AF ook dubbele Flying Blue Miles voor long haul economy geboekt in de campagne periode.CyBeR schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 18:12:
Deze aankondiging betreft AF; voor KL en HV komt een soortgelijke campagne "in de komende dagen."
Er is momenteel een leuke fuel dump boekbaar Europa <> Noord-Amerika retour voor minder dan €1000.
Op de meeste blogs geven ze een open-jaw die eindigt in Spanje als voorbeeld, maar dat is helemaal geen vereiste. Je kan ook gewoon beginnen in Brussel en eindigen in Amsterdam.
Bovendien kan je een tussenstop in Londen toevoegen zodat je BA Club Suites kan vliegen (1-2-1 config).
Weekje USA geboekt dus voor €1000 retour.
Op de meeste blogs geven ze een open-jaw die eindigt in Spanje als voorbeeld, maar dat is helemaal geen vereiste. Je kan ook gewoon beginnen in Brussel en eindigen in Amsterdam.
Bovendien kan je een tussenstop in Londen toevoegen zodat je BA Club Suites kan vliegen (1-2-1 config).
Weekje USA geboekt dus voor €1000 retour.
Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be
De binnenlandse vlucht van Athene naar Kreta is geboekt bij AEGEAN voor € 183,- in totaal (middagvlucht om 13:25 uur). Dit tarief is inclusief 1× 23 kg ruimbagage. De vluchtduur bedraagt 55 minuten en de route wordt uitgevoerd met een Airbus A321neo.
Dit sluit aan op ons grotere reisschema van deze zomer: eerst verblijven we 13 dagen in Athene, waarna we doorvliegen naar Kreta voor nog eens 13 dagen. De terugvlucht naar Schiphol verloopt uiteindelijk rechtstreeks vanaf Kreta met Transavia.
Dit sluit aan op ons grotere reisschema van deze zomer: eerst verblijven we 13 dagen in Athene, waarna we doorvliegen naar Kreta voor nog eens 13 dagen. De terugvlucht naar Schiphol verloopt uiteindelijk rechtstreeks vanaf Kreta met Transavia.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Ben ook Platinum en zowel KLM als Delta doen vaak genoeg moeilijk dat ik op voorhand al een tote in de koffer stop en precies weet wat ik eruit moet halen om niet eroverheen te gaan. Vaker gedoe met Delta die tot op de lbs nauwkeurig geen enkele flexibiliteit toont dan KLM die nog wel eens rond de 24 wil toelaten.CyBeR schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 18:12:
Met status doen ze minder moeilijk. Ik kom ook nooit aan de 23 kg maar een vriendin van mij is DL plat en die zit ook altijd tegen de 25 aan, zonder problemen.
Helaas heb ik bijna altijd zware dingen voor werk mee waarbij het gewicht eerder bereikt wordt dan dat de koffer vol is
Nou vind ik Athene prachtig, ik heb er 6 maanden gestudeerd en kom er nog regelmatig maar ik zou niet aanraden om er 13 dagen te verblijven, vooral niet in de zomer. Ik hoop dat je van plan bent om e.e.a. in de omgeving te verkennen? Rondreisje Peleponessos? Eilandje hoppen Aegina-Poros-Hydra-Spetses of meer richting Syros? Roadtrip Euboea, Meteora? Echt zo veel in Griekenland maar Athene heb je als toerist wel na een paar dagen gezien en dan gaat de chaos en de hitte je tegenstaan.Van der Berg schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:17:
eerst verblijven we 13 dagen in Athene
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS
Die 13 dagen Athene zou ik heroverwegen. Heb me in Europa nog niet zo onveilig gevoeld als daar. Voor mij eens en nooit weer.Van der Berg schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:17:
De binnenlandse vlucht van Athene naar Kreta is geboekt bij AEGEAN voor € 183,- in totaal (middagvlucht om 13:25 uur). Dit tarief is inclusief 1× 23 kg ruimbagage. De vluchtduur bedraagt 55 minuten en de route wordt uitgevoerd met een Airbus A321neo.
Dat is ook mijn ervaring en ik laat het er liever niet op aan komen. Je bent dan maar net afhankelijk van de agent ter plekke.Yakumos schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:23:
[...]
Ben ook Platinum en zowel KLM als Delta doen vaak genoeg moeilijk dat ik op voorhand al een tote in de koffer stop en precies weet wat ik eruit moet halen om niet eroverheen te gaan. Vaker gedoe met Delta die tot op de lbs nauwkeurig geen enkele flexibiliteit toont dan KLM die nog wel eens rond de 24 wil toelaten.
Helaas heb ik bijna altijd zware dingen voor werk mee waarbij het gewicht eerder bereikt wordt dan dat de koffer vol is. Heb inmiddels een weeg apparaatje standaard in de koffer zitten, liever vooraf weten dan ter plekke die koffer open en gedoe.
Heb sowieso geen Skyteam status. Maar toen ik die nog wel had, waren ze meestal niet flexibel en heb ik ook wel een iets uit de koffer moeten trekken.
Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2