Ondertussen 8 enkeltjes J long haul geboekt met de 'extra' bestemmingen. Dat heeft flink wat miles bespaard en het abonnement meer dan terugverdiend.Tuniq schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:56:
[...]
Dat ben ik wel met je eens, het is natuurlijk een extra verdienmodel. Wat wel de trend is, alle programma’s steeds meer revenue based en je krijgt waarvoor je betaald. Wat als je er het budget er voor hebt soms handig is, maar wel een verschraling is van sommige benefits.
Wat betreft de promo rewards was mijn ervaring dat het bijna onmogelijk was om ze te boeken. Als ze al in de rotatie zaten, waren ze direct verdwenen.
Dus voor mij is het wel waard, als ik hiermee daadwerkelijk kan boeken met redelijke beschikbaarheid. (Maar dat is altijd maar weer de vraag). Het liefst had ik natuurlijk ook goede saver beschikbaarheid zonder abonnement!
Nu is het afwachten of er nog meer interessante bestemmingen voorbij komen later in het jaar. Wat betreft moet je een beetje geluk hebben denk ik. Ik hoop dat er voor de tweede helft van het jaar wat interessants voorbij komt, maar gezien er maar 3/4 routes echt interessant zijn voor ons kan dat zomaar zijn dat er niks meer bij zit de rest van het jaar.
Ook moet ik zeggen dat de beschikbaarheid niet altijd top is. De meeste van de geboekte tickets zijn in de periode Februari/maart, het viel met op dat in April/Mei/Juni, er stukken minder beschikbaar is. Heb ook twee tickets in die periode, maar dat was wel even puzzelen en wij hebben het geluk dat we redelijk flexibel zijn. Ben je minder flexibel, dan was is het lastig om in die maanden gunstige dagen te boeken.
:strip_exif()/f/image/pSP3MAcdT8FUM0YO0Gcxzo8Q.jpg?f=fotoalbum_large)