Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 63 ... 264 Laatste
Acties:

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:25
Juist, die 'search' engine zocht ik idd, de week erna ben ook al in Milaan op Linate dus dan zie ik Malpensa ook eens. Ga eens checken, dit is misschien wel de beste optie.

>> Signature?

• RubenMa_
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2025
Kenzi schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 03:19:
[...]

Hierboven staat het al uitgelegd. Maar het moet dus wel A -> B (China) -> C zijn. Je kan dus bijvoorbeeld Amsterdam - Shanghai - Hong Kong doen.

Ook moet het een directe vlucht zijn binnen China. Dus geen Amsterdam - Beijing - Shanghai bijvoorbeeld.

Alleen voor Hainan heb je geen 3rd country nodig voor een VOA sinds deze zomer.

Je kan het hier checken: http://app.www.gov.cn/gov...freetransit/pc/index.html
Hartelijk dank!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:38
Volgend jaar gaan we met 8 personen naar de VS voor een bruiloft.
bruiloft is op 5 september en we willen reizen tussen 9 augustus en 9 september. Wat is de beste manier om hier goedkope tickets voor te scoren?

route wordt dan ongeveer:
Amsterdam --> New York
Chicago --> Salt lake city (of Las vegas)
Salt lake city --> Amsterdam

We zijn dus redelijk flexibel qua data, maar wat is de beste manier. bij skyscanner kan ik bijvoorbeeld wel een prijsalarm instellen maar omdat het niet een 'simpel' retourtje is zijn hier ontzettend veel mogelijkheden voor qua data.
Doet KLM nog aan groepskorting?

don't mind me

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Groepen is vanaf 10 personen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ChiLLeR schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:23:
Amex Gold card heb ik al een tijdje, had KLM al even een berichtje gestuurd maar coulance zit er niet echt in. Vrijdag even die black friday deals checken misschien dat het dan nog goedkoper kan, en inderdaad Gold status is wel meer waard dan een keer €100 lappen. Gisteren al even kort gezocht naar een vlucht heen & weer op dezelfde dag voor €100 maar dat is toch nog niet zo eenvoudig :D
Bijvoorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8kW6m2O.png

Voor de echte €99 same-day dit jaar nog ben je denk ik nét te laat maar voor twee tientjes meer is 't nog prima te doen en dat is 't ook nog makkelijk waard.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 21-11-2018 11:59 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:46

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Pindakaas schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:19:
bruiloft is op 5 september en we willen reizen tussen 9 augustus en 9 september. Wat is de beste manier om hier goedkope tickets voor te scoren?

Amsterdam --> New York

We zijn dus redelijk flexibel qua data, maar wat is de beste manier. bij skyscanner kan ik bijvoorbeeld wel een prijsalarm instellen maar omdat het niet een 'simpel' retourtje is zijn hier ontzettend veel mogelijkheden voor qua data.
je kan hiermee beginnen te spelen
https://www.google.com/fl...9;c:EUR;e:1;sd:1;t:f;tt:m

daarna kan je nog rondkijken via OTA's maar heb je in ieder geval een idee.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Krijg je ook XP als je met de trein van Ams naar Brussel gaat. Anders kun je met Garuda voor 135 euro ‘business class’ naar Brussel. Daar een dagje doen en gewoon lekker met de trein terug voor 30 XP.

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49

Grouchy

meep meep

Pindakaas schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:19:

Amsterdam --> New York

Je hebt wat open jaws. Zou even checken of het goedkoper is om om de TATL vluchten op één ticket te boeken en de domestic vlucht op een apart ticket.
Hou er wel rekening mee dat google flights wat beperkingen heeft, het heeft bijvoorbeeld geen toegang heeft tot de prijzen van Southwest.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-01 17:19
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:02:
Krijg je ook XP als je met de trein van Ams naar Brussel gaat. Anders kun je met Garuda voor 135 euro ‘business class’ naar Brussel. Daar een dagje doen en gewoon lekker met de trein terug voor 30 XP.
Waar vind je zoiets?

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Denk dat je iig een KL vluchtnummer & KLM e-ticket moet hebben.

Flying Blue

Een bijkomend voordeel, naast de lagere prijs, is het verdienen van extra XP’s. De treinreis heeft namelijk gewoon een KLM vluchtnummer en is niet uitgesloten van het verdienen van XP. Zo verdien je per enkele reis 5 XP extra.

https://insideflyer.nl/kl...nuit-belgie-zo-werkt-het/

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 21-11-2018 14:10 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• ChiLLeR
Alleen is dat alleen geldig als je vanaf Brussel met de trein naar Schiphol gaat om daar op een vlucht te stappen. (Althans zo lees ik het).

>> Signature?

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

ChiLLeR schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:09:
[...]

Alleen is dat alleen geldig als je vanaf Brussel met de trein naar Schiphol gaat om daar op een vlucht te stappen. (Althans zo lees ik het).
Ik weet zeker dat die optie werkt.
Het is voor mij heel veel voordeliger om Antwerpen-Amsterdam-Shanghai te doen dan direct Amsterdam-Shanghai.
Ja je krijgt iets minder punten voor de hele vlucht maar in prijs scheelt het een boel.
Waarschijnlijk om mensen de trein in te krijgen en mensen vanuit BE af te snoepen van Brussel airport.
Op het tracject Antwerpen-Amsterdam krijg je minimale punten. Dus zal vanuit Brussel ook zo wel werken. Ik heb dan wel altijd aansluitend een vlucht. Dus nog niet getest of dit ook werkt met enkel een trein ticket.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• CyBeR
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:09:
[...]

Neuh andersom werkt ook.

Ik heb nog nooit gehoord van de trein kunnen nemen zonder aansluitende vlucht maar als je 't geticket krijgt zie ik niet waarom je er geen XP voor zou krijgen. KLM's systemen zien dat gewoon als een "vlucht".

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Hou ons niet langer in spanning: waar vind je deze tickets? Als er een KL of AF vluchtnummer aan hangt, zie ik niet waarom het niet zou werken. Ik heb in het verleden altijd netjes level miles gekregen voor de Accesrail/Thalys segmenten van Brussel en Antwerpen naar Amsterdam v.v., gekoppeld aan een intercontinentaal ticket.

Als dit kan, ga ik even bij vrienden in Brussel langs als proefkonijn. Zo goedkoop vind je nergens anders 30XP. ITA Matrix en de Garuda website geven niet thuis. O-)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De gewone internationale trein heeft geen KLM-vluchtnummer vzw - en de Thalys kan je ook niet apart bij KLM boeken, daar dient een vlucht bij te zitten?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Tim_R schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:54:
[...]

Hou ons niet langer in spanning: waar vind je deze tickets? Als er een KL of AF vluchtnummer aan hangt, zie ik niet waarom het niet zou werken. Ik heb in het verleden altijd netjes level miles gekregen voor de Accesrail/Thalys segmenten van Brussel en Antwerpen naar Amsterdam v.v., gekoppeld aan een intercontinentaal ticket.

Als dit kan, ga ik even bij vrienden in Brussel langs als proefkonijn. Zo goedkoop vind je nergens anders 30XP. ITA Matrix en de Garuda website geven niet thuis. O-)
Ik zou wel willen, maar waar er gisteren KLM Cityhopper vluchtnummers aan hingen zijn het nu treinnummers geworden. Net alsof iemand meeleest hier :o

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:29:
[...]

Gaat het ook, gegarandeerd. Toen ik donderdag van KLM naar FlyBE werd overgezet ging het natuurlijk ook helemaal mis. Maar 1 belletje lost het wel altijd op.
Kreeg net belletje. Was van de 13.20 KLM overgezet naar de FlyBE 13.25 vanuit BHX. Krijg 10.000 miles compensatie aangeboden. Daar maken we verder dan ook maar geen punt meer van :)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-01 06:51
Praktisch vraagstuk: in februari wil ik met mijn vrouw naar de VS; in principe AMS-DEN, en dan terug LAS-AMS. Aansluitend aan een week toeren heeft zij een congres in LAS; ik keer zelf eerder terug. We zoeken dus dezelfde heenvlucht, terug boeit het minder. Dat is nog opvallend lastig... Ik krijg heen alleen opties te zien over Atlanta en SLC, de vlucht van mijn vrouw gaan dan over Detroit of Toronto (even als voorbeeld). Zijn er tips om dat wat te stroomlijnen?

(verder valt me op dat vandaag de prijzen opeens een paar honderd euro oplaag gaan. Black Friday effect denk ik?)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Grouchy

Grouchy

meep meep

ijdod schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:29:
Praktisch vraagstuk: in februari wil ik met mijn vrouw naar de VS; in principe AMS-DEN, en dan terug LAS-AMS. Aansluitend aan een week toeren heeft zij een congres in LAS; ik keer zelf eerder terug. We zoeken dus dezelfde heenvlucht, terug boeit het minder. Dat is nog opvallend lastig... Ik krijg heen alleen opties te zien over Atlanta en SLC, de vlucht van mijn vrouw gaan dan over Detroit of Toronto (even als voorbeeld). Zijn er tips om dat wat te stroomlijnen?

(verder valt me op dat vandaag de prijzen opeens een paar honderd euro oplaag gaan. Black Friday effect denk ik?)
Klinkt als Skyteam hubs. Geen idee waar je zoekt, met ITA Matrix, Google flights kan je het een en ander instellen of gewoon bij een Delta krijg je gewoon al de opties naar gelang wat je instelt.

Over dat Black-friday effect. Skyteam heeft momenteel el cheapo vluchten vanaf BRU/LUX naar de US, Maagdeneilanden, Cancun enzovoort (Eco rond de 300-400 EUR, Business 1400-1500EUR)

https://www.flynous.com/k...t-all-flights/#more-19116

Oneworld & * Alliance heeft dan weer vanaf AMS el cheapo vluchten naar Noord-Amerika en de Maagdeneilanden (Eco rond de 300-400 EUR, Business 1400-1500EUR)

https://www.flynous.com/c...irgin-islands/#more-38280

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-01 06:51
Thanks. Was in eerste instantie met cheaptickets aan het zoeken. Bij google zie ik in minder mate hetzelfde (maar die is ook meteen 2x zo duur.) Maar goed, we zoeken verder. Is inmiddels gelukt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-01 21:20
Ik heb voor mijn moeder een ticket gevonden van LHR naar ZQN (Queenstown). Dit is een luchthaven in het zuiden van het "zuider-eiland" van Nieuw Zeeland.

De reden waarom via London;
- Singapore Airlines
- Slechts €800
- Slechts 27-28 uur (zowel heen als terug) [goedkoopste ticket van AMS-ZQN binnen 32u is €1500
- Van AMS naar AKL binnen 32 uur is €1080

Nu kan ze voor ongeveer €100 - €120 naar LHR retour vliegen, met 23kg bagage (van DUS of AMS).
Dit is een van de opties.

Andere optie is weekendje Londen samen met mijn pa. Hierbij kunnen ze heen vanaf Eindhoven vliegen en dan naar Londen Luthon en terug vliegt ze dan wel op AMS of DUS.

Iemand anders nog goede ideeën om te doen?

• CyBeR
  • Niet online
Met self-connecten (dwz aansluitende vluchten boeken op aparte tickets) moet je vrij enorme hoeveelheden tijd tussen de vluchten laten voor het geval je vertraagd raakt; in tegenstelling tot als alles op 1 ticket staat, hoef je er dan niet op te rekenen dat je in een dergelijk geval omgeboekt wordt. Voor zoiets als AMS-LHR moet je minimaal 4 uur rekenen.

Vergeet dat niet mee te rekenen in je berekening van hoeveel tijd 't kost. Vergeet ook niet dat een last-minute AMS-LHR in het geval je zélf te laat bent of een LHR-AMS in het geval je vlucht naar LHR vertraagd is, je ook een lieve duit gaat kosten, en dat het verschil tussen 1080 en 920 euro vrij klein is.

• DJustin
Ik ben mij er van bewust. Die 1080 is nog steeds "slechts" naar Auckland. Doorvliegen naar ZQN is toch wel weer 2 uur doorvliegen en kost ook weer wat. Dan heb je daar het probleem van het "self-connecten".

Daarom heb ik gekozen voor het "self-connecten" in de buurt van Nederland. Terugweg ga ik gewoon strak plannen. Als ze "strand" in Londen is dat overkomelijk. Heenweg ga ik weinig risico lopen.

Ik zag dat er een directe pendel bus is van Londen Luten naar Londen Heathrow voor €15 Pound. Ik ga er nog eventjes over nadenken. Ze vertrekt om 22:05 vanuit Londen, dus het zijn geen vervelende tijden.

Verwijderd

Welke data gaat het over?

• DJustin
Het gaat om:
18 februari tot 18 Maart 2019 met een flexibiliteit van +/- 10 dagen.

AMS - ZQN

Eisen:
- Snelle vlucht (geen uren op luchthavens)
- Geen landingen op Chinees grondgebied
- Flexibiliteit op aankomst haven maar ook van vertrek haven. Wonen in het oosten van het land.

Verwijderd

AMS-DOH-AKL-ZQN in 31 uur
ZQN-MEL-DOH-AMS in 34 uur

Voor rond de 1100 euro met Qatar Airlines

• DJustin
€300 duurder, maar alle aansluitingen zijn gegarandeerd.
Je hebt hem ook met 33 uur terug voor dezelfde prijs. Ik ga overleggen en even praten. Kijken of €200 gemak het waard is voor ze.

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-01 12:23

mambo No5

Bad Apple?

Is de route Lhr - Lax - Akl - Zqn evt een optie met Anz? Kan afaik op 1 ticket, maar moet je echter wel Esta voor hebben dunkt me. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DJustin schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:07:
€300 duurder, maar alle aansluitingen zijn gegarandeerd.
Je hebt hem ook met 33 uur terug voor dezelfde prijs. Ik ga overleggen en even praten. Kijken of €200 gemak het waard is voor ze.
Gemoedsrust is onbetaalbaar.

Verwijderd

Self-connecten zou ik zelf nooit vooraf een lange, dure vlucht doen. Erna heb ik wel met enige regelmaat gedaan zowel in Thailand als op de Filipijnen. Dan stap je op een budgetvlucht over en is de schade beperkt mocht je hem missen aangezien er zat betaalbare alternatieven zijn.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:31

Garyu

WW

Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:29:
Self-connecten zou ik zelf nooit vooraf een lange, dure vlucht doen. Erna heb ik wel met enige regelmaat gedaan zowel in Thailand als op de Filipijnen. Dan stap je op een budgetvlucht over en is de schade beperkt mocht je hem missen aangezien er zat betaalbare alternatieven zijn.
Ligt er aan hoe belangrijk het is om op tijd aan te komen en of je eventueel je reisplannen flexibel kan veranderen en het niet erg vindt om een dagje extra op een tussenstop te blijven en daar sightseeing te doen of zo. Dan zou ik het zeker wel riskeren. Of genoeg tijd voor een overstap plannen zodat er sowieso een of meerdere nachten tussen zit.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als er frases zoals 'mijn ouders' in zo'n vraag voorkomen dan is marge extra belangrijk. Dat suggereert namelijk heel sterk dat het geen ervaren vliegers zijn, en als je kind dan wat routes in mekaar puzzelt voor jou geeft me dat als reisprofessional geen vertrouwen als de bestemming wat kleiner/lastiger te bereiken is.

Nu is NZ geen derdewereldland, dat helpt al een stuk. Maar je wil onderweg ook niet vast komen te zitten of moeten improviseren (of dat - nog erger - door iemand in Europa moeten laten doen terwijl jij in Azië of Oceanië vastzit). Als blanke westerling heb je al een enorm privilege doordat je heel wat landen visumvrij binnenmag of er zo mag transiteren, maar een gemiste aansluiting door aparte tickets kan heel zuur worden als het verkeerd loopt op de verkeerde plek.

Als puntje bij paaltje komt moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken natuurlijk.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb dat van de zomer gedaan, en ik heb expres een paar pauzes ingelast (in TPE en in AKL). Ik zou minimaal een overnachting inlassen tussen de AKL en de ZQN vlucht, het is namelijk een heel erg lange vlucht naat AKL.

Voor mensen met wat vliegangst, de aanvliegroute naar ZQN is erg mooi zo tussen de bergen door, maar ook beangstigend dichtbij die bergen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 24-11-2018 13:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 20:04
gambieter schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:16:
Ik heb dat van de zomer gedaan, en ik heb expres een paar pauzes ingelast (in TPE en in AKL). Ik zou minimaal een overnachting inlassen tussen de AKL en de ZQN vlucht, het is namelijk een heel erg lange vlucht naat AKL.

Voor mensen met wat vliegangst, de aanvliegroute naar ZQN is erg mooi zo tussen de bergen door, maar ook beangstigend dichtbij die bergen ;)
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. :)
Het hangt af van de overstap tijd, maar normaal gesproken zou ik liever een extra dag om bij te komen inplannen op de eindbestemming, dan om uit te rusten voor een laatste vluchtje van 2 uur(?). Je moet toch weer pendelen met je bagage tussen het vliegveld en het hotel, wat ook veel tijd en energie kost.
Amex Gold card heb ik al een tijdje, had KLM al even een berichtje gestuurd maar coulance zit er niet echt in. Vrijdag even die black friday deals checken misschien dat het dan nog goedkoper kan, en inderdaad Gold status is wel meer waard dan een keer €100 lappen. Gisteren al even kort gezocht naar een vlucht heen & weer op dezelfde dag voor €100 maar dat is toch nog niet zo eenvoudig :D
Stom dat ik er zo laat achter kom, ik had namelijk verwacht dat ik bij lange na niet in de buurt zou komen dit jaar anders had ik wel een vlucht anders geboekt.

edit: de blue / black friday deals zijn alleen voor vluchten vanaf 1 januari.
Zonde dat ze niet meer zo coulant zijn, maar heb het idee dat je via de telefoon meer voor elkaar krijgt dan dat je een berichtje stuurt. Dat valt altijd nog te proberen. Vooral even benadrukken hoeveel je van plan bent te gaan vliegen volgend jaar. ;)

Als je gaat vliegen: Berlijn en Kopenhagen zijn prima te doen op zaterdag 8 of 15 december voor 100-110 euro :P

[ Voor 27% gewijzigd door P.K. op 25-11-2018 10:38 ]

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 22:49

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Stom dat ik er zo laat achter kom, ik had namelijk verwacht dat ik bij lange na niet in de buurt zou komen dit jaar anders had ik wel een vlucht anders geboekt.

edit: de blue / black friday deals zijn alleen voor vluchten vanaf 1 januari.
Ik ga denk ik op de 15e nog even een retourtje Milaan doen. Sta op 99XP en vind het toch zonde om dan niet naar Silver te gaan, al zijn de voordelen beperkt.

Momenteel is AMEX FB Platinum het eerste jaar met 50% korting (€300 p/j). Ik heb nu AMEX FB Gold, dus kan voor €130 30XP extra krijgen. Is dat de moeite waard? Ik denk dat ik op z'n best Silver status kan behouden, ik vlieg regelmatig maar niet genoeg om makkelijk naar Gold te gaan.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

SayWhatAgain! schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:19:
[...]

Ik ga denk ik op de 15e nog even een retourtje Milaan doen. Sta op 99XP en vind het toch zonde om dan niet naar Silver te gaan, al zijn de voordelen beperkt.

Momenteel is AMEX FB Platinum het eerste jaar met 50% korting (€300 p/j). Ik heb nu Gold, dus kan voor €130 30XP extra krijgen. Is dat de moeite waard? Ik denk dat ik op z'n best Silver status kan behouden, ik vlieg regelmatig maar niet genoeg om makkelijk naar Gold te gaan.
Had FB niet een zachte landing? Zoiets als je minder dan 180 XP behaalt om Gold te blijven, dan wordt je Silver.

• ChiLLeR
[...]

Momenteel is AMEX FB Platinum het eerste jaar met 50% korting (€300 p/j). Ik heb nu Gold, dus kan voor €130 30XP extra krijgen. Is dat de moeite waard? Ik denk dat ik op z'n best Silver status kan behouden, ik vlieg regelmatig maar niet genoeg om makkelijk naar Gold te gaan.
als je nu gold bent ga je sowieso eerst terug naar Silver ongeacht je behaalde Miles.

De kaart amex upgrade is nog best interessant idd! Toevallig gisteren toch tijdens inchecken een upgrade naar business kunnen kopen op AF vlucht AMS-CDG voor €120 daarmee precies genoeg punten erbij voor Gold.

>> Signature?

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Grouchy schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:49:
[...]

Had FB niet een zachte landing? Zoiets als je minder dan 180 XP behaalt om Gold te blijven, dan wordt je Silver.
Hmm, dat moet ik even uitzoeken dan.
ChiLLeR schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:25:
[...]
als je nu gold bent ga je sowieso eerst terug naar Silver ongeacht je behaalde Miles.

De kaart amex upgrade is nog best interessant idd! Toevallig gisteren toch tijdens inchecken een upgrade naar business kunnen kopen op AF vlucht AMS-CDG voor €120 daarmee precies genoeg punten erbij voor Gold.
Ik ben nu nog even niks, nou ja explorer dan. Ik heb even verduidelijkt dat ik AMEX FB Gold heb, niet de elite status Gold van FB.

• ChiLLeR
SayWhatAgain! schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:33:
[...]

Hmm, dat moet ik even uitzoeken dan.

[...]

Ik ben nu nog even niks, nou ja explorer dan. Ik heb even verduidelijkt dat ik AMEX FB Gold heb, niet de elite status Gold van FB.
Ah, ok, voor silver zou ik niet teveel moeite doen. De benefits daarvan zijn eigenlijk alleen extra bagage en op Amsterdam business class inchecken. Handig hoor als je het hebt maar ik zou er geen vlucht extra voor doen.

Je kan dan beter net niet Silver halen want dan neem je de XP mee naar volgend jaar zodat je dan sneller Silver haalt. Of geld dat niet bij XP als ‘explorer’?

>> Signature?

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

ChiLLeR schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:41:
[...]
Ah, ok, voor silver zou ik niet teveel moeite doen. De benefits daarvan zijn eigenlijk alleen extra bagage en op Amsterdam business class inchecken. Handig hoor als je het hebt maar ik zou er geen vlucht extra voor doen.

Je kan dan beter net niet Silver halen want dan neem je de XP mee naar volgend jaar zodat je dan sneller Silver haalt. Of geld dat niet bij XP als ‘explorer’?
Voor zover ik weet gaat je teller terug naar 0 als je geen elite status hebt. Vandaar dat ik het anders zonde van de 99XP vind.

• CyBeR
  • Niet online
XP meenemen geldt idd alleen voor elites, en dan uiteraard alleen wat ze meer gehaald hebben dan nodig.

[ Voor 43% gewijzigd door CyBeR op 25-11-2018 15:34 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
PWM schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:29:
[...]

Gaat het ook, gegarandeerd. Toen ik donderdad van KLM naar FlyBE werd overgezet ging het natuurlijk ook helemaal mis. Maar 1 belletje lost het wel altijd op.
Miles zijn inderdaad niet toegevoegd. Maar, stuurde zojuist een mailtje naar Flying Blue en binnen een uur al reactie & de juiste miles bijgeschreven. Das niet slecht!
ChiLLeR schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:25:
Toevallig gisteren toch tijdens inchecken een upgrade naar business kunnen kopen op AF vlucht AMS-CDG voor €120 daarmee precies genoeg punten erbij voor Gold.
Je hebt extra XP's gekregen bij een check-in upgrade naar business? Dat hoort niet. Mag ik vragen of dat een online check-in upgade was, of op het vliegveld?

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Volgens mij krijg je op upgrades geen xp
Zou dat even goed nakijken, dacht ik ook een keer, maar toen ik klm belde, om te vragen waarom ik zo weinig xp gekregen had, zeiden ze dus dat alleen originele ticket telt voor de xp.
Miles krijg je wel naar wat je uitgeeft.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:25
Net terug van vakantie naar Thailand. Retourtje naar Bangkok vanaf Schiphol met Eva Air (rechtstreeks) gedaan. Aanrader. Afgaande op ervaringen van andere backpackers zelfs beter dan KLM.

Verwijderd

Dat verbaast met niet. Ze zijn de zo’n beetje de laatste die met de 777 nog met 3-3-3 vliegt.

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-01 22:36

Erw

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:59:
Dat verbaast met niet. Ze zijn de zo’n beetje de laatste die met de 777 nog met 3-3-3 vliegt.
Word helaas binnenkort een 787

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22
ArjenIsM3 schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:59:
Net terug van vakantie naar Thailand. Retourtje naar Bangkok vanaf Schiphol met Eva Air (rechtstreeks) gedaan. Aanrader. Afgaande op ervaringen van andere backpackers zelfs beter dan KLM.
Dat kan ik bevestigen! Zou eerder EVA in eco vliegen dan KLM in Economy Comfort..
Bredere stoelen, meer lengte, beter eten en drinken en dikkere dekens.

American Express vraagbaak

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Er zijn er gelukkig nog een paar met 3-3-3; iirc United (alleen Int'l), Virgin Atlantic, Virgin Australia, Delta, El Al, Garuda, en geloof ook Air India, Turkish airlines en Japan Airlines

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Virgin Atlantic heeft geen 777s :p

March of the Eagles

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Oops ja VA, Virgin Australia

[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 25-11-2018 22:10 ]

• Techno Overlord
  • Laatst online: 00:27

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Nog iets meer dan 3 weken en dan vlieg ik voor 5 weken naar Australië. Ik heb gister een Nintendo Switch gekocht met wat games zodat ik de lange vlucht goed doorkom. Ik heb op YouTube gekeken naar een review van de Airbus A380-800 vlucht van Emirates en dat ziet er goed uit. Ik vlieg ook met hen. Kan niet wachten!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• ChiLLeR
Xandrios schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:18:
[...]

Miles zijn inderdaad niet toegevoegd. Maar, stuurde zojuist een mailtje naar Flying Blue en binnen een uur al reactie & de juiste miles bijgeschreven. Das niet slecht!

[...]

Je hebt extra XP's gekregen bij een check-in upgrade naar business? Dat hoort niet. Mag ik vragen of dat een online check-in upgade was, of op het vliegveld?
Was een online check in upgrade. Oops, ik ging er eigenlijk vanuit dat ik dan de extra XP zou krijgen. Zonde van mijn 130€ als dat dus niet zo is.

>> Signature?

• Xandrios
Het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar officieel krijg je niet de business class miles bij zulk een upgrade. Helaas..

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

[...]
Momenteel is AMEX FB Platinum het eerste jaar met 50% korting (€300 p/j). Ik heb nu AMEX FB Gold, dus kan voor €130 30XP extra krijgen. Is dat de moeite waard? Ik denk dat ik op z'n best Silver status kan behouden, ik vlieg regelmatig maar niet genoeg om makkelijk naar Gold te gaan.
Net gebeld met AMEX, helaas geldt deze aanbieding alleen voor nieuwe klanten :|

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-01 16:16

Daniel

Kapitein NCC-1701
SayWhatAgain! schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:35:
[...]

Net gebeld met AMEX, helaas geldt deze aanbieding alleen voor nieuwe klanten :|
Dat geldt voor de prijs, niet voor de XP. Je kunt als je wil je kaart - als je minstens 6 maanden klant bent - upgraden naar Platinum, na 3 maanden krijg je dan de XP bijgeschreven. Vervolgens kun je de kaart weer downgraden naar Gold. Je mag elke 6 maanden upgraden.

Vroeger was het 3 en 3 maanden, sommige mensen deden daarmee elk jaar rondje silver -> gold -> platinum -> opzeggen -> silver etc. En elke keer XP binnentikken :P Kan helaas dus niet meer zo.

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Daniel schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:45:
[...]

Dat geldt voor de prijs, niet voor de XP. Je kunt als je wil je kaart - als je minstens 6 maanden klant bent - upgraden naar Platinum, na 3 maanden krijg je dan de XP bijgeschreven. Vervolgens kun je de kaart weer downgraden naar Gold. Je mag elke 6 maanden upgraden.
En dan corrigeren ze de XP niet? Betaal je dan 3 maanden platinum+9 maanden gold? De enige hassle lijkt me dan dat je elke keer fysiek van kaart/nummer wisselt. Het upgraden/downgraden kan vast via je online account.

[ Voor 4% gewijzigd door SayWhatAgain! op 26-11-2018 15:35 ]

• CyBeR
  • Niet online
Ik heb letterlijk nog nooit gehoord van XP (of vroeger miles/segments) die weggehaald worden.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-01 16:16

Daniel

Kapitein NCC-1701
SayWhatAgain! schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:34:
[...]

En dan corrigeren ze de XP niet? Betaal je dan 3 maanden platinum+9 maanden gold? De enige hassle lijkt me dan dat je elke keer fysiek van kaart/nummer wisselt. Het upgraden/downgraden kan vast via je online account.
Correct. Er is geen regel die zegt dat je een minimale periode de kaart moet houden om de XP te behouden. En sowieso heeft Amex/KLM er knap weinig belang bij om hier moeilijk over te doen, die XP's heb je alleen wat aan als je toch al vaste klant bent bij KLM en voor Amex ben je veel meer waard als je gewoon lekker blijft afrekenen met hun cc.

• PolarBear
  • Niet online
Gisteren geland op Schiphol D pier. Normaliter kan je vanuit de D pier direct recht doorlopen richting de grenscontrole. Nu omgeleid via de Schengen zone. Nog niet eerder meegemaakt deze detour.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afgelopen week naar Tenerife gevlogen met een kleine van 4 maanden. Ging echt super. Ze gaf geen schreeuw. Na landen veel gehoord "huh, zat zij aan boord, niet gehoord!".
Ik had een extra comfort seat geboekt zodat we daar de Maxi Cosi op konden plaatsen. Uiteindelijk zat ze veel op schoot, maar zo'n extra seat is wel handig voor al je zooi, jassen, vesten etc.
Heenweg kregen we netjes DAA (deliver at aircraft) tags op de kinderwagen dus die lag al klaar onderaan de trap met uitstappen op TFS.
Terugweg ging wat lastiger. Gate 34 (een gate heel achteraf) op TFS heeft namelijk (als enige gate?) geen lift dus ik heb me een ongeluk lopen sjouwen om al de zooi bij het vliegtuig te krijgen. Stond ook geen personeel paraat ofzo... De dame bij de balie gaaf helaas ook maar 1 DAA-tag, terwijl de kinderwagen uit 2 delen bestaat. Ze weigerde om een extra tag te geven, dus dat vond het personeel bij de gate ook al erg raar, waar ik dus wel de 2e tag kreeg. Minpuntjes dus voor TFS.
Terug op NRN stond helaas de kinderwagen niet gereed bij het vliegtuig terwijl er wel een DAA-tag op zat. Op zich geen probleem, maar we liepen uiteindelijk als laatste passagier bij de bagage belt weg, we hadden gelukkig geen haast.

Vooraf betalen bij parkeren NRN werkt trouwens super. Op kenteken inrijden en uitrijden, geen gehannes met kaartjes en betalen.

Al met al erg leuke vakantie gehad, en erg goed bevallen met de kleine meid. Ze vond het gewoon gezellig om de hele dag dicht bij papa en mama te zijn 8)

Verwijderd

O
PolarBear schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:28:
Gisteren geland op Schiphol D pier. Normaliter kan je vanuit de D pier direct recht doorlopen richting de grenscontrole. Nu omgeleid via de Schengen zone. Nog niet eerder meegemaakt deze detour.
Ochtend middag avond?

Misschien geen personeel dus een hal dicht.
Misschien wegens drukte in de hal even een omweg.
Misschien een ontruiming ivm aangetroffen goederen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2018 16:54 ]

• Xandrios
Daniel schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:49:
[...]
En sowieso heeft Amex/KLM er knap weinig belang bij om hier moeilijk over te doen, die XP's heb je alleen wat aan als je toch al vaste klant bent bij KLM
Dat is wellicht zo vanuit het perspectief van KLM, maar ik verwacht dat Amex flink moet betalen om de XP's te mogen bijschrijven. Dus als je 90XP vangt ipv 30, dan zal daar vast een prijskaartje aan hangen voor Amex..

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:53:
O

[...]

Ochtend middag avond?

Misschien geen personeel dus een hal dicht.
Misschien wegens drukte in de hal even een omweg.
Misschien een ontruiming ivm aangetroffen goederen.
Zal niet de drukte geweest zijn, was zondag eind van de middag uurtje of 16:00. Geen probleem verder maar had het niet eerder meegemaakt. Grappig genoeg ben ik nog nooit in de Schengen zone van Schiphol geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door PolarBear op 26-11-2018 22:54 ]

Verwijderd

@PolarBear

Drukte en personeel te kort zal het niet zijn geweest.

Maar waar kwam je vandaan.
En waar kwam je aan? D pier is vrij groot

De pier is natuurlijk shengen en niet shengen.
En als vertrek shengen was en aankomst niet shengen is het niet een probleem. ( Alleen een onterechte paspoort controle.

Maar een vlucht die van buiten shengen komt het shengen gebied insturen lijkt me toch een foutje.... Bv vanuit vertrek land heb je visa nodig..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2018 23:08 ]

• Xandrios
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2018 @ 23:06:
@PolarBear

En als vertrek shengen was en aankomst niet shengen is het niet een probleem.
Dat is wel degelijk een probleem. De passagiers zijn dan buiten Shengen, terwijl ze niet langs de KMAR zijn geweest.

Ik neem aan dat deze vlucht van buiten Shengen aankwam, maar dat de grenscontrole bij de D-pier gesloten was. Dus de mensen met een Shengen visa konden via de KMAR controle naar het Shengen gebied, en vanaf daar naar buiten. Diegene zonder Shengen visa moesten waarschijnlijk omlopen via een van de andere controleposten.

Verwijderd

@Xandrios

Exact. En kom je van buiten Schengen Schengen in?
Exact via een paspoort controle.

Je loopt langs de paspoortcontrole via de bagage hal. Of via eurofilter tussen de D en de C in. Dus geen probleem. Alleen de pax heeft een paspoort controle waar hij die normaal niet gehad had

Andersom heb je passagiers die die controle zouden moeten hebben, maar door een fout met de deur in Schengen eindigen. Dus in theorie kunnen door reizen binnen Europa terwijl ze nogmaals een visa of controle hadden moeten hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2018 15:11 ]

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:50:
[...]
Diegene zonder Shengen visa moesten waarschijnlijk omlopen via een van de andere controleposten.
:?

Je hebt sowieso een Schengen-visum (of vrijstelling daarvan) nodig om in Amsterdam door de paspoortcontrole te komen, ongeacht of dat die richting baggage claim is of richting het Schengen-deel van de terminal.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 27-11-2018 16:08 ]

• Hmmbob
  • Laatst online: 19:27
Mag ik vaststellen dat dit een beetje een nutteloze what-if discussie over een non-issue is?

Thanks.

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

@Hmmbob je hebt gelijk.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2018 16:47 ]

• PolarBear
  • Niet online
Xandrios schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:50:
[...]

Ik neem aan dat deze vlucht van buiten Shengen aankwam, maar dat de grenscontrole bij de D-pier gesloten was. Dus de mensen met een Shengen visa konden via de KMAR controle naar het Shengen gebied, en vanaf daar naar buiten. Diegene zonder Shengen visa moesten waarschijnlijk omlopen via een van de andere controleposten.
Klopt (hoewel het is echt Schengen met sch), ik kwam uit Londen. Heb wel vaker gehad dat de paspoortcontrole dicht was (en dan werd dooverwezen naar de paspoortcontrole bij de F / GH pier) maar nog nooit dat ik doorgeleid werd naar het Schengen filter.

• TheDirk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-07-2021
Met nog een aantal vluchten te gaan kom ik eind december op 98XP uit, bijna zilver.

Daarom heb ik, om de 100 te halen, twee vluchten geboekt met CSA (AMS-PRG & PRG-FCO). Kwam ook wel prima uit, daar met vriendin naar kerstmarkt etc. Tijdens het boeken werd geen boekingsklasse vermeld. Nu blijk ik echter boekingsklasse "S" te hebben, en op deze pagina https://www.flyingblue.co...ech-airlines/presentation wordt "S" niet vermeld.

Het gaat me niet om de miles, uitsluitend om de XP. Klopt mijn conclusie inderdaad, dat deze vlucht niets gaat helpen?

Zo niet, ik heb 7 januari weer een vlucht met Skyteam staan (FCO-TPE-DPS met China Airlines). Mijn eerste XP heb ik pas in mei 2018 gehaald. Schatten jullie dat er een kans is dat Flying Blue coulant de termijn met een paar dagen verlengt, of toch nog maar een XP-vlucht boeken? 8)7 Heel stom dit, ben dus pas in mei overgestapt naar SkyTeam, en als ik nu zilver haal schat ik rond de zomer te kunnen upgraden naar Gold. Anders gaat dat nog een stuk langer duren.

[ Voor 33% gewijzigd door TheDirk op 28-11-2018 15:27 ]

• CyBeR
  • Niet online
Op de site (en in de app) van KLM staat voor elke datum je de 100 XP gehaald moet hebben. IMO als je je account in mei aangemaakt hebt, dan heb je tot eind mei volgend jaar.

En CSA heeft idd non-earning booking classes.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 28-11-2018 15:28 ]

• TheDirk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-07-2021
CyBeR schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:27:
Op de site (en in de app) van KLM staat voor elke datum je de 100 XP gehaald moet hebben. IMO als je je account in mei aangemaakt hebt, dan heb je tot eind mei volgend jaar.

En CSA heeft idd non-earning booking classes.
Dank - bij mij staat er 31 december als deadline. Ik had al een account, alleen zonder er miles mee gespaard te hebben. Ga wel even bellen.

• hendrik12345678
TheDirk schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:21:
ben dus pas in mei overgestapt naar SkyTeam, en als ik nu zilver haal schat ik rond de zomer te kunnen upgraden naar Gold. Anders gaat dat nog een stuk langer duren.
Nadat je naar zilver gaat, gaat je teller op 0 en dan moet je om naar gold te gaan 180 xp halen

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

hendrik12345678 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:48:
[...]

Nadat je naar zilver gaat, gaat je teller op 0 en dan moet je om naar gold te gaan 180 xp halen
De teller gaat niet naar 0:
Wanneer u genoeg XP heeft om een level omhoog te gaan, wordt u meteen geüpgraded. De XP die nodig zijn voor de upgrade, worden van uw saldo afgetrokken. Bent u Elite (Silver, Gold of Platinum) en heeft u nog resterende XP? Dan gaan die gewoon mee naar de nieuwe kwalificatieperiode. Na de upgrade begint de periode van 12 maanden opnieuw.
Bron

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-01 16:21
Wat is volgens jullie een goed plekje in KLM WBC upper deck 747? Ik heb nu 79K met de hoop dat de stoel naast mij leeg blijft.

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:11
Leetness schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:52:
Wat is volgens jullie een goed plekje in KLM WBC upper deck 747? Ik heb nu 79K met de hoop dat de stoel naast mij leeg blijft.
Goede keus, 2x gezeten en als er niemand naast je zit is die plek super relaxed en privé. En ernaast blijft vaak leeg, want Seatguru zegt dat je last hebt van de galley (wat niet zo is) en automatische stoel assignment gaat van voor naar achter.

In ieder geval het beste plekje bovenin, en wat mij betreft ook beter dan de neus. En in een 747 hoor je natuurlijk sowieso bovenin te zitten :P

• hendrik12345678
SayWhatAgain! schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:56:
[...]

De teller gaat niet naar 0:

[...]

Bron
Als je er 100 haalt, ga je naar zilver, en begin je weer op nul.
Of als je er boven komt, trekken ze er 100 xp af. En hou je de rest over om naar gold te gaan

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

hendrik12345678 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:00:
[...]

Als je er 100 haalt, ga je naar zilver, en begin je weer op nul.
Of als je er boven komt, trekken ze er 100 xp af. En hou je de rest over om naar gold te gaan
Juist, omdat hij nu op 98 staat gaat 'ie met een vlucht sowieso boven 100XP uitkomen, als die vluchten XP opleveren natuurlijk.

• CyBeR
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:59:
[...]

Juist, omdat hij nu op 98 staat gaat 'ie met een vlucht sowieso boven 100XP uitkomen, als die vluchten XP opleveren natuurlijk.
1 Binnenlandse vlucht in Y: 2 XP. Past precies :P

• ChiLLeR
ChiLLeR schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:21:
[...]
Was een online check in upgrade. Oops, ik ging er eigenlijk vanuit dat ik dan de extra XP zou krijgen. Zonde van mijn 130€ als dat dus niet zo is.
En dit is er bij geschreven :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dtmJCLJs446n6Q86p6UDFs4B/full.jpg

>> Signature?

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

CyBeR schreef op donderdag 29 november 2018 @ 00:32:
[...]

1 Binnenlandse vlucht in Y: 2 XP. Past precies :P
Haha ja, maar vindt maar eens een qualifying binnenlandse vlucht :P

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-01 15:53

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat, krijg je geen XP in de bus van Maastricht naar Schiphol? :+

Signatures zijn voor boomers.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-01 12:17

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 08:28:
[...]

Komende woensdag met KLM naar Abu Dhabi, Airbus A330-300. Kleine 600 euro per persoon.

Ik vond Economy in de Boeing 777-300ER van AF al krap dus ik ben benieuwd :X
De A330 is me erg goed bevallen, veel meer beenruimte dan in de 777!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Hah. Bij TAP portugal geboekt voor een retour Dusseldorf, ben ik toegewezen @ business class. :+

Geen idee of het iets met mijn vorige reis van / naar brazillie te maken had.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

Ik wil mijn vriendin verassen met een last minute tripje, morgen tot en met zondag omdat ze zaterdag niet hoeft te werken en we dus onverwacht 3 dagen aaneengesloten vrij hebben.
Dus een vluchtje naar Praag of Londen of Berlijn of wat dan ook. Maar de hell op google, weet iemand een goede site om zoiets te kunnen zoeken (als in kunnen sorteren op vertrekdatum en reisduur)? Ik kom er niet uit. Ik ben dus op zoek naar een package deal, losse vluchten en hotels boeken lukt me prima maar gezien we welicht morgenochtend vroeg vertrekken is het zelf samenstellen van een reis wat meer werk (waar wij even de energie niet voor hebben na het verlijden van onze hond). Lastminute.com geeft alleen reizen vanaf londen bij mij (en dat was toch een NL startup?) en de rest vind JAN/FEB ook last minute....

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

www.vakantiedealz.nl, extreem onoverzichtelijk maar er staan echte aanbiedingen tussen.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2018 19:01 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:22

gws24

Thinking is hard!

@franssie https://www.expedia.nl/ misschien een optie

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Helaas. Na een maand of 8 rust, is het seizoen weer begonnen. Ochtendvlucht met 45 minuten vertraagd door wat lichte regen en wat wind, die de boel al redelijk kan omgooien in het volle luchtruim. Daardoor net begin van meeting gemist.

Terugvlucht net een uur vertraagd, zodat je nutteloos in de lounge hangt. Vanaf nu dus weer een paar maanden anders plannen voor intra-EU vluchten.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Weer wordt weer wat omstuimiger. Gisteren een leuk windje tijdens de landing op LBA (Leeds Bradford Airport) de hoogstgelegen airport van England. Dat heen en weer geslinger bij het aanvliegen in de lucht heb ik wel vaker meegemaakt, zeker op LBA. Maar ook na de touchdown was het nog lekker zwieperen op de baan met piepende/schuivende banden en flink naar rechts & links gedrukt worden in de Embraer RJ-190. Dat hoeft voor mij ook niet te vaak :X ;)
Vandaag weer terug met KLC, wel wat vertraging, gelukkig maar een minuut of 25.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

PWM schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:16:
Helaas. Na een maand of 8 rust, is het seizoen weer begonnen. Ochtendvlucht met 45 minuten vertraagd door wat lichte regen en wat wind, die de boel al redelijk kan omgooien in het volle luchtruim. Daardoor net begin van meeting gemist.

Terugvlucht net een uur vertraagd, zodat je nutteloos in de lounge hangt. Vanaf nu dus weer een paar maanden anders plannen voor intra-EU vluchten.
Ik was er al een beetje bang voor. Heb maandag 30 minuten overstap op Warschau, maar dat was de laatste mogelijkheid... Hopelijk is dat voldoende :)

No signature required.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:56:
Ik wil mijn vriendin verassen met een last minute tripje, morgen tot en met zondag omdat ze zaterdag niet hoeft te werken en we dus onverwacht 3 dagen aaneengesloten vrij hebben.
Dus een vluchtje naar Praag of Londen of Berlijn of wat dan ook. Maar de hell op google, weet iemand een goede site om zoiets te kunnen zoeken (als in kunnen sorteren op vertrekdatum en reisduur)? Ik kom er niet uit. Ik ben dus op zoek naar een package deal, losse vluchten en hotels boeken lukt me prima maar gezien we welicht morgenochtend vroeg vertrekken is het zelf samenstellen van een reis wat meer werk (waar wij even de energie niet voor hebben na het verlijden van onze hond). Lastminute.com geeft alleen reizen vanaf londen bij mij (en dat was toch een NL startup?) en de rest vind JAN/FEB ook last minute....
Misschien is het al gelukt, maar een combinatie van Google Flights + booking.com is ook zo gepiept ;) Wat mij betreft handiger dan een pakketreis zien te vinden die aan je eisen voldoet, want daar heb je vaak niet veel keuzes.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-01 14:06
M3rcury schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:23:
[...]

Ik was er al een beetje bang voor. Heb maandag 30 minuten overstap op Warschau, maar dat was de laatste mogelijkheid... Hopelijk is dat voldoende :)
Da's prima te doen als je een beetje doorloopt. Laatst MSQ - WAW - AMS gedaan, die overstap kostte me - inclusief paspoortcontrole, nieuwe securitycontrole en naar de gate lopen 20 minuten.

Als je geen paspoortcontrole hebt zal het minder zijn natuurlijk. Sowieso mag ik wel hopen dat het allemaal op 1 ticket is ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Nat-Water schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:56:
[...]

Da's prima te doen als je een beetje doorloopt. Laatst MSQ - WAW - AMS gedaan, die overstap kostte me - inclusief paspoortcontrole, nieuwe securitycontrole en naar de gate lopen 20 minuten.

Als je geen paspoortcontrole hebt zal het minder zijn natuurlijk. Sowieso mag ik wel hopen dat het allemaal op 1 ticket is ;)
Zeker op 1 ticket. Andere optie was via kopenhagen, maar dan wel op meerdere tickets.

Ik kom vanaf GDN, dus geen paspoort controle. En anders wordt het een avondje bier drinken in Warschau. Dat is ook geen straf :)

No signature required.

• franssie

franssie

Save the albatross

Cheesy schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:43:
[...]

Misschien is het al gelukt, maar een combinatie van Google Flights + booking.com is ook zo gepiept ;) Wat mij betreft handiger dan een pakketreis zien te vinden die aan je eisen voldoet, want daar heb je vaak niet veel keuzes.
@Cheesy zo heb ik het uiteindelijk niet gedaan maar de volgende keer doe ik dat wel weer, is was even te moe om twee schermen op te hebben om te boeken. Zelf doen is inderdaad goedkoper en flexibeler.

Maar hoe dan ook heb ik met mijn vriendin een heerlijk lang weekeinde Barcelona gehad, met zowaar een zeer goede terugvlucht vanavond (KL1676) met een top crew die erg belangstellend was (met name de purser). Helaas staan er geen namen meer bij maar vrouwen (en mannen natuurlijk) zoals zij maken dat je je echt welkom voelt aan boord. En zowaar was een stoelupgrade vanuit de app zelfs gelukt.
Een verdere upgrade naar business (van rij 5 naar rij 2 in een 737-700) voor EUR 99 per persoon was mij wat te gortig op een vluchtje van 2 uur :+

Wat mij opviel was de opmerking om niet je lader te vergeten in het stopcontact voor het landen maar die zitten er dacht ik niet in? Ach wel, misschien bedoelde ze je powerbank.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:16
franssie schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:46:
[...]

@Cheesy zo heb ik het uiteindelijk niet gedaan maar de volgende keer doe ik dat wel weer, is was even te moe om twee schermen op te hebben om te boeken. Zelf doen is inderdaad goedkoper en flexibeler.

Maar hoe dan ook heb ik met mijn vriendin een heerlijk lang weekeinde Barcelona gehad, met zowaar een zeer goede terugvlucht vanavond (KL1676) met een top crew die erg belangstellend was (met name de purser). Helaas staan er geen namen meer bij maar vrouwen (en mannen natuurlijk) zoals zij maken dat je je echt welkom voelt aan boord. En zowaar was een stoelupgrade vanuit de app zelfs gelukt.
Een verdere upgrade naar business (van rij 5 naar rij 2 in een 737-700) voor EUR 99 per persoon was mij wat te gortig op een vluchtje van 2 uur :+

Wat mij opviel was de opmerking om niet je lader te vergeten in het stopcontact voor het landen maar die zitten er dacht ik niet in? Ach wel, misschien bedoelde ze je powerbank.
Volgens seatguru heeft business wel ac power. Misschien dat ze dat bedoelden.

• franssie

franssie

Save the albatross

upclocker schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:52:
[...]
Volgens seatguru heeft business wel ac power. Misschien dat ze dat bedoelden.
Rij 5 is/kan business (afhankelijk van het gordijntje) maar misschien heb ik gewoon niet goed gekeken of meer waarschijnlijk wist ik niet waar te zoeken. Bij zo'n upgrade boek ik meestal D en E in de hoop dat niemand F wil zitten (en dat werkt vaak want wie betaalt er nu EUR 15 extra om naast iemand te zitten) maar dan mag vriendin bij het raampje en ik lig schuin vanaf het gangpad. Kan best zijn dat het bij haar wel ergens verstopt zat. Ik had niet op seatguru gekeken, anders had ik het even gevraagd.

edit:
Stroomvoorziening bij de stoel in onze Boeing 737-700, -800 en -900 toestellen
Het zou er dus inderdaad moeten zijn en tenzij het een verlengsnoer is dat ze terugrollen tot het gordijn :+ wist ik dus niet waar te zoeken ...

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 03-12-2018 00:23 ]

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op maandag 3 december 2018 @ 00:06:
[...]
wist ik dus niet waar te zoeken ...
Tussen de stoelen aan de voorkant van de stoel.

• Hmmbob
  • Laatst online: 19:27
CyBeR schreef op maandag 3 december 2018 @ 04:23:
[...]

Tussen de stoelen aan de voorkant van de stoel.
Op scheenbeen/kuit hoogte

Sometimes you need to plan for coincidence

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Weet iemand of je SkyPriority achteraf nog kan bijboeken? Lijkt erop van niet.

Een open jaw geboekt (op twee tickets, dus technisch is het eigenlijk niks :+ - heen op AF BlueBiz, terug op site KL BlueBiz), gare site van KLM geeft alleen goedkoopste tarief aan (handbagage, ...), terwijl je bij Air France netjes voor Flex-tarief kon kiezen incl. koffer en SkyPriority. Er zijn dus toch dingen die die Fransen beter doen :P.

[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 03-12-2018 07:49 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 264 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2