Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 83 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:18
Hebben jullie dit al gezien?

https://www.flyingblue.nl...accor-hotels/presentation

Je kunt nu extra Accor punten verdienen bovenop je FB punten bij AFKL vluchten, en, extra FB miles bovenop je Accor punten bij Accor overnachtingen.

Als je je nu aanmeld krijg je ook 10XP gratis bij de eerste vlucht+overnachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 21:29
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een ingewikkeld verhaal vind. Als ik het goed begrijp is het mogelijk om je simpelweg aan te melden voor dit programma (je accounts dus te koppelen) en een op zichzelf staande vlucht te maken, om hier vervolgens 5 extra XP voor te krijgen? Andersom natuurlijk ook; je accounts koppelen en een op zichzelf staande hotelovernachting boeken voor 5 extra XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zo ingewikkeld is het niet, het is een en/en verhaal, je hoeft niets te kiezen,je koppelt en krijgt als je of vliegt of overnacht aan beide kanten er iets bij.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

ThinkPadd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:59:
Kan ik een flesje bier en een blik bier meenemen (souvenir) zonder dat deze in de ruimbagage uit elkaar spatten?
Voor flesjes bier werken Pringles bussen ook goed. Eerst leeg eten natuurlijk :+ Dan beetje opvullen met sokken om de hals van het flesje. Nog nooit iets mee mis gegaan :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 15:30

Goner

What can I do you for ?

ThinkPadd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:11:
De blikjes drinken die je in het vliegtuig krijgt spatten ook niet uit elkaar,
Word toch nieuwsgierig nu, ik snap dat de cabinedruk OK is - anders spatten wij ook uit elkaar ;-) - maar hoe staat het met temperatuur en druk in bagageruim ? Heb wel gemerkt dat bijv. fles in ruimbagage nog behoorlijk koel is bij uitpakken.
Metalen bestek en glazen ?? Ik heb laatst nog een zakmesje moeten inleveren (ja stom, was 'm vergeten)

[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 19-06-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:24:
[...]

Word toch nieuwsgierig nu, ik snap dat de cabinedruk OK is - anders spatten wij ook uit elkaar ;-) - maar hoe staat het met temperatuur en druk in bagageruim ? Heb wel gemerkt dat bijv. fles in ruimbagage nog behoorlijk koel is bij uitpakken.
Het bagageruim is onderdeel van de drukcabine, dus de druk is gelijk aan die bij de passagiers.
De lucht uit de cabine gaat daarna het vrachtruim in, waar, afhankelijk van de instellingen in de cockpit, de temperatuur, bij de meeste toestellen, geregeld kan worden. Meestal tussen iets boven nul en 20-25 graden, naar gelang de vracht.

Als er geen speciale vracht geladen is, gaat de lucht vanuit de cabine naar het vrachtruim zonder verder gekoeld of verwarmd te worden. Combineer dat met een buitenlucht van -60 een het vrachtruim zal, in dat geval, tijdens de vlucht steeds meer afkoelen, eind temperatuur afhankelijk van de lengte van de vlucht.

Blikjes en flesjes kunnen dus op zich prima in de bagage (qua druk en temperatuur), maar worden dan wel meer heen en weer geschud, wat schade of zwaktes kan veroorzaken. En dat kan dan net, door de iets lagere luchtdruk, teveel zijn.

Uit persoonlijke ervaring kan ik echter zeggen dat, na Italië leeggeroofd te hebben van hun wijn en olie, het bij mij altijd goed ging.
Ook collega's hebben zelden, maar niet nooit, gebroken flessen of blikjes.
Toch zou ik ze goed inpakken, mogen ze toch barsten.
Metalen bestek en glazen ?? Ik heb laatst nog een zakmesje moeten inleveren (ja stom, was 'm vergeten)
Die dingen zijn al jaren normaal in een vliegtuig, zeker in business class.

Qua (zak)messen is de internationale regel dat het mag, mits het lemmet <6cm.
Echter niet elk land volgt dezelfde regels en niet elk vliegveld doet dat (of zelfs niet elke security medewerker).

[ Voor 11% gewijzigd door Fly-guy op 19-06-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:05

Toen ik daar een keer een opmerking over maakte kreeg ik een vrij geniaal doch gevatte opmerking terug, stewardess zei zo 'daarom hebben we voor de zekerheid iedereen maar metalen bestek gegeven' :+
Vond 'm wel grappig. Maar, als je dan soms een tandenstoker bij security in moet leveren en wel zoiets krijgt blijft veiligheid & vliegen soms merkwaardig (idem als strenge controle op schiphol en dan aan de andere kant halfbakken werk).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 22-09 15:30

Goner

What can I do you for ?

NiGeLaToR schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:37:
[...]
(idem als strenge controle op schiphol en dan aan de andere kant halfbakken werk).
Dat zakmes (nep-Victorinox) was inderdaad op Schiphol ... en alles duurde zo lang bij security voor ik m'n rugzak mocht openmaken dat ik moest rennen voor vlucht naar Dublin. Eerste keer in m'n leven - en ik vlieg al héél lang - dat ik omgeroepen werd :o

@Fly-guy bedankt voor uitgebreide uitleg !
Heb inderdaad ook nooit problemen gehad met flessen in koffer. Gewoon goed tussen kleding inpakken en plastic zak eromheen (vraag me af of het zou helpen bij breuk).

[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 19-06-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:21
NiGeLaToR schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:37:
[...]

Toen ik daar een keer een opmerking over maakte kreeg ik een vrij geniaal doch gevatte opmerking terug, stewardess zei zo 'daarom hebben we voor de zekerheid iedereen maar metalen bestek gegeven' :+
Vond 'm wel grappig. Maar, als je dan soms een tandenstoker bij security in moet leveren en wel zoiets krijgt blijft veiligheid & vliegen soms merkwaardig (idem als strenge controle op schiphol en dan aan de andere kant halfbakken werk).
De controle op Schiphol is ook maar een wassen neus. Mijn tante had een dolk in haar handbagage zitten (per ongeluk, kwam daar na thuiskomst achter). Zowel op de heenweg (Schiphol) als de terugweg niet opgemerkt in de handbagage.
Word toch nieuwsgierig nu, ik snap dat de cabinedruk OK is - anders spatten wij ook uit elkaar ;-) -
Zonder cabine druk spat niemand uit elkaar. Je hebt alleen te weinig zuurstof beschikbaar, vandaar de zuurstof maskers als de cabine druk verloren gaat, er vallen geen drukpakken uit de rekken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:05
Goner schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:45:
[...]

Dat zakmes (nep-Victorinox) was inderdaad op Schiphol ... en alles duurde zo lang bij security voor ik m'n rugzak mocht openmaken dat ik moest rennen voor vlucht naar Dublin. Eerste keer in m'n leven - en ik vlieg al héél lang - dat ik omgeroepen werd :o

@Fly-guy bedankt voor uitgebreide uitleg !
Haha dan sta je wel even lekker te zweten inderdaad. M'n DJI Mavic wordt wel regelmatig geinspecteerd. M'n vrouw claimt dat ze 'altijd' de sigaar is met de random 'swap' en tot nu toe is ze inderdaad elke keer aan de beurt :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:29
LordSinclair schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:48:
[...]

De controle op Schiphol is ook maar een wassen neus. Mijn tante had een dolk in haar handbagage zitten (per ongeluk, kwam daar na thuiskomst achter). Zowel op de heenweg (Schiphol) als de terugweg niet opgemerkt in de handbagage.

[...]
Dat vind ik wel heel bijzonder. Bij mij is ook al een keer een klein zakmes eruit gehaald. Hoe een dolk over het hoofd gezien kan worden kan ik niet begrijpen om eerlijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niet voor het EC plebs ;) . Ik weet nog toen het net ingevoerd werd, opeens alles plastic. Zo werkt het nu eenmaal, net als met de vloeistoffen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

NiGeLaToR schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:24:
[...]

^ dit kan ik beamen en niet nalaten nog eens te herhalen dat je deze maatschappij tenkoste van alles moet zien te vermijden. Wij hebben onze restitutie overigens pas na 2,5 jaar incl een proces terug gehad, ze hebben nooit op 1 brief gereageerd en pas toen via de rechter beslag dreigde maakten ze het in ene over. Wat een ziek bedrijf is dat. Zal de rest van de details besparen, maar werkelijk alles is mis met die toko. Onbegrijpelijk dat ze nog bestaan. Excuus, ik zit me er wederom druk om te maken :X
Tsja hier toch echt andere ervaringen.. Vlieg regelmatig AMS-BCN/MAD-LCG (en v.v. :P) met Vueling en AirEuropa.
Heb geen problemen met Vueling gehad dus ook geen noodzaak voor service gehad, dus daar heb ik geen idee van, maar verder gewoon al flink wat keren prima mee gevlogen, geen vertragingen gehad en aan boord ook prima service verleend.

Moest een keer met Iberia Express ipv Vueling, dát was pas erg.. Aan boord kon ik letterlijk _niet_ normaal zitten. Het paste gewoon niet met mijn knieën, ik moest schuin zitten of m'n knieën omhoog doen. :X Was ook meteen de 1e en laaste keer met Iberia Express.

AirEuropa is dan weer gewoon degelijk, niets slecht, niets super ofzo. Beetje een gemiddelde van de 2 andere :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voordeel van Air Europa is dat je zo naar MAD kan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x31KRLOeR0YVl0FWMjfmW5F4/thumb.png

Kan soms ook nog tegen echt lage prijzen. Wat wel erg verneukeratief is, is dat de route gevlogen word met 737, A330 en 787.

De A330 heeft een redelijke angled business class (2-2-2) en de 787 een recentere lie-flat opstelling. De 737 is echter gewoon normale stoelen zoals de KLM ook doet. Er zit echter meestal geen prijsverschil tussen de vluchten.

[ Voor 81% gewijzigd door PWM op 19-06-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:48:
De controle op Schiphol is ook maar een wassen neus. Mijn tante had een dolk in haar handbagage zitten (per ongeluk, kwam daar na thuiskomst achter). Zowel op de heenweg (Schiphol) als de terugweg niet opgemerkt in
Curieus. Dat de controle op Schiphol een wassen neus is, zou ik overigens niet durven te beweren. Ik ervaar die als zeer grondig. Je tante mag trouwens blij zijn, het had haar veel vertraging of erger kunnen opleveren. Bij ontdekking van serieuze wapens bij de veiligheidscontrole wordt de KMar erbij geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
- geen reactie -

[ Voor 93% gewijzigd door GlowMouse op 20-06-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
De security bij Schiphol is een grote poppenkast IMHO. De helft van het personeel is aan het powertrippen en heeft af en toe een houding waar zelfs de TSA jaloers op zou zijn.

Ze geven voornamelijk de indruk dat ze heel druk zijn. Daadwerkelijk druk zijn met nuttige taken is niet aan de orde. Alles is gefocussed op het zo moeilijk mogelijk doen om bij hun eerstvolgende CAO onderhandelingen weer lekker te kunnen klagen.

/rant over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59
Xandrios schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:47:
De security bij Schiphol is een grote poppenkast IMHO. De helft van het personeel is aan het powertrippen en heeft af en toe een houding waar zelfs de TSA jaloers op zou zijn.

Ze geven voornamelijk de indruk dat ze heel druk zijn. Daadwerkelijk druk zijn met nuttige taken is niet aan de orde. Alles is gefocussed op het zo moeilijk mogelijk doen om bij hun eerstvolgende CAO onderhandelingen weer lekker te kunnen klagen.

/rant over
Ach dat is het op alle vliegvelden, het is is een schijn-veiligheid voor ons als passagiers, dat weten de beveiligers ook. Die staan daar gewoon omdat ze dat moeten. Je moet je ook bedenken dat 99,9% (of nog hoger) van de reizigers geen enkele threat zijn en het alleen maar een pain in the ass ervaring is. Maarja we denken allemaal dat door deze checks het vliegen veiliger is geworden. Ik zeg altijd dat als ze iets willen het toch wel lukt.

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
ChiLLeR schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:04:
[...]
Maarja we denken allemaal dat door deze checks het vliegen veiliger is geworden. Ik zeg altijd dat als ze iets willen het toch wel lukt.
Voordat Airport security gemeengoed werd waren er tientallen kapingen per jaar. Er zijn dagen geweest dat er 4 kapingen tegelijkertijd bezig waren in verschillende landen.

Honderden hijacks eind jaren 60 en begin 70.

Super professionele goed voorbereide kapers zullen er nog steeds doorheen kunnen glippen wellicht (hoewel dat in 2001 in de US voor het laatst was), maar zeker de gelegenheidskapers zijn vrijwel uitgebannen door de security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

/rant over
Ik ervaar dat eigenlijk nooit, heb 9/10x een klein koetjes/kalfjes gesprek met ze terwijl ik de spullen in de bak leg en mocht mijn tas gechecked moeten worden meestal precies hetzelfde.
Paar weken terug had ik in de avond toen ik naar MEX vloog bij de security een gesprek met 3 dames bij security over schoonmoeders (ze hadden het daarover,dus ik sprong daar op in :P en je moet toch wachten tot je spullen over het baantje rollen ) mijn tas kreeg helaas een extra check (weet sinds die dag waarom,dus gooi die er sindsdien ook uit in de bak) maar gesprek ging gewoon door over dat onderwerp terwijl ik die supersnelle extra check kreeg,dus mja…. ik heb nooit zo een houding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ach paar weken terug zelf op Schiphol, medewerkster die duidelijk met verkeerd been uit bed gestapt was...

'Ik ga het nóg es herhalen...' Ze had het nog maar één keer gezegd met een lekker vet accent :O Glimlach was er ook duidelijk teveel aan.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

mrsar schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Paar weken terug had ik in de avond toen ik naar MEX vloog bij de security een gesprek met 3 dames bij security over schoonmoeders (ze hadden het daarover,dus ik sprong daar op in :P en je moet toch wachten tot je spullen over het baantje rollen ) mijn tas kreeg helaas een extra check (weet sinds die dag waarom,dus gooi die er sindsdien ook uit in de bak) maar gesprek ging gewoon door over dat onderwerp terwijl ik die supersnelle extra check kreeg,dus mja…. ik heb nooit zo een houding :P
Lijkt me een red-flag.
Joviaal anpappen met de security.
Bij mij zou je in elk geval zeker voor de extra controle in aanmerking komen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

MrMonkE schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:33:
[...]

Lijkt me een red-flag.
ja dat idee had ik ook,maar valt schijnbaar erg mee :+ normaal is het een simple goedendag,alles ok hier vandaag,geen laptop bij me etc oid. die keer ging het een stuk verder inderdaad,hielp gok ik wel mee dat ik de enige was :P

zal wel afhangen van hoe je het doet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 19-06-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:27:
Ach paar weken terug zelf op Schiphol, medewerkster die duidelijk met verkeerd been uit bed gestapt was...

'Ik ga het nóg es herhalen...' Ze had het nog maar één keer gezegd met een lekker vet accent :O Glimlach was er ook duidelijk teveel aan.
Ha, die had ik een tijdje geleden ook. Medelijden met mensen die zo naar hun werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:57
gambieter schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:27:
[...]

Niet voor het EC plebs ;) . Ik weet nog toen het net ingevoerd werd, opeens alles plastic. Zo werkt het nu eenmaal, net als met de vloeistoffen.
Er zijn best wel weer veel airlines met metalen bestek in economy de laatste tijd, Finnair, Singapore, Cathay, Qatar, vast nog een hoop meer. Maakt een economy maaltijd wel een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 16:16

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Xandrios schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:16:

Je kunt nu extra Accor punten verdienen bovenop je FB punten bij AFKL vluchten, en, extra FB miles bovenop je Accor punten bij Accor overnachtingen.

Als je je nu aanmeld krijg je ook 10XP gratis bij de eerste vlucht+overnachting.
Gaan ze hierdoor ook een status match doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
swtimmer schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:33:
[...]

Gaan ze hierdoor ook een status match doen?
Dat zou mooi zijn; ben Accor platinum en KLM explorer 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDirk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-07-2021
Leetness schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:04:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een ingewikkeld verhaal vind. Als ik het goed begrijp is het mogelijk om je simpelweg aan te melden voor dit programma (je accounts dus te koppelen) en een op zichzelf staande vlucht te maken, om hier vervolgens 5 extra XP voor te krijgen? Andersom natuurlijk ook; je accounts koppelen en een op zichzelf staande hotelovernachting boeken voor 5 extra XP.
Heb zojuist een account bij Accor aangemaakt en deze gekoppeld. Ben benieuwd of ik nu voor m'n eerstvolgende vlucht - zonder hotel te boeken of iets - 5 extra XP krijg, of dat het pas geldt voor nieuwe boekingen vanaf nu. Ga wel een nachtje naar Accor uitwijken als dat werkelijk 5XP waard is.

[ Voor 3% gewijzigd door TheDirk op 20-06-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:40

aex351

I am the one

mrsar schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:34:
zo ingewikkeld is het niet, het is een en/en verhaal, je hoeft niets te kiezen,je koppelt en krijgt als je of vliegt of overnacht aan beide kanten er iets bij.
Ben het wel enigszins met hem eens. Het is toch een behoorlijk lap tekst om iets 'makkelijks' uit te leggen.

In elk geval lukt het mij niet om een bestaande boeking aan mijn Accor account toe te voegen. Vorige keer toen ik de account aanmaakte toen lukte het wel. Boekingen via een derde partij. De bevestiging code van het hotel wordt niet geaccepteerd, evenals een Amdeus code en een specifieke hotel reserveringcode heb ik niet. Terwijl ik exact dezelfde informatie heb als bij mijn vorige boeking. Kortom, echt gebruiksvriendelijk is het niet.

Bij KLM is het wel simpel om bestaande boekingen toe te voegen gelukkig aan de Flying Blue profiel. Alleen wil de Android app nog wel eens alle informatie kwijtraken. Ook van eerdere boekingen of mag je ineens weer opnieuw inloggen. De website van KLM is ook een draak van een product om je boekingen mee te beheren (lees: kan niet). En zijn er ook 10 verschillende onduidelijke manieren om exact hetzelfde te doen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Houd er rekening mee dat bij de meeste hotel ketens geen punten worden uitgegeven als je via een 3e partij boekt. Geen idee hoe accor daar mee om gaat, maar bij de meeste hotels is het gebruik van een 3e partij genoeg om 0 punten te mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
Xandrios schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:51:
Houd er rekening mee dat bij de meeste hotel ketens geen punten worden uitgegeven als je via een 3e partij boekt. Geen idee hoe accor daar mee om gaat, maar bij de meeste hotels is het gebruik van een 3e partij genoeg om 0 punten te mogen ontvangen.
In mijn ervaring kan dat zelfs per label binnen een keten verschillen. Bij Raffles kreeg ik wel punten, bij Sofitel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Xandrios schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:16:

Ik snap eigenlijk niet waarom ze deze partnership bedacht hebben, of denken ze nu dat KLM/AF vliegers nu meer Accor gaan boeken? Ik was al Accor lid maar het programma stelt niet heel veel voor, vind het Marriott program veel meer waarde hebben maar in Europa hebben ze weinig properties. Daar is Accor wel sterk in maar eer dat je daar eens genoeg punten hebt om een keer een overnachting te boeken ben je heel veel nachtjes verder :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat geldt voor frequent flyers evengoed, tenzij je veel business of op de zaak vliegt tikt dat niet zo snel aan.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Qua security: Schiphol is echt een walk in the park vergeleken met Manchester.

Staan te schreeuwen naar je. Ze hebben een body scan maar toch moet alles af incl schoenen. Alles in aparte bakken als het een stekker heeft.

Geneuzel met vloeistoffen. Zelfs mijn astma inhaler moest in een aparte bak.

Ik had 1 stuk handbagage bij me maar eindigde met 6 bakken met spullen er in.

Wat een takke ervaring daar.

Voordeel bij aankomst is wel dat als je een ID kaart hebt en geen paspoort je echt zo door kan lopen richting douane. Terwijl de rij voor paspoorten super lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Barrycade schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:18:
Voordeel bij aankomst is wel dat als je een ID kaart hebt en geen paspoort je echt zo door kan lopen richting douane. Terwijl de rij voor paspoorten super lang is.
Hoe dat zo? Ik weet alleen dat je op sommige vliegvelden zelf je paspoort kunt scannen, wat soms sneller gaat. Wat is dan verder het verschil in behandeling tussen ID of paspoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

prijk schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:51:
[...]

Hoe dat zo? Ik weet alleen dat je op sommige vliegvelden zelf je paspoort kunt scannen, wat soms sneller gaat. Wat is dan verder het verschil in behandeling tussen ID of paspoort?
Begreep het ook niet, maar volgens UK collega is het omdat dat mensen met Paspoort beter worden gecontroleerd op Visa etc.

Controle van ID gaat gewoon via grenscontrole medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Barrycade schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:32:
[...]

Begreep het ook niet, maar volgens UK collega is het omdat dat mensen met Paspoort beter worden gecontroleerd op Visa etc.

Controle van ID gaat gewoon via grenscontrole medewerker.
huh?
Bedoel je dat je met ID kaart niet in de zelfscan paspoort rij hoeft en daardoor sneller bent?
Mijn ervaring is juist dat de zelfscanner sneller zijn dan een rij voor een douane ambtenaar..

Ik reis regelmatig met een collega met een US paspoort en moet dan 9 van de 10 keer op hem wachten omdat hij in de niet EU rij moet.. terwijl ik zo door de scanner ben..

Zeker nu ik een nieuw paspoort heb lijken die scanners sneller geworden te zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 14:29
Wat ik nog weet van een aantal keer op Stansted vliegen is dat je met paspoort in de self service rij moet, terwijl je met een ID naar handmatige controle moet. Het was op Stansted soms heel druk bij die self service rij (omdat die apparaten niet goed altijd even goed werken) terwijl er niemand stond bij de de handmatige controle. Aangezien ik ook meestal reis met zowel mijn paspoort als ID kaart heb ik ook meerdere keren de self service rij vermeden om sneller te zijn.

Het zal per vliegveld verschillen in de UK, maar op Standsted komen niet veel mensen van buiten de EU dus de meeste mensen zullen in de rij voor de self service moeten.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 15:19
Halldor schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:00:
Vandaag mijn eerste vlucht met een charter maatschappij (TUI Belgium). Gelijk 3 uur en 15 minuten vertraging te pakken bij vertrek :(. Nu hopen dat bij aankomst dit ook het geval is :p

Normaal maak ik enkel gebruik van lijndienst vluchten.

Edit: bij aankomst net meer dan 3 uur vertraging. Na thuiskomst eens een claim indienen.
Ik krijg deze afwijzing:
Bij het vertrek vanaf BRU werden er restricties van de luchtverkeersleiding (ATC) opgelegd waardoor een extra vertraging is ontstaan van 22 minuten. De duur van de vertraging door overmacht mag van de aankomstvertraging worden afgetrokken en komt hiermee uit onder de 3 uur waardoor het recht op compensatie vervalt.
Iemand een idee of de restricties van ATC openbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Halldor schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:54:
[...]

Ik krijg deze afwijzing:

[...]

Stuur me een PB met datum en vluchtnummers. Zal even checken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:10:

Super professionele goed voorbereide kapers zullen er nog steeds doorheen kunnen glippen wellicht (hoewel dat in 2001 in de US voor het laatst was), maar zeker de gelegenheidskapers zijn vrijwel uitgebannen door de security.
Professionele kapers zijn er bijna niet. Dat is als professionele zelfmoordterroristen. Ze kunnen het trucje maar een keer doen. Ofwel landen ze ergens en worden ze opgepakt / omgebracht ofwel crashen ze. Naar een ander land bevriend land vliegen is er haast niet bij, dan haal je als land zoveel shit op je dat je de kapers liever als nog oppakt. Ze zouden nog met zelf uitgeroepen staatjes (ISIS?) samen kunnen werken of voor het landen eruit springen maar dat is vziw nog niet voorgekomen (want heel veel moeite en heel weinig profit).

/rant over
Het is mij wel opgevallen dat bepaalde vliegvelden steeds op dezelfde dingen reageren. Zo vraag ik op Schiphol altijd of m'n BT headset apart door de scanner moet, steevast hoeft dat niet, alleen de laptop. Vervolgens door de body scan en dan vraagt met van wie mijn tas is. Daar zit namelijk steeds iets raars in. (Wellicht lijkt een deel van de oorschelp op semtex?) Vervolgens laat ik het zien, ze friemelen er een beetje mee, soms nog een teststrip en dan blijkt het geen semtex te zijn en mag het mee.

In Bangkok is diezelfde headset nooit een probleem. Daar is men gefocust op de powerbank. Die wordt er daar steevast uitgevist (ook als ik hem mooi wegstop) en dan wil men het labeltje lezen. Dat labeltje is al vervaagd en dat duurt steeds een paar minuten voordat ze opgeven en me weer doorlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:42
Halldor schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:54:
[...]

Ik krijg deze afwijzing:

[...]

Toevallig zat ik daar net naar te kijken:

Brussels Airspace Closure
Valid From 21/06/2019
Until 22/06/2019
Released 21/06/2019 11:47
BRUSSELS AIRSPACE CLOSURE TONIGHT 21 JUNE FROM 2330 UNTIL 0230 AS
INDICATEDBY THE NOTAM BELOW.
ZERO RATE APPLIED DUE TO STAFF SHORTAGE
.
(A2181/19 NOTAMN
Q) EBBU/QSCLT/IV/NBO/E /045/245/5026N00544E064
A) EBBU B) 1906212330 C) 1906220230
E) BRUSSELS ACC SECTORS HULDENBERG, EAST LOW, EAST HIGH AND
LUXEMBOURG CLSD DUE TO STAFF SHORTAGE. EMERG FREQ ARE WATCHED)
.
MODERATE TO HIGH DELAYS
.
NMOC BRUSSELS
Bron: Eurocontrol

In dezelfde categorie: iemand enig idee waarom deze EasyJet-vlucht via de UK naar NL vliegt? Ik kan het niet op de Eurocontrol website vinden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oiPDr68.png

[ Voor 10% gewijzigd door oohh op 22-06-2019 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 15:19
oohh schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:14:
[...]

[...]

In dezelfde categorie: iemand enig idee waarom deze EasyJet-vlucht via de UK naar NL vliegt? Ik kan het niet op de Eurocontrol website vinden.
[Afbeelding]
Ik vloog op 24-05, dus bovenstaande was niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[...]

[...]

[Afbeelding]
Dat is een NOTAM, notice to airmen, en geeft niet (direct) de reden aan voor vertraging. Eurocontrol geeft regulaties af om de capaciteiten in bepaalde luchtruim te waarborgen (bijv op basis van de NOTAM die je postte). Als je een vluchtplan indient, dan worden hier de regulaties op toegepast en de vertraging per vlucht berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
PWM schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:00:
Fullfare heeft toch wel voordelen. Ik had 2 crosstickets waarvan ik de heenvlucht al gehad had. De retouren bleek ik van de week niet meer nodig te hebben wegens veranderende plannen. Kreeg gewoon het geld teruggestort van KLM. Maar goed, je betaalt natuurlijk ook wel fors meer.

[...]

Hoe was het? Ik moet naar Dublin en zie dat de beste tijd voor mij gevlogen word door Stobart. Als ik echter reviews lees is het niet best.
Al met Stobart gevlogen? Ben nu ook naar tickets voor over een paar weken te kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nope. In ga morgen, maar besloten Air Lingus te nemen na het doorlezen van de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
PWM schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:27:
Nope. In ga morgen, maar besloten Air Lingus te nemen na het doorlezen van de reviews.
Ik ben maar voor de cityhopper vlucht gegaan. Kwam ook wel goed uit en die Embraer is ook fijner dan een 737 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
MrMonkE schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:33:
[...]

Lijkt me een red-flag.
Ik pap áltijd aan met security en ben nog _nooit_ gechecked. Niet in Europa, niet in Azie. Wacht, in Australie wel maar dat kwam omdat ik 60 bikinis in m'n bagage had en binnen kwam op een toeristenvisum he-he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
majic schreef op zondag 23 juni 2019 @ 20:52:
[...]

Ik pap áltijd aan met security en ben nog _nooit_ gechecked. Niet in Europa, niet in Azie. Wacht, in Australie wel maar dat kwam omdat ik 60 bikinis in m'n bagage had en binnen kwam op een toeristenvisum he-he.
[mierenn**kmodus]
Dat laatste was de douane ("customs"), die doet weer andere dingen dan de security...
[/mierenn**kmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

[...]

[Afbeelding]
Om de brussels en paris zone te vermijden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik begrijp nog steeds niet goed welke segments bij miles and more wel of niet tellen. Ik heb in mijn account 9 segmenten met award miles. Maar voor mijn status heb ik maar 7 segmenten. Ik kan mij voorstellen dat mijn trein segment bijvoorbeeld niet telt, maar dan zou ik op 8 moeten staan. Iemand die hier wat vreemds ziet?

Afbeeldingslocatie: https://dm2v0a.dm.files.1drv.com/y4mikvkcZ7xD-4Jbp5E9mJM1aZMITRphWmT2WK-la7_F805Tr6MzjnDI2i0So6ZUkvgVv8Y9DTjYUMlUChf9zJZPFSoVjivqrwQCxfb8t-lgZrEuM7QZ-xnMf2Cic3cG-irvOQRGbB6upxUuZUJSlM4jeBwrLoDH4w_TNu4GkuRVXprOxlAw4gvzgsXva4Rqv1-Q0LEKEcl162Ms8OUS43lIw?width=502&height=660&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zal de vlucht niet noemen om mensen niet in de problemen te krijgen, maar: Mijn collega werd vandaag door de bus afgezet in het Schengen gebied. Na zijn vlucht uit de UK.

Dit is de 2de keer dit jaar dat het gebeurt. Geen idee hoe het systeem erachter is, maar volgens mij is dit echt wel een redelijk issue.

Ik heb heb het zelf vorig jaar ook gehad, toen had de chauffeur mazzel dat een wakkere passagier hem erop wees voor de deuren open waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06
TheDirk schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:26:
[...]

Heb zojuist een account bij Accor aangemaakt en deze gekoppeld. Ben benieuwd of ik nu voor m'n eerstvolgende vlucht - zonder hotel te boeken of iets - 5 extra XP krijg, of dat het pas geldt voor nieuwe boekingen vanaf nu. Ga wel een nachtje naar Accor uitwijken als dat werkelijk 5XP waard is.
Ik heb de accounts ook gekoppeld en gisteren vlucht AMS-LHR gemaakt en Ibis hotel geboekt. Vooralsnog alleen de normale 5 XP van de vlucht maar misschien duurt het even... Kan ook zijn dat het inderdaad niet geld voor een vlucht die al eerder geboekt was maar ik wacht het eventjes af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
swtimmer schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:41:
Ik begrijp nog steeds niet goed welke segments bij miles and more wel of niet tellen. Ik heb in mijn account 9 segmenten met award miles. Maar voor mijn status heb ik maar 7 segmenten. Ik kan mij voorstellen dat mijn trein segment bijvoorbeeld niet telt, maar dan zou ik op 8 moeten staan. Iemand die hier wat vreemds ziet?

[Afbeelding]
SAS-vluchten tellen niet mee voor je Miles&more segmenten. Dat en je trein-segment dat niet telt, en je komt op 7.

Je krijgt bij Miles&More alleen segmenten bij de volgende airlines (ook al verdien je bij andere wel punten): Adria Airways, Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Eurowings, LOT Polish Airlines, Luxair, Lufthansa en SWISS

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel op 25-06-2019 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:37:
[...]

Professionele kapers zijn er bijna niet. Dat is als professionele zelfmoordterroristen. Ze kunnen het trucje maar een keer doen. Ofwel landen ze ergens en worden ze opgepakt / omgebracht ofwel crashen ze. Naar een ander land bevriend land vliegen is er haast niet bij, dan haal je als land zoveel shit op je dat je de kapers liever als nog oppakt. Ze zouden nog met zelf uitgeroepen staatjes (ISIS?) samen kunnen werken of voor het landen eruit springen maar dat is vziw nog niet voorgekomen (want heel veel moeite en heel weinig profit).
Misschien moet je je toch even inlezen in de vliegtuigkapingen van de jaren 60/70. Er waren diverse terreurorganisaties die het toch echt vrij professioneel aanpakte (voor die tijd). Alles wat je zegt dat niet voor kan komen gebeurde toen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:28:
[...]

Misschien moet je je toch even inlezen in de vliegtuigkapingen van de jaren 60/70. Er waren diverse terreurorganisaties die het toch echt vrij professioneel aanpakte (voor die tijd). Alles wat je zegt dat niet voor kan komen gebeurde toen wel.
Klopt, dit ging dan ook meer over de huidige situatie. Toen er alleen een gordijntje was en je met een paar man de boel kon overmeesteren is er nu niet meer bij. Toch kan het natuurlijk wel met wat organisatie (er tussen glippen als de cockpitdeur opengaat).

Mijn punt is meer dat je er niet veel aan hebt. Een gebouw invliegen à la 911 is er niet meer bij, dan wordt je voor die tijd wel uit de lucht geschoten. Naar een ander land uitwijken is ook moeilijk, landen zitten daar niet op te wachten, payout is minimaal (zeker vergeleken met andere georganiseerde misdaad) en het risico is veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
Binnenkort vlieg ik vanaf CGN met Eurowings (dat weer van Lufthansa is), vlucht rechtstreeks geboekt via Eurowings. Nu heb ik mijn FB platinum gematched met United en daardoor nu ook Premier Platinum status daar. Weet iemand welke voordelen dan gelden bij Eurowings en of er een lounge is op CGN?

En als laatste: ik reis met 3 kinderen dus mocht er iemand ervaring hebben met toegang tot de lounge voor de extra 2 (1 gast zou dan sowieso mogen) op basis van vriendelijk vragen dan hoor ik het graag ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Eurowings is niet deel van star alliance, dus geen voordelen bij Eurowings met United FF kaart. Mogelijk, mischien, dat je met een Lufthansa Miles&More enkele voordelen krijgt - maar met andere FFP's is de kans erg klein.

Er is een uitzondering voor United. Lijkt erop dat je geluk hebt:
https://www.lufthansa.com/de/en/lounge-types-and-access
NB: Passengers who have a Star Alliance Gold card only have access to Lufthansa’s Senator and Business Lounges if they are customers of United Airlines (UA) or All Nippon Airways (NH). This is irrespective of the fare they have booked.
De lounge, maar let op de locatie:
https://www.loungebuddy.c...nge-terminal-2-K4vL0E3I1e
Passengers flying with Lufthansa, Germanwings and Austrian Airlines from T1 can access the lounge but must first check-in T1 (Boarding Pass required) before proceeding to T2. Follow signs 'D Terminal 2', and proceed through Security Checks. Please allow sufficient time (approx.60 minutes) to reach the gate as when leaving the lounge you have to pass Security Checks again in T1.

[ Voor 119% gewijzigd door Xandrios op 25-06-2019 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd1 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:44:
[...]

Klopt, dit ging dan ook meer over de huidige situatie. Toen er alleen een gordijntje was en je met een paar man de boel kon overmeesteren is er nu niet meer bij. Toch kan het natuurlijk wel met wat organisatie (er tussen glippen als de cockpitdeur opengaat).

Mijn punt is meer dat je er niet veel aan hebt. Een gebouw invliegen à la 911 is er niet meer bij, dan wordt je voor die tijd wel uit de lucht geschoten. Naar een ander land uitwijken is ook moeilijk, landen zitten daar niet op te wachten, payout is minimaal (zeker vergeleken met andere georganiseerde misdaad) en het risico is veel te groot.
deze mensen gaat het niet om het geld, maar om media aandacht. Ik denk dat je met het kapen van een vliegtuig toch wel op alle voorpagina's staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
swtimmer schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:41:

[Afbeelding]
Welk status programma?
De regels zijn overal anders. Bij Flying blue telt het bijvoorbeeld alleen als je met een aangesloten maatschappij vliegt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Het Premium Membership van InsideFlyer is live, kost 59.95 per jaar.

Maar het valt mij erg tegen, je betaald voor een kortingskaart zodat je op andere plekken ook weer abonnementen moet kopen (met korting).
Als er toevallig iets bij zit wat je toevallig toch wilt is het prima, maar het bied je verder weinig extra's.

https://insideflyer.nl/premium-membership/

Ik skip 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

RocketKoen schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:10:
[...]

Welk status programma?
De regels zijn overal anders. Bij Flying blue telt het bijvoorbeeld alleen als je met een aangesloten maatschappij vliegt.
Antwoord staat dus hierboven. Ik spaar mijn miles binnen Lufthansa en krijg dus wel award miles maar geen segmenten als ik SAS vlieg. De trein ging ik sowieso al vanuit dus dan klopt het dat mijn 9 segmenten maar 7 waard is. Zal dus de volgende keer zorgen dat ik de SAS vluchten via codeshare boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:08
Bender schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:27:
Het Premium Membership van InsideFlyer is live, kost 59.95 per jaar.
Het is vooral interessant voor de mensen die in één keer door willen naar FB Gold. Voor 60 euro en een XP run van 90XP (~450 euro naar BLL of TRF) ben je er. Anders heb je in een jaar 280XP nodig, dat zou een veelvoud kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Timmy op 26-06-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Laatst online: 12-09 20:57
Evianon schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:25:
Er zijn best wel weer veel airlines met metalen bestek in economy de laatste tijd, Finnair, Singapore, Cathay, Qatar, vast nog een hoop meer. Maakt een economy maaltijd wel een stuk prettiger.
Garuda heeft ook metaal bestek in de EC voor de plebs ;)

Morgenavond weer naar huis toe. Eerst Semarang - Jakarta (GA-247) en vervolgens Jakarta - Amsterdam (GA-88). Aan de ene kant wel fijn zo'n directe vlucht van Jakarta naar Amsterdam maar aan de andere kant is het wel een lange zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Timmy schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:56:
[...]

Het is vooral interessant voor de mensen die in één keer door willen naar FB Gold. Voor 60 euro en een XP run van 90XP (~450 euro naar BLL of TRF) ben je er. Anders heb je in een jaar 280XP nodig, dat zou een veelvoud kosten.
Hoe kom je aan 90XP voor ~450€?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ChiLLeR schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:11:
[...]

Hoe kom je aan 90XP voor ~450€?
dus-ams-cdg-bll 15+15+15 x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
mrsar schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:17:
[...]

dus-ams-cdg-bll 15+15+15 x2
Haha ok :D Niet dat ik het nodig heb maar vroeg het me af.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
Normaal gesproken "bewaar" ik voor 24 uur nog wel eens een vliegticket in de KLM app, om die vervolgens later te boeken. Het valt me nu op dat deze "save fare" optie nergens meer te vinden is. Weet iemand of deze functie (permanent) is verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:23
Leetness schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 23:26:
Normaal gesproken "bewaar" ik voor 24 uur nog wel eens een vliegticket in de KLM app, om die vervolgens later te boeken. Het valt me nu op dat deze "save fare" optie nergens meer te vinden is. Weet iemand of deze functie (permanent) is verwijderd?
Van de week nog gebruikt voor een intercontinentale vlucht - voor een Europese vlucht kreeg ik de optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:47
Hallo, ik heb een vraag en zou graag jullie advies horen.

Over enkele weken vertrek ik voor vakantie naar de Azoren. Ik vlieg heen met TAP Air, de enige optie. Nu is het verboden om drone mee te nemen als handbagage, toch zou ik graag mijn Phantom 4 Pro meenemen.

Ik heb zelf weinig gevlogen, en altijd met alleen handbagage. Deze keer zal ik sowieso ruim bagage hebben. Online zijn er veel horrorverhalen te vinden over hoe met bagage omgegaan word. Is het te doen om de Phantom in een koffer in te checken? Het plan is om de originele doos in een harde koffer te doen en deze rondom van kleding te voorzien. Of heeft dit alsnog geen kans van overleven?

Jullie input is welkom, alvast bedankt!

Edit: ik ben aan het kijken naar bagage verzekering.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakertjee op 30-06-2019 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

tweakertjee schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:50:

Over enkele weken vertrek ik voor vakantie naar de Azoren. Ik vlieg heen met TAP Air, de enige optie. Nu is het verboden om drone mee te nemen als handbagage, toch zou ik graag mijn Phantom 4 Pro meenemen.

Ik heb zelf weinig gevlogen, en altijd met alleen handbagage. Deze keer zal ik sowieso ruim bagage hebben. Online zijn er veel horrorverhalen te vinden over hoe met bagage omgegaan word. Is het te doen om de Phantom in een koffer in te checken? Het plan is om de originele doos in een harde koffer te doen en deze rondom van kleding te voorzien. Of heeft dit alsnog geen kans van overleven?

Ik heb samen met mijn toenmalige echtgenote 24 flessen Madeira van het gelijknamige eiland meegenomen en er is er niet één gebroken, dus het zou moeten kunnen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.,mnb

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
Freee!! schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:54:
[...]

Ik heb samen met mijn toenmalige echtgenote 24 flessen Madeira van het gelijknamige eiland meegenomen en er is er niet één gebroken, dus het zou moeten kunnen.
Ah, bedankt voor je reactie!
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:55:
Waarom zou de drone niet mee mogen in handbagage?
Sterker nog. De batterijen mogen mits niet groter dan toegestaan alleen maar in handbagage.
Dit is bijna voor alle vliegmaatschappijen het geval, helaas niet voor TAP Air, zie:
https://www.flytap.com/en...rous-goods?accordionid=18

Ik kan natuurlijk de drone proberen mee te nemen als handbagage. Het is mij alleen niet duidelijk hoe vaak de handbagage bij de gate gecontroleerd word.

De batterijen neem ik mee in LIPO safebags, het is dus volledig veilig om de drone in de handbagage mee te nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakertjee op 30-06-2019 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Als het piepschuim nog in de doos zit, zou ik me er geen zorgen over maken. Op die manier zou hij ook op de post gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
GlowMouse schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:59:
[...]

Als het piepschuim nog in de doos zit, zou ik me er geen zorgen over maken. Op die manier zou hij ook op de post gaan.
Ik heb inderdaad de originele styrofoam case, die wil ik dan in de grotere koffer doen en rondom voorzien van kleding. Geen idee hoe PostNL omgaat met pakketjes, dat zal vast niet veel beter zijn. Goed punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.,m

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 00:02:
Ik had het idd net opgezocht.

Heb ze met bosjes door de xray op Schiphol gehad,
En ik heb nog nooit een drone gestopt.

1 keer een persoon met 7 batterijen, maar goed verpakt.
Na overleg met de captain geen probleem, ritje in de cockpit.

Wat is een drone meer dan een laptop of camera.
Wat maakt het verschil...

Nou ja. Is zeker weten besloten op een niveau waar beter betaald wordt
Fijn dat te horen. Security is niet waar ik me druk om maak. Ik zorg dat ik de accu’s goed verpak (LIPO safe bag). Als ik de drone als handbagage mee zou nemen heb ik alleen een probleem als de rugzak gecontroleerd word bij de gate.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakertjee op 01-07-2019 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Vraagje over EU261... Ik heb het nog nooit nodig gehad tot vandaag.

Vlucht van A naar B is dusdanig laat dat de (ruime) connectie naar C gemist is. Allemaal op een enkele boeking, één verkopende en uitvoerende airline.

Airline herboekt pax op latere vlucht naar C, maar aankomst is dik 4 uur later dan origineel gepland. Dat is toch gewoon compensatie of op z’n minst eten en drinken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Propane schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:02:
Vraagje over EU261... Ik heb het nog nooit nodig gehad tot vandaag.

Vlucht van A naar B is dusdanig laat dat de (ruime) connectie naar C gemist is. Allemaal op een enkele boeking, één verkopende en uitvoerende airline.

Airline herboekt pax op latere vlucht naar C, maar aankomst is dik 4 uur later dan origineel gepland. Dat is toch gewoon compensatie of op z’n minst eten en drinken?
Dat hangt af van de reden van de vertraging (behalve voor wat eten/drinken betreft), van de airline en van de landen A, B en C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:13
@Propane Neem zelf contact op met de maatschappij. Veel maatschappijen hebben hier een een speciaal online (contact)formulier voor. Pas als echt niets lukt kun je een claimburo inschakelen. Die snoepen wel 30-40% van je claim af, maar dan heb je toch nog iets.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
GlowMouse schreef op maandag 1 juli 2019 @ 07:18:
[...]

Dat hangt af van de reden van de vertraging (behalve voor wat eten/drinken betreft), van de airline en van de landen A, B en C.
Alles EU, geen overmacht. Gaat in dit geval om een reis genoot, ik kon nog net m’n vlucht halen naar bestemming D :P . De airline zegt “Nope, niets geen eten of drinken, en je mag blij zijn dat we je gratis herboeken”.

En dit zou de meest punctuele airline zijn... ik vlieg ze in ieder geval niet meer en er gaat zeker een klacht die kant op als ik eenmaal wat slaap heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:29

Garyu

WW

Propane schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:09:
[...]

Alles EU, geen overmacht. Gaat in dit geval om een reis genoot, ik kon nog net m’n vlucht halen naar bestemming D :P . De airline zegt “Nope, niets geen eten of drinken, en je mag blij zijn dat we je gratis herboeken”.

En dit zou de meest punctuele airline zijn... ik vlieg ze in ieder geval niet meer en er gaat zeker een klacht die kant op als ik eenmaal wat slaap heb gehad.
Lijkt me straightforward 261 dan. Er zijn natuurlijk overmacht situaties die roet in het eten zouden kunnen gooien maar in principe heb je helemaal gelijk.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:24

Edit: ik ben aan het kijken naar bagage verzekering.
Geinig ik ook.

[ Voor 8% gewijzigd door vj_slof op 01-07-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
vj_slof schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:02:
[...]

Geinig ik ook. Volgens de regels van TAP is het toegestaan een drone in handbagage mee te nemen volgens deze link: https://www.flytap.com/en...rous-goods?accordionid=18
Waar kijk je precies?
2. Batteries and equipment containing batteries or fuel
8. Drones
In carry-on luggage: not allowed;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:24
GlowMouse schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:03:
[...]

Waar kijk je precies?
2. Batteries and equipment containing batteries or fuel
8. Drones

[...]
never mind krom
gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
Verwijderd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 00:16:
Ik heb alleen in nederland ervaring.

De KLM (als voorbeeld) controleert niet de inhoud van een tas.
Ze controleren primair of de tas/koffer voldoet aan de maat en gewicht.

Wat er in zit is niet van belang. De tas is door de veiligheids controle gekomen en is dus veilig. Ik zou ook eigenlijk niet weten waarom de afhandeling van tap jou tas aan de gate gaat controleren

PS. Je vliegt van uit Nederland?
Ik vlieg vanaf Brussel, dan een paar dagen stop in Lissabon. Vanaf Lissabon door naar Ponta Delgada. Dus 2 incheck momenten bij TAP Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
bommel schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:59:
[...]

Ik heb de accounts ook gekoppeld en gisteren vlucht AMS-LHR gemaakt en Ibis hotel geboekt. Vooralsnog alleen de normale 5 XP van de vlucht maar misschien duurt het even... Kan ook zijn dat het inderdaad niet geld voor een vlucht die al eerder geboekt was maar ik wacht het eventjes af...
Heb je de extra XP uiteindelijk gekregen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakertjee schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:06:
[...]

Ik vlieg vanaf Brussel, dan een paar dagen stop in Lissabon. Vanaf Lissabon door naar Ponta Delgada. Dus 2 incheck momenten bij TAP Air
Wat je even kan kijken is of er van de luchthaven waarvan je vertrekt andere vluchten van andere maatschappijen gaan, en hun voorwaarde.

Als nu bv van de zelfde luchthaven 90% geen moeite heeft met drones. Dan is de kans op gestopt te worden door security erg klein.
En zolang je tas aan de eisen van maat en gewicht voldoet heeft de afhandeling niks in je tas te zoeken.( Mijn mening, maar ze gaan echt niet elke tas doorzoeken om te kijken of er stiekem drones aanboord gesmokkeld worden.)

Als je van de buitenkant ziet dat het drone is kan dit natuurlijk wel anders aflopen.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
Leetness schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:11:
[...]

Heb je de extra XP uiteindelijk gekregen? :)
Vooralsnog niet, zowel niet de extra xp van de vlucht en ook niet die voor de overnachting

Update 4-7: Toevallig net gekeken in KLM app en er zijn 5 XP en aantal miles vanuit accor bijgeschreven

[ Voor 17% gewijzigd door bommel op 04-07-2019 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 16-04-2020 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
Cocytus schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:55:
[...]

Het kan erger. Mijn baas had zijn vlucht omgeboekt, maar bij inchecken bleek business class op die vlucht overboekt - hij mocht mee, maar in economy. Toen bleek er na opstijgen gewoon een vrije plaats te zijn omdat iemand niet was komen opdagen, maar hij moest in economy blijven zitten - naast een krijsende baby. KLM (/ Delta) heeft geweigerd zijn fare (~€5000) terug te betalen. To add insult to injury kreeg hij Flying Blue XP voor economy. True story.
Collega heeft ook zoiets gehad. Maar hij boarde laat. Zag dat zijn originele stoel nog leeg was. En hij is gaan zitten. Hij had immers ook zijn thuis uitgeprinte boarding pass van de originele stoel nog.
Later van KLM het verschil in de tarieven terug gehad. Helaas wel ook xp en miles voor de economy stoel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik kreeg net een halve hartverzakking..
Microsoft outlook calendar stuurde een email: 'Your flight to Amsterdam is tomorrow. Consider checking in'
Ik: huh ben ik een meeting vergeten??
Ik in mijn werk agenda gekeken, en daar stond niks in..

Even zoeken op de booking code en daar bleek dat ik in mei geboekt had.. en toen begon het te dagen.. ik had toen idd per ongelijk geboekt voor juli ipv juni.. dat was gefixed, maar outlook had het nog in het systeem zitten.. voor de zekerheid even geprobeerd in te checken en dat lukt uiteraard niet..
Wel slim die reminders in outlook maar in dit geval had hij het wel mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Trouwens.. hoop dat dit niks ernstigs is: https://www.mylondon.news...h-airways-flight-16526557

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

16:56
Vicky Munro
Plane has landed

The flight has now landed back at Heathrow Airport.
uit je eigen link :+ je internet zit in een verkeerde tijdzone haha.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 03-07-2019 18:48 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChiLLeR
De miles+points integratie tussen Accor en KLM werkt, afgelopen weekend 3 nachten in Mama Shelter geslapen en zie hier 5XP toegevoegd en 789miles.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WWdNfwq/Knipsel.jpg

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Werd net met mijn collega uit de rij gepikt. Waarom wij als reisgenoten zover uit elkaar zitten. Nog niet eerder gehad bij KLM.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Afgelopen week een retourtje Londen gedaan. Het lijkt er op dat BA de boardinggroups steeds strikter gaan handhaven, op de heenreis werd een aantal passagiers (onder ander een aantal dames met een pittig kapsel) uit boardinggroup 5 netjes aan de kant gezet omdat zei dachten dat ze ook bij group 1&2 hoorde. Dan hebben die boardingroups nog zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:39

Tijntje

Hello?!

PolarBear schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:05:
Afgelopen week een retourtje Londen gedaan. Het lijkt er op dat BA de boardinggroups steeds strikter gaan handhaven, op de heenreis werd een aantal passagiers (onder ander een aantal dames met een pittig kapsel) uit boardinggroup 5 netjes aan de kant gezet omdat zei dachten dat ze ook bij group 1&2 hoorde. Dan hebben die boardingroups nog zin.
Dat zou KLM ook moeten gaan doen :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:08:
Werd net met mijn collega uit de rij gepikt. Waarom wij als reisgenoten zover uit elkaar zitten. Nog niet eerder gehad bij KLM.
Mooi moment om het ancillary-beleid van KLM aan te halen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1 ... 83 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2