Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 64 ... 263 Laatste
Acties:

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Deze kwam ik net tegen op Twitter: retourtje HHN - PMI 4 euro. Niet echt geschikt voor Nederlanders maar zo goedkoop heb ik het nog niet eerder gezien ;) Overigens op meerdere datums te vinden.
https://www.google.nl/fli...-12-17;c:EUR;e:1;sd:1;t:f

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

mrsar

waar een sar is,is een wodka

goedkoper dan paar haltes in de bus :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 15:03
Borromini schreef op maandag 3 december 2018 @ 07:47:
Weet iemand of je SkyPriority achteraf nog kan bijboeken? Lijkt erop van niet.

Een open jaw geboekt (op twee tickets, dus technisch is het eigenlijk niks :+ - heen op AF BlueBiz, terug op site KL BlueBiz), gare site van KLM geeft alleen goedkoopste tarief aan (handbagage, ...), terwijl je bij Air France netjes voor Flex-tarief kon kiezen incl. koffer en SkyPriority. Er zijn dus toch dingen die die Fransen beter doen :P.
Is dat uberhaupt nog interessant dan? Vloog afgelopen week bclass terug uit Madrid. De SP rij is serieus bijna net zo lang als economy instappers. Ook de KLM lounge uit eerdere ervaring (intercontinentaal) zit echt tot de nok toe vol. Wordt het niet tijd voor een SP+ oid?

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:58
eMiz0r schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:21:
[...]

Is dat uberhaupt nog interessant dan? Vloog afgelopen week bclass terug uit Madrid. De SP rij is serieus bijna net zo lang als economy instappers. Ook de KLM lounge uit eerdere ervaring (intercontinentaal) zit echt tot de nok toe vol. Wordt het niet tijd voor een SP+ oid?
Mwah, vlieg helaas (nog) niet vaak genoeg voor SP. Kom meestal pas aan bij de gate als het boarden al is begonnen (lees als die rij van SP er al doorheen is) en dan zou het toch wel relaxed zijn als je zo langs iedereen zonder SP zou kunnen lopen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Ik heb geen status bij KLM, met SkyPriority heb ik dan ook geen toegang tot de lounge vziw. Is me vooral om de fast track etc. te doen :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:09

Grouchy

meep meep

[...]

Het is nog steeds erg fijn om te hebben, zeker nu de economy aardig draait en de vliegtuigen vol zitten.
Sky priority bij het aan boord gaan, priority lijn bij het inchecken/baggage drop-off & security. Scheelt elke maand nog steeds behoorlijk wat tijd.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 15:03
Yankovic schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:33:
[...]

Mwah, vlieg helaas (nog) niet vaak genoeg voor SP. Kom meestal pas aan bij de gate als het boarden al is begonnen (lees als die rij van SP er al doorheen is) en dan zou het toch wel relaxed zijn als je zo langs iedereen zonder SP zou kunnen lopen.
Dat is waar en ik bedenk me nog wel een ander voordeel. Zowel de heen als terugvlucht was uitverkocht dus de (hand)bagage van een aantal passagiers moest ingechecked worden. Basically garandeer je met SP dat je handbagage gewoon in de cabin kwijt kunt. Dat is misschien een extra USP die ze kunnen gebruiken ;)

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Is het nou nog niet mogelijk om full-flex bij KLM te boeken? Vroeger kon je dat tijdens het boeken aangeven, is er met de nieuwe lay-out uitgesloopt een aantal jaar geleden, maar het zou terugkomen. Niet dus. Ze jagen de zakelijke klanten de tent uit.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kan nog via airfrance.com.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:11
[...]

Officieel zit er natuurlijk al een verschil tussen. Je hebt al Skypriority en Skyteam elite. Als je de volgorde van boarding strak volgt zou eerst SkyPri moeten boarden, en dan pas Skyteam Elite. Niet dat er naar gekeken wordt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• CyBeR
  • Niet online
Nat-Water schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:31:
[...]

Officieel zit er natuurlijk al een verschil tussen. Je hebt al Skypriority en Skyteam elite. Als je de volgorde van boarding strak volgt zou eerst SkyPri moeten boarden, en dan pas Skyteam Elite. Niet dat er naar gekeken wordt.
Niet? ST E+ krijgt SkyPriority; het enige wat eerder boardt dan dat is business class op sommige vliegvelden.

• Nat-Water
CyBeR schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:36:
[...]

Niet? ST E+ krijgt SkyPriority; het enige wat eerder boardt dan dat is business class op sommige vliegvelden.
Klopt. En normaal zou ST E (Silver, dus) na Skypri moeten boarden, en daarna pas de rest. In praktijk is dit niet zo (binnen Europa iig). ST E en E+ staat over het algemeen gewoon door elkaar, en dat zorgt dan weer voor de langere rijen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 04-12-2018 10:51 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• CyBeR
  • Niet online
Ik heb voor ST E+ vs ST E ook wel (binnen europa) verschillende rijen gezien of dat 't anderzijds gecontroleerd wordt. Op AMS echter niet echt.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Buiten Europa en buiten AF-KLM is het vaak anders geregeld met aparte zones, bussen etcetera voor first/business pax en top-tiers. SP is dan vaak pas de 3e groep die board.

Dat er verschillen zijn per luchtvaartmaatschappij & dat ST E op de ene luchthaven wel welkom is en bij de andere niet maakt het er allemaal niet makkelijker op.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• CyBeR
  • Niet online
Op zich is SkyPriority an sich al de manier waarop SkyTeam dat een beetje uniform houdt; voordat dat er was (buiten Delta waar 't vandaan komt) was 't al helemaal een wirwar van verschillende ideeën over priority.

Maar zoals bij veel van dit soort dingen; SkyPriority is de basis maar als een maatschappij daar verder in wil gaan door bijvoorbeeld business pax nog eerder te laten instappen, dan staat ze at vrij om te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 04-12-2018 13:25 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01 21:14
De meeste airlines doen dat met zones; de eerste X zones zijn SkyPriority, de rest normaal economy. Ik herinner me dat ze in bijv. HKG hier erg ver in gingen met (als ik me goed herinner) 4 verschillende SkyPriority zones. Wellicht dat Silver members deel waren van de laatste SP zone?

Maar ook binnen Europa gebeurd het wel. Meestal maar 2 zones voor SP en enkele voor normaal Economy. Echter bij gebrek aan tijd tijdens het boarden worden alle SP pax vaak tegelijk geboard.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij is het wel eens tijd voor een nieuwe tier. Er is die halfbakken Platinum Ulitmate, maar niets echt.

Ik zat van de week vanaf LHR op een vlucht, waar ik met de purser mocht spieken op de PAX lijst. 41 Plats 8)7 Ok, was vrijdagmiddag, maar iets zegt me dat dat niet helemaal exclusief meer is :+

Vanaf CDG zie je dat ook. 140 man voor de Skyprio rij en dan nog 20 bij het andere poortje.

Overigens nog een keer Kudos voor de Plat Service Line. Dat is de echte perk van Plat zijn. Die regelen alles voor je. Heel fijn om te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 04-12-2018 22:37 ]

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik krijg tijdens het hele boekingsproces (niet afgemaakt) deze melding:

Changeable ticket !
See fare conditions
See fare conditions

Terwijl ik die conditions nergens kan vinden.

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:30
Kenzi schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 03:19:
[...]

Hierboven staat het al uitgelegd. Maar het moet dus wel A -> B (China) -> C zijn. Je kan dus bijvoorbeeld Amsterdam - Shanghai - Hong Kong doen.

Ook moet het een directe vlucht zijn binnen China. Dus geen Amsterdam - Beijing - Shanghai bijvoorbeeld.

Alleen voor Hainan heb je geen 3rd country nodig voor een VOA sinds deze zomer.

Je kan het hier checken: http://app.www.gov.cn/gov...freetransit/pc/index.html
Het internet is mij niet helemaal duidelijk (kan ook door het tijdstip komen), maar zou het volgende ook mogelijk zijn?

AMS > FRA > Beijing > VIE > AMS

A: FRA, Duitsland
B: PEK (Beijing)
C: VIA, Wenen

Is dit een optie om een 144 uur visum te kunnen krijgen? Of ben ik gewoon opzoek naar een 'loophole' om 100+ euro uit te sparen?

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:35:
Volgens mij is het wel eens tijd voor een nieuwe tier. Er is die halfbakken Platinum Ulitmate, maar niets echt.

Ik zat van de week vanaf LHR op een vlucht, waar ik met de purser mocht spieken op de PAX lijst. 41 Plats 8)7 Ok, was vrijdagmiddag, maar iets zegt me dat dat niet helemaal exclusief meer is :+

Vanaf CDG zie je dat ook. 140 man voor de Skyprio rij en dan nog 20 bij het andere poortje.

Overigens nog een keer Kudos voor de Plat Service Line. Dat is de echte perk van Plat zijn. Die regelen alles voor je. Heel fijn om te hebben.
Nja d'r zijn een paar zeg maar "forens" vluchten waarop dat soort shit altijd gaat gebeuren omdat de helft ervan elke week op en neer naar vliegt.

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:57
PWM schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:35:

Het moet inderdaad wel om bij KLM / Skyteam denk ik. Platinum is veel te makkelijk te halen vergeleken met de top tiers bij andere airlines, maar aan de andere kant is het ook amper meer waard dan gold.

Bij Oneworld en deels ook LH / Star moet je een stuk meer vliegen voor de hoogste tier, maar krijg je daar ook de first class priority en lounges voor terug. Daar heb je het KLM fenomeen dat het halve vliegtuig in dezelfde priority rij staat veel minder, priority is verdeeld in first en business en dat gaat beter.

Wat mij betreft zouden ze platinum een stuk moeten opschuiven qua vereisten maar er dan wel een first class tier van maken, en in Skyteam dan een "Elite ++" tier zoals Oneworld Emerald. Maar daar gaan 20 airlines het vast nooit over eens worden :P

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@G33st Dat gaan de Chinese autoriteiten echt niet als een transit zien. Alleen een idioot vliegt naar Wenen via Beijing, en het lijkt me dat jij geen idioot bent :p

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:32

Daniel

Kapitein NCC-1701
Evianon schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:38:
[...]

Het moet inderdaad wel om bij KLM / Skyteam denk ik. Platinum is veel te makkelijk te halen vergeleken met de top tiers bij andere airlines, maar aan de andere kant is het ook amper meer waard dan gold.
Voor zakelijke vliegers is het met het XP-systeem inderdaad nogal makkelijk geworden. Om FB platinum te halen heb je 580 XP nodig (100 voor Silver, 180 voor van Silver naar Gold en 300 voor Gold naar Platinum). Dat komt neer op 39 internationale business class segmenten, oftewel 20 keer heen en weer naar Londen of Parijs. Met een beetje internationale baan is dat een niet al te grote opgave. Als je 1x per maand business class naar NY moet vliegen redt je het binnen 10 maanden.

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:30
Borromini schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:58:
@G33st Dat gaan de Chinese autoriteiten echt niet als een transit zien. Alleen een idioot vliegt naar Wenen via Beijing, en het lijkt me dat jij geen idioot bent :p
Ik zou eventueel langs de huisarts kunnen gaan voor die verklaring.. haha.

Op TripAdvisor is de berichtgeving overigens het tegenovergestelde (https://www.tripadvisor.c...free_transit-Beijing.html).

• Evianon
Daniel schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:02:
[...]

Voor zakelijke vliegers is het met het XP-systeem inderdaad nogal makkelijk geworden. Om FB platinum te halen heb je 580 XP nodig (100 voor Silver, 180 voor van Silver naar Gold en 300 voor Gold naar Platinum). Dat komt neer op 39 internationale business class segmenten, oftewel 20 keer heen en weer naar Londen of Parijs. Met een beetje internationale baan is dat een niet al te grote opgave. Als je 1x per maand business class naar NY moet vliegen redt je het binnen 10 maanden.
Precies, en dat is dan ook nog als je vanaf 0 begint. Om alleen van gold naar platinum te gaan of het te behouden is 300 XP nodig. Zelfs als je alleen de goedkoopste economy tickets op bijv. Amsterdam - Londen zou boeken heb je met iets meer dan 1 retourtje per twee weken genoeg, 60 vluchten totaal. Of 10x op en neer in business.

Ter vergelijking, als je dat met bijv. BA de andere kant op doet heb je 1500 TP / 5 = 300 vluchten nodig voor de top tier. Volgens mij zijn de statussen behaald met korte eco vluchten ook het voornaamste probleem bij Flying Blue. Ook al voor de veranderingen in het programma.

Wel handig natuurlijk, maar niet echt exclusief en daarom hangen er ook minder voordelen aan.

• PWM
  • Niet online
Ik heb sinds oktober al 200 XP, door eigenlijk 2x naar de US te gaan (San Diego & Phoenix, elk 80XP)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Er zijn meer FB plats dan golds da's wel een hint hoe relatief makkelijk het is om het halen en het te behouden (for life). Programma is helemaal leuk als je geen fransman of nederlander bent en mag connecten in AMS/CDG. Vloog wel eens met wat FB FF's uit Zweden, Denemarken en de UK, die waren meestal zo klaar met het behalen van FB Gold/platinum.

Als je een paar business TATL trips of naar het verre oosten hebt ben je binnen een week of 6 wel klaar. Waarschijnlijk dat er daarom ook relatief weinig voordelen aanzitten.

• Xandrios
Daniel schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:02:
[...]
Dat komt neer op 39 internationale business class segmenten, oftewel 20 keer heen en weer naar Londen of Parijs. Met een beetje internationale baan is dat een niet al te grote opgave. Als je 1x per maand business class naar NY moet vliegen redt je het binnen 10 maanden.
Maar hoeveel zakelijke vliegers hebben de mogelijkheid om in business class binnen Europa te vliegen? Natuurlijk zijn er mensen in een positie waar dit kan, maar naar mijn gevoel is dat meer uitzondering dan regel. De prijs/kwaliteit verhouding is zodanig slecht dat maar weinig bedrijven het toestaan.

Hetzelfde geld ook voor intercontinentaal, albeit in mindere mate. Natuurlijk zijn er mensen die business mogen vliegen (vanaf een bepaalde min. vluchtduur?), maar ik durf te stellen dat het gros gewoon in eco of eco+ moet kiezen. En dan hebben we het nog niet over de keuze van de airline - als *A substantieel goedkoper is, of betere vluchttijden heeft, dan krijg je het bij ons bijvoorbeeld echt niet voor elkaar om Skyteam te vliegen puur omdat dat je favoriet is.

Overigens zijn de verdiensten van award Miles zo slecht vergeleken met vorig jaar, dat ik het gevoel heb dat met die bespaarde kosten AFKL genoeg budget overhoudt om plat/gold benefits te verlenen, ook al is het percentage elites op sommige routes dan wat hoog ;)

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:55
Een heel andere vraag..

Ik ga binnenkort met een kleine van 6 maanden vliegen.
Eerste keer vliegen met een baby is al een uitdaging aanzich maar we willen dit korte trip van 4u gebruiken als test voor wat langere vlucht van 13u volgend jaar.
Hebben jullie tips wat betreft kinderwagen vervoeren en evt maxicosi?
We willen graag de kinderwagen+wieg (Joolz) en babystoeltje (zelfde merk) meenemen -
we gaan op plek van bestemming een auto huren.

Ik heb hier en daar gehoord dat het sws handig is om het in te pakken om schade te voorkomen.
Maar de transporttas van zelfde merk is rond 150€, heb ik geen zin in. En past sws de maxicosi niet.
Buggy is net te vroeg voor de kleine helaas. We kunnen evt ipv wieg de zitting plaatsen op de kinderwagen frame maar we willen eigl graag dat ie gewoon plat kan slapen.

Wie heeft soortgelijk ervaring en hoe heb je het toen gedaan?

Life is too short to drive boring cars

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:43

Garyu

WW

gergs schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:16:
Een heel andere vraag..

Eerste keer vliegen met een baby is al een uitdaging aanzich maar we willen dit korte trip van 4u gebruiken als test voor wat langere vlucht van 13u volgend jaar.
We willen graag de kinderwagen+wieg (Joolz) en babystoeltje (zelfde merk) meenemen -

Ik heb hier en daar gehoord dat het sws handig is om het in te pakken om schade te voorkomen.
Maar de transporttas van zelfde merk is rond 150€, heb ik geen zin in. En past sws de maxicosi niet.
Buggy is net te vroeg voor de kleine helaas. We kunnen evt ipv wieg de zitting plaatsen op de kinderwagen frame maar we willen eigl graag dat ie gewoon plat kan slapen.

Hier twee kinderen. Wij wonen in het buitenland en hebben de kinderen regelmatig mee naar NL genomen, zo'n 2 - 3 keer per jaar.

Ik zou kijken of je niet gewoon zonder kinderwagen op reis kan, en alleen een draagdoek meenemen.

Een buggy of kinderwagen kan je verder meestal als meenemen tot het vliegtuig. Op de meeste (*) vliegvelden krijg je hem dan ook meteen weer als je uitstapt. Het is echter nogal een gedoe omdat het ding vaak ook weer bij de security door de scanner moet, eventueel even mee naar achter om nog een strijkproef te doorstaan, enzovoorts. Je zult je kind dus vaker in-en-uit de kinderwagen moeten halen.

Een dure kinderwagen zou ik het sowieso niet mee proberen, en voor 150€ een hoes kopen is ook weggegooid geld. Dan zou ik dat geld liever in een buggy of een draagdoek investeren. Onze zoon ging met zes maanden prima in een simpele buggy, zolang je de rugleuning maar plat kan leggen is dat niet zo'n probleem, dekentje er bij hier en daar en hij ligt prima stevig. Als je ook nog een autostoeltje wilt meenemen wordt het wel een heel gesleep hoor, ik zou het mezelf niet aandoen en dus gewoon draagdoek en klaar.

(*) Schiphol hoort hier helaas niet bij - daar krijg je je kinderwagen fijn weer op de bagageband terug en moet je dus eerst je kind daar naartoe dragen -> vandaar een draagdoek o.i.d. niet vergeten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:55
@Garyu
Thanks voor de uitgebreide info.
Wij hebben wel een draagdoek (kost ook behoorlijk) maar hij vond het niets.
Af en toe wilt hij nog wel erin maar meestal huilt ie omdat hij naar voren wil kijken en niet naar de borst van papa. En naar voren kijken is pas bij 9 maanden kregen wij te horen.
Maar goed, we nemen de draagdoek sws voor op de airport idd.
Hoe werkt het met buggy, die kijkt ook naar voren - is het een probleem?

Life is too short to drive boring cars

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:43

Garyu

WW

Misschien past de discussie trouwens beter in het Zwangerschap en Ouderschap topic.. Qua buggy, gewoon uitproberen. Wij hadden eigenlijk geen draagdoek maar zo'n ergobaby rugzak nu ik er nog eens over nadenk.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Bestaat er ergens een kaart met luchthavens? Of bijvoorbeeld een kaart met alle verbindingen van Schiphol. Ik moet naar een uithoek van Denemarken en zoek de snelste weg.

• PF96
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-08-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:52:
Bestaat er ergens een kaart met luchthavens? Of bijvoorbeeld een kaart met alle verbindingen van Schiphol. Ik moet naar een uithoek van Denemarken en zoek de snelste weg.
https://www.vliegverbindingen.nl

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een heel andere vraag..

Met zo'n kleine hebben wij nooit gevlogen, vanaf 2 jaar pas, dan kunnen ze in een buggy.
Maar een joolz lijkt me te groot om tot het vliegtuig mee te nemen, de regels zijn dacht ik een paraplu buggy (klein inklapbaar).
Hou er rekening mee dat de buggy door de scanner moet, voor ons in de rij hadden we een keer een stel met een kleine die zat te 'mutsen' want de kleine sliep net.
Had security (m.i. terecht) niets mee te maken, buggy moest door de scanner.
En ik heb het idee dat je meestal je buggy pas op de bagageband krijgt. Nog nooit meegemaakt dat ie bij uitstappen al ergens in de sluf ofzo ligt, bij ons altijd pas op de band. Ook iets om rekening mee te houden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Nat-Water
Gewoon via google flights

• CyBeR
  • Niet online

• PWM
  • Niet online
Maar waarheen :p Ben minstens 2x per maand in Denemarken en ken het er inmiddels best goed :p

Verwijderd

BLL blijkt binnen een uur rijden te liggen en ook nog veel vluchten te hebben ook. Ben echt totaal onbekend met Denemarken blijkt maar weer.

• Cheesy
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:25:
[...]
Hier twee kinderen. Wij wonen in het buitenland en hebben de kinderen regelmatig mee naar NL genomen, zo'n 2 - 3 keer per jaar.

Ik zou kijken of je niet gewoon zonder kinderwagen op reis kan, en alleen een draagdoek meenemen.

Een buggy of kinderwagen kan je verder meestal als meenemen tot het vliegtuig. Op de meeste (*) vliegvelden krijg je hem dan ook meteen weer als je uitstapt. Het is echter nogal een gedoe omdat het ding vaak ook weer bij de security door de scanner moet, eventueel even mee naar achter om nog een strijkproef te doorstaan, enzovoorts. Je zult je kind dus vaker in-en-uit de kinderwagen moeten halen.

Een dure kinderwagen zou ik het sowieso niet mee proberen, en voor 150€ een hoes kopen is ook weggegooid geld. Dan zou ik dat geld liever in een buggy of een draagdoek investeren. Onze zoon ging met zes maanden prima in een simpele buggy, zolang je de rugleuning maar plat kan leggen is dat niet zo'n probleem, dekentje er bij hier en daar en hij ligt prima stevig. Als je ook nog een autostoeltje wilt meenemen wordt het wel een heel gesleep hoor, ik zou het mezelf niet aandoen en dus gewoon draagdoek en klaar.

(*) Schiphol hoort hier helaas niet bij - daar krijg je je kinderwagen fijn weer op de bagageband terug en moet je dus eerst je kind daar naartoe dragen -> vandaar een draagdoek o.i.d. niet vergeten.
Zie mijn post van een aantal weken geleden met een kleine van 4 maanden.
Cheesy in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:27:
BLL blijkt binnen een uur rijden te liggen en ook nog veel vluchten te hebben ook. Ben echt totaal onbekend met Denemarken blijkt maar weer.
Zo'n uithoek is Billund nu ook weer niet (ligt ongeveer in het midden van het Deense vasteland) en ik weet al meer dan 45 jaar dat daar een vliegveld ligt met dank aan een bezoekje aan de buren (Legoland).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• CyBeR
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:12:
[...]
en ik weet al meer dan 45 jaar dat daar een vliegveld ligt met dank aan een bezoekje aan de buren (Legoland).
Haha idem, zei het iets minder lang.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Top dat er meerdere directe KLM AMS-BLL vluchten zijn. Kom er ongeveer 2 keer/jaar en mag dan nog een uurtje richting noorden rijden. Kom weinig tegen tijdens die rit, leuk als je van ruimte en rust houd maar voor de rest is er weinig te beleven daarzo.
Min of meer dezelfde ervaring als met de AMS- Växjö of Linköping trips.

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:11
Voor een vakantievlucht naar Griekenland heb ik de keuze uit Transavia of Tuifly BE. Ik heb geen ervaring met beide (vlieg normaal Skyteam), welke kan ik het beste kiezen?

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Halldor schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:26:
Voor een vakantievlucht naar Griekenland heb ik de keuze uit Transavia of Tuifly BE. Ik heb geen ervaring met beide (vlieg normaal Skyteam), welke kan ik het beste kiezen?
Geen ervaring met Tuifly, een enkele keer met Transavia gevlogen, is gewoon een goedkope, groene versie van KLM (niet slecht, maar te weinig beenruimte).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Grouchy schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:06:
Top dat er meerdere directe KLM AMS-BLL vluchten zijn. Kom er ongeveer 2 keer/jaar en mag dan nog een uurtje richting noorden rijden. Kom weinig tegen tijdens die rit, leuk als je van ruimte en rust houd maar voor de rest is er weinig te beleven daarzo.
Min of meer dezelfde ervaring als met de AMS- Växjö of Linköping trips.
Ik vond Kopenhagen al oersaai... zoveel zin heb ik er eigenlijk niet in.

• Xandrios
Halldor schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:26:
Als de keuze tussen deze twee is dan zou ik voor Transavia gaan. Die zijn iets relaxter met handbagage (alhoewel nog steeds strikt afhankelijk van het vliegveld).

Waar vlieg je heen als ik vragen mag? Je kunt overwegen naar ATH te vliegen en dan een overstap, vluchten binnen GR kunnen erg goedkoop zijn afhankelijk van bestemming.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Vraag; ik ben zaterdagavond met Emirates naar dubai gevlogen vanaf amsterdan. En ik sta nu nog op dubai en mijn aansluitende vlucht naar Colombo heeft door technische schade (ze zeiden dat het entertainment systeem niet werkte) een vertraging van 6 uur. Vluchten zijn in 1x geboekt direct bij Emirates. Heb ik recht op de 600euro of wordt de laatste vlug als losse en non EU vlucht gezien. Of gaat het om vertrekpunt (Amsterdam) en eindpunt (Colombo)?

• Halldor
Xandrios schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:32:
[...]

Als de keuze tussen deze twee is dan zou ik voor Transavia gaan. Die zijn iets relaxter met handbagage (alhoewel nog steeds strikt afhankelijk van het vliegveld).

Waar vlieg je heen als ik vragen mag? Je kunt overwegen naar ATH te vliegen en dan een overstap, vluchten binnen GR kunnen erg goedkoop zijn afhankelijk van bestemming.
Plan is om te vliegen naar Thessaloniki.
Qua tijden heeft Tui BE de beste voor de heenreis en Transavia voor de terugreis. Ik denk dat ik ze combineer.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
groggy schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:59:
Vraag; ik ben zaterdagavond met Emirates naar dubai gevlogen vanaf amsterdan. En ik sta nu nog op dubai en mijn aansluitende vlucht naar Colombo heeft door technische schade (ze zeiden dat het entertainment systeem niet werkte) een vertraging van 6 uur. Vluchten zijn in 1x geboekt direct bij Emirates. Heb ik recht op de 600euro of wordt de laatste vlug als losse en non EU vlucht gezien. Of gaat het om vertrekpunt (Amsterdam) en eindpunt (Colombo)?
Je hebt recht op compensatie, zie https://www.eccnederland....luchtvertraging-buiten-eu

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

groggy schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:59:
Tenzij je een los ticket hebt voor elk van die vluchten heb je gewoon recht op compensatie.

Verwijderd

Halldor schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:26:
[...]

Qua tijden heeft Tui BE de beste voor de heenreis en Transavia voor de terugreis. Ik denk dat ik ze combineer.
De verschillen zijn niet zo groot dus ik zou ook de beste vluchttijden kiezen.

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Halldor schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:26:
[...]
De laatste keer dat ik daarheen vloog (1999 ;) ), vloog ik met Malev met een overstap in Budapest, maar die doet het niet meer :(

• Halldor
Freee!! schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:18:
[...]

De laatste keer dat ik daarheen vloog (1999 ;) ), vloog ik met Malev met een overstap in Budapest, maar die doet het niet meer :(
Was dit stuk van Griekenland een aanrader?

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Halldor schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:34:
[...]
Was dit stuk van Griekenland een aanrader?
Thessaloniki was mooi, maar ik ging op bezoek bij een paar vrienden, dus buiten Thessaloniki alleen de weg van en naar het vliegveld gezien.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-01 21:01

matthewk

Ubernoob

Vraagje;

KLM rekent voor een vertrek uit brussel maar liefst 200€ ! PP minder dan voor een vertrek uit Amsterdam naar saint john's.

Ik vind het echter ridicuul om op een 737 te stappen van Brussel Naar Amsterdam. Gezien wij platinum lid zijn, loont het zich om specifiek met KLM te vliegen. Echter is het belachelijk om dan daadwerkelijk bij te dragen aan de vervuiling van ons milieu (het is sowieso belachelijk dat dit soort vluchten bestaat).

Wat doet KLM tegen throwaway ticketing als ik gewoon in Amsterdam verschijn en ook daar weer afstap.

Consultant - Autogek

• CyBeR
  • Niet online
Je ticket laten vervallen omdat je de 1e vlucht gemist hebt. Dat fixen kost €250, dus €50 meer dan gewoon in Amsterdam opstappen. Aan jou of je 't dat waard vindt.

Overigens vliegt KLM niet met 747s tussen BRU en AMS, ze zijn niet helemaal gek daar.

[ Voor 67% gewijzigd door CyBeR op 10-12-2018 12:58 ]

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

matthewk schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:52:
Vraagje;

KLM rekent voor een vertrek uit brussel maar liefst 200€ ! PP minder dan voor een vertrek uit Amsterdam naar saint john's.

Ik vind het echter ridicuul om op een 747 te stappen van Brussel Naar Amsterdam. Gezien wij platinum lid zijn, loont het zich om specifiek met KLM te vliegen. Echter is het belachelijk om dan daadwerkelijk bij te dragen aan de vervuiling van ons milieu (het is sowieso belachelijk dat dit soort vluchten bestaat).

Wat doet KLM tegen throwaway ticketing als ik gewoon in Amsterdam verschijn en ook daar weer afstap.
Zoals al eerder gepost, laten ze je gewoon niet vliegen omdat je het eerste segment gemist hebt. En reken echt niet op een 747 van Brussel naar Amsterdam, dat wordt gewoon een trein.

EDIT:
Er bestaat een kans dat het binnenkort afgelopen is met dit soort kunstjes:
Consumentenbond dreigt KLM met rechtszaak om 'no-show'-clausule

[ Voor 13% gewijzigd door Freee!! op 10-12-2018 13:01 ]

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ze zijn lekker bezig met mijn retour vlucht van SFO naar AMS met een tussenstop op MSP.
Toen ik boekte zat er nog een overstaptijd in van 1 uur op MSP, nu is dat nog maar 10 min geworden
DL 1411 SFO 16:00 > MSP 21:37
DL 164 MSP 21:47 > AMS 13:00 (volgende dag)

Hoe sta ik in mijn recht als ik de tweede vlucht mis in dit geval, 10 minuten op MSP haal je onmogelijk.
De vlucht is overigens in augustus 2019, dus er is natuurlijk nog kans dat het aangepast wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 10-12-2018 14:14 ]

• Grouchy

Grouchy

meep meep

FabiandJ schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:12:
Ze zijn lekker bezig met mijn retour vlucht van SFO naar AMS met een tussenstop op MSP.
Toen ik boekte zat er nog een overstaptijd in van 1 uur op MSP, nu is dat nog maar 10 min geworden
DL 1411 SFO 16:00 > MSP 21:37
DL 164 MSP 21:47 > AMS 13:00 (volgende dag)

Hoe sta ik in mijn recht als ik de tweede vlucht mis in dit geval, 10 minuten op MSP haal je onmogelijk.
De vlucht is overigens in augustus 2019, dus er is natuurlijk nog kans dat het aangepast wordt.
Dat is normaal als je ver van te voren boekt met DL en het gaat hoogstwaarschijnlijk nog een paar keer gebeuren. Da's onder de MCT, lekker toch. Nu mag je het ticket eenmalig gratis aanpassen naar wat je wilt.
Heb je liever de directe SFO-AMS vlucht dan kan dit nu.
Heb je nog wat etxra MQM's, MQS's nodig dan laat je jezelf omboeken naar AMS via HNL, OGG, SEA en CDG ofzo, nema problema.

[ Voor 47% gewijzigd door Grouchy op 10-12-2018 14:33 ]

• FabiandJ
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:31:
[...]

Dat is normaal als je ver van te voren boekt met DL en het gaat hoogstwaarschijnlijk nog een paar keer gebeuren. Da's onder de MCT, lekker toch. Nu mag je het ticket eenmalig gratis aanpassen naar wat je wilt.
Heb je liever de directe SFO-AMS vlucht dan kan dit nu.
Heb je nog wat etxra MQM's, MQS's nodig dan laat je jezelf omboeken naar AMS via HNL, OGG, SEA en CDG ofzo, nema problema.
MCT? En kan ik dit nu laten aanpassen of moet ik hiermee wachten ik heb trouwens alles in 1x geboekt via Gate1? En wat zijn MQM en MQS?

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:59
Een heel andere vraag..

Wij zijn 2x met een Joolz (en onze baby uiteraard) gevlogen naar bestemmingen in Frankrijk. Ging beide keren prima. Wij hadden dan wel het zitje mee en niet de reiswieg. Op zowel heen- als terugvlucht 1x gehad dat hij bij de uitgang van het vliegtuig weer lag te wachten, en 1x mochten we hem bij de band ophalen.

De Maxi-Cosi zou ik lekker bij je huurauto bestellen, dat scheelt heel veel gesleep en gesjouw. Hetzelfde geldt voor de reiswieg. Lekker thuis laten. Houdt er ook rekening mee dat de Joolz in je huurauto moet passen, met bagage kom je dan al snel bij stations of minivans.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Grouchy

Grouchy

meep meep

FabiandJ schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:34:
[...]

MCT? En kan ik dit nu laten aanpassen of moet ik hiermee wachten ik heb trouwens alles in 1x geboekt via Gate1? En wat zijn MQM en MQS?
Minimum connection time (MCT)

MQM= Medallion Qualification Miles
MQS= Medallion qualification segmenten
Zo te lezen allemaal nvt voor je 8)

Als je een directe vlucht wenst zou ik het zsm aan laten passen. Ben alleen niet bekend met Gate 1 (Ben gewend om direct bij Delta te boeken oa vanwege die regels & flexibiliteit) Waarschijnlijk is Gate 1 niet zo flexibel dat ze een trip via Hawaii toestaan.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Maar hij had misschien wel een goedkoper tarief :)

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Freee!! schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:59:
[...]

Zoals al eerder gepost, laten ze je gewoon niet vliegen omdat je het eerste segment gemist hebt. En reken echt niet op een 737 van Brussel naar Amsterdam, dat wordt gewoon een trein.

EDIT:
Er bestaat een kans dat het binnenkort afgelopen is met dit soort kunstjes:
Consumentenbond dreigt KLM met rechtszaak om 'no-show'-clausule
Het is wel degelijk een 737 volgens KLM. Ik moest kuchen van het lachen toen ik het hoorde. In de meeste gevallen gaat het om een embraer met 2+2 zitjes, wat nog steeds lachen is vanwege de directe verbinding Brussel <-> AMS via het HST network.

Ze moesten zwaar beschaamd zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door matthewk op 10-12-2018 16:01 ]

Consultant - Autogek

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
(...)
Zoals gezegd krijg je een Thalys-treinticket AMS-BRU en dat ticket moet je op de dag van de reis laten afstempelen anders mag je alsnog niet mee.

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

matthewk schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:49:
[...]
Het is wel degelijk een 747 volgens KLM.
Maakt het ding nog een tussenlanding in Antwerpen en/of Rotterdam ook :? ;)

• matthewk

matthewk

Ubernoob

prijk schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:54:
[...]

Zoals gezegd krijg je een Thalys-treinticket AMS-BRU en dat ticket moet je op de dag van de reis laten afstempelen anders mag je alsnog niet mee.
Zoals hierboven gezegd is dat dus niet het geval voor deze reis. Als het een trein was had ik het meteen gedaan, maar het gaat dus om een 737. Dat kost me niet enkel gigantisch veel tijd, het is hartstikke slecht voor het milieu. Andere opties zijn een andere vluchttijd met een kleiner vliegtuig... Maar een HST was geen optie.

Consultant - Autogek

• Cheesy
  • Niet online
Welke datum? Voor vlucht KL1724 zie ik alleen een 737 (volgend jaar).

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Freee!! schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:54:
[...]

Maakt het ding nog een tussenlanding in Antwerpen en/of Rotterdam ook :? ;)
Ja, op een volle tank geraakt ie niet in Amsterdam vanuit brussel denk ik.

En inderdaad, het is een 737 of een Embraer 190. Blijft belachelijk voor AMS -> Brussel. Kies ik Maastricht dan stuurt ie me wel netjes met de bus, voor een dikke meerprijs :p

[ Voor 10% gewijzigd door matthewk op 10-12-2018 16:01 ]

Consultant - Autogek

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dan moet je niet vanaf BRU (Zaventem) maar vanaf ZYR ingeven bij het boeken, dat is de code voor station Brussel-Zuid. Vaak is dat goedkoper.

• CyBeR
  • Niet online
matthewk schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:49:
[...]

Het is wel degelijk een 737 volgens KLM.
Maar dat schreef je niet, en de quote aanpassen is dan ook niet echt ok.
Ik moest kuchen van het lachen toen ik het hoorde. In de meeste gevallen gaat het om een embraer met 2+2 zitjes, wat nog steeds lachen is vanwege de directe verbinding Brussel <-> AMS via het HST network.

Ze moesten zwaar beschaamd zijn.
Helemaal niet; als ze een 737 kunnen vullen dan doen ze dat; twee E190s sturen is belastender. Maar de meeste reizigers op BRU-AMS v.v. pakken gewoon de Thalys hoor.

Overigens KLM zit naar eigen zeggen ook niet echt te wachten op dat soort korte kutvluchtjes; de tijd en moeite die ze dat kost kunnen ze beter gebruiken. Daarom zetten ze dus juist ook zo hard in op de trein voor die verbinding.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 10-12-2018 16:05 ]

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

prijk schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:03:
Dan moet je niet vanaf BRU (Zaventem) maar vanaf ZYR ingeven bij het boeken, dat is de code voor station Brussel-Zuid. Vaak is dat goedkoper.
En dan kom je nog langs BRU ook.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

CyBeR schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:04:
[...]

Maar dat schreef je niet, en de quote aanpassen is dan ook niet echt ok.

[...]

Helemaal niet; als ze een 737 kunnen vullen dan doen ze dat; twee E190s sturen is belastender. Maar de meeste reizigers op BRU-AMS v.v. pakken gewoon de Thalys hoor.

Overigens KLM zit naar eigen zeggen ook niet echt te wachten op dat soort korte kutvluchtjes; de tijd en moeite die ze dat kost kunnen ze beter gebruiken. Daarom zetten ze dus juist ook zo hard in op de trein voor die verbinding. Iig;
Had al een post gemaakt waarin ik de correctie opmerkte (andere gebruiker zei het immers). Beetje minder lullig doen en lezen, aanpassingen doen zodat anderen de juiste informatie lezen is immers wel wenselijk.

Iig; een 737 of 747 blijft in deze tijden van klimaatdiscussies total belachelijk.

Algemene opmerking: Sta nu met KLM in gesprek, volgens hun is het een fout op de site. Ben benieuwd.

Edit 3: @Freee!! Volgens KLM zou dat ondertussen niet meer moeten uitmaken. Je zou automatisch bij bepaalde trajecten de trein voorgesteld krijgen.

Edit 4: Nope toch blijkbaar de normaalste zaak van de wereld: 1 keer per dag met een 737, 3 keer met een embraer 190. 737-700, komt 45 minuten later aan. Zo'n mastodont voor zo'n korte vlucht, waren dat vroeger niet veel kleinere turboprops? (Ken geen ruk van vliegtuigen, maar dacht altijd dat dat van die mini vliegtuigjes waren met een lagere kruissnelheid).

[ Voor 34% gewijzigd door matthewk op 10-12-2018 16:28 ]

Consultant - Autogek

• CyBeR
  • Niet online
matthewk schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:11:
[...]

Had al een post gemaakt waarin ik de correctie opmerkte (andere gebruiker zei het immers). Beetje minder lullig doen en lezen, aanpassingen doen zodat anderen de juiste informatie lezen is immers wel wenselijk.
Edit dan je originele post met een opmerking; als je goed kijkt zul je zien dat ik reageerde voordat er wat voor correctie dan ook was.
Edit 4: Nope toch blijkbaar de normaalste zaak van de wereld: 1 keer per dag met een 737, 3 keer met een embraer 190. 737-700, komt 45 minuten later aan. Zo'n mastodont voor zo'n korte vlucht, waren dat vroeger niet veel kleinere turboprops? (Ken geen ruk van vliegtuigen, maar dacht altijd dat dat van die mini vliegtuigjes waren met een lagere kruissnelheid).
Die zijn al lang pleite. Maak ook niet de fout te denken dat kleiner = milieuvriendelijker. Ouder = vervuilender.

Weet je overigens waar je hele milieudiscussie aan voorbij gaat? Dat je ook gewoon in Amsterdam op kunt stappen. Dan hoef je niet eerst naar Brussen om vervolgens weer terug te gaan. Ongeacht hoe je dat namelijk doet (trein, auto, lopend) is het belastender voor het milieu dan gewoon in Amsterdam beginnen.

Oh, maar dat kost je 200 euro. Ja jammer dan, fuck het milieu.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 10-12-2018 16:36 ]

• matthewk

matthewk

Ubernoob

CyBeR schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:32:
[...]

Edit dan je originele post met een opmerking; als je goed kijkt zul je zien dat ik reageerde voordat er wat voor correctie dan ook was.

--> Ik zie hem niet, maar goed. De correctie kwam ook niet van jou overigens, maar van een andere gebruiker die me er op wees dat het een 737 was. Potayto potatto, het gaat om het vliegen op die afstand.

[...]

Die zijn al lang pleite.

Weet je overigens waar je hele milieudiscussie aan voorbij gaat? Dat je ook gewoon in Amsterdam op kunt stappen. Dan hoef je niet eerst naar Brussen om vervolgens weer terug te gaan. Ongeacht hoe je dat namelijk doet (trein, auto, lopend) is het belastender voor het milieu dan gewoon in Amsterdam beginnen.

Oh, maar dat kost je 200 euro. Ja jammer dan, fuck het milieu.
Ik woon echter veel dichter bij Brussel (daarom ook de Maastricht optie), ik zou dus maar wat graag in Brussel de trein nemen als die optie er was. Om nu echter én 600€ in totaal op te hoesten bovenop de ticketprijs in Brussel én nog eens een trein ticket te nemen naar schiphol, dan wordt het inderdaad "fuck het milieu". Voor (als je klaar bent) €760 extra een "omweg" maken is wel erg gortig, ik snap niet dat de Europese unie hier niet tegen op treedt. Dit soort vluchten zou nét in de hele klimaatdiscussie bij wet verboden moeten worden.

Als ik trouwens goed kijk lijkt het dat in België throwaway ticketing al toegestaan is, gezien ik via België boek zou ik ook onder het belgische consumentenrecht moeten beoordeeld worden. Ik ga eens even contact opnemen met zowel test aankoop als KLM over deze kwestie.

Ik betaal nog liever zelf het ticket naar Schiphol en stap daar meteen op dan dat ik op zo'n 737 stap voor een hoop tijdverlies en een verwaarloosbare afstand.

[ Voor 7% gewijzigd door matthewk op 10-12-2018 16:42 ]

Consultant - Autogek

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

matthewk schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:11:
[...]
Ik kan een 737 (minder dan 200 passagiers, eerste generatie rond de 100) met de beste wil van de wereld geen mastodont noemen. Dat is toch echt gereserveerd voor vliegtuigen waar meer dan 400 passagiers in kunnen.

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:15
We kunnen ook gewoon niet happen op troll-reacties O+ :>

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 10-12-2018 19:15 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CyBeR schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:04:
Zijn daar cijfers van? Daar ben ik echt wel benieuwd naar. De meeste klanten hier reageren enthousiast als je zegt dat ze met een Thalys van Brussel of Antwerpen naar Schiphol kunnen treinen; tot nu toe heb ik nog maar één klant gehad die mordicus het vliegtuig wou vanuit Brussel naar Amsterdam voor zijn long haul :P.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hier heb ik wat informatie gevonden van brandstofverbruik per vliegtuigtype. Een klein vliegtuig als een Bombardier CRJ 900 zit op 1600 kg/h voor 76 passagiers, terwijl een 737-800 op 2530 kg/h zit voor 186 passagiers. De 737 is 64% zuiniger per passagier. De cijfers zijn slechts een indicatie, omdat de kruishoogte en de duur van de vlucht niet zijn meegenomen.

Een enkele passagier heeft erg weinig invloed. Als je besluit die stoel niet te vullen, verkopen ze hem aan iemand anders, desnoods tegen een lagere prijs. Ook heeft het aantal passagiers maar een beperkt effect op het brandstofverbruik.

Denk naast het brandstofverbruik ook aan de geluidsoverlast.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Kreeg nou weer een mailtje dat het toch weer een fout op de site zou zijn. Volgens mij weten ze het zelf niet meer, ik vind het wel een leuke discussie omdat ik totaaaaal niet wist dat dit soort vluchten bestonden. Heb voorgesteld dat ik zelf de trein neem haha.

Waarom hierover niets in regeerakkoorden is terug te vinden is nog erger. Ik vlieg meestal gewoon direct, st john’s is een uitschieter en dan valt dit soort dingen snel op.

Overigens is een 737 voor een leek wel een mastodont voor zon vlucht. Vind het dan wel weer raar hoeveel zuiniger hij is in theorie tov een crj. Echter heb je meer kracht nodig bij opstijgen lijkt mij, wat bij zon traject wel eens doorslaggevend kan zijn. Ook lijkt mij zon vliegtuig op dat traject niet vol te zitten, wat de cijfers verder kan veranderen.

Zie dan wel weer wat een 747 is, en ok, dat is wel een ander kaliber :p niet echt dezelfde vliegtuigjes.

Consultant - Autogek

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Net de check-in gedaan van m'n KIX-AMS vlucht. Had gehoopt die KLM app eindelijk gewoon eens werkt, helaas nog steeds dezelfde issues.
Paspoort info is on file maar nog steeds mag je de paspoort gegevens nogmaals invoeren/scannen.
Staan ze er eindelijk in krijg je nog steeds de oude bekende foutmeldingen.
Maar weer bij de buren van AF ingecheckt.
Echt KL en ICT dat wordt nooit wat.
Tot nu toe maar 8 stoelen bezet, da's niet veel, ben benieuwd naar de final load in WBC.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Grouchy schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 00:28:
<>
Echt KL en ICT dat wordt nooit wat.<>
Ik zie wel vooruitgang maar er is inderdaad nog wel ruimte voor verbetering. Zo moet ik al twee jaar inloggen op de site om de miles van een retour vlucht te claimen (sinds dit jaar dus ook XP). Heen gaat altijd automagisch helemaal goed maar een terugvlucht lukt ze steeds niet.

Misschien willen ze ons alvast laten wennen aan de AF portal })

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmmbob schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:15:
Noem hem maar een troll maar vanuit milieuoogpunt ís het gek dat de langere route de goedkopere is, en klanten dus een financiële incentive hebben om meer te vervuilen. Ik zou het niet raar vinden als er regelgeving komt die stelt dat een vlucht die uit meerdere segmenten met meer vliegkilometers bestaat nooit goedkoper mag zijn dan een los segment binnen diezelfde vlucht. Maakt meteen de tariefstructuur een stuk helderder: elke vlucht is een enkele reis waarbij de airline korting mag geven als je meerdere enkeltjes op elkaar aan laat sluiten binnen dezelfde boeking, maar de totale prijs nooit lager mag worden dan de losse prijs van het duurste onderdeel.

Heb je ook meteen geen gedoe meer dat je verplicht bent alle segmenten te reizen omdat anders je ticket vervalt etc. Eigenlijk zoals de trein al sinds mensenheugenis werkt :P

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:15
Daniel schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:27:
[...]

Noem hem maar een troll maar vanuit milieuoogpunt ís het gek dat de langere route de goedkopere is, en klanten dus een financiële incentive hebben om meer te vervuilen. Ik zou het niet raar vinden als er regelgeving komt die stelt dat een vlucht die uit meerdere segmenten met meer vliegkilometers bestaat nooit goedkoper mag zijn dan een los segment binnen diezelfde vlucht. Maakt meteen de tariefstructuur een stuk helderder: elke vlucht is een enkele reis waarbij de airline korting mag geven als je meerdere enkeltjes op elkaar aan laat sluiten binnen dezelfde boeking, maar de totale prijs nooit lager mag worden dan de losse prijs van het duurste onderdeel.

Heb je ook meteen geen gedoe meer dat je verplicht bent alle segmenten te reizen omdat anders je ticket vervalt etc. Eigenlijk zoals de trein al sinds mensenheugenis werkt :P
Ik noem de reacties troll, niet hemzelf :)

Maar ik ben het geheel met je eens - alles gewoon simpele enkeltjes is een overzichtelijker systeem. Hoeft niet per se goedkoper voor ons te zijn trouwens...

Sometimes you need to plan for coincidence

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:27:
[...]

Ik zou het niet raar vinden als er regelgeving komt die stelt dat een vlucht die uit meerdere segmenten met meer vliegkilometers bestaat nooit goedkoper mag zijn dan een los segment binnen diezelfde vlucht. Maakt meteen de tariefstructuur een stuk helderder: elke vlucht is een enkele reis waarbij de airline korting mag geven als je meerdere enkeltjes op elkaar aan laat sluiten binnen dezelfde boeking, maar de totale prijs nooit lager mag worden dan de losse prijs van het duurste onderdeel.
Jij verbiedt compleet elke mogelijkheid tot concurrentie. Dat gaat absoluut nooit gebeuren.

Verwijderd

De focus ligt nu op de vervuiling van die enkele vlucht maar het gehele netwerk wordt er efficiënter van.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

[..] Gezien wij platinum lid zijn, loont het zich om specifiek met KLM te vliegen.
Uit oogpunt van milieu (en je eigen sanity) zou ik dan nog steeds overwegen om met Brussels Airways naar LHR te vliegen en daarvandaan direct met Air Canada naar YYT (AC823) . Dan vlieg je namelijk naar 2,534 mi ipv 5,154 mi voor een BRU-AMS-YYZ-YYT-combo, en je vliegtijd is ook navenant korter (8h15m ipv ergens tussen de 16 en 18 uur). Kan op donderdag en zaterdag (en woensdag/vrijdag terug).

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:43:
[...]
Jij verbiedt compleet elke mogelijkheid tot concurrentie. Dat gaat absoluut nooit gebeuren.
Ik had het niet over praktische uitvoerbaarheid :P Hoewel KLM nog steeds prima een vlucht BRU-AMS-JFK mag aanbieden die goedkoper is dan BRU-JFK rechtstreeks bij Brussels Airlines. Alleen moet de directe vlucht AMS-JFK dan nóg goedkoper zijn. Waarmee rechtstreekse vluchten de norm zouden worden omdat die het goedkoopst aangeboden kunnen worden, wat het niet bepaald efficiënter maakt.

Ok slecht idee :P

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Hmmbob schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:15:
Het niet eens zijn met eventuele terminologie en / of meningen moet niet meteen leiden tot troll reacties. Geen idee of jij op mij reageert of niet, maar je reactie is én off-topic en er is geen enkele troll reactie te vinden in de laatste twee pagina's.

Wonder boven wonder is KLM met een oplossing gekomen:

Er was wel degelijk een fout in de website waardoor je niet kon boeken via ZYR voor bepaalde trajecten.

Kreeg daarna nog een hoop bla-bla over hoe KLM zich engageert voor efficiëntere vluchten alsook biobrandstof gebruikt. Leuk dat ze zich inzetten, maar de luchtvaart blijft altijd buiten schot bij klimaatregeltjes lijkt wel. Dit soort trajecten zou inderdaad nooit 200€ goedkoper mogen zijn dan het "directere" traject. Dat je hiermee de concurrentiekracht raakt vind ik niet zo heel erg, Europa's luchtruim mag vwb mij best ontlast worden. Er zijn wel meer trajecten die met de trein gewoon concurrentiëler mogen zijn of zelfs verplicht goedkoper (Eurostar / Thalys / ICE), maar goed hiermee ga ik gigantisch off-topic.

Vlucht is in ieder geval geboekt nu, vanuit Brussel centraal gaan we naar Amsterdam, dan Toronto om uiteindelijk in het barre newfoundland aan te komen. Voor de eerste keer is de overstap in Canada niet met een Turboprop. We gaan vooruit :p

Consultant - Autogek

• FabiandJ
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:43:
[...]

Minimum connection time (MCT)

MQM= Medallion Qualification Miles
MQS= Medallion qualification segmenten
Zo te lezen allemaal nvt voor je 8)

Als je een directe vlucht wenst zou ik het zsm aan laten passen. Ben alleen niet bekend met Gate 1 (Ben gewend om direct bij Delta te boeken oa vanwege die regels & flexibiliteit) Waarschijnlijk is Gate 1 niet zo flexibel dat ze een trip via Hawaii toestaan.
Ik heb Gate1 een mail gestuurd eens zien met wat voor reactie ze terug komen.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12-2025

swtimmer

Ontrafelt het leven!

matthewk schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:00:
[...]

Ja, op een volle tank geraakt ie niet in Amsterdam vanuit brussel denk ik.

En inderdaad, het is een 737 of een Embraer 190. Blijft belachelijk voor AMS -> Brussel. Kies ik Maastricht dan stuurt ie me wel netjes met de bus, voor een dikke meerprijs :p
Ik neem deze vlucht wel vaker. Helaas gaan de treinen in de ochtend nog niet en kan ik met de 6u vlucht van Brussels over Amsterdam met KLM bijna overal snel geraken. Enorm slecht voor het milieu en ik zou dan ook graag zien dat ik gewoon met de Thalys of IC direct op Schiphol zou kunnen komen. Vroegste aankomsttijd op Schiphol met trein is pas 8:20....

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

matthewk schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:17:
[...]
Kreeg daarna nog een hoop bla-bla over hoe KLM zich engageert voor efficiëntere vluchten alsook biobrandstof gebruikt. Leuk dat ze zich inzetten, maar de luchtvaart blijft altijd buiten schot bij klimaatregeltjes lijkt wel.
Je kan zelf ook kiezen om niét te vliegen en thuis te blijven, als het je zo dwars zit. Het is wat hypocriet om met de vinger te wijzen naar een luchtvaartmaatschappij en ondertussen zelf ook nog te vliegen.
Dit soort trajecten zou inderdaad nooit 200€ goedkoper mogen zijn dan het "directere" traject.
KLM bepaalt zelf hoe en waar zij hun winst halen lijkt me :). De marktwerking zorgt ervoor dat mensen vaak voor een overstap kiezen ipv rechtstreeks, net vanwege de prijs.
Dat je hiermee de concurrentiekracht raakt vind ik niet zo heel erg
You can't have your cake and eat it. Langs de ene kant wil je zo weinig mogelijk betalen, langs de andere kant mogen/moeten de prijzen maar omhoog :?
, Europa's luchtruim mag vwb mij best ontlast worden.
Concurrentie is de enige manier om de prijzen te drukken.
Er zijn wel meer trajecten die met de trein gewoon concurrentiëler mogen zijn of zelfs verplicht goedkoper (Eurostar / Thalys / ICE) [...]
Alles moet goedkoper, maar iedereen wil een deftig loon krijgen voor zijn job... Zie je de tegenstrijdigheden in je betoog? Ik hoop van wel.

• PWM
  • Niet online
Zo, die nieuw lounge begint er wel op te lijken:

https://www.luchtvaartnie...n-nieuwe-klm-crown-lounge

Kom er nu nooit meer, ga gewoon Privium airside in, maar dit ziet er goed uit.

• Evianon
PWM schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:50:

Ziet er goed uit! Ben benieuwd.

Terugkomend op de discussie van vorige week lijkt het me dan een open deur om dat betaalde restaurant voor platinums gratis te maken, heeft die kaart meteen wat meer waarde. En trekt het recht met andere airlines, waar top tiers aan een sit-down meal in first class lounges kunnen.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Borromini schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:29:
[...]

Je kan zelf ook kiezen om niét te vliegen en thuis te blijven, als het je zo dwars zit. Het is wat hypocriet om met de vinger te wijzen naar een luchtvaartmaatschappij en ondertussen zelf ook nog te vliegen.

[...]

KLM bepaalt zelf hoe en waar zij hun winst halen lijkt me :). De marktwerking zorgt ervoor dat mensen vaak voor een overstap kiezen ipv rechtstreeks, net vanwege de prijs.

[...]

You can't have your cake and eat it. Langs de ene kant wil je zo weinig mogelijk betalen, langs de andere kant mogen/moeten de prijzen maar omhoog :?

[...]

Concurrentie is de enige manier om de prijzen te drukken.

[...]

Alles moet goedkoper, maar iedereen wil een deftig loon krijgen voor zijn job... Zie je de tegenstrijdigheden in je betoog? Ik hoop van wel.
De prijs moeten net omhoog (zoals ik al eerder zei), vooral voor de kortere trajecten / meer tussenstops. Dat je met het vliegtuig goedkoper in Amsterdam kunt overstappen vanuit Brussel is crimineel. Niet vliegen zit er niet in (vooral niet vanwege regelmatig traject Detroit - Dusseldorf voor werk), maar ja, ik wil wel dat dit soort korte (nutteloze) vluchten wordt afgestraft ten voordele van de trein. Het is dan wel weer raar dat ik telefonisch " opeens " wel kan reizen met de trein voor ditzelfde traject, voor een paar tientjes extra.

Ik snap uiteraard dat KLM dit aanbiedt, ze verdienen er immers geld aan zonder om te hoeven kijken naar het milieu. Hoe zij hun winst behalen is inderdaad hun zaak, maar dan is het aan Europa om een halt aan dit soort trajecten toe te roepen. Ik herinner me een artikel uit de standaard begin dit jaar dat ze er ook mee bezig zijn, zodat de trein prijstechnisch aantrekkelijker moet worden door belastingen op korte vluchten. Ik heb een abbonement, zal er even naar zoeken. Het lijkt me in ieder geval wel broodnodig nu ik zelf dit soort trajecten tegen kom, je stoot via de trein zo'n 91% minder CO2 uit! Uiteindelijk heb ik dus een beetje extra betaald om mijn geweten te sussen en hoef ik niet met de auto naar AMS.

Consultant - Autogek

Verwijderd

Kun je niet lekker ergens anders [daarover discussiëren]

[ Voor 30% gewijzigd door Mx. Alba op 12-12-2018 15:03 ]

• Cheesy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:14:
Kun je niet lekker ergens anders [daarover discussiëren]
Wat mij betreft in dit topic geen milieu-discussies. Wellicht kan daar een apart topic voor gestart worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Mx. Alba op 12-12-2018 15:04 ]

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:50:

Dat ziet er inderdaad goed uit.
Helaas is mijn laatste vlucht geannuleerd waardoor ik net mijn goud status niet behoud. Verwacht niet dat ik er zelf gebruik van kan maken.

(klopt het dat als ik terug val naar silver ik het overschot aan XP punten meeneem naar volgend jaar?, zo ja dan ga ik volgend jaar goud wel weer terug verdienen)

• PWM
  • Niet online
Evianon schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:31:
[...]

Terugkomend op de discussie van vorige week lijkt het me dan een open deur om dat betaalde restaurant voor platinums gratis te maken
KLM heeft al gereageerd op iemand met de Platinum Ultimate status (1800XP in 2 jaar) dat voor heen geen gratis diner komt.

Dan zullen de Plats (300xp) die zeker niet krijgen :p KLM schermt er mee dat men op sterrenniveau wil gaan koken. We zullen het wel zien. Joris Bijdendijk is een goede chef, maar als hij alleen een menu creëert en er weer vandoor gaat, zegt dat natuurlijk niets.
Pagina: 1 ... 64 ... 263 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2