Sometimes you need to plan for coincidence
Heb je al van die reisverzekering die erin zit gebruik dienen te maken? Zoja wat zijn je ervaringen daarmee?PWM schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:51:
Je kan altijd voor 200 euro een Mastercard Black nemen. Zijn al je huurautos standaard verzekerd en heb je op elke vliegveld Lounge Access.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
waar lees je dat die het eerste jaar gratis is?Fuwor schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:07:
[...]
Das een goeie! Zeker omdat je ook (zakelijk en privé) een reisverzekering en verzekering voor huurauto’s hebt. Eerste jaar is nog gratis ook. Kende ik nog niet.
Hierzo (denk ik):groggy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:42:
[...]
waar lees je dat die het eerste jaar gratis is?
https://www.yourmastercard.nl/25/actievoorwaarden/
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Uw Mastercard Classic is het eerste jaar gratis: u betaalt het eerste jaar geen Card-bijdrage. Daarna betaalt u een jaarlijkse Card-bijdrage van € 20,- per jaar. De Mastercard Gold kost het eerste jaar € 20,- en daarna € 32,50 per jaar. De Mastercard Black kost € 204,- per jaar.Grouchy schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:11:
[...]
Hierzo (denk ik):
https://www.yourmastercard.nl/25/actievoorwaarden/
Ik lees iets anders..
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

De Schengen-versie (26) is knap sneu. Klein, nauwelijks catering, daar ga je nauwelijks voor je lol zitten.
---
Ik ben voor deze zomer een tripje aan het plannen naar Hawaii (vertrek rond 29 juli, terug rond 17 augustus). Business-tarief voor 2 personen ligt zowel bij Delta als United als American op ongeveer 2k per persoon. Nu vlieg ik vrijwel nooit naar de VS en de laatste keer dat ik er moest overstappen stonden de Twin Towers nog overeind, dus wat zijn tegenwoordig veilige marges? Met Delta heb je als ik maar 1 overstap wil minstens 6 uur in Seattle, dat lijkt me onhandig. Andere routes lopen via Minneapolis, Philadelphia of Dallas en vervolgens LAX. Google Flights suggereert een route met minder dan 40 minuten overstaptijd op LAX, dat lijkt me uitgesloten toch? Qua route ben ik verder flexibel, het enige belangrijke is dat ik KLM's A330's met business class uit de jaren negentig wil vermijden, ik weiger daarvoor premium tarieven te betalen. Vanaf juli zouden de 300's wel new-WBC moeten hebben maar de 200's zijn pas eind van het jaar klaar. Andersom, hoe meer vluchten met Delta's A350, hoe beter
Bij voorkeur maken we op de terugweg ergens eens stopover, bijvoorbeeld in LAX want anders breng je twee nachten achter elkaar in het vliegtuig door (vrijwel alle vluchten vanuit Hawaii terug naar het vasteland vertrekken 's avonds, en je vlucht terug naar Nederland vanuit de US is ook altijd overnight) maar het lijkt erop dat dat bij de lage business tarieven niet kan, goedkoopste optie die ik dan uit Google krijg is 2600 pp.
Eerste landing in de VS is verplicht door douane heen, bagage ophalen en weer inleveren en door security. Ik heb zelf nog nooit last gehad bij vluchten onder 1 boeking. Als je zelf vluchten bij elkaar gaat zoeken dan zou ik meer marge nemen, er kan gewoon meer misgaan. Business class heeft meestal wel dedicated security lanes, maar ja bagage kan altijd hit/miss zijn (ik denk uiteindelijk dat daarin nog steeds de meeste variatie in wachtijd in zit).Daniel schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:41:
Nu vlieg ik vrijwel nooit naar de VS en de laatste keer dat ik er moest overstappen stonden de Twin Towers nog overeind, dus wat zijn tegenwoordig veilige marges?
Vergeet niet een ESTA aan te vragen, heb je nodig.
American zou ik niet zo snel nemen over Philidelphia, De Boeing 767 die ze inzetten vanaf Amsterdam is niet het beste Business class product wat je kan krijgen.
LAX met 40 minuten is eigenlijk vragen om een gemiste aansluiting. Zoiezo is LAX niet echt m'n favouriete luchthaven. Zou liever via MSP, DTW of SEA gaan. Delta One in een A330 is op zich weinig mis mee (wel uitkijken voor de KL operated/codeshares A330's), A350 is voorlopig alleen via DTW met een extra leg/overstap als gevolg.
Zou verder ook opletten dat je voor de US-Hawaii leg ook lay-flat hebt en geen domestic first, bijvoorbeeld via MSP kun je een A330 all the way hebben.
Ja, dat laatste is nog goed zoeken. Op zich is de vlucht niet zo lang, maar als dat deel ook lie-flat heeft is dat met name op de heenweg wel een voordeel. Je bent sowieso minstens 20-22 uur onderweg en door het tijdsverschil zit daar geen nacht in. Waarschijnlijk ben je op de laatste leg compleet geslooptGrouchy schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 10:39:
Zou 2 uur aanhouden als je geen GE hebt. Zelfs met GE kunnen ze je koffer screenen en dan kan het 45 minuten duren voordat ie op de band ligt.
LAX met 40 minuten is eigenlijk vragen om een gemiste aansluiting. Zoiezo is LAX niet echt m'n favouriete luchthaven. Zou liever via MSP, DTW of SEA gaan. Delta One in een A330 is op zich weinig mis mee (wel uitkijken voor de KL operated/codeshares A330's), A350 is voorlopig alleen via DTW met een extra leg/overstap als gevolg.
Zou verder ook opletten dat je voor de US-Hawaii leg ook lay-flat hebt en geen domestic first, bijvoorbeeld via MSP kun je een A330 all the way hebben.
LAX als tussenstop is vooral omdat we nog een rondritje willen maken langs de nationale parken als we toch in de buurt zijn.
Op de terugweg is het zeker geen probleem (domestic & geen overstap). Had de I-D overstap in gedachten toen ik mijn bericht schreef.Daniel schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 10:45:
[...]
Ja, dat laatste is nog goed zoeken. Op zich is de vlucht niet zo lang, maar als dat deel ook lie-flat heeft is dat met name op de heenweg wel een voordeel. Je bent sowieso minstens 20-22 uur onderweg en door het tijdsverschil zit daar geen nacht in. Waarschijnlijk ben je op de laatste leg compleet gesloopt
LAX als tussenstop is vooral omdat we nog een rondritje willen maken langs de nationale parken als we toch in de buurt zijn.
Hoop dat het mee valt, business class vliegen is over algemeen geen straf
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Gelukkig nietgambieter schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:00:
Zeg maar European BC, geen lie flat e.d.
BC in de EU: gewoon dezelfde stoelen als in main te vinden zijn, zonder wifi, usb, scherm etcetera.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Geloof dat zowat elke US airline erop vliegt vanaf een hoop bestemmingen, er zullen vast en zeker 737's vanuit de westkust & non-hubs vliegen. Midwesten en verder naar het oosten; toen kreeg ik alleen maar de keuze uit verschillende widebody's, alle met de lay-flats (SLC, MSP, ATL). Via die airports kan je al the way lie-flat vliegen.gambieter schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 18:11:
Hangt ook van het vliegtuig type en maatschappij. Maar goed, beter dan European BC maar zeker geen echte BC. Er vliegen ook 737's op die route?
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Of je ze kan vinden op Schiphol weet ik niet zeker. Waar vlieg je naartoe? Er is één Etos vóór security (uiteinde van Plaza richting Vertrekhal 1) en één algemene Drugstore áchter security voor intercontinentale vluchten. Die specifieke Drugstore is een beetje onopvallend gelegen. De Drugstore:defiant schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:16:
Iemand op Schiphol wel eens earplanes gekocht, zo ja, waar?M'n lokale drogisterij had ze niet meer en mijn huidige set vertrouw ik niet 100% meer.
- bevindt zich in de overgang tussen Lounge 2 en 3.
- ligt schuin tegenover de F-pier
- zit tussen Let's Play (speelgoedwinkel) en Electronics. Naast Electronics zit de Fashion & Travel Store dus misschien heb je daar ook geluk m.b.t. je earplanes?
Voor Europese vluchten kun je een Fashion & Travel Store vinden naast de Hugo Boss. Succes and good luck!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2018 23:00 ]
Faro, Europese vlucht dus, maar ik weet m'n gate nog niet.Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:59:
Of je ze kan vinden op Schiphol weet ik niet zeker. Waar vlieg je naartoe?
ThanksEr is één Etos vóór security (uiteinde van Plaza richting Vertrekhal 1) en één algemene Drugstore áchter security voor intercontinentale vluchten. Die specifieke Drugstore is een beetje onopvallend gelegen. De Drugstore:
- bevindt zich in de overgang tussen Lounge 2 en 3.
- ligt schuin tegenover de F-pier
- zit tussen Let's Play (speelgoedwinkel) en Electronics. Naast Electronics zit de Fashion & Travel Store dus misschien heb je daar ook geluk m.b.t. je earplanes?
Voor Europese vluchten kun je een Fashion & Travel Store vinden naast de Hugo Boss. Succes and good luck!
Altijd wel vervelend als je wat slecht werkende buis van eustachius hebt en enigszins verkouden bent, die earplanes (of andere varianten) helpen daar toch redelijk goed bij. De drukovergangen zijn dan net wat minder abrupt.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Dat is waar ja! Fijne vlucht en veel plezier in Faro, ik had graag meegewild hehe.defiant schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:09:
[...]
Faro, Europese vlucht dus, maar ik weet m'n gate nog niet.
[...]
Altijd wel vervelend als je wat slecht werkende buis van eustachius hebt en enigszins verkouden bent, die earplanes (of andere varianten) helpen daar toch redelijk goed bij. De drukovergangen zijn dan net wat minder abrupt.
Dit inderdaad. De kunst is om - als je lie flat wil vliegen - een vlucht te vinden die LAX, SEA, SFO of PDX overslaat (en YVR ook). Die relatief korte legs worden met 737's en 757's gevlogen met recliner seats. Die zoektocht is nog knap lastig trouwens, ticketprijzen vliegen al snel de hoogte in.Grouchy schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:16:
[...]
Geloof dat zowat elke US airline erop vliegt vanaf een hoop bestemmingen, er zullen vast en zeker 737's vanuit de westkust & non-hubs vliegen. Midwesten en verder naar het oosten; toen kreeg ik alleen maar de keuze uit verschillende widebody's, alle met de lay-flats (SLC, MSP, ATL). Via die airports kan je al the way lie-flat vliegen.
Weet dat sommige 757's ook lie-flat hebben. Met veel domestic vluchten in een trip kan je ook gokken op een schedule change en gratis naar whatever je wilt omboeken.Daniel schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:10:
[...]
Dit inderdaad. De kunst is om - als je lie flat wil vliegen - een vlucht te vinden die LAX, SEA, SFO of PDX overslaat (en YVR ook). Die relatief korte legs worden met 737's en 757's gevlogen met recliner seats. Die zoektocht is nog knap lastig trouwens, ticketprijzen vliegen al snel de hoogte in.
Americain vliegt deze zomer met de 777 op AMS-DallasPolarBear schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 10:10:
[...]
Eerste landing in de VS is verplicht door douane heen, bagage ophalen en weer inleveren en door security. Ik heb zelf nog nooit last gehad bij vluchten onder 1 boeking. Als je zelf vluchten bij elkaar gaat zoeken dan zou ik meer marge nemen, er kan gewoon meer misgaan. Business class heeft meestal wel dedicated security lanes, maar ja bagage kan altijd hit/miss zijn (ik denk uiteindelijk dat daarin nog steeds de meeste variatie in wachtijd in zit).
Vergeet niet een ESTA aan te vragen, heb je nodig.
American zou ik niet zo snel nemen over Philidelphia, De Boeing 767 die ze inzetten vanaf Amsterdam is niet het beste Business class product wat je kan krijgen.
Dat méén je niet! Ik heb exact hetzelfde gehad, maar dan en jaar of drie terug. Vloog AY naar HEL, en had Air Berlin Gold. Heb inderdaad flink moeten discussieren om toegang te kunnen krijgen (+guest).Evianon schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:09:
Vorig jaar ook nog 20 minuten staan bakkeleien met de front-desk staff daar, vloog met Finnair maar had toegang met status van een andere Oneworld maatschappij. "Nee, u moet een Finnair Gold of Platinum pas hebben, deze is van British Airways". Zelfs op de boarding pass stond "You are invited to the Aspire lounge" afgedrukt, maar er was naast de uiteindelijk 3 staff members nog een supervisor voor nodig die uit de andere lounge moest komen om het te snappen
Compleet niet waard natuurlijk voor die lounge, maar zoiets gaat al gauw om het principe (en voor de rij van uiteindelijk zo'n 20 mensen die geamuseerd toe stonden te kijken wil je ook geen gezichtsverlies lijden door af te druipen)
Jawel, maar hoe gaan ze dan om met de Welkomst (of renewal) bonus die wellicht net is bijgeschreven? En hetzelfde mbt de Reisverzekering op de geboekte (maar nog niet gevlogen) segmenten.PWM schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:16:
[...]
Hoeft niet toch? AMEX mag je altijd opzeggen bij mijn weten. En ze storten dan het restant terug.
Ik begrijp dat de FB Amex kaarten en Normale Amex kaarten verschillende producten zijn. In theorie kun je dus wel switchen van FB naar normale Amex - en nog steeds een nieuwe Welkomst bonus krijgen. Echter, omdat het andere producten zijn ben je ook waarschijnlijk je reisverzekerings dekking kwijt op al geboekte vluchten.
De Amex Plat heeft overigens het eerste jaar 50% korting, dus 350 euro...en 150 euro credit op een reis die je via Amex boekt. Kost het eerste jaar effectief dus hetzelfde als de Matercard Black, maar je verdient dan wél punten, en, de Priority pass van Amex geeft (voor zover ik weet) recht op een gratis gast - terwijl Mastercard dat niet doet.
Geen probleemXandrios schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:23:
[...]
Jawel, maar hoe gaan ze dan om met de Welkomst (of renewal) bonus die wellicht net is bijgeschreven?
Die ben je kwijtEn hetzelfde mbt de Reisverzekering op de geboekte (maar nog niet gevlogen) segmenten.
Je kunt wellicht terugspringen naar de Amex FB Entry kaart bedenk ik me net. Die is maar 35 euro en je behoudt dan wellicht de verzekering van de kaart die gebruikt was voor de betaling van het ticket?
Ik heb zelf ~15 geboekte (en ongevlogen) tickets uit staan, maar wil eigenlijk ook afstappen van mijn FB Amex Gold. Wellicht kan ik door naar de Entry kaart terug te stappen mijn verzekering op die vluchten behouden..
Vraag me overigens wel af hoe vaak je kunt switchen. Ik zou graag switchen naar de Amex Plat...en dan ergens in November terug naar FB Plat mocht ik voor de flying blue re-qualificatie willen gaan. Maar geen idee of dat kan/mag, kan me ergens voorstellen dat je niet vaker dan 1x per jaar mag switchen..
En met het nieuwe FlyingBlue programma zijn ze nu eenmaal wat minder belangrijk.
EDIT:
Nu heb ik wel een wat hoger bestedingspatroon (door vele zakelijke reizen), wellicht scheelt dat.
[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 25-02-2018 19:49 ]
't is een beetje buiten de scope van dit topic, maar dit klopt, als je een platinum Amex hebt. Een eventuele extra kaarthouder kan ook nog eens een eigen Priority Pass aanvragen waar ook weer een gast op meegenomen mag worden. En als je een grote familie hebt vraag je ook nog de vier extra Gold-cards aan, daarbij zit 2x per jaar gratis toegang via Lounge ClubXandrios schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:23:
de Priority pass van Amex geeft (voor zover ik weet) recht op een gratis gast - terwijl Mastercard dat niet doet.
De reisverzekeringen zijn enkel geldig als je kaart nog actief is op het moment dat je er een beroep op doet, dus tijdens de reis. Upgraden, boeken en downgraden en dan toch verzekerd zijn is een truc die niet gaat werkenXandrios schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:33:
Je kunt wellicht terugspringen naar de Amex FB Entry kaart bedenk ik me net. Die is maar 35 euro en je behoudt dan wellicht de verzekering van de kaart die gebruikt was voor de betaling van het ticket?
Ik heb zelf ~15 geboekte (en ongevlogen) tickets uit staan, maar wil eigenlijk ook afstappen van mijn FB Amex Gold. Wellicht kan ik door naar de Entry kaart terug te stappen mijn verzekering op die vluchten behouden..
Ja, beetje kwestie van mazzel hebben. Ik ga er in ieder geval niet speciaal m'n schema op aanpassen, normale overstaptijden zijn belangrijker dan wel/geen lie-flat. Zoals het er nu naar uitziet wordt het AMS-DTW-LAX-KOA (met AMS-DTW in de Delta A350) en dan terug KOA-LAX-AMS met het laatste segment in een KLM 747.Grouchy schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:27:
Weet dat sommige 757's ook lie-flat hebben. Met veel domestic vluchten in een trip kan je ook gokken op een schedule change en gratis naar whatever je wilt omboeken.
Wat bedoel je trouwens met schedule-change en omboeken?
Nu schijn je ze te kunnen ruilen bij de lounge iemand dat weleens gedaan?
Als je een Delta (006) issued ticket hebt dan kan je in bepaalde gevallen kosteloos je trip veranderen. De zogenaamde 1 uur regel (2x 30+ minuten verandering is ook goed) of wanneer je connectie niet meer legaal is (of wanneer de vlucht die uitgevoerd wordt door Delta mainline wordt overgenomen wordt door een Delta connectie carrier, -ie Skywest DBA Delta connection, Compass Airlines enz.):Daniel schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:18:
[...]
Ja, beetje kwestie van mazzel hebben. Ik ga er in ieder geval niet speciaal m'n schema op aanpassen, normale overstaptijden zijn belangrijker dan wel/geen lie-flat. Zoals het er nu naar uitziet wordt het AMS-DTW-LAX-KOA (met AMS-DTW in de Delta A350) en dan terug KOA-LAX-AMS met het laatste segment in een KLM 747.
Wat bedoel je trouwens met schedule-change en omboeken?
https://www.delta.com/com...lights_conditions_txt.jsp
Je kan het toeval ook een beetje helpen: Boek zover mogelijk van te voren en voeg zoveel mogelijke regionale connecties toe aan je booking. Het gebeurt echt regelmatig dat ze iets veranderen.
Deze post bijvoorbeeld van 4 dagen geleden, 21FEB: Grouchy in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1" die dag heb ik een trip geboekt en vandaag heb ik voor die trip 2x een "Schedule Changes That Impact Your Upcoming Trip" email gehad.
[edit] Heb zojuist, terwijl ik dit type ook een Delta Transportation Credit Voucher ontvangen vanwege deze 'inconvenience'
Verwijderd
Dat is sowieso geen prepaid, en ik denk ook niet dat je die gaat vinden. Daarnaast is het maar de vraag of je überhaupt zo'n FB Amex kaart kunt krijgen als student.
Als je goedkope tickets boekt krijg je vaak ook geen miles en die creditcards leveren ook maar bar weinig miles op. Je kan je als student dan beter focussen op error fares en fuel dumps. Verder zijn de miles vooral voor het regelmatig internationaal publiek interessant, dan kan je ook gebruik maken van de lounges mits je de juiste status hebt.Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:47:
even over die miles-programs, ik vlieg redelijk vaak, maar niet vaak (genoeg) met Star Alliance / Flying Blue / OneWorld maatschappijen. Ben nu nog student maar ik zou al wat miles willen sparen voor binnen een jaar of 2. Mensen die weet hebben van creditcards die miles opleveren (liefst prepaid?). Heb al veel gezocht & niet echt gevonden maar hey ik kan maar wat rondvragen he
Dit inderdaad - uiteindelijk kun je vooral gewoon blij zijn dat je niet genoeg miles haalt om FF status "nodig" te hebben. Het blijft een perk om het reizen wat draaglijker te maken natuurlijk. Daar heb je dan ook vooral profijt van als je echt veel vliegt. Met alleen een CC en/of budget-tickets binnen Europa ga je nooit aan die status komen. Ik vlieg zelf vrij regelmatig (zo'n 30 vluchten per jaar), maar haal meestal de FF grenzen niet, omdat ik niet standaard met een maatschappij vlieg en de meeste vluchten binnen Europa zijn. En ach, op die stukken heb je er gewoon ook niet zoveel aan, behalve dat het wat rustiger is in de lounge dan bij de gate en dat je er wat kan eten & drinken..Brilsmurfffje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:42:
[...]
Als je goedkope tickets boekt krijg je vaak ook geen miles en die creditcards leveren ook maar bar weinig miles op. Je kan je als student dan beter focussen op error fares en fuel dumps. Verder zijn de miles vooral voor het regelmatig internationaal publiek interessant, dan kan je ook gebruik maken van de lounges mits je de juiste status hebt.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
De conversie rates zijn vaak alleen wat teleurstellend.
Hier in Nederland gaat het helaas niet echt opschieten met het sparen van miles met behulp van een creditcard, de meeste miles moet je verdienen door gewoon vaak te vliegen: -ie met je CC krijg je vaak maar 1 of 2 puntjes per EUR, met vliegen/tickets krijg je iets van 5-11 punten per dollar.
[ Voor 20% gewijzigd door Grouchy op 26-02-2018 18:18 ]
Ik heb wel een Fokker huisje staan thuis. Moet je een keer in de buurt van Blaricum zijn.Brilsmurfffje schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:50:
Iemand ervaring met KLM huisjes wisselen? Vandaag terug gekomen uit JNB maar ze hadden helaas het nieuwe KLM huisje niet. Aangezien ik meestal Heineken drink als pils zou ik die brouwerij wel graag hebben. Crew aan boord gaf aan dat ze hem tussen oktober en januari wel aan boord hadden maar nu niet meer
Nu schijn je ze te kunnen ruilen bij de lounge iemand dat weleens gedaan?
En in de Crown Lounge kan je inderdaad ruilen. Ze hebben een redelijke voorraad, maar geven geen garantie op wat ze kunnen aanbieden.
Verwijderd
spijtig
Enigzins off-topic: er zijn wel degelijk creditcards voor studenten. Ik heb de ING Studentencreditcard (Mastercard) (12,50 p.j.) limiet van 1000 zolang je maandelijks 250 laat bijstorten op je rekening (stufi?). Ook de ANWB heeft een VISA Jongerenkaart met een limiet van 500. ABN AMRO ook met een limiet van 500 of 1000 afhankelijk van je inkomen. Die van de ING lijkt het meest 'vrij' er moet gewoon geld op de rekening bij, niet persé uit een vast inkomen.Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:24:
spijtig van de miles... en nee idd, als student krijg ik nooit een creditcard (geen vast inkomen)
spijtig
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Klopt, ik heb daarom ook voor deze van ING gekozen. Met als voornaamste reden dat deze creditcard niet BKR geregistreerd wordt, omdat je verplicht bent het openstaande bedrag elke maand af te lossen. Wel zo fijn.Martijn-HK schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:15:
[...]
Enigzins off-topic: er zijn wel degelijk creditcards voor studenten. Ik heb de ING Studentencreditcard (Mastercard) (12,50 p.j.) limiet van 1000 zolang je maandelijks 250 laat bijstorten op je rekening (stufi?). Ook de ANWB heeft een VISA Jongerenkaart met een limiet van 500. ABN AMRO ook met een limiet van 500 of 1000 afhankelijk van je inkomen. Die van de ING lijkt het meest 'vrij' er moet gewoon geld op de rekening bij, niet persé uit een vast inkomen.
Of met KLM en Delta voor € 1200, heen KL 787 via New York en terug de nieuwe Delta A350 suites.
Of gewoon de kortste route, met AC op de 787 voor € 1200, wat een mooi product is: Google flights
Vorige week was deze fare er ook al even, toen een mooie 9 segment run kunnen boeken, maar dat is nu volgens mij niet meer mogelijk.
Sowieso zijn alle business tickets naar de VS goedkoop op het moment, dus als je toch moet het komende jaar is het een goede tijd om te boeken.
1200 euro business naar Orlando is wel heel goedkoop, hoewel juli in Florida qua klimaat niet bepaald ideaal is
[ Voor 27% gewijzigd door Daniel op 27-02-2018 17:41 ]
Even tussendoor, als je tussen vlucht 1 en vlucht 2 je aansluiting mist (om wat voor reden) ben je dan de sigaar of wordt je kosteloos omgeboekt? Je boekt het namelijk als losse vluchten, en niet als 1 traject naar mijn idee.Evianon schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:01:
Leuke fare van AMS naar Orlando in business op het moment, in de zomer dus goed voor een vakantie. Zowel Oneworld, Skyteam als *A hebben nu tarieven tussen de € 1000 en € 1300. Zo kun je bijvoorbeeld ook weer BA1 / BA2 vliegen, voor wie die dat de vorige keer heeft gemist en het nog wil doen (€1300): Google flights.
Ik weet dat je bij Easyjet / Ryanair geen overstap-vluchten kan boeken, maar dat is uiteraard een ander categorie.
Je boekt alle vluchten gewoon op één boeking, dus moet helemaal goed komenCheesy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:33:
[...]
Even tussendoor, als je tussen vlucht 1 en vlucht 2 je aansluiting mist (om wat voor reden) ben je dan de sigaar of wordt je kosteloos omgeboekt? Je boekt het namelijk als losse vluchten, en niet als 1 traject naar mijn idee.
Ik weet dat je bij Easyjet / Ryanair geen overstap-vluchten kan boeken, maar dat is uiteraard een ander categorie.
Zoals Oohh al zegt is dat inderdaad geen probleem, het staat op 1 ticket en je wordt dan gewoon omgeboekt. Het stuk AMS - eventuele tussenstops - Orlando en vice versa wordt ook gezien als 1 reis met overstappen en staat zo op je ticket, ook al heb je soms een tussenstop van een dag in een stad.Cheesy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:33:
[...]
Even tussendoor, als je tussen vlucht 1 en vlucht 2 je aansluiting mist (om wat voor reden) ben je dan de sigaar of wordt je kosteloos omgeboekt? Je boekt het namelijk als losse vluchten, en niet als 1 traject naar mijn idee.
In de versie die ik geboekt heb is de "terugvlucht" MCO - DCA - JFK - LCY, LHR - HEL - AMS. Dat duurt 4 dagen met een dagje in Washington, Londen en Helsinki, maar wordt gezien als 1 terugreis omdat we telkens net minder dan 24 uur in een stad zijn en het officieel dus een connectie is.
Geen enkel probleem dus
Goed punt. Niet bij stilgestaan dat het midden in het orkaanseizoen isDaniel schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:40:
1200 euro business naar Orlando is wel heel goedkoop, hoewel juli in Florida qua klimaat niet bepaald ideaal is
[ Voor 16% gewijzigd door Evianon op 27-02-2018 19:11 ]
Bij RyanAir kan het tegenwoordig welCheesy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:33:
[...]
Kwam het laatst een keer tegen bij het zoeken naar goedkope tickets.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Werkt dit inderdaad zo of zijn de punten op basis van je originele boeking? Ik kan hier niks over vinden op de FB site.
Ik denk het zelf overigens niet, anders kan je wel heel voordelig wat punten bijharken
Normaalgesproken op basis van originele boeking, upgrades worden daar niet in meegenomen... al ken ik het nieuwe FB programma niet.ScoTtix schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:12:
Vraagje mbt het nieuwe Flying Blue programma. Ik maak veel korte vluchten binnen Europa, meestal kan ik dan bij inchecken alsnog een Business Class stoel kiezen voor een euro of 45. Dit zou in het nieuwe systeem dan 15 ipv 5 experience points opleveren.
Werkt dit inderdaad zo of zijn de punten op basis van je originele boeking? Ik kan hier niks over vinden op de FB site.
Ik denk het zelf overigens niet, anders kan je wel heel voordelig wat punten bijharken.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik geloof hier weinig tot geen ene reet van om eerlijk te zijn (niet alleen omdat het de Telegraaf is).
Als iemand zo handig is om dit 'trucje' te gebruiken is diegene ook snugger genoeg om het niet in de krant te zetten. Reken maar op een broodje aap dusS_Chief schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:32:
https://www.telegraaf.nl/...gratis-naar-businessclass
Ik geloof hier weinig tot geen ene reet van om eerlijk te zijn (niet alleen omdat het de Telegraaf is).Iemand ervaringen (of is het inderdaad flauwekul)?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Als het zo simpel zou zijn, zou de halve wereld BC of zelfs FC vliegen gok ik...
Virussen? Scan ze hier!
En ook nog gratis...bij klm
[ Voor 18% gewijzigd door mrsar op 28-02-2018 18:58 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik zit de komende uren op LHR, terwijl ik al uren thuis had kunnen zijn via BA of Easyjet. Maar KLM verzekerde mij dat er geen vertraging zou zijn. Nou, dat word nachtwerk
Heb een upgrade ‘gekregen’ van comfort naar premium bij Tui fly maar zonder de extra’s. Wel ruime stoel dus, geen extra eten/drinken.alexbl69 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:43:
[...]
Als iemand zo handig is om dit 'trucje' te gebruiken is diegene ook snugger genoeg om het niet in de krant te zetten. Reken maar op een broodje aap dus.
Overigens voor tweede keer baggage 3 dagen later pas binnen en nu vast op terugreis door uitvallende vlucht. Vliegen is geinig als het allemaal werkt, maar je kunt ook een boel gedoe van hebben...
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat is de " normale manier" vanwege overboekte vlucht of wat dan ook,geluk hebben of statusNiGeLaToR schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:37:
[...]
Heb een upgrade ‘gekregen’ van comfort naar premium bij Tui fly maar zonder de extra’s. Wel ruime stoel dus, geen extra eten/drinken.
Overigens voor tweede keer baggage 3 dagen later pas binnen en nu vast op terugreis door uitvallende vlucht. Vliegen is geinig als het allemaal werkt, maar je kunt ook een boel gedoe van hebben...
Dit is mijn vlucht:
https://www.schiphol.nl/en/arrivals/flight/A20180228KL1024/
We zien nu een modale vertraging (was 23.55). Hartstikke mooi. Behalve dan dat dit de kist is die ons komt ophalen
https://www.schiphol.nl/e...s/flight/D20180228KL1031/
Nou hoef je geen natuurkundige te zijn om te weten dat dit dus niet past. En dan snap ik niet dat ik nu die 1+1 kan doen in 1 minuut, maar de KLM balie hier vrolijk zegt: We gaan 20.25 vertrekken.
EDIT: En het is weer aangepast
Bovendien zou Economy opeens een stuk rustiger zijn dan.alexbl69 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:43:
[...]
Als iemand zo handig is om dit 'trucje' te gebruiken is diegene ook snugger genoeg om het niet in de krant te zetten. Reken maar op een broodje aap dus.
Niet echt, de normale manier bij upgrades is dat je ook de service er bij krijgt tenzij ze een hele premium cabine omtoveren tot economy. (Of een deel daarvan als 't opgesplitst is). Althans bij normale maatschappijen.mrsar schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:48:
[...]
Dat is de " normale manier" vanwege overboekte vlucht of wat dan ook,geluk hebben of status
ja ok,doelde meer op de manier waaropCyBeR schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:17:
[...]
Niet echt, de normale manier bij upgrades is dat je ook de service er bij krijgt tenzij ze een hele premium cabine omtoveren tot economy. (Of een deel daarvan als 't opgesplitst is). Althans bij normale maatschappijen.
Klinkt bekend, hierzo ook eerder vandaag: vertragingen niet doorgeven aan je klanten en gewoon aan je pax vertellen dat ze de connectie vlucht echt wel halen, de kist van die inkomende vlucht staat echter nog steeds lekker aan de grond een xxx miles verderop.PWM schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:55:
De informatie voorziening is weer des KLM's helaas. Ze zullen het nu wel op die storing gooien, maar het is altijd hetzelfde liedje.
Dit is mijn vlucht:
We zien nu een modale vertraging (was 23.55). Hartstikke mooi. Behalve dan dat dit de kist is die ons komt ophalen
Nou hoef je geen natuurkundige te zijn om te weten dat dit dus niet past. En dan snap ik niet dat ik nu die 1+1 kan doen in 1 minuut, maar de KLM balie hier vrolijk zegt: We gaan 20.25 vertrekken.
Kom je aan op AMS geven ze het op na de 1e gate wisseling en vergeten de 2e gate wisseling door te geven, geen agenten bij de andere de gate, gate wordt bus gate maar geen bussen. Bus aan de gate maar bij aankomst bus niemand bij de slurf
Van een cart met pizza, snacks, drinken etcetera bij de gate hebben ze bij KLM ook nog steeds niet van gehoord.
Afijn, een lekker dagje weer bij KLM. Eindelijk in mijn hotel, mijn client was niet zo gelukkig is arriveerd waarschijnlijk pas rond 24h00-0h30.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Er mist een essentieel stukje. Namelijk dat ze 150.000+ km per jaar vliegt.S_Chief schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:32:
https://www.telegraaf.nl/...gratis-naar-businessclass
Ik geloof hier weinig tot geen ene reet van om eerlijk te zijn (niet alleen omdat het de Telegraaf is).Iemand ervaringen (of is het inderdaad flauwekul)?
Rond de 100.000 miles, niks speciaal toch. Genoeg mensen hierzo die het dubbele/driedubbele vliegen.Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 07:17:
[...]
Er mist een essentieel stukje. Namelijk dat ze 150.000+ km per jaar vliegt.
Lijkt op een typische 'Telegraaf' vertaling. Als je een engels artikel leest dan klinkt het allemaal net iets anders. Ze vliegt trouwens vooral Virgin Atlantic, LHR-LAX. Volgens mij ook niks over KLM/AA in het orginele artikel
http://nordic.businessins...st-class-2018-2?r=US&IR=T
https://www.bloomberg.com...ne-upgrade-over-the-phone
British author and expat Tilly Bagshawe told Bloomberg she flies around 100,000 miles a year.
Bagshawe says she has never paid for an upper class seat.
Instead, she has a tip for using air miles to score an upgrade, and it's to drop two simple words: 'revenue management.'
Claims to have 'pretty much 100% success rate' this way.
Tilly Bagshawe, who claims to fly about 100,000 miles per year, primarily between London and Los Angeles. In it she shares her “insider secret to scoring an upgrade with miles,”
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Alles lag eruit bij KLM. Er kon niks worden geboekt en er kon mondjesmaat service geboden worden omdat bij helpdesk en social media afdelingen ook vrijwel alles eruit lag. Het is lastig informatie geven als er geen data beschikbaar is!PWM schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:55:
De informatie voorziening is weer des KLM's helaas. Ze zullen het nu wel op die storing gooien, maar het is altijd hetzelfde liedje.
Dit is mijn vlucht:
If it aint fixed, it's broken.
De data is prima beschikbaar, ik had zelf alles voorhanden. Nu snap ik wel dat KLM mij niet persoonlijk gaat opbellen.Tjebakka schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:32:
[...]
Alles lag eruit bij KLM. Er kon niks worden geboekt en er kon mondjesmaat service geboden worden omdat bij helpdesk en social media afdelingen ook vrijwel alles eruit lag. Het is lastig informatie geven als er geen data beschikbaar is!
Maar als men aan de balie meldt dat je binnen een half uur kan vertrekken vanaf Londen, terwijl de kist die je moet brengen net is opgestegen vanaf Milaan om eerst naar Amsterdam te gaan, dan snap ik dat dus niet. Als de reiziger met zijn smartphone uit openbare bron vele malen beter ingelicht is, dan gaat er iets fout.
Ach. Nu ben ik zo onder de indruk dat ik als wannabe frequent flyer ook maar es ga bellen en de magische formule 'revenue management' ga droppenGrouchy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 07:36:
[...]
Rond de 100.000 miles, niks speciaal toch. Genoeg mensen hierzo die het dubbele/driedubbele vliegen.
Lijkt op een typische 'Telegraaf' vertaling. Als je een engels artikel lijst dan klinkt het allemaal net iets anders. Ze vliegt trouwens vooral Virgin Atlantic, LHR-LAX. Volgens mij ook niks over KLM/AA in het orginele artikel
http://nordic.businessins...st-class-2018-2?r=US&IR=T
https://www.bloomberg.com...ne-upgrade-over-the-phone
British author and expat Tilly Bagshawe told Bloomberg she flies around 100,000 miles a year.
Bagshawe says she has never paid for an upper class seat.
Instead, she has a tip for using air miles to score an upgrade, and it's to drop two simple words: 'revenue management.'
Claims to have 'pretty much 100% success rate' this way.
Tilly Bagshawe, who claims to fly about 100,000 miles per year, primarily between London and Los Angeles. In it she shares her “insider secret to scoring an upgrade with miles,”

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ze beginnen ondertussen de NS te imiteren.PWM schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:17:
[...]
Als de reiziger met zijn smartphone uit openbare bron vele malen beter ingelicht is, dan gaat er iets fout.
Probleem daarvan is natuurlijk wel dat je gewoon geen informatie kan verstrekken als je eigen systemen er uit liggen. Dan heeft zo'n baliemedewerker een stukje flexibiliteit nodig om toch van die procedure af te wijken en zelf dingen op te zoeken, want KLM als geheel kan zo goed als niets doen op dat moment. Maar waarschijnlijk heeft zo iemand het op dat moment razend druk, systemen liggen er uit en je wordt nog eens overstelpt door vragen waarop je geen fatsoenlijk antwoord kan geven. Dus of er nu echt iemand verwijtbaar is hier..
Yep, dat. Als Telegraaf kun je schrijven wat je wilt en niemand geeft er ene zier om als 't niet klopt. Maar als bedrijf over je eigen dienstverlening foute informatie naar buiten brengen is een heel ander verhaal, omdat de betrouwbaarheid van die informatie hoger geacht wordt te zijn. Dan is geen informatie nog beter.Arrne schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:58:
Al kan ik me ergens ook wel voorstellen dat het beleid is dat er aan de balie geen informatie verstrekt mag worden gebaseerd op data uit 'openbare bron' en alleen uit eigen systemen. Voor je het weet wordt foutieve informatie gegeven gebaseerd op Twitter/Nu.nl/Telegraaf o.i.d.
Tsja, jij doet dat zo, ik doe dat zo, waarom dan nog zeuren? Ik zoek op het moment van een uitzonderlijke situatie gewoon even Flightradar erbij en kijk waar mijn vliegtuig is en of het realistisch is of ik dezelfde avond nog naar huis kan.PWM schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:17:
[...]
De data is prima beschikbaar, ik had zelf alles voorhanden. Nu snap ik wel dat KLM mij niet persoonlijk gaat opbellen.
Maar als men aan de balie meldt dat je binnen een half uur kan vertrekken vanaf Londen, terwijl de kist die je moet brengen net is opgestegen vanaf Milaan om eerst naar Amsterdam te gaan, dan snap ik dat dus niet. Als de reiziger met zijn smartphone uit openbare bron vele malen beter ingelicht is, dan gaat er iets fout.
Gisteren bijvoorbeeld vanwege sneeuwval in Spanje alle vluchten 's ochtends gecanceled. Nou was het ook nog een hele tour om naar het vliegveld te komen over niet-gestrooide niet-geruimde wegen op zomerbandjes

Flightradar erbij, vlucht bekijken, uiteindelijk met een uur vertraging naar München. Onderweg kan je met de Lufthansa app (Lufthansa SkyNet ftw, de app werkt ook zonder te betalen) alle statusinformatie over je aansluitende vlucht, de route op het vliegveld naar de eventueel nieuwe gate, etc gewoon vinden. Dan weet je of je nog een sprintje moet trekken, er een taxi bij de gate klaarstaat, of je meteen een nieuw ticket kan gaan halen. En uiteindelijk dus gewoon netjes op tijd thuisgekomen
Tuurlijk, dit is geen overmacht situatie maar gewoon mismanagement.Durazno schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:49:
In het licht van die stroomstoring en de daarna onvoldoende werkende back-up (https://www.nu.nl/binnenl...d-zich-in-datacenter.html) is er dan sprake van compensatie? KLM had de zaakjes iig niet op orde....
Daar kom je al aan als je één keer per maand intercontinentaal vliegt, en binnen de VS is 10.000 miles per maand niks.Grouchy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 07:36:
[...]
Rond de 100.000 miles, niks speciaal toch. Genoeg mensen hierzo die het dubbele/driedubbele vliegen.
Het artikel in de Telegraaf laat ook - neem ik aan - met opzet het vrij essentiële feit dat ze miles gebruikt om de upgrade te betalen weg en doet alsof ze het volledig gratis krijgt, dat klikt namelijk beter. Het enige wat ze doet is de airline bellen om te kijken ze ze zo ver kan krijgen een redemption seat voor haar vrij te maken als die via de normale kanalen (nog) niet beschikbaar is. Dat lijkt me niet zo'n bijzondere aanpak.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Als het je om het verschil in business gaat denk ik dat je beter af bent met de nieuwe WBC, als die op die route beschikbaar is.
[ Voor 43% gewijzigd door Borromini op 01-03-2018 21:58 ]
Schiphol haalt zijn info uit ingediende flightplans, deze kan de KLM niet wijzigen als het systeem eruit ligt. Dus krijgt Schiphol ook geen nieuwe info. De KLM kan lastminute besluiten om de kost die naar Parijs gaat naar London te sturen als daar bijv meer transfer pax op zitten dan de vlucht uit Parijs.PWM schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:55:
Dit is mijn vlucht:
De kist uit Milaan zal dan met vertraging naar Parijs vliegen
Zo is er vanmorgen ook nog een kost naar DUB vertrokken om daar pax op te halen voordat de luchthaven er vanmiddag dichtging.
Pax van de avond vlucht is gecontavt of ze op de middag vlucht wilden zodat ze de aansluiting konden halen. DUB gaat morgen middag pas weer open.
Als ik naar India mag vlieg ik met 9W, solid hard product daarzo. 9W Boeing 777's stoelen in Premiere zijn zoiezo ruimer dan die in KLM 787's WBC. Ook de vertrektijd vanuit DEL (rond 2:00AM (9W) vs 3:30 of 4:00 iirc (KLM) is wat beter te behappen.Nat-Water schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:48:
Ik moet binnenkort naar New Delhi toe. Nu gaan er 2 rechtstreekse vluchten, zowel KLM als Jet Airways. De KLM rit ken ik wel, maar nog nooit gevlogen met Jet Airways. Iemand ervaringen? 't is blijkbaar tegenwoordig een partner van KLM, maar je FlyingBlue status telt niet.
Hou wel van Indiaas eten en je hebt heirin betere gerechten & meer keus bij 9W, ook de maaltijd service in Business Class is ‘on demand’ (Première’s Dine Anytime menu)
Ik heb nu deze combi gemaakt met Delta/KLMGrouchy schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:27:
[...]
Weet dat sommige 757's ook lie-flat hebben. Met veel domestic vluchten in een trip kan je ook gokken op een schedule change en gratis naar whatever je wilt omboeken.
DEPARTS Thu, 02 Aug 12:45 PM from Schiphol (AMS)
ARRIVES Thu, 02 Aug 2:50 PM at Los Angeles Intl (LAX)
FLIGHT DL 9293 Travel Time 11h 5m Operated by 1KLM
AIRCRAFT Boeing 777-200/ 200ER
DEPARTS Thu, 02 Aug 6:45 PM from Los Angeles Intl (LAX)
ARRIVES Thu, 02 Aug 9:32 PM at Honolulu Intl (HNL)
FLIGHT DL 1149 Travel Time 5h 47m In-flight services amenities:
AIRCRAFT Boeing 757-300
DEPARTS Sat, 18 Aug 11:15 AM from Honolulu Intl (HNL)
ARRIVES Sat, 18 Aug 7:50 PM at Los Angeles Intl (LAX)
AIRCRAFT Boeing 767-300
DEPARTS Fri, 24 Aug 4:43 PM from Los Angeles Intl (LAX)
ARRIVES Fri, 24 Aug 7:35 PM at Salt Lake City Intl (SLC)
FLIGHT DL 2273 Travel Time 1h 52m
AIRCRAFT Boeing 737-800
1h 25m Layover in Salt Lake City, UT | You change planes in SLC
DEPARTS Fri, 24 Aug 9:00 PM from Salt Lake City Intl (SLC)
ARRIVES Arrives Next Day Sat, 25 Aug 2:30 PM at Schiphol (AMS)
FLIGHT DL 8213 Travel Time 9h 30m Operated by 1KLM
AIRCRAFT Boeing 787-9
Alles is lie-flat behalve de 757 (die korte hop in de 737). Dit lijkt de handigste route met maar één overstap te zijn. Veel andere opties met één stop lopen via Vancouver maar dan krijg je bijna 7 uur in een Westjet 737 in je mik geduwd. No thanks
De dagelijkse LAX-HNL vlucht van Delta die wordt uitgevoerd met een 767 vertrekt al om 08:00 's ochtends dus daar heb je vanuit Europa nooit een aansluiting op. AMS-LAX en SLC-AMS worden uitgevoerd door KLM. Terug met de Delta A350 kan ook maar dat vergt om 07:00 's ochtends al vertrekken uit LAX om je aansluiting in DTW te halen. Is niet ideaal.
De andere optie is met United/Lufthansa voor ongeveer dezelfde prijs, hier is alles wel lie-flat - zij het met die weirdass 4-op-een-rij in het midden. Het nadeel is dat het om is (Duitsland is de verkeerde kant op ) en daardoor zo'n 3 uur langer op de heenweg, en 2 uur op de terugweg. Daarnaast moet ik mijn vrouw nog overtuigen dat het best OK is om met United te vliegen
AMS to MUC FLIGHT LH 2311 Aircraft type Canadair Regional Jet 900 Operated By Lufthansa Cityline
3h 50m connection
MUC to SFO FLIGHT UA 195 Aircraft type Boeing 787-9 Dreamliner
1h 40m connection
SFO to HNL FLIGHT UA 1509 Aircraft type Boeing 777-200
Fri, 17 Aug, 2018
Honolulu, HI, US (HNL)San Francisco, CA, US (SFO) FLIGHT UA 396 Aircraft type Boeing 777-200
Fri, 24 Aug, 2018
LAX to FRA FLIGHT UA 8900 Aircraft type Boeing 747-8 Intercontinental Operated By Lufthansa
2h 30m connection
FRA to AMS FLIGHT UA 9028 Aircraft type Airbus A320 Operated By Lufthansa
Mocht iemand nog willen puzzelen dan hou ik me aanbevolen
[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 02-03-2018 09:00 ]
https://www.summerinitaly...ransport-strikes-in-italy
General strike Thursday, March 8, 2018
Planes, trains and local transportation personnel will be on strike! Planes for the whole day on March 8th. Trains for 21 hours, from 00:00 to 21:00. Local transportation with different starting times depending on the specific location (no further details are available). Please check with your ticket office whether this will affect your journey.
Bensimpel
Positieve meneer
Mijn vlucht vanuit dublin naar mexico city is al 3 maal gecanceld ivm een winter storm wat heel Ierland heeft platgelegd.
28 feb zou ik met klm vliegen via ams naar mex. Cancelled omdat de piloot niet kon landen.
Herboekt naar 1 maart met lufthansa via München. Cancelled.
2 maart dan met cityjet en aeromexico via LHR. Ook cancelled.
Nu weer Herboekt met aer lingus en british airways voor as zondag. Vliegveld was donderdag gewoon open alleen durfde geen enkele vliegmaatschappij het aan.
Letterlijke hel, ik heb dit nog nooit zo erg meegemaakt.
😆 - Denk ook eens om ;)
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 16:56
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Helemaal eensGrouchy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:55:
[...]
Als ik naar India mag vlieg ik met 9W, solid hard product daarzo. 9W Boeing 777's stoelen in Premiere zijn zoiezo ruimer dan die in KLM 787's WBC. Ook de vertrektijd vanuit DEL (rond 2:00AM (9W) vs 3:30 of 4:00 iirc (KLM) is wat beter te behappen.
Hou wel van Indiaas eten en je hebt heirin betere gerechten & meer keus bij 9W, ook de maaltijd service in Business Class is ‘on demand’ (Première’s Dine Anytime menu)
Dat is wel naar ja,haalt een hap uit je vakantie. was het vanuit DUB zo veel goedkoper of woon je daar?Bensimpel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:37:
Ik ga nu letterlijl door een hel..
Mijn vlucht vanuit dublin naar mexico city is al 3 maal gecanceld ivm een winter storm wat heel Ierland heeft platgelegd.
28 feb zou ik met klm vliegen via ams naar mex. Cancelled omdat de piloot niet kon landen.
Herboekt naar 1 maart met lufthansa via München. Cancelled.
2 maart dan met cityjet en aeromexico via LHR. Ook cancelled.
Nu weer Herboekt met aer lingus en british airways voor as zondag. Vliegveld was donderdag gewoon open alleen durfde geen enkele vliegmaatschappij het aan.
Letterlijke hel, ik heb dit nog nooit zo erg meegemaakt.
Bensimpel
Positieve meneer
Ik woon hier, dus geen keus.mrsar schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:59:
[...]
Dat is wel naar ja,haalt een hap uit je vakantie. was het vanuit DUB zo veel goedkoper of woon je daar?
Heb de terugvlieg datum met 5 dagen verlengd. Gelukkig zit er een weekend in. Kost me nu maar 2 extra vrije dagen. Schade is nog beperkt. (behalve dat ik de vlucht naar Acapulco zondagochtend ga missen) herboeking koste me 250 euro. Is het mogelijk om dat te claimen bij KLM? Heb al een whatsapp bericht naar KLM gestuurd. Meestal reageren ze vrij snel. Maar nu is het akelig stil..
😆 - Denk ook eens om ;)
Weet niet of je dit kan claimen,denk het niet daar het weersomstandigheden zijn (hand of god) maar misschien als je het aardig vraagt ze je zonder kosten omboeken.
Normaal gesproken bieden ze kostenloze omboeking aan bij uitval? Hoezo heb je hier 250€ voor moeten betalen dan?Bensimpel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:03:
[...]
Ik woon hier, dus geen keus.
Heb de terugvlieg datum met 5 dagen verlengd. Gelukkig zit er een weekend in. Kost me nu maar 2 extra vrije dagen. Schade is nog beperkt. (behalve dat ik de vlucht naar Acapulco zondagochtend ga missen) herboeking koste me 250 euro. Is het mogelijk om dat te claimen bij KLM? Heb al een whatsapp bericht naar KLM gestuurd. Meestal reageren ze vrij snel. Maar nu is het akelig stil..
Bensimpel
Positieve meneer
Voor de vlucht door KLM dub >mex ja.Garyu schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:16:
[...]
Normaal gesproken bieden ze kostenloze omboeking aan bij uitval? Hoezo heb je hier 250€ voor moeten betalen dan?
Voor de losse vlucht earomexico mex >aca (5 dagen later) zegt earomexico niet ons probleem, betalen.
😆 - Denk ook eens om ;)
inderdaad,zolang dit niet hetzelfde ticket is,zal je moeten betalen.Bensimpel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:19:
[...]
Voor de vlucht door KLM dub >mex ja.
Voor de losse vlucht earomexico mex >aca (5 dagen later) zegt earomexico niet ons probleem, betalen.
Wat wil je claimen dan? Een maatschappij kan moeilijk landen op een veld wat gesloten is vanwege het weer...Bensimpel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:03:
[...]
Ik woon hier, dus geen keus.
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2