Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 65 ... 262 Laatste
Acties:

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:50:
[...]

Joris Bijdendijk is een goede chef, maar als hij alleen een menu creëert en er weer vandoor gaat, zegt dat natuurlijk niets.
Aan de andere kant moet je niet denken dat in sterrenrestaurants de chef zelf staat te koken hoor. Die maakt een menu en zorgt dat z'n staf 't naar zijn wensen kan maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-01 21:01

matthewk

Ubernoob

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:14:
Kun je niet lekker ergens anders gaan mekkeren.
Ik voeg wel iets toe aan de discussie, itt jij. Dit is het reizen met het vliegtuig topic, in al zijn facetten. Je kunt je ogen sluiten voor een probleem maar daardoor gaat het niet weg. Vliegen moet niet "stoppen", dan kom ik überhaupt niet meer op mijn werk sommige weken :P, maar het is bizar dat je bij KLM telefonisch / via de e-mail moet boeken op bepaalde trajecten als je principieel bezwaren hebt tegen het vliegen van korte trajecten (terwijl ze er wel mee adverteren in hun marketing!).

Eind goed al goed he, ik heb mijn traject geboekt en zit nu voor een paar tientjes extra in Brussel op de trein.

@discussie hierboven; De lounge zelf ziet er netjes uit en euh... Sergio Herman kookt ook niet elke dag zelf in The Jane. Het gaat erom, denk ik, dat iemand met verstand van smaken een recept maakt en dat dit perfect wordt uitgevoerd. Vind het wel erg jammer dat het menu niet gratis is, ik bedoel, het blijft toch een luchthaven... ongeacht het eten wat je krijgt. Dan mag je je frequent flyers wel in de watten leggen.

Consultant - Autogek

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:57:
[...]

Aan de andere kant moet je niet denken dat in sterrenrestaurants de chef zelf staat te koken hoor. Die maakt een menu en zorgt dat z'n staf 't naar zijn wensen kan maken.
Natuurlijk. Maar ze hebben wel vaak een vinger aan de pols. Ook zullen gasten die wat vaker terugkomen een chef weten te vinden mochten er problemen zijn.

Ik heb niet het idee dat hij 3x per week naar Schiphol rijdt :p Maar wie weet.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:35
Mooi die nieuwe lounge met meer ruimte want de laatste keer dat ik daar was zat het echt propvol. Zoals eerder gemeld is dat het probleem van het Skyteam programma, er zijn veels teveel mensen met Elite plus status. De waarde van het programma stelt ook niet heel veel voor, het kunnen inchecken bij de business balie op amsterdam is wel echt een voordeel want daar hoef je vrijwel nooit echt lang te wachten. I.t.t. economy checkin waar, zeker in de zomer, het erg druk kan zijn. Skypriority is per luchthaven anders, het wil wel eens voordeel opleveren bij de security maar vaak sta je dan bij douane weer in dezelfde rij als de rest.

Van het weekend met Alitalia naar Milan, ik had alleen een akte tas mee die ik in de bagage bak boven in deed. Ik was samen met de business als eerste aan boord, komt de stewardess naar me toe of ik mijn tas onder mijn stoel wil doen omdat de bagage bakken straks vol zitten. Dus ik zei nou dat wil ik wel doen als het vol zit maar waarom moet ik mijn enkele akte tas onder de stoel toen terwijl de rest probeert zo'n groot mogelijk trolley mee te nemen om die niet te hoeven inchecken. Vol is vol met trolleys en de laatste moet die dan maar inchecken. Ze zouden carry-on betaald moeten maken, dat zou het boarden ook een stuk sneller laten verlopen denk ik.

Ik vloog met een A319 op rij 30, en zat met mijn knieën tegen de stoel voor mij, heel erg weinig ruimte, ik had dat nooit zo meegemaakt. De terug vlucht zat ik op rij 5 (economy) met ruimte genoeg.

>> Signature?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:58

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:57:
[...]

Beetje offtopic maar bij een gemiddeld toprestaurant staat de chef echt wel zelf in de keuken, zij het dan - in de wat grotere keukens - wellicht zelden nog zelf aan de kachel. Maar je kan er van uit gaan dat alles wat naar de klant gaat door zijn/haar handen is gegaan. Zijn natuurlijk wel uitzonderingen op (Gordon Ramsay kookt nergens zelf ook al heeft ie tig restaurants die zijn naam dragen) maar in Nederland heb je dat bijna nergens tenzij de chef toevallig een dag vrij is.

Nieuwe Crown lounge oogt echt wel tof...was ook hoog tijd dat dat een keer een upgrade in zowel omvang als voorzieningen kreeg. Wel beetje gemiste kans dat je er als top tier FF nog altijd voor moet betalen, maar goed KLM heeft natuurlijk geen first class waar dat soort perks normaal gezien onderdeel van uitmaken. Het zou ook gek zijn als je als betalende BC-passagier met Gold moet dokken maar je als economy reizende Platinum gratis eet.

[ Voor 22% gewijzigd door Daniel op 12-12-2018 14:56 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ChiLLeR schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:54:
Van het weekend met Alitalia naar Milan, ik had alleen een akte tas mee die ik in de bagage bak boven in deed. Ik was samen met de business als eerste aan boord, komt de stewardess naar me toe of ik mijn tas onder mijn stoel wil doen omdat de bagage bakken straks vol zitten. Dus ik zei nou dat wil ik wel doen als het vol zit maar waarom moet ik mijn enkele akte tas onder de stoel toen terwijl de rest probeert zo'n groot mogelijk trolley mee te nemen om die niet te hoeven inchecken. Vol is vol met trolleys en de laatste moet die dan maar inchecken. Ze zouden carry-on betaald moeten maken, dat zou het boarden ook een stuk sneller laten verlopen denk ik.
Dat deden ze al toen ik met KLM op Norwich vloog. Kreeg je zo'n blauwe tag met het "verzoek" deze onder de stoel voor je te doen. Dat weiger ik en negeer ik dan ook, ik ga mijn beenruimte niet verkleinen voor de dombo's met grote koffers.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CyBeR
  • Niet online
Als elite heb ik dat verzoek nooit gehad.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
matthewk schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:07:
[...]

@discussie hierboven; De lounge zelf ziet er netjes uit en euh... Sergio Herman kookt ook niet elke dag zelf in The Jane. Het gaat erom, denk ik, dat iemand met verstand van smaken een recept maakt en dat dit perfect wordt uitgevoerd. Vind het wel erg jammer dat het menu niet gratis is, ik bedoel, het blijft toch een luchthaven... ongeacht het eten wat je krijgt. Dan mag je je frequent flyers wel in de watten leggen.
Sergio staat niet in The Jane omdat het Nick zijn restaurant is, hij is de chef, en hij staat er wel elke dag. Als je een voorbeeld wil gebruiken doe het dan goed... Daniel Patterson van Coi bijvoorbeeld doet menus voor amex etc en staat nooit meer in Coi want hij is gewoon niet de executive chef.

• ChiLLeR
gambieter schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:00:
[...]

Dat deden ze al toen ik met KLM op Norwich vloog. Kreeg je zo'n blauwe tag met het "verzoek" deze onder de stoel voor je te doen. Dat weiger ik en negeer ik dan ook, ik ga mijn beenruimte niet verkleinen voor de dombo's met grote koffers.
Helemaal mee eens, en ik weigerde ook meerdere malen maar ze bleef het eisen. Ik had verder ook geen zin om er een grote heisa van te maken maar heb zeker mijn punt duidelijk gemaakt.

>> Signature?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ChiLLeR schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:43:
[...]

Helemaal mee eens, en ik weigerde ook meerdere malen maar ze bleef het eisen. Ik had verder ook geen zin om er een grote heisa van te maken maar heb zeker mijn punt duidelijk gemaakt.
Ik heb er serieus wel eens aan gedacht om mijn tas op te vullen met een ballon oid zodat je dit gezeur niet krijgt })
Het is in dit topic meerdere keren aan de orde gekomen en ik snap niet dat KLM niet wil snappen dat je zo reizigers hun vluchtbeleving om zeep helpt door de verkeerden te straffen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:46

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

franssie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:08:
[...]
Ik heb er serieus wel eens aan gedacht om mijn tas op te vullen met een ballon oid zodat je dit gezeur niet krijgt })
Het is in dit topic meerdere keren aan de orde gekomen en ik snap niet dat KLM niet wil snappen dat je zo reizigers hun vluchtbeleving om zeep helpt door de verkeerden te straffen.
Welke "vluchtbeleving" :? Ik mijd KLM gewoon als ik even de kans heb.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• PWM
  • Niet online
Kreeg deze app van KLM:
Your flight KL1020 to Amsterdam is about to close. You have not boarded yet. Please hurry to gate 15.
Die had ik nog niet gehad, een persoonlijk waarschuwing dat je de laatste bent ;) Dat is best wel realtime info.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Malaysia Airlines heeft de First Class afgeschaft en omgedoopt tot Business Suite, wellicht om zakelijke reizigers die wel Business maar geen First mogen boeken een lol te doen. De suites zijn beschikbaar op de A350 en A380 en zijn vooralsnog alleen te boeken op vluchten van en naar London, Tokyo, Osaka, Sydney en Seoul. Het lijkt vooral een wijziging te zijn die enkel in naam en prijs verschilt van de oude First, prijzen zouden ongeveer halverwege Business en First in liggen terwijl de service gelijk is aan wat je vroeger in First kreeg (behalve dan geen toegang meer tot First class lounges). Exclusief is het wel, op de A350 zijn slechts 4 Suites, op de A380 zijn het er 8.

Afbeeldingslocatie: https://media2.ausbt.com.au/862,324-5a1fa7c19e204ebd85481661dd799463-malaysia-airlines-a350-first-class-thin2.jpg

https://www.malaysiaairli...usiness-suite-launch.html

• ChiLLeR
Daniel schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:35:
Malaysia Airlines heeft de First Class afgeschaft en omgedoopt tot Business Suite, wellicht om zakelijke reizigers die wel Business maar geen First mogen boeken een lol te doen. De suites zijn beschikbaar op de A350 en A380 en zijn vooralsnog alleen te boeken op vluchten van en naar London, Tokyo, Osaka, Sydney en Seoul. Het lijkt vooral een wijziging te zijn die enkel in naam en prijs verschilt van de oude First, prijzen zouden ongeveer halverwege Business en First in liggen terwijl de service gelijk is aan wat je vroeger in First kreeg (behalve dan geen toegang meer tot First class lounges). Exclusief is het wel, op de A350 zijn slechts 4 Suites, op de A380 zijn het er 8.

[Afbeelding]

https://www.malaysiaairli...usiness-suite-launch.html
Prijskaartje zal nog steeds wel fors zijn, maar er zijn genoeg mensen die gewoon altijd business mogen boeken dan is het wel heel luxe om in zo'n suite te kunnen verblijven op een 12uur durende vlucht.

>> Signature?

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Saffie_time

Why use this? 42!

PWM schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:35:
Kreeg deze app van KLM:

[...]

Die had ik nog niet gehad, een persoonlijk waarschuwing dat je de laatste bent ;) Dat is best wel realtime info.
_O- _O- _O-
Al een keer aan komen lopen (bier moest op en de gate was net wat verder dan verwacht).
Vlucht naar Shanghai en alles en iedereen al aan boord.
Kom je daar aangelopen en vragen er 4 man tegelijk: meneer S_t, mooi u bent de laatste dan kan de deur dicht...

Iemand moet toch de laatste zijn :+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Freee!!

Freee!!

Saffie_time schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:17:
[...]
_O- _O- _O-
Al een keer aan komen lopen (bier moest op en de gate was net wat verder dan verwacht).
Vlucht naar Shanghai en alles en iedereen al aan boord.
Kom je daar aangelopen en vragen er 4 man tegelijk: meneer S_t, mooi u bent de laatste dan kan de deur dicht...

Iemand moet toch de laatste zijn :+
Ik ben ook een keer aangekomen dat de deur pal op mijn hielen dichtging, beetje krappe overstap door wat vertraging (SKG-BUD-AMS), "helaas" had mijn bagage de overstap ook gehaald, dus ik moest er toch nog mee sjouwen ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
ChiLLeR schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:04:
[...]
Prijskaartje zal nog steeds wel fors zijn, maar er zijn genoeg mensen die gewoon altijd business mogen boeken dan is het wel heel luxe om in zo'n suite te kunnen verblijven op een 12uur durende vlucht.
Klopt. Het schijnt alleen nog wel steeds fare klasse F te zijn dus als je baas daar naar kijkt schiet je er niks mee op. Qua awards kan het wel een aardig cheape manier zijn om een Economy ticket naar een First-achtige ervaring te upgraden.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01 10:45
gambieter schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:00:
[...]

1m92... Onder de stoel voor mij is waar ik mijn benen bewaar. Die passen ook niet in de overhead bins.

TheS4ndm4n#1919

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:43:
[...]

Minimum connection time (MCT)

MQM= Medallion Qualification Miles
MQS= Medallion qualification segmenten
Zo te lezen allemaal nvt voor je 8)

Als je een directe vlucht wenst zou ik het zsm aan laten passen. Ben alleen niet bekend met Gate 1 (Ben gewend om direct bij Delta te boeken oa vanwege die regels & flexibiliteit) Waarschijnlijk is Gate 1 niet zo flexibel dat ze een trip via Hawaii toestaan.
Kreeg geen reactie terug vanuit Gate1, zojuist Delta gebeld en zonder vragen is het ticket omgezet naar SFO > SEA > AMS, wel een ochtendvlucht. Voordeel nu ook is dat ik al mijn stoelen kan selecteren dat kon ik mijn de vorige boeking niet :)

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 15:03
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:13:
Uhm... beetje respectloos richting de vliegers, cabincrew en passagiers die door dat ongeluk om het leven zijn gekomen niet? En dan niet te vergeten de reddingswerkers en onderzoekers die door de brokstukken mochten zoeken naar aanwijzingen van de toedracht en daarbij op ook de restanten van de inzittenden stuitten. Die vinden het vast en zeker net zo grappig als jullie als dit nogmaals gebeurd...
Ik zie totaal de humor niet in van dergelijke opmerkingen. Grow up.

Liever dat ze heel veel lering trekken uit dat gene wat gebeurd is en er op die manier voor zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren op de manier waarop het nu is gebeurd. (Dat is 'gelukkig' uit heel veel noodlottige rampen met toestellen gebeurd, waardoor wij nu met z'n allen nóg veiliger kunnen vliegen).
Je hebt zeker een punt! Dat zal ook echt niemand ontkennen. Maar... je kunt ook niet iemand zn mond snoeren met dergelijke beredenering. Goed dat je het benoemt, maar we leven in een vrij land waar je moet kunnen zeggen wat je wilt.

Even iets heel anders: ik reis binnenkort bclass (saver tarief) Emirates naar MRU in een A380 en nu krijg ik de mogelijkheid om voor slechts 27k punten een leg te upgraden naar first. Once in a lifetime experience dus dat ga ik doen, maar gevoelsmatig is dit vrij goedkoop. Een directe vlucht met KLM retour MRU kost bclass gewoon 380k punten.

Op deze manier kan een bedrijf als KLM toch ook nooit meer fatsoenlijk concurreren? WBC in een 777 is met een 2-2-2 layout echt onvergelijkbaar (other league) met business in een A380 in een 1-2-1 opstelling van Emirates. Is dat nou echt puur die sponsoring van olie? Of ook de lage lonen?

Ik draag KLM echt wel een warm hart toe, maar de prijs/kwaliteit raakt wel erg uit verhouding zo als je gaat vergelijken.

[ Voor 3% gewijzigd door eMiz0r op 12-12-2018 22:06 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

eMiz0r schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:04:
Op deze manier kan een bedrijf als KLM toch ook nooit meer fatsoenlijk concurreren? WBC in een 777 is met een 2-2-2 layout echt onvergelijkbaar (other league) met business in een A380 in een 1-2-1 opstelling van Emirates. Is dat nou echt puur die sponsoring van olie?
Vooral dat. In de EU zit je met de liberale insteek en 'geen staatssteun' etc., terwijl het in die oliestaten (niet alleen daar; maar daar is er gewoon veel geld 'op overschot') helemaal niet uitmaakt. Uiteindelijk zijn die dingen al dan niet rechtstreeks in handen van de regerende families. Die luchtvaartmaatschappijen waren een vroege poging om hun economieën te diversifiëren en hun afhankelijkheid van olie te verminderen.
Of ook de lage lonen?
Er is veel verloop bij (op z'n minst) de cabin crew van Emirates, en zij zoeken bijna permanent westers personeel, dat dan in Dubai gestationeerd wordt e.d. Ik denk niet dat ze bijster goed betalen, maar om westerlingen aan te trekken moet je toch meer aanbieden dan een gewone westerse maatschappij vermoed ik. Al helemaal omdat de manier waarop rijke Emirati's met hun personeel omgaan niet te vergelijken is met hoe het er in West-Europa aan toegaat.

Ik heb één keer met Emirates gevlogen, dat hoeft niet meer. Hun high yield passengers vertroetelen ze natuurlijk wel, want daar wordt de winst op gemaakt. Die wil elke airline hebben (en houden). Crew in eco was onbehulpzaam en 3-4-3 in een 777...
Ik draag KLM echt wel een warm hart toe, maar de prijs/kwaliteit raakt wel erg uit verhouding zo als je gaat vergelijken.
Als het een troost kan zijn, ik denk dat KLM beter boert dan Emirates de laatste tijd. De bomen groeien niet tot in de hemel, en dat beginnen ze op het Arabisch schiereiland nu ook te ondervinden. Etihad heeft zijn ambities ook moeten bijstellen.

Je hebt de keuze voor Emirates al gemaakt (je hebt je ticket immers al geboekt toch? Anders krijg je geen upgrade aangeboden ;) ). Dus dat lijkt me wat vijgen na Pasen, Emirates boeken en je dan afvragen hoe KLM het hoofd boven water houdt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Freee!!

Freee!!

Borromini schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:29:
[...]
Ik heb één keer met Emirates gevlogen, dat hoeft niet meer. Hun high yield passengers vertroetelen ze natuurlijk wel, want daar wordt de winst op gemaakt. Die wil elke airline hebben (en houden). Crew in eco was onbehulpzaam en 3-4-3 in een 777...
Ik heb ook één keer met Emirates gevlogen (met gezin naar BKK en terug) en ik had niets te klagen. Kinderen kregen knuffels met daarin een dekentje voor elke vlucht en zelfs die 3-4-3 in een 777 was ruim genoeg.

• eMiz0r
Borromini schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:29

Je hebt de keuze voor Emirates al gemaakt (je hebt je ticket immers al geboekt toch? Anders krijg je geen upgrade aangeboden ;) ). Dus dat lijkt me wat vijgen na Pasen, Emirates boeken en je dan afvragen hoe KLM het hoofd boven water houdt?
Haha touché. Ik betrap mezelf er idd op dat ik richting Azië eigenlijk altijd wel met Emirates vlieg ondanks de overstap. Andere kant op is het uiteraard wel KLM, maar de laatste keer was ook niet per se een succes. Die crown lounge was ook bij mij echt stampvol. Deze vlucht naar MRU was meer een economische keuze. Emirates was €500 goedkoper dan KLM, al heeft emirates wel een overstap op DXB. En dat Air Mauritius vliegt onder het KL nr stond me niet zo aan :(

Verwijderd

Ik snap nooit waarom mensen zo lyrisch zijn over DXB. Ik heb er een keertje ‘s nachts een paar uur moeten vertoeven, maar met name de toiletten waren echt smerig. Ken eigenlijk geen vliegveld dat daar in de buurt kwam.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Freee!! schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:35:
[...]

Ik heb ook één keer met Emirates gevlogen (met gezin naar BKK en terug) en ik had niets te klagen. Kinderen kregen knuffels met daarin een dekentje voor elke vlucht en zelfs die 3-4-3 in een 777 was ruim genoeg.
Ach dat trauma krijg je er bij mij niet uit hoor :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Freee!!

Freee!!

Brilsmurfffje schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:01:
[...]
Vind het ook een grafveld, het is ook vaak overvol en druk, dat trein systeem werkt onlogisch en het irritant dat je verplicht wordt door winkeltjes te lopen.
Daar ben ik het volkomen mee eens en nog steeds is het een stuk prettiger dan CdG, dat ik zo ongeveer koste wat het kost zal blijven proberen te vermijden.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
CDG is lekker warm in de zomer, heerlijk zo'n broeikas! Ik vind AGP ook zo'n mooi vliegveld, moet je na het inchecken eerst tussen allerlei winkelschappen heen, loop je tussen de DVD's en parfumflesjes met je koffers. Handig hoor.

Eigenlijk zijn we maar verwend met Schiphol :X

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Widow schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:28:
CDG is lekker warm in de zomer, heerlijk zo'n broeikas! Ik vind AGP ook zo'n mooi vliegveld, moet je na het inchecken eerst tussen allerlei winkelschappen heen, loop je tussen de DVD's en parfumflesjes met je koffers. Handig hoor.

Eigenlijk zijn we maar verwend met Schiphol :X
De security van Schiphol is ook zo ontzettend geoptimaliseerd en werkt echt prima. Op de luchthaven van PVG sta je nog gewoon bakjes van een grote stapel te pakken en is er ruimte voor 3 bakjes voor de xray machine en ruimte voor 3 bakjes aan het einde van de machine. Dus 1 grote chaos.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
eMiz0r schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:04:
[...]Even iets heel anders: ik reis binnenkort bclass (saver tarief) Emirates naar MRU in een A380 en nu krijg ik de mogelijkheid om voor slechts 27k punten een leg te upgraden naar first. Once in a lifetime experience dus dat ga ik doen, maar gevoelsmatig is dit vrij goedkoop. Een directe vlucht met KLM retour MRU kost bclass gewoon 380k punten.

Op deze manier kan een bedrijf als KLM toch ook nooit meer fatsoenlijk concurreren? WBC in een 777 is met een 2-2-2 layout echt onvergelijkbaar (other league) met business in een A380 in een 1-2-1 opstelling van Emirates. Is dat nou echt puur die sponsoring van olie? Of ook de lage lonen?

Dat verschil is ook maar net wanneer je kijkt. Als ik van 6 tot 15 maart '19 naar MRU wil kan dat met KLM rechtstreeks voor 2090 euro, Emirates vraagt dik 5k. Op andere momenten kant het zomaar andersom zijn.
Miles kun je ook nauwelijks vergelijken, de ene mile is de andere niet (hoewel volgens TPG een FB mile 1.3 cent waard is en een Skywards mile 1.2 cent https://thepointsguy.com/guide/monthly-valuations/)
Als je met FB een business ticket wil boeken naar DXB kan dat voor 110k miles, maar ook voor 450k. Met Emirates kost je dat 90k.

Het upgrade-aanbod van 27k vind ik niet abnormaal. Het normale tarief voor een upgrade naar first op een business saver fare is 39.000 miles (AMS-DXB). Als er relatief veel ruimte is op een vlucht zijn er vaak promo's die het nog cheaper maken.

---
Andere vraag: is het bij KLM mogelijk om binnen dezelfde boeking een reward en een betaald ticket te boeken, danwel de heenreis voor 2 personen als reward ticket te nemen en de terugreis (of vv) als betaald ticket? Ik wil met mijn vrouw naar DXB en heb genoeg punten voor een business retour voor één persoon (of twee enkele reizen) en wil dit natuurlijk het liefst zo optimaal mogelijk inzetten.

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
eMiz0r schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:54:
[...]

Haha touché. Ik betrap mezelf er idd op dat ik richting Azië eigenlijk altijd wel met Emirates vlieg ondanks de overstap. Andere kant op is het uiteraard wel KLM, maar de laatste keer was ook niet per se een succes. Die crown lounge was ook bij mij echt stampvol. Deze vlucht naar MRU was meer een economische keuze. Emirates was €500 goedkoper dan KLM, al heeft emirates wel een overstap op DXB. En dat Air Mauritius vliegt onder het KL nr stond me niet zo aan :(
Ik ben in november met Lufthansa naar MRU gevlogen (AMS_FRA-MRU), de Duitsers stunten de laatste tijd nogal met deze bestemming met tarieven rond €650 retour, terwijl de meeste maatschappijen nog altijd rond € 900 à € 1000 zitten. Was een prima ervaring qua service, echt veel beter dan Etihad en Cathay waarmee ik mijn vorige ICA-vluchten richting Azië maakte. A340 is ook fijn met de 2-4-2 opstelling als je als duo vliegt.

• ChiLLeR
Daniel schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:43:
[...]

Andere vraag: is het bij KLM mogelijk om binnen dezelfde boeking een reward en een betaald ticket te boeken, danwel de heenreis voor 2 personen als reward ticket te nemen en de terugreis (of vv) als betaald ticket? Ik wil met mijn vrouw naar DXB en heb genoeg punten voor een business retour voor één persoon (of twee enkele reizen) en wil dit natuurlijk het liefst zo optimaal mogelijk inzetten.
Dat moet volgens mij nu kunnen, ik zou je adviseren te bellen met de Flying Blue line die een stuk beter werkt dan die online award booking tool, zeker met dit soort specifieke dingen. Ik doe in dit soort gevallen vaak een punten ticket voor mijn vrouw boeken en ik boek zelf dan een betaalde ticket. Dan spaar je ook weer punten op je eigen account voor het betaalde ticket.

[ Voor 11% gewijzigd door ChiLLeR op 13-12-2018 15:09 ]

>> Signature?

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002

Saffie_time

Why use this? 42!

Brilsmurfffje schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:03:
[...]

De security van Schiphol is ook zo ontzettend geoptimaliseerd en werkt echt prima. Op de luchthaven van PVG sta je nog gewoon bakjes van een grote stapel te pakken en is er ruimte voor 3 bakjes voor de xray machine en ruimte voor 3 bakjes aan het einde van de machine. Dus 1 grote chaos.
Zaterdag op PVG vertrokken maar dat blijft inderdaad een bende daar...en de lounge was al helemaal om te janken. Een stukje fruit en 'koffie' of thee. That's it.

Security duurt daar altijd een eeuwigheid, net zoals visum controle bij aankomst. Al helemaal nu ze met vingerafdrukken zijn begonnen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
-- edit -- verkeerd nieuwbericht.

[ Voor 80% gewijzigd door Skyaero op 14-12-2018 09:28 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Saffie_time schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:46:
[...]

Zaterdag op PVG vertrokken maar dat blijft inderdaad een bende daar...en de lounge was al helemaal om te janken. Een stukje fruit en 'koffie' of thee. That's it.

Security duurt daar altijd een eeuwigheid, net zoals visum controle bij aankomst. Al helemaal nu ze met vingerafdrukken zijn begonnen.
Wat dan wel weer cool is is dat dat vingerafdruk apparaat naar je praat in je eigen taal dus in ons geval Nederlands

• PWM
  • Niet online
Zit in een Ryanair toestel. Doe ik liever niet, maar moet van Aalborg naar Londen, dan is dit de enige optie.

Rij 1 tot 5 zijn leeg (behalve ik), daarna alles vol. Ze boden de beenruimte stoelen aan voor 3 pond, niemand nam het. Ik snap de MAX200 toestellen nu weer wat meer.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:11
Ik had diezelfde rationale met een Ryanair vlucht eerder deze week. Had last van m'n rug dus had maar de exit row gereserveerd - als enige (van de 6 plaatsen). Stoelreservering kostte ongeveer hetzelfde als het ticket zelf.

Maar dat fijne algoritme van Ryanair gaat bij check in eerst mensen op de middelste stoelen plaatsen als het vliegtuig ietswat vol zit. Dus ~1 dag voor vertek waren ineens de 4 middelste stoelen (B/E) op de exit rows bezet en had ik dus een (niet betalende) buurman. Dit ging zo door tot voor in het vliegtuig - alle middelste stoelen werden weggegeven (Ongeacht of daar normaal voor betaald moet worden).

Terwijl de veel goedkopere stoelen aan raam/gangpad achter (en voor) in het vliegtuig gewoon nog vrij waren. Erg jammer dat ze de enkele betalende pax niet automatisch een lege midden-stoel vrijlaten. Want uiteindelijk waren er nog genoeg vrije plaatsen beschikbaar in het toestel. Het is wel duidelijk dat Ryanair nog steeds geen interesse heeft om de zakelijke reiziger enigszins tegemoet te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 15-12-2018 12:03 ]

• Freee!!

Freee!!

Xandrios schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:00:
[...]
Het is wel duidelijk dat Ryanair nog steeds geen interesse heeft om de zakelijke reiziger enigszins tegemoet te komen.
En dat is nieuws voor jou :?

• Xandrios
Ja, want ze pretenderen dat wel degelijk. En laten we eerlijk zijn, dingen als dit kost ze letterlijk 0,0. Dus waarom zou je je betalende klanten niét willen belonen met een lege middelste stoel? Nu hebben andere pax die geen cent extra uitgeven die vrije stoel gekregen..

Letterlijk, mensen een rij voor me hadden hun eigen gesmeerde broodjes meegenomen ipv 5 euro voor een sandwich te betalen. Is dat het type mensen dat Ryanair wil stimuleren om vaker met hun te vliegen?

[ Voor 27% gewijzigd door Xandrios op 15-12-2018 12:10 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In mijn ervaring met Ryanair wordt de middenstoel van de exitrow echt niet gratis weggegeven. Maar kan recent zijn.

En tja, je krijgt waar je voor hebt betaald, de exit row stoel. Je hebt niet betaald voor die stoel naast je, dus om eerlijk te zijn is je klacht onterecht. Jij betaalt voor de zekerheid dat je die stoel hebt, niet meer, niet minder.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 15-12-2018 12:42 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tom Paris
  • Laatst online: 16:52
Ik ben recent met een gezelschap van AMS naar JFK gevlogen. Op de heenreis was ons ticket AMS-CDG-JFK, maar door het annuleren van de AMS-CDG leg zijn we omgeboekt op een directe AMS-JFK vlucht.

In het ticket zat voor €26.92 aan Franse luchthavenbelastingen. Omdat we niet via Frankrijk gevlogen zijn hebben we m.i. recht op restitutie van dat bedrag, maar KLM zegt van niet. Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad? Ik klink als gierige Hollander voor €26.92, maar met een gezelschap tikt dit snel aan naar een paar honderd euro...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met multi-city tickets? Ik moet voor het bedrijf in maart AMS(of BRU) - PVG - DTW - AMS doen, in business en liefst allemaal rechtstreeks. Al de multi-city tickets zijn heel duur (18000+ euro, dat is te veel voor het bedrijf).
AMS-PVG-AMS + AMS-DTW-AMS is een optie die een stuk goedkoper is (~7500 totaal) maar op AMS overstappen of een nacht slapen voor een layover is nogal absurd als dat ook je vertrek en aankomstluchthaven is.

Wat is de wijsheid met multi-city? Enkeltjes boeken en zelf aan een knopen of eerder een paar return vluchten zoeken en de tweede leg niet gebruiken?

• CyBeR
  • Niet online
Een reisbureau inschakelen IMO.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
AndRo555 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:30:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met multi-city tickets? Ik moet voor het bedrijf in maart AMS(of BRU) - PVG - DTW - AMS doen, in business en liefst allemaal rechtstreeks. Al de multi-city tickets zijn heel duur (18000+ euro, dat is te veel voor het bedrijf).
AMS-PVG-AMS + AMS-DTW-AMS is een optie die een stuk goedkoper is (~7500 totaal) maar op AMS overstappen of een nacht slapen voor een layover is nogal absurd als dat ook je vertrek en aankomstluchthaven is.

Wat is de wijsheid met multi-city? Enkeltjes boeken en zelf aan een knopen of eerder een paar return vluchten zoeken en de tweede leg niet gebruiken?
Geen ervaring, maar het volgende gevonden met Google Flights:

Vluchten met Skyteam maatschappijen (met een overstap in Seattle) en er staat bij om KLM te bellen om te boeken. Lijkt me een goede optie om eerste te proberen. Zie foto's:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RcjYU1r.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kTPlTY5.png

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
dbzfan schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:10:
Mijn vriendin en ik willen begin mij een aantal weken naar Vietnam. Nu is het plan om de heenweg op Ho Chi Minh Stad te vliegen en de terugweg vanaf Hanoi. Na een beetje speuren zijn we op deze tickets gekomen:

Amsterdam via Parijs naar Ho Chi Minh Stad op 4 mei met een overstaptijd van 1u25m.
KLM heeft vijf dagen voordeel (dit is dag 5). Een retour naar Ho Chi Minh Stad is goedkoper, maar je open jaw ticket niet

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:05
Xandrios schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:08:
Letterlijk, mensen een rij voor me hadden hun eigen gesmeerde broodjes meegenomen ipv 5 euro voor een sandwich te betalen. Is dat het type mensen dat Ryanair wil stimuleren om vaker met hun te vliegen?
Ja, dat is simpelweg hun doelgroep.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Inderdaad. Als het zou kunnen zouden hun Ryanair klanten zelf met jerrycans kerosine aan komen zetten om de brandstoftoeslag te ontlopen.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

dbzfan

Nee.

GlowMouse schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:23:
[...]

KLM heeft vijf dagen voordeel (dit is dag 5). Een retour naar Ho Chi Minh Stad is goedkoper, maar je open jaw ticket niet
Dat kan kloppen.. maar een retour naar een langgerekt land als Vietnam is helaas niet praktisch.

Verwijderd

Ik zou van Hanoi naar Saigon reizen.

• Freee!!

Freee!!

dbzfan schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 18:08:
[...]
Dat kan kloppen.. maar een retour naar een langgerekt land als Vietnam is helaas niet praktisch.
Kijk eens of je een goedkope vlucht kunt scoren van HAN naar SGN.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Sgn-han is normaal onder de €100 te doen met een enkeltje en dan de trein pakken han-sgn met tussenstops, weet nu even niet hoeveel de retour scheelt maar zou het overwegen.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28
Kan ik me héél goed voorstellen. Goedkoper, beter en gezonder. Én je loopt niet de kans dat het door jou geliefde broodje al uitverkocht is. Niks mis mee en niet helemaal terecht om mensen daar op te beoordelen.

Lekker!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En 5 euro voor een sandwich. Als je daar nu een 3*** ervaring voor krijgt misschien, maar toch niet voor dat wat je bij Ryanair krijgt.

Signatures zijn voor boomers.

• ChiLLeR
Ik neem bij KLM en consorten ook eigen brood mee , meestal gekocht op Schiphol, want ik vind het eten aan boord nou niet echt om gelukkig van te worden. 😏

>> Signature?

Verwijderd

Edit

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2018 12:12 ]

Bensimpel

Positieve meneer

Maasluip schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:12:
En 5 euro voor een sandwich. Als je daar nu een 3*** ervaring voor krijgt misschien, maar toch niet voor dat wat je bij Ryanair krijgt.
Of erger, 8 euro voor een bakje friet met een mini piza stuk.

Inhoud 12 reepjes friet, en iets wat lijkt op pizza. Dat ik daar ingetrapt bent. :X :F

😆 - Denk ook eens om ;)

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:57
Zo heb ik een keer een tosti besteld aan boord bij easyJet omdat ik ongelofelijke honger had. Kreeg hem nog half bevroren geserveerd. Stewardess was al weg en had geen zin om nog langer te wachten. Laten we maar zeggen dat honger rauwe bonen zoet maakt. De volgende keer zorg ik dat ik wat gegeten heb van te voren.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Maasluip schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:12:
Gemiddelde EU vlucht is toch zo'n 01h30-02h00. Op de luchthaven eet je iets in de lounge en dan overleef je de vlucht ook wel. BOB doe ik eigenlijk nooit, valt eigenlijk altijd tegen.
ChiLLeR schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:00:
Ik neem bij KLM en consorten ook eigen brood mee , meestal gekocht op Schiphol, want ik vind het eten aan boord nou niet echt om gelukkig van te worden. 😏
Sla het meestal over en vraag naar wat amandelen maar vind de cake/wrap/boterham en zeker het drinken dat KLM aanbied wel ok voor dit soort afstanden.
Appel, banaan, stroopwafels of iets als een protein reep met amandelen en kokosnoot als plan B.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:04
Grouchy schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:28:
[...]

Gemiddelde EU vlucht is toch zo'n 01h30-02h00. Op de luchthaven eet je iets in de lounge en dan overleef je de vlucht ook wel. BOB doe ik eigenlijk nooit, valt eigenlijk altijd tegen.
Niet iedereen heeft altijd toegang tot de lounge hè. Om nou de toegangsprijs te betalen (als de desbetreffende lounge die mogelijkheid biedt) voor een broodje gaat ook wat ver.

Vind zelf de lounge overigens heerlijk hoor, daar niet van. Maar ik vind telkens de presumptie dat iedereen maar business of beter vliegt in dit topic inmiddels een beetje pretentieus over komen.

• eMiz0r
Grouchy schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:28:
[...]
Sla het meestal over en vraag naar wat amandelen maar vind de cake/wrap/boterham en zeker het drinken dat KLM aanbied wel ok voor dit soort afstanden.
Appel, banaan, stroopwafels of iets als een protein reep met amandelen en kokosnoot als plan B.
Ik betaal écht liever 5 of 6 euro voor een prefab sandwich bacon/egg dat transavia serveert dan die gratis rommel van KLM in eco. Twee weken terug richting Madrid (HPE Discover) een schaaltje quinoa dat niet te hachelen was. Viel me op hoeveel mensen het eten na aannemen weer teruggaven aan de crew. Als ik nou de enige was ok, maar tijdens het boarden op de terugweg werden er al weer sarcastische grappen om gemaakt en een andere keus aan boord heb je niet.

Ik betaal dan liever een paar euro voor het eten en ik de keuze heb dan zoiets.

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

TheBleeder schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:54:
[...]

Maar ik vind telkens de presumptie dat iedereen maar business of beter vliegt in dit topic inmiddels een beetje pretentieus over komen.
:| Nogal een foute presumptie. Tegenwoordig kom je dankzij oa een FF status, Privium, CC of bijvoorbeeld een Priority Pass nogal wat lounges binnen zonder daarvoor de toegangsprijs te betalen. Bij de meeste daarvan maakt het niet uit met welke klasse je vliegt (& welke airline)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Grouchy schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:29:
[...]

:| Nogal een foute presumptie. Tegenwoordig kom je dankzij oa een FF status, Privium, CC of bijvoorbeeld een Priority Pass nogal wat lounges binnen zonder daarvoor de toegangsprijs te betalen. Bij de meeste daarvan maakt het niet uit met welke klasse je vliegt (& welke airline)
En alsnog heeft 95% van de reizigers geen loungeacces. Dus het punt blijft staan lijkt me.

• Grouchy
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Ojjorz schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:55:
[...]

En alsnog heeft 95% van de reizigers geen loungeacces. Dus het punt blijft staan lijkt me.
Geen idee wat het percentage is. Reageerde op iets anders;
TheBleeder schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:54:
[...]

Maar ik vind telkens de presumptie dat iedereen maar business of beter vliegt in dit topic inmiddels een beetje pretentieus over komen.

• Xandrios
Napsju schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:03:
[...]

Kan ik me héél goed voorstellen. Goedkoper, beter en gezonder. Én je loopt niet de kans dat het door jou geliefde broodje al uitverkocht is. Niks mis mee en niet helemaal terecht om mensen daar op te beoordelen.
Maar dat was mijn punt niet. Wat ik probeerde aan te geven is dat die mensen geen geld uitgeven aan boord, en dus minder opbrengen dan iemand die dat wél doet. Mijn punt was dat ik zou verwachten dat de airline de mensen die het meeste uitgeven het liefst zien op hun vluchten.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:05
Jij snapt duidelijk niet wat de strategie en doelgroep van Ryanair is.

• Freee!!

Freee!!

Arrne schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:37:
Strategie: Alle andere luchtvaartmaatschappijen kapot concurreren totdat je een monopolie hebt
Doelgroep: Iedereen die stom genoeg is om een cent aan RyanAir uit te geven

• CyBeR
  • Niet online
Mij hebben ze niet maar ik kan niet in m'n eentje de hele KLM in de luchthehe houden ben ik toch bang.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 17-12-2018 10:51 ]

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:51:
Mij hebben ze niet maar ik kan niet in m'n eentje de hele KLM in de luchthehe houden ben ik toch bang.
KLM is een ander rampenplan, vlieg ik ook niet mee als ik het even vermijden kan.

• PWM
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:55:
[...]

KLM is een ander rampenplan, vlieg ik ook niet mee als ik het even vermijden kan.
Nouja. Gisteren vanaf LCY alles geannuleerd. Wij waren een weekend weg met vrienden. Zij hadden de FlyBE, mijn vrouw en ik de KLM, een ander stel idem.

KLM: Belt mij met de mededeling dat een 5* hotel gereserveerd is in de stad en dat alle kosten van reizen en eten drinken gedeclareerd mogen worden

Ze belde ook het andere stel (geen status) met dezelfde boodschap (maar dan een, zeer net, 3 sterren hotel)

Omgeboekt naar de eerst mogelijke vlucht en keuze daarin als we iets anders wilde

FlyBE: 50 pond, voor eten, drinken en hotel (veel plezier in London _O- ). Vlucht voor dinsdag(!) en geen mogelijkheid dat zij jou gingen omboeken. En dat, na 1 uur bij de balie te hebben gestaan en zelf bellen. Wij zaten al lang weer in de stad.

Was er wel weer blij mee :)

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
PWM schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:40:
[...]
FlyBE: 50 pond, voor eten, drinken en hotel (veel plezier in London _O- ). Vlucht voor dinsdag(!) en geen mogelijkheid dat zij jou gingen omboeken. En dat, na 1 uur bij de balie te hebben gestaan en zelf bellen. Wij zaten al lang weer in de stad.
Interessant definitie van duty of care heeft die toko dan..

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]
Nouja. Gisteren vanaf LCY alles geannuleerd. Wij waren een weekend weg met vrienden. Zij hadden de FlyBE, mijn vrouw en ik de KLM, een ander stel idem.
(...)
Vertel er dan wel even bij hoeveel de FlyBE- en KLM-tickets kostten, voor het juiste perspectief :)

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afgelopen weekend kwam ik er achter dat van mijn vlucht AMS > MSP > SFO het deel MSP > SFO gecancelled was. Nadat ik de 12e al mijn terugvlucht heb laten veranderen van SFO > MSP > AMS omdat de overstaptijd van 1 uur naar 10min gegaan is.

De 12e na het omzetten kon ik in één keer de stoelen selecteren die ik wilde, dat kon ik hiervoor niet ik heb de tickets als Economy Basic geboekt. Bij Delta op de site bij de boeking staat nu Main Cabin.
Nu zie ik het omgekeerde bij de heen vlucht eerst kon ik op de heenvlucht de stoelen kiezen maar op de terugvlucht niet. De heenvlucht gaat nu via AMS > SEA > SFO. Volgens mij heeft dit te maken met of de tickets een KLM of een Delta vluchtnummer heeft. De heenvlucht waar ik geen stoel kan kiezen zie ik de DL vluchtnummers, maar op de terugvlucht waar ik ze wel kan kiezen het KLM vluchtnummer.

De vluchtnummer van de heenvlucht laten veranderen van DL naar KLM zullen ze wel niet pikken of maak ik slapende honden wakker dat ze mijn terugvlucht veranderen :p

[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 17-12-2018 15:46 ]

• CyBeR
  • Niet online
prijk schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:29:
[...]

Vertel er dan wel even bij hoeveel de FlyBE- en KLM-tickets kostten, voor het juiste perspectief :)
Mja dat de KLM duurder is dan een low-cost is denk ik niet zo gek. Het verhaal gaat er juist om waarom je die paar extra euro betaalt en wat je daar voor terug krijgt.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

KLM: Belt mij met de mededeling dat een 5* hotel gereserveerd is in de stad en dat alle kosten van reizen en eten drinken gedeclareerd mogen worden

Ze belde ook het andere stel (geen status) met dezelfde boodschap (maar dan een, zeer net, 3 sterren hotel)
Ik heb ook erg goede ervaring met KLM juist als het fout gaat. Collega's die met BA vlogen keken wel op van hoeveel proactief geregeld was toen door weer niemand mocht vliegen. Gelukkig niet al te vaak hoeven testen maar het geeft wel een soort van vertrouwen.

Ryanair is dat bedrijf dat doet alsof stakingen van eigen personeel overmacht is om maar niets voor haar klanten te hoeven doen, lekkere toko is dat :+

[ Voor 8% gewijzigd door swtimmer op 17-12-2018 17:15 ]

• PWM
  • Niet online
prijk schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:29:
[...]

70,- voor Flybe en 90,- voor KLM ;)

EDIT:

Ha, niet eens: 76,44 voor de KLM

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 17-12-2018 17:28 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-01 13:30

gws24

Thinking is hard!

Maar is dat met gebruik van je status/miles aangezien het andere klm stel een 3* hotel kreeg en jij een 5*? Kan me zo voorstellen dat anders het ticket een stuk duurder is bij KLM.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• PWM
  • Niet online
gws24 schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:07:
Maar is dat met gebruik van je status/miles aangezien het andere klm stel een 3* hotel kreeg en jij een 5*? Kan me zo voorstellen dat anders het ticket een stuk duurder is bij KLM.
Als je Gold bent krijg je 4 sterren, Plats 5 sterren. Daaronder dus "gewoon" 3 sterren, maar wel ook alle kosten vergoed.

Enkeltjes in het weekend naar/van Londen zijn best goedkoop te boeken, heb dus gewoon geboekt en betaald.

• Xandrios
Arrne schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:37:
Onzin. Het is prima mogelijk om een low-cost strategie te implementeren en tegelijk waardevolle klanten te behouden (en/of groeien).

Ze proberen niet voor niets ancillary stuff te verkopen. Dát is uiteindelijk het doel: Zoveel mogelijk binnenhalen terwijl er met een zo klein mogelijke prijs gestunt kan worden.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-01 13:30

gws24

Thinking is hard!

PWM schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:20:
[...]

Als je Gold bent krijg je 4 sterren, Plats 5 sterren. Daaronder dus "gewoon" 3 sterren, maar wel ook alle kosten vergoed.

Enkeltjes in het weekend naar/van Londen zijn best goedkoop te boeken, heb dus gewoon geboekt en betaald.
Dan moet ik maar weer eens gaan kijken naar tickets, weekendje Londen is :9 . (Meeste keren dat ik naar Londen ben geweest was doordeweeks dus die prijzen zaten in mijn hoofd).

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:08

mrsar

waar een sar is,is een wodka

FabiandJ schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:41:
Afgelopen weekend kwam ik er achter dat van mijn vlucht AMS > MSP > SFO het deel MSP > SFO gecancelled was. Nadat ik de 12e al mijn terugvlucht heb laten veranderen van SFO > MSP > AMS omdat de overstaptijd van 1 uur naar 10min gegaan is.

De 12e na het omzetten kon ik in één keer de stoelen selecteren die ik wilde, dat kon ik hiervoor niet ik heb de tickets als Economy Basic geboekt. Bij Delta op de site bij de boeking staat nu Main Cabin.
Nu zie ik het omgekeerde bij de heen vlucht eerst kon ik op de heenvlucht de stoelen kiezen maar op de terugvlucht niet. De heenvlucht gaat nu via AMS > SEA > SFO. Volgens mij heeft dit te maken met of de tickets een KLM of een Delta vluchtnummer heeft. De heenvlucht waar ik geen stoel kan kiezen zie ik de DL vluchtnummers, maar op de terugvlucht waar ik ze wel kan kiezen het KLM vluchtnummer.

De vluchtnummer van de heenvlucht laten veranderen van DL naar KLM zullen ze wel niet pikken of maak ik slapende honden wakker dat ze mijn terugvlucht veranderen :p
En als je je vlucht opzoekt in de delta app? Als het een delta vlucht is met delta nummer hebbje grote kans dat je aan hun kant meer mag of kan zien.
Ik zou hey even terug moeten zoeken,maar laatst op vlucht vanuit de vs naar yyz met delta en daarna door met klm ( alles geboekt bij delta) werdt ik doorverwezen in de delta app naar klm om bv de stoel te kiezen wat daar ook gewoon netjes werkte.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Xandrios schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:16:
[...]

Onzin. Het is prima mogelijk om een low-cost strategie te implementeren en tegelijk waardevolle klanten te behouden (en/of groeien).

Ze proberen niet voor niets ancillary stuff te verkopen. Dát is uiteindelijk het doel: Zoveel mogelijk binnenhalen terwijl er met een zo klein mogelijke prijs gestunt kan worden.
Zou je een levensvatbaar model kunnen maken waarbij het ticket gratis is, maar je voor de rest voor alles bij moet betalen en je gedurende de vlucht elk half uur een reclameblok moet bekijken? :P
Als je nu al af en toe ticketprijzen van een paar euro langs ziet komen moet dat best uit kunnen zou ik denken.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04

PeaceNlove

Deugleuter

Daniel schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 07:56:
[...]

Zou je een levensvatbaar model kunnen maken waarbij het ticket gratis is, maar je voor de rest voor alles bij moet betalen en je gedurende de vlucht elk half uur een reclameblok moet bekijken? :P
Als je nu al af en toe ticketprijzen van een paar euro langs ziet komen moet dat best uit kunnen zou ik denken.
Nee, want je hebt er dan altijd figuren (zoals mijzelf) bijzitten die er dan een sport van maken daadwerkelijk gratis te gaan vliegen, niets te kopen en de oogjes dicht te doen voor de reclame. Als je daarvan dan te veel in je vliegtuig hebt zitten ga je snel failliet.

• Xandrios
Daniel schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 07:56:
[...]

In feite gebeurd dat al: Ryanair verliest nu al geld op een 9,99 euro ticket. Tóch maken ze overall winst: Door de verkoop van extra's en het feit dat een redelijk deel van de passagiers wél een hoge/normale ticketprijs betaald. Het verschil tussen een 9,99 euro en gratis ticket is niet zo groot als je kijkt naar de daadwerkelijke kosten van de vlucht/stoel.

Als Ryanair het zou toestaan dat het hele vliegtuig gevuld wordt met deze goedkope <10 euro (of gratis) tickets, dan wordt het een ander verhaal. Dan zullen ze inderdaad moeten voorkomen dat een groot deel van de pax enkel dat bedrag betaald. De enige manier om dan nog de verdiensten op te krikken is door de verkoop van extra's - die in dat geval eigenlijk bijna verplicht zullen moeten zijn om de vlucht enigszins rendabel te kunnen maken.

Reclame's leveren niet zo veel op (Dat weet jij waarschijnlijk al de beste ;)) als je hebt hebt over maar een paar views. En deels gebeurd dat al: Elke maatschappij heeft een magazine die door vrijwel elke pax wordt gelezen. Deze magazines staan zo bomvol met reclame's dat ik verwacht dat dit méér ruim de kosten dekt van de uitgave...en dan houden ze waarschijnlijk er nog wat aan over).

• ChiLLeR
[...]

Omgeboekt naar de eerst mogelijke vlucht en keuze daarin als we iets anders wilde

Netjes geregeld door KLM, kennissen ook vast in Londen, die hadden zelf hotel geregeld en werden de volgende dag via Londen->Edingborough->Amsterdam omgeboekt. Nooit geweten eigenlijk dat je hotel level vast zit aan je status.

>> Signature?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:10

Garyu

WW

[...]

Hoewel ik blij voor je ben dat KLM het goed heeft geregeld, is het natuurlijk wel wat anders of dit op LCY gebeurt waar FlyBE tig vluchten moet rechtbreien t.o.v. de enkele retourvlucht voor KLM. Ik heb hetzelfde een paar maanden terug meegemaakt op München met Lufthansa. Normaalgesproken prima service, maar als door het weer vrijwel alle vluchten uitvallen kan je gewoon nog beter met FlyBE vliegen, de rij is een stuk korter en de service is beter. Dat zegt echter niks over de kwaliteit van service van Alitalita verder ;). Helaas mocht ik bij Lufthansa aansluiten. Ook met status duurde het lang, was er uiteindelijk in München geen hotel meer te vinden, en kon ik pas de volgende dag om 15:30 terugvliegen. :(

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:59

Bob Popcorn

Plop!

Op het moment heb ik 93 XP bij Flying Blue. Zonde als dit de 31e vervalt natuurlijk, dus ik zoek een manier om snel nog even wat XP er bij te krijgen, minimaal 7. Echter, dit jaar nog ff reizen gaat niet meer ivm werk van vriendin/vrij kort dag en de ticketprijzen zijn belachelijk atm.

Kan ik een Flying Blue American Express Silver aanvragen om zo in aanmerking te komen voor die 15 bonus XP's? Of krijg je die pas na een jaar? :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

• CyBeR
  • Niet online
Die krijg je bij je eerste rekening, maar die ga je waarschijnlijk pas volgend jaar krijgen. Ik denk dat de enige manier om 't te doen op deze korte termijn toch heen-en-weer vliegen is.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bob Popcorn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:03:
Op het moment heb ik 93 XP bij Flying Blue. Zonde als dit de 31e vervalt natuurlijk, dus ik zoek een manier om snel nog even wat XP er bij te krijgen, minimaal 7. Echter, dit jaar nog ff reizen gaat niet meer ivm werk van vriendin/vrij kort dag en de ticketprijzen zijn belachelijk atm.

Kan ik een Flying Blue American Express Silver aanvragen om zo in aanmerking te komen voor die 15 bonus XP's? Of krijg je die pas na een jaar? :p
Op zaterdag de 29e kun je nog voor 159 euro met KLM heen en weer naar Brussel, of op de 24e voor hetzelfde bedrag naar Madrid. Als je nu Silver zou halen zodat je volgend jaar voor Gold zou kunnen gaan valt het nog wel mee, als je nu al weet dat je waarschijnlijk op Silver blijft zou ik het niet doen. De waarde van Silver is best wel beperkt, ik zou er niet speciaal 200 piek voor uitgeven.

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Daniel schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:00:
[...]

Op zaterdag de 29e kun je nog voor 159 euro met KLM heen en weer naar Brussel, of op de 24e voor hetzelfde bedrag naar Madrid. Als je nu Silver zou halen zodat je volgend jaar voor Gold zou kunnen gaan valt het nog wel mee, als je nu al weet dat je waarschijnlijk op Silver blijft zou ik het niet doen. De waarde van Silver is best wel beperkt, ik zou er niet speciaal 200 piek voor uitgeven.
Precies, ik ga er écht geen 200 piek aan uitgeven, maar zo'n AMEX Silver is gratis O-) Daarnaast, op de 24e kan ik niet en de 29e zeker niet. :+

• PWM
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:10:
[...]

Precies, ik ga er écht geen 200 piek aan uitgeven, maar zo'n AMEX Silver is gratis O-) Daarnaast, op de 24e kan ik niet en de 29e zeker niet. :+
Het hangt er ook een beetje vanaf wat je volgend jaar van plan bent. Silver is natuurlijk niets waard. Maar, als je hem dit jaar haalt, betekent het dat je volgend jaar slechts 180XP nodig hebt voor Gold. Haal je dit jaar geen Silver, moet je 280XP halen.

Als je reisplannen niet heel anders worden en die 180XP teveel is, zou ik het ook niet doen.
Garyu schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:56:
[...]
Normaalgesproken prima service, maar als door het weer vrijwel alle vluchten uitvallen kan je gewoon nog beter met FlyBE vliegen, de rij is een stuk korter en de service is beter.
Hij kreeg vanochtend een mailtje van FlyBe met de mededeling dat doordat de vlucht geannuleerd is, FlyBe het originele ticketbedrag van 70,- terugstort en dat daarmee de kous af is :p Dus, geen vergoeding voor hotel en geen omboeking naar de andere vlucht.

En dat terwijl hij dus al een dag in Londen was gebleven om te wachten op die vervangende vlucht. Hij gaat nu met de trein terug. Op eigen kosten. En dan maar kijken wat de reisverzekering doet.

En, nee, FlyBE mag dit natuurlijk niet doen. Maar goed, ga jij er vele vele uren in stoppen en eventueel juridische hulp inschakelen? Nee, en dat weten zij ook wel.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 18-12-2018 10:55 ]

Verwijderd

Welke stoel moet je kiezen in de KLM 787? Is de raamzijde echt zo krap voor de schouders?

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:56:
Welke stoel moet je kiezen in de KLM 787? Is de raamzijde echt zo krap voor de schouders?
Ja, dit heb ik eerder van een collega ook gehoord. Erg krap vooral als je wat groter bent dan gemiddeld. Zonde van zo'n mooi groot toestel.

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-01 23:13
Vorige week kwam ik op ATL bij de incheck-balie - "Ah, meneer <Kaasdipje>, welkom."

Blijkt dat ze daar camera's gebruiken met gezichtsherkenning. Ik vlieg regelmatig via ATL, maar dit was de eerste keer dat ik dit zag. Ook bij het boarden werd hier gebruik van gemaakt. Je moest nog wel je paspoort laten zien, zodat ze zeker wisten dat je hem mee had.

Gewoonlijk vlieg ik DUS -> ATL -> MEM, daar heb ik dit nog niet eerder bij gezien.

• Hmmbob
Kaasdipje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:54:
Vorige week kwam ik op ATL bij de incheck-balie - "Ah, meneer <Kaasdipje>, welkom."

Blijkt dat ze daar camera's gebruiken met gezichtsherkenning. Ik vlieg regelmatig via ATL, maar dit was de eerste keer dat ik dit zag. Ook bij het boarden werd hier gebruik van gemaakt. Je moest nog wel je paspoort laten zien, zodat ze zeker wisten dat je hem mee had.

Gewoonlijk vlieg ik DUS -> ATL -> MEM, daar heb ik dit nog niet eerder bij gezien.
Delta gebruikt dat in Terminal F, voor alle Skyteam passagiers. Zie de achtergrond op https://news.delta.com/de...rst-biometric-terminal-us

Sometimes you need to plan for coincidence

• PWM
  • Niet online
Zo, dat Privium kan ook lekker de * krijgen.

Stonden op Privium P1 aangezien we 1 dag weg zouden zijn. Door de vertraging is dat totaal 2 dagen + 2 uur geworden.

Dan krijg je dus een boete van 100,- bij het uitrijden. Voor die 2 uur.

Die regel is ingesteld om misbruik te voorkomen. Maar dit is overmacht. Ook parkeer ik 20x per jaar op die P1 voor 75,- per keer. Maar ze doen er niks mee en melden dat je dat bij de luchtvaartmaatschappij moet claimen. Dat ga ik wel proberen, maar ik kan mij voorstellen dat die even met hun vinger tegen hun voorhoofd wijzen. We gaan zien, maar slechte slechte service.

• Hmmbob
PWM schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:11:
Zo, dat Privium kan ook lekker de * krijgen.

Stonden op Privium P1 aangezien we 1 dag weg zouden zijn. Door de vertraging is dat totaal 2 dagen + 2 uur geworden.

Dan krijg je dus een boete van 100,- bij het uitrijden. Voor die 2 uur.

Die regel is ingesteld om misbruik te voorkomen. Maar dit is overmacht. Ook parkeer ik 20x per jaar op die P1 voor 75,- per keer. Maar ze doen er niks mee en melden dat je dat bij de luchtvaartmaatschappij moet claimen. Dat ga ik wel proberen, maar ik kan mij voorstellen dat die even met hun vinger tegen hun voorhoofd wijzen. We gaan zien, maar slechte slechte service.
Oh, dat zou ik nogmaals bij Privium neerleggen met alle reserveringsbevestigingen etc. Kan me niet voorstellen dat ze dat niet met coulance oplossen.

Sometimes you need to plan for coincidence

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:36

JK

Een keertje TUI gebruikt om van AMS naar Florida (SFB) te komen en terug van SFB via MIA naar AMS. Normaal pakken we vaak United en dan vliegen we via een United hub. Dit is toch best relaxt (wel met Comfort stoelen), ook al ben je een half uur langer onderweg van vliegveld naar accommodatie, we komen wel uren eerder aan en hebben zo nog iets aan de reisdag.

Overigens op de heenweg naar de USA totaal geen vragen gehad over het inpakken van de koffer, wie de reis betaald had etc. etc. heel apart, dat hoort nog steeds toch? Ik reis 1 a 2x per jaar naar de VS, eerste keer dat het nodig was. Afgelopen mei nog wel.

Jammer dat op de terugweg naar AMS ze vlak na het ontbijt, bij de ochtendgloren even fijn bij de 787 de ramen maximaal blinderen en de override inschakelen, zodat je niet zelf even uit het raam mag kijken. Heb daar direct over geklaagd bij cabinepersoneel, maar die deden er geen fluit meer mee. Dat is juist het mooiste na een nachtvlucht, de kleuren aan de horizon. Heb het nog wel aan TUI later gemeld, maar die doen er natuurlijk geen fluit mee. Of het nu een foutje was of standaard procedure.. ik weet het niet. Weet wel dat ik het erg vervelend vind dat ze dingen als raamblindering kunnen overrulen. Ik bepaal graag zelf of ik naar buiten wil kijken of niet. Uiteindelijk na een uur was de boel weer vrijgegeven, maar toen werd ongeveer ook de landing ingezet.

Het eten op de heenweg was prima te eten. Waar ik bij United al misselijk van de lucht kan worden na die maaltijden al vele malen te hebben gegeten, ging alles er bij TUI toch wel heel gemakkelijk in. Terugweg helaas ietsje minder dan heen... misschien heb ik toch een te Nederlandse smaak. :+
Al met al is de vlucht met TUI mij beter bevallen, dan gedacht. Laatste keer dat ik met TUI vloog is 5,5 jaar terug naar Cancun. Dat was niet in een 787.

[ Voor 7% gewijzigd door JK op 18-12-2018 14:46 ]

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
matthewk schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:00:
[...]

Ja, op een volle tank geraakt ie niet in Amsterdam vanuit brussel denk ik.

En inderdaad, het is een 737 of een Embraer 190. Blijft belachelijk voor AMS -> Brussel. Kies ik Maastricht dan stuurt ie me wel netjes met de bus, voor een dikke meerprijs :p
Was vroeger een vlucht van Amsterdam naar Afrika met een tussenstop in Brussel, je kon toen ook (beperkte plaatsen) van Amsterdam naar Brussel vliegen met die vlucht. Ik weet het exact type niet meer maar het was een van de grotere jongens met 4 motoren. Kreeg in Brussel de nodige fuel en catering (anders was hij te zwaar om zo snel na take off terug te landen)

Blijkbaar was die lijn Amsterdam Brussel populair genoeg voor KLM om een permante en rechstreekse verbinding te voorzien. Een Embraer 190 is daar ideaal voor, dat zijn toestellen die uitblinken in city to city vluchten en ook ingezet kunnen worden voor verdere Europese steden, retourtje Barcelona bijvoorbeeld. Propellor vluchten zijn economisch niet intressant in Europa, die hebben meer nut op meer afgelegen plaatsen met lagere passagiersaantallen.

Of dat het milieu technisch verantwoord is om van Amsterdam naar Brussel te vliegen is een ander verhaal.

Verwijderd

JK schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:43:
Jammer dat op de terugweg naar AMS ze vlak na het ontbijt, bij de ochtendgloren even fijn bij de 787 de ramen maximaal blinderen en de override inschakelen, zodat je niet zelf even uit het raam mag kijken. Heb daar direct over geklaagd bij cabinepersoneel, maar die deden er geen fluit meer mee. Dat is juist het mooiste na een nachtvlucht, de kleuren aan de horizon. Heb het nog wel aan TUI later gemeld, maar die doen er natuurlijk geen fluit mee. Of het nu een foutje was of standaard procedure.. ik weet het niet. Weet wel dat ik het erg vervelend vind dat ze dingen als raamblindering kunnen overrulen. Ik bepaal graag zelf of ik naar buiten wil kijken of niet. Uiteindelijk na een uur was de boel weer vrijgegeven, maar toen werd ongeveer ook de landing ingezet.
Dat is wat mij betreft het grootste voordeel van de 787. Er is er altijd wel eentje die het hele vliegtuig verlicht in de gesimuleerde nacht en zo de hele cabine wakker maakt.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
JK schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:43:
Overigens op de heenweg naar de USA totaal geen vragen gehad over het inpakken van de koffer, wie de reis betaald had etc. etc. heel apart, dat hoort nog steeds toch? Ik reis 1 a 2x per jaar naar de VS, eerste keer dat het nodig was. Afgelopen mei nog wel.
Dat is alleen bij Amerikaanse carriers, zie bv. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52246477
Als ik het goed begrijp, stoppen die interviews per 1 januari 2019, zie https://beveiligingnieuws...profilers-door-apparatuur en https://www.parool.nl/bin...ligers-schiphol~a4604759/

• CyBeR
  • Niet online
Air France doet dat om de een of andere reden ook; KLM niet. Dunno hoe dat zit.

Pagina: 1 ... 65 ... 262 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2