Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 234 ... 252 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:55
Over een week of 7 willen wij naar Bali vertrekken en hebben inmiddels een 2 / 3 tal vluchten op het oog waar we de prijzen van in de gaten aan het houden zijn. Nu is het ook gevallen op een vlucht met Singapore Airlines en krijgen wij omdat we met een baby vliegen een gratis stoel keuze bij een baby bassinet.

Voorheen wat seatguru nog een mogelijkheid om te kijken wel bassinet plekken nog een fijne plek zijn, ook al zijn deze vaak in de buurt van toilet en of galley. En nu heb ik begrepen dat seatguru outdated is en meeste nu over zijn op AeroLOPA, alleen vind ik zelf deze site onoverzichtelijk om het juiste model te kiezen en zoeken op vluchtnummer lijkt mij niet te kunnen?

Met SQ zouden wij heen met Airbus A350 SQ 323 vliegen maar hou zou je nu middels AeroLOPA een "goede" stoel kunnen uitzoeken?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:28
Salv schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:27:
Over een week of 7 willen wij naar Bali vertrekken en hebben inmiddels een 2 / 3 tal vluchten op het oog waar we de prijzen van in de gaten aan het houden zijn. Nu is het ook gevallen op een vlucht met Singapore Airlines en krijgen wij omdat we met een baby vliegen een gratis stoel keuze bij een baby bassinet.

Voorheen wat seatguru nog een mogelijkheid om te kijken wel bassinet plekken nog een fijne plek zijn, ook al zijn deze vaak in de buurt van toilet en of galley. En nu heb ik begrepen dat seatguru outdated is en meeste nu over zijn op AeroLOPA, alleen vind ik zelf deze site onoverzichtelijk om het juiste model te kiezen en zoeken op vluchtnummer lijkt mij niet te kunnen?

Met SQ zouden wij heen met Airbus A350 SQ 323 vliegen maar hou zou je nu middels AeroLOPA een "goede" stoel kunnen uitzoeken?
Weet niet of dit nog speelt, maar wij vlogen ooit met onze jongste naar Thailand en hadden zo’n bassinet, maar dat was een ramp omdat daar vlak boven een tv scherm hing dat de hele vlucht films vertoonde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:30

Sorcerer8472

Mens sana?

Pipmitz schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:20:
Even een vraagje, waar ergens kan ik kijken wat een upgrade bij KLM kost?

Geboekt via delta, maar kan zowel in de KLM als Delta app nergens een upgrade mogelijkheid zien voor de KLM vlucht. (AMS-LAX direct met KLM)
Bellen! Soms zijn er goede deals waarbij je met weinig miles of cash kunt upgraden en die zijn lang niet allemaal op de website te vinden. Vooraf upgraden kan in allerlei situaties gunstiger zijn dan upgraden bij check-in.

Op de website zie je soms ook de mogelijkheid om te upgraden, ook voor check-in, dit hangt van allerlei zaken zoals tickettype af.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:55
olafmol schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:34:
[...]

Weet niet of dit nog speelt, maar wij vlogen ooit met onze jongste naar Thailand en hadden zo’n bassinet, maar dat was een ramp omdat daar vlak boven een tv scherm hing dat de hele vlucht films vertoonde ;)
Dat zal zeker bij vele nog wel zo zijn of vaak zit ie dan nog wel in de armrest. Gelukkig gaan wij niet veel op de IFE systeem af en is het vaak een tablet met wat afleveringen van een serie gedownload om te kijken. Maar als de kleine er in kan liggen dan kan je er ook vast wel een hydrofiele doek of iets over heen doen om het een beetje te dempen lijkt me maar zeker iets ter overweging. Al zou zo bassinet wel voordelen hebben dan 12 uur op schoot.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 11:28
Salv schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:19:
[...]

Dat zal zeker bij vele nog wel zo zijn of vaak zit ie dan nog wel in de armrest. Gelukkig gaan wij niet veel op de IFE systeem af en is het vaak een tablet met wat afleveringen van een serie gedownload om te kijken. Maar als de kleine er in kan liggen dan kan je er ook vast wel een hydrofiele doek of iets over heen doen om het een beetje te dempen lijkt me maar zeker iets ter overweging. Al zou zo bassinet wel voordelen hebben dan 12 uur op schoot.
Ha, ja die doek hebben we toen ook geprobeerd, maar helaas. De kleine man heeft uren lang ademloos naar al het mooie bewegende beeld boven z'n hoofdje zitten kijken, pas ergens toen we de daling inzetten viel ie natuurlijk in slaap, om vervolgens extreem sjaggo wakker te worden toen we het vliegtuig uit gingen. LOL.

Sinds dien heel veel gevlogen met onze 2 jongens, al vanaf kleins af aan en veelal intercontinentaal, maar nooit meer met zo'n bedje. Uberhaupt is dat met de turbulentie van tegenwoordig volgens mij tricky, want ik kan me voor de geest halen dat je bij veel/een aantal maatschappijen bij elke turbulentie "ding" de kinderen op schoot moeten?

Anyway, sinds die tijd was het toch maar op schoot, gezellig dicht tegen je aan, slapen ze ook wel lekker van die kleintjes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:01
Herkenbaar, maar ik zou toch aanraden de basinets seat te boeken aangezien de beenruimte by SQ genereus is. De kleine kan dan eventueel op de grond spelen en het wiegje kan mooi als opbergruimte voor al het speelgoed dienen.
olafmol schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:33:
[...]

Ha, ja die doek hebben we toen ook geprobeerd, maar helaas. De kleine man heeft uren lang ademloos naar al het mooie bewegende beeld boven z'n hoofdje zitten kijken, pas ergens toen we de daling inzetten viel ie natuurlijk in slaap, om vervolgens extreem sjaggo wakker te worden toen we het vliegtuig uit gingen. LOL.

Sinds dien heel veel gevlogen met onze 2 jongens, al vanaf kleins af aan en veelal intercontinentaal, maar nooit meer met zo'n bedje. Uberhaupt is dat met de turbulentie van tegenwoordig volgens mij tricky, want ik kan me voor de geest halen dat je bij veel/een aantal maatschappijen bij elke turbulentie "ding" de kinderen op schoot moeten?

Anyway, sinds die tijd was het toch maar op schoot, gezellig dicht tegen je aan, slapen ze ook wel lekker van die kleintjes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Voorheen wat seatguru nog een mogelijkheid om te kijken wel bassinet plekken nog een fijne plek zijn, ook al zijn deze vaak in de buurt van toilet en of galley.
Laten we voorop stellen dat de SeatGuru ratings van stoelen ook een beetje van dik hout zaagt men planken was. Alles in de buurt van de toilet of een gally was per defintie slecht.
En nu heb ik begrepen dat seatguru outdated is en meeste nu over zijn op AeroLOPA, alleen vind ik zelf deze site onoverzichtelijk om het juiste model te kiezen en zoeken op vluchtnummer lijkt mij niet te kunnen?

Singapore heeft 3 varianten van de A350, een voor de ULR. vluchten die heb je dus niet. Een regionale versie zonder premium economy. Dus je zal deze versie hebben.

Als je economy vliegt heb je keuze tussen 4 plekken op rij 41, direct achter PE met geen toilet of galley in de buurt of 1 op rij 47 wel in de buurt bij toiletten én de middelste deuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgende week onverwacht retour naar Aalborg. In een E175, in economy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvqTIAxGLfApVQVOZhdK2HfD1HM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3lAy4OYrmkNCdOK6wFFFSOh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vlieg voor 600 euro meer in business naar BKK volgende maand...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En nu heb ik begrepen dat seatguru outdated is en meeste nu over zijn op AeroLOPA, alleen vind ik zelf deze site onoverzichtelijk om het juiste model te kiezen en zoeken op vluchtnummer lijkt mij niet te kunnen?
Ik zou dat "zoeken op vluchtnummer" van seatguru, net als de rest van hun informatie, niet vertrouwen.
Elke maatschappij, inclusief SQ, vertelt je al voordat je boekt in wat voor soort vliegtuig (ze verwachten dat) je terecht komt. Dat kun je dus gewoon in je boeking opzoeken, en dan dat type vliegtuig op AeroLOPA bekijken.

Soms hebben ze meerdere varianten van hetzelfde toestel (bijvoorbeeld 2, 3 of 4-class, regionale versies, etc). Sommige maatschappijen geven dat heel duidelijk aan maar de meeste helaas niet; dan moet je even kijken naar hoe hun eigen seatmap er uit ziet en dat matchen met iets in aerolopa. (Dat geldt voor Seatguru net zo hard overigens, ongeacht hun "zoeken op vluchtnummer"-feature.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:34:
Volgende week onverwacht retour naar Aalborg. In een E175, in economy

[Afbeelding]

Ik vlieg voor 600 euro meer in business naar BKK volgende maand...
KLM kan de omzet goed gebruiken. Waar KLM voorheen het beter deed, dempen ze nu de resultaten van AirFrance-KLM. Om over de vergelijking met Lufthansa en IAG maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 12:09
PolarBear schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:07:
[...]

KLM kan de omzet goed gebruiken. Waar KLM voorheen het beter deed, dempen ze nu de resultaten van AirFrance-KLM. Om over de vergelijking met Lufthansa en IAG maar niet te spreken.
Stel je voor dat Eurostar straks nog goed werkt en ze geen 6 vliegtuigen naar Londen voor 8:30 kunnen sturen a 200-700 euro de neus :9

Misschien is de Chinese markt zo slecht nog niet straks

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Volgens mij gaan er veel minder mensen naar het VK vanaf volgende maand, als ze die idiote ETA gaan verplichten voor Europeanen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het kan dan misschien niet nuttig zijn, maar die conclusie kan ik niet trekken. Ik geloof niet dat de ETA voor reizigers het verschil gaat maken tussen de keuze om het VK wel of niet te bezoeken. Ik weet dat het in ieder geval voor mijzelf geen verschil gaat maken voor mijn volgende bezoek.

Is de ESTA een reden voor Europeanen om de VS niet te bezoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Om te beginnen, elk ding dat je moet doen is een barriere die een bepaald aantal mensen ervan weerhoudt om te gaan. Maakt letterlijk niet uit wat het is, er is altijd wel iemand waarbij de naald net van 'gaan' naar 'niet gaan' verschuift. En ja, dat gold voor de ESTA ook. De ETA kost £10 en dat alleen al kan genoeg zijn.

Maar belangrijker, de ESTA is veel redelijker (hoewel ook nog steeds dom maar goed) omdat je alleen maar wat gegevens invult en dan krijg je een antwoord terug. Bij de ETA moet je ook een foto van zowel je paspoort als je gezicht uploaden. Dat voelt veel meer invasive dan alleen maar de gegevens die op dat paspoort staan.

Mij houdt het in ieder geval tegen, ik vermijd het VK voortaan. Ik voel me ook helemaal niet welkom met dat soort maatregelen. Ga ik wel gewoon ergens anders heen waar ze me wel willen hebben. Zat plekken hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 06-03-2025 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

CyBeR schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:57:
Om te beginnen, elk ding dat je moet doen is een barriere die een bepaald aantal mensen ervan weerhoudt om te gaan. Maakt letterlijk niet uit wat het is, er is altijd wel iemand waarbij de naald net van 'gaan' naar 'niet gaan' verschuift. En ja, dat gold voor de ESTA ook. De ETA kost £10 en dat alleen al kan genoeg zijn.
Eens dat het in theorie nét het verschil zou kunnen maken. Maar ik geloof dus niet dat er zoveel reizigers zijn die precies op het randje zitten dat er significant veel zullen omslaan naar ‘niet gaan’.
Maar belangrijker, de ESTA is veel redelijker (hoewel ook nog steeds dom maar goed) omdat je alleen maar wat gegevens invult en dan krijg je een antwoord terug. Bij de ETA moet je ook een foto van zowel je paspoort als je gezicht uploaden. Dat voelt veel meer invasive dan alleen maar de gegevens die op dat paspoort staan.
Dat zie ik anders. Tot dusver gebeurt precies hetzelfde bij de grens: je legt je paspoort in de scanner en de machine maakt een foto van je gezicht. Dat is natuurlijk in zekere zin invasive, maar niet anders dan wat je moet aanleveren voor de ETA. Als dit een probleem zou zijn, dan zou je ook zonder ETA het VK al niet willen bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De laatste keren dat ik naar het VK ging was dat bij een menselijke beambte die m'n paspoort bekeek (met ogen) en me door liet lopen. De automaten daar hebben een probleem met mijn paspoort dus die willen 'm niet lezen.

Maar goed wij zijn Europeanen die tot voorkort gewoon zonder limiet en ongeacht welke reden dat land in mochten, en nu opeens zijn we allemaal terroristen of zo?

Laat ik het zo zeggen: ik denk niet dat de ETA veel mensen die om een doel naar het VK gaan (werk, vakantie, evenement, etc) tegen houdt, en eenmaal een ETA ben je twee jaar voorzien (mits je paspoort niet verloopt), maar elke drempel die men opwerpt houdt dagjesmensen en andere spontane reizigers tegen. D'r zit betrekkelijk weinig verschil tussen een dag of weekend Manchester vs een dag of weekend Dublin. Maar voor Dublin hoef je geen £10 te betalen.

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeR op 06-03-2025 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 20:37

Grouchy

meep meep

De EU gaat dezelfde richting in. ETIAS (& EES) is al een paar keer uitgesteld maar komt er ook aan.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb Settled Status in het VK, maar eens zien hoeveel problemen het gaat geven bij het buitenlandertje pesten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vlucht naar de US met KLM.

A330-200 business class nog dubbele stoelen in business. Wat is hierin jullie advies? Is er specifieke stoel of rij die ik moet vermijden?

Terugweg met delta ook in business, hier geeft de KLM app een vreemde weergave. A330-900NEO.
Normale rij met twee stoelen in het midden en enkele stoelen aan het raam. Aan het raam lijkt mij dan als enkele rijziger het beste? Ik krijg het echter via de KLM app niet aangepast. Delta app geeft een foutmelding, delta bellen ? Of beter klm

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 06-03-2025 21:23 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Workaholic schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:10:

A330-200 business class nog dubbele stoelen in business, facing towards each other. Wat is hierin jullie advies? Is er specifieke stoel of rij die ik moet vermijden?
Ik zou die hele kist vermijden. Maar, facing towards heb ik nog niet gezien, zelfs niet in die ballenbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:57:
Net een ESTA gedaan. Ondanks Global Entry toch nog nodig. Paspoort uploaden is ook mandatory nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:12:
[...]

Ik zou die hele kist vermijden. Maar, facing towards heb ik nog niet gezien, zelfs niet in die ballenbak ;)
Haha, post aangepast. Helaas weinig andere mogelijkheden. Bijna alles zit vol en zit vast aan specifieke data. Te laat gepland.

Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:57
Workaholic schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:10:

A330-200 business class nog dubbele stoelen in business. Wat is hierin jullie advies? Is er specifieke stoel of rij die ik moet vermijden?

Terugweg met delta ook in business, hier geeft de KLM app een vreemde weergave. A330-900NEO.
Normale rij met twee stoelen in het midden en enkele stoelen aan het raam. Aan het raam lijkt mij dan als enkele rijziger het beste? Ik krijg het echter via de KLM app niet aangepast. Delta app geeft een foutmelding, delta bellen ? Of beter klm
Ik begrijp dat je alleen reist? Pak een stoel in het midden dan heb je aisle access. Dat heeft altijd mijn voorkeur in de 2-2-2 configuraties. Mocht je met zijn tweeen zijn, dan is raam ook een optie.

Voor de delta vlucht. Raam, enkele stoel is best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zr40 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:47:
Het kan dan misschien niet nuttig zijn, maar die conclusie kan ik niet trekken. Ik geloof niet dat de ETA voor reizigers het verschil gaat maken tussen de keuze om het VK wel of niet te bezoeken. Ik weet dat het in ieder geval voor mijzelf geen verschil gaat maken voor mijn volgende bezoek.

Is de ESTA een reden voor Europeanen om de VS niet te bezoeken?
Voor citytrippers en dagjestoeristen wel. Genoeg keuze binnen de EU om visumvrij en zonder gedoe te reizen. En vergeet ook niet dat veel scholen traditioneel een Londen-tripje deden (in België toch), weinig animo om daarvoor iedereen een ETA of visum te laten aanvragen.

Dat zijn allemaal dingen die bij de VS niet spelen, tenzij het geld tegen de plinten klotst vlieg of trein je niet effe voor een dagje op en neer naar de VS. Naar de UK kan dat perfect wel.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Borromini schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:58:
[...]

Voor citytrippers en dagjestoeristen wel. Genoeg keuze binnen de EU om visumvrij en zonder gedoe te reizen. En vergeet ook niet dat veel scholen traditioneel een Londen-tripje deden (in België toch), weinig animo om daarvoor iedereen een ETA of visum te laten aanvragen.

Dat zijn allemaal dingen die bij de VS niet spelen, tenzij het geld tegen de plinten klotst vlieg of trein je niet effe voor een dagje op en neer naar de VS. Naar de UK kan dat perfect wel.
Het VK wil graag mensen die veel geld uitgeven dus die scholieren zijn dan toch al minder welkom, zeker in het zeer drukke Londen.

Bij de VS worden bij een retourtje al iets van 45 euro aan heffingen in rekening gebracht, daar had zo'n ESTA ook makkelijk aan kunnen worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Tuniq schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:52:
[...]

Ik begrijp dat je alleen reist? Pak een stoel in het midden dan heb je aisle access. Dat heeft altijd mijn voorkeur in de 2-2-2 configuraties. Mocht je met zijn tweeen zijn, dan is raam ook een optie.

Voor de delta vlucht. Raam, enkele stoel is best!
Dank! Probeer nog een upgrade te scoren voor mijn binnenlandse vluchten met delta, KLM Miles kun je niet gebruiken lijkt het in de delta app? Had gehoopt dit mogelijk zou zijn binnen skyteam.

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 07-03-2025 08:31 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Workaholic schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:30:
[...]

Dank! Probeer nog een upgrade te scoren voor mijn binnenlandse vluchten met delta, KLM Miles kun je niet gebruiken lijkt het in de delta app? Had gehoopt dit mogelijk zou zijn binnen skyteam.
Dat kan in de KLM en AirFrance app wel. Als je met miles boekt kun je ook binnenlandse trajecten invoeren (met cash kan dat niet). Meestal ongeveer 1 cent per mile waard dus geen superhoge value.

Beschikbaarheid valt vaak wel een beetje tegen, soms alleen maanden in de toekomst, maar verschilt enorm per traject.

-edit: nee, upgrades kun je alleen met KLM-miles scoren op KLM-tickets bij Delta, en worden veel minder vaak aangeboden dan wanneer je direct met Delta vliegt-

[ Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-03-2025 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:58:
[...]

Datapuntje, bij 3 scholen waarvan ik het weet zijn er geen Londentripjes geannuleerd hoor. Er is gewoon vooraf als voorwaarde gesteld dat ouders bereid moesten zijn een ETA aan te vragen. De school kan het afaik ook niet regelen voor leerlingen.

Wel irritant, las iets over dat Franse scholen dispensatie krijgen. Hopelijk gaat dat voor meer landen gelden.

Bij veel scholen worden vliegtripjes wel steeds vaker afgeschaft of ontmoedigd, voor zowel leerlingen als personeel...

(de school van mijn neefje stuurt personeel doodleuk naar een conferentie in Osaka, maar verbiedt vliegreizen naar Rome en Barcelona voor leerlingen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:30
PWM schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:13:
[...]

Net een ESTA gedaan. Ondanks Global Entry toch nog nodig. Paspoort uploaden is ook mandatory nu.
Esta staat los van global entry natuurlijk, stel dat je geen esta zou krijgen of geen visum dan kan het nog zijn dat je GE nog geldig is.

Ik moet nu twee paspoorten bij mij houden naar de US. Mijn oude, met visum (nog geldig tot eind 26) en mijn nieuwe zonder US visum 8)7 Ondanks Global Entry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:13:
[...]

Yup, hoewel ze wel meteen uit de MRZ de gegevens invullen, dat is dan nog wel handig. Goed in de VS hebben ze ook mijn vingerafdrukken, heb ook Global Entry waar ze ook vingerafdrukken en paspoort kopie hebben dus maak mij niet zo druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:17:
[...]

Het VK wil graag mensen die veel geld uitgeven dus die scholieren zijn dan toch al minder welkom, zeker in het zeer drukke Londen.
Laten we het nu niet dramatisch maken, je moest om te beginnen al sowieso een paspoort hebben voor een tripje naar het VK, dat is nooit anders geweest want nooit Schengen zone geweest. Dus je moest sowieso altijd al een paspoort hebben. En er zijn genoeg mensen die dat niet hebben cq. voor een goedkopere ID kaart gaan wat genoeg is binnen Schengen. Dus er was altijd al een drempel. Er zijn ook genoeg andere bestemmingen waar een visum voor nodig is (al dan niet on entry) waar hele volksstammen heen gaan. Dan gaat een ESTA/ETA of what ever wat een keer in de zoveel jaar geld kost echt niet het verschil maken. Geloof ik niet.

En trouwens er zit nu al een vliegtax van bijna 30 piek op een ticket in Nederland. Geloof niet dat dat iets uitmaakt voor de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
iRobert schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:57:
[...]

Esta staat los van global entry natuurlijk, stel dat je geen esta zou krijgen of geen visum dan kan het nog zijn dat je GE nog geldig is.

Ik moet nu twee paspoorten bij mij houden naar de US. Mijn oude, met visum (nog geldig tot eind 26) en mijn nieuwe zonder US visum 8)7 Ondanks Global Entry
GE is qua grensovergang gewoon hetzelfde als Privium. Paspoortloos obv biometrie de grens over en de rij kunnen skippen. Met al extra TSA precheck wat over het algemeen je wachtijd in de security rij tot een minuut of vijf beperkt. Heeft inderdaad niets te maken met of je het land in mag of niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-09 22:14
PolarBear schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Laten we het nu niet dramatisch maken, je moest om te beginnen al sowieso een paspoort hebben voor een tripje naar het VK, dat is nooit anders geweest want nooit Schengen zone geweest. Dus je moest sowieso altijd al een paspoort hebben. En er zijn genoeg mensen die dat niet hebben cq. voor een goedkopere ID kaart gaan wat genoeg is binnen Schengen. Dus er was altijd al een drempel.
Dat klopt niet, voor Brexit kon je met je ID kaart naar het VK : https://www.rijksoverheid...and%20dus%20niet%20binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
basmq schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:03:
[...]

Dat klopt niet, voor Brexit kon je met je ID kaart naar het VK : https://www.rijksoverheid...and%20dus%20niet%20binnen.
Ah I stand corrected, ik dacht echt dat de ID kaart alleen binnen Schengen geldig was. Maar er zijn wat uitzonderingen, ook nu nog zoals Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ID kaart is binnen heel de EU geldig, niet alleen Schengen.

En als een niet-EU-land ervoor kiest om dat te accepteren dan mag dat natuurlijk, dat is hun zaak. Dat de britten er mee opgehouden zijn is eigenlijk ook gewoon weer buitenlandertje pesten. Ze zetten (in EU-paspoorten iig) geen stempels of zo dus dat is eigenlijk nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 15:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CyBeR schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:17:
ID kaart is binnen heel de EU geldig, niet alleen Schengen.

En als een niet-EU-land ervoor kiest om dat te accepteren dan mag dat natuurlijk, dat is hun zaak. Dat de britten er mee opgehouden zijn is eigenlijk ook gewoon weer buitenlandertje pesten. Ze zetten (in EU-paspoorten iig) geen stempels of zo dus dat is eigenlijk nergens voor nodig.
En nog veel leuker is dat ze geen administratie bijhouden van uitgaande buitenlanders, wat de daadwerkelijke reden is van het hoge aantal illegalen daar. Die komen gewoon legaal binnen op een kort visum en gaan niet meer weg.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Freee!! schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:35:
[...]

En nog veel leuker is dat ze geen administratie bijhouden van uitgaande buitenlanders, wat de daadwerkelijke reden is van het hoge aantal illegalen daar. Die komen gewoon legaal binnen op een kort visum en gaan niet meer weg.
Je hoeft idd niet opnieuw door het poortje bij vertrek maar ik nam aan dat ze het bijhouden dmv namen op vliegtickets? De VS doet dat ook zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrDeJni7BTjLXT_r4WcJcXuVin0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nhSwyL0iQmKRZN4hPLrTRqtH.png?f=fotoalbum_large

In de categorie protest met minste impact ooit, Extension Rebellion heeft loopbanden op Schiphol stil gezet. Niemand die het verschil merkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:06
PolarBear schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:10:
[Afbeelding]

In de categorie protest met minste impact ooit, Extension Rebellion heeft loopbanden op Schiphol stil gezet. Niemand die het verschil merkt
Schiphol was dit alvast voor ja.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Over geen impact gesproken, wat hoopt een klimaatprotest tegen frequent flyer programs precies te bewerkstelligen? Ik heb nog nooit gehoord van iemand die het vliegtuig neemt ipv de trein vanwege het kunnen sparen van punten. En stel dat het protest succesvol zou zijn, wat is het gevolg? Goedkopere tickets, want het deel van de ticketprijs dat anders het FFP programma toekomt komt dan vrij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:34

g0tanks

Moderator CSA
Zr40 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:26:
Ik heb nog nooit gehoord van iemand die het vliegtuig neemt ipv de trein vanwege het kunnen sparen van punten.
Ik ken genoeg collega's die vanaf Amsterdam het vliegtuig zouden pakken naar Londen of Dusseldorf in plaats van de trein, puur voor de XP en miles. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

g0tanks schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:30:
Ik ken genoeg collega's die vanaf Amsterdam het vliegtuig zouden pakken naar Londen of Dusseldorf in plaats van de trein, puur voor de XP en miles. :)
Naar Londen zou ik dat overigens ook doen, met de Eurostar ben je bijna 5 uur onderweg en betaal je zowat het dubbele van een Y ticket bij KL.

Naar Dusseldorf is het wat twijfelachtiger, daar is de ICE daadwerkelijk goedkoper dan vliegen. Maar dan ben je nog steeds 3 uur onderweg. Inderdaad, dan zou de XP/miles je net over de streep kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Zr40 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:39:
[...]

Naar Londen zou ik dat overigens ook doen, met de Eurostar ben je bijna 5 uur onderweg en betaal je zowat het dubbele van een Y ticket bij KL.

Naar Dusseldorf is het wat twijfelachtiger, daar is de ICE daadwerkelijk goedkoper dan vliegen. Maar dan ben je nog steeds 3 uur onderweg. Inderdaad, dan zou de XP/miles je net over de streep kunnen trekken.
Ik pak ook liever een vlucht naar Londen op een tijdstip naar keus (veel aanbod...) dan met de Eurostar. Het hele voordeel van treinreizen (van centrum tot centrum) wordt teniet gedaan doordat je tijdig aanwezig moet zijn ivm security en paspoortcontrole.

Parijs en Düsseldorf zou ik wel met de trein doen, tenzij het treinkaartje te duur is (bijvoorbeeld Parijs zonder vroegboekkorting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 12:09
Amsterdam - Parijs trein, AMS-LON vliegtuig. Beiden kunnen onder 3 uur deur tot deur vanuit Randstad mits Privium.

Bij trein naar Londen heb je alle nadelen van OV bij elkaar. Zou t alleen privé overwegen als variatie met familie ofzo, maar dan nog zou t een luxe zijn want vaak stuk duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-09 17:43
Zr40 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:26:
Ik heb nog nooit gehoord van iemand die het vliegtuig neemt ipv de trein vanwege het kunnen sparen van punten.
Een recente quote van de program director van Flying Blue:
From a psychology perspective, [loyalty programs] are about trying to stimulate irrational behavior
Frequent flyer programma's zullen extra vliegen en omvliegen zeker stimuleren (laat staan mileage runs). Dus wat dat betreft heeft XR denk ik een valide punt.

Dan valt het natuurlijk te bediscussiëren hoe erg dat stimuleren is en wat de impact daarvan is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Evianon schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 23:14:
[...]

Een recente quote van de program director van Flying Blue:

[...]

Frequent flyer programma's zullen extra vliegen en omvliegen zeker stimuleren (laat staan mileage runs).
In extreme gevallen, ja, maar daar zit je al meer richting het gamen van het systeem. Wat sommigen van ons idd doen, maar dat is wel echt een heel kleine minderheid.

Maar in de basis gaat het erom dat het loyaliteitsprogramma stimuleert dat je met de bijbehorende airline vliegt, zelfs al is dat eigenlijk niet de meest rationele optie. Bijvoorbeeld omdat het meer kost, of langer duurt.
Dus wat dat betreft heeft XR denk ik een valide punt.
Mwoah niet echt. Er zijn maar weinig mensen die alleen om de punten vliegen.

Maar van XR mag je niets anders doen dan thuis met het licht uit onder een dekentje op de bank zitten met de verwarming net hoog genoeg dat je huis niet bevriest. Al het andere is slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOnT32qoflZ2GKqNMt2zkHe1V0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTg1MWMuLOz68M7Vc4KqVGDI.jpg?f=fotoalbum_large

Moet ik nou met dit vinkje? Ik neem aan dat ze bedoelen dat ik geen SAS punten wil. Maar zoals het er nu staat, vink ik aan dat ik helemaal geen punten hoef te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 09-03-2025 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 23-09 01:18
Vooral niet aanraken dat vinkje ;)

Wat ik kan aanraden is om de SAS app te installeren voor je reis. Geen Eurobonus aanmaken/koppelen, maar puur je booking(en) importeren. De app is verbazingwekkend praktisch en zit vol met informatie waar je bij KLM alleen maar van kan dromen.

Je kunt bijvoorbeeld zien tijdens het boarden hoeveel passagiers aan de gate al gescanned zijn. En waar je aircraft vandaan komt (eerdere vluchten die dag), en vertragingen die daar uit voortkomen. Of de seatmap inzien terwijl je al aan board bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 09-03-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik begrijp niet zo goed waarom dat vinkje überhaupt bestaat? Voor masochistische reizigers of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 20:14
CyBeR schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:23:
Ik begrijp niet zo goed waarom dat vinkje überhaupt bestaat? Voor masochistische reizigers of zo?
Er zullen wel bedrijven zijn waar je geen punten mag verdienen op zakelijke vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

menzo schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:07:
[...]

Er zullen wel bedrijven zijn waar je geen punten mag verdienen op zakelijke vluchten.
Wat een vreemd beleid. Het bedrijf bespaart er niets mee en die zakelijke reizen leveren het bedrijf veel op, dat ze ook even de werknemer gaan pesten? De employee turnover zal daar wel hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De enige reden die ik me voor kan stellen is als je vlucht betaald wordt door een overheid; daar zitten soms rare haken en ogen aan.

Maar dat is toch ook gewoon op te lossen door geen fqtv op te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
Het kan als secundaire arbeidsvoorwaarde gezien worden.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Zelfs als primaire arbeidsvoorwaarden. Verkapt loon. Maar dat is iets dat bij NSC in hun partijprogramma staat/(stond??).

Omtzigt:
“In het kader van het beperken van niet-noodzakelijk vliegverkeer beschouwen we de extra’s die werknemers bij zakelijke vluchten ontvangen op basis van frequent flyerprogramma’s als belastbare inkomsten. De overheid geeft als werkgever het goede voorbeeld door met werknemers af te spreken dat credits die met zakelijke vluchten zijn gespaard niet voor privédoeleinden worden gebruikt.”

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Zr40 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:37:
[...]

Wat een vreemd beleid. Het bedrijf bespaart er niets mee en die zakelijke reizen leveren het bedrijf veel op, dat ze ook even de werknemer gaan pesten? De employee turnover zal daar wel hoog zijn.
Het voorkomt dat een werknemer een vlucht boekt die duurder is of voor het bedrijf op een andere manier ongunstiger is. Als bedrijf kun je wel controleren of er op het moment van boeken betere vluchten waren, maar als werknemer kun je daarmee sjoemelen door te wachten met boeken of te filteren op vertrek- of aankomsttijd. Ik snap het beleid dus wel, maar het geeft geen blijk van vertrouwen in je werknemers.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Radiodurans schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:45:
Het kan als secundaire arbeidsvoorwaarde gezien worden.
Ze kunnen het zelfs als loon aanslaan. Maar een bedrijf kan de boel in een lumpsum afkopen. Geen idee of grote bedrijven dat doen voor hun werknemers.

Pdf van de BD met uitleg:

https://download.belastin...dienst/docs/z153804_1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
menzo schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:25:
[...]

Ze kunnen het zelfs als loon aanslaan. Maar een bedrijf kan de boel in een lumpsum afkopen. Geen idee of grote bedrijven dat doen voor hun werknemers.

Pdf van de BD met uitleg:

https://download.belastin...dienst/docs/z153804_1.pdf
Het is in de praktijk niet eenvoudig om de hier bedoelde voordelen op individuele basis en per verstrekking in
de belasting- en premieheffing te betrekken. Om hieraan tegemoet te komen keur ik goed dat de loon-,
inkomsten- en vennootschapsbelasting en de premie volksverzekeringen, die door de ontvangende
ondernemers en werknemers verschuldigd zouden zijn, desgewenst op lumpsumbasis worden afgedragen door de organisatie die het spaarsysteem exploiteert of door de verstrekker van de goederen of diensten in de promotionele sfeer.
Klinkt alsof FB dat zou moeten doen, niet de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Dan zou het me niet verbazen de FB die lumpsum wel afdraagt. En welk bedrag daar aan vast zit, 50% op een waarde van 1 cent per mile ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 24-09 21:06
Hmmbob schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:22:
[...]

Aansluitend: die op Eindhoven is nog niet open, toch?

[...]
Ah, het is "medio maart" geworden!
Privium ExpressLounge geopend op Eindhoven Airport
Deze week is op Eindhoven Airport de Privium ExpressLounge officieel geopend. De lounge bevindt zich op de eerste verdieping, naast de Starbucks. Hier kunnen Privium Plus-leden en andere reizigers in een comfortabele omgeving werken, ontspannen en genieten voordat hun reis begint.

De lounge is dagelijks geopend van 05:30 – 21:00 uur en biedt plaats aan 60 gasten. De lounge is voorzien van een bel- en werkcabine en diverse (zakelijke) faciliteiten. De eerste Privium Lounge werd in 2008 geopend op Amsterdam Airport Schiphol en met deze nieuwe locatie breidt Privium zijn exclusieve services verder uit.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Weet iemand meer van het volgende?

Gisteren is mijn check-in bagage niet meegekomen met een vlucht naar Madrid. Prima, wordt nabezorgd binnen 24u, kan gebeuren. Maar volgens mij was het een gewicht issue en was het vooraf al bekend: bij het boarden werden eerst alle transfer-passagiers naar voren geroepen om te boarden wat normaal nooit gebeurd. Ook werd er pas heel laat gerefueld en stond de co-piloot met de fuel-operator te praten, zie je ook weinig? Er was ook wat consternatie met het afhandelingspersoneel, maar kon niet horen waar dat over ging.

Ik kan mij voorstellen dat als er teveel ruimbagage is, dat je de transfer-baggage voorrang geeft, maar als men vooraf al weet dat niet alle bagage meegaat, is een heads up wel zo aardig of niet? Hoef je ook niet te wachten bij de bagageband..

[ Voor 6% gewijzigd door wibblemoo op 11-03-2025 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Transfer pax als eerste laten boarden heeft iig niks te maken met bagagegewicht want het al dan niet aan boord brengen van bagage heeft op zich niks te maken met in welke volgorde passagiers boarden.

Ik heb nog niet gehoord van gewichtslimitaties bij vertrek vanaf AMS (aanname, je zegt niet welke maatschappij of waarvandaan), maar 't zou kunnen. Bij sommige luchthavens is dat wel iets wat vaker voor komt -- Florence staat er bekend om bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
CyBeR schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:06:
Transfer pax als eerste laten boarden heeft iig niks te maken met bagagegewicht want het al dan niet aan boord brengen van bagage heeft op zich niks te maken met in welke volgorde passagiers boarden.
Het was met Iberia vanuit AMS. Mijn gedachtegang was dat ze op die manier konden vaststellen dat deze transferbagage ingeladen kon worden ivm no-shows? om ze te laten boarden en vervolgens achterin/kriskras te laten plaatsnemen heeft ook weinig toegevoegde waarde.

Enfin, het kan ook toeval geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Net award ticket geboekt. Met gezin retour naar Florence voor 75.000 punten en 300 euro. Cashprice was 2000,-.

Dat is toch een prima rate. Ik weet dat er veel geklaagd word over KLM punten, maar het lukt toch meestal wel om een prima deal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 10:28
KLM miles claim zegt dat m'n binnenlandse vlucht in de VS met Delta niet in aanmerking komt voor miles/XP. Nu is het niet alsof ik wakker lig van de 2XP, maar het ticket was in 1x, compleet bij KLM geboekt (AMS-ATL-SDF-LGA-JFK-AMS) dus vind het raar dat KLM tickets verkoopt die dan niet in aanmerking komen, al helemaal als het een Delta vlucht betreft?

[ Voor 0% gewijzigd door Yakumos op 11-03-2025 17:59 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Yakumos schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:24:
KLM miles claim zegt dat m'n binnenlandse vlucht in de VS met Delta niet in aanmerking komt voor miles/XP. Nu is het niet alsof ik wakker lig van de 2XP, maar het ticket was in 1x, compleet bij KLM geboekt (AMS-ATL-SDF-LAG-JFK-AMS) dus vind het raar dat KLM tickets verkoopt die dan niet in aanmerking komen, al helemaal als het een Delta vlucht betreft?
Kan ook een fout zijn aan hun kant, zou niet de eerste keer zijn.
Wat is de fare class van die vlucht dan trouwens? En welke route was het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Yakumos schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:24:
KLM miles claim zegt dat m'n binnenlandse vlucht in de VS met Delta niet in aanmerking komt voor miles/XP. Nu is het niet alsof ik wakker lig van de 2XP, maar het ticket was in 1x, compleet bij KLM geboekt (AMS-ATL-SDF-LAG-JFK-AMS) dus vind het raar dat KLM tickets verkoopt die dan niet in aanmerking komen, al helemaal als het een Delta vlucht betreft?
In principe zouden alle mainline DL en de meeste regional vluchten miles/XP moeten krijgen, tenzij het basic economy was?

Je kunt hier zien hoe het met earning zit: https://www.flyingblue.co...s/airline-delta-air-lines Hoewel basic economy (fare class E) daar wel gewoon bij staat trouwens, als 20% miles.
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:36:
[...]

Wat is de fare class van die vlucht dan trouwens? En welke route was het?
De enige domestic vlucht in dat lijstje, er van uitgaande dat er geen codes bedacht zijn, is ATL-SDF ;)

Een snelle check leert dat alle vluchten op die route mainline zijn en dus (tenzij basic economy) moeten earnen.

edit: Als LGA bedoeld werd ipv LAG dan zijn er twee: die plus SDF-LGA. Dat is wel een regional route.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 11-03-2025 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 10:28
CyBeR schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:48:
[...]

In principe zouden alle mainline DL en de meeste regional vluchten miles/XP moeten krijgen, tenzij het basic economy was?

Je kunt hier zien hoe het met earning zit: https://www.flyingblue.co...s/airline-delta-air-lines Hoewel basic economy (fare class E) daar wel gewoon bij staat trouwens, als 20% miles.

[...]

De enige domestic vlucht in dat lijstje, er van uitgaande dat er geen codes bedacht zijn, is ATL-SDF ;)

Een snelle check leert dat alle vluchten op die route mainline zijn en dus (tenzij basic economy) moeten earnen.

edit: Als LGA bedoeld werd ipv LAG dan zijn er twee: die plus SDF-LGA. Dat is wel een regional route.
Zal eens kijken, maar het betreft inderdaad SDF-LGA (typefout met LAG).

Had hem al via de FB hulplijn geprobeerd aan te vragen, maar moet wachten tot er 2 weken voorbij zijn. Bij de normale "claim miles" kwam ie in elk geval als niet in aanmerking komend eruit.

To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Had je nog de fare class?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Volgende maand richting KIX met Hainan. Vanaf Zaventem want als ik zo 400 euro overhoud ivm vliegen vanaf Schiphol om in Japan te besteden doe ik dat liever. En het scheelt nogal reistijd: in 16u over ipv 36u heen. Dat ik dan 1.5 uur langer in de trein zit dan richting Schiphol potato potato. Reisdagen zitten toch al vol met reistijd en wachttijd.

Eerste keer dat ik die kant uit ga. Heen korte overstap op SZX, terug een 24u stopover. Maar met 144 uur visumvrij geen probleem. Ben wel benieuwd of 3.5 uur op SZX genoeg is om de aansluiting naar KIX niet te missen. Hoe zijn de ervaringen van tweakers? Ik kan me niet voorstellen dat ik als enige de golden route in Japan ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
wibblemoo schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 12:00:
Weet iemand meer van het volgende?

Ik kan mij voorstellen dat als er teveel ruimbagage is, dat je de transfer-baggage voorrang geeft, maar als men vooraf al weet dat niet alle bagage meegaat, is een heads up wel zo aardig of niet? Hoef je ook niet te wachten bij de bagageband..
juist niet, dan staan alle passagiers bij jou balie te klagen en te smeken dat hun koffer de uitzondering moet zijn. Beter gewoon vertrekken en het bij aankomst kenbaar maken (of de passagiers het laten uitzoeken)

ik moet zeggen, meestal vlieg ik swiss. en zie in de app gewoon of de koffers aan boord zijn gekomen.
Blijven ze op de tussenstop achter, maak ik in het vliegtuig al de claim. Loop ik door en de koffer komt 1 dag later.

Piloten en co piloten praten wel vaker met de mensen die hun vliegtuig in de lucht houden. dat hoeft helemaal niks te betekenen...
En kwa te vol. ik heb het gezien op een kleinere kist, alle ruimbagage bleef achter voor een "diplomatieke'' lading kisten die meer prio hadden dan hun klanten

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:14:
Net award ticket geboekt. Met gezin retour naar Florence voor 75.000 punten en 300 euro. Cashprice was 2000,-.

Dat is toch een prima rate. Ik weet dat er veel geklaagd word over KLM punten, maar het lukt toch meestal wel om een prima deal te vinden.
Naar Florence betaal ik vaak nog geen 300 euro per persoon gemiddeld. Met 3 personen zit ik vaak met een beetje op tijd boeken/reserveren onder de 1k.

Maar ik vlieg economy, waarschijnlijk jij niet ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:30
PWM schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:14:

Hou je ook bij wat je teveel betaalt over het jaar gezien omdat je Skyteam prefereert boven andere >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:31:
[...]

Naar Florence betaal ik vaak nog geen 300 euro per persoon gemiddeld. Met 3 personen zit ik vaak met een beetje op tijd boeken/reserveren onder de 1k.

Maar ik vlieg economy, waarschijnlijk jij niet ;p.
Binnen Europa gewoon economy hoor ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0t8gzTQu8P_bmDT0mwM9tZBGPxg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V2Q8qQJlaqK76mRjYNutIYPa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik zie een lagere prijs voor deze vluchten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlaJLhOipRmXtp31XrnAI8Ua8FQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gKjkHPLnVm2XLjo7ZZUCSjeI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Zr40 op 11-03-2025 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:32:
[...]

Binnen Europa gewoon economy hoor ;)

[Afbeelding]
Gelukkig maar, want die KLM seats voorin stelt denk ik niet zoveel voor ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:43:

[Afbeelding]
Ik idd ook en als je goedkopere vluchten op dezelfde dag pakt en naar klm.be gaat ipv klm.nl dan kom je al onder de 1k voor 4 personen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mm9komQeZOMt-qA6jrYeNEyoLAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsAcB2LP9I98RPvmjx3ZEU5P.jpg?f=fotoalbum_large

Veel meer betaal ik eigenlijk niet naar Florence. Maar merk altijd dat prijzen van deze vluchten altijd al extreem van dag tot dag, uur tot uur kunnen verschillen.

[ Voor 5% gewijzigd door xileS op 11-03-2025 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

xileS schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 23:25:
[...]

Ik idd ook en als je goedkopere vluchten op dezelfde dag pakt en naar klm.be gaat ipv klm.nl dan kom je al onder de 1k voor 4 personen.
Die zag ik inderdaad ook, maar die tijden lijken mij weer niet geweldig om te vliegen met het hele gezin. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 23:27:
[...]

Die zag ik inderdaad ook, maar die tijden lijken mij weer niet geweldig om te vliegen met het hele gezin. :P
Ja eens, maar genoeg vluchten die goedkoper zijn. Met 5 klm vluchten die heen en weer gaan vanaf Schiphol zijn er genoeg opties. Dagje langer/korter kan ook al veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Weet iemand of je met KLM Gold ook de voordelen zoals stoelkeuze hebt bij een Delta internationale vlucht? Moet je dan via je Delta of KLM account boeken, of maakt dat niet uit? Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 23:30:
[...]

Ja eens, maar genoeg vluchten die goedkoper zijn. Met 5 klm vluchten die heen en weer gaan vanaf Schiphol zijn er genoeg opties. Dagje langer/korter kan ook al veel schelen.
Ik ga toch niet om 06.00 in een vliegtuig zitten :p

Maar het is inderdaad zo dat een beetje flexibel kijken, betere rates geeft. Maar, het voordeel van de punten gebruiken, is dat je jezelf niet flexibel hoeft op te stellen. Ik heb nu gewoon de mooiste tijden. En automatisch natuurlijk gratis Comfort stoelen voor iedereen en Flex tickets.

Het geld kan nu mooi naar de huurauto die tegenwoordig een miljoen miljard euro kost op Florence :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:43:

[Afbeelding]
Hij is inmiddels duurder, ze vragen 2414,-.

Ik boek enkel Flex tickets. Mijn planning en die van mijn gezin is zo dat we een week voor Italie kunnen besluiten naar Bali te gaan ;)

Maar aangezien Award tickets ook Flex zijn, is het wel appels met appels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:57
PWM schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:39:
[...]

Maar het is inderdaad zo dat een beetje flexibel kijken, betere rates geeft. Maar, het voordeel van de punten gebruiken, is dat je jezelf niet flexibel hoeft op te stellen. Ik heb nu gewoon de mooiste tijden. En automatisch natuurlijk gratis Comfort stoelen voor iedereen en Flex tickets.

Het geld kan nu mooi naar de huurauto die tegenwoordig een miljoen miljard euro kost op Florence :+
Goede tijden zijn veel waard! Ik zou ook niet om 6 uur in het vliegtuig gaan zitten.

Wel goed om te vermelden dat award tickets enkel flex zijn bij platinum status. Anders kijk je tegen een change fee van 70 euro aan per ticket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:36:
Weet iemand of je met KLM Gold ook de voordelen zoals stoelkeuze hebt bij een Delta internationale vlucht? Moet je dan via je Delta of KLM account boeken, of maakt dat niet uit? Thanks!
Ja, dan moet je boeken en je FB nummer opgeven. Wel zorgen dat je geen Basic Economy (fare class E) boekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:33:
[...]

Ja, dan moet je boeken en je FB nummer opgeven. Wel zorgen dat je geen Basic Economy (fare class E) boekt.
Aah goede tip! Daar had ik waarschijnlijk overheen gekeken. Thanks!

Rij bij de paspoortcontrole was weer flink vanavond. Privium is dan erg fijn. Stukje value selling kunnen ze wel daar. 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:46:
[...]

Aah goede tip! Daar had ik waarschijnlijk overheen gekeken. Thanks!

Rij bij de paspoortcontrole was weer flink vanavond. Privium is dan erg fijn. Stukje value selling kunnen ze wel daar. 😄
Heerlijk, eergisteravond terug vanuit KIX ook. Als blikken konden doden...

Wel nog even eerst de security doorgegaan om wat te snaaien in de Privium lounge. Die 'lichte maaltijd' van KLM bij Premium Comfort doet z'n naam eer aan.

Weet iemand eigenlijk daar de technische reden voor? We kwamen aan op de F-pier en moesten natuurlijk naar de non-schengen departures lounge en daarom de security door. Maar zijn v.z.i.w. ook weleens direct uitgestapt in datzelfde non-schengen gebied na een vlucht uit Azië. Is dat omdat het eigenlijk voor transferpassagiers bedoeld is? Of zit er meer achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
finsdefis schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:21:
[...]
Wel nog even eerst de security doorgegaan om wat te snaaien in de Privium lounge. Die 'lichte maaltijd' van KLM bij Premium Comfort doet z'n naam eer aan.
Ik was gisteren nog even de KLM Schengen Lounge ingelopen na een vlucht. Taxi was te laat appte die, dus ik dacht daar nog even wat te eten.

:r

Ik weet het, heb hier vaker over gerant :p Maar wat een afval in bakken staat daar 's avonds. Maar goed, de halve lounge zit het met een halve liter goedkope zijn weg te spoelen, dus veel last hebben ze waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:01
[...]

Wel nog even eerst de security doorgegaan om wat te snaaien in de Privium lounge.
Ik dacht dat je altijd een boardingpass voor een vertrekkende vlucht moest hebben voor toegang…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
_--[]--__ schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:44:
[...]

Ik dacht dat je altijd een boardingpass voor een vertrekkende vlucht moest hebben voor toegang…
Zowel de Privium als KLM lounge mag je ook in bij aankomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
[...]

Weet iemand eigenlijk daar de technische reden voor? We kwamen aan op de F-pier en moesten natuurlijk naar de non-schengen departures lounge en daarom de security door. Maar zijn v.z.i.w. ook weleens direct uitgestapt in datzelfde non-schengen gebied na een vlucht uit Azië. Is dat omdat het eigenlijk voor transferpassagiers bedoeld is? Of zit er meer achter?
Er zijn "veilige" vertrekpunten waarvandaan je bij aankomst zonder opnieuw door de security te gaan op een andere vlucht kan stappen en niet-veilige vertrekpunten waarbij je wel eerst door de security moet:
Tip: If you're transferring at Schiphol, you might need to go through security or passport control again. This depends on the country you are coming from or travelling to. Are you arriving at Schiphol from the United States, Canada, the United Kingdom, Ireland, Singapore, Cyprus, Serbia (only flights from Belgrade), or one of the so-called Schengen countries? Then you do not need to go through security again. Are you transferring from a Schengen country to a non-Schengen country or vice versa? Please keep in mind that you will need to go through passport control again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Valt toch wel mee? Bij Avis met 2100km, 3 extra bestuurders en €0 eigen risico:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TTIZndxK_ElK-H8c7pSmactKsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yDU5p50xbx6Cauuo6c0I2xa2.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Joni schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:24:
[...]

Er zijn "veilige" vertrekpunten waarvandan je bij aankomst zonder opnieuw door de security te gaan op een andere vlucht kan stappen en niet-veilige vertrekpunten waarbij je wel eerst door de security moet:

[...]
Ah oke, wist niet dat het alleen die landen betrof. Dat verklaart het e.e.a. De beambte keek me wel even raar aan toen ik zei dat ik alleen die kant op ging om wat te eten :+
_--[]--__ schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:44:
[...]

Zie ook de Veelgestelde vragen van Privium; zoals @PWM al aangeeft ben je ook bij aankomst welkom. Geldt niet voor de meeste contract lounges overigens.
Scheelt ons weer een bezoek aan de grote gele M omdat we achteraf toch meer honger bleken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Let op dat eigenlijk geen enkele aanbieder de auto's in de buurt van de terminal heeft staan. Enkele die brengen de auto naar de terminal bij je aankomst. Maar met de meeste moet je met de bus. Wellicht even de moeite waard om goed naar te kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:31:
[...]

Let op dat eigenlijk geen enkele aanbieder de auto's in de buurt van de terminal heeft staan. Enkele die brengen de auto naar de terminal bij je aankomst. Maar met de meeste moet je met de bus. Wellicht even de moeite waard om goed naar te kijken.
Kom er vaker :) Wat we doen is dat mijn vrouw en kinderen op de koffer wachten. Ik loop door en pak of de bus, of als ik zie dat die te lang duurt loop snel over die kloteweg naar de rental.

Meestal kom ik met de auto aanrijden als het gezin met koffers naar buiten komt. En dan zie je opeens 100 man in rij voor de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
[...]

Ik ook niet, maar als ik ermee 1k kan besparen is het overwegen waard of ik kijk voor een tussenoplossing (betere tijd, maar iets duurder). Voor Florence vind ik 2k best prijzig, maar ik heb ook wel erger gezien.
Jij hebt geloof ik genoeg punten waar je vanaf moet, dus denk idd prima zo voor jou ;p.

Ik heb inmiddels ook wat punten gespaard, maar nog nooit gebruikt. Hoe check je voor een beetje goede waarde van je punten? Dat verschilt geloof ik ook nogal. Betreft FB punten, gewoon op de KLM site tickets zoeken en kijken hoeveel miles ze vragen? Of zijn daar handigere sites voor?
Ook dat kan nogal veel verschillen. Heel toevallig heb ik vandaag een auto voor 3 dagen geboekt voor deze maand in Florence. Net iets meer dan 40 euro kwijt. Ik zag zelfs andere aanbieders voor 11 euro per dag.

Augustus is denk ik een duurdere maand. Bij meeste/sommige verhuursites kan je geloof ik ook nog gratis annuleren tot een paar dagen van te voren. Het is mij weleens opgevallen dat het tussendoor ineens goedkoper wordt. Annuleren en opnieuw boeken kan dan interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Van de Privium lounge (voor security) had ik eigenlijk meer verwacht. Ik vond het eten niet geweldig en zag al een aantal mensen klagen dat de bakken al meer dan een half uur leeg stonden. Wellicht had ik deze dag "pech".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
xileS schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 00:28:
Van de Privium lounge (voor security) had ik eigenlijk meer verwacht. Ik vond het eten niet geweldig en zag al een aantal mensen klagen dat de bakken al meer dan een half uur leeg stonden. Wellicht had ik deze dag "pech".
Wat betreft de Privium lounges vind ik Privium ClubLounge West het fijnst. Na security, non-Schengen.
xileS schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:52:
[...]

Ik heb inmiddels ook wat punten gespaard, maar nog nooit gebruikt. Hoe check je voor een beetje goede waarde van je punten? Dat verschilt geloof ik ook nogal. Betreft FB punten, gewoon op de KLM site tickets zoeken en kijken hoeveel miles ze vragen? Of zijn daar handigere sites voor?
Daar komt het eigenlijk wel op neer. Elke maand zijn er nieuwe promo awards, maar dat zijn slechts vanaf-prijzen. :P

[ Voor 40% gewijzigd door Mawlana op 13-03-2025 00:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:52:
[...]

Jij hebt geloof ik genoeg punten waar je vanaf moet, dus denk idd prima zo voor jou ;p.

Er is een site waar je kan zoeken op: "ik ben zoveel punten, waar kan ik heen". Moet eens zoeken welke dat was :p

Ik heb zoveel punten, dat wij onze vakantie er van af laten hangen. Met plezier overigens. Ik klik af en toe wat als ik mij verveel in de lounge of als er nieuwe promo's langskomen.

En soms kom je dan echt supergoede tarieven tegen. Op deze manier zijn we met het gezin business naar Los Angeles, Kaapstad, Johannesburg en Mauritius (PE) gevlogen. Allemaal <100k punten. In economy was het nog een kwart geweest, maar goed.

Mijn vrouw zit voor een appel en een ei naar Las Vegas in business eind deze maand (ik ben er op zakelijk ticket). Gewoon door een beetje te spelen met wat datums.

Maar TLDR: Gewoon een beetje spelen met routes en je komt vaak wel wat leuks tegen.

EDIT:

Award tickets altijd als enkeltjes boeken. De prijs verschilt niet en je krijgt dan meer flexibiliteit. En als je gaat zoeken, altijd beginnen met de terugreis. De tarieven naar Amsterdam zijn in 99% van de gevallen hoger dan andersom, dus dat geeft dan een beter beeld.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 13-03-2025 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Let wel dat met 2 enkeltjes, als je wilt annuleren of wijzigen, je ook 2 maal de kosten daarvoor hebt. Voor een Platinum geen punt (geen kosten), maar andere statusniveaus wellicht wel.

Ik gebruik mijn punten voornamelijk voor de flexibiliteit. Vroeg boeken, beetje speculeren, en wat toch niet nodig is annuleren. Zodra je genoeg punten hebt om meerdere "potentiele" tickets geboekt te hebben staan is dat een erg fijne methode.

Maar ook dan, eigenlijk wil ik niet lager gaan dan een cent per mile. Dus als het goedkoopste ticket 500 euro is, waarvan 80 taxes, dan moet de award 42K of minder kostten. Niet helemaal eerlijke vergelijking wellicht (award is flexibeler dan het goedkoopste cash ticket) maar dat is wat ik persoonlijk aanhoud. Dat is ook de maatstaf die ik gebruik bij het verdienen van miles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Gisteren teruggekomen uit Londen (eindhoven de gekste) en zie iets aparts in mijn XP-tracker bij KLM.
Ik verwachtte 10XP maar zie er 15. Die additionele 5XP worden vermeld als "Miles + Points first flight bonus". Geen mijlen trouwens, alleen XP. Mijn cut-off date voor FB is ergens in juni, dus dat kan het niet zijn. Verder heb ik genoeg gevlogen deze periode, dus "First flight" lijkt me stug. Wat ik wel zag toen ik mijn XP in Londen checkte, stond ie tijdelijk op "0" terwijl ik boven de 400 zit (is nu weer hersteld trouwens). Ik negeerde dat en gaf de schuld aan brakke KLM IT-infrastructuur. Anyway, dat zou dus een oorzaak kunnen zijn. Vroeg me af of er andere mensen zijn die de afgelopen dagen hetzelfde hebben ervaren.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 09:50
Apache4u schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:47:
Gisteren teruggekomen uit Londen (eindhoven de gekste) en zie iets aparts in mijn XP-tracker bij KLM.
Ik verwachtte 10XP maar zie er 15. Die additionele 5XP worden vermeld als "Miles + Points first flight bonus". Geen mijlen trouwens, alleen XP. Mijn cut-off date voor FB is ergens in juni, dus dat kan het niet zijn. Verder heb ik genoeg gevlogen deze periode, dus "First flight" lijkt me stug. Wat ik wel zag toen ik mijn XP in Londen checkte, stond ie tijdelijk op "0" terwijl ik boven de 400 zit (is nu weer hersteld trouwens). Ik negeerde dat en gaf de schuld aan brakke KLM IT-infrastructuur. Anyway, dat zou dus een oorzaak kunnen zijn. Vroeg me af of er andere mensen zijn die de afgelopen dagen hetzelfde hebben ervaren.
Wellicht dat je Accor ALL hotel programma hebt gekoppeld aan je flying blue. Dan krijg je bij je eerste vlucht en eerste hotelovernachting een extraatje.
Pagina: 1 ... 234 ... 252 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2