Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 263 264 Laatste
Acties:

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Taxi s op Schiphol en sneeuw..

Dat is dus 50 euro voor p30 en p40.
350 euro naar Amsterdam cs.

Goede herinneringen aan jaren geleden.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
finsdefis schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:52:
[...]

En volg vooral niet het geschreeuw van die TAXIIII TAXIII lui :')
Elke keer als ik daar ben vraag ik me af wie hun publiek nou is.
Ben 10x gevraagd :'), vroeg niet eens meer dan een offiele taxi, maar de scam komt geloof in later.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

franssie

Save the albatross

jack zomer schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 00:00:
Taxi s op Schiphol en sneeuw..

Dat is dus 50 euro voor p30 en p40.
350 euro naar Amsterdam cs.

Goede herinneringen aan jaren geleden.
ja, en dat is eigenlijk meer iets voor het spoorwegen topic, maar bizar dat de NS niet in staat is om een boemeltje naar Amsterdam Zuid te laten rijden - de metro pakt het dan wel over (voor zover ik weet rijden die wel als uitzondering) en anders is er vanaf Zui veel te belopen, als je toch al van een A53 komt valt het vast mee :P
Want Schiphol is zo belangrijk :P

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 07-01-2026 00:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:45

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik heb vanavond na mijn werk "gewoon"* bus 300 gepakt naar Bijlmer Arena. Vanaf daar zou je zonder problemen met de metro naar CS kunnen gaan, kost hooguit 10,- Euro.... Uiteraard ben je wel bijna een uur onderweg maar je komt er wel.

*Wel was het ook voor een zware bus nog een uitdaging, zelfs doorspinnende achterwielen bij het optrekken op bepaalde stukken en een lichtelijk zwiepende achterkant ;)

Ik kon dus vandaag nog met de bus naar mijn werk op Schiphol, voor morgen zie ik het somber is, op de trein reken ik al helemaal niet. Bijkomend probleem dus voor de Schiphol organisatie: zorgen dat je personeel aanwezig krijgt...

Specs

• franssie

franssie

Save the albatross

@bvk goed dat de 300 rijd. Transdev (waar conexxion onderdeel van is dacht ik in de NH consessie) had gezegd dat ze tot ooit nooit meer zouden rijden namelijk. Goed dat je bent thuisgekomen!

edit: op de conexxion planner lijkt ie inderdaad gewoon tussen Haarlem en Bijlmer te rijden via SPL.

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 07-01-2026 00:49 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Baan capaciteit vandaag: 5 inbound / 5 outbound per uur

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Apache4u schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 23:33:
Daarnaast gaat klagen niet eens want zelfs de KLM PA service geeft nu constant ingesprek.
Bel je buiten NL kantoor? Ik heb ze gister 3x nodig gehad en ik werd 3 meteen opgenomen. Zowel 's middags als 's ochtends.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:43
FreakNL schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 23:38:
Ik vlieg morgen alsnog alvast maar naar Kopenhagen. Iemand tips daar? Want ik vlieg dan donderdag pas verder (via Billund)… Als dat al gaat gebeuren…
Trein wellicht een optie?
Kopenhagen - Hamburg en vanaf daar de trein naar Nederland.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:18
Mawlana schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:16:
[...]

Bevriende taxichauffeur in dezelfde stad geeft aan dat er onder taxichauffeurs op dit moment weinig animo is voor ritten van en naar Schiphol. Gereserveerde rit via uber (zou €20 kosten) wordt waarschijnlijk ook gewoon geannuleerd.
Alle drama voor niets. Sneeuwval valt reuze mee, en dus ook het verkeer.

• PWM
  • Niet online
Beetje standaard huilverhaal van reizigers die niet naar huis kunnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoYqJq8cIcpY1JWspTrdgqqb_Fk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/25tGlURPHfjLkwgOFAbHsSSE.png?f=fotoalbum_largehttps://www.telegraaf.nl/...s-schiphol/121798255.html

Natuurlijk ook het dramatische: "Alles zit vol", terwijl er plek zat is. Maar goed. De crux van het verhaal:
Sleutelberg boekte geen pakketreis, maar een losse vlucht via een tussenorganisatie. Daar zit ook het probleem, weet hij inmiddels. „Wij tasten gewoon in het duister. Het is oorverdovend stil”, klaagt hij.
Doe dat nou niet mensen. Goed om af en toe te benoemen ;)

• PWM
  • Niet online
Mawlana schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:01:
[...]

Weet niet waar jij woont, maar ik heb 30 minuten geleden mijn schoongemaakte auto geparkeerd en daar ligt nu al weer een dik pak op :) Denk dat er 4cm bij is gevallen in korte tijd.

• _Bailey_
  • Niet online
Mawlana schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:01:
[...]

langzaam rijdend verkeer / file A'dam naar R'dam op het hoogtepunt zo'n 42km lang

Rond 08.45 uur was de filelengte volgens Rijkswaterstaat opgelopen tot boven de 700 kilometer. Dat maakt het de drukste woensdagochtendspits sinds 10 februari 1999.

ja, viel reuze mee....drama voor niets ;)

[ Voor 24% gewijzigd door _Bailey_ op 07-01-2026 09:28 ]

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Op de lijn Groningen tot ver voorbij Parijs staan er files, maar valt best mee joh....

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:20:
Maar er stond cheaptickets in de url, dan is het toch goedkoop? :X

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 08:38:
[...]

Bel je buiten NL kantoor? Ik heb ze gister 3x nodig gehad en ik werd 3 meteen opgenomen. Zowel 's middags als 's ochtends.
Yup, was buiten kantoortijden. Maar dat was in het verleden nooit een probleem. Anyway. Zit nu in een 737max van kef naar ams. Ben wel heel benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen met vergoedingen van hotel, extra parkeren, iceland air “business class” ipv klm, xp etc etc.
Regel je dat normalitair ook via de pa service?

Dat betekent, stam + t .

• becopol
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20:31
Dit wordt wat voor ons hier. We vertrekken vandaag uit HDS naar JNB naar IST en dan morgenochtend naar AMS. Dan hebben we geen auto op Schiphol en moeten we of met Sixt Share of met de trein. Het ziet er morgen wel iets beter uit, maar maak me wel wat zorgen. Zin in…..

• _Bailey_
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:20:
Beetje standaard huilverhaal van reizigers die niet naar huis kunnen:

[Afbeelding]https://www.telegraaf.nl/...s-schiphol/121798255.html

Natuurlijk ook het dramatische: "Alles zit vol", terwijl er plek zat is. Maar goed. De crux van het verhaal:

[...]

en het zijn vaak de passagiers met el cheapo tickets die het meeste eisen (en wel nu!, meteen) als ze op SPL staan bij een verstoring.
En dan zwaaien met een Ivory FF kaart; ''Ik ben kaarthouder van jullie!!!11!!''

• PWM
  • Niet online
Apache4u schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:30:
[...]

Yup, was buiten kantoortijden. Maar dat was in het verleden nooit een probleem. Anyway. Zit nu in een 737max van kef naar ams. Ben wel heel benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen met vergoedingen van hotel, extra parkeren, iceland air “business class” ipv klm, xp etc etc.
Buiten kantoor kom je in de Platinum rij terecht, die kan inderdaad erg oplopen.

Als ik dit soort storingen heb, stuur ik inderdaad gewoon een mailtje naar pa@klm.com en die pakken het dan dezelfde dag op.

Hotel, parkeren, eten en je XP zouden niet zo moeilijk moeten worden. Die Iceland Air Business kan nog wel eens een uitdaging worden, aangezien het op papier wel dezelfde klasse is. Maar ik kom er eigenlijk altijd wel uit met hen.

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:04
_Bailey_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:31:
[...]

en het zijn vaak de passagiers met el cheapo tickets die het meeste eisen (en wel nu!, meteen) als ze op SPL staan bij een verstoring.
En dan zwaaien met een Ivory FF kaart; ''Ik ben kaarthouder van jullie!!!11!!''
Explorer tegenwoordig 😉 ? Iemand enig idee wanneer de afzeggingen voor vrijdag gaan beginnen? Denk dat mijn vlucht naar OSL niet doorgaat, en als ik het weer zie gaat die ook zaterdag niet. Jammer, maar ik weet het liever voor ik ga inpakken

• _Bailey_
  • Niet online
vistu schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:33:
[...]

Explorer tegenwoordig 😉 ?
kun je nagaan hoe oud dat kaartje is! (geen grap)

• Mawlana
PWM schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:25:
[...]

Weet niet waar jij woont, maar ik heb 30 minuten geleden mijn schoongemaakte auto geparkeerd en daar ligt nu al weer een dik pak op :) Denk dat er 4cm bij is gevallen in korte tijd.
_Bailey_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:27:
[...]

langzaam rijdend verkeer / file A'dam naar R'dam op het hoogtepunt zo'n 42km lang

Rond 08.45 uur was de filelengte volgens Rijkswaterstaat opgelopen tot boven de 700 kilometer. Dat maakt het de drukste woensdagochtendspits sinds 10 februari 1999.

ja, viel reuze mee....drama voor niets ;)
Schiphol is 15 minuten rijden vanaf hier. Hier valt het reuze mee. Ik had het niet over de situatie op Schiphol of elders in het land.

Wellicht hebben jullie die posts gemist. :) Ik had nog bewust mezelf gequote. :P

Mijn bericht ging over de persoon (familielid) die gisteravond al naar Schiphol is gegaan voor een vlucht die over een uur gepland staat.

• PWM
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:34:
[...]

kun je nagaan hoe oud dat kaartje is! (geen grap)
Al wel eens vaker gepost hier, maar blijf het mooi vinden. Toen ik begon met reizen had ik inderdaad zo'n Ivory kaart. Ik moest nog wel eens naar Amerika en kwam er toen achter dat ik met die Ivory langs elke Priority rij kon lopen, omdat die Amerikanen dachten dat iemand met een Ivoren status wel erg hoog zal zijn :p

Internet heeft daarna alles verpest :+

• PWM
  • Niet online
Mawlana schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:36:

Wellicht hebben jullie die posts gemist. :) Ik had nog bewust mezelf gequote. :P

Mijn bericht ging over de persoon (familielid) die gisteravond al naar Schiphol is gegaan voor een vlucht die over een uur gepland staat.
Ik zal koffie pakken.

• Mawlana
Flat White voor mij aub. ;) Met havermelk.

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

Iemand enig idee wanneer de afzeggingen voor vrijdag gaan beginnen?
ergens donderdagmiddag. Met welke maatschappij vlieg je? indien KLM, stuur maar een pb

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:06

florholvoet

aka F0x.be

Xandrios schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:08:
Wat weerhoud Ryanair om dit altijd te doen? En zodoende nooit belastingen terug te betalen. Ryanair is een commercieel bedrijf, dus altijd als er gesproken wordt van 'voor eigen rekening nemen' weet je dat het wordt gefinancierd door andere uitgaves - de fare zelf, buy-on-board of whatever ze geld oplevert.

Vind het een zwak verhaal van FR. Belastingen moeten voldaan worden, en worden betaald door de klanten die tickets kopen. Dus inclusief diegenen die tickets kopen 'zonder' belasting component.
Luchthaventaksen van niet-gevlogen tickets moeten niet voldaan worden.

Wat maakt het nu uit hoe ze dit financieren? Punt is dat ze de belastingen niet doorrekenen in de eerste plek, dus je kan ze niet terugclaimen als je ze niet hebt betaald.

Dit vermijd dat ze negatieve ticketprijzen moeten aanbieden op hun goedkope tickets. Best wel slim gezien van hen.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Apache4u schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:30:
[...]

je bent in ieder geval onderweg :P
https://www.flightradar24.com/ICE500/3dcdf2ac

Moet wel zeggen dat de weinig vluchten wel vreemd voelt, ik ben zeker op werk gewend dat alles over mijn hoofd komt (westpoort amsterdam) , en moet zeggen dat er op dit moment best een straffe wind staat.

[ Voor 16% gewijzigd door mrsar op 07-01-2026 10:24 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• _Bailey_
  • Niet online
voor alle online azijnpissers ''alleen maar Schiphol, andere luchthavens hebben nergens last van''
op de Parijse luchthavens Roissy-Charles de Gaulle en Orly zijn vandaag opnieuw talloze vluchten geannuleerd vanwege het weer.
En zo ken ik nog wel een paar airports wereldwijd die afgelopen dagen problemen hebben met het weer

Maar goed, we hebben behalve 17 miljoen bondscoaches nu ook 17 miljoen luchtvaartdeskundigen (ook hier op Tweakers uiteraard)

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 07-01-2026 10:55 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12

FreakNL

Well do ya punk?

iRobert schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 08:41:
[...]

Trein wellicht een optie?
Kopenhagen - Hamburg en vanaf daar de trein naar Nederland.
Dat is het alternatief maar het is niet dat er vanuit Hamburg een direct trein gaat naar Rotterdam. Dat is best nog een wereldreis met minimaal 4 overstappen.

Ik neem eerst morgen de gok.

Nu wel in Kopenhagen aangekomen en kon zelfs al inchecken in het hotel, wat erg fijn is.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 14:56

Freak187

geen

_Bailey_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:52:
voor alle online azijnpissers ''alleen maar Schiphol, andere luchthavens hebben nergens last van''
op de Parijse luchthavens Roissy-Charles de Gaulle en Orly zijn vandaag opnieuw talloze vluchten geannuleerd vanwege het weer.
En zo ken ik nog wel een paar airports wereldwijd die afgelopen dagen problemen hebben met het weer

Maar goed, we hebben behalve 17 miljoen bondscoaches nu ook 17 miljoen luchtvaartdeskundigen (ook hier op Tweakers uiteraard)
Iedereen wil voor tientjes vliegen, dus wordt er op alle mogelijke middelen bezuinigd. Dat heet marktwerking. Laten we zeggen dat (weer) extremen 5% van de tijd is, dan doet dat extra pijn.

Kia Niro-EV 2024

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik kwam deze tegen en vond dit wel interressant : https://scientias.nl/waar...-spoor-al-kan-ontregelen/

Gaat dan over het spoor, maar alsnog leuk om van te leren :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
Freak187 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:12:
[...]

Iedereen wil voor tientjes vliegen, dus wordt er op alle mogelijke middelen bezuinigd. Dat heet marktwerking. Laten we zeggen dat (weer) extremen 5% van de tijd is, dan doet dat extra pijn.
Lang niet iedereen. Mijn (geannuleerde) retourticket Londen kostte me ruim 500 euro, met daarin verwerkt een berg luchthavengeld. En de kritiek (althans de mijne) is niet op het feit dat er verstoringen zijn met dit weer, maar hoe het wordt aangepakt. De betrokken organisaties staan schijnbaar als een hert kijkend in de koplampen van een auto te wachten tot het hen overkomt en zeggen dan 'overmacht'.

[ Voor 21% gewijzigd door wibblemoo op 07-01-2026 11:20 ]

• PolarBear
  • Niet online
wibblemoo schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:17:
[...]

Lang niet iedereen. Mijn (geannuleerde) retourticket Londen kostte me ruim 500 euro, met daarin verwerkt een berg luchthavengeld. En de kritiek (althans de mijne) is niet op het feit dat er verstoringen zijn met dit weer, maar hoe het wordt aangepakt. De betrokken organisaties staan schijnbaar als een hert kijkend in de koplampen van een auto te wachten tot het hen overkomt en zeggen dan 'overmacht'.
Helemaal eens. Hetzelfde met als je kritiek levert je dan ook met een oplossing moet komen, anders mag je geen kritiek geven. Schiphol is geen discountluchthaven maar gedraagt zich wel zo. Het bericht gisteren dat de de-icing vloeistoffen opraken, ik snap dat het kan gebeuren. Maar dat had je natuurlijk met de weersverwachtingen al in het weekend aan kunnen zien komen. En als we accepteren dat dit het is, kunnen we dan wel zorgen dat communicatie gewoon beter verloopt?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Explorer tegenwoordig 😉
Als je nog een plastic kaart hebt is die minimaal 3 jaar oud want die maken ze al een tijdje niet meer :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• iRobert
FreakNL schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:07:
[...]

Dat is het alternatief maar het is niet dat er vanuit Hamburg een direct trein gaat naar Rotterdam. Dat is best nog een wereldreis met minimaal 4 overstappen.

Ik neem eerst morgen de gok.

Nu wel in Kopenhagen aangekomen en kon zelfs al inchecken in het hotel, wat erg fijn is.
Vanaf hamburg HBF kun je naar Rotterdam per trein met "maar" twee keer overstappen, 1x Osnabruck, 1x Hilversum.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:50
iRobert schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:45:
[...]

Vanaf hamburg HBF kun je naar Rotterdam per trein met "maar" twee keer overstappen, 1x Osnabruck, 1x Hilversum.
Je kunt ook met de Flixbus. 8u en zonder overstappen. Je hebt natuurlijk wel de kans dat de wegen niet goed begaanbaar zijn, al heb je dat met de trein ook. Verder weet ik niet of ik 8u in een Flixbus zou willen zitten.

Je kunt zelfs vanuit Kopenhagen, al ben je dan 15u onderweg en moet je 1x overstappen. De prijzen zijn wel goed, dit zou je maar 65 euro kosten. :+

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:41

Trek het je niet zo aan, over een week is iedereen het weer vergeten :P .

• _Bailey_
  • Niet online
Bobmeister schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:15:
[...]

Trek het je niet zo aan, over een week is iedereen het weer vergeten :P .
Is ook zo 👍

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:13

Daniel

Kapitein NCC-1701

https://simpleflying.com/...ted-airport-this-weekend/
https://x.com/flightradar24
Er zijn natuurlijk gradaties in ellende maar Schiphol spant nu al een week de kroon wereldwijd. Sinds 2 januari heeft KLM de helft van de vluchten geschrapt. In totaal heeft Schiphol sinds vorige week vrijdag meer dan 3300 vluchten gecanceled. Gisteren was het zo bar dat EK149 uit Dubai twee keer kwam, want de eerste was die van maandag met 20 uur vertraging. Daar mag je wel wat van vinden.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 14:56

Freak187

geen

wibblemoo schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:17:
[...]

De-icing van vliegtuigen is verantwoording van de grondafhandelaars, niet van Schiphol.
Ook de luchtvaartmaatschappijen moeten de communicatie met de klant verzorgen, niet Schiphol.

En die 500 euro klinkt niet goedkoop, maar dat is ook marktwerking.

Ergo: de race to the bottom heeft gewoon consequenties. Veiligheid gaat boven alles (gelukkig), maar uiteindelijk krijg je waarvoor je betaald. Overal skeleton-crew bezetting, bezuinigen op aantallen equipments, etc.

Kia Niro-EV 2024

• _Bailey_
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:37:
[...]

https://simpleflying.com/...ted-airport-this-weekend/
https://x.com/flightradar24
Er zijn natuurlijk gradaties in ellende maar Schiphol spant nu al een week de kroon wereldwijd. Sinds 2 januari heeft KLM de helft van de vluchten geschrapt. In totaal heeft Schiphol sinds vorige week vrijdag meer dan 3300 vluchten gecanceled. Gisteren was het zo bar dat EK149 uit Dubai twee keer kwam, want de eerste was die van maandag met 20 uur vertraging. Daar mag je wel wat van vinden.
Infarct op Schiphol door milieuregels en ontbreken crisisplan:

Door beperkte capaciteit en gebrekkig crisismanagement is het al dagenlang chaos op Schiphol. Vooral het ijsvrij maken van vliegtuigen veroorzaakt grote vertragingen, omdat dit slechts op één plek mag gebeuren vanwege milieuregels. Volgens piloten ontbreekt zichtbare leiding en zijn eerdere noodprocedures verdwenen. De inrichting van Schiphol verergert de problemen, waardoor vliegtuigen lang moeten taxiën en reizigers massaal te maken krijgen met annuleringen en vertragingen.

Met bovenstaande analyse helemaal eens.
Heb in eerdere posts al aangegeven dat ik grote vraagtekens heb bij de plan van aanpak (of eventueel simpelweg het ontbreken ervan)

En de mensen in de operatie en de passagiers plukken daar nu de vruchten van

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-01 16:28
_Bailey_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:44:
Vooral het ijsvrij maken van vliegtuigen veroorzaakt grote vertragingen, omdat dit slechts op één plek mag gebeuren vanwege milieuregels.
Volgens mij kan het slechts op een bepaald aantal plekken omdat Schiphol alleen het J-platform geschikt heeft gemaakt voor de-icing. Als Schiphol die voorzieningen ook elders maakt dan kan er ook elders op het vliegveld de-icing plaatsvinden.

Daar zit echter een kostenplaatje aan. Uiteraard kan het allemaal aangelegd worden, maar dan gaan de luchthavengelden omhoog.

Spel en typfouten voorbehouden

• FredvZ
  • Laatst online: 08-01 16:28
Daniel schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:37:
Gisteren was het zo bar dat EK149 uit Dubai twee keer kwam, want de eerste was die van maandag met 20 uur vertraging. Daar mag je wel wat van vinden.
Inderdaad best knap dat een vliegveld dat niet ingericht is op winterse omstandigheden tijdens winterse omstandigen toch nog een extra ongeplande A380 heeft kunnen afhandelen.

Spel en typfouten voorbehouden

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Infarct op Schiphol door milieuregels en ontbreken crisisplan:

Door beperkte capaciteit en gebrekkig crisismanagement is het al dagenlang chaos op Schiphol. Vooral het ijsvrij maken van vliegtuigen veroorzaakt grote vertragingen, omdat dit slechts op één plek mag gebeuren vanwege milieuregels.
Tja, het is ook wel heel makkelijk om altijd direct naar milieuregels de schuld te geven. Het is gewoon een keuze om Schiphol zo in te richten. Op https://www.dus.com/de-de/erleben/webcams even klikken op Flugbetrieb en je kan zien hoe het ook kan.

Op https://www.dus.com/de-de/fliegen/abflug zie ik ook maar 1 geannuleerde vlucht:
De KL1802 naar Amsterdam :)F
(oh twee, de KL1804 ook)

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 07-01-2026 15:06 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:04
De/anti-icen mag op (bijna) alle gates op Schiphol. Onder andere Swissport doet dit voor de airlines die zij afhandelen. Kijk bijvoorbeeld maar naar de TUI vluchten: die vertrekken vanaf de gate direct naar de baan.

• PLAE
  • Laatst online: 17:50
[...]
Met bovenstaande analyse helemaal eens.
Heb in eerdere posts al aangegeven dat ik grote vraagtekens heb bij de plan van aanpak (of eventueel simpelweg het ontbreken ervan)
Een paar piloten in mijn omgeving zijn ook uitermate kritisch moet ik bekennen.

• Apache4u
  • Niet online
Zo, weer thuis. 2 dagen te laat maar ik ben een glas halfvol type dus mooi een extra cirque show in vegas kunnen meepakken. “O”, een aanrader. En Seattle ook weer eens gezien ( was 25 jaar geleden ofzo) en daar lekkere oesters gegeten. Ook eens meegemaakt hoe business bij Icelandair gaat. Voor long-haul af te raden, voor short-haul (AMS-KEF) zeker aan te raden. Daarnaast vond ik de crew super. Enige kleine voordeel van long-haul is dat je op KEF al Schengen betreedt. En daar werken de paspoort-scanners wel vlotjes dus was voor ons geen wachtrij. Oh, en op schiphol was het een oase van rust en alles ging vlot qua bagage. De extra parkeerkosten vielen mee. Stond excellence geparkeerd met een reservering tot maandagochtend, wat dus woensdagmiddag werd. Moest 54 euro extra betalen. Extra hotelnacht in Vegas werd ge-comped door het hotel waar we al verbleven (cosmopolitan) en alleen een nachtje in Seattle moeten betalen. Al met al is het qua extra kosten meegevallen. Geloof dat ik alleen baal van de gemiste klm-huisjes 😅, verder was het een leuk avontuur.

Dat betekent, stam + t .

• becopol

Alleen Nederland gaat er prat op dat we alls zo goed geregeld hebben dus een beetje leedvermaak hoort er bij als het dan in de soep loopt.

• gomaster
  • Laatst online: 08-01 07:21
Hoe zit het eigenlijk met award tickets in deze omstandigheden? Zijn er net zo veel 'rechten' als normaal geboekte tickets of is dit verschraald? Hier kan ik weinig over vinden.

• Grouchy
  • Laatst online: 18:35

Grouchy

meep meep

gomaster schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:04:
Hoe zit het eigenlijk met award tickets in deze omstandigheden? Zijn er net zo veel 'rechten' als normaal geboekte tickets of is dit verschraald? Hier kan ik weinig over vinden.
Vallen gewoon onder EU261, er zal denk ik momenteel wat minder award space beschikbaar zijn in AMS en een unaccompied minor op een award ticket gaat hem denk ik effe ook niet worden.
NRSA tickets en soortgelijke tickets is wel helaas pindakaas.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

• becopol
gomaster schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:04:
Ik denk zelfs dat je voorrang krijgt vanwege je status. Bij een systeemcrash als deze zal waarschijnlijk niet helpen, maar als het om één vliegtuig gaat dat uitvalt sta je vooraan in de rij.

[ Voor 16% gewijzigd door becopol op 07-01-2026 15:43 ]

• PWM
  • Niet online
Apache4u schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:33:
Stond excellence geparkeerd met een reservering tot maandagochtend, wat dus woensdagmiddag werd. Moest 54 euro extra betalen.
Daar heb ik mij ook wel eens over verbaasd. Zowel bij Excellence als P6 ben ik een paar keer (veel) later teruggekomen. De bedragen die ik dan moet bijbetalen liggen volgens mij ver onder wat je zou betalen als je dezelfde periode van te voren zou boeken.

Vorig jaar kwam ik 4 dagen later terug door bosbranden op Madeira. Moest ik 12,- bijbetalen op P6 8)7

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:59
Mijn vlucht van afgelopen zondag (VS) verplaatst naar de maandag. Die uiteindelijk ook niet kunnen redden dus de trip maar naar volgende week verplaatst. Ik zie dat er zondag geen sneeuw wordt verwacht, maar het wel gruwelijk koud wordt. Is het dat er zoveel cancellations zijn omdat er gewoon geen capaciteit is om te de-icen of ook omdat er sneeuw op de banen ligt?

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

oohh schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:11:
[...]

Je kunt ook met de Flixbus. 8u en zonder overstappen. Je hebt natuurlijk wel de kans dat de wegen niet goed begaanbaar zijn, al heb je dat met de trein ook. Verder weet ik niet of ik 8u in een Flixbus zou willen zitten.

Je kunt zelfs vanuit Kopenhagen, al ben je dan 15u onderweg en moet je 1x overstappen. De prijzen zijn wel goed, dit zou je maar 65 euro kosten. :+
Geld is het probleem niet. Dit is zakelijk en kost me niks.

Maar ik ben 2 meter. En als ik naar de WC moet , moet ik naar de WC (met een half uurtje speling).. (Ben soms wel jaloers op partner, die kan nr2 gewoon een werkdag lang ophouden).

Allemaal dingen die ik bij een Flixbus niet heel chill vind. Trein heb ik wat minder issues mee.

Ik waag de gok morgen. Intussen wel al lekker een smörrebröd lunch op :)

Als de vlucht er weer uitklapt hoop ik dat dat is voordat ik naar Billund vlieg. Want dan ga ik toch maar richting trein denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 07-01-2026 16:27 ]

• _Bailey_
  • Niet online
KL1007/LHR gaat zometeen uitgevoerd worden met een 787. Mocht je iemand kennen die nu op SPL is en al even op de luchthaven staat en al blij is om in ieder geval in Engeland te geraken, er is nog plek zat.

Graag zsm richting gate F4.

• CyBeR
  • Niet online
Ik zie dat ITA vanaf FCO ook met een A332 aan is gekomen net.

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:43:
KL1007/LHR gaat zometeen uitgevoerd worden met een 787. Mocht je iemand kennen die nu op SPL is en al even op de luchthaven staat en al blij is om in ieder geval in Engeland te geraken, er is nog plek zat.

Hah! Dat zie je ook haast nooit. Enige widebody die ik intra-Europe heb gevlogen is de A350 van Finnair maar dat was een reguliere route.

• franssie

franssie

Save the albatross

finsdefis schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:06:
[...]

Hah! Dat zie je ook haast nooit. Enige widebody die ik intra-Europe heb gevlogen is de A350 van Finnair maar dat was een reguliere route.
Er was hier eens iemand die in de A380 in first class van AMS naar LHR had gevlogen dacht ik, zou nu ook wel een uitkomst zijn :P

Die KL1007 was zelfs net op het NPO nieuws.

• Apache4u
  • Niet online
Zou die 007 in het vluchtnummer toeval zijn? 😘

Dat betekent, stam + t .

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik vlieg morgen met KL0841 naar Bangkok, volgens de KLM app (en inchecken stoelindeling) een 777-200er.
In de app kan je ook zien waar het vliegtuig vandaan komt, en dat is KL0618 vanuit Boston, maar dat is een 777-300er.
Kan het door de problemen zijn dat we een ander type krijgen of is het eerder een fout in de KLM app?

Is inmiddels in de app gewijzigd in een andere vlucht, die wel met een 777-200 wordt uitgevoerd.

[ Voor 13% gewijzigd door geenstijl op 07-01-2026 19:35 ]

• _Bailey_
  • Niet online
verwachting morgen: geen annuleringen en inzet ICA vloot op eur hubs om gestrande pax weg te brengen / op te halen

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:50
Ben benieuwd of the KLM1007 op de most tracked lijst komt.
https://www.flightradar24.com/KLM1007/3dcf50ca

• franssie

franssie

Save the albatross

_Bailey_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:17:
verwachting morgen: geen annuleringen en inzet ICA vloot op eur hubs om gestrande pax weg te brengen / op te halen
Dat inzetten van widebodies - was dat niet ooit een idee om het aantal vluchten te beperken O-)
Maar zou bij een herhaling van dit scenario, zeker voor code sharing partners, toch echt iets zijn dat in de draaiboeken kan komen. Ik denk niet dat er een evenredige verhouding is tussen #pax en Liter glycol.
Dus een tijdelijk hub-spoke model in plaats van ieder in ieder stadje een vertraagd schatje oid.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Die is vertrokken. Maar waar denkt CSN307 te gaan landen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-Om4Y_7EQ6JmF5PzjqdtMlJDA0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ef9rRX0NROmaqD34O2JocX46.png?f=fotoalbum_large

edit: lijkt een GPS error te zijn

• franssie

franssie

Save the albatross

en gewoon 5 minute voor scheduled vertrokken. Met die korte vulchttijd zou de wel meerdere veerbootovertochten kunnen doen :P soort van luchtbrug.

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:04

Uit oprechte nieuwschierigheid: hoe kan het dat er plek zat is? No-shows, of is dit zo last minute ingezet dat er geen passagiers op geboekt/gevonden kunnen worden?
Mooie oplossing! Morgen even 'adempauze' voordat het richting het weekend weer los gaat met de sneeuw?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

offtopic:
Grappig, ik ben even gaan googlen, ik had nog nooit iemand naar Schiphol zien verwijzen als SPL, alleen als AMS. Die code is weldegelijk correct maar wordt nauwelijks nog gebruikt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• franssie

franssie

Save the albatross

Borromini schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:03:
[...]
offtopic:
Grappig, ik ben even gaan googlen, ik had nog nooit iemand naar Schiphol zien verwijzen als SPL, alleen als AMS. Die code is weldegelijk correct maar wordt nauwelijks nog gebruikt.
HIer in dit topic niet heel off-topic. Die codes zijn dan ook een puinzooi :P
Je boekt op AMS en dat staat ook op je bagagelabel, de crew vertrekt vanaf EHAM en SPL is inderdaad een minder gebruikte standaard.
Iets met een xkcd #927 :+

Zo vind ik EHGG ook wat logischer dan GRQ

• PWM
  • Niet online
Enorme first world problem post:

1 van de voordelen van de FB status, is dat je La Premiere kan boeken met punten. Krijg nu weer een niet te versmaden rate (40% van Business). Ik moet die dag ervoor in Parijs zijn, dus dan komen ze mij ophalen met de chauffeursdienst.

De laatste keren waren dat Cayenne's. Weet iemand of dat al veranderd is? Niet mis met een Cayenne als rijdersauto, maar als chauffeursauto toch wel een beetje vreemde keuze.

Again: 1st world onzin. Maar een s-klasse zoals bij Emirates first is beter :p

• PWM
  • Niet online

Ha, had ik eerder moete weten. Heb mijn Londen trip afgezegd.

Ben ook nog wel eens met een MD-11 op LHR gevlogen :p

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

finsdefis schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:06:
[...]

Ik ben in maart met een wildebody (787) naar Madrid gevlogen vanaf Amsterdam (Air Europa). En dat was geen uitzondering volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 07-01-2026 22:22 ]

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:37
PWM schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:49:
De laatste keren waren dat Cayenne's. Weet iemand of dat al veranderd is?
De laatste keer dat ik er in zat was in november en dat exemplaar was zo goed als nieuw. Dus ik vermoed van wel.
Maar misschien moet je ze even mailen, dan zetten ze speciaal voor jou de Renault Rafale klaar :P

• PWM
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:19:
[...]

Ik ben in maart met een wildebody (787) naar Madrid gevlogen vanaf Amsterdam (Air Europa). En dat was geen uitzondering volgens mij.
Nope, die heb ik ook nog wel eens gepakt. BA stuurde nog wel eens een 767. Maar samen de Finair ben je er dan wel volgens mij.

• Xandrios
  • Laatst online: 18:55

1 van de voordelen van de FB status, is dat je La Premiere kan boeken met punten. Krijg nu weer een niet te versmaden rate (40% van Business). Ik moet die dag ervoor in Parijs zijn, dus dan komen ze mij ophalen met de chauffeursdienst.

De laatste keren waren dat Cayenne's. Weet iemand of dat al veranderd is? Niet mis met een Cayenne als rijdersauto, maar als chauffeursauto toch wel een beetje vreemde keuze.

Vziw is de ophaal service niet (meer?) aangeboden als je als award boekt. Enkel revenue tickets.

• franssie

franssie

Save the albatross

Beetje een linkdunp van een heel lang artikel, maar wel een goed artikel in het Handelsblad over Glycol en Schiphol - los van de bekende dingen zijn dit denk ik wel twee belangrijke stukjes

https://www.nrc.nl/nieuws...del-hoe-kwam-dat-a4917059
De markt voor glycol is groot – in 2025 was de totale omzet 50 miljard dollar – doordat het zowel op industrieel niveau als door gewone consumenten gebruikt wordt. Het is bovendien niet alleen een antivriesmiddel, maar wordt ook onder meer gebruikt als koelvloeistof, oplosmiddel en bouwstof voor kunststoffen (polyester). Shell en het grote chemieconcern BASF zijn de belangrijkste producenten.
Sindsdien lijkt de situatie verbeterd, zegt een woordvoerder van Rijnland. „Na de rechtszaak zijn met Schiphol maatregelen afgesproken, zodat die stoffen zo min mogelijk in het oppervlaktewater terecht komen.” Schiphol voert sindsdien de de-icing op locaties uit waar het glycol-watermengsel zoveel mogelijk kan worden opgevangen.

Het Hoogheemraadschap blijft de omliggende sloten in de gaten houden – niet door het glycolgehalte te meten, maar het zuurstofgehalte. Duidelijk is dat het zuurstofgebrek „niet zo’n groot probleem” meer is, aldus de Rijnland-woordvoerder.

• _Bailey_
  • Niet online
BounceCloud schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:51:
[...]

Uit oprechte nieuwschierigheid: hoe kan het dat er plek zat is? No-shows, of is dit zo last minute ingezet dat er geen passagiers op geboekt/gevonden kunnen worden?
combi van no shows, boekingsaantallen die zwaar vertroebeld zijn door diverse redenen. Passagiers die zelf andere vervoersmogelijkheden hebben gekozen.
Heb begrepen dat carrental bedrijven op SPL behoorlijk goede zaken hebben gedaan afgelopen dagen.

• _Bailey_
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:03:
[...]
offtopic:
SPL is meer als aanduiding en luiheid om de fysieke luchthavennaam Schiphol niet voluit te schrijven elke keer ;)
AMS als in gewoon de bekende station naam.

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:24
_Bailey_ schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 05:02:
[...]

SPL is meer als aanduiding en luiheid om de fysieke luchthavennaam Schiphol niet voluit te schrijven elke keer ;)
AMS als in gewoon de bekende station naam.
SPL is ook de naam van een baken bij Schiphol. Die wordt door ATC gebruikt als navigatie baken voor piloten.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:01
[...]

Ik een aantal jaar geleden als eerste deel van een reis. Zat toen bijna alleen in de business class.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nu weer een stroomstoring op Schiphol

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 08-01-2026 08:43 ]

• Mawlana
Ik hoop dat de stroomstoring niet leidt tot geannuleerde vluchten...

https://www.nu.nl/economi...rkeer-niet-duidelijk.html

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Mag aannemen dat kritieke infra niet geraakt is en inkomende vluchten iig gewoon kunnen landen. Uitgaand ….. (?)

• _Bailey_
  • Niet online
Dit is echt gewoon zwaar k*t! We hadden eindelijk eens een normale start van de operatie na dagenlang ellende.
Verdere impact nog onbekend

edit: stroomstoring lijkt te verholpen zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door _Bailey_ op 08-01-2026 09:33 ]

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:19
KL1271, cityhopper vluchtje wordt uitgevoerd met een 773. Dit is wel een mooie upgauge - helemaal voor de Euro Bizz pax :)

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxjpEoYqnQkm22p9VarTHtBgsk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OV4u6llQpuJ81OmDCbm2Ar0x.jpg?f=fotoalbum_large
Ligt het aan mij of klopt er niks van die zinsopbouw?

Het gaat om vluchten die gisteren niet uit Amsterdam zijn vertrokken en nu niet terug kunnen keren ??

Als ze niet vertrokken zijn hoeven ze toch ook niet terug ? :+

[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 08-01-2026 09:15 ]

• CyBeR
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:14:
[Afbeelding]
Ligt het aan mij of klopt er niks van die zinsopbouw?

Het gaat om vluchten die gisteren niet uit Amsterdam zijn vertrokken en nu niet terug kunnen keren ??

Als ze niet vertrokken zijn hoeven ze toch ook niet terug ? :+
Ja, maar dat betekent dus dat de vluchten XXX-AMS gecanceld zijn. Dwz, er had gisteren een vlucht AMS-XXX moeten zijn, maar omdat die er niet was kan er dus vanochtend geen XXX-AMS plaatsvinden. (Het toestel verblijft dan normaal gesproken 's nachts in XXX).

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 08-01-2026 09:17 ]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

CyBeR schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:16:
[...]

Ja, maar dat betekent dus dat de vluchten XXX-AMS gecanceld zijn. Dwz, er had gisteren een vlucht AMS-XXX moeten zijn, maar omdat die er niet was kan er dus vanochtend geen XXX-AMS plaatsvinden. (Het toestel verblijft dan normaal gesproken 's nachts in XXX).
Ja maar dat heeft toch niks met de stroomstoring te maken?

• CyBeR
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:22:
[...]

Ja maar dat heeft toch niks met de stroomstoring te maken?
Nee, maar dat staat er ook niet ;)

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ah ja idd ..

Maar het is een rechtstreekse snip uit het nieuwsbericht van de stroomstoring. Vandaar mijn verwarring.

/
Edit:
Nu weggehaald op NU.nl

/edit2
Mijn moeder jaagt me op de stang. Het komt van NOS.nl en heeft niks met de storing te maken

[ Voor 37% gewijzigd door FreakNL op 08-01-2026 09:28 ]

• _Bailey_
  • Niet online
impact is groot, als in ellenlange rijen (die er al waren) in de Vertrekhal en T2 / 6

• PolarBear
  • Niet online
Docslik schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:05:
[...]

KL1271, cityhopper vluchtje wordt uitgevoerd met een 773. Dit is wel een mooie upgauge - helemaal voor de Euro Bizz pax :)
Is de business class dan 'open'? Want je hebt toch extra personeel nodig in dat deel van de cabine buiten de service verlening om.

En als ze widebodies inzetten heeft dat nog gevolgen voor de long haul vluchten?

• iRobert
[...]
Ik van Madrid naar Barcelona met Air Europa, wel grappig zo'n klein stukje in BC met de 787.

De laatste keren waren dat Cayenne's.
Afgelopen donderdag alleen maar Cayenne's gezien.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Deze post heeft wel een hoog 'let them eat cake'-gehalte :P Honderden mensen al dagen onderweg en slapend op veldbedden en meneer maakt zich druk of z'n first class limousine wel van het juiste merk is :D

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:06:
[...]

Deze post heeft wel een hoog 'let them eat cake'-gehalte :P Honderden mensen al dagen onderweg en slapend op veldbedden en meneer maakt zich druk of z'n first class limousine wel van het juiste merk is :D
Op zo'n veldbedje kan je je benen strekken, dat lukt niet in een Cayenne he :+

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:15:
[...]

Op zo'n veldbedje kan je je benen strekken, dat lukt niet in een Cayenne he :+
Sommige wel:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/101667942_3067861603274705_6672313049606520832_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=SyjbGEsV4qcQ7kNvwFdRcKC&_nc_oc=AdmhCguKUMXoRjd76PcujoVOkOBK2KUkMvSn375cjrpbq1JuMw4KJJS8NEH7ujAQ038&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&_nc_gid=CnH2H4xGDTmPLxhnXZGfGQ&oh=00_Afr23QHT7laLLQLnp_gnBC46ztgV5EyoFnG6SU_DeOub3Q&oe=69870F7F

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:08
Dat is Lie-flat waar zelfs @PWM nog jaloers van zou worden lijkt me.

• wibblemoo
Ik zie dat de kosten van de extra de-icing vloeistof alvast verwerkt zijn in toekomstige fairs. Enkeltje Berlijn - AMS ruim 300 euro volgende week.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
wibblemoo schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:36:
Ik zie dat de kosten van de extra de-icing vloeistof alvast verwerkt is in toekomstige fairs. Enkeltje Berlijn - AMS ruim 300 euro volgende week.
Prijzen van KLM slaan nergens op. Volgende week retourtje Madrid, 700+ euro met KLM maar met Iberia of Air Europa voor ruim onder de 200euro.

• wibblemoo
Homeland schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:38:
[...]

Prijzen van KLM slaan nergens op. Volgende week retourtje Madrid, 700+ euro met KLM maar met Iberia of Air Europa voor ruim onder de 200euro.
Iberia doet gek genoeg 4(!) vluchten per dag MAD-AMS deze periode. Eind December vloog ik voor 35 euro MAD-AMS. 1 Week voor de vlucht geboekt.

[ Voor 3% gewijzigd door wibblemoo op 08-01-2026 11:52 ]

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:19
PolarBear schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:37:
[...]

Is de business class dan 'open'? Want je hebt toch extra personeel nodig in dat deel van de cabine buiten de service verlening om.

En als ze widebodies inzetten heeft dat nog gevolgen voor de long haul vluchten?
Ik veronderstel dat ze de vlucht met een volledige 773 bemanning vliegen vanuit veiligheidsperspectief. Hoe ze de business inzetten is een tweede. IFE misschien nog wel, maar catering zal gewoon de Cityhopper wanderbox zijn.
Pagina: 1 ... 263 264 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code.

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2