Helaas, als je internationaal aankomt, en tevens internationaal vertrekt, is het noodzakelijk om je bagage op te halen, en je door customs moet gaan.El Jefe schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:47:
Na de positive posts hierboven over het bezoeken van Taipei (en ik was toevallig er al naar aan het kijken), hierbij een relevante vraag:
Er worden momenteel goed geprijsde tickets aangeboden voor in het najaar naar Taipei, met Xiamen Air via (je verwacht het niet) Xiamen. Is het overstappen op Xiamen allemaal airside of zou je daar (zoals bijv. in de VS) ook nog de douane moeten passeren bij het overstappen (en bijv baggage ophalen en weer inchecken?).
Voor mij op zich geen probleem, enkel reis ik met iemand voor wie het verkrijgen van een (transit) visa voor China niet zo makkelijk is, dus het liefst zou ik er zeker van zijn dat overstappen allemaal airside blijft
Ik neem aan dat ik gewoon pech heb bij vertraging van de inkomende vlucht?
NOSIG
KLM vliegt met codeshare naar HCMC en Hanoi. Via Bangkok en Kuala Lumpur.Freee!! schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:57:
[...]
Bedankt, maar KLM vliegt niet naar Vietnam, had zelf al dit van Vietnam Airlines gevonden.
PWM schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:15:
Ik vertrek morgenochtend van Schiphol. Kom om 19.30 terug en vlieg om 21.00 weer weg. Die vlucht is op een ander ticket. Wel KLM.
Ik neem aan dat ik gewoon pech heb bij vertraging van de inkomende vlucht?
https://www.schiphol.nl/en/arrivals/flight/A20180319KL1336/
Hopelijk neemt hij dan niet toe.
* Garyu heeft de laatste weken regelmatig shuttle service op Frankfurt en München gehad vanwege vertraagde Lufthansa vluchten. Blijkbaar hebben de compensatieregelingen toch geholpen - anders had ik zeker mijn aansluiting gemist, maar zo'n taxi van vliegtuig naar vliegtuig gaat dan toch nog best wel snel
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
geen Porsche zoals bij delta somsGaryu schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:47:
Hopelijk je aansluiting ook vertraagd.
* Garyu heeft de laatste weken regelmatig shuttle service op Frankfurt en München gehad vanwege vertraagde Lufthansa vluchten. Blijkbaar hebben de compensatieregelingen toch geholpen - anders had ik zeker mijn aansluiting gemist, maar zo'n taxi van vliegtuig naar vliegtuig gaat dan toch nog best wel snel.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Of een batterij Audi A8's op Abu Dhabi
Ik ben Gold. Al een aantal jaar. Dus ook dit jaar gewoon Gold. Ik heb 37000 level miles die per 1 april omgezet worden in ~ 180 XP.
Betekent dat, dat ik per 1 april:
- Op 0 XP sta, opnieuw Gold heb gehaald en opnieuw moet kwalificeren (waarbij alles boven de 180XP binnen de komende 12 maanden blijft staan)
- Ik op 180XP sta en nog 8 of12 maanden heb op 120XP te halen voor Platinum. En als ik het niet haal, 180XP inlever en weer een poging krijg
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 19-03-2018 23:32 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
zover ik weet die, dat is ook waarom mensen een bepaalde status wilden halen voor 1 april,vanaf dat moment heb je ook 12 maanden om een nieuwe status te halen, mocht je bv op 1 mei platinum halen,dan heb je 12 maanden vanaf 1 mei om status te houden.PWM schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:31:
• Ik op 180XP sta en nog 8 of 12 maanden heb om 120XP te halen voor Platinum. En als ik het niet haal, 180XP inlever en weer een poging krijg
[/list]
maar dat is hoe ik alles begrijp
[ Voor 21% gewijzigd door mrsar op 20-03-2018 09:49 ]
Lijkt me niet? Zitten geen verboden voorwerpen in, zou niet weten wat er mis mee zou zijn. Hij moet misschien even los door de Xray omdat er metalen veertjes in zitten.Thijs8472 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:00:
Rare vraag maar heeft iemand ervaring met het meenemen van een mech tobo in de handbaggage, doen ze daar moeilijk over?
Nee.Thijs8472 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:00:
Rare vraag maar heeft iemand ervaring met het meenemen van een mech tobo in de handbaggage, doen ze daar moeilijk over?
Tenzij iets specifiek verboden is of 't is te groot mag alles mee in handbagage.
[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 20-03-2018 10:45 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik denk dat ik afgelopen jaar wel 40 uur in die BHX Aspire heb gezeten
Nee dusPWM schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:22:
Is een stroomstoring bij KLM een overmacht situatie?
dubbelUw compensatie
Ik maak de compensatie van EUR 600,- over naar het door u opgegeven bankrekeningnummer. Dit bedrag staat binnen drie weken bijgeschreven.
[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 20-03-2018 16:13 ]
Fijn, maar over laten stappen de eerste keer dat hij alleen vliegt, vind ik een stap te ver gaan. Vanaf FRA vliegt Vietnam Airlines rechtstreeks op HAN.bacardicoconut schreef op zondag 18 maart 2018 @ 23:13:
[...]
KLM vliegt met codeshare naar HCMC en Hanoi. Via Bangkok en Kuala Lumpur.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Dat het saai is, weegt mijn inziens niet op tegen de onvergetelijke ervaring. Daarbij zijn het nachtvluchten en kinderen kunnen vaak wel slapen.Garyu schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:09:
Onze dochter is de afgelopen twee jaar alleen gevlogen (dus met 7j en 8j). Echter ging het over een Europese vlucht van anderhalf uur. Dat is m.i. niet te vergelijken met intercontinentaal en zou ik mijn dochter ook met 9j denk ik nog niet "aandoen". Het ligt denk ik ook erg aan hoe (on)afhankelijk je kind zich redt onderweg. Er kan verder natuurlijk weinig gebeuren want ze zijn wel begeleid, maar ik kan me voorstellen dat een uur of tien alleen in een vliegtuig (of trein, of thuis, of whatever) voor een klein kind gewoon nog al saai is. Ik vind er zelf al niks aan, maar voor zo'n kind is het echt een halve eeuwigheid.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2018 18:45 ]
Hij heeft al ervaring met vliegen en tussen Amsterdam en Ha Noi via Hong Kong heeft hij een paar weken terug niet geslapen (daarna wel in de auto).Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:37:
[...]
Dat het saai is, weegt mijn inziens niet op tegen de onvergetelijke ervaring. Daarbij zijn het nachtvluchten en kinderen kunnen vaak wel slapen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Had via Skyscanner al uitgezocht dat prijs/tijdtechnisch gezien met BA het handigst is. AMS > LHR > LAX en terug LAX > LHR > AMS. Helaas een overstap van 1.5 uur en dat vind ik simpelweg te weinig om enigszins ontspannen te kunnen reizen. Kosten 550 euro.
Nu heb ik verder gekeken naar een losse retour AMS > LHR en LHR > LAX. Ook mogelijk met BA & Virgin, heb je heen een overstap van 4.5 uur en terug van 3 uur. Kosten 620 euro.
Maar met onze blauwe vrienden van KLM kost een (stressvrij en 3 uur kortere) retour 790 euro... Ik wil uiteraard enigszins relaxed op vakantie kunnen gaan en mezelf kennende gaat dat niet lukken als ik een overstap heb van 1.5 uur. Heeft iemand daar ervaring mee op Heathrow of dat enigszins haalbaar is?
De 2e optie is wat dat betreft iets relaxter maar ik denk dat ik maar het beste gewoon voor KLM kan gaan en dat beetje extra geld moet neerleggen voor a: een snellere vlucht en b: minder stress..
(De vliegtuigfreak in mij had overigens wel erg uitgekeken naar een 747 & A380 van BA maar nog even een blauwe reus van KLM meepikken is natuurlijk ook wel geinig
* Hmmbob heeft 3 jaar bij LA gewoond. Rechtstreekse vlucht kun je soms nog iets goedkoper vinden, maar niet vaak.
[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 20-03-2018 21:08 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Lekker voor de rechtstreekse vlucht gaan. In September heb je op de meeste dagen keuze uit 3 rechtstreekse vluchten, 2 uitgevoerd door KLM (747, 777) en een door Delta (A330).
Ben alleen niet zo fan van 10 breed en slim line stoelen op 10+ urende vluchten (KLM 777's).
Pas wel op de light/basic economy fares en hun restricties.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Goeie, dat maakt de ticket gelijk 900+..Grouchy schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:13:
Losse retours zou ik zoiezo niet doen zeker niet voor dat prijsverschil.
Lekker voor de rechtstreekse vlucht gaan. In September heb je op de meeste dagen keuze uit 3 rechtstreekse vluchten, 2 uitgevoerd door KLM (747, 777) en een door Delta (A330).
Ben alleen niet zo fan van 10 breed en slim line stoelen op 10+ urende vluchten (KLM 777's).
Pas wel op de light/basic economy fares en hun restricties.
** Voor de Light ticketoptie geldt geen inbegrepen ruimbagage voor vluchten die vertrekken op of na 10 april 2018 tussen de Verenigde Staten of Canada en de volgende landen: Frankrijk, Nederland, Italië, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk, België, Zweden, Denemarken, Finland, Noorwegen, Luxemburg, Slowakije, Estland, Letland en Litouwen.
Jammerlijk weer. Maar eens kijken of ik alles in een handbagagekoffer kan proppen dan.
Thanks voor de tips en comments! Gaat waarschijnlijk gewoon een rechtstreekse ticket worden.
Edit, verduidelijking: de economy van klm op Europa en KLC is dan wel weer oké
[ Voor 21% gewijzigd door _Christiaan_ op 20-03-2018 22:51 ]
NOSIG
Lees ook niet hele positieve dingen over KLM eigenlijk_Christiaan_ schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:48:
Ik zou lekker met de Delta A330 gaan. Vond de beenruimte echt fantastischDe economy van KLM zou ik liever uit de weg gaan als ik kon kiezen, tenzij die significant goedkoper is.
Heb nu nog een mogelijkheid gevonden met ruimere overstap. BA/American Airlines vlucht via LHR met heen een overstap van 3 uur en 20 minuten en terug 3 uur en 35 minuten. Kost 618 euro inclusief 1 stuk ruimbagage en de normale handbagage regels.
Vind het toch wel lastig worden. Verschil van 312 euro begint toch wel aardig groot te worden wat mij betreft.
[ Voor 4% gewijzigd door London op 20-03-2018 22:52 ]
Zou er alleen wel vanaf zien als het losse tickets zijn, tenzij je bereid bent risico te lopen. Heb dat 1x gedaan naar Chiang mai, en was effe vergeten dat het sneeuwde in SVO en dat het vliegtuig een paar keer ge deiced moest worden. Heb de overstap op bangkok uiteindelijk nog wel gehaald (vloog Ams SVO BKK Chiang mai, met de overstap op Bkk zelf los geboekt) maar het is gewoon niet chill.
NOSIG
9-9 t/m 19-9. Vlieg op 19-9 terug van Las Vegas naar Los Angeles.GlowMouse schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:02:
Welke dagen zijn het?
En de BA/AA optie is gewoon 1 ticket/boeking via BudgetAir.nl.
[ Voor 14% gewijzigd door London op 20-03-2018 23:03 ]
Is die vlucht al geboekt? Waarom niet direct terugvliegen vanaf Las Vegas?Apple schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:02:
[...]
Vlieg op 19-9 terug van Las Vegas naar Los Angeles.
[ Voor 11% gewijzigd door GlowMouse op 20-03-2018 23:04 ]
Nee, wil eerst de belangrijkste vlucht boeken voor ik die enkele vluchtjes binnen Amerika boek. Dat wordt niet zo'n probleem namelijk.
Voor een overstap in LHR van BA naar AA moet je wel van terminal 5 naar terminal 3, dat is met de bus en weer een paar keer door extra controle. Als het druk is ben je daar ook al gauw weer een uur mee bezig.Apple schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:52:
[...]
Heb nu nog een mogelijkheid gevonden met ruimere overstap. BA/American Airlines vlucht via LHR met heen een overstap van 3 uur en 20 minuten en terug 3 uur en 35 minuten. Kost 618 euro inclusief 1 stuk ruimbagage en de normale handbagage regels.
Ook krijg je bij AA een flinke ondervraging door security officers, omdat Amerikaanse maatschappijen dat verplicht zijn. BA en andere Europese maatschappijen niet. Dus als je graag ontspannen wilt reizen, is transfer tussen terminals + ondervraging misschien ook niet zo relaxed. Zou ik de BA en AA combi niet doen.
Kun je niet gewoon de 1,5 uur overstap met BA overwegen? Halen kun je hem altijd, en als er wat mis gaat zetten ze je op 1 van de vele andere Oneworld vluchten die dag naar LAX. 1,5 uur overstappen op LHR met BA (binnen terminal 5 dus) is prima te doen, zeker in september. (Ook dan wel een treintje van terminal 5A naar 5B of 5C, maar da's zo gebeurd).
[ Voor 3% gewijzigd door Evianon op 20-03-2018 23:06 ]
Waarom zou je op één dag eerst naar LA vliegen en daarna naar Amsterdam? Dit is dan toch een stuk beter? Omdat je van vluchtjes spreekt; ik zou LA-SF niet vliegen, maar met een huurauto of met de Coast Starlight doen als het voor vakantie is.Apple schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:04:
[...]
Nee, wil eerst de belangrijkste vlucht boeken voor ik die enkele vluchtjes binnen Amerika boek. Dat wordt niet zo'n probleem namelijk.
[ Voor 30% gewijzigd door GlowMouse op 20-03-2018 23:15 ]
open jaw (heen naar LAX , terug vanaf LAS) was wel weer goedkoper met klmApple schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:04:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door mrsar op 20-03-2018 23:14 ]
Omdat ik in de veronderstelling was dat een retour goedkoper zou zijn dan een ticket AMS > LAX en LAS > AMS. Maar ik zie nu dat je bij Skyscanner ook meerdere bestemmingen kan doen en dan kom je ook wel op prima prijzen uit, zelfs met KLMGlowMouse schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:10:
[...]
Waarom zou je op één dag eerst naar LA vliegen en daarna naar Amsterdam?
Waarom vlieg je niet direct van LAS naar huis? Of moet je per se via LAX?Apple schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:02:
[...]
9-9 t/m 19-9. Vlieg op 19-9 terug van Las Vegas naar Los Angeles.
En de BA/AA optie is gewoon 1 ticket/boeking via BudgetAir.nl.
Ik begrijp het ook niet helemaalGlowMouse schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:10:
[...]
Waarom zou je op één dag eerst naar LA vliegen en daarna naar Amsterdam? Dit is dan toch een stuk beter?
Dit is wat @Verwijderd in gedachte had, toch? Google Flights
ga in luchtvaart prijzen nergens van uitApple schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:13:
[...]
Omdat ik in de veronderstelling was dat een retour goedkoper zou zijn dan een ticket AMS > LAX en LAS > AMS. Maar ik zie nu dat je bij Skyscanner ook meerdere bestemmingen kan doen en dan kom je ook wel op prima prijzen uit, zelfs met KLM
ik vloog vorig jaar vanaf WAW (via AMS) naar china in business voor 400 euro minder dan een eco ticket vanaf AMS naar dezelfde chinese stad in precies hetzelfde vliegtuig vanaf AMS
[ Voor 24% gewijzigd door mrsar op 20-03-2018 23:21 ]
Ver te zoeken inderdaad, weet ook niet waarom ik zo dacht eigenlijk. Maar nu wordt het allemaal een stuk makkelijker natuurlijkmrsar schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:16:
[...]
ga in luchtvaart prijzen nergens van uitin logica zou een enkeltje goedkoper zijn dan een retour
ik vloog vorig jaar vanaf WAW (via AMS) naar china in business voor 400 euro minder dan een eco ticket vanaf AMS naar dezelfde chinese stad in precies hetzelfde vliegtuig vanaf AMSwat is de logica in dat
Thanks voor de opheldering.
En ja ik mis nogal wat edits omdat er snel gepost werd
hangt er vanaf hoeveel tijd je ervoor heb, de weg via Barstow vind ik redelijk saai, maar mocht de tioga road nog open zijn dan zeker met de autoApple schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:21:
[...]
Ver te zoeken inderdaad, weet ook niet waarom ik zo dacht eigenlijk. Maar nu wordt het allemaal een stuk makkelijker natuurlijkHeen gewoon AMS > LAX en terug inderdaad LAS > AMS.
Thanks voor de opheldering.
En ja ik mis nogal wat edits omdat er snel gepost werdIk twijfel nog of ik een auto huur voor LA > SF of inderdaad vliegen, maar dat beslis ik de komende weken nog wel.
Over het algemeen is terugvliegen vanuit een andere luchthaven niet duurder, of meer, het terugvliegen vanuit dezelfde luchthaven is niet noodzakelijkerwijs goedkoper. Losse enkeltjes zijn wel vrijwel altijd duurder, en stopovers drijven doorgaans ook de prijs op.Apple schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:13:
[...]
Omdat ik in de veronderstelling was dat een retour goedkoper zou zijn dan een ticket AMS > LAX en LAS > AMS. Maar ik zie nu dat je bij Skyscanner ook meerdere bestemmingen kan doen en dan kom je ook wel op prima prijzen uit, zelfs met KLM
Het prijsbeleid is doorzichtig noch logisch, dus het loont de moeite om elke optie te bestuderen. Afhankelijk van vulgraad van het toestel, promoties, concurrentie etc. kunnen prijzen per dag en per stoel verschillend zijn.
Zo is het op jouw data goedkoper om terug te vliegen vanuit Las Vegas via LAX, dan met exacte dezelfde vluchten direct vanuit LAX terug te gaan
Ik ben deze zomer in dezelfde hoek en vlieg waarschijnlijk AMS-DTW-SEA-HNL-LAX-SLC-AMS - dus terug uit Salt Lake City, simpelweg omdat dit de voordeligste rechtstreekse optie is. Simpeler vluchten (AMS-LAX-HNL-LAX-AMS bijvoorbeeld) zijn dubbel zo duur.
3 minuten met de metro, 6x per uur. Maar je moet inderdaad weer door de security en met 1,5 uur zou ik dat ook krap vinden.Evianon schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:05:
[...]
Voor een overstap in LHR van BA naar AA moet je wel van terminal 5 naar terminal 3, dat is met de bus en weer een paar keer door extra controle. Als het druk is ben je daar ook al gauw weer een uur mee bezig.
Signatures zijn voor boomers.
Denk dat airside blijven en met de bus uiteindelijk wel sneller is. Scheelt ook weer paspoortcontrole. Eigenlijk een keer uitproberen met 2 mensen, 1 landside en 1 airside transferMaasluip schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:36:
[...]
3 minuten met de metro, 6x per uur. Maar je moet inderdaad weer door de security en met 1,5 uur zou ik dat ook krap vinden.
Mensen klagen vaak dat het ver lopen is op Schiphol, maar zo'n groot vliegveld in 1 terminal is toch eigenijk wel een enorme luxe.
Grootste voordeel van 1 grote terminal zoals Schiphol en SIN vind ik dat je heel nauwkeurig kan bepalen hoelaat je bij de gate bent. DXB met z'n suffe treintje is altijd maar weer de vraag hoever t is met de trein en wanneer die komt en hoever je dan nog moet lopen.Evianon schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:53:
[...]
Denk dat airside blijven en met de bus uiteindelijk wel sneller is. Scheelt ook weer paspoortcontrole. Eigenlijk een keer uitproberen met 2 mensen, 1 landside en 1 airside transfer![]()
Mensen klagen vaak dat het ver lopen is op Schiphol, maar zo'n groot vliegveld in 1 terminal is toch eigenijk wel een enorme luxe.
Blijf je airside als je met de bus gaat? Dat is toch ook gewoon een publieke bus?Evianon schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:53:
[...]
Denk dat airside blijven en met de bus uiteindelijk wel sneller is. Scheelt ook weer paspoortcontrole. Eigenlijk een keer uitproberen met 2 mensen, 1 landside en 1 airside transfer
Het is toch geen bus die je van gate (of vliegtuig) naar gate brengt?
Signatures zijn voor boomers.
Heen rechtstreeks met KLM (de ochtendvlucht want ik wilde gewoon heel erg graag nog een keer in een 747 vliegen van KLM) en terug van LAS naar ATL (transfer van 3.5 uur) en dan van ATL naar AMS met KLM.
Kosten 678 euro dus ook dat valt alleszins mee. Dank voor alle comments allen!
DXB vind ik juist wel meevallen. Als je helemaal aan het einde van A zit is het wel crimineel ver lopen naar die trein, maar dat treintje rijdt wel vaak en is niet zo lang onderweg. Dit dan wel als je binnen T3 blijft, als je aankomt bij T1 kan wel wel flink lang duren.Brilsmurfffje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:11:
Grootste voordeel van 1 grote terminal zoals Schiphol en SIN vind ik dat je heel nauwkeurig kan bepalen hoelaat je bij de gate bent. DXB met z'n suffe treintje is altijd maar weer de vraag hoever t is met de trein en wanneer die komt en hoever je dan nog moet lopen.
Lastigste is bij transfers dat je nog een keer door bagagecheck gaat en dat kan als er net een paar van die A380's tegelijk zijn aangekomen knap lang duren voor Economy-passagiers.
[ Voor 5% gewijzigd door Daniel op 21-03-2018 09:47 ]
Ja, je blijft airside. De bus gaat van terminal 3 naar 5 en vice versa.Maasluip schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:16:
[...]
Blijf je airside als je met de bus gaat? Dat is toch ook gewoon een publieke bus?
Het is toch geen bus die je van gate (of vliegtuig) naar gate brengt?
muc- china
edit : en voor een groot gedeelte alweer weg, kijken of ze aangehouden worden
[ Voor 52% gewijzigd door mrsar op 21-03-2018 13:20 ]
Inderdaad, en naar andere terminals. Het is wel 15-20 minuten de reis van terminal naar terminal. Door de security moet je sowieso als je op LHR overstapt, dat is mij de laatste keren qua tijd eigenlijk altijd meegevallen. Mocht je BA-BA (of andere OneWorld aanbieders) overstappen kan je altijd nog gefasttracked worden Ik denk dat je op Schiphol, zeker als je niet bekend bent, ook makkelijk 20 minuten onderweg kan zijn om van gate naar gate te lopen.oohh schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:53:
[...]
Ja, je blijft airside. De bus gaat van terminal 3 naar 5 en vice versa.
[video]
Als ik Google Flights gebruik en een return flight van Amsterdam naar Singapore probeer te boeken dan vind ik onder de <S$3500 genoeg vluchten. Wil ik een vlucht vanaf Singapore naar Amsterdam boeken kosten ze ineens S$5000+.
Zelfde voor KLM, business van Amsterdam naar Singapore vanaf €1800, omgedraaid vanaf Singapore is het ineens €4000.
https://goo.gl/flights/cdH5T
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Dat is inderdaad een betere optie (DXBChief schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:36:
Enkele vlucht? Emirates met overstap op DBX heeft normaliter scherpste prijs op die route
https://goo.gl/flights/LttqY
Let op: op sommige dagen maakt de vlucht SIN - DBX een stop in Colombo!
Via jakarta met Garuda indonesia? Mooie businessclass en goede service.Martijn19 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 06:18:
Heeft iemand nog tips om vanuit Singapore terug naar Nederland te vliegen in business class in de zomer?
Als ik Google Flights gebruik en een return flight van Amsterdam naar Singapore probeer te boeken dan vind ik onder de <S$3500 genoeg vluchten. Wil ik een vlucht vanaf Singapore naar Amsterdam boeken kosten ze ineens S$5000+.
Zelfde voor KLM, business van Amsterdam naar Singapore vanaf €1800, omgedraaid vanaf Singapore is het ineens €4000.
Edit: Garuda vliegt vanaf Jakarta via Singapore voor een fuel stop, dus nevermind
[ Voor 6% gewijzigd door iRobert op 22-03-2018 08:14 ]
Weet niet of het nog kan maar vroeger kon je in Singapore opstappen, vaak genoeg gebruik van gemaakt.bacardicoconut schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:12:
[...]
Via jakarta met Garuda indonesia? Mooie businessclass en goede service.
Edit: Garuda vliegt vanaf Jakarta via Singapore voor een fuel stop, dus nevermind
Afgelopen jaar nog wel, op de terugweg daar gestopt en er kwamen toch echt nieuwe mensen vanuit Singapore bij.Brilsmurfffje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:01:
[...]
Weet niet of het nog kan maar vroeger kon je in Singapore opstappen, vaak genoeg gebruik van gemaakt.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Garuda is ook €4000 retour vanaf Singapore.bacardicoconut schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:12:
[...]
Via jakarta met Garuda indonesia? Mooie businessclass en goede service.
Vanaf Amsterdam slechts een beetje goedkoper: €3200. Niet zo'n groot verschil als KLM.
Heb helaas niet goed miles om twee volledige business class tickets te kopen (voor mij en m'n vriendin). 275,000 miles nu gespaard op m'n Citibank creditcard.
Dat wil niet zeggen dat je ticket kan kopen met vertrekplaats Jakarta en dan in SIN opstapt. Het kan zijn dat SA ze moeilijk doen alla KLM waar bv ticket BRU-AMS-X goedkoper is dan AMS-X maar je verplicht wordt om in BRU op te stappen.Metalfreak schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:50:
[...]
Afgelopen jaar nog wel, op de terugweg daar gestopt en er kwamen toch echt nieuwe mensen vanuit Singapore bij.
De mensen die in SIN er bij kopen hebben wrs de ticket SIN-AMS gekocht met Garuda.
Dat snap ik, maar dat was toch ook de vraag, of lees ik nu verkeerd?Chief schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:51:
[...]
Dat wil niet zeggen dat je ticket kan kopen met vertrekplaats Jakarta en dan in SIN opstapt. Het kan zijn dat SA ze moeilijk doen alla KLM waar bv ticket BRU-AMS-X goedkoper is dan AMS-X maar je verplicht wordt om in BRU op te stappen.
De mensen die in SIN er bij kopen hebben wrs de ticket SIN-AMS gekocht met Garuda.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Het is natuurlijk een beetje onzinnig om eerst naar Jakarta te vliegen vanaf Singapore en dan via singapore weer naar Amsterdam op de heenreis. Hoewel het wel voordeliger is.
Woensdag 25 Juli vertrekken vanaf Jakarta, via Singapore en Woensdag 8 Augustus weer terug kost je circa 1850 euro.
Ging het niet om de startbaan op CGK die de MTOW van de 777-300ER van Garuda niet kon aankon?bacardicoconut schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:01:
Van Amsterdam naar Jakarta vliegt Garuda rechtstreeks. Alleen van Jakarta vliegen ze via Singapore ivm brandstoftekort anders. (correct me if i am wrong)
Op internet lees ik wel dat er nu rechtstreekse vluchten zijn tussen CGK en LHR. Dus schijnbaar is het opgelost?
Kan nog steeds. Garuda heeft de rechten om passagiers te vervoeren tussen Singapore en Amsterdam.Brilsmurfffje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:01:
Weet niet of het nog kan maar vroeger kon je in Singapore opstappen, vaak genoeg gebruik van gemaakt.
(Net zoals ze dat ook mochten tussen Amsterdam en London Gatwick)
Garuda vliegt zesmaal per week naar Amsterdam, 3 van de 6 vluchten stoppen in Singapore, overige 3 non-stop naar Amsterdam.bacardicoconut schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:01:
Van Amsterdam naar Jakarta vliegt Garuda rechtstreeks. Alleen van Jakarta vliegen ze via Singapore ivm brandstoftekort anders. (correct me if i am wrong)
Niet vanwege brandstoftekort maar zoals @oohh al aangeeft; de slechte baan in Jakarta die de volgeladen 777-300ER's niet aankon. (aangezien deze toestellen de grootste wieldruk hebben van alle toestellen)
De baan werd opgeknapt en dit lijkt nu inderdaad compleet. Alle vluchten naar London gaan sinds 31 oktober 2017 non-stop. Naar Amsterdam vloog Garuda altijd al non-stop sinds ze de 777 introduceerden op deze route, maar hebben ze juist later de stop in Singapore ingesteld vanwege die baan in Jakarta.
Dat Garuda nu nog steeds 3 van de 6 vluchten naar Amsterdam via Singapore vliegt zal meer met economische zaken te hebben; bijv. omzet van pax uit Singapore, cargo, yields etc.
Naar welk programma kun je transferren? Ik dacht dat een enkeltje regio 1-3 (Singapore en omstreken) naar Europa 85k KrisFlyer miles was in business als je een saver award kunt vinden.Martijn19 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:41:
[...]
Garuda is ook €4000 retour vanaf Singapore.
Vanaf Amsterdam slechts een beetje goedkoper: €3200. Niet zo'n groot verschil als KLM.
Heb helaas niet goed miles om twee volledige business class tickets te kopen (voor mij en m'n vriendin). 275,000 miles nu gespaard op m'n Citibank creditcard.
Laagste wat ik zo snel kan vinden is met LOT via Warschau voor S$3500 pp. Met Jet Airways via Delhi of Mumbai komt op ongeveer S$4000.Martijn19 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 06:18:
Heeft iemand nog tips om vanuit Singapore terug naar Nederland te vliegen in business class in de zomer?
Die wisselende tarieven komen overigens veel vaker voor. AMS-DXB is business 2100 euro pp. Andersom is bijna 16.000 AED wat neerkomt op een whopping 3500 piek. Emirates heeft graag mensen náár hun hub toe, in plaats van ervandaan.
Komende twee weken een aantal vluchten geboekt maar prijzen bij KLM via onze tussenpersoon waren soms het dubbele van wat we bij bijvoorbeeld BA betalen en dan zit ik nog business class ook ipv economy.
Jammer van de QF danwel XP.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Gelukkig een auto kunnen lenen om haar op te pikken, want de laatste trein gaan we niet meer halen.
Geen slechte deal
Virussen? Scan ze hier!
Kan alleen weinig ervaringen vinden over die airport.
Bij Transavia krijg je dan gewoon te horen dat je niet moet zeiken omdat je lekker op vakantie gaat en zij de langste dienst moeten werken die er te krijgen is bij de maatschappij (rugleuning bleek niet rechtop staan).wildhagen schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:35:
Soms helpt het om voet bij stuk te houden als een maatschappij je van boord wil trappen omdat er bijvoorbeeld een defecte stoel, overboeking oid is: Vrouw vliegt niet en krijgt 10.000 dollar van United Airlines
Geen slechte deal
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Op Twitter werd wel opgemerkt dat die madam in de PR werkt, en United graag de aandacht afgeleid wilde hebben van hun "dode hond in bagagebak" debacle. Dus zou Fake News kunnen zijnwildhagen schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:35:
Soms helpt het om voet bij stuk te houden als een maatschappij je van boord wil trappen omdat er bijvoorbeeld een defecte stoel, overboeking oid is: Vrouw vliegt niet en krijgt 10.000 dollar van United Airlines
Geen slechte deal
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Daarnaast altijd oppassen met hoelang de vouchers geldig zijn, en voor hoeveel vluchten je ze mag gebruiken
Als jij denkt dat KLM maar zozo is dan heb je nog geen verhalen over BA gehoord denk ik_Christiaan_ schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:00:
Prima deal imo, zou dat lekker doen. Is toch mooi €312 verdiend in een paar uurtjes overstaptijd. Heb geen ervaring met BA en AA maar veel minder dan KLM ica kan het niet zijn toch?
Zij concurreren op prijs. Als dat jouw enige criterium is is dat geen probleem. Aanraden zou ik het niet doen. Van eigen klanten hoor ik voorlopig geen klachten maar als je leest hoe ze met hun klanten (en hygiëne in hun toestellen) omgaan... Eigen ervaringen hier met hun 'helpdesk' zijn ook om te huilen. Stunttarieven die je voor drie uur kan vastzetten, wil je het ticket vastleggen dan gaat het ineens gigantisch de hoogte in - op dezelfde dag.
Ze doen heel hard hun best om Ryanair in te halen wat respect voor hun klanten betreft.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Geen ervaring met het vliegveld zelf, maar met de trein ben je vanaf daar inderdaad zo in Tokyo. En overigens, vanaf Narita ben je ook een klein uur bezig naar Tokyo Station. Haneda ligt het meest gunstig.Kenzi schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 11:44:
Iemand hier toevallig ervaring met Shizuoka Airport(FSZ) in Japan? Prijzen zijn stuk goedkoper dan Narita of Haneda en met de bullettrain zit je toch redelijk snel in Tokyo.
Kan alleen weinig ervaringen vinden over die airport.
Bij BA is het ook gewoon hun strategie. Economy is een product waarbij je lowcost service en kosten krijgt. Wil je meer kan je premium economy, business of first class vliegen waar ze ook in gaan investeren in het hardproduct.Borromini schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:05:
[...]
Als jij denkt dat KLM maar zozo is dan heb je nog geen verhalen over BA gehoord denk ik
Zij concurreren op prijs. Als dat jouw enige criterium is is dat geen probleem. Aanraden zou ik het niet doen. Van eigen klanten hoor ik voorlopig geen klachten maar als je leest hoe ze met hun klanten (en hygiëne in hun toestellen) omgaan... Eigen ervaringen hier met hun 'helpdesk' zijn ook om te huilen. Stunttarieven die je voor drie uur kan vastzetten, wil je het ticket vastleggen dan gaat het ineens gigantisch de hoogte in - op dezelfde dag.
Ze doen heel hard hun best om Ryanair in te halen wat respect voor hun klanten betreft.
KLM profileert zich naar mijn idee nog steeds als een traditionele flagcarrier met bijbehorende service, maar kan dat eigenlijk ook niet meer altijd waarmaken.
Uiteindelijk is het een onomkeerbare beweging in de luchtvaart economy wordt alleen nog maar als lowcost/lowservice uitgevoerd. De meeste mensen kijken alleen naar prijs.
Verwijderd
Een veilingsysteem zou beter zijn. De afkoop loopt op tot iemand druktGlowMouse schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:05:
Het voelt een beetje raar om één iemand uit het vliegtuig te pikken en telkens een hoger bedrag te bieden tot diegene toehapt. Zoals het zou moeten gaan is dat elke passagier kan toehappen, en dat iemand hapt lang voordat er 10.000 dollar wordt geboden.
Daarnaast altijd oppassen met hoelang de vouchers geldig zijn, en voor hoeveel vluchten je ze mag gebruiken
Was ook wat verbaasd, normaal gebeurt dat ook.GlowMouse schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:05:
Het voelt een beetje raar om één iemand uit het vliegtuig te pikken en telkens een hoger bedrag te bieden tot diegene toehapt. Zoals het zou moeten gaan is dat elke passagier kan toehappen, en dat iemand hapt lang voordat er 10.000 dollar wordt geboden.
Het begint al bij het inchecken 'Volunteers are needed'. 'Do you want to be added to the volunteer list for your flight departing from X, to Y'. En dan bied je 1 $USD en blijf je in de buurt van het podium voor het boarden als het spel begint.
@united offering $1K in travel credit for an oversold flight. If nobody bites, they will kick off the lowest fare passenger by pulling them out of the boarding line
Bieden was ook hier maar ik verdenk United ervan dat wanneer niemand reageert bij een bedrag van x000 $USD ze andere SOP gaan (of moeten?) volgen. De agent is in ieder geval gestopt van het omroepen van steeds hogere bedragen en is alleen met die pax bezig geweest.
Andere airlines gaan gewoon door met het omroepen van hogere bedragen.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Ik ben helemaal voor het model waar de basis prijs lager ligt, en je betaalt voor de extra opties die je nodig hebt/wilt. Helemaal op maat.PolarBear schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:17:
Uiteindelijk is het een onomkeerbare beweging in de luchtvaart economy wordt alleen nog maar als lowcost/lowservice uitgevoerd. De meeste mensen kijken alleen naar prijs.
In de praktijk werkt dit echter niet zo. Zoals je zegt, de meeste mensen kijken enkel naar de prijs en doen er daarom alles voor om geen opties te hoeven bijbetalen. Gevolg is dat er te weinig mensen zijn die opties bijkopen om de omzet per vlucht op gelijk (of hoger) niveau te houden. En dat zorgt ervoor dat de basis prijs weer omhoog gaat - tot bijna hetzelfde niveau als voorheen.
Uiteindelijke resultaat...vrijwel geen lagere prijs, maar in plaats van full-service heb je ineens een Ryanair ervaring bij KLM (Of BA, of LH, of ...).
Is het dan niet ironisch dat heel wat mensen hun first product 'the best business in the sky' noemen?PolarBear schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:17:
[...]
Bij BA is het ook gewoon hun strategie. Economy is een product waarbij je lowcost service en kosten krijgt. Wil je meer kan je premium economy, business of first class vliegen waar ze ook in gaan investeren in het hardproduct.
Het is ook heel Angelsaksisch/elitair (maak je keuze) om eco effectief tot een sardinenblikje te degraderen onder het mom van 'wil je comfort dan moet je er maar voor betalen'. De meeste mensen (ik ook) kunnen zich alleen maar eco permitteren. Eco premium is meestal al een serieuze opleg tegenover het basisproduct. Die claim van 'als je meer wil moet je meer betalen' vind ik meer opgaan voor bv. eco comfort van KLM dan voor de eco premium van BA. Des te meer omdat je met een beetje pech extreem veel geld kwijt bent voor weinig extra's.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ja en nee, BA had de eerste full flat business class ter wereld en heeft het hard product al een tijd niet geüpgraded, wet van remmende voorsprong enzo.Borromini schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:24:
[...]
Is het dan niet ironisch dat heel wat mensen hun first product 'the best business in the sky' noemen?
Kan wel zijn maar van Azië tot de VS zie je deze ontwikkeling. Op korte vluchten is het in feite al zo en op lange vluchten gaat dat ook steeds meer gebeuren onder druk van de WOW's en Norwegians. Kan je wel niet leuk vinden maar ik schat in dat in een jaar of 5-10 het geen bal meer uitmaakt of je KLM of Norwegian of Ryanair vliegt in economy. Behalve dat je van a-naar-b vliegt en misschien een koffer incheckt mag je voor alles wat je meer wil betalen. Voor zover er nog romantiek was in het vliegen gaat dat er vrij hard uit.Het is ook heel Angelsaksisch/elitair (maak je keuze) om eco effectief tot een sardinenblikje te degraderen onder het mom van 'wil je comfort dan moet je er maar voor betalen'.
Eco comfort van KLM is geen premium eco zoals LH, BA etc dat aanbiedt. Eco comfort is iets meer beenruimte, premium econonmy is daadwerkelijk andere hard product.De meeste mensen (ik ook) kunnen zich alleen maar eco permitteren. Eco premium is meestal al een serieuze opleg tegenover het basisproduct. Die claim van 'als je meer wil moet je meer betalen' vind ik meer opgaan voor bv. eco comfort van KLM dan voor de eco premium van BA. Des te meer omdat je met een beetje pech extreem veel geld kwijt bent voor weinig extra's.
Is nu al zo. Op een enkele uitzondering zoals Emirates en sommige Aziatische carriers na is ook een long haul economy-product al vrijwel volledig uitwisselbaar.PolarBear schreef op zondag 25 maart 2018 @ 06:06:
Kan wel zijn maar van Azië tot de VS zie je deze ontwikkeling. Op korte vluchten is het in feite al zo en op lange vluchten gaat dat ook steeds meer gebeuren onder druk van de WOW's en Norwegians. Kan je wel niet leuk vinden maar ik schat in dat in een jaar of 5-10 het geen bal meer uitmaakt of je KLM of Norwegian of Ryanair vliegt in economy. Behalve dat je van a-naar-b vliegt en misschien een koffer incheckt mag je voor alles wat je meer wil betalen. Voor zover er nog romantiek was in het vliegen gaat dat er vrij hard uit
En quite frankly, voor korte vluchten interesseert het mij ook niks welk logo er op de staart staat. Vlieg veilig, goedkoop en op tijd, zorg voor enige beenruimte en ik vind het verder wel prima. Ik zie niet waarin een KLM of Lufthansa zich daarin nog zou moeten of kunnen onderscheiden van Norwegian of Vueling.
Voor lange vluchten reis ik business class en daar ligt het volledig anders, daar kies ik bewust voor het vermijden van bepaalde airlines (BA, met name) en zelfs toestellen (KLM’s A330’s met 1996-kwaliteit voor 2018-prijzen)
Tsja, zo raar is dat ook niet. Als je voor een First Class-ticket 3000-5000 euro moet neerleggen, of 500 euro voor een Economy Class-ticket op dezelfde vlucht is denk ik voor de meeste mensen de keuze snel gemaakt.PolarBear schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:17:
[...]
Zelfs Business Class is prijstechnisch vaak nog een factor 2-3 van een Economy Class-ticket. En Premium Economy heb je lang niet overal, en vaak is wat je ervoor krijgt de meerprijs vaak niet echt waard (afhankelijk van maatschappij en toestel etc).
De meeste mensen kunnen nu eenmaal geen duizenden euro's voor een ticket ophoesten, niet iedereen is rijk enzo
[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 25-03-2018 10:14 ]
Virussen? Scan ze hier!
Stoelruimte maak ik me ook niet heel druk over, ben toch geen 1,80 of langer
Air transat is 'goed' te doen. Is geen super kwaliteit maar daar is zoals je zegt de prijs ook naar.FoxLenny schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:20:
Over al die budgetmaatschappijen, heeft er iemand hier ervaring met de Canadese Air Transat? Ik vlieg daarmee deze zomer naar Canada. Online zie ik vooral negatieve berichten over de kwaliteit van eten (en hoeveelheid drinken), maar met het geld van het ticket (470 euro voor retourtje Vancouver, wel met overstap) wat ik bespaar ten opzichte van bijvoorbeeld KLM koop ik van tevoren wel wat extra lekkers om mee te nemen.
Je krijgt eten en je krijgt drinken, wat wil je nog meer?
Fatsoenlijk bed, douche, champagne, 50" 4K tv, michelin ster waardig diner, moet ik nog even doorgaan?BB-One schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:30:
[...]
Air transat is 'goed' te doen. Is geen super kwaliteit maar daar is zoals je zegt de prijs ook naar.
Je krijgt eten en je krijgt drinken, wat wil je nog meer?
Heb er in 2011 Gatwick<>Vancouver mee gedaan (directe vlucht). De stoelen zijn krap, en ik heb toen de upgrade naar hun club class genomen, hun versie van "business class") voor £300 extra. Was het zeker waard, collega's van me vlogen in de normale stoelen en dat ging alleen als je kort en dun was...FoxLenny schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:20:
Over al die budgetmaatschappijen, heeft er iemand hier ervaring met de Canadese Air Transat? Ik vlieg daarmee deze zomer naar Canada. Online zie ik vooral negatieve berichten over de kwaliteit van eten (en hoeveelheid drinken), maar met het geld van het ticket (470 euro voor retourtje Vancouver, wel met overstap) wat ik bespaar ten opzichte van bijvoorbeeld KLM koop ik van tevoren wel wat extra lekkers om mee te nemen.
Service is OK, je krijgt geen alcoholische dranken zonder bijbetaling.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dan boek je toch gewoon First Class? Ok, je betaalt dan voor je ticket wel 5000 euro, maar ja, als de door jou genoemde faciliteiten werkelijk belangrijk genoeg zijn zou dat niet echt een probleem moeten vormen lijkt me zo?FoxLenny schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:38:
[...]
Fatsoenlijk bed, douche, champagne, 50" 4K tv, michelin ster waardig diner, moet ik nog even doorgaan?
Virussen? Scan ze hier!
Nee dat is niet zo gek, maar ik had het met name over economy. Een economy class die 100 euro duurder is maar net iets meer beenruimte biedt zal het uiteindelijk niet halen, eten/drinken op korte vluchten is al weg. Gratis koffers inchecken is ook al geen zekerheid meer. Het verschil tussen low cost carriers en full fare carriers verdwijnt, en het is een race naar de bottom.wildhagen schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:10:
[...]
Tsja, zo raar is dat ook niet. Als je voor een First Class-ticket 3000-5000 euro moet neerleggen, of 500 euro voor een Economy Class-ticket op dezelfde vlucht is denk ik voor de meeste mensen de keuze snel gemaakt.
Zelfs Business Class is prijstechnisch vaak nog een factor 2-3 van een Economy Class-ticket. En Premium Economy heb je lang niet overal, en vaak is wat je ervoor krijgt de meerprijs vaak niet echt waard (afhankelijk van maatschappij en toestel etc).
De meeste mensen kunnen nu eenmaal geen duizenden euro's voor een ticket ophoesten, niet iedereen is rijk enzo
Klopt maar het gebeurt nu ook in rap tempo op longhaul dat was inderdaad al aan de gang. Emirates is de economy class ook aan het versardiniseren, bijvoorbeeld de 9 naar 10 abreast 777.Daniel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:35:
[...]
Is nu al zo. Op een enkele uitzondering zoals Emirates en sommige Aziatische carriers na is ook een long haul economy-product al vrijwel volledig uitwisselbaar.
Mijn punt was vooral Economy class wordt gewoon een lange busreis bij vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen, enige romantiek of comfort kan je echt vergeten.
Er is ook bij air transat de laatste 7 jaar wat veranderd... De beenruimte plus stoelen is tegenwoordig wel ok.gambieter schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:42:
[...]
Heb er in 2011 Gatwick<>Vancouver mee gedaan (directe vlucht). De stoelen zijn krap, en ik heb toen de upgrade naar hun club class genomen, hun versie van "business class") voor £300 extra. Was het zeker waard, collega's van me vlogen in de normale stoelen en dat ging alleen als je kort en dun was...
Service is OK, je krijgt geen alcoholische dranken zonder bijbetaling.
Persoonlijk ben ik een heel groot voorstander van betalen voor alcohol in het vliegtuig. Gisteren terug gekomen vanuit Vancouver (met Air Canada) en ik vraag me af of mensen thuis bij het avond eten altijd een wodka jus én een wijntje drinken...
Nee, maar ja bij het uit eten wel waarschijnlijk. En de hoeveelheid per consumptie in het vliegtuig is natuurlijk kleiner dan in de kroeg.BB-One schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:05:
[...]
Persoonlijk ben ik een heel groot voorstander van betalen voor alcohol in het vliegtuig. Gisteren terug gekomen vanuit Vancouver (met Air Canada) en ik vraag me af of mensen thuis bij het avond eten altijd een wodka jus én een wijntje drinken...
Na het boarden is zoiezo vaak duurder bij KLM (& Delta doet dat niet na het boarden), beter om het voor het boarden te regelen.swtimmer schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:53:
Heb nu al een paar keer gehad dat op een KLM (of Delta) vlucht men na boarden probeert te upgraden voor miles naar business. Opzich zou ik dat niet erg vinden, alleen ze vragen zoveel miles. Ter illustratie, 70k miles voor een enkeltje upgrade is toch van de zotte?
Plus da's waarschijnlijk een lage fare klasse. Voor de el-cheapo eco fares wide-body vluchten gebruik je GUC's & voor de hogere/duurdere eco fares zet je 25k-40k miles in (na gelang afstand).
[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 25-03-2018 16:16 ]
Toch heb ik het net gedaan voor ICN-AMSswtimmer schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:53:
Ter illustratie, 70k miles voor een enkeltje upgrade is toch van de zotte?
Eikels hadden me econ comfort geboekt, maar een middenstoel....
Daarnaast had ik 300K miles (in ~2,5 jaar) die ik nooit gebruik en nooit upper deck gezeten bij de 747, dus ja.
leeg
Je vliegt nu met hooguit 1 of 2 stops naar de andere kant voor de wereld waar je vroeger hooguit in Spanje terecht kwam.
Daarnaast was vliegen vroeger bijzonder en gebeurde niet vaak; en nu gaat men meerdere malen per jaar ver weg of zelfs zakelijk wekelijks en vind men deze frequentie van vliegen de normaalste zaak van de wereld.
Economy van vroeger wordt verheerlijkt maar men vergeet dan even wat men toen betaalde.
[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 25-03-2018 18:22 ]
Wat dat betreft is dit blog wel interessant: https://blog.klm.com/nl/hoe-de-economy-class-ontstond/Piet91 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:12:
Economy van vroeger wordt verheerlijkt maar men vergeet dan even wat men toen betaalde.
In de jaren 50 kostte een enkeltje in de Economy Class over de Atlantische Oceaan dus 1000 gulden (koers van 1958, nu zo'n 3000 euro). Terwijl je nu 500 euro ofzo betaalt voor een retourtje, en soms nog minder dan dat.
Virussen? Scan ze hier!
Op enkeltjes wordt de echte winst gepakt; als je ziet hoe duur binnenlandse tickets in de VS zijn in verhouding (of in Europa) met legacy carriers, dat is onthutsend.
[ Voor 36% gewijzigd door Borromini op 25-03-2018 17:45 ]
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2