Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Als beide legs met KLM zijn, dan wordt dit gewoon automatisch afgehandeld. Je labels hebben dan gewoon zowel Parijs als New York als bestemmingen (en op de terugweg Parijs en Amsterdam).DennusB schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:01:
We vliegen morgen van AMS naar New York, en een week later terug, maar met overstap op Parijs. Beide keren met KLM. Weten jullie of ze op de terugweg de bagage doorlabelen? Of moet je hem ophalen en opnieuw inchecken op Parijs?
Je hoeft ze dus niet op te halen.
Ja twijfel nu zelf toch, want wel KLM, maar uitgevoerd door Air France op de terugweg zie ik. Heeft dat nog invloed? Overstap is erg krap namelijk, 1 uur...OverSoft schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:03:
[...]
Als beide legs met KLM zijn, dan wordt dit gewoon automatisch afgehandeld. Je labels hebben dan gewoon zowel Parijs als New York als bestemmingen (en op de terugweg Parijs en Amsterdam).
Je hoeft ze dus niet op te halen.
Nee. Air France en KLM zijn 1 maatschappij. Als je de tickets niet los geboekt hebt, maar gewoon als 1 reis (met tussenstop) dan hoef je niets te doen.DennusB schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:04:
[...]
Ja twijfel nu zelf toch, want wel KLM, maar uitgevoerd door Air France op de terugweg zie ik. Heeft dat nog invloed? Overstap is erg krap namelijk, 1 uur...
Het bedrijf heet Air France-KLM, komt goedDennusB schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:04:
Ja twijfel nu zelf toch, want wel KLM, maar uitgevoerd door Air France op de terugweg zie ik.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS
Haha i know, maar het stond zo specifiek aangegeven in de app. Thanks voor de snelle reactiesRadiodurans schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:14:
[...]
Het bedrijf heet Air France-KLM, komt goed
Je kan in de app tegenwoordig ook meestal zien of je bagage aan boord is. Met een uur overstap in CDG wil dat niet altijd gebeuren. Altijd even checken, dat scheelt weer wachten aan de band op Schiphol.
Sowieso kun je eigenlijk vrijwel altijd verwachten dat als je één ticket koopt bij een maatschappij als KLM (dus geen LCC) met meerdere vluchten, dat je bagage doorgelabeld wordt. En zo niet vertellen ze je dat bij het inleveren. De Ryanairs van de wereld weigeren het maar de grote full-service airlines hebben allemaal interline afspraken met elkaar.
Wel altijd even opletten bij de bag drop wat er op de labels staat, voor de zekerheid. Check-in agents kunnen best een foutje maken natuurlijk.
En mocht je eens de andere kant op gaan met een binnenlandse aansluiting: in de VS wordt je bagage wel doorgelabeld maar moet je het toch even van de band halen, langs de douane lopen, en dan weer (versneld) inleveren.
Wel altijd even opletten bij de bag drop wat er op de labels staat, voor de zekerheid. Check-in agents kunnen best een foutje maken natuurlijk.
En mocht je eens de andere kant op gaan met een binnenlandse aansluiting: in de VS wordt je bagage wel doorgelabeld maar moet je het toch even van de band halen, langs de douane lopen, en dan weer (versneld) inleveren.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Waarom weiger je de a330 en vermijd je de 787?PWM schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:29:
Ik heb de A350 voor het eerst in een boeking gehad naar Orlando na de zomer. Volgens mij helemaal geen A350 route en helaas inmiddels ook aangepast naar een 777.
Erg benieuwd naar de businessclass. De A330 weiger ik te vliegen. 787 vermijd ik als het kan, maar de 777 vind ik erg fijn, doch net te weinig voetenruimte. De STELIA OPERA-suites zouden dat moeten verhelpen.
KLM A330 heeft nog de oude business class. De 787 heeft wel nieuwe business class, maar ik dacht net iets krapperCharli schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:47:
[...]
Waarom weiger je de a330 en vermijd je de 787?
A330 omdat het gewoon hele slechte stoelen zijn, waar je moet voetje vrijen met je buurman. De 787 omdat wij meerdere keren problemen hebben gehad met kapotte stoelen. Voornamelijk stoelen die uit zichzelf omhoog of naar beneden gaan.Charli schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:47:
[...]
Waarom weiger je de a330 en vermijd je de 787?
Moet je wel een onderscheid maken tussen de 787-9 en 787-10 imo, want die hebben stoelen die weliswaar op elkaar lijken maar in werkelijkheid compleet andere modellen zijn. (In het nadeel van de -9).PWM schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:01:
[...]
De 787 omdat wij meerdere keren problemen hebben gehad met kapotte stoelen. Voornamelijk stoelen die uit zichzelf omhoog of naar beneden gaan.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2