Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 74 ... 268 Laatste
Acties:

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Chief schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 01:45:
[...]

In 19jaar is de wereld niet stil blijven staan :). Hangt af naar welke je gaat. De SilverKris lounge in T2 is wel enigzins gerenoveerd maar daar word je niet warm of koud van. De SilverKris in T3 is vele malen groter en daardoor ruimer maar ook moderner van opzet.
Ik vond Changi (ik heb geen lounge toegang) anders maar een saai ouderwets vliegveld. Ja, de vlindertuin en karpervijvers zijn leuk, maar die heb je na een half uur ook wel gezien. Verder alleen maar de standaard airport winkels.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-02 03:50
Skyaero schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:22:
[...]

Ik vond Changi (ik heb geen lounge toegang) anders maar een saai ouderwets vliegveld....... Verder alleen maar de standaard airport winkels.
Ik had het over de KrisSilver lounge maar errrmmhhh, je beschrijgt verreweg de meeste vliegvelden in de wereld? :) Ik ken weinig, of eigenlijk geen, vliegvelden ergens op deze aardkloot waarvan ik zeg: goh, laat ik vandaag lekker even naar dat vliegveld gaan want ik heb toch niets te doen.

Als je dan toch moet vliegen dan is Changi nog betrekkelijk goed te doen. Het is nog ruim van opzet, T2 en T3 hebben een bioscoop, kan je op consoles spelen en zelfs old-school arcade games. Ik kan zelfs na security nog even naar buiten, zitten goede eettenten. Nee, zo beroerd is Changi niet als je het vergelijkt met andere vliegvelden.

Changi T1 en T2 zijn al redelijk oud, T3 is prima en T4 is ook prima vertoeven maar T4 wordt alleen door de regionale budget airlines en die cheapass Honkie Chinezen (waar ik er ook 1 van ben) van Cathay Pacific gebruikt die premium prijzen vragen maar overal de goedkoopste slots gebruiken :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Chief schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:34:
[...]
Als je dan toch moet vliegen dan is Changi nog betrekkelijk goed te doen. Het is nog ruim van opzet, T2 en T3 hebben een bioscoop, kan je op consoles spelen en zelfs old-school arcade games. Ik kan zelfs na security nog even naar buiten, zitten goede eettenten. Nee, zo beroerd is Changi niet als je het vergelijkt met andere vliegvelden.
Misschien had ik gewoon pech, maar de helft van de consoles deden het niet en de kinect room had een update nodig waar een controller (die er niet was) voor nodig was.

Bioscoop is leuk, maar na 13 uur vliegen (en nog eens 10 te gaan) had ik het wel even gehad met films kijken. Maar goed, ik vlieg niet zo vaak lange afstanden, dus dit was een nieuwe ervaring.

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kunnen we aub geen zelfbedachte afkortingen van airlines gebruiken? SA is de IATA code voor South African Airways. Singapore Airlines is SQ. :)

• Chief
ehoutgast schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:33:
Kunnen we aub geen zelfbedachte afkortingen van airlines gebruiken? SA is de IATA code voor South African Airways. Singapore Airlines is SQ. :)
Ok ok, muggezifter :)
Skyaero schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:08:
[...]

Misschien had ik gewoon pech, maar de helft van de consoles deden het niet en de kinect room had een update nodig waar een controller (die er niet was) voor nodig was.

Bioscoop is leuk, maar na 13 uur vliegen (en nog eens 10 te gaan) had ik het wel even gehad met films kijken. Maar goed, ik vlieg niet zo vaak lange afstanden, dus dit was een nieuwe ervaring.
Lijkt op een beetje pech. Ik heb redelijk veel gevlogen, jaren meegemaakt waarbij ik 60 segmenten met alleen al KLM/AF vloog dus ik heb wel wat vliegvelden heb gezien. Je komt er meestal niet omdat het daar zo leuk/mooi is, dat is wel een beetje mijn ervaring in een notendop.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Op mijn beide BA (British Airways) vluchten LHR-JNB & JNB-LHR had ik te maken met een kapotte zitting van de emergency exit seat. De zitting was dusdanig doorgezakt dat je de 2 aluminium balken onder het kussen duidelijk kon voelen en ook zat je daardoor in een kuil. De vlucht was vol dus de crew kon mij niet verplaatsen naar een andere stoel..

Iemand een idee wat te doen, wat is een redelijke compensatie? Waren twee verschillende kisten en de vluchten zaten een week uit elkaar. Vind het zelf een zeer slechte zaak omdat het beide ook nachtvluchten waren.

De oplossing van de crew op beide vluchten was er een kussentje onder stoppen maar dit loste het probleem niet op, de kuil waarin je zat bleef aanwezig.

• ErnstH
  • Niet online
Iemand al in de nieuwe Star Alliance lounge geweest op Schiphol? Als het goed is, is deze sinds vandaag open.

Daarnaast, zojuist een award ticket geboekt: FRA-HND-LAX in ANA F voor 60k punten en 323 EUR. Best een goede deal. 8)

[ Voor 34% gewijzigd door ErnstH op 07-03-2019 14:32 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Zou de star-lounge ook toegankelijk zijn bij aankomst? Bij contract-lounges is dat niet zo (eg Aspire), maar Star-branded lounges..wie weet? Hoe is dat normaal met andere star lounges (E.g. in LHR of CDG)?

• ErnstH
  • Niet online
Xandrios schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:05:
Zou de star-lounge ook toegankelijk zijn bij aankomst? Bij contract-lounges is dat niet zo (eg Aspire), maar Star-branded lounges..wie weet? Hoe is dat normaal met andere star lounges (E.g. in LHR of CDG)?
Geen idee, maar ik land eind deze maand op AMS dus dan loop ik er wel even langs en vraag ik lief of ik even mag kijken.

• Xandrios
Ik kom er as zondag langs vanaf een business class Aegean vlucht. Zou het kunnen proberen als er een kansje is dat toegang bij arrival mogelijk is.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee, dat mag niet. De lounges zijn echt alleen voor vertrek. Dat geldt zelfs als je First Class long-haul aankomt op een vliegveld.

Zie ook: https://www.staralliance.com/en/lounge-access-policy

Je kan natuurlijk altijd even proberen met een vriendelijke blik, maar in principe is het nee.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 10:58
PWM schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:57:
[...]

Nee, dat mag niet. De lounges zijn echt alleen voor vertrek. Dat geldt zelfs als je First Class long-haul aankomt op een vliegveld.

Zie ook: https://www.staralliance.com/en/lounge-access-policy

Je kan natuurlijk altijd even proberen met een vriendelijke blik, maar in principe is het nee.
Tenzij je met BA naar Heathrow vliegt ;)
https://www.britishairway.../lounges/arrivals-lounges

no animals were harmed during the production of this message

• PWM
  • Niet online
Ik moet binnenkort naar Vegas en wilde mijn vrouw eens meenemen. En kijk eens wat ik nu tegenkom:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PtPMm3B0rGmDZOOTjOGvsIpo/thumb.png

Die staat er snel bij als optie :)

Niet de beste optie overigens, maar wel ettelijke honderden euro's goedkoper.

EDIT:

Ow, zie nu die business class stoelen van hen.... misschien toch maar andere optie nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 08-03-2019 13:00 ]

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:33
PWM schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:58:
Ik moet binnenkort naar Vegas en wilde mijn vrouw eens meenemen. En kijk eens wat ik nu tegenkom:

[Afbeelding]

Die staat er snel bij als optie :)

Niet de beste optie overigens, maar wel ettelijke honderden euro's goedkoper.

EDIT:

Ow, zie nu die business class stoelen van hen.... misschien toch maar andere optie nemen.
Ik hou van business Class vliegen en wil daar ook voor betalen, maar vind dit nog best serieus geld voor op die route!

American Express vraagbaak

• PWM
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:19:
[...]

Ik hou van business Class vliegen en wil daar ook voor betalen, maar vind dit nog best serieus geld voor op die route!
Dit is zo ongeveer de enige optie onder de 4000 :p

Had vorige maand moeten boeken, toen heb ik hem voor mijzelf met KLM gekregen voor nauwelijks 1800,-.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:33
PWM schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:22:
[...]

Dit is zo ongeveer de enige optie onder de 4000 :p

Had vorige maand moeten boeken, toen heb ik hem voor mijzelf met KLM gekregen voor nauwelijks 1800,-.
Dat klinkt mij meer als een redelijk scherpe gangbare prijs.
Kan je niet iets met Miles doen??

American Express vraagbaak

• PWM
  • Niet online
Nadat ik 550.000 miles kwijt was aan Zuid-Afrika vorige maand, is dat saldo iets krapper :+

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zijn dat die dingen waar je met je voeten naar 't gangpad zit?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

CyBeR schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:56:
[...]

Zijn dat die dingen waar je met je voeten naar 't gangpad zit?
yup,snap dat nog steeds niet,meerdere airlnes hebben dat om een of andere reden.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Omdat ik binnenkort Virgin Atlantic vlieg heb ik ook even gekeken naar hun BC product (ik vlieg PE), maar daar zou ik niet extra voor betalen. Zowel de richting van de stoelen naar gangpad en de wand naast de stoel (deze is van de A330-300):
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-g/960x720/16/98/db/cd/seatguru-image.jpg

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ErnstH
  • Niet online
Xandrios schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:56:
Ik kom er as zondag langs vanaf een business class Aegean vlucht. Zou het kunnen proberen als er een kansje is dat toegang bij arrival mogelijk is.
Een blog is al in de nieuwe AMS lounge geweest en ziet er wel OK uit:
https://www.godsavethepoints.com/2019/03/08/star-alliance-lounge-amsterdam-schiphol-pictures-review/

Meest interessante quote:
On that note, rumours of a long haul non-Schengen lounge at AMS from Star Alliance were being teased in every speech.

• PWM
  • Niet online
Een tijd geleden waren grotere kisten een antwoord op een tekort aan slots. Nu niet meer:

https://www.luchtvaartnie...dens-ochtendpiek-schiphol

Men zal op Schiphol nog wel eens wakker schrikken, badend in het zweet, denkend aan de H/M pier.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-02 16:42

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik vlieg in september van Amsterdam naar Havana met KLM. Iemand hier deze vlucht al eens gehad en wat waren de ervaringen? :)

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09-2025
De nieuwe Star Alliance lounge is sinds vandaag open en ik moet zeggen, op de foto's ziet het niet uit als een grote verbetering tav de Aspire lounge. Zelfde Heineken tap en sterke drank selectie, zelfs de glazen zijn hetzelfde. ben benieuwd of het eten wat beter is, maar beide lounges delen dezelfde keuken dus ik verwacht weinig. Volgende week ga ik het zelf testen en zal wat erover berichten.

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:27:
[...]

Omdat ik binnenkort Virgin Atlantic vlieg heb ik ook even gekeken naar hun BC product (ik vlieg PE), maar daar zou ik niet extra voor betalen. Zowel de richting van de stoelen naar gangpad en de wand naast de stoel (deze is van de A330-300):
[Afbeelding]
Ik bedoel alles is beter dan economy maar dat lijkt me best een claustrofobisch verhaal zo.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:28

Grouchy

meep meep

gambieter schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:27:
[...]

[Afbeelding]
Dat ja en als je flat wil gaan kan dat alleen door een FA worden gedaan. Voor de rest zijn de Virgin Atlantic A330s dankzij die vreemde indeling ideaal voor mensen met een voeten fetish, plus er is ook een bar waar je met z'n drieën kan zitten.

Hun Clubhouses zijn ook wel ok.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:28:
Ik bedoel alles is beter dan economy maar dat lijkt me best een claustrofobisch verhaal zo.
Als je beetje breed en breedgeschouderd bent is dit helemaal een ramp. Vandaar dat ik ook altijd eerst kijk naar wat voor soort BC product maatschappijen hebben, net als met PE/EC. Hier werd me een upgrade voor £1500 aangeboden (niet zeker of dat per enkele vlucht was), maar zeker niet.

Dat soort upgrades bewaar ik wel voor Nieuw Zeeland/Australie tripjes.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 09-03-2019 00:56 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mrsar

mrsar

Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:24:
Ik vlieg in september van Amsterdam naar Havana met KLM. Iemand hier deze vlucht al eens gehad en wat waren de ervaringen? :)
euh ja,gewoon goed,weet niet precies wat voor antwoord je verwacht :P vloog wel business, was jaar of 3 geleden.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

franssie

Save the albatross

Vanavond vanuit Kopenhagen met KLM naar Schiphol gevlogen, twee uur vertraging omdat we door de wind geen slot kregen. Wel op tijd geboard en dus een kleine twee uur geparkeerd gestaan (ze hadden de slurf nodig) Een van de piloten kwam ook zelf bij de balie even omroepen waarom (dat ze niet op het boarden hoefden te wachten (en waarschijnlijk dat ze niet de helft van de passagiers uit de bar moesten plukken als het wel kon doorgaan }) ) - prima beslissing en

Maar toen we aan het picknicken/camperen waren ergens aan dat veld mochten de trolley's niet gebruikt worden tot mijn verbazing (dus met de hand op dienblaadjes koffie thee en water rondbrengen en afval ophalen). Is dit vanwege accijns/BTW nu nog steeds ook al het is een EU land? Ik was te druk met Netflix om er echt over na te denken of actief achter aan te gaan (en zij hadden het ook wel druk genoeg) maar vraag het me af. Verder prima vlucht, leuk via Harderwijk, de Almeres etc naar Schiphol gevlogen met prima zicht. Kopenhagen is overigens een erg leuke weekeind bestemming kwam wij achter.

Verder, toch wel een kleine chaos op Schiphol, ben blij dat ik gewoon een trein naar huis kon pakken ipv 3 uur in ee rij staan om te horen of er misschien nog een hotel beschikbaar was oid. De informatie voorziening voor gestrande reizigers leek niet echt op orde aan de rijen en de vragen die wij kregen toen we op zoek waren welke uitgang naar landside nu wél open was.

edit: komt me nu Onweer langs, blij dat ik thuis zit ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:24
franssie schreef op maandag 11 maart 2019 @ 00:01:
Vanavond vanuit Kopenhagen met KLM naar Schiphol gevlogen, twee uur vertraging omdat we door de wind geen slot kregen. Wel op tijd geboard en dus een kleine twee uur geparkeerd gestaan (ze hadden de slurf nodig) Een van de piloten kwam ook zelf bij de balie even omroepen waarom (dat ze niet op het boarden hoefden te wachten (en waarschijnlijk dat ze niet de helft van de passagiers uit de bar moesten plukken als het wel kon doorgaan }) ) - prima beslissing en

Maar toen we aan het picknicken/camperen waren ergens aan dat veld mochten de trolley's niet gebruikt worden tot mijn verbazing (dus met de hand op dienblaadjes koffie thee en water rondbrengen en afval ophalen). Is dit vanwege accijns/BTW nu nog steeds ook al het is een EU land? Ik was te druk met Netflix om er echt over na te denken of actief achter aan te gaan (en zij hadden het ook wel druk genoeg) maar vraag het me af. Verder prima vlucht, leuk via Harderwijk, de Almeres etc naar Schiphol gevlogen met prima zicht. Kopenhagen is overigens een erg leuke weekeind bestemming kwam wij achter.

Verder, toch wel een kleine chaos op Schiphol, ben blij dat ik gewoon een trein naar huis kon pakken ipv 3 uur in ee rij staan om te horen of er misschien nog een hotel beschikbaar was oid. De informatie voorziening voor gestrande reizigers leek niet echt op orde aan de rijen en de vragen die wij kregen toen we op zoek waren welke uitgang naar landside nu wél open was.

edit: komt me nu Onweer langs, blij dat ik thuis zit ...
Vanavond met KL vanaf Stockholm teruggevlogen, ook met aanvankelijk twee uur vertraging. Uiteindelijk werd het gelukkig 1.5 uur.

Informatievoorziening op Stockholm was gebrekkig, want nergens stond dat er vertraging was, terwijl de Schiphol website al meldde dat we 23.55 zouden landen.

Van die chaos op Schiphol heb ik overigens niks gezien. Waren weinig mensen airside en landside was het drukker, maar heb ik naar de trein gerend

• franssie

franssie

Save the albatross

@oohh hoe laat landde jij? Ik rond 22.10 dus zeg 15 minuten later op zoek naar een open uitgang, dikke rijen bij de transit onderweg op de C-pier, bij de service balie bij band 9 stonden ze zowat tot de band in de volgende hal in de rij (dat is denk ik rij 13 oid). Priority stond vanaf de trap naar de banden te wachten. Ik had om 20.25 moeten landen, ach soit zoveel doe je ook niet op een zondag avond en of ik nu mijn Netflix in het vliegtuig kijk of thuis op de bank, soit. (Ok thuis is beter want mijn eigen wijn en ook een douche).

edit: groot verschil zal zijn geweest dat onze kist wel keurig op tijd in Kopenhagen was geland, maar niet terug kon. Als jouw vlucht al vertraagd aankomt dan gaan veel vliegvelden daar slecht (als in niet) mee om voor wat betreft communicatie en andere dingen (afhandeling etc). Plannen is een vak ;)

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 11-03-2019 00:41 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Chief
Nee, zijn niet voor aankomst. United heeft wel een lounge in San Francisco voordat je de security gaat dat voor passagiers die met een long haul BC/FC ticket zijn aangekomen. Je kan daar prima douchen.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-01 15:05

matthewk

Ubernoob

Ik vlieg binnenkort business class naar vegas en new york en ben flying blue lid. Krijg ik automatisch toegang tot de lounge op schiphol?

Consultant - Autogek

• franssie

franssie

Save the albatross

matthewk schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:57:
Ik vlieg binnenkort business class naar vegas en new york en ben flying blue lid. Krijg ik automatisch toegang tot de lounge op schiphol?
Ja lijkt mij wel. https://www.klm.com/trave.../lounge_access_policy.htm
https://www.klm.com/trave...s/worldwide_locations.htm

• Hmmbob
  • Laatst online: 20-02 09:04
Business Class transatlantisch --> dus ja. Voorwaarde is wel dat je KLM (of skyteam) vliegt voor de KLM lounge, maar als je met een andere airline vliegt kun je in hun lounge terecht.

[ Voor 62% gewijzigd door Hmmbob op 11-03-2019 10:55 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:24
franssie schreef op maandag 11 maart 2019 @ 00:39:
@oohh hoe laat landde jij? Ik rond 22.10 dus zeg 15 minuten later op zoek naar een open uitgang, dikke rijen bij de transit onderweg op de C-pier, bij de service balie bij band 9 stonden ze zowat tot de band in de volgende hal in de rij (dat is denk ik rij 13 oid). Priority stond vanaf de trap naar de banden te wachten. Ik had om 20.25 moeten landen, ach soit zoveel doe je ook niet op een zondag avond en of ik nu mijn Netflix in het vliegtuig kijk of thuis op de bank, soit. (Ok thuis is beter want mijn eigen wijn en ook een douche).

edit: groot verschil zal zijn geweest dat onze kist wel keurig op tijd in Kopenhagen was geland, maar niet terug kon. Als jouw vlucht al vertraagd aankomt dan gaan veel vliegvelden daar slecht (als in niet) mee om voor wat betreft communicatie en andere dingen (afhandeling etc). Plannen is een vak ;)
Rond 23.15 stond er een korte rij bij de transitbalies. Bij de bagagebanden was het wel druk, maar niet zo druk als jij beschrijft.

Overigens was de vlucht richting Stockholm gewoon op tijd. Dus het lag bij mij echt aan de beperkte capaciteit op Schiphol. Een vriend van mij werkt bij WA en zijn vlucht van Hamburg naar Amsterdam werd gecancelled. Toch wel benieuwd op basis waarvan ze vluchten cancellen.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
franssie schreef op maandag 11 maart 2019 @ 00:01:
Maar toen we aan het picknicken/camperen waren ergens aan dat veld mochten de trolley's niet gebruikt worden tot mijn verbazing (dus met de hand op dienblaadjes koffie thee en water rondbrengen en afval ophalen). Is dit vanwege accijns/BTW nu nog steeds ook al het is een EU land? Ik was te druk met Netflix om er echt over na te denken of actief achter aan te gaan (en zij hadden het ook wel druk genoeg) maar vraag het me af.
Ik ben er niet bij geweest, maar de reden waarom er geen trolleys gebruikt werden is, denk ik, dat er een kans bestaat dat je toch niet die twee uur hoeft te wachten. Maar dan moet je ook meteen weg kunnen en met trolleys in het gangpad kan dat te lang duren (gaat soms echt om luttele minuten).
De reden dat er geen alcohol geschonken werd kan regulering zijn, maar ook het feit dat op vluchten uit Scandinavië de alcohol extreem snel gaat. En als dat in die twee uur al op is, heb je en problemen met aangeschoten passagiers, zeker als, om wat voor reden dan ook, de vlucht niet door zou gaan en mogelijk geen of minder alcohol meer tijdens de vlucht, wat meestal niet heel positief opgevat wordt.

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:50
Ik ben er gister achter gekomen dat KL bij award tickets veel meer routeringsopties toestaat dan met normale betaalde tickets. Ik heb net FCO-ZRH-AMS met AZ en KL geboekt als award ticket. Ik ging er altijd vanuit dat je altijd wel op een (partner)hub moest overstappen maar met award tickets kan je dus ook op een 'willekeurig' vliegveld overstappen.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 10:04

Rannasha

Does not compute.

Hier ook gestrand vanwege het weer dit weekend. Zou op zondagavond, na een kort weekendje NL, AMS-GVA doen met EasyJet, maar kreeg 's middags een notificatie dat de vlucht geannuleerd was. Snel de laptop pakken en kijken naar wat de opties waren. Volgende vlucht met plek zou pas maandagavond zijn, dus eerst maar even zoeken of er een alternatief was dat niet te overdreven duur/lang was, maar dat was er niet. Helaas was in de tussentijd de maandagavond vlucht ook vol, dus snel de volgende omboekmogelijkheid gepakt: dinsdagochtend.

Hotel (Ibis Airport Amsterdam) toegewezen gekregen door EasyJet. Maar slechts voor 1 nacht i.p.v. 2. Het heeft diverse telefoontjes gekost om dat goed geregeld te krijgen, maar dat is ook gelukt. Dus gisteren een verplicht dagje vrij om in Nederland rond te spoken en besloten om maar bij m'n ouders op bezoek te gaan. Vanochtend eindelijk terug kunnen vliegen. Om 09:07 raakten de wielen de grond, om 09:30 was ik op kantoor.

edit: Ik zie nu dat de maandagavond vlucht die ik in eerste instantie als alternatief aangeboden had gekregen uiteindelijk ook is geannuleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Rannasha op 12-03-2019 13:13 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• PWM
  • Niet online
Vlucht geannuleerd. Heb wel het idee dat hun mails wat uitgebreider berichten over je rechten:
Bent u al op de luchthaven? Dan bieden we u graag een drankje en iets te eten aan. Indien een hotelovernachting nodig is, zullen wij dit voor uw regelen, inclusief vervoer van en naar uw accommodatie. Neem alstublieft contact op met ons grondpersoneel.

En natuurlijk bent u welkom in de exclusieve Flying Blue VIP-lounge

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik mag mij sinds kort ook scharen onder de zakelijke "vliegers", voor mijn nieuwe Job moet ik met enige regelmaat vliegen maar niet een vast aantal vluchten per maand of iets dergelijks.

Het meeste van deze vluchten zal binnen het Schengen gebied zijn. Aangezien in 95% van de gevallen ik vanuit Schiphol vlieg ben ik erg benieuwd vanaf welk punt het waard wordt om "Privium Plus". Tevens heb ik mij aangemeld voor het Flying Blue programma.

Vanuit de TS en ook de posts hier wordt niet echt duidelijk of er ergens iets te vinden is over de loyalty programma's van zowel Hotels als vliegtuig maatschappijen. Hebben jullie hier nog tips voor ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• mrsar

mrsar

ShadowBumble schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:30:
Ik mag mij sinds kort ook scharen onder de zakelijke "vliegers", voor mijn nieuwe Job moet ik met enige regelmaat vliegen maar niet een vast aantal vluchten per maand of iets dergelijks.

Het meeste van deze vluchten zal binnen het Schengen gebied zijn. Aangezien in 95% van de gevallen ik vanuit Schiphol vlieg ben ik erg benieuwd vanaf welk punt het waard wordt om "Privium Plus". Tevens heb ik mij aangemeld voor het Flying Blue programma.

Vanuit de TS en ook de posts hier wordt niet echt duidelijk of er ergens iets te vinden is over de loyalty programma's van zowel Hotels als vliegtuig maatschappijen. Hebben jullie hier nog tips voor ?
waar ga je mee vliegen? wordt het vooral Ryanair/easyjet en aanverwanten of bv klm

er zijn genoeg websites over, https://onemileatatime.com/ en anderen, kuezes van hotels is feitelijk hetzelfde, verwacht je veel in bv een Marriott te zitten of meerdere ketens,hoevaak? Uberhaupt ketens? bij bv hotels.com is de gratis nacht na 10 nachten.

privium kan het zeker waard zijn.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

ShadowBumble schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:30:

Privium Plus ontzorgt & scheelt tijd. Zal je zeker merken als je nog geen FF status hebt en het vakantie/hoogseizoen is. De KLM lounges zijn de laatste jaren ook constant overbevolkt & hebben slechte catering, de Privium lounge is rustiger en heeft een betere catering (plus het maakt niet uit met welke airline/klasse je reist of status hebt). Wat dat waard is..dat is voor iedereen verschillend.
Vooraan parkeren is ook wel handig.

Loyalty programma's: zijn genoeg websites met een wealth of info over, kijk eens op de forums van flyertalk:
https://www.flyertalk.com/forum/miles-points-1/
of bijvoorbeeld insideflyer, vergeet de autoverhuur bedrijven & creditcards niet.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

mrsar schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:55:
[...]

waar ga je mee vliegen? wordt het vooral Ryanair/easyjet en aanverwanten of bv klm

er zijn genoeg websites over, https://onemileatatime.com/ en anderen, kuezes van hotels is feitelijk hetzelfde, verwacht je veel in bv een Marriott te zitten of meerdere ketens,hoevaak? Uberhaupt ketens? bij bv hotels.com is de gratis nacht na 10 nachten.

privium kan het zeker waard zijn.
Het zal voor zover ik verwacht voornamelijk KLM zijn. Hotels vind ik dus lastiger aangezien ik nog geen duidelijk beeld heb welke er binnen onze policy vallen.
Grouchy schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:31:
[...]

Privium Plus ontzorgt & scheelt tijd. Zal je zeker merken als je nog geen FF status hebt en het vakantie/hoogseizoen is. De KLM lounges zijn de laatste jaren ook constant overbevolkt & hebben slechte catering, de Privium lounge is rustiger en heeft een betere catering (plus het maakt niet uit met welke airline/klasse je reist of status hebt). Wat dat waard is..dat is voor iedereen verschillend.
Vooraan parkeren is ook wel handig.
Ik zit er inderdaad vooral aan te denken vanwege de Lounge en de tijd die het scheelt. Lounge als je gewoon nog moet wachten is het super fijn ergens rustig te zitten en nog kleine dingen kan doen voor vertrek.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

ShadowBumble schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:50:
[...]

Het zal voor zover ik verwacht voornamelijk KLM zijn. Hotels vind ik dus lastiger aangezien ik nog geen duidelijk beeld heb welke er binnen onze policy vallen.

[...]

Ik zit er inderdaad vooral aan te denken vanwege de Lounge en de tijd die het scheelt. Lounge als je gewoon nog moet wachten is het super fijn ergens rustig te zitten en nog kleine dingen kan doen voor vertrek.
Privium plus kan je proberen voor 89EUR. Dan heb je 4 maanden toegang tot de lounge, vooraan parkeren en de fast track lines. Zekere handig zolang je geen status hebt. Zit ook bij de reguliere AMEX platinum CC.

[edit]Lounge access; bij de Mastercard Black zit een Priority pass. Handig voor andere luchthavens

[ Voor 7% gewijzigd door Grouchy op 13-03-2019 16:10 ]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Grouchy schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:01:
[...]

Privium plus kan je proberen voor 89EUR. Dan heb je 4 maanden toegang tot de lounge, vooraan parkeren en de fast track lines. Zekere handig zolang je geen status hebt.
Oh top dat ga ik dan zeker even regelen al is het alleen al om het te proberen en te ervaren.

• PWM
  • Niet online
Kom ik aan op Schiphol. Chaos. Aankomst was dicht. Moest 15 minuten wachten. Vragend naar de reden: helemaal vol meneer.

Maar ik ben niet voor 1 gat te vangen, dus via Schengen naar buiten. En wat zien we dan door het raam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ia9Z0gEnpPJruBfAQj0RdSf9/thumb.jpg

Geen personeel dus

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 20:27
Hoog in mijn Schiphol-ergernis-top-5 staat inderdaad ook de belabberde bezetting bij in- en uitgaan. Regelmatig staan de high-tech poortjes uit en mogen we allemaal in de rij gaan staan voor een persoonlijke controle. Weet iemand tevens al wanneer RTP-NL live gaat? Het is altijd maar uitgesteld, en nu lijkt de officiële Schiphol website erover ook offline gehaald.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Leetness schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:07:
Hoog in mijn Schiphol-ergernis-top-5 staat inderdaad ook de belabberde bezetting bij in- en uitgaan. Regelmatig staan de high-tech poortjes uit en mogen we allemaal in de rij gaan staan voor een persoonlijke controle. Weet iemand tevens al wanneer RTP-NL live gaat? Het is altijd maar uitgesteld, en nu lijkt de officiële Schiphol website erover ook offline gehaald.
No worries, gaat *cough* gedeeltelijk *cough* van start deze maand ;)

https://insideflyer.nl/rtp-nl-maart-gedeeltelijk-start/

• Chief
ShadowBumble schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:50:
[...]

[...]

Je kan een jaar Privium Plus proberen. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik steeds meer ging mikken op zo'n kort mogelijke wachttijd, met name voor Schengen bestemmingen waardoor ik eigenlijk geen gebruik maakte van lounges.

Hotels: het kan best lonen je aan te melden bij de loyalty programma's van de hotelketens. Ik heb genoeg gratis upgrades/nachten gehad en daar hoef je ontzettend weinig voor te doen..

• franssie

franssie

Save the albatross

Chief schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 01:03:
[...]<>
Hotels: het kan best lonen je aan te melden bij de loyalty programma's van de hotelketens. Ik heb genoeg gratis upgrades/nachten gehad en daar hoef je ontzettend weinig voor te doen..
Bij hotels sowieso overal aanmelden is mijn ervaring. Kost niets en bij het intercontinetal in Dussedorf kreeg ik een fles wijn mee naar de kamer (wat vrij zinloos was na 5 uur stappen maar toch). Pas als je overal lid bent krijg je de emails met wat het leukste is om te blijven.

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 20:59
Chief schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 01:03:
[...]

Je kan een jaar Privium Plus proberen. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik steeds meer ging mikken op zo'n kort mogelijke wachttijd, met name voor Schengen bestemmingen waardoor ik eigenlijk geen gebruik maakte van lounges.

I second this, maar zowel privium plus als hoge status bij verschillende hotelketens krijg je gratis bij een AMEX Platinum kaart.

De kaart kost €700 per jaar waar je diverse verzekeringen (autohuur, reis- en annuleringsverzekering, aankoopverzekering etc.) voor terugkrijgt. Maar daarnaast krijg je ook Privium Plus twv €215 p/j, Priority Pass (loungeaccess naar 1.200 lounges over de hele wereld) en status bij diverse hotelketens en autoverhuurmaatschapijen.

Nu slaap ik zelf vrijwel uitsluitend bij Hilton, maar met AMEX krijg je Gold status en daarmee standaard upgrades, gratis ontbijt, gratis wifi en executive loungeaccess. Alleen dit is al de moeite waard. Als HH Gold krijg je meestal 1 type hoger dan je geboekte kamer en als Diamond 2 types hoger is mijn ervaring.

Het mooiste zou nog zijn dat je je werkgever zover krijgt die kaart voor je te betalen. Dan staan je uitgaven netjes apart vermeld, spaar je ook nog eens loyaltypunten bij AMEX en heb je alle benefits die je zowel zakelijk als prive kunt inzetten. Dat laatste kan trouwens ook met een prive kaart.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-02 14:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Net teruggekomen uit DXB, nachtvlucht en zowaar nog redelijk geslapen (ondanks dat de KLM business class stoelen op de 777 ontworpen lijken voor mensen met maximaal schoenmaat 39). Ik snap alleen niet wat KLM bezielt om bij een vlucht van ±7 uur die om 02:00 uur vertrekt eerst nog een driegangenmaaltijd te willen serveren. Uiteindelijk was het bijna 04:00 uur voordat het licht een beetje gedimd werd, en dan ging het nog niet eens volledig uit. En omdat er ook anderhalf uur voor landing nog een ontbijt wordt aangeboden blijft er weinig van je nacht over 8)7

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Daniel schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:39:
Net teruggekomen uit DXB, nachtvlucht en zowaar nog redelijk geslapen (ondanks dat de KLM business class stoelen op de 777 ontworpen lijken voor mensen met maximaal schoenmaat 39). Ik snap alleen niet wat KLM bezielt om bij een vlucht van ±7 uur die om 02:00 uur vertrekt eerst nog een driegangenmaaltijd te willen serveren. Uiteindelijk was het bijna 04:00 uur voordat het licht een beetje gedimd werd, en dan ging het nog niet eens volledig uit. En omdat er ook anderhalf uur voor landing nog een ontbijt wordt aangeboden blijft er weinig van je nacht over 8)7
Tja, op zo'n vluchten moet je gewoon één van de twee maaltijden overslaan. Je betaalt voor slaapcomfort als je zo'n vlucht neemt, niet voor magnetron eten.

Bij Sq zijn ze wat slimmer. Had onlangs vlucht naar Osaka om 1.30am en daar krijg je in J een 'night service' waar alles netjes in één keer komt amper 30min na opstijgen. Heb het toen ook overgeslagen en ontbijt gevraagd zo laat mogelijk.

Bij Sq hebben ze ook 2 types ontbijt. Vorige week op de vlucht van Dusseldorf naar Sin kon je kiezen voor full ontbijt (4 gangen) 2,5u voor landing of Continental breakfast 1,5u voor landing. En als je het lief vraagt, serveren ze je als laatst waardoor die tijden naar 2 en 1u voor landing opschuiven.

• mrsar

mrsar

yyz-ams is ook een nachtvlucht (vertrek om 23:30 ofzo) , nam niemand echt iets te eten en werdt het ook op die manier gevraagd (iets kleins) zodat het licht snel uitkon,dus zal ook van de crew afhangen hoe het gedaan wordt.
Daarnaast...oogmasker en oordoppen werkt perfect :P

• PWM
  • Niet online
Gisteren toch wel een klein unicum in de familie. Ik kwam aan, mijn zus ging weg en mijn broer kwam aan. Liepen we elkaar op Schiphol tegen het lijf. Dat was een leuke selfie voor de familie app :+
Ik had uit Zuid-Afrika dining on demand. Dat werkte uitstekend. Ik dacht dat ze dat nu overal wilden doen? Voordeel is dus dat het licht ook direct uitgaat.

En inderdaad, met mijn maat 47 kom ik ook niet uit in de 777. Rij 1`en 6 hebben wel lekker brede voetenruimtes, maar daar is weer zoveel drukte.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35
Ik ga waarschijnlijk in augustus naar Maleisië, waarschijnlijk ga ik dan heen naar Penang en terug vanaf Singapore. Nou heeft Cathay wel goede vluchten via Hong Kong, voor zo'n 800 euro in economy of 1200 in premium economy, is dat de meerprijs waard? Nog nooit met Cathay gevlogen.

Ik ben redelijk lang (1.94) maar niet breed, vorig jaar naar Japan prima gezeten in KLM op nooduitgang stoelen in een 777.

Last.fm
Films!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 16:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Sv3n schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:18:
Ik ga waarschijnlijk in augustus naar Maleisië, waarschijnlijk ga ik dan heen naar Penang en terug vanaf Singapore. Nou heeft Cathay wel goede vluchten via Hong Kong, voor zo'n 800 euro in economy of 1200 in premium economy, is dat de meerprijs waard? Nog nooit met Cathay gevlogen.

Ik ben redelijk lang (1.94) maar niet breed, vorig jaar naar Japan prima gezeten in KLM op nooduitgang stoelen in een 777.
Over de vraag, of het de meerprijs waard is, kan ik geen antwoord geven, dat moet je zelf weten/uitzoeken. Ik heb vorig jaar met Cathay naar Ha Noi gevlogen en terug en ik had er geen klachten over. De keus viel op Cathay juist vanwege de prijs (met het hele gezin is dat echt wel iets om op te letten). Mijn echtgenote is vorige maand ook (alleen) met Cathay naar Taipei en terug gevlogen, wederom zonder klachten en ook in dit geval viel de keus op Cathay vanwege de prijs.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Chief
Sv3n schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:18:

CX premium economy is tenminste een premium tov economy itt de “comfort economy” van KLM.

Persoonlijk zou ik het waard vinden. Echter, je vliegt wel behoorlijk om.....

• CyBeR
  • Niet online
KLM market (en prijst) economy comfort dan ook niet als premium economy.

• PWM
  • Niet online
Fijn, Level gaat vanaf AMS vliegen. Naar Luton en Barcelona, want dat hadden we nodig |:(

Dit is puur en alleen om disruptive te zijn en brengt niemand verder. Zonde van de slots.

• Chief
Ook waar. Ik dacht dat KLM economy comfort zo’n 25% duurder is?

• Xandrios
Voor een vlucht naar latijns amerika was ik met AF geboekt in Premium Economy. Nu moest de vertrekdatum helaas onverwacht flink naar voren (naar volgende week), maar hiermee was het fare verschil érg groot. Te groot om een optie te zijn helaas.

Maar..KLM heeft een directe vlucht op die dag. Omboeken naar deze vlucht was goedkoop en dus eigenlijk een no-brainer. Maar wat blijkt: Geen beschikbaarheid in Economy Comfort (Of exit rows) meer. Wegens company policy is business class geen optie.

Expertflyer geeft echter aan dat de eerste rij, de middelse 4 stoelen, nu geblocked zijn. Dit is vrij standaard. Normaal kies ik die als ze beschikbaar komen tijdens OLCI. Echter, normaal ben ik op dat moment al in EC geboekt voordat OLCI open gaat..

Weet iemand of het mogelijk is om van standaard Economy een van die vier blocked Economy Comfort stoelen te kiezen als OLCI open gaat? Of worden deze enkel vergeven aan mensen die al in EC zijn geboekt op dit moment?

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 14-03-2019 21:47 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Chief schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:08:
Ook waar. Ik dacht dat KLM economy comfort zo’n 25% duurder is?
Is geen aparte cabine. Je kan het goedkoopste ticket in eco boeken en dan de stoel in economy comfort bijboeken tegen betaling.

Premium economy (of omgekeerd zo je wil) is een aparte cabine, dus andere stoelen en niet gewoon meer beenruimte.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CyBeR schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:48:
KLM market (en prijst) economy comfort dan ook niet als premium economy.
Dit.

Een "echte" premium economy seat kost doorgaans ook het dubbele. Een KLM economy comfort stoel is "maar" 20% (?) duurder.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 14-03-2019 21:17 ]

March of the Eagles

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

jvvv schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:47:
[...]

Tja, op zo'n vluchten moet je gewoon één van de twee maaltijden overslaan. Je betaalt voor slaapcomfort als je zo'n vlucht neemt, niet voor magnetron eten.

Bij Sq zijn ze wat slimmer. Had onlangs vlucht naar Osaka om 1.30am en daar krijg je in J een 'night service' waar alles netjes in één keer komt amper 30min na opstijgen. Heb het toen ook overgeslagen en ontbijt gevraagd zo laat mogelijk.

Bij Sq hebben ze ook 2 types ontbijt. Vorige week op de vlucht van Dusseldorf naar Sin kon je kiezen voor full ontbijt (4 gangen) 2,5u voor landing of Continental breakfast 1,5u voor landing. En als je het lief vraagt, serveren ze je als laatst waardoor die tijden naar 2 en 1u voor landing opschuiven.
Ik vloog vannacht van Riyadh naar LHR met BA en daar kreeg ik na opstijgen alleen een wrap en voor landen een ontbijd..
Dat is op zich prima.. want ik zat toch nog vol van het diner ervoor...

BA economy is trouwens wel erg krap als je langer bent.. ik ben 'maar' 1.83 maar pas er net in.. en bij de stoelpoten heb ik maar weinig ruimte om mijn NL gemiddelde maat 43s kwijt te kunnen..
Helaas zat vlucht bomvol dus kon ik niet upgraden..
Die 'red-eye' vluchten blijven klote vind ik.. heenweg was veel beter.. rond 12 uur smiddags vertrek en in de avond locale tijd aankomen.. daarna lekker slapen in hotel..

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 14-03-2019 21:29 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Tsja als KLM het niet doet is het ook weer niet goed, 't is tenslotte WBC. Meen dat het ook een lichte maaltijd is op de DXB/AUH - AMS vluchten, alles geserveerd op een tray

Bij veel maatschappijen kun je meestal op de meeste red-eye/nachtvluchten voor een express optie gaan (& ze vragen of ze je mogen wakker maken voor het ontbijt) en daarna meteen flat gaan. Maar ja, wanneer je rond kijkt tijdens dat soort vluchten zie je dat de veel pax zelfs daar geen trek in hebben en meteen plat gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Grouchy op 14-03-2019 22:40 ]

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:03:
Maar..KLM heeft een directe vlucht op die dag. Omboeken naar deze vlucht was goedkoop en dus eigenlijk een no-brainer. Maar wat blijkt: Geen beschikbaarheid in Economy Comfort (Of exit rows) meer. Wegens company policy is business class geen optie.

Expertflyer geeft echter aan dat de eerste rij, de middelse 4 stoelen, nu geblocked zijn. Dit is vrij standaard. Normaal kies ik die als ze beschikbaar komen tijdens OLCI. Echter, normaal ben ik op dat moment al in EC geboekt voordat OLCI open gaat..

Weet iemand of het mogelijk is om van standaard Economy een van die vier blocked Economy Comfort stoelen te kiezen als OLCI open gaat? Of worden deze enkel vergeven aan mensen die al in EC zijn geboekt op dit moment?
Moet je weg voor je company? Dan mogen ze wel eens naar hun policy kijken...

Maar, met OLCI komen alle stoelen beschikbaar. Echter, de eerste 4 uur alleen voor Plats (die het eigenlijk al konden voor die tijd) en Delta equivalent. Pas daarna voor de rest. Als je geen Plat bent is de kans dan echt klein.

• Xandrios
Thanks. Tja, ben ik helemaal mee eens...maar maak dat de heren management maar eens wijs. Heb het gevoel dat we tegenwoordig al blij mogen zijn dat we premium eco / eco comfort mogen vliegen..

Ik ben zelf Gold maar kan normaal (als ik al in EC ben geboekt) een van die vier stoelen op de eerste rij EC kiezen vanaf T-30. Wellicht dat dat nu anders is dan. Wat ik kan proberen is een paar dagen ervoor (als ik toch op Schiphol ben voor een snelle trip binnen Europa) bij KLM te vragen of ze me alvast op een van die stoelen kunnen zetten..alhoewel ik de kans daarop wel wat klein acht.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Vraag het eens via Facebook messenger ;) ....

En bedrijven waar je wel businsss mag vliegen? Die ken ik niet :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• PWM
  • Niet online
Atlas schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 23:02:

Ze zitten toch 99% vol vanaf Schiphol naar de US met KLM ;)

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 14-03-2019 23:12 ]

• Chief
Borromini schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:13:
[...]

Is geen aparte cabine. Je kan het goedkoopste ticket in eco boeken en dan de stoel in economy comfort bijboeken tegen betaling.

Premium economy (of omgekeerd zo je wil) is een aparte cabine, dus andere stoelen en niet gewoon meer beenruimte.
Dat is waar. Mijn ervaring met Premium Economy is ook beperkt. Ik heb 1x Premium Economy gevlogen met zowel CX and SIA op een intercontinentale vlucht. Verder heb ik KLM vaak in hun comfort en business gevlogen binnen Europa met gratis upgrade als plat. member destijds.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-02 14:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:55:
Ik had uit Zuid-Afrika dining on demand. Dat werkte uitstekend. Ik dacht dat ze dat nu overal wilden doen? Voordeel is dus dat het licht ook direct uitgaat.

En inderdaad, met mijn maat 47 kom ik ook niet uit in de 777. Rij 1`en 6 hebben wel lekker brede voetenruimtes, maar daar is weer zoveel drukte.
'Anytime for you' dining is nu beschikbaar op vier routes:
Amsterdam - Johannesburg
Amsterdam - Bangkok
Amsterdam - Tokio
Amsterdam - Osaka

Maar niet volledig als de vlucht 's nachts wordt uitgevoerd (Johannesburg naar Amsterdam, Amsterdam naar Bangkok, Amsterdam naar Tokio en Amsterdam naar Osaka). Ik neem aan dat KLM dit aanbod nog wel uit wil breiden maar het heeft nogal wat voeten in de aarde.
Grouchy schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:39:
Tsja als KLM het niet doet is het ook weer niet goed, 't is tenslotte WBC. Meen dat het ook een lichte maaltijd is op de DXB/AUH - AMS vluchten, alles geserveerd op een tray
Dat laatste zou kunnen...toen lag ik al plat :P Het viel me vooral op hoe lang ze er nog over deden om überhaupt te beginnen. Ik snap ook wel dat ze het aanbieden, als je meteen het licht uitdoet zijn er ook mensen die juist wel verwachten eten te krijgen. Damned if you do damned if you don't. Is meteen ook de reden dat ik de voorkeur geef aan dagvluchten, dan heb je dit moeten kiezen tussen eten en slapen niet :) Maar helaas vliegt KLM alleen midden in de nacht terug vanuit DXB - naast deze om 01:55 is er ook nog KL 430 die om 04:55 vertrekt maar dat is echt de graveyard shift :X

[ Voor 34% gewijzigd door Daniel op 15-03-2019 08:33 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ToolkiT schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:28:
[...]

Die 'red-eye' vluchten blijven klote vind ik.. heenweg was veel beter.. rond 12 uur smiddags vertrek en in de avond locale tijd aankomen.. daarna lekker slapen in hotel..
Ik heb één red-eye gehad, en dat was business met BA van Toronto naar Heathrow. Afgezien van de layout van de 787 vond ik het een heel geslaagde vlucht. Voordeel was wel dat je voor vertrek kon eten in de lounge (dan hoeft dat niet tijdens de vlucht) en ontbijt was een bakje fruit en een broodje dus kostte ook maar 30 minuten en ik ben sowieso geen grote ontbijter. Vanwege het weer was onze volgende vlucht niet om 10:30 maar tegen de middag en daar kregen we engels ontbijt, wat dus ook weer perfect pastte.

Signatures zijn voor boomers.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hangt van je positie binnen een bedrijf af soms..
vroeger (lees jaren '90) had mijn bedrijf destijds de policy dat je voor transatlantic vluchten wel business class mocht vliegen maar intracontinental economy.. later is dat veranderd naar premium economy..

Toen ik in 2000 naar Sydney vloog waren alle economy seats uitverkocht ivm de olympics en toen mocht ik dus Business class :)

• Chief
Vraag het eens via Facebook messenger ;) ....

Ik ben je tegenpool: ik heb geen werkgever gehad waar BC niet standaard was voor vluchten langer dan x uur waarbij x varieert tussen 4 en 6 :). Ik weet wel dondersgoed dat ieder bedrijf een heel andere policy kan hebben. Het is maar net wat je referentiekader is :)

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-02 10:55
Ik vlieg morgen met China Airlines, via Taiwan (overstap van 1u), naar Manila.

1. Volgens mij vlieg ik met een KLM toestel, klopt dit?
2. Word ruimbagage doorgelabeld naar Manila?
3. Kan ik ter plekke, aan de bali van China Airlines, nog BC seats regelen?

Tnx.

• mrsar

mrsar

-Muncky- schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:39:
Ik vlieg morgen met China Airlines, via Taiwan (overstap van 1u), naar Manila.

1. Volgens mij vlieg ik met een KLM toestel, klopt dit?
2. Word ruimbagage doorgelabeld naar Manila?
3. Kan ik ter plekke, aan de bali van China Airlines, nog BC seats regelen?

Tnx.
vertrek om 11:00 is china airlines met eigen vliegtuig, 20:50 is klm vlucht,met china stap je trouwens echt over (a350-a330) en bij klm stap je terug hetzelfde vliegtuig in :)

ja ruimbagage wordt doorgelabeld

en je kan het altijd proberen aan de balie

[ Voor 8% gewijzigd door mrsar op 15-03-2019 10:57 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

even crosspost: ToolkiT in "WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10"
Wist niet welk topic hij beter van toepassing was..

• CyBeR
  • Niet online
Ugh, SSSS onzin

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:56
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als er een no deal is mbt de brexit en deze alsnog ingaat de 29e.
Ik ben die gehele week in de UK en vlieg de 29e terug. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij worden de grenzen gesloten bij een no-deal brexit en verlies je je nationaliteit als je je in het VK bevindt en word je veroordeeld tot een leven lang voor de britse koningin werken.
Serieus, met alle doemscenario's bij mindere problemen (oorlog als we niet voor de EU-grondwet stemmen en zo) had ik al lang dergelijke meldingen van politici verwacht.

Signatures zijn voor boomers.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ballebek schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:06:
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als er een no deal is mbt de brexit en deze alsnog ingaat de 29e.
Als het fout gaat en je vliegt van LHR DM me dan maar ik woon er niet al te ver vandaan dus als het moet kan je hier wel crashen..
Maasluip schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:14:
Volgens mij worden de grenzen gesloten bij een no-deal brexit en verlies je je nationaliteit als je je in het VK bevindt en word je veroordeeld tot een leven lang voor de britse koningin werken.
Serieus, met alle doemscenario's bij mindere problemen (oorlog als we niet voor de EU-grondwet stemmen en zo) had ik al lang dergelijke meldingen van politici verwacht.
Issue is meer de internationale verdragen over vlucht rechten etc kunnen verstoord worden.. dat kan vertragingen etc opleveren.. bij Dover verwachten ze iig wel issues...
"In this scenario the UK would envisage granting permission to EU airlines to continue to operate. We would expect EU countries to reciprocate in turn. It would not be in the interest of any EU country or the UK to restrict the choice of destinations that could be served, though, if such permissions are not granted, there could be disruption to some flights."
bron: https://www.gov.uk/govern...ch-2019-if-theres-no-deal

[ Voor 60% gewijzigd door ToolkiT op 15-03-2019 12:23 ]

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Mark Rutte in interview:
But how can you do that? Because if you say it was 'time-limited' or that the UK could unilaterally stop it, it means a hard border and the UK doesn't want that because you and I, you and we, all of us don't want to go back to the Troubles.
Wikipedia:
The Troubles is aangeduid als terrorisme, een etnisch conflict, een conflict met vele zijden, een guerrillaoorlog en zelfs een burgeroorlog.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:56
Enige waarschuwing is dat je met een ID kaart niet kan reizen bij een eventuele harde brexit en die had ik toch al niet. Bij ons kantoorgebouw (verzamelpand van veel verdiepingen) in Londen zijn ze ook met raer dingen bezig. Als non-UK resident wil de security een extra screening hebben om je pas te mogen behouden NA de Brexit. Geen idee wat voor andere gekke dingen ze gaan verzinnen.
ToolkiT schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:20:
[...]

Als het fout gaat en je vliegt van LHR DM me dan maar ik woon er niet al te ver vandaan dus als het moet kan je hier wel crashen..
Vriendelijk gebaar, vlieg van/naar BHX, misschien LCY indien ik ook nog naar Londen moet halverwege de week.

Vorig jaar met "The Beast from the East" heb ik 4 dagen vastgezeten nadat 2x mijn vlucht was geannuleerd.

[ Voor 21% gewijzigd door Uberprutser op 15-03-2019 12:31 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-02 08:57
Ballebek schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:28:
[...]

Enige waarschuwing is dat je met een ID kaart niet kan reizen bij een eventuele harde brexit en die had ik toch al niet. Bij ons kantoorgebouw (verzamelpand van veel verdiepingen) in Londen zijn ze ook met raer dingen bezig. Als non-UK resident wil de security een extra screening hebben om je pas te mogen behouden NA de Brexit. Geen idee wat voor andere gekke dingen ze gaan verzinnen.

[...]

Vriendelijk gebaar, vlieg van/naar BHX, misschien LCY indien ik ook nog naar Londen moet halverwege de week.

Vorig jaar met "The Beast from the East" heb ik 4 dagen vastgezeten nadat 2x mijn vlucht was geannuleerd.
Ik kan de betreffende gelinkte post niet lezen gezien ik geen toegang tot HK heb. Maar als je enkel een ID kaart hebt kan je gewoon de ambassade binnenlopen en een noodpaspoort krijgen?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 16:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ballebek schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:06:
Zolang je op de 29e terug vliegt, verwacht ik niet al teveel problemen, Brexit is pas voor 's avonds laat gepland.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Verwijderd1
  • Niet online
Yankovic schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:09:
[...]

Ik kan de betreffende gelinkte post niet lezen gezien ik geen toegang tot HK heb. Maar als je enkel een ID kaart hebt kan je gewoon de ambassade binnenlopen en een noodpaspoort krijgen?
Ja, en als je permanent in het VK woont kun je ook bij de ambassade een gewoon paspoort aanvragen.

Specifiek voor het VK kun je deze checklist volgen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd1 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:34:
[...]

Ja, en als je permanent in het VK woont kun je ook bij de ambassade een gewoon paspoort aanvragen.

Specifiek voor het VK kun je deze checklist volgen.
Ik vraag me alleen af hoe happig ze zijn in dit geval.. want het is immers te voorspellen dat je een paspoort nodig gaat hebben in geval brexit door gaat (en dat is de default optie)..
Ik zou een paspoort aanvragen voor je vertrekt.. met name omdat de ambasade in London vaak enorme wachtlijsten heeft en ik er niet op zou gokken dat je op de zelfde dag een noodpaspoort krijgt..

• Verwijderd1
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:50:
[...]

Ik vraag me alleen af hoe happig ze zijn in dit geval.. want het is immers te voorspellen dat je een paspoort nodig gaat hebben in geval brexit door gaat (en dat is de default optie)..
Ik zou een paspoort aanvragen voor je vertrekt.. met name omdat de ambasade in London vaak enorme wachtlijsten heeft en ik er niet op zou gokken dat je op de zelfde dag een noodpaspoort krijgt..
Inderdaad sowieso aanvragen als je daar nu tijd voor hebt. Als je in het VK woont en geen paspoort hebt en niet naar Nederland komt voor die tijd dan kun je denk ik gewoon de ambassade proberen (zeker als tijd geen issue is).

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd1 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:57:
[...]

Inderdaad sowieso aanvragen als je daar nu tijd voor hebt. Als je in het VK woont en geen paspoort hebt en niet naar Nederland komt voor die tijd dan kun je denk ik gewoon de ambassade proberen (zeker als tijd geen issue is).
Ik heb even op de afspraak site (https://www.vfsvisaonline...cheduling/AppWelcome.aspx) gekeken en 1 mei! is de eerste beschikbare afspraak..
Ze zijn nogal druk zeg maar..

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-02 08:57
ToolkiT schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:32:
[...]

Ik heb even op de afspraak site (https://www.vfsvisaonline...cheduling/AppWelcome.aspx) gekeken en 1 mei! is de eerste beschikbare afspraak..
Ze zijn nogal druk zeg maar..
Voor een reguliere verlenging van het paspoort dat je al hebt ja. Voor nooddocumenten kan je op deze pagina kijken: https://www.nederlandwere...en/nooddocument-aanvragen

Email sturen is voldoende en je kan tijdens openingstijden zonder afspraak terecht. In een uitzonderlijk geval als de Brexit zal alles waarschijnlijk alsnog wel wat langer duren, maar een maand lijkt me ook weer niet.
Overigens zal de overheid in het geval van de Brexit zich echt wel voorbereiden en klaarstaan voor dergelijke vraagstukken. Tenzij het land waar je je in bevind ergens een stokje voor steekt moet je in principe op een of andere (legale) manier weer in je eigen vaderland kunnen geraken.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 09:03

Tourniquet

Hiya, fellas!

British Airways heeft zojuist hun nieuwe Business Class (Club World) stoel gepresenteerd:

Afbeeldingslocatie: http://mediacentre.britishairways.com/contents/archives/216/86/images/thumb580x580_width/britishairways_21686597865680_thumb.jpg

http://mediacentre.britis...9-319/10846?ref=HeroStory
https://www.independent.c...ld-new-a350-a8827571.html
https://thepointsguy.com/...s-new-club-suite-product/

De 'Club Suite' dus, in een 1-2-1 configuratie met een deur. Komt in eerste instantie in de nieuwe A350-1000's, eerste routes zijn Toronto en Dubai vanaf oktober (na een testfase tussen Heathrow en Madrid). Daarna worden vanaf eind 2019 de 777's voorzien van de nieuwe stoelen.

Ziet eruit als een enorme verbetering t.o.v. de huidige stoelen uit 2006. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Tourniquet op 18-03-2019 11:31 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is (bijna) identiek aan de stoel die China Airlines gebruikt in hun A350 en B777. Erg fijne BC stoel, enige wat ik niet zo goed vond was het tafeltje, dat was niet traploos te positioneren.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 18-03-2019 11:36 ]

• PWM
  • Niet online
Ik snap niet dat die deurtjes zo laag zijn. Het mooiste van bijvoorbeeld de Garuda 1st class, is dat je je echt kon afsluiten. Die zijn zeg maar 50cm hoger en dan heb je dat effect. Ik heb het idee dat dat hier een stuk minder is.

Helaas lukt het me maar niet om een goede route vanaf AMS te vinden dat ik eens met Delta in de A350 zit. Ik ga nu weer over MSP en ATL, beide A330.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als ze hoger zijn dan krijg je ws teveel het 'toilet hokje' gevoel.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:03:
Helaas lukt het me maar niet om een goede route vanaf AMS te vinden dat ik eens met Delta in de A350 zit. Ik ga nu weer over MSP en ATL, beide A330.
Delta vliegt vanaf Detroit van en naar AMS met de A350.

[ Voor 27% gewijzigd door FabiandJ op 19-03-2019 15:07 ]

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Kans op deurtjes van/naar AMS:
DL072 ATL-AMS 77L
DL132 DTW-AMS 359
Plus in uitzonderlinge gevallen af en toe een nieuwe Delta A330neo of een omgebouwde 767.

Vaak een gepuzzel als je echt wilt, Delta One Suites zijn leuk maar een rechtstreekse en/of snelle overstap/trip in Delta One heeft ook zijn charmes :).
Als je effe wacht dan zie eind 2019/2020 genoeg deurtjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Grouchy op 19-03-2019 15:44 ]

• Xandrios
Weet iemand toevallig of je 'sochtends al weer een gast mag meebrengen naar lounge #52? Wegens de verbouwing mocht dit voor lange tijd niet meer, maar ze zijn ook nog niet compleet klaar..

• mrsar

mrsar

Xandrios schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:06:
Weet iemand toevallig of je 'sochtends al weer een gast mag meebrengen naar lounge #52? Wegens de verbouwing mocht dit voor lange tijd niet meer, maar ze zijn ook nog niet compleet klaar..
https://www.klm.com/trave.../lounge_access_policy.htm

staat er nog steeds bij

Pagina: 1 ... 74 ... 268 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2