschil is zo'n 100 euro.

Zijn er nog andere opties die ik kan overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarom zou je business kopen als je gewoon kan bellen of zelfs online een extra koffer kan bijboeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:34
Pakhtun schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 07:15:
Ik heb een kleine vraagje.

Ik wil graag extra ruimbagage meenemen richting Londen. Dus 2 stuks plus handbagage. Ik heb gekeken naar normale economy tickets, maar ze bieden geen eens opties om ruimbagage mee te nemen.

Ik ben dus genoodzaakt om een business class ticket te kopen. Ik kwam uit bij BA met 2 x ruimbagage van 32kg. Prijsverschil is zo'n 100 euro.

Zijn er nog andere opties die ik kan overwegen?
Probeer je via de BA website te boeken?

Het kan zeker, maar waarschijnlijk pas na het boeken:
https://www.britishairway.../extra-overweight-baggage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
Borromini schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:27:
Waarom zou je business kopen als je gewoon kan bellen of zelfs online een extra koffer kan bijboeken?
Vanuit een economy class ticket kan je dus niet een koffer bijboeken. Je bent genoodzaakt om een economy plus of business class ticket te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
oohh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:56:
[...]

Probeer je via de BA website te boeken?

Het kan zeker, maar waarschijnlijk pas na het boeken:
https://www.britishairway.../extra-overweight-baggage
Via BA, kan het enkel via ticket zelf. Bij KLM kan je dus wel bijboeken. Prijsverschil met een BA business class is 10 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
voor 10 euro extra zou ik business boeken vanwege de bijbehorende voordelen (prio, lounge). De stoel hoef je 't bij BA niet om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:34
CyBeR schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:42:
voor 10 euro extra zou ik business boeken vanwege de bijbehorende voordelen (prio, lounge). De stoel hoef je 't bij BA niet om te doen.
En je krijgt aan boord ook nog een maaltijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fo0
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-01-2023

fo0

Afgelopen week hadden wij een vlucht vanuit Edmonton naar Schiphol, moesten we gewoon met de bus naar de gate worden vervoerd. Is dit normaal? Iedereen was helemaal kapot zeker gezien 't tijdsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien was er geen plek, of had het vliegtuig een andere afspraak die gate parkeren onmogelijk maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
fo0 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:45:
Afgelopen week hadden wij een vlucht vanuit Edmonton naar Schiphol, moesten we gewoon met de bus naar de gate worden vervoerd. Is dit normaal? Iedereen was helemaal kapot zeker gezien 't tijdsverschil.
Toch heerlijk om dan met de bus naar de gate te worden gebracht, i.p.v. dat stuk te lopen, als je kapot bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wachten in het vliegtuig tot er een gate beschikbaar is, is een stuk erger. Been there, done that, got the T-shirt... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
(Vooral) in de zomer heeft Schiphol op piektijden te weinig (ica) gateposities. En dan moet KLM zo nu en dan een vliegtuig op een buffer positie kwijt. En een a330 is dan de kleinste waardoor deze er vaker staat.

Nadeel is het trage uitstappen, echter vanuit Canada en de VS wordt je dan meestal aan het begin van de D pier gedumpt, wat een steenworp afstand is van de immigratie.

[ Voor 14% gewijzigd door Fly-guy op 29-05-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Is voor vliegen naar Doha (Qatar) het beste om met Qatar of Emirates te vliegen of zijn andere maatschappijen ook goed op die bestemming? Want mogelijk moet ik daar binnenkort prive naar toe en normaal vlieg ik met KLM maar ze hebben niet echt vluchten naar Qatar rond de datum dat ik er moet zijn dus ben nu beetje aan het rond kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Pompi schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:55:
Is voor vliegen naar Doha (Qatar) het beste om met Qatar of Emirates te vliegen of zijn andere maatschappijen ook goed op die bestemming? Want mogelijk moet ik daar binnenkort prive naar toe en normaal vlieg ik met KLM maar ze hebben niet echt vluchten naar Qatar rond de datum dat ik er moet zijn dus ben nu beetje aan het rond kijken.
QR is zelf heerlijk. Directe vluchten naar Doha zijn alleen redelijk prijzig. Turkish Airways bied rond de 5/600 tickets aan via Istanbul. Emirates vliegt niet vanwege de nog altijd aanhoudende crisis...

[ Voor 5% gewijzigd door Boinkie op 29-05-2019 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 22-09 09:58
Boinkie schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:58:
[...]

QR is zelf heerlijk. Directe vluchten naar Doha zijn alleen redelijk prijzig. Turkish Airways bied rond de 5/600 tickets aan via Istanbul. Emirates vliegt niet vanwege de nog altijd aanhoudende crisis...
Goed om te weten van Emirates, niet bij stil gestaan. Het is allemaal beetje last minute omdat ik uitgenodigd ben voor een trouwerij daar ergens halverwege Juni, dus nu kijken of ik kan. Zag bij Qatar tickets vanaf €400+ beide kanten op wat dus op €800+ retour komt en dat vind ik een beetje te veel, dus moet even goed rond kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Gebeurt regelmatig, en zal nog vaker voorkomen nu airlines steeds meer widebodies proberen in te zetten op vluchten naar Schiphol door de beperking op vliegbewegingen.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Pompi schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:55:
KLM vliegt al een tijdje niet meer (rechtstreeks) op Doha/Qatar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:01
Op 22 juli vlieg ik met Korean Air via Seoul naar Saigon voor een lange vakantie. Op de terugweg vlieg ik eind augustus naar Seoul met Vietnam Airlines, en vanuit Seoul terug naar Amsterdam met de KLM (Boeing 747-400 Combi). Nog niet eerder gevolgen met de Combi, dus ik ben best wel benieuwd! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik heb in april voor het eerst met korean gevlogen naar ICN,beviel prima,had op heenweg bulkhead en terugweg nooduitgang.stoelen zijn iets ruimer dan bij klm.
Weet je al waar je mee vliegt met Vietnam airlines? die hebben volgens mij ook een a350 1x daags op die route dacht ik.
weet niet wat je overstap tijden zijn maar als je genoeg tijd heb om seoul in te gaan,zeker doen,houd wel rekening met een uur reistijd minimaal enkel om in centrum te komen.

747 is een ouder beestje aan het worden,dit merk je maar aan de andere kant vertrek je om 01:00 dus hoop dat je kan slapen in het vliegtuig :) en mooi om de 747 nog mee te maken nu het nog kan.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://d64s0q.db.files.1drv.com/y4mJCcpsJUJczNk3Ddb5BvFB2Xsv0ElfEDpCIxk0I0I1nvNUZyt7dOKXsNXVhpGKCeMaBwLAECuRCmb4HQZeyw0PXdoCdZY7MPlZfXlz-lXvwvQCFfKiQB-aLs04qRso2hBmrS4-cVDJhNnXinC3SgmrYUEZeMDaLH_FVINUP9dRYWyTwBPi3zpAKAE7SE5VcyI5LJcDPSU2QGGDxTNeOLf8Q?width=660&height=371&cropmode=none

Wat ik nog altijd grappig vind, op flight information screens komen altijd de grotere plaatsen voorbij. In het verlden wrd dit syteem bij meerder maatschappijen gebruikt. Bij de KLM tegenwoordig niet meer maar nog wel bij Kenya Airways. Hoezo is Giethoorn hier altijd aanwezig? :-)

Vraag over Flying blue. Ik ben goud status kwijtgeraakt, vorige jaar mijn laatste trip gecanceled waardoor ik net niet de benodigde XP punten heb behaald. Ik was verbaasd dat ik voor mijn eertse trip dit jaar (in April) nog gewoon Sky priority op mijn boarding pas had staan en (op lounge toegang na) hetzelfde had als vorig jaar (priority boarding).

Bij mijn huidige trip niet meer, alleen het woordje elite op mijn boarding pas en volgens de vriendelijke dame van KLM betekende dat dat ik geen priority boaridng meer had.
Hoe werkt dit? met alleen silver toch geen Sky Priority meer dus hoezo was ik dat de vorige trip nog wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:57
[Roland] schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:48:
[Afbeelding]

Wat ik nog altijd grappig vind, op flight information screens komen altijd de grotere plaatsen voorbij. In het verlden wrd dit syteem bij meerder maatschappijen gebruikt. Bij de KLM tegenwoordig niet meer maar nog wel bij Kenya Airways. Hoezo is Giethoorn hier altijd aanwezig? :-)
Bijna 9 jaar geleden: https://www.google.com/ur...ft4Yp&cshid=1559459259715

Het is behoorlijk toeristisch en bekend..

Leesvoer; https://www.google.com/se...om+is+giethoorn+bijzonder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[Roland] schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:48:

Vraag over Flying blue. Ik ben goud status kwijtgeraakt, vorige jaar mijn laatste trip gecanceled waardoor ik net niet de benodigde XP punten heb behaald. Ik was verbaasd dat ik voor mijn eertse trip dit jaar (in April) nog gewoon Sky priority op mijn boarding pas had staan en (op lounge toegang na) hetzelfde had als vorig jaar (priority boarding).
Als je status verloopt heb je tot 31 maart. Tickets voor die tijd geboekt houden dan de status. Dat is overigens officieel niet de bedoeling, maar die check vind gewoon niet plaats. Geldt andersom overigens ook. Als jij je status haalt, word deze op oude boekingen meestal niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Dat het toeristisch en bekend is weet ik (ben er regelmatig geweest), maar dat zijn wel meer plaatsen in Nederland. Ik houd het op een Nederlandse ontwikkelaar met humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Schiphol is wat vol tegenwoordig.

Nu 2 keer vanaf Gate G12/13 vertrokken (best even zoeken de eerste keer, soort van noodgebouw) naar Freetown en Entebbe. De KLM/Schiphol is het zelf ook niet echt gewend want wij mochten 15 minuten in de bus wachten omdat er nog getankt werd. Dat wordt op den duur best warm. Volgens stewardess is Schiphol echt vol aan het worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:57
[Roland] schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:15:
[...]

Dat het toeristisch en bekend is weet ik (ben er regelmatig geweest), maar dat zijn wel meer plaatsen in Nederland. Ik houd het op een Nederlandse ontwikkelaar met humor.
https://www.nrc.nl/nieuws...e-kaart-11581460-a1107019
Zowel KLM als Martinair melden dat de softwareleverancier de selectie van knooppunten op de route maakt. Het gaat om een standaardlijst met bekende steden en toeristische trekpleisters als het ‘Venetië van het Noorden’.
Quest heeft er ook ooit iets over geschreven, maar dat artikel kan ik niet meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:18
Een paar keer per jaar moet ik vliegen terwijl ik verkouden ben. Normaal kom ik er redelijk mee weg: wat zuigsnoepjes op zak, neusspray en evt wat water om te drinken. Veel slikken bij het landen, af en toe gapen om het drukverschil op te heffen. Daarmee is het ongemak aan de oren dan redelijk onder controle te houden.

Afgelopen donderdag moest ik echter vliegen juist op het moment dat een hevige verkoudheid de kop op begon te steken. Alle bekende trucjes gebruikt - spray, snoepjes, veel slikken tijdens landen... Maar dat was geen succes en erg pijnlijk. Ondertussen is het drie dagen later en nu pas beginnen mijn oren, af en toe, te openen. Érg vervelend.

Wat doen de veelvliegers hier bij het moeten vliegen met een verkoudheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:13
Inderdaad neusspray met xylometazoline en vooral veel gapen. Sterkte!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:41:
Een paar keer per jaar moet ik vliegen terwijl ik verkouden ben. Normaal kom ik er redelijk mee weg: wat zuigsnoepjes op zak, neusspray en evt wat water om te drinken. Veel slikken bij het landen, af en toe gapen om het drukverschil op te heffen. Daarmee is het ongemak aan de oren dan redelijk onder controle te houden.

Afgelopen donderdag moest ik echter vliegen juist op het moment dat een hevige verkoudheid de kop op begon te steken. Alle bekende trucjes gebruikt - spray, snoepjes, veel slikken tijdens landen... Maar dat was geen succes en erg pijnlijk. Ondertussen is het drie dagen later en nu pas beginnen mijn oren, af en toe, te openen. Érg vervelend.

Ik heb er altijd last van. Meerdere dagen na 't vliegen had ik nog last van mijn oren. Ondanks neusspray, kauwgom en slikken/gapen.

Dus geinvesteerd in op maat gemaakte oordopjes met drukvereffening.
Werkt erg goed! Heb ze laatst nog 11 uur in gehad. Is ook lekker rustig tijdens de vlucht, niet alleen bij opstijgen en landen.

Ik heb deze van Pluggerz:
https://pluggerz.com/nl/c...travel/custom-fit-travel/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online

Pas wel op, je zal echt niet de eerste zijn die zijn oren onherstelbaar beschadigd door verkouden te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb ooit Orlando>Amsterdam gevlogen met een buitenoor ontsteking (zwemmersoor). Dat was ibuprofen knabbelen, niet kunnen eten vanwege de druk van de opgezette gehoorgang op de kaak.

Dat was inderdaad een eens maar nooit meer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Speed24 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:01:
[...]
Ik heb er altijd last van. Meerdere dagen na 't vliegen had ik nog last van mijn oren. Ondanks neusspray, kauwgom en slikken/gapen.

Dus geinvesteerd in op maat gemaakte oordopjes met drukvereffening.
Werkt erg goed! Heb ze laatst nog 11 uur in gehad. Is ook lekker rustig tijdens de vlucht, niet alleen bij opstijgen en landen.

Ik heb deze van Pluggerz:
https://pluggerz.com/nl/c...travel/custom-fit-travel/
Bedankt. Hoe goed sluiten deze af? Ik heb zoiets nog nooit geprobeerd, maar geeft het dan niet dezelfde symptomen zodra je ze uit het oor haalt naderhand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dreamliner of A350 vliegen daarin is de cabine druk hoger dus heb je minder last van je oren. Sommige mensen zweren ook bij bekertjes op je oren zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:14:
[...]

Bedankt. Hoe goed sluiten deze af? Ik heb zoiets nog nooit geprobeerd, maar geeft het dan niet dezelfde symptomen zodra je ze uit het oor haalt naderhand?
Nee, want ze laten de druk langzaam oplopen/verminderen. Dus het drukverschil wordt uitgesmeerd over een langere tijd.
Als het vliegtuig stabiel is qua hoogte zou je na een tijdje uit kunnen doen.

Ik heb eerder niet-op-maat gemaakte gehad, die duwden na een tijdje waardoor je ze vanzelf wel uitdeed.
Maar dit zou je ook als goedkopere oplossing kunnen testen.
https://pluggerz.com/nl/consumenten/travel/uni-fit-travel/

Dat buisje binnenin is voor de drukvereffening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

Grouchy

meep meep

Neusspray met 1 mg/ml xylometazolinehydrochloride zo'n elke twee uur tijdens het vliegen en 1 uur voor het landen.
Tijdens het afdalen klaar ik m'n oren al preventief, een stuk of vier keer tijdens het proces (
Gapen/slikken heeft helaas geen effect bij mij tijdens een verkoudheid).

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 02-06-2019 20:28 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:14
+1 voor Xylo.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En kauwgom. Ik ben continu aan het kauwen tijdens een vlucht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:43:
En kauwgom. Ik ben continu aan het kauwen tijdens een vlucht.
Val je tijdens een trans-Atlantische vlucht ook niet op tussen de amerikanen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online

Ik had hier echt heel veel last van. Na vroeger, tot ik een jaar of 6 was , veelvuldig oorontsteking, buisjes etc. etc. gehad te hebben kan ik tot op heden mijn oren niet "klaren". Duiken ging niet , want, heel veel pijn/druk, en hetzelfde met vliegen. Totdat een persoon mij aanraadde om Zyrtec te nemen, anderhalf uur voor de landing. Dit is een hooikoorts medicijn en wordt ook generiek verkocht als bijvoorbeeld "Etos Hooikoortstabletten Cetirizine diHCI 10 mg". advies opgevolgd onder het mom van , baat het niet dan schaadt het niet.
Nooit meer last van oorpijn gehad in het vliegtuig. Echt een redelijk wonderpilletje vond ik dat.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PolarBear schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:50:
Val je tijdens een trans-Atlantische vlucht ook niet op tussen de amerikanen ;)
Met mijn bierbuik ook niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Mocht je wat euro's en tijd over hebben, de volgende vlucht is voor nu de snelste weg naar flying blue status (in de buurt van NL tenminste)..
90XP per round trip van 483 euro ;) . Belachelijke route, maar hey, iedere internationale leg in de business class is 15xp.
Dus op zaterdag:
Dusseldorf- Parijs = 15xp
Parijs - Amsterdam = 15xp
Amsterdam - Billund = 15xp

En op zondag precies omgekeerd. Is 90xp ;)
In Billund zit legoland trouwens.

https://flights.app.goo.gl/WG3Q2

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Verbeterpunten voor Schiphol.

Kom net aan op de F pier. Werden boven opgevangen door Schiphol medewerker dat we moesten wachten. Zonder uitleg. Daarom toch even gevraagd waarom. Het was overvol bij immigratie zei hij.

Doorgelopen naar de volgende immigratie en daar was het helemaal leeg bij de zelfscanners en misschien een man of 5 in de rij. 6.44 geland op de polderbaan, 7.13 al in de trein.

Beste Schiphol, als het druk is waarom dan mensen niet doorverwijzen naar andere immigratie punten I.p.v. mensen onnodig lang laten wachten?

(Ja, dit is niet de juiste plek om deze vraag te stellen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Apache4u schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:56:
[...]
Mocht je wat euro's en tijd over hebben, de volgende vlucht is voor nu de snelste weg naar flying blue status (in de buurt van NL tenminste)..
Vooral euro's. Je moet dit rondje drie keer doen als je Gold wil halen (kom je eigenlijk nog 10XP tekort) dus dat kost je 1500 euro. Ik denk niet dat Gold-status zo veel geld waard is gezien het feit dat KLM vrijwel nooit upgrades geeft. Je hebt vooral iets aan Gold als op andere luchthavens dan Schiphol gebruik wil maken van prio check-in en security, of je heel vaak met korting een EC stoel wilt kiezen. De meeste andere voordelen zijn een stuk goedkoper te krijgen met Privium en evt. een Priority Pass (of een Amex Platinum kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:58:
[...]

Vooral euro's. Je moet dit rondje drie keer doen als je Gold wil halen (kom je eigenlijk nog 10XP tekort) dus dat kost je 1500 euro. Ik denk niet dat Gold-status zo veel geld waard is gezien het feit dat KLM vrijwel nooit upgrades geeft. Je hebt vooral iets aan Gold als op andere luchthavens dan Schiphol gebruik wil maken van prio check-in en security, of je heel vaak met korting een EC stoel wilt kiezen. De meeste andere voordelen zijn een stuk goedkoper te krijgen met Privium en evt. een Priority Pass (of een Amex Platinum kaart).
1500 euro is het misschien niet waard maar het zeker wel wat waard. Je doet dit natuurlijk alleen als le al veel vliegt en nog net wat punten mist.
Ik heb nu 80 dollar betaald voor 2 keer lounge toegang in Nairobi die bij mijn vorige trip nog gratis had. Plus 2 keer meer betalen voor mijn comfort stoel. Als je lounge (bij lange overstap) en wat korting op extra comfort belangrijk vind is wat investeren in een status helemaal niet zo verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Pompi schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:07:
[...]

Goed om te weten van Emirates, niet bij stil gestaan. Het is allemaal beetje last minute omdat ik uitgenodigd ben voor een trouwerij daar ergens halverwege Juni, dus nu kijken of ik kan. Zag bij Qatar tickets vanaf €400+ beide kanten op wat dus op €800+ retour komt en dat vind ik een beetje te veel, dus moet even goed rond kijken.
Het hangt natuurlijk enorm van je exacte reisdagen af maar QR zit in juni rechtstreeks altijd wel rond de 900 euro retour. Dat is meteen de enige rechtstreekse optie, alle andere routes hebben een overstap. Je kunt rond de 300 euro met Pegasus maar dat wil je denk ik niet. Turkish Airlines is vanaf Amsterdam een prima alternatief (vanaf ±500 euro retour) met nog wel een acceptabele reistijd (circa 9 uur)
Je kunt voor ongeveer hetzelfde bedrag met BA en Qatar maar dat is dan altijd via Londen, dus veel langere reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Apache4u schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:38:
[...]

Ik had hier echt heel veel last van. Na vroeger, tot ik een jaar of 6 was , veelvuldig oorontsteking, buisjes etc. etc. gehad te hebben kan ik tot op heden mijn oren niet "klaren". Duiken ging niet , want, heel veel pijn/druk, en hetzelfde met vliegen. Totdat een persoon mij aanraadde om Zyrtec te nemen, anderhalf uur voor de landing. Dit is een hooikoorts medicijn en wordt ook generiek verkocht als bijvoorbeeld "Etos Hooikoortstabletten Cetirizine diHCI 10 mg". advies opgevolgd onder het mom van , baat het niet dan schaadt het niet.
Nooit meer last van oorpijn gehad in het vliegtuig. Echt een redelijk wonderpilletje vond ik dat.
Dat is een goede. Ik heb in het verleden wel Loratadine (Wordt verkocht als Claritin-D) gebruikt en dat werkte inderdaad ook wel goed. Heeft dezelfde omschrijving: Tegen allergien en verkoudheid. Mijn idee was altijd dat dit hetzelfde effect had als een neus-spray...maar als ik de beschrijving zo lees kan het inderdaad wel zo zijn dat deze iets diepgaander zijn. Thanks voor de tip, zal Zyrtec ook eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:58:
[...]

Dat klopt.. dit rondje 3x voor gold. Verspreid over 2 jaar indien je geduld hebt.
Als je dan nog een FB Amex neemt ben je er volgens mij.
Of het het geld waard is weet ik niet. Dat moet ieder voor zich bepalen maar soms kom je wat XP te kort voor het doel wat je voor ogen hebt en dan is dit wel handig.
Wat ik heb meegemaakt is dat ik vroeger heel veel voor werk moest vliegen. Veel miles gespaard bij FB. Toen ik er echt iets leuks mee wilde doen ( Air France La Premiere ticket) kon dat niet omdat je die awards alleen kunt boeken als je een FB/Skyteam status hebt. (silver is dus genoeg) Ik had me er toen verder niet in verdiept en de mijlen aan andere vluchten besteed maar ook dan zou dit rondje wel een uitkomst hebben geboden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Je kan dan imho beter gewoon een Priority Pass + Privium nemen. Dan ben je 400,- kwijt en heb je bijna dezelfde perks. (Mastercard Black kan ook, heb je voor 220,- een Prio pass + autohuurverzekering).

Als je wat meer reist, zou je voor 800,- de reguliere Amex Plat kunnen nemen. Dan heb je de Prio Pass en Privium er bij in, plus je autohuur verzekering en hoge status bij de hotelketens.

Dit soort XP trips zijn top als je net te kort komt en je voor ~300,- een jaartje Gold/Plat erbij krijgt. Maar ga je meer betalen, dan zijn die andere opties beter.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 04-06-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Eindelijk eens leukere BC prijzen op de route SIN-AMS. In september voor minder dan €2,000 retour met Qatar of Etihad (met stop). Zelfs SA zit "maar" op €2,400 voor een retour terwijl KLM €1k meer vraagt. Zelden zulke prijzen gezien. Als er al aanbiedingen waren dan waren dat de Chinese carriers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Een enorme devaluatie van BlueBiz voor Nederlanders en Fransozen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KoRv09M.png

Voor deze verandering kreeg je voor een business class vlucht, ongeacht de prijs, retour, 150 punten (zonder evt. overstappen). Nu, afhankelijk van hoeveel je ticket kostte, kan dat maar een punt of 40 zijn.

Oh en een economy vlucht binnen europa voor 100 euro? Voorheen 4 a 5 punten, maar nu vermoedelijk 0 aangezien de ticketprijs min belastingen niet boven de 100 uitkomt. Schiet op zo.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 04-06-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:07
Daniel schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:42:
[...]

[Afbeelding]
Sorry voor de late reactie!

Emirates was inderdaad perfect, economy flex beviel zeer goed en mijn stoel was groot genoeg..zelfs voor een 'stevige' hollander als mijzelf ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag ook een 'first' meegemaakt..
BC passagier word wat agro over bekertje water wat weggenomen word.
Stewardess geeft hem een “notice of violation”
passagier verfrommeld die..
passagier blijft schreeuwen en dreigt stewardess in de problemen te brengen
Stewardess zegt: nu is het wel genoeg, dit gesprek is over. en loopt weg..
Fasten seatbelt lights gaan aan voor landing..
passagier staat op en gaat vehaal halen bij de crew area..
crew overtuigt passagier weer te gaan zitten..
Stewardess praat druk over intercom
Na landing komt gezagvoerder de cabin in en deel mee aan passagier dat deze onde arrest is.
Security komt passagier ophalen..
passagier weigert uit te stappen omdat hij getuigen verklaringen van mede passagiers wil
uiteindelijk gaat passagier aan de kant zodat de rest kan uitstappen..
Marechaussee arriveert met 3 man..
bus naar terminal vertrekt, dus niet kunnen zien hoe het afliep..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Weinig vrijwilligers die als getuige voor die passagier wilden optreden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dreamvoid schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:41:
Weinig vrijwilligers die als getuige voor die passagier wilden optreden?
De man aan de andere kant van het pad zat had zijn email uiteindelijk doorgegeven..
De rest was niet zo happig.. sterker nog er was 1 man die zijn business card ging afgeven als getuige voor de stewardes..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een jaartje of twee terug ook zoiets meegemaakt - dit was Easyjet, en een vent met premium stoel op rij 1 had blijkbaar geen zin om aan Speedy Boarding mee te doen en kwam als laatste het vliegtuig binnen. Maar helaas: alle bagagevakken inmiddels vol, dus zijn handbagage moest het ruim in. Meneer helemaal over de rooie, hij had betaald voor cabin baggage, etcetera. Klokje tikt inmiddels maar door, iedereen wil weg dus hij was zich al niet erg populair aan het maken. Maar goed, er bleek met enige moeite in de bagagevakken boven rij 5 nog wel een plekje te vinden, dus met veel misbaar propt hij die (behoorlijk zware) koffer in de vakken boven een gezinnetje met vader bij het raam in 5F en moeder met een kleine baby op schoot in 5E.

Enfin, anderhalf uur later landen we, meneer springt op van zijn stoel en rent direct wild naar achteren naar rij 5 want hij wil zn koffer hebben voordat het gangpad volstaat. Hij trekt de bagagebak open, koffer lazert eruit, en valt met een doffe klap bovenop de baby in 5E. Ik kan je vertellen, die gozer werd bijna gelyncht door de rest van de passagiers.

spoiler:
Gelukkig bleek de baby OK te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grumble, vlieg van Dusseldorf naar Lyon.. via AMS, is mijn connection vertraagt ivm met onweer.. word laat vanacht voor we bij hotel zijn vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 20:03

Grouchy

meep meep

ToolkiT schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:24:
Vandaag ook een 'first' meegemaakt..
BC passagier word wat agro over bekertje water wat weggenomen word.
Stewardess geeft hem een “notice of violation”
Dat is normaal toch het moment waarop de gemiddelde burger denkt 'nu is het moment om je bek te houden'?
Als je, zo kort voor de landing, zover voor een bekertje water gaat dan zit er ook ergens een steekje bij je los 8)7

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grouchy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:52:
[...]

Dat is normaal toch het moment waarop de gemiddelde burger denkt 'nu is het moment om je bek te houden'?
Als je, zo kort voor de landing, zover voor een bekertje water gaat dan zit er ook ergens een steekje bij je los 8)7
Ik begreep later dat hij dat water wou voor medicijnen innemmen. Maar dan nog kan je dat normaal vragen..

Wat ik vermoed wat meespeelde is dat de blnanke man naar Nairobi moest en de stewardess zwart was.. misschien wat latent superiority complex? #speculatie

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 04-06-2019 21:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boinkie
ToolkiT schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:57:
[...]

Ik begreep later dat hij dat water wou voor medicijnen innemmen. Maar dan nog kan je dat normaal vragen..
Dan is het ook duidelijk wat voor medicijnen dat waren en had die ze waarschijnlijk eerder in moeten nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Boinkie schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:58:
[...]

Dan is het ook duidelijk wat voor medicijnen dat waren en had die ze waarschijnlijk eerder in moeten nemen :+
Lol dat dacht ik ook al ;)
Hoewel voor tourette syndrome zijn volgens mij geen medicijnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ToolkiT schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:44:
Grumble, vlieg van Dusseldorf naar Lyon.. via AMS, is mijn connection vertraagt ivm met onweer.. word laat vanacht voor we bij hotel zijn vrees ik..
euh ja,is redelijk wat in holding gegaan, sinds een kleine 10 minuten oid wordt er weer geland zag ik vanaf balkon (amsterdam west),maar was ook wel flink gedonder en even een flinke wind.

De grote boze wolk is voorbij :P

je ziet ze nu mooi achter elkaar in een rijtje landen :+

rond zwolle zitten ze ook nog in holding zo te zien o.a. om naar AMS te gaan.

Je kan ook precies zien waar het onweer zit, afwijkende routes die genomen worden

[ Voor 26% gewijzigd door mrsar op 04-06-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:52:
[...]

Ja maar sommige mensen snappen dus niet dat zij niet het belangrijkste aan boord zijn.

Laatst terug uit JFK zat ik bij de toiletten en zat er iemand tot vlak voor de landing op het toilet. Stewardessen hebben meermaals op de deur gebonkt dat 'ie toch echt moest gaan zitten en toen 'ie uiteindelijk er uit kwam (letterlijk 100 meter boven de grond, zo niet minder) dat 'ie beter kon blijven zitten maar meneer vond dat maar onzin en is terug naar z'n stoel gelopen. Ik kon niet zien waar dat was maar ik kan me niet voorstellen dat 'ie daar op zat toen de wielen aan de grond kwamen.

Ik ontken niet dat ik 't ook wel 's vrij laat gemaakt heb maar zo bont toch echt niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:38
CyBeR schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:35:
[...]

Ja maar sommige mensen snappen dus niet dat zij niet het belangrijkste aan boord zijn.

Laatst terug uit JFK zat ik bij de toiletten en zat er iemand tot vlak voor de landing op het toilet. Stewardessen hebben meermaals op de deur gebonkt dat 'ie toch echt moest gaan zitten en toen 'ie uiteindelijk er uit kwam (letterlijk 100 meter boven de grond, zo niet minder) dat 'ie beter kon blijven zitten maar meneer vond dat maar onzin en is terug naar z'n stoel gelopen. Ik kon niet zien waar dat was maar ik kan me niet voorstellen dat 'ie daar op zat toen de wielen aan de grond kwamen.

Ik ontken niet dat ik 't ook wel 's vrij laat gemaakt heb maar zo bont toch echt niet 8)7
Vlogen vorig jaar okt langs die orkaan ter hoogte van Florida. We moestal al een detour maken, maar ondanks dat een uur lang hevige turbulentie (crew moest blijven zitten, wc' s afgesloten). En nog meerdere mensen die het halve vliegtuig door struikelen en de crew negeren, in een poging naar de wc te gaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

kl1800/kl1118 , nog 1 van aeroflot en air france maken aan aardige omweg,vliegen na holding nu richting DUS. verwachte landtijd over een half uur,benieuwd wat ze gaan doen,extra rondje nog van de zaak.

[ Voor 9% gewijzigd door mrsar op 04-06-2019 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mrsar schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:54:
kl1800/kl1118 , nog 1 van aeroflot en air france maken aan aardige omweg,vliegen na holding nu richting DUS. verwachte landtijd over een half uur,benieuwd wat ze gaan doen,extra rondje nog van de zaak.
Hier:
https://www.klm.com/fligh...=KL;fn=1419;fd=2019-06-04

We mogen eindelijk het vlietuig in en de piloot mag qua uren ook nog (net) op pad..
Phew als vlucht geannuleerd zou worden zou meeting morgen in het water vallen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leetness
  • Laatst online: 22-09 21:29
Afgelopen week op een vlucht van Tokyo ook een agressieve passagier die ruzie zocht met iemand een rij achter zich. De context was me onduidelijk, maar uiteindelijk zijn beide passagiers toen ook door de marechaussee van boord gehaald. Na de vlucht een nette email gekregen van KLM met excuses:
Tijdens uw vlucht van Tokyo naar Amsterdam heeft u mogelijk onprettige momenten ervaren vanwege het gedrag van een passagier dat leidde tot een incident aan boord. Wij betreuren het incident en de impact die dit mogelijk op u gehad heeft.

Om iedereen een prettige vlucht te bezorgen zijn onze medewerkers getraind om vervelende of dreigende situaties te herkennen en hiermee om te gaan. Uw reis zo comfortabel mogelijk te maken is belangrijk voor ons. Ondanks onze inspanningen zijn sommige zaken niet goed te voorspellen of te voorkomen. Het spijt ons zeer dat deze situatie zich heeft voorgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Leetness schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 23:07:
Afgelopen week op een vlucht van Tokyo ook een agressieve passagier die ruzie zocht met iemand een rij achter zich. De context was me onduidelijk, maar uiteindelijk zijn beide passagiers toen ook door de marechaussee van boord gehaald. Na de vlucht een nette email gekregen van KLM met excuses:

[...]
Ik ben benieuwd of ik ook zo'n email krijg..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Als tegen video voor al die leuke filmpjes met safety instructions en zo :+

D-

edit, blijkt al uit 2013 te komen dus wellicht oude meu, daarvoor excuus.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 05-06-2019 00:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Helaas zijn al die leuke veiligheidsfilmpjes tegenwoordig een noodzaak om de aandacht te krijgen. Verbazingwekkend hoeveel mensen niet weten waar hun reddingsvest ligt. Misschien dat de C&H video meer aandacht trekt, hoewel ik dit nog altijd de beste vind:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CyBeR schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:35:
[...]
Als ik dat lees, moet ik altijd hieraan denken:
My flight was being served by an obviously gay flight attendant, who seemed to put everyone in a good mood as he served us food and drinks. As the plane prepared to descend, he came swishing down the aisle and told us that "Captain Marvey has asked me to announce that he'll be landing the big scary plane shortly, so lovely people, if you could just put your trays up, that would be super."
On his trip back up the aisle, he noticed this well-dressed and rather Arabic looking woman hadn't moved a muscle. "Perhaps you didn't hear me over those big brute engines but I asked you to raise your trazy-poo, so the main man can pitty-pat us on the ground."

She calmly turned her head and said, "In my country, I am called a Princess and I take orders from no one."

To which (I swear) the flight attendant replied, without missing a beat, "Well, sweet-cheeks, in my country I'm called a Queen, so I out rank you.

Tray-up, Bitch."

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1 ... 81 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2