Hoppa, claim indienen dat je bagage is verdwenenZr40 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 20:26:
Ik pak mijn bagage van de band in de aankomsthal. Twee minuten later, bericht van KLM: "Unfortunately, your baggage with number .. did not make it on board of your flight. We apologise for the inconvenience and will do our utmost to deliver your baggage to you as quickly as possible."
... hoe dan
Vlieg volgende maand met Easyjet. Met zijn vieren. Moet nu koffertjes bijkopen. Handbagage kost 90,- extra pp.
Ik snap het model en heb daar op zich geen probleem mee. Ware het niet dat ik al 770,- pp hebt betaald voor tickets
Er zou toch bij hen ook wel een bedrag moeten zijn dat als je daarover heen gaat, je die zaken erbij krijgt.
Ik snap het model en heb daar op zich geen probleem mee. Ware het niet dat ik al 770,- pp hebt betaald voor tickets
Ach, EasyJet is nog altijd beter dan Ryanair. Die laten je nog betalen voor de lucht die je aan boord inademt en voor het toilet...
Virussen? Scan ze hier!
Dat kan als BC niet vol zit.thechib12 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:45:
Ik (FB Gold) kan mijn vlucht (Prem Eco) bij KLM upgraden naar premium comfort tijdens checkin voor 249 eu, helaas geen BC. Ik kan me heugen dat je dit ook altijd met miles kan upgraden maar dat kan ik niet terug vinden?
Dat is bij KLM etc zonder status toch ook zo?PWM schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:49:
Vlieg volgende maand met Easyjet. Met zijn vieren. Moet nu koffertjes bijkopen. Handbagage kost 90,- extra pp.
Ik snap het model en heb daar op zich geen probleem mee. Ware het niet dat ik al 770,- pp hebt betaald voor ticketsEr zou toch bij hen ook wel een bedrag moeten zijn dat als je daarover heen gaat, je die zaken erbij krijgt.
Ben het verder met je eens dat het klantonvriendelijk is.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
770euro pp? Voor Easyjet? Welke waanzinnige route van ze is dat?...PWM schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:49:
Ik snap het model en heb daar op zich geen probleem mee. Ware het niet dat ik al 770,- pp hebt betaald voor ticketsEr zou toch bij hen ook wel een bedrag moeten zijn dat als je daarover heen gaat, je die zaken erbij krijgt.
voor een vlucht naar Denemarken is dat duur, voor een vlucht naar Australia niet..PWM schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:49:
Maar €90 klinkt duur..
:strip_exif()/f/image/CFlsXTzFLX4uu2ZUw3EErxtv.png?f=user_large)
en met bundle krijg je ook andere benefits als speedy boarding, en afhankelijk van vliegveld fast track security etc..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zo moeilijk is dat niet. De allereerste zoektocht van 2 minuten naar een volkomen willekeurige vlucht levert nu al dit op:Homeland schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:43:
[...]
770euro pp? Voor Easyjet? Welke waanzinnige route van ze is dat?...
:strip_exif()/f/image/PsV5CHH81OFVvGVqtq8hO4Xc.png?f=user_large)
Dan zit je met 630 euro dus al niet zo gek ver van die 770 euro meer af. En dit is kale ticketprijs, dus nog geen bagage, toeslagen, stoelkeuze etc erbij.
Vergis je niet dat door de oplopende olieprijzen door het gedoe rond Iran de prijzen flink gestegen zijn,
Virussen? Scan ze hier!
OP heeft het niet gedeeld, dus dit is speculatief, maar als je Easyjet via OTA’s boekt dan spekken die de bedragen voor extra’s zoals bagage en stoelkeuze nog wat aan voor extra winst.ToolkiT schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:50:
[...]
voor een vlucht naar Denemarken is dat duur, voor een vlucht naar Australia niet..
Maar €90 klinkt duur..
Door ontbundeling wordt prijzen vergelijken moeilijker, omdat het op aggregator sites niet altijd duidelijk is wat er wel en niet inclusief is + hoeveel de extra’s dan wel kosten.
Google Flights en Skyscanner zijn nu wel een effort aan het doen om hier meer transparantie in te kweken, maar dit is niet evident want het aantal extra’s die apart betaald moeten worden, stijgt ook alleen maar.
Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be
Hangt een beetje af van de route of het loont natuurlijk.thechib12 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:45:
Ik (FB Gold) kan mijn vlucht (Prem Eco) bij KLM upgraden naar premium comfort tijdens checkin voor 249 eu, helaas geen BC. Ik kan me heugen dat je dit ook altijd met miles kan upgraden maar dat kan ik niet terug vinden?
Upgraden met miles kan soms gunstiger zijn, soms minder gunstig. BC is soms aan de telefoon mogelijk als het niet online wordt aangeboden. Beschikbaarheid én prijs (in miles) is afhankelijk van boekingsklasse.
Even bellen kan geen kwaad dus. Tenzij je Premium Comfort ook prima vindt, want zo slecht is 249 euro niet qua deal
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Nog een datapunt ivm Qatar herboekingen.
Bevriend koppel van me vliegt volgende week van Brussel naar Kaapstad. Geboekt via Qatar Avios.
Qatar heeft bevestigd dat ze tem eind april al niet meer op Brussel (en Dusseldorf ook) zullen vliegen. De vlucht was zogezegd wel nog scheduled en ze hadden geen mail gekregen.
Vandaag toch proactief gebeld, en na een korte wachttijd doorverbonden met een agent die hun heenvlucht heeft omgeboekt, kosteloos, naar British Airways via Heathrow.
De terugvlucht kunnen ze vanaf 10 dagen voor vertrek ook herboeken, dus hiervoor moeten ze wel nog even terugbellen volgende maand vanuit Zuid-Afrika.
Niet ideaal, maar wel een paar duizend euro uitgespaard. En uiteindelijk was de herboeking op minder dan 40 minuten in kannen en kruiken.
Dit werkt alleen als één van de originele vluchten effectief niet doorgaat. Dus ze hadden geluk dat het Brussel was. In het geval van Schiphol was er nog een (kleine) kans dat beide vluchten doorgingen zoals gepland…
Want ze wilden absoluut niet door het Midden-Oosten.
Bevriend koppel van me vliegt volgende week van Brussel naar Kaapstad. Geboekt via Qatar Avios.
Qatar heeft bevestigd dat ze tem eind april al niet meer op Brussel (en Dusseldorf ook) zullen vliegen. De vlucht was zogezegd wel nog scheduled en ze hadden geen mail gekregen.
Vandaag toch proactief gebeld, en na een korte wachttijd doorverbonden met een agent die hun heenvlucht heeft omgeboekt, kosteloos, naar British Airways via Heathrow.
De terugvlucht kunnen ze vanaf 10 dagen voor vertrek ook herboeken, dus hiervoor moeten ze wel nog even terugbellen volgende maand vanuit Zuid-Afrika.
Niet ideaal, maar wel een paar duizend euro uitgespaard. En uiteindelijk was de herboeking op minder dan 40 minuten in kannen en kruiken.
Dit werkt alleen als één van de originele vluchten effectief niet doorgaat. Dus ze hadden geluk dat het Brussel was. In het geval van Schiphol was er nog een (kleine) kans dat beide vluchten doorgingen zoals gepland…
Want ze wilden absoluut niet door het Midden-Oosten.
Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be
ja compare sites doen de goedkoopste uitvoering en dan ben je soms nog eens zelfde of meer kwijt voor de rest..florholvoet schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:09:
[...]
OP heeft het niet gedeeld, dus dit is speculatief, maar als je Easyjet via OTA’s boekt dan spekken die de bedragen voor extra’s zoals bagage en stoelkeuze nog wat aan voor extra winst.
Door ontbundeling wordt prijzen vergelijken moeilijker, omdat het op aggregator sites niet altijd duidelijk is wat er wel en niet inclusief is + hoeveel de extra’s dan wel kosten.
Google Flights en Skyscanner zijn nu wel een effort aan het doen om hier meer transparantie in te kweken, maar dit is niet evident want het aantal extra’s die apart betaald moeten worden, stijgt ook alleen maar.
Maar €90pp lijkt me wat veel voor een koffer.. maar goed ik vlieg zo min mogelijk met EJ.. en al helemaal niet met RA als ik het kan vermijden..
EJ wil wel graag gezien worden als een serieuze speler en niet alleen een price fighter (bron: vriend van me die vroeger voor EJ vloog).. maar ze hebben nog wel wat te doen.. hoewel veel oude spelers zoals KLM ook hard bezig zijn met race to the bottom dus ze zullen elkaar wel snel tegenkomen...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dit dus, ze bewegen naar elkaar toe maar hebben een totaal verschillende historie in techniek, loonhuis en andere voorwaarden. Ik zie nog wel wat stakingen bij alle partijen voorbijkomen, en een faillissement her en der.
Dat gezegd hebbende, de reiziger is de dupe van alle ontransparantie. Voor een sector die roept dat ze zo belangrijk zijn, zijn ze op meerdere vlakken bezig hun model onderuit te schoffelen. Werkelijk niemand heeft iets aan die wedstrijd wie het eerst op de bodem ligt. Milieu niet, omwonenden niet, de reizigers niet en uiteindelijk de vliegmaatschappijen ook niet.
Concurrentie / vrije markt werkt deels mits transparant en gelijk (politiek)speelveld. De luchtvaartsector is een voorbeeld van hoe het dus niet moet geworden.
Dat gezegd hebbende, de reiziger is de dupe van alle ontransparantie. Voor een sector die roept dat ze zo belangrijk zijn, zijn ze op meerdere vlakken bezig hun model onderuit te schoffelen. Werkelijk niemand heeft iets aan die wedstrijd wie het eerst op de bodem ligt. Milieu niet, omwonenden niet, de reizigers niet en uiteindelijk de vliegmaatschappijen ook niet.
Concurrentie / vrije markt werkt deels mits transparant en gelijk (politiek)speelveld. De luchtvaartsector is een voorbeeld van hoe het dus niet moet geworden.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
@PWM er zijn vluchten waarbij het bijboeken voor een stoel goedkoper is dan dat 
Gezien de fare is het geen korte vlucht, een vriend van me heeft eens de koffers via DHL oid oid verstuurd, was goedkoper.
Gezien de fare is het geen korte vlucht, een vriend van me heeft eens de koffers via DHL oid oid verstuurd, was goedkoper.
Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2