Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 228 ... 252 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 21:19

gws24

Thinking is hard!

Voor diegene die vanaf begin april naar de UK willen:
Het Verenigd Koninkrijk scherpt de regels aan voor internationale reizigers. Inwoners van bijna vijftig landen moeten vanaf vandaag een elektronische reisvergunning aanvragen, een ETA, om het land in te mogen reizen.

Reizigers die naar Engeland, Schotland, Wales, Noord-Ierland of de Kanaaleilanden willen vanuit onder meer de Verenigde Staten, Canada, Israël, Australië en Brazilië moeten zich vanaf vandaag voor vertrek online registreren, ook als ze op Brits grondgebied alleen overstappen. De Britse regering zegt zo de grenzen beter te kunnen bewaken.

Het gaat nu nog alleen om landen buiten Europa, maar vanaf begin april moeten ook Europeanen de procedure doorlopen. Dan hebben ook Nederlanders en andere Europeanen de nieuwe Electronic Travel Authorisation nodig.
bron: https://nos.nl/artikel/25...anaf-april-een-eta-hebben

Gaat 10 pond kosten; aanvragen kan via https://www.gov.uk/guidan...-travel-authorisation-eta of de app 'UK ETA'.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ryanair sues 'unruly' passenger that diverted flight
Ryanair is pursuing legal action against a passenger who allegedly caused a major disruption on a flight from Dublin to Lanzarote. The airline is seeking £12,500 in damages to cover expenses incurred when the plane had to divert to Porto, Portugal.

On Wednesday, the airline announced it had filed proceedings against the passenger, whose behaviour on the flight last April was described as "inexcusable" and "completely unacceptable".
...
The airline said the passenger's behaviour forced the flight in question to divert to Porto, where it was delayed overnight, and caused 160 passengers to "face unnecessary disruption as well as losing a full day of their holiday".
Op zich kan ik hier niet tegen zijn, al zal het wel een kale kip zijn. Dat RyanAir, berucht om compensatie niet betalen, nu net de klager is, tja.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59

JRR

gws24 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:45:
Betalen zodat je naam ergens vooraf op een lijstje komt te staat onder het mom van de veiligheid. Leuk verdienmodel! UK met de ETA, USA met de ESTA, Canada met de eTA, Nieuw Zeeland met de NZeTA en zo zullen er nog wel een paar zijn. Misschien moet de EU ook eens zoiets gaan invoeren voor mensen die uit die landen komen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:50
Moet je dat dan ook aanvragen voor overstappen? In het artikel staat het wel voor VS, Brazilië etc, maar het is niet 100% duidelijk of dat ook voor Europeanen is.

Zal British Airways leuk vinden, hoop extra geld en geneuzel voor een transfer in London.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:59

JRR

Vanaf April ook voor EU-paspoorten en ook als je bestemming niet de UK is maar enkel voor het overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ergens dit jaar gaan ze ook zoiets invoeren voor niet EU mensen die de EU in willen
https://www.government.nl...rom%20paying%20this%20fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:08
Even vanuit interesse hoor, maar waarom wordt hier overal de IATA afkorting gebruikt behalve voor de steden in de USA? (NYC, HOU, CHI, DTT is geen IATA).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mvbo schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:06:
[...]

Even vanuit interesse hoor, maar waarom wordt hier overal de IATA afkorting gebruikt behalve voor de steden in de USA? (NYC, HOU, CHI, DTT is geen IATA).
Dat zijn codes voor steden met meer dan een vliegveld. D'r zijn er meer -- LON(don), T(ok)YO, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:54
Salv schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:09:
Momenteel zijn wij bezig met het oriënteren en voorbereiding op een 2/3 weekse reis naar Bali in april/mei/juni dit jaar. Normaliter is het niet zo spannend, vlucht, eerste hotel en globaal een idee welke plaatsen je wil aandoen en gaan met die backpack. Maar sinds vorig jaar juli hebben wij een kleine meid en die zal in mei dus 10 maanden zijn. Dus inmiddels is het wel een beetje meer plannen, hotels vast leggen en gunstige vluchttijden uitzoeken voor de slaapjes.

Momenteel ben ik vooral druk met het zoeken van de vlucht (met 1 overstap en max 22 uur reistijd voor overstap van 3 uurtjes) en kom in de maand mei uit op een aantal maatschappijen zoals Emirates (overstap van 2.5/3 uur in Dubai) KLM (vaak alleen tankstop in Singapore) Turkisch Airlines (overstap Istanbul) China Airlines (overstap Taiwan) Singapore Airlines (tussenstop Singapore)

Nu zouden wij graag gebruiken willen maken van een reiswieg waar mogelijk en merken dat maatschappijen er met de kosten nogal verschillend mee om gaan. Zo is het bij Singapore Airlines "kosteloos" (zijn tickets iets duurder maar netto weinig verschil met andere maatschappijen) en mag de reisgenoot ook "kosteloos" er naast op de reiswieg plekken. Zo is het bij China Airlines bv 180 euro extra voor een stoel met reiswieg optie. En kan bij zowel bij Turkisch en Emirates geen stoel selectie doen zonder eerst te betalen en kan ik het dus ook niet vinden. En bij KLM zijn de reiswieg stoelen niet te selecteren.

Zo is een retourtje met SA +/- €970 p.p. en met Emirates +/- €900 p.p. en KLM +/- 950 dus het zal elkaar niet veel ontlopen op de ticketkosten.

Ik was vooral benieuwd hoe de ervaringen bij deze maatschappijen zijn met het vliegen met baby met reiswieg of dat iemand een indicatie heeft van de stoelkosten bij de overige maatschappijen? Ga er vanuit dat met deze maatschappijen vliegen met een baby een positieve ervaring kan zijn (als baby ook meewerkt) en kies men om met een avond/nacht vlucht te beginnen? Is een tankstop waar je vliegtuig niet kan / mag verlaten ook goed of hebben ouders liever toch even 2/3/4 uur om de benen te strekken en baby ook te ontzien?
Wij hebben altijd met Singapore airlines gevlogen. We gaan dit jaar ook weer met Singapore airlines. Toen de kinderen nog klein waren kregen ze inderdaad een reiswiegje. Stel je je er niet teveel van voor. Je moet je kind iedere keer bij turbulentie eruit halen en op schoot nemen. Wel lekker ruime zitplaatsen. Geen idee waar je trouwens zulke goedkope tickets vindt. Wij (4 personen) vliegen op Surabaya en die tickets voor SA zijn 1,5 keer duurder dan de prijs die je noemt. Ik boek trouwens wel altijd bij de airliner zelf. Nooit bij tussenpersonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 01:18
JRR schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:18:
[...]
Misschien moet de EU ook eens zoiets gaan invoeren voor mensen die uit die landen komen…
Weet niet of dit een grap is, maar dat systeem is er inderdaad en wordt later dit jaar in gebruik genomen: https://travel-europe.europa.eu/etias_en
JRR schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:18:
[...]

Betalen zodat je naam ergens vooraf op een lijstje komt te staat onder het mom van de veiligheid. Leuk verdienmodel! UK met de ETA, USA met de ESTA, Canada met de eTA, Nieuw Zeeland met de NZeTA en zo zullen er nog wel een paar zijn. Misschien moet de EU ook eens zoiets gaan invoeren voor mensen die uit die landen komen…
Dat zijn bij mijn weten wel degelijk IATA codes:
https://www.iata.org/en/p...earch/?airport.search=HOU

Heeft inderdaad te maken met het groeperen van meerdere airports onder één naam. Dit maakt het mogelijk om te zoeken, boeken en (om)boeken naar een stad - waarbij het om-het-even is welk vliegveld er gebruikt wordt. Als je naar Londen vliegt dan zal het veel mensen niet uitmaken of dat LHR, LCY of LGW is :)

[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 09-01-2025 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Xandrios schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:04:
[...]
Heeft inderdaad te maken met het groeperen van meerdere airports onder één naam. Dit maakt het mogelijk om te zoeken, boeken en (om)boeken naar een stad - waarbij het om-het-even is welk vliegveld er gebruikt wordt. Als je naar Londen vliegt dan zal het veel mensen niet uitmaken of dat LHR, LCY of LGW is :)
Naar Londen maakt het volgens mij wel veel mensen uit, voor een stedentrip of een zakelijk eendaags heen-en-weertje is LCY gewoon handiger.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

messi schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:30:
Moet je dat dan ook aanvragen voor overstappen? In het artikel staat het wel voor VS, Brazilië etc, maar het is niet 100% duidelijk of dat ook voor Europeanen is.

Zal British Airways leuk vinden, hoop extra geld en geneuzel voor een transfer in London.
Dat is wel duidelijk gecommuniceerd door de UK, het verloopt gewoon gefaseerd. Ook bij transfer in Canada of de VS dient een Europeaan een eTA / ESTA aan te vragen, dan dient het gewoon als transitvisum. Hier niet anders.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

fisherman schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:54:
[...]

Wij hebben altijd met Singapore airlines gevlogen. We gaan dit jaar ook weer met Singapore airlines.

[.…]

Geen idee waar je trouwens zulke goedkope tickets vindt. Wij (4 personen) vliegen op Surabaya en die tickets voor SA zijn 1,5 keer duurder dan de prijs die je noemt. Ik boek trouwens wel altijd bij de airliner zelf. Nooit bij tussenpersonen.
Singapore is afgekort SQ. Als jij hier SA gaat schrijven gaan veel mensen 'huh? South African?' denken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:08
CyBeR schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:36:
[...]

Dat zijn codes voor steden met meer dan een vliegveld. D'r zijn er meer -- LON(don), T(ok)YO, etc.
Ah ja dat verklaart het wel. Ik dacht dat het niet uit zou maken omdat KLM toch maar één vliegveld per stad vliegt (hoewel dit voor London niet opgaat want LHR en LCY). Maar het betreft natuurlijk ook code shares met DL die bijvoorbeeld wel op meerdere vliegvelden vliegen, KL vliegt bijvoorbeeld niet eens op Detroit maar die staat ook in het lijstje erbij.

Opgehelderd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
En die situatie komt ook vaker voor dan je denkt. KLM vliegt bijvoorbeeld ook naar zowel Milan Malpensa als Milan Linate. En Air France vliegt naar zowel JFK als EWR -- beide vallen onder NYC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En SN op zowel LIN als MXP (beide Milaan).

Ryanair heeft er helemaal een handje van weg om regionale luchthavens te laten rebranden (bv. Charleroi (CRL) hebben zij 'Brussels South' herdoopt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:54
Borromini schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Singapore is afgekort SQ. Als jij hier SA gaat schrijven gaan veel mensen 'huh? South African?' denken.
Dat schreef degene waarop ik reageerde zo. Vandaar dat ik het ook zo schreef. Dan is dat duidelijk voor diegene.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vandaag in KLM IT Gore stories:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSdeTrJOyNSTJUYiKo0yR0Fx65s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FApjkB7JrKWiG7393pZFzk9S.jpg?f=fotoalbum_large

Een Delta PE vlucht waarvan KLM denkt dat de reisklasse La Premiere is en daardoor niet upgraded kan worden 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:38:
Vandaag in KLM IT Gore stories:

[Afbeelding]

Een Delta PE vlucht waarvan KLM denkt dat de reisklasse La Premiere is en daardoor niet upgraded kan worden 8)7
Ik zou je La Premiere ticket bij KLM op gaan halen! 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Heb een vlucht naar Bali geboekt met Emirates. Ondanks m’n loyalty bij KLM toch voor Emirates gekozen waar ik nog niet eerder mee heb gevlogen. KLM vroeg voor een multi city met tussenstop in Singapore 50% meer dan de retourprijs, terwijl de vlucht naar Bali daar altijd stopt. Dus in feiten moet ik dan 50% meer betalen om een aantal dagen later dezelfde leg te pakken naar Bali. KLM gebeld en gaf aan dat het komt omdat de prijs die ik zag voor een retour aan een fare gekoppeld zit die een tussenstop niet toestaat.

Emirates doet daar niet moeilijk over bij een stop in Dubai, en ze vliegen met een mooie A380 voor de retourprijs! Ben benieuwd.

Nog goede tips voor vliegen met Emirates? Denk niet dat ik bij de lounges in Dubai/Bali naar binnen kan zonder Flying Blue boarding pass, dus dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
JPtjeeNL schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:06:

Nog goede tips voor vliegen met Emirates? Denk niet dat ik bij de lounges in Dubai/Bali naar binnen kan zonder Flying Blue boarding pass, dus dat is jammer.
Business of First class vliegen :P

Nee alle gekheid op een stokje, de voorste economy cabin op het lower deck (dus naast de trap) is de moeite om (binnen redelijke grenzen) voor bij te betalen qua stoelselectie, omdat er in het midden niemand zit voelt het veel rustiger aan.
Volgens mij zet Emirates op deze routes geen 2-class A380’s (dus zonder First) in, anders was een stoel aan de raamzijde op het bovendek daarvan de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
gws24 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:45:

[...]
bron: https://nos.nl/artikel/25...anaf-april-een-eta-hebben

Gaat 10 pond kosten; aanvragen kan via https://www.gov.uk/guidan...-travel-authorisation-eta of de app 'UK ETA'.
Duurt nog wel even voordat je het aan kan vragen helaas, pas op 5 maart. Beetje jammer, regel een reis voor 50 personen naar Londen in April dus had dat seintje het liefst al iets eerder gegeven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:05
JPtjeeNL schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:06:
Heb een vlucht naar Bali geboekt met Emirates. Ondanks m’n loyalty bij KLM toch voor Emirates gekozen waar ik nog niet eerder mee heb gevlogen. KLM vroeg voor een multi city met tussenstop in Singapore 50% meer dan de retourprijs, terwijl de vlucht naar Bali daar altijd stopt. Dus in feiten moet ik dan 50% meer betalen om een aantal dagen later dezelfde leg te pakken naar Bali. KLM gebeld en gaf aan dat het komt omdat de prijs die ik zag voor een retour aan een fare gekoppeld zit die een tussenstop niet toestaat.

Emirates doet daar niet moeilijk over bij een stop in Dubai, en ze vliegen met een mooie A380 voor de retourprijs! Ben benieuwd.

Wij vliegen zondag naar Dubai (economy) met Emirates. Heen in een A380, upper deck twin seat. Terugweg ook een A380, exit row seat lower deck. Ik ben benieuwd naar de heenvlucht.

De stoelselecties hebben een kleine €350 gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:23:
[...]

Business of First class vliegen :P

Nee alle gekheid op een stokje, de voorste economy cabin op het lower deck (dus naast de trap) is de moeite om (binnen redelijke grenzen) voor bij te betalen qua stoelselectie, omdat er in het midden niemand zit voelt het veel rustiger aan.
Volgens mij zet Emirates op deze routes geen 2-class A380’s (dus zonder First) in, anders was een stoel aan de raamzijde op het bovendek daarvan de beste optie.
Haha thanks voor de tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mawlana schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:53:
[...]

Wij vliegen zondag naar Dubai (economy) met Emirates. Heen in een A380, upper deck twin seat. Terugweg ook een A380, exit row seat lower deck. Ik ben benieuwd naar de heenvlucht.

De stoelselecties hebben een kleine €350 gekost.
Hoeveel pax dan? A380 is sowieso in eco best aangenaam zitten, in vergelijking met andere widebodies. Zeker ivm een 777.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:40
finsdefis schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:47:
[...]

Duurt nog wel even voordat je het aan kan vragen helaas, pas op 5 maart. Beetje jammer, regel een reis voor 50 personen naar Londen in April dus had dat seintje het liefst al iets eerder gegeven :+
Dat is echt al even (zeker een half jaar) bekend dat de UK dit in gaat voeren.

Met 50 personen kun je ook naar een eigen vlucht kijken met een prive vliegtuig .

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 09-01-2025 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Borromini schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:40:
[...]

Hoeveel pax dan? A380 is sowieso in eco best aangenaam zitten, in vergelijking met andere widebodies. Zeker ivm een 777.
Twee personen.

Emirates is in economy prima te doen, vooral bij een dagvlucht. :Y Toch vind ik de 3-zitters niet fijn, tenzij exit row. Gelukkig is zij bereid om de middle seat te nemen op de terugweg (exit row).

Twin kost €78 pp, exit row €99 pp. En dat x2 vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:58:
[...]

Dat is echt al even (zeker een half jaar) bekend dat de UK dit in gaat voeren.

Met 50 personen kun je ook naar een eigen vlucht kijken met een prive vliegtuig .
Dat bedoel ik ook niet, is me al een tijdje bekend.

Alleen gezien de diverse doelgroep (leeftijd en ict-vaardigheid) en afwezigheid kan een maand tussen het openzetten van de aanvraagmogelijkheid en de reis redelijk krap zijn voor iedereen om het individueel aan te vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:19
Vandaag naar Dubai gevlogen met Emirates 777 Economy. Kon voor € 1.500 (twee personen) upgraden naar Business. Niet gedaan. Misschien op de terugweg, als dat mogelijk is, want dan vliegen we met A380 terug.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:19
Bizar hoeveel A380’s Emirates heeft. Lig hier in de haven van Dubai op het cruiseschip en de een na de andere A380 vliegt over.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Rivanov schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:28:
Bizar hoeveel A380’s Emirates heeft. Lig hier in de haven van Dubai op het cruiseschip en de een na de andere A380 vliegt over.
Dat zijn er veel inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Toen het geld daar nog tegen de plinten klotste hadden ze de ambitie om zowat alle grotere bestemmingen ermee te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Rivanov schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:50:
Vandaag naar Dubai gevlogen met Emirates 777 Economy. Kon voor € 1.500 (twee personen) upgraden naar Business. Niet gedaan. Misschien op de terugweg, als dat mogelijk is, want dan vliegen we met A380 terug.
Voor Emirates-begrippen een redelijk nette meerprijs maar op een dagvlucht met een 777 niet de moeite, die 2-3-2 bc is crap. Er zijn pas 10 777’s geretrofit met de ‘nieuwe’ a380-style business class en die vliegen op Europese routes alleen nog naar Geneve, Zurich, Wenen en Brussel. Er is veel kritiek op Emirates over het gebrek aan vernieuwing want ook de nieuwe A350’s worden geleverd met een vernieuwde versie van het a380 stoelconcept dat al bijna 20 jaar gebruikt wordt, terwijl de concurrentie suites met deur installeert.

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel op 12-01-2025 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 23:24
Borromini schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:19:
Toen het geld daar nog tegen de plinten klotste hadden ze de ambitie om zowat alle grotere bestemmingen ermee te bedienen.
Ze moeten elk jaar hogere plinten met de hoeveelheid geld dat daar binnen stroomt.
Waar ik voor Corona nog voor 1600-1800 BC naar BKK vloog, met terug een paar dagen DXB, inclusief 6x chauffeur drive, vragen ze nu lachend minimaal het dubbele en dan zonder chauffeur en lounge toegang.
Dat waren duidelijk stunt prijzen voor marktaandeel, maar ik heb er geen 3k meer voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
naizzen schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:26:
[...]

Ze moeten elk jaar hogere plinten met de hoeveelheid geld dat daar binnen stroomt.
Waar ik voor Corona nog voor 1600-1800 BC naar BKK vloog, met terug een paar dagen DXB, inclusief 6x chauffeur drive, vragen ze nu lachend minimaal het dubbele en dan zonder chauffeur en lounge toegang.
Dat waren duidelijk stunt prijzen voor marktaandeel, maar ik heb er geen 3k meer voor over.
Ah ja dat waren nog eens tijden. Dat tarief redt je nu alleen met Finnair nog op sommige dagen (1637 euro voor business light retour maar dat is zo light dat het een tarief zonder ruimbagage is 8)7)
Emirates vraagt minstens 3200. Etihad is tegenwoordig de optie met betere aanbiedingen (retour BC naar BKK vanaf ~2250 incl lounge en voor een paar tientjes meer ook incl chauffeur)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

naizzen schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:26:
[...]

Dubai als emiraat (de overheid dus) heeft het niet meer zo breed als veel mensen lijken te denken, en EK blijft een vehikel van de overheid. Daar werd jarenlang met geld gegooid, maar dat is nu ook verleden tijd. Vandaar dat de prijzen van EK ondertussen ook gevoelig hoger liggen. En vergeet die dure sponsorcontractjes van allerhande topclubs niet 😇.

Vergeet ook niet dat er op DXB veel business trafiek is, dus EK hoeft het echt niet van hun hub te hebben voor premium-passagiers. Business vullen ze sowieso. Zelfs al is die cabine naar hedendaagse normen (aisle access, nauwelijks privacy als single pax) al best achterhaald. Er zit ondertussen zoveel (bedenkelijk) geld in Dubai dat EK sowieso van bezetting verzekerd is in business (en wschl ook first).

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 12-01-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik kan me niet herinneren dat deze tekst bij de ingang van de Privium queue stond. Is dit nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 23:24
Daniel schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:33:
[...]

Ah ja dat waren nog eens tijden. Dat tarief redt je nu alleen met Finnair nog op sommige dagen (1637 euro voor business light retour maar dat is zo light dat het een tarief zonder ruimbagage is 8)7)
Emirates vraagt minstens 3200. Etihad is tegenwoordig de optie met betere aanbiedingen (retour BC naar BKK vanaf ~2250 incl lounge en voor een paar tientjes meer ook incl chauffeur)
Dat zijn inderdaad beter prijzen! Ben laatst met Saudia gevlogen en dat beviel ook prima! Zit nu een beetje vast aan Skyteam om de gold status te behouden. Dan tikt een indirecte vlucht lekker aan met de XPtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik weet dat SeatGuru is gestopt. maar kan de alternatieve opties niet echt terug vinden.
Ik zal even verder zoeken en vind het wel, maar wellicht iets voor in de topicstart.
@Hmmbob jij bent de actiefste van de topicstarters momenteel schat ik in dus even een tag :P

[ Voor 1% gewijzigd door franssie op 12-01-2025 19:45 . Reden: loop van laatste zin ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Aerolopa.com was een up and coming alternatief voor SeatGuru :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Borromini schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:45:
https://www.aerolopa.com/kl-738

Ik mis de waarschuwingen waarderingen van de stoelen helaas. Zit nu op rij 17 maar vraag me af wat alternatieven zijn.
Row pitch:
Rows 2 to 8: 32.0"
Rows 9 to 14: 29.7"
Rows 15 and 16: 37.6"
Rows 17 to 31: 29.7"
Row 32: 28.5"
Lijkt allemaal nog wel mee te vallen, scheelt een kleine 6 cm.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 12-01-2025 20:14 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bestaat er voor delay codes een definitielijst ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqJiS66vd4G7SJq73cb-6nk5HeM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IB7EQ5CRAdkac4HLkER4Mtkw.png?f=fotoalbum_large

Zou graag willen weten wat BA verstaat onder “DELAY ZY” en krijg via google geen (consistent) antwoord terug. Iemand meer ervaring :) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

We Are Borg schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:55:
Bestaat er voor delay codes een definitielijst ?

[Afbeelding]

Zou graag willen weten wat BA verstaat onder “DELAY ZY” en krijg via google geen (consistent) antwoord terug. Iemand meer ervaring :) ?
https://www.flyertalk.com...llation-2023-edition.html

ZY - Rotational - a delay caused by a previous delay to services and the aircraft is in catch up mode. Often, but not always, ok for EC261.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@We Are Borg waar haal je die info vandaan? Best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die info lijkt uit Amadeus (GDS) te komen, of het airline-equivalent ervan (Altea). Daar heb je professionele contacten voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@franssie flyerexpert :)

@Sorcerer8472 dank! Ben even terug gaan tracen. Uiteindelijk vertraging begon in FRA naar LHR maar daar staat geen code bij voor de vertraging. Heb de case maar ingediend bij BA :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
We Are Borg schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:07:
@Sorcerer8472 dank! Ben even terug gaan tracen. Uiteindelijk vertraging begon in FRA naar LHR maar daar staat geen code bij voor de vertraging. Heb de case maar ingediend bij BA :)
Dat maakt ook in principe niet uit, tenzij de vertraging omwille van een overmachtreden (weer, etc.) onderweg naar jou was.

Een veel eerder vertraagd vliegtuig hadden ze kunnen voorkomen door een ander vliegtuig in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:19
Iemand ervaring en een idee wat een klm upgrade naar business class vanaf economy comfort kost. Gaat om een vlucht van bonaire naar Amsterdam. Upgrade is pas mogelijk bij checkin of op de luchthaven vanwege reward ticket.

[ Voor 22% gewijzigd door Boinkie op 12-01-2025 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@CyBeR de vlucht vanuit LHR naar AMS om mij (en meer ;) ) op te halen was vertraagd. Code was hetzelfde. Van AMS naar LHR gaf de piloot aan dat het vanwege mist op LHR was dat ze te laat op AMS waren. En terug richting LHR duurde het ook even voor we een landingslot kregen dus aansluiting gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Oh ja als er in LHR ook 'eigen' vertraging was naar AMS toe dan kun je er denk ik wel van uitgaan dat ze je claim afwijzen. Maar goed niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Boinkie schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:13:
Iemand ervaring en een idee wat een klm upgrade naar business class vanaf economy comfort kost. Gaat om een vlucht van bonaire naar Amsterdam. Upgrade is pas mogelijk bij checkin of op de luchthaven vanwege reward ticket.
Rond de 1500 euro als je veel geluk hebt. Maar meestal is deze route volgeboekt.

Edit

En natuurlijk meestal een A330 :( Ze zouden je het geld moeten toegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 12-01-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05:47

Scott

Ik ben, dus ik tweak

seatmaps.com is er nog een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:13
franssie schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:44:
Ik weet dat SeatGuru is gestopt. maar kan de alternatieve opties niet echt terug vinden.
Ik zal even verder zoeken en vind het wel, maar wellicht iets voor in de topicstart.
@Hmmbob jij bent de actiefste van de topicstarters momenteel schat ik in dus even een tag :P
Sure, ik zal deze toevoegen

Maare, Seatguru gestopt?!? :?

https://www.seatguru.com/findseatmap/findseatmap.php
https://www.seatguru.com/...10.php?flightno=601&date=

:?

[ Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 13-01-2025 08:46 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Hmmbob
There is a disclaimer on their website that says, Thank you for your interest in SeatGuru. Currently we are not making additional updates to our content on the site and are unable to provide other support. -SeatGuru
Kortom site is live, maar geen updates :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:13
We Are Borg schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:00:
@Hmmbob

[...]

Kortom site is live, maar geen updates :)
Ik zie die hele note nergens..... Maar goed, er staat een alternatief bij :)

Up to date is t niet nee, de KLM A321 staat er niet bij bijvoorbeeld

edit2: Seatguru eruit gehaald, seatmaps.com lijkt beter

[ Voor 20% gewijzigd door Hmmbob op 13-01-2025 14:25 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Is wat mij betreft een beter alternatief voor SeatGuru. Misschien niet de waarderingen die SeatGuru had voor stoelen maar over all beter up to date (in ieder geval voor de maatschappijen waar ik mee vlieg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die waarderingen op SeatGuru waren al jaren bullshit en alleen gebaseerd op standaard shit zoals of de stoel in de buurt van een toilet of galley was. Allemaal dingen die je zelf ook wel kunt bedenken.

Vroeger stonden er nog dingen bij als "this row is missing a window" (en zo'n soort melding heb ik ook zelf ooit nog ingestuurd) maar dat is al jaren weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:53
CyBeR schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:04:
Die waarderingen op SeatGuru waren al jaren bullshit en alleen gebaseerd op standaard shit zoals of de stoel in de buurt van een toilet of galley was. Allemaal dingen die je zelf ook wel kunt bedenken.

Vroeger stonden er nog dingen bij als "this row is missing a window" (en zo'n soort melding heb ik ook zelf ooit nog ingestuurd) maar dat is al jaren weg.
Vorige week nog gekeken en toen zag ik berichten over missende ramen nog staan. Altijd handig om rekening te houden met zaken waar je misschien zelf niet over hebt nagedacht of niet kunt zien als je naar de seatmap tijdens het inchecken kijkt.

Ben het wel met je eens dat het relatief simpele zaken zijn die je zelf ook kunt bedenken als je wat vaker met het vliegtuig gaat. Maar dat doet niet iedereen. Soms heb je ook nog een "entertainment box" waardoor je bewegingsruimte wordt beperkt. En dat staat, net zoals missende ramen, nergens aangegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 13-01-2025 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
oohh schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:32:
[...]

Vorige week nog gekeken en toen zag ik berichten over missende ramen nog staan.
Ja, ze zijn niet actief weggehaald maar nieuwe dergelijke info wordt al jaren niet meer toegevoegd, zelfs toen men op zich nog wel nieuwe seatmaps toevoegde. Maar dat betekent wel dat die info wellicht niet meer juist is.
Soms heb je ook nog een "entertainment box" waardoor je bewegingsruimte wordt beperkt. En dat staat, net zoals missende ramen, nergens aangegeven.
Als we 't nu over Aerolopa hebben: die geven wel degelijk aan waar de ramen zitten ten opzichte van de stoelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wo4KVtN4PnyTwiT0A21PUll8Qig=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yWFk4Z2TihOslXxN2KzVlYHR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:10:
[...]

Ja, ze zijn niet actief weggehaald maar nieuwe dergelijke info wordt al jaren niet meer toegevoegd, zelfs toen men op zich nog wel nieuwe seatmaps toevoegde. Maar dat betekent wel dat die info wellicht niet meer juist is.

[...]

Als we 't nu over Aerolopa hebben: die geven wel degelijk aan waar de ramen zitten ten opzichte van de stoelen:

[Afbeelding]
Nadeel is dat dit voor een nieuweling snel te missen is, net als andere dingen die je je wellicht niet realiseert.

Verder vind ik Aerolopa om die reden niet zo geweldig. Ja, het ziet er beter uit dan Seatguru, maar Seatguru had de meeste en beste info en nuttige reviews. De rest kan ik ook op online seatmaps terugvinden, en vaak nog beter.
oohh schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:32:
[...]

Ben het wel met je eens dat het relatief simpele zaken zijn die je zelf ook kunt bedenken als je wat vaker met het vliegtuig gaat. Maar dat doet niet iedereen. Soms heb je ook nog een "entertainment box" waardoor je bewegingsruimte wordt beperkt. En dat staat, net zoals missende ramen, nergens aangegeven.
In de reviews van Seatguru wel, hoewel deze kastjes gelukkig steeds meer verleden tijd worden door modernere techniek :)

[ Voor 21% gewijzigd door Sorcerer8472 op 13-01-2025 12:48 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:10:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Aerolopa vind ik tegenwoordig wel iets handiger dan Seatguru, maar het up-to-date houden blijft een 'ding'.

Veel airlines hebben gelukkig steeds duidelijkere seat maps, waardoor die derde partijen in sommige gevallen alleen maar verwarrend zijn door oude indelingen zonder premium comfort of met oude 2-2-2 BC bijv.

Bij de 777-300ER waarmee we vliegen staat bij KLM ook dat 7A/K een raam minder heeft en bij de 787-9 dat er bij de economy met 2 stoelen naast elkaar een raam ontbreekt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xandrios
Ik vloog gisteren met KLM in business naar Shiphol, vanuit europa, voor het eerst in een langere tijd. Ik heb voornamelijk *A short haul gevlogen het afgelopen jaar.

Begint al goed - met een busgate. Geen enkele andere maatschappij gebruikt busgates op dit vliegveld in winter, zelfs AF doet dat niet op deze locatie. Fijn om met Skypriority als eerste de bus in te mogen stappen...en dan als laatste eruit, in de stromende regen op de trap wachten tot alle economy pax hun hutkoffers hebben weggestopt en eindelijk doorlopen.

Vlucht van 3:30 uur. Geen welcome van purser, geen drankje, niet eens een flesje spa zoals voorheen standaard was. Uiteindelijk 45 minuten na departure begint de service, bijna half uur na dat economy service begon. En dan krijg je...een koude salade. In een goedkoop single-use kartonnen Wanders doosje. Met houten bestek. De IKEA kantine serveert substantieel beter ogende (en smakende) maaltijden.

En dan de knaller...de crew heeft volle trays met warm eten. Die krijgen een volledige warme crew maaltijd. Eén crew vond het zelfs acceptabel om maar op 1A te gaan zitten voor de maaltijd. Terwijl de andere pax nog 30 min met het (grotendeels ongegeten) wanders afval bleven zitten.

Wellicht dat dit verklaart waarom er maar een 4 tal business class pax geboekt waren. Andere maatschappijen binnen europa doen meestal, zeker voor de wat langere routes, een veelvoud daarvan aan business class passagiers. Volgende week Air France maar weer eens proberen, wellicht is dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:04
Half november bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
een retour gekocht: zondag 23 februari 's-ochtends naar Cork, Ierland; maandag 24 februari eind van de middag weer terug naar Amsterdam.

Mid-december een mail van vliegmaatschappij: "We have had to make a change to our schedule and we are currently working on a new itinerary for you. This will be carefully selected to minimise disruption to your travel plans. You will receive another email shortly with your new itinerary and your options."
Even gekeken en het leek er op dat de maandagmiddag-vlucht geschrapt is.

Vijf dagen later een nieuwe itinerary en ze hebben de vlucht gewijzigd naar maandagochtend, 06:10, retour naar Amsterdam. Da's voor ons niet acceptabel.

Gezien de vluchten die ze aanbieden hebben ze geen beter alternatief voor ons, dus liefst willen we gewoon annuleren en geld terug. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
  • Gebeld, maar kunnen telefonisch niets doen en verwijzen naar de mogelijkkheden op hun website
  • I.p.v. geprobeerd via WhatsApp. Krijg je een bot. Probeer je doorverbonden te worden naar een Echt Mens, maar na vier uur geeft de bot het op.
  • Een 'cash refund request' gedaan via de website met uitleg erbij, maar "Upon review of your booking, we have determined that you do not qualify for the type of refund requested, as per the terms and conditions of the fare you purchased.
  • Een algemene klacht ingediend, maar na drie weken nog geen reactie gekregen. Via de chatbot een update gevraagd, die dan wil doorverbinden met een medewerker - en dan blijft het ook stil.
Nog opties? Ik neig er naar via de credit card proberen geld terug te krijgen. Enige nadeel is dat je verdraaid weinig bewijs krijgt van bijvoorbeeld een cash refund request of algemene klacht. Wel een mailtje dat je een case hebt aangemaakt, maar niet wat de klacht precies is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:10

Garyu

WW

vanaalten schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:31:
Half november bij
***members only***
een retour gekocht: zondag 23 februari 's-ochtends naar Cork, Ierland; maandag 24 februari eind van de middag weer terug naar Amsterdam.

Mid-december een mail van vliegmaatschappij: "We have had to make a change to our schedule and we are currently working on a new itinerary for you. This will be carefully selected to minimise disruption to your travel plans. You will receive another email shortly with your new itinerary and your options."
Even gekeken en het leek er op dat de maandagmiddag-vlucht geschrapt is.

Vijf dagen later een nieuwe itinerary en ze hebben de vlucht gewijzigd naar maandagochtend, 06:10, retour naar Amsterdam. Da's voor ons niet acceptabel.

Gezien de vluchten die ze aanbieden hebben ze geen beter alternatief voor ons, dus liefst willen we gewoon annuleren en geld terug. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
  • Gebeld, maar kunnen telefonisch niets doen en verwijzen naar de mogelijkkheden op hun website
  • I.p.v. geprobeerd via WhatsApp. Krijg je een bot. Probeer je doorverbonden te worden naar een Echt Mens, maar na vier uur geeft de bot het op.
  • Een 'cash refund request' gedaan via de website met uitleg erbij, maar "Upon review of your booking, we have determined that you do not qualify for the type of refund requested, as per the terms and conditions of the fare you purchased.
  • Een algemene klacht ingediend, maar na drie weken nog geen reactie gekregen. Via de chatbot een update gevraagd, die dan wil doorverbinden met een medewerker - en dan blijft het ook stil.
Nog opties? Ik neig er naar via de credit card proberen geld terug te krijgen. Enige nadeel is dat je verdraaid weinig bewijs krijgt van bijvoorbeeld een cash refund request of algemene klacht. Wel een mailtje dat je een case hebt aangemaakt, maar niet wat de klacht precies is.
Wat Aer Lingus hier doet valt gewoon onder de "EU Air passengers rights", waardoor je inderdaad gewoon recht hebt op de keuze tussen een re-fund of een re-routing. Ze hebben je een re-routing aangeboden, nou, die wil je niet, dus jij wilt een re-fund. Je hebt geen recht op extra compensatie omdat het meer dan 14 dagen van tevoren is. Maar dat wist je waarschijnlijk al.

Heb je al gewoon een mail geschreven aan Aerlingus met verwijs naar de achterliggende Verordening 261/2004?

Zo te zien heb je alles al geprobeerd, dus dan zou ik ook richting CC-maatschappij gaan. Je hebt genoeg bewijs, eventueel screenshots van wat je aangevraagd hebt?

[ Voor 9% gewijzigd door Garyu op 13-01-2025 17:13 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

vanaalten schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:31:
Jammer dat het zo moeilijk gaat. De wijziging valt onder de regels van Verordening 261/2004 voor een vluchtannulering (arrest Azurair: "Artikel 2, onder l), en artikel 5, lid 1, van verordening nr. 261/2004 moeten aldus worden uitgelegd dat een vlucht wordt geacht te zijn „geannuleerd” wanneer de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert deze vlucht met meer dan één uur vervroegt."). Je hebt gewoon recht op terugbetaling, en dat moet gebeuren binnen 7 dagen nadat je het verzoek daartoe indient.
Je hebt een cash refund request gedaan via de website, maar die is onterecht afgewezen. Ik zou een Europese Procedure voor Geringe Vorderingen starten. Op basis van de woonplaats in je profiel is dit gerecht bevoegd. Hier download je Formulier A. In de omschrijving zet je dat je vluchttijd is gewijzigd, noem je Verordening 261/2004, het arrest Azurair, en je afgewezen terugbetaalverzoek. Je doet er printjes bij van je geboekte reis, je nieuwe reis, en de afwijzing. Indienen en achterover leunen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dit is een standaard 261/2004 procedure en het lijkt erop dat dit simpelweg miscommunicatie is.

Ik zou nogmaals bellen (Zowel het Ierse als Nederlandse nummer proberen). Deze pagina geeft aan dat je bij een rebooking met CS kunt bellen voor opties. Elke andere airline kan dat ook; ik zou het nogmaals proberen - wellicht had je pech de eerste keer met een medewerker die geen zin had..

https://www.aerlingus.com...ooked-flight-information/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 09:10
issepower schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:01:
AMS-Bogota in business ( 787-10) voor minder dan 2K lijkt mij aan de lage kant ?
Mijn partner en ik hebben een Flying Blue account aangemaakt en deze business tickets uiteindelijk geboekt. Is er iets extra dat ik kan doen om hier optimaal van te genieten en later meer punten/miles te verdienen? Of eventueel crediteren naar een ander programma?

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Met een enkele vlucht ga je niet ver komen maar een retour AMS-BOG in business schiet wel op richting silver (72XP van de 100) als je de rest van het jaar nog ergens heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
issepower schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:49:
[...]

Mijn partner en ik hebben een Flying Blue account aangemaakt en deze business tickets uiteindelijk geboekt. Is er iets extra dat ik kan doen om hier optimaal van te genieten en later meer punten/miles te verdienen? Of eventueel crediteren naar een ander programma?

Thanks !
Met een enkele keer BC kom je niet zover afaik. Nog een keertje vliegen en je gaat qua XP richting Silver, wat een paar kleine voordelen biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Thanks, is wheretocredit.com nog steeds de referentie om de punten/miles te checken voor een bepaalde vlucht ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:00
issepower schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:08:
Thanks, is wheretocredit.com nog steeds de referentie om de punten/miles te checken voor een bepaalde vlucht ?
Het aantal miles wat je krijgt is niet bijzonder groot op een enkele vlucht. Met een ticket van 2k zul je 8000 miles per persoon sparen. Ook voor status is de impact niet groot zoals al genoemd. Het heeft dus enkel zin om het ergens anders te crediteren als je daar je status aanhoud of het merendeel van andere vluchten boekt. Want aan een paar punten over verschillende programma's verspreid heb je weinig.

Als je niet veel vliegt en in NL woont zou ik het lekker bij Flyingblue laten staan. Dat is ook de makkelijkste te gebruiken later mocht je wat meer vluchten maken, omdat ze het meeste aanbod zullen hebben vanuit AMS. Voor je beeld een enkeltje op een internationale route is zo'n 15-25k miles, als je deze laagste prijs kan vinden, het kan ook meer zijn. Dus om wat leuks te boeken voor 2 personen, zul je eerst nog even door moeten sparen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tuniq op 13-01-2025 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Tuniq schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:19:
[...]

Het aantal miles wat je krijgt is niet bijzonder groot op een enkele vlucht. Met een ticket van 2k zul je 8000 miles per persoon sparen. Ook voor status is de impact niet groot zoals al genoemd. Het heeft dus enkel zin om het ergens anders te crediteren als je daar je status aanhoud of het merendeel van andere vluchten boekt. Want aan een paar punten over verschillende programma's verspreid heb je weinig.

Als je niet veel vliegt en in NL woont zou ik het lekker bij Flyingblue laten staan. Dat is ook de makkelijkste te gebruiken later mocht je wat meer vluchten maken, omdat ze het meeste aanbod zullen hebben vanuit AMS. Voor je beeld een enkeltje op een internationale route is zo'n 15-25k miles, als je deze laagste prijs kan vinden, het kan ook meer zijn. Dus om wat leuks te boeken voor 2 personen, zul je eerst nog even door moeten sparen.
Ik woon dicht bij Brussel dus Parijs/AMS gaan altijd wel interessant zijn. Heb momenteel geen ander programma waar nog iets van miles op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 16:07
issepower schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:35:
[...]

Ik woon dicht bij Brussel dus Parijs/AMS gaan altijd wel interessant zijn. Heb momenteel geen ander programma waar nog iets van miles op staat.
Kun je dan niet beter kijken naar maatschappijen/allianties die vanuit Brussel Zaventem vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@vanaalten welke CC heb je gebruikt? Via amex veel ervaring en je hebt genoeg bewijs: originele ticket, e-mail van wijziging met nieuwe optie en afwijzing op je claim via site. Case openen bij CC en claimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Eergisteren dus met Emirates gevlogen naar Dubai, economy upper deck. Met mijn 1,82m paste ik wel, maar heel comfortabel was het niet. Op de terugweg heb ik wel een exit row seat gelukkig. :P

Maar even over de heenweg. Voor me zat iemand waarschijnlijk van een meter of twee. Hij paste duidelijk niet in de stoel. Hij moest zijn linkerbeen op het gangpad plaatsen. De stoel voor hem (bulkhead) was leeg, maar daar mocht ie niet zitten van de crew - alleen tegen bijbetaling (€100, hij had al €70 had betaald voor de twinseat). Die stoelen waren trouwens niet te kiezen, anders had ik dat gedaan. :+

Wat ik wel asociaal en irritant van hem vond is dat hij twee keer met z'n stoel ineens volledig naar achteren ging. Zonder aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mawlana schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 06:37:
[...]
Wat ik wel asociaal en irritant van hem vond is dat hij twee keer met z'n stoel ineens volledig naar achteren ging. Zonder aankondiging.
Paar keer goed aan de stoel gaan hangen bij het opstaan en gaan zitten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Garyu schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:06:
[...]

Wat Aer Lingus hier doet valt gewoon onder de "EU Air passengers rights", waardoor je inderdaad gewoon recht hebt op de keuze tussen een re-fund of een re-routing. Ze hebben je een re-routing aangeboden, nou, die wil je niet, dus jij wilt een re-fund. Je hebt geen recht op extra compensatie omdat het meer dan 14 dagen van tevoren is. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
Geen behoefte hier aan compensatie. Gewoon annuleren en geld terug, graag. :)
En het leek mij vrij voor de hand liggend dat ik daar gewoon recht op heb... alleen, hoe precies dat voor elkaar krijgen...
Heb je al gewoon een mail geschreven aan Aerlingus met verwijs naar de achterliggende Verordening 261/2004?
-O-
Succes met het vinden van een bruikbaar werkend mailadres bij de vliegmaatschappij... Met wat speuren heb ik gisteren 1 adres op de site kunnen vinden... die vervolgens een 'your message couldn't be delivered' opleverde'.
Ze hebben wel een formulier waar je een complaint case kan aanmaken, maar ja... daar hoor je niets meer van.
Zo te zien heb je alles al geprobeerd, dus dan zou ik ook richting CC-maatschappij gaan. Je hebt genoeg bewijs, eventueel screenshots van wat je aangevraagd hebt?
Screenshots heb ik helaas niet. Had ik wel moeten maken, maar op het moment zelf denk je er niet aan. Zou toch mooi zijn als je een case aanmaakt, je niet alleen een mail met casenummer krijgt maar ook een afschrift van je eigen tekst...

@fopjurist dank voor de handleiding! Ik ga nog even twijfelen wat de route wordt... jouw juridische aanpak of via de credit card maatschappij. Die laatste heb ik in corona-tijd al eens succesvol gebruikt voor een Tap Air annulering, dus dat is een enigszins bekende route.
Xandrios schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:15:
Dit is een standaard 261/2004 procedure en het lijkt erop dat dit simpelweg miscommunicatie is.

Ik zou nogmaals bellen (Zowel het Ierse als Nederlandse nummer proberen). Deze pagina geeft aan dat je bij een rebooking met CS kunt bellen voor opties. Elke andere airline kan dat ook; ik zou het nogmaals proberen - wellicht had je pech de eerste keer met een medewerker die geen zin had..

https://www.aerlingus.com...ooked-flight-information/
Dit zojuist gedaan, bellen met customer service. Dat lijkt positief: medewerker mompelde iets van 'meer dan tien uur verzet' en begon eerst over samen kijken naar andere opties. Aangegeven dat ik daar al naar gekeken heb en dat ik simpelweg wil annuleren en geld terug - en dat was mogelijk. Maar... medewerker heeft een claim voor mij aangemaakt en doorgezet naar de claim-afdeling die per mail er op zullen reageren. Kon alleen niet zeggen hoe snel ze zullen reageren.

Tja. Laat ik ze weer eens een week geven en daarna maar andere acties proberen. Is een beetje jammer dat men overduidelijk een klant-onvriendelijke aanpak hanteert in de hoop dat je afhaakt.
We Are Borg schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 03:55:
@vanaalten welke CC heb je gebruikt? Via amex veel ervaring en je hebt genoeg bewijs: originele ticket, e-mail van wijziging met nieuwe optie en afwijzing op je claim via site. Case openen bij CC en claimen :)
(ANWB) VISA kaart. En zo'n claim heb ik al eerder gedaan. Meest onhandige is dat VISA ook vraagt om documentatie van communicatie die je gehad hebt om het met de vliegmaatschappij zelf op te lossen - ik kan wel iets aanleveren (WhatsApp chats waarbij blijkt dat er geen medewerkers beschikbaar zijn...), maar het is wat mager.

Maar goed - iedereen dank voor de reacties! Even afwachten hoe de nieuw ingediende claim gaat aflopen voor ik volgende stappen ga zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

AerLingus is helaas geen haar beter dan Ryanair op dat vlak... Succes 🤞.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Wally2002 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 02:59:
[...]

Kun je dan niet beter kijken naar maatschappijen/allianties die vanuit Brussel Zaventem vliegen?
Om nu naar te crediteren of bedoel je in de toekomst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Freee!! schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 07:53:
[...]

Paar keer goed aan de stoel gaan hangen bij het opstaan en gaan zitten.
Ah ja het bekende deëscalerende passief-agressief ruzie zoeken aan boord ipv gewoon even normaal een gesprek aan gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
issepower schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:05:
[...]

Om nu naar te crediteren of bedoel je in de toekomst?
Voor in de toekomst.
Als je in de toekomst eerst naar AMS/CDG moet reizen voor SkyTeam vluchten terwijl je vlak bij BRU woont, is dat wellicht omslachtig.
Wellicht ben je dan beter af met Miles & More van Brussels Airlines (Star Alliance).
Maar hangt natuurlijk af van waar je naartoe en hoe vaak denkt te vliegen in de toekomst.

Miles crediteren tussen programma's is volgens mij erg omslachtig of zelfs onmogelijk. Ik zou dat eerst goed uitzoeken voordat je daarop gaat rekenen. Wellicht moet je het via een tussenstap (hotelprogramma) doen, en dat kost je dan waarschijnlijk veel miles aan conversie-rates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wally2002 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:36:
[...]

Als je in de toekomst eerst naar AMS/CDG moet reizen voor SkyTeam vluchten terwijl je vlak bij BRU woont, is dat wellicht omslachtig.
Op zich kan het ook voordelig zijn. AFKL vliegen vanaf BRU naar CDG en AMS (en evt is dat ook met de trein te doen, in welk geval je ook Antwerpen mee moet nemen als optie), meestal is dat goedkoper dan non-stop vliegen en je krijgt daar extra XP voor want internationale vlucht (ook voor de trein.)

Ik ben wel eens 's ochtends vroeg naar Antwerpen gegaan met de Thalys om vervolgens onmiddelijk terug naar Schiphol te gaan en daar op het vliegtuig te stappen. Scheelde me iets van 2000 euro, was 't best waard.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 14-01-2025 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Verschil in prijs vanuit BRU (via AMS of CDG) was 500 euro. Ik had dan wel direct FB platinum aangezien je 30 XP meer hebt. Ook wat extra miles. Maar dat is minder voordelig dan die 500 euro denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
CyBeR schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:51:
[...]

Op zich kan het ook voordelig zijn. AFKL vliegen vanaf BRU naar CDG en AMS (en evt is dat ook met de trein te doen, in welk geval je ook Antwerpen mee moet nemen als optie), meestal is dat goedkoper dan non-stop vliegen en je krijgt daar extra XP voor want internationale vlucht (ook voor de trein.)
Kan inderdaad interssant zijn mits je de voordelen vindt opwegen tegen de extra overstap, maar dat moet @issepower zelf afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:10

Garyu

WW

Mawlana schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 06:37:
Eergisteren dus met Emirates gevlogen naar Dubai, economy upper deck. Met mijn 1,82m paste ik wel, maar heel comfortabel was het niet. Op de terugweg heb ik wel een exit row seat gelukkig. :P

Maar even over de heenweg. Voor me zat iemand waarschijnlijk van een meter of twee. Hij paste duidelijk niet in de stoel. Hij moest zijn linkerbeen op het gangpad plaatsen. De stoel voor hem (bulkhead) was leeg, maar daar mocht ie niet zitten van de crew - alleen tegen bijbetaling (€100, hij had al €70 had betaald voor de twinseat). Die stoelen waren trouwens niet te kiezen, anders had ik dat gedaan. :+

Emirates vliegt toch met een seat pitch van 32+"? Daar pas ik met mijn bijna twee meter prima in...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Garyu schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:52:
[...]

Emirates vliegt toch met een seat pitch van 32+"? Daar pas ik met mijn bijna twee meter prima in...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_tatJ2jY_vJGridSUTxoTJPu6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADfJQNQsDX7Z8A0Ad5PV6GMR.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb relatief lange bovenbenen. Rechtop zitten was geen pretje. :P Voor de mensen die roepen dat ik te dik ben: jaren geleden met een BMI<25 had ik hetzelfde probleem.

Reizen met de bus en tram is dan ook nooit een pretje geweest. 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Net met een Etihad 787-10 van AMS naar AUH gevlogen in slechts 5:40 8)7 met dank aan een insane rugwind. Voor de verandering kwam dat niet goed uit want ik heb maar 2,5 uur geslapen.

Eten prima, maar de service kwam behoorlijk traag op gang voor een late departure. Als je pas om half 10 vertrekt zou je toch denken dat iedereen zo rap mogelijk wil eten en slapen maar uiteindelijk duurde het dik twee uur. Dat moet toch sneller kunnen.

Stoel vond ik niet heel fijn. De zitting is erg laag en vrij kort. Als bed wel heel comfortabel maar de verstelling is nogal wonderlijk. Meestal “glijdt” een stoel achterover tot deze helemaal vlak ligt (er zijn uitzonderingen natuurlijk) maar deze stoel gaat eerst een enorm eind naar voren (waardoor je benen worden geplet :P) en dan in 1x achterover. Daardoor is er geen echt lekkere loungehouding te vinden, het is of helemaal rechtop, of vrijwel helemaal onderuit. Als je een beetje chill een film wil kijken is het volgens mij lastig een fijne houding te vinden.

Zayed airport in Abu Dhabi is verder echt fantastisch. Zo ruim, schoon en rustig. Echt een hele fijne plek, bijna net zo goed als zo niet beter dan Singapore Changi.

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel op 15-01-2025 07:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:00
Flyingblue heeft een devaluatie doorgevoerd deze week. https://frequentmiler.com...-by-15-25-to-from-europe/

Jammer, ik zie over de hele linie alles zo’n 20% omhoog is gegaan. Dat pakt extra nadelig uit op awards tickets die al hoger geprijsd waren, want in absolute punten gaan die ‘meer’ omhoog. Het varieert wel ontzettend per route.

Ik had toevallig wat award tickets geboekt afgelopen weekend van US west coast naar Budapest eind dit jaar. Het lijkt erop dat die van 95k -> 140k zijn gegaan. Afgelopen maand ook wat tickets van west cost US naar AMS geboekt, die zijn 95k -> 109k gegaan. (dit is het ‘tweede’ prijsniveau, wat ik regelmatig boek, aangezien de beschikbaarheid wat beter is)

De saver tickets US, Europe zijn van 50k naar 60k gegaan. Dat is wel te overzien en nog steeds erg scherp, maar beschikbaarheid is ontzettend laag. Door het percentage zijn de ‘duurdere’ awards wel fors duurder geworden in absolute punten.

Het was ook wel een beetje te verwachten, Flyingblue pricing was/is op het moment best competitief met redelijk goede beschikbaarheid op het niveau net boven saver. Ik vlieg ook regelmatig met United en daar is het veel lastiger om rond ~100k wat te vinden en tot nu toe was dat bij Flyingblue toch vrij makkelijk, nu is dat toch zo’n 20-30k per ticket duurder geworden op dat prijsniveau. Wat ook niet helpt zal het feit zijn dat in de US het heel makkelijk is om honderduizenden punten per jaar te sparen, wat meer druk zet op award beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Even een datapuntje: ik heb twee keer met Aer Lingus te maken gehad op deze manier. Één keer voor een restitutie met een voucher: reactietijd 5 weken. Toekenning voucher (in 2 delen) duurde 2-3 maanden.

De tweede keer werden we van een vlucht AMS-DUB-IAD gebumped en zijn we naar een vlucht met overstap onder de MCT (minimum connecting time) via LHR omgeboekt. Connecting flight uiteraard gemist, claim ingediend, reactietijd 3 weken, daarna nog een keer 3 weken.

Ik hoop dat het nu iets minder traag loopt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
finsdefis schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:21:
[...]

Even een datapuntje: ik heb twee keer met Aer Lingus te maken gehad op deze manier. Één keer voor een restitutie met een voucher: reactietijd 5 weken. Toekenning voucher (in 2 delen) duurde 2-3 maanden.

De tweede keer werden we van een vlucht AMS-DUB-IAD gebumped en zijn we naar een vlucht met overstap onder de MCT (minimum connecting time) via LHR omgeboekt. Connecting flight uiteraard gemist, claim ingediend, reactietijd 3 weken, daarna nog een keer 3 weken.

Ik hoop dat het nu iets minder traag loopt...
Hmm, dank voor het delen van je ervaring.
Onze vlucht stond voor 23/24 februari en ik denk niet dat ik zo geduldig ga zijn. Tot nu toe heb ik geen schriftelijke toezegging "je krijgt je geld terug", dan wil ik zeker niet wachten tot na de vluchtdatum met hardere acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-09 10:30
Dichte mist op Schiphol, vlucht van een uurtje ruim 3 uur vertraging vooralsnog. Lekker begin van het nieuwe jaar reizen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
vanaalten schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:51:
[...]

Hmm, dank voor het delen van je ervaring.
Onze vlucht stond voor 23/24 februari en ik denk niet dat ik zo geduldig ga zijn. Tot nu toe heb ik geen schriftelijke toezegging "je krijgt je geld terug", dan wil ik zeker niet wachten tot na de vluchtdatum met hardere acties.
Nee, dat zou ik idd ook niet doen. Geen idee hoe het technisch loopt, maar als de boeking nog in het systeem staat t.z.t. kan het zomaar zijn dat je je 'vlucht mist'. En dan gaat dat weer door elkaar heen lopen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:00
Daniel schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 05:10:
Net met een Etihad 787-10 van AMS naar AUH gevlogen in slechts 5:40 8)7 met dank aan een insane rugwind. Voor de verandering kwam dat niet goed uit want ik heb maar 2,5 uur geslapen.

Eten prima, maar de service kwam behoorlijk traag op gang voor een late departure. Als je pas om half 10 vertrekt zou je toch denken dat iedereen zo rap mogelijk wil eten en slapen maar uiteindelijk duurde het dik twee uur. Dat moet toch sneller kunnen.

Stoel vond ik niet heel fijn. De zitting is erg laag en vrij kort. Als bed wel heel comfortabel maar de verstelling is nogal wonderlijk. Meestal “glijdt” een stoel achterover tot deze helemaal vlak ligt (er zijn uitzonderingen natuurlijk) maar deze stoel gaat eerst een enorm eind naar voren (waardoor je benen worden geplet :P) en dan in 1x achterover. Daardoor is er geen echt lekkere loungehouding te vinden, het is of helemaal rechtop, of vrijwel helemaal onderuit. Als je een beetje chill een film wil kijken is het volgens mij lastig een fijne houding te vinden.

Zayed airport in Abu Dhabi is verder echt fantastisch. Zo ruim, schoon en rustig. Echt een hele fijne plek, bijna net zo goed als zo niet beter dan Singapore Changi.
Goede punten die ik direct herken. In november zelfde traject gedaan en viel mij ook op dat het erg lang duurde voordat er eten werd geserveerd. Ik wilde ook slapen en had bewust hierom enkel een starter genomen, aangezien hierbij stond aangegeven dat dit zsm zou worden geserveerd voor optimale rust tijd. In de praktijk duurde dit ruim 2 uur... Ook was 50 minuten voor de landing (toen werd ik wakker) het nier meer mogelijk om een kop thee te krijgen. Viel mij ook tegen.

Stoel vond ik juist wel oke. Door direct je voeten in die footwell te doen zat ik juist erg relaxt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mmm ik zou vrijdag terug vliegen naar LHR maar klus is eerder klaar, dus probeer om te boeken naar donderdag.. geld voor tariefverschil is afgeboekt, maar in mijn 'my trips' zie ik nu 2 terug vluchten staan.. zowel op de 16e als de 17e.. :?
En die van de 16e kan ik niet inchecken :/
Gisteren met een helpline gesproken maar die konden alleen de vlucht van de 17e zien.. :/ die zeiden bel de KLM maar direct..

Dus nu kijk ik op https://www.klm.nl/contact/trip-checkin/help-checkin
"KL - Nederland
KLM Service Line

+31 20 47 47 747"
maar dat nummer werkt helemaal niet 8)7

via whatsapp krijk ik ook al geen reactie meer |:(

Ben benieuwd of ik nou donderdag kan vliegen of niet..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat nummer klopt gewoon hoor? (Hoewel ik 't altijd onthoud als 020 4 747 747).

[ Voor 46% gewijzigd door CyBeR op 15-01-2025 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:30:
En die laatste zes cijfers zijn geen toeval, die "4" ervoor is van de nummeruitbreiding indertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

CyBeR schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:30:
mmm vreemd op mijn (UK) telefoon doet ie het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Freee!! schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:43:
[...]

En die laatste zes cijfers zijn geen toeval, die "4" ervoor is van de nummeruitbreiding indertijd.
ja dat viel me ook al op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:15:
mmm ik zou vrijdag terug vliegen naar LHR maar klus is eerder klaar, dus probeer om te boeken naar donderdag.. geld voor tariefverschil is afgeboekt, maar in mijn 'my trips' zie ik nu 2 terug vluchten staan.. zowel op de 16e als de 17e.. :?
En die van de 16e kan ik niet inchecken :/
Gisteren met een helpline gesproken maar die konden alleen de vlucht van de 17e zien.. :/ die zeiden bel de KLM maar direct..

Dus nu kijk ik op https://www.klm.nl/contact/trip-checkin/help-checkin
"KL - Nederland
KLM Service Line

+31 20 47 47 747"
maar dat nummer werkt helemaal niet 8)7

via whatsapp krijk ik ook al geen reactie meer |:(

Ben benieuwd of ik nou donderdag kan vliegen of niet..
Heb je de KLM website wel op UK staan? Dan krijg je namelijk het lokale nummer te zien:
KLM Service Line
+44 20 76 60 02 93

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

finsdefis schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:45:
[...]

Heb je de KLM website wel op UK staan? Dan krijg je namelijk het lokale nummer te zien:
KLM Service Line
+44 20 76 60 02 93
die had ik gisteren gebeld, maar die snapten er niks van..

Maar ik heb vanmiddag een telefoon geleend en na een uur in de wacht te hebben gestaan heb ik met customer services gesproken en bleek dat de betaling er maar half door was... inmiddels geregeld en ik heb een boarding pass :)

Pagina: 1 ... 228 ... 252 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2