Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 264 265 Laatste
Acties:

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:49
Ik vond het volledige internet (geheel gratis) aan boord JetBlue erg fijn. Ik kon alles mee doen zoals ik op de grond was. Slapen lukt vaak bij mij niet in het vliegtuig. Van YouTube tot alles mogelijk

[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 15-01-2026 13:01 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:47:
Ik blijf internet aan boord van een vliegtuig echt waanzin vinden. Heb je echt helemaal niets wat je kan doen zonder?

Zeker intra-Europe snap ik er echter helemaal niets van. Maar goed, zolang ze niet gaan zitten bellen mogen ze van mij lekker een uurtje gaan zitten swipen aan boord.
Zelfde. Ik heb het nooit gemist. Tablet staat vol met films en series en muziek, telefoon is vol met muziek, de e-reader vol met boeken.

En verder: hell is other people. Mensen die gaan bellen etc zijn echt het ergste.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:02
Heb je echt helemaal niets wat je kan doen zonder?

Zeker intra-Europe snap ik er echter helemaal niets van.
E-mails beantwoorden, stukken lezen etc. etc. In drie uur kan ik een boel doen :*)

En nee, je zou dat ook offline moeten kunnen doen maar veel software wil tegenwoordig helemaal niets of te beperkt wat doen zonder internet. Bijlages in Outlook die niet zijn gedownload, alles wat met Teams te maken heeft, je browser laat niet eens meer de laatst geopende pagina zien maar een foutmelding dat er geen internet is |:( , podcasts die toch niet zijn gedownload, books in de books app die toevallig niet op dat device beschikbaar zijn, etc. etc.

Je merkt het, voor mij veelvoorkomend irritant iets.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik blijf internet aan boord van een vliegtuig echt waanzin vinden. Heb je echt helemaal niets wat je kan doen zonder?

Zeker intra-Europe snap ik er echter helemaal niets van. Maar goed, zolang ze niet gaan zitten bellen mogen ze van mij lekker een uurtje gaan zitten swipen aan boord.
Ik zet altijd de messaging pass aan maar verder eigenlijk niet. Alleen jammer dat Discord er niet onder valt maar soit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37

franssie

Save the albatross

Messaging vind ik ook wel fijn, toch een beetje contact met de bestemming.
Verder mis ik het niet, inderdaad tablet vol met films - die dan soms niet willen starten want geen internet :( 8)7 - waarom kan je ze dan downloaden :S

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

franssie schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:25:
Messaging vind ik ook wel fijn, toch een beetje contact met de bestemming.
Verder mis ik het niet, inderdaad tablet vol met films - die dan soms niet willen starten want geen internet :( 8)7 - waarom kan je ze dan downloaden :S
Ik koop DVDs van Ebay en converteer die naar MP4 files met Handbrake. Dan heb je geen internet nodig ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01:15

In Europa mis ik het niet echt (vlieg 's ochtends eerste vlucht, 's avonds laatste vlucht), maar op de intercontinentale vluchten (zeker richting Azie) is het wel echt fijn. Ik krijg relatief veel werk gedaan, dan mis ik niet een volledige werkdag doordat ik reis. Zolang Teams messages en email het doen, en af een toe een bestandje downloaden van een dataroom, is het helemaal prima.

Videocalling/streaming/etc hoeft niet, ga niet de vlucht voor andere mensen verpesten. Helaas houdt niet iedereeen rekening met elkaar (bij Emirates mogen ze best wel eens wat meer hun best doen om klanten aan te spreken op hun gedrag, de hoeveelheid "ongemanierde" mensen die in business zitten, en soms zelfs in first, is best schokkend).

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52

Sorcerer8472

Mens sana?

Zeker intercontinentaal richting de VS is het toch wel heel handig om te kunnen werken onderweg. Het meeste wat ik doe is tegenwoordig via clouddiensten dus zonder kun je idd weinig (behalve proofreads of document drafts uitwerken e.d., maar dat kan niet altijd).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Wat ik vaak zie is de optie, dat je gratis gebruik kan maken van berichtdiensten zoals WhatsApp enzo. Dat kan soms wel handig zijn en toegang tot emails bv. Rest lijkt mij ook onnodig tijdens het vliegen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik snap het best wel voor werk intercontinentaal. En ik snap heus ook wel dat je boven Groenland een appje wil sturen dat je Trump nog niet gezien hebt.

Maar dat je de hele vlucht gaat lopen swipen, of inderdaad godbetert lopen bellen, snap ik echt niets van. Internet prima, maar knijp het maar lekker voor berichten. Boomermodus ja, en ik ben in de 40 :p Maar je hebt intercontinentaal 500 films, je kan boeken lezen, dingen op je tablet kijken, heerlijk even offline.

Ik vlieg al jaren met veel plezier heen en weer. Ik ga vaak met de auto/taxi naar Schiphol. Maar mijn frustratie zit voornamelijk in de trein als ik die neem. Dat gebel de hele tijd, om gek te worden. En tegenwoordig hebben ze ook allemaal de bel-lepra: Dan moet je de telefoon blijkbaar horizontaal voor je houden op speakerphone.

Als dat de norm in het vliegtuig gaat worden, stop ik met reizen.

/boomer out

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

Al tientallen vluchten met gratis internet gehad en keer op keer komt de helft van de slc gedurende zo'n vlucht niet verder dan wat doomscrollen.

Internet met een KL 787 was laatsts gewoon ruk. Zo'n internetpas bij ze gekocht voor 29EUR. M'n 14k4 modem zo'n 30 jaar geleden was sneller en stabieler. Boven India stopte het tenslotte gewoon. M'n buurman had ook zo'n pas en vroeg nog een FA waaarom dat was.. 'omdat we boven India vliegen', oooke?...

Wel al zo'n 130K SkyMiles binnen geharkt deze maand, is die sneeuw en Mevrouw Rintel's clubje op Schiphol toch ergens goed voor geweest.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:30
finsdefis schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:11:
[...]

Ja, qua herrie en overlast kunnen baby's in potentie erger zijn, maar die kiezen er niet voor om bijv. oorpijn te hebben. Die social media-addicts kiezen er idd echter wél voor om schijt te hebben aan anderen.

En de 'daders' voldoen zeker niet altijd aan het stereotype. Laatst nog een oudere dame in een lounge hierop aangesproken, ik kreeg gelijk bijval van twee anderen die naast haar zaten. Met een beetje mopperen ging het volume een stuk lager. Jammer dat de norm zo aan het verschuiven is.
Wat leuke counter tips:

- er naast gaan zitten en ongegeneerd mee gaan zitten kijken op hun telefoon
- er naast gaan zitten en zelf lekker harde doedelzak muziek op je speaker afspelen, en net doen alsof er niets aan de hand is.
- saai, maar werkt meestal wel goed: vragen of ze geen headphones bij zich hebben omdat iedereen zich irriteert aan ze

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yice5DK2bRsnQ-JOqfjyrDBsaxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IRHG6L86FVSFKpoporToL539.png?f=fotoalbum_large

Ik begrijp deze propositie niet. Waarom zou je ooit zoveel miles tegen zo'n ongunstige prijs willen kopen?

• CyBeR
  • Niet online
1.6ct per mile is volgens mij zo ongunstig niet?

Maar je moet wel iemand zijn die veel vluchten boekt (of van plan is te boeken) met miles natuurlijk.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:39
CyBeR schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 01:52:
1.6ct per mile is volgens mij zo ongunstig niet?

Maar je moet wel iemand zijn die veel vluchten boekt (of van plan is te boeken) met miles natuurlijk.
Als ik het zo lees kan hij voor €2330,88 maar liefst 72840 Miles kopen, dat komt neer op 3.2ct per mile. En dan is de vraag voor hoeveel hij die Miles weer kan verzilveren…

En dan te bedenken dat je met een goede referral (Amex plat) 100k MR (=80k miles) voor een fractie van dat bedrag kan fixen. :D

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03:34
Als je de eerste leg in een Qsuite zit van Qatar valt t 777-300 2-2-2 glijbanen product weer een beetje tegen daarna. :+

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• CyBeR
  • Niet online
Mawlana schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 02:04:
[...]

Als ik het zo lees kan hij voor €2330,88 maar liefst 72840 Miles kopen, dat komt neer op 3.2ct per mile. En dan is de vraag voor hoeveel hij die Miles weer kan verzilveren…
Volgens mij is die 146.000 wat er bij komt, dus zou 1.6ct kloppen.

Voor 3.2ct is 't idd een heel slechte deal.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

CyBeR schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:11:
[...]

Het probleem dat ik zie is dat met 1.6ct het eigenlijk alleen rendabel is voor award tickets met de betere redemption rates, en dat zijn meestal niet de vluchten die ik wil nemen. Maar ook dan is het voordeel klein of niet bestaand? Ik zou net zo goed de ticket met geld kunnen boeken en ongeveer evenveel er aan kwijt zijn, en dan krijg ik er nog miles en XP bij.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zr40 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 00:06:
[Afbeelding]

Ik begrijp deze propositie niet. Waarom zou je ooit zoveel miles tegen zo'n ongunstige prijs willen kopen?
Waarom zou de propositie perse gunstig moeten zijn? Miles zijn uiteindelijk gewoon een verdienmodel, een belangrijke verdienmodel, van de airlines.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:52
Ze teren op het idee dat je met miles, als je goed zoekt en een beetje flexibel bent, dat je hele goede deals kunt vinden waarbij je méér dan die 1.6 cent per mile kunt terugkrijgen. Maar dat is in de praktijk bijna onmogelijk tegenwoordig, gezien de prijs in miles gelinkt is aan de prijs in cash. Dus duurder in cash, duurder in miles.

Er zijn uitzonderingen, zeker als je Platinum bent (en tegenwoordig wellicht met Extra), maar om meer dan 1.6 cent te pakken - en zeker als je het gemis van XP's ook meeneemt met 10 euro per XP - dan is het wel knap lastig.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:39
CyBeR schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:11:
[...]

Ik heb het opgezocht, en je komt inderdaad uit op 1.6ct per mile. Het had van mij wel wat duidelijker geformuleerd mogen worden, ze hebben het over het vermenigvuldigen van je miles.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53
Rekenkundig ook onjuist lijkt me: huidige miles x 2 = dubbel, niet trippel.

• becopol
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 12:58
In het kader van grappig luchtvaartnieuws.

https://www.ad.nl/economi...r-jaar-besparen~a28f4a55/
Pagina: 1 ... 264 265 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2