Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17-11 10:58
Je moet ook je bagage van de band ophalen en dan later weer afgeven.

• stier
  • Registratie: januari 2016
  • Niet online
quote:
Metalfreak schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:38:
[...]
ik zorg dat ik altijd handbagage bij me heb die wél aan de eisen voldoet.
Altijd handig dat die fabrikanten koffers maken die net afwijken van de norm die maatschappen stellen.

Ben nog een het dubben om een nieuwe aan te schaffen. :'(

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
stier schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:02:
[...]
Altijd handig dat die fabrikanten koffers maken die net afwijken van de norm die maatschappen stellen
Het helpt natuurlijk ook niet dat niet alle maatschappijen dezelfde afmetingen hanteren, zie daar als fabrikant maar eens tegen op te boksen...

En dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat maatschappijen hun maximale afmetingen soms nog aanpassen (lees: verkleinen)....

Virussen? Scan ze hier!

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Nou Transavia gaat waarschijnlijk staken dit weekend, fijn als je 1x per jaar met hun vliegt :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Moshi
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 23:21
quote:
Die koffer heb ik _/-\o_ Ben er supertevreden over. Het weegt niets en is van goede kwaliteit terwijl die wel goedkoop is.

Moshi wijzigde deze reactie 13-02-2018 22:54 (15%)

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

quote:
Beavbusi schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:50:
Ik ga in maart naar Nicaragua, nu vlieg ik via Houston. Moet ik dan ook zo'n ETSA ESTA kopen ook al ga ik het vliegveld niet af? niet zoveel zin in gezeur in Amerika natuurlijk... kom er niet echt uit of dit op doorreis ook nodig is.
Altijd. Alternatief: VS mijden als de pest ;).

Got Leenucks? | Debian Stretch x86_64 | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• Grouchy
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17-11 02:05

Grouchy

meep meep

Je haalt de USA nog niet eens. Als je vertrekt vanuit AMS wordt je zonder ESTA niet toegelaten tot de vlucht.
Dat zien ze al bij het inchecken/baggage droppen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 01:48
quote:
Borromini schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 04:57:
[...]

Probeer maar eens naar Nicaragua te vliegen zonder via Miami of Houston of zo te reizen ;)

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:03

mrsar

waar een sar is,is een wodka

quote:
Garyu schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:17:
[...]

Probeer maar eens naar Nicaragua te vliegen zonder via Miami of Houston of zo te reizen ;)
Dat kan gewoon via PTY :) net als GUA trouwens, ik ga heen naar GUA en terug vanaf MGA toevallig wel via de VS omdat business lekker goedkoop was :P en heb de tijd,en pak mooi dus de A350 mee, maar een maat van me vliegt eco via PTY

oh en via MEX kan ook nog ;)

mrsar wijzigde deze reactie 14-02-2018 10:22 (33%)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• ehoutgast
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
quote:
Beavbusi schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:50:
Ik ga in maart naar Nicaragua, nu vlieg ik via Houston. Moet ik dan ook zo'n ETSA kopen ook al ga ik het vliegveld niet af? niet zoveel zin in gezeur in Amerika natuurlijk... kom er niet echt uit of dit op doorreis ook nodig is.
Uit eigen ervaring (paspoort met US visum kwijt paar dagen voor vertrek :X) kan ik melden dat ze je niet eens vanuit AMS op het vliegtuig zetten. Bovendien moet je (helaas) in de VS op de meeste vliegvelden sowieso door de douane, ook al ben je in transit.

Let er wel op dat je niet de afgelopen vijf jaar in Iran, Syrie en nog een paar landen bent geweest, dan kom je namelijk sowieso niet in aanmerking voor een ESTA.

• wildhagen
  • Niet online
quote:
Garyu schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:17:
[...]

Naast de mogelijkheden die je @mrsar al noemt kan je ook met KLM naar San Jose (Costa Rica) vliegen en dan met Volaris (maatschappij uit Costa Rica) of Copa Airlines naar Nicaruaga.

En vanaf oktober 2018 vliegt Iberia ook rechtstreeks van Madrid naar Nicaragua.

Virussen? Scan ze hier!

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
Borromini schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 04:57:
[...]

Het wordt ook af en toe enorm overdreven. Slechte verhalen heb je overal. Ja je moet bij transfer in de VS altijd door de douane, maar dat kan soms ook supersnel (stond de laatste keer in Miami binnen 10 min na het vliegtuig uitgestapt te zijn bij de bagagecarousel, maar ja dat duurde dan weer lang). Afgelopen september in Las Vegas kan ik mij geeneens herinneren dus zal uneventful zijn geweest. ESTA aanvragen is zo gebeurd (net als ETA voor Canada). Als ik het reisverslag van @wildhagen lees, lees ik een verslag wat amper interessant is (als in een vrij standaard vlucht).
quote:
wildhagen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:51:
7 uur is nou niet echt nacht ofzo? De meeste mensen zijn dan allang op, zeker op een doordeweekse dag.
Volgens mij is 07:00 een hele geaccepteerde norm voor het begin van geluidsoverlast op een doordeweekse dag. Bouwoverlast is meestal ook alleen geaccepteerd tussen 07:00 en 19:00

• Xandrios
  • Laatst online: 22:50
quote:
wildhagen schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Naast de mogelijkheden die je @mrsar al noemt kan je ook met KLM naar San Jose (Costa Rica) vliegen en dan met Volaris (maatschappij uit Costa Rica) of Copa Airlines naar Nicaruaga.

En vanaf oktober 2018 vliegt Iberia ook rechtstreeks van Madrid naar Nicaragua.
Cool, KLM vliegt nu direct naar SJO? Ik ben de vorige keer via PTY gevlogen, dat was een erg lange trip op die manier. Direct is wel fijn!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

quote:
PolarBear schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Het wordt ook af en toe enorm overdreven. Slechte verhalen heb je overal. Ja je moet bij transfer in de VS altijd door de douane, maar dat kan soms ook supersnel (stond de laatste keer in Miami binnen 10 min na het vliegtuig uitgestapt te zijn bij de bagagecarousel, maar ja dat duurde dan weer lang). Afgelopen september in Las Vegas kan ik mij geeneens herinneren dus zal uneventful zijn geweest. ESTA aanvragen is zo gebeurd (net als ETA voor Canada). Als ik het reisverslag van @wildhagen lees, lees ik een verslag wat amper interessant is (als in een vrij standaard vlucht).
Het kan ongetwijfeld oersaai zijn. De Amerikanen zullen dat wel gestroomlijnd hebben. Alleen: westerlingen zijn zó gewend om overal visumvrij te mogen transiteren dat het nogal es lelijk kan tegenvallen, een transitvisum moeten aanvragen voor een blank westers land zoals de VS of nu ook Canada. Zelfs ervaren reizigers trappen vaak in die val.

Borromini wijzigde deze reactie 14-02-2018 22:52 (3%)

Got Leenucks? | Debian Stretch x86_64 | LEDE: Empower your router (OpenWrt successor) | Blogje

• wildhagen
  • Niet online
quote:
Xandrios schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 21:27:
[...]

Cool, KLM vliegt nu direct naar SJO? Ik ben de vorige keer via PTY gevlogen, dat was een erg lange trip op die manier. Direct is wel fijn!
Ja, sinds oktober 2017, 2 keer per week rechtstreeks. Zie ook https://nieuws.klm.com/rechtstreeks-met-klm-naar-san-jose/

Virussen? Scan ze hier!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Pfff, Google Flights heeft wat moeite met China Airlines, maar dat komt door CI. Kijk naar Business Class voor AMS>TPE>BNE>AKL en LGW>TPE>BNE>AKL in Augustus, AMS een stuk goedkoper (£2.3k). Doorlinken naar CI website, krijg je opeens prijzen van ¤5.5k te zien.

Maar als je dan LHR>AMS>TPE>BNE>AKL doet (zelfde vluchten), dan is het opeens £2.5k :+

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• PolarBear
  • Niet online
quote:
Borromini schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 22:51:
[...]

Het kan ongetwijfeld oersaai zijn. De Amerikanen zullen dat wel gestroomlijnd hebben. Alleen: westerlingen zijn zó gewend om overal visumvrij te mogen transiteren dat het nogal es lelijk kan tegenvallen, een transitvisum moeten aanvragen voor een blank westers land zoals de VS of nu ook Canada. Zelfs ervaren reizigers trappen vaak in die val.
Volgens mij is het door de douane heen moeten in de VS bij aankomst (of dat nou transit of echte aankomst is) al een hele tijd. Zelfde voor de ESTA. En als je een niet ervaren reiziger bent, je vliegtuigmaatschappij wijst echt wel op het feit dat een visum nodig hebt.

• Xandrios
Heeft iemand hier ervaring met de Privium lounge?

Ik vloog tot nu toe voornamelijk met Skyteam en af en toe *A. Zeer waarschijnlijk ga ik mijn FB status laten vervallen dit jaar, om volledig verder te gaan met *A.

Lounge 25 is so-so, maar lounge 26 is helemaal waardeloos. In veel andere vliegvelden is de *A lounge beter dan de Skyteam versie, maar niet in AMS. Dus ik overweeg Privium plus, omdat de Privium lounge beter schijnt te zijn.

Heeft iemand ervaringen met de Privium lounge? Hoe zijn de snacks/eten, en is het over het algemeen goed mogelijk om een comfortabele zitplaats te vinden? (Dat is in zowel lounge 25 en 26 soms erg moeilijk rond 10AM op een zaterdag).

• Grouchy

Grouchy

meep meep

quote:
Xandrios schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:28:
Heeft iemand ervaringen met de Privium lounge? Hoe zijn de snacks/eten, en is het over het algemeen goed mogelijk om een comfortabele zitplaats te vinden? (Dat is in zowel lounge 25 en 26 soms erg moeilijk rond 10AM op een zaterdag).
De Privium lounges op Schiphol zijn de beste, de andere kunnen er niet aan tippen. Catering steekt met kop en schouders boven de rest uit en ook in de lounges is het veel rustiger.
Op zaterdagen is het zoiezo niet echt druk.

Op Flyertalk wordt er regelmatig over de verschillende lounges gepost. Dit is er een die wat 'catering' foto's heeft:
https://www.flyertalk.com/forum/26147901-post496.html

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• Xandrios
Thanks. Ja, ik had Johan's post (destijds) gezien maar die is al wat ouder. Goed om te horen dat het op zaterdag minder druk is - dat is wel grappig, want lounge #26 is juist drukker op zaterdag. Wellicht heeft dat iets te maken dat de halve wereld star gold heeft tegenwoordig, en de gehele familie (incl kinderen) meeneemt de lounge in. Of omdat mensen met priority pass (leisure) juist op zaterdag reizen wellicht..

Wat is jou ervaring met het door de security gaan vlak voor departure? In theorie, als het druk is of er weer eens een storing is aan de scanapperatuur, kun je zomaar een half uur vaststaan (ook bij de priority). Ooit last van gehad?

Xandrios wijzigde deze reactie 15-02-2018 14:52 (22%)

• wildhagen
  • Niet online
quote:
Atlas schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:10:
Nou Transavia gaat waarschijnlijk staken dit weekend, fijn als je 1x per jaar met hun vliegt :X
De kans op een staking is weer verder toegenomen. Van het personeel heeft nu 93 procent vóór staking gestemd.

Later vandaag nog een overleg tussen de bonden en Transavia, en als daar niets uitkomt (wat de verwachting is), is de staking een feit.

Meer info: https://www.luchtvaartnie...mt-voor-staking-transavia

Virussen? Scan ze hier!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

quote:
Xandrios schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:51:
Thanks. Ja, ik had Johan's post (destijds) gezien maar die is al wat ouder. Goed om te horen dat het op zaterdag minder druk is - dat is wel grappig, want lounge #26 is juist drukker op zaterdag. Wellicht heeft dat iets te maken dat de halve wereld star gold heeft tegenwoordig, en de gehele familie (incl kinderen) meeneemt de lounge in. Of omdat mensen met priority pass (leisure) juist op zaterdag reizen wellicht..

Wat is jou ervaring met het door de security gaan vlak voor departure? In theorie, als het druk is of er weer eens een storing is aan de scanapperatuur, kun je zomaar een half uur vaststaan (ook bij de priority). Ooit last van gehad?
Gemiddelde Privium klant reist schijnbaar niet zoveel op zaterdagen. Je ziet veel zakenreizigers daarzo, families en zeker kinderen zie je er eigenlijk niet.
In het verleden (tot 1 September 2016) was de Privium ClubLounge nog niet eens open op zaterdag (niet genoeg Privium pax aanbod op die dag).
Airside is ie pas sinds 7 Januari 2018 ook in het weekend open.

Regelmatig. Beveiliging op Schiphol is al veel over geschreven hierzo en op Flyertalk. Die 5 minuten voor SP/premium pax en 10 minuten voor non-status/economy pax wordt gewoon niet gehaald.
Dan zijn er ook nog vaak lange rijen bij paspoort controle en heb al regelmatig meegemaakt dat ze dan stoppen met screenen bij de beveiliging, heb op die momenten al 'leuke' discussies gehad omdat je als Privium lid tenslotte geen gebruik van die rijen maakt maar er langsaf gaat.

Gelukkig is er sinds kort ook een Privium airsidelounge :)

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
De airside lounge van Privium is echt geweldig. Superrustig, goed eten en plek om te werken. Veel (veeeeeeel) beter dan de KLM lounges met dat verschrikkelijke eten.

Privium is een no-brainer. Zeker als je non-schengen vliegt. Probleem bij Schengen is dat je nog door security moet, maar goed, dat gaat dan ook snel.

Nu, met zonder ondertitel

• Evianon
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21:22
quote:
wildhagen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:08:
[...]

De kans op een staking is weer verder toegenomen. Van het personeel heeft nu 93 procent vóór staking gestemd.
93% van het personeel wat bij een vakbond is aangesloten. De Transavia crew is redelijk jong, dus ik denk dat niet zo heel veel meer bij een vakbond zijn aangesloten, vakbondsleden zijn een uitstervend soort in de jongere generatie. Ben benieuwd hoe groot de actie echt zal zijn.

VNV heeft het in sommige media inderdaad mooi weten te brengen, "93% van het personeel steunt de actie". Erg misleidend.
quote:
PWM schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:42:
De airside lounge van Privium is echt geweldig. Superrustig, goed eten en plek om te werken. Veel (veeeeeeel) beter dan de KLM lounges met dat verschrikkelijke eten.
Verrassend om te lezen dat die Privium lounges zo goed zijn, wist ik helemaal niet. Dacht altijd dat het niveau Aspire lounge was. Dan is zo'n Privium lidmaatschap het wel waard, ook eens doen.

• mrsar

mrsar

De route is gelukt in business om 2 vliegtuigen te pakken die nog missen in mijn rijtje.
AMS-DTW-ATL-MGA MGA-ATL-YYZ-AMS
A350 7A en 747 1A :P dan maar niet boven zitten ;)

a350

Ben heel erg benieuwd naar de business suite in de delta A350

mrsar wijzigde deze reactie 16-02-2018 14:56 (48%)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

quote:
Evianon schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:48:
[...]

93% van het personeel wat bij een vakbond is aangesloten. De Transavia crew is redelijk jong, dus ik denk dat niet zo heel veel meer bij een vakbond zijn aangesloten, vakbondsleden zijn een uitstervend soort in de jongere generatie. Ben benieuwd hoe groot de actie echt zal zijn.
Nu nog... Tot het echt de spuigaten uitloopt, dan zal dat wel snel omhoog gaan. Kijk naar wat er bij Ryanair aan de gang is.

Dat ze schermen met '93% van onze leden' is inderdaad wel lekker misleidend.

• ehoutgast
  • Niet online
quote:
mrsar schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:42:
De route is gelukt in business om 2 vliegtuigen te pakken die nog missen in mijn rijtje.

[afbeelding]

747 1A heb ik vorige maand ook van mijn lijstje kunnen schrappen (TG F HND-BKK), erg mooi. Veel plezier!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

quote:

[afbeelding]

Lol zelfde AMS-DTW vlucht als die van mij maar de inaugural en een andere in april duren 13 minuten langer.

Zie dat je geen 2A gekozen hebt terwijl die nog vrij is? Net iets meer ruimte vergelijken met bijvoorbeeld je geselecteerde 7A.

• mrsar

mrsar

quote:
Grouchy schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:59:
[...]

Lol zelfde AMS-DTW vlucht als die van mij maar de inaugural en een andere in april duren 13 minuten langer.

[afbeelding]

Zie dat je geen 2A gekozen hebt terwijl die nog vrij is? Net iets meer ruimte vergelijken met bijvoorbeeld je geselecteerde 7A.
alleen niet tegen raam :P maar wist niet dat 2A iets meer ruimte heeft, kan het nog aanpassen zie ik ;)

mrsar wijzigde deze reactie 16-02-2018 20:53 (5%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:

[afbeelding]

1A (KLM) is bijna perfect. Bijna.

De voetenruimte is de helft van wat je hebt bij andere stoelen. Net als in de 777 dat je links in de rij veel meer ruimte het dan rechts.

Als gevolg kan ik mijn maatje 46 niet kwijt.

EDIT:

Die 2A is inderdaad fijn bij Delta.

PWM wijzigde deze reactie 16-02-2018 20:59 (3%)

• mrsar

mrsar

quote:
PWM schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:58:
[...]

1A (KLM) is bijna perfect. Bijna.

De voetenruimte is de helft van wat je hebt bij andere stoelen. Net als in de 777 dat je links in de rij veel meer ruimte het dan rechts.

Als gevolg kan ik mijn maatje 46 niet kwijt.

EDIT:

Die 2A is inderdaad fijn bij Delta.
Veranderd naar 2A :) voor de 747,kan ik dan beter de 4A kiezen? is ook nog vrij namelijk (maatje 45 :P )

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
4A heeft beduidend meer voetruimte.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• [Roland]
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-11 09:46
Meer mensen hier waar de punten bij flying blue niet (goed) worden bijgeschreven?
Laatste weken 6 vluchten (segmenten) gemaakt (2 tickets) geboekt met KLM en uitgevoerd door Kenyian Airways. Alleen de laatste 2 segmenten (2 verschillende tickets) zijn bijgeschreven. probeer ik de ontbrekende miles te claimen krijg ik de melding dat de vluchten nog niet hebben plaatsgevonden. Datums staan goed (vluchten van 27 en 28 januari en 2 en 3 februari zijn niet bijgeschreven, vluchten van 9 en 11 februari wel) ).

Kan het komen dat het systeem in de war is omdat de tickets door elkaar hebben gelopen en de ene privé was? (heb privé een binnenlandse vlucht gemaakt in Kenya).

Of werkt flying blue niet helemaal lekker?

• CyBeR
  • Niet online
Als de retroclaim niet goed gaat kun je gewoon even bellen en dan schrijven ze 't met de hand bij.

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 17-11 15:52

Daniel

Kapitein NCC-1701
quote:
[Roland] schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:17:
Meer mensen hier waar de punten bij flying blue niet (goed) worden bijgeschreven?
Laatste weken 6 vluchten (segmenten) gemaakt (2 tickets) geboekt met KLM en uitgevoerd door Kenyian Airways. Alleen de laatste 2 segmenten (2 verschillende tickets) zijn bijgeschreven. probeer ik de ontbrekende miles te claimen krijg ik de melding dat de vluchten nog niet hebben plaatsgevonden. Datums staan goed (vluchten van 27 en 28 januari en 2 en 3 februari zijn niet bijgeschreven, vluchten van 9 en 11 februari wel) ).

Kan het komen dat het systeem in de war is omdat de tickets door elkaar hebben gelopen en de ene privé was? (heb privé een binnenlandse vlucht gemaakt in Kenya).

Of werkt flying blue niet helemaal lekker?
Ja, wel vaker meegemaakt dat punten niet goed gaan als je een wat ingewikkelder route hebt gevolgd, er wijzigingen zijn geweest door incidenten of het op een andere manier niet helemaal standaard was. De snelste route is via webcare of even bellen, dan fixen ze het met de hand.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• R3M1
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23:13
Een hersenkrakertje ... is het mogelijk om de volgende vluchten voornamelijk met skyteam te doen?

- Wellington
- Auckland
- Melbourne
- Perth
- Brisbane
- Canberra
- Sydney
- Amsterdam

Er zit ongeveer 1-2 dagen tussen elke stad

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:37
quote:
R3M1 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:50:
Een hersenkrakertje ... is het mogelijk om de volgende vluchten voornamelijk met skyteam te doen?

- Wellington
- Auckland
- Melbourne
- Perth
- Brisbane
- Canberra
- Sydney
- Amsterdam

Er zit ongeveer 1-2 dagen tussen elke stad
Is dit een raadsel?

Via flights.google.com kan ik niet zo snel vluchten met SkyTeam airlines vinden. Dat is ook wel logisch, aangezien SkyTeam geen partners in Oceanië heeft. Alleen SYD-AMS kun je met o.a met China Southern vliegen.

oohh wijzigde deze reactie 18-02-2018 21:16 (7%)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Naar AUS/NZ is er genoeg keus via bijvoorbeeld een Garuda, China Eastern/Southern, Korean Air etc.
Binnenlandse vluchten heb ik ooit geboekt bij Virgin Australia en heb die MQM's en SkyMiles ook gekregen bij Delta.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Over China zou ik wel niet vrijwillig vliegen om naar AU/NZ te gaan. Overstappen kan je imho beter doen op een plek waar het leger het luchtruim niet beheert :D.

Borromini wijzigde deze reactie 18-02-2018 21:58 (43%)

• Hmmbob
  • Laatst online: 23:48
Waarom is er geen directe Delta vlucht naar Washington vanaf Amsterdam? Omdat KLM die route ook vliegt?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:05
quote:
Hmmbob schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:16:
Waarom is er geen directe Delta vlucht naar Washington vanaf Amsterdam? Omdat KLM die route ook vliegt?
Dat en omdat Washington geen hub is van Delta.

EDIT: Washington Dulles is dan wel weer een hub van United en die vliegt dus inderdaad van Washington naar Amsterdam.

Piet91 wijzigde deze reactie 18-02-2018 22:38 (19%)

• mrsar

mrsar

quote:
Borromini schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:57:
Over China zou ik wel niet vrijwillig vliegen om naar AU/NZ te gaan. Overstappen kan je imho beter doen op een plek waar het leger het luchtruim niet beheert :D.
genoeg ruimte inboeken :P heenweg had ik 7 uur overstap en terug 27 uur :P kon ik er tenminste redelijk vanuit gaan dat ik het ging redden

• R3M1
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23:13
quote:
oohh schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:15:
[...]

Is dit een raadsel?

Via flights.google.com kan ik niet zo snel vluchten met SkyTeam airlines vinden. Dat is ook wel logisch, aangezien SkyTeam geen partners in Oceanië heeft. Alleen SYD-AMS kun je met o.a met China Southern vliegen.
Nee, helaas geen raadsel -- maar een opkomende trip 8)7

Tja, wellicht is het dan beter om dan alleen via Quantas te vliegen in AUS-NZ?

Ik kan mij wellicht inschrijven dan bij Star of Oneworld alliance.

• Skyaero
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
quote:
Evianon schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:48:
[...]
Groot dus. Alle vliegtuigen blijven aan de grond tot het middaguur. 7.000 gedupeerde passagiers.

Hoewel de directeur roept dat ze vanmiddag zoveel mogelijk willen proberen in te halen:
https://www.nu.nl/economi...ag-alsnog-bestemming.html

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-11 17:02
Mijn Vueling vlucht van vanochtend 7 uur is vanwege motorproblemen helaas vertraagd. Stonden al klaar op de polderbaan en hebben daarna rechtsomkeert gemaakt naar de gate. Verwachte vertrektijd is nu 12 uur. 5 Uur vertraging dus, maar ik vroeg me af of dit onder de compensatieregeling valt of dat Vueling het op "overmacht" gooit. Iemand ervaring?

• CyBeR
  • Niet online
Dat valt er zeker onder ja.

• Garyu
Misschien gooien ze het op overmacht, maar dat is hun probleem. Jij hebt recht op compensatie.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-11 15:34
Vanmorgen stond deze in m'n mailbox >:)
http://arbo-online.nl/ban...-boek-geen-vliegvakantie/

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Als microbioloog: wat een onzinartikel, vol met bangmakerij. Als dat de "hoogwaardige vakinformatie" is die ze in hun FAQ noemen, dan heb ik weinig hoop voor de kwaliteit van de rest van de informatie.

gambieter wijzigde deze reactie 20-02-2018 11:59 (19%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Garyu
quote:
gambieter schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:57:
[...]

Als microbioloog: wat een onzinartikel, vol met bangmakerij. Als dat de "hoogwaardige vakinformatie" is die ze in hun FAQ noemen, dan heb ik weinig hoop voor de kwaliteit van de rest van de informatie.
Haha, het alternatief: ga niet met de auto, want de WCs op de parkeerplaatsen langs de weg zijn niet brandschoon :z

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-11 15:54
En de trein en taxi zullen niet veel beter zijn lijkt me...

specs

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 00:15
quote:
Is al vroeg komkommertijd zeker? :p Als je gezond bent is dit peanuts en kan zelfs gunstig zijn voor je weerstand. Als iemand 2 meter bij je vandaan niest wemelt het daarna ook van de bacteriën in de lucht. Geen ontkomen aan en als je een goede weerstand hebt meestal geen probleem. De meeste bacteriën en schimmels krijg je toch via de lucht binnen, die zweven vrolijk rond.

cordonbleu wijzigde deze reactie 20-02-2018 23:11 (8%)

• Kees_B
quote:
cordonbleu schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:10:
[...]

Is al vroeg komkommertijd zeker? :p Als je gezond bent is dit peanuts en kan zelfs gunstig zijn voor je weerstand. Als iemand 2 meter bij je vandaan niest wemelt het daarna ook van de bacteriën in de lucht. Geen ontkomen aan en als je een goede weerstand hebt meestal geen probleem. De meeste bacteriën en schimmels krijg je toch via de lucht binnen, die zweven vrolijk rond.
Geen idee. Van zo'n website verwacht je natuurlijk betrouwbare informatie. Als ik nu nog een keer naar de kop kijk, is die aardig Telegraaf-achtig.
Niet dat ik er heel erg mee zit hoor. Meestal vind ik vliegvelden aardig schoon.

Enige negatieve ervaring is op Madrid. We hadden een overstap en wilden wat eten. Er was niet echt een fatsoenlijke eettent te vinden. Uiteindelijk een broodje half-rauwe hamburger op. Die kwam er na de landing op Schiphol overigens weer vrolijk uit :r Is overigens zo'n 10 jaar geleden. Wellicht dat de faciliteiten /kwaliteit daar nu beter zijn/is.

Kees_B wijzigde deze reactie 21-02-2018 08:20 (5%)

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
quote:
Hmmbob schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:16:
Sowieso is Dulles niet echt een Delta heavy vliegveld volgens mij? United is daar sowieso de grootste (en vliegt naar AMS).

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

Het is niet alleen omdat KLM die route bedient. Eenvoudigweg omdat IAD geen hub van Delta is.

• CyBeR
  • Niet online
AMS is dat echter wel.

Maar blijkbaar zien ze er gewoon geen brood in om nog meer vluchten op die route te hebben.

• Grouchy

Grouchy

meep meep

AMS wordt uitgevoerd door KLM, CDG door AF, LHR door VS, allemaal te boeken via Delta codeshares. Geloof niet dat ze het daarzo in Virginia avenue echt belangrijk vinden om zelf echt een voet aan de grond te krijgen op IAD (wat een UA fortress hub is). Ze hebben zoiezo meer vluchten vanaf DCA em zelfs daar hebben ze een paar jaar geleden er een hoop geruild voor LGA slotjes.

• Hmmbob
Thanks all. Zal toch de rechtstreekse KLM worden dan ;)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Pfft, 1h45m met Delta aan de telefoon gehangen en zo'n beetje al de desks gehad. Arme agent, wel m'n 11 legs gekregen & credit kunnen toepassen :)
Met die 11 legs weet je ongeveer zeker dat dankzij Delta saturday's schedule changes terug mag bellen. Dacht nog even om af te sluiten met 'I'll be back' }) ...uiteindelijk toch maar niet gedaan, ben halverwege toch al uitgeschakeld door al die bacteriën :D

• zeeg
  • Laatst online: 22:07
Even een kort vraagje: als je 1) al thuis bent ingecheckt 2) je hebt alleen handbagage 3) de vlucht is binnen Europa en 4) je woont vlakbij Schiphol, hoelang van te voren moet je dan op Schiphol zijn?

Ik bedoel niet dat ik 10 minuten voor boarding op Schiphol wil zijn, maar ook niet 2 uur van te voren toch?

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Half uur is dan ook voldoende, als het een beetje doorloopt bij de security check.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Hmmbob
Da’s wel heel kort toch, want 15min voor tijd sluiten de deuren al? Met een beetje pech heb je dan niet genoeg tijd voor security + lopen naar de gate.

Ik zou mikken op 60-45 min voor plantijd. Maar dat ben ik ;) :+

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:12
Al is het natuurlijk wel heel jammer dat het vooraf moeilijk te voorspellen is of het een beetje doorloopt bij de security, zonder die glazen bol.. En dan kom je op het vliegveld en staat er een wachtrij van ruim 15 minuten bij security en moet je nog 10 minuten lopen naar je gate. Een half uur kan goed gaan, maar ik zou het nooit aanraden.

• Kees_B
Op de website van Schiphol kun je de actuele wachttijd bij de security bekijken (per vlucht).
Voorbeeldlinkje: https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/vlucht/D20180222KL1867/
quote:
Hmmbob schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:24:
Zou ik persoonlijk ook doen. Lekker relax een boekje lezen / puzzel maken / naar een koffiebar, etc. Altijd wel wat te beleven. Stress kun je bijna altijd voorkomen 8)

Kees_B wijzigde deze reactie 22-02-2018 10:12 (50%)

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-11 15:54
quote:
zeeg schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:13:
Even een kort vraagje: als je 1) al thuis bent ingecheckt 2) je hebt alleen handbagage 3) de vlucht is binnen Europa en 4) je woont vlakbij Schiphol, hoelang van te voren moet je dan op Schiphol zijn?

Ik bedoel niet dat ik 10 minuten voor boarding op Schiphol wil zijn, maar ook niet 2 uur van te voren toch?
Ik mik altijd op 1 uur voor de *vertrektijd*, op de M-pier kan het iets later omdat de security rijen wat korter zijn en Easyjet heel kort voor de vertrektijd pas begint met boarden.

specs

• CyBeR
  • Niet online
quote:
Dreamvoid schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:30:
[...]

Ik mik altijd op 1 uur voor de *vertrektijd*
Idem. Niet in de minste plaats omdat de deadline voor check-in van bagage bij KLM iig 50 minuten voor vertrek is.

• Rainbow_Dash
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 15:54

Rainbow_Dash

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Ik ben altijd ruim 2 uur aanwezig van te voren :') Maar dat ben ik :+
Record was voor mij iets van 4 uur :7

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Kleurijk Mexico!

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16-11 12:45
quote:
Dat is bij mij bijna standaard (als ik met de trein kan) want ja de NS en Schiphol dat is nou niet een heel betrouwbare combinatie. :X

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Arrne
Als mensen dit soort adviezen (half uur) geven, lijkt het me ook handig dat ze zich even bedenken dat iemand die hier deze vraag komt stellen geen doorgewinterde reiziger zal zijn en dus sowieso al meer tijd nodig zal hebben om de weg te vinden op het vliegveld. Zo iemand kun je beter iets ruimere adviezen geven. :)

Niet iedereen vliegt wekelijks.

Arrne wijzigde deze reactie 22-02-2018 11:09 (7%)

• Kees_B
quote:
LordSinclair schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:01:
[...]

Dat is bij mij bijna standaard (als ik met de trein kan) want ja de NS en Schiphol dat is nou niet een heel betrouwbare combinatie. :X
Als ik vlieg vanaf Schiphol ga ik echt nooit met de trein. Ik weet best dat je met de auto ook pech kunt krijgen. Maar naar mijn idee is het risico op vertraging met de trein veel groter.
Een paar jaar geleden moest ik ook naar Schiphol met de trein (niet vliegen) en toen stonden we midden in het bos bij Soest zo'n 2-3 uur stil... Je zou je vliegtuig missen. Nog niet gesproken over hoe vaak de Schipholtunnel wel niet in storing ligt...

• Moshi
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 23:21
De problemen rond de Schipholtunnel zijn al tijden opgelost. Opwaaiend stof was het probleem.

Ik ga wel met de trein . Heerlijk om met 35 minuten van voordeur tot in de vertrekhal te staan.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16-11 12:45
Ik ga met de trein (als het kan) omdat als je een langere periode gaat het parkeren duur is op Schiphol.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:29
Wat is LCY toch een K vliegveld. Klein, druk en de hele tijd kerosine dampen in je neus :/

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• mrsar

mrsar

mede vliegers :)

Ik heb een nieuwe tas/trolley/iets nodig voor het reizen, wat gebruiken jullie? reis voornamelijk ST, wat is een handige rugzak/kleine trolley/combi?
Er is zo veel keuze dat het vragen naar ervaringen wel even handig is :) als ik op een 2weekse trip geen ruim baggage mee hoef te nemen scheelt dat weer wachten en gedoe :P

mrsar wijzigde deze reactie 22-02-2018 11:57 (34%)

• iRobert
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 22:48
Ik moet circa 200km rijden voordat ik bij Schiphol ben, zelfs met de auto is het een risico dan om bij Schiphol te komen. Derhalve vertrek ik vaak redelijk op tijd zodat ik 2 a 2,5 uur van te voren aanwezig ben. Beetje hangen in de lounge, wat drinken en dan vertrekken. Bij mij is het wel vaak ver weg dus kan ook niet zo makkelijk een vlucht later pakken.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
Da’s wel heel kort toch, want 15min voor tijd sluiten de deuren al? Met een beetje pech heb je dan niet genoeg tijd voor security + lopen naar de gate.
Voor gate close bedoel ik, niet voor vertrektijd nee.
Met een half uur voordat de gate sluit heb je normaal genoeg speling.
quote:
Arrne schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:09:
Als mensen dit soort adviezen (half uur) geven, lijkt het me ook handig dat ze zich even bedenken dat iemand die hier deze vraag komt stellen geen doorgewinterde reiziger zal zijn en dus sowieso al meer tijd nodig zal hebben om de weg te vinden op het vliegveld. Zo iemand kun je beter iets ruimere adviezen geven. :)

Ik vlieg ook niet wekelijks en mijn eerste poging van trein naar LH lounge was 8 minuten, inclusief verkeerde afslag (ik ken de weg op schiphol niet). En dan ben je de security dus al door. Uiteraard: vooraf ingecheckt en alleen handbagage.
Van de lounge naar de gate is ook geen half uur, zelfs niet in de M-pier.

Het staat en valt met de drukte bij security. Als je daar door kunt lopen weet ik zeker dat je vanuit de plaza alle gates in 15 minuten kunt bereiken.

Maasluip wijzigde deze reactie 22-02-2018 12:14 (54%)

Open Source landkaart

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19:09

Metalfreak

Hoije woh!

Als we via Schiphol vliegen zorgen we ook altijd dat we vanuit Limburg ruim van tevoren (3 uur) daar zijn, of we gaan van tevoren nog even koffie drinken bij vrienden in Amsterdam die ons eventueel nog even met de auto kunnen brengen dat laatste stukje.

Maar het liefst gewoon even gebracht worden naar Düsseldorf, daar zijn we in 40 minuten en heb ik ook nog nooit écht drukte meegemaakt bij de security.

• Arrne
quote:
Maasluip schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:10:

[...]

Ik vlieg ook niet wekelijks en mijn eerste poging van trein naar LH lounge was 8 minuten, inclusief verkeerde afslag (ik ken de weg op schiphol niet). En dan ben je de security dus al door. Uiteraard: vooraf ingecheckt en alleen handbagage.
Van de lounge naar de gate is ook geen half uur, zelfs niet in de M-pier.

Het staat en valt met de drukte bij security. Als je daar door kunt lopen weet ik zeker dat je vanuit de plaza alle gates in 15 minuten kunt bereiken.
Doe zelf vooral wat je niet laten kunt, maar wat mij betreft kun je dit soort adviezen beter achterwege laten. In het beste geval kan iemand hierdoor een half uurtje later weg van huis, maar er is ook een reële kans dat iemand hierdoor een sprintje over de luchthaven moet trekken of zelfs een vlucht mist. Is dat nu echt die 30 minuten waard?

Je blijft ook zeggen dat het valt of staat met de tijd die nodig is om door security te komen, maar het hele punt is natuurlijk dat je wat dat betreft geen enkele garantie hebt. Waarmee je hele advies dus waardeloos is.

Voorbeeld van mijn laatste vlucht vanaf Schiphol: ik wil door de security maar daar staat een lange rij en ik word naar een alternatieve locatie gestuurd, minstens 5 minuten lopen. Vervolgens ruim 15 minuten in de rij staan voor security en daarna weer een minuut of 10 naar de gate lopen. Ik was blij dat ik meer dan een half uur de tijd had op Schiphol..

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
Arrne schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:05:
[...]

Je blijft ook zeggen dat het valt of staat met de tijd die nodig is om door security te komen, maar het hele punt is natuurlijk dat je wat dat betreft geen enkele garantie hebt. Waarmee je hele advies dus waardeloos is.
Daarmee is elk advies waardeloos want je weet nooit hoe lang security duurt. Laat ik het zo zeggen: als je geen security hebt dan is 15 minuten voldoende. Tel daarbij de tijd op die jij denkt nodig te hebben (inclusief marge) om door security te gaan.
Zo tevreden? Of moeten we zeggen "1 uur" zonder dat ergens op te baseren?

Open Source landkaart

• CyBeR
  • Niet online
quote:
Maasluip schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:10:
[...]

Zo tevreden? Of moeten we zeggen "1 uur" zonder dat ergens op te baseren?
Die "1 uur", die voor de zgn. kettles al veel te laag is, is gebaseerd op hoe lang je er gewoonlijk ongeveer over doet om door check-in te komen, security en naar de gate te lopen plus een marge voor vertragingen onderweg, langere rijen, etc. En bij intercontinentaal voeren we dat graag nog een beetje op naar 2 a 3 uur gewoon omdat 't dan extra kut is om je vlucht te missen en je nog met de overheid (konmar) te maken hebt.

CyBeR wijzigde deze reactie 22-02-2018 14:21 (12%)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

quote:

Dit.
Schiphol heeft de afgelopen twee jaar wel laten zien dat het regelmatig wat langer duurt.
Zelfs al FF sta je 3-4 per jaar 25 minuten bij security (dit met SP/Privium). Paspoort controle liep in het verleden ook compleet vast. Als je dan ook nog een hoog gate nummer helemaal aan het eind v/d pier hebt dan haal je het gewoon niet met 30-40 minuten.

• Garyu
Ik zorg dat ik ca 1 uur voor de vertrektijd van de vlucht uit de trein/taxi voor de deur stap. Dan heb je eigenlijk altijd nog comfortabel tijd om op tijd bij je vlucht te komen (een enkele uitzondering op Schiphol afgelopen zomer daargelaten). Intercontinentaal een half uur tot een uur eerder.

Maar als je vanaf een regionaal vliegveldje a la Rotterdam vliegt, dan kan dat best nog een kwartier tot een halfuur krapper als het moet, maar dat doe ik niet graag. Heb in ieder geval nog nooit een vlucht gemist (aansluitende vluchten is een ander verhaal...).

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 21:08
Ik woon ook dichtbij schiphol, 20 minuten met de bus, en schat hem daardoor ook te krap in weet ik uit eigen ervaring. Vorig jaar bijna m´n vlucht naar Londen gemist omdat ik wel 20 min voor de security had ingepland, maar compleet was vergeten dat ik dan ook langs de douane moest, wat ook nog 20 minuten duurde. Gelukkig sloot de easyjet gate niet echt, want ik was er slechts 10 minuten voor vertrektijd.

Dit jaar heb ik ervan geleerd, en ook 20 minuten douane ingepland, waardoor ik ruim op tijd was. Maar omdat ik zo dichtbij Schiphol woon plan ik altijd zo min mogelijk tijd in die ik er doorbreng. Bij Europese vluchten ben ik echt maximaal een uur voor vertrektijd aanwezig, maar dat is wel een risico. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
Garyu schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:26:
[...]
Heb in ieder geval nog nooit een vlucht gemist (aansluitende vluchten is een ander verhaal...).
Ik heb een paar keer een aansluitende vlucht "gemist" (ik zat er niet in) doordat ik al met een eerdere vlucht meekon. Komend vanaf BKK via FRA naar AMS was ik elk van die keren ingecheckt op een LH-vlucht om negen uur en ik vloog elke keer al om acht uur. Ik vond het allang best, want ik zat al vanaf zes uur te wachten en zo hoefde ik ook niet met bagage te sjouwen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

quote:
Arrne schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:09:

Plus, hoe later je komt, hoe meer kans je volgens mij ook maakt om bij overboeking eraf te worden gehaald. Ik weet niet in hoeverre online check-in daarin meespeelt.

Borromini wijzigde deze reactie 22-02-2018 19:23 (4%)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Volgorde is vaak zo'n beetje dit, Skymiles elites kun je vaak vervangen door UA, AA etc elites:

1. Passengers Holding Tickets for Travel in Premium Cabin, Skymiles Members Identified with a Diamond Medallion (“DM”), Platinum Medallion (“PM”), or Gold Medallion (“GM”) Elite Status Designation, and passengers holding tickets purchased under a DL corporate travel agreement. Passengers holding tickets for confirmed space in the First or Business class cabin, Skymiles members designated with a DM, PM, or GM elite status designation , and passengers holding tickets purchased under a DL corporate travel agreement will be accommodated before other passengers holding tickets and/or boarding passes for confirmed space in the coach cabin.

2. Passengers With Boarding Passes

3. Passengers Without Boarding Passes
Passengers, who are not governed by Rule 87(C)(1) or (4), with confirmed reservation s who have not been issued a boarding pass and present themselves at the departure gate in compliance with Rule 60(F) will be accommodated according to the following priority rules:
a) Passengers who have been rebooked to the present flight as a result of an irregular operation (e.g., delay, cancellation) of a previously booked flight.
b) SkyMiles members identified with a Silver Medallion (“FO”) elite-status designation.
c) Passengers with a SkyTeam Elite or Elite Plus status.
d) Passengers without any elite-status designation.

Oftewel als je niet bent ingecheckt en geen FF status hebt sta je waarschijnlijk bovenaan het lijstje "involuntary denied boarding" in geval van overbooked flights. Een goedkoop ticket helpt ook niet echt.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Bij KLM kom je ook iets hoger als je een Bluebiz nummer hebt gebruikt bij het boeken. Dan kom je zeg maar in bovenstaand lijstje tussen de 1 en 2 te staan.

• ehoutgast
  • Niet online
quote:
Borromini schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:57:
[...]

Plus, hoe later je komt, hoe meer kans je volgens mij ook maakt om bij overboeking eraf te worden gehaald. Ik weet niet in hoeverre online check-in daarin meespeelt.
Als je geen heel strakke planning hebt kan dat best lucratief zijn.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

mislukt misantroop

:D Da's waar, maar ik denk dat de meeste mensen liever gewoon hun vlucht nemen zoals gepland...

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:42
Persoonlijk altijd tussen de 1h en 1h15m op Schiphol. Ik reis altijd met bagage. Als die eenmaal ingecheckt is heb je alle tijd - ze gaan niet zomaar je koffer van boord halen. Security en grenscontroles duurt echt niet zo lang (op Schiphol)

That said: laat iedereen voor zichzelf bepalen wat hij/zij fijn vindt. Er kan gezegd worden dat je makkelijk een uur van te voren aanwezig kan zijn, maar als je dan continu op de klok loopt te kijken en je nagels eraf bijt is het voor je eigen gemoedsrust handiger als je er wat tijd bij plakt :)

Nat-Water wijzigde deze reactie 23-02-2018 16:42 (6%)

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
Nat-Water schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:41:
ze gaan niet zomaar je koffer van boord halen.
Toch wel: op maar liefst een kwart van alle vluchten wordt bagage van boord gehaald, aldus een artikel in de Telegraaf.
Het kost gewoon enorm veel geld als een vliegtuig zijn slot mist.

prijk wijzigde deze reactie 23-02-2018 16:56 (8%)

• wildhagen
  • Niet online
quote:
Nat-Water schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:41:
Persoonlijk altijd tussen de 1h en 1h15m op Schiphol. Ik reis altijd met bagage. Als die eenmaal ingecheckt is heb je alle tijd - ze gaan niet zomaar je koffer van boord halen. Security en grenscontroles duurt echt niet zo lang (op Schiphol)
Die koffer gaat zó van boord als het nodig is om het slot te behouden hoor, dat is echt geen enkel probleem, en komt zat voor, zoals hierboven ook al aangemeld. Ook op AMS ja.

En security kan ook aardig lang duren hoor, ook op AMS. Herinner je je afgelopen zomer niet meer, met wachtrijen voor security van ver boven het uur? En 15 of 20 minuten wachttijd is ook echt geen uitzondering tegenwoordig :)

Zelf ben ik meestal voor een intercontinentale vlucht 2-2.5 uur voor vertrek op Schiphol, voor een Europese vlucht 1.5 uur ofzo.

Vind het zo prettiger en relaxed, en ik zie het nut niet ervan in om werkelijk tot op de minuut uit te gaan rekenen hoeveel je nodig hebt, en dan vervolgens geconfrontreerd worden met lange wachttijden of vertraging onderweg naar AMS, met al het gestress vandien, en de kans dat je je vlucht alsnog mist.

Ik vermaak me wel ff met wat rondlopen en het lezen van een ebook ofzo, ipv stress-stress-stress-jakker-jakker-jakker om toch maar op de minuut getimed te werken :)

Virussen? Scan ze hier!

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:42
Ik betwijfel niet dat ze hem van boord halen, ik zeg alleen dat ze hem niet zomaar van boord halen. Dat kost namelijk ook weer tijd.

Wachttijden op Schiphol zijn over het algemeen kort - 15 a 20 minuten is naar mijn mening echt al lang voor binnen Europa. Maar da's sowieso dan ruim binnen de gestelde marge - bagagedropoffs sluiten vaak 40 minuten voor vertrek ;). Hou je nog zat tijd over, dus.

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.

• ZieglerNichols
  • Registratie: mei 2015
  • Niet online
Ik kom zo'n 5-7 keer per jaar op Schiphol en vind het niet erg om daar wat langer te zijn. Even op zoek naar een nieuw boek en ergens koffie en broodje halen, nog even op de laptop laatste werk-dingen doen. Dan is de tijd zo voorbij. Ik heb een hekel aan stress door ergens te laat aan te komen, dus meestal ben ik 3 uur van te voren op de luchthaven.

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Je kan altijd voor 200 euro een Mastercard Black nemen. Zijn al je huurautos standaard verzekerd en heb je op elke vliegveld Lounge Access.

• ehoutgast
  • Niet online
Ik wacht nog steeds op een fatsoenlijke Star Alliance lounge in Schiphol. Die Aspire lounge is niet heel geweldig.

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:08
quote:
PWM schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:51:
Je kan altijd voor 200 euro een Mastercard Black nemen. Zijn al je huurautos standaard verzekerd en heb je op elke vliegveld Lounge Access.
Das een goeie! Zeker omdat je ook (zakelijk en privé) een reisverzekering en verzekering voor huurauto’s hebt. Eerste jaar is nog gratis ook. Kende ik nog niet. :D

• Evianon
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 21:22
quote:
ehoutgast schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:15:
Ik wacht nog steeds op een fatsoenlijke Star Alliance lounge in Schiphol. Die Aspire lounge is niet heel geweldig.
Star alliance zou ook graag een lounge bouwen op AMS, maar er is nergens ruimte voor.

Die Aspire lounges zijn behoorlijk triest inderdaad, jammer dat veel carriers geen andere optie hebben op AMS. Emirates geeft ook gewoon maar wat tegoedbonnen in plaats van je daarnaartoe te sturen. Wat betreft lounges loopt AMS echt heel erg achter op andere vliegvelden.

Vorig jaar ook nog 20 minuten staan bakkeleien met de front-desk staff daar, vloog met Finnair maar had toegang met status van een andere Oneworld maatschappij. "Nee, u moet een Finnair Gold of Platinum pas hebben, deze is van British Airways". Zelfs op de boarding pass stond "You are invited to the Aspire lounge" afgedrukt, maar er was naast de uiteindelijk 3 staff members nog een supervisor voor nodig die uit de andere lounge moest komen om het te snappen 8)7

Compleet niet waard natuurlijk voor die lounge, maar zoiets gaat al gauw om het principe (en voor de rij van uiteindelijk zo'n 20 mensen die geamuseerd toe stonden te kijken wil je ook geen gezichtsverlies lijden door af te druipen :+)

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Wat betreft lounges waarbij je binnenkomt op uitnodiging van een airline heb je gelijk. Gelukkig is de Privium ClubLounge ook een optie airside en daar kunnen de lounges op andere luchthavens vaak niet aan tippen.

Mastercard Black is inderdaad en goede tip, zeker voor veel FF's die nu een FB Amex hebben en straks alleen nog maar XP krijgen.

Grouchy wijzigde deze reactie 23-02-2018 19:47 (10%)

Pagina: 1 ... 29 ... 62 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True