De discussie wordt wel een beetje in extremis getrokken. De aanname dat de airline het wel regelt, in de meeste gevallen is dat ook zo! Hartstikke mooi en de meeste airlines doen daar ook echt wel hun best voor.
Soms niet. Dat kan allerlei redenen hebben. Bijvoorbeeld omdat je laat geboekt hebt, wellicht een change van vliegtuig, misschien kinderen niet goed gelabeld in het systeem, een airline die het systeem niet zo op orde heeft, een heel volle vlucht. Ook dan wordt het altijd wel geregeld, al dan niet met 'medewerking' andere passagiers.
Dus de conclusie is dat het eigenlijk altijd wel wordt geregeld. Soms met wat gedoe, al zal dat maar een klein deel van de gevallen zijn. Maar als er gedoe is moet je er ook niet over zeuren. Veel mensen zie ik ook zeggen, ik heb nog nooit een probleem gehad. Dat klopt, want bovenstaande issues waar het niet lukt om je naast je kind te plaatsen tijdens check-in komen niet zo vaak voor. Maar ik heb dit probleem ook gewoon op een KLM vlucht gezien, waar ze het in het vliegtuig moesten oplossen. Dat is niet uniek voor budget airlines.
Uiteindelijk is het kleine aantal gevallen waar het in het vliegtuig moet worden opgelost, altijd een soort van 'overlast/prijs' voor andere passagiers, wat je daar van vind, moet ieder voor zichzelf bepalen.
Ik proef vaak wel een beetje dat mensen die hier over zeuren, wel dachten dat het allemaal soepel zou lopen. En misschien stiekem ook wel dachten: Wat handig, nu kan ik naast elkaar zitten zonder er voor te betalen. En verbaasd zijn dat het kan voorkomen dat je enige inzet moet tonen om het op te lossen en vooral klagen over de airline die het allemaal niet op orde heeft. Maar aan het einde van de dag heb je zelf dat risico genomen door geen stoelen te kiezen
[
Voor 9% gewijzigd door
Tuniq op 30-04-2025 18:20
]