Was dat toevallig een Embraer? Daar zie je wel vaker (altijd?) dat koffers in het ruim geladen worden en dat je ze direct erna bij de trap er weer uit kan halen. Eigenlijk wel ideaal. Ik heb alleen recente E190-ervaring bij Lufthansa, dus weet niet of het zo ook gaat bij KLM.gambieter schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:22:
[...]
Het heeft niet alleen met geld te maken, maar ook met de lange wachttijd op ruimbagage (zoals in de vorige dagen besproken). Daar heb ik wel begip voor, maar wmb mag men streng zijn op het formaat van de handbagage.
Bij kleine luchthaventjes gaat het snel (ik heb veel op NWI (Norwich) gevlogen en daar ging dat lekker snel), maar om 20-45 minuten te moeten wachten op je bagage op Schiphol, daar wordt niemand gelukkig van.
Wat men toen bij Norwich deed (laatste vlucht was 2016 dus weet niet of het nog zo is bij KLM), is dat de grotere handbagage bij de trap moest blijven staan, dat werd dan ingeladen in het ruim, en werd dan na de landing op Schiphol gelijk weer klaargezet voordat men de bus instapte. Dat was "the best of both worlds".
Hier helaas even teruggevallen naar FB Silver; ruimbagage is dan wel gratis maar alsnog niet ideaal. Als ik het goed heb zit je daarmee alsnog in boarding zone 3, toch? Dan is de kans in elk geval kleiner dat ik m'n handbagage in hoef te checken afaik. Op zich geen ramp, maar vanwege afspraken is wachten op bagage soms nogal crap / krap (qua tijd).