Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hexxagon
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16-04 17:28
Emirates ook vaak mee gevolgen. Goede airlines. Ik geef wel toe dat service daar en bij andere zoals Cathay iets beter zijn dan KLM. KLM is te wisselvallig. Het is wel beter geworden dan vroeger, dat wel.

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
OverSoft schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:10:

Ik heb ook lang oogkleppen opgehad en voorkeur gehad voor KLM, maar na jarenlange slechte klanten service en een aantal keren gevlogen hebben met betere maatschappijen ben ik mijn loyaliteit echt wel verloren.
Is het niet vooral dat maatschappijen met een overstapconstructie goedkoper zijn? Dus KLM is vertrekkend vanuit AMS misschien duurder terwijl een Lufthansa of Swiss goedkoper is, maar voor vertrekt uit die landen is dat misschien weer andersom. Als we het over intercontinentaal hebben dan.

Dan heb je nog de MO carriers die sowieso heel goedkoop zijn (als ze aanbiedingen doen), dan is bijna het hele ticket belasting.

• OverSoft
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:10
Jb! schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:15:
[...]

Is het niet vooral dat maatschappijen met een overstapconstructie goedkoper zijn? Dus KLM is vertrekkend vanuit AMS misschien duurder terwijl een Lufthansa of Swiss goedkoper is, maar voor vertrekt uit die landen is dat misschien weer andersom. Als we het over intercontinentaal hebben dan.

Dan heb je nog de MO carriers die sowieso heel goedkoop zijn (als ze aanbiedingen doen), dan is bijna het hele ticket belasting.
Ja, die overstap constructie viel me ook al op.
DUS->AMS->NRT (Tokyo) is goedkoper dan AMS->NRT terwijl de 2e leg toch echt dezelfde vlucht is...
Heb daar wel eens over gebeld en je moet echt die eerste leg ook vliegen om de lage prijs te kunnen gebruiken.

Nou vind ik het niet erg om via DUS te moeten vliegen (is voor mij ongeveer even ver als AMS), dus ik bekijk dit soort constructies wel vaker.

• Hexxagon
OverSoft schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:31:
[...]

Ja, die overstap constructie viel me ook al op.
DUS->AMS->NRT (Tokyo) is goedkoper dan AMS->NRT terwijl de 2e leg toch echt dezelfde vlucht is...
Heb daar wel eens over gebeld en je moet echt die eerste leg ook vliegen om de lage prijs te kunnen gebruiken.

Nou vind ik het niet erg om via DUS te moeten vliegen (is voor mij ongeveer even ver als AMS), dus ik bekijk dit soort constructies wel vaker.
Voor de mensen waar AMS duidelijk dichterbij ligt, kunnen zij niet de DUS/AMS/NRT kopen en dan DUS/AMS skippen, zodat ze gewoon de AMS/NRT pakken?

Of word bij je afwezigheid, de gehele ticket gecancelled?

Is toch best wel raar eigenlijk. Hmm..

• OverSoft
Nope, je bent dan niet vertrokken vanuit DUS en dan is het complete ticket ongeldig.
KLM heeft ook wel eens aanbiedingen gehad waarbij je eerst de trein vanuit Brussel of Antwerpen moet pakken naar AMS en dan door vliegen en dat ticket was goedkoper dan rechtstreeks vanaf AMS. Niet de trein gepakt? Ticket is dan NIET geldig.

• Hexxagon
OverSoft schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:48:
Nope, je bent dan niet vertrokken vanuit DUS en dan is het complete ticket ongeldig.
KLM heeft ook wel eens aanbiedingen gehad waarbij je eerst de trein vanuit Brussel of Antwerpen moet pakken naar AMS en dan door vliegen en dat ticket was goedkoper dan rechtstreeks vanaf AMS. Niet de trein gepakt? Ticket is dan NIET geldig.
Ik blijf het maar raar vinden. Wat is dan de reden hier achter? Meer vanwege het systeem wat ze hanteren voor de boekingen? Of willen ze gewoon veel verdienen op luie mensen die het liefst rechtstreeks vliegne? :D

• Jb!
  • Niet online
Hexxagon schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:44:
[...]

Voor de mensen waar AMS duidelijk dichterbij ligt, kunnen zij niet de DUS/AMS/NRT kopen en dan DUS/AMS skippen, zodat ze gewoon de AMS/NRT pakken?

Of word bij je afwezigheid, de gehele ticket gecancelled?

Is toch best wel raar eigenlijk. Hmm..
Je kunt natuurlijk wel AMS-?-NRT nemen via zat andere plekken. Bijvoorbeeld met Swiss/Finnair/Turkish/Lufthansa.

Bij dat ticket via AMS kun je op de terugweg proberen in te checken tot Amsterdam. Dan komt je bagage gewoon op Schiphol op de band.
Hexxagon schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:49:
[...]

Ik blijf het maar raar vinden. Wat is dan de reden hier achter? Meer vanwege het systeem wat ze hanteren voor de boekingen? Of willen ze gewoon veel verdienen op luie mensen die het liefst rechtstreeks vliegne? :D
Belasting?

Jb! wijzigde deze reactie 07-02-2019 14:50 (22%)

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15:07
[...]

Voor veel mensen heeft een directe vlucht een meerwaarde ten opzichte van een vlucht met overstap. Dus om de vlucht met overstap aantrekkelijk te maken is die goedkoper.

Heel krom maar zo werkt het.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Koja78
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-04 00:07
[...]

Enkel op de terugweg kan je dat wel es proberen om die laatste leg te laten vallen.

Omdat ze hun hub structuur hanteren en zo hun duurdere intercontinentale vluchten vullen... waar het beter is nog exemplaren tegen kostprijs mee te nemen dan ze met een leeg zitje te laten vliegen.

Bovendien maakt het connecteren aantrekkelijker. Anders ga ik bv. nooit KLM vliegen als er een rechtstreekse vlucht is.. maar als ze met hun connectie onder de prijs zakken van de directe dan overweeg ik het. KLM heeft zo doelbewust Brussels Airlines zitten pesten net na de aanslag in Brussel overigens... met hun treinverbindingen uit Antwerpen centraal.

• OverSoft
Jb! schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:50:
[...]

Je kunt natuurlijk wel AMS-?-NRT nemen via zat andere plekken. Bijvoorbeeld met Swiss/Finnair/Turkish/Lufthansa.

Bij dat ticket via AMS kun je op de terugweg proberen in te checken tot Amsterdam. Dan komt je bagage gewoon op Schiphol op de band.
Klopt, vreemd genoeg is AMS als eindpunt vaak niet het goedkoopst.
[...]

Belasting?
Luchthavenbelasting op een transfer is even duur. Tickets hebben geen BTW, dus daar ligt het niet aan.
Ik gok dat het iets te maken heeft met verplichtingen tussen een aantal verbindingen die maatschappijen hebben. (KLM moet bijvoorbeeld minimaal 1x per dag tussen DUS en AMS vliegen, dat is een afspraak om het vliegveld te mogen gebruiken)

Ook kan het een methode zijn om passagiers "weg te kapen" bij bepaalde andere maatschappijen.

• Hexxagon
Al en al als ik lees, ook met het milieu debat, denk ik dat het beter is om de directe vluchten gewoon maar goedkoper te maken (en de indirecte vluchten schrappen) :')

• Jb!
  • Niet online
Hexxagon schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:55:
Al en al als ik lees, ook met het milieu debat, denk ik dat het beter is om de directe vluchten gewoon maar goedkoper te maken (en de indirecte vluchten schrappen) :')
Voor korte afstanden (e.g. AMS-BRU-BKK) wel, maar een stop in het midden van een lange vlucht schijnt beter voor het milieu te zijn. Bijvoorbeeld AMS-DXB-SYD vs AMS-SYD, dan is die eerste brandstoftechnisch beter, ondanks een extra landing en take-off.
OverSoft schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:53:
[...]

Klopt, vreemd genoeg is AMS als eindpunt vaak niet het goedkoopst.
Even wat gezocht maar het verschil is volgens mij minimaal.

BRU of DUS naar Tokyo dan kom ik op Swiss vanaf BRU voor 608.

Vanaf AMS met Swiss 576.

In dit geval is AMS dus zelfs iets goedkoper (ondanks volgens mij iets hogere belasting t.o.v. BRU). Als je een klein beetje ruimte hebt om te schuiven met data en een paar uur overstap geen probleem vindt kom je volgens mij bijna altijd op dezelfde prijs uit (met carriers vanuit Europa).

Bij andere carriers ligt het soms wel anders, bijvoorbeeld Qatar is altijd (volgens mij?) goedkoper vanaf BRU t.o.v. AMS. Kan natuurlijk ook net aan de tijden liggen of dat ze sommige bestemmingen vaker aandoen.

Jb! wijzigde deze reactie 07-02-2019 15:41 (57%)

• OverSoft
Tokyo was slechts een voorbeeld, toevallig omdat ik die net geboekt heb (rechtstreeks, niet vanuit DUS).
Ik doelde niet specifiek op die vlucht.

Ik geloof dat de laatste vlucht die ik had die goedkoper was vanuit DUS via AMS dan direct vanaf AMS (beide wel via Vancouver geloof ik) was naar Hawaii (Honolulu) met Lufthansa.

Het komt heel vaak voor dat vluchten vanuit Duitsland of België via AMS goedkoper zijn dan dezelfde vlucht vanuit AMS.
Dat overstappen vaak goedkoper is, is logisch, maar dat een extra vlucht goedkoper is dan slechts de enkele leg kom ik eigenlijk alleen op AMS vluchten tegen.

• Jb!
  • Niet online
OverSoft schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:23:

Dat overstappen vaak goedkoper is, is logisch, maar dat een extra vlucht goedkoper is dan slechts de enkele leg kom ik eigenlijk alleen op AMS vluchten tegen.
Dat is toch niet zo hoor. Kijken we voor dezelfde datums naar vluchten naar Tokyo maar dan vanuit Zurich (die dus goedkoop waren als we in AMS of BRU vertrokken met overstap in Zurich) dan is het goedkoopste ticket 710 met AF (via CDG). De nonstop van Swiss is 789.

Wat dat betreft zitten wij (alles in het zuiden en oosten van Nederland) gunstig dat we kunnen kiezen uit AMS, BRU en DUS die allemaal redelijk goed verbonden zijn (qua vluchten).

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:06

Grouchy

meep meep

Komt vaak voor hoor. Zelfde verhaal op bijvoorbeeld een ATL. Regelmatig is een vlucht die start vanuit CHA (Chattanooga) , GSP (Greenville Spartanburg, AGS (Augusta) goedkoper dan de directe ATL vlucht.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:35

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Het is simpelweg klanten proberen te stelen van een andere thuismarkt.
Aanbiedingen zoeken blijft ook een goede bezigheid.
2 jaar terug vloog ik business met klm van waw naar xmn via ams voor 980 euro, eco vlucht erbij en zat op 1100 euro,meer dan de helft goedkoper maar je moet er maar zin in hebben en tijd voor hebben.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:34
Op 29 maart wil ik eigenlijk naar LCY vliegen, maar nu vraag ik me af of dit een goed idee is i.v.m. Brexit die dag. Zouden jullie aanraden om een week later te boeken, of denken jullie dat dit wel zonder problemen kan?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Leetness schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:09:
Op 29 maart wil ik eigenlijk naar LCY vliegen, maar nu vraag ik me af of dit een goed idee is i.v.m. Brexit die dag. Zouden jullie aanraden om een week later te boeken, of denken jullie dat dit wel zonder problemen kan?
Op 29 Maart zelf zitten ze er toch nog in? Geen idee wat er gaat gebeuren na 29 Maart. What possible could go wrong? :+

Verwacht eigenlijk wel dat ze moeten schuiven met hun beamten, zeker met een nodeal. Of dat ook op LCY gaat gebeuren....

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Dat is ook omdat die maatschappijen kunnen zien vanuit welk land jij wil boeken en hun prijzen daarop aanpassen.

Zoals anderen aangaven is dat primair om klanten weg te lokken bij airlines die rechtstreekse vluchten kunnen aanbieden vanuit die landen; en een overstap is steeds een extra ongemak (én risico), dus dat is ook goedkoper. Je zegt het zelf: overstappen is goedkoper. Overstappen impliceert altijd een extra vlucht tegenover een rechtstreekse verbinding ;).

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• Jb!
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:23:

Zoals anderen aangaven is dat primair om klanten weg te lokken bij airlines die rechtstreekse vluchten kunnen aanbieden vanuit die landen; en een overstap is steeds een extra ongemak (én risico), dus dat is ook goedkoper. Je zegt het zelf: overstappen is goedkoper. Overstappen impliceert altijd een extra vlucht tegenover een rechtstreekse verbinding ;).
Het is soms ook goedkoper om er aan het eind nog wat bij te plakken. Zie bijvoorbeeld dit artikel door Vice over een bedrijf wat vluchten zoekt naar jouw bestemming en dan nog een andere bestemming erachteraan plakt. Dat schijnt dan soms goedkoper te zijn dan de vlucht tot de gewenste bestemming. Dat is toch niet te verklaren door het wegpikken van andere vertreklocaties argument?

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:35

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Dat is meestal een fuel-dump of hidden city. In de VS kan het nog anders door een goedkopere onlogische route te boeken ver van te voren, de kans op veranderingen is groot waardoor je gratis kan imboeken op bv rechtstreekse vlucht

mrsar wijzigde deze reactie 07-02-2019 22:17 (89%)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:30
Hmm morgen vlieg ik met KLM naar Ierland en neem over het algemeen heel braaf enkel een relatief kleine rugzak mee als handbagage.
Nu wil ik deze keer ook mijn bergschoenen meenemen om net even wat avontuurlijkere wandelingen te kunnen doen. Alleen vraag ik me af hoe ik die het beste mee kan nemen.

Mijn voorkeur heeft om ze in een skischoenentas (30x30x25) als accessoire mee te nemen. Maar dat is eigenlijk net iets te groot volgens hun regels. Doen ze daar inmiddels wat moeilijker over? Als alternatief zou het makkelijk in een plastic tas moeten kunnen (of ze gewoon aantrekken en mn gewone schoenen in plastic tas), maar dat heeft niet de voorkeur :-)

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:36
Leetness schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:09:
Heen op de 29e lijkt me nog wel mogelijk, voor terug zou ik het toch liever niet riskeren. Een week later lijkt me nog veel riskanter overigens.

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:18
Wat zou daar riskant aan zijn? Het is niet zo dat alle dienstverlening stil gelegd wordt. Wellicht wat meer controle bij douane..? Het is niet dat de maatschappijen met de Brexit verplicht zijn om te stoppen met vliegen.

Boinkie wijzigde deze reactie 07-02-2019 22:45 (25%)

• Leetness
  • Registratie: november 2009
Yankovic schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:40:
Hmm morgen vlieg ik met KLM naar Ierland en neem over het algemeen heel braaf enkel een relatief kleine rugzak mee als handbagage.
Nu wil ik deze keer ook mijn bergschoenen meenemen om net even wat avontuurlijkere wandelingen te kunnen doen. Alleen vraag ik me af hoe ik die het beste mee kan nemen.

Mijn voorkeur heeft om ze in een skischoenentas (30x30x25) als accessoire mee te nemen. Maar dat is eigenlijk net iets te groot volgens hun regels. Doen ze daar inmiddels wat moeilijker over? Als alternatief zou het makkelijk in een plastic tas moeten kunnen (of ze gewoon aantrekken en mn gewone schoenen in plastic tas), maar dat heeft niet de voorkeur :-)
Met dit soort vragen betreft handbagage kom je altijd op hetzelfde antwoord uit: vaak is het geen probleem, maar er bestaat een risico dat het niet mee mag.
Wij kunnen niet garanderen dat je bagage mee mag als dit simpelweg niet aan de officiële regels voldoet. Persoonlijk zou ik ze gewoon aantrekken en je normale schoenen meenemen. KLM is normaal gesproken niet streng, maar ze letten wel goed op of mensen niet 2 stukken handbagage meenemen. Gezien skischoen-formaat tas aardig dicht in de buurt komt van die afmetingen, zou ik het niet wagen.

edit: doe jezelf een plezier en hou je aan de regels betreft bagage, dan weet je zeker dat het mee mag. Niet alleen voor je medepassagiers, maar het scheelt je een hoop stress wanneer er niet de hele dag door je hoofd spookt "Zou m'n bagage wel mee mogen?"
Vakantie is om te ontspannen, niet? :)

Leetness wijzigde deze reactie 07-02-2019 23:02 (10%)

• Jb!
  • Niet online
Yankovic schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:40:
Als alternatief zou het makkelijk in een plastic tas moeten kunnen (of ze gewoon aantrekken en mn gewone schoenen in plastic tas), maar dat heeft niet de voorkeur :-)
In een plastic tas en anders kun je ze altijd nog (als ze moeilijk doen) aandoen en je gewone schoenen in de plastic tas stoppen?

• Xandrios
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-04 13:00
De nieuwe lounge 26 is open op Schiphol. Een verdieping hoger, op hetzelfde niveau als het observatiedek.

Behalve het feit dat er nu ramen zijn is er eigenlijk niets veranderd. Wat nieuw meubilair, maar nog steeds hetzelfde personeel en drinks/snacks.

De nieuwe star alliance lounge zit er pal naast en ziet er goed uit (maar nog in aanbouw, gaat open op 7 maart).

• Hexxagon
Wat is jouw ervaring met Jack's Flight Club? :)

Errors tickets lees ik. Boek je dat via 3rde partij of kan je het ook gewoon boeken via officiele website van airliner en dan zie je alsnog die (error) ticket?

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Vorige week vloog ik met KLM van AMS naar NCE (Nice Côte d'Azur). Het toestel parkeerde op terminal 2 naast een eveneens net gelande Emirates A380. Vervolgens moesten we door de paspoortcontrole, hoewel het een Schengen-vlucht was. Dus dat betekende een uur in de rij staan met honderden passagiers van de A-380. Op de terugweg moesten we alweer door de paspoortcontrole (terminal 2). Ditmaal geen wachtrij. Zijn die paspoortcontroles standaard in Frankrijk bij Schengen-vluchten?

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
prijk schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:49:

Zijn die paspoortcontroles standaard in Frankrijk bij Schengen-vluchten?
Heeft wellicht met de tereuraanslag in 2015 in Parijs te maken? Zie dit nieuwsbericht bijvoorbeeld: https://www.europa-nu.nl/..._maanden?ctx=vh6ukzb3nnt0

Virussen? Scan ze hier!

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:02
Hexxagon schreef op zondag 10 februari 2019 @ 05:58:
[...]

Wat is jouw ervaring met Jack's Flight Club? :)

Errors tickets lees ik. Boek je dat via 3rde partij of kan je het ook gewoon boeken via officiele website van airliner en dan zie je alsnog die (error) ticket?
Jack's Flight Club stuurt je meestal de website waar je de ticket kan boeken. Heel soms is dit via de airliner maar vaak is dit een 3e partij.

Ze hebben wel goede deals en zeker de weekend tips zijn leuk. Jammer dat de sale net voorbij is anders kon je lekker goedkoop een abonnementje nemen.

Xepos wijzigde deze reactie 10-02-2019 11:16 (13%)

• Hexxagon
Xepos schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:15:
[...]

Jack's Flight Club stuurt je meestal de website waar je de ticket kan boeken. Heel soms is dit via de airliner maar vaak is dit een 3e partij.

Ze hebben wel goede deals en zeker de weekend tips zijn leuk. Jammer dat de sale net voorbij is anders kon je lekker goedkoop een abonnementje nemen.
Thanks, alhoewel prijs is maar 40 euro per jaar? Niet heel duur?

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:53:
[...]

Heeft wellicht met de tereuraanslag in 2015 in Parijs te maken? Zie dit nieuwsbericht bijvoorbeeld: https://www.europa-nu.nl/..._maanden?ctx=vh6ukzb3nnt0
Als Frankrijk grenscontroles wil dan doen ze dat dan toch maar in Frankrijk? Waarom zou Nederland dat voor hun moeten doen?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Moshi
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 07-03 20:46
Xepos schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:15:
[...]

Ik had hier nog nooit van gehoord, maar de eerste deal viel heel erg tegen. De KLM was gewoon goedkoper op die route...

• Garyu
Vorige week vloog ik met KLM van AMS naar NCE (Nice Côte d'Azur). Het toestel parkeerde op terminal 2 naast een eveneens net gelande Emirates A380. Vervolgens moesten we door de paspoortcontrole, hoewel het een Schengen-vlucht was. Dus dat betekende een uur in de rij staan met honderden passagiers van de A-380. Op de terugweg moesten we alweer door de paspoortcontrole (terminal 2). Ditmaal geen wachtrij. Zijn die paspoortcontroles standaard in Frankrijk bij Schengen-vluchten?
Zeker op de luchthavens buiten CDG is me dit al een paar keer opgevallen inderdaad. Ook LYS en TLS was het zo.

• Jb!
  • Niet online
Ze hebben in Frankrijk (en andere landen) wel een 'Temporary Reintroduction of Border Control', of dat ook geldt voor de intra-Schengen vluchten (en niet alleen selectieve landsgrenzen) weet ik niet, maar het zou wel kunnen.
The Schengen Borders Code provides Member States with the capability of temporarily reintroducing border control at the internal borders in the event that a serious threat to public policy or internal security has been established.

[...]

France (1 November 2018 – 30 April 2019)
Terrorist threats, situation at the external borders, upcoming high level political meetings.
Zie https://ec.europa.eu/home...duction-border-control_en

• TheDirk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:54
Afgelopen voorjaar idem op AMS-MRS met Air France.

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:32:
[...]

Als Frankrijk grenscontroles wil dan doen ze dat dan toch maar in Frankrijk? Waarom zou Nederland dat voor hun moeten doen?
Die grenscontroles zijn in Frankrijk, op de luchthavens namelijk. Waar het om gaat, is dat dergelijke grenscontroles in beginsel niet toegestaan zijn binnen Schengen, maar het zal inderdaad met de vrijwel permanente noodtoestand in Frankrijk te maken hebben.
Als ik met de auto via Luxemburg naar Frankrijk reis (meerdere keren per jaar) is er overigens nooit controle. Zal daar wel steekproefsgewijs zijn.

prijk wijzigde deze reactie 11-02-2019 11:21 (13%)

• Xandrios
Ook op CDG doen ze die controles af en toe. Lijkt random/steekproefsgewijs. Op 2F kom je dan aan maar moet je alsnog via een paspoort controle voordat je de terminal in mag.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:35
prijk schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:19:
[...]

Die grenscontroles zijn in Frankrijk, op de luchthavens namelijk. Waar het om gaat, is dat dergelijke grenscontroles in beginsel niet toegestaan zijn binnen Schengen, maar het zal inderdaad met de vrijwel permanente noodtoestand in Frankrijk te maken hebben.
Als ik met de auto via Luxemburg naar Frankrijk reis (meerdere keren per jaar) is er overigens nooit controle. Zal daar wel steekproefsgewijs zijn.
Klopt, en dat maakt de controles op de luchthavens zo vreemd. Er zal toch geen (potentiële of gezochte) terrorist met het vliegtuig vanuit een anders Europees land naar Frankrijk komen als je zo met de auto over de grens rijdt?

iRacing Profiel

• Garyu
prijk schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:19:
[...]

Schengen voorziet in verschillende noodsituaties waar grenscontroles weer ingevoerd mogen worden. Zo controleerden Oostenrijk en Duitsland aan de binnengrenzen (grens naar Italie en Hongarije resp. naar Oostenrijk) deels ook weer ten tijde van de migratie-crisis in 2015-2017.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Op LYS had ik afgelopen week geen last meer van die grenscontroles; vorig jaar nog wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 19:03
alexbl69 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:56:
Klopt, en dat maakt de controles op de luchthavens zo vreemd. Er zal toch geen (potentiële of gezochte) terrorist met het vliegtuig vanuit een anders Europees land naar Frankrijk komen als je zo met de auto over de grens rijdt?
Met de auto zijn er niet alleen grenscontroles, maar ook controles op je route binnen die landen. Plus natuurlijk, de kans dat de gele hesjes je auto in de hens steken.

Rare is trouwens dat ik voor mijn vluchten van Kopenhagen naar Geneve in CPH (beiden Schengen) telkens mijn paspoort aan de gate moet laten zien, maar andersom in GVA niet.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 11-02-2019 17:24 (14%)

specs

• wildhagen
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:32:
[...]

Waar lees je dat Nederland dat voor ze doet? De luchthaven van Nice ligt niet in Nederland, maar in Frankrijk. Last time I checked, at least....

Virussen? Scan ze hier!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:30:
[...]

Waar lees je dat Nederland dat voor ze doet? De luchthaven van Nice ligt niet in Nederland, maar in Frankrijk. Last time I checked, at least....
Ik dacht "terminal 2, A380, zo groot zal Nice toch wel niet zijn".
Wel dus :D

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 08:55

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Jb! schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:20:
[...]

Ze hebben in Frankrijk (en andere landen) wel een 'Temporary Reintroduction of Border Control', of dat ook geldt voor de intra-Schengen vluchten (en niet alleen selectieve landsgrenzen) weet ik niet, maar het zou wel kunnen.

[...]

Zie https://ec.europa.eu/home...duction-border-control_en
Wat dan wel "grappig" is dat als je op CDG overstapt op een andere interne vlucht je deze hele controle kan ontwijken....

swtimmer wijzigde deze reactie 12-02-2019 11:40 (34%)

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:25
Net terug uit LAS (via LHR). 747-400 van BA, Premium Comfort. Eerste keer dat ik redelijk geslapen heb op een lange vlucht. IFE was nog ouder, maar crew was bedreven in het resetten waar nodig. Heb nog even met het personeel staat praten op de heenweg (naar DEN, ook een 747, mijn eerste keer met dat type) Leuk om ze zo enthousiast te horen vertellen over dat toestel. Leverde me ook free access to snacks ip (eigenlijk voor een klasse hoger :D).

Terug van LAS, was niet druk, vertrok op tijd, taxien... stoppen. En 20 minuten later kwam er pas weer beweging terug naar de gate. Medisch noodgeval aan boord, dus koffer er uit en tanks aftoppen. Al met al anderhalf uur vertraging gepakt. Dat kostte me mijn aansluiting op LHR naar AMS, maar dat is netjes overboekt naar de volgende vlucht, ik was al met al maar een uur later thuis. Wel moeten racen op LHR, vooral omdat ik dacht de de boardtijd de vertrektijd was... 35 minuten van Terminal 3 naar Terminal 5 gate C.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Waar hier de Consumentenbond gaat procederen tegen de KLM, gaat Lufthansa in Duitsland de andere kant op door een passagier die het laatste segment van z'n vlucht niet gebruikte aan te klagen: https://edition.cnn.com/t...sues-passenger-scli-intl/

Blijkbaar hadden ze de zaak in eerste aanleg verloren maar gaan ze alsnog in hoger beroep.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Daniel schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:14:
Waar hier de Consumentenbond gaat procederen tegen de KLM, gaat Lufthansa in Duitsland de andere kant op door een passagier die het laatste segment van z'n vlucht niet gebruikte aan te klagen: https://edition.cnn.com/t...sues-passenger-scli-intl/

Blijkbaar hadden ze de zaak in eerste aanleg verloren maar gaan ze alsnog in hoger beroep.
Gebeurt in de VS ook. AA was een EXP aan het dreigen om zn status af te nemen en hem te bannen uit hun FFP. _/-\o_
This is someone, mind you, who spent over $15,000 on paid fares with American, and flew either 100,000 elite qualifying miles and/or 120 elite qualifying segments in a year
https://thepointsguy.com/news/hidden-city-ticket-crackdown/

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-04 22:30

Galois

1811 - 1832

Weet iemand hoe streng Transavia is met de maten van handbagage?

We vliegen met een trolley die precies de afmetingen heeft die Transavia goedkeurt (55 x 40 x 25 cm), maar als je het handvat meerekent, kom je er 1,5 cm boven. Kortom: de koffer heeft deze afmetingen, maar het handvat steekt eruit. Formeel gezien: het handvat is ook een onderdeel van de koffer, dus voldoet niet aan 55 x 40 x 25 cm. Maar zijn ze zo streng?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Galois schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:52:
Weet iemand hoe streng Transavia is met de maten van handbagage?

We vliegen met een trolley die precies de afmetingen heeft die Transavia goedkeurt (55 x 40 x 25 cm), maar als je het handvat meerekent, kom je er 1,5 cm boven. Kortom: de koffer heeft deze afmetingen, maar het handvat steekt eruit. Formeel gezien: het handvat is ook een onderdeel van de koffer, dus voldoet niet aan 55 x 40 x 25 cm. Maar zijn ze zo streng?
Zo streng zijn ze niet, hij moet vaak in zo een vorm passen en dat moet in de huidige toestand wel lukken.

• Xandrios
Daar zou ik niet al te zeker van zijn. Een tas past enkel zijdelings in zo'n vorm, en het handvat zit (neem ik aan) aan de bovenkant. De totale tas is dus hoger dan 55cm, en de breedte van die vorm zal niet meer zijn dan 55cm.

Als ze het controleren heb je waarschijnlijk een probleem. De vraag is of ze het controleren voor een tas die ogenschijnlijk de juiste maat heeft.

Xandrios wijzigde deze reactie 15-02-2019 18:49 (8%)

• Galois

Galois

1811 - 1832

Hmmm... daar heb je een punt. Die vormen zijn inderdaad horizontaal (dus met de langste kant horizontaal). Hopelijk zijn die vormen dan net iets breder dan 55,0 cm... en ander hopelijk kan ik mij eruit lullen... en anders betalen :(

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15:07
Het is lang geleden dat er handbagage gecontroleerd is bij mij of dat ik heb zien gebeuren. En zeker als je rondkijkt wat mensen aan koffers meezeulen de cabine in zou ik mij niet te druk maken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Garyu
In de hoogte is in het bagagevak liggend in de diepte. Belangrijk is dat het deurtje nog dicht kan. Zolang dat past gaat er niemand mopperen. Vermoed ik. Breedte (40) en dikte (20-25) is belangrijker

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:30
Xandrios schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:49:
Daar zou ik niet al te zeker van zijn. Een tas past enkel zijdelings in zo'n vorm, en het handvat zit (neem ik aan) aan de bovenkant. De totale tas is dus hoger dan 55cm, en de breedte van die vorm zal niet meer zijn dan 55cm.

Als ze het controleren heb je waarschijnlijk een probleem. De vraag is of ze het controleren voor een tas die ogenschijnlijk de juiste maat heeft.
Bij Ryanair zou het me niets verbazen. Maar als jouw koffer er bij Transavia tot de helft doorheen past en enkel het handvat in de weg zit vraag ik me af of ze daar echt moeilijk over gaan doen.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Er was bij Transavia in ieder geval niemand die interesse in de grootte van onze tassen had... :)
Bovendien is die ‘meetkooi’ zo dat die hengsel van 1,5 cm niets uitmaakt...

• wildhagen
  • Niet online
Bij Transavia heb ik nog nooit een controle op handbagage meegemaakt, en ik heb toch aardig wat met ze gevlogen.

Je kan daar zo een oversized hutkoffer meenemen, laten ze gewoon door :X

Virussen? Scan ze hier!

• mambo No5
  • Registratie: maart 2004

mambo No5

Bad Apple?

Another one bites the dust :/ :
Press Release: 16 February 2019
British Midland Regional Limited, the East Midlands-based airline which operates as flybmi, has today announced that it has ceased operations and is filing for administration.

Flybmi operates 17 regional jet aircraft on routes to 25 European cities.

All flights have been cancelled with effect from today. Customers who booked directly with flybmi should contact their payment card issuer to obtain a refund for flights which have not yet taken place. Customers who have booked flybmi flights via a travel agent or one of flybmi’s codeshare partner airlines are recommended to contact their agent or airline for details of options available to them. Customers who have travel insurance should contact their travel insurance provider to find out if they are eligible to claim for cancelled flights and the procedure for doing so.

A spokesperson for flybmi said:

“It is with a heavy heart that we have made this unavoidable announcement today. The airline has faced several difficulties, including recent spikes in fuel and carbon costs, the latter arising from the EU’s recent decision to exclude UK airlines from full participation in the Emissions Trading Scheme. These issues have undermined efforts to move the airline into profit. Current trading and future prospects have also been seriously affected by the uncertainty created by the Brexit process, which has led to our inability to secure valuable flying contracts in Europe and lack of confidence around bmi’s ability to continue flying between destinations in Europe. Additionally, our situation mirrors wider difficulties in the regional airline industry which have been well documented.

“Against this background, it has become impossible for the airline’s shareholders to continue their extensive programme of funding into the business, despite investment totalling over £40m in the last six years. We sincerely regret that this course of action has become the only option open to us, but the challenges, particularly those created by Brexit, have proven to be insurmountable.

“Our employees have worked extremely hard over the last few years and we would like to thank them for their dedication to the company, as well as all our loyal customers who have flown with us over the last 6 years.”

Bmi Regional employed a total of 376 employees based in the UK, Germany, Sweden and Belgium.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• PolarBear
  • Niet online
We sincerely regret that this course of action has become the only option open to us, but the challenges, particularly those created by Brexit, have proven to be insurmountable.
Mja, FlyBMI vloog een hoop hele dunne routes tussen regionale vliegvelden in het VK. Vaak ook nog met lage bezetting. Dus echt toekomst zat er niet in (zie ook FlyBE die overeind is gehouden door een kapitaalinjectie).

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:03
De enige keer dat ik met ze gevlogen heb was van Vilnius naar Tallinn aan boord Estonian operated by FlyBMI. Die E145 was wel vol. Estonian echter, is ook al failliet.

Lekker!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 10:30

franssie

Save the albatross

Betreft Flying Blue :
Afgelopen weekeinde naar ATL op en neer gereisd. En er valt mij iets op, namelijk het volgende:
AMS - ATL DL8816 gespaarde Miles, op basis van reisafstand en boekingsklasse (edit dat was gewoon econmy comfort). (dat waren 10k+ miles)

Ik had ook geboekt via Delta overigens.

Bij mijn EU vluchten in de EU staat er meestal: AMS - EDI KL1279 gespaarde Miles op basis van bestede euro's (edit dit was wel een schokkende 700 miles)

Nu is dit appels en peren, maar ik schat in dat als ik de Atlanta reis had geboekt via KLM ik minder miles had gekregen dan via Delta?

Sowieso denk ik eraan om van FB naar Skymiles over te stappen (als ik ook een Delta AMEX credit card kan krijgen) - als ik punten inwissel zal dat bijna altijd US-bound zijn omdat ik daar familie heb wonen aan de oost-kust en het land/continent verder wel groot genoeg is. Andere landen zijn sowieso vaak niet met KLM interessant.

franssie wijzigde deze reactie 21-02-2019 00:13 (5%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:21
wildhagen schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:48:
Bij Transavia heb ik nog nooit een controle op handbagage meegemaakt, en ik heb toch aardig wat met ze gevlogen.

Je kan daar zo een oversized hutkoffer meenemen, laten ze gewoon door :X
Klopt, ook mijn ervaring met Transavia (en KLM). Maar zodra je een heel klein tasje hebt naast je trolley word je teruggefloten. Van de ground staff moest en zou mijn vriendin haar handtasje in de trolley, om hem vervolgens in de cabine er weer uit te halen. :+ Degenen voor ons met de hutkoffers wordt dan weer niks over gezegd. 8)7
Twee stuks handbagage zijn ze dan dus wel weer heel erg streng op. Ook al betreft het een heel klein handtasje die je in de kist toch weer uit je tas haalt, dus het verandert niks. Ja ja, je moet ergens een grens stellen. Als het tweede stuk handbagage niet in de eerste past vind ik het een ander verhaal.
Het blijft een aparte gang van zaken, maar op een gegeven moment weet je een beetje wat je kan verwachten.

cordonbleu wijzigde deze reactie 21-02-2019 01:50 (17%)

• Hexxagon
franssie schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 00:06:
Betreft Flying Blue :
Afgelopen weekeinde naar ATL op en neer gereisd. En er valt mij iets op, namelijk het volgende:
AMS - ATL DL8816 gespaarde Miles, op basis van reisafstand en boekingsklasse (edit dat was gewoon econmy comfort). (dat waren 10k+ miles)

Bij mijn EU vluchten in de EU staat er meestal: AMS - EDI KL1279 gespaarde Miles op basis van bestede euro's (edit dit was wel een schokkende 700 miles)

Nu is dit appels en peren, maar ik schat in dat als ik de Atlanta reis had geboekt via KLM ik minder miles had gekregen dan via Delta?

Sowieso denk ik eraan om van FB naar Skymiles over te stappen (als ik ook een Delta AMEX credit card kan krijgen) - als ik punten inwissel zal dat bijna altijd US-bound zijn omdat ik daar familie heb wonen aan de oost-kust en het land/continent verder wel groot genoeg is. Andere landen zijn sowieso vaak niet met KLM interessant.
Bij KLM krijg je per bestede euro zo'n 4, 6, 7 of 8 miles afhankelijk of je blue, silver, gold of platinum bent. Dus je krijgt miles op basis van je afstand van AMD naar EDI en hierbij moet je nog optellen 700 euro maal 4 waarschijnlijk.

Ik had gelezen dat Skymiles ook meer bang voor je geld waard is. Ik vind zelf KLM FB prima omdat ik altijd vanuit NL vertrek en veel reis.

• Xandrios
franssie schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 00:06:
Betreft Flying Blue :

Het domme van het nieuwe FB programma is dat het winstgevender is om met Skyteam partners te vliegen dan met AFKL. Je DL codeshare op een KLM vlucht zal waarschijnlijk stukken méer miles verdienen dan wanneer je direct met KLM had geboekt.

Het is nu niet ongewoon meer om voor een AF/KL business class vlucht tussen AMS en CDG met KLM minder dan 200 miles te krijgen. Dat was vroeger 10+ keer meer.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Ben al heel lang niet meer naar de VS geweest, en ben nu uitgekozen om naar Raleigh, North Carolina te gaan. De enige die direct van London (LHR) naar RDU vliegt is American Airlines, maar de budgetbeheerder vind de directe vlucht (£1026) te duur en komt nu met een £765 vlucht heen via JFK met 2u 15 min overstap.

Wat ik me herinner is dat je je door douane/immigratie moet, je bagage moet ophalen en weer opnieuw moet inchecken voor de interne vlucht? Laatste keer dat ik op JFK was, is 20 jaar terug. Het is Terminal 4. De terugweg is via Boston Logan en daar 3u en een beetje overstap.

Ben aan het kijken of ik elders wat budget kan vinden om die onzin te voorkomen, maar goed.

(mijn baas vertelde me dat degene die de directe vluchten blokkeert binnenkort wel Premium naar China gaat met hem...)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

gambieter schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:56:
Ben al heel lang niet meer naar de VS geweest, en ben nu uitgekozen om naar Raleigh, North Carolina te gaan. De enige die direct van London (LHR) naar RDU vliegt is American Airlines, maar de budgetbeheerder vind de directe vlucht (£1026) te duur en komt nu met een £765 vlucht heen via JFK met 2u 15 min overstap.

Wat ik me herinner is dat je je door douane/immigratie moet, je bagage moet ophalen en weer opnieuw moet inchecken voor de interne vlucht? Laatste keer dat ik op JFK was, is 20 jaar terug. Het is Terminal 4. De terugweg is via Boston Logan en daar 3u en een beetje overstap.

Ben aan het kijken of ik elders wat budget kan vinden om die onzin te voorkomen, maar goed.

(mijn baas vertelde me dat degene die de directe vluchten blokkeert binnenkort wel Premium naar China gaat met hem...)
Zijn daar geen policies voor vastgelegd? Bij ons moet alles >4 uur in business, dan krijg je dat soort gedoe ook niet.

Hoeveel uur kost dit je nu extra? Die £300 is toch een schijntje in vergelijking daarmee 8)7

fsfikke wijzigde deze reactie 22-02-2019 14:15 (4%)

DUT Racing

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

fsfikke schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:15:
Zijn daar geen policies voor vastgelegd? Bij moet alles >4 uur in business, dan krijg je dat soort gedoe ook niet.

Hoeveel uur kost dit je nu extra? Die £300 is toch een schijntje in vergelijking daarmee 8)7
Universiteit en nee, daar zijn geen regels voor. Budgetbeheerder heeft daar de beslissing voor, en men heeft duidelijk te weinig budget gereserveerd.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

gambieter schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:19:
[...]
Universiteit en nee, daar zijn geen regels voor. Budgetbeheerder heeft daar de beslissing voor, en men heeft duidelijk te weinig budget gereserveerd.
Vlieg je in eigen tijd of onder werktijd :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Freee!! schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:03:
Vlieg je in eigen tijd of onder werktijd :?
Dat is niet relevant, contractueel hebben senior posities geen overwerk, maar wel flexibele werktijden en is er een verwachting flexibel te zijn bij reizen. Je mag het wel compenseren in die flexibele werktijden.

Academia heeft een aantal f*cked-up dingen, dit is er een van. Heb aangegeven er niet blij mee te zijn, en het is gewoon een budgetprobleem.

Maar dat is niet echt de vraag, ben benieuwd naar de JFK airport/VS ervaringen. Ik heb een koffer nodig want het is een reis voor een week ;)

gambieter wijzigde deze reactie 21-02-2019 13:07 (12%)

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gambieter schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:06:
[...]

Dat is niet relevant, contractueel hebben senior posities geen overwerk, maar wel flexibele werktijden en is er een verwachting flexibel te zijn bij reizen. Je mag het wel compenseren in die flexibele werktijden.

Academia heeft een aantal f*cked-up dingen, dit is er een van. Heb aangegeven er niet blij mee te zijn, en het is gewoon een budgetprobleem.

Maar dat is niet echt de vraag, ben benieuwd naar de JFK airport/VS ervaringen. Ik heb een koffer nodig want het is een reis voor een week ;)
Naar Amerika is het gebruikelijk om in het goedkoopste tarief geen ruimbagage te hebben, dit kost al snel een 100 dollar extra om wel te hebben.

De overstap moet je met wat haasten wel halen op JFK en anders is, mits het in dezelfde boeking zit, het probleem van de airline als je de overstap niet haalt.

De laatste keer dat ik op JFK was waren ze wel heftig aan het verbouwen, dat was wel weer een aantal jaren geleden dus dat zal nu wel klaar zijn.

• ErnstH
  • Niet online

Is het sowieso niet een optie om naar Charlotte (CLT) te vliegen en dan de auto te pakken. CLT is volgens mij een grote AA hub.

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Wat ik me herinner is dat je je door douane/immigratie moet, je bagage moet ophalen en weer opnieuw moet inchecken voor de interne vlucht? Laatste keer dat ik op JFK was, is 20 jaar terug. Het is Terminal 4.
Dat klopt. Als je niet recent in de VS bent geweest moet je de hele riedel door qua immigratie (geen 'returning ESTA'), maar 2u moet op zich genoeg zijn. Je bagage opnieuw inchecken komt neer op je koffer naar een andere band tillen en 'm er op dumpen; daar ben je nagenoeg geen tijd aan kwijt, en de immigratie duurt gewoonlijk lang genoeg dat je koffer al lang op de band ligt rondjes te draaien.
De terugweg is via Boston Logan en daar 3u en een beetje overstap.
Daar hoef je niks speciaals te doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Dank allen :)

Heb ander budget aangeboord en ga toch de directe vlucht pakken, en dan prive upgraden naar premium economy. Mijn collega is minder gelukkig, die zit al aan die JFK vlucht vast :p

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

fsfikke schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:15:
[...]

Zijn daar geen policies voor vastgelegd? Bij moet alles >4 uur in business, dan krijg je dat soort gedoe ook niet.
Dat kan je je alleen permitteren in de privé, en dan nog alleen in een sector met voldoende marges, of als je hoog in de pikorde staat.

Verkijk je je niet wat op de sector waar je zelf in werkt?

Borromini wijzigde deze reactie 21-02-2019 15:23 (5%)

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / Stretch ARM | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• Garyu
Borromini schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:22:
[...]

Dat kan je je alleen permitteren in de privé, en dan nog alleen in een sector met voldoende marges, of als je hoog in de pikorde staat.

^^ dit inderdaad. Genoeg bedrijven die het nog doen, maar wel steeds minder. * Garyu werkt voor een bedrijf met >1500 medewerkers maar onze CEO vliegt ook gewoon economy de wereld over. Dan kan je wel eisen gaan stellen, maar als het management zelf pover vliegt dan kan je als simpele medewerker ook niet anders.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Borromini schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:22:
[...]

In welke sector is dat dan? "Zit op GoT => is ICT'er"? :p

Het gaat niet om status, het is gewoon een personal safety/welzijns ding. Je kan mensen niet de plas over sturen in economy en verwachten dat ze daar uitgerust aankomen voor een stel meetings de volgende dag. Natuurlijk zijn dat de dingen die vaak als eerste wegbezuinigd worden, maar genoeg grote bedrijven waar de Excel-helden nog niet de overhand hebben genomen.

En het leadership team? Die hebben hun eigen jets. Die staan overigens ook het overige personeel ter beschikking. Altijd nog goedkoper dan een lijnvlucht als er toch al een vlucht gepland is.

fsfikke wijzigde deze reactie 21-02-2019 15:46 (12%)

DUT Racing

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

fsfikke schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:42:
[...]

In welke sector is dat dan? "Zit op GoT => is ICT'er"? :p
Als je alle niet-IT'ers van GoT gooit denk ik niet dat er nog veel overblijft :).
Het gaat niet om status, het is gewoon een personal safety/welzijns ding.
Ik denk dat we die insteek allemaal wel begrijpen. Maar voor een bedrijf blijft het een kosten/batenanalyse.

• Scott
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 00:29

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Garyu schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:39:
[...]

^^ dit inderdaad. Genoeg bedrijven die het nog doen, maar wel steeds minder. * Garyu werkt voor een bedrijf met >1500 medewerkers maar onze CEO vliegt ook gewoon economy de wereld over. Dan kan je wel eisen gaan stellen, maar als het management zelf pover vliegt dan kan je als simpele medewerker ook niet anders.
Tja, niet gaan. Zal voor de een makkelijker zijn dan de ander, maar als ik toch al niet zo'n trek heb in de bestemming (wat ik me van Raleigh best kan voorstellen) dan zou het zo maar kunnen zijn dat het privé toevallig even niet uitkomt die week. Hangt ook van wat er in je contract staat natuurlijk.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

offtopic:
Als @gambieter zijn contract 'flexibiliteit' vermeldt denk ik niet dat ie zomaar z'n privéleven kan inroepen wanneer het past, tenzij het zwaarwegende omstandigheden zijn (en dan zijn daar de nodige verzekeringen voor om hem vervroegd terug naar huis te brengen).

In bepaalde posities wordt een zekere mobiliteit verwacht, en daar is de verloning meestal ook naar. Als je het je niet zint kan je nog altijd ergens anders gaan werken waar je gewoon van negen tot vijf elke dag op kantoor moet opdraven. Maar dat verdient 99% van de tijd ook een stuk minder, en het zal een stuk saaier zijn.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Business vs economy is één ding maar dan ook nog eens gedoe met vermoeiende/rare overstappen en extra reistijd in economy. Met je gemiddeld westers uurtarief valt dat toch veel duurder uit.
Plus echt frisser/uitgerust aankomen doe je ook al niet.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:48:
offtopic:
In bepaalde posities wordt een zekere mobiliteit verwacht, en daar is de verloning meestal ook naar. Als je het je niet zint kan je nog altijd ergens anders gaan werken waar je gewoon van negen tot vijf elke dag op kantoor moet opdraven. Maar dat verdient 99% van de tijd ook een stuk minder, en het zal een stuk saaier zijn.
offtopic:
Of academia. Wel doen wat je leuk vindt, volledige flexibiliteit, volledige beschikbaarheid en behalve als volledige professor geen salaris dat competitief is met het bedrijfsleven :)
.

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:46
Grouchy schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:06:
Business vs economy is één ding maar dan ook nog eens gedoe met vermoeiende/rare overstappen en extra reistijd in economy. Met je gemiddeld westers uurtarief valt dat toch veel duurder uit.
Heel fijn inderdaad dat iemand die niet zelf hoef te reizen dat voor je beslist. In het verleden heb ik dat ook wel meegemaakt bij andere werkgever, dan krijg je dus dit soort dingen omdat het €200 bespaart. Lekker 3uur overstappen, overstap missen en dag later aankomen en daardoor meetings gemist. Dat kan allemaal eenvoudig gebeuren en is nooit die besparing waard. Of een hotel aan de verkeerde kant van de stad omdat die zo lekker goedkoop is.
Nee, ik kan nu lekker mijn eigen reizen boeken zonder allerlei restricties. Business class alleen mogelijk naar Australie maar dat maakt mij ook niet zoveel uit. Liever economy en rechtstreeks :)

>> Signature?

• ErnstH
  • Niet online
ChiLLeR schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:42:
[...]

Heel fijn inderdaad dat iemand die niet zelf hoef te reizen dat voor je beslist. In het verleden heb ik dat ook wel meegemaakt bij andere werkgever, dan krijg je dus dit soort dingen omdat het €200 bespaart. Lekker 3uur overstappen, overstap missen en dag later aankomen en daardoor meetings gemist. Dat kan allemaal eenvoudig gebeuren en is nooit die besparing waard. Of een hotel aan de verkeerde kant van de stad omdat die zo lekker goedkoop is.
Nee, ik kan nu lekker mijn eigen reizen boeken zonder allerlei restricties. Business class alleen mogelijk naar Australie maar dat maakt mij ook niet zoveel uit. Liever economy en rechtstreeks :)
Het meest praktisch wat ik tot nu toe heb gehad is gewoon een lump sum betaling, en het dan zelf allemaal uitzoeken. Maar goed, dat vind ik persoonlijk ook leuk om te doen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

ChiLLeR schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:42:
Yep, en net te horen gekregen dat de vlucht intussen £250 duurder is geworden. Ik heb ze anderhalve week geleden verteld welke vlucht ik wilde hebben, en door die <bliep> budgetbeheerder en dat ge*** met een traag en incompetent reisbureau krijg je dit dus.

Als ze ons gewoon hadden verteld wat het reisbudget was en dan zelf laten boeken, maar nee hoor. Het hele systeem is er voor de tiepmiepen bij de financiele administratie en het reizen zo bemoeilijken en frustreren dat mensen besluiten om maar niet meer te reizen :(

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vlieg vandaag via Londen naar Zuid Afrika maar wat een veld dat Heathrow, je merkt aan alles dat het veel te druk is. Zowel de inkomende als uitgaande vlucht was met bussen ipv slurf, allebei de vluchten waren te laat. De terminals zijn druk en er is geen fastfood, wie verzint dat!? Het is dat ze ontzettend veel dagelijkse vluchten hebben richting jnb..

• ijdod
Ouch. Premium Economy tegen normaal tarief doet pijn :P

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

ijdod schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:57:
Ouch. Premium Economy tegen normaal tarief doet pijn :P
Meestal is het andersom en dat doet echt pijn...

• ijdod
gambieter schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:06:
[...]

Meestal is het andersom en dat doet echt pijn...
Ik bedoelde helaas het normale tarief voor Premium Economy. Onze laatste vlucht had een actie te pakken, en dat smaakte naar meer... ik krijg gelukkig het standaard economy deel vergoed, maar toch.

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 08:55

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Zo! Dat is even een flink stuk nieuws over KLM-AF! Ben benieuwd hoe de markt hierop reageert morgen.

• Garyu
Garyu schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:33:
Afgelopen week ook een fijne ervaring met transavia (not). Eindhoven-Innsbruck (geplande landing om 15:50 vlucht HV6685) gevlogen. Een halfuur vertraging bij betrek, na goed, geen probleem. Bij het landen op Innsbruck echter toch teveel sneeuw en na een goaround besloten uit te wijken op München. Vervolgens na een uur met nauwelijks informatie in het vliegtuig te wachten werd besloten een tweede poging te wagen. Nog eens lang gewacht, de-icing, tanken, etc, om vanuit München weer op te stijgen. Vervolgens een half uur boven Innsbruck ge cirkels, om bij gebrek aan nog meer brandstof maar weer terug te vliegen naar München. Daar weer een half uur wachten op grondpersoneel. Het is ondertussen 20:30, dus al ruime 4.5 uur vertraging en op het verkeerde vliegveld. En de piloot oppert nog doodleuk dat de twee alternatieven nu zijn om nu of bussen in te zetten of het nog een derde keer te proberen om in Innsbruck te gaan landen. Vervolgens nog anderhalf uur (!) op de koffer gewacht met misleidende informatie (ja de koffers komen over 15 min, nee er komen vandaag zeker geen koffers meer, ga naar de balie, ga niet naar de balie....) uiteindelijk om 22:30 het vliegveld af. De mensen die nog door wilden naar Innsbruck konden de bus nemen (drie uur rijden). Wij zijn met onze twee kinderen maar naar een hotel gegaan. Service? Nul. Informatie? Nul. Personeel? Nul.

Hadden ze meteen besloten om ons, op onze uitdrukkelijke wens overigens, er meteen in München uit te laten, dan waren we nog rustig naar onze bestemming gekomen. Nu zijn we uiteindelijk met 20 uur vertraging aangekomen.

Nee, transavia, dat hoeft van mij voorlopig niet meer.
Nog even een update:

Transavia's reactie (as expected): overmacht, bij ons hoef je niet aan te kloppen
Verzekering (bij mijn VISA): hebben 200 euro overgemaakt voor de gemaakte kosten. Nu waren die kosten wel iets hoger, en vooral die dag vakantie krijg ik niet voor terug, maar goed, in ieder geval toch beter dan alle kosten bij mij.

• ErnstH
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:13:
[...]

Nog even een update:

Transavia's reactie (as expected): overmacht, bij ons hoef je niet aan te kloppen
Verzekering (bij mijn VISA): hebben 200 euro overgemaakt voor de gemaakte kosten. Nu waren die kosten wel iets hoger, en vooral die dag vakantie krijg ik niet voor terug, maar goed, in ieder geval toch beter dan alle kosten bij mij.
Ook bij weer-gerelateerde problemen heeft een airline "duty of care" volgens EU261. Dus ik zou de overige gemaakte kosten (boven wat je verzekering heeft uitgekeerd) gewoon bij hun neerleggen.

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:10

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:34:
Vlieg vandaag via Londen naar Zuid Afrika maar wat een veld dat Heathrow, je merkt aan alles dat het veel te druk is. Zowel de inkomende als uitgaande vlucht was met bussen ipv slurf, allebei de vluchten waren te laat. De terminals zijn druk en er is geen fastfood, wie verzint dat!? Het is dat ze ontzettend veel dagelijkse vluchten hebben richting jnb..
Tja,toen ik daar een overstap had van 1 uur, kon ik mijn vlucht nog net halen, moest haasten om even snel wat drinken airside te kopen. Volgens mij hebben ze daar wel mcdonalds, maar dat is even zoeken.

Aan de andere kant als je een lange layover hebt is Heathrow wel ideaal :+

OR Tambo is net wat kleiner dan Schiphol, maar wel leuk vliegveldje :)

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lees Film reviews!

• Chief
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
Grouchy schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:06:
Vervolgens komt er een lekker ongenuanceerd stuk in de pers dat universiteitsmedewerkers die voor een groot deel onder het publiekrecht vallen business class vliegen. Krijg je dat gezeik natuurlijk weer.

Waar ik veel minder begrip voor heb is dat ze een medewerker opzadelen met een extra stop + langere reistijd voor een paar honderd euro. Ik vraag me af wat die budgethouder gedaan zou hebben als het een vlucht voor hem/haar zelf was. In de post dat die medewerker dus blijkbaar lekker premium voor zichzelf naar China boekt is wat dat betreft veelzeggend. Dat is meten met twee maten 8)7

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Je hoort ook maar één kant van het verhaal hé.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

gambieter schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:13:
Yep, en net te horen gekregen dat de vlucht intussen £250 duurder is geworden. Ik heb ze anderhalve week geleden verteld welke vlucht ik wilde hebben, en door die <bliep> budgetbeheerder en dat ge*** met een traag en incompetent reisbureau krijg je dit dus.
Uiteindelijk is het een Premium Economy geworden maar indirect, heen via JFK, terug via BOS. Er gaat mogelijk nog stront aan de knikker komen, want ipv £321 hoefde ik van het reisbureau maar £84 bij te betalen, en is het allemaal goedgekeurd. De budgetbeheerder heeft niet goed gekeken, denk ik dan maar :+ . Hotel zat men ook al te hikken op budget, maar goed.

Eerste vlucht met Virgin Atlantic met de A330, maar interessant is dat een van de binnenlandse vluchten (Delta) met een Boeing 717 is. Daar heb ik volgens mij nog nooit in gezeten (de andere is een Bombardier R900, niet zeker of ik die gedaan heb).

• Grouchy

Grouchy

meep meep

gambieter schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:17:
[...]
Eerste vlucht met Virgin Atlantic met de A330, maar interessant is dat een van de binnenlandse vluchten (Delta) met een Boeing 717 is. Daar heb ik volgens mij nog nooit in gezeten (de andere is een Bombardier R900, niet zeker of ik die gedaan heb).
DL's B717 is wel ok met 18.1 in/ 34 in stoelen in C+ (geen premium economy beschikbaar hier) & Wi-Fi, usb en power in elke stoel.
Delta connection CRJ-900 is dan wat minder met 17.3 in/34 in stoelen in C+ & Wi-Fi.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Grouchy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:37:
DL's B717 is wel ok met 18.1 in/ 34 in stoelen in C+ (geen premium economy beschikbaar hier) & Wi-Fi, usb en power in elke stoel.
Delta connection CRJ-900 is dan wat minder met 17.3 in/34 in stoelen in C+ & Wi-Fi.
Ik zit dus in de Comfort+ stoelen, ik reis H. Stoel 10C in de 717, 5B in de CRJ-900. Die laatste ga ik mogelijk nog veranderen, dat is een rode stoel op Seatguru ;)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

gambieter schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:50:
[...]

Ik zit dus in de Comfort+ stoelen, ik reis H. Stoel 10C in de 717, 5B in de CRJ-900. Die laatste ga ik mogelijk nog veranderen, dat is een rode stoel op Seatguru ;)
Stoel met de unlimited beenruimte, lekker vooraan en die krijgt een 'rood' label van Seatguru :?
Ennuh veel plezier met DL's nieuw boarding process (3 C+ nog voor SP)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Grouchy schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 00:00:
Stoel met de unlimited beenruimte, lekker vooraan en die krijgt een 'rood' label van Seatguru :?
Ennuh veel plezier met DL's nieuw boarding process (3 C+ nog voor SP)
Het gaat om het bonken ertegen aan, als ik zo kijk. Laat het voorlopig even zo, het is maar een vlucht van een anderhalf uur.

Dat boarden merk ik dan wel weer...

gambieter wijzigde deze reactie 01-03-2019 00:23 (4%)

Pagina: 1 ... 72 ... 78 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True