Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 241 242 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:11:
Binnenkort reis ik met mijn vriendin naar Orlando. In eerste instantie heb ik voor een directe vlucht gekozen. Lufthansa uitgevoerd voor Discover
vanaf Frankfurt.

Nu kwam ik een filmpje tegen dat het nogal krap is in de Economy Stoel van Discover, geen al te beste combinatie met mijn 1.88cm :p

Een upgrade naar Premium kost 2,500 euro extra.

Na wat zoeken kwam ik uit op een vlucht van Delta vanaf Frankfurt met een tussenstop van 2uur in Atlanta ( heen en terug)

Frankfurt - Atlanta Premium Economy
Atlanta - Orlando Comfort +

Voor de Premium vlucht met tussenstop zou ik €500 meer betalen dan de directe vlucht van discover in economy.

Nou heb ik al een tijd niet meer gevlogen, wat zouden jullie aanraden om te doen?

Iemand ervaring met Discover of juist met Delta Premium?
Is het Delta Premium of Comfort +

Je noemt beide, maar het zijn verschillende producten. Je kan ook altijd even kijken naar vluchten op Tampa of Miami. Auto heb je toch nodig, dan ligt het niet te ver van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:49
PWM schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:20:
[...]

Is het Delta Premium of Comfort +

Je noemt beide, maar het zijn verschillende producten. Je kan ook altijd even kijken naar vluchten op Tampa of Miami. Auto heb je toch nodig, dan ligt het niet te ver van elkaar.
Het eerste stuk is Premium Economy en de korte vlucht van 1,5 uur is comfort+ zowel heen als terug.

We gaan naar Disney dus geen auto nodig daarom gekozen voor Orlando

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wat tijd jou waard is moet je zelf beslissen natuurlijk. Maar Delta Premium is gewoon een heel erg goed product i.v.m. Economy. Zeker de euro’s waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:01

Grouchy

meep meep

Als Delta Air Lines je wat lijkt dan morgen en vrijdag vooral niet kijken naar de vertragingen op ATL nadat de onweersbuien langs zijn geweest ;)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Grouchy schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 02:41:
Als Delta Air Lines je wat lijkt dan morgen en vrijdag vooral niet kijken naar de vertragingen op ATL nadat de onweersbuien langs zijn geweest ;)
Goed punt idd, met een prijs van 1000 euro per nacht tijdens het verblijf in Disney toch maar liever de directe vlucht en zo de kans op evt. vertraging te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07
schumi1986 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 22:11:
Binnenkort reis ik met mijn vriendin naar Orlando. In eerste instantie heb ik voor een directe vlucht gekozen. Lufthansa uitgevoerd door Discover vanaf Frankfurt.

Nu kwam ik een filmpje tegen dat het nogal krap is in de Economy Stoel van Discover, geen al te beste combinatie met mijn 1.88cm :p
Was dat een filmpje van de A330 of de A320 van Discover? Zit aardig wat verschil in.
Discover heeft ook economy stoelen met extra beenruimte die je vast vooraf kan reserveren.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Over beenruimte gesproken: Wat is de A220 bij AF krap :/ Echt totaal onvergelijkbaar met de E190 bij KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

PWM schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:32:
Over beenruimte gesproken: Wat is de A220 bij AF krap :/ Echt totaal onvergelijkbaar met de E190 bij KLM.
Dat viel mij laatst ook op, zelfs J was krapper dan wat ik in Y bij KLM gewend ben. De E190 van AF was wel weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gisteren samen met m’n partner, ouders en tante (5 personen totaal) Business Class tickets geboekt voor AMS–DPS in het voorjaar van 2026 met Saudia (SV)! M’n familie eindelijk weten over te halen om een keer de BC-ervaring mee te pakken - voor het laatst zaten ze zo’n 30 jaar geleden op de upper deck van een 747, dus het werd wel weer eens tijd.

Er was wel wat twijfel, met name omdat de route via Jeddah loopt en daarmee zo’n 5 uur langer is dan een rechtstreekse vlucht met Garuda, hun favoriete maatschappij vanwege taal en eten. Maar goed, ik heb uitgelegd dat die extra reistijd ruimschoots gecompenseerd wordt: toegang tot de Crown Lounge op Schiphol, de lounge in Jeddah (incl. douchefaciliteiten), én natuurlijk plat kunnen tijdens de vlucht. Ook onze eigen ervaring met BC op Turkish Airlines gedeeld, waar we richting BKK zo’n 6 uur heerlijk geslapen hebben - geen jetlag en een veel relaxtere aankomst, ondanks dat het toen ook geen directe vlucht was.

Ik kijk er nu al naar uit om m’n ouders te zien ontspannen zodra we in Zone 1 mogen boarden, in plaats van achteraan te sluiten bij Zone 5 :+.

Ben ook erg benieuwd naar de ervaring met SV zelf. Qua eten lijkt het me helemaal mijn ding, en het feit dat het een dry airline is vind ik geen probleem - heb laatst op de terugweg van AUS naar AMS ook eens geen alcohol gedronken, en dat hielp verrassend goed met slapen én minder jetlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

JDFS schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 12:27:
[...]
Ben ook erg benieuwd naar de ervaring met SV zelf. Qua eten lijkt het me helemaal mijn ding, en het feit dat het een dry airline is vind ik geen probleem - heb laatst op de terugweg van AUS naar AMS ook eens geen alcohol gedronken, en dat hielp verrassend goed met slapen én minder jetlag.
Geen eigen ervaring, maar ik hoor goede verhalen over Saudia en inderdaad, geen alcohol heeft zo zijn positieve kanten, in ieder geval bij vliegen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:16
Gisteren samen met m’n partner, ouders en tante (5 personen totaal) Business Class tickets geboekt voor AMS–DPS in het voorjaar van 2026 met Saudia (SV)! M’n familie eindelijk weten over te halen om een keer de BC-ervaring mee te pakken - voor het laatst zaten ze zo’n 30 jaar geleden op de upper deck van een 747, dus het werd wel weer eens tijd.

Er was wel wat twijfel, met name omdat de route via Jeddah loopt en daarmee zo’n 5 uur langer is dan een rechtstreekse vlucht met Garuda, hun favoriete maatschappij vanwege taal en eten. Maar goed, ik heb uitgelegd dat die extra reistijd ruimschoots gecompenseerd wordt: toegang tot de Crown Lounge op Schiphol, de lounge in Jeddah (incl. douchefaciliteiten), én natuurlijk plat kunnen tijdens de vlucht. Ook onze eigen ervaring met BC op Turkish Airlines gedeeld, waar we richting BKK zo’n 6 uur heerlijk geslapen hebben - geen jetlag en een veel relaxtere aankomst, ondanks dat het toen ook geen directe vlucht was.

Ik kijk er nu al naar uit om m’n ouders te zien ontspannen zodra we in Zone 1 mogen boarden, in plaats van achteraan te sluiten bij Zone 5 :+.

Vorig jaar met SV via Jeddah naar Bangkok gevlogen in BC en dit beviel goed. Wat me wel tegenviel is dat bij het toilet links voorin rondom de pot gepist werd en daarom ook niet fris rook.
Eten was goed en de dade-smoothies waren erg lekker. Crew was ook erg vriendelijk en stond wel open voor een gesprek.
De luchthaven zelf was erg overzichtelijk en de lounge was ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
FredvZ schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:21:
[...]

Was dat een filmpje van de A330 of de A320 van Discover? Zit aardig wat verschil in.
Discover heeft ook economy stoelen met extra beenruimte die je vast vooraf kan reserveren.
Filmpje van de A330-200.

Goede tip. Heb nu stoelen met extra beenruimte gereserveerd :)

Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Volgens mij in Jeddah airport wel een stuk verbeterd afgelopen jaren.. of het maakt enorm uit welke terminal je hebt..
Dit was zo'n beetje mijn ervaring daar:
https://www.google.com/ma...yNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Maar dat was wel met een interne vlucht met (c)Rapair..

Maar als ik op de fotos kijk hier: https://www.google.com/ma...yNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
lijkt het een stuk beter.. vergelijkbaar met Riyadh Airport dus..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LOL, 5 minuten na die fotos opzoeken krijg ik muslim reclames met beelden van de Haj op youtube..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 01:42
Freee!! schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 13:51:
[...]

Geen eigen ervaring, maar ik hoor goede verhalen over Saudia en inderdaad, geen alcohol heeft zo zijn positieve kanten, in ieder geval bij vliegen.
Ik begrijp sowieso de connectie tussen alcohol en vliegen niet. Het is al zo lastig om te slapen en dan maak je het nog lastiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 19:14
Dat is natuurlijk wel heel erg persoonlijk. Ik zelf slaap vaak wel wat makkelijker met een (kleine) alcoholische consumptie bij de maaltijd. Glas wijn oid. Op een dagvlucht drink ik zelf eigenlijk alleen alcohol als ik business vlieg, omdat je dan de mogelijkheid hebt om te genieten van een lekkere maaltijd met verschillende wijnen of cocktails. Dat is een relaxte manier om een aantal uur door te komen, en dat maakt de vlucht in z'n geheel wat aangenamer. Maargoed, is heel erg persoonlijk.

Belangrijk voor iedereen is dat je de gehele vlucht voldoende vloeistoffen drinkt (Flesje water is cruciaal om niet afhankelijk te zijn van bekertjes die gebracht moeten worden). Helpt niet alleen om je beter te voelen aan boord, maar ook de dag(en) erna (Zeker bij jetlag).

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 29-05-2025 21:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Pexow schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:40:
[...]

Ik begrijp sowieso de connectie tussen alcohol en vliegen niet. Het is al zo lastig om te slapen en dan maak je het nog lastiger.
Van alcohol slaap je minder goed (door).. je slaapt misschien makkelijker in maar de kwaliteit van slaap is minder..
Met mate is het niet een probleem, maar als je lam gaat kost het je REM slaap:
https://www.bupa.co.uk/newsroom/ourviews/alcohol-sleep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:07
Vliegticket:

Ik ben gewoon heel erg nieuwsgierig of dit kan: Stel je vind een Duitse reisorganisatie een goedkopere ticket via Düsseldorf naar Amsterdam en vervolgens via Schiphol door naar de eindbestemming. Kan je dan gewoon via Schiphol instappen op de vlucht met KLM. Of moet je dan toch naar Düsseldorf. Wat heb ik zelf gevonden dat het wel mogelijk is. Maar ik twijfel hieraan. Ik wil niet iets doen tegen de regels in.

KLM
Via Duitsland €456 via Düsseldorf overstap op Schiphol door met KLM.
Via CheapTickets.nl €648,94 vanaf Schiphol

Kan ik en mijn vrouw gewoon op Schiphol aansluiten bij de check-in van KLM? Scheelt weer €192 of zullen ze zeggen ticket vanaf Düsseldorf? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 30-05-2025 16:07 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Laatst online: 23:55
Van der Berg schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:05:
Vliegticket:

Ik ben gewoon heel erg nieuwsgierig of dit kan: Stel je vind een Duitse reisorganisatie een goedkopere ticket via Düsseldorf naar Amsterdam en vervolgens via Schiphol door naar de eindbestemming. Kan je dan gewoon via Schiphol instappen op de vlucht met KLM. Of moet je dan toch naar Düsseldorf. Wat heb ik zelf gevonden dat het wel mogelijk is. Maar ik twijfel hieraan. Ik wil niet iets doen tegen de regels in.

KLM

Kan ik en mijn vrouw gewoon op Schiphol aansluiten bij de check-in van KLM? Scheelt weer €192 of zullen ze zeggen ticket vanaf Düsseldorf? :)
kurzgesagt nein! Wanneer je bij je eerste vlucht niet komt opdagen wordt de rest automatisch gecanceld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vliegticket:

KLM

Kan ik en mijn vrouw gewoon op Schiphol aansluiten bij de check-in van KLM? Scheelt weer €192
Nee, dat is zeker niet mogelijk. Zodra je als 'no-show' gemarkeerd staat van DUS-AMS wordt de rest geannuleerd, ook al heb je al een boarding pass. Ook kan er een no-show fee van 150 euro in rekening gebracht worden. In theorie kan dat laatste ook als je op de terugweg uitstapt in AMS en niet helemaal doorvliegt naar DUS.

Zie https://www.klm.nl/information/legal/conditions-carriage 3.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vliegticket:

KLM

Nee dat kan niet. Als je op je eerste leg niet incheckt wordt je als een No Show gezien, en is het gehele ticket ongeldig geworden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Dank allen voor deze nuttige reacties. Wij zullen in dit geval via Schiphol boeken (CheapTickets.nl). Jammer dat dit niet kan. Maar dank jullie wel

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 30-05-2025 16:49 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

franssie

Save the albatross

Van der Berg schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:42:
Dank allen voor deze nuttige reacties. Wij zullen in dit geval via Schiphol boeken (CheapTickets.nl). Jammer dat dit niet kan. Maar dank jullie wel
Düsseldorf heeft wel een prima hsl verbinding, als er niet iemand staakt...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:42:
Hoeveel kost het via KLM zelf? Als dat prijsverschil niet zo groot is zou ik altijd bij henzelf boeken.

Pro-tip: via klm.be boeken (of de KLM app op België zetten) scheelt vaak weer een paar euro tot een paar tientjes.

[ Voor 3% gewijzigd door finsdefis op 30-05-2025 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Via KLM officiële site KLM.nl

Ticketprijs voor 2 passagiers
EUR 1.312,08 (per persoon €656,04) via CheapTickets.nl KLM €648,94 per persoon (inclusief boekingskosten)

Ik heb gekeken via NS internationaal van onze vertrekstation tot Düsseldorf Luchthaven €101 voor 2 personen met overstap. Op de terugvlucht komen wij ook aan in Düsseldorf. Dan kan ik beter direct vanaf Schiphol vliegen.

In iedergeval bedankt voor het mee denken met ons.

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 30-05-2025 18:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:52
Van der Berg schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:36:
Via KLM officiële site KLM.nl

Ticketprijs voor 2 passagiers
EUR 1.312,08 (per persoon €656,04) via CheapTickets.nl KLM €648,94 per persoon.

Ik heb gekeken via NS internationaal van onze vertrekstation tot Düsseldorf Luchthaven €101 voor 2 personen met overstap. Op de terugvlucht komen wij ook aan in Düsseldorf. Dan kan ik beter direct vanaf Schiphol vliegen.

In iedergeval bedankt voor het mee denken met ons.
Op dit bedrag nog minder dan een tientje per persoon besparen zou ik misplaatste zuinigheid vinden. Het internet staat vol met slechte ervaringen met tussenpersonen in het geval van vertragingen, annuleringen, omboekingen en wat dies meer zij. Zou je ten sterkste willen aanraden om met dit prijsverschil gewoon bij KLM te boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Homer-Simpson schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:40:
[...]

Op dit bedrag nog minder dan een tientje per persoon besparen zou ik misplaatste zuinigheid vinden. Het internet staat vol met slechte ervaringen met tussenpersonen in het geval van vertragingen, annuleringen, omboekingen en wat dies meer zij. Zou je ten sterkste willen aanraden om met dit prijsverschil gewoon bij KLM te boeken.
Dat is waar, al heb ik nog nooit problemen ondervonden via CheapTickets.nl of Vliegwinkel.nl. Direct via KLM boeken krijgen wij waarschijnlijk ook meer miles en voor onze status dan via CheapTickets.nl. Wij zullen dit in overweging nemen. Het verschil is inderdaad heel weinig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xandrios
Dus direct met KLM boeken is zelfs goedkoper? Voor zulke kleine verschillen (positief of negatief) zou ik met klem aanraden om om met KLM te boeken. Wellicht heb je nog geen problemen ondervonden, maar als er een keer iets mis gaat of je hebt service nodig - dan wil je écht direct geboekt hebben.

Boek via klm.be en je bespaart ook nog de boekingskosten. Nóg goedkoper dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik boek inderdaad ook altijd via de maatschappij zelf. Wel zo handig mocht je hulp nodig hebben.

En dan liefst alles op één ticket, ook dat voorkomt een hoop onnodig geleuter.

CheapTickets, SkyScanner etc zijn prima voor zoeken en vergelijken etc, maar ik gebruik ze nooit om te boeken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:49:
[...]

Dat is waar, al heb ik nog nooit problemen ondervonden via CheapTickets.nl of Vliegwinkel.nl. Direct via KLM boeken krijgen wij waarschijnlijk ook meer miles en voor onze status dan via CheapTickets.nl. Wij zullen dit in overweging nemen. Het verschil is inderdaad heel weinig
Zeker direct boeken zoals anderen ook aangeven. Mocht er iets geannuleerd worden of wijzigen, dan kan je direct met KLM schakelen, zelfs aan de balie. Anders geeft men gewoon aan dat je met de OTA (Online Ticket Agency, zoals dat heet) moet bellen.

Ik maak alleen gebruik van zo'n OTA als het een obscure itinerary betreft die je dan samen kunt boeken. Of als het echt veel scheelt (minstens 10-20% afhankelijk van het totaalbedrag.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 12:54
Laat hem lekker cheap tickets boeken, er is al tig keer voor gewaarschuwd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:20
Op mijn eerder genoemde BRE-AMS-verweggievliegveld ‘truc’ met KLM stap ik regelmatig op de terugweg uit op Schiphol om met de trein naar huis te gaan in Groningen. Tot nu toe geen problemen gehad met boetes o.i.d. door het missen van de laatste leg. Voorwaarde is wel dat je alleen cabine bagage hebt én natuurlijk dat je auto niet in Bremen staat. :o

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11

Sorcerer8472

Mens sana?

iRobert schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 08:00:
Laat hem lekker cheap tickets boeken, er is al tig keer voor gewaarschuwd hier.
Gaat een paar keer goed totdat het goed fout gaat en dan ben je heel erg zuur en in één keer meer geld kwijt dan je je hele leven met CheapTickets hebt bespaard :+

En ws zijn die ~7 euro persoon de boekingskosten die te vermijden zijn door via een andere klm/af website te boeken. Sowieso is AF nog wel eens goedkoper dan KLM om exact dezelfde routes.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Radiodurans schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 08:13:
Op mijn eerder genoemde BRE-AMS-verweggievliegveld ‘truc’ met KLM stap ik regelmatig op de terugweg uit op Schiphol om met de trein naar huis te gaan in Groningen. Tot nu toe geen problemen gehad met boetes o.i.d. door het missen van de laatste leg. Voorwaarde is wel dat je alleen cabine bagage hebt én natuurlijk dat je auto niet in Bremen staat. :o
Bremen is wel een veilige route om het te doen. Maar je moet wel uitkijken dat je het niet doet naar een vliegveld met veel connecties. Bij verstoring wil de luchtvaartmaatschappij dan wel eens meedenken met je en je op een rechtstreekse vlucht zetten naar je eindbestemming. Vlieg je zo over Amsterdam heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Xandrios schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:02:
Dus direct met KLM boeken is zelfs goedkoper? Voor zulke kleine verschillen (positief of negatief) zou ik met klem aanraden om om met KLM te boeken. Wellicht heb je nog geen problemen ondervonden, maar als er een keer iets mis gaat of je hebt service nodig - dan wil je écht direct geboekt hebben.

Boek via klm.be en je bespaart ook nog de boekingskosten. Nóg goedkoper dus!
Interessant - waarom geen boekingskosten daar dan? En zo te horen loont het om af en toe een rijtje KL NL/BE en AF te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:17
JDFS schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 13:56:
[...]

Interessant - waarom geen boekingskosten daar dan? En zo te horen loont het om af en toe een rijtje KL NL/BE en AF te maken?
Geen idee waarom, maar die boekingskosten verdwijnen inderdaad al jaren als je op een buitenlandse KLM site of bij Air France boekt. Makkelijke € 7 door .be in plaats van .nl in te tikken :P
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:43:
[...]
Sowieso is AF nog wel eens goedkoper dan KLM om exact dezelfde routes.
Dit is vrij bizar inderdaad, afgelopen jaar ook twee keer KLM vluchten goedkoper op de Air France site kunnen boeken dan bij KLM zelf.

Op een long haul vlucht scheelde het een paar 100 euro, een EU vlucht paar tientjes. En die lagere AF tarieven verschenen ook niet op Google Flights of andere vergelijkingssites.

Geen idee hoe dat werkt, want AF heeft exact dezelfde site in een ander kleurtje. En meestal zijn de tarieven identiek (op boekingskosten na). Maar toch heeft het blijkbaar soms toegang tot andere fares.

Even rondshoppen op de diverse AF/KL sites kan dus geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:37
Aangezien ik niet heel ervaren ben in het boeken van verre reizen, de laatste keer is alweer 10 jaar geleden, kom ik hier even tips vragen.

Volgend jaar in de voorjaarsvakantie willen wij met onze twee kinderen richting Indonesië. Wanneer is een beetje een goede periode om te boeken en zijn er nog aanraders qua maatschappijen?

Ik neig nu een beetje richting Singapore Airlines, hun economy product ziet er wel goed uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Singapore Airlines kan je nooit fout mee gaan, is één van de beste luchtvaartmaatschappijen die er zijn imho, heb ze al vaker gebruikt.

Extra bonus: je hebt dan een stopover op Changi Airport. Ook al één van de besten ter wereld, met een zeer goede food court

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pexow
finsdefis schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:26:
[...]

Zeker direct boeken zoals anderen ook aangeven. Mocht er iets geannuleerd worden of wijzigen, dan kan je direct met KLM schakelen, zelfs aan de balie. Anders geeft men gewoon aan dat je met de OTA (Online Ticket Agency, zoals dat heet) moet bellen.

Ik maak alleen gebruik van zo'n OTA als het een obscure itinerary betreft die je dan samen kunt boeken. Of als het echt veel scheelt (minstens 10-20% afhankelijk van het totaalbedrag.
Of als je alleen kunt boeken via OTA zoals vaak het geval met de Chinese airlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
Radiodurans schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 08:13:
Bij de incheckbalie kun je vragen om je bagage naar AMS te sturen en dus niet door te labelen naar BRE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pexow
TinusXIII schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:17:
Aangezien ik niet heel ervaren ben in het boeken van verre reizen, de laatste keer is alweer 10 jaar geleden, kom ik hier even tips vragen.

Volgend jaar in de voorjaarsvakantie willen wij met onze twee kinderen richting Indonesië. Wanneer is een beetje een goede periode om te boeken en zijn er nog aanraders qua maatschappijen?

Ik neig nu een beetje richting Singapore Airlines, hun economy product ziet er wel goed uit.
Singapore Airlines is top, vooral naar Indonesië omdat die extra stop weinig extra reistijd toevoegt. Een ander voordeel tov de KLM is dat je ‘s ochtends vertrekt en ‘s ochtends aankomt dus je ligt om 12.00 al aan het zwembad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Pexow schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 16:20:
[...]

Bij de incheckbalie kun je vragen om je bagage naar AMS te sturen en dus niet door te labelen naar BRE.
Dit is een absolute no-go, geen enkele maatschappij doet dit tegenwoordig voor een normale overstap. Als de overstap een volledige nacht bevat heb je een grotere kans, maar zelfs dan, niet elke maatschappij staat het toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 16:51:
[...]

Dit is een absolute no-go, geen enkele maatschappij doet dit tegenwoordig voor een normale overstap. Als de overstap een volledige nacht bevat heb je een grotere kans, maar zelfs dan, niet elke maatschappij staat het toe.
Maar zonder baggage wel de moeite waard? Ik vond het ook bekrompen dat destijds een vriend op dezelfde vlucht naar Atlanta zat maar in plaats van Schiphol via Kroatië kwam. Hij betaalde een paar honderd euro minder, had een overstap op Schiphol en was rond dezelfde tijd geboekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pexow
JPtjeeNL schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:55:
[...]

Maar zonder baggage wel de moeite waard? Ik vond het ook bekrompen dat destijds een vriend op dezelfde vlucht naar Atlanta zat maar in plaats van Schiphol via Kroatië kwam. Hij betaalde een paar honderd euro minder, had een overstap op Schiphol en was rond dezelfde tijd geboekt.
Dat komt doordat ticketprijzen worden bepaald aan de hand van waarde en niet kosten. Een directe vlucht heeft meer waarde voor de klant dan een vlucht met overstap dus is die duurder ondanks dat de kosten lager liggen door de kortere afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 16:51:
[...]

Is dat uit eigen ervaring? In het kader van “opa-vertelt” was dit 20 jaar geleden zeker wel mogelijk bij KLM. Ik heb toen een aantal malen Brussel Zaventem-Lima gedaan met overstap in AMS. Op de heenweg moest ik verplicht in Brussel opstappen uiteraard. Op de terugweg vroeg ik standaard in Lima om mijn koffer niet door te labelen naar zaventem maar tot Amsterdam. Dat was toen nooit een probleem. En dan van AMS de trein naar huis.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En 20 jaar is absoluut niet genoeg tijd om beleid te wijzigen aan de hand van mensen die dat beleid misbruiken om je tickvoorwaarden te schenden, natuurlijk.

Dus opa kan dat verhaal beter terug in de oude doos stoppen; dat gaat zo makkelijk niet meer tegenwoordig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:01:
En 20 jaar is absoluut niet genoeg tijd om beleid te wijzigen aan de hand van mensen die dat beleid misbruiken om je tickvoorwaarden te schenden, natuurlijk.

Dus opa kan dat verhaal beter terug in de oude doos stoppen; dat gaat zo makkelijk niet meer tegenwoordig.
Vriendelijke reactie van je. Top. Uiteraard kan beleid veranderen, daarom vraag ik ook of het uit eigen ervaring is en of dat beleid dus veranderd is.
En dat het “vroeger”, toen het ook beleid was, dat je toen iig de laatste leg op de retourvlucht officieel ook verplicht moest nemen op papier maar de airline je verzoek tot het niet doorlabelen van bagage wel honoreerde.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Uit een gebrek aan achthonderd smileys en LOL!!!22-achtige constructies hoef je geen onvriendelijkheid uit te lezen.

En vroeger was het beleid weliswaar ook dat je alle legs moest doen, maar over de jaren zijn er steeds meer mensen die dat soort trucjes kennen en gebruiken (en hele websites die erop ingericht zijn om mensen daarmee te helpen), en dus passen airlines hun beleid aan om dat te voorkomen. Dus als je 20 jaar geleden dat kon doen, heeft dat gewoon weinig invloed op of je dat vandaag nog steeds kunt doen.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 31-05-2025 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 23:56
CyBeR schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:01:

Is dit uit eigen ervaring? Die vraag werd hiervoor ook al gesteld maar ga je niet op in.

Er zijn m.i. plausibele redenen waarom je bij je tussenstop je ruimbagage nodig hebt: bv je hebt een zakelijke bespreking en hebt spullen uit de ruimbagage nodig daarvoor.

Uiteraard ligt misbruik op de loer maar netjes vragen moet toch altijd kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wally2002 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:29:
[...]

Is dit uit eigen ervaring? Die vraag werd hiervoor ook al gesteld maar ga je niet op in.
Eigen ervaring niet nee; ik gebruik dat soort constructies alleen als ik zeker weet dat dat goed gaat (bv. met een treinverbinding). Maar ik houd me ook op de hoogte van de ervaringen van anderen.
Er zijn m.i. plausibele redenen waarom je bij je tussenstop je ruimbagage nodig hebt: bv je hebt een zakelijke bespreking en hebt spullen uit de ruimbagage nodig daarvoor.

Uiteraard ligt misbruik op de loer maar netjes vragen moet toch altijd kunnen?
Sure, vragen kan altijd. Krijgen is een ander verhaal :P Maar probeer het vooral en laat 't ons weten of het lukt. Altijd interessant. Technisch kan het, inderdaad. Het gaat erom dat je de check-in agent kan overtuigen dat je de boel niet probeert te flessen.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 31-05-2025 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 02:01

Grouchy

meep meep

0-6 uur: dan checken ze het door naar de eindbestemming
6-12 uur: optie om bagage tijdens de stop op te halen
>12 uur: ophalen (maar op bijvoorbeeld AMS/CDG kan het tot 24 uur)

Gedurende jaren niet echt problemen mee gehad, af en toe vragen ze zelf wat je precies wilt.
Als ik bijvoorbeeld RAP-MSP-AMS-WAW vlieg en mijn overstap in MSP en/of AMS is zeg 7 uur in MSP en 6h10 in AMS dan mag ik kiezen of ik mijn bagage ophaal in MSP en/of AMS of all the way naar WAW door laat labellen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54

Reneger

Wie? IK?

Gisteren ruim 2 uur vertraging gehad van Venetie naar Amsterdam... Stonden ruime tijd op het tarmac vanwege het weer boven duitsland / frankrijk. Langere vertraging dan de duur van de vlucht, en helaas niks te claimen omdat het overhand is. Wat ik totaal begrijp, maar het blijft enorm kak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:51
Afgelopen week op en naar Turkije gevlogen met Sunexpress (JV van Turkish Airlines en Lufthansa) in een 737 Max. Reguliere stoelen zijn best krap qua beenruimte, dus de stoelen met extra beenruimte (bulkhead en exit row) zijn best populair.

Wat ik niet begrijp: de cabin crew vroeg aan een oude man van minstens een jaar of 65 die niet heel mobiel was en een iets jongere man van waarschijnlijk 55-60 die amper uit z'n stoel kon klimmen vanwege z'n afmetingen of ze zich ervan bewust zijn dat die stoelen (exit row) met extra verantwoordelijkheid komen en of ze dat accepteren. 8)7

Vorige week zat er een oude vrouw die amper kon lopen ("mijn zoon heeft specifiek deze stoel geboekt vanwege de beenruimte ").

Zijn daar geen regels voor ofzo? Volgens mij zat ik vorig jaar of het jaar daarvoor op een BA-vlucht met twee kinderen van onder de tien plaatsnemen in exit row seats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:57
Onder de 12 jaar is sowieso niet toegestaan, had ik zeker wat van gezegd. Verder moet je ‘mobiel’ genoeg zijn om in geval wat nood te kunnen acteren. Dat is natuurlijk een rekbaar begrip. Ten slot moet je de lokale taal en/of Engels spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb hier op een Delta-vlucht wel eens iemand met een seatbelt extender van de exit row verplaatst zien worden naar een andere rij omdat hij niet voldoende mobiel zou zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik zie die oudjes niet zo 1,2,3 iets kunnen doen, maar wellicht onderschat ik hen... Ik heb ook enkele keren mensen in de exit row gezien die nét geen rollator nodig hebben.

De stoelen worden overduidelijk verkocht als "extra beenruimte" (er wordt bij selectie nog wel aangegeven dat het een exit row seat is blablaba en cabin crew durft toch niemand weg te sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mawlana schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:14:
en cabin crew durft toch niemand weg te sturen.
Dat is zéker niet waar. Ik heb meermaals mensen bij de exit row weggestuurd zien worden omdat ze om verschillende redenen daar niet mochten zitten. Geen Engels of de eigen taal van de airline spreken is een veel voorkomende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
CyBeR schreef op zondag 1 juni 2025 @ 18:21:
[...]

Dat is zéker niet waar. Ik heb meermaals mensen bij de exit row weggestuurd zien worden omdat ze om verschillende redenen daar niet mochten zitten. Geen Engels of de eigen taal van de airline spreken is een veel voorkomende.
Ik had het in dit geval over sunexpress. Ik merk dat de bemanningsleden "makkelijker" zijn dan bij KLM/Emirates/Turkish. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ergens in 2009*) zag ik een aantal mensen van zo'n exit row verwijderd worden. Ik vroeg aan de stewardess of ik er mocht zitten. Ze gaf aan dat dat mocht onder voorwaarde, dat ik in staat was in geval van problemen de nooduitgang te openen en verdere hand- en spandiensten te verlenen. Ik had drie stoelen voor mij alleen.

*) Timing weet ik alleen nog omdat het een paar weken na de Polderbaancrash was.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
Apache4u schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:22:
[...]

Is dat uit eigen ervaring?
Ja. De maatschappijen prijzen de tickets aan de hand van de begin/eind vliegvelden. Het eerder uitstappen, ook wel skiplagging, is een techniek waar maatschappijen goed mee bekend zijn en proberen te voorkomen - omdat vluchten vanuit de hub (het overstappunt) bijna altijd duurder zijn. Een van de manieren die ze aanhouden is dat incheck bagage enkel naar de eindbestemming gaat, tenzij er een overstap van een volledige nacht (of meer dan 24h) is.

Dit is een algemeen bekende truuc, en algemeen bekend dat maatschappijen het niet toestaan - ook niet als je ze 'aardig vraagt'. Sterker nog, ik heb laatst het niet eens voor elkaar gekregen om bij een nachtelijke overstap
mijn tas terug te krijgen (Op AMS, met KLM, vanuit Ecuador). Computer says no is het antwoord als je ze vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nee!

Dat heet hidden city ticketing; "skiplagging" is gewoon een commerciele website die je helpt dat te doen die zo heet. Dit is zoiets als boodschappen doen "Albert Heijnen" noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Tja, dat is redelijk hetzelfde geworden in de volksmond. Net zoals Googling tegenwoordig niet betekend dat je daadwerkelijk de dienst van Google gebruikt. Maargoed, eens, hidden city ticketing is hetzelfde als wat er met skiplagging wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
Iemand ervaring met de Economy van Turkish Airlines in de A350? Net geboekt voor net na Kerst naar Zuid-Afrika voor een scherpe prijs. Ben net terug uit Japan en heb behoorlijk afgezien met Emirates 777. Dus hopen dat deze Economy wel een beetje fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zoveel verschil is er imo niet tussen economy long haul. Hard product is vrijwel identiek, soft product verschilt soms maar ook zeer afhankelijk van de crew die vlucht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:37
Bedankt voor de bevestigingen dat Singapore een goede keuze is voor een vlucht naar Indonesië.

Vandaag voor een goede prijs vier tickets geboekt voor de meivakantie volgend jaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
We Are Borg schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:44:
Zoveel verschil is er imo niet tussen economy long haul. Hard product is vrijwel identiek, soft product verschilt soms maar ook zeer afhankelijk van de crew die vlucht :)
Verschil in vliegtuigtypes is er echter wel degelijk en daar is de A350 met afstand de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Goede aanvulling: ik vind de a350 ook erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

De 787 en A350 zijn zo veel comfortabeler idd (20% luchtvochtigheid, 1800m cabinehoogte)...

Schijnt dat de A380 trouwens ook vrij comfortabel is (15% luchtvochtigheid en 1800-2100m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:45:
De 787 en A350 zijn zo veel comfortabeler idd (20% luchtvochtigheid, 1800m cabinehoogte)...
En nog belangrijker imo: veel stiller.
Schijnt dat de A380 trouwens ook vrij comfortabel is (15% luchtvochtigheid en 1800-2100m).
Geen eigen ervaring mee helaas; KL heeft ze nooit gehad en AF heeft ze met Corona er uit gegooid, en ik was niet direct van plan met Emirates te vliegen. Misschien een keer met Korean als dat uit komt; volgens mij is dat nu de enige SkyTeam airline die er mee vliegt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stiller kan ook een nadeel zijn, dan hoor je die krijsende baby's en het gelul van medepassagiers des te beter. Met oordoppen of ANC is het wellicht zelfs een nadeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:25:
[...]
Geen eigen ervaring mee helaas; KL heeft ze nooit gehad en AF heeft ze met Corona er uit gegooid, en ik was niet direct van plan met Emirates te vliegen.
Niks mis met Emirates en de A380 is voor mij een reden om voor Emirates te kiezen (zolang de extra kosten heel beperkt blijven).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pexow
Freee!! schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:31:
[...]

Niks mis met Emirates en de A380 is voor mij een reden om voor Emirates te kiezen (zolang de extra kosten heel beperkt blijven).
Er zijn voor mij één belangrijke reden om niet te kiezen voor Emirates of de andere MO-carriers richting Azië. Ik heb een sterke voorkeur voor een lange vlucht gecombineerd met een korte vlucht. Als je via het MO vliegt dan wordt je vlucht in tweeën gebroken en dus ook je slaap. Gevolg is dat je midden in de nacht op een vliegveld staat i.p.v. 's ochtends of 's avonds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:36:
Stiller kan ook een nadeel zijn, dan hoor je die krijsende baby's en het gelul van medepassagiers des te beter.
Klopt, maar het is juist het geluid (van het vliegtuig, niet je medepassagiers) waar je zo vermoeid van raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:03:
[...]

Klopt, maar het is juist het geluid (van het vliegtuig, niet je medepassagiers) waar je zo vermoeid van raakt.
Medepassagiers houden je uit je slaap, droge luchtwegen ook, een hoge cabinehoogte ook, het gezoem van het vliegtuig vind ik ergens juist ook wel fijn en daar heb ik dus ook ANC voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:27

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@CyBeR doe mij maar vliegtuig geluid. Ongewild vang je anders gesprekken op en het helpt niet mee als je dan ook nog eens diverse talen kunt verstaan. :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:03:
[...]

Niet mijn ervaring eigenlijk. Ik slaap heerlijk met vliegtuiggeluid, vooral in lie-flat. Misschien dat het gemiddeld zo is dat dit voor een verstoorde slaap zorgt, maar dat wordt bij mij teniet gedaan door minder snel wakker te worden van allerlei hardere prikkels zoals gestamp of gehuil (of absurd hard gesnurk, niet normaal wat je soms hoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
sh4d0wman schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:25:
@CyBeR doe mij maar vliegtuig geluid. Ongewild vang je anders gesprekken op en het helpt niet mee als je dan ook nog eens diverse talen kunt verstaan. :P
9 van de 10 keer zijn mensen die veel praten gewoon bang zijn om te vliegen. Zodra het vliegtuig opgestegen is en op kruishoogte is dan zeggen ze geen woord meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-06 11:28

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:25:
[...]
Geen eigen ervaring mee helaas; KL heeft ze nooit gehad en AF heeft ze met Corona er uit gegooid, en ik was niet direct van plan met Emirates te vliegen. Misschien een keer met Korean als dat uit komt; volgens mij is dat nu de enige SkyTeam airline die er mee vliegt?
Correct, die hebben er nog 7 vliegen, op routes van ICN naar de VS (JFK en LAX) en apart genoeg ook wat short haul routes van ICN naar TPE en HKG.
Voor de rest zijn er in totaal nog 95 in gebruik bij Emirates (21 stuks staan geparkeerd) en 71 bij alle anderen bij elkaar. Imho het meest comfortabele toestel dat je kan treffen, de ruimte aan boord en de rust - zeker voorin - is onovertroffen. Denk alleen dat ze zo rond de mid 2030's bij iedereen behalve Emirates er wel uit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23
Heeft iemand ervaring met overstap op Philadelphia en Miami?

Ik plan een reis naar AMS - SAP met overstap in PHL van 1:45 min en MIA 2:24 min

En terug SAP - AMS via MIA 1:39 min en DFW 1:08 min

Zijn deze overstap tijden te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
4 keer op rij een upgrade naar business in de KLM E190. Nutteloos natuurlijk vanaf EC, maar betekent wel dat de vluchten mooi vol zijn weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:08:
4 keer op rij een upgrade naar business in de KLM E190. Nutteloos natuurlijk vanaf EC, maar betekent wel dat de vluchten mooi vol zijn weer.
Hmm, heb ik als Gold nog niet gehad. Krijg je die alleen met Platinum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:44:
[...]

Hmm, heb ik als Gold nog niet gehad. Krijg je die alleen met Platinum?
Geen touw aan vast te knopen :p Ik heb ook wel eens met een Silver collega gestaan die de upgrade kreeg, terwijl ik als plat niets kreeg.

Als Platinum heb je meer kans, maar het is niet alleszeggend. Ze houden het bewust ondoorzichtig. Maar in principe is een volle kist, meestal een upgrade voor me (behalve op en route als LCY waar iedereen Platinum is).

Ik boek altijd wel business intercontinentaal, ik kan mij voorstellen dat zoiets mee telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:23

Scott

Ik ben, dus ik tweak

PWM schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:42:
[...]

Geen touw aan vast te knopen :p Ik heb ook wel eens met een Silver collega gestaan die de upgrade kreeg, terwijl ik als plat niets kreeg.

Als Platinum heb je meer kans, maar het is niet alleszeggend. Ze houden het bewust ondoorzichtig. Maar in principe is een volle kist, meestal een upgrade voor me (behalve op en route als LCY waar iedereen Platinum is).

Ik boek altijd wel business intercontinentaal, ik kan mij voorstellen dat zoiets mee telt.
Heb ook wel eens gelezen dat de upgrades beperkt zijn per persoon omdat je er dan op gaat rekenen en economy tickets koopt en gaat azen op een upgrade. Of het waar is... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Laatste jaar heb ik ook veel upgrades als platinum. Het is vooral op de E190/195 routes , ik vlieg veel op NUE en KRK en denk dat ik op 80% van de vluchten een upgrade krijg. erg boeiend nee, maar in de avond is een lekker drankje wel ok :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
Scott schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:11:
[...]

Heb ook wel eens gelezen dat de upgrades beperkt zijn per persoon omdat je er dan op gaat rekenen en economy tickets koopt en gaat azen op een upgrade. Of het waar is... geen idee.
Ik kan net zo voorstellen dat dit waar is i.c.m. bijvoorbeeld mensen met Silver een upgrade aan te bieden om ze lekker te maken voor het Flying Blue programma en te laten wennen aan Business Class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
mrsar schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:47:
Laatste jaar heb ik ook veel upgrades als platinum. Het is vooral op de E190/195 routes , ik vlieg veel op NUE en KRK en denk dat ik op 80% van de vluchten een upgrade krijg. erg boeiend nee, maar in de avond is een lekker drankje wel ok :P
Eerlijk is eerlijk, de teriyaki salade gisteren was niet slecht. En als eerste buiten staan blijft ook wel lekker.

Ze zullen het allemaal wel hebben doorgerekend, maar het valt me wel op dat die E175 op veel routes gewoon te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

PWM schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:32:
[...]

Eerlijk is eerlijk, de teriyaki salade gisteren was niet slecht. En als eerste buiten staan blijft ook wel lekker.

Ze zullen het allemaal wel hebben doorgerekend, maar het valt me wel op dat die E175 op veel routes gewoon te klein is.
Ik kreeg de zalm vorige week, de eerste die ik zowaar eetbaar vond.
Ik zit eigenlijk bijna nooit in de 175, maar de 190/195 lijkt meestal net goed te gaan, de 737 afhankelijk van bestemming is erg wisselend (vorige maand krk heen was upgrade want vol, terug was half leeg)

Meestal zit ik zonder upgrade al aardig vooraan natuurlijk dus echt veel maakt het niet uit hier in europa, in Nue is het wel handig want ik heb daar meestal een minuut of 5 om de metro te halen vanaf het moment dat we eruit kunnen.

Iemand deze zaterdag nog naar de klm open?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-06 16:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Afgelopen week met @JustWazy met de KLM Airbus 321neo (AMS naar LHR), en zaterdag weer terug met een E195E2. Toch wel een verschilletje in beleving hoor. Die 321neo's zijn echt prima vliegtuigen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:58
mrsar schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:05:

Iemand deze zaterdag nog naar de klm open?
Ja. Hopelijk wordt het redelijk weer...
Het wordt daar, gezien je de verharde paden meestal niet kan gebruiken, snel een modderboel.

Sinds ik Ultimate ben krijg ik vaker dan voorheen een upgrade. Laatst nog van BIQ naar AMS. De salade met zalm smaakte inderdaad prima en daarnaast een leuke crew. En voor een nieuwe route (alleen zaterdag en zondag) was het bijzonder dat de vlucht vrijwel vol zat.

[ Voor 10% gewijzigd door Timmy op 04-06-2025 17:05 ]

Pagina: 1 ... 241 242 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2