Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 243 244 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:22:
[...]

Het heeft niet alleen met geld te maken, maar ook met de lange wachttijd op ruimbagage (zoals in de vorige dagen besproken). Daar heb ik wel begip voor, maar wmb mag men streng zijn op het formaat van de handbagage.

Bij kleine luchthaventjes gaat het snel (ik heb veel op NWI (Norwich) gevlogen en daar ging dat lekker snel), maar om 20-45 minuten te moeten wachten op je bagage op Schiphol, daar wordt niemand gelukkig van.

Wat men toen bij Norwich deed (laatste vlucht was 2016 dus weet niet of het nog zo is bij KLM), is dat de grotere handbagage bij de trap moest blijven staan, dat werd dan ingeladen in het ruim, en werd dan na de landing op Schiphol gelijk weer klaargezet voordat men de bus instapte. Dat was "the best of both worlds".
Was dat toevallig een Embraer? Daar zie je wel vaker (altijd?) dat koffers in het ruim geladen worden en dat je ze direct erna bij de trap er weer uit kan halen. Eigenlijk wel ideaal. Ik heb alleen recente E190-ervaring bij Lufthansa, dus weet niet of het zo ook gaat bij KLM.

Hier helaas even teruggevallen naar FB Silver; ruimbagage is dan wel gratis maar alsnog niet ideaal. Als ik het goed heb zit je daarmee alsnog in boarding zone 3, toch? Dan is de kans in elk geval kleiner dat ik m'n handbagage in hoef te checken afaik. Op zich geen ramp, maar vanwege afspraken is wachten op bagage soms nogal crap / krap (qua tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fokker 70 meestal ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:34
gambieter schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:05:
[...]

Nee, degenen die dan tegen de stroom in gaan of willen voordringen zijn degenen die moeten wachten. Heel simpel.
Precies. Als je bagage om wat voor een reden dan ook helemaal achterin of voorin het toestel is geplaatst, dan vind ik het niet meer dan normaal dat je gewoon wacht. Als het voorin staat, dan kom je er vanzelf langs (tenzij je achter uitstapt) en vice versa. Maar passagiers die tegen de stroom in lopen zijn echt vervelend (en aso).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasualKnaller
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:05
FreezingPixels schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:34:
https://www.telegraaf.nl/...-dichterbij/73654155.html
Dit klinkt heel nobel maar dit wordt natuurlijk 1 grote chaos. Te weinig ruimte in de bakken, boarden gaat alleen maar langer duren en de maatschappijen gaan dan die 7kg handhaven want dat wordt de melkkoe... Ook de afmetingen van de koffers wordt dan opeens onder een vergrootglas gelegd.

Als iemand die vaak reist ben ik hier niet helemaal gelukkig mee. We gaan het zien...
Ik ben er eigenlijk wel voor om de tickets gewoon duurder te maken en dan gewoon bagage in het ruim bij de normale ticket in. Al dat gehannes met rolkoffers en handbagage zorgt voor veel gezeur bij de gate en bij het in- en uitstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CasualKnaller schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:56:
Ik ben er eigenlijk wel voor om de tickets gewoon duurder te maken en dan gewoon bagage in het ruim bij de normale ticket in. Al dat gehannes met rolkoffers en handbagage zorgt voor veel gezeur bij de gate en bij het in- en uitstappen.
Dat gaat niets opleveren, veel mensen willen geen ruimbagage meer omdat het vertraging geeft door het lange wachten tot de ruimbagage aankomt. Het enige wat dus gebeurt is dat de tickets duurder worden, zonder voordeel voor de reizigers.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:03:
[...]

Dat gaat niets opleveren, veel mensen willen geen ruimbagage meer omdat het vertraging geeft door het lange wachten tot de ruimbagage aankomt.
Nee hoor, men wil geen ruimbagage omdat men er niet voor wil betalen. Dit hele "de bakken zitten overvol' probleem is pas ontstaan toen ruimbagage opeens niet meer inbegrepen was bij het ticket.

Uiteraard heb je ook mensen die niet willen wachten, en mensen die bang zijn dat het kwijt raakt (m.n. Amerikanen), maar voor het gros van het volk hier is het vanwege de kosten imo.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 25-06-2025 16:35 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

CyBeR schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:34:
[...]

Nee hoor, men wil geen ruimbagage omdat men er niet voor wil betalen. Dit hele "de bakken zitten overvol' probleem is pas ontstaan toen ruimbagage opeens niet meer inbegrepen was bij het ticket.

Uiteraard heb je ook mensen die niet willen wachten, en mensen die bang zijn dat het kwijt raakt (m.n. Amerikanen), maar voor het gros van het volk hier is het vanwege de kosten imo.
Als ik een kort vlucht/trip heb dat doe ik altijd alleen handbagage mee.. scheelt een hoop wachten bij aankomst..

Bij long haul (met overstap) doe ik koffer in ruim maar ook handbagage met spul voor paar dagen (zou niet de eerste keer dat een koffer verloren gaat)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee hoor, men wil geen ruimbagage omdat men er niet voor wil betalen.
Dat was aan het begin zo. Nu is men er aan gewend en nu wil men het vaak ook niet meer vanwege de tijdswinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mawlana schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:45:
[...]

Precies. Als je bagage om wat voor een reden dan ook helemaal achterin of voorin het toestel is geplaatst, dan vind ik het niet meer dan normaal dat je gewoon wacht. Als het voorin staat, dan kom je er vanzelf langs (tenzij je achter uitstapt) en vice versa. Maar passagiers die tegen de stroom in lopen zijn echt vervelend (en aso).
Doorgaans eens, alhoewel ik met schaamrood mezelf naar achter heb moeten wurmen vanwege een vertraagde vlucht en zeer korte overstap op LHR. Wel 10x "Sorry, very short transfer" gezegd. Zelfs dan blijf je mensen zonder begrip daarvoor houden.

Eigenlijk verbaast het me dat niet meer maatschappijen juist laten betalen voor handbagage i.p.v. ruimbagage. Of dit bijv. vooraf al inventariseren zoals bij ruimbagage i.p.v. dat last-minute gedoe aan de gate. Misschien heeft het iets te maken met de kostenstructuur t.a.v. bagage-afhandeling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:51:
[...]

Dat was aan het begin zo. Nu is men er aan gewend en nu wil men het vaak ook niet meer vanwege de tijdswinst.
Maybe, maar als je de situatie per volgende maand om zou draaien (betalen voor handbagage maar ruimbagage gratis) staat iedereen z'n koffertje weer in te checken. Gegarandeerd.

[ Voor 40% gewijzigd door CyBeR op 25-06-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:00:
Maybe, maar als je de situatie per volgende maand om zou draaien (betalen voor handbagage maar ruimbagage gratis) staat iedereen z'n koffertje weer in te checken. Gegarandeerd.
Let op het woordje "ook". Degenen die het voor geld doen, doen het dan inderdaad zoals jij zegt, andere mensen zullen klagen maar de tijdswinst nemen. Het is geen homogene groep :)

Net zoals stoeltoewijzing en speedy boarding. De een wil het niet of zo goedkoop mogelijk, de ander ziet het als noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
[...]

Ik denk dat dit ook wel heel erg afhangt van het type vlucht. Voor mij persoonlijk, ik vlieg het liefst met enkel handbagage. Handiger bij inchecken op het vliegveld en ook tijdwinst bij landing. Ik kan eigenlijk ook altijd wel gratis een koffer inchecken, maar daar maak ik dus geen gebruik van.

Zit je op een goedkope vakantie/ citytrip vlucht, dan geloof ik wel dat iedereen kiest voor datgene wat het goedkoopst is. Zit je op routes waar veel meer mensen zakelijk reizen, dan hebben juist meer mensen prioriteit bij de optie met meeste tijdwinst en zullen vaak sowieso voor handbagage kiezen.

In de US/Amerikanen zie je inderdaad ook mensen meer handbagage meenemen. Maar dat heeft ook wel te maken met de cultuur omtrent vliegen imo. Veel Amerikanen moeten vliegen om familie te bezoeken, voor werk, doordat de afstanden veel groter zijn. Woon je niet een grote stad, moet je regelmatig nog een overstap maken etc. In die gevallen is het risico bagage kwijt te raken groter, maar je gaat ook meer waarde hechten aan het niet hoeven wachten op bagage, tijdswinst.

De algemene deler is inderdaad helaas wel dat de bakken een stuk voller zitten sinds een standard economy ticket meestal geen ruimbagage meer geeft. De groep die niet perse voorkeur heeft, gaat nu voor de goedkoopste optie, wat betekend zoveel mogelijk handbagage meenemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mja ik zie een hoop "ik" verhalen hier maar vergeet niet dat we hier met confirmation bias te maken hebben he. Iedereen die met regelmaat in dit topic zit heeft een andere kijk op het vliegen dan het grote publiek die nog maar net een widebody van een regional jet kan onderscheiden, geen lid zijn van een FFP, nog nooit een lounge van binnen gezien hebben (anders dan door de ramen) en voor wie business class vliegen een droom is.

Díe mensen gooien allemaal hun koffer in het ruim als het gratis is, en nemen 'm mee in de hand als dat niet zo is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tuniq schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:31:
[...]
In de US/Amerikanen zie je inderdaad ook mensen meer handbagage meenemen. Maar dat heeft ook wel te maken met de cultuur omtrent vliegen imo. Veel Amerikanen moeten vliegen om familie te bezoeken, voor werk, doordat de afstanden veel groter zijn. Woon je niet een grote stad, moet je regelmatig nog een overstap maken etc. In die gevallen is het risico bagage kwijt te raken groter, maar je gaat ook meer waarde hechten aan het niet hoeven wachten op bagage, tijdswinst.
Mijn ervaring in de VS domestic is dat baggage eigenlijk vrij snel <20 min, op de band ligt. En het risico op kwijt raken is nihil, het risico op vertraagde baggage is groter. Maar goed dat wordt over het algemeen snel en goed opgelost (gekoerierd naar een locatie naar keuze + vergoeding voor essentials). En je hoeft niet met allemaal baggage te slepen door het vliegveld.

Heel eerlijk als maatschappijen 90% binnen 20 min en 99% binnen 35 min garanderen dan check ik 9/10 x gewoon de baggage in, geen gezeur met vloeistoffen enzo, geen gesleep met koffers door drukke vliegvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31
Om maar eens iets positiefs te zeggen - vanochtend na het landen (TATL) stond ik binnen 20 minuten bij de baggage band en dacht ik even dat ik naar een andere vlucht die van dezelfde bestemming afkomstig was aan het kijken was, want warempel: alle baggage was al op de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17:14
finsdefis schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:59:
[...]

Doorgaans eens, alhoewel ik met schaamrood mezelf naar achter heb moeten wurmen vanwege een vertraagde vlucht en zeer korte overstap op LHR. Wel 10x "Sorry, very short transfer" gezegd. Zelfs dan blijf je mensen zonder begrip daarvoor houden.

Eigenlijk verbaast het me dat niet meer maatschappijen juist laten betalen voor handbagage i.p.v. ruimbagage. Of dit bijv. vooraf al inventariseren zoals bij ruimbagage i.p.v. dat last-minute gedoe aan de gate. Misschien heeft het iets te maken met de kostenstructuur t.a.v. bagage-afhandeling?
Het is heel simpel. Ruimbagage verloopt via de bagageafhandeling en wordt per stuk afgerekend en de kosten zijn dus voor de luchtvaartmaatschappij. Handbagage wordt meegenomen door de passagier en de kosten voor de controle worden afgewenteld op de kosten voor de luchthaven dus het geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik dacht dat (Light ->) Standard -> Flex een standaard prijsopslag had maar…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_SC6GMnqSuOLc3vRxKLA9v_6_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/35BeCGGcCDFQAk2LRb3TcZGg.png?f=fotoalbum_large

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruitenwisser
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 01-07 12:43
gambieter schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:03:
[...]

Dat gaat niets opleveren, veel mensen willen geen ruimbagage meer omdat het vertraging geeft door het lange wachten tot de ruimbagage aankomt. Het enige wat dus gebeurt is dat de tickets duurder worden, zonder voordeel voor de reizigers.
Waar moet je dan nog lang wachten op je bagage? In mijn ervaring gaat dat nu wel super vlot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ruitenwisser schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:49:
[...]

Waar moet je dan nog lang wachten op je bagage? In mijn ervaring gaat dat nu wel super vlot
Op Schiphol moet je soms wel 45 minuten wachten voor je bagage op de band ligt. En 1+ uur is de laatste jaren ook niet ongebruikelijk helaas.

Dat vind ik nou niet bepaald "super vlot". In Bangkok stond ik bijvoorbeeld 25 minuten na landing al buiten, met bagage. In Istanbul in ongeveer 30 minuten, en in Madrid zal het ook zoiets geweest zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruitenwisser
wildhagen schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:52:
[...]

Op Schiphol moet je soms wel 45 minuten wachten voor je bagage op de band ligt. En 1+ uur is de laatste jaren ook niet ongebruikelijk helaas.

Dat vind ik nou niet bepaald "super vlot". In Bangkok stond ik bijvoorbeeld 25 minuten na landing al buiten, met bagage. In Istanbul in ongeveer 30 minuten, en in Madrid zal het ook zoiets geweest zijn.
Poeh 45min is wel lang inderdaad. Hier op Zaventem gaat dat wel vlot wanneer ik er ben (mss ook een beetje geluk). Kwartiertje wachten en de band begint al te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ruitenwisser schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:56:
[...]

Poeh 45min is wel lang inderdaad. Hier op Zaventem gaat dat wel vlot wanneer ik er ben (mss ook een beetje geluk). Kwartiertje wachten en de band begint al te draaien.
Zaventem heb ik idd ook prima ervaringen mee qua bagage idd, die doen het doorgaans best netjes qua tijden.

Sowieso vind ik Zaventem tegenwoordig vaak een betere luchthaven dan Schiphol, en ik gebruik die dan ook regelmatig. Helaas nog wel flink minder bestemmingen dan Schiphol.

Vroeger was ik over Schiphol best te spreken, maar ik vind die de laatste jaren echt hard achteruit gegaan in vergelijking met andere luchthavens. Een griebus zou ik het nog niet willen noemen, maar de kwaliteit is wel achteruit gegaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruitenwisser
wildhagen schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:59:
[...]

Zaventem heb ik idd ook prima ervaringen mee qua bagage idd, die doen het doorgaans best netjes qua tijden.

Sowieso vind ik Zaventem tegenwoordig vaak een betere luchthaven dan Schiphol, en ik gebruik die dan ook regelmatig. Helaas nog wel flink minder bestemmingen dan Schiphol.

Vroeger was ik over Schiphol best te spreken, maar ik vind die de laatste jaren echt hard achteruit gegaan in vergelijking met andere luchthavens. Een griebus zou ik het nog niet willen noemen, maar de kwaliteit is wel achteruit gegaan.
Nog niet op Schiphol gevlogen dus kan het niet vergelijken. Zolang je maar wegblijft uit Charleroi is alles goed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ruitenwisser schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:08:
[...]
Nog niet op Schiphol gevlogen dus kan het niet vergelijken. Zolang je maar wegblijft uit Charleroi is alles goed :P
Wegblijven van CdG is ook een aanrader.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:57
Altijd weer een verademing als we op onze thuisbasis Changi airport aankomen: nooit een rij bij immigratie (automated): zonder check-in luggage sta ik binnen 15-20 mins bij de taxi. Indien koffer: eerste koffer binnen kwartier op band.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kreeg een business class upgrade aangeboden voor KLM AMS naar ORD (Chicago) voor 460 euro. Vond dit wel een aantrekkelijke prijs dus voor het eerst business class gevlogen. Toch wel erg prettig en vind het voor 50-60 euro per vlieguur intercontinentaal best een schappelijke update. Kon helaas niet slapen maar kwam wel uitgerust aan. Ben voor het Rembrandthuisje gegaan. Nog tips voor huisjes om volgende keer naar te vragen?

Heb eerder een Delta One offer gehad voor 100 euro per vlieguur naar Seattle. Heb daar uiteindelijk niet de knoop voor doorgehakt, waarna ‘ie naar 12K schoot. (Ondanks dat die chicken or pasta mij echt de neus uitkomt. Ik ga denk ik zelf maar eten meenemen volgende keer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:21
Chief schreef op maandag 30 juni 2025 @ 02:41:
Altijd weer een verademing als we op onze thuisbasis Changi airport aankomen: nooit een rij bij immigratie (automated): zonder check-in luggage sta ik binnen 15-20 mins bij de taxi. Indien koffer: eerste koffer binnen kwartier op band.
Altijd weer een verademing om op Changi aan te komen. Ben onder de indruk van hoe goed de zaken geautomatiseerd zijn. In bangkok afgelopen week zag ik dezelfde poortjes al voor vertrek, bij aankomst helaas nog een persoon bij een controlepost terwijl je op voorhand inmiddels een digitaal inreis formulier moet invullen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-07 16:17
Chief schreef op maandag 30 juni 2025 @ 02:41:
Eens, er zijn maar weinig vliegvelden die zoveel rust uitstralen maar toch zo drukbezocht zijn. Het enige nadeel blijf ik toch wel vinden dat er geen toiletten bij de gates zijn (na de security, dus je kunt niet meer terug). Ach er blijft altijd wat te zeuren.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
Mvd1981 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:07:
[...]

Altijd weer een verademing om op Changi aan te komen. Ben onder de indruk van hoe goed de zaken geautomatiseerd zijn. In bangkok afgelopen week zag ik dezelfde poortjes al voor vertrek, bij aankomst helaas nog een persoon bij een controlepost terwijl je op voorhand inmiddels een digitaal inreis formulier moet invullen…
Dat digitale formulier kan je bij aankomst even invullen en je kan zo door.
MyNameIs schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:16:
[...]

Eens, er zijn maar weinig vliegvelden die zoveel rust uitstralen maar toch zo drukbezocht zijn. Het enige nadeel blijf ik toch wel vinden dat er geen toiletten bij de gates zijn (na de security, dus je kunt niet meer terug). Ach er blijft altijd wat te zeuren.. ;)
Spullen bij gate laten staan en terug door de security, ze laten je er zo door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
Chief schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 03:38:
[...]

Dat digitale formulier kan je bij aankomst even invullen en je kan zo door.

[...]
Het gaat er meer om dat je voorafgaand aan de entry een formulier invult, net als voor Singapore, maar vervolgens niet een digitale check hebt maar een persoon in een hokje. Bangkok kan af en toe vrij druk zijn en dan is het best lang wachten in de rij voor de paspoort controle. Volgens mij kunnen ze dat best op dezelfde maniet organiseren als in Singapore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Mvd1981 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:44:
[...]

Het gaat er meer om dat je voorafgaand aan de entry een formulier invult, net als voor Singapore, maar vervolgens niet een digitale check hebt maar een persoon in een hokje. Bangkok kan af en toe vrij druk zijn en dan is het best lang wachten in de rij voor de paspoort controle. Volgens mij kunnen ze dat best op dezelfde maniet organiseren als in Singapore.
Dit snap ik niet helemaal. Als je als volwassenen inreist via Changi dan is de paspoort controle automatisch door je paspoort en gezicht te scannen, ook voor toeristen. Bij vertrek heb je niet eens je paspoort nogdig.
Als je de digitale inreisformulier niet hebt ingevuld dan moet je dat alsnog even invullen maar je hoeft niet naar een immigratie ambtenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvd1981
Chief schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:59:
[...]

Dit snap ik niet helemaal. Als je als volwassenen inreist via Changi dan is de paspoort controle automatisch door je paspoort en gezicht te scannen, ook voor toeristen. Bij vertrek heb je niet eens je paspoort nogdig.
Als je de digitale inreisformulier niet hebt ingevuld dan moet je dat alsnog even invullen maar je hoeft niet naar een immigratie ambtenaar.
Dit gaat om Bangkok airport, niet Singapore. Mijn opmerking is dat ze het BKK prima hetzelfde zouden kunnen organiseren als in SIN, zeker omdat je sinds april dit jaar ook een digitaal inreis formulier moet invullen. In Bangkok moet je nog steeds langs de immigratie ambtenaar, de rij kan daar vrij lang worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:02:
Kreeg een business class upgrade aangeboden voor KLM AMS naar ORD (Chicago) voor 460 euro. Vond dit wel een aantrekkelijke prijs dus voor het eerst business class gevlogen. Toch wel erg prettig en vind het voor 50-60 euro per vlieguur intercontinentaal best een schappelijke update. Kon helaas niet slapen maar kwam wel uitgerust aan. Ben voor het Rembrandthuisje gegaan. Nog tips voor huisjes om volgende keer naar te vragen?
Bijhouden in de app is stap 1 :p

https://www.klm.nl/inform...lass-extra-options/houses

Krijg je in ieder geval geen dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dacht eerst dat het een foutje was. Maar inmiddels staat het al weken bij elke Intra-Europe vlucht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRDbL1KHWc1foV07LGjbKMdBNVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOFU01wVuHegYeq6Nmbkwrv2.jpg?f=fotoalbum_large

Klein beetje misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

PWM schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:35:
Dacht eerst dat het een foutje was. Maar inmiddels staat het al weken bij elke Intra-Europe vlucht:

[Afbeelding]

Klein beetje misleidend.
Ik zie dat niet bij mijn aankomende vluchten binnen Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Mvd1981 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:50:
[...]

Dit gaat om Bangkok airport, niet Singapore. Mijn opmerking is dat ze het BKK prima hetzelfde zouden kunnen organiseren als in SIN, zeker omdat je sinds april dit jaar ook een digitaal inreis formulier moet invullen. In Bangkok moet je nog steeds langs de immigratie ambtenaar, de rij kan daar vrij lang worden.
Ahhh, sorry. Idd, Bangkok airport kan echt een probleem zijn als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Over de kofferafhandeling gesproken. Hier mensen al eens te maken met de afhandeling van beschadigde koffers (bij KLM)? Laatst is een koffer van me beschadigd tijdens een vlucht, rapportje opgemaakt bij de KLM desk, dat ging allemaal prima. Vervolgens een case aangemaakt bij hun afhandelaar, Dolfi1920. Die zijn snel tot de conclusie gekomen dat de koffer niet te repareren is en er een vervangend bedrag aan gehangen van enkele honderden Euro's waarvoor ik in hun online shop een nieuwe koffer kan kiezen. Maar die bieden natuurlijk geen Rimowa's aan.

Nou zag ik dit stukje in de algemene voorwaarden van die club:
5.4. If the current value is not sufficient for a new replacement piece of bag-gage or if you do not want a replacement piece of baggage, we will usually forward the case to the airline. Further processing and claims settlement is then carried out by the airline itself. For some airlines, we will pay out the claim amount in the amount of the current value. On request, we will be happy to inform you whether payment of the current value is possible in your individual case.
Iemand dat al een keer geprobeerd en gewoon het geldbedrag van KLM vergoed gekregen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mvd1981 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:50:
[...]

Als daar net een paar kisten vol Chinezen geland is kan dat erg lang duren inderdaad. Vooral irritant als je pas achteraf merkt dat je wanneer je business vliegt ook gebruik mag maken van de priority rij |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
fsfikke schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:52:
Over de kofferafhandeling gesproken. Hier mensen al eens te maken met de afhandeling van beschadigde koffers (bij KLM)? Laatst is een koffer van me beschadigd tijdens een vlucht, rapportje opgemaakt bij de KLM desk, dat ging allemaal prima. Vervolgens een case aangemaakt bij hun afhandelaar, Dolfi1920. Die zijn snel tot de conclusie gekomen dat de koffer niet te repareren is en er een vervangend bedrag aan gehangen van enkele honderden Euro's waarvoor ik in hun online shop een nieuwe koffer kan kiezen. Maar die bieden natuurlijk geen Rimowa's aan.

[...]

Iemand dat al een keer geprobeerd en gewoon het geldbedrag van KLM vergoed gekregen?
Heeft Rimowa geen levenslange garantie service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bobbo90 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:56:
[...]

Heeft Rimowa geen levenslange garantie service?
Klopt:
Sinds 25 juli 2022 zijn al onze nieuwe koffers levenslang gegarandeerd
Helaas is die van mij van net daarvoor en is de standaard garantie verlopen :p

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 01-07-2025 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:52:

[...]

Ik heb inderdaad ooit door Air France een Samsonite koffer stuk laten maken, vervolgens opgezocht wat het zou kosten om te vervangen (dwz de prijs op dat moment opgezocht van dezelfde koffer) en dat vervolgens van KLM zonder moeite overgeboekt gekregen. En die vervolgens voor de helft van de prijs bij de ING rentepuntenwinkel gekocht.

Is wel al weer een paar jaar geleden inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CyBeR schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:57:
[...]
En die vervolgens voor de helft van de prijs bij de ING rentepuntenwinkel gekocht.
Hollander!

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:25
JPtjeeNL schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:02:

Heb eerder een Delta One offer gehad voor 100 euro per vlieguur naar Seattle. Heb daar uiteindelijk niet de knoop voor doorgehakt, waarna ‘ie naar 12K schoot. (Ondanks dat die chicken or pasta mij echt de neus uitkomt. Ik ga denk ik zelf maar eten meenemen volgende keer)
Was 1.5 week geleden hetzelfde 300 euro vanuit Economy Premium en 400 euro vanuit Economy. Dit was wel op de heenvlucht, terug helaas geen aanbieding (nachtvlucht).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 13:20
CyBeR schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:57:
[...]

Ik heb inderdaad ooit door Air France een Samsonite koffer stuk laten maken, vervolgens opgezocht wat het zou kosten om te vervangen (dwz de prijs op dat moment opgezocht van dezelfde koffer) en dat vervolgens van KLM zonder moeite overgeboekt gekregen. En die vervolgens voor de helft van de prijs bij de ING rentepuntenwinkel gekocht.

Is wel al weer een paar jaar geleden inmiddels.
KLM heeft bij ons een Scapino low budget koffer zonder morren vervangen door een nieuwe Samsonite die ze daar klaar hadden staan, toen die 1e koffer beschadigd op de band lag. Dat was een prima deal :o :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
fsfikke schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:55:
[...]

Als daar net een paar kisten vol Chinezen geland is kan dat erg lang duren inderdaad. Vooral irritant als je pas achteraf merkt dat je wanneer je business vliegt ook gebruik mag maken van de priority rij |:(
Weer wat geleerd dus, goed voor de volgende trip. Ik werd met mijn business class ticket ook gewoon de non-priority rij ingemanouvreerd door de “crowdcontrol” op het vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Patox schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:51:
[...]

Was 1.5 week geleden hetzelfde 300 euro vanuit Economy Premium en 400 euro vanuit Economy. Dit was wel op de heenvlucht, terug helaas geen aanbieding (nachtvlucht).
Ah interessant. Bij Delta fluctueert dat constant. Terugvlucht (16:20) kreeg ik ‘m voor 719 euro aangeboden. Nog steeds niet slecht in vergelijking met Delta maar net iets teveel voor mij persoonlijk. Zit nu al economy comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
Hmmbob schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:03:
[...]

KLM heeft bij ons een Scapino low budget koffer zonder morren vervangen door een nieuwe Samsonite die ze daar klaar hadden staan, toen die 1e koffer beschadigd op de band lag. Dat was een prima deal :o :+
Wij hadden een paar jaar geleden een gloednieuwe koffer die na de eerste reis al een enorme deuk in de hoek had opgelopen. Op de foto’s leek het onherstelbaar dus we kregen direct 100% vergoed, want de koffer was echt maar een paar maanden oud. Ik stond op het punt om dezelfde koffer opnieuw te bestellen tot ik me filmpjes herinnerde waarin ze met een föhn de deuk eruit duwen. Dat geprobeerd en na 10 minuten was de deuk voor 98% verdwenen en de koffer weer prima bruikbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Pexow schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:08:
[...]

Wij hadden een paar jaar geleden een gloednieuwe koffer die na de eerste reis al een enorme deuk in de hoek had opgelopen. Op de foto’s leek het onherstelbaar dus we kregen direct 100% vergoed, want de koffer was echt maar een paar maanden oud. Ik stond op het punt om dezelfde koffer opnieuw te bestellen tot ik me filmpjes herinnerde waarin ze met een föhn de deuk eruit duwen. Dat geprobeerd en na 10 minuten was de deuk voor 98% verdwenen en de koffer weer prima bruikbaar :D
Dan is dat een koffer gemaakt van ABS zeker?
Er zit een deuk in je koffer van ABS materiaal. Hoe krijg je deze deuk weer eruit? Het enige wat je nodig hebt is een föhn met 1600 watt vermogen. Houd de föhn ongeveer 15 minuten op de plek waar de deuk zit, zodra de plek warm genoeg is zal het materiaal zichzelf weer naar de oorspronkelijke vorm herstellen. Gebruik overigens geen hamer om de deuk te herstellen.
Zie https://www.coolblue.nl/advies/koffer-onderhoud.html

ABS is namelijk niet heel erg sterk, maar wel relatief goedkoop en daarom vrij populair.

Je hebt ook koffers van Curv (licht, erg sterk, maar ook erg duur), polycarbonaat (stevig, maar duur), polypropyleen (goedkoop, zeer sterk, maar erg zwaar) of aluminium (sterk, maar duur).

Zie https://www.travelbags.nl...rce=google&utm_medium=cpc

Ik heb altijd koffers van polycarbonaat eigenlijk. Iets duurder, maar wel stevig. Ik heb er dan ook nog nooit noemenswaardige problemen mee gehad qua schade. Alleen kapotte ritsen, maar dat heeft niks met het materiaal van de koffer zelf te maken natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
Er was helemaal niets goedkoops aan die koffer... tenminste de prijs dan. Het is Samsonite van Polypropyleen en de rest van de kwaliteit is ook matig. Behalve die deuk zit die al helemaal vol met diepe krassen. Kortom: hij ziet er niet uit maar doet het voorlopig nog prima.

Voor mij in ieder geval geen Samsonite meer. Bij de volgende kies ik wel weer uit de Japanse merken, die houden het veel langer vol. Die zijn trouwens wel van polycarbonaat dus denk dat daar inderdaad het verschil zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Pexow op 02-07-2025 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ah, Samsonite.... daar heb ik idd meer slechte verhalen over gehoord. Vroeger was het volgens mij een degelijk merk, maar de kwaliteit lijkt tegenwoordig niet al te denderend te zijn. En ze zijn idd nog fors aan de prijs ook.

Ik heb tegenwoordig koffers, of koffersets (één ruimbagage, één cabin trolley) van Trvlmore: https://trvlmore.nl/

Een Nederlands bedrijf, heel redelijke prijzen, en ik heb er goede ervaring mee.

Ik heb vorig jaar een nieuwe tweedelige set gekocht (oude enkele koffer doorgeschoven naar mijn ouders omdat hun oude koffer echt op was), namelijk deze: https://trvlmore.nl/p/kof...-110l-rose-goud/tm1000279

Ook in die kleur (rosegoud). Die valt van een kilometer al op op de carroussel, zodat je niet tussen de drie miljoen miljard identieke zwarte/blauwe trolleys hoeft te zoeken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gezien de positieve ervaringen met KLM's afhandeling van kapotte bagage net gebeld met Dolfi1920 en de case door laten zetten naar KLM. Ben benieuwd hoe die het oppakken :) Mijn koffer heeft oorspronkelijk ruim €500 gekost, Dolfi bood een gift voucher van €320 aan. Leuk, maar mijn koffer kost tegenwoordig €1000 bij Rimowa (lang leve de inflatie).

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 02-07-2025 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:46
Ik lees dat het KLM grondpersoneel as woensdag van plan is om te gaan staken op Schiphol. Natuurlijk precies de dag dat wij vliegen(Delta/KLM). Zijn er ervaringsdeskundigen die wat tips kunnen geven om wel/niet te doen. Ik zie er namelijk enorm tegenop om met de familie en duizenden anderen een dag rond te hangen op schiphol en te moeten vechten voor een vervangende vlucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pexow
Alles wat je direct nodig hebt na de vlucht inpakken in de handbagage voor het geval jij wel in Amerika staat, maar je bagage nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:30
JPtjeeNL schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:18:
[...]

Ah interessant. Bij Delta fluctueert dat constant. Terugvlucht (16:20) kreeg ik ‘m voor 719 euro aangeboden. Nog steeds niet slecht in vergelijking met Delta maar net iets teveel voor mij persoonlijk. Zit nu al economy comfort.
Bij mij was juist business tijdens het boeken juist een stuk goedkoper dan premium comfort. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyC18t6_bEB4MkQeGFaHIF6SV0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nQKoAum7W2qQdZPj8T6oz77A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

Grouchy

meep meep

jan390 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:07:
Ik lees dat het KLM grondpersoneel as woensdag van plan is om te gaan staken op Schiphol. Natuurlijk precies de dag dat wij vliegen(Delta/KLM). Zijn er ervaringsdeskundigen die wat tips kunnen geven om wel/niet te doen. Ik zie er namelijk enorm tegenop om met de familie en duizenden anderen een dag rond te hangen op schiphol en te moeten vechten voor een vervangende vlucht.
Van wat ik gelezen beginnen ze om 14h00 (tot 22h00). Je schrijft dat je met Delta vliegt, de meeste Delta vluchten vertrekken voor die tijd & denk niet dat intercontinentale vluchten bovenaan de lijstjes staan om te annuleren in zo'n geval.
Als KLM gaat annuleren zijn het vaak eerst de gehuurde toestellen (German Airways, Eastern Airways en Privilege Style) gevolgd door KLC en intra-Europa vluchten.

Thuis inchecken & handbagage volproppen en zoiets als een duffelbag meenemen en alles wat je nodig hebt in de VS aanschaffen, desnoods inclusief een koffer. Kleren enzovoort zijn er vaak goedkoper.
Dan heb je het KLM grondpersoneel landside in principe niet nodig.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
Bah, heeft zo’n klm staking dat ook gevolgen voor Transavia?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

Grouchy

meep meep

Radiodurans schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:58:
Doet Viggo ofzoiets niet de grondafhandeling voor ze?

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Lijkt me mogelijk wel, valt immers onder dezelfde groep (met onder andere mogelijk dezelfde bagage afhandelaars?) etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Balen, hopelijk dan idd vanaf 14:00, dan ben ik nét gevlogen :Y

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pff, zit je in een vertraagde vlucht LGW-AMS, ben je al weggereden van de gate, komt er een air traffic restriction en gaan we lekker 40 minuten wachten.

Door A319>A320 verandering is er ook al verwarring over de nooduitgang stoelen, want rij 10/11 is nu rij 12/13 geworden, maar mensen verversen hun boarding pass niet... (Ik wel, want zit 10C>12C, altijd gangpad nooduitgang). Joepie... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:18:
Pff, zit je in een vertraagde vlucht LGW-AMS, ben je al weggereden van de gate, komt er een air traffic restriction en gaan we lekker 40 minuten wachten.

Door A319>A320 verandering is er ook al verwarring over de nooduitgang stoelen, want rij 10/11 is nu rij 12/13 geworden, maar mensen verversen hun boarding pass niet... (Ik wel, want zit 10C>12C, altijd gangpad nooduitgang). Joepie... :(
onweersbuien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
jan390 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:07:
Join the club :p Ik heb ook een vlucht staan.

Zoals hierboven gemeld, zorg in ieder geval voor een goed gevulde handbagage. Weet ook alvast dat een staking geen grond is om compensatie op basis van EU261 te weigeren. Een schrale troost, maar wellicht geeft het wat ruimte in je budget.

Ik ga er zelf vanuit dat het wel uitgesteld zal gaan worden, dus zou er nog niet van wakker liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 20:37
KLM heeft een nieuw tarief in gebruik genomen binnen Europa: Basic. Deze valt één stapje onder Light en is theoretisch iets goedkoper. Momenteel wordt dit tarief aangeboden op een handvol Europese routes maar dat zal vast uitbreiden.

Wat is dan het verschil? Geen hand baggage en geen XP's. Tesamen met het nieuwe BoB menu is KLM nu écht officieel een LCC. Minus de low cost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xIoeaXN5xbNnonOAkcT5tLOsUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OkM9HOj7swrOIocnI2V5oEcJ.png?f=fotoalbum_large

Voor elites is het wel wat rooskleuriger, maar, nog steeds geen XP's. Dus erg zuur als je baas standaard het goedkoopste ticket laat boeken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eNJs_FJTDRZwJBdiJIpRknhUaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KZR74vyNdz0vJVGOKN8Kdbns.png?f=fotoalbum_large

Flex tickets verdienen tegenwoordig 7XP binnen europa. Iets beter uiteraard, maar de Flex premium is nog steeds erg hoog en de extra XP's is onvoldoende om dat te compenseren.

Update:

Nieuwe earning chart. Wat een chaos. En we zitten nu in de situatie dat Transavia wél XP's geeft op hun goedkoopste Basic fare, maar KLM niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPs8S0CItwc2eSw6p56KJl9twnE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iQD8EsBMW16GzQzvvjZsidt4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 02-07-2025 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Niet zo veel ervaring hier mee dus ik probeer het hier.

Heb wat vertraging. Zou 23:30 landen op AMS, nu (verwacht) 01:40. Er gaat dan geen OV meer. Moet de maatschappij (transavia) mijn taxi kosten betalen. Ga echt niet wachten tot de eerste trein rond half 5!

Hier is nergens personeel te vinden om het te vragen. Miss later bij de gate maar denk probeer het hier alvast.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee, gebeurt wel vaker, ook andersom richting. Te druk of zo, te veel vluchten etc. Franse verkeersleiders staken (wanneer niet) en zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:53
Grouchy schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:01:
[...]
Doet Viggo ofzoiets niet de grondafhandeling voor ze?
wildhagen schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:02:
[...]
Lijkt me mogelijk wel, valt immers onder dezelfde groep (met onder andere mogelijk dezelfde bagage afhandelaars?) etc.
Het heeft geen gevolgen voor Transavia. Doen de grondafwikkeling apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

Wom

Mattie112 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:41:

Heb wat vertraging. Zou 23:30 landen op AMS, nu (verwacht) 01:40. Er gaat dan geen OV meer. Moet de maatschappij (transavia) mijn taxi kosten betalen. Ga echt niet wachten tot de eerste trein rond half 5!

Hier is nergens personeel te vinden om het te vragen. Miss later bij de gate maar denk probeer het hier alvast.
Hier kun je terugvinden wat Transavia zegt (in jouw geval 2+ uur vertraging): https://www.transavia.com...cht-vertraagd/assistentie

Uit eigen ervaring: Taxikosten (van vliegveld naar hotel) heb ik ontvangen via het claimproces wat ze op eigen website ook omschrijven. Goed het bonnetje er van bewaren ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:33:
KLM heeft een nieuw tarief in gebruik genomen binnen Europa: Basic. Deze valt één stapje onder Light en is theoretisch iets goedkoper. Momenteel wordt dit tarief aangeboden op een handvol Europese routes maar dat zal vast uitbreiden.

Wat is dan het verschil? Geen hand baggage en geen XP's. Tesamen met het nieuwe BoB menu is KLM nu écht officieel een LCC. Minus de low cost.
Voor mij is dit dus een mooie keuze. Ik heb geen XP's meer nodig en door de status geeft het ticket mij toch alles wat ik wil.

Helaas, als ik na 2026 KLM PA wil behouden heb ik wel de UXP's nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En staan de paspoort poortjes weer uit. Zouden lijfstraffen op moeten staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
gambieter schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:13:
En staan de paspoort poortjes weer uit. Zouden lijfstraffen op moeten staan....
Is Privium dan wel beschikbaar? (AMS neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wally2002 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:15:
Is Privium dan wel beschikbaar? (AMS neem ik aan)
Dan mag je voordringen vooraan de EU rij.

AMS inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
PWM schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:58:
[...]

Join the club :p Ik heb ook een vlucht staan.

Zoals hierboven gemeld, zorg in ieder geval voor een goed gevulde handbagage. Weet ook alvast dat een staking geen grond is om compensatie op basis van EU261 te weigeren. Een schrale troost, maar wellicht geeft het wat ruimte in je budget.

Ik ga er zelf vanuit dat het wel uitgesteld zal gaan worden, dus zou er nog niet van wakker liggen.
Hiep hoi - ik kom die avond weer terug op AMS met KLM. Hopelijk valt het voor iedereen mee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mattie112 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:41:

Ik zal je alvast slecht nieuws geven, landen om 1.40 doe je niet.

Rekenend vanuit onze tijd: Het is nu 21.20. De kist is nog 53 minuten weg. Beetje taxi-en, staat hij om 22.20 aan de gate. Als alles heel lekker verloopt, vertrek je om 23.20. Vluchtduur + taxi, gate aansluiten, uitstappen, is ook 3 uur. Dat betekent dat je om 2.20 op Schiphol rondloopt.

Tuurlijk kan het allemaal wel ietsje vlotter als je mazzel hebt, maar 1.40 is erg optimistisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Nu online

Mattie112

PWM schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:22:
[...]

Ik zal je alvast slecht nieuws geven, landen om 1.40 doe je niet.

Rekenend vanuit onze tijd: Het is nu 21.20. De kist is nog 53 minuten weg. Beetje taxi-en, staat hij om 22.20 aan de gate. Als alles heel lekker verloopt, vertrek je om 23.20. Vluchtduur + taxi, gate aansluiten, uitstappen, is ook 3 uur. Dat betekent dat je om 2.20 op Schiphol rondloopt.

Tuurlijk kan het allemaal wel ietsje vlotter als je mazzel hebt, maar 1.40 is erg optimistisch ;)
Ja inderdaad, rekenfoutje. Helaas geen 3 uur vertraging dan. Ga maar ff kijken of ik ze kan bellen. Heb liever van te voren al duidelijkheid. Op WhatsApp komt geen antwoord helaas en aan de gate niks te zien.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:20:
[...]

Dan mag je voordringen vooraan de EU rij.

AMS inderdaad.
Privium poortjes ook uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
PolarBear schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:28:
[...]

Privium poortjes ook uit dan?
Recent ook de meegemaakt op AMS. Alle self-scan poortjes buiten bedrijf, maar privium werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Nu online

Mattie112

Mattie112 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:26:
[...]

Ja inderdaad, rekenfoutje. Helaas geen 3 uur vertraging dan. Ga maar ff kijken of ik ze kan bellen. Heb liever van te voren al duidelijkheid. Op WhatsApp komt geen antwoord helaas en aan de gate niks te zien.
Oops, telefonische wachttijd van ca 1 uur! Nou dat heeft ook geen zin dus... Ze sluiten over 30min

Deze ruimte is te huur!

Pagina: 1 ... 243 244 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2