Eens, je had natuurlijk veel liever niet het geld terug, maar gewoon waar je voor betaald had.. Best een gedoe dat je hiervoor zelf achteraan moet. Zouden ze eigenlijk extra vergoeding voor moeten geven.
Toevallig belde mijn vader mij pas geleden uit Florence. Hij had een auto gehuurd, maar zijn vlucht lande in Pisa ipv in Florence. Vanwege teveel wind ofzo, schijnt vaker voor te komen.
Hij heeft een taxi gedeeld met iemand anders naar Florence omdat hij geen zin had om op de bus te wachten, wat waarschijnlijk weer uren duurt.
Aangekomen bij de autoverhuurder, kreeg hij zijn betaalde huurauto niet mee. Omdat het blijkbaar na 2 uur automatisch geannuleerd wordt als "no show". Het staat idd ergens in de voorwaarden geloof ik bij de tussen partij waar het geboekt is. Mijn vader dacht dat het geen probleem zou zijn, aangezien hij zijn huurauto ook weleens een dag later daar heeft opgehaald omdat de autoverhuurder al ineens eerder dicht was ipv aangegeven

.
Vreemd wel, want vluchtnummer is gewoon bekend bij de verhuurder en ze weten van de vertraging. En dat waarschijnlijk meerdere vluchten daar niet mochten landen.
Dus opnieuw moeten betalen voor een huurauto. Ter plekken was het 2,5x zo duur als online. Dus ik mocht een nieuwe online boeken...
Waarschijnlijk had hij dit kunnen voorkomen door gelijk te bellen toen hij in Pisa was geland. Of zijn boeking wellicht te veranderen en huurauto in Pisa op te halen, als dat een optie was geweest. Alleen werd het toen niet aangeraden om zelf te rijden omdat er overstromingen waren.
Kort verhaal: altijd ff bellen naar de verhuurder als je vertraging hebt, zodat ze niet zomaar je autohuur annuleren

.