Sometimes you need to plan for coincidence
Vind het overigens echt slecht van KLM dat ze geen oplossing hiervoor vinden; een tijdelijke ruimte of wellicht een tegoedbon te besteden in de terminal. Nu weren ze mensen simpelweg, die volgens skyteam regels toegang hebben. Althans, dat kunnen ze...zal wel afhankelijk zijn van hoe druk het is..
Anyone?
[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 20-03-2019 18:38 ]
Als je er om vraagt krijg je een voucher voor toegang tot de Aspire lounge. Maar of je daar blij van word .....Xandrios schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:27:
Thanks. Das wel jammer inderdaad...hopelijk gaat het goed.
Vind het overigens echt slecht van KLM dat ze geen oplossing hiervoor vinden; een tijdelijke ruimte of wellicht een tegoedbon te besteden in de terminal. Nu weren ze mensen simpelweg, die volgens skyteam regels toegang hebben. Althans, dat kunnen ze...zal wel afhankelijk zijn van hoe druk het is..
Voor doordeweeks is dat helemaal niet gek, maar voor zondag zou ik rustig een half uurtje later gaan. Maar als de rest van je familie daar zenuwachtig van wordt zou ik een gevalletje "pick your battles" toepassen en om 1800 bij de Starbucks een lekkere koffie bestellen.FastFred schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:36:
Aanstaande zondagavond gaat m'n zusje om 20:00 vanuit Eindhoven naar Dublin. Hoe laat zouden jullie aanwezig zijn? Zonder files is het anderhalf uur rijden naar Eindhoven, in de familie app willen ze om half 5 's middags wegrijden, dan zijn we om 6 uur daar, dat lijkt me behoorlijk overdreven.
Anyone?
Business suites zijn doorgaans te krap om echt hoge deuren toe te passen. In First werkt dat wel maar in business voel je je al snel opgesloten.Dreamvoid schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:24:
Als ze hoger zijn dan krijg je ws teveel het 'toilet hokje' gevoel.
De keuze van BA om een reverse herringbone seat te combineren met suite-deuren vind ik wel slim. In de Delta One suites zit de helft van de stoelen direct tegen de deur aan. Ik vond dat best wel krap overkomen in de ligstand, zeker omdat je benen ook al grotendeels verdwijnen onder de stoel voor je. Veel privacy, maar ook wel erg knus.

Mijn vrouw had de stoel waarbij de opbergruimte tussen de deur en de stoel zat, die voelt minder krap aan. De schuine opstelling van BA lijkt me ook wat ruimtelijker.
Dit is wellicht nog wel geinig voor de mensen die er wat Avios tegenaan willen gooienInitially, the A350 will fly short-haul between London and Madrid (MAD) for crew to familiarize themselves with the aircraft and new product.
[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 21-03-2019 13:29 ]
Sinds wij reizen met een baby gaat dat ook wat makkelijker. Ik was onlangs vergeten m'n Tupperware flesje leeg te drinken (die gooi je ook niet zomaar weg) dus bood al m'n verontschuldiging aan. Was geen probleem, want ze zien het gewoon als babyvoeding. Wordt even gescand in de Liquid Scanner en dan mag 'ie meeBounceCloud schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:23:
Bijzonder efficiënt en vriendelijke beveiliging op BVC: water mag je gewoon meenemen zolang je er maar een paar slokken van neemt voor hun neus en je de fles door de scanner laat gaan
In meer landen maken ze er niet zo'n groot probleem van. Ik kwam paar jaar geleden nog een flesje drinken tegen bij thuiskomst, we vlogen toen vanaf LPA. Zelfs op TLV geen problemen met water (bekenden overigens wel met een nagelschaartje).
[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 21-03-2019 13:37 ]
Nog een optie voor iemand die wel eens lie-flat business will proberen: Met Air-Europe naar Madrid. Deze vliegt 1x per dag met een 787. Ik heb deze zelfs voor 300,- een keer weten te boeken retour. KLM rekende 280,- voor economy.Daniel schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:28:
[...]
Dit is wellicht nog wel geinig voor de mensen die er wat Avios tegenaan willen gooien
Let wel op dat je op veel prijzen geen miles krijgt.(O geloof ik )PWM schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:36:
[...]
Nog een optie voor iemand die wel eens lie-flat business will proberen: Met Air-Europe naar Madrid. Deze vliegt 1x per dag met een 787. Ik heb deze zelfs voor 300,- een keer weten te boeken retour. KLM rekende 280,- voor economy.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik was aan het kijken of die A350-vlucht al te vinden was, en het blijkt dat op de route LHR-MAD twee vluchten (BA0460 en BA0461) nu al worden uitgevoerd met een 77W (en soms een 772)PWM schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:36:
[...]
Nog een optie voor iemand die wel eens lie-flat business will proberen: Met Air-Europe naar Madrid. Deze vliegt 1x per dag met een 787. Ik heb deze zelfs voor 300,- een keer weten te boeken retour. KLM rekende 280,- voor economy.
Ik vermoed dat dat de vlucht is waar de A350 op gaat uitkomen. Laagste tarief dat ik ben tegengekomen is 110 pond enkele reis. De 77W heeft zelfs First aan boord maar die stoelen kon ik niet selecteren.
Hoop was al weg sinds vanmiddag 13h20.... Kijken of ze hem later refreshen en/of dat de andere allianties op een of andere manier antwoordenPiet91 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:44:
British Airways heeft veel Noord-Amerikaanse steden in Business Class in de aanbieding voor komende zomer: https://www.secretflying....from-only-e918-roundtrip/
[ Voor 7% gewijzigd door Grouchy op 21-03-2019 19:17 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
https://thepointsguy.com/...can-premium-seats-ranked/
Denk niet dat veel mensen klachten hebben als ze voor 1000EUR business vliegen naar Texas of zelfs naar de westkust
[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 21-03-2019 19:51 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Ook veel Finnair bijv. naar LAX met eenGrouchy schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:50:
Vaak niet, veel is operated door AA, van Super Diamond tot Zodiac Reverse herringbone stoelen. Mag de pret niet drukken.
Denk niet dat veel mensen klachten hebben als ze voor 1000EUR business vliegen naar Texas of zelfs naar de westkust
A350. Vond nog wel het nodige aan opties voor ~1150 euro. Dat is gewoon een spotprijs
Als ik geen kind kreeg over ~anderhalve maand had ik het al geboekt. Was vorig jaar een kleine week in LA en heb me kostelijk vermaakt
[ Voor 11% gewijzigd door Daniel op 21-03-2019 20:27 ]
Zeker niet. Was vooral uit nieuwsgierigheidGrouchy schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:50:
Vaak niet, veel is operated door AA, van Super Diamond tot Zodiac Reverse herringbone stoelen. Mag de pret niet drukken.
YVR is er helaas al uit aan die tarieven
[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 21-03-2019 20:22 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
En voor mensen aan de goede kant van het land is LATAMs 787 vanaf FRA voor € 173 ook leuk, die is al jaren beschikbaar voor die prijs. AC Maple Leaf lounge in FRA en de Iberia lounges in MAD zijn ook een stuk beter dan wat je van Skyteam krijgt in AMS en MAD.PWM schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:36:
[...]
Ik wil idd wel proberen met wat Avios op een van de (of de inaugural als het uitkomt) BA A350 vluchten te komen in de suites, 15000 Avios + € 30 is een koopje. Maar volgens mij is hij nog niet ingeladen in de schemas en is er weinig bekend op "van augustus tot oktober" na.Daniel schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:28:
[...]
Dit is wellicht nog wel geinig voor de mensen die er wat Avios tegenaan willen gooien
Iberia vliegt ook al een tijdje met de A350 op MAD - LHR dus misschien daarmee terug.
Die zijn op MAD - LHR gereserveerd voor BA golds (en silvers denk ik) in business.De 77W heeft zelfs First aan boord maar die stoelen kon ik niet selecteren.
Volgens mij krijg je wel weinig miles maar wel 30XP. Niet verkeerd voor zo'n tripje.mrsar schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:20:
[...]
Let wel op dat je op veel prijzen geen miles krijgt.(O geloof ik )
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het is een stuk kleiner dan ik had verwacht, in feite één ruimte, en waarschijnlijk minder dan de helft van de aspire lounge qua grootte.
Ze openen om 5:30 en ik arriveerde om 5:45. Ze begonnen net met het bereiden van het ontbijt. Vrijwel lege tafels voor het eerste half uur.
Het aanbod was uiteindelijk harde broodjes (niet warm) met plakjes kaas en vlees, mini croissants of een soort van cinamon rolls. Er was ook yoghurt met fruit - hoewel het fruit er niet al te best uit zag.
De OJ was vrij snel op en het duurde een half uur voordat er nieuwe werd gebracht. In de tussentijd begon de lounge goed vol te lopen, met de meeste mensen aan de appelsap of tomatensap om 7AM
Beetje mixed gevoelens. Ontbijt was niet direct heel slecht, maar absoluut niet méér premium dan de aspire lounge ernaast. Ook borden ed zijn identiek aan aspire, en bestek op dezelfde manier in een 'grabbelbak' onder het aanrecht - waar iedereen dus met vieze handen in loopt te grabbelen.
Wellicht dat het aanbod met lunch beter is, maar voor ontbijt zou ik zeggen dat het identiek is aan aspire en daarmee een stukje slechter dan de crown lounge.
Op zoek naar een blauwe menubalk? https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/3188/
Klopt. Maar, heb nog nooit gezien dat een vlucht geen XP zou krijgen. Ik heb wel eens een 0 miles vlucht met 5 XP gekregen. Maar, of het inderdaad echt niet bestaat weet ik niet. Zeldzaam is het in ieder geval wel.CyBeR schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 00:53:
Krijg je überhaupt wel XP als je geen miles krijgt? Vroeger kreeg je dan toch ook geen segments?
Deze van Samsonite ziet er wel goed uit:
https://www.coolblue.nl/p...ech-rugzak-17-3-inch.html
[ Voor 21% gewijzigd door Halldor op 24-03-2019 21:06 ]
Of 17 inch past, geen idee, maar ik gebruik deze: https://douchebags.com/th...pack-jay-alvarrez-editionHalldor schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:06:
Iemand suggesties voor een rugtas voor het gebruik als handbagage voor tijdens zakelijk reizen? Minimaal 30l en ruimte voor een 17.3 inch laptop (soms heb ik een 15.6 inch laptop bij). Daarnaast wil ik de tas kunnen vastzetten op een rolkoffer.
Laptopvak binnenin, en met de banden aan de voorkant kan je het overal aan vast maken, ook aan m’n trolley.
Mijn vriendin en ik gebruiken deze Samsonite – Rewind – Laptop Rugzak met wieltjes 55/20Halldor schreef op zondag 24 maart 2019 @ 21:06:
Iemand suggesties voor een rugtas voor het gebruik als handbagage voor tijdens zakelijk reizen? Minimaal 30l en ruimte voor een 17.3 inch laptop (soms heb ik een 15.6 inch laptop bij). Daarnaast wil ik de tas kunnen vastzetten op een rolkoffer.
Valt net buiten de afmetingen als je 'm vol stopt en is te breed voor KLM, bij transavia past ie nogal net. Wel fijn ding omdat ie zowel trolliet en als rugzak te dragen is.
Maar net iets te groot (centimeter werk).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
BA flight lands in Edinburgh instead of Dusseldorf by mistake
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die is ook al in Vliegen, Techniek en achtergrond langsgekomen (en hoort eigenlijk in WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10).gambieter schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:01:
Dusseldorf, Edinburgh, what's the difference?
BA flight lands in Edinburgh instead of Dusseldorf by mistake
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
What happens in de HK stays in the HK. Tut tut.Freee!! schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:21:
Die is ook al in Vliegen, Techniek en achtergrond langsgekomen (en hoort eigenlijk in WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als ik nu opnieuw boarding pass download staat er op:
"Your passport and/or visa(s) must be checked at the airport
We are required by certain countries to check your travel documents before you fly. Please see a British Airways representative at the airport."
Waarschijnlijk random geselecteerd door de computer, gaan ze me ergens tegenhouden als ik met het eerste printje reis (handbagage)? Toevallig zie ik het nu, maar ik had het net zo goed niet kunnen zien.
Waar vlieg je heen?Cheesy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:16:
Lol, vanmorgen ingecheckt bij BA en boarding pass afgedrukt: "We have checked your travel documents which are all in order" staat er op.
Als ik nu opnieuw boarding pass download staat er op:
"Your passport and/or visa(s) must be checked at the airport
We are required by certain countries to check your travel documents before you fly. Please see a British Airways representative at the airport."
Waarschijnlijk random geselecteerd door de computer, gaan ze me ergens tegenhouden als ik met het eerste printje reis (handbagage)? Toevallig zie ik het nu, maar ik had het net zo goed niet kunnen zien.
Als je van een Schengenland naar de UK vliegt of vice versa dan word je paspoort altijd gecheckt..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
AMS-LHRToolkiT schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:18:
[...]
Waar vlieg je heen?
Als je van een Schengenland naar de UK vliegt of vice versa dan word je paspoort altijd gecheckt..
Uiteraard, maar niet door een BA-medewerker maar door de marechaussee.
Bij andere personen in dezelfde boeking staat de melding niet
Bij de gate checken ze waarschijnlijk ook je boarding card en passport..Cheesy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:20:
[...]
AMS-LHR
Uiteraard, maar niet door een BA-medewerker maar door de marechaussee.
Bij andere personen in dezelfde boeking staat de melding niet
We zien welToolkiT schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:22:
[...]
Bij de gate checken ze waarschijnlijk ook je boarding card en passport..
Wat ook appart is, is dat als je je stoel selecteerd en incheckt je een email met topic 'Confirmation of changes to Booking Reference: XXXXX' krijgt.. schrik daar dus niet vanCheesy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:25:
[...]
We zien welMaak me er ook niet druk over maar vind het proces erachter wel interessant.
Keuze wordt - tijdelijk - iets groter:PWM schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:03:
Helaas lukt het me maar niet om een goede route vanaf AMS te vinden dat ik eens met Delta in de A350 zit. Ik ga nu weer over MSP en ATL, beide A330.
https://www.routesonline....m-service-in-sepoct-2019/Delta Air Lines during the weekend of 24MAR19’s schedule update opened reservation for Airbus A350 service on Atlanta – Amsterdam route. From Atlanta, A350-900XWB will operate on 1 of 3 daily flights, from 01SEP19 to 25OCT19.
DL070 ATL1547 – 0555+1AMS 359 D
DL071 AMS0835 – 1152ATL 359 D
nieuws: Laptop met beschadiging of ontbrekend schroefje mag naar VS niet in h...
Kan iemand mij vertellen of die controle nog steeds zo 'streng' is? Ik reis over een aantal weken met Delta AMS > DTW > PHX en twee weken later PDX > AMS. Ik zou graag mijn laptop meenemen. Nou is mijn laptop al een aantal jaartjes oud en ontbreekt er één schroefje. Aan een paar andere schroefjes zou je kunnen zien dat die los zijn geweest (ivm RAM upgrade). Gaat dit een probleem vormen? Of voor de zekerheid toch maar niet meenemen of desnoods een andere laptop regelen?
Ik ben sinds dat bericht 10x in de US geweest. Ik heb nog nooit een controle gehad op dat vlak.TheBleeder schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:43:
Ik heb een vraag over het vliegen naar de USA met een laptop. Ik heb ooit dit nieuwsbericht gelezen:
nieuws: Laptop met beschadiging of ontbrekend schroefje mag naar VS niet in h...
Dat gezegd hebbende: Toen ik zag dat er een schroefje in mijn XPS mistte, heb ik die wel vervangen
Dank voor je snelle bericht. Dan ga ik voor de zekerheid maar eens opzoek naar een paar reserve schroefjesPWM schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:45:
[...]
Ik ben sinds dat bericht 10x in de US geweest. Ik heb nog nooit een controle gehad op dat vlak.
Dat gezegd hebbende: Toen ik zag dat er een schroefje in mijn XPS mistte, heb ik die wel vervangen
Als je er één mist dan is een schroefje is toch zo geregeld? In de praktijk zal het normaal zo'n vaart niet lopen, maar zeg nooit nooit. In AMS wordt je er af en toe uitgepikt en krijgt ie een swab op explosieven of ze maken hem eens een keer open om te kijken of ie werkt.TheBleeder schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:43:
Ik heb een vraag over het vliegen naar de USA met een laptop. Ik heb ooit dit nieuwsbericht gelezen:
Kan iemand mij vertellen of die controle nog steeds zo 'streng' is? Ik reis over een aantal weken met Delta AMS > DTW > PHX en twee weken later PDX > AMS. Ik zou graag mijn laptop meenemen. Nou is mijn laptop al een aantal jaartjes oud en ontbreekt er één schroefje. Aan een paar andere schroefjes zou je kunnen zien dat die los zijn geweest (ivm RAM upgrade). Gaat dit een probleem vormen? Of voor de zekerheid toch maar niet meenemen of desnoods een andere laptop regelen?
In de USA zelf interesseert het ze nog minder, daar blijft ie meestal gewoon in m'n tas, zelfs in dePortland
Wat zijn mensen toch af en toch redeloos. Je hebt een reisverzekering. Je krijgt 600,- compensatie, Transavia moet je vlucht betalen + hotel. Wat is de paniek. Kijk, dat je naar huis wilt, tuurlijk. Maar 2 dagen op een vliegveld hangen in blinde paniek terwijl je steeds bozer word
Zolang het busje klaar staat voor vervoer en alles geregeld is, gaat het goed. Valt er 1 blokje om, blijken we echt een stel lemmings te zijn. Ga gewoon voorbereid op weg. En ja, daar valt ook onder: Wat doen we als vliegtuig niet gaat.
/rant
De satelliet uplink werkt gevoelsmatig 60% van de tijd en 40% van de vlucht zit je zonder internet. Ik heb geen harde cijfers omdat ik niet vol continu op online bezig ben. Maar het gebeurt toch af en toe dat er geen verbinding meer is en ik 'gedwongen' een pauze neem
Op een of andere manier zijn er nog steeds geen verbindingen boven India. Het zal wel met licenties te maken hebben al weet ik de werkelijke reden op dit moment niet.
Vind de triple-7 opzich een prettig toestel, de enige opmerking die ik heb bij deze machines is de constante trillingen. Omdat de motoren zo waanzinnig groot zijn draaien ze naar verhouding op een laag toerental. Die lage frequenties planten zich door het gehele toestel voort. Dit is vooral heel erg duidelijk waarneembaar wanneer een motor wordt gestart. Dan gaat de vloer trillen en je merkt dat het geluid letterlijk van links langzaamaan naar rechts gaat. Een praktijk voorbeeld van een 'staande golf'. Bij het staten van de andere motor gaat het geluid de andere kant op van rechts naar links.
Tijdens de vlucht is er nog steeds zo'n staande golf en die is in de ene stoel duidelijker voelbaar dan in de andere.
Verder algemene zaken, de BA crew is vriendelijk en catering is ok.
Dadelijk overstap op vlucht BA 444 van LHR T5 naar AMS, ik verwacht een narrow-body toestel. Even checken, zo te zien gaat het de G-NEOR worden een A-321neo. Leuke overeenkomst!
Doen! Ook uit eigen ervaring: 1 ontbrekend schroefje betekent in het positieve geval een hele lange discussie met grondpersoneel. Uiteindelijk mocht de laptop wel mee.TheBleeder schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:48:
[...]
Dank voor je snelle bericht. Dan ga ik voor de zekerheid maar eens opzoek naar een paar reserve schroefjes
Verwijderd
Nee totaal geen probleem nu op Schiphol.TheBleeder schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:43:
Dit is even een puntje geweest. Net als dat alle electrische apparaten aan en op werking gecontroleerd moesten worden. Nu in het slechtste geval wordt je geswapt...
Vrees dat je de gemiddelde NL pax overschatPWM schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:05:
https://www.telegraaf.nl/...agiers-al-twee-dagen-vast
Wat zijn mensen toch af en toch redeloos. Je hebt een reisverzekering. Je krijgt 600,- compensatie, Transavia moet je vlucht betalen + hotel. Wat is de paniek. Kijk, dat je naar huis wilt, tuurlijk. Maar 2 dagen op een vliegveld hangen in blinde paniek terwijl je steeds bozer word![]()
Zolang het busje klaar staat voor vervoer en alles geregeld is, gaat het goed. Valt er 1 blokje om, blijken we echt een stel lemmings te zijn. Ga gewoon voorbereid op weg. En ja, daar valt ook onder: Wat doen we als vliegtuig niet gaat.
/rant
Reisverzekering? Je moet eens in je directe omgeving vragen hoeveel er gaan zonder één.
Deze is ook typisch;
"En ook ik mis mijn medicijnen" Eeeuh vlucht zou zondag gaan en het is nu pas dinsdag.
Plus Transavia gaat hier zo te lezen ook niet helemaal vrijuit. "er was een storing in het communicatiesysteem, waardoor de passagiers niet geïnformeerd konden worden. "Normaal gesproken kunnen we per sms of per e-mail de passagiers op de hoogte houden, maar door die bug lukte dat niet."
"Transavia heeft vandaag laten weten dat iedereen zelf een vlucht terug moet boeken en dat de kosten door hun gedekt worden. "
Altijd fijn als je als gezin van vier een last minute ticket mag aanschaffen/voorschieten. Hier op Schiphol bij de KLM of ST partners iets betere ervaringen
Kleine aanvulling die de prijs best wel iets omhoog stuwt.Grouchy schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:08:
[...]
Altijd fijn als je als gezin van vier een last minute enkele reis ticket mag aanschaffen/voorschieten. Hier op Schiphol bij de KLM of ST partners iets betere ervaringen
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Ik kan me inderdaad best voorstellen dat dat behoorlijk in de papieren gaat lopen. Zie op kayak dat een KLM vlucht (direct) EUR 750 pp kost enkele reis. Of de helft met een tussenstop. Je zou denken dat KLM(/AF) als moeder van Transavia hier aan zou kunnen meewerken. En er zijn leukere plekken om 3 dagen te beivakkeren dan Dubai (voor mij dan).Grouchy schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:08:
[...]
<>
Altijd fijn als je als gezin van vier een last minute ticket mag aanschaffen/voorschieten. Hier op Schiphol bij de KLM of ST partners iets betere ervaringen
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dan zou ik echt ook even naar Emirates kijken.franssie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:19:
[...]
Ik kan me inderdaad best voorstellen dat dat behoorlijk in de papieren gaat lopen. Zie op kayak dat een KLM vlucht (direct) EUR 750 pp kost enkele reis. Of de helft met een tussenstop. Je zou denken dat KLM(/AF) als moeder van Transavia hier aan zou kunnen meewerken. En er zijn leukere plekken om 3 dagen te beivakkeren dan Dubai (voor mij dan).
Disclaimer: Zelf nog niet gedaan.
Niet zo gek als je niks te horen krijgt. Je reisverzekering gaat ook geen terugvlucht voor je boeken en verwijst je door naar de luchtvaartmaatschappij die de vlucht geannuleerd heeft (waar je dus niks van hoort). Het enige wat een reisverzekering doet is een bedrag per dag uitbetalen voor maximaal x aantal dagen.PWM schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:05:
https://www.telegraaf.nl/...agiers-al-twee-dagen-vast
Wat zijn mensen toch af en toch redeloos. Je hebt een reisverzekering. Je krijgt 600,- compensatie, Transavia moet je vlucht betalen + hotel. Wat is de paniek. Kijk, dat je naar huis wilt, tuurlijk. Maar 2 dagen op een vliegveld hangen in blinde paniek terwijl je steeds bozer word
Daarnaast moet je dan maar hopen dat je de terugvlucht zelf mag boeken en daarna claimen. Dit kan je doen mist je genoeg geld voor een lange tijd kan missen.
En als mailen niet lukt dan bel je de passagiers toch?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Transavia blijft qua communicatie wat in gebreke. Maar inmiddels is iedereen 36 uur geïnformeerd en nog zitten er mensen op het vliegveld te wachten op Transavia. Maar goed, misschien overschat ik de mensen wat.
Turkish Airlines verhuist van vliegveld (Ataturk, IST > Istanbul Airport, ISL) op de 6e, dat kan er mee te maken hebben.ToolkiT schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:50:
Is er rond 7 april een event in Istanbul ofzo? Ik kan geen enkele betaalbare vlucht van LHR naar IST vinden op 7-4 (terug op 10-4 is geen issue).. alle BA vluchten zijn van 3-4 tot 9-4 uitverkocht..
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Verwijderd
Je overschat passagiers...geen mensen.PWM schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:37:
Tuurlijk mag je die vluchten claimen. Dat is echt niet im frage.
misschien overschat ik de mensen wat.
Een mens zou zelf initiatief tonen... .maar helaas veranderd een mens in een passagier wanneer hij op een luchthaven aan komt.. echt alsof er een knop om gaat.
En dat logisch nadenken, zelf initiatief nemen gaan al snel de deur uit ..
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk..maar die uitzondering zitten meestal niet op een vakantie vlucht
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2019 17:01 ]
Dat is de kern van het probleem.. geen comms van Transavia.. die hadden daar gewoon een mannetje op het vliegveld moeten zetten als aanspreekpunt en dan was het probleem over..PWM schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:37:
Transavia blijft qua communicatie wat in gebreke. Maar inmiddels is iedereen 36 uur geïnformeerd en nog zitten er mensen op het vliegveld te wachten op Transavia. Maar goed, misschien overschat ik de mensen wat.
Klopt, nu is het hele boarding en vlieg proces ook wel zo ingericht om de passagier zo min mogelijk keus te geven, dat is nu eenmaal efficiënter. Op tijd bij de gate, volg de aanwijzingen, lees de borden, volg de massa. En dat werkt ook gewoon goed - zolang men de kudde verteld wat ze moeten doen. En daar gaat het dan fout, zeker bij vakantievliegers die nog nooit hebben hoeven nadenken (en daarvoor betalen) als de informatievoorziening wegvalt. Dat weet Transavia best wel. Als je wat vaker reist ken je de websites waar te kijken etc, maar als de reisleider er niet meer is en je hebt nog nooit zelf een hotel geboekt of een vlucht (en geloof me dat zijn er veel) hoe moet je dan in vredesnaam weten wat je moet doen zonder richtinggevend advies? Die mensen zitten dus onnodig in lichte paniek op een stom vliegveld, en dat is mijns inziens hun niet aan te rekenen, maar Transavia en de reisorganisatie bij wie ze geboekt hebben. Als je de weg eenmaal goed kent is het makkelijk praten, maar is het relatief onbekend terrein dan wordt het vergelijkbaar met je oom linux laten installeren op een computer zonder OSVerwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:00:
[...]
Je overschat passagiers...geen mensen.
Een mens zou zelf initiatief tonen... .maar helaas veranderd een mens in een passagier wanneer hij op een luchthaven aan komt.. echt alsof er een knop om gaat.
En dat logisch nadenken, zelf initiatief nemen gaan al snel de deur uit ..
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk..maar die uitzondering zitten meestal niet op een vakantie vlucht
Verwijderd
Ik weet dat ik jaren geleden als enigste van 60 Nederlanders niet in de bus naar het vliegveld stapte, omdat ik wist dat de vlucht niet ging. 12 uur later waren 59 passagiers weer terug in het hotel...
Logica gaf mij aan dat vluchten van Tunesië naar Amsterdam niet vliegen als het Europese luchtruim dicht zit. En zelfs al stond er een kist op tunis dan nog was het een no go richting ams..... Goed de reisleiding was niet zo blij met me om 6 uur in de ochtend... En het koste 8 uur voor het hotel doorhad dat iedereen weet terug kwam en de discussie over of ik mijn kamer mocht houden stopte....
4 dagen extra vakantie door een vulkaan in IJsland. Mooie tijd.
Helaas werkt dat niet altijd...Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:18:
Klopt. Ervaring en kennis..
Ik weet dat ik jaren geleden als enigste van 60 Nederlanders niet in de bus naar het vliegveld stapte, omdat ik wist dat de vlucht niet ging. 12 uur later waren 59 passagiers weer terug in het hotel...
Logica gaf mij aan dat vluchten van Tunesië naar Amsterdam niet vliegen als het Europese luchtruim dicht zit. En zelfs al stond er een kist op tunis dan nog was het een no go richting ams..... Goed de reisleiding was niet zo blij met me om 6 uur in de ochtend... En het koste 8 uur voor het hotel doorhad dat iedereen weet terug kwam en de discussie over of ik mijn kamer mocht houden stopte....
4 dagen extra vakantie door een vulkaan in IJsland. Mooie tijd.
Paar jaar geleden zou ik met m'n vriendin terug vliegen vanaf Alicante. We zaten dicht bij de luchthaven (10 minuten) en wilden 2 uur voor vertrek richting luchthaven vertrekken.
Kreeg ik 2,5 uur voordat de vlucht zou vertrekken eerst het bericht (van de maatschappij) op m'n telefoon dat de vlucht een uur vertraagd was, en kort daarna dat de vlucht zelfs 3 uur vertraagd was.
Wij dus de zwemkleding weer aan en zijn nog lekker een paar baantjes gaan trekken.
Kwamen ruim op tijd voor de vertraagde vlucht op de luchthaven maar konden niet meer inchecken. We mochten niet mee omdat we de oorspronkelijk boarding time gemist hadden. Na een discussie waarom ze dan überhaupt die berichten sturen aan reizigers die nog niet eens op de luchthaven waren was er plots begrip en konden we toch nog mee
Ergo; pro-actief acteren op informatie die je hebt (ook al komt die van de maatschappij zelf) wordt niet altijd gewaardeerd/verwacht in luchtvaartland. Vaak is het gedwee volgen van de massa blijkbaar toch het verstandigst.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
Let's agree to disagree. Ik ben niet echt en volger....alexbl69 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:19:
[...]
Vaak is het gedwee volgen van de massa blijkbaar toch het verstandigst.
Dat is mij meerdere malen gelukt, maar weliswaar als Delta Gold Medallion (!= KLM FB Gold).zarath28 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:15:
Mag ik als gold member een gast meenemen in de KLM lounge als die gast op een andere KLM vlucht reist als ik?
Ja dat mag. Een gast moet op een internationale skyteam-vlucht vliegen op dezelfde dag maar 't maakt niet uit welke dat is.zarath28 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:15:
Mag ik als gold member een gast meenemen in de KLM lounge als die gast op een andere KLM vlucht reist als ik?
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Als je gaat vliegen wordt je getrained om in een 'niet nadenken en instructies opvolgen'-modus te gaan zitten. Wat airlines en luchthavens willen zijn passagiers die gewoon slaafs precies doen wat ze verteld wordt, op de manier en de volgorde die ze verteld wordt.franssie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:08:
Klopt, nu is het hele boarding en vlieg proces ook wel zo ingericht om de passagier zo min mogelijk keus te geven, dat is nu eenmaal efficiënter. Op tijd bij de gate, volg de aanwijzingen, lees de borden, volg de massa. En dat werkt ook gewoon goed - zolang men de kudde verteld wat ze moeten doen.
Bovendien worden zware (financiële) sancties opgelegd aan passagiers die buiten de lijntjes gaan lopen (geen boarding pas geprint = bijbetalen. Koffer te zwaar = bijbetalen. Een andere vlucht willen nemen = bijbetalen. Vlucht gemist = ticket kwijt etc)
Als er dan een kink in de kabel komt is het voor veel mensen gewoon moeilijk om weer terug te schakelen naar een 'zelfstandig nadenken'-modus, zeker als je weinig ervaring hebt om op terug te vallen.
Gelukkig ben ik Platinum bij KLM en hoef ik niet bij te betalen mocht ik opeens een vlucht later willen pakken in economy vanaf Birmingham.Daniel schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:01:
[...]
Een andere vlucht willen nemen = bijbetalen.
Oh, wacht
Maar goed, helemaal eerlijk is het niet. (Bijna) alle luchtvaartmaatschappijen geven je de mogelijkheid om een echt flexibel ticket te kopen.
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 27-03-2019 08:10 ]
Uiteindelijk komen de vliegmaatschappijen in hetzelfde 'dislike' vakje als banken, makelaars en politici. Je kan de consument tergen maar dat incasseringsvermogen is eindig.PWM schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:09:
[...]
Gelukkig ben ik Platinum bij KLM en hoef ik niet bij te betalen mocht ik opeens een vlucht later willen pakken in economy vanaf Birmingham.
[Afbeelding]
Oh, wacht
Maar goed, helemaal eerlijk is het niet. (Bijna) alle luchtvaartmaatschappijen geven je de mogelijkheid om een echt flexibel ticket te kopen.
Eerst wil men zo goedkoop mogelijk, en vooral niet betalen voor dingen die ze denken niet te gebruiken en nu merkt men dat ze toch moeten betalen voor dingen die ze alsnog willen gebruiken.Daniel schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:01:
[...]
Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Als je gaat vliegen wordt je getrained om in een 'niet nadenken en instructies opvolgen'-modus te gaan zitten. Wat airlines en luchthavens willen zijn passagiers die gewoon slaafs precies doen wat ze verteld wordt, op de manier en de volgorde die ze verteld wordt.
Bovendien worden zware (financiële) sancties opgelegd aan passagiers die buiten de lijntjes gaan lopen (geen boarding pas geprint = bijbetalen. Koffer te zwaar = bijbetalen. Een andere vlucht willen nemen = bijbetalen. Vlucht gemist = ticket kwijt etc)
Als er dan een kink in de kabel komt is het voor veel mensen gewoon moeilijk om weer terug te schakelen naar een 'zelfstandig nadenken'-modus, zeker als je weinig ervaring hebt om op terug te vallen.
Je kan van te voren betalen voor een volledig flexibel ticket, voor een extra zware koffer, etc, maar dat wil men niet. Iets met dubbeltje en eerste rij.
Wat wel een leuke tussen vorm is, is de Flex optie van KLM die gebaseerd is op de laagst beschikbare fare. Dan heb je bij een wijziging geen administratiekosten maar wel een potentieel fare verschil. Het leuke hierbij is dat deze fare het ook toestaat om op de dag van vertrek zonder fare verschil te reizen. Dus zelfs als de nieuwe vlucht veel duurder is, kun je toch helemaal gratis wijzigen. Vooral handig bij routes met hoge frequenties (LHR of CDG bijv).
[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 27-03-2019 09:11 ]
Ja, op 6 april wordt Ist Ataturk airport verhuist naar de nieuwe luchthaven van Istanbul. Daar moet het mee te maken hebbenToolkiT schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:50:
Is er rond 7 april een event in Istanbul ofzo? Ik kan geen enkele betaalbare vlucht van LHR naar IST vinden op 7-4 (terug op 10-4 is geen issue).. alle BA vluchten zijn van 3-4 tot 9-4 uitverkocht..
http://upload.xandrios.ne...5b21bf96156e1aac85b29.jpg
[ Voor 61% gewijzigd door Xandrios op 27-03-2019 09:48 ]
Dat zeg ik niet. Jij maakt het meteen weer financieel. Wat ik zeg is dat je als gemiddelde passagier getrained wordt om je aan allerlei regels te houden en er forse consequenties zijn als je buiten de lijntjes loopt. Die mindset blijft hangen als er dingen anders lopen dan verwacht en mensen worden bang om fouten te maken.Fly-guy schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:42:
[...]
Eerst wil men zo goedkoop mogelijk, en vooral niet betalen voor dingen die ze denken niet te gebruiken en nu merkt men dat ze toch moeten betalen voor dingen die ze alsnog willen gebruiken.
Je kan van te voren betalen voor een volledig flexibel ticket, voor een extra zware koffer, etc, maar dat wil men niet. Iets met dubbeltje en eerste rij.
Los daarvan is elke reclame van een airline altijd voor het goedkoopst mogelijke, meest beperkte ticket. Ik zie KLM nooit adverteren met de enorme voordelen van full flex. Dus zo gek is het niet dat mensen daar dan voor kiezen.
Wat gebruiken jullie bijvoorbeeld om alle actuele data voor je vluchten bij te houden ( vertragingen, etc ) ?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Het eerste dat mij opviel is dat ik de ICAO van Atlasglobal wel enigszins controversieel vind. THY en OHY snap ik nog wel, maar KKKXandrios schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:46:
Schema van de verhuizing:
[Afbeelding]
Verwijderd
Ik gebruik Flightradar24. Als ik om 4 uur voor m'n boarding tijd zie dat de kist nog op weg is naar Tenerife, en daarna nog terug moet naar Amsterdam, hoef ik me niet te haasten naar Schiphol.ShadowBumble schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:38:
Om maar iets anders te benoemen dat het Transavia debacleWelke apps zijn in jullie arvaring handig voor informatie ? Ik gebruik al regelmatig Tripadvisor, Booking.com app, NS Reisplanner, AirBnB en de Douane en Buitenlandse zaken apps. (Los van een aantal apps voor reward programma's)
Wat gebruiken jullie bijvoorbeeld om alle actuele data voor je vluchten bij te houden ( vertragingen, etc ) ?
Heenvlucht 11:05-13:40 met Air Europa (€174)
FAT 14:30-17:00 (30 min van vliegveld, daarna tijd om rustig wat te eten)
Terugvlucht 20:25-23:00 met KLM (€359)
Maar, de heenvlucht was dus 2:50 vertraagd waardoor ik pas 16:30 in Madrid was. Gelukkig FAT kunnen verzetten dus dat afgeraffeld en ik was ook weer op tijd terug op het vliegveld om er daar achter te komen dat mijn terugvlucht ook ruim 2 uur vertraagd was.
Ik was met de trein naar Schiphol gegaan om €50 parkeerkosten uit te sparen. Echter stond ik nu om 02:30 op Schiphol en geen enkele trein meer die rijdt, gevolg een Taxi naar huis voor ruim €200.
In deze situatie had dus mijn hele trip in het water kunnen vallen zonder dat ik daarna aanspraak had kunnen maken op terugbetaling van een ticket (2 maatschappijen), de extra kosten van de Taxi kan je natuurlijk ook niets mee.
Enig lichtpuntje aan de horizon, het heenticket (de goedkoopste) moest ik bij het inchecken een stoel kiezen (snapte ik al niet, ik betaal daar nooit voor). Zonder te kijken de voorste gekozen (zodat ik leker vlot weg kon zijn aangezien ik 0 bagage had). Wat blijkt toen ik het vliegtuig stap, ik zit op rij 1, ik had dus business class geboekt. Dat was voor mij de eerste keer, ik zat dus in ieder geval lekker die 2,5 uur
Dat ga ik voortaan dus ook doen, waarschijnlijk had ik dit al ruim voor vertrek van huis aan kunnen zien komen.Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:28:
[...]
Ik gebruik Flightradar24. Als ik om 4 uur voor m'n boarding tijd zie dat de kist nog op weg is naar Tenerife, en daarna nog terug moet naar Amsterdam, hoef ik me niet te haasten naar Schiphol.
[ Voor 12% gewijzigd door assje op 27-03-2019 11:39 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Leuk, totdat de maatschappij beslist om een andere kist in te zettenVerwijderd schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:28:
[...]
Ik gebruik Flightradar24. Als ik om 4 uur voor m'n boarding tijd zie dat de kist nog op weg is naar Tenerife, en daarna nog terug moet naar Amsterdam, hoef ik me niet te haasten naar Schiphol.
Ik ga volgend jaar een half jaar naar de VS voor de buitenlandstage van mijn opleiding. Nu heb ik 2x eerder in een vliegtuig gezeten (Ryanair, 45 minuten naar Stanstead) en heb ik dus niet zo superveel ervaring in het vliegen. Zeker niet met een lange vlucht naar de Oostkust van de VS (ik ga waarschijnlijk vliegen op RIC). Hebben jullie nog tips/dingen om op te letten bij het boeken en ondergaan van zo'n vlucht?
Thanks in advance!
"Give 'em the 'ol razzle-dazzle"
Idd, da's geen heel goede tactiek op de thuisbasis van een maatschappij.TheBleeder schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:40:
[...]
Leuk, totdat de maatschappij beslist om een andere kist in te zetten
Hoe kun je een ticket boeken waarbij aanpassen of annuleren wel kan?
Zoveel anders is het allemaal niet, je zit alleen langer in het vliegtuig dus je moet je iets langer rustig houden. Gewoon comfortabele kleding aan, boek mee, muziek (met oordopjes), verstand op 0 en gaan zitten.bartmetdebaard schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:48:
Hebben jullie nog tips/dingen om op te letten bij het boeken en ondergaan van zo'n vlucht?
Zelf vind ik het fijn om niet tussen andere in te zitten dus ik boek altijd een plaats bij het raam erbij. Andere zitten weer liever aan het gangpad.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Air France site, of bellen.Jazzy schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:27:
Ik boek af en toe een BC ticket naar Noord-Amerika via de KLM site. De enige optie die ik krijg is een ticket dat niet veranderd of geannuleerd kan worden. En geloof me, ik heb al eens moeten bellen en aanpassen van het ticket is daadwerkelijk niet mogelijk.
Gewoon gaan zitten, de rest gaat vanzelf.bartmetdebaard schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:48:
Hebben jullie nog tips/dingen om op te letten bij het boeken en ondergaan van zo'n vlucht?
Een noise-cancelling koptelefoon onderdrukt het constant aanwezige motorgeluid wat de reis een stuk minder vermoeiend maakt. Maar serieus, je gaat gewoon zitten en zet een filmpje aan en de rest gaat helemaal vanzelf. O ja, veel water drinken. Vraag elke keer als ze langskomen om een extra water. Zo voorkom je dat je uitdroogt door de kurkdroge lucht in het vliegtuig.
Ik zit het liefst aan het gangpad kan je wat makkelijker opstaan zonder je medereizigers lastig te moeten vallen en kan je wat makkelijker je benen strekken. En doe iets met laagjes aan: vaak zijn er veel temperatuur verschillen aan boord. Soms bloedheet, soms ijskoud. Dus dan is het handig als je bv een trui met rits aan hebt die je makkelijk aan en uit kan doen als het nodig is.
Qua boeken: als je niet echt een vaste aankomst dag hebt kan het prijsverschil aanzienlijk zijn tussen de verschillende vertrekdagen. Dus kijk eens op Google Flights of andere prijsvergelijkers welke dagen goedkoper zijn (meestal dinsdag of woensdag naar de US).
Serieus? Ik kijk net op de site van Air France en daar krijg ik inderdaad een tarief waarvoor ik kan wijzigen, zelfde tarief trouwens als via KLM als ik het goed zie. Voor de terugweg niet, die is ook bij Air France niet te wijzigen. Heel apart...
Probleem is dat ik als ZZP-er zelf boek op verzoek van mijn klant. En het is al een keer voorgekomen dat prioriteiten veranderden en dan is het toch een beetje lastig als ik met zo'n fixed boeking zit. Uiteindelijk geen probleem, ik kan de meerkosten declareren maar het is toch een beetje lullig. Zou de volgende keer liever gewoon een flexibel ticket willen boeken.
*vestBarrycade schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:11:
Dus dan is het handig als je bv een trui met rits
Niet alle sites zijn tegenwoordig even duidelijk in het vermelden van de toegestane baggage & stoelkeuze tijdens het boeken. Effe opletten anders mag je opeens bij het inchecken bijbetalen.bartmetdebaard schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:48:
Thanks in advance!
Let er ook op dat bij Int'l-Domestic connecties in de USA je de bagage altijd mag ophalen bij je point of entry.
Entertainment, eten & drinken zit meestal wel snor maar een optie B & C hebben is af en toe wel handig.
App installeren van je airline voor de aanvullende info & opties voor en tijdens de vlucht.
En drink nog wat meer, die wandelingen naar het toilet zijn goed tegen trombose.Jazzy schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:57:
[...]
O ja, veel water drinken. Vraag elke keer als ze langskomen om een extra water. Zo voorkom je dat je uitdroogt door de kurkdroge lucht in het vliegtuig.
Moet het met de KLM website? Anders kun je bijvoorbeeld met United boeken; op hun website kan je kiezen tussen lowest available/flexible/unrestricted fares. Of bijvoorbeeld Delta; refundable fares aanvinken.Jazzy schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:27:
Ik boek af en toe een BC ticket naar Noord-Amerika via de KLM site. De enige optie die ik krijg is een ticket dat niet veranderd of geannuleerd kan worden. En geloof me, ik heb al eens moeten bellen en aanpassen van het ticket is daadwerkelijk niet mogelijk.
oh en wow-air nu dus ook failliet
[ Voor 8% gewijzigd door mrsar op 28-03-2019 13:06 ]
Heb 3x met ze gevlogen van Schiphol naar IJsland. Ik lees op Nu.nl nogal negatieve reacties, maar ik heb het altijd een prima maatschappij gevonden. Ze stonden dan wel bekend als budget maatschappij, maar uiteindelijk scheelde de prijs vaak niet eens zo heel veel vergeleken met Iceland Air. Iceland Air had prijzen inclusief ruimbagage en stoelen. Bij Wow moest je dat allemaal nog bijboeken.mrsar schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:14:
oh en wow-air nu dus ook failliet
Erg jammer... Zouden ze daar nog iets van gaan merken in IJsland qua aantallen bezoekers? Want Wow Air maakte toch wel een behoorlijk deel van de vluchten uit. Vandaag 14 Wow vertrekken gecancelled vanuit Keflavik van de in totaal 63 vertrekken.. Dat is iets meer dan een kwart van de vluchten. Misschien wel een mooi moment voor Iceland Air om de 11 vliegtuigen voor weinig over te kopen.
[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 28-03-2019 14:07 ]
Dank je, BA heeft helemaal geen vluchten naar IST die dagen, dus maar Aegean geboekt (via Athene).. niet ideaal maar ik moet er toch komen..Xandrios schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:46:
Schema van de verhuizing:
[Afbeelding]
Turkish airlines had wel een directe vlucht maar die was £750 (tegen de £140 van de BA terug).. Aegen was £350 enkele reis..
Had ook een optie om zaterdag te gaan en een 12 stopover te nemen, wat me op zich de kans gaf om Athene snel te bezoeken.. maar het thuisfront was al niet blij dat ik zondag vloog dus zaterdag gaan zou zelfmoord zijn
€174 voor business class AMS-MAD? dat is een geweldige deal!assje schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:37:
Ik had maandag echt een "I hate mondays" dag. Voor mijn werk moet ik regelmatig naar Madrid, nu moest ik daar zijn voor een FAT (nieuwe machine) die maar enkele uren zou duren. Ik was vrij laat met boeken dus niet heel veel keus maar ging allemaal passen:
Heenvlucht 11:05-13:40 met Air Europa (€174)
FAT 14:30-17:00 (30 min van vliegveld, daarna tijd om rustig wat te eten)
Terugvlucht 20:25-23:00 met KLM (€359)
Maar, de heenvlucht was dus 2:50 vertraagd waardoor ik pas 16:30 in Madrid was. Gelukkig FAT kunnen verzetten dus dat afgeraffeld en ik was ook weer op tijd terug op het vliegveld om er daar achter te komen dat mijn terugvlucht ook ruim 2 uur vertraagd was.
Ik was met de trein naar Schiphol gegaan om €50 parkeerkosten uit te sparen. Echter stond ik nu om 02:30 op Schiphol en geen enkele trein meer die rijdt, gevolg een Taxi naar huis voor ruim €200.
In deze situatie had dus mijn hele trip in het water kunnen vallen zonder dat ik daarna aanspraak had kunnen maken op terugbetaling van een ticket (2 maatschappijen), de extra kosten van de Taxi kan je natuurlijk ook niets mee.
Enig lichtpuntje aan de horizon, het heenticket (de goedkoopste) moest ik bij het inchecken een stoel kiezen (snapte ik al niet, ik betaal daar nooit voor). Zonder te kijken de voorste gekozen (zodat ik leker vlot weg kon zijn aangezien ik 0 bagage had). Wat blijkt toen ik het vliegtuig stap, ik zit op rij 1, ik had dus business class geboekt. Dat was voor mij de eerste keer, ik zat dus in ieder geval lekker die 2,5 uur
[...]
Dat ga ik voortaan dus ook doen, waarschijnlijk had ik dit al ruim voor vertrek van huis aan kunnen zien komen.
Zo had ik ooit ook een rare deal.. nog in guldens tijd stunte KLM met voor f99 naar LHR.. alleen was dat maar in 1 maand geldig en ik vloog de 25e heen en de 2e terug (of zoiets).. dus terug had ik die deal niet..
Toen bleek dat het goedkoper was met die deal heen te vliegen en BC terug ipv economy return
Toen ik vloog bleek vliegtuig overbooked te zijn en zochten ze vrijwilligers om volgende vliegtuig (uur later) te nemen.. je kreeg f150 cash of f300 in vouchers.. ik heb toen de cash genomen en kreeg dus effectief geld toe om te vliegen.. en een drink voucher.. dus biertje genomen en uurtje gewacht
Op zich wel alleen meestal ben ik retour voor minderToolkiT schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:01:
[...]
€174 voor business class AMS-MAD? dat is een geweldige deal!
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik vind het altijd ontzettend rumoerig in een 777, elke keer als ik mijn noise cancellation headset af doe in een 777 verbaas ik mij er weer over. De 320-NEO is best leuk, alleen heel dense ingericht, wel een stukje stiller dan de 320.FrankHe schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:33:
Vind de triple-7 opzich een prettig toestel, de enige opmerking die ik heb bij deze machines is de constante trillingen. Omdat de motoren zo waanzinnig groot zijn draaien ze naar verhouding op een laag toerental. Die lage frequenties planten zich door het gehele toestel voort. Dit is vooral heel erg duidelijk waarneembaar wanneer een motor wordt gestart. Dan gaat de vloer trillen en je merkt dat het geluid letterlijk van links langzaamaan naar rechts gaat. Een praktijk voorbeeld van een 'staande golf'. Bij het staten van de andere motor gaat het geluid de andere kant op van rechts naar links.
Het lijkt er op dat steeds meer mensen de pay-lounges ontdekken en vooral proberen het er zo snel mogelijk uit te drinken.
Klopt. Toen ik vorig jaar Auckland > Taipei > Frankfurt deed met China Airlines, was het eerste deel in een A350-900, tweede deel in een 777-300ER. De A350 was verhoudingsgewijs stil, de 777 was echt een lawaaibeest.PolarBear schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:44:
Ik vind het altijd ontzettend rumoerig in een 777, elke keer als ik mijn noise cancellation headset af doe in een 777 verbaas ik mij er weer over. De 320-NEO is best leuk, alleen heel dense ingericht, wel een stukje stiller dan de 320.
Dat was natuurlijk dat brexit feest dat in 2016 beloofd isPWM schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:08:
12.00 lokale tijd in de No.1 lounge op BHX. De mensen zijn hier, zo te zien sommige al 2 uur, aan het drinken of hun leven er vanaf hangt. Bubbels, rood, wit, alles door elkaar. Ja, die Britten zijn echt bourgondiërs
Het lijkt er op dat steeds meer mensen de pay-lounges ontdekken en vooral proberen het er zo snel mogelijk uit te drinken.
Nou als ik zie hoe het debat momenteel gaat zou ik het ook op een zuipen zettenToolkiT schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:23:
[...]
Dat was natuurlijk dat brexit feest dat in 2016 beloofd is
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Dat zijn ook twee vliegtuigen uit twee totaal verschillende generaties, je kan de A350 beter vergelijken met een Dreamliner.gambieter schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:20:
[...]
Klopt. Toen ik vorig jaar Auckland > Taipei > Frankfurt deed met China Airlines, was het eerste deel in een A350-900, tweede deel in een 777-300ER. De A350 was verhoudingsgewijs stil, de 777 was echt een lawaaibeest.
Bij een 777 maakt het ook erg veel uit waar je in het vliegtuig zit, rond de vleugel en voor de vleugel is hij redelijk stil te noemen.
BusinessBrilsmurfffje schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:04:
Dat zijn ook twee vliegtuigen uit twee totaal verschillende generaties, je kan de A350 beter vergelijken met een Dreamliner.
Bij een 777 maakt het ook erg veel uit waar je in het vliegtuig zit, rond de vleugel en voor de vleugel is hij redelijk stil te noemen.
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2