Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 73 ... 259 Laatste
Acties:

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:21

franssie

Save the albatross

Seatguru is ook niet heilig. Zat twee weken geleden op een rode stoel omdat er geen raam zat direct naast je op rij 13 (een A330 van Delta). Ja het raam zat 20 cm naar voren dus had je uiteindelijk beter zicht zonder stijve nek. Het is allemaal best wel relatief.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

gambieter schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:13:
[...]

Yep, en net te horen gekregen dat de vlucht intussen £250 duurder is geworden. Ik heb ze anderhalve week geleden verteld welke vlucht ik wilde hebben, en door die <bliep> budgetbeheerder en dat ge*** met een traag en incompetent reisbureau krijg je dit dus.

Als ze ons gewoon hadden verteld wat het reisbudget was en dan zelf laten boeken, maar nee hoor. Het hele systeem is er voor de tiepmiepen bij de financiele administratie en het reizen zo bemoeilijken en frustreren dat mensen besluiten om maar niet meer te reizen :(
Ik kan je trouwens wel vertellen hoe dat werkt hoor. Je bedrijf of instituut gaat met een reisbureau in zee om zicht te krijgen op hun kosten/om gebruik te kunnen maken van eventuele gunsttarieven waar ze zelf niet genoeg volume voor hebben maar zo'n reisbureau wel/omdat meer dan één miep die voor jou zo'n functie had een loopje genomen heeft met de invulling van het budget of het budget zelf en dat dan nu maar via een booking policy wordt afgedwongen/en nog legio andere redenen.

Je werkgever wil daar alleen niet of nauwelijks voor betalen, dus dat gaat aan flinterdunne marges bij het reisbureau. Want daar zitten ook rekenmiepen. Dus met zo min mogelijk werknemers, en een zo hoog mogelijke werklast (want economisch gezien kan je een werknemer beter 110% laten draaien dan 90%). En dan kom je uit bij wat jij ervaart: slechte service en/of trage reactie. En daar zitten de interne factoren bij de klant nog niet in: tarieven zijn beperkt beschikbaar, dat weten airlines ook, dus tegen de tijd dat iets goedgekeurd is kan dat tarief de deur uit zijn (BA hanteert zelfs routineus promotarieven die maar een paar uur (!) geldig zijn). Het reisbureau heeft ook niet de tijd om elke keer dat het tarief vervalt opnieuw na te kijken of dat nog beschikbaar is, want dat laten die marges niet toe. En dan kom je uit bij een verhaal waar niemand blij van wordt, maar waar iedereen toch aan blijft meedoen: the race to the bottom.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Of je trapt een open deur open.

• franssie

franssie

Save the albatross

Sanction schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 01:34:
[...]
Of je trapt een open deur open.
zou ik niet doen in een vliegtuig. Of probeer je iets anders te vertellen? Deel je ervaring!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Grouchy schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:06:
Business vs economy is één ding maar dan ook nog eens gedoe met vermoeiende/rare overstappen en extra reistijd in economy. Met je gemiddeld westers uurtarief valt dat toch veel duurder uit.
Plus echt frisser/uitgerust aankomen doe je ook al niet.
Zelfde discussie hier. Omdat United onze preferred aanbieder is sinds 1 januari, kreeg ik alleen opties met United waarbij dit de kortste was (35u):

AMS - ORD - HND - HKG.

Natuurlijk vond ik dit niet echt een puik plan dus aangegeven dat er betere opties zijn.
Het antwoord was waar ik me druk over maak want die uren kan ik ook niet werken. (:?)
Prijs was overigens vergelijkbaar met KLM en die vliegt natuurlijk direct naar Hong Kong.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12-2025
Ballebek schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 06:16:
[...]

Zelfde discussie hier. Omdat United onze preferred aanbieder is sinds 1 januari, kreeg ik alleen opties met United waarbij dit de kortste was (35u):

AMS - ORD - HND - HKG.

Natuurlijk vond ik dit niet echt een puik plan dus aangegeven dat er betere opties zijn.
Het antwoord was waar ik me druk over maak want die uren kan ik ook niet werken. (:?)
Prijs was overigens vergelijkbaar met KLM en die vliegt natuurlijk direct naar Hong Kong.
Wacht even, je moet AMS - HKG hebben maar ze sturen je via de VS omdat je UA moet vliegen? Mag je niet met een Star Alliance (waar UA ook in zit) partner vliegen?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-12-2025

Daniel

Kapitein NCC-1701
Garyu schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:13:
[...]

Nog even een update:

Transavia's reactie (as expected): overmacht, bij ons hoef je niet aan te kloppen
Verzekering (bij mijn VISA): hebben 200 euro overgemaakt voor de gemaakte kosten. Nu waren die kosten wel iets hoger, en vooral die dag vakantie krijg ik niet voor terug, maar goed, in ieder geval toch beter dan alle kosten bij mij.
De claim op overmacht - voor zover daar al sprake van is, ze kiezen er zelf voor om een 2e poging op Innsbruck te doen, maar zie dat maar eens uit te vechten - geldt alleen voor de schadevergoedingsregeling (de 250-600 euro p.p). Ook bij overmacht is de airline verplicht je vervoer/overnachting/verzorging aan te bieden, danwel de zelf gemaakte kosten daarvan te vergoeden - binnen redelijke grenzen.

Ik stond een keer op een door dichte mist gesloten LCY en kon pas een dag later naar AMS vliegen (terwijl mijn auto op RTM stond 8)7). Geen schadevergoeding (want weer = overmacht) maar hotel, diner en taxi werden betaald.
[...]

AMS - ORD - HND - HKG.

Huh wat is dat nu weer voor waanzin? Als je van Amsterdam naar Frankfurt wil moet je ook via de VS reizen omdat het met United moet en Lufthansa niet mag?

[ Voor 24% gewijzigd door Daniel op 01-03-2019 08:17 ]

• Uberprutser
Chief schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 06:21:
[...]

Wacht even, je moet AMS - HKG hebben maar ze sturen je via de VS omdat je UA moet vliegen? Mag je niet met een Star Alliance (waar UA ook in zit) partner vliegen?
Ik moet een uitzondering aanvragen als het geen United betreft. Wanneer United iets aanbied op de route kan je alleen die optie kiezen. Kansloze tijdsverspilling, handig dat zelf kunnen boeken in een app / systeem. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Chief
Ballebek schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:22:
[...]

Ik moet een uitzondering aanvragen als het geen United betreft. Wanneer United iets aanbied op de route kan je alleen die optie kiezen. Kansloze tijdsverspilling, handig dat zelf kunnen boeken in een app / systeem. :)
Ik ken het preferred supplier systeem maar zo extreem als jou voorbeeld, dat heb ik werkelijk waar nog nooit meegemaakt. Ik heb ook nooit meegemaakt dat je alleen 1 airline en niet diens partners kan kiezen.

Wat betreft de prijzen, de prijzen die je in jullie systeem zien danwel zelf online opzoekt zijn niet de prijzen die je bedrijf ook zou betalen. Hoe het doorgaans werkt is dat je bedrijf een discount krijgt die afhankelijk is van het volume die jou bedrijf in een jaar vliegt met die airline. Dus je zou zelf kunnen zien dat die UA zelfs duurder is dan de directe KLM maar dat is voor de korting.

De korting is ook niet heel makkelijk te bereken aangezien je het totaalvolume moet kunnen zien en dan zijn de kortingen ook gebaseerd op tiers. Dan krijgt het bedrijf natuurlijk ook meer korting op vluchten in BC dan op vluchten in EC aangezien de marge op het eerste vele malen hoger ligt.

Succes joh, ik hoop niet dat ze je in die vlucht proppen.

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ballebek schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:22:
[...]

Kun je geen codeshare met LH metal boeken via de UA website?

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:50

Grouchy

meep meep

[...]

AMS - ORD - HND - HKG.

FF status halen schiet wel op zo ;) En je uren voor de volgende twee weken heb je ook al gemaakt.
Totaal niet productief/efficiënt of zo en totaal brak/gaar maar bedrijf blij 8)7 .

Even naar LHR via de USA. Zie het al voor me.
USCBP agent: Waar komt u vandaan
-AMS
Wanneer ga je terug?
-Ooh over twee uur, mag naar LHR
ehoutgast schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:43:
[...]

Kun je geen codeshare met LH metal boeken via de UA website?
Richting oosten en starten in AMS? Zo werken codeshares (helaas) niet. Ook ooit geprobeerd in het verleden agenten mochten het toen niet zo boeken en via de website krijg je vluchtnummers van de operating carrier.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• ErnstH
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Richting oosten en starten in AMS? Zo werken codeshares (helaas) niet. Ook ooit geprobeerd in het verleden agenten mochten het toen niet zo boeken en via de website krijg je vluchtnummers van de operating carrier.
Codeshare was niet het goede woord, ik bedoelde gewoon een LH/LX/SQ/enz vlucht via de United website boeken. Of moet er ook echt MET United gevlogen worden? Dat zou inderdaad wel lekker zijn voor vluchten binnen Europa. _/-\o_

• Uberprutser
Chief schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 09:42:
[...]
Succes joh, ik hoop niet dat ze je in die vlucht proppen.
Ik hou wel van een beetje werkweigering ;)

Ik kan alle prijzen zien en de korting, krijg ook een kopie van de factuur als ik een boeking heb gemaakt; ik mag 'm namelijk ook gewoon voorschieten met prive creditcard. Laatste is tijdelijk overigens maar nu al 3x moeten boeken en dan gaat het hard.

• Chief
Nou ja. Als je bv een AMEX hebt dan krijg je nog wat punten voor het voorschieten hè :). Overigens hoop ik dat het een keuze is die je als werknemer zelf mag maken, anders kan het nog best een kostbare zaak zijn ook al is het een tijdelijke cash flow mismatch. Ik bedoel, de vluchten van mij naar de VS vanuit Azië zijn zelden onder de S$7,000 (voor de korting)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Grouchy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 00:00:
Stoel met de unlimited beenruimte, lekker vooraan en die krijgt een 'rood' label van Seatguru :?
Heb de commentaren/ervaringen van reizigers gelezen voor 5B, en toch maar veranderd. Je beenruimte is het gangpad, geen pretje volgens meerdere commentaren ;)

Mijn geheugen was verkeerd over 10C (12C dus), dus dat "probleem" heb ik niet eens op de andere vlucht ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

ehoutgast schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:09:
[...]

Codeshare was niet het goede woord, ik bedoelde gewoon een LH/LX/SQ/enz vlucht via de United website boeken. Of moet er ook echt MET United gevlogen worden? Dat zou inderdaad wel lekker zijn voor vluchten binnen Europa. _/-\o_
Ik begrijp het ook niet. Met United kun je prima tickets boeken van Lufthansa of Swiss. Via de website kom je reistijden van 14 uur tegen via Frankfurt, Wenen, Zurich, etc.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Je hebt een vergelijkbaar probleem als je voor de US overheid vliegt; Dan mag je namelijk enkel boeken op vluchten/codeshares van Amerikaanse operators. Alleen als het echt niet anders kan mag je met een uitzondering met een andere maatschappij vliegen. Dat kan soms best lastig zijn.

Zou me niets verwonderen als andere overheden / instanties vergelijkbare limitaties hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Xandrios op 01-03-2019 14:16 ]

• ChiLLeR
Morgen voor het eerst met onze kleine van 14 maanden vliegen naar Tokyo, 11uur dus een lange zit. We hebben een Deryan air traveller gekocht na wat reviews gelezen te hebben kan dat het e.a. wat comfortabeler maken voor haar en ons. Maar het is dan wel goedkoop om met je kleine te vliegen zonder stoel maar dat zorgt ook wel voor dat je wel 9kg op je schoot hebt 11uur lang die er niet van houdt om stil te zitten.
We gaan het mee maken :P

>> Signature?

• mrsar
  • Registratie: September 2000

mrsar

waar een sar is,is een wodka

optijd naar vliegveld om bulkhead seat te regelen, hangt de kleine gewoon voor je.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Even een vraag ik heb al enige jaren een miles&more kaart van lufthansa. Met wel iedere keer punten gespaard.
Nu vlieg ik veel op Colombia en overweeg een aan de bank gekoppelde Lifemiles (Avianca) aan te vragen, wat ook onder Star Alliance valt. Is het mogelijk om de eerder gespaarde punten naar de Lifemiles bankkaart over te hevelen?
Dit zou me in theorie ook eerder naar Silver brengen want bij Lufthanse is dit op 30.000miles en bij Lifemiles is dit 25.000, maar hoofdzakelijk de omschakeling en de transfer voor de punten is om "transacties" te hebben voor de bank.

Iemand die dit weet?

• Xandrios
Nee, je kunt niet je miles overzetten tussen frequent flyer programma's.

• PolarBear
  • Niet online
Xandrios schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:15:
Nee, je kunt niet je miles overzetten tussen frequent flyer programma's.
Dat is natuurlijk niet altijd waar in sommige gevallen kan dat wel binnen een alliantie.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voorbeelden graag.

Weet iemand hoe je een BlueBiz nummer invult bij Delta, als de boekingscode niets geeft bij KLM.com?

[ Voor 85% gewijzigd door CyBeR op 01-03-2019 17:03 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:52:
Voorbeelden graag.

Weet iemand hoe je een BlueBiz nummer invult bij Delta, als de boekingscode niets geeft bij KLM.com?
Home
> My Delta
> My Profile
> Flight Preferences
en dan BUSINESS TRAVEL PROGRAMS -> AirFrance/KLM BlueBiz selecteren

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• CyBeR
  • Niet online
Oh 't moet in een profiel en kan niet gewoon per boeking? Ik heb 't nu gedaan door BlueBiz te bellen.

• Xandrios
Het was altijd zo dat je etiket opnieuw moet worden uitgegeven bij het toevoegen van een bluebizz nummer. Daarom werd vroeger je bagage allowance ook niet opgehoogd als je het BB nummer later aan je klm boeking toevoegde, dit werkte enkel als je het direct bij boeken opgaf. Wellicht is iets vergelijkbaars gaande bij Delta?

• Uberprutser
Chief schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:45:
Nou ja. Als je bv een AMEX hebt dan krijg je nog wat punten voor het voorschieten hè :). Overigens hoop ik dat het een keuze is die je als werknemer zelf mag maken, anders kan het nog best een kostbare zaak zijn ook al is het een tijdelijke cash flow mismatch. Ik bedoel, de vluchten van mij naar de VS vanuit Azië zijn zelden onder de S$7,000 (voor de korting)
Die punten zijn inderdaad lekker, gebruik mijn FB Amex voor alle uitgaven.
Business zit niet echt in de policy, alleen als ik het aangeboden krijg upgrade ik.

Onze CEO vliegt ook gewoon (premium) eco, maar die past hoeft ook geen BC voor de ruimte zegmaar...

Anyhow, ik vind het wel prima, prive altijd BC, over een maandje met het gezin naar Dubai van de punten. :)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:38:
Oh 't moet in een profiel en kan niet gewoon per boeking? Ik heb 't nu gedaan door BlueBiz te bellen.
Kan gewoon per boeking;
My company is a corporate rewards program ( Delta SkyBonus®, Air France/KLM BlueBiz®, or Aeromexico Club Premier Corporate, or GOL VoeBiz ) member aanvinken
en dan Program Type selecteren en Member Number ingeven of als je telefonisch boekt kan je het aan de agent doorgeven.
Als in het profiel staat gaat alles automatisch bij elke (nieuwe) boeking.

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:52:
[...]

Kan gewoon per boeking;
My company is a corporate rewards program ( Delta SkyBonus®, Air France/KLM BlueBiz®, or Aeromexico Club Premier Corporate, or GOL VoeBiz ) member aanvinken
en dan Program Type selecteren en Member Number ingeven of als je telefonisch boekt kan je het aan de agent doorgeven.
Als in het profiel staat gaat alles automatisch bij elke (nieuwe) boeking.
Mja maar als dat bij 't boeken niet gedaan is, dan is 't in de MMB mijns inziens nergens te vinden.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:50:
[...]

Mja maar als dat bij 't boeken niet gedaan is, dan is 't in de MMB mijns inziens nergens te vinden.
Dan kom je weer bij je profiel en flight preferences terecht. Kan je naar hartelust je Delta SkyBonus® & Air France/KLM BlueBiz® enzovoort toevoegen veranderen of weghalen.
Werkt hetzelfde als met je secure flight passenger data. Die vul je ook 1x in en dan wordt je known traveler number, TSA Pre enzovoort automatisch toegepast bij elke boeking zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
En anders bellen, bij het inchecken laten toevoegen, in een Sky Club of een redcoat aanspreken.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Om de afhandeling van compensatie extra onkosten van een gecancellede vlucht af te ronden, heb ik het vluchtnummer van de vervangende vlucht nodig die de luchtvaartmaatschappij (Thai Airways) voorstelde. Helaas heb ik de boarding pass hiervan niet bijgehouden |:(

Dit gaat om de vlucht EDDF naar VTBS op 05/02 met vertrek om 11:00 (met een A380).

Google leerde me dat historische vluchtgegevens via betalende website worden bijgehouden. Daarom een trial gestart bij flightradar24.com, maar daar kan ik op 05/02 alleen vluchtnummer TG921 dat op een ander tijdstip en met een ander toestel was.

Iemand nog tips?

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:11
sloth schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:11:
Om de afhandeling van compensatie extra onkosten van een gecancellede vlucht af te ronden, heb ik het vluchtnummer van de vervangende vlucht nodig die de luchtvaartmaatschappij (Thai Airways) voorstelde. Helaas heb ik de boarding pass hiervan niet bijgehouden |:(

Dit gaat om de vlucht EDDF naar VTBS op 05/02 met vertrek om 11:00 (met een A380).

Google leerde me dat historische vluchtgegevens via betalende website worden bijgehouden. Daarom een trial gestart bij flightradar24.com, maar daar kan ik op 05/02 alleen vluchtnummer TG921 dat op een ander tijdstip en met een ander toestel was.

Iemand nog tips?
LH772? Dat is de enige A380 die op 5 februari FRA-BKK deed. De twee vluchten van TG werden uitgevoerd met een 777.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

oohh schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:46:
[...]
LH772? Dat is de enige A380 die op 5 februari FRA-BKK deed. De twee vluchten van TG werden uitgevoerd met een 777.
Dat zal hem dan zijn, maar dan de code-share van THAI voor die vlucht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dank voor jullie hulp!

Volgens flightradar24.com zou LH772 op 05/02 vertrokken zijn om 21u in Frankfurt, wat niet overeenstemt met de vlucht. We zijn namelijk in de late voormiddag opgestegen.

Zou ik me dan vergissen m.b.t.toestel en was het toch een 777 :X De terugvlucht uit Bangkok was 100% zeker met een A380
TG921 lijkt me de enige vlucht met de correcte uren dus dan moet het die wel zijn geweest.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:11
sloth schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:02:
Dank voor jullie hulp!

Volgens flightradar24.com zou LH772 op 05/02 vertrokken zijn om 21u in Frankfurt, wat niet overeenstemt met de vlucht. We zijn namelijk in de late voormiddag opgestegen.

Zou ik me dan vergissen m.b.t.toestel en was het toch een 777 :X De terugvlucht uit Bangkok was 100% zeker met een A380
TG921 lijkt me de enige vlucht met de correcte uren dus dan moet het die wel zijn geweest.
Het kan natuurlijk een dag later zijn geweest. Op 6 februari werd TG921 wel met de A380 uitgevoerd.

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
Vraagje: heeft een van jullie ervaring met de Premium Economy van Air France op de 777-200? Ik wil in september/oktober een reis maken naar Zuid-Amerika. Waarschijnlijk heen naar Lima, terug vanaf Buenos Aires. Ik ben een beetje aan het oriënteren met wat voor budget ik rekening moet houden (nog geen concrete data dus).

Gezien mijn lengte (1.95) ben ik opzoek naar een stukje extra comfort. Qua aankomsttijd in Lima heb ik de opties een enigzins teruggebracht tot KLM / Air France / Iberia / BA. Een overstap vind ik niet erg, maar een totale reistijd onder de 20 uur is wel fijn.

KLM rechtstreeks met Eco Comfort en 1 tas kom ik ongeveer (nu met wat random data selecteren) rond de 1150 euro (Eco Comfort is een meerprijs van 240 euro). AF Premium Eco zit rond de 1320 (en dit is overigens al weken zo). Is dit in jullie ogen die 150-200 euro waard? De voordelen lijken zeker aanwezig: bredere stoel, iets luxer eten, aparte cabine, tweede tas (denk niet gebruikt), SkyPriority inchecken en boarden (is dat eigenlijk ook voor de eco vlucht ams -> cdg (en v.v.)?). So far so good. Het lijkt mij bijna een no-brainer.

Ik lees echter zeer gemengde reacties over AF Prem Eco. De stoel is fixed-shell, en reclined door verschuiven van de zitting, waardoor slapen een nachtmerrie is volgens sommige mensen. Sommigen stellen zelfs dat als je budget business niet toelaat, je beter af bent in eco met een stoel bij de nooduitgang. Anderzijds zijn er reacties die zeggen dat je het natuurlijk niet moet vergelijken met business, maar in vergelijking met eco zouden ze altijd de upgrade nemen. Iemand toevallig hier die zijn ervaring/mening over AF Prem Eco kan geven?

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Martijn-HK schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:06:
Vraagje: heeft een van jullie ervaring met de Premium Economy van Air France op de 777-200? Ik wil in september/oktober een reis maken naar Zuid-Amerika. Waarschijnlijk heen naar Lima, terug vanaf Buenos Aires. Ik ben een beetje aan het oriënteren met wat voor budget ik rekening moet houden (nog geen concrete data dus).

Gezien mijn lengte (1.95) ben ik opzoek naar een stukje extra comfort. Qua aankomsttijd in Lima heb ik de opties een enigzins teruggebracht tot KLM / Air France / Iberia / BA. Een overstap vind ik niet erg, maar een totale reistijd onder de 20 uur is wel fijn.

KLM rechtstreeks met Eco Comfort en 1 tas kom ik ongeveer (nu met wat random data selecteren) rond de 1150 euro (Eco Comfort is een meerprijs van 240 euro). AF Premium Eco zit rond de 1320 (en dit is overigens al weken zo). Is dit in jullie ogen die 150-200 euro waard? De voordelen lijken zeker aanwezig: bredere stoel, iets luxer eten, aparte cabine, tweede tas (denk niet gebruikt), SkyPriority inchecken en boarden (is dat eigenlijk ook voor de eco vlucht ams -> cdg (en v.v.)?). So far so good. Het lijkt mij bijna een no-brainer.

Ik lees echter zeer gemengde reacties over AF Prem Eco. De stoel is fixed-shell, en reclined door verschuiven van de zitting, waardoor slapen een nachtmerrie is volgens sommige mensen. Sommigen stellen zelfs dat als je budget business niet toelaat, je beter af bent in eco met een stoel bij de nooduitgang. Anderzijds zijn er reacties die zeggen dat je het natuurlijk niet moet vergelijken met business, maar in vergelijking met eco zouden ze altijd de upgrade nemen. Iemand toevallig hier die zijn ervaring/mening over AF Prem Eco kan geven?
Voor mij zou dat een no-brainer zijn. De KLM vlucht! Scheelt je geld en een overstap (dus reistijd). De beenruimte in Eco Comfort is prima als je lang bent, de stoel vind ik fijner en bij KLM wordt je sowieso prima verzorgd.

SkyPriority op CDG hoeft ook niet perse een voordeel te zijn. Als je pech hebt beginnen ze met boarden terwijl het vliegtuig nog niet klaar is. Dan sta je lekker vooraan... in de slurf. (vorig jaar paar keer meegemaakt :X )

• Martijn-HK
P.K. schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:32:
[...]

Voor mij zou dat een no-brainer zijn. De KLM vlucht! Scheelt je geld en een overstap (dus reistijd). De beenruimte in Eco Comfort is prima als je lang bent, de stoel vind ik fijner en bij KLM wordt je sowieso prima verzorgd.

SkyPriority op CDG hoeft ook niet perse een voordeel te zijn. Als je pech hebt beginnen ze met boarden terwijl het vliegtuig nog niet klaar is. Dan sta je lekker vooraan... in de slurf. (vorig jaar paar keer meegemaakt :X )
Bedankt voor de snelle reactie! De KLM vlucht staat ook hoog op mijn lijstje. Ik zou die ook prefereren boven een eco vlucht van Iberia / AF / BA. Daarnaast heb ik vorig jaar een keer een middag mogen rondlopen bij KLM E&M en de cabine van de 787 (die toen in onderhoud stond) mogen zien. Ik kon mijn benen prima kwijt in eco comfort. Ik begon dus te twijfelen of de voordelen van prem eco bij AF het waard zijn om langer te vliegen en een overstap te maken.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000

KLM rechtstreeks met Eco Comfort en 1 tas kom ik ongeveer (nu met wat random data selecteren) rond de 1150 euro (Eco Comfort is een meerprijs van 240 euro). AF Premium Eco zit rond de 1320 (en dit is overigens al weken zo).
Zelf geen AF Prem Eco gevlogen, maar wel veel reviews gelezen, en die zijn vaak niet best. Vooral de stoel is hard en oncomfortabel, juist waarvoor je hebt betaald lijkt mij zo.
Daarnaast betaal je meer dan op de KL vlucht, en zit je wel met een overtstap en extra tijd, plus nog 90m in een krappe narrow body van Amsterdam naar Parijs.
De KL vlucht zou dus mijn voorkeur hebben. Ik heb overigens wel KL Eco Comfort gevlogen en vond dat de meerprijs zeker niet waard. Zelfs krappe stoel, zelfde service, dekentje, kussentje en scherm. Ja iets meer beenruimte, maar wat in mijn geval een vlucht echt comfortabeler maakt is een bredere stoel (zoals laatst op de 777 van EVA in eco).
Overweeg anders om i.p.v. eco comfort de emergency exit stoelen te nemen?? Dan heb je redelijk onbeperkte beenruimte voor minder geld.
Wat kost BA? Die hebben een goed World Traveler Plus product.

TAP heeft in de zomer vakantie nu trouwens een hele goede sale. €430 van Ams naar Rio. Voor het verschil kan je een aantal leuke vluchten binnen zuid Amerika maken.

American Express vraagbaak

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zit op OR Tambo in de Slow Lounge. Dat is wel andere koek dan onze Crown Lounge en vele andere in Europa. Goed eten, mooie plekken en een oase van rust.

• Martijn-HK
[quote]Stinger_Ventura schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:46:
[...]

Wat kost BA? Die hebben een goed World Traveler Plus product.

/quote]

Ik heb een beetje met de BA website zitten spelen om wat prijsindicaties te krijgen. +-1630 als ik heen richting Lima (vertrekt 3x per week vanaf LGW) vanaf AMS naar LGW wil. Als ik okay ben met LCY en dus van luchthaven moet veranderen, bespaard dat meer dan 300 euro. Zit je op +-1315, zelfde ongeveer als AF. Terug is wel beide legs via LHR.

Is misschien ook nog te overwegen...

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Paar keer AF Prem Econ gevlogen. De AF stoel ‘reclined’ niet echt, maar zakt onderuit in een ‘schil’. Het zit gewoon erg ongemakkelijk/niet lekker. Had gewoon elke keer rugpijn aan het eind v/d rit.
Zou in dit geval niet gaan voor AF maar voor de rechtstreekse KLM vlucht (met EC) kiezen, Geen overstap, sneller en goedkoper (of voor Prem Econ. met Iberia/BA.)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
P.K. schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:32:
[...]

De stoelbreedte in de 777 is 17.5" bij KLM eco comfort, terwijl dat bij Air France premium comfort 19" is. Zelfs de "krappe narrow body van Amsterdam naar Parijs" biedt 18".
Als de stoel niet achteruit kan, kan de stoel van degene voor je ook niet achteruit :P

• PWM
  • Niet online
Mijn zoon werd vandaag 6. Dat had KLM ook gezien :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HjwZGPqH8DAnD5qpZVHX31AZ/thumb.jpg

• Stinger_Ventura
PWM schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:44:

[Afbeelding]
Nice :)

Wat is je geheime tip om hem van school te halen en hem wat van de wereld te laten zien?

• PWM
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:00:
[...]

Nice :)

Wat is je geheime tip om hem van school te halen en hem wat van de wereld te laten zien?
Brief naar school dat de kerstvakantie in mijn rol te druk is (wegens hoge omzet in laatste 2 maanden). Dan krijg je 10 schooldagen vrij buiten de normale vakantie, per jaar. Dat is standaard procedure gelukkig op basisscholen in Nederland. Is gewoon formulier voor.

Dat scheelt je zo duizenden euros, als je niet in de kerstvakantie weghoeft. Daarbuiten is alles opeens vriendelijk geprijsd.

Overigens kan ik in december ook echt niet op vakantie :)

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 02-03-2019 23:05 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:44:

[Afbeelding]
Zoonlief vliegt ook business class? Zo verwen je hem wel dat hij later nooit aan economy zal kunnen wennen :p

Deze B-celebrity doet dat anders: Kirstie Allsopp flies business class while forcing her children to sit in economy. The children are left to fend for themselves in cattle class :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Stinger_Ventura
PWM schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:03:
[...]

Dat scheelt je zo duizenden euros, als je niet in de kerstvakantie weghoeft. Daarbuiten is alles opeens vriendelijk geprijsd.
Poeh, tell me about it!

Zie af en toe leuke tickets voor ons 4en naar Australië €1450 totaal bv, maar in de school vakanties betaal je dat per persoon :X

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
Martijn-HK schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:34:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie! De KLM vlucht staat ook hoog op mijn lijstje. Ik zou die ook prefereren boven een eco vlucht van Iberia / AF / BA. Daarnaast heb ik vorig jaar een keer een middag mogen rondlopen bij KLM E&M en de cabine van de 787 (die toen in onderhoud stond) mogen zien. Ik kon mijn benen prima kwijt in eco comfort. Ik begon dus te twijfelen of de voordelen van prem eco bij AF het waard zijn om langer te vliegen en een overstap te maken.
In jouw situatie zou ik ook direct voor KLM eco comfort gaan. Priority boarden is m.i. echt geen overstap waard gezien je anders slechts 5-10 min lamger hoeft te wachten. Als je beter eten wil kan je dat bij KLM ook voor 10E extra krijgen, naast de idd al prima verzorging in eco.

Ik ben zelf lang maar niet heel breed en vind de klm stoelen prima in eco comfort. Die ene keer dat ik AF heb gevlogen (doe ik sowieso nooit meer als het ff kan) verkoos ik ook emergency exit boven premium economy. En van wat ik van de stoelen zag was het geen slechte keus :-)

• PWM
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:21:
[...]

Zoonlief vliegt ook business class? Zo verwen je hem wel dat hij later nooit aan economy zal kunnen wennen :p
Het word niet zo gewaardeerd door de bemanning als ik mijn mannen van 5 en 6 achterin zet en wij zelf voorin gaan zitten :p

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024

Vorige vlucht op heenreis de upgrade genomen, was 304 euro, ik vond het het geld totaal niet waard.
Stoel zit gewoon niet lekker, eten was iets beter, en de rest van de voordelen heb ik sowieso al.
Terugreis gewoon een stoel bij de nooduitgang gekozen.
Volgens mij krijg je er wel loungetoegang bij

• Martijn-HK
Thanks voor alle reacties. De AF Prem Eco is het niet waard. Denk dat het dan KLM met EC wordt (of BA, ligt een beetje aan de prijzen).

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:58
hendrik12345678 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:11:
[...]

Vorige vlucht op heenreis de upgrade genomen, was 304 euro, ik vond het het geld totaal niet waard.
Allemachtig. Voor 304 euro vlieg je buiten het hoogseizoen economy naar Zuid Amerika.

Lekker!

• PWM
  • Niet online
Vannacht om 23.55 vertrokken. 10 minuten later lagen de kinderen te slapen even later gingen wij onder zeil. Rond 08.00 werden we allemaal wakker.

Ja, zo kan je wel een nachtvlucht doorkomen :) De kinderen mochten ook nog even de cockpit in. Vroeger normaal, tegenwoordig een belevenis.

Net was ik bij mijn ouders en mij pa zei: "Ik zag tickets KLM naar Johannesburg voor januari voor 1900,-." Morgen eens kijken of mijn vrouw en ik een weekje Kruger zonder kinderen gaan doen :p

• Chief
[...]

Deze B-celebrity doet dat anders: Kirstie Allsopp flies business class while forcing her children to sit in economy. The children are left to fend for themselves in cattle class :+
[...]

Yea, hier heb ik het ook af en toe lastig mee. Vooralsnog vliegen de kids (nu 6j en 2j) met ons mee in BC maar als ze oud genoeg zijn om zelf te zitten dan is het wellicht goed om ze in EC te zetten? Misschien nog beter: dan maar met z'n allen EC? Dat is toch ook niet echt een straf als je lekker op vakantie gaat.

• PWM
  • Niet online
Het argument is dat ze verwend raken. Ik ben daar niet zo bang voor. Zo kan je ook argumenteren dat de lodges waar we sliepen te luxe waren, in vergelijking met de omgeving waar de lokale bevolking moet leven.

Ik zie meer in het uitleggen en informeren van de kinderen. Laten zien dat het niet normaal is. Dat we moeten genieten van de uitzonderlijke situatie dat het kan op dit moment. Ook uitleggen dat wel eens kan zijn dat het in de toekomst misschien niet meer kan (wie kan 10 jaar vooruit kijken).

Maar vooral respect. Netjes bedanken. Spreken met 2 woorden, ook in het Engels, ongeacht tegen wie je spreekt. Ik heb ze ook meegenomen in een Township en laten zien waar de mensen die 's ochtends bij het ontbijt ons met een lach bedienden soms wonen. Uitleggen wat ze verdienen, wat ze daar wel en vooral niet mee kunnen doen en waarom papa af en toe wat overdadig fooi geeft.

Tldr: Ik zie meer in bewustwording dan onthouden :)

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
PWM schreef op maandag 4 maart 2019 @ 07:47:
Het argument is dat ze verwend raken. Ik ben daar niet zo bang voor. Zo kan je ook argumenteren dat de lodges waar we sliepen te luxe waren, in vergelijking met de omgeving waar de lokale bevolking moet leven.

Ik zie meer in het uitleggen en informeren van de kinderen. Laten zien dat het niet normaal is. Dat we moeten genieten van de uitzonderlijke situatie dat het kan op dit moment. Ook uitleggen dat wel eens kan zijn dat het in de toekomst misschien niet meer kan (wie kan 10 jaar vooruit kijken).

Maar vooral respect. Netjes bedanken. Spreken met 2 woorden, ook in het Engels, ongeacht tegen wie je spreekt. Ik heb ze ook meegenomen in een Township en laten zien waar de mensen die 's ochtends bij het ontbijt ons met een lach bedienden soms wonen. Uitleggen wat ze verdienen, wat ze daar wel en vooral niet mee kunnen doen en waarom papa af en toe wat overdadig fooi geeft.

Tldr: Ik zie meer in bewustwording dan onthouden :)
Het bewust zijn van omgeving en jezelf is inderdaad 1 van de meest leerzame dingen wat jij je kinderen kunt aanleren. Welke leeftijden zijn je kids? Ik denk zelf jonger dan 6+ gaat weinig zin hebben?

Ik zou zelf tevens nooit BC vliegen dan behalve als de prijs hetzelfde is. Het geld wat je voor betaald (extra) steek ik liever in het eten, desnoods sterrenrestaurant. Liefde gaat door de maag. :z

[ Voor 7% gewijzigd door Hexxagon op 04-03-2019 07:56 ]

• PWM
  • Niet online
Hexxagon schreef op maandag 4 maart 2019 @ 07:55:
[...]

Het bewust zijn van omgeving en jezelf is inderdaad 1 van de meest leerzame dingen wat jij je kinderen kunt aanleren. Welke leeftijden zijn je kids? Ik denk zelf jonger dan 6+ gaat weinig zin hebben?
5 en 7 (ik zei 6, maar als je jarig bent moet er natuurlijk een jaar bij op :+ ).

Of de bewustwording echt al aankomt, weet ik niet. Maar een voedingsbodem creëer je denk ik wel. Het respect deel werkt wel heel goed. Allebei zijn keurig richting andere mensen. Vragen dingen netjes en bedanken, ook voor de kleine dingen.

Dat in tegenstelling tot hun woorden die ze bezigen richting hun papa en mama :+

• Hmmbob
  • Laatst online: 18:29
PWM schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:01:
[...]

5 en 7 (ik zei 6, maar als je jarig bent moet er natuurlijk een jaar bij op :+ ).

Of de bewustwording echt al aankomt, weet ik niet. Maar een voedingsbodem creëer je denk ik wel. Het respect deel werkt wel heel goed. Allebei zijn keurig richting andere mensen. Vragen dingen netjes en bedanken, ook voor de kleine dingen.

Dat is tegenstelling tot hun woorden die ze bezigen richting hun papa en mama :+
Zoals ze bij/tegen een ander zijn, zo zijn ze opgevoed....

Sometimes you need to plan for coincidence

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:12:
Vannacht om 23.55 vertrokken. 10 minuten later lagen de kinderen te slapen even later gingen wij onder zeil. Rond 08.00 werden we allemaal wakker.

Ja, zo kan je wel een nachtvlucht doorkomen :) De kinderen mochten ook nog even de cockpit in. Vroeger normaal, tegenwoordig een belevenis.

Net was ik bij mijn ouders en mij pa zei: "Ik zag tickets KLM naar Johannesburg voor januari voor 1900,-." Morgen eens kijken of mijn vrouw en ik een weekje Kruger zonder kinderen gaan doen :p
Kruger zou ik midden tot eind februari heen gaan, januari is nog net iets teveel regen. Eind februari is alles schitterend groen, dieren goed doorvoed en als je een week gaat kan je de gehele big five zien mits je op de juiste plekken in het park zit. Kom er 1 a 2x per jaar :)

Edit: BA heeft trouwens omdat ze 3x per dag vliegen ook een nachtvlucht heen waar de KLM enkel terug een nachtvlucht heeft..

[ Voor 6% gewijzigd door Brilsmurfffje op 04-03-2019 10:25 ]

• ErnstH
  • Niet online
Martijn-HK schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:35:
Thanks voor alle reacties. De AF Prem Eco is het niet waard. Denk dat het dan KLM met EC wordt (of BA, ligt een beetje aan de prijzen).
Hoezo niet LH, volgens mij is dat een prima produkt? Die hebben best vaak Premium Economy sales, dan vlieg je voor 600-800 EUR naar Zuid-Amerika. Zo ook nu weer:
https://travel-dealz.de/blog/lufthansa-fluege-asien/

En in PE verdien je zelfs tijdens sales (i.t.t. eco en biz) nog wel fatsoenlijk miles.. 8)

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gisteren voor het eerst in de nieuwe KLM lounge geweest. Hij was nog moeilijk te vinden, het leek Schiphol handig om precies voor de ingang allerlei hekwerk te zetten zodat het niet te zien is en de borden wezen de verkeerde kant op 8)7

Gezien de drukte waren wij blijkbaar een uitzondering ;) en dit was dan op een random zondagmiddag. Ben benieuwd hoe het doordeweeks is. Mooi is het wel.

Horeca-aanbod nogal karig voor zo’n grote lounge. Met een saladebar en een paar broodjes had je het wel gehad. Het restaurant moet nog open gaan maar is dan tegen extra betaling heb ik begrepen. Als je trek hebt kun je beter buiten lounge je slag slaan.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

backupdevice

No Risk , Full Push

Daniel schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:45:
Gisteren voor het eerst in de nieuwe KLM lounge geweest. Hij was nog moeilijk te vinden, het leek Schiphol handig om precies voor de ingang allerlei hekwerk te zetten zodat het niet te zien is en de borden wezen de verkeerde kant op 8)7

Gezien de drukte waren wij blijkbaar een uitzondering ;) en dit was dan op een random zondagmiddag. Ben benieuwd hoe het doordeweeks is. Mooi is het wel.

Horeca-aanbod nogal karig voor zo’n grote lounge. Met een saladebar en een paar broodjes had je het wel gehad. Het restaurant moet nog open gaan maar is dan tegen extra betaling heb ik begrepen. Als je trek hebt kun je beter buiten lounge je slag slaan.
Eigenlijk bechrijf je een random lounge in een random airport. Buiten de lounge in Johanesburg is het allemaal maar karig qua eten.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• mrsar

mrsar

Ik was er laatst, maar helaas was boven (bar) net gesloten :( dus alleen beneden gezien tot dusver,in april herkansing naar zuid-korea,tussendoor alleen wat europese vluchten,dus de andere lounge.

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:45:
3 weken geleden stond er een flinke rij. Ik vroeg even aan de dame vooraan hoe lang ze in de rij had gestaan: 30 minuten 8)7

Die sloegen we maar over :+

• Martijn-HK
ehoutgast schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:01:
[...]

Hoezo niet LH, volgens mij is dat een prima produkt? Die hebben best vaak Premium Economy sales, dan vlieg je voor 600-800 EUR naar Zuid-Amerika. Zo ook nu weer:
https://travel-dealz.de/blog/lufthansa-fluege-asien/

En in PE verdien je zelfs tijdens sales (i.t.t. eco en biz) nog wel fatsoenlijk miles.. 8)
Ik had LH een enigzins uitgesloten omdat ze niet direct vanaf FRA/ MUC direct op LIM vliegen. Als ik kijk naar de vluchtschema's vlieg je naar PTY (Panama) en vandaar met Copa verder. Dat geeft een zeer late aankomsttijd in LIM (+-23:00), wat ik zelf niet zo fijn vind. Ik zou ervoor kunnen kiezen om mijn (toch al multi-city) ticket verder op te knippen en de volgende dag verder te vliegen van PTY naar LIM. Die laatste optie is ook 1350 (excl hotel dan). Echter kan ik dan wellicht beter met BA vliegen voor datzelfde geld en switchen van luchthaven in LON.

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:54:
[...]

3 weken geleden stond er een flinke rij. Ik vroeg even aan de dame vooraan hoe lang ze in de rij had gestaan: 30 minuten 8)7

Die sloegen we maar over :+
Een rij? Voor de lounge? Wtf?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:56:
[...]
Op zich is het op hubs niet zo onlogisch dat de lounge druk is, want elke business passagier van elke vertrekkende vlucht van de eigen airline mag er in, plus alle statushouders, plus codeshares, plus partners. Dat tikt nogal aan. Het feit dat met het XP-systeem Gold betrekkelijk eenvoudig te halen is voor regelmatige vliegers, zelfs als je alleen maar short haul economy vliegt, helpt ook niet bepaald mee.

Ik verwacht dat als het druk blijft dat je als Gold op een gegeven moment geen gast meer mag meenemen.

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
Daniel schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 06:17:
[...]
Ik verwacht dat als het druk blijft dat je als Gold op een gegeven moment geen gast meer mag meenemen.
Ik neem aan dat dit net als bij Oneworld in de Skyteam contracten staat, dus dat ze dit niet mogen aanpassen tenzij alle Skyteam airlines het ermee eens zijn.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12-2025

swtimmer

Ontrafelt het leven!

backupdevice schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:18:
[...]

Eigenlijk bechrijf je een random lounge in een random airport. Buiten de lounge in Johanesburg is het allemaal maar karig qua eten.
De internationale lounge van AllItalia in Rome is de beste die ik ooit heb gezien. Wel naar de nieuwe gaan. Sowieso een tip als je naar Brazilie goedkoop BC wil - hebben vaak erg scherpe deals zelfs als je maar paar weken van te voren boekt.

https://samchui.com/2018/...-alitalia-lounge-in-rome/

• ErnstH
  • Niet online
swtimmer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:55:
[...]

De internationale lounge van AllItalia in Rome is de beste die ik ooit heb gezien. Wel naar de nieuwe gaan. Sowieso een tip als je naar Brazilie goedkoop BC wil - hebben vaak erg scherpe deals zelfs als je maar paar weken van te voren boekt.

TK lounge in Istanbul is ook mooi (naast FC lounges natuurlijk).
https://onemileatatime.com/turkish-airlines-lounge-istanbul-review/

Hopelijk komt er in Istanbul New Airport een waardige opvolger.

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

Dit is denk ik de enige lounge waar de toegangsprijs het waard is (EUR 35 voor ovenverse pizza & drankjes in tegen stelling tot vliegveld voedsel is een redelijke deal)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Ziet er goed uit!

De Singapore Air Business Class Lounge Changi was in 2000 ook van wereld nivo, geen idee hoe die er nu in verhouding bij staat, maar destijds was ik onder de indruk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:53

Blokker_1999

Full steam ahead

Dit weekend mailtje gelezen van KLM waarin ze melden dat mijn vluchten voor volgende maand zijn veranderd. No big deal, kan gebeuren denk je dan. Kijk je de details na, blijkt dat ze de Thalys van Antwerpen naar Schiphol hebben aangepast en 2u vervroegd hebben waardoor ik bijna 5u op de luchthaven mag gaan niets doen. Ik zou nog wel mijn booking kunnen aanpassen door een trein een uur later te nemen, maar dat zou me dan 181 euro extra kosten. Iemand voor dit soort akkefietjes in het verleden al succesvol iets van compensatie gekregen?

By the way, zelf een plaatsje boeken op mijn originele Thalys zou me op dit moment 39 euro kosten ... . Maar KLM is dan zo koppig dat ze je eigenlijk op je originele willen zien.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• mrsar

mrsar

Blokker_1999 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:31:
Dit weekend mailtje gelezen van KLM waarin ze melden dat mijn vluchten voor volgende maand zijn veranderd. No big deal, kan gebeuren denk je dan. Kijk je de details na, blijkt dat ze de Thalys van Antwerpen naar Schiphol hebben aangepast en 2u vervroegd hebben waardoor ik bijna 5u op de luchthaven mag gaan niets doen. Ik zou nog wel mijn booking kunnen aanpassen door een trein een uur later te nemen, maar dat zou me dan 181 euro extra kosten. Iemand voor dit soort akkefietjes in het verleden al succesvol iets van compensatie gekregen?

By the way, zelf een plaatsje boeken op mijn originele Thalys zou me op dit moment 39 euro kosten ... . Maar KLM is dan zo koppig dat ze je eigenlijk op je originele willen zien.
ze willen je sowieso op de trein zien die ze aangeven, neem dus aan dat je gebeld heb vanwege die 181 euro duurder met een uur later
Welke dag en tijd ben je op Schiphol nu dan(neem aan non-Schengen)? misschien vlieg ik die dag en tijd wel toevallig en kan ik je meenemen de lounge in.

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 05-03-2019 12:38 ]

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Klopt, Ik vlieg op 15 April van Amsterdam naar Tokyo. Vlucht vertrekt even voor 6 en met de trein die ze me nu geven, op voorwaarde dat die op tijd is, sta ik ergens na 1u in de luchthaven.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CyBeR schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:56:
[...]

Ja, laatst nog meegemaakt op Bangkok (BKK).

March of the Eagles

• mrsar

mrsar

Blokker_1999 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:41:
Klopt, Ik vlieg op 15 April van Amsterdam naar Tokyo. Vlucht vertrekt even voor 6 en met de trein die ze me nu geven, op voorwaarde dat die op tijd is, sta ik ergens na 1u in de luchthaven.
ah balen, vlieg de 14e naar ICN ,

anyway, met 5 uur kan je Amsterdam nog even in ofzo, ticket omwisselen en de trein pakken :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Let wel op dat als je een leg mist dat dan meestal de rest van je ticket geannuleerd word.. beetje een kromme regel waar ook een rechtzaak over gaat..
Of ze dat ook checken bij Thalys weet ik niet maar check het wel ff voor dat je zelf een alternatief regelt..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

A.s. zaterdag vlieg ik trouwens naar Riyadh, Saudi Arabia voor werk.
Hebben mensen daar ervaringen mee?
De lounge zal daar wel alcoholvrij zijn ;)

Tips voor KSA zijn welkom..

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

ToolkiT schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:58:
[...]

Let wel op dat als je een leg mist dat dan meestal de rest van je ticket geannuleerd word.. beetje een kromme regel waar ook een rechtzaak over gaat..
Of ze dat ook checken bij Thalys weet ik niet maar check het wel ff voor dat je zelf een alternatief regelt..
Als je inchecked aan de balie durft men daar naar vragen. En ja, heb in het verleden in de pers al verhalen gelezen van mensen die daardoor in de problemen kwamen en niet zonder meer mee konden. Vraag me alleen af hoe ze dat zouden doen bij het online inchecken ;). Al zal ik zelf het risico niet nemen en een andere oplossing zoeken om de tijd te doden. Zou ook zonde zijn om zelf alternatief vervoer te regelen terwijl er al betaald is. Maar ga wel nog eens bij KLM aankloppen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Blokker_1999 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:04:
[...]

Als je inchecked aan de balie durft men daar naar vragen. En ja, heb in het verleden in de pers al verhalen gelezen van mensen die daardoor in de problemen kwamen en niet zonder meer mee konden. Vraag me alleen af hoe ze dat zouden doen bij het online inchecken ;). Al zal ik zelf het risico niet nemen en een andere oplossing zoeken om de tijd te doden. Zou ook zonde zijn om zelf alternatief vervoer te regelen terwijl er al betaald is. Maar ga wel nog eens bij KLM aankloppen.
Bij vliegen is het simpel.. als je in vliegtuig zit weten ze het.. zit je er niet in ook.. dat overkwam mijn manager, vanwege weiziging in meetings ging zijn heenreis anders en skipte hij de KLM vlucht.. bij inchecken op de terugreis werd hem verteld dat zijn terugreis niet meer geldig was..

Bij trein word dat veel lastiger te checken vermoed ik.. lijkt me niet dat die systemen gelinkt zijn..

• mrsar

mrsar

Daarom willen ze een gestempelde treinticket zien en is het handig in de trein daar aktief achteraan te gaan zover ik heb gelezen.

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
Blokker_1999 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:04:
[...]

Het online inchecken is bij KLM geblokkeerd zodra er een Thalys leg in je boeking zit, afaik. Je moet dus altijd langs de balie.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

ToolkiT schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:00:
A.s. zaterdag vlieg ik trouwens naar Riyadh, Saudi Arabia voor werk.
Hebben mensen daar ervaringen mee?
De lounge zal daar wel alcoholvrij zijn ;)

Tips voor KSA zijn welkom..
Uber werkt er perfect
Saudi Champaign is niet lekker
Met Sky Team vluchten kan je pas 2 uur voor vertrek door naar de lounge ( tenminste, dat was vorig jaar)
Druk, behalve tijdens bidden

Voor de rest, het is anders dan hier :)
[...]

Mooi, die oude lounge was ook wel aan vervanging toe he 8)7 Zelfde als de AirFranceKLM lounge in San Fransisco... ook zo'n gouwe ouwe ;)

[ Voor 35% gewijzigd door backupdevice op 05-03-2019 13:21 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Saudi Champagne? bestaat dat? of is dat net zoiets als gemeente pils?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

ToolkiT schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:25:
[...]

Saudi Champagne? bestaat dat? of is dat net zoiets als gemeente pils?
Sangria zonder alcehol :) Het valt daar allemaal wel mee. Gewoon uber gebruiken.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

backupdevice schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:28:
[...]

Sangria zonder alcehol :) Het valt daar allemaal wel mee. Gewoon uber gebruiken.
Hotel heeft een shuttle en voor de rest denk ik dat ik onze partner laat chaufeuren..

Kan je op vliegveld makkelijk een Sim kopen (voor uber) mijn roaming cost waren £7.5 per minuut voor bellen naar de UK :X

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12-2025

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik had dit (maar dan dat ze me moeilijk hadden omgeboekt via BRU) en had het via te telefoon binnen 5minuten opgelost. Ik heb het idee dat dit soort wijzigingen allemaal automatisch gaan en er dus geen gezond verstand bij komt. Je mag normaal ook een thalys eerder/later nemen - je hebt alleen geen voedsel/zitplek garantie.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

ToolkiT schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:35:
[...]

Hotel heeft een shuttle en voor de rest denk ik dat ik onze partner laat chaufeuren..

Kan je op vliegveld makkelijk een Sim kopen (voor uber) mijn roaming cost waren £7.5 per minuut voor bellen naar de UK :X
Geen idee betreffende de sim. Wij hebben een global contract met Vodafone en ik kijk daar niet naar. Probeer wel veel via Internet te bellen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

JJerome schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:15:
[...]
Het online inchecken is bij KLM geblokkeerd zodra er een Thalys leg in je boeking zit, afaik. Je moet dus altijd langs de balie.
Krijg je dan ook compensatie als je je vlucht mist doordat de Thalys niet rijdt (staking in Frankrijk/België) :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Freee!! schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:30:
[...]

Krijg je dan ook compensatie als je je vlucht mist doordat de Thalys niet rijdt (staking in Frankrijk/België) :?
Ik neem aan dat omdat het hier 1 grote boeking betreft, KLM verantwoordelijk blijft om mij op mijn bestemming te krijgen. Merk wel op dat een aangekondigde staking geen geval van overmacht is.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Bij aanzienlijke wijzigingen in je boeking (>1uur) kan je die bij normale maatschappijen gratis omboeken of cancellen, schema's veranderen voortdurend, dat weten ze zelf ook. Voordat je belt even je huiswerk doen en aangeven wat voor je werkt en binnen 10 minuten ben je klaar.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Yep, ze hebben me kosteloos omgezet naar een uurtje later. Kan er mee leven ;).

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Blokker_1999 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:09:
Yep, ze hebben me kosteloos omgezet naar een uurtje later. Kan er mee leven ;).
En dat uurtje extra kan je wel gebruiken, want de HSL in Nederland presteert toch ondermaats. U bent gewaarschuwd voor mogelijke vertragingen >:)

March of the Eagles

• Chief
ToolkiT schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:50:
[...]

Ziet er goed uit!

De Singapore Air Business Class Lounge Changi was in 2000 ook van wereld nivo, geen idee hoe die er nu in verhouding bij staat, maar destijds was ik onder de indruk..
In 19jaar is de wereld niet stil blijven staan :). Hangt af naar welke je gaat. De SilverKris lounge in T2 is wel enigzins gerenoveerd maar daar word je niet warm of koud van. De SilverKris in T3 is vele malen groter en daardoor ruimer maar ook moderner van opzet.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Chief schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 01:45:
[...]

In 19jaar is de wereld niet stil blijven staan :). Hangt af naar welke je gaat. De SilverKris lounge in T2 is wel enigzins gerenoveerd maar daar word je niet warm of koud van. De SilverKris in T3 is vele malen groter en daardoor ruimer maar ook moderner van opzet.
Ben benieuwd :) in mei met Singapore Airlines naar Dusseldorf, die vlucht vertrekt van T3. In januari nog net voor de verhoging twee Business Class award tickets kunnen boeken met mijn gespaarde Krisflyer miles.

Dubbele win voor mij, want het huis van mijn ouders is makkelijker te bereiken vanaf Dusseldorf dan Amsterdam en het huren van een auto is ook nog eens goedkoper in Duitsland.

• Chief
Martijn19 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 02:45:
[...]

Ben benieuwd :) in mei met Singapore Airlines naar Dusseldorf, die vlucht vertrekt van T3. In januari nog net voor de verhoging twee Business Class award tickets kunnen boeken met mijn gespaarde Krisflyer miles.

Dubbele win voor mij, want het huis van mijn ouders is makkelijker te bereiken vanaf Dusseldorf dan Amsterdam en het huren van een auto is ook nog eens goedkoper in Duitsland.
Veel plezier :). De lounge is T3 is groot maar is tevens vaak erg druk bezocht. Vrijwel alle passagiers op Star Alliance vluchten maken gebruik van deze lounge.

/edit Wat vind je van de BC stoelen, met name de voetensteun? Ik vind het echt een uitstekend BC product maar waarom ze die voetensteun niet parallel aan de stoel laten lopen...... Daardoor moet je een beetje scheef zitten zeg maar. Daarom kies ik bijna nooit meer SA (eerste wereld luxe keuze).

[ Voor 18% gewijzigd door Chief op 06-03-2019 02:53 ]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Chief schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 02:51:
[...]

Veel plezier :). De lounge is T3 is groot maar is tevens vaak erg druk bezocht. Vrijwel alle passagiers op Star Alliance vluchten maken gebruik van deze lounge.

/edit Wat vind je van de BC stoelen, met name de voetensteun? Ik vind het echt een uitstekend BC product maar waarom ze die voetensteun niet parallel aan de stoel laten lopen...... Daardoor moet je een beetje scheef zitten zeg maar. Daarom kies ik bijna nooit meer SA (eerste wereld luxe keuze).
Dit wordt de eerste keer met SIA, dus kan nog niets over te stoelen zeggen, al had ik het probleem wat jij aankaart wel al een keer eerder voorbij horen komen.
De laatste keer in een A350 business class was met Malaysia Airlines, vond die stoelen maar niks voor soortgelijke redenen. Voor S$1200 naar Tokyo op en neer was het qua prijs het wel waard (SIA in economy was dezelfde prijs geweest).

• Chief
Martijn19 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 03:12:
[...]

Dit wordt de eerste keer met SIA, dus kan nog niets over te stoelen zeggen, al had ik het probleem wat jij aankaart wel al een keer eerder voorbij horen komen.
De laatste keer in een A350 business class was met Malaysia Airlines, vond die stoelen maar niks voor soortgelijke redenen. Voor S$1200 naar Tokyo op en neer was het qua prijs het wel waard (SIA in economy was dezelfde prijs geweest).
De hard en soft BC product van SA is helemaal niet slecht, begrijp me goed. Ik vond alleen die voetensteun zo irritant maar dat is persoonlijk.

Pagina: 1 ... 73 ... 259 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2