Gisteren vloog ik van Amsterdam naar La Palma met Transavia. We vertrokken van gate c22 wat een bus gate is. Eerst waren de bussen er te laat vanwege een storing. Op een gegeven moment gaan de deuren dicht van het vliegtuig (20 min na vertrektijd) en zegt een piloot dat we op een nieuw slot moeten wachten. Kort daarna meldt de piloot dat we geluk heb een nog maar een uur hoefde te wachten, dus ipv 14.30 gaan we rond 16.00. Rond 15.30 kijk ik weer naar buiten en verbaas mij over de bus met mensen die er al 45min staat, Ik dacht wij staan lekker de boel te blokkeren. Echter opeens (15.40) wordt de trap weer tegen het vliegtuig gezet en bleek die bus met mensen nog mee te moeten. Iedereen was snel aan boord en we konden nog om 16.00 vertrekken.
De crew was ook stom verbaasd. De KLM afhandeling had aangegeven dat alle bussen aan boord waren waarna de deuren gesloten werden en hadden niet nog gebeld dat er nog een bus miste. De piloot had de bus wel gezien maar dacht dat die voor een andere vlucht was omdat wij vertraagd waren. De buschauffeur had ook geen actie ondernomen.
Bizar wat er allemaal mis kon gaan. Gelukkig wel veilig aangekomen.
De crew was ook stom verbaasd. De KLM afhandeling had aangegeven dat alle bussen aan boord waren waarna de deuren gesloten werden en hadden niet nog gebeld dat er nog een bus miste. De piloot had de bus wel gezien maar dacht dat die voor een andere vlucht was omdat wij vertraagd waren. De buschauffeur had ook geen actie ondernomen.
Bizar wat er allemaal mis kon gaan. Gelukkig wel veilig aangekomen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.