Ik ben vorige week met Air India naar Sydney gevlogen..
2 legs dus.. en wat een wereld van verschil..
https://www.flightaware.c.../20250703/0855Z/EGLL/VIDP
Vlucht vertok wat laat en kwam daardoor laat aan.. en vanwege de politieke situatie in midden oosten moesten we wat omvliegen.
Maar goed dat is overmacht dus daar heb ik geen problemen mee.
Verder prima vlucht, goed nieuw toestel, alles werkte, super vriendelijke en behulpzame crew, goed eten en drinken etc.. toen ik een rondje ging lopen en via premium economy ging zag de purser me en ipv me terug sturen vroeg hij of ik wat te drinken wou

en kreeg meteen wat snacks mee.
We hadden row 11 (om reden die de kenners wel snappen

)
/f/image/QO2NURokeP4GfIv2PebWFcgd.png?f=fotoalbum_large)
oftewel chil en prima

ook grappig was de tailcam die hele vlucht te zien was:
/f/image/0XUDSHGcpKOPaZqUz4XlOnJC.png?f=fotoalbum_large)
De takeoff was wat spannend (gezien de recente crash) maar zo kon je het prima volgen..
Maar we kwamen dus laat aan en ipv een relaxte overstap werd het rennen, vliegen, vallen en weer opstaan.. uiteraard was leg 2 op de achterste gate.. en ok bij transfer moest je door een security scan heen.. dus enorm stress..
Toen 2e leg:
https://www.flightaware.c.../20250703/2015Z/VIDP/YSSY
Wat een wereld van verschil zeg..
Wel rij 11 weer.. dus plenty beenruimte:
/f/image/EAPDgWpSWycQQHSO46z5XwGB.png?f=fotoalbum_large)
Maar na takeoff (wederom weer wat spanend want een volle Boeing 787-8...) kreeg ik al door dat dit een ander type toestel was.. veel ouder, en erger de helft deed het niet.. de entertainment van mijn vrouw en dochter deed helemaal niks, de crew leek dat niet te intereseren..
Mijn jongste werd door vermoeitheid, stress en te weinig eten niet lekker..en maar 1 van de stewardessen was behulpzaam... uiteindelijk heb ik van stoel geruild met de vrouw die naast mijn vrouw en dochter zat zodat mijn dochter plat kon liggen met hoofd op schoot van mamma.. maar ik moest dus ergens anders een plekje zoeken.. en kwam op de middelste stoel tussen 2 indiers waarvan een minder prettige lichaamsgeur had... entertainment scherm daar deed het maar half.. alleen de bovenkant van touch screen werkte.. dus pauzeren ho maar.. volume veranderen ook niet.. de remote deed ook niks.. maar ik kon gelukkig nog net een film starten.. Eten was ook minder in die vlucht.. de WC was vies etc etc.. al met al gewoon slecht..
Zo vreemd dat 2 vluchten van dezelfde firma zo verschillend waren.. na de eerste leg zou ik ze zonder moeite aanraden, maar na de 2e leg actief afraden..