Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 235 ... 243 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wally2002 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Wellicht dat je Accor ALL hotel programma hebt gekoppeld aan je flying blue. Dan krijg je bij je eerste vlucht en eerste hotelovernachting een extraatje.
ah thanks! Ja, dat moet het zijn. Ik zag voor vertrek dat ik idd in een Accor-hotel verbleef en besloot een account aan te maken..verder helemaal vergeten. Mooi forum dit d:)b

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:58
Ik had net tickets geboekt bij KLM en had gehoopt wat miles te kunnen inzetten. Ik heb genoeg voor een retour ticket maar dit kon helaas niet want je moet voor iedereen in de boeking, volledig met miles betalen. Of ik zou dan een aparte boeking doen per persoon maar dat klinkt ook omslachtig.

Ik kwam er ook achter na het boeken dat er geen mogelijkheid was om miles te gebruiken voor het boeken van de extra beenruimte stoelen oid. Wij wilden op de terugweg evt premium economy boeken aangezien dat een nachtvlucht is (12u) en dan is dat wel prettig. Maar deze upgrade kost dan ineens 200 euro meer ten opzichte van gelijk boeken (i.v.m. wijzigingskosten ticket). Ik had de optie om binnen 24 uur te annuleren en geld terug te krijgen en dat heb ik dus gedaan, zodat ik opnieuw kan boeken en dan gelijk premium economy boek op de terugweg. 350 euro per persoon voor het boeken, 550 als upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-06 14:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
Weer een KLM equipment swap op mijn terugvlucht vanuit LAX, nu een 772 ipv een 787-10. Wat goed nieuws is want ik heb altijd ruzie met de stoelen van de 787 :P

Wel weer een naam-issue waardoor we niet konden inchecken ondanks de beloftes van KLM dat het na de heenweg was gefixed én het probleem alleen bij Delta bestond en niet bij KLM zelf. De backoffice van deze gasten is echt fascinerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zag dat mijn vrouw pech heeft en de verkeerde swap heeft gekregen. Van de fijne nieuwe 772 setup maar die rotstoelen in de 787-10 vanuit LAS.

Hopelijk werkt deze stoel wel goed. Als ik het had geweten had ik andere route gekozen voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:26:
[...]

Er is een site waar je kan zoeken op: "ik ben zoveel punten, waar kan ik heen". Moet eens zoeken welke dat was :p

Ik heb zoveel punten, dat wij onze vakantie er van af laten hangen. Met plezier overigens. Ik klik af en toe wat als ik mij verveel in de lounge of als er nieuwe promo's langskomen.

En soms kom je dan echt supergoede tarieven tegen. Op deze manier zijn we met het gezin business naar Los Angeles, Kaapstad, Johannesburg en Mauritius (PE) gevlogen. Allemaal <100k punten. In economy was het nog een kwart geweest, maar goed.
Business voor onder de 100k punten klinkt idd als een goede deal. Heb ik zelf nog nooit gevlogen. Klopt het dat je nooit meer anders wilt als je business hebt gevolgd? ;p
Mijn vrouw zit voor een appel en een ei naar Las Vegas in business eind deze maand (ik ben er op zakelijk ticket). Gewoon door een beetje te spelen met wat datums.

Maar TLDR: Gewoon een beetje spelen met routes en je komt vaak wel wat leuks tegen.

EDIT:

Award tickets altijd als enkeltjes boeken. De prijs verschilt niet en je krijgt dan meer flexibiliteit. En als je gaat zoeken, altijd beginnen met de terugreis. De tarieven naar Amsterdam zijn in 99% van de gevallen hoger dan andersom, dus dat geeft dan een beter beeld.
Waarom altijd enkeltjes? Als prijzen niet verschillen, dan kan je gelijk voor een retour kijken toch? Dan is het gelijk duidelijk wat de kosten zijn.

Momenteel heb ik 400k+ MR en 80k+ FB miles. Ik denk dat ik hiervan vast ook wel del leuke vakantie kan boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Xandrios schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:38:
Let wel dat met 2 enkeltjes, als je wilt annuleren of wijzigen, je ook 2 maal de kosten daarvoor hebt. Voor een Platinum geen punt (geen kosten), maar andere statusniveaus wellicht wel.

Ik gebruik mijn punten voornamelijk voor de flexibiliteit. Vroeg boeken, beetje speculeren, en wat toch niet nodig is annuleren. Zodra je genoeg punten hebt om meerdere "potentiele" tickets geboekt te hebben staan is dat een erg fijne methode.
Annuleren kan denk ik niet standaard bij elke ticket/airline? Maar mocht het wel kunnen, dan krijg je zo te horen gewoon weer netjes je punten terug.
Maar ook dan, eigenlijk wil ik niet lager gaan dan een cent per mile. Dus als het goedkoopste ticket 500 euro is, waarvan 80 taxes, dan moet de award 42K of minder kostten. Niet helemaal eerlijke vergelijking wellicht (award is flexibeler dan het goedkoopste cash ticket) maar dat is wat ik persoonlijk aanhoud. Dat is ook de maatstaf die ik gebruik bij het verdienen van miles.
Hebben we het over MR AMEX punten? Dus maw 100k MR moet minstens 1K euro waard zijn? En ik begreep eerder 100K MR is 80K FB miles bij KLM, dus 80K FB miles is 1K euro.

Alles daarboven is een goede return begrijp ik voor je punten. Een maatstaf is wel handig om te hebben, voordat ik mijn punten "verspil".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:15
xileS schreef op maandag 17 maart 2025 @ 00:08:
[...]

Annuleren kan denk ik niet standaard bij elke ticket/airline? Maar mocht het wel kunnen, dan krijg je zo te horen gewoon weer netjes je punten terug.

[...]

Hebben we het over MR AMEX punten? Dus maw 100k MR moet minstens 1K euro waard zijn? En ik begreep eerder 100K MR is 80K FB miles bij KLM, dus 80K FB miles is 1K euro.

Alles daarboven is een goede return begrijp ik voor je punten. Een maatstaf is wel handig om te hebben, voordat ik mijn punten "verspil".
Ja >1 cent is een goede vuistregel.

Wat anderen al noemden, ik vind ook enkeltjes handiger i.v.m. flexibiliteit. Je vind vaak niet de beste deal voor heen en terugvlucht op hetzelfde moment. Wanneer je iets wil aanpassen is het makkelijker, je hoeft namelijk alleen de vlucht die je wilt aanpassen te annuleren. Een genoemd nadeel klopt - als je heen en terugreis wilt aanpassen - kan je in theorie met hogere change fees uitkomen.

Annuleren kan prima, ligt aan de ticketvoorwaarden, gewoon even opzoeken, niet anders als met normale tickets. Dit verschilt per airline. Flyingblue, 70 euro per ticket wijzigingkosten voor award tickets, of gratis bij Platinum status. Meeste Europese airlines vergelijkbaar met flying blue. Bij de meeste Amerikaanse airlines is wijzigen dan weer gratis. Air canada heeft dan nog weer twee tarieven, award - met changes en award flex. Heel simpel, het verschilt gewoon per airline en award ticket type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
xileS schreef op maandag 17 maart 2025 @ 00:02:
[...]

Business voor onder de 100k punten klinkt idd als een goede deal. Heb ik zelf nog nooit gevlogen. Klopt het dat je nooit meer anders wilt als je business hebt gevolgd? ;p
Ja. Ten delen dan. Terug naar eco wil je niet meer. Premium eco bij KLM of Emirates (en vast nog andere) voor een dagvlucht is ook prima.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:19
PWM schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:59:
Zag dat mijn vrouw pech heeft en de verkeerde swap heeft gekregen. Van de fijne nieuwe 772 setup maar die rotstoelen in de 787-10 vanuit LAS.

Hopelijk werkt deze stoel wel goed. Als ik het had geweten had ik andere route gekozen voor haar.
Heb je het dan over premium comfort of business of de reguliere economy stoelen? Wat is er mis met die stoelen? Ik zie online voornamelijk positieve reviews over premium comfort en business in de 787-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
_--[]--__ schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:59:
[...]

Heb je het dan over premium comfort of business of de reguliere economy stoelen? Wat is er mis met die stoelen? Ik zie online voornamelijk positieve reviews over premium comfort en business in de 787-10.
Business. Ze hebben nogal een eigen leven vaak. Meermaals gehad dat hij vanuit zichzelf beweegt. Lekker als je net slaapt.

Bij mijn zoontje deed hij het de laatste keer helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het zijn ook capacitative-touch knoppen om te bedienen, die op een plek zitten waar je vaak je arm zou hebben, dus je beweegt vaak ook zelf per ongeluk de stoel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:30
PWM schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:56:
Business. Ze hebben nogal een eigen leven vaak. Meermaals gehad dat hij vanuit zichzelf beweegt. Lekker als je net slaapt.
Oh, dat heb ik nog nooit gehad. Maar wel dat het entertainment niet werkt...

Zelf zit ik liever in de 777's, vooral omdat ik in die BC stoel makkelijker kan slapen. Ik kan geen afmetingen vinden maar volgens mij is de stoel breder dan in de 787's. Enige nadeel van de BC stoelen in de 777's vind ik dat ze zo snel na het ombouwen al flink afgeleefd zijn. Zo veel beschadigingen aan het plastic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
PWM schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Bij mijn zoontje deed hij het de laatste keer helemaal niet.
Thanks, ik heb geen keuze maar ga het zien binnenkort…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:36:
[...]

Kom er vaker :) Wat we doen is dat mijn vrouw en kinderen op de koffer wachten. Ik loop door en pak of de bus, of als ik zie dat die te lang duurt loop snel over die kloteweg naar de rental.

Meestal kom ik met de auto aanrijden als het gezin met koffers naar buiten komt. En dan zie je opeens 100 man in rij voor de bus.
Nooit begrepen waarom ze daar niet een wandelbrug hebben gemaakt. Je hoeft echt alleen maar de A11 over en staat soms best lang te wachten op die bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Timmy schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:28:
[...]

Oh, dat heb ik nog nooit gehad. Maar wel dat het entertainment niet werkt...

Zelf zit ik liever in de 777's, vooral omdat ik in die BC stoel makkelijker kan slapen. Ik kan geen afmetingen vinden maar volgens mij is de stoel breder dan in de 787's. Enige nadeel van de BC stoelen in de 777's vind ik dat ze zo snel na het ombouwen al flink afgeleefd zijn. Zo veel beschadigingen aan het plastic...
Volgens mij is het exact dezelfde Jamco Venture-stoel, maar dan met een 'deur', wireless charging, kastje met deur en nog wat kleine aanpassingen. Maat zou hetzelfde moeten zijn.

Vond het verder een prima vlucht, relatief goed geslapen. Wel zit je behoorlijk ver van elkaar als je samen met iemand reist die je wél wil zien, maar daar hebben eigenlijk alle reverse herringbone opstellingen last van. En ook wel logisch, grootste deel van de doelgroep zal toch alleenreizigers zijn. De deur voegt echt wat toe, scheelt zo enorm in privacy ook al is het meer een flexibel scherm dan een echte deur. IFE gewoon goed, mooi scherm en genoeg keuze.
Catering was niet briljant vond ik, smaak was ok maar wel een beetje saai. Ontbijt was ondermaats.
Ook kreeg ik van de steward twee keer het verkeerde gerecht voorgezet, best slordig.

[ Voor 31% gewijzigd door Daniel op 18-03-2025 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:59:
[...]

Volgens mij is het exact dezelfde Jamco Venture-stoel, maar dan met een 'deur', wireless charging, kastje met deur en nog wat kleine aanpassingen. Maat zou hetzelfde moeten zijn.
Het is "dezelfde" (nieuwere versie van) de Jamco Venture stoel, maar omdat de 787 fysiek minder breed is dan de 777 is er wel degelijk een verschil in maatgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:26:
[...]
Er is een site waar je kan zoeken op: "ik ben zoveel punten, waar kan ik heen". Moet eens zoeken welke dat was :p
Mocht dit nog ooit naar boven komen hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUDeLVUb-YNMYpyUo8dHpsShW94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4cRH7OuxGaC0rq5uiuLicg5X.png?f=fotoalbum_large

Ja, wat is het nou? :P

spoiler:
De prijzen per leg zijn verschillend.

Ik ben toch wel benieuwd wat ze hier denken. Ik mag al 3 checked bags meenemen, en dat zijn er voor mij meestal 3 teveel. Wat moet ik met nog meer checked bags? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:22:
[Afbeelding]

Ja, wat is het nou? :P

spoiler:
De prijzen per leg zijn verschillend.

Ik ben toch wel benieuwd wat ze hier denken. Ik mag al 3 checked bags meenemen, en dat zijn er voor mij meestal 3 teveel. Wat moet ik met nog meer checked bags? :P
Jij niks maar ik heb mensen gezien die met 7 of 8 dingen aankwamen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Saus schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:20:
[...]

Mocht dit nog ooit naar boven komen hou ik me aanbevolen.
https://www.seatspy.com/

Wel een paar euro per maand, maar dat is peanuts natuurlijk. Het geeft je de optie om te zeggen: "Waar kan ik heen voor x punten in juni"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingridleij
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 18-03 18:53
Hoi hoi vraagjeik vliegen volgende week naar vietnam met mijn partner, nu heb ik via booking.com vliegtickets geboekt en een spelfout gemaakt bij de naam van partner 2xb ipv 1 maargoed ik ben al weken bezig bijna dagelijks bellen mailen appen met booking.com om dit aan te passen maar tot zo ver dus nog niet gelukt. Word er telkens op gegooid dat ze er mee bezig zijn "met aanpassen" en dat ik af moet wachten. Ik vlieg met klm deze heb ik natuurlijk ook gebeld maar de aanpassingen moet gebeuren bij de organisatie waar ik geboekt heb. Nu is mijn vraag stel dat het niet lukt voor volgende week zou het op het vliegveld nog mogelijk zijn of word ik geweigerd? Volgens de klantenservice klm is dit meestal wel mogelijk.. maarja meestal heb ik niet zo veel aan vandaar stress nu. Iemand ervaring of tips.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampieee
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:39
ingridleij schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:53:
Hoi hoi vraagjeik vliegen volgende week naar vietnam met mijn partner, nu heb ik via booking.com vliegtickets geboekt en een spelfout gemaakt bij de naam van partner 2xb ipv 1 maargoed ik ben al weken bezig bijna dagelijks bellen mailen appen met booking.com om dit aan te passen maar tot zo ver dus nog niet gelukt. Word er telkens op gegooid dat ze er mee bezig zijn "met aanpassen" en dat ik af moet wachten. Ik vlieg met klm deze heb ik natuurlijk ook gebeld maar de aanpassingen moet gebeuren bij de organisatie waar ik geboekt heb. Nu is mijn vraag stel dat het niet lukt voor volgende week zou het op het vliegveld nog mogelijk zijn of word ik geweigerd? Volgens de klantenservice klm is dit meestal wel mogelijk.. maarja meestal heb ik niet zo veel aan vandaar stress nu. Iemand ervaring of tips.?
Ik heb zelf meerder keren met een spelfout op mijn vliegticket gevolgen. Op de heenweg (AMS -> KEF) was de fout mij niet eens opgevallen (inclusief Transavia), maar toen ik mij wilde inchecken voor de terug vlucht KEF -> AMS kon ik de boeking niet meer vinden op de Transavia website. Toen ik de achternaam van mijn mede passagier invulde, kwam de boeking wel naar boven. Het kwartje viel snel, toen ik zag dat er een letter mistte in mijn achternaam. Heb mij toen gewoon weer ingecheckt onder het motto als het de heenweg lukt. Waarom dan niet de terugvlucht ook, en ook toen is niemand het opgevallen.

Ook heb ik een keer een achternaam van een mede passagier verkeerd gespeld. Dat viel hem ook op toen we bij de gate stonden. Beide vluchten EIN -> WAW en WAW -> EIN met Wizz air is niemand er over gevallen.

Maar doordat ik er telkens achterkwam op het vliegveld, is het stukken minder stressvol. Daarnaast waren dit vluchten binnen Europa op routes die meerder keren per dag gevolgen worden. Dus we hadden al ingecalculeerd dat we een dure naamswijzingen moesten doen of een vlucht later moetsen pakken. Binnen Europa is dat nog met een paar honderd euro opgelost. (Ook vlogen we met handbaggage en niet met ruimbaggage. Dus mocht ik geweigerd worden vanwege de spelfout, vertraag ik de vlucht niet)

In jouw geval weet je het al ruim van te voren en is het een veel duurdere ticket naar Vietnam. Ik zou het gokje niet nemen om onder een foute naam te gaan reizen. Ondanks de kans klein is dat iemand het opvalt. Als je booking.com niet te pakken kan krijgen. Kun je het volgende week tijdens het inchecken nog proberen of tijdens het inchecken aan de bali. Hoe verder je van te voren komt, hoe groter de kans dat ze de aanpassing nog kunnen doen. Maar vrees dat de naamswijzig vrij prijzig is of je hebt geluk bij KLM en ze zien het als een typfout.

(Het is misschien al vaak gezegd hier op het forum, maar hierom moet je dus nooit bij zo'n tussenpartij boeken. Ze zijn vaak duurder en in dit soort gevallen is het echt een ramp) Maar dat is altijd achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
IJsland is een Schengenland dus dat werkt daar iets anders.

Maar een simpel typfoutje kunnen ze over het algemeen bij de check-in balie wel voor je fixen. Wel even zorgen dat je bij een balie komt en niet bij de automaat natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zojuist een 'gewijzigd schema' voor een terugvlucht met AF vanuit SIN-CDG (-AMS). Blijkbaar geannuleerd en alleen de avondvlucht is nog boekbaar. Of word je ook wel eens van een vlucht gebumped om andere redenen? Lijkt me niet toch, een maand vantevoren.

Werden ineens omgeboekt naar de vlucht op de dag erna, maar dat schikt niet. Wel stom dat het systeem dan niet meteen de leg CDG-AMS meenam, die stond nog op de oorspronkelijke dag :')

Edit: zie nu dat er op de nieuwe datum wel SIN-CDG mogelijk is, maar niet meer SIN-CDG-AMS. Dat verklaart bovenstaand fenomeen in elk geval.

Op zich zeer snel gefixt bij KLM. Even op Google Flights gekeken en kwam zelf meteen met een voorstel om er dan maar een directe vlucht van SIN-AMS van te maken zonder overstap. Nadeel: vertrek in de nacht. Voordelen: KLM premium comfort i.p.v. AF prem eco, iets langer in Singapore/Chang'i en vooral het vermijden van CDG :D

Grotendeels een geluk bij een ongeluk dus.

[ Voor 10% gewijzigd door finsdefis op 18-03-2025 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
ingridleij schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:53:
Kan je de boeking niet invoeren op klm.nl met je boekingscode? Toen ik een keer via booking.com een Lufthansa-retour boekte kon dat wel op hun website en kon ik ook stoelen kiezen, upgraden, paspoortgegevens wijzigen etc. in de Lufthansa-omgeving. Maar goed, zegt niets over KLM natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

finsdefis schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:15:
[...]
en vooral het vermijden van CDG :D
Dat alleen al is de moeite waard.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
CyBeR schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:48:
[...]

Het is "dezelfde" (nieuwere versie van) de Jamco Venture stoel, maar omdat de 787 fysiek minder breed is dan de 777 is er wel degelijk een verschil in maatgeving.
Naar mijn gevoel zit dat vooral in de console en niet in de zitting zelf maar maybe kan @PWM een keer een rolmaat meenemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:15:
[...]

Naar mijn gevoel zit dat vooral in de console en niet in de zitting zelf maar maybe kan @PWM een keer een rolmaat meenemen :P
Ik vlieg volgende week 777 heen en 787 terug :p

Maar voor mijn gevoel is de 777 inderdaad veel ruimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:12:
[...]

Ik vlieg volgende week 777 heen en 787 terug :p

Maar voor mijn gevoel is de 777 inderdaad veel ruimer.
Dat gevoel deel ik, ze moeten ook wel smaller zijn want het verschil in rompdiameter is 37 cm en dat vind je niet in twee gangpaden. Maar haal 5 cm van de console en nog wat cms in het gangpad en de stoel zelf hoef je dan niet echt meer wat aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vandaag voor het eerst bij KLM de melding dat je koffie en thee kon krijgen, biertje/cola was betaalt.

Nu vind ik het prima om het eten betaalt te laten zijn. Die ranzige zooi die ze nu aanboden was toch de moeite niet waard. Maar even wat drinken hoort er wel bij. Niet eens om de kosten, maar het gedoe met bestellen en betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
Ja dat wordt zeuren op de vluchten van/naar Londen. Doen ze eerst koffie/thee en daarna een 2e ronde voor de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
wibblemoo schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:10:
Ja dat wordt zeuren op de vluchten van/naar Londen. Doen ze eerst koffie/thee en daarna een 2e ronde voor de rest?
Mag gelijk achter elkaar aan dan, voor je de prik eraf hebt wordt de landing alweer ingezet.

Had laatst echt moeite om een BA lunch en een biertje ernaast op tijd op te krijgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
wibblemoo schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:10:
Mijn koptelefoon en focus op de West Wing seizoen 7 (4de keer dat ik ze allemaal kijk), doen mij het antwoord schuldig blijven :p
finsdefis schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:17:
[...]

Mag gelijk achter elkaar aan dan, voor je de prik eraf hebt wordt de landing alweer ingezet.

Had laatst echt moeite om een BA lunch en een biertje ernaast op tijd op te krijgen :')
Dit was BHX. Toch 1:05 vliegen, dan moeten ze toch wel wat voor elkaar krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 19-03-2025 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:26

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:05:
Vandaag voor het eerst bij KLM de melding dat je koffie en thee kon krijgen, biertje/cola was betaalt.

Nu vind ik het prima om het eten betaalt te laten zijn. Die ranzige zooi die ze nu aanboden was toch de moeite niet waard. Maar even wat drinken hoort er wel bij. Niet eens om de kosten, maar het gedoe met bestellen en betalen.
Zal vooral gaan om zorgen dat ze minder hoeven mee te nemen, niet de winst op het verkopen, neem ik aan. Zal niet veel zijn wat ze verkopen op zulk soort vluchten, of wel?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 21:36
KLM :/ We hebben premium economy geboekt voor Toronto - Amsterdam in juli, nu log ik toevallig in bij KLM en krijg meteen een melding dat onze stoelen gewijzigd zijn. Blijkt dus dat ze van een 777 naar een A330 zijn gegaan zonder premium economy en we zijn terug gezet naar economy comfort. Daar hebben we dan zo'n €1000 (volgens mij, voor 2 stoelen in totaal) meer voor betaald bij het boeken. En een upgrade naar business kost €6800 (dat was een paar weken geleden nog iets van €1500) 8)7

Erg zure nasmaak hiervan, ook dat ik er zelf achter moet komen ipv dat ze een mailtje ofzo sturen. Ik vrees dat ik het antwoord al weet of dit zomaar mag (vast wel volgens de voorwaarden), en ik heb voor de zekerheid nog bij ze nagevraagd wat ze kunnen doen, maar iemand hier ervaring mee?

Laatste keer dat ik KLM (of uberhaupt intercontinentaal) heb gevlogen is van voor corona, dus totaal geen status bij ze helaas ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:15
RobbertC schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:06:
KLM :/ We hebben premium economy geboekt voor Toronto - Amsterdam in juli, nu log ik toevallig in bij KLM en krijg meteen een melding dat onze stoelen gewijzigd zijn. Blijkt dus dat ze van een 777 naar een A330 zijn gegaan zonder premium economy en we zijn terug gezet naar economy comfort. Daar hebben we dan zo'n €1000 (volgens mij, voor 2 stoelen in totaal) meer voor betaald bij het boeken. En een upgrade naar business kost €6800 (dat was een paar weken geleden nog iets van €1500) 8)7

Erg zure nasmaak hiervan, ook dat ik er zelf achter moet komen ipv dat ze een mailtje ofzo sturen. Ik vrees dat ik het antwoord al weet of dit zomaar mag (vast wel volgens de voorwaarden), en ik heb voor de zekerheid nog bij ze nagevraagd wat ze kunnen doen, maar iemand hier ervaring mee?

Laatste keer dat ik KLM (of uberhaupt intercontinentaal) heb gevlogen is van voor corona, dus totaal geen status bij ze helaas ;)
Heel vervelend! Is de aanpassing net gebeurd wellicht? Mijn ervaring is dat ik altijd wel een mailtje krijg over dit soort wijzigingen.

En wat betreft het antwoord, dat valt mee, dit mag niet, althans niet zonder compensatie. De regels zijn dat je 75% van de ticketprijs terug hoort te krijgen. (EU261).

Als het belangrijk is in PE te zitten, willen ze je vast ook wel omboeken, maar wellicht agenda technisch niet handig. Of slechte mogelijkheden/routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 21:36
Tuniq schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:29:
[...]

Heel vervelend! Is de aanpassing net gebeurd wellicht? Mijn ervaring is dat ik altijd wel een mailtje krijg over dit soort wijzigingen.

En wat betreft het antwoord, dat valt mee, dit mag niet, althans niet zonder compensatie. De regels zijn dat je 75% van de ticketprijs terug hoort te krijgen. (EU261).

Als het belangrijk is in PE te zitten, willen ze je vast ook wel omboeken, maar wellicht agenda technisch niet handig. Of slechte mogelijkheden/routes.
Het zou in theorie kunnen dat het echt pas net gewijzigd was inderdaad. PE is natuurlijk niet strict noodzakelijk maar leek ons voor een nachtvlucht wel zo fijn.

Ze hebben al gereageerd en ze willen inderdaad kosteloos omboeken, dat is op zich niet verkeerd. Hopelijk veranderen ze daar de kist niet van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
RobbertC schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:59:
[...]

Het zou in theorie kunnen dat het echt pas net gewijzigd was inderdaad. PE is natuurlijk niet strict noodzakelijk maar leek ons voor een nachtvlucht wel zo fijn.

Ze hebben al gereageerd en ze willen inderdaad kosteloos omboeken, dat is op zich niet verkeerd. Hopelijk veranderen ze daar de kist niet van :p
Gedwongen omboeken kan soms idd ook een kans zijn. Extra dagje erbij, gunstigere vluchttijden, andere vliegmaatschappij met betere stoelen in dezelfde klasse etc. Vaak opties die anders een stuk duurder waren geweest. Als je al belt en je persoonlijke voorkeur voorlegt inclusief stoelselectie (zie bijv. expertflyer) is de klantenservice ook blij :P

Zo hebben we er bij Lufthansa een keer 2 dagen bij 'gekregen'. Oorspronkelijk was vertrekken op die dag bijna 1000 euro duurder.

[ Voor 7% gewijzigd door finsdefis op 21-03-2025 07:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

https://www.nu.nl/buitenl...t-door-stroomstoring.html

Oef, Heathrow compleet dicht vandaag door brand in het energie station dat aan Heathrow levert. Dat gaat heel veel problemen geven vandaag en in de volgende dagen.

Ik vlieg morgen LGW-AMS, maar aangezien EasyJet niet vanaf LHR vliegt, heb ik hopelijk mazzel.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 21-03-2025 10:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

gambieter schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:46:
https://www.nu.nl/buitenl...t-door-stroomstoring.html

Oef, Heathrow compleet dicht vandaag door brand in het energie station dat aan Heathrow levert. Dat gaat heel veel problemen geven vandaag en in de volgende dagen.

Ik vlieg morgen LGW-AMS, maar aangezien EasyJet niet vanaf LHR vliegt, heb ik hopelijk mazzel.
Ik heb mijn vlucht al gecancelled (zou zondag via LHR naar JFK gaan).

Laat maar, not even going to try :P

Blijf ik gewoon lekker thuis, was toch al een onzin reis die prima met een serie teams calls gedaan zou kunnen worden.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 17-06 16:35
Wat bijzonder dat je dan een brand in een trafo huisje in de UK nodig hebt om tot die beslissing te komen :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hmmbob schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:45:
Wat bijzonder dat je dan een brand in een trafo huisje in de UK nodig hebt om tot die beslissing te komen :+
Ik denk meer dat het de baas heeft overtuigd dat het een slecht idee is ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hmm, met KLM/Delta vlieg ik altijd met een Carry on koffer en een losse laptoptas (rugzak). Lijkt erop dat dat bij Emirates niet bij economy mag. Heeft iemand ervaring met het inchecken van baggage richting Dubai en Bali? Probeer dat toch altijd zoveel mogelijk te vermeiden. Thanks!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Als er trouwens mensen gestrand zijn op LHR vannacht DM me maar voor een nood overnachtingsplek..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Over die brand gesproken, had net hier erover gepost.. ToolkiT in "WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10"
Ik vind het een raar verhaal.. en LHR moet daar echt wat aan aanpassen om meer disaster recovery te hebben..

"The BBC understands that Heathrow does have back-up power for its key systems, but kickstarting these alternative power supplies for the whole airport takes time.

A source said it was not possible to switch the power back on immediately.

A Heathrow source also told the BBC that they have "multiple sources" of energy at the airport – with diesel generators and "uninterruptable power supplies" in place."
https://www.bbc.co.uk/news/articles/c1jp1dg7g45o

dat dat een hele dag duurt vind ik wel een amateurisch verhaal voor een vliegveld van deze schaal..

[ Voor 52% gewijzigd door ToolkiT op 21-03-2025 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:32

franssie

Save the albatross

ToolkiT schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:31:
Over die brand gesproken, had net hier erover gepost.. ToolkiT in "WTF (?!) Deel je ervaringen bij WTF situaties - Deel 10"
Ik vind het een raar verhaal.. en LHR moet daar echt wat aan aanpassen om meer disaster recovery te hebben..

"The BBC understands that Heathrow does have back-up power for its key systems, but kickstarting these alternative power supplies for the whole airport takes time.

A source said it was not possible to switch the power back on immediately.

A Heathrow source also told the BBC that they have "multiple sources" of energy at the airport – with diesel generators and "uninterruptable power supplies" in place."
https://www.bbc.co.uk/news/articles/c1jp1dg7g45o

dat dat een hele dag duurt vind ik wel een amateurisch verhaal voor een vliegveld van deze schaal..
Ach, de laatste keer dat ik op LHR was hadden ze standaard kaarsen staan voor het geval van stroomuitval :P
Dat wel wel meer dan 30 jaar geleden maar dat beeld achtervolgt me nog steeds als ik een vlucht boek.

Maar het is een vliegveld, geen ziekenhuis, en shit happens. Geen idee hoe het weer daar overigens is, maar als het vergelijkbaar is met NL, kunnen veel mensen ook eens lekker in de zon zitten zonder herrie, komt denk ik ook maar eens in de dertig jaar voor :9

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

franssie schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:42:
[...]

Ach, de laatste keer dat ik op LHR was hadden ze standaard kaarsen staan voor het geval van stroomuitval :P
Dat wel wel meer dan 30 jaar geleden maar dat beeld achtervolgt me nog steeds als ik een vlucht boek.

Maar het is een vliegveld, geen ziekenhuis, en shit happens. Geen idee hoe het weer daar overigens is, maar als het vergelijkbaar is met NL, kunnen veel mensen ook eens lekker in de zon zitten zonder herrie, komt denk ik ook maar eens in de dertig jaar voor :9
30 jaar geleden was de IRA nog erg actief.. dus toen was de kans op problemen ook erg groot.. maar lijkt er op dat de russen die rol mogelijk over genomen hebben..

Die mensen moeten er maar goed van genieten want de plannen voor een 3e landings beginnen telkens meer vorm te krijgen..
Ik zit in de aanvliegroute (wel een end verderop en hangt van de windrichting af hoe veel verkeer er is) en vandaag erg stil in de lucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ToolkiT schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:53:
[...]
30 jaar geleden was de IRA nog erg actief.. dus toen was de kans op problemen ook erg groot.. maar lijkt er op dat de russen die rol mogelijk over genomen hebben..

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

FreakNL

Well do ya punk?

Afgelopen weekend met Air Europa naar Madrid gevlogen. Ik ben lang en had geen zin om klem te zitten. Dus heen en terug een ruimere stoel geboekt. Was wel aan de prijs, 25 per vlucht.

Heen was het eigenlijk niet nodig want ik vloog onverwacht met een 787 Dreamliner. Dus die 2 a 3 uurtjes was in een gewone stoel ook prima geweest.

Terugvlucht (737) kwam ik er echter bij het inchecken (avond vantevoren) achter dan mijn geboekte stoel weg was en ik in een gewone stoel zat. Zowel de dame bij het boarden als de crew kon er niks meer aan veranderen.

Op zich ook prima overleeft maar 1 is het vreemd dat mijn geboekte stoel weg was en 2 nu moet ik die 25 euro nog maar eens terug zien te krijgen…

Ik heb natuurlijk niet gemerkt dat die stoel “verdween”, ik ga niet constant die boeking lopen checken. In oktober geboekt en betaald (heb zelfs een PDF met boekingsbevestiging inc stoel met meerprijs daarvan benoemd) , in december stond hij er gewoon nog in….

Weet niet of ik zo snel weer voor Air Europa ga kiezen op deze manier, alhoewel de vlucht verder prima was. Bagagebeleid ook prima t.o.v. een Transavia of Easyjet.

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 21-03-2025 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:33
FreakNL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:55:
Afgelopen weekend met Air Europa naar Madrid gevlogen. Ik ben lang en had geen zin om klem te zitten. Dus heen en terug een ruimere stoel geboekt. Was wel aan de prijs, 25 per vlucht.
25euro per vlucht valt toch wel mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

jongetje schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:35:
[...]
Het gaat om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:22
Freee!! schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:59:
[...]

"Als we mensen er extra voor willen betalen, laten we ze er extra voor betalen." is ook een principe 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:55:
Heen was het eigenlijk niet nodig want ik vloog onverwacht met een 787 Dreamliner.
UX zet met grote regelmaat een 787 in tussen AMS en MAD (en tussen MAD en BCN overigens), dus volgende keer even zorgen dat je business vliegt want dat is echt een prima product*, en niet belachelijk duur.

Ze vliegen tweemaal daags op en neer; de ochtendvlucht is altijd een 787; de middagvlucht niet maar vaak ook wel.

*) Als je niet toevallig in een leasetoestel terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Complimentje mag ook wel eens.
In maart reeds 2 keer retour BC en 1x in PE DBX (en morgen mogen we weer in BC) in een Emirates 777 (met nieuwe lay-out).

Ik blijf me positief verrassen over het service niveau van de crew. Recent bij zowel *A als KLM niet gehad.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:08:
Hmm, met KLM/Delta vlieg ik altijd met een Carry on koffer en een losse laptoptas (rugzak). Lijkt erop dat dat bij Emirates niet bij economy mag. Heeft iemand ervaring met het inchecken van baggage richting Dubai en Bali? Probeer dat toch altijd zoveel mogelijk te vermeiden. Thanks!
Heb zowel op BRU als op DBX wat eco pax gefrustreerd teruggestuurd zien worden tijdens het boarden. Dus ja, in eco is de kans zeker aanwezig dat het niet toegelaten wordt.

Overigens zijn hun toegestane afmetingen ook iets afwijkend van de norm!

Ik reis nauwelijks met check-in, dus daar kan ik je niks over zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dean Martin op 22-03-2025 07:55 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:33
Freee!! schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:59:
[...]

Volgens mij reageerde ik op @FreakNL .
Maar je kunt het ook uit principe niet doen natuurlijk. Zo ben ik eigenwijs en betaal nooit (ook al reis ik met mijn gezin) voor stoelkeuze omdat ik niet voor een stoel ga betalen die ik toch al krijg. In dit geval krijg je een stoel op een plek voorin het vliegtuig met meer beenruimte. Dat is gewoon een ander product. Als niemand dat zou doen dan zou het ook niet bestaan... Snap niet zo goed wat dat met principes te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb meestal geen last van beenruimte, ook niet in Economy. Maar een paar dagen geleden vloog ik in Business in een A220 van Air France en daar raakte mijn knieen de stoel voor mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

jongetje schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:35:
[...]

Ik vind het fors voor een vlucht van 2 uur. Volgens mij rekent Transavia daar minder voor. Maar okay, die zitten wel echt in het prijsvechter segment, Air Europa zit daar wel wat boven, zeker gezien het bagage-beleid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FreakNL schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:10:
Ik vind het fors voor een vlucht van 2 uur. Volgens mij rekent Transavia daar minder voor. Maar okay, die zitten wel echt in het prijsvechter segment, Air Europa zit daar wel wat boven, zeker gezien het bagage-beleid :)
€25 betaal ik al voor mijn 1u LGW-AMS nooduitgang stoel... Nou ja, ik heb dus Easyjet Plus en dan is het inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

jongetje schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 08:57:
[...]
Volgens mij reageerde ik op @FreakNL .
Maar je kunt het ook uit principe niet doen natuurlijk. Zo ben ik eigenwijs en betaal nooit (ook al reis ik met mijn gezin) voor stoelkeuze omdat ik niet voor een stoel ga betalen die ik toch al krijg. In dit geval krijg je een stoel op een plek voorin het vliegtuig met meer beenruimte. Dat is gewoon een ander product. Als niemand dat zou doen dan zou het ook niet bestaan... Snap niet zo goed wat dat met principes te maken heeft.
Je hebt me geloof ik niet helemaal begrepen. @FreakNL heeft voor die stoel betaald en niet gekregen. Daar gaat hij terecht stennis over schoppen (diefstal :?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Freee!! schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:48:
[...]

Je hebt me geloof ik niet helemaal begrepen. @FreakNL heeft voor die stoel betaald en niet gekregen. Daar gaat hij terecht stennis over schoppen (diefstal :?)
Stennis is een groot woord maar ik zou wel graag het geld terug hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
FreakNL schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:09:
[...]

Stennis is een groot woord maar ik zou wel graag het geld terug hebben :)
Eens, je had natuurlijk veel liever niet het geld terug, maar gewoon waar je voor betaald had.. Best een gedoe dat je hiervoor zelf achteraan moet. Zouden ze eigenlijk extra vergoeding voor moeten geven.
PWM schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:39:
[...]

Het geld kan nu mooi naar de huurauto die tegenwoordig een miljoen miljard euro kost op Florence :+
Toevallig belde mijn vader mij pas geleden uit Florence. Hij had een auto gehuurd, maar zijn vlucht lande in Pisa ipv in Florence. Vanwege teveel wind ofzo, schijnt vaker voor te komen.

Hij heeft een taxi gedeeld met iemand anders naar Florence omdat hij geen zin had om op de bus te wachten, wat waarschijnlijk weer uren duurt.

Aangekomen bij de autoverhuurder, kreeg hij zijn betaalde huurauto niet mee. Omdat het blijkbaar na 2 uur automatisch geannuleerd wordt als "no show". Het staat idd ergens in de voorwaarden geloof ik bij de tussen partij waar het geboekt is. Mijn vader dacht dat het geen probleem zou zijn, aangezien hij zijn huurauto ook weleens een dag later daar heeft opgehaald omdat de autoverhuurder al ineens eerder dicht was ipv aangegeven :').

Vreemd wel, want vluchtnummer is gewoon bekend bij de verhuurder en ze weten van de vertraging. En dat waarschijnlijk meerdere vluchten daar niet mochten landen.

Dus opnieuw moeten betalen voor een huurauto. Ter plekken was het 2,5x zo duur als online. Dus ik mocht een nieuwe online boeken...

Waarschijnlijk had hij dit kunnen voorkomen door gelijk te bellen toen hij in Pisa was geland. Of zijn boeking wellicht te veranderen en huurauto in Pisa op te halen, als dat een optie was geweest. Alleen werd het toen niet aangeraden om zelf te rijden omdat er overstromingen waren.

Kort verhaal: altijd ff bellen naar de verhuurder als je vertraging hebt, zodat ze niet zomaar je autohuur annuleren :').

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

xileS schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:49:
[...]

Eens, je had natuurlijk veel liever niet het geld terug, maar gewoon waar je voor betaald had.. Best een gedoe dat je hiervoor zelf achteraan moet. Zouden ze eigenlijk extra vergoeding voor moeten geven.

[...]
Ja, het is vooral een hoop gedoe. En dat geef ik op een gegeven moment ook op voor die 25 euro..

Net gebeld maar na 20 minuten in de wacht ben ik er al klaar mee. Ik probeer het even via Facebook Messenger, kijken of dat werkt.

Overigens heb ik dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij een Easyjet of Transavia of Ryanair...

Wat ik overigens ook wel een beetje knieperig vond;
Ik kocht nog een bakje pringles en een koffie bij dezelfde stewardess die nog 5 minuten voor me bezig was geweest (dus ze wist echt wie ik was!), maar die 6,50 moest ik echt gewoon afrekenen (heb niks gevraagd hoor, maar ik zou zelf als stewardess dan zeggen "deze is voor het ongemak"..

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 22-03-2025 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

xileS schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:49:
[...]

Kort verhaal: altijd ff bellen naar de verhuurder als je vertraging hebt, zodat ze niet zomaar je autohuur annuleren :').
Dat is altijd aan te raden want het zijn allemaal oplichters niet flexibele / protocol volgende bedrijven

Let wel;
Ik heb geen problemen met de Hertzen en Avissen van deze wereld en ik pas ook op om met de wolven mee te huilen. Maar het is natuurlijk gewoon een bekend verhaal dat ze geld pakken waar ze kunnen,

Ik heb overigens weleens met een lokale verhuurder te maken gehad in Alicante, daar was het zelfs geen probleem dat mijn vader de auto ophaalde ipv ikzelf (ik had een dag vertraging EN redirect op Valencia ipv Alicante).. Dus mijn vader kwam met halen met DIE auto. Vond dat heel flexibel van die mensen maar dat hoef je bij een Hertz of Avis natuurlijk niet te proberen. Computer says no...

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 22-03-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55
ik vloog afgelopen week met AF in Business heen en Premium terug. Echter bij de (PE) terugvlucht vanuit Afrika waren ze erg strikt met de handbagage; 12KG maximaal voor alles. De boeking in de KLM app laat echter 18KG zien. In mijn geval zat ik op 13KG en dat betekende inchecken.. geen coulance als Plat. Met ook nog vertraging, extra wachttijd op bagage bij aankomst, trein gemist...toch zeker 2 uur later thuis daardoor. Erg vervelend dus.

Kijkende naar de website van KLM... is het inderdaad 12KG maximaal. De app geeft 18KG aan, maar waarschijnlijk omdat de heenvlucht in business was - en AF zijn IT niet goed op orde heeft. Beetje jammere ervaring.
RobbertC schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:06:
KLM :/

[..]

Ze mogen alles. Alleen zijn er in specifieke gevallen, meestal in de periode vanaf 2 weken voor vertrek, bepaalde compensatie regels van toepassing. Daarnaast heb je bij dit soort aanpassingen het recht om te annuleren. Als je daadwerkelijk in een lagere klasse vliegt dan gekocht heb je ook recht op een 75% refund van de originele boeking, voor het segment dat is gedowngrade.

KLM heeft alleen de smerige eigenschap om niet de 75% downgrade compensatie aan te bieden, maar het prijsverschil tussen de gekochte en gevlogen cabine. Dat is een vieze truuc want veel mensen die onbekend zijn met de regels gaan hiermee akkoord. Terwijl de 75% meestal een hoger bedrag is.

De beste actie is waarschijnlijk om inderdaad KLM te vragen of ze willen omboeken naar een andere vlucht, potentieel op een andere dag. Dat zijn ze strikt genomen niet verplicht, maar doen ze in deze situatie meestal kostenloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Xandrios schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:09:
ik vloog afgelopen week met AF in Business heen en Premium terug. Echter bij de (PE) terugvlucht vanuit Afrika waren ze erg strikt met de handbagage; 12KG maximaal voor alles. De boeking in de KLM app laat echter 18KG zien. In mijn geval zat ik op 13KG en dat betekende inchecken.. geen coulance als Plat. Met ook nog vertraging, extra wachttijd op bagage bij aankomst, trein gemist...toch zeker 2 uur later thuis daardoor. Erg vervelend dus.

Kijkende naar de website van KLM... is het inderdaad 12KG maximaal. De app geeft 18KG aan, maar waarschijnlijk omdat de heenvlucht in business was - en AF zijn IT niet goed op orde heeft. Beetje jammere ervaring.

[...]

Ze mogen alles. Alleen zijn er in specifieke gevallen, meestal in de periode vanaf 2 weken voor vertrek, bepaalde compensatie regels van toepassing. Daarnaast heb je bij dit soort aanpassingen het recht om te annuleren. Als je daadwerkelijk in een lagere klasse vliegt dan gekocht heb je ook recht op een 75% refund van de originele boeking, voor het segment dat is gedowngrade.

KLM heeft alleen de smerige eigenschap om niet de 75% downgrade compensatie aan te bieden, maar het prijsverschil tussen de gekochte en gevlogen cabine. Dat is een vieze truuc want veel mensen die onbekend zijn met de regels gaan hiermee akkoord. Terwijl de 75% meestal een hoger bedrag is.

De beste actie is waarschijnlijk om inderdaad KLM te vragen of ze willen omboeken naar een andere vlucht, potentieel op een andere dag. Dat zijn ze strikt genomen niet verplicht, maar doen ze in deze situatie meestal kostenloos.
Ik had gewoon mijn laptop (gokje :P ) uit de handbagage gehaald, was ie vast precies 12kg geweest, oh well :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
Vandeweek ook gedoe bij TAROM (OTP-AMS), daar is de max zelfs 8kg combined cabin. Ja meneer, full flight en zo (uiteraard maar 2/3e gevuld uiteindelijk). Vervolgens krijg je wel doodleuk je bagage met label eraan weer mee in je hand. Ja, dan neem ik die natuurlijk mee in de cabine i.p.v. afgeven aan de bagagemeneer bij de onramp.

Sowieso altijd chaos en vertraging bij boarden. Er wordt wel omgeroepen dat Gold/Elite/Business eerst mag maar dat wordt op geen enkele wijze gecontroleerd of netjes in banen geleid. Roemenen zijn sowieso van de chaos en ‘nee heb je, ja kun je eisen’. Heb geleerd om daar aan mee te doen anders kom je nergens in dat land.

Het is dat TAROM in skyteam zit en XP punten geeft en soms net wat gunstiger vluchtijden heeft dan KLM zelf, als ze op tijd vliegen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 22:55
kamstra schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:58:
[...]

Ik had gewoon mijn laptop (gokje :P ) uit de handbagage gehaald, was ie vast precies 12kg geweest, oh well :P
Helaas was dit niet de plek om dat soort truucs te proberen (Want wat doe je dan met de laptop, ze laten je echt alle baggage op de band leggen om te wegen). Persoon voor ons in de rij werd letterlijk het pasport van afgepakt tot hij zou betalen om de bagage in te checken. Compleet idioot en zou in Europa nooit gebeuren, maar in dit soort landen waar de airline geen probleem heeft om het militaire personeel op het vliegveld in te zetten voor 'geschillen' leek het me geen goed idee om al te moeilijk te doen :p

En ja, dit was inderdaad een zakenreis met laptop(s) naar een land waar ik voor mijn plezier anders echt niét zou willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Xandrios schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:09:

[...]

Hoe komen erachter hoe zwaar je handbagage is? Ik heb bij 100+ vluchten nooit controle op gewicht gehad van handbagage

/edit
Oh op een band dus…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 22:19
FreakNL schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:14:
[...]
Hoe komen erachter hoe zwaar je handbagage is? Ik heb bij 100+ vluchten nooit controle op gewicht gehad van handbagage
/edit
Oh op een band dus…
Of met gewoon zo'n personenweegschaal bij de balie bij het boarden. Heel knullig omdat geen enkele rugtas daar fatsoenlijk op blijft staan en trolly's rollen er van af...

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 10:06
Ik wil hier even een positieve ervaring delen als het om downgraden gaat. Ik vlieg vrij vaak AMS-LPA vanwege familiebezoek, en ben dan altijd op LCC aangewezen. Ik vlieg soms HV en soms OR. OR vliegt deze route soms met de 787-8 en je kan hier redelijk goedkoop een "comfort seat" krijgen, dit is een PE-ish stoel (ong 50eu extra per leg). Deze probeer ik dus vaak te boeken. Nu heeft TUI tijdens mijn laatste vlucht de 787 ingewisseld door een geleasede 737-800 van Fly4. Balen natuurlijk. Ik heb op de 737 wel een front seat gekregen en de kosten voor de seat upgrade van 787 stonden een dag later, zonder vragen, al terug op mijn rekening. Zo kan het dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb deze week nog een, laatste, reis naar Amerika staan. Al lang gepland en kom onder deze niet uit. Het zal voorlopig de laatste zijn in een lange rij van (even opgezocht) 53 trips sinds 01-01-2015.

Anyway: Ik had voor mijn vrouw al Global Entry aangevraagd, zij hoeft alleen nog even het interview bij aankomst. Weet iemand of ik daar gewoon bij kan zijn, of moet ze apart? Ze is met de laatste grensverhalen wat zenuwachtig geworden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 14:01
PWM schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:31:
Ik heb deze week nog een, laatste, reis naar Amerika staan. Al lang gepland en kom onder deze niet uit. Het zal voorlopig de laatste zijn in een lange rij van (even opgezocht) 53 trips sinds 01-01-2015.

Anyway: Ik had voor mijn vrouw al Global Entry aangevraagd, zij hoeft alleen nog even het interview bij aankomst. Weet iemand of ik daar gewoon bij kan zijn, of moet ze apart? Ze is met de laatste grensverhalen wat zenuwachtig geworden :p
2 weken geleden naar NY gevlogen. Waren met 10 minuten (incl wachtrij) door douane heen. Even je vingerafdrukken afnemen en 2 vragen (waarom bent u hier en heeft u familie of vrienden hier) beantwoorden en je kan doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Fiorano schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:29:
[...]

2 weken geleden naar NY gevlogen. Waren met 10 minuten (incl wachtrij) door douane heen. Even je vingerafdrukken afnemen en 2 vragen (waarom bent u hier en heeft u familie of vrienden hier) beantwoorden en je kan doorlopen.
Dat geldt niet voor Global Entry ;) Ze moet nog een interview afnemen en wat documenten (huisadres, werk, etc) laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:32:
[...]

Dat geldt niet voor Global Entry ;) Ze moet nog een interview afnemen en wat documenten (huisadres, werk, etc) laten zien.
Dat laatste hoefde ik allemaal niet bij m'n interview. Volgens mij is het niet de bedoeling dat je daar bij staat, maar niet overal moet je naar een aparte ruimte, de border agents kunnen het ook zelf aan de balie. Qua verhalen zou ik me niet te druk maken, elke dag gaan honderdduizenden mensen probleemloos in en uit. Ze lijken vooral focus te hebben op mensen die vanuit Mexico komen en waarvan ze zich in het hoofd hebben gehaald dat ze hun visumregels willen overtreden (bijv. te lang blijven of gaan werken op een touristenvisum).

Overigens is MPC best wel een redelijk alternatief voor GE inmiddels. De communicatie is geheel naar Amerikaans gebruik bijna opzettelijk slecht gemaakt maar met een ESTA kun je die app gebruiken en in een aparte rij gaan staan. Mijn vriendin was er daarmee op JFK in 10 minuten doorheen (normale rij was ongeveer een half uur, viel dus ook wel mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:04:
[...]
Overigens is MPC best wel een redelijk alternatief voor GE inmiddels. De communicatie is geheel naar Amerikaans gebruik bijna opzettelijk slecht gemaakt maar met een ESTA kun je die app gebruiken en in een aparte rij gaan staan. Mijn vriendin was er daarmee op JFK in 10 minuten doorheen (normale rij was ongeveer een half uur, viel dus ook wel mee)
Gaat om "returning ESTA" toch? Moet je dan op die ESTA binnen zijn geweest of geldt het ook als je 4 jaar geleden op een andere ESTA binnen bent gekomen. En dan belangrijker: Kunnen de kinderen mee in de app, of moeten die een eigen telefoon hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 24-03-2025 10:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:21:
[...]

Gaat om "returning ESTA" toch? Moet je dan op die ESTA binnen zijn geweest of geldt het ook als je 4 jaar geleden op een andere ESTA binnen bent gekomen. En dan belangrijker: Kunnen de kinderen mee in de app, of moeten die een eigen telefoon hebben.
Je moet sinds 2008 binnen zijn geweest onder het Visa Waiver Program. Je hoeft dus niet op de nu actieve ESTA eerder te zijn geweest.
Returning ESTA means you've previously entered as a VWP visitor since 2008 with your face and fingerprints on record
Je kunt tot 12 personen toevoegen aan 1 app, dus kan allemaal bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-06 14:12
PWM schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:31:

Ik heb m'n GE ook op JFK gedaan, je kan prima mee, ff in die wachtruimte, interview, duimpje omhoog en done!

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:26

Sorcerer8472

Mens sana?

Daniel schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:04:
[...]

Dat laatste hoefde ik allemaal niet bij m'n interview. Volgens mij is het niet de bedoeling dat je daar bij staat, maar niet overal moet je naar een aparte ruimte, de border agents kunnen het ook zelf aan de balie. Qua verhalen zou ik me niet te druk maken, elke dag gaan honderdduizenden mensen probleemloos in en uit. Ze lijken vooral focus te hebben op mensen die vanuit Mexico komen en waarvan ze zich in het hoofd hebben gehaald dat ze hun visumregels willen overtreden (bijv. te lang blijven of gaan werken op een touristenvisum).
Wat niet iedereen weet is dat een reis naar Mexico (en bepaalde andere landen) niet de verblijfslimiet van 90 dagen doorbreekt. Die telt gewoon door.

Als je daardoor de regels schendt dan kun je idd de sjaak zijn.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 20:09
Daniel schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:58:
[...]

Je moet sinds 2008 binnen zijn geweest onder het Visa Waiver Program. Je hoeft dus niet op de nu actieve ESTA eerder te zijn geweest.

[...]

Je kunt tot 12 personen toevoegen aan 1 app, dus kan allemaal bij elkaar.
Je moet wel ff zorgen dat je ter plekke goede internet verbinding hebt (kan soms lastig zijn met airport wifi), want je moet ter plekke fotootjes nemen en uploaden van alle familieleden. Als het eenmaal is gelukt, en je hebt de juiste rij gevonden (kan wel eens lastig zijn, de medewerkers zelf leken bij mijn laatste bezoek niet echt te snappen wat MPC was, ze dachten bv dat het alleen voor US/Canada mensen was.) Maar uiteindelijk waren we binnen 5 minuten erdoor, waar de rest van de non-US visitors bijna 2 uur in de rij stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sorcerer8472 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:03:
[...]

Wat niet iedereen weet is dat een reis naar Mexico (en bepaalde andere landen) niet de verblijfslimiet van 90 dagen doorbreekt. Die telt gewoon door.

Als je daardoor de regels schendt dan kun je idd de sjaak zijn.
Dat geldt inderdaad voor Canada, Mexico en 'nearby islands' - welke dat zijn geen idee, maar ik vermoed het Caribisch gebied - dit om visa-hoppen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Vlieg dit jaar voor het eerst naar de VS, voor een werkmeeting en om mijn collega's voor het eerst te zien (werk sinds dit jaar volledig remote).

Helaas is het niet toegestaan om BC te vliegen voor mijn level (slechts met upgrade), maar wel Premium Economy. Wel krijg ik nog een flink bedrag beschikbaar om een upgrade te kopen, mocht het niet binnen budget vallen kan ik de rest alsnog zelf bijlappen. De heenreis via JFK gaat met KLM, de terugreis via Minneapolis met Delta Premium Select. Dan nog twee binnenlandse vluchten met Delta, Economy Comfort - wat volgens mij weinig verschil uitmaakt met Economy.

Ik verwacht niet dat de upgrade uberhaupt beschikbaar komt, dus ik bereid me maar voor op heel wat uren vliegen in een half zittende positie, om daarna direct weer aan het werk te gaan.

Gelukkig heb ik Privium, zodat ik tenminste nog een lounge in kan. ESTA is ook binnen, helaas laat de tijd het niet toe om nog wat tijd in de VS toe te voegen wegens andere vakantieplannen. Volgend jaar keer ik weer terug en dan is het doel om wel wat langer te blijven in de VS en om met mijn partner een roadtrip te doen en wat bezienswaardigheden aan te doen.

Ben heel benieuwd naar Premium Eco bij KLM en bij Delta en vooral of er nog verschil tussen zit. Heb tot nu toe alleen maar Economy en Turkish Airlines BC (zie mijn vorige posts in dit topic) ervaring, altijd goed om wat extra toe te voegen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
JDFS schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:25:
Dan nog twee binnenlandse vluchten met Delta, Economy Comfort - wat volgens mij weinig verschil uitmaakt met Economy.
Geen ervaring met Delta (OW hier), maar AA Main Cabin extra geeft net wel wat extra beenruimte wat toch wel lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Vlieg dit jaar voor het eerst naar de VS, voor een werkmeeting en om mijn collega's voor het eerst te zien (werk sinds dit jaar volledig remote).

Helaas is het niet toegestaan om BC te vliegen voor mijn level (slechts met upgrade), maar wel Premium Economy. Wel krijg ik nog een flink bedrag beschikbaar om een upgrade te kopen, mocht het niet binnen budget vallen kan ik de rest alsnog zelf bijlappen. De heenreis via JFK gaat met KLM, de terugreis via Minneapolis met Delta Premium Select. Dan nog twee binnenlandse vluchten met Delta, Economy Comfort - wat volgens mij weinig verschil uitmaakt met Economy.

Ik verwacht niet dat de upgrade uberhaupt beschikbaar komt, dus ik bereid me maar voor op heel wat uren vliegen in een half zittende positie, om daarna direct weer aan het werk te gaan.

Gelukkig heb ik Privium, zodat ik tenminste nog een lounge in kan. ESTA is ook binnen, helaas laat de tijd het niet toe om nog wat tijd in de VS toe te voegen wegens andere vakantieplannen. Volgend jaar keer ik weer terug en dan is het doel om wel wat langer te blijven in de VS en om met mijn partner een roadtrip te doen en wat bezienswaardigheden aan te doen.

Ben heel benieuwd naar Premium Eco bij KLM en bij Delta en vooral of er nog verschil tussen zit. Heb tot nu toe alleen maar Economy en Turkish Airlines BC (zie mijn vorige posts in dit topic) ervaring, altijd goed om wat extra toe te voegen :)!
Als je de mogelijkheid hebt zou ik upgraden naar premium comfort bij KLM. Vind ik zelf een erg fijne tussen klasse tussen economy en business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
KLM heeft geen premium eco toch? Althans, hun premium eco staat bekend als premium comfort. Als je die hebt: die vind ik zelf best prima. Veel beenruimte, stuk breder, en een degelijke recline. Maar kunnen slapen lukt mij toch nooit, alhoewel dat persoonlijk zal zijn.

Mocht het economy comfort zijn dan zie ik daar ook best veel beenruimte - dit is het enige aanbod op de A330s afaik.

[ Voor 8% gewijzigd door finsdefis op 24-03-2025 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
"Premium Comfort" is de KLM marketing naam voor wat generiek premium economy heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:19:
"Premium Comfort" is de KLM marketing naam voor wat generiek premium economy heet.
Idd, leuke marketingterm. Alhoewel het wel aanzienlijk beter is dan AF premium eco. Ben een tijd geleden niet akkoord gegaan met een omboeking naar dat product, hoewel de boekingsklasse overeenkomt.

(en noemde het ook meer omdat iemand aangaf dat een upgrade naar premium comfort mogelijk was, maar als het goed is heeft @JDFS dat dan al)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Als ik JDFS goed begrijp boekt zijn werkgever premium omdat business voor voetvolk zoals hem niet mag, maar geeft men wel een bepaalde hoeveelheid budget om van premium naar business te upgraden als dat een optie is, met het idee vermoedelijk dat dat goedkoper is dan gewoon in 1x business boeken, maar met minder zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Heb weer een mooie deal in La Premiere. 135.000 miles, waarbij business en premium een stuk duurder waren :)
CyBeR schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:19:
AF gaat het Comfort deel van de naam halen, wat het veel duidelijker maakt.

Dan heb je dus:
  • Economy (met bijbetalen Economy Comfort)
  • Premium
  • Business
  • First (La Premiere)
Door Comfort of Economy achter premium te zetten zorg je voor veel verwarring. Ik ga er vanuit dat KLM later dit jaar ook gewoon "Premium" gaat gebruiken voor deze klasse.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 24-03-2025 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:06:
Als ik JDFS goed begrijp boekt zijn werkgever premium omdat business voor voetvolk zoals hem niet mag, maar geeft men wel een bepaalde hoeveelheid budget om van premium naar business te upgraden als dat een optie is, met het idee vermoedelijk dat dat goedkoper is dan gewoon in 1x business boeken, maar met minder zekerheid.
Dit dus! Was misschien niet helemaal duidelijk uit mijn verhaal. Reis geboekt met Delta, maar vlucht wordt heen uitgevoerd door KLM en terug door Delta, in de klasse “Premium Economy”, maar dit heet bij Delta Premium Select en bij KLM Premium Comfort - heb ik zelf geleerd van de week. En inderdaad, Business is bij ‘ons’ mogelijk vanaf L12 en ik ben L7. Heel wat jaren en ervaring te gaan :+

Binnenlandse vluchten zijn wel beide met Delta en dan in Comfort Plus als ik het goed heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

4x2

lộn xộn quá

Premium select van Delta vond ik zelf altijd best prima qua stoel, redelijk wat ruimte (in de A350)
KLM was ik niet echt onder de indruk van premium eco in de 787, zat niet lekker in de stoel en hij was nog steeds opvallend smal, al zal dat wel iets te maken hebben gehad met de bulkhead stoel. Had de upgrade zelf gekocht om te proberen (want ja, goedkope werkgever) en besloten dat ik 'm voor meer dan 100-150eur niet meer hoef.

Overigens wat betreft het singapore airlines economy verhaal: dat ging me eigenlijk prima af, de beenruimte was behoorlijk voor nomaal economy, heb ondanks een volle rij van 3 nog best aardig kunnen slapen en het IFE systeem was vrij uitgebreid.
Weet iiig wel dat zolang ze het premium eco beleid niet gaan veranderen ik dus weer een route heb waar ik KLM met een goed gevoel kan vermijden :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik vind de KLM PE wat beter dan Delta. De stoelen zijn min of meer hetzelfde (evenveel beenruimte, de KLM stoel heeft volgens mij net iets meer recline) maar de service van KLM is in mijn ervaring wat meer premium. Leunt wat meer richting business class, terwijl het bij Delta iets meer als upgraded economy voelt. De stap van Delta PS naar Delta One voelt een stuk groter dan de stap van KLM PE naar KLM Business. Voor een dagvlucht is het echt meer dan fine.

De prijs van de upgrade naar business varieert, ergens tussen de 500 en 700 euro voor een one way upgrade van PE naar business is volgens mij redelijk gebruikelijk (of 50-70k miles). Maar soms is er ook niks beschikbaar, of is het veel duurder, terwijl ik het ook wel goedkoper heb gezien (<400). Voor de dagvlucht is het niet echt noodzakelijk, de nachtvlucht terug in business maakt je leven wel echt een stuk beter.

[ Voor 20% gewijzigd door Daniel op 25-03-2025 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:24:
[...]

De prijs van de upgrade naar business varieert, ergens tussen de 500 en 700 euro voor een one way upgrade van PE naar business is volgens mij redelijk gebruikelijk (of 50-70k miles). Maar soms is er ook niks beschikbaar, of is het veel duurder, terwijl ik het ook wel goedkoper heb gezien (<400). Voor de dagvlucht is het niet echt noodzakelijk, de nachtvlucht terug in business maakt je leven wel echt een stuk beter.
Heb van de week een PE dagvlucht, terug gewoon business.

Wel erg tempted om de enkele reis te upgraden met hun aanbod:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMw0SL5k8kuIsnePdVlJboek2Ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKsrCjOPcHMYIPhGRxQYgbnz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:50:
[...]

[Afbeelding]
Haha! Wat een geweldige deal. Naar HKG met AF ook een keer 9,5k gezien, daar mag je eigenlijk wel La Première voor verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:23
Krijg je wel 'exclusieve gerechten en wijnen'. Wat een grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Je leeft maar 1x, gewoon doen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Alweer zo'n bijzondere prijsstelling bij het boeken van een vlucht.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyC18t6_bEB4MkQeGFaHIF6SV0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nQKoAum7W2qQdZPj8T6oz77A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 03:42

Grouchy

meep meep

KL 635 0 AMS 27/03/25 12:25 LAS 27/03/25 15:10 789
J3 C3 D0 I0 Z0 W2 S0 A0 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T7 E6 N6 R0 V0 X0

J3 C3, zal zo wel blijven met zulke bedragen, wel een heerlijke situatie als je van plan bent upgrade certificaten te gebruiken of van plan bent als NRSA/IPB mee te reizen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Haha. Dan kun je “beter” een los enkeltje kopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/conLKsRaJ0sj4vrEfkm1707Jyd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68vhRHvdZ6rRdokNT4v2qDft.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:02:
KL 635 0 AMS 27/03/25 12:25 LAS 27/03/25 15:10 789
J3 C3 D0 I0 Z0 W2 S0 A0 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T7 E6 N6 R0 V0 X0

J3 C3, zal zo wel blijven met zulke bedragen, wel een heerlijke situatie als je van plan bent upgrade certificaten te gebruiken of van plan bent als NRSA/IPB mee te reizen.
Kun je die fare buckets eigenlijk als particulier nog ergens vandaan halen? Wel interessante info.
Pagina: 1 ... 235 ... 243 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2