Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 33 ... 259 Laatste
Acties:

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wereldwijd maken luchtvaartmaatschappijen gemiddeld slechts enkele euro's winst op 1 ticket/passagier.
Flinterdunne marges en daarom moeten ze het van de bulk hebben.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat weet ik. Dat was mijn vraag niet :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Piet91 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:12:
Even een gedachte bij de race to the bottom economy:
Je vliegt nu met hooguit 1 of 2 stops naar de andere kant voor de wereld waar je vroeger hooguit in Spanje terecht kwam.
Daarnaast was vliegen vroeger bijzonder en gebeurde niet vaak; en nu gaat men meerdere malen per jaar ver weg of zelfs zakelijk wekelijks.

Economy van vroeger wordt verheerlijkt maar men vergeet dan even wat men toen betaalde.
Inderdaad, we leven momenteel toch in een heerlijk tijdperk. Voor 750,- sta je aan de andere kant van de wereld en twee weken later wordt je weer veilig teruggebracht. Dat je daar soms ook wat offers (12 uur krap zitten, overstappen, etc) dat is gewoon de prijs de je betaalt, want het alternatief is überhaupt de mogelijkheid niet hebben.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-12 18:27

mrsar

waar een sar is,is een wodka

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Martijn19 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:41:
[...]

Garuda is ook €4000 retour vanaf Singapore.
Vanaf Amsterdam slechts een beetje goedkoper: €3200. Niet zo'n groot verschil als KLM.

Heb helaas niet goed miles om twee volledige business class tickets te kopen (voor mij en m'n vriendin). 275,000 miles nu gespaard op m'n Citibank creditcard.
Vietnam Airlines naar Frankfurt of Parijs. Eén keer gedaan naar FRA, full flat maar niets bijzonders, goede timing en redelijk vlotte connecties. In theorie zou je via skyteam partners door kunnen doorvliegen naar AMS maar 2 stops is 'iets' te veel vind ik.

Thai Airways op Brussel is ook schepr geprijsd en het is StarAliance (goed voor de krisflyer status). Dat wordt het voor mij deze zomer. Mss terug met SQ via AMS.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12 11:59

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Grouchy schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:16:
[...]

Na het boarden is zoiezo vaak duurder bij KLM (& Delta doet dat niet na het boarden), beter om het voor het boarden te regelen.
Plus da's waarschijnlijk een lage fare klasse. Voor de el-cheapo eco fares wide-body vluchten gebruik je GUC's & voor de hogere/duurdere eco fares zet je 25k-40k miles in (na gelang afstand).
Ik vroeg er niet om, ze komen actief naar mij toe omdat ik veel miles heb. Had inderdaad ook het gevoel dat het vooraf goedkoper zou moeten. Het was een full-flex mix ticket (eco+ in, business terug) dus niet een aanbiedingsticket oid. Maar goed om die range te weten, dan weet ik in ieder geval wat "normaal" is als ik actief om een upgrade met miles vraag.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:28

Daniel

Kapitein NCC-1701
wildhagen schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:17:
[...]

Wat dat betreft is dit blog wel interessant: https://blog.klm.com/nl/hoe-de-economy-class-ontstond/

In de jaren 50 kostte een enkeltje in de Economy Class over de Atlantische Oceaan dus 1000 gulden (koers van 1958, nu zo'n 3000 euro). Terwijl je nu 500 euro ofzo betaalt voor een retourtje, en soms nog minder dan dat.
Ik vond laatst in een fotoboek het papieren ticket van mijn eerste trip naar de VS. Was destijds bijna 2500 gulden per persoon (en mijn ouders hadden dus ook jaren gespaard om dat met het hele gezin te kunnen doen) voor Amsterdam naar Boston en terug vanuit LA naar Amsterdam. En dat zijn dan 1997-guldens, dus in geld van vandaag zou dat neerkomen op ruim 1600 euro. Als je een beetje zoekt kun je dat tegenwoordig voor een derde van het geld doen.

---

Zomervakantie trouwens ook geboekt na veel gepuzzel. Met Delta in de A350 met Delta One Suites naar Detroit en dan met de DL1149 naar Honolulu. Bewust gekozen voor de route via LA zonder overstap - deze vlucht maakt wel een tussenstop maar je houdt hetzelfde toestel, dus geen gedoe als er vertraging is of risico op bagagegerommel. Via Seattle is ongeveer anderhalf uur sneller maar de overstap in is redelijk krap (net een uur)
Dan anderhalve week later terug naar LAX met de enige 767-vlucht van de dag en vervolgens nog rondtoeren langs de diverse nationale parken, en terug vanuit Salt Lake City met een KLM 787.

Ik had het liefst ook voor het stuk mainland naar Hawaii lie-flat seats gehad (in totaal bijna 11 uur in een 757 is geen feest) maar kon niets geschikts vinden. Met United Airlines wil ik niets te maken hebben en de Delta-vlucht met een 767 vertrekt al vroeg in de ochtend uit LA, en daar heb je dus niets aan als je uit Nederland aankomt. Andere opties vanuit MSP of ATL kon ik niet vinden. De enige min of meer werkbare optie was met American naar Dallas en dan daar te overnachten om de volgende dag rechtstreeks naar Honolulu te vliegen. Voor de terugweg zou je dan echter ook weer altijd een overstap hebben in Dallas (vanuit SFO of LAX) en het kost je weer een dag extra. Die Delta Suites moeten het dan maar compenseren :P

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 26-03-2018 15:53 ]

• hellknight
  • Laatst online: 10:30

hellknight

Medieval Nerd

FoxLenny schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:20:
Over al die budgetmaatschappijen, heeft er iemand hier ervaring met de Canadese Air Transat? Ik vlieg daarmee deze zomer naar Canada. Online zie ik vooral negatieve berichten over de kwaliteit van eten (en hoeveelheid drinken), maar met het geld van het ticket (470 euro voor retourtje Vancouver, wel met overstap) wat ik bespaar ten opzichte van bijvoorbeeld KLM koop ik van tevoren wel wat extra lekkers om mee te nemen. :9
Stoelruimte maak ik me ook niet heel druk over, ben toch geen 1,80 of langer :P
Ik ben een klein jaar geleden met Air Transat naar Vancouver gevlogen. Stoelen in economy waren erg smal naar mijn idee, maar verder niet beter/slechter dan KLM/Lufhtansa/etc

Your lack of planning is not my emergency

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

FoxLenny schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:20:
Over al die budgetmaatschappijen, heeft er iemand hier ervaring met de Canadese Air Transat? Ik vlieg daarmee deze zomer naar Canada. Online zie ik vooral negatieve berichten over de kwaliteit van eten (en hoeveelheid drinken), maar met het geld van het ticket (470 euro voor retourtje Vancouver, wel met overstap) wat ik bespaar ten opzichte van bijvoorbeeld KLM koop ik van tevoren wel wat extra lekkers om mee te nemen. :9
Stoelruimte maak ik me ook niet heel druk over, ben toch geen 1,80 of langer :P
* mystic is 5 jaar terug met Air Transat naar en van Vancouver gevlogen. Het was op zich best ok.

Op de heenreis hadden we een A330 met oud interieur met CRT tv's en films op VHS tapes. Maar de stoelen waren nog aardig ok. Op de terugreis hadden we een toestel dat net gerenoveerd was met een best behoorlijk IFE systeem en duidelijk een stuk betere stoelen.

De maaltijden waren simpel en niet spannend, maar ze waren prima te eten en het vulde :p

Ik zou zo opnieuw vliegen met Air Transat, als je maar onthoud dat je krijgt waar je voor betaald :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• mrsar

mrsar

Is er mist in ams ofzo? Lijkt veel vertraging te hebben en mijn vlucht vanuit neu naar ams dus ook (net Nederland uit) maar uurtje langer wachten in de mini lounge die ze hier hebben. Scheelt dat het maar een korte vlucht is :p

[ Voor 10% gewijzigd door mrsar op 26-03-2018 17:49 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier op KRK hoor ik daar niks over en kwam t toestel gewoon op tijd aan. Is wel een uur en drie kwartier vliegen dus kan in de tussentijd ontstaan en weggegaan zijn natuurlijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Air France gaat 3 dagen plat in de komende 2 weken. Daarna komen er meer stakingen. Nu maar hopen dat we niet weer "solidariteitsstakingen" gaan krijgen. Dan doen ze luchtverkeersleiders opeens mee en mist half Nederland weer 2 dagen vakantie. Houden het maar weer eens in de gaten :F

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:53
mrsar schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:48:
Is er mist in ams ofzo? Lijkt veel vertraging te hebben en mijn vlucht vanuit neu naar ams dus ook (net Nederland uit) maar uurtje langer wachten in de mini lounge die ze hier hebben. Scheelt dat het maar een korte vlucht is :p
Mist? Niet meer hoor, dat was vanochtend. Wellicht is er nog daardoor nog wat vertraging. Of er is iets anders aan de hand.

• mrsar

mrsar

Dunno, zie op schiphol app bijna alle klm vluchten vertraging hebben. Nou ja over 30 minuten boarden geloof ik

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Daniel schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:08:
[...]
Bewust gekozen voor de route via LA zonder overstap - deze vlucht maakt wel een tussenstop maar je houdt hetzelfde toestel, dus geen gedoe als er vertraging is of risico op bagagegerommel.
Niet om je bang te maken, maar weet je dat zeker? Kun je dan blijven zitten in het vliegtuig, of stond er met boeken expliciet dat het één vlucht met een tussenlanding was? Ben wel benieuwd.

Vond het een opmerkelijke constructie voor Delta en zat dus even te kijken op Flightradar, en de laatste vlucht (gisteren) zijn bijv. verschillende toestellen op DTW - LAX en LAX - HNL. Ook als DTW - LAX vertraagd is, lijkt er een ander toestel gewoon op tijd naar HNL te vertrekken (15 feb, 1 maart, 19 maart).

Dat de vluchtnummers hetzelfde zijn zegt niet zo heel veel, dat gebeurt vaak bij Amerikaanse maatschappijen omdat er niet genoeg unieke nummers zijn.

A350 suites zijn wel gaaf, ben benieuwd wat je ervan vindt. Wil die ook eens uitproberen binnenkort. En tussen LA en SLC zijn inderdaad prachtige plekken te vinden, goed gepland :)

• GlowMouse
  • Niet online
Evianon schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:52:
[...]

Niet om je bang te maken, maar weet je dat zeker? Kun je dan blijven zitten in het vliegtuig, of stond er met boeken expliciet dat het één vlucht met een tussenlanding was? Ben wel benieuwd.
Bij het boeken staat bij veel vluchten "__h __m Layover in Los Angeles. You change planes in LAX", maar bij DL1149 staat alleen "1h 27m Layover in Los Angeles. LAX". Op 19 maart zie ik het niet misgaan bij deze vlucht, verder terugkijken kan ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door GlowMouse op 26-03-2018 19:21 ]

Verwijderd

mystic schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:48:
[...]

* mystic is 5 jaar terug met Air Transat naar en van Vancouver gevlogen. Het was op zich best ok.

Op de heenreis hadden we een A330 met oud interieur met CRT tv's en films op VHS tapes. Maar de stoelen waren nog aardig ok. Op de terugreis hadden we een toestel dat net gerenoveerd was met een best behoorlijk IFE systeem en duidelijk een stuk betere stoelen.

De maaltijden waren simpel en niet spannend, maar ze waren prima te eten en het vulde :p

Ik zou zo opnieuw vliegen met Air Transat, als je maar onthoud dat je krijgt waar je voor betaald :)
Ik weet niet of meer mensen dat hebben, maar sind je bij Netflix kan downloaden is een IFE geen vereiste meer voor mij. Alles staat op je mobiel/tablet en de nieuwste films wil ik gewoon in de bioscoop bekijken. Met een USB-aansluiting om te laden ben ik eigenlijk al tevreden. Ik ben vast niet de enige dus ben benieuwd wanneer de IFE weer uit de vliegtuigen verwijderd gaan worden.

• CyBeR
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:54:
Hier op KRK hoor ik daar niks over en kwam t toestel gewoon op tijd aan. Is wel een uur en drie kwartier vliegen dus kan in de tussentijd ontstaan en weggegaan zijn natuurlijk.
Prachtig weer hier op AMS blijkt na aankomst.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]

Vond het een opmerkelijke constructie voor Delta en zat dus even te kijken op Flightradar, en de laatste vlucht (gisteren) zijn bijv. verschillende toestellen op DTW - LAX en LAX - HNL. Ook als DTW - LAX vertraagd is, lijkt er een ander toestel gewoon op tijd naar HNL te vertrekken (15 feb, 1 maart, 19 maart).

Dat de vluchtnummers hetzelfde zijn zegt niet zo heel veel, dat gebeurt vaak bij Amerikaanse maatschappijen omdat er niet genoeg unieke nummers zijn.

A350 suites zijn wel gaaf, ben benieuwd wat je ervan vindt. Wil die ook eens uitproberen binnenkort. En tussen LA en SLC zijn inderdaad prachtige plekken te vinden, goed gepland :)
Ik kan niks uitsluiten, maar het wordt in de bevestiging als 1 vlucht genoemd met vertrek uit Detroit en aankomst in Honolulu - en dan de opmerking erbij dat er een stop in Los Angeles is. Bij het boeken hoefde ik ook maar één keer stoelen te kiezen voor het hele traject.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bCE8hb82hIralk4jIEbaKqVy/medium.jpg

Wellicht dat ze inderdaad in uitzonderlijke gevallen wel genoodzaakt zijn er een echte overstap van te maken, maar normaal gesproken vliegt hetzelfde toestel door. Op de 21e lukte dat blijkbaar niet, toen werd DTW-LAX uitgevoerd door de N6711M en LAX-HNL door N539US.

Als je een vlucht eerder (DL 1409) vanuit DTW neemt moet je wel overstappen, die optie halveert je wachttijd in DTW en geeft je twee uur extra in LAX. De leg LAX-HNL is dan gewoon met dezelfde DL1149 als bij mijn route.

• mrsar

mrsar

CyBeR schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:12:
[...]

Prachtig weer hier op AMS blijkt na aankomst.
Same 😁 lag blijkbaar wel aan de mist nog van vanmorgen

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12 11:43
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:25:
[...]

Ik weet niet of meer mensen dat hebben, maar sind je bij Netflix kan downloaden is een IFE geen vereiste meer voor mij. Alles staat op je mobiel/tablet en de nieuwste films wil ik gewoon in de bioscoop bekijken. Met een USB-aansluiting om te laden ben ik eigenlijk al tevreden. Ik ben vast niet de enige dus ben benieuwd wanneer de IFE weer uit de vliegtuigen verwijderd gaan worden.
Precies, IFE doet me echt he-le-maal niks. Tablet mee (met Netflix downloads), daarmee kan ik prima >10 uur films kijken op één batterijlading. Dan nog telefoon met Spotify offline playlists en ik kom de vlucht prima door.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
FoxLenny schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:00:
[...]
Precies, IFE doet me echt he-le-maal niks. Tablet mee (met Netflix downloads), daarmee kan ik prima >10 uur films kijken op één batterijlading. Dan nog telefoon met Spotify offline playlists en ik kom de vlucht prima door.
Een fatsoenlijke universele tablet/telefoon stand met een adequate stroomvoorziening zou inderdaad handiger zijn dan een peperduur IFE systeem :).

Doet me een beetje denken aan de NS die enorm investeringen gaat plegen om Wifi in de treinen beter te maken. Tegen de tijd dat dat afgerond is heeft iedereen een flat abo.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Same here, maar dan met Plex ipv Netflix. Enige nadeel is idd dat je een stand ofzo moet hebben en ook moet stoppen met kijken tijdens het eten...Wat dus nog mooier zou zijn; een soort CarPlay of cast/AirPlay systeem. Dus je eigen content kunnen spelen.. Dat zou het beste van 2 werelden zijn...

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:35

Grouchy

meep meep

PWM schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:56:
Air France gaat 3 dagen plat in de komende 2 weken. Daarna komen er meer stakingen.
Helaas elk jaar SOP daarzo, van dat geld hadden ze een nieuw vliegtuig kunnen kopen..enne;

Affected Flights
All AF/HOP/JOON operated flights

JOON!? Net opgestart en nu al staken? Ga.daar.dan.niet.werken.
[...]

Ik weet niet of meer mensen dat hebben, maar sind je bij Netflix kan downloaden is een IFE geen vereiste meer voor mij. Alles staat op je mobiel/tablet en de nieuwste films wil ik gewoon in de bioscoop bekijken. Ik ben vast niet de enige dus ben benieuwd wanneer de IFE weer uit de vliegtuigen verwijderd gaan worden.
Voorlopig niet denk ik. Een hoop airlines proberen tegenwoordig juist 'Netflix' te zijn voor heel de familie.
Tablet met Netflix gaat hier mee als backup of wordt af en toe gebruikt voor het streamen van live TV & films tijdens de vlucht, toch kijkt een ingebouwd 18-inch high-definition display iets fijner weg dan die 9.7-inch van m'n S3 laat staan van een mobieltje.
Verder is een tablet wat onhandig tijdens het serveren van de hapjes en het eten wat al gauw 2-3 uur duurt tijdens een vlucht.
[...]

A350 suites zijn wel gaaf, ben benieuwd wat je ervan vindt. Wil die ook eens uitproberen binnenkort.
Aanstaande zondag gaat de 1e met suites vanaf AMS. Ga maar meteen gebruik maken van die gelegenheid om ze uit te proberen :P

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]

Vliegtuigen worden niet enkel gebouwd om rijke Nederlanders met Netflix en tablets te vervoeren :) In andere delen van de wereld zal allicht veel meer vraag zijn naar ingebouwde systemen.
FreakNL schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:49:
Same here, maar dan met Plex ipv Netflix. Enige nadeel is idd dat je een stand ofzo moet hebben en ook moet stoppen met kijken tijdens het eten...Wat dus nog mooier zou zijn; een soort CarPlay of cast/AirPlay systeem. Dus je eigen content kunnen spelen.. Dat zou het beste van 2 werelden zijn...
Sommige systemen kunnen dit via USB, maar is meestal beperkt tot foto's en muziek. In ieder geval bij BA kan je ook video afspelen maar wireless streaming zal nog wel even duren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 27-03-2018 07:38 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Eigenlijk zou je je tablet aan de stoel van je voorganger moeten kunnen vastklikken. Zal vast iets voor op de markt zijn...

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:54
Gewoon met een zuignap aan het schermpje van de IFE.
Maar die zal inderdaad niet zo snel verdwijnen ook omdat de veiligheidsinstructies tegenwoordig op een filmpje getoond worden en ook allerlei andere diensten worden aangeboden waarbij een schermpje vereist is voor de interactie. Bijvoorbeeld ook om jou wifi te verkopen voor je tablet ;-)

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:29
Monarch had in een aantal toestellen PF2000 stoelen met een tablethouder. Voor de vlucht kon je een app downloaden waarmee je entertainment etc via de on board wifi af kon spelen.

Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/53b15e6de4b03eebf9ecbbea/53bbc9cce4b0c25bf8d18c22/53bbcf30e4b0e16f3310c111/1404817207886/Monarch+square+6.jpg

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:42

Garyu

WW

Die gaan zeker wel verdwijnen. Een IFE kost klauwen vol geld, is nauwelijks aanpasbaar, log en zwaar en eigenlijk op het moment van installeren alweer outdated. Die dingen zijn stervensduur want vrij uniek, moeten gecertificeerd worden en ga zo maar door. Alleen zo'n schermpje in de stoel kost al tussen de 2k€ en 10k€ per stoel. Dan moet je nog de servers, stroom, netwerkbekabeling meerekenen, een overhaul op zijn tijd etc. Vooral zijn ze als optie te krijgen als je een vliegtuig bestelt, dus je kan de optie ook gewoon -niet- nemen.

Er is een reden dat alle operators overschakelen op mobiele diensten en apps die je zelf kan installeren. Namelijk dat ze op den duur alle IFEs uit kunnen bouwen, het vliegtuig een paar ton lichter kunnen maken en passagiers een modernere IFE kunnen bieden op hun eigen tablet. Kijk maar naar de regionale vluchten - daar zie je ook steeds minder schermen. Heel vroeger in de stoel (voor zover ik mij vaag kan herinneren tenminste), daarna uit te klappen uit de overheads, en ondertussen vrijwel verdwenen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Daniel schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:38:
[...]

Vliegtuigen worden niet enkel gebouwd om rijke Nederlanders met Netflix en tablets te vervoeren :) In andere delen van de wereld zal allicht veel meer vraag zijn naar ingebouwde systemen.
* mystic heeft geen tablet (en heeft ook geen reden om er een te kopen) en gaat niet 8 uur naar het schermpje van zijn Nexus 5X staren.

Oftewel: de IFE is ook voor mij gebouwd :p Zeker voor de enkele keer dat ik vlieg is dat helemaal prima. Uiteindelijk is het alleen maar om de tijd een beetje te doden.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mambo No5 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:15:
[...]

Overstappen op Xiamen is niet airside, je moet daadwerkelijk door de douane heen, bagage ophalen en opnieuw inchecken. Ik heb dezelfde route in 2016 ook gedaan (heen naar TPE, terug via TSA wegens de meer gunstige vluchttijden destijds) en heb er eigenlijk geen problemen bij ondervonden. Het hielp mij wel mee dat ik m'n ticket op papier bij me had; de douanier in Xiamen wilde deze toch graag even doorkijken om te zien of ik wel een doorgaand ticket had ivm het touristen/transfervisum. :)
Thanks! Nog een laatste vraag wat betreft Xiamen Air: in dit artikel wordt aangegeven dat het niet altijd mogelijk zou zijn om je mobiel te gebruiken tijdens de vlucht (ook op vliegtuig modus). Dat zou wel vaker voorkomen bij mainland Chinese airlines. Is dat bij Xiamen ook zo, of inmiddels niet meer?

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12 18:40

mambo No5

Bad Apple?

El Jefe schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:58:
[...]

Thanks! Nog een laatste vraag wat betreft Xiamen Air: in dit artikel wordt aangegeven dat het niet altijd mogelijk zou zijn om je mobiel te gebruiken tijdens de vlucht (ook op vliegtuig modus). Dat zou wel vaker voorkomen bij mainland Chinese airlines. Is dat bij Xiamen ook zo, of inmiddels niet meer?
Durf ik niet te zeggen. Ik werd er toendertijd zelf wel op aangesproken dat ik m'n gsm (in flight modus) gebruikte om muziek te luisteren, maar geen idee hoe dat momenteel geregeld word. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Grouchy

Grouchy

meep meep

El Jefe schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:58:
[...]

Sinds begin dit jaar mag je hem gelukkig gebruiken:

SHANGHAI, Jan. 18 (Xinhua) -- China Eastern Airlines and other domestic airlines have begun to allow mobile phone use on their aircraft or announced plans to lift a ban.

On Thursday, China Eastern Airlines and Hainan Airlines began to allow passengers to use portable electronic devices (PED), such as smartphones and tablets, but phones still have to be switched to airplane mode.

China Southern Airlines and Xiamen Airlines announced Thursday they would allow mobile phone use on all their flights from Friday.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• mrsar

mrsar

klopt, in december had ik er nog wel last van helaas,het stomme is dat tablets wel gewoon mochten,die heb ik niet dus maar een boek meegenomen voor de Chinese vluchten :) Het stomme vond ik ook wel dat als je in een chinese carrier zat vanaf schiphol het ook niet mocht (doe het dan vanaf de landsgrenzen ofzo),had zelf de klm 787,dus nergens last van naar en van china.

En mocht je roken of gewoon een aansteker bij je hebben, je aansteker wordt bij de security (2e,niet de simpele tas/bagage check scanner) ten aller tijden ingenomen :+ oh en wen aan veel handelingen en stempels :P

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 27-03-2018 23:05 ]

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:08:
[...]

Zomervakantie trouwens ook geboekt na veel gepuzzel. Met Delta in de A350 met Delta One Suites naar Detroit en dan met de DL1149 naar Honolulu. Bewust gekozen voor de route via LA zonder overstap - deze vlucht maakt wel een tussenstop maar je houdt hetzelfde toestel, dus geen gedoe als er vertraging is of risico op bagagegerommel. Via Seattle is ongeveer anderhalf uur sneller maar de overstap in is redelijk krap (net een uur)
Dan anderhalve week later terug naar LAX met de enige 767-vlucht van de dag en vervolgens nog rondtoeren langs de diverse nationale parken, en terug vanuit Salt Lake City met een KLM 787.

Ik had het liefst ook voor het stuk mainland naar Hawaii lie-flat seats gehad (in totaal bijna 11 uur in een 757 is geen feest) maar kon niets geschikts vinden. Met United Airlines wil ik niets te maken hebben en de Delta-vlucht met een 767 vertrekt al vroeg in de ochtend uit LA, en daar heb je dus niets aan als je uit Nederland aankomt. Andere opties vanuit MSP of ATL kon ik niet vinden. De enige min of meer werkbare optie was met American naar Dallas en dan daar te overnachten om de volgende dag rechtstreeks naar Honolulu te vliegen. Voor de terugweg zou je dan echter ook weer altijd een overstap hebben in Dallas (vanuit SFO of LAX) en het kost je weer een dag extra. Die Delta Suites moeten het dan maar compenseren :P
Bewust eerst Hawaii, en dan roadtrip? Of kwam het beter uit met de tickets? Overweeg een dergelijke trip te maken. Ben van plan eerst roadtrip te maken. Dan af te sluiten met paar dagen tot een week relaxen in Hawaii.

Om niet volledig off-topic te posten. Vlieg over 1,5 week met BA naar China (rond Chinees nieuwjaar goede deal geboekt LHR-PEK PVG-LHR incl. 4 sterren hotel, 6 overnachtingen voor 1150 pp). Schandalig dat je als business class passagier zonder status bij BA moet betalen voor stoel selectie. Wordt de eerste keer BA, ben benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door Bartjeee op 28-03-2018 01:12 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

mambo No5 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:00:
[...]

Durf ik niet te zeggen. Ik werd er toendertijd zelf wel op aangesproken dat ik m'n gsm (in flight modus) gebruikte om muziek te luisteren, maar geen idee hoe dat momenteel geregeld word. :)
Altijd wel apart dat je als Westerse passagier er op aangesproken wordt en de Chinees die naast je zit niet. :|
Maar dat komt meer omdat ze weten dat die toch niet luisterd. Gewoon stug doorblijven Wechatten hoor.

Vlieg volgende maand PVG - HND - HND - SHA. Precies tijdens de Japanse Golden Week. Lees op internet overal horror verhalen dat het dan retedruk is op HND. We gaan het zien. :P

• yamahabest
  • Laatst online: 24-12 07:53
Ook wel een bijzonder tripje deze keer.
Vorige week zondag wakker geworden met de vraag de volgende ochtend naar Shanghai te vliegen, samen met een collega.
We hadden/hebben geen visa, zou dan moeten met het 144 uur transfer visa, wat o.a. in Shanghai blijkbaar mogelijk is.

Dus zondag gelijk een vlucht geboekt, AMS - PVG - AMS, met China Eastern. Ondertussen stonden we op schiphol, en werdt het vanuit de klant langzamerhand duidelijk dat er voor het transfer visa wel een derde bestemming moest zijn. Op zich wel logisch, want "transfer" visa.

Maar het werdt ondertussen hoog nodig tijd om de bagage in te checken. Dat ging nog niet zo simpel, omdat er geen visa was.
De regels werden nagelezen, er werdt gebeld met de supervisor. Gelukkig had we een uitnodigingsbrief (die normaal gebruikt wordt voor het aanvragen van een gewoon visa) van het te bezoeken bedrijf gekregen. Deze werdt door de dame achter de balie aangezien als visa :P en we mochten door.

In de vertrekhal toen snel geprobeerd om online het ticket aan te passen, wat niet lukte. Toen door de vertrekhal gesjeest naar de KLM service desk. De dame achter die balie was ook al niet zo blij met ons, hoe komen jullie hier uberhaupt zonder visa? Maar na wat praten uiteindelijk een retourtje PVG - TPE kunnen boeken (even duur als het ticket AMS - PVG overigens) voor afgelopen weekend, met een overnachting in Taipei.

Het aanvragen van het 144 uur transfer visa hier in Shanghai was overigens geen enkel probleem, afgezien van de enorme rij mensen die daarvoor stond.

Uiteindelijk bleek dat we nog een weekje moesten blijven, dus op de terugweg van Taipei in Shanghai weer een 144 uur transfer visa aangevraagd. Technisch mogelijk, de beambtes achter de balie waren iets minder geamuseerd.

Donderdagavond terug vliegen PVG - CDG - AMS, met Air France, de eerste leg met de A380. Zin in, eerste keer met een A380 vliegen! :)

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

yamahabest schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 04:52:

Uiteindelijk bleek dat we nog een weekje moesten blijven, dus op de terugweg van Taipei in Shanghai weer een 144 uur transfer visa aangevraagd. Technisch mogelijk, de beambtes achter de balie waren iets minder geamuseerd.
Met die transfer visa's gebruiken op deze manier moet je wel oppassen. Kans dat je volgende keer maar een 24 uur transit visa krijgt als ze niet happy zijn. Ze mogen de 144-uur visa zonder opgaaf van reden altijd weigeren. (vooral door de overheid niet-geaccrediteerde journalisten en bloggers proberen via HKG - PEK - TPE bijvoorbeeld China binnen te komen, met weigering tot gevolg)

• yamahabest
Dat begrijp ik inderdaad.
Hopelijk, als er een volgende keer komt, iets eerder bericht, zodat er een normaal visum aangevraagd kan worden.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Bartjeee schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 01:07:
[...]

Bewust eerst Hawaii, en dan roadtrip? Of kwam het beter uit met de tickets? Overweeg een dergelijke trip te maken. Ben van plan eerst roadtrip te maken. Dan af te sluiten met paar dagen tot een week relaxen in Hawaii.
Is een bewuste keuze vanwege de afstand en het tijdsverschil. Honolulu heeft tijdens onze zomertijd een whopping 12 uur tijdsverschil met Nederland, en dat in één keer moeten slikken bij terugkomst is bepaald niet ideaal. Bij de meeste routes kom je pas twee dagen na vertrek uit Hawaii aan in Nederland, met twee overnight vluchten. Dit omdat de meeste vluchten vanuit de US naar Nederland tussen de middag en de vroege avond vertrekken zodat ze in de ochtend in Nederland aankomen. Om daar een aansluiting op te halen vanuit Hawaii moet je al de avond dáárvoor vertrekken (vanwege het tijdsverschil tussen Hawaii en mainland USA)

Op de heenweg is alles op dezelfde dag dus dat is een pittige, maar je hebt dan in ieder geval de tijd om er van bij te komen. Vanuit SLC is het een directe vlucht en is het tijdsverschil 'maar' 7 uur, en dat is een stuk beter te verwerken als je een paar dagen daarna weer aan het werk moet.
Om niet volledig off-topic te posten. Vlieg over 1,5 week met BA naar China (rond Chinees nieuwjaar goede deal geboekt LHR-PEK PVG-LHR incl. 4 sterren hotel, 6 overnachtingen voor 1150 pp). Schandalig dat je als business class passagier zonder status bij BA moet betalen voor stoel selectie. Wordt de eerste keer BA, ben benieuwd.
Er is een reden dat BA zo aan het stunten is met prijzen voor Club World ;) Voor dat geld is het zeker niet verkeerd, maar qua hard product is het inmiddels afgezakt tot de lage middenmoot.

• mrsar

mrsar

yamahabest schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 04:52:

Donderdagavond terug vliegen PVG - CDG - AMS, met Air France, de eerste leg met de A380. Zin in, eerste keer met een A380 vliegen! :)
controleer even goed je vlieg tijden, mijn AF app waarschuwde mij voor een eventuele staking op vrijdag

• yamahabest
mrsar schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:56:
[...]

controleer even goed je vlieg tijden, mijn AF app waarschuwde mij voor een eventuele staking op vrijdag
Oh, nee toch.
Ik land om 20 voor 6, en vlieg daarna om 20 over 7 weer door.
Ik zal het in de gaten houden...

Ik vlieg morgen om 23:40 weg uit PVG, hopelijk cancellen ze die dan niet. 17:40 europese tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door yamahabest op 28-03-2018 10:40 ]

• Garyu

Garyu

WW

yamahabest schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:02:
[...]

Oh, nee toch.
Ik land om 20 voor 6, en vlieg daarna om 20 over 7 weer door.
Ik zal het in de gaten houden...

Ik vlieg morgen om 23:40 weg uit PVG, hopelijk cancellen ze die dan niet. 17:40 europese tijd.
Dat vliegtuig staat dan al in Shanghai, ik denk niet dat de vlucht gecanceld wordt. Je reis Parijs->naar huis lijkt me eerder risicovol. Maar dan heb je eventueel alternatieven als de Thalys o.i.d., toch beter dan in Shanghai te stranden.

• mrsar

mrsar

Garyu schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:48:
[...]

Dat vliegtuig staat dan al in Shanghai, ik denk niet dat de vlucht gecanceld wordt. Je reis Parijs->naar huis lijkt me eerder risicovol. Maar dan heb je eventueel alternatieven als de Thalys o.i.d., toch beter dan in Shanghai te stranden.
Dat is ook meer wat ik bedoelde :P wel handig om voor de zekerheiud alvast een thalys te reserveren,zal wel druk zijn ;) als het laatste stukje klm metal is heb je kans dat deze gewoon vliegt indien de luchtverkeersdienst niet mee gaat doen.

Maar het kan die dag wel eens heel lang duren op cdg om ergens te komen, immigration desks zijn sowieso vaak een ramp daar qua rijen.

en mocht het kunnen : We now offer rebooking options at no extra cost, no matter the fare. https://www.airfrance.nl/...ir-traffic-air-france.htm

[ Voor 32% gewijzigd door mrsar op 28-03-2018 10:59 ]

• yamahabest
mrsar schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:51:
[...]

Dat is ook meer wat ik bedoelde :P wel handig om voor de zekerheiud alvast een thalys te reserveren,zal wel druk zijn ;) als het laatste stukje klm metal is heb je kans dat deze gewoon vliegt indien de luchtverkeersdienst niet mee gaat doen.

Maar het kan die dag wel eens heel lang duren op cdg om ergens te komen, immigration desks zijn sowieso vaak een ramp daar qua rijen.

en mocht het kunnen : We now offer rebooking options at no extra cost, no matter the fare. https://www.airfrance.nl/...ir-traffic-air-france.htm
Nou, CDG - AMS is vlucht AF1240, en wordt uitgevoerd door Air France...
En nee, omboeken is eigenlijk geen optie, ik vlieg specifiek morgenavond naar huis toe.

Hoe zit het met de reservatie bij de Thalys als je toch niet op komt dagen?

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:23:
[...]

Er is een reden dat BA zo aan het stunten is met prijzen voor Club World ;) Voor dat geld is het zeker niet verkeerd, maar qua hard product is het inmiddels afgezakt tot de lage middenmoot.
Dat je in de business class zit en dan 2 passagiers recht in de ogen kijkt de hele trip _O- Enige maatschappij in de wereld die dat heeft denk ik?

• Martijn-HK
  • Laatst online: 23:32
yamahabest schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:02:
[...]

Hoe zit het met de reservatie bij de Thalys als je toch niet op komt dagen?
Ligt aan het tickettype. Met flex 100% voor vertrekuur van de trein, 50% na vertrek. Na vertrek geld terugkrijgen alleen met een Premium ticket mogelijk. Zie: https://www.thalys.com/nl/nl/aanbiedingen-en-tarieven/flex

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:36:
[...]
Dat je in de business class zit en dan 2 passagiers recht in de ogen kijkt de hele trip _O- Enige maatschappij in de wereld die dat heeft denk ik?
Wel de enige die het zo leip heeft. United doet aardig z'n best met de 3-class versie van de 767-300ER. Daar staan de stoelen in 2-2-2 opstellen met de helft in de omgekeerde richting. Je kijkt daar dus met een beetje pech de mensen aan de andere kant van het gangpad in de ogen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/muCUi.jpg

Sommige uitvoeringen van de 777-200 hebben dit ook, alleen dan met 4 stoelen op een rij in het midden (2-4-2)

Afbeeldingslocatie: https://thepointsguy.com/wp-content/uploads/2017/06/United-777-200-Polaris-Business-cabin.jpg

Volgens mij zijn ze dit wel aan het uitfaseren.

• PWM
  • Niet online
Even heel flauw (en ik doe het niet ;) ):

Ik kan nu 4 tickets plannen van en naar Parijs op 30 maart met AF. Dit kost met de 4 goedkoopste bestemmingen minder dan 300,-. Per ticket maak je dan kans op 300,- vergoeding wegens cancel of 3 uur vertraging wegens de staking. De kans bestaat dat je zelfs 4 * 300,- krijgt als de boel plat gaat.

Zie ik iets over het hoofd, of zijn dit betere statistieken dan het casino?

• Knul
  • Laatst online: 24-12 11:09
Volgens mij is het zo dat de vertraging de schuld van de airline moet zijn. Denk niet dat een staking hieronder valt.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:26:

Ik kan nu 4 tickets plannen van en naar Parijs op 30 maart met AF. Dit kost met de 4 goedkoopste bestemmingen minder dan 300,-. Per ticket maak je dan kans op 300,- vergoeding wegens cancel of 3 uur vertraging wegens de staking. De kans bestaat dat je zelfs 4 * 300,- krijgt als de boel plat gaat.

Om aanspraak te maken op compensatie voor vertraging moet je wel daadwerkelijk gevlogen hebben, dus die vlieger gaat m.i. niet op. Ik neem aan dat dit gecontroleerd wordt in het systeem.

Misschien de andere vlieger wel, bij totale uitval. Maar lijkt me dat ze dan proberen om je om te boeken naar andere vluchten, waardoor het alsnog op vertraging uitkomt, en je dus bewijs moet hebben dat je daadwerkelijk gevlogen hebt.

• mrsar

mrsar

Daarnaast weet je nu al dat die staking er aan komt, op de AF site zelf hebben ze als regel ook voor omboekingen dat het ticket gekocht moet zijn voor of op 26 maart

• Garyu

Garyu

WW

Knul schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:37:
Volgens mij is het zo dat de vertraging de schuld van de airline moet zijn. Denk niet dat een staking hieronder valt.
Meestal juist wel - ze hebben er immers direct invloed op door hun personeel positiever te stemmen. En ja, dat stakaen een legale/geaccepteerde vorm van chantage is moge duidelijk zijn. Maar dat geldt ook voor het geval dat er geen passagiersrechten aan ontleend worden.

• Knul
Garyu schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:40:
[...]

Meestal juist wel - ze hebben er immers direct invloed op door hun personeel positiever te stemmen. En ja, dat stakaen een legale/geaccepteerde vorm van chantage is moge duidelijk zijn. Maar dat geldt ook voor het geval dat er geen passagiersrechten aan ontleend worden.
Bij een annulering van uw vlucht door een staking heeft u recht op een nieuwe vlucht. De luchtvaartmaatschappij moet u de eerst mogelijke vlucht aanbieden. U kunt er ook voor kiezen om de vlucht te weigeren, de luchtvaartmaatschappij moet dan uw ticket terug betalen.

Voorbeeld: U heeft een vlucht geboekt van Amsterdam naar Parijs. Drie dagen van tevoren wordt bekend dat u w vlucht geannuleerd is in verband met stakingen van de Franse luchtverkeersleiding. In dit geval kunnen er op bepaalde routes boven Frankrijk minder tot geen vliegtuigen vliegen, omdat dit niet veilig is. Er wordt gesproken van een buitengewone omstandigheid, omdat de luchtvaartmaatschappij de annulering niet had kunnen voorkomen. U heeft geen recht op compensatie, wel moet de luchtvaartmaatschappij u een nieuwe vlucht aanbieden.
Bron

Het lijkt me dat er een verschil is tussen een aangekondigde staking en een wilde staking. Ook maakt het uit of het personeel van Air France gaat staken, of (bijvoorbeeld) de luchtverkeersleiders.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Knul schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:42:
[...]

[...]

Bron

Het lijkt me dat er een verschil is tussen een aangekondigde staking en een wilde staking. Ook maakt het uit of het personeel van Air France gaat staken, of (bijvoorbeeld) de luchtverkeersleiders.
Sowieso kun je bij Air France specifiek je afvragen of ze überhaupt iets kunnen doen om de wekelijkse stakingen te voorkomen....

• PWM
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:39:
[...]

Om aanspraak te maken op compensatie voor vertraging moet je wel daadwerkelijk gevlogen hebben, dus die vlieger gaat m.i. niet op. Ik neem aan dat dit gecontroleerd wordt in het systeem.
Volgens mij niet. Je moet ingechecked zijn. Zodra je meer dan 3 uur vertraging hebt, is het volgens mij goed. Ik heb wel eens eerder gehad dat ik bijvoorbeeld na 4 uur vertraging op een andere manier naar huis ging, maar dan bleef die vergoeding staan.

Again: Gedachtenspelletje, ik ga het niet echt doen.

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-12 21:25
Staking van eigen personeel valt daar wel onder. Staking van bijvoorbeeld verkeersleiding is overmacht inderdaad.

Heb hier drie jaar geleden een eindelose discussie over gehad met de SAS. Was een staking van de piloten van SAS. SAS bleef volhouden dat ze al het mogelijke hadden gedaan door zelfs ook een bemiddelaar in te schakelen etc. Mijn standpunt was dat dat onzin is, als jou eigen medewerkers gaan staken heb je het zelf niet goed op orde. Na vijf keer heen en weer mailen met het zelfde verhaal heb ik het opgegeven en bij EU claim neergelegd. Had nooit echt vertrouwen in dat soort bedrijven eerlijk gezegd, had verwacht dat die alleen voor de quick wins gaan en de moeilijke zaken laten liggen. Eens in de zoveltijd kreeg ik een update van ze dat ze weer een ultiamtum hadden gesteld aan SAS etc.

Totdat ik een paar maanden geleden, ruim twee jaar na de vertraging, in ene bericht krijg dat het bedrag mijn kant op kwam. Nadat EU claim een dagvaarding bij de rechtbank had ingediend waren ze toch overstag gegaan.

• Knul
Fly-guy schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:43:
[...]

Sowieso kun je bij Air France specifiek je afvragen of ze überhaupt iets kunnen doen om de wekelijkse stakingen te voorkomen....
Ja, bedrijf buiten Frankrijk voortzetten :+

Overigens heb ik voor mijn vlucht Schiphol > Heathrow > Las Vegas wel compensatie gekregen. De gate op Schiphol werd niet snel genoeg vrijgegeven, waardoor we onze aansluitende vlucht op Heathrow hebben gemist.

Lijkt me niet echt de schuld van de airliner, maar kreeg het toch vergoed.

• GlowMouse
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:23:
[...]

Vanuit SLC is het een directe vlucht en is het tijdsverschil 'maar' 7 uur, en dat is een stuk beter te verwerken als je een paar dagen daarna weer aan het werk moet.
Je hebt zeker vorige week gekeken? In de zomer is het tijdsverschil 8 uur :P In de winter trouwens ook.
PWM schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:26:

Als je alle tickets voor jezelf boekt, denk ik niet dat je recht hebt op 4*300 omdat je wettelijke rechten worden begrensd door wat redelijk is. Vier keer op een dag naar Parijs vliegen doet niemand. Je loopt dan het risico dat je maar 1x 300 krijgt. Je kunt beter een familie-uitje plannen als je met dit casino wilt meespelen, dan 'win' je zelfs als het vliegtuig toch gaat.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

mrsar schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:39:
Daarnaast weet je nu al dat die staking er aan komt, op de AF site zelf hebben ze als regel ook voor omboekingen dat het ticket gekocht moet zijn voor of op 26 maart
Niet alle airlines die AF vluchten verkopen hebben die beperking. Zodra je de woorden 'Air France' en 'Industrial Action' hebt uitgesproken zijn ze bovendien erg begripvol en doen ze niet moeilijk.

Zal wel niet de eerste keer voor ze zijn.... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 28-03-2018 18:52 ]

• mrsar

mrsar

Grouchy schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:48:
[...]

Niet alle airlines die AF vluchten verkopen hebben die beperking. Zodra je de woorden 'Air France' en 'Industrial Action' hebt uitgesproken zijn ze bovendien erg begripvol en doen ze niet moeilijk.

Zal wel niet de eerste keer voor ze zijn.... ;)
haha nee dat is waar :P op het werk is er ook een franse tak, en we zeggen eigenlijk altijd dat ze weekend,feest,vakantie of stakingsdag hebben en 1x per jaar bereikbaar zijn voor werk :+

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Door familieomstandigheden op het laatste moment een vliegticket Singapore Amsterdam moeten boeken. Omdat ik nog wel aan het werk ben gekozen voor business class.
Ik wou niet teveel uitgeven en de voordeligste opties waren Turkish Airlines voor €2700 retour of Emirates voor €2800 retour. Directe vluchten waren €4000+.
Uiteindelijk gekozen voor Emirates, ik vlieg niet zovaak business en Turkish Airlines in hun 777 had ik al een keer eerder gevlogen.

Nu dus 4 vluchten te gaan (een stop in Dubai) in Emirates business in hun A380. Ben benieuwd.
Ik kon ook kiezen om Singapore Dubai te doen met een 777 maar de meeste mensen raden mij de A 380 aan.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat zou ik ook doen. De business class in het overgrote deel van de Emirates 777’s heeft geen full flat stoelen. Alleen de nieuwe toestellen die sinds ergens eind 2017 worden geleverd hebben een vernieuwd interieur waarbij ze de angled stoelen eindelijk hebben afgevoerd - maar nog steeds een 2-3-2 opstelling hebben waarbij er een ongelukkige in het midden terecht kan komen.
De A380 heeft meer ruimte, altijd direct aisle access en natuurlijk de bar. Als je alleen reist zijn de raamstoelen de beste optie, en dan zo ver mogelijk voorin de cabine. Hoe verder naar achteren hoe meer last je hebt van mensen die heen en weer lopen naar de bar.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Daniel schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:09:
Dat zou ik ook doen. De business class in het overgrote deel van de Emirates 777’s heeft geen full flat stoelen. Alleen de nieuwe toestellen die sinds ergens eind 2017 worden geleverd hebben een vernieuwd interieur waarbij ze de angled stoelen eindelijk hebben afgevoerd - maar nog steeds een 2-3-2 opstelling hebben waarbij er een ongelukkige in het midden terecht kan komen.
De A380 heeft meer ruimte, altijd direct aisle access en natuurlijk de bar. Als je alleen reist zijn de raamstoelen de beste optie, en dan zo ver mogelijk voorin de cabine. Hoe verder naar achteren hoe meer last je hebt van mensen die heen en weer lopen naar de bar.
Ik zit wel in de kleine business class cabine, rij 24-25, dus achterin. Omdat ik al over twee dagen vertrek was de keuze vrij gelimiteerd, geen stoelen aan het raam beschikbaar voor de grotere cabine.
Ga er vanuit dat het sowieso geen straf zou zijn om met Emirates te vliegen :)

Het enige nadeel voor mij is dat mijn meeste miles Krisflyer en Flying Blue zijn (dankzij mijn Citibank creditcard). Met Turkish Airlines zou ik de miles aan mijn Krisflyer account kunnen toevoegen, nu zit ik straks met een handjevol Skywards Miles waar ik niets aan heb.
Helaas zijn hier in Singapore ook geen creditcards beschikbaar die miles naar Skywards laten omzetten anders zou ik wel meer met Emirates vliegen.
Het verlies van deze ~20k miles neem ik maar voor lief om de A380 een keer te proberen. Momenteel zijn de meeste long distance vluchten die ik vlieg een 777 van KLM of Air France of een A350 van Singapore Airlines.

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn19 op 29-03-2018 08:27 ]

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:21

Bob Popcorn

Plop!

3 weken terug op vakantie gegaan naar Thailand en gevlogen met Cathay Pacific (AMS-HKG-CNX).

Wat een verademing tov KLM zeg :9 777-300 met economy in een 3-3-3 opstelling ipv 3-4-3 geeft zoveel meer lucht en ruimte in het vliegtuig. Volgens mij zijn de stoelen net zo breed, maar het gangpad is iets breder waardoor de cabin attendant z'n werk veel makkelijker kan doen. Ook in de middengalley een soort snackbarretje met drankjes waardoor je "'s nachts" gewoon even wat te bikken kon pakken zonder te pagen. Heerlijk. :)

Beetje jammer van al die chinezen aan boord :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

Het gangpad is niet breder, de stewardessen zijn smaller en klantgerichter.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

KLM had in het verleden toch ook van alles staan in de galley's (zoetigheden, chips, zakjes met nootjes etc en drinken) zolang de vluchten langer als 7 uur?? ofzo waren (dus ook AMS-HKG).
Seatwidth bij KLM is inderdaad van het formaat 'past niet meer'

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Martijn19 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:25:
[...]

Ik zit wel in de kleine business class cabine, rij 24-25, dus achterin. Omdat ik al over twee dagen vertrek was de keuze vrij gelimiteerd, geen stoelen aan het raam beschikbaar voor de grotere cabine.
Ga er vanuit dat het sowieso geen straf zou zijn om met Emirates te vliegen :)

Het enige nadeel voor mij is dat mijn meeste miles Krisflyer en Flying Blue zijn (dankzij mijn Citibank creditcard). Met Turkish Airlines zou ik de miles aan mijn Krisflyer account kunnen toevoegen, nu zit ik straks met een handjevol Skywards Miles waar ik niets aan heb.
Helaas zijn hier in Singapore ook geen creditcards beschikbaar die miles naar Skywards laten omzetten anders zou ik wel meer met Emirates vliegen.
Het verlies van deze ~20k miles neem ik maar voor lief om de A380 een keer te proberen. Momenteel zijn de meeste long distance vluchten die ik vlieg een 777 van KLM of Air France of een A350 van Singapore Airlines.
Skywards miles zijn vrijwel waardeloos tenzij je regelmatig met Emirates vliegt. De incidentele klant heeft er niets aan omdat het niet mogelijk is de punten naar een ander programma over te boeken. Zo heb ik door de jaren heen zeker 150k miles verzameld maar omdat het per jaar nooit meer was dan 20k kun je er eigenlijk niks mee.

Award tickets en upgrades bij Emirates zelf zijn vanwege de grote afstanden al snel erg duur. Je kunt enkel bij een beperkte groep partners miles spenderen, en dat moet je dan via brakke formulieren opvragen. Als je ze wil spenderen aan bijvoorbeeld hotelovernachtingen zit je vaak vast aan de hotels in de regio: zo kun je wel bij Marriott boeken maar dat moet dan een hotel in het Midden Oosten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 29-03-2018 09:55 ]

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-12 17:50
Martijn19 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:36:
Nu dus 4 vluchten te gaan (een stop in Dubai) in Emirates business in hun A380. Ben benieuwd.
Ik kon ook kiezen om Singapore Dubai te doen met een 777 maar de meeste mensen raden mij de A 380 aan.
A380 met Emirates is prima vliegen, het enige wat ik jammer vind zijn de avondvluchten van Amsterdam naar Dubai, die zijn net te kort om even fatsoenlijk te slapen waardoor je aardig brak in Dubai aankomt.

De bar is een leuke gimmick maar hangt ook sterk af van je reisgezelschap of wellicht mede-passagiers / stewardessen die "gezellig" zijn 8) Heb een keer met een aussie aan de bar gestaan en dat zorgde voor een flinke kater op het tweede stuk van mijn reis :9 :9

• Hmmbob
  • Laatst online: 25-12 21:18
Grouchy schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:48:
KLM had in het verleden toch ook van alles staan in de galley's (zoetigheden, chips, zakjes met nootjes etc en drinken) zolang de vluchten langer als 7 uur??
Nog steeds.

Sometimes you need to plan for coincidence

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ScoTtix schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:44:
Staking van eigen personeel valt daar wel onder. Staking van bijvoorbeeld verkeersleiding is overmacht inderdaad.

Heb hier drie jaar geleden een eindelose discussie over gehad met de SAS. Was een staking van de piloten van SAS. SAS bleef volhouden dat ze al het mogelijke hadden gedaan door zelfs ook een bemiddelaar in te schakelen etc. Mijn standpunt was dat dat onzin is, als jou eigen medewerkers gaan staken heb je het zelf niet goed op orde. Na vijf keer heen en weer mailen met het zelfde verhaal heb ik het opgegeven en bij EU claim neergelegd. Had nooit echt vertrouwen in dat soort bedrijven eerlijk gezegd, had verwacht dat die alleen voor de quick wins gaan en de moeilijke zaken laten liggen. Eens in de zoveltijd kreeg ik een update van ze dat ze weer een ultiamtum hadden gesteld aan SAS etc.

Totdat ik een paar maanden geleden, ruim twee jaar na de vertraging, in ene bericht krijg dat het bedrag mijn kant op kwam. Nadat EU claim een dagvaarding bij de rechtbank had ingediend waren ze toch overstag gegaan.
Bedankt voor de informatie, ik was in de veronderstelling dat staking van eigen personeel niet onder EU261 viel!

• CyBeR
  • Niet online
ehoutgast schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:59:
[...]

Bedankt voor de informatie, ik was in de veronderstelling dat staking van eigen personeel niet onder EU261 viel!
Eigen personeel wel, want daar kunnen ze zelf wat aan doen. Maar als de luchtverkeersleiding o.i.d. staakt dan is dat buiten hun invloed en dan is er dus ook geen compensatie te krijgen.

't komt er op neer dat als de vertraging voorkomen had kunnen worden door je bedrijfsvoering beter op orde te hebben, dan heb je recht op compensatie. Maar als ze gewoon niet op mogen stijgen dan is daar weinig wat ze daar aan kunnen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 29-03-2018 14:33 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Martijn19 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:36:
Door familieomstandigheden op het laatste moment een vliegticket Singapore Amsterdam moeten boeken. Omdat ik nog wel aan het werk ben gekozen voor business class.
Ik wou niet teveel uitgeven en de voordeligste opties waren Turkish Airlines voor €2700 retour of Emirates voor €2800 retour. Directe vluchten waren €4000+.
Uiteindelijk gekozen voor Emirates, ik vlieg niet zovaak business en Turkish Airlines in hun 777 had ik al een keer eerder gevlogen.

Zoals Daniel al zegt: Skywards miles zijn een grote uitdaging om een goede redemption mee te regelen. Check even https://www.wheretocredit.com/ om te bekijken welke partner eventueel beter uitpakt. Ik zou de voorkeur geven aan JetBlue; ideaal voor korte hops als je een keer in de VS bent en hun TrueBlue punten verlopen nooit. Enkeltjes in economy zijn er al vanaf 5600 punten.

Afhankelijk van je boekingsklasse kan Alaska Airlines tot wel 225% mileage geven op Emirates Business, dat kan ook aantrekkelijk zijn en je kan Alaska Airlines miles op veel verschillende carriers inzetten. Vaak krijg je zo meer miles bij elkaar (in aantallen) dan bij Emirates zelf :-)

Goede vlucht alvast!!

[ Voor 70% gewijzigd door Tim_R op 29-03-2018 15:09 . Reden: Verkeerde post gequote ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Bob Popcorn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:39:
3 weken terug op vakantie gegaan naar Thailand en gevlogen met Cathay Pacific (AMS-HKG-CNX).

Wat een verademing tov KLM zeg :9 777-300 met economy in een 3-3-3 opstelling ipv 3-4-3 geeft zoveel meer lucht en ruimte in het vliegtuig. Volgens mij zijn de stoelen net zo breed, maar het gangpad is iets breder waardoor de cabin attendant z'n werk veel makkelijker kan doen. Ook in de middengalley een soort snackbarretje met drankjes waardoor je "'s nachts" gewoon even wat te bikken kon pakken zonder te pagen. Heerlijk. :)

Beetje jammer van al die chinezen aan boord :p
Nog wel. Cathay gaat ook over naar 3-4-3. >:)

• CyBeR
  • Niet online
Iedereen gaat naar 3-4-3. Da's onvermijdelijk.

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-12 12:54
"Geen rolkoffers meer op Groningen Airport Eelde" - https://www.groningenairp...p-groningen-airport-eelde

• CyBeR
  • Niet online
Ah ja 't is weer die tijd van 't jaar.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Klinkt alsof het weer 1 april is. Oh, wacht....

Jammer dat ze het zo ongeloofwaardig maken, doe het dan op zijn minst iets subtieler, want nu is het hele verhaal sowieso ongeloofwaardig.

Virussen? Scan ze hier!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:21

Bob Popcorn

Plop!

Kenzi schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:10:
[...]

Nog wel. Cathay gaat ook over naar 3-4-3. >:)
Nou, dit toestel was nog niet heel lang geleden geüpgrade, stoelen met USB in het entertainment van dezelfde generatie als KLM. Of zetten ze dat over?

Kan niet stoppen met ontploffen!

• CyBeR
  • Niet online
Dat systeem bestaat ook al weer een paar jaar hoor.

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

bacardicoconut schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:26:
[...]

A380 met Emirates is prima vliegen, het enige wat ik jammer vind zijn de avondvluchten van Amsterdam naar Dubai, die zijn net te kort om even fatsoenlijk te slapen waardoor je aardig brak in Dubai aankomt.

De bar is een leuke gimmick maar hangt ook sterk af van je reisgezelschap of wellicht mede-passagiers / stewardessen die "gezellig" zijn 8) Heb een keer met een aussie aan de bar gestaan en dat zorgde voor een flinke kater op het tweede stuk van mijn reis :9 :9
Ik kan er over mee praten. Wij stonden te zuipen zodra de bar open was tot net voor de landing in Amsterdam. Heel erg gezellig de +/- 6 uur waren zo om. Vrouwtje kwam uit Nieuw Zeeland en vloog in economy maar had last van vliegangst en paniekaanvallen dus de purser nam haar mee naar boven naar de bar, vliegangst was zo weg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OsPFCNbxBhhU52VcBDcajWWV/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FNDRos9fsO4nsycMqnsD2Kvb/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cJwHTwHNd919e28NnocVaXBY/medium.png

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• mrsar

mrsar

Birdstrike op inkomende vliegtuig, vertraging dus, maar we zaten al in de bus naar een vliegtuig, beetje rondjes rijden over tarmac,stoppen bij een vliegtuig met dichte deur,chauffeur snapte het ook niet helemaal nog,miste nog wat info ;) de bestemming in de bus veranderde ook nog naar Curaçao wat wel meteen een leuke discussie startte in de bus :p maar ja nu weer bij een gate wachten dus.

• wildhagen
  • Niet online
Goed nieuws voor de mensen die naar de VS willen reizen en een visum nodig hebben: bij het aanvragen van je visum mag je straks ook even al je social media accounts overhandigen: Verenigde Staten willen sociale media controleren bij visumaanvraag.

Goede maatregel, zeker als ze straks tientallen of nog meer terorristen kunnen vangen als ze op Facebook of Twitter melden dat ze een aanslag willen gaan plegen.

Virussen? Scan ze hier!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-12 23:14
Ik was in de veronderstelling dat daar al lang naar gevraagd werd. Niet alleen bij het aanvragen van een visa, maar ook voor een ESTA.

Inderdaad, een paar jaar geleden al: nieuws: VS vraagt Nederlandse en Belgische reizigers naar accounts op social ...

• wildhagen
  • Niet online
Ja, maar dat was nog op vrijwillige basis. Ze willen het nu blijkbaar verplichten, en ze hebben het dus ook uitgebreid naar email-accounts en telefoonnummers ipv enkel social media.

Staat nu ook op de FP: nieuws: VS wil socialmedianamen eisen bij elke visumaanvraag

Virussen? Scan ze hier!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Arrne schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:21:
Ik was in de veronderstelling dat daar al lang naar gevraagd werd. Niet alleen bij het aanvragen van een visa, maar ook voor een ESTA.
Vorig jaar een Amerikaans B1/B2 visum aangevraagd (en gekregen), maar ben deze vraag niet tegengekomen - ook niet om vrijwillig in te vullen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

wildhagen schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:22:
Ja, maar dat was nog op vrijwillige basis. Ze willen het nu blijkbaar verplichten, en ze hebben het dus ook uitgebreid naar email-accounts en telefoonnummers ipv enkel social media.

Staat nu ook op de FP: nieuws: VS wil socialmedianamen eisen bij elke visumaanvraag
Ik kan niet wachten tot de EU zich daarover buigt. Gaat nog gezellig worden.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• GlowMouse
  • Niet online
El Jefe schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:50:
[...]
Vorig jaar een Amerikaans B1/B2 visum aangevraagd (en gekregen), maar ben deze vraag niet tegengekomen - ook niet om vrijwillig in te vullen.
Niet iedereen wordt ernaar gevraagd, het is een extra vragenlijst voor twijfelgevallen (0.5% van de visumaanvragen): http://www.nafsa.org/Prof...ions_for_Visa_Applicants/

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12 12:08

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Borromini schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:01:
[...]
Ik kan niet wachten tot de EU zich daarover buigt. Gaat nog gezellig worden.
Hoeven ze zich helemaal niet over te buigen, gewoon reciproke wetgeving invoeren. De Brazilianen kunnen je uit ervaring vertellen dat het uitstekend werkt (en ja, die Yanks waren volkomen over de zeik maar haalden wel bakzeil).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-12 21:52
Lounge 26 in AMS heeft nieuwe koffie machines; nu is het zelfs enigszins drinkbaar!

De rest van de lounge, en in het bijzonder de houding van het personeel, is nog net zo belabberd als voorheen..

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:27
Iemand hier ervaring met Kenya Airways? Ik krijg in mijn mailbox het voorstel om een bod uit te brengen voor een upgrade van economy naar business class. Het laagste bedrag wat ik kan bieden is 365 euro. Kan het zijn dat naarmate de datum van de vlucht dichterbij komt het laagste biedbedrag omlaag gaat? Of blijft deze gelijk? En komt het bij Kenya ook wel eens voor dat je bij aankomst op het vliegveld je een upgrade cadeau krijgt?

• PWM
  • Niet online
De XP is gisteren ingegaan bij KLM. En ik had een rekenfout gemaakt :(

Dit is mijn status nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8hdESHVJRzPl98l3c5mr3Snp/thumb.png

Dacht dus dat ik al meer dan 180XP zou hebben, maar dat is pas deze maand. Wat dus volgens mij betekent dat mijn nieuwe 12 maanden ook deze maand start ipc 31 december. Heb ze maar eens een app gestuurd. Correctie toegevoegd beneden.

Verder vind ik de nieuwe logo's en huisstijl niet echt mooi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/halYaWEDcW03PndTecyXzX2n/thumb.png

Maar ik houd dan ook niet van verandering, daar kan het aan liggen :p

EDIT:

Dit is de defnitieve tekst geworden
HOW TO KEEP YOUR LEVEL OR LEVEL UP
You have up to 12 months to gain enough XP to keep your level or move up a level.

Your personal qualification period starts when you earn your first Mile or gain your first XP. Once you gain enough XP to move up a level, you’ll be upgraded instantly and your membership period at this level will last 15 months (till the end of the month). The XP that got you to this level will be deducted from your XP counter. If you are Elite, any surplus XP you gained will be yours to keep. Your new qualification period will start, and you will have up to 12 months (till the end of the month) to gain enough XP to keep your level or move up a level.

If at the end of your qualification period you keep your level, your membership period at this level will be renewed for 12 months. If you are Elite, your new qualification period will start off with any surplus XP you gained.

If at the end of your qualification period you don’t reach the XP that got you to this level, your status will only be reduced by one level. Your membership period at this new level will last for 12 months. If you are Elite, your new qualification period will start off with any surplus XP you gained.

Let’s look at a few scenarios.

Join the programme today, take a flight on 5 May and gain your first XP. Take several more flights and gain more XP. By February of the following year, you are already up to 80 XP, just 20 XP shy of upgrading to Silver. Fly from Paris or Amsterdam to Los Angeles on 15 March in Business and gain 36 XP, bumping your XP counter up to 116 XP. Hi ho, Silver, you just got upgraded! We deduct 100 XP from your counter, and the 16 surplus XP are yours to keep. This gives you a head start on keeping your Silver status or leveling up to Gold in the new qualification period, which starts on 15 March and ends on 30 March of the following year. Your Silver membership lasts until 30 June of the following year.

Let’s say you are Gold. You just need to gain 180 XP before the end of your personal qualification period to remain Gold for 12 more months. No problem, you reach 220 XP, so you're still golden! At the end of your personal qualification period, your XP counter is offset by 180 XP. With 40 surplus XP to kick off your new qualification period, you get a running start on staying Gold or leveling up to Platinum.

Let’s say you are Platinum. You need to gain 300 XP by the end of your personal qualification period to remain Platinum. If you only get up to 240 XP by the end of your qualification period, your XP counter is offset by 180 XP and your status changes to Gold. You have 60 surplus XP to begin your new qualification period, a nice head start on staying Gold or levelling back up to Platinum.
Ik haal hiet uit:

Als je je level behoudt, blijft het (in mijn geval 31 december). Ook als ik 299 XP haal en dus gedurende het jaar door de 180XP ga.

Haal ik echter gedurende het jaar 301XP, dan ben ik meteen Plat en gaat vanaf dat moment 12 maanden lopen.

[ Voor 68% gewijzigd door PWM op 02-04-2018 10:29 ]

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op maandag 2 april 2018 @ 10:00:

Ik haal hiet uit:

Als je je level behoudt, blijft het (in mijn geval 31 december). Ook als ik 299 XP haal en dus gedurende het jaar door de 180XP ga.

Haal ik echter gedurende het jaar 301XP, dan ben ik meteen Plat en gaat vanaf dat moment 12 maanden lopen.
Klopt, dat was ook al vanaf 't begin bekend.

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:30:
[...]

Klopt, dat was ook al vanaf 't begin bekend.
Ware het niet dat Customer service aan de telefoon anders aangaf. En ik krijg net een app, dat de periode voor Gold opnieuw ingaat zodra je bij 180 bent. Ze zijn er zelf nog niet uit ;)

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 02-04-2018 15:22 ]

• CyBeR
  • Niet online
Je moet binnen 12 maanden na het behalen van een nieuw niveau opnieuw kwalificeren. Als je binnen die tijd niet hoger gaat, dan gaat er de hoeveelheid XP van af die je nodig hebt voor 't niveau wat je behouden hebt en de rest mag je houden voor volgend jaar. Als je wel hoger gaat, beginnen de 12 maanden opnieuw vanaf dat moment. (En mag je alweer het teveel houden.)

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12 15:42

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Waardeloze vlucht gehad gisteren met Swiss van NRT naar ZRH. Oude rammelbak A340-300 waarvan het entertainmentsysteem bij m’n vriendin niet werkte. Uiteindelijk stelden ze voor om dan maar met degene achter ons te ruilen (die was alleen). Maar verder geen excuus of ‘goh wat vervelend’. Drinken moest je op gegeven moment ook zelf maar inschenken in de galley. Waardeloos dus.

Enige pluspunten waren 2-4-2 config en beenruimte is een stuk beter dan bij de meeste andere airlines, maar service is om te huilen daar.

If it aint fixed, it's broken.

• PWM
  • Niet online
Tjebakka schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:54:
Enige pluspunten waren 2-4-2 config en beenruimte is een stuk beter dan bij de meeste andere airlines, maar service is om te huilen daar.
Geef mij maar slechte service met meer beenruimte en bredere stoelen dan andersom ;) Maar inderdaad, slechte service op lange vlucht is niet leuk.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tjebakka schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:54:
Waardeloze vlucht gehad gisteren met Swiss van NRT naar ZRH. Oude rammelbak A340-300 waarvan het entertainmentsysteem bij m’n vriendin niet werkte. Uiteindelijk stelden ze voor om dan maar met degene achter ons te ruilen (die was alleen). Maar verder geen excuus of ‘goh wat vervelend’. Drinken moest je op gegeven moment ook zelf maar inschenken in de galley. Waardeloos dus.

Mij is bij Emirates weleens verteld dat het entertainment systeem niet onderdeel is van het ticket en je dus geen compensatie krijgt als het systeem niet werkt.

Verwijderd

Mensen bezig hier met Co2 footprint icm vliegen? Deze gedachte dringt zich telkens meer aan me op: iedereen vliegt tegenwoordig maar, schiphol moet weer uitbreiden, lelystad, het kost allemaal weinig, vrijwel een ieder kan het zich economisch veroorloven... Maar ondertussen is er wel een energie transitie ingezet om Co2 doelen te halen. Heb een tijdje niet gevlogen maar zijn er mogelijkheden in het ticket tegenwoordig om Co2 te compenseren?

• CyBeR
  • Niet online
Ja die zijn er al meer dan 10 jaar.

Pagina: 1 ... 33 ... 259 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2