SAS? Ha, grappig. Die heb ik ook! Hoop dat het niet zo extreem druk is op de luchthaven.sderooij schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:18:
[...]
Ik vlieg maandag naar Oslo (5 dagen totaal voor werk), om daar voor het eerst een auto te huren om naar Arendal te gaan en terug naar oslo en dan gotenborg te bezoeken. Heb de auto via SIXT gehuurd en kreeg precies dezelfde prijs als mijn collega die "gold" status heeft of iets.
Vind ik ook altijd raar. Net zoiets met hotels. Ik heb weleens in hotels gevraagd naar de prijs om paar nachten bij te boeken, maar altijd was de prijs hoger dan via hotels.com/Booking.com ed. Ze gaven dan ook gewoon aan dat je het gewoon lekker online kon boeken.PWM schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:14:
Qua prijs blijft het altijd wel raar dat via Rentalcars de auto's bij SIXT/AVIS/Hertz meestal goedkoper zijn, terwijl die ook 30% pakken. De reden om rechtstreeks te boeken, is dat de sleutels dan meestal gewoon klaar liggen in de auto.
Ik krijg bij Avis op zich wel redelijk wat upgrades (van de week nog Peugeot 308 klasse gehuurd, nieuwe 530i meegekregen). Maar inderdaad is iedereen en zijn moeder voorzien van hoge status door creditcards. En als je eenmaal een hoge status hebt ergens, ben je voor de rest van je leven voorzien door gewoon statusmatch aan te vragen om en om.
Ken wel iemand die Diamond heeft, maar buiten de aparte balie is het ook niet super speciaal.
Dit maal dus via AVIS zelf geprobeerd, vanwege dat ik las dat je dan sneller je auto hebt. Ik kom vrij laat aan en als het bv een half uur in rij wachten scheelt, is dat al mooi meegenomen.
Norwegian 13.40JPtjeeNL schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:53:
[...]
SAS? Ha, grappig. Die heb ik ook! Hoop dat het niet zo extreem druk is op de luchthaven.
Had liever dinsdagochtend gevlogen maar al die tijden van de beschikbare vluchten zaten maar niet mee
Idd, ik hoop dat het niet zo druk is zeg.
Ik vlieg volgende week van Bru Naar AGP met ons petekind, ik had gehoopt dat ik daar met Priority Pas in een lounge kon ontbijten, ik zie niets meer in de app, zijn de lounges dicht voor PP houders in BRU airport?
Ik zie oude blog posts die toegang tot de Diamond Lounge met Priority Pass benoemen (zoals https://insideflyer.nl/pr...-airport-diamond-lounges/) maar of dit nog actueel is durf ik niet te zeggen. Bij Priority Pass zelf kan ik dit ook niet terug vinden.
Thnks, ja het leek er wel in te zitten in het verleden, maar blijkbaar is het eruit gehaaldZr40 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:21:
Ik zie oude blog posts die toegang tot de Diamond Lounge met Priority Pass benoemen (zoals https://insideflyer.nl/pr...-airport-diamond-lounges/) maar of dit nog actueel is durf ik niet te zeggen. Bij Priority Pass zelf kan ik dit ook niet terug vinden.
Heb je voor het boeken van een flying blue vlucht het complete Miles saldo nodig, of kun je de rest ook bijbetalen? Zie deze optie niet, maar dacht dat deze er wel was.
Nee, maar je kan wel vooraf Miles bijkopen. Of begin met een niet-Miles boeking, dan kan je wel een deel met Miles betalen, maar dat is meestal niet de gunstigste optie.Bulldog schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 23:54:
Heb je voor het boeken van een flying blue vlucht het complete Miles saldo nodig, of kun je de rest ook bijbetalen? Zie deze optie niet, maar dacht dat deze er wel was.
Of check of bv je partner nog miles heeft die je net mist. Als je een family start kan je het geloof ik overboeken.
Vandaag weer een ritje Madeira met TAP. Daar heb ik het topic al flink over volgeschreven 
We beginnen vandaag met alle handbagage inchecken. Er mag absoluut geen handbagage mee aan boord, ook niet met je plus ticket. Voor de goede vrrede heb ik maar niets gezegd. Op naar de tussenstop, kijken wat daar gebeurt
We beginnen vandaag met alle handbagage inchecken. Er mag absoluut geen handbagage mee aan boord, ook niet met je plus ticket. Voor de goede vrrede heb ik maar niets gezegd. Op naar de tussenstop, kijken wat daar gebeurt
Ik log zonet even in (account paar dagen geleden aangemaakt) en zie dat ik ook al een "Avis President's Club" als lidmaatschapsniveau hebDean Martin schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:09:
[...]
Ik ben AVIS President Circle lid (hoogste tier bij AVIS). Maar ik krijg via hun nooit betere prijzen
zonder speciale acties

Tijd om te matchen met andere maatschappijen, i.i.g HertzxileS schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:17:
[...]
Het was mij niet duidelijk, dat ik gelijk de hoogste tier zou krijgen via AMEX.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
https://pub.emails.hertz.com/Hertz_Status_MatchRadiodurans schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:04:
[...]
Tijd om te matchen met andere maatschappijen, i.i.g Hertz
Thanks, ga ik eens een keer naar kijken. Zal dat zo makkelijk gaan al, terwijl ik nog 0 euro heb uitgegeven en 1 reservering heb staan?
Ja. Verhuurbedrijven geven ze zonder moeite weg. Vandaar waarschijnlijk ook dat je er niet bijzonder veel aan hebt.xileS schreef op zondag 20 april 2025 @ 14:02:
[...]
https://pub.emails.hertz.com/Hertz_Status_Match
Thanks, ga ik eens een keer naar kijken. Zal dat zo makkelijk gaan al, terwijl ik nog 0 euro heb uitgegeven en 1 reservering heb staan?
[ Voor 15% gewijzigd door Dean Martin op 20-04-2025 14:11 ]
The best is yet to come
Ik heb zojuist een vlucht geboekt en betaald met iDeal. Vlucht is binnen 24u. Kreeg echter een foutmelding, wel betaald, vlucht niet bevestigd. Telefonisch geeft KLM aan dat iDeal tot 24 uur kan duren. Ik moet echter nu weten of ik mee kan op de vlucht of niet. (Medisch noodgeval).
[ Voor 80% gewijzigd door Bulldog op 20-04-2025 16:09 ]
Als het echt een noodgeval is gewoon nog een keer boeken met creditcard en de ander cancellen of laten cancellen. Snap niet dat ze dat per telefoon ook niet als optie geven.Bulldog schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:31:
Ik heb zojuist een vlucht geboekt en betaald met iDeal. Vlucht is binnen 24u. Kreeg echter een foutmelding, wel betaald, vlucht niet bevestigd. Telefonisch geeft KLM aan dat iDeal tot 24 uur kan duren. Ik moet echter nu weten of ik mee kan op de vlucht of niet. (Medisch noodgeval).
Ik zie meestal wel reservering nr in mijn KLM account, ook al is vlucht mislukt met betalen. Als je achteraan belt, kunnen ze dat normaal gesproken wel voor je regelen. Het blijft een aantal uurtjes gereserveerd geloof ik voor die prijs.Bulldog schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:31:
Als je jouw vlucht niet als betaald terug ziet in je account, lijkt mij dat er idd iets mis gaat.
Ik heb dat ook een keer gehad en bij de check-in balie zagen ze mijn 5 reserveringen (allen met mislukte betaling). Kon ter plekke betalen voor 1 van de reserveringen en de rest werd verwijderd.Bulldog schreef op zondag 20 april 2025 @ 15:31:
Best gek dat het best vaak verkeerd gaat op de site van KLM. Hoor het vaker en zelf ook aantal keren meegemaakt ;s
Dat Delta nog steeds de afhandeling doet voor KLM op JFK mag ook wel een keer stoppen
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Vandaag eerste keer SAS vliegen naar Oslo. Ging verassend soepel als onderdeel van SkyTeam. Na boeken via onze zakelijke tool kon ik als guest inloggen op de app en daar was na een paar minuten ook m’n status vanuit KLM zichtbaar. App werkt snel en is overzichtelijk. Vervolgens kon ik snel de stoelen wijzigen (dit hapert bij KLM regelmatig). Inchecken verliep ook soepel. Ben al ingecheckt, 2 uur voor vertrek en kan zien dat er nu niemand op de middenstoel zit. Perfect, dat kan vaak bij andere apps ook niet.
Er zijn dus toch maatschappijen in SkyTeam die dit gewoon goed voor elkaar hebben. KLM/Delta app voelt dan echt als een beta app. Hoe zien jullie dat?
Er zijn dus toch maatschappijen in SkyTeam die dit gewoon goed voor elkaar hebben. KLM/Delta app voelt dan echt als een beta app. Hoe zien jullie dat?
Ik weet dat er enorme knappe koppen de tarieven bepalen. Systemen ontelbaar slimmer dan ik ben. Maar 
We zijn met het gezin op vakantie, had ook mijn zwager en vriendin uitgenodigd. Vorige week kreeg ik een beetje koud water vrees voor TAP naar Madeira (bleek terecht). Aangezien ik flex had geboekt, heb ik gekeken of ik misschien toch met Transavia kon vliegen. Kosten voor 4: 3800,- (tegen 1900 voor TAP).
We hebben een enorm huis tot onze beschikking en had nog 5 mensen uitgenodigd. Die hebben gekeken naar Transavia, zagen de ~900 en hebben last minute Easyjet geboekt.
Mijn zwager had dus wel de Transavia vlucht: Half leeg.
Wat is daar nou het nut van. Als de tickets 400-500 waren geweest hadden in ieder geval mijn gezin en vrienden al 9 extra plekken geboekt. En 400-500 voor een dergelijke vlucht is al een prima prijs.
Nu vlieg je leeg. Waarschjnlijk volledig correct volgens een algoritme, maar volgens mij slimmer te doen als iemand eens even gekeken had.
We zijn met het gezin op vakantie, had ook mijn zwager en vriendin uitgenodigd. Vorige week kreeg ik een beetje koud water vrees voor TAP naar Madeira (bleek terecht). Aangezien ik flex had geboekt, heb ik gekeken of ik misschien toch met Transavia kon vliegen. Kosten voor 4: 3800,- (tegen 1900 voor TAP).
We hebben een enorm huis tot onze beschikking en had nog 5 mensen uitgenodigd. Die hebben gekeken naar Transavia, zagen de ~900 en hebben last minute Easyjet geboekt.
Mijn zwager had dus wel de Transavia vlucht: Half leeg.
Wat is daar nou het nut van. Als de tickets 400-500 waren geweest hadden in ieder geval mijn gezin en vrienden al 9 extra plekken geboekt. En 400-500 voor een dergelijke vlucht is al een prima prijs.
Nu vlieg je leeg. Waarschjnlijk volledig correct volgens een algoritme, maar volgens mij slimmer te doen als iemand eens even gekeken had.
Als ik voor 498 euro naar NYC en terug kan vliegen met KLM vind ik 500 euro naar Madeira met Transavia helemaal geen goede prijs?
Maar goed inderdaad die prijzen worden door een algoritme bepaald en die heeft 't ook niet altijd juist. Maar men heeft teveel vluchten om iemand daar handmatig naar te gaan laten kijken.
Maar goed inderdaad die prijzen worden door een algoritme bepaald en die heeft 't ook niet altijd juist. Maar men heeft teveel vluchten om iemand daar handmatig naar te gaan laten kijken.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je zou bijna eens bellen om te vragen of ze kunnen matchen? Misschien dat er dan iemand wakker wordt?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Kan me voorstellen dat er allerlei dingen een rol spelen zoals ook dat ze wellicht een personeelstekort hebben en zo met 1 FA minder kunnen vliegen?
Verder is het idd zo dat ze liever 50% minder verkopen tegen 50% hogere prijs, kijk ook maar naar Netflix bijvoorbeeld, optimaliseren nu op revenue en niet op subscriber numbers, die laatste noemen ze niet eens meer.
De vraag is wel of op langere termijn mensen niet eens meer kijken bij Transavia
Verder is het idd zo dat ze liever 50% minder verkopen tegen 50% hogere prijs, kijk ook maar naar Netflix bijvoorbeeld, optimaliseren nu op revenue en niet op subscriber numbers, die laatste noemen ze niet eens meer.
De vraag is wel of op langere termijn mensen niet eens meer kijken bij Transavia
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Mijn verslagje van een open jaw afgelopen week AMS-CAN via PVG en terug HKG-AMS in Business Class met KLM/China Eastern (binnenlands).
China Southern vliegt rechtstreeks op CAN vanuit AMS maar omdat wij (mijn vrouw en ik) perse niet over rusland willen vliegen hebben we voor deze optie gekozen. Verder is hier in het topic vrijwel alles wel voorbij gekomen mbt KLM business class dus daar zal ik verder niet over uitwijden, maar wil toch wat puntjes aanstippen.
- De eerste leg naar PVG gevlogen in een KLM B777-200 en terug vanuit HKG in een B787-9 en dat binnen 6 dagen dus goed te vergelijken aangezien alles nog redelijk vers in het geheugen zat. Die stoel in de 787 was goed afgeleefd en in slaapstand voor mij echt niet meer comfortabel. Voor mijn gevoel lag ik op een harde buis over de breedte van de stoel. Op mijn rug liggend ging het wel omdat de druk dan beter verdeeld is over de zitting maar op mijn zij echt niet fijn zo'n stalen buis ter hoogte van je bekken. En als ik dat toch aan het zeuren ben: Daarnaast moet je dat IFE scherm uitklappen. Iets wat ik altijd doe, ook tijdens het slapen. Ik heb de route-kaart dan open staan want wil graag meteen weten waar we ons ergens bevinden als ik wakker wordt. Dit zodat ik snel mijn ogen weer dicht doe als het nog te ver van bestemming is zodat ik weer in slaap val. Anyway, dat scherm dus, hangt dan wel heel irritant boven je benen. Als je je knieen optrekt kun je ze wel eens stoten. Kleinigheidje maar vanwege het verschil met de stoel in de 777 toch het vermelden waard.
De stoel in de 777 was in mijn beleving superieur. Comfortabel, genoeg voetenruimte (maat 43). Verder heeft dat privacy-deurtje in de 777 echt toegevoegde waarde voor mij. Meer rust en kalmte om je heen.
En geen van de klachten en pietluttigheden die ik te melden had over de stoel in de 787 gelden hier. Prima.
Nog een kleinigheidje:
De crew gaf aan dat indien je na deze vlucht nog een aansluitende binnenlandse vlucht in China had je de drank uit de welbekende KLM huisjes moest halen omdat ze anders in beslag zouden worden genomen door de security-check op PVG. Jammer, want dat voelt dan toch als een imperfect huisje binnen de verzameling.
De binnenlandse 2 uur durende vlucht van PVG naar CAN vond plaats in een A350 van China Eastern. Lie-Flat seats, dus ik kon mooi even checken hoe dat was aangezien die toestellen volgens mij ook vanuit AMS richting China vliegen. Ik vond de stoelen niet echt comfortabel in zit-stand omdat ik niet echt een fijne lounge positie kon vinden. Helemaal plat heb ik ze niet kunnen testen maar zag wel aan de hoogte van het voetenbankje dat je dan erg laag bij de vloer ligt.
Verder is het voor ons in de toekomst ook wel een optie om, mochten we nog eens in Guanzhou moeten zijn, naar tickets te kijken richting HKG. De hogesnelheidstrein brengt je namelijk binnen een uur van Hong Kong Kowloon station naar Guanzhou South en vice versa. De aansluiting van HKG naar Kowloon station, waar die trein richting Guangzhou South dus vertrekt, is prima geregeld met de zgn. Airport Express (die naam mocht blijkbaar van Apple
). Kortom, een optie er bij.
China Southern vliegt rechtstreeks op CAN vanuit AMS maar omdat wij (mijn vrouw en ik) perse niet over rusland willen vliegen hebben we voor deze optie gekozen. Verder is hier in het topic vrijwel alles wel voorbij gekomen mbt KLM business class dus daar zal ik verder niet over uitwijden, maar wil toch wat puntjes aanstippen.
- De eerste leg naar PVG gevlogen in een KLM B777-200 en terug vanuit HKG in een B787-9 en dat binnen 6 dagen dus goed te vergelijken aangezien alles nog redelijk vers in het geheugen zat. Die stoel in de 787 was goed afgeleefd en in slaapstand voor mij echt niet meer comfortabel. Voor mijn gevoel lag ik op een harde buis over de breedte van de stoel. Op mijn rug liggend ging het wel omdat de druk dan beter verdeeld is over de zitting maar op mijn zij echt niet fijn zo'n stalen buis ter hoogte van je bekken. En als ik dat toch aan het zeuren ben: Daarnaast moet je dat IFE scherm uitklappen. Iets wat ik altijd doe, ook tijdens het slapen. Ik heb de route-kaart dan open staan want wil graag meteen weten waar we ons ergens bevinden als ik wakker wordt. Dit zodat ik snel mijn ogen weer dicht doe als het nog te ver van bestemming is zodat ik weer in slaap val. Anyway, dat scherm dus, hangt dan wel heel irritant boven je benen. Als je je knieen optrekt kun je ze wel eens stoten. Kleinigheidje maar vanwege het verschil met de stoel in de 777 toch het vermelden waard.
De stoel in de 777 was in mijn beleving superieur. Comfortabel, genoeg voetenruimte (maat 43). Verder heeft dat privacy-deurtje in de 777 echt toegevoegde waarde voor mij. Meer rust en kalmte om je heen.
En geen van de klachten en pietluttigheden die ik te melden had over de stoel in de 787 gelden hier. Prima.
Nog een kleinigheidje:
De crew gaf aan dat indien je na deze vlucht nog een aansluitende binnenlandse vlucht in China had je de drank uit de welbekende KLM huisjes moest halen omdat ze anders in beslag zouden worden genomen door de security-check op PVG. Jammer, want dat voelt dan toch als een imperfect huisje binnen de verzameling.
De binnenlandse 2 uur durende vlucht van PVG naar CAN vond plaats in een A350 van China Eastern. Lie-Flat seats, dus ik kon mooi even checken hoe dat was aangezien die toestellen volgens mij ook vanuit AMS richting China vliegen. Ik vond de stoelen niet echt comfortabel in zit-stand omdat ik niet echt een fijne lounge positie kon vinden. Helemaal plat heb ik ze niet kunnen testen maar zag wel aan de hoogte van het voetenbankje dat je dan erg laag bij de vloer ligt.
Verder is het voor ons in de toekomst ook wel een optie om, mochten we nog eens in Guanzhou moeten zijn, naar tickets te kijken richting HKG. De hogesnelheidstrein brengt je namelijk binnen een uur van Hong Kong Kowloon station naar Guanzhou South en vice versa. De aansluiting van HKG naar Kowloon station, waar die trein richting Guangzhou South dus vertrekt, is prima geregeld met de zgn. Airport Express (die naam mocht blijkbaar van Apple
Dat betekent, stam + t .
Check net even de huidige prijzen voor auto die ik gereserveerd op 24 april met ophaaltijd laat in de avond. Dezelfde auto is nu 25% goedkoper, dus ik denk mooi dan kan ik annuleren en opnieuw boeken. Tot ik dit verwarrende tekst zie:xileS schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:28:
[...]
Dit maal dus via AVIS zelf geprobeerd, vanwege dat ik las dat je dan sneller je auto hebt. Ik kom vrij laat aan en als het bv een half uur in rij wachten scheelt, is dat al mooi meegenomen.
"Weet u zeker dat u uw reservering wilt annuleren?
Als u annuleert, wordt uw terugbetaling direct volledig verwerkt en zou het bedrag binnen 30 dagen op uw rekening moeten staan. Als de dag van uw huur binnen 48 uur valt, ontvangt u een terugbetaling minus het laagste bedrag van i) 2 dagen van uw reservering of ii) een vast tarief, afhankelijk van het land waarin u heeft gereserveerd (£ 60, € 65, CHF 76).algemene voorwaarden."
Ben ik nu nou wel op tijd met gratis annuleren of had ik dit dus voor 22-4, dus uiterlijk 21-4 moeten doen? Andere optie is zie ik auto wijzigen voor een duurdere optie. Misschien iemand die het toevallig weet, anders bel ik ze straks ff.
de 24e is inmiddels over minder dan 48 uur, dus te laat.
Zal de KLM Pa eens vragen. We gaan 2x per jaar dus wel de moeite waard.franssie schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:20:
Je zou bijna eens bellen om te vragen of ze kunnen matchen? Misschien dat er dan iemand wakker wordt?
:strip_exif()/f/image/9rdSA9zTLaHxpkTrKrLCdneH.jpg?f=fotoalbum_large)
De vlucht is al weer vergeten
jup, als je naar hele dagen kijkt wel, maar mijn ophaaltijd is na 22:00 uur, dus vandaar weet ik het niet zeker. Anders kijk ik of het lkr kan wijzigen naar de duurste optie voor het geld dat ik al betaald heb.CyBeR schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:01:
Er staat de dag van uw huur, niet het ophaalmoment. Dus ga er maar van uit dat ze dat zo uitleggen. Dat gezegd hebbende, niet geschoten is altijd mis natuurlijk.xileS schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:16:
[...]
jup, als je naar hele dagen kijkt wel, maar mijn ophaaltijd is na 22:00 uur, dus vandaar weet ik het niet zeker. Anders kijk ik of het lkr kan wijzigen naar de duurste optie voor het geld dat ik al betaald heb.
Matchen met Europcar is ook mogelijk (Hertz President’s Circle —> Europcar Privilege Elite)Radiodurans schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:04:
[...]
Idd, daarom twijfelde ik daarover maar als ik bel zeggen ze dat ze wel kijken naar de ophaaltijd. Dus ik zou dan wel nog op tijd zijn. Prijs inmiddels toegenomen, maar alsnog wel goedkoper dus ik ga even kijken of het ook echt zo werkt hoe hij dat uitgelegd heeft. Als dat niet zo is, dan ben ik zwaar in de maling genomen als ik huur dubbel moet betalen xD.CyBeR schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:32:
[...]
Er staat de dag van uw huur, niet het ophaalmoment. Dus ga er maar van uit dat ze dat zo uitleggen. Dat gezegd hebbende, niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Thank you for your email.Radiodurans schreef op zondag 20 april 2025 @ 13:04:
[...]
This is confirmation that your Hertz Gold Plus Rewards account has been upgraded to the Hertz President's Circle tier. Within 24 to 48 hours, you should be able to observe the status change. However, to ensure that it appears, please remember to periodically refresh your account.
Your business as a Hertz President's Circle member is appreciated.
Ging idd vrij makkelijk. Screenshot waar Avis president's club staat was voldoende xD.
Ik heb (nog) geen Europcar account, maar kan de aanvraagpagina (zoals bij Hertz) ook zo gauw niet vinden. Of krijg je dit pas te zien na inloggen?Radiodurans schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:26:
[...]
Matchen met Europcar is ook mogelijk (Hertz President’s Circle —> Europcar Privilege Elite)
Zonet een PE vlucht geboekt met miles, daarbij heb ik wel gratis stoelkeuze. Alleen bij business class (en wellicht ook economy) moet ik €155 betalen voor stoelkeuze. Wellicht dat het goedkoper/gratis is voor mensen met status (ik ben maar Explorer...).Mawlana schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:05:
[...]
Done.
Jammer dat KLM nog eens €155 pp wil voor stoelkeuze. Mijn vrouw wil niet apart zitten, dus dat wordt bijlappen.
Bijzonder.
Het kan slechter:CyBeR schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:56:
Als ik voor 498 euro naar NYC en terug kan vliegen met KLM vind ik 500 euro naar Madeira met Transavia helemaal geen goede prijs?
:strip_exif()/f/image/3obznMywzKwGTIOVWzs95Kw9.jpg?f=fotoalbum_large)
Mailtje sturen naar privilege-card@europcar.com met bewijs van je Hertz status.xileS schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:57:
[...]
Ik heb (nog) geen Europcar account, maar kan de aanvraagpagina (zoals bij Hertz) ook zo gauw niet vinden. Of krijg je dit pas te zien na inloggen?
Kan een van jullie zien met jullie extra informatie wat er met KL 1843 op 12 mei aan de hand is? Is er nog maar 1 economy stoel, want BC is goedkoper dan economy light?
Op het oog zit economy voor de helft vol. BC is helemaal leeg.menzo schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:38:
Kan een van jullie zien met jullie extra informatie wat er met KL 1843 op 12 mei aan de hand is? Is er nog maar 1 economy stoel, want BC is goedkoper dan economy light?
In de Crown Lounge (Schengen) werd mij net verteld dat je per 1 juni niet meer bij een retourvlucht de lounge in mag. Net terug uit Oslo en dan zit straks een hapje eten er niet meer in.
Ja dat lijkt het nu ook. Een paar uur terug kon ik niet eens een economy ticket kiezen.Zr40 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:44:
[...]
Op het oog zit economy voor de helft vol. BC is helemaal leeg.
Op het oog kun je, zeker in economy, niks zeggen want het gros van de mensen heeft een ticket zonder stoelselectie en wil daar ook niet voor betalen.Zr40 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:44:
[...]
Op het oog zit economy voor de helft vol. BC is helemaal leeg.
Volgens deze gegevens nog 1 economy ticket en meerdere business.menzo schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:38:
/f/image/G7uMo9Xh9EfpzKh18PN31UuZ.png?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor het opzoeken! Dan kan alleen in expertflyer toch?givow schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:34:
[...]
Volgens deze gegevens nog 1 economy stoel vrij en meerdere business.
[Afbeelding]
Nou dan ben ik benieuwd wat het reisbureau van werk gaat boeken. Economy want dat moet, of businessclass want dat is goedkoper.
[ Voor 6% gewijzigd door menzo op 23-04-2025 21:37 ]
Anders zet je dat ene economy ticket voor een paar tientjes vast, dan moeten ze wel ;-)menzo schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:36:
[...]
Bedankt voor het opzoeken! Dan kan alleen in expertflyer toch?
Nou dan ben ik benieuwd wat het reisbureau van werk gaat boeken. Economy want dat moet, of businessclass want dat is goedkoper.
Dat betekent, stam + t .
Optie 3 kan ook: Ik vlieg maar een paar uur eerder of later, ookal komt dat minder goed uit.Apache4u schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:39:
[...]
Anders zet je dat ene economy ticket voor een paar tientjes vast, dan moeten ze wel ;-)
Dit is met expertflyer inderdaad. Volgens kan je ook steeds meer met seats.aero, ik heb dit zelf nog nooit gebruikt. En ook daar moet je voor betalen.menzo schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:36:
[...]
Bedankt voor het opzoeken! Dan kan alleen in expertflyer toch?
Je bedoelt dat je bij aankomst op de luchthaven geen lounge toegang hebt? Dat was toch al langere tijd zo? Alleen bij vertrek?JPtjeeNL schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:00:
In de Crown Lounge (Schengen) werd mij net verteld dat je per 1 juni niet meer bij een retourvlucht de lounge in mag. Net terug uit Oslo en dan zit straks een hapje eten er niet meer in.
Edit: volgens KLM website inderdaad geen specifieke voorwaarde mbt vertrek of aankomst. Had ik het altijd verkeerd begrepen. Op zich wel een begrijpelijke regel ivm de drukte.
[ Voor 17% gewijzigd door Wally2002 op 24-04-2025 07:41 ]
Sowieso vind ik de lounge niet speciaal genoeg om bij aankomst daar te gaan zitten eten. Bij vertrek vind in het wel fijn.
Maar bij aankomst? Dat is gewoon direct door naar de band en hopen dat ze naar mijn gele prio tag hebben gekeken
(wat vorige week dus weer niet zo was)…
Ik vlieg dit weekend met KLM (privé) met zijn 3en, weet iemand hoe streng ze bij de (Schengen) lounge zijn voor een 2e gast (kind van 7). We hebben waarschijnlijk net tijd voor een bak koffie…
Maar bij aankomst? Dat is gewoon direct door naar de band en hopen dat ze naar mijn gele prio tag hebben gekeken
Ik vlieg dit weekend met KLM (privé) met zijn 3en, weet iemand hoe streng ze bij de (Schengen) lounge zijn voor een 2e gast (kind van 7). We hebben waarschijnlijk net tijd voor een bak koffie…
[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 24-04-2025 07:53 ]
Bij aankomst op Schiphol inderdaad. Ben benieuwd of Privium dit straks dan ook gaat invoeren.Wally2002 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:38:
[...]
Je bedoelt dat je bij aankomst op de luchthaven geen lounge toegang hebt? Dat was toch al langere tijd zo? Alleen bij vertrek?
Edit: volgens KLM website inderdaad geen specifieke voorwaarde mbt vertrek of aankomst. Had ik het altijd verkeerd begrepen. Op zich wel een begrijpelijke regel ivm de drukte.
Ik ga er zeker niet uitgebreid zitten, maar als je om bijvoorbeeld 19:00 aankomt, is het wel fijn om even snel een hapje te eten. Scheelt weer koken thuis. 😄FreakNL schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:51:
Sowieso vind ik de lounge niet speciaal genoeg om bij aankomst daar te gaan zitten eten. Bij vertrek vind in het wel fijn.
Maar bij aankomst? Dat is gewoon direct door naar de band en hopen dat ze naar mijn gele prio tag hebben gekeken(wat vorige week dus weer niet zo was)…
Heb bij de Privium lounges eigenlijk zelden de drukte gezien die je in de Crown lounges wel eens ziet. Dus hoop het niet.JPtjeeNL schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:08:
[...]
Bij aankomst op Schiphol inderdaad. Ben benieuwd of Privium dit straks dan ook gaat invoeren.
Ik wist tot voor kort niet dat Privium ook beschikbaar was voor aankomst. Drukte is meestal wel ok in Privium (ken alleen de situatie in non-schengen), zeker later op de dag is het er meestal wel rustig.finsdefis schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:08:
[...]
Heb bij de Privium lounges eigenlijk zelden de drukte gezien die je in de Crown lounges wel eens ziet. Dus hoop het niet.
Afhankelijk van je status mag je je kinderen t/m 18 jaar meenemen (naar AF/KLM lounges.) Ik weet niet hoe streng ze zijn als je gold bent.FreakNL schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:51:
/f/image/cMiTq3KquPupdxCPW0K6IspA.png?f=fotoalbum_large)
Ik meende me te herinneren dat kinderen onder de 12(?) altijd mee mochten maar ik kan 't nergens terugvinden.
Volgens mij was er vroeger geen officiële regel maar kon je officieus kids meenemen. Ergens hebben ze het opgeschreven in de voorwaarde en er bovenstaande van gemaakt.
Zou kunnen dat ze t/m 12 ook met gold nog officieus toestaan. Misschien heeft iemand anders daar recent een ervaring mee?
Zou kunnen dat ze t/m 12 ook met gold nog officieus toestaan. Misschien heeft iemand anders daar recent een ervaring mee?
Ik ga bij aankomst toch regelmatig de Privium lounge in. Nee, dat doe ik niet omdat het culinair hoogstaand is
Maar land vaak tussen 19.00 en 20.00. Ik vind het dan wel relaxed om even een kwartier wat te eten en dan mijn taxi in te springen. Dan kan ik gewoon meteen meedraaien als ik thuis kom, zonder eerst te koken of godbetert een pizza te eten.
Maar land vaak tussen 19.00 en 20.00. Ik vind het dan wel relaxed om even een kwartier wat te eten en dan mijn taxi in te springen. Dan kan ik gewoon meteen meedraaien als ik thuis kom, zonder eerst te koken of godbetert een pizza te eten.
Valt mij sowieso op dat in de avond als je aankomt Schiphol soms wel een soort ghosttown lijkt te zijn (airside).PWM schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:59:
Ik ga bij aankomst toch regelmatig de Privium lounge in. Nee, dat doe ik niet omdat het culinair hoogstaand is![]()
PolarBear schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:20:
[...]
Ging overigens vrij soepel dat aanvragen moet ik zeggen.
:strip_exif()/f/image/pyhNI5XpIrbqLIrCP5rjLA2R.png?f=user_large)
Nogal
leeg
Als je heel veel kids hebt kun je beter platinum dan ultimate zijn dusgivow schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:19:
[...]
Afhankelijk van je status mag je je kinderen t/m 18 jaar meenemen (naar AF/KLM lounges.) Ik weet niet hoe streng ze zijn als je gold bent.
[Afbeelding]
In november nog gedaan in afwachting van mijn aansluiting binnen Europa, kwam van Italië. Vond dat best praktisch. Hapje eten, nog wat administratie doen, ...Wally2002 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:38:
[...]
Je bedoelt dat je bij aankomst op de luchthaven geen lounge toegang hebt? Dat was toch al langere tijd zo? Alleen bij vertrek?
KLM bood het ook aan bij boeking, anders was ik er ook niet van op de hoogte geweest.
[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 24-04-2025 15:10 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dat blijft ook zo, da's lounge bij overstap. Da's anders dan bij aankomst bij je laatste vlucht. Je kunt dan kiezen welke lounge je in wil (25 of 52), dus kunt ervoor kiezen om eerst naar 52 te gaan voordat je door paspoortcontrole gaat en het Schengen-gebied weer in gaat.Borromini schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:09:
[...]
In november nog gedaan in afwachting van mijn aansluiting binnen Europa, kwam van Italië. Vond dat best praktisch. Hapje eten, nog wat administratie doen, ...
KLM bood het ook aan bij boeking, anders was ik er ook niet van op de hoogte geweest.
Als je een skyteam overstap hebt wel, maar als je verder gaat met een andere alliance (dus 2 losse tickets hebt geboekt) dan dus niet denk ik?Sorcerer8472 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:39:
[...]
Dat blijft ook zo, da's lounge bij overstap. Da's anders dan bij aankomst bij je laatste vlucht. Je kunt dan kiezen welke lounge je in wil (25 of 52), dus kunt ervoor kiezen om eerst naar 52 te gaan voordat je door paspoortcontrole gaat en het Schengen-gebied weer in gaat.
Dat betekent, stam + t .
Niet na 1 juni blijkbaar.Apache4u schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:41:
[...]
Als je een skyteam overstap hebt wel, maar als je verder gaat met een andere alliance (dus 2 losse tickets hebt geboekt) dan dus niet denk ik?
Zou afraden dit te doen trouwens, bij een vertraging oid ben je de sjaak als je no-show bent.
CyBeR schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 12:01:
lol denk dat jij toch gelijk hebt en dat ik in de maling ben genomen de telefonist..xileS schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:40:
[...]
Idd, daarom twijfelde ik daarover maar als ik bel zeggen ze dat ze wel kijken naar de ophaaltijd. Dus ik zou dan wel nog op tijd zijn. Prijs inmiddels toegenomen, maar alsnog wel goedkoper dus ik ga even kijken of het ook echt zo werkt hoe hij dat uitgelegd heeft. Als dat niet zo is, dan ben ik zwaar in de maling genomen als ik huur dubbel moet betalen xD.
Ik zie een bijschrijving van Avis van de helft wat ik betaald heb, dus een "duur" grapje zo. Verkeerde zuinigheid geweest
Ik begrijp dat men telefonisch heeft bevestigd dat je nog op tijd was?xileS schreef op donderdag 24 april 2025 @ 17:03:
lol denk dat jij toch gelijk hebt en dat ik in de maling ben genomen de telefonist..
Ik zie een bijschrijving van Avis van de helft wat ik betaald heb, dus een "duur" grapje zo. Verkeerde zuinigheid geweest. Ik zal ze nog eens bellen hoe het zit, maar ben bang dat het alsnog "eigen" schuld is.
Als jij het bedrijf specifiek opbelt met een verduidelijkende vraag over bepaalde voorwaarden, dan moet je er vanuit kunnen gaan dat je dan specifiek op jouw situatie het juiste antwoord krijgt.
Het is m.i. het probleem van het bedrijf als de telefonist verkeerde uitleg heeft gegeven.
Eens, maar ben vaker verkeerd geïnformeerd door bedrijven. En ze zijn dan niet altijd coulant en houden zich gewoon aan de voorwaarden. Gesprek heb ik verder ook niet opgenomen ofzo.Wally2002 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 19:23:
[...]
Ik begrijp dat men telefonisch heeft bevestigd dat je nog op tijd was?
Als jij het bedrijf specifiek opbelt met een verduidelijkende vraag over bepaalde voorwaarden, dan moet je er vanuit kunnen gaan dat je dan specifiek op jouw situatie het juiste antwoord krijgt.
Het is m.i. het probleem van het bedrijf als de telefonist verkeerde uitleg heeft gegeven.
Ik ga het wel zien, zal er nog achteraan gaan. Maar verwacht er weinig van.
Dat zou wel heel jammer zijn als dit echt zo is. Dit was sowieso altijd alleen een KLM regel (en kon bijv. ook expliciet niet op CDG), maar inderdaad best een waardevolle feature - voor zover mensen ervan weten, want de meeste hebben geen idee dat dit kan/mag. Ik doe het zelf met regelmaat als ik een tas ingechecked heb en toch moet wachten - dan is 15 minuten om even wat te drinken wel fijn.JPtjeeNL schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:00:
Ja precies! Als je een AirTag in je koffer stopt kun je ook nog redelijk precies uitmeten wanneer je ‘m op kunt halen. Wel weer een USP voor Privium als ik weer wat meer ga reizen. Tot nog toe even geen abonnement meer genomen. Volgende reis is pas weer juni/juli.Xandrios schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:40:
[...]
Dat zou wel heel jammer zijn als dit echt zo is. Dit was sowieso altijd alleen een KLM regel (en kon bijv. ook expliciet niet op CDG), maar inderdaad best een waardevolle feature - voor zover mensen ervan weten, want de meeste hebben geen idee dat dit kan/mag. Ik doe het zelf met regelmaat als ik een tas ingechecked heb en toch moet wachten - dan is 15 minuten om even wat te drinken wel fijn.
Ze zouden eigenlijk een mini-lounge in de bagagehal moeten maken, met wat drankjes en snacks en zo.
Iemand ervaring met vliegen met een LCC vanaf LIS?
Begrijp ik goed dat we in T2 door security gaan? Is de bagage drop off ook daar?
Da's wel balen if true, want we wilden graag gebruik maken van de lounge in T1, maar daar komen we als ik het goed begrijp niet eens bij...
Begrijp ik goed dat we in T2 door security gaan? Is de bagage drop off ook daar?
Da's wel balen if true, want we wilden graag gebruik maken van de lounge in T1, maar daar komen we als ik het goed begrijp niet eens bij...
Sometimes you need to plan for coincidence
Vast een stomme vraag maar kan ik met mijn KLM platinum status een ticket boeken voor iemand anders en dan gratis bagage etc regelen? Verwacht van niet?
Wel een ticket aanschaffen met mijn Miles voor een ander?
Voor allebei de vluchten reis ik overigens niet mee
Via easyjet of Ryanair betaal je je scheel aan 2x ruim bagage tegenwoordig. Dus dacht zou mooi zijn als ik kan helpen via KLM of Transavia
Wel een ticket aanschaffen met mijn Miles voor een ander?
Voor allebei de vluchten reis ik overigens niet mee
Via easyjet of Ryanair betaal je je scheel aan 2x ruim bagage tegenwoordig. Dus dacht zou mooi zijn als ik kan helpen via KLM of Transavia
[ Voor 20% gewijzigd door Workaholic op 25-04-2025 21:49 ]
Award tickets krijgen de status van degene die boekt mee, dus ja daar zit gratis bagage bij. (En SkyPriority en lounge-toegang.)
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 25-04-2025 22:06 ]
Laatste keer op LIS was voor mij een jaar of 5 geleden, de LCCs gingen toen idd vanaf T2, dat los staat van en geheel apart functioneerde van de rest van de luchthaven. Gratis bus om er te komen. Bag drop is daar dus ook.Hmmbob schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:39:
Voor non-Schengen kan het overigens wel anders zijn, dat weet ik niet zeker.
Nb aankomst op LIS met LCC was wel met bus naar hoofdterminal.
[ Voor 4% gewijzigd door Wally2002 op 26-04-2025 02:33 ]
Wat een tegenvaller is de Centurion Lounge op HKG zeg. Lag ook aan de drukte, maar nauwelijks fijne stoelen en het eten was middelmatig. Leek meer op een standaard Plaza Premium / Aspire kantine. De koffie was wel goed 
Wel vreemd, met een Amerikaanse Plat moet je bijbetalen voor een gast. De Nederlandse laat 2 gratis gasten toe.
Wel vreemd, met een Amerikaanse Plat moet je bijbetalen voor een gast. De Nederlandse laat 2 gratis gasten toe.
Hmm, balen.Wally2002 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 02:30:
[...]
Laatste keer op LIS was voor mij een jaar of 5 geleden, de LCCs gingen toen idd vanaf T2, dat los staat van en geheel apart functioneerde van de rest van de luchthaven. Gratis bus om er te komen. Bag drop is daar dus ook.
Ja, klopt - dat hadden we gemerkt eerder deze weekNb aankomst op LIS met LCC was wel met bus naar hoofdterminal.
Yep, met de bus van T1 naar T2, daar door de security, t*ringdrukke vertrekhal, nauwelijks zitmogelijkheden en toen ik er was (feb 25) een heel stuk afgezet vanwege verbouwing. Je komt inderdaad niet in T1. Wij hadden geen ruim bagage, maar volgens mij was de drop inderdaad ook in T2.Hmmbob schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 21:39:
Als ik weer die kant op ga, betaal ik wel en paar tientjes meer, om vanuit T1 te vertrekken...
(Erg leuke stad trouwens!)
@Wally2002 In T2 zijn een paar aparte exits voor non-Schengen me extra passport check. Zag toevallig een aantal UK vluchten daar vertrekken.
[ Voor 9% gewijzigd door basmq op 26-04-2025 13:14 ]
We gaan hier even wat verwachtingen bijstellen.
Idd, als ik dit eerder door had gehad, had ik er rekening mee gehouden. Nu was het "Ach, iets minder dan 3u Ryanair - we verwennen onszelf wel even in de lounge vooraf maar dan kunnen we vanaf ehv vliegen", maar dat doen we de volgende keer anders.
Idd, als ik dit eerder door had gehad, had ik er rekening mee gehouden. Nu was het "Ach, iets minder dan 3u Ryanair - we verwennen onszelf wel even in de lounge vooraf maar dan kunnen we vanaf ehv vliegen", maar dat doen we de volgende keer anders.
Een optie kan zijn (niet voor je trip nu, maar wellicht een andere keer) om de hogesnelheidtrein te pakken naar Porto. En dan vanaf daar terugvliegen. KLM vliegt bijvoorbeeld op OPO met relatief goede beschikbaarheid voor goedkope awards, en er zijn een berg aan LCC's die bij mijn weten vanaf de normale terminal vertrekken.
[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 26-04-2025 17:27 ]
Heeft iemand ervaring met die Pearlcard die je krijgt bij Privium? Mij lukt registreren niet eens…
Nee, ook niet geprobeerd aan te vragen. Je 'krijgt' ook niets, Pearl is een conciergedienst waarvoor je per opdracht betaalt, en ik heb niet het idee dat Pearl lagere prijzen hanteert voor de dienstverlening wanneer je Privium hebt. Het vermelden van Pearl bij Privium komt eerder op mij over als een reclameuiting waar ze Schiphol voor betalen.
Had er nog niet eerder van gehoord en even gekeken.Zr40 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 20:00:
Nee, ook niet geprobeerd aan te vragen. Je 'krijgt' ook niets, Pearl is een conciergedienst waarvoor je per opdracht betaalt, en ik heb niet het idee dat Pearl lagere prijzen hanteert voor de dienstverlening wanneer je Privium hebt. Het vermelden van Pearl bij Privium komt eerder op mij over als een reclameuiting waar ze Schiphol voor betalen.
Volgens de aanmeldpagina (link uit een nieuwsbrief van Privium uit 2023) is het lidmaatschap kosteloos. Helaas doet Pearlcard op hun website (bewust) geheimzinnig over eventuele reguliere lidmaatschapskosten. Grote kans dat die er niet zijn, en het inderdaad dus puur om de diensten gaat waar je voor betaald.
Ik vlieg volgende maand met United naar de States, niet voor het eerst (wel met deze airline) en heb nog een geldig esta. Nu staat er het volgende bij mijn vlucht info: review passport and via requirements - pending check-in verification.
Heb paspoort en verblijfplaats reeds opgegeven, is dit gewoon iets wat ze dan checken bij het boarden?
Heb paspoort en verblijfplaats reeds opgegeven, is dit gewoon iets wat ze dan checken bij het boarden?
Dat wordt waarschijnlijk gecontroleerd bij het inchecken op de luchthaven. Kans is groot dat je online wel kunt inchecken maar geen boarding pas gaat krijgen, die komt dan pas na de controle bij de balie.
Als je een bestaande ESTA hebt moet je officieel een aanpassing doen om ook daar je nieuwe verblijfplaats te registreren. De Esta bevat namelijk ook je adres.
Als je een bestaande ESTA hebt moet je officieel een aanpassing doen om ook daar je nieuwe verblijfplaats te registreren. De Esta bevat namelijk ook je adres.
Gek genoeg hoeft dat niet.Xandrios schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:35:
Hmm. Das wel bijzonder - er is namelijk een speciale procedure om je ESTA aan te passen, specifiek voor het verblijfadres. Wellicht wordt er niet op gecontroleerd?
Dit hebben wij een aantal jaren gelden gedaan, Porto vind ik zelf ook een leukere stad overigens. De treinverbinding is meer dan prima, tweede klas is luxer dan de eerste klas in NL. En het kost weinig.Xandrios schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:27:
Een optie kan zijn (niet voor je trip nu, maar wellicht een andere keer) om de hogesnelheidtrein te pakken naar Porto. En dan vanaf daar terugvliegen. KLM vliegt bijvoorbeeld op OPO met relatief goede beschikbaarheid voor goedkope awards, en er zijn een berg aan LCC's die bij mijn weten vanaf de normale terminal vertrekken.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het verblijfadres en je e-mailadres zijn inderdaad de enige twee dingen die je kunt aanpassen nadat de ESTA compleet is, maar er is geen verplichting om dat te doen.Xandrios schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:41:
Hmm. Das wel bijzonder - er is namelijk een speciale procedure om je ESTA aan te passen, specifiek voor het verblijfadres. Wellicht wordt er niet op gecontroleerd?
Alleen het volgende vereist een nieuw ESTA:
Die laatste gaat om de vragen of je wel/geen terrorist bent, dat soort dingen.A new travel authorization may be required in any of the following circumstances:
The traveler is issued a new passport
The traveler changes his or her name
The traveler's country of citizenship changes; or
The circumstances underlying the traveler's previous responses to any of the ESTA application questions requiring a "yes" or "no" response have changed.
Enkel je verblijfadres direct na de vlucht hoef je op te geven bij het boeken. Op de ESTA heb ik ook nog nooit iets aangepast.Xandrios schreef op zondag 27 april 2025 @ 12:41:
Je bent vziw wel verplicht je ESTA aan te passen als er iets gebeurt waardoor de geldigheid niet meer klopt, bijvoorbeeld als je naar Cuba bent geweest na 2021.
Precies wat ik dacht (check bij balie), hoef ik niet een helpdesk oid in te duiken vooraf.
[ Voor 76% gewijzigd door Fromz op 27-04-2025 16:44 ]
Ik vlieg hopelijk morgen met Eurowings met mijn partner en 2 kinderen (3 & 5 jaar), allen in dezelfde boeking. Tijdens online check-in zijn geen stoelen naast elkaar meer beschikbaar, enkel nog een handjevol op random plekken in het vliegtuig. Zouden jullie adviseren om te wachten en op het vliegveld pas in te checken of nu telefonisch contact op te nemen?
@Homer-Simpson Zou zo snel mogelijk bellen om te kijken of er nog iets kan. Waarom zou je het er op aan laten komen dat ze bij de desk niks kunnen doen? Morgen kan je altijd nog langs de desk gaan als dat het advies is.
Kun je bij Eurowings geen stoel boeken als je de tickets koopt? Als je met een gezin van 4 vliegt lijkt mij het niet prettig om het er op aan laten komen. Vaak ook gedoe voor jou en je medepassagiers die evt. moeten verplaatsen omdat niemand naast een kind van 3 van een ander wil zitten.
Gelukkig zal geen enkele airline een kind van 3 alleen naast een onbekende plaatsen. Of de crew een hele rij van vier kan regelen weet ik niet, maar 2x 2 stoelen zal wel lukken (moet wel).Radiodurans schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:01:
Kun je bij Eurowings geen stoel boeken als je de tickets koopt? Als je met een gezin van 4 vliegt lijkt mij het niet prettig om het er op aan laten komen. Vaak ook gedoe voor jou en je medepassagiers die evt. moeten verplaatsen omdat niemand naast een kind van 3 van een ander wil zitten.
Kan gewoon. Ik heb dit vorige week nog gedaan.Radiodurans schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:01:
Dat kost op een Europese vlucht geloof ik circa 20 euro per persoon. Dat is bij 4 personen toch weer een kostenpost van 80 euro per vlucht.geenstijl schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:26:
[...]
Kan gewoon. Ik heb dit vorige week nog gedaan.
Tja, dat is nu eenmaal de prijs die je moet betalen als je voor een discounter gaat, de prijs van de vlucht zelf is dan ook vaak lager. Dan kun je er voor kiezen om het niet te doen om dan vervolgens er achter te komen dat er geen stoelen naast elkaar meer zijn. Om dan toch via de telefoon/bij de desk dit af te dwingen 'want kleine kinderen' vind ik niet sociaal naar anderen die dan mgl. hun voorkeursstoel moeten opgeven.
Ik vlieg regelmatig met mijn partner die ik dan pas bij een gezamenlijke hub ontmoet om samen verder te vliegen. Het is gewoon een keuze of je wel of niet zeker wil weten dat je naast elkaar kunt zitten, zo niet dan pech (extra betalen of gewoon accepteren dat je niet naast elkaar zit).
Ik vlieg regelmatig met mijn partner die ik dan pas bij een gezamenlijke hub ontmoet om samen verder te vliegen. Het is gewoon een keuze of je wel of niet zeker wil weten dat je naast elkaar kunt zitten, zo niet dan pech (extra betalen of gewoon accepteren dat je niet naast elkaar zit).
[ Voor 25% gewijzigd door Radiodurans op 28-04-2025 22:54 ]
Het zal me jeuken of ik bij mijn partner zit, zolang elk van ons maar in de buurt van 1 kind zit. Kan niet bellen want zit in Portugal waar ik vaker geen bereik dan wel heb ivm de stroomstoring hier. Hebben al 10 uur geen stroom meer, maar vertragingen vanuit Faro lijken mee te vallen. Gaan morgen op tijd naar de luchthaven en dan zien we het wel.
Is eerste keer vliegen met zijn vieren, Eurowings hoorde bij de pakketreis maar vind €160 bijbetalen om naast je kind van 3 respectievelijk 5 te kunnen zitten tamelijk bizar. Gaan het meemaken morgen.
Is eerste keer vliegen met zijn vieren, Eurowings hoorde bij de pakketreis maar vind €160 bijbetalen om naast je kind van 3 respectievelijk 5 te kunnen zitten tamelijk bizar. Gaan het meemaken morgen.
Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:
Chrome Extensie
Wikipedia: List of airports by IATA code: A
Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.
Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.
Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2