gergs schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:16:
Een heel andere vraag..
Ik ga binnenkort met een kleine van 6 maanden vliegen.
Eerste keer vliegen met een baby is al een uitdaging aanzich maar we willen dit korte trip van 4u gebruiken als test voor wat langere vlucht van 13u volgend jaar.
Hebben jullie tips wat betreft kinderwagen vervoeren en evt maxicosi?
We willen graag de kinderwagen+wieg (Joolz) en babystoeltje (zelfde merk) meenemen -
we gaan op plek van bestemming een auto huren.
Ik heb hier en daar gehoord dat het sws handig is om het in te pakken om schade te voorkomen.
Maar de transporttas van zelfde merk is rond 150€, heb ik geen zin in. En past sws de maxicosi niet.
Buggy is net te vroeg voor de kleine helaas. We kunnen evt ipv wieg de zitting plaatsen op de kinderwagen frame maar we willen eigl graag dat ie gewoon plat kan slapen.
Wie heeft soortgelijk ervaring en hoe heb je het toen gedaan?
Hier twee kinderen. Wij wonen in het buitenland en hebben de kinderen regelmatig mee naar NL genomen, zo'n 2 - 3 keer per jaar.
Ik zou kijken of je niet gewoon zonder kinderwagen op reis kan, en alleen een draagdoek meenemen.
Een buggy of kinderwagen kan je verder meestal als meenemen tot het vliegtuig. Op de meeste (*) vliegvelden krijg je hem dan ook meteen weer als je uitstapt. Het is echter nogal een gedoe omdat het ding vaak ook weer bij de security door de scanner moet, eventueel even mee naar achter om nog een strijkproef te doorstaan, enzovoorts. Je zult je kind dus vaker in-en-uit de kinderwagen moeten halen.
Een dure kinderwagen zou ik het sowieso niet mee proberen, en voor 150€ een hoes kopen is ook weggegooid geld. Dan zou ik dat geld liever in een buggy of een draagdoek investeren. Onze zoon ging met zes maanden prima in een simpele buggy, zolang je de rugleuning maar plat kan leggen is dat niet zo'n probleem, dekentje er bij hier en daar en hij ligt prima stevig. Als je ook nog een autostoeltje wilt meenemen wordt het wel een heel gesleep hoor, ik zou het mezelf niet aandoen en dus gewoon draagdoek en klaar.
(*) Schiphol hoort hier helaas niet bij - daar krijg je je kinderwagen fijn weer op de bagageband terug en moet je dus eerst je kind daar naartoe dragen -> vandaar een draagdoek o.i.d. niet vergeten.