Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 272 273 Laatste
Acties:

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

jack zomer schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 07:26:
[...]

vind je? ik vind het een hoog lief dagboek gehalte hebben.
En daar hadden we er al 1 van (gelukkig inmiddels niet meer met dit type lange verhalen)
De 'lief dagboek' tweaker hangt hier nog altijd rond vziw, en deze A340 post vind ik als liefhebber toch een stuk interessanter om te lezen dan 'ik heb een ticket geboekt en X aan fare een Y aan taksen betaald'.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 08:41:
[...]

De 'lief dagboek' tweaker hangt hier nog altijd rond vziw, en deze A340 post vind ik als liefhebber toch een stuk interessanter om te lezen dan 'ik heb een ticket geboekt en X aan fare een Y aan taksen betaald'.
ik ook ik vind dit op zich gewoon meerwaarde hebben.. en ja ben ik met je eens.

Mijn maakt het eigenlijk niet uit wie waar naartoe vliegt in welke klasse.
Aan de andere kant, terug naar liefdagboek willen we ook niet, waar elk hapje van elke maaltijd gedeeld moest worden... Ik ga met de tweakers mening mee.

@Malfoi je mist een privacy smile op de foto bij de wc. en aangezien je hem wel op de foto in de cockpit hebt gebruikt denk ik dat je die foto even moeten vervangen. En persoonlijk niks tegen je bijdragen. Ik vind alleen dat het geen opening moet zijn naar een nieuwe liefdagboek 2026

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:07
Vind persoonlijk bovenstaande een prima passende post. Dit gaat specifiek om een vlieghobby gerelateerde ervaring, lijkt me helemaal ontopic - en vind het leuk te zien dat iemand plezier had aan zo'n soort trip.
PWM schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:04:
Flying Blue heeft zijn lang verwachte Choice Benefits bekend gemaakt. Maar valt me nog niet meer.

https://www.flyingblue.co...formative/choice-benefits

Je kan een "kado" uitzoeken bij 450, 600 en 750 XP per jaar. Nu was het gat wel erg groot geworden natuurlijk:

Silver: 100XP
Gold: 180XP
Platinum: 300XP
PA: 400UXP
Ultimate: 900 UXP

400 naar 900 echt wel een enorme stap. Maar iemand 20k miles aanbieden voor het halen van 450UXP... Meh. Mensen die sowieso Ultimate halen hebben hier wel een leuke keuze onderweg. Maar het is niet iets waar je echt je best voor gaat doen.
Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken in de praktijk. Zelf zit ik op 582 XP momenteel, en mijn nieuwe jaar begint 1 Sept. Omdat ik de 450 al voorbij ben mag ik een kadeau uitkiezen.

De 600XP ga ik wel halen met vluchten. Dus dan kan ik twee cadeaus uitkiezen (het 450 en 600XP niveau), en voor beide kan ik wachten met die keuze tot in mijn nieuwe jaar. Dus, 1 September wordt er 300XP afgeschreven, ik kies de extra XP's van beide cadeaus, en ik begin het jaar met 300+20+30 = 350XP. Vereist enkel 100XP extra...om wéér 450XP aan te tikken, 20XP extra te krijgen - en dan waarschijnlijk snel daarna ook het 600XP cadeau weer.

Heb het gevoel dat dit allemaal net iets te makkelijk lijkt te zijn. Het kunnen stapelen van cadeaus (zowel de 450 en 600XP cadeaus actief houden tot in het nieuwe jaar) én XP's kunnen kiezen wat je wederom sneller naar het volgende punt brengt... maakt dit wel erg makkelijk. Vraag me af of dit zo blijft, of, en dat verwacht ik eigenlijk - dat we op korte termijn nieuwe XP kwalificatieniveaus gaan krijgen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maar werkt dat zo? Ik zie geen XP meer, enkel UXP. Vorig jaar zijn mijn laatste 1000XP weggeschreven en nu ben ik P4L. Ik begin dus sowieso altijd op 0.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:07
Lijkt het wel op. Ik heb 300XP meegenomen van vorig jaar, en zit nu over de 450 - maar heb wel dat 450-XP-Cadeau gekregen. Dus wat je meeneemt telt mee zo te zien.

Zag op FT dat mensen die al hoger zaten (boven de 600XP) niet alleen het cadeau konden kiezen dat bij dat niveau hoort, maar ook alle cadeaus van de niveaus die ze gepasseerd zijn.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:30
jack zomer schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 07:26:
[...]

vind je? ik vind het een hoog lief dagboek gehalte hebben.
En daar hadden we er al 1 van (gelukkig inmiddels niet meer met dit type lange verhalen)
Nouja, zoveel tweakers zoveel verschillende meningen...
Maar wat mij betreft blijft dit op facebook of viva.
En blijft het hier bij 10 regels max. bv als het al nodig is.
Liever dit zo nu en dan mensen die flexen met de prijzen van hun BC tickets. Dat voegt inhoudelijk een stuk minder toe.
Pagina: 1 ... 272 273 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2