Spel en typfouten voorbehouden
Booking.com zegt dat ze geen vluchten kunnen aanpassen. Wel de refund regelen wat me niet lukte rechtstreeks bij Qatar.
Verder konden ze niks doen dus ik neem me verlies en heb al een via Hong Kong naar München naar Amsterdam geboekt. Kost me wel wat maar langer wachten is ook geen optie voor mij.
Iedereen wel bedankt voor meedenken en antwoorden. Nu me best in en de laatste paar dagen nog even lekker genieten.
Verder konden ze niks doen dus ik neem me verlies en heb al een via Hong Kong naar München naar Amsterdam geboekt. Kost me wel wat maar langer wachten is ook geen optie voor mij.
Iedereen wel bedankt voor meedenken en antwoorden. Nu me best in en de laatste paar dagen nog even lekker genieten.
Dat omboeken ben ik dan wel benieuwd naar. Voor ons ergens geen issue, zodat de eindbestemming alsnog bereikt kan worden, maar ik dacht leuk een nachtje Doha er bij te boeken vorig jaar ikv "nu we er toch zijn". Dus omboeken incl een "ontbijtbuffet"Van der Berg schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 12:02:
Ik volg alle reacties hier op de voet en maak me wel zorgen over onze vakantie. Daarom heb ik vanochtend contact opgenomen met Qatar Airways (+31 20 799 4892). Kort samengevat: zoals al werd vermoed, zijn er twee opties: we worden omgeboekt of we krijgen het volledige aankoopbedrag terug. Op mijn vraag naar welke maatschappij ze omboeken, gaven ze aan veel connecties te hebben met andere maatschappijen. Het is voor nu dus afwachten. Ook vertelden ze dat het van de beschikbaarheid afhangt of we op dezelfde dag kunnen vertrekken, mocht de situatie tegen die tijd onveranderd zijn.
Mijn boefje is liev!
Fijn dat je een alternatief hebt gevonden! Geniet ervan.Koekwaussie schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:11:
Booking.com zegt dat ze geen vluchten kunnen aanpassen. Wel de refund regelen wat me niet lukte rechtstreeks bij Qatar.
Maar ook weer een bevestiging dat het best is om rechtstreeks bij de airline te boeken. Dan heb je een schakel minder en betere opties in het geval van problemen.
Spijtig om dit te lezen. Qatar herboekt wel degelijk op andere airlines momenteel. Je had een gratis re-routing kunnen bekomen.Koekwaussie schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:11:
De Booking.com (GoToGate) support is natuurlijk waardeloos, een regelrechte schande trouwens dat ze na meer dan 2 weken in deze situatie nog steeds niet de juiste informatie hebben en verschaffen. Maar daarmee had je het zeker niet hoeven opgeven.
Genoeg voorbeelden op reddit van mensen die geboekt hebben via OTA en toch via Qatar een re-routing hebben kunnen bekomen op Singapore Airlines, Turkish, Cathay, Lufthansa etc.
Soms moet je een beetje creatief zijn, maar het loont.
Dit advies is geldig voor Emirates en Qatar. Zij zijn moeilijk bereikbaar, maar ze krijgen het wel geregeld mits voldoende persistentie. Vaak moet je wachten tot 24-48u voor je geplande vlucht, dan heb je het meeste kans op slagen.
Bij Etihad hoef je zelfs niet te proberen, die laten je gewoon zitten (helaas).
Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be
@florholvoet maar jij werkt denk ik bij een reisbureau als ik naar je posthistorie kijk?
edit: nieuwsgierig, prima nuttige posts verder.
edit: nieuwsgierig, prima nuttige posts verder.
[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 17-03-2026 00:15 ]
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik ben begin januari twee keer gestrand in Kopenhagen. Beide keren hotel moeten pakken. Was zakelijk dus gewoon de company CC voor gepakt uiteraard. Had nog een claim ingediend bij KLM en daarna vergeten (uiteraard
). Maar krijg het terug. Toch weer +-200 euro , leuk zakcentje…
en er zijn ergere plekken om te stranden dan Kopenhagen.FreakNL schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 00:11:
Ik ben begin januari twee keer gestrand in Kopenhagen. Beide keren hotel moeten pakken. Was zakelijk dus gewoon de company CC voor gepakt uiteraard. Had nog een claim ingediend bij KLM en daarna vergeten (uiteraard). Maar krijg het terug. Toch weer +-200 euro , leuk zakcentje…
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nou het was daar -10 en ik was er niet fatsoenlijk op gekleed… Dus heb er niet veel van gezien…franssie schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 00:17:
[...]
en er zijn ergere plekken om te stranden dan Kopenhagen.
Sowieso , op de heenreis was het al 0:30 voor ik de luchthaven uitwandelde….
Graag zeg! Iemand contacten bij SkyTeam? Daar graag ook doorvoeren! 😊gambieter schreef op zondag 8 maart 2026 @ 18:27:
United Airlines says it will boot passengers who refuse to use headphones on planes
[...]
Zou overal moeten gelden, OV, publieke ruimte, etc. En first strike, je hebt 5 seconden...
Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2