Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 31 ... 254 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Fly-guy schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:54:
[...]

Wat wil je claimen dan? Een maatschappij kan moeilijk landen op een veld wat gesloten is vanwege het weer...
Dat is cork, niet dublin ;) vliegveld was open. Echter door code rood hadden vliegmaatschappijen niet genoeg medewerkers. Er vlogen ook gewoon nog vliegtuigen rond. Zaterdag kan er weer gevlogen worden. Echter konden ze mij niet meer op een vlucht zetten.

De kosten van mijn andere ticket wil ik dus natuurlijk vergoed krijgen.

https://twitter.com/Dutch...s/969253733770067969?s=09

Hier zegt dublin airport dat ze op 40 min na gewoon open waren gisteren.

Het is nu wel erg makkelijk om het op weersomstandigheden te gooien imho.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Morgen vlieg ik naar Managua via Houston. Vliegtuig gaat om 10 15 de lucht in, ik vlieg normaal niet zo ver dus vroeg me af hoe laat ik van te voren op Schiphol moet zijn. Op het ticket staat een uurtje maar, dit lijkt me wat kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:47
Beavbusi schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:11:
Morgen vlieg ik naar Managua via Houston. Vliegtuig gaat om 10 15 de lucht in, ik vlieg normaal niet zo ver dus vroeg me af hoe laat ik van te voren op Schiphol moet zijn. Op het ticket staat een uurtje maar, dit lijkt me wat kort?
Toen ik gister via Vertrek 2 vloog was het een grote bende, selfservice drop-off lag er uit, dus iedereen moest via bemande balie. Gevolg: zelfs twee uur werd krap. Gun jezelf wat rust, en mik op 2 uur van te voren aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die 1 uur is wel erg krap ja, zou ik echt nooit riskeren. Idd 2 tot 2.5 uur van tevoren aanwezig zijn, dan zit je meestal wel goed.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Beavbusi schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:11:
zeeg in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"
Vanaf deze post staat ook e.e.a. met betrekking tot deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:25

Garyu

WW

Bensimpel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:05:
[...]

Dat is cork, niet dublin ;) vliegveld was open. Echter door code rood hadden vliegmaatschappijen niet genoeg medewerkers. Er vlogen ook gewoon nog vliegtuigen rond. Zaterdag kan er weer gevlogen worden. Echter konden ze mij niet meer op een vlucht zetten.

Vervolgkosten ga je niet terugkrijgen vrees. Eventueel reisverzekering inschakelen, maar ik geef je weinig kans helaas.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Thanks allen. Zorg dat ik er gewoon rond een uur of 8 ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Garyu schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:27:
[...]

Vervolgkosten ga je niet terugkrijgen vrees. Eventueel reisverzekering inschakelen, maar ik geef je weinig kans helaas.
reis/annulerings verzering is een goede inderdaad om toch te proberen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Cheesy schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:21:
[...]

Vanaf deze post staat ook e.e.a. met betrekking tot deze vraag.
Nu moet ik toch even happen.
als je 1) al thuis bent ingecheckt 2) je hebt alleen handbagage 3) de vlucht is binnen Europa en 4) je woont vlakbij Schiphol
Waar Beavbusi woont weet ik niet, het kan zijn dat hij al ingecheckt is, ik gok dat hij niet alleen handbagage heeft en zowel Houston als Managua liggen niet binnen Europa.
Daarbij gok ik er ook op dat dit een drukke vlucht zal zijn (ook met een wide-body) dus zeker als je economy vliegt verwacht ik lange rijen bij de check-in balie.

Dus nee, ik vind die post en de antwoorden daarop niet echt relevant voor deze vraag. Ik zou hier dus ook zeker niet zeggen dat een half uur wel voldoende zal zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bensimpel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:05:
[...]

Volgens mij gaat het artikel over zowel Cork als Dublin.

Daarnaast heeft Dublin ook daadwerkelijk een vlucht/vluchten van KLM, bijvoorbeeld de vlucht die uitgeweken is naar Shannon maar daarna weer naar Dublin wilde, geweigerd. Ze kunnen wel zeggen dat ze maar 40 minuten gesloten waren, maar dat betekent niet dat ze (alle) vluchten (op tijd) accepteren.

En ja, als er vluchten (gedwongen) uitvallen, dan heb je kans dat de gedupeerde reizigers niet op een volgende vlucht mee kunnen als deze vol is.

Je kan proberen je kosten terug te halen, maar ik denk dat je een zwakke zaak hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 02-03-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Maasluip schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:09:
[...]

[...]

Waar Beavbusi woont weet ik niet, het kan zijn dat hij al ingecheckt is, ik gok dat hij niet alleen handbagage heeft en zowel Houston als Managua liggen niet binnen Europa.
Daarbij gok ik er ook op dat dit een drukke vlucht zal zijn (ook met een wide-body) dus zeker als je economy vliegt verwacht ik lange rijen bij de check-in balie.

Dus nee, ik vind die post en de antwoorden daarop niet echt relevant voor deze vraag. Ik zou hier dus ook zeker niet zeggen dat een half uur wel voldoende zal zijn.
Daarom staat er ook "vanaf deze post" en niet "in deze post" O-). Mét bagage en intercontinentaal zou ik 2 uur aanhouden.
Maakt dit zoveel uit dan? Volgens mij kan je er niet echt een pijl op trekken hoeveel andere vluchten er tegelijk gaan en of het druk gaat zijn bij de check-in of niet. M.a.w., ik zou altijd op een rij bij de checkin rekenen, en dus als het even kan alleen met handbagage reizen.

[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 02-03-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:09:
[...]

[...]

Zou ik ook niet zeggen, zie mijn post aldaar. Ik verwijs alleen naar een discussie die over hetzelfde onderwerp gaat. Weliswaar vanuit een ander uitgangspunt gestart.
wildhagen in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1" vind ik bijvoorbeeld heel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Zit zelf in Cork en ook hier ging de luchthaven dicht woensdagmiddag en vriend zit in het hotel bij het vliegveld en hoopt morgenvroeg terug naar AMS te vliegen ipv afgelopen donderdagmiddag. Zijn Indiaanse collega zou vrijdagochtend via AMS naar New Delhi, geen idee hoe dat ticket is geboekt maar hij kan pas komende dinsdag naar huis reizen.
Ierland is compleet onvoorbereid op sneeuw, voor ons is het een milde wintersdag maar die paniek hier, ongeloofelijk.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:36
Bensimpel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:37:
Ik ga nu letterlijl door een hel..

[...]

Letterlijke hel, ik heb dit nog nooit zo erg meegemaakt.
Ik begrijp dat het heel frustrerend is als je vakantie een paar dagen wordt uitgesteld vanwege slecht weer en je steeds in onzekerheid zit over wanneer je nou eindelijk naar je tropische strand mag, maar 'letterlijke hel' lijkt me wat overdreven. Relax. Er is niemand dood, je hebt al je ledematen nog, je mag je vakantie gewoon verlengen van je werkgever, je verliest hooguit een paar honderd euro wegens overmacht. Dat is vervelend, maar niet het einde van de wereld. Even diep ademhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
Garyu schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:33:
Voor wie (zoals ik) volgende week in Italie moet zijn, even opletten:

https://www.summerinitaly...ransport-strikes-in-italy
General strike Thursday, March 8, 2018
Planes, trains and local transportation personnel will be on strike! Planes for the whole day on March 8th. Trains for 21 hours, from 00:00 to 21:00. Local transportation with different starting times depending on the specific location (no further details are available). Please check with your ticket office whether this will affect your journey.
Geldt ook voor Frankrijk, elk jaar rond 20 Maart geloof ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

jesper0438 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:17:
[...]

Geldt ook voor Frankrijk, elk jaar rond 20 Maart geloof ik.elke maand rond de 20e geloof ik
fixed that for you :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35
Bensimpel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:37:
Ik ga nu letterlijl door een hel..
Ik noem mijn situatie geen hel maar... Donderdag zou ik vanaf BHX terug vliegen naar AMS.
Net door de security heen toen ik een SMS kreeg dat de vlucht was geannuleerd (grote sneeuwstorm). Er stonden al zeker 400 anderen voor de KLM balies te brullen dat ze al een dag stonden te wachten dus ik had al weinig hoop toen ik m'n koffer inleverde.

Vervolgens uren op de luchthaven gestaan zonder dat het grond personeel wist dat de vlucht was geannuleerd. Aangezien er nog 500 anderen hun emoties aan het ventileren waren, zelf een van de laatste hotels die beschikbaar waren in de omgeving geboekt en na ruim 1,5 uur met de taxi aangekomen in het hotel (normaal 15 minuten ritje).

Aangezien KLM met een optie kwam om zaterdag 0615 met LH via FRA, zonder gegarandeerde vlucht van FRA naar AMS, gekeken wat er nog in Londen beschikbaar was. Uiteindelijk vlucht geboekt met BA van LCY naar RTM om 1635 dus snel alle spullen gepakt en balen dat ik 2 nachten vooruit betaald had voor mijn hotel terwijl ik maar 1 nacht ervan gebruik heb gemaakt (blijf toch een Nederlander :P)

Vervolgens een aantal keer de trein uitgeknikkerd omdat ze stuk voor stuk niet meer verder reden en na 4 uur onderweg te zijn geweest vanuit Birmingham naar Londen, werd de luchthaven precies op het moment dat ik mijn koffer bij de dropoff op de band knikkerde gesloten...

Aangezien het een grote klerezooi is, besloten om een goed hotel op te zoeken en de geboden optie van BA voor komende zondag maar te accepteren aangezien ik geen energie meer had om überhaupt nog maar na te denken over een optie voor zaterdagmorgen 0615 vanaf BHX; had er toch niet meer gekomen omdat alles inmiddels dicht was (wegen en spoor). Even bakkie gedaan op ons hoofdkantoor vrijwel naast LCY en toen hotel geboekt voor vr - zo in het centrum van Londen.

Inmiddels hebben KLM/LH de vluchten van BHX weer moeten annuleren en optie die ik via hen heb gekregen nu dinsdag via BRU.

Nu dus hopen dat ik zondag weg kom hier want ik ben er wel een bietje klaar mee, vooral omdat ik een ontstoken oog heb die zo goed als dicht zit... Dat ik 2 dagen in een meeting heb gezeten op 1,5 uur vanaf BHX die best wel via video had gemogen werkt ook wel mee aan een relatief slecht humeur.

Tot zover mijn :r

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Binnenkort zit ik voor een paar uur in het vliegtuig naar San Francisco.

Het is een directe vlucht in een 787-9 Dreamliner van KLM. Ik ben benieuwd hoe het zit met het entertainment systeem? Kan ik daar mijn eigen 3.5/6.3mm jack op aansluiten?
Ik heb al wat gezocht, en ben wel een oude reactie tegengekomen uit 2015 waar het één en ander wel duidelijker door werd (headset aangeboden door KLM, zit een dual-plug jack bij waar persoonlijke dingen op aangesloten kunnen worden), maar ben benieuwd of iemand hier een concreet antwoord op heeft in de hedendaagse vliegwereld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:38
Pimorez schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:12:
Binnenkort zit ik voor een paar uur in het vliegtuig naar San Francisco.

Het is een directe vlucht in een 787-9 Dreamliner van KLM. Ik ben benieuwd hoe het zit met het entertainment systeem? Kan ik daar mijn eigen 3.5/6.3mm jack op aansluiten?
Ik heb al wat gezocht, en ben wel een oude reactie tegengekomen uit 2015 waar het één en ander wel duidelijker door werd (headset aangeboden door KLM, zit een dual-plug jack bij waar persoonlijke dingen op aangesloten kunnen worden), maar ben benieuwd of iemand hier een concreet antwoord op heeft in de hedendaagse vliegwereld?
In de KLM 787 kun je gewoon je eigen 3,5mm jack aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

In business kan je beide aansluiten in ieder geval (nooit eco gezeten in de 787,dus daar weet ik het antwoord niet op)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In WBC hebben ze een speciale aansluiting voor die noise-cancelling headsets die stroom nodig hebben (3e pin) en zodat je ze niet jat (klassieke reden voor die twee-pin aansluiting) met een 3.5mm om je eigen hoofdtelefoon in te prikken. Maar in economy gebruikt men tegenwoordig gewoon 3.5mm jacks en geven ze je een hoofdtelefoon die je mee mag nemen. Waar nodig (o.a. 747) krijg je zo'n adapter er bij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:32

Grouchy

meep meep

Voor dit soort gevallekes je 'headphone jack airplane adapter' bewaren als je er een krijgt of anders er een bestellen op een chinese webwinkel voor minder dan een Euro.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:07:
Voor dit soort gevallekes je 'headphone jack airplane adapter' bewaren als je er een krijgt of anders er een bestellen op een chinese webwinkel voor minder dan een Euro.
Yep. Ik heb zo'n KLM adaptertje permanent in m'n rugzak zitten. Een keer uit Economy laten halen want die noise cancelling dingen die je krijgt zijn niet je-van-het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Bedankt allen! Hier kan ik mee verder :)
Op de terugweg vliegen we na de overstap in New York met een 747, dus dan zal ik daar wel zo'n adapter krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:21
Als je met kleine kinderen vliegt kan je er meteen bij instappen om vragen, anders duurt het nogal voor ze uitgedeeld worden. Kunnen de kinderen vast een film starten :)

Overigens zou ik zelf een minder headset meenemen in zon geval (euh, dat doen we dan ook)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Pimorez schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:35:
Bedankt allen! Hier kan ik mee verder :)
Op de terugweg vliegen we na de overstap in New York met een 747, dus dan zal ik daar wel zo'n adapter krijgen.
Die krijg je kort na de start en het uitgaan van riemen vast teken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:08
Daniel schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:41:

Ik ben voor deze zomer een tripje aan het plannen naar Hawaii (vertrek rond 29 juli, terug rond 17 augustus). Business-tarief voor 2 personen ligt zowel bij Delta als United als American op ongeveer 2k per persoon. Nu vlieg ik vrijwel nooit naar de VS en de laatste keer dat ik er moest overstappen stonden de Twin Towers nog overeind, dus wat zijn tegenwoordig veilige marges? Met Delta heb je als ik maar 1 overstap wil minstens 6 uur in Seattle, dat lijkt me onhandig. Andere routes lopen via Minneapolis, Philadelphia of Dallas en vervolgens LAX. Google Flights suggereert een route met minder dan 40 minuten overstaptijd op LAX, dat lijkt me uitgesloten toch? Qua route ben ik verder flexibel, het enige belangrijke is dat ik KLM's A330's met business class uit de jaren negentig wil vermijden, ik weiger daarvoor premium tarieven te betalen. Vanaf juli zouden de 300's wel new-WBC moeten hebben maar de 200's zijn pas eind van het jaar klaar. Andersom, hoe meer vluchten met Delta's A350, hoe beter :)

Bij voorkeur maken we op de terugweg ergens eens stopover, bijvoorbeeld in LAX want anders breng je twee nachten achter elkaar in het vliegtuig door (vrijwel alle vluchten vanuit Hawaii terug naar het vasteland vertrekken 's avonds, en je vlucht terug naar Nederland vanuit de US is ook altijd overnight) maar het lijkt erop dat dat bij de lage business tarieven niet kan, goedkoopste optie die ik dan uit Google krijg is 2600 pp.
Om mee te beginnen, zwaar jaloers :) . Ben vorig jaar op huwelijksreis naar Hawai geweest (eilandhoppen op Ohao, Big Island en Maui). Heenreis route AMS - IAH - LAX - HNL via United airlines, waarbij wij op IAH 1.20 min hadden om de vlucht naar LAX te halen. Dit is krap, je moet door de douane, koffers ophalen en weer afgeven.

Echter vertrokken wij al met een uur vertraging op schiphol, dan weet je dat de rest van je 24 uur durende huwelijksreis niet lekker begint...Zijn dus uiteindelijk met een omweg met vertraging aangekomen. Omdat alle vluchten onder 1 en dezelfde initerary vielen bij United hebben zij dus alle kosten op zich genomen mbt taxi, hotel en ander vluchtschema. Daarnaast nog bij terugkomst een lekkere schadevergoeding kunnen regelen.

Terugweg via OGG ( MAUI) - LAX - IAD - AMS. Overstaptijd op LAX was 40 minuten, is krap maar moet te doen zijn als de gate om de hoek zit. Helaas werd de passagier voor mij vlak voor vertrek ziek (voedselvergiftiging) dus die moets van boord.... Dus ook bij terugweg al bij vertrek wetende dat de komende 24 uur anders gaan verlopen :). Ik kan je vertellen, dat is niet tof! Dus doe jezelf een lol en boek zeker een trip met genoeg overstaptijd.

Daarnaast, mocht je nog tips willen hebben over Hawaii dan ben je meer dan welkom om een PM te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:39
Houd er rekening mee dat zolang je de vluchten op een enkel ticket boekt, de overstap gegarandeerd is. In de zin dat mocht je de overstap missen, dat je gratis naar de volgende vlucht wordt omgeboekt.

In die zin kun je het risico nemen - mocht je het niet halen heb je alsnog de lange(re) overstap. Haal je het wel, dan ben je eerder thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

paul-s83 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 00:32:
[...]
Dus doe jezelf een lol en boek zeker een trip met genoeg overstaptijd.
Die ruimere overstap tijden tikken alleen zo aan. Daar doe jij jezelf tekort mee. Als je 60+ overstappen per jaar hebt op andere vluchten dan win je uiteindelijk veel meer qua tijd en geld als je niet voor de ruimere overstaptijd gaat.
In deze tijd heb je zoveel info ter beschikking plus de tools om in een handomdraai gratis je boeking te veranderen naar alsnog de lange(re) overstap (of te cancellen is sommige gevallen) zodra je overstaptijd te kort wordt, IRROPS, behoorlijke flightschedules veranderingen zijn of de operating carriers veranderen.

Als het echt goed fout gaat zoals bij een BA, DL, BA, SWA of gewoon door een lekkere sneeuwstom dan helpt die ruimere overstaptijd ook niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 04-03-2018 13:37 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:08
Grouchy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:32:
[...]

Die ruimere overstap tijden tikken alleen zo aan. Daar doe jij jezelf tekort mee. Als je 60+ overstappen per jaar hebt op andere vluchten dan win je uiteindelijk veel meer qua tijd en geld als je niet voor de ruimere overstaptijd gaat.
In deze tijd heb je zoveel info ter beschikking plus de tools om in een handomdraai gratis je boeking te veranderen of te cancellen zodra je overstaptijd te kort wordt, IRROPS, behoorlijke flightschedules veranderingen zijn of de operating carriers veranderen.

Als het echt goed fout gaat zoals bij een BA, DL, BA, SWA of gewoon door een lekkere sneeuwstom dan helpt die ruimere overstaptijd ook niet meer.
Klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Ligt ook een beetje aan je eindbestemming. Soms zijn er idd meerdere wegen die naar rome leiden, dus dan kan je zonder problemen via een iets andere route worden omgeboekt. Naar Hawaii toe zijn er niet zoveel opties om de last mile af te leggen, dus dan ben je redelijk beperkt als je je connecting flight mist. Mocht je op je terugweg bij in LAX de aansluiting missen, dan zijn er legio alternatieven om rechtstreeks, of via New york, Newark, Washington, Detroit etc naar AMS te vliegen dus daar kan je een risico nemen.

Als alles bij dezelfde maatschappij is geboekt dan zijn zij idd daarvoor verantwoordelijke, alhoewel in mijn geval de door hun gekozen oplossing niet de beste en snelste was. Had zelf in het vliegtuig met de tools die je tegenwoordig hebt een alternatieve route uitgestippeld, en na enig overleg met de United Airlines customer service gingen ze daarmee akkoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CyBeR schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:57:
In WBC hebben ze een speciale aansluiting voor die noise-cancelling headsets die stroom nodig hebben (3e pin) en zodat je ze niet jat (klassieke reden voor die twee-pin aansluiting) met een 3.5mm om je eigen hoofdtelefoon in te prikken. Maar in economy gebruikt men tegenwoordig gewoon 3.5mm jacks en geven ze je een hoofdtelefoon die je mee mag nemen. Waar nodig (o.a. 747) krijg je zo'n adapter er bij.
Ze geven tegenwoordig van die in-ear oortjes in de economy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wat een ellende hier allemaal, voor mij ging het allemaal goed. De vlucht van HAN naar HKG had bij vertrek zo'n half uur vertraging (kwam laat binnen), maar landde bijna op tijd. Even een stukje met de bus over HKG (naar een andere terminal), helaas in het donker en keurig op tijd weer vertrokken naar AMS. Maar volgende keer toch eens kijken of een rechtstreekse vlucht naar HAN haalbaar is (zal vanaf FRA moeten), overstappen is niet mijn favoriete activiteit, zeker niet met kinderen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Directe vlucht hoeft niet per se via FRA, VN vliegt ook op HAN vanaf CDG en LHR, die je bijv per (respectievelijk) Thalys en Eurostar kunt bereiken.

Jammer dat VN niet op AMS of BRU vliegt, anders had ik ze vaker gebruikt. Prima maatschappij, maar hier in Europa nog relatief onbekend (in vergelijking met de grote Aziatische namen als SQ, CX, TG, CI, MH etc).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:51:
Directe vlucht hoeft niet per se via FRA, VN vliegt ook op HAN vanaf CDG en LHR, die je bijv per (respectievelijk) Thalys en Eurostar kunt bereiken.
Realitycheck graag, ik betaal met genoegen extra om CdG te vermijden en LHR ligt wel erg uit de richting.
Jammer dat VN niet op AMS of BRU vliegt, anders had ik ze vaker gebruikt. Prima maatschappij, maar hier in Europa nog relatief onbekend (in vergelijking met de grote Aziatische namen als SQ, CX, TG, CI, MH etc).
Op zich een heel goede maatschappij, heb er ook wel eens mee gevlogen (BKK - HAN en vv) en er meer bij geboekt voor anderen (mijn vrouw en de kinderen toen ze ineens naar de bruiloft van mijn schoonzus moesten, ik kon toen helaas niet mee, vanaf FRA, mijn schoonmoeder toen ze een zomer op kwam passen, HAN - FRA en vv en voor mijn schoonouders HAN - BKK en vv voor een gezamelijke vakantie in Thailand).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Freee!! schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:57:
[...]

Realitycheck graag, ik betaal met genoegen extra om CdG te vermijden en LHR ligt wel erg uit de richting.
CDG is idd een drama als je moet transferen (dat probeer ikzelf ook absoluut te voorkomen), als je er direct op/uitstapt is er weinig mis mee ;)

En LHR is niet veel verder weg dan FRA ;)

Als de prijs en/of tijdstippen vanaf CDG of LHR beter uitkomen dan vanaf FRA, zou ik die 2 opties zeker niet zomaar aan de kant schuiven. Maargoed, wie ben ik? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 04-03-2018 17:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:00:
[...]
CDG is idd een drama als je moet transferen (dat probeer ikzelf ook absoluut te voorkomen), als je er direct op/uitstapt is er weinig mis mee ;)
Met dat laatste heb ik daar geen ervaring, maar met de eerdere ervaringen aldaar heb ik ook geen zin die op te doen.
En LHR is niet veel verder weg dan FRA ;)
FRA is maar zo'n vier uur met de auto, dat red ik echt niet naar LHR.
Als de prijs en/of tijdstippen vanaf CDG of LHR beter uitkomen dan vanaf FRA, zou ik die 2 opties zeker niet zomaar aan de kant schuiven.
Ik heb er wel eens naar gekeken, maar maakte weinig tot niets uit.
Maargoed, wie ben ik? ;)
De vraag stellen is hem beantwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:22:
[...]

Ze geven tegenwoordig van die in-ear oortjes in de economy
Zit daar geen adapter voor 2x 3.5 naar 1x 3.5mm bij? Niet heel lang geleden gaven ze van die on-ear dingen waar dat bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 20:24
‘Fijne’ klantenservice van KLM... ik ben in San Diego en heb een transfer in Atlanta naar Amsterdam toe. Eerste vlucht is een Delta vlucht, en nu lijkt de complete boeking ineens via Delta te gaan. Ik heb een Economy Comfort stoel die ik nog probeer te veranderen (gangpad i.p.v. raam). De KLM app & website denken dat ik nog niet ben ingecheckt, de delta app vraagt $110 (maar ik heb al een keer betaald voor de upgrade). Via WhatsApp reageert KLM al een paar uur niet (adverteer er dan niet zo groot mee...), en de U.S. customer service blaft me toe dat ze een KLM klant niet kunnen helpen (eh, daarom bel ik ook met de KLM klantenservice...).

Nu maar lekker 8 uur opgesloten zitten bij het raam. Als ik de 52 min transfer al haal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

RobbertC schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:01:
‘Fijne’ klantenservice van KLM... ik ben in San Diego en heb een transfer in Atlanta naar Amsterdam toe. Eerste vlucht is een Delta vlucht, en nu lijkt de complete boeking ineens via Delta te gaan. Ik heb een Economy Comfort stoel die ik nog probeer te veranderen (gangpad i.p.v. raam). De KLM app & website denken dat ik nog niet ben ingecheckt, de delta app vraagt $110 (maar ik heb al een keer betaald voor de upgrade). Via WhatsApp reageert KLM al een paar uur niet (adverteer er dan niet zo groot mee...), en de U.S. customer service blaft me toe dat ze een KLM klant niet kunnen helpen (eh, daarom bel ik ook met de KLM klantenservice...).

Nu maar lekker 8 uur opgesloten zitten bij het raam. Als ik de 52 min transfer al haal ;)
Your typical seamless AF/KLM/Delta JV experience ;) . Waarom niet het callcenter van KLM in Nederland India bellen?
Ooh en soms helpt het om via de AF app/website het eea te proberen maar ik vrees dat deze nu onder airport/gate control (van Delta) staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 20:24
Grouchy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:16:
[...]

Your typical seamless AF/KLM/Delta JV experience ;) . Waarom niet het callcenter van KLM in Nederland India bellen?
Ooh en soms helpt het om via de AF app/website het eea te proberen maar ik vrees dat deze nu onder airport/gate control (van Delta) staat?
Volgens mij had ik India al aan de lijn ;) Goede tip van de Air France site. Daar ben ik wel ingecheckt en snappen ze dat ik al een Economy comfort stoel heb. Echter, zijn alle aisle seats weg sinds 10 min :( Vlucht vanaf Atlanta is pas over 6 uur, dus volgens mij nog wel aan te passen indien beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Delta heeft sinds kort zijn boekingsprocedures voor hun comfort seats ook aangepast (ik hoef je niet te vertellen dat dat in het honderd loopt). Misschien dat dat ook opspeelt hier (niet dat het een excuus is).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Eindelijk weer thuis (gisterenavond).
Mooie is dat de optie die KLM uiteindelijk aanbood vanaf LCY gisteren werd geannuleerd. 8)7

Gisteren met BA naar huis gevlogen voor een schofterige prijs vanwege de hoge vraag nadat ook die vlucht vrijdag werd geannuleerd... Vliegtuig had wel problemen en daarom een uur vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Grouchy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:32:
[...]

In deze tijd heb je zoveel info ter beschikking plus de tools om in een handomdraai gratis je boeking te veranderen naar alsnog de lange(re) overstap (of te cancellen is sommige gevallen) zodra je overstaptijd te kort wordt, IRROPS, behoorlijke flightschedules veranderingen zijn of de operating carriers veranderen.

En als je status hebt, krijg je prioriteit op de standby lijst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UBloemeke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-08 12:03
Ik mag in juli voor mijn werk naar Australië en twijfel met welke maatschappij ik wil boeken. Uit eerdere posts begreep dat de B787's die bv Ethiad op deze route gebruikt nogal smalle stoelen in EC hebben, dus die vermijd ik liever. Dan blijven er, binnen mijn schema, twee opties over voor AMS-MEL en SYD-AMS:

1) Heen en terug met Emirates/Qantas via DBX
2) Heen met China Southern via CAN en terug met China Airlines via TPE

Optie 2 is iets goedkoper en geeft me de mogelijkheid om FB miles te sparen, maar ik hoor nogal wisselende verhalen over vliegen met Chinese maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Er is een verschil tussen Chinese en Taiwanese maatschappijen. Maar ook Chinese maatschappijen onderling verschillen nogal. Ik heb zelf geen ervaring, maar China Southern schijnt redelijk te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Freee!! schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:14:
Er is een verschil tussen Chinese en Taiwanese maatschappijen. Maar ook Chinese maatschappijen onderling verschillen nogal. Ik heb zelf geen ervaring, maar China Southern schijnt redelijk te zijn.
Met een nadruk op redelijk. Zelf vermijd ik China Southern. Slechte ervaringen wat betreft service en materiaal (oud & niet schoon).
Zou dan liever iets om met Cathay via HKG dan via CAN met China Southern.
(zeker omdat Cathay nog met 3-3-3 vliegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

UBloemeke schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:04:
Ik mag in juli voor mijn werk naar Australië en twijfel met welke maatschappij ik wil boeken. Uit eerdere posts begreep dat de B787's die bv Ethiad op deze route gebruikt nogal smalle stoelen in EC hebben, dus die vermijd ik liever. Dan blijven er, binnen mijn schema, twee opties over voor AMS-MEL en SYD-AMS:

Optie 2 is iets goedkoper en geeft me de mogelijkheid om FB miles te sparen, maar ik hoor nogal wisselende verhalen over vliegen met Chinese maatschappijen.
De meeste (zo niet alle) maatschappijen lijken naar 3-4-3 te gaan, als je met Emirates in een A380 kan vliegen dan zou ik zonder aarzelen daarvoor kiezen. Zelfs als ze met een 777 vliegen zou ik nog voor hen kiezen, China als overstap/Chinese maatschappijen moet je niet willen. Westerse/Midden-Oosterse zijn in de regel een stuk beter.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kenzi schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:10:
[...]
Met een nadruk op redelijk. Zelf vermijd ik China Southern. Slechte ervaringen wat betreft service en materiaal (oud & niet schoon).
Zou dan liever iets om met Cathay via HKG dan via CAN met China Southern.
(zeker omdat Cathay nog met 3-3-3 vliegt)
Mijn recente ervaring met Cathay (gisteren teruggekomen) is inderdaad goed. China Airlines (Taiwan) is ook wel goed, hoewel ik iets betere ervaringen heb met EVA Air (ook Taiwan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ik heb alleen vorig jaar 3 uur in een Xiamen kist gezeten,voor die paar uurtjes weinig op aan te merken afgezien van het rare Chinese eten het land uit :P vage bal met chocopasta erin ofzo en die rare regel dat mobieltjes helemaal uit moeten,al is die regel nu al weg of gaat weg.

En overstappen in china kan gewoon heel erg gaar zijn ivm visum danwel rare tijden, zolang je alles op papier mee hebt om te laten zien komt het wel goed,ik stond niet op 1 of ander papiertje/lijstje waar ik mezelf op moest aankruisen dus kreeg wat extra wachttijd en checks,was gelukkig maar een minuut of 10,verder was de transitvisum een eitje op zowel heen als terugweg :)

[ Voor 40% gewijzigd door mrsar op 05-03-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Garyu schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:33:
Voor wie (zoals ik) volgende week in Italie moet zijn, even opletten:

https://www.summerinitaly...ransport-strikes-in-italy
General strike Thursday, March 8, 2018
Planes, trains and local transportation personnel will be on strike! Planes for the whole day on March 8th. Trains for 21 hours, from 00:00 to 21:00. Local transportation with different starting times depending on the specific location (no further details are available). Please check with your ticket office whether this will affect your journey.
En nu legt ook het vliegend personeel van Austrian Airlines het werk neer, vanaf dinsdagavond 17:00 tot woensdagmiddag waarschijnlijk. Austrian heeft alvast 140 vluchten, voornamelijk van en naar Wenen, gecanceled.

Prima hoor, die stakingen, maar wel vervelend voor de reiziger :X :X.
AUA muss Flüge streichen: 10.000 Betroffene
Betriebsversammlungen beim fliegenden Personal der AUA werden am Dienstag sowie Mittwoch zu zahlreichen Flugausfällen führen. In Summe werden über 140 von 570 Flügen gestrichen. Es sind 10.000 Passagiere betroffen.

Betroffen sind unter anderem Flüge zwischen Wien und Amsterdam, Basel, Brüssel, Budapest, Bukarest, Düsseldorf, Eriwan, Frankfurt, Genf, Hamburg, Köln/Bonn, Kopenhagen, Leipzig, Lyon, Mailand, München, Prag, Salzburg, Sofia, Stockholm, Stuttgart, Venedig, Zagreb und Zürich. In Summe seien derzeit rund 10.000 Passagiere von Streichungen betroffen. „Wir entschuldigen uns aufrichtig für diese Unannehmlichkeiten“, sagte AUA-Sprecher Peter Thier.

[ Voor 28% gewijzigd door Garyu op 05-03-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat krijg je nu de winstgevendheid van de airlines weer in de zwarte cijfers zit, de werknemers willen een deel van de taart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dreamvoid schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:33:
Dat krijg je nu de winstgevendheid van de airlines weer in de zwarte cijfers zit, de werknemers willen een deel van de taart :)
Ik vermoed dat het eerder druk van de directie is om de winstgevendheid te verhogen, en dus af te dingen op de arbeidsvoorwaarden. Dat is meestal waar het schoentje wringt: dat werkgever en vakbonden niet tot een vergelijk komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:01

Daniel

Kapitein NCC-1701
UBloemeke schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:04:

Van deze opties zou ik zeker de voorkeur aan Emirates geven. Al deze routes worden uitgevoerd met A380's en daar is economy vrij goed te overleven - hoewel ik het redelijk crimineel vindt om iemand die zakelijk reist 13-14 uur aan één stuk in economy door te laten brengen, maar goed.

Is Singapore Airlines geen optie? Voor een niet al te hoge meerprijs zou je eventueel premium economy kunnen boeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 05-03-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UBloemeke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-08 12:03
Iedereen bedankt voor de feedback mbt mijn vluchten richting Australië. Het wordt de route met Emirates via Dubai.
Van deze opties zou ik zeker de voorkeur aan Emirates geven. Al deze routes worden uitgevoerd met A380's en daar is economy vrij goed te overleven - hoewel ik het redelijk crimineel vindt om iemand die zakelijk reist 13-14 uur aan één stuk in economy door te laten brengen, maar goed.
Ik kan er wel mee leven. Ik ben postdoc (=wetenschapper) en ga naar een conferentie, en daar verdient mijn baas dus niks aan. We zijn ook niet verplicht het goedkoopste ticket te kiezen, maar het moet wel redelijk blijven. Er wordt gelukkig totaal niet moeilijk gedaan over langer wegblijven en ik heb genoeg vakantiedagen, dus ik plak er zeker nog een mooie vakantie aan vast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:47:
[...]

Ik vermoed dat het eerder druk van de directie is om de winstgevendheid te verhogen, en dus af te dingen op de arbeidsvoorwaarden. Dat is meestal waar het schoentje wringt: dat werkgever en vakbonden niet tot een vergelijk komen.
Vermoed je dat of weet je dat? In het geval van Transavia en Austrian gaat het namelijk om salarisverhogingen en betere voorwaarden.

Dit zie je ook typisch in deze industrie, als je de boel een paar decennia volgt zie je hetzelfde patroon telkens weer. Gaat het slecht met de airlines, dan proberen ze links en rechts de kosten te drukken om te overleven en zijn de conflicten over het verdelen van de pijn, gaat het financieel weer goed met de airlines dan krijg je stakingen over salarisverhogingen etc. We zitten nu in het vierde jaar winstgevende jaar (over alle airlines gerekend), de vooruitzichten voor 2018 zijn uitstekend, en dus: acties. Hun goed recht overigens, zo werkt het machtsspel tussen werkgevers en werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vermoed dat. De cijfers zijn voor veel maatschappijen beter, maar dat is niet structureel, want de goedkope kerosine speelt daar een serieuze rol in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CyBeR schreef op zondag 4 maart 2018 @ 21:17:
[...]

Zit daar geen adapter voor 2x 3.5 naar 1x 3.5mm bij? Niet heel lang geleden gaven ze van die on-ear dingen waar dat bij zat.
Nope in de nieuwe Economy kan je gewoon een 3.5mm plug direct in het systeem stoppen. De Business class gebruikt van die 3 pin adapters voor de vrij matige noise cancelling headphones die ze uitdelen.

Bij de inears krijg je 1 maat rubbertje eromheen, medium. Dus het moet wel in je oor passen. Die onear dingen waren echt zo waardeloos maar geen idee of dit veel beter is, heb nog niet in de eco gezeten want zat voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:43:
[...]

Nope in de nieuwe Economy kan je gewoon een 3.5mm plug direct in het systeem stoppen.
Ja, maar in de oude economy (die nog in de 747 en A330 vliegt) niet, dus ik neem aan dat je daar wel een adapter krijgt? In de 777 en 787 heb je ze sowieso niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:37:
Ik vermoed dat. De cijfers zijn voor veel maatschappijen beter, maar dat is niet structureel, want de goedkope kerosine speelt daar een serieuze rol in.
Natuurlijk speelt dat een rol, maar daar heb je als vakbond toch uiteindelijk weinig mee te maken, na een tijdje gaat het altijd steken als de winsten hoog zijn en de loonstijgingen niet. Als je zo'n IATA persbericht ziet, dan is dat voor een vakbond geen teken om stil te blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CyBeR schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:45:
[...]

Ja, maar in de oude economy (die nog in de 747 en A330 vliegt) niet, dus ik neem aan dat je daar wel een adapter krijgt? In de 777 en 787 heb je ze sowieso niet nodig.
Yes! Geen idee of ze ook die in-ear headsets daar hebben maar neem aan dat je dan net als bij die on ear headset gewoon zo een klein adaptertje erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
UBloemeke schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:01:
Iedereen bedankt voor de feedback mbt mijn vluchten richting Australië. Het wordt de route met Emirates via Dubai.

Ik kan er wel mee leven. Ik ben postdoc (=wetenschapper) en ga naar een conferentie, en daar verdient mijn baas dus niks aan. We zijn ook niet verplicht het goedkoopste ticket te kiezen, maar het moet wel redelijk blijven. Er wordt gelukkig totaal niet moeilijk gedaan over langer wegblijven en ik heb genoeg vakantiedagen, dus ik plak er zeker nog een mooie vakantie aan vast :).
Ah dan is het wel logisch :)
Tipje mijnerzijds: probeer - als je niet wil bijbetalen voor een stoel met extra beenruimte - in ieder geval in de voorste of de achterste economy cabine te zitten (voor rij 50 of achter rij 80). Deze zijn een stuk kleiner en daardoor rustiger. Voorin zit je ook nog eens voor de motoren waardoor het er behoorlijk stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Heb sinds 2013 niet meer gevlogen, maar alle horrorbeelden van afgelopen zomer van Schiphol staan nog vers op m'n netvlies. Hoe is de situatie eigenlijk tegenwoordig? Wat is in deze periode een veilige marge om aanwezig te zijn voor een vlucht naar Londen, met alleen handbagage?

[ Voor 7% gewijzigd door Tralapo op 07-03-2018 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Tralapo schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:38:
Heb sinds 2013 niet meer gevlogen, maar alle horrorbeelden van afgelopen zomer van Schiphol staan nog vers op m'n netvlies. Hoe is de situatie eigenlijk tegenwoordig? Wat is in deze periode een veilige marge om aanwezig te zijn voor een vlucht naar Londen, met alleen handbagage?
Vanaf onderstaande post in dit topic is er redelijke wat discussie over:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, maar weer eens 2 vluchtjes geboekt voor mijn vakantie. Dit keer van AMS naar PVK, vluchtjes HV5791 en HV5792 respectievelijk (16 en 28 augustus). Vluchtje van een goede 3 uur, dat overleef ik zelfs met HV wel denk ik :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

3 uur is nog net te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
wildhagen schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 08:39:
Zo, maar weer eens 2 vluchtjes geboekt voor mijn vakantie. Dit keer van AMS naar PVK, vluchtjes HV5791 en HV5792 respectievelijk (16 en 28 augustus). Vluchtje van een goede 3 uur, dat overleef ik zelfs met HV wel denk ik :)
Voor vakantie is transavia prima te doen. Als je wekelijks met ze vliegt wordt je er erg snel moe van...maar voor de jaarlijkse break zijn ze prima.

En..veel plezier in GR. Ik kan je aanraden om een auto te huren en de buurt een beetje te verkennen, er zijn veel mooie dingen te zien binnen redelijke afstand (lees: dagtochtjes). Ioannina, Trikala, Meteora...of zelfs Patra en Ancient Olympia (van waar ik deze post momenteel schrijf!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, huurauto is al gereserveerd. Dit wordt niet bepaald mijn eerste keer in Griekenland, hoewel wel pas de 2e keer op het vasteland, tot nu toe ben ik alleen op diverse eilanden geweest, plus een keer een stedentrip in Athene :)

Aantal van jouw genoemde plekken staan idd ook al op mijn To Do lijst, alleen Trikala en Patra had ik nog niet op mijn radar staan, ga ik eens naar kijken :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Thessaloniki is ook heel mooi, maar net wat te ver weg om van daaruit met de auto te bezoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik vlieg teveel denk ik :+ Zowel op de heen (73) als terug (e190) vlucht met KLM, kan de purser bij mij:
Sorry Mr. PWM, we hebben weer alleen kaas vandaag
Die weten dus mijn voorkeur al :p De eerste stopte mij nog een broodje zalm van de crew toe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:21
Of het staat in hun iPad app als opmerking door een eerdere purser ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:47:
Of het staat in hun iPad app als opmerking door een eerdere purser ;)
Daar staat dan nu:
  • Handtastelijk
  • Grof in de mond
  • Lust geen kaas
Zoiets? Maar 1 herkende ik zelf ook. Maar die iPad zal ook een optie kunnen zijn. Ik vlieg de komende 3 dagen 6 * KLM, we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 11:43
Oh, ook een Tweaker dus. Misschien werd je herkend aan je Feyenoord shirt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zo, vlucht naar Nieuw Zeeland voor augustus geboekt. Deze keer China Airlines, heen LHR>AMS met KLM, overnachting bij moeders, en dan vliegen naar Taipei, daar helaas wel een 17u30m layover gedurende de dag (06:15 aankomst, 23:50 vertrek). Vliegen met de A350, business class in een 1-2-1 reverse herringbone layout, met een raamstoel voor al de CI vluchten. Het CI product voor de business class schijnt erg goed te zijn, hier een review voor de A350.

De vluchten van Taipei naar Auckland zijn ook met de A350, met een tussenlanding in Brisbane. De terugvlucht van Taipei naar Heathrow is helaas via Frankfurt, kon geen Amsterdam vlucht krijgen voor de prijs, betekent wat langer in een LH A320 zitten voor het laatste deel van de trip. Die vlucht is met de 777-300ER, ook niet slecht volgens deze review; ook 1-2-1 en ik heb weer een raamstoel. Helaas ook op de terugvlucht een lange overstap in Taipei (17 uur, aankomst 05:55, vertrek 22:55).

Iemand ervaring met Taipei hotels? Ik zie geen echt vliegveldhotel waar je gewoon in kan checken als je aankomt zoals ze op Kuala Lumpur hadden (ideaal), en standaard hotels kun je vaak pas om 1400 of zo inchecken. Ga zeker contact opnemen met een hotel om te zien of eerdere checkin mogelijk is.

Er is ook een tussenstop in Brisbane van anderhalf/twee uur, ik neem aan dat je geen visum nodig hebt als je niet door de douane heengaat?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

gambieter schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 01:15:
Zo, vlucht naar Nieuw Zeeland voor augustus geboekt. Deze keer China Airlines, heen LHR>AMS met KLM, overnachting bij moeders, en dan vliegen naar Taipei, daar helaas wel een 17u30m layover gedurende de dag (06:15 aankomst, 23:50 vertrek). Vliegen met de A350, business class in een 1-2-1 reverse herringbone layout, met een raamstoel voor al de CI vluchten. Het CI product voor de business class schijnt erg goed te zijn, hier een review voor de A350.

De vluchten van Taipei naar Auckland zijn ook met de A350, met een tussenlanding in Brisbane. De terugvlucht van Taipei naar Heathrow is helaas via Frankfurt, kon geen Amsterdam vlucht krijgen voor de prijs, betekent wat langer in een LH A320 zitten voor het laatste deel van de trip. Die vlucht is met de 777-300ER, ook niet slecht volgens deze review; ook 1-2-1 en ik heb weer een raamstoel. Helaas ook op de terugvlucht een lange overstap in Taipei (17 uur, aankomst 05:55, vertrek 22:55).

Iemand ervaring met Taipei hotels? Ik zie geen echt vliegveldhotel waar je gewoon in kan checken als je aankomt zoals ze op Kuala Lumpur hadden (ideaal), en standaard hotels kun je vaak pas om 1400 of zo inchecken. Ga zeker contact opnemen met een hotel om te zien of eerdere checkin mogelijk is.

Er is ook een tussenstop in Brisbane van anderhalf/twee uur, ik neem aan dat je geen visum nodig hebt als je niet door de douane heengaat?
Neem een kijkje in Taipei vind t echt een heerlijke stad om wat rond te lopen en wat te snaaien. Het centrum is goed bereikbaar vanaf de luchthaven.
Afhankelijk van hoelaat je in AKL aankomt kan je de overstap gebruiken om al in t tijd ritme van AKL te komen zodat je geen jetlag hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeker een dagje Taipei doen. Centrum ligt niet zo gek ver van het vliegveld en alleen het eten daar is al de moeite waard om van het vliegveld af te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hangt er vanaf of ik kan slapen in het vliegtuig. Gezien mijn eerdere ervaringen, zelfs in business class, verwacht ik van niet... maar gaan wandelen kan zeker ook, maar ik wil ook een paar uur plat + douchen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Na de nieuwe indeling van de paspoort controle onder aan de D pier, staat nog 1 Privium apparaat (waren er 2).

Fijn net met 35 man in de rij. Vooruit kijken is nooit Schiphols sterkste kant geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Na de positive posts hierboven over het bezoeken van Taipei (en ik was toevallig er al naar aan het kijken), hierbij een relevante vraag:

Er worden momenteel goed geprijsde tickets aangeboden voor in het najaar naar Taipei, met Xiamen Air via (je verwacht het niet) Xiamen. Is het overstappen op Xiamen allemaal airside of zou je daar (zoals bijv. in de VS) ook nog de douane moeten passeren bij het overstappen (en bijv baggage ophalen en weer inchecken?).

Voor mij op zich geen probleem, enkel reis ik met iemand voor wie het verkrijgen van een (transit) visa voor China niet zo makkelijk is, dus het liefst zou ik er zeker van zijn dat overstappen allemaal airside blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Xiamen is visa vrij met een Nederlands paspoort.

Verder zelf altijd vanuit Singapore naar Taipei gevlogen dus geen idee of met Xiamen Airways een fijne vlucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

United is ook weer lekker bezig geweest afgelopen week:
United Airlines Makes Passenger Put Puppy in Overhead Bin, Puppy Promptly Dies
On Monday night, witness June Lara says United flight attendants insisted another passenger place her dog in the overhead bin on a flight from Houston to LaGuardia. This, despite the fact that the dog was in a TSA-approved carrying case and that United’s policy clearly states that dogs should be stored under the seat in front of the passenger in those cases. For unclear reasons, the flight staff allegedly asked the passenger to put the pup, a 10-month-old French Bulldog, in the overhead bin without explaining why but assuring the passenger the dog would be fine.
...
This is hardly the first dog that has died on a United flight. According to CNBC, United reported more animal deaths on flights last year than any other US carrier—a lot more. Citing Department of Transportation statistics, the network reports a total of 18 animals carried in cargo holds died on United flights last year, while just there were two cargo hold animal deaths, respectively, on Delta and American flights in 2017. United was also the airline that flew Lulu, a five-year-old King Charles Spaniel who died in the cargo hold on a flight from Houston to San Francisco last August. The list of reasons why United is an awful airline goes on and on beyond animal deaths, too.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik dacht dat men vaak weigert dit soort kortsnuitige doorfoksels te vervoeren omdat ze wel vaker spontaan doodgaan wegens ademhalingsproblemen? Ik weet zeker dat ik het weleens in vervoersvoorwaarden ben tegengekomen ergens.

Edit: van de klm website maar dit gaat juist over ruimbagage :
Dieren met een platte snuit zoals boxers, pekinezen en Perzische katten kunnen tijdens de vlucht ademhalingsproblemen krijgen door warmte en stress. Met het oog op hun welzijn mogen de meeste dieren met een platte snuit daarom alleen in de cabine of als vracht worden vervoerd. Daarnaast kunnen we Engelse en Franse buldoggen, Boston terriërs en mopshonden helaas niet vervoeren als ruimbagage of vracht.
Moet dus juist wel in de cabin...

[ Voor 54% gewijzigd door ASW1 op 16-03-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

ASW1 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:59:
Ik dacht dat men vaak weigert dit soort kortsnuitige doorfoksels te vervoeren omdat ze wel vaker spontaan doodgaan wegens ademhalingsproblemen? Ik weet zeker dat ik het weleens in vervoersvoorwaarden ben tegengekomen ergens.
Brussels Airlines weigert dat soort huisdieren dan weer compleet (ook in de cabine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Borromini schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:27:
[...]

Brussels Airlines weigert dat soort huisdieren dan weer compleet (ook in de cabine).
Volgens hun eigen website accepteren ze deze honden wel degelijk, maar moet je ze een vrijwaring geven.
https://www.brusselsairli...with-animals/default.aspx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

El Jefe schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:47:
Na de positive posts hierboven over het bezoeken van Taipei (en ik was toevallig er al naar aan het kijken), hierbij een relevante vraag:

Er worden momenteel goed geprijsde tickets aangeboden voor in het najaar naar Taipei, met Xiamen Air via (je verwacht het niet) Xiamen. Is het overstappen op Xiamen allemaal airside of zou je daar (zoals bijv. in de VS) ook nog de douane moeten passeren bij het overstappen (en bijv baggage ophalen en weer inchecken?).

Voor mij op zich geen probleem, enkel reis ik met iemand voor wie het verkrijgen van een (transit) visa voor China niet zo makkelijk is, dus het liefst zou ik er zeker van zijn dat overstappen allemaal airside blijft :)
Daar ik dit voor het laatst in December heb gedaan : lees goed de regels door voor china, je kan een gratis visum aanvragen on arrival(geen verder papierwerk behalve dat je voor de vlucht naar china wordt gecontroleerd op visum danwel 3e land vlucht binnen de max 72 uur),de tijd verschilt per aankomst stad en de regels eromheen :) Voor Xiamen is dit max 72 uur,de regels willen nog wel eens veranderen ;)

Airside blijven kennen ze niet,je moet sowieso het land in met je bagage maar als je binnen die x tijd een vlucht heb naar een 3e land (macau en Hong Kong worden in dit geval gezien als 3e land) krijg je dus gewoon een transfer visum, en kan je dus bv gewoon een dag/nacht in de stad verlijven.
houd er rekening mee dat het inchecken ook daadwerkelijk pas begint 2 uur voor de vlucht,eerder door de beveiliging gaan heeft gewoon geen nut,dan ben je een beetje aan het wachten op een hele saaie plek met 1 restaurantje.

Vluchten die 2 steden aan doen in china betekend een gewoon visum halen en geen recht op een transfer visum, dus ams-pvg-xmn-sgn om maar iets te noemen mag niet voor transfer visum.Zorg er voor de zekerheid ook voor dat je alle vluchten heen en terug vanuit xmn op papier meeheb zodat ze kunnen controleren dat je uitgaande vlucht ook echt is geboekt ;) meer vragen,stel ze maar,maar dit is het wel, kan je een goed hotel aanbevelen bij XMN als je wilt.

[ Voor 3% gewijzigd door mrsar op 16-03-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fly-guy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:29:
[...]

Volgens hun eigen website accepteren ze deze honden wel degelijk, maar moet je ze een vrijwaring geven.
https://www.brusselsairli...with-animals/default.aspx
Nagel aan mijn doodskist die
airlines :( Veranderen zowat elke week van idee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:47:
United is ook weer lekker bezig geweest afgelopen week:
bron
En vervolgens hebben ze ook nog twee honden verwisseld (eentje moest naar Japan, de andere naar Kansas...) én nog een hond op de verkeerde vlucht gezet - daar maakten ze vervolgens een extra landing voor in Akron. https://www.nbcnews.com/n...led-landing-1188024387958

Die halfslachtige leugen ook als excuus dat de flight attendant niet verstaan had dat er een levende hond in de kooi zat. Nee, je neemt voor je lol een lege kooi mee als handbagage 8)7 Er is zo ingehamerd bij mensen dat commando's van het personeel nooit ter discussie gesteld mogen worden - protesteer te veel en eindigt in de cel - dat je vanzelf dit soort excessen krijgt omdat er geen redelijke tegenspraak meer mogelijk is voor die paar keer dat je als passagier daadwerkelijk gelijk hebt.

Op CNN werden ook meteen alle andere schandalen van het afgelopen jaar weer opgerakeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 12:55

mambo No5

Bad Apple?

El Jefe schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:47:

Overstappen op Xiamen is niet airside, je moet daadwerkelijk door de douane heen, bagage ophalen en opnieuw inchecken. Ik heb dezelfde route in 2016 ook gedaan (heen naar TPE, terug via TSA wegens de meer gunstige vluchttijden destijds) en heb er eigenlijk geen problemen bij ondervonden. Het hielp mij wel mee dat ik m'n ticket op papier bij me had; de douanier in Xiamen wilde deze toch graag even doorkijken om te zien of ik wel een doorgaand ticket had ivm het touristen/transfervisum. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vraagje voor de mensen die vaak naar de US vliegen: voor m'n terugvlucht vanuit Kahului (Hawaii) heb ik een optie met een overstap van 12 uur in Seattle voor de vlucht naar Amsterdam. Kun je dan van het vliegveld af als je wil? Moet je dan je bagage meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Je kan gewoon het vliegveld af. Koffers kan je achterlaten voor een paar dollar

https://seatacshops.com/m...-storage-by-smarte-carte/

Voordeel is dat je met de taxi in 20 minuten in de stad bent. Bij mooi weer een heerlijke stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Daniel schreef op zondag 18 maart 2018 @ 07:51:
Vraagje voor de mensen die vaak naar de US vliegen: voor m'n terugvlucht vanuit Kahului (Hawaii) heb ik een optie met een overstap van 12 uur in Seattle voor de vlucht naar Amsterdam. Kun je dan van het vliegveld af als je wil? Moet je dan je bagage meenemen?
Vliegveld kan je gewoon af. Koffers kan je gewoon door laten checken naar AMS en hoef je niet op te halen als je wil (kan natuurlijk wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
De informatie mbt de nieuwe Flying Blue award redemption regels is beschikbaar, inclusief een calculator.

Het grote nadeel is dat de prijs van een award ticket nu aan de prijs van een betaald ticket wordt gekoppeld. Dus, geen mogelijkheid meer om een goedkope award te kiezen als de betaalde variant erg duur is. Er is/komt een bepaalde conversie die gebruikt wordt voor de miles per euro ratio.

Voordeel hiervan is dat elk ticket dat gekocht kan worden, ook via miles beschikbaar komt. Nadeel is dat de miles-prijzen gigantisch zullen gaan stijgen, tenzij je toevallig het goedkoopste ticket kunt vinden. In dat geval kun je waarschijnlijk in veel gevallen beter het ticket gewoon kopen omdat de cash prijs ook erg laag zal liggen.

Wat mij opvalt is de intra-europe business class prijs. Als voorbeeld ATH-AMS omdat ik die veel vlieg. De economy 'vanaf prijs' gaat van 12.5K naar 10.5K. Echter, de business class 'vanaf prijs' gaat van 45K naar 49K!

Business class is dus bijna 5 keer zo duur als Economy, en dat is absurt. Met mijn *A programma (A3) is Economy 15K en Business 25K - slechts 1,5 keer zo duur dus. De ratio Economy<>business is echt absurt aan het worden met FB.

Het staat ook niet meer in verhouding tot de lange afstands vluchten. ATH-AMS-CUR in business kost 53K. Waarom is AMS-ATH dan 49K? In een crappy B737 zonder fatsoenlijk business class product!

Oja, en omdat de 'marktpijs' nu gebruikt wordt is het vliegen naar non-hubs goedkoper geworden. ATH-AMS is 49K, maar ATH-AMS-DUS is 38K. Ben benieuwd hoe strict ze gaan zijn met hidden city ticketing (aka laatste AMS-DUS vlucht met opzet missen).

Hebben jullie al andere grote verschillen gevonden (positief/negatief)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:38
Het is inderdaad behoorlijk nutteloos geworden, heb eigenlijk nog niets positiefs gevonden. Flying Blue miles waren juist handig voor korte termijn boekingen, bijv. morgen vertrekken op een enkeltje in Europa op een bijna-vol toestel voor 8500 miles, waarvoor je anders € 800 armer had geweest. Zoiets gaat nu gewoon 100k+ miles kosten.

De andere fijne besteding was business class tickets voor vakanties e.d., maar die prijzen schieten ook omhoog zo te zien inderdaad.

Het grootste punt is dat er nu geen redemption charts meer zijn waarmee vaste prijzen (in miles) berekend kunnen worden per vlucht, maar dat alles "magisch" achter de schermen gebeurt, gebaseerd op availability en hoeveel miles er intern berekend worden voor welke waarde in euro's etc.

Daardoor kunnen ze nu zonder enige info te delen de miles nog verder devalueren door intern met die nummertjes te spelen. Delta vertelde toen dit bij hen geïntroduceerd werd ook dat de waarde van miles niet zou veranderen, maar inmiddels kosten veel award tickets gemiddeld al zo'n 1,5x zoveel miles als toen dit begon. Daar heeft FB vast van geleerd en dat zal daar ook wel gaan gebeuren.

Hopen dat BA er niet al te snel achteraan gaat, dan blijf ik daar zoveel mogelijk punten storten. Ben benieuwd hoeveel FB AMEX kaarten er opgezegd gaan worden of worden omgezet in een reguliere waarmee je naar alle airlines kunt overboeken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Zo te zien kan je ze beter niet intra-EU gebruiken. Voor EBC AMS-BLL durven ze 42500 award miles te vragen, daar komt de surchage, taxes en fees ook nog eens bij. Da's voor een vlucht van 297 miles, die vlucht is nog niet eens een uur in de lucht.
Dan boek je toch 2x Economy voor 2x 12500 award miles, heb je de stoel naast je ook vrij.

Met wat verder weg vliegen wordt het iets beter maar met andere FF programma's je kan ondertussen voor evenveel of minder miles ook bijvoorbeeld een AMS-ORD (WBC vanaf 71000 met FB) voorin vliegen.

Komt nog bij dat je ook nog eens maar 4,6,7 of maximaal 8 FB miles per EUR gaat krijgen. Ter vergelijking; deze jongen krijgt ongeveer 13,5 miles per EUR. Da's 68% meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gambieter schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 01:15:
Is er iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

gambieter schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:43:
[...]

Is er iemand die dit weet?
'Visa is not required for transit through Australia'

Hiervoor kan je de Traveldoc site gebruiken; https://klm.traveldoc.aero/
Link staat ook in de OP.

[ Voor 5% gewijzigd door Grouchy op 18-03-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Grouchy schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:52:
'Visa is not required for transit through Australia'

Hiervoor kan je de Traveldoc site gebruiken; https://klm.traveldoc.aero/
Link staat ook in de OP.
Dank :) . Ik vermoedde dat al, maar de CI website was niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Grouchy schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:39:
Zo te zien kan je ze beter niet intra-EU gebruiken. Voor EBC AMS-BLL durven ze 42500 award miles te vragen, daar komt de surchage, taxes en fees ook nog eens bij. Da's voor een vlucht van 297 miles, die vlucht is nog niet eens een uur in de lucht.
Dan boek je toch 2x Economy voor 2x 12500 award miles, heb je de stoel naast je ook vrij.
BLL is helemaal absurt inderdaad. Kun je een extra economy stoel reserveren op die manier overigens? Met betaalde tickets kan dat in ieder geval niet - dan moet je een extra stoel onder het POS programma erbij kopen (Hoewel je dat geld terugkrijgt als de vlucht niet vol is!).
Met wat verder weg vliegen wordt het iets beter maar met andere FF programma's je kan ondertussen voor evenveel of minder miles ook bijvoorbeeld een AMS-ORD (WBC vanaf 71000 met FB) voorin vliegen.

Komt nog bij dat je ook nog eens maar 4,6,7 of maximaal 8 FB miles per EUR gaat krijgen. Ter vergelijking; deze jongen krijgt ongeveer 13,5 miles per EUR. Da's 68% meer.
Er zijn enkele routes die iets omlaag gaan, bijvoorbeeld CUR welke nu op 53K komt (Business, one-way). Maar, dit zijn vanaf prijzen...het moment dat je die award voor 53K miles ziet (enkele reis), is waarschijnlijk hetzelfde moment dat je de betaalde vlucht voor <1000 kunt krijgen (roundtrip). Als diezelfde vlucht wel 2500 euro kost dan ga je die award niet meer vinden voor 53K miles...
De euro-per-mile ratio staat zodirect vast, en dit zal een (veel) slechtere waarde zijn dan wat je er nu uit (kunt) halen als je slim boekt.

Als je het over 13,5 Miles/euro hebt, welke currency is dat dan? En doe je dat consequent of op een specifieke route/aanbieding? Binnen europa, met KLM althans, blijf ik zo rond de 10 miles per euro steken (en dan moet ik goed mijn best doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Xandrios schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:00:
[...]

BLL is helemaal absurt inderdaad. Kun je een extra economy stoel reserveren op die manier overigens? Met betaalde tickets kan dat in ieder geval niet - dan moet je een extra stoel onder het POS programma erbij kopen (Hoewel je dat geld terugkrijgt als de vlucht niet vol is!).
Geen idee, zolang je ervoor wilt betalen (geld/miles/vouchers) maakt het de meeste airlines weinig uit. Online inchecken lukt alleen niet.
Als je het over 13,5 Miles/euro hebt, welke currency is dat dan? En doe je dat consequent of op een specifieke route/aanbieding? Binnen europa, met KLM althans, blijf ik zo rond de 10 miles per euro steken (en dan moet ik goed mijn best doen).
Heb effe snel een ruwe vergelijking gemaakt om te kijken waar FB nu ongeveer staat ten opzichte van wat andere FF programma's. Ga er maar vanuit dat een FF meestal op zijn/haar 'eigen' marketed/operated airline vliegt en zo de miles binnenharkt.
FB Ivory, Silver, Gold en Platinum leden ontvangen vanaf 1 april voor elke uitgegeven euro respectievelijk 4, 6, 7 en 8 Miles.

Als (general member to top tier: 5, 7, 8, 9, 11 miles voor elke $1) top tier bij de Amerikanen (American/Delta/United) krijg je momenteel 11 miles USD (13 miles met een CC), één EUR is 1.22 nog wat dus kom je uit op ongeveer 13,5 miles per uitgegeven EUR .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Iets totaal anders: We denken erover om onze oudste zoon (dan 7) komende zomervakantie een paar weken naar zijn grootouders in Vietnam te sturen. En eigenlijk wilden we hem alleen laten vliegen omdat we geen tijd hebben om hem te brengen en te halen. Heeft iemand hier daar ervaring mee :? En zoja, zou het dan ook mogelijk zijn om Toon eens met dat andere kind te laten praten over die ervaring :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Onze dochter is de afgelopen twee jaar alleen gevlogen (dus met 7j en 8j). Echter ging het over een Europese vlucht van anderhalf uur. Dat is m.i. niet te vergelijken met intercontinentaal en zou ik mijn dochter ook met 9j denk ik nog niet "aandoen". Het ligt denk ik ook erg aan hoe (on)afhankelijk je kind zich redt onderweg. Er kan verder natuurlijk weinig gebeuren want ze zijn wel begeleid, maar ik kan me voorstellen dat een uur of tien alleen in een vliegtuig (of trein, of thuis, of whatever) voor een klein kind gewoon nog al saai is. Ik vind er zelf al niks aan, maar voor zo'n kind is het echt een halve eeuwigheid.

Pagina: 1 ... 31 ... 254 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2