Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 239 240 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:29
Danielson schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:37:
Ik ben even benieuwd naar jullie mening; wij vlogen 19 april van Brussel naar Orlando met AC833 en vervolgens een overstap in Montreal en dan met AC1636 door naar Orlando.

Vlucht AC833 had meer dan 4 uur vertraging om de volgende reden:

This flight is delayed because a mechanical issue on an earlier flight caused the scheduled aircraft to arrive late. Mechanical delays can happen when aircraft systems such as temperature controls, electrics, wheel brakes, cabin equipment, or hydraulics need maintenance.

Daardoor miste we AC1636 en zijn we omgeboekt naar AC1638, uiteindelijk kwamen we ruim 6 uur later in Orlando aan dan gepland.

Ik had hiervoor een claim ingediend bij Air Canada voor de 600 euro compensatie, maar deze is afgewezen om de volgende reden:

This flight was delayed due to unforeseen maintenance that does not include scheduled maintenance or mechanical problems identified during scheduled maintenance.

A delay caused by this reason is determined to be outside our control and you are not eligible to receive any compensation. Learn more about your rights when there is a flight disruption.

Volgens mij heb ik toch gewoon echt recht om de vergoeding? Wat zeggen jullie ervan?
De vraag is of de situatie ook overmacht was voor Air Canada. Als zij onderhoud hebben moeten uitvoeren wat niet te verwachten en te voorkomen was door henzelf, bijvoorbeeld wanneer er een terugroepactie of Air Worthiness Directive wordt uitgevaardigd en zij moeten extra inspecties uitvoeren, dan geldt EC261 niet. Dat moet de airline dan wel kunnen motiveren en bewijzen. Air Canada lijkt hier in hun reactie wel op te hinten ("no scheduled maintenance or mechanical problems"), maar dat is te mager.

Je kunt Air Canada om een specifieke motivatie en bewijs vragen waarom zij van mening zijn dat deze specifieke situatie niet onder EC261 valt. Zij kunnen bijvoorbeeld naar een recent uitgevaardigd Air Worthiness Directive verwijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Danielson schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:37:

Ik had hiervoor een claim ingediend bij Air Canada voor de 600 euro compensatie, maar deze is afgewezen om de volgende reden:

This flight was delayed due to unforeseen maintenance that does not include scheduled maintenance or mechanical problems identified during scheduled maintenance.

A delay caused by this reason is determined to be outside our control and you are not eligible to receive any compensation. Learn more about your rights when there is a flight disruption.

Volgens mij heb ik toch gewoon echt recht om de vergoeding? Wat zeggen jullie ervan?
Maintenance issues zijn nagenoeg altijd compensabel. (Als ze hun halve vloot aan de grond moeten houden niet, maar een technisch defect aan een enkel vliegtuig wel.)

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 05-05-2025 13:17 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:23
Als ik jullie zo hoor, dan maak ik dus nog wel een redelijke kans? :)

ChatGPT kwam met het volgende voorstel als bezwaar, wat zeggen jullie ervan?

Dear Customer Relations,

I am writing in response to your recent messages regarding our compensation claims under EU Regulation 261/2004 for the delayed flight AC833 on April 19, 2025.

You stated that the delay was due to “unforeseen maintenance” and therefore not eligible for compensation. However, I must respectfully object to this conclusion. According to well-established case law from the European Court of Justice, including Wallentin-Hermann v. Alitalia (C-549/07), technical or maintenance issues, even if unforeseen, do not constitute extraordinary circumstances under EU261/2004, unless caused by external factors such as sabotage or terrorism, which was not the case here.

Due to the significant delay of flight AC833 (Brussels to Montreal), we missed our connecting flight AC1636 from Montreal to Orlando and were rebooked on AC1638, arriving at our final destination in Orlando with a delay of over six hours.

Therefore, this disruption clearly meets all the conditions for compensation under EU261/2004.

I hereby request that you reconsider our compensation claims for the following passengers:

Mr. Ik

Ticket number: xxx

Case number: xxx

Mr. Onze kleine

Mrs. Mijn vrouw

Should I not receive a satisfactory response, I will proceed to file formal complaints with the Belgian National Enforcement Body (FOD Mobiliteit en Vervoer), which is responsible for upholding EU passenger rights for flights departing from Belgium.

I look forward to your timely reply.

Kind regards,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bijna alle airlines sturen vaak een initiële weigering, inclusief onze blauwe vrienden. Dan zijn ze in ieder geval de helft van de klagers kwijt. Degene die doorgaan, worden dan wel opgepakt.

Bij mij werd mijn claim bij TAP en een Easyjet ook afgewezen. Na mijn tweede reactie beide keren binnen een maand het geld.

Dat is nu echt een voordeel van KLM PA hebben, die sturen je proactief je compensatie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@Danielson Controleer maar of die rechtszaak effectief wel bestaat. Je zou de eerste niet zijn die met fictieve AI-brouwsels komt aandraven.

Het blijft een taalmodel, maar mensen blijven denken dat AI dingen 'weet'.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Borromini schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:14:
@Danielson Controleer maar of die rechtszaak effectief wel bestaat. Je zou de eerste niet zijn die met fictieve AI-brouwsels komt aandraven.

Het blijft een taalmodel, maar mensen blijven denken dat AI dingen 'weet'.
Goede tip, maar hij bestaat! :)

https://ecer.minbuza.nl/-...rest-van-22-december-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
PWM schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:48:
Bijna alle airlines sturen vaak een initiële weigering, inclusief onze blauwe vrienden. Dan zijn ze in ieder geval de helft van de klagers kwijt. Degene die doorgaan, worden dan wel opgepakt.

Bij mij werd mijn claim bij TAP en een Easyjet ook afgewezen. Na mijn tweede reactie beide keren binnen een maand het geld.

Dat is nu echt een voordeel van KLM PA hebben, die sturen je proactief je compensatie :)
Goed om te horen! :) Hopelijk lukt het hier ook, dat zou mijn CC wel fijn vinden na twee weken Florida! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Deze reactie van KLM bij een vertraagde vlucht van meer dan 3 uur:

Het spijt mij dat uw vlucht werd verstoord vanwege ongunstige weersomstandigheden.

De reden voor deze vertraging wordt beschouwd als een buitengewone omstandigheid en daarom is de compensatie die is vastgelegd in EG-verordening 261/2004 niet van toepassing.

Is dit ook iets waar ik door moet gaan klagen of klopt het in dit geval wel dat het niet van toepassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19:29
Weeromstandigheden is inderdaad overmacht en krijg je alleen eten ed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Scheurbuik schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:41:
Weeromstandigheden is inderdaad overmacht en krijg je alleen eten ed..
Daar lijkt het idd op, zit zonet te zoeken in dit topic en kwam dit tegen PWM in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Het gaat om een vlucht van mijn ouders, ze moesten wachten op een bus van Pisa naar Florence (vliegtuig kon niet op Florence landen). Hier hebben ze niet op gewacht maar ze hebben een taxi genomen.

Wellicht dat de taxikosten nog eventueel terug gevraagd kan worden, maar ik vrees dat ze niet een bonnetje bewaard hebben.

Extra hotelkosten was er geen sprake, aangezien ze nog wel dezelfde dag geland waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:47:
[...]

Daar lijkt het idd op, zit zonet te zoeken in dit topic en kwam dit tegen PWM in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Het gaat om een vlucht van mijn ouders, ze moesten wachten op een bus van Pisa naar Florence (vliegtuig kon niet op Florence landen). Hier hebben ze niet op gewacht maar ze hebben een taxi genomen.

Wellicht dat de taxikosten nog eventueel terug gevraagd kan worden, maar ik vrees dat ze niet een bonnetje bewaard hebben.

Extra hotelkosten was er geen sprake, aangezien ze nog wel dezelfde dag geland waren.
Haha, been there done that. Vliegen op Florence is een goede manier om in Pisa uit te komen ;)

Taxi word dan sowieso vergoed. De laatste keer was de huurauto al vergeven omdat we 3 uur te laat waren (die Italianen doen ook maar). De extra kosten van de nieuwe auto werden ook vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:56:
[...]

Haha, been there done that. Vliegen op Florence is een goede manier om in Pisa uit te komen ;)

Taxi word dan sowieso vergoed. De laatste keer was de huurauto al vergeven omdat we 3 uur te laat waren (die Italianen doen ook maar). De extra kosten van de nieuwe auto werden ook vergoed.
lol, precies hetzelfde geval hier. Ik had al de extra kosten van de nieuwe huurauto laten weten, omdat oude niet meer opgehaald mocht worden :').

Hierop zeiden ze hetvolgende:

Helaas kunnen wij uw auto verhuur kosten niet vergoeden. De verliezen waarnaar u verwijst betreffen indirecte verliezen of gevolgschade. Deze worden niet beschouwd als redelijkerwijs voorzienbaar en zijn daarom te onduidelijk om volgens de wet op ons verhaald te kunnen worden. U kunt contact opnemen met uw reisverzekering als u aanspraak wilt maken op vergoeding hiervoor.

De gekke Italianen wisten neem ik aan gewoon van de vertraging (vluchtnr opgegeven) en dat vluchten niet op Florence konden landen, maar hebben de huurauto als no-show gemarkeerd. Wellicht de volgende x van te voren de verhuurder erover bellen en hopen dat dat helpt.

Moest je voor de taxikosten nog iets aantonen? Ik weet alleen dat het ongeveer 200 piek heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik heb er met KLM nooit moeite mee gehad eigenlijk. Zelfs een keer omgeboekt wegens weersomstandigheden (wind op LCY), en de vervangende vlucht vanaf LHR was vertraagd omdat daar alles een complete chaos was (een of ander systeem stuk, stond letterlijk een whiteboard in de terminal om mensen naar hun gate te wijzen), maar netjes compensatie gekregen zonder gezeur.

Weet overigens niet in hoeverre ze daarbij de historie van de klant meenemen -- ik neem de compensatie altijd in vouchers en heb FB status, stel me voor dat ze dan misschien iets minder moeilijk doen.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 06-05-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-05 15:20
oohh schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:52:
[...]

Schaamteloze quote van ondergetekende. Je kunt ze gewoon contacteren en vragen wat het precies kost:

[...]
Nogmaals bedankt voor het meedenken, heb inmiddels een reactie van ze; per mail willen ze helaas geen prijzen delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:02

franssie

Save the albatross

wouter.N schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:01:
[...]

Nogmaals bedankt voor het meedenken, heb inmiddels een reactie van ze; per mail willen ze helaas geen prijzen delen.
Als ik iets opzoek wat wel een prijs heeft zijn ze veel duurder dan de PW.
Ik zou er niet al te hard op rekenen dat het op SPL goedkoper is.

En wat al gezegd is, beter dat ding al geconfigureerd meenemen, tenzij je naar de US vliegt, dan neem je er geen mee, maar mee terug, hoeven ze het op de heenweg ook niet te doorzoeken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Danielson schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:04:
Als ik jullie zo hoor, dan maak ik dus nog wel een redelijke kans? :)

ChatGPT kwam met het volgende voorstel als bezwaar, wat zeggen jullie ervan?

Dear Customer Relations,

I am writing in response to your recent messages regarding our compensation claims under EU Regulation 261/2004 for the delayed flight AC833 on April 19, 2025.

You stated that the delay was due to “unforeseen maintenance” and therefore not eligible for compensation. However, I must respectfully object to this conclusion. According to well-established case law from the European Court of Justice, including Wallentin-Hermann v. Alitalia (C-549/07), technical or maintenance issues, even if unforeseen, do not constitute extraordinary circumstances under EU261/2004, unless caused by external factors such as sabotage or terrorism, which was not the case here.

Due to the significant delay of flight AC833 (Brussels to Montreal), we missed our connecting flight AC1636 from Montreal to Orlando and were rebooked on AC1638, arriving at our final destination in Orlando with a delay of over six hours.

Therefore, this disruption clearly meets all the conditions for compensation under EU261/2004.

I hereby request that you reconsider our compensation claims for the following passengers:

Mr. Ik

Mr. Onze kleine

Mrs. Mijn vrouw

Should I not receive a satisfactory response, I will proceed to file formal complaints with the Belgian National Enforcement Body (FOD Mobiliteit en Vervoer), which is responsible for upholding EU passenger rights for flights departing from Belgium.

I look forward to your timely reply.

Kind regards,
Ik heb weer antwoord, helaas weer een afwijzing:

Dear Mr. Danielson,

Without Prejudice

Thank you for your follow up email. We regret the disruption to your travel plans.

Flight AC 833 on 2025/04/19 was delayed due to unforeseen maintenance that does not include scheduled maintenance or mechanical problems identified during scheduled maintenance.

We understand you are requesting compensation under Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council "EU Regulations". However, we are of the opinion that the compensation requested does not apply in this situation. Obligations are limited or excluded in cases where an event has been caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. These circumstances include damage during flight operations from a birdstrike.

Air Canada airplanes are maintained in accordance with the required maintenance program, but not all malfunctions, such as this one, can be foreseen or prevented through regular maintenance. The technical fault for your flight was unexpected and all reasonable measures were taken to avoid the flight disruption.

In everything we do, we put our customer and crew safety first—always. We hope you can appreciate this commitment. It’s our sincere hope that this experience won’t prevent you from flying with us again.

We appreciate the opportunity to review this with you and hope we may have another opportunity to welcome you on board.

Sincerely,
Naam
Customer Relations

Moet ik het opgeven of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Danielson schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 06:47:
[...]

Dear Mr. Danielson,

Without Prejudice

Thank you for your follow up email. We regret the disruption to your travel plans.

Flight AC 833 on 2025/04/19 was delayed due to unforeseen maintenance that does not include scheduled maintenance or mechanical problems identified during scheduled maintenance.

We understand you are requesting compensation under Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council "EU Regulations". However, we are of the opinion that the compensation requested does not apply in this situation. Obligations are limited or excluded in cases where an event has been caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. These circumstances include damage during flight operations from a birdstrike.

Air Canada airplanes are maintained in accordance with the required maintenance program, but not all malfunctions, such as this one, can be foreseen or prevented through regular maintenance. The technical fault for your flight was unexpected and all reasonable measures were taken to avoid the flight disruption.

In everything we do, we put our customer and crew safety first—always. We hope you can appreciate this commitment. It’s our sincere hope that this experience won’t prevent you from flying with us again.

We appreciate the opportunity to review this with you and hope we may have another opportunity to welcome you on board.

Sincerely,
Naam
Customer Relations

Moet ik het opgeven of?
Je kunt altijd proberen zo'n bureautje in te schakelen die 20% afromen, maar die doen niets wezenlijks anders dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:24

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Danielson schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 06:47:
[...]

Dear Mr. Danielson,

Without Prejudice

Sincerely,
Naam
Customer Relations

Moet ik het opgeven of?
Ze benoemen een birdstrike. Was er inderdaad sprake van een birdstrike waardoor het toestel onderhoud nodig had, voorzover jij weet?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:21:
[...]

Ze benoemen een birdstrike. Was er inderdaad sprake van een birdstrike waardoor het toestel onderhoud nodig had, voorzover jij weet?
Nee, niet dat ik weet, het ging ook om een eerdere vlucht:

This flight is delayed because a mechanical issue on an earlier flight caused the scheduled aircraft to arrive late.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:58
Wat zijn de recente ervaringen hier met Thai Airways - alle onderstaande is economy?

We zouden BRU - TYO kunnen doen in periode dat we willen gaan voor +-800/persoon (via de Thai Airways zelf geboekt).

19h15 vertrek en 27h50 retour vlucht.

Andere opties voor dezelfde datums zijn (allemaal via airline zelf):
- Emirates aan 1300/persoon - 17h40 en 20h15
- Lot of Finnair of Iberia aan 1300/persoon - gem 18h voor elk
- Lufthansa aan 1400/persoon - gem 16h voor elk

Dat lijkt me een gigantisch verschil en maakt me wat wat skeptisch - ik snap uiteraard dat het lange wachten tussenin ook mee speelt.

Datum zijn een dikke 10-12 maand in de toekomst - of hebben we hiervoor nog tijd om te beslissen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
Danielson schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:26:
[...]

Nee, niet dat ik weet, het ging ook om een eerdere vlucht:

This flight is delayed because a mechanical issue on an earlier flight caused the scheduled aircraft to arrive late.
Niet geschoten is altijd mis:

Dear Ms.,

Thank you for your response to my follow-up regarding our EU261/2004 compensation claims for flight AC833 on April 19, 2025. While I appreciate your reply, I must respectfully but firmly reiterate that your assessment is incorrect under European law.

Your message cites "unforeseen maintenance" as the reason for the delay and suggests that this constitutes an “extraordinary circumstance” under EU Regulation 261/2004. However, according to established interpretation of the Regulation by the European Court of Justice, technical problems, even when unexpected—do not qualify as extraordinary circumstances unless caused by truly external events such as sabotage or terrorism. Technical faults arising from the normal operation of the aircraft are inherent in the activity of an air carrier and therefore do not relieve the airline of its obligation to compensate.

You also mention birdstrikes as an example of extraordinary circumstances. This is irrelevant in our case, as Air Canada has never claimed that a birdstrike occurred on flight AC833. The only stated cause has been a mechanical issue, which, as per both the regulation and established EU case law, is not sufficient to deny compensation.

Furthermore, Air Canada’s own initial communication stated that the delay occurred because “a mechanical issue on an earlier flight caused the scheduled aircraft to arrive late.” This clearly shows that the delay was the result of a technical fault on a previous aircraft rotation, not during our own flight. Such operational challenges fall fully within the airline’s sphere of control. According to the EU Court’s consistent interpretation of Regulation 261/2004, even sudden and unforeseen technical faults, including those discovered between flight segments, do not constitute extraordinary circumstances and do not exempt the airline from its obligation to compensate passengers.
This clearly underlines that the delay was not caused by any direct safety event or emergency during our own flight, but by a logistical and operational issue which Air Canada had full opportunity to manage and mitigate. The responsibility for aircraft availability lies entirely with the carrier.

To summarise:

Our flight AC833 from Brussels to Montreal was delayed due to a mechanical fault on an earlier rotation.

We missed our connecting flight AC1636, and were rebooked on AC1638, arriving in Orlando with a delay of over 6 hours.

This delay exceeds the 3-hour threshold set by EU261/2004, triggering compensation obligations under Article 7.

The cause of delay was fully within Air Canada’s responsibility and not exempt under Article 5(3).

We therefore maintain that we are entitled to €600 per person, for the following passengers:

Danielson – Ticket:xxx – Case: xxx

Kind – Ticket:xxx – Case: xxx

Vrouw – Ticket: xxx – Case: xx

This message serves as our final attempt to resolve this matter directly with Air Canada. Should we not receive a satisfactory response within 14 calendar days, we will proceed to file a formal complaint with the Belgian National Enforcement Body (FOD Mobiliteit en Vervoer) without further notice.

I sincerely hope Air Canada will honor its legal obligations and resolve this matter without the need for escalation.

Kind regards,

Danielson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sakke1994 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:34:
Wat zijn de recente ervaringen hier met Thai Airways - alle onderstaande is economy?

We zouden BRU - TYO kunnen doen in periode dat we willen gaan voor +-800/persoon (via de Thai Airways zelf geboekt).
Dat lijkt me een gigantisch verschil en maakt me wat wat skeptisch - ik snap uiteraard dat het lange wachten tussenin ook mee speelt.

Datum zijn een dikke 10-12 maand in de toekomst - of hebben we hiervoor nog tijd om te beslissen?
Je hebt nog ruim tijd. Je kan altijd kijken naar een Flex boeking.

Maar dat betreft de prijs: Dat lange wachten telt niet mee, maar is de reden van de prijs. Voor het verschil in uren kan je nog een keertje naar Las Vegas vliegen in de tussentijd :p Dat drukt de prijs enorm.

Maar ik zou het niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
finsdefis schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:09:
[...]

Je kunt altijd proberen zo'n bureautje in te schakelen die 20% afromen, maar die doen niets wezenlijks anders dan jij.
Ik heb ook ooit zo'n bureau ingeschakeld. Wat toen het voordeel was, was dat zij kortere lijntjes hebben met juristen en (toen in ieder geval) niet schroomden om United Airlines voor de rechter te dagen. Dat heeft toen jaren gelopen zonder dat ik er omkijken naar had. Uiteindelijk heeft United toegegeven en tot een rechtzaak is het niet gekomen. Ik de vergoeding gekregen. (minus 25% voor dat bureau).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Andere opties voor dezelfde datums zijn (allemaal via airline zelf):
- Emirates aan 1300/persoon - 17h40 en 20h15
- Lot of Finnair of Iberia aan 1300/persoon - gem 18h voor elk
- Lufthansa aan 1400/persoon - gem 16h voor elk

Geen recente ervaringen met THAI maar op basis van ervaringen uit een verder verleden zou ik het zo doen. Alleen die lange overstaptijd is een puntje.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13:17
Komt weer een groot gebied bij waar vliegtuig maatschappijen niet over kunnen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Even een vraag aangezien het mijn eerste keer US wordt en ik last van information overload heb.

Heb een ESTA en reis via JFK naar PHX. Weten jullie of ik MPC app kan gebruiken? Ik krijg hier tegenstrijdige antwoorden over. Moet ik ook mijn bagage van de band halen en weer opnieuw door security laten gaan?

Ik heb 1:45 overstap tijd en door alle berichten knijp ik 'm een beetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:59
JDFS schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:40:
Moet ik ook mijn bagage van de band halen en weer opnieuw door security laten gaan?
Dit moet bij aankomst in de VS sowieso.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:24

FreakNL

Well do ya punk?

Die ervaring heb ik ook over het algemeen.

Uitzondering:

Mijn vriendin vloog met familie naar London voor een citytrip. Vrijdagochtend heen en zondagavond terug. British Airways op London City. Kist viel uit , ze was al op Schiphol. Maar al vrij snel herboekt op KLM voor 16:00. Netjes, maar wel een hele dag kwijt natuurlijk.

Dat zal een gebed zonder einde worden, dacht ik. Maar BA had netjes een sectie op de website voor compensatie en de claim (3x250 euro) werd binnen een week uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:24

FreakNL

Well do ya punk?

xileS schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:31:
[...]

lol, precies hetzelfde geval hier. Ik had al de extra kosten van de nieuwe huurauto laten weten, omdat oude niet meer opgehaald mocht worden :').

Hierop zeiden ze hetvolgende:

Helaas kunnen wij uw auto verhuur kosten niet vergoeden. De verliezen waarnaar u verwijst betreffen indirecte verliezen of gevolgschade. Deze worden niet beschouwd als redelijkerwijs voorzienbaar en zijn daarom te onduidelijk om volgens de wet op ons verhaald te kunnen worden. U kunt contact opnemen met uw reisverzekering als u aanspraak wilt maken op vergoeding hiervoor.

De gekke Italianen wisten neem ik aan gewoon van de vertraging (vluchtnr opgegeven) en dat vluchten niet op Florence konden landen, maar hebben de huurauto als no-show gemarkeerd. Wellicht de volgende x van te voren de verhuurder erover bellen en hopen dat dat helpt.

Moest je voor de taxikosten nog iets aantonen? Ik weet alleen dat het ongeveer 200 piek heeft gekost.
Grote autoverhuurders zijn gewoon irritant.

Ik heb een keer een geannuleerde vlucht gehad met KLM. Vloog toen een dag later op Valencia ipv Alicante. Ik heb toen de verhuurder (kleine partij) geapt of mijn vader (die zat al in Alicante) de auto op mocht halen de volgende dag om ons op Valencia op te halen. Was prima. Zoals het eigenlijk hoort. Maar bij een Hertz of Avis was dat echt “computer says no” geworden…. Klant-onvriendelijke bedrijven zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 16:51

Grouchy

meep meep

Even een vraag aangezien het mijn eerste keer US wordt en ik last van information overload heb.

Heb een ESTA en reis via JFK naar PHX. Weten jullie of ik MPC app kan gebruiken? Ik krijg hier tegenstrijdige antwoorden over. Moet ik ook mijn bagage van de band halen en weer opnieuw door security laten gaan?

Flow is in het kort zoiets als: Immigratie (CBP) -> bagage van de band halen -> customs (CBP)-> bagage droppen -> TSA

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
PWM schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:15:
[...]

Je hebt nog ruim tijd. Je kan altijd kijken naar een Flex boeking.

Maar dat betreft de prijs: Dat lange wachten telt niet mee, maar is de reden van de prijs. Voor het verschil in uren kan je nog een keertje naar Las Vegas vliegen in de tussentijd :p Dat drukt de prijs enorm.

Maar ik zou het niet doen ;)
Freee!! schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:03:
[...]

Geen recente ervaringen met THAI maar op basis van ervaringen uit een verder verleden zou ik het zo doen. Alleen die lange overstaptijd is een puntje.
Bedankt beide! Daaruit lees ik dat Thai niet per se een probleem is, maar misschien zijn die extra uurtjes onderweg geen cadeau inderdaad :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:02:
[...]

Flow is in het kort zoiets als: Immigratie (CBP) -> bagage van de band halen -> customs (CBP)-> bagage droppen -> TSA
Yup en hoewel onhandig loopt dat meestal vrij soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

MPC zou moeten werken. Vlieg je vaak op US? Global entry is dan zeker het overwegen waard.

Bagage moet je altijd ophalen in de eerste airport/ entrypoint US en opnieuw inchecken. Dit is waarom ik persoonlijk altijd een overstap in US probeer te vermijden. Met 1:45 zou ik zeggen dat het meestal wel goed gaat en je voldoende tijd hebt hiervoor.

De voornaamste bottle neck is inderdaad wel immigration, op een ongelukkig tijdstip kan je zomaar een half uur of meer staan te wachten daar. Met MPC of global entry gaat het altijd wel snel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Tuniq schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:54:
[...]

De voornaamste bottle neck is inderdaad wel immigration, op een ongelukkig tijdstip kan je zomaar een half uur of meer staan te wachten daar.
Op een ongelukkig tijdstip kun je (als niet-amerikaan, en zonder GE e.d.) rustig twee uur of meer in de rij staan. Vooral JFK is daar notoir in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 20:22
CyBeR schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:01:
[...]

Op een ongelukkig tijdstip kun je (als niet-amerikaan, en zonder GE e.d.) rustig twee uur of meer in de rij staan. Vooral JFK is daar notoir in.
Dat zou ook mijn inschatting zijn. 1.45 uur is echt heel krap. Het zou kunnen lukken met MPC, of als het idd niet te druk is. Je kunt het erop gokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:50

JRR

Ik zou het niet doen. Ten eerste is het een niet logische route als je het op de kaart tekent. Wat ga je op BKK doen? Ga je daar een etmaal in de terminal hangen tot je volgende vlucht naar Tokio vertrekt of zoek je een hotel op? Loopt dan ook weer in de papieren.

Kijk ook hoe laat je uiteindelijk in Tokio bent en of je op Haneda of Narita aankomt. Vanaf Narita is het altijd nog minimaal een uur met de trein voor je in de stad zit. In Japan kan je doorgaans niet eerder dan 15:00 je hotel in dus als je na bijna 28 uur reizen ook nog eens ‘s ochtends vroeg aankomt in Japan en de tijd moeten doden voordat je in je hotel kan, ben je echt superbrak.

Ik ben net terug uit Japan en mijn ervaring is dat de ticketprijzen die kant op nogal kunnen fluctueren. Ik zou eerst niet gaan dit jaar want ik vond KLM met €2400 retour veel te duur en ik had geen zin om ene Vladimir P. in Moskou te sponsoren door met een Chinees die over Rusland vliegt die kant op te gaan. Uiteindelijk twee weken voor vertrek was die rechtstreekse KLM vlucht nog maar de helft van wat ze er eerst voor vroegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

JRR schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:39:
[...]
Ten eerste is het een niet logische route als je het op de kaart tekent
Dat valt heel erg mee als je alle conflict- en boycott-gebieden intekent.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:20
Bij een totale reisduur van 19h15m op de heenreis kom ik uit op een overstap van 2u om 05:45 in BKK. Aankomst Narita om 15:45u wat een schappelijk tijdstip is. Ik heb geen ervaring met BKK, dus weet niet of een overstap van 2u haalbaar is (vast wel, anders zou het niet verkocht worden gok ik zo...).

Op de terugweg kom aan de hand van de reisduur uit op een overstap van 9h10m om 15:10u in BKK. Afhankelijk van het reisgezelschap zou ik een airport hotel regelen om even op te frissen of even de toerist uithangen op het vliegveld en daarna een lounge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Tuniq schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:54:
[...]

MPC zou moeten werken. Vlieg je vaak op US? Global entry is dan zeker het overwegen waard.

Bagage moet je altijd ophalen in de eerste airport/ entrypoint US en opnieuw inchecken. Dit is waarom ik persoonlijk altijd een overstap in US probeer te vermijden. Met 1:45 zou ik zeggen dat het meestal wel goed gaat en je voldoende tijd hebt hiervoor.

De voornaamste bottle neck is inderdaad wel immigration, op een ongelukkig tijdstip kan je zomaar een half uur of meer staan te wachten daar. Met MPC of global entry gaat het altijd wel snel.
Eerste keer ooit naar de US. Dus vraag me meer af of ik uberhaupt wel MPC kan gebruiken, lijkt me niet nu ik wat nader onderzoek heb gedaan :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03:30
JDFS schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:41:
[...]

Eerste keer ooit naar de US. Dus vraag me meer af of ik uberhaupt wel MPC kan gebruiken, lijkt me niet nu ik wat nader onderzoek heb gedaan :'(
Voor MPC moet je inderdaad al eerder een keer met een ESTA door immigration gegaan zijn.

(Ik land nu over 30 min. op LAX en heb gelukkig GE ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:08

4x2

lộn xộn quá

JDFS schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:41:
[...]
1:45 overstaptijd is meestal voldoende, moet wel je 1e vlucht dus niet vertraagd zijn en alles enigszins normaal lopen. Heb MPC ook nog nooit gebruikt.
Ik probeer een overstap in de US altijd op 2-2,5 uur te plannen (heb sowieso geen GE) zodat ik zeker niet hoef te rennen, maar stond eigenlijk altijd een uur van tevoren (of eerder) weer bij m'n volgende gate.
Zolang het 1 ticket is (dus eindbestemming PHX) zou ik me niet te druk maken.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:01:
[...]

Dan hangt er bij JFK ook weer af welke terminal (ze zijn niet allemaal zo beroerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:00

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik ben verrast, de verjaardagsvoucher werkte voor de 50 euro korting :P (de KLM NL versie, heb ook voor AF FR en KL duitsland)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Een rondje seat selection roulette: mijn Vueling vlucht Gatwick - Alicante. Ik zit altijd rij 1 (ruimere stoelen, eerder er uit) en iemand (duidelijk een gokkende frequent flyer) had 1E geboekt -- de middelste van drie. Als D en F ook geboekt worden, ben je dan dus het haasje, maar de meeste mensen zullen een andere rij kiezen.

Dus heb ik 1D geboekt. Worst case zit ik dan gangpad -- prima. Maar waarschijnlijk heeft niemand 1F geboekt (als je ziet dat gangpad en middelste stoel bezet zijn, pak je dan het raam er naast?), en ik vermoed dat mevrouw zodra de deuren dicht gaan, één stoel opschuift van 1E naar 1F aan het raam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mrsar schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:14:
Ik ben verrast, de verjaardagsvoucher werkte voor de 50 euro korting :P (de KLM NL versie, heb ook voor AF FR en KL duitsland)
Die werkt ook na vervaldatum wat in de mail staat geloof ik. Mijn moeder had die een keer in haar mail gehad. Vreemd genoeg heeft mijn vader en ik nooit zo'n voucher gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:00

mrsar

waar een sar is,is een wodka

xileS schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:43:
[...]

Die werkt ook na vervaldatum wat in de mail staat geloof ik. Mijn moeder had die een keer in haar mail gehad. Vreemd genoeg heeft mijn vader en ik nooit zo'n voucher gehad!
Meestal werkt het niet omdat er een max aan zit, bv 400 boekingen kunnen ermee gedaan worden en andere regels,eerste keer dat deze werkt.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
JDFS schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:25:
Vlieg dit jaar voor het eerst naar de VS, voor een werkmeeting en om mijn collega's voor het eerst te zien (werk sinds dit jaar volledig remote).

Helaas is het niet toegestaan om BC te vliegen voor mijn level (slechts met upgrade), maar wel Premium Economy. Wel krijg ik nog een flink bedrag beschikbaar om een upgrade te kopen, mocht het niet binnen budget vallen kan ik de rest alsnog zelf bijlappen. De heenreis via JFK gaat met KLM, de terugreis via Minneapolis met Delta Premium Select. Dan nog twee binnenlandse vluchten met Delta, Economy Comfort - wat volgens mij weinig verschil uitmaakt met Economy.

Ik verwacht niet dat de upgrade uberhaupt beschikbaar komt, dus ik bereid me maar voor op heel wat uren vliegen in een half zittende positie, om daarna direct weer aan het werk te gaan.

Gelukkig heb ik Privium, zodat ik tenminste nog een lounge in kan. ESTA is ook binnen, helaas laat de tijd het niet toe om nog wat tijd in de VS toe te voegen wegens andere vakantieplannen. Volgend jaar keer ik weer terug en dan is het doel om wel wat langer te blijven in de VS en om met mijn partner een roadtrip te doen en wat bezienswaardigheden aan te doen.

Ben heel benieuwd naar Premium Eco bij KLM en bij Delta en vooral of er nog verschil tussen zit. Heb tot nu toe alleen maar Economy en Turkish Airlines BC (zie mijn vorige posts in dit topic) ervaring, altijd goed om wat extra toe te voegen :)!
Zojuist ingecheckt, en een upgrade te pakken voor iets meer dan EUR 400 wat door het werk betaald wordt 8) Dit wordt mijn tweede BC ervaring (naast TA vorig jaar), dus ik ga jullie lekker op de hoogte houden!

Edit: ik vlieg in een 787-10, lees hier en daar wat slechte berichten over de stoelen? Ben benieuwd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKdWZUzCQpGs1uOCkfL56Ve1T9w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rWYXx1LfT8k2SqfbzYT3KMbk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 11-05 17:31
Een vrouw die vrijdagochtend vanaf Eindhoven Airport zou vertrekken naar Turkije is opgepakt omdat ze zei dat er een bom in haar ruimbagage zat. Door de valse bommelding was er een half uur lang geen vliegverkeer mogelijk.

De 51-jarige vrouw deed de bommelding toen ze al aan boord van het vliegtuig richting de kustplaats Antalya was, meldt Omroep Brabant. Vervolgens werd haar bagage gecontroleerd op explosieven, maar die bleken niet aanwezig. De vrouw is aangehouden.
Die had er geen zin meer in 8)7

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:15:
[...]
Die had er geen zin meer in 8)7
kosten voor het sluiten van de luchthaven laten betalen.
kosten voor het uitwijken van de vliegtuigen laten betalen.
kosten voor het vervoer van passagiers van het verkeerde vliegveld naar Eindhoven laten betalen
op een no-fly-list voor alles vertrekkend van uit nederland.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
JDFS schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:48:
[...]

Zojuist ingecheckt, en een upgrade te pakken voor iets meer dan EUR 400 wat door het werk betaald wordt 8) Dit wordt mijn tweede BC ervaring (naast TA vorig jaar), dus ik ga jullie lekker op de hoogte houden!

Edit: ik vlieg in een 787-10, lees hier en daar wat slechte berichten over de stoelen? Ben benieuwd...

[Afbeelding]
Mooi gedaan! Ik hoop dat je dit op de terugweg weer kunt doen. En over de berichten mbt de stoelen (waar ik me ook schuldig aan maak), bedenk dat dat vooral in vergelijking is met andere BC producten die beschikbaar zijn. Als ik kan kiezen tussen premium comfort of business zonder financiele impact (de baas betaalt) op de vlucht die je hebt gekozen zou ik het zeker ook doen. Voor de terugvlucht zou ik zelfs prive bijbetalen omdat je dan een nachtje gaat "overslaan" waarschijnlijk dus dan is horizontaal slapen wel erg fijn.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
jack zomer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:46:
[...]

op een no-fly-list voor alles vertrekkend van uit nederland.
Dat mag (helaas) niet. De hele luchtvaart wil graag een algemene lijst, maar Transavia mag niet delen met bv. Wizz, alleen binnen het eigen bedrijf (dus wel KLM en daarmee ook AF) en v.v.

Er zijn best wat gevallen waarvan achteraf blijkt dat ze op bv Lufthansa al iets geflikt hebben om vervolgens bij KLM ook te ver te gaan.
(Overigens geldt dit voor vrij veel zaken, een winkelcentrum mag je over het algemeen, ook niet geheel buitensluiten, alleen de winkel in kwestie).

"Nadeel" van onze privacy wetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Fly-guy schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:34:
[...]

Dat mag (helaas) niet. De hele luchtvaart wil graag een algemene lijst, maar Transavia mag niet delen met bv. Wizz, alleen binnen het eigen bedrijf (dus wel KLM en daarmee ook AF) en v.v.

Er zijn best wat gevallen waarvan achteraf blijkt dat ze op bv Lufthansa al iets geflikt hebben om vervolgens bij KLM ook te ver te gaan.
(Overigens geldt dit voor vrij veel zaken, een winkelcentrum mag je over het algemeen, ook niet geheel buitensluiten, alleen de winkel in kwestie).

"Nadeel" van onze privacy wetten.
I know. Heb ooit (wel meer. Denk totaal 3 handen vol in 15 jaar) een bommelding gehad van een passagier op een klm in de ochtend richting Londen...passagier aangehouden. hele zooi aanwezig op de gate. (Hondje/ KMar/leidinggevende/ wannabe leidinggevende)

5 uur later bijna einde dienst sta op voor een BA naar Londen..
Zelfde passagier. Nodeloos te zeggen dat er geen no fly lijst nodig was nadat de captain via de crew via de afhandeling via de beveiliging te horen kreeg te horen wat de passagier die ochtend nog een goede grap vond.

Laat ze het wat mij betreft maar gewoon Europees doen. Uitzondering voor dit type lijstjes.
Gooi voor de grap UK ook maar in het samenwerkingsverband...

En het hoeft niet voor altijd te zijn.
1ste melding 1 jaar met de trein vakantie
2de melding 5 jaar met de trein op vakantie
3de melding altijd met de trein op vakantie.

En zet ook maar geweld en dronken icm geweld op dat lijstje.

[ Voor 5% gewijzigd door jack zomer op 09-05-2025 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@Apache4u dat hoop ik inderdaad ook te doen! Was zelfs nu bereid om het merendeel te betalen, maar gelukkig ligt dit bedrag binnen de policy. Ik heb vanaf JFK nog een trip naar PHX via Delta en ik hoop wellicht dat ik vlak voor vertrek in JFK nog kan upgraden - alle First Class seats waren nu bezet / niet beschikbaar en ik zit op het moment Comfort Plus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

jack zomer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:45:
[...]

I know. Heb ooit (wel meer. Denk totaal 3 handen vol in 15 jaar) een bommelding gehad van een passagier op een klm in de ochtend richting Londen...passagier aangehouden. hele zooi aanwezig op de gate. (Hondje/ KMar/leidinggevende/ wannabe leidinggevende)

5 uur later bijna einde dienst sta op voor een BA naar Londen..
Zelfde passagier. Nodeloos te zeggen dat er geen no fly lijst nodig was nadat de captain via de crew via de afhandeling via de beveiliging te horen kreeg te horen wat de passagier die ochtend nog een goede grap vond.

Laat ze het wat mij betreft maar gewoon Europees doen. Uitzondering voor dit type lijstjes.
Gooi voor de grap UK ook maar in het samenwerkingsverband...

Om het dan op de trein te flikken bedoel je? 😇. Gewoon bannen van OV voor lange afstand. Dan regelen ze maar een auto.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Borromini schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:53:
[...]

Om het dan op de trein te flikken bedoel je? 😇. Gewoon bannen van OV voor lange afstand. Dan regelen ze maar een auto.
Fairpoint

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:55

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

jack zomer schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:45:
[...]

Hey, ik wil dat soort tokkies ook niet in de trein!

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:36
Misschien hebben jullie een idee, door omstandigheden heb ik de laatste tijd niet gevlogen en gaat dit ook niet gebeuren de komende tijd.

Alleen verlopen in Augustus mijn miles, met overmaken van Amex naar FB is dit blijkbaar niet voldoende om te verlengen. Hebben jullie wellicht nog een idee om dit toch te verlengen zonder te vliegen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Dartlink schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 18:00:
Misschien hebben jullie een idee, door omstandigheden heb ik de laatste tijd niet gevlogen en gaat dit ook niet gebeuren de komende tijd.

Alleen verlopen in Augustus mijn miles, met overmaken van Amex naar FB is dit blijkbaar niet voldoende om te verlengen. Hebben jullie wellicht nog een idee om dit toch te verlengen zonder te vliegen?
Je kan een Flying Blue creditcard aanvragen. Aankopen zouden in principe je FB miles moeten extenden.

Eerste jaar gratis voor de Entry en Silver kaart. Dus goedkope manier om te verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10-05 16:57
[...]

Zojuist ingecheckt, en een upgrade te pakken voor iets meer dan EUR 400
Geniet ervan. Ik kom net weer terug, dit was het aanbod voor de vlucht van gistermiddag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7LYC2Y_IH8_fvVoiru2puUPqL4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XIdRSL6vxXEKqOjHidTNEGek.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 14:55:
[...]

Geniet ervan. Ik kom net weer terug, dit was het aanbod voor de vlucht van gistermiddag:

[Afbeelding]
‘Aanbod’ 🤣 Valt mij bij Delta ook op dat die prijzen onwijs kunnen schommelen. Van de nette 100 euro ‘per uur’ tot exorbitante bedragen voor dezelfde vlucht. Het zal vast wel werken, maar het blijft apart om te zien vanaf de zijlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10-05 16:57
Mijn vermoeden is dat ze zeer weinig verkopen tegen deze prijzen - er zijn maar weinig mensen die zo'n semi-ongelimiteerd budget hebben dat 11K euro voor een enkele upgrade daadwerkelijk een optie is. Maargoed, die éne persoon die wél die upgrade koopt - dat is dan goed verdienen natuurlijk.

Iedereen hanteert natuurlijk persoonlijke prijzen mbt wat acceptabel is. De 100-euro per uur 'regel' die je vaak hoort geld voor mij persoonlijk alleen als je daarmee ook het ticket koopt (dus niet voor upgrades). Maar dat is wellicht anders voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:46:
Mijn vermoeden is dat ze zeer weinig verkopen tegen deze prijzen - er zijn maar weinig mensen die zo'n semi-ongelimiteerd budget hebben dat 11K euro voor een enkele upgrade daadwerkelijk een optie is. Maargoed, die éne persoon die wél die upgrade koopt - dat is dan goed verdienen natuurlijk.

Iedereen hanteert natuurlijk persoonlijke prijzen mbt wat acceptabel is. De 100-euro per uur 'regel' die je vaak hoort geld voor mij persoonlijk alleen als je daarmee ook het ticket koopt (dus niet voor upgrades). Maar dat is wellicht anders voor anderen.
Goed punt, voor mij is de 100 euro per uur ook zeker geen auto buy. Maar dat is nog enigszins te begrijpen als je de plas over moet en ‘s nachts kan slapen. Moet zelf nog een keer de knoop doorhakken om BC te vliegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:33
[...]

[Afbeelding]
Mag je die stoel na de vlucht dan meenemen naar huis? :+

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:47
[...]

[Afbeelding]
Ben je wel meteen mede eigenaar van het toestel 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
En dan nog steeds maar 24XP krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:58

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Xandrios schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:46:

Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 iemand is die economy vliegt en dan denkt "die 11k heb ik er wel voor over". Mensen die dat zo even neerleggen vliegen al business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Scott schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 23:46:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 iemand is die economy vliegt en dan denkt "die 11k heb ik er wel voor over". Mensen die dat zo even neerleggen vliegen al business.
Ja eens, of charter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12:35
Met deze prijs wordt er ook iemand gedowngrade uit Business Class naar Economy. Met andere woorden het is gewoon vol dus ze kunnen een megaprijs vragen.

[ Voor 31% gewijzigd door Pexow op 11-05-2025 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Bedankt allen hier een tijdje terug voor de tips.

Onze trip heen BRU - OSA en retour TYO - BRU ligt bij deze vast. Bij Thai geboekt, algemene ervaringen zien er goed uit en vliegen in 3-3-3 opstelling, dus wat extra ruimte normaal, 19:15 heen en 21:05 terug.

We hebben ook nog voor Emirates gekeken, maar dan kwamen we op heel ongelukkige tijdstippen aan 22:45 in HND bv. waarna je dan nog naar hotel moet.

Dit is de eerste keer dat we zo’n grote vlucht doen, ik heb vergeten om de miles and more in te vullen bij bestellen - kan je deze achteraf nog verzilveren? Ik zie bv dat die bij checkin kan, maar das vermoedelijk dan pas 24-48u voor de vlucht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarom geef je 'm niet gewoon nu online op? Je kan nu al aan je boeking, je kan gewoon nog niet online inchecken. Zijn twee verschillende dingen. En anders effe bellen om erbij te laten zetten, aan de check-in heb je wel andere dingen aan je hoofd (net zoals de rest in de rij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
Borromini schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:20:
Waarom geef je 'm niet gewoon nu online op? Je kan nu al aan je boeking, je kan gewoon nog niet online inchecken. Zijn twee verschillende dingen. En anders effe bellen om erbij te laten zetten, aan de check-in heb je wel andere dingen aan je hoofd (net zoals de rest in de rij).
De optie is niet in te vullen, zal morgen eens bellen :-).

De FAQ is er in ieder geval niet duidelijk over.

Edit: via telefoon snel geregeld :-).

[ Voor 3% gewijzigd door Sakke1994 op 12-05-2025 09:22 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Uiteindelijk dus met BC gevlogen naar JFK en toen in Economy (Comfort+) naar PHX. Jullie berichten over de krappe overstap op JFK klopte inderdaad: ik zou eigenlijk 1:45 minuten voor de overstap hebben, maar omdat ons vliegtuig op het laatste moment weer moest opstijgen bij de landing vanwege het gevaar dat we op het vliegtuig voor ons zouden knallen, heb ik uiteindelijk zo'n 20 minuten vertraging opgelopen. Immigratie ging best rap, alleen het wachten op de koffer kostte wat tijd. Ik vond ook een briefje van de TAS in mijn koffer, dus die is opengemaakt :+. Daarna 25 minuten (!) gewacht op JFK om weer door de security check te gaan, maar achteraf had ik dit denk ik sneller kunnen doen omdat ik Priority had. Toen ik door de check heen was, heb ik half gerend naar een gate helemaal achteraan waar het boarden bijna voorbij was. Uiteindelijk ook niet meer kunnen upgraden naar First Class.

Goed, ik ben blij dat ik de vlucht gehaald heb, maar man man man wat een gestress weer.

Anyways, nu het leuke gedeelte: Business Class bij KLM! Ben ook even de Crown Lounge in geweest, maar goh dat valt in het niet bij de Privium lounge qua drukte en aanbod van eten en drinken. Dus nog even bij Privium lounge gezeten en toen naar het vliegtuig. Wat heerlijk om te zitten, terwijl jan en alleman al in de startblokken staan om in zone 3 zo snel mogelijk naar binnen te kunnen om het felbegeerde plekje overhead bin te claimen. Vandaag mocht ik dat allemaal skippen, want zodra zone 1 werd omgeroepen, mocht ik lekker naar binnen om mijn plekje 8G te kunnen claimen. Hieronder wat foto's en mijn conclusie aan het einde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSBUijhSf3r0XCMkoXkPbJ9wS1o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTMyrx8RdTaHJhNra6stgjrN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxnhcRqsNsgiXM7xGBT1ugNDh78=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5MzLdk5kNjKsw3LmYggufbF.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat een privacy vanuit de stoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJJkg-m25VvLFyfmlGXItJcYH8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JflEI75sSorx5VBp5QRiPzbl.jpg?f=fotoalbum_large

Na een paar minuten kreeg ik een lekker drankje (doe mij er maar 2, want waarom niet aangezien alles in excess is in BC) en de menukaart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNugyEeK1bMsZA-G9D3VU4FDK0s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsaBZ1dHxWOD5IsG6pKC2YfT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yevBfWXNTP2PEDTZf8tCV1Dr_qc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8OkXbJqWgsJFVPq9bjA3jcel.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ucAXQqPooPWsSyh7I5iORwrRcw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AeSTyiIr2ilJNkD7duDRwbEC.jpg?f=fotoalbum_tile

Uiteindelijk na het opstijgen een cocktail besteld - The Very High Fashioned - en ik kreeg er een kleine amuse bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78qgCOpnAO4hMavUMidEcL6FitQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYs3cwTDLaGFV7QEfmvy4cz2.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna tijd voor de starter, het hoofdgerecht en het dessert terwijl ik genoot van Blade Runner 2049 en Dune:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPe68wYIMVoeqGxegM-wY7Zd2pw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPgkvZFFbpCie13MtWsROUMs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYyOB8-TeXtPSshmjbaj7jYfgTg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98ZCrUbBKcb9ZBBaqhb928ri.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vX63r3dbBCr6X3rPr20R2dMq6tE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mde1Wjs4xLrQ80tpbDB0N0V.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eIwc2X41ChojXtXJr4RNQZ9nnI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49bDNWEs2JY1UojoiZ3898lp.jpg?f=fotoalbum_tile

Tenslotte nog een light meal net voor de landing en een chocolaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYSs9fH_3qurCa_Knj0Ll8XJTuI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxiGT7VEeEE6RSyw8qUoQZDK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7k13zLpwXlpc3Hvrtc9IgRzJkTU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHUa2BbIwnxTFP1pTniRpqah.jpg?f=fotoalbum_tile

En zie hier mijn huisje, had gevraagd om 100 (schijnt zeldzaam te zijn?) maar die was er niet dus toen maar degene gevraagd met het geboortejaar van mijn vriendin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5159U8fnjsapDfSp6iVQReynUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uBqK9EObDsFSmdWsUbUkTOf.jpg?f=fotoalbum_large
Conclusie: heel blij geweest met deze vlucht! Tweede keer BC en mijn stoel zat bij TA in de oude BC opstelling beter, vooral ook omdat ik daar met de stoel de hele tijd ondersteuning voor mijn onderbenen had in welke positie dan ook. Ik houd er van om half onderuitgezakt met de stoel te liggen, en bij KLM kom ik dan in een awkward positie waar mijn onderbenen geen ondersteuning krijgen.

Eten: lekkerder bij TA, maar het hoofdgerecht bij KLM was erg lekker. Ik ben meer fan van de Aziatische / oosterse keuken, vandaar.

Comfort: heel veel privacy bij KLM, alhoewel bij TA zat ik met mijn vriendin en dan is 2-2-2 best prima. Ook deed WiFi het echt PERFECT! De gehele vlucht geen dropouts gehad en snelle WiFi gehad. What a time to be alive _/-\o_

Service: prima, vond het bij TA wel persoonlijker omdat ze daar vaker door de cabine liepen.

Plan is om volgend jaar BC te vliegen in een Q-Suite, schijnt volgens een kennis het neusje van de zalm te zijn qua service en eten, dus ben benieuwd?
Pagina: 1 ... 239 240 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2