Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 227 ... 252 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 11:12
Xandrios schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:57:
[...]

Ik kijk daar iets anders naar.

Statushouders zijn mensen die méér uitgeven dan de gemiddelde passagier.
Een statushouder is iemand die gevlucht is en een asielvergunning heeft gekregen in Nederland.
Lijkt me sterk dat die meer uitgeeft dan de gemiddelde passagier…. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:30
gambieter schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:32:
[...]

Ik hoop dan echt dat de allerslechtste stoelen worden vrijgemaakt voor dergelijke gezinnen.
Prima, als ze dan bij elkaar zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb een domestic flight geboekt bij United en wil nu prepaid bagage toevoegen maar ik kan alleen een Amerikaanse betaalmethode gebruiken: voor het land bij de creditcard kan ik alleen kiezen voor US, Guam of Puerto Rico.

Lijkt me toch weird als dit niet kan? Ticket is wel gewoon met een Nederlandse cc afgerekend, nota bene in Euro’s. Bagage toevoegen tijdens de boeking kon niet, alleen als onderdeel van een pakket met een priority seat (waar ze dan $145 voor vroegen op een ticketprijs van $100 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 01:18
Helpt het om de POS van de website op NL te zetten eerst? Rechtsboven kun je, naast de taal, ook de markt/land selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Xandrios schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:49:
Helpt het om de POS van de website op NL te zetten eerst? Rechtsboven kun je, naast de taal, ook de markt/land selecteren.
Blijkbaar kan je als niet-Amerikaan je bagage niet vooraf regelen: “The billing address for your trip must be in the U.S. to qualify.”

Ik mag alleen op het vliegveld betalen. Weer zo’n typisch Amerikaanse kronkel om het onhandiger te maken zonder enige plausibele reden.

Ik heb trouwens ook een extra seat geboekt zodat ik samen met m’n vriendin een rij voor ons alleen heb, dat was maar $95 extra en dus een stuk aantrekkelijker dan $151 pp bijbetalen voor economy plus. Van Reddit begrepen dat het nog wel eens tricky kan zijn maar zolang je beide boarding passes scant zou het goed moeten komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Daniel op 02-01-2025 23:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wibblemoo schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:33:
Prima, als ze dan bij elkaar zitten?
Nee, niet prima. Je dumpt nog steeds het probleem op mensen die niets met dat gezin te maken hebben, alleen maar omdat dat gezin zuinig/gierig zijn en de eigen verantwoordelijkheid niet nemen. En zo worden solo-reizigers meestal de dupe. Die regelen hun zaken wel goed en worden dan gedwongen hun stoel op te geven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Je trekt het nu uit z’n verband. Ik geef specifiek aan dat als de airline kinderen onder de 12 jaar niet bij hun ouders plaatst, ze dit in de cabine oplossen. Dat kun je niet afdoen met ‘had je maar moeten betalen’. En niemand wordt ‘gedwongen’. Niet zo dramatisch doen.

[ Voor 18% gewijzigd door wibblemoo op 02-01-2025 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wibblemoo schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:52:
Je trekt het nu uit z’n verband. Ik geef specifiek aan dat als de airline kinderen onder de 12 jaar niet bij hun ouders plaatst, ze dit in de cabine oplossen. Dat kun je niet afdoen met ‘had je maar moeten betalen’. En niemand wordt ‘gedwongen’. Niet zo dramatisch doen.
En hoe denk je dat ze dat in de cabine oplossen? Iemand anders wordt verplaatst, meestal een solo-reiziger die niets met dat gezin te maken heeft (en vaak een slechtere stoel krijgt). En ja, dat is gedwongen, dat gaat echt niet vrijwillig. En dat gezin kan het voorkomen door bij de boeking hun verantwoordelijkheid te nemen.

Niks dramatisch, gewoon duidelijk aangeven dat het egoistisch is om het probleem op een ander te dumpen. Dan eufemistisch zeggen "dat wordt in de cabine opgelost" :X

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Stel je niet zo aan. Als het probleem wordt uitgelegd heb je zo 2-3 vrijwilligers. Het merendeel van de passagiers geeft er niets om, om ipv op 35B op 34G te zitten. En hoezo is het per definitie een slechtere stoel? Cabin crew weet hier prima mee om te gaan. Die vragen (ja, vragen) mensen op middenrij of ze niet liever gangpad/raam zitten, en met een beetje puzzelen is iedereen tevreden.

En nogmaals: de casus is < 12 jaar. Prima als jou dat geen fluit interesseert, maar gelukkig is er doorgaans wel nog een stukje empathie aan boord te vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door wibblemoo op 03-01-2025 00:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wibblemoo schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:07:
Stel je niet zo aan. Als het probleem wordt uitgelegd heb je zo 2-3 vrijwilligers. Het merendeel van de passagiers geeft er niets om, om ipv op 35B op 34G te zitten. En hoezo is het per definitie een slechtere stoel? Cabin crew weet hier prima mee om te gaan. Die vragen (ja, vragen) mensen op middenrij of ze niet liever gangpad/raam zitten, en met een beetje puzzelen is iedereen tevreden.
En aks die vrijwilligers er niet zijn, wie denk je dan dat de dupe gaan zijn? Allemaal te voorkomen als ouders hun verantwoordelijkheid nemen. Ze kunnen de stoelen boeken. Jij vind het geen probleem, maar anderen wel en die hebben niets met dat gezin te maken.

Eigen verantwoordelijkeid, niets anders. Gezinnen die dat niet nemen zijn imo tokkies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Je empatisch vermogen al weer op voor vandaag?

Die ‘tokkies’ kunnen ook net omgeboekt zijn op een andere vlucht, last minute naar stervende oma moeten om maar wat te noemen. Maar goed je wereldbeeld is duidelijk.

[ Voor 65% gewijzigd door wibblemoo op 03-01-2025 00:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wibblemoo schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:12:
Je empatisch vermogen al weer op voor vandaag?
Die empathie die jij mist voor andere reizigers, want alleen die familie is belangrijk?

Het is allemaal te voorkomen. Ik ga geen empathie hebben met gezinnen die dat niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het probleem is volledig te vermijden door te betalen voor de stoelen.
Wil je dat niet doen, dan moet je het risico op te koop toe nemen dat je niet bij elkaar zit.

En dan niet gaan hopen op empathie van de medereizigers die wellicht wel betaald hebben voor hun stoel.
Nu zal een maatschappij zeker zijn best te doen om het met zulke jonge kinderen te regelen.
Maar mocht dat niet lukken dan niet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
gambieter schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:16:
[...]

Die empathie die jij mist voor andere reizigers, want alleen die familie is belangrijk?
Of je verplaatst vrijwillig of je blijft zitten. niemand wordt gedwongen in een kist met +300 man. Als je niet wilt verplaatsen, ben je geen onderdeel van het probleem dus waarvoor empathie exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

CyBeR schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 07:43:
[...]
Anyway, heb nu 4x een vlucht gedaan met A321neo van KLM en daarvan waren er 3 in PH-AXA :P Update daarover: 1A en 1F zijn nog steeds niet beschikbaar.
Interessant, ik krijg die wel te zien als beschikbaar voor een vlucht in maart, dus ik heb even bij ExpertFlyer door de kalender gebladerd. Het lijkt dat deze stoelen vanaf 27 januari beschikbaar komen:

Afbeeldingslocatie: https://dev.zr40.nl/img/2025-01-26.png

Afbeeldingslocatie: https://dev.zr40.nl/img/2025-01-27.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wibblemoo schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:32:
Of je verplaatst vrijwillig of je blijft zitten. niemand wordt gedwongen in een kist met +300 man. Als je niet wilt verplaatsen, ben je geen onderdeel van het probleem dus waarvoor empathie exact?
Jouw advies aan iemand die niet wil betalen is om het op de spits te drijven door te wachten tot in het vliegtuig, en het dan een probleem voor het cabinepersoneel en de andere reizigers te maken. Welke empathie toon je nu zelf met dat foute advies?

Ik laat het hier verder bij, als je het nu nog niet snapt...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dé plek om dit te regelen is aan de balie bij de gate, een half uur voor boarding. Dan kan er rustig naar vrijwilligers of alternatieve oplossingen gezocht worden. Wachten tot in het vliegtuig en dan stennis gaan schoppen is imo echt not done...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
gambieter schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:46:
[...]

Jouw advies aan iemand die niet wil betalen is om het op de spits te drijven door te wachten tot in het vliegtuig, en het dan een probleem voor het cabinepersoneel en de andere reizigers te maken. Welke empathie toon je nu zelf met dat foute advies?

Ik heb nergens gezegd dat iemand geen stoelen moet boeken. Ik stel alleen dat ik het mij niet kan voorstellen dat een airline kinderen <12 jaar alleen plaatst en áls dat al gebeurt, het vast goed komt aan boord. Risico van de reiziger.

Dat jij meteen op tilt slaat, telkens als het over stoelkeuze ja/nee gaat, doet daar niets aan af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zr40 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:52:
Dé plek om dit te regelen is aan de balie bij de gate, een half uur voor boarding. Dan kan er rustig naar vrijwilligers of alternatieve oplossingen gezocht worden. Wachten tot in het vliegtuig en dan stennis gaan schoppen is imo echt not done...
En zelfs dan is het risico dat ze mensen onvrijwillig proberen te verplaatsen. Dat probeerde KLM een keer bij mij, werd naar de balie bij de gate opgeroepen, omdat een laat incheckend gezin bij elkaar wilde zitten. Wilden ze mij omzetten van gangpad voorin naar middenstoel achterin. Toen ben ik stennis gaan schoppen (ik vlieg alleen gangpad).

En dat was nog niet eens kinderen <12 jaar. Dan moet de luchtvaartmaatschappij niets gedwongen gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Op de man spelen is niet nodig

[ Voor 76% gewijzigd door Outerspace op 03-01-2025 01:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Tja, kan.
Ik heb ook meegemaakt dat papa en mama en kids achterbleven omdat er niet gewisseld ging worden.
Pa en ma wouden dan niet vliegen, resultaat hun uit de kist.

Het is een gok, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Ik zeg in elk geval nee als de vraag komt. Tenzij ik er zelf voordeel mee kan behalen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27
gambieter schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:46:
[...]

In alle normale gevallen zou ik je volkomen gelijk geven hoor. Maar als je 750 euro moet bijbetalen om stoelen te reserveren, dan is dat een dickmove van de airline, niet van de passagier. Dat zou ik ook niet betalen, dan laat ik het erop aankomen en lost de airline het maar ter plekke op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

PhilipsFan schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 01:27:
[...]

In alle normale gevallen zou ik je volkomen gelijk geven hoor. Maar als je 750 euro moet bijbetalen om stoelen te reserveren, dan is dat een dickmove van de airline, niet van de passagier. Dat zou ik ook niet betalen, dan laat ik het erop aankomen en lost de airline het maar ter plekke op.
Hierbij wel de kanttekening dat het hier gaat om 4 vluchten en 5 personen, 750 euro komt dan neer op 37,50 per stoel per vlucht. Nu weet ik niet hoe duur de tickets zijn maar dit brengt het misschien wat meer in perspectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PhilipsFan schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 01:27:
Dat valt wel mee, meerdere vluchten, 4 personen. En de maatschappij maakt het zo inzichtelijk wat het kost. Zoals aangegeven kosten vluchten bij andere maatschappijen waar het "gratis" is, hetzelfde bedrag als bij China Airlines inclusief stoelselectie.

Maar niet betalen = geen eisen kunnen stellen. En oplossen kan ook betekenen dat je niet op die vlucht meekan, dan daarover ook niet zeuren. Maar waar het om ging is dat jouw probleem niet het probleem voor anderen moet worden, en dat doe je wel als je het zo op de spits drijft. Dat is toch niet zo moeilijk?
jack zomer schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 01:22:
Ik zeg in elk geval nee als de vraag komt. Tenzij ik er zelf voordeel mee kan behalen
Er zijn zat artikelen over de mensen die proberen te ruilen want vrouw/vriendin etc zit achterin en wil graag daar zitten, etc. Het standaard antwoord is dan "ruil maar met iemand die achterin zit en ga daar naar toe". Goed principe is dat de ruiler er een slechtere stoel aan over moet houden. Dan willen ze meestal opeens niet meer ruilen ;)

Voor een upgrade zijn er vaak wel vrijwilligers :p

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 03-01-2025 01:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Er zitten 250 mensen in een toestel. Sommigen zijn egocentrisch, verongelijkt en altijd boos. Maar statistisch gezien zijn er ook aardige en leuke mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zr40 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:36:
[...]

Interessant, ik krijg die wel te zien als beschikbaar voor een vlucht in maart, dus ik heb even bij ExpertFlyer door de kalender gebladerd. Het lijkt dat deze stoelen vanaf 27 januari beschikbaar komen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij is die datum eerder ook al opgeschoven, maar we zullen zien.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb een beetje een groundhog-day experience bij deze discussie. Hij komt met enige regelmaat terug en dan gaan single reizigers zich vooral alvast preventief boos maken over hypothetische gierige asogezinnen die mot maken aan boord. Beetje onzinnig als je het mij vraagt want uiteindelijk komt die situatie bijzonder weinig voor én is het niet jouw issue maar dat van het cabinepersoneel.

De echte veroorzakers zijn bovendien airlines die van een heel normaal verschijnsel (mensen reizen graag samen met mensen die ze kennen) een verdienmodel hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:13
Zr40 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:36:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is er zo bijzonder aan die 2 stoelen dat ze nog niet in zijn?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:30:
[...]

Wat is er zo bijzonder aan die 2 stoelen dat ze nog niet in zijn?
CyBeR in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

koesie schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:17:
Het probleem is volledig te vermijden door te betalen voor de stoelen.
Het probleem is volledig te vermijden als airlines het reserveren van stoelen niet als het volgende verdienmodel zien.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Daniel schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:36:
De echte veroorzakers zijn bovendien airlines die van een heel normaal verschijnsel (mensen reizen graag samen met mensen die ze kennen) een verdienmodel hebben gemaakt.
Dat gebeurt toch met alle normale verschijnselen? Mensen slapen graag horizontaal, mensen houden niet van wachten of in de rij staan, mensen reizen graag met voldoende bagage, mensen zitten niet graag op een kleine stoel, mensen willen de armleuning van een stoel niet graag delen, mensen willen graag hun geld terug als ze van de reis moeten afzien, enz.
Iedereen wil graag bij elkaar, op de voorste rij, en aan het gangpad of het raam zitten, dus is er schaarste. De schaarse stoelen kunnen op verschillende manieren worden verdeeld, en betalen is op zich een legitieme manier. Het voelt wel oneerlijk omdat de luchtvaartmaatschappij er niets extra's voor hoeft te doen en ze er ook geen extra kosten aan hebben.
Wat ik wel eens heb meegemaakt is dat we bij het inchecken uit elkaar werden geplaatst terwijl in dezelfde boekingsklasse verder voorin het vliegtuig nog wel plek was, om me alsnog tot bijbetaling te verleiden. Daar zou wat mij betreft regulering voor mogen komen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De IT bij KLM is echt de slechtste van Europa. Maar zelfs een Twitter account kunnen ze niet gewoon managen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xml7R69Hyt4hbfIJ02aILyJEjq8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qg2OtSKGbsvZJw08fcVE8eac.jpg?f=user_large

Ik hoop echt een keer IT directeur te worden daar, dan hoef je echt niets te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:30:
De IT bij KLM is echt de slechtste van Europa. Maar zelfs een Twitter account kunnen ze niet gewoon managen:

[Afbeelding]

Ik hoop echt een keer IT directeur te worden daar, dan hoef je echt niets te kunnen.
Als directeur hoef je sowieso niks te kunnen. Daar heb je mensen voor.

En tsja, wie zit er nog op Twitter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

PWM schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:30:

[Afbeelding]

Dit is geen KLM account. Ze zijn van Twitter afgestapt in mei 2023 en de naam is sindsdien vrijgekomen.

Afbeeldingslocatie: https://insideflyer.nl/wp-content/uploads/2023/05/Screenshot-2023-05-03-at-19.16.49.png

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 03-01-2025 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
Zr40 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:37:
[...]

Dit is geen KLM account. Ze zijn van Twitter afgestapt in mei 2023.

[Afbeelding]
Beetje dom als je dan je twitter account ook helemaal verwijdert waardoor een scammer @KLM kan registreren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

RocketKoen schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:39:
[...]

Beetje dom als je dan je twitter account ook helemaal verwijdert waardoor een scammer @KLM kan registreren.
Dat hoeft geen bewuste actie van KLM te zijn. Twitter heeft sindsdien het geweldige beleid dat accounts na 30 dagen inactiviteit verwijderd worden. Samen met het beleid dat trademark infringement niet opgepakt wordt voor actieve accounts krijg je dit soort taferelen... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 03-01-2025 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

RocketKoen schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:39:
[...]

Twitter is sinds de overname door Musk toch gewoon een speeltje van een libertaire miljardair? Geen communicatiekanaal dat professionaliteit of neutraliteit ambieert.

Als bedrijf kan/wil je niet op elk has been social media-kanaal aanwezig zijn. KLM zijn officiële kanalen zijn makkelijk te vinden op de website.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:36
Maasluip schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:45:
Het probleem is volledig te vermijden als airlines het reserveren van stoelen niet als het volgende verdienmodel zien.
Je kan het ook anders zien: doordat de stoelen apart verkocht worden heeft @Pieterve nu zelf de keuze:
Of 750 Euro extra zakgeld tijdens de reis, of de garantie dat het gezin bij elkaar zit en is er ook nog invloed op aantal plekjes bij het raam of gangpad.

In de situatie dat de airline de stoelen toewijst zou het ticket duurder zijn en dan ben je overgeleverd aan de creativiteit van de airline.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, ik vind het juist fijn dat je dit van te voren kan regelen. Ik vond het pas kunnen selecteren bij inchecken veel meer onzekerheid en stress, en als iemand met milde claustrofobie is het gewoon heel belangrijk voor me om een gangpadstoel te hebben (en liefst nooduitgang voor de beenruimte). Daar wil ik dan best voor betalen.

De Ryanair aanpak om mensen expres niet naast elkaar te zetten als ze niet reserveren, dat gaat te ver. Maar als veel mensen stoelen reserveren, dan moeten de niet-betalers dat accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zr40 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:41:
Dat hoeft geen bewuste actie van KLM te zijn. Twitter heeft sindsdien het geweldige beleid dat accounts na 30 dagen inactiviteit verwijderd worden. Samen met het beleid dat trademark infringement niet opgepakt wordt voor actieve accounts krijg je dit soort taferelen... :X
Dat activiteit/inloggen is toch wel met een scriptje te regelen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:22
Zr40 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:37:
[...]

Dit is geen KLM account. Ze zijn van Twitter afgestapt in mei 2023 en de naam is sindsdien vrijgekomen.
Dit is wel het KLM account. Dat ze geen customer support meer doen via X/Twitter betekent niet dat het account niet meer actief is. Ze posten nog steeds meerdere keren per maand. Het automatisch verwijderen van accounts is trouwens iets wat ze vziw een keer hebben geroepen maar niet mee begonnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:13
Dit is idd de officiele KLM account en nog zeker wel actief, maar niet met klantenservice.

Ik gok op een gelekt wachtwoord (en geen 2FA enabled) of iemand die ergens op heeft geklikt en zo een app toegang heeft gegeven tot de KLM account.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Of een browserextensie die is overgekocht door een malafide toko en daarna ingezet wordt om sessietokens te stelen. Gebeurt vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:34

alienfruit

the alien you never expected

Hebben jullie al eens meegemaakt dat je wordt gedowngrade omdat er blijkbaar iemand belangrijker dan jij mee moet in business class? Ik wordt gedowngrade naar Premium Economy, ik zou extra punten krijgen en het verschil in de prijs wel terug krijgen. Erg teleurstellend en niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 17:28

Sorcerer8472

Mens sana?

alienfruit schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:20:
Hebben jullie al eens meegemaakt dat je wordt gedowngrade omdat er blijkbaar iemand belangrijker dan jij mee moet in business class? Ik wordt gedowngrade naar Premium Economy, ik zou extra punten krijgen en het verschil in de prijs wel terug krijgen. Erg teleurstellend en niet verwacht.
Iemand belangrijker die een hogere prijs heeft betaald? :+

Wat ook een mogelijke reden is, is dat het vliegtuigtype is veranderd naar een met een paar stoelen minder, het verschilt namelijk een paar stoelen afhankelijk van het toesteltype. Of is dat niet zo?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bij de Lufthansa-groep krijgt een Senator bv. altijd een stoel, ook al moeten ze daar iemand voor van de vlucht gooien. Dus dat kan helaas perfect. De goedkoopste tickets zijn de eerste in de rij, en frequent flyers zijn ook beter beschermd dan mensen zonder, etc.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Daar heb je een goed punt. Niet aangedacht. Ik denk dat ik maar even ga bellen. Ik ben zelf Solitaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Of crew positioning (zie KLM cao).

Ik dacht overigens dat je (een deel van) je vlucht terugbetaald krijgt, mits de vlucht onder EU-261 valt? En dus niet alleen het prijsverschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik ben aan de lijn met Krisflyer en blijkbaar had ik de vlucht niet met mijn Krisflyer account geboekt en wisten ze dus niet dat ik Solitaire PPS Club member ben. Ze kijken nu hoe ze het gaan oplossen. Ik heb voorgesteld upgrade naar first class voor de terugvlucht :) Het wordt de vlucht een paar uur later plus extra upgrade voucher.

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 04-01-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:15
Iemand recentelijk nog met SAS Plus (Premium Economy) gevlogen?

Wij zijn voornemens om in september een rondreis door Noordwest USA en Canada te maken. Heen- en terug op Seattle. Idee is om vanaf Düsseldorf te vliegen met korte layover in Copenhagen. En dan met SAS Plus.

Benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Hierbij een kleine fotoreportage van Xiamen Airlines Business Class, Ho Chi Minh City naar Amsterdam met layover in Xiamen en hotelovernachting geregeld door de maatschappij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSdZhdF0ezPJzg7hQM6y_iqB7n4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ug7F0B4jfX4bEInKZfEY3sjh.jpg?f=user_large

SGN-XMN duurde ongeveer 3 uur en was met een 737-800. Niks bijzonder, maar meer dan comfortabel genoeg voor een korte vlucht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ji5hXsyjsJNGLACx-qhNd-zEdco=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CcUSf0KxnMZYETq8Q7fI3R7g.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOreP1HMC2aNP_lhx_1xJnwnzDw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/51qYnXZSvDWJTetOfA9qf9s2.jpg?f=user_large

Eenmaal aangekomen in Xiamen moet je eerst helemaal door security en immigration voordat je bij de transfer desk kunt komen. Daar krijg je vervolgens een A4'tje met details van je hotel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qN8y9ClS_IciGu6tLgByx4f46QM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Lfeh2whY58Y1tTGnh0f4jpWf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vt07RzJezKD2CQ30WJowloe5iic=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ETb16FlEopLyWrWwFXNjBBvI.jpg?f=user_large

Busrit naar hotel was inbegrepen, maar taxi volgende dag terug moet je zelf regelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlP_Wp_uyHBjm8KOw5eI7U6Xq2k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mMN2k0f4Cxw47WKLSHdxLfaj.jpg?f=user_large

Xiamen Airlines heeft meerdere hotels in de stad en ik kreeg een eigen kamer in het Xiamen Airlines Lakeside Hotel. Economy passengers moeten hun kamer delen tenzij ze bijbetalen. Hotel is het gebouw hieronder in het midden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6QsIAv6-Eyf0G80J0TtWq8tNY0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wJjjQfKarR3AshBupX1tzY0u.jpg?f=user_large

Kamer was prima, niet echt bijzonder met helaas een inspiratieloos uitzicht richting de voorkant in plaats van het meer. Er is ook een gym, zwembad en spa in het hotel maar die heb ik niet bezocht. Ontbijt was goed en uitgebreid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rE6J-suwaGVaI9xiU3F1eMYIefk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VWEx11QrtFD8kV8PL4KPS6W0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_vuRmjML_z8GTtJwRZWTfvZNp0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1skRY95krPvGt2U8IF9ODJwh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B29JFf0AAxh_LHwZt2j4EOIrAs0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NLEk7LAlFhJlO6JVX0jYGubQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UL2q71mobrljwDAFNtKJ12ADFg4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UZQjOQXee12MYkKCv9CsCiQ4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gfofp7UjwEA6cUuaGps-fywGKRc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hOJUKNanCet5HYq2myqISXgB.jpg?f=user_large

XMN-AMS was 12 uur dus een comfortabele stoel was meer dan welkom aan boord van de 787-9. Service en eten was prima met veel Chinese en Franse keuze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSvRdQLfjfnuBJIse6h_h8Pv8Qs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nzANtSY8FVudeCvoE8LkxhPO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pF8ZJiB9hvre6w5SNHjTI63yF4M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IXl7XGOPdAe04VMuPJfvmgsC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnBqd3GzVnYhtwTxj2HsS2mi9_A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yqe5ZdukBBkUbg1wxg1v2aJY.jpg?f=user_large

Enige irritatie die ik had tijdens de reis is dat het voor sommige Chinese reizigers doodgewoon is om voor te kruipen in de rij. Meermaals meegemaakt tijdens check-in, security, winkelen, etc. Ook al staat er een rij van 5-10 man, sommigen negeren het gewoon en lopen rechtstreeks door naar de balie om vervolgens hun paspoort neer te plempen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36

FreakNL

Well do ya punk?

CyBeR schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:35:
[...]

Als directeur hoef je sowieso niks te kunnen. Daar heb je mensen voor.

En tsja, wie zit er nog op Twitter?
Bovendien is Twitter geen IT aangelegenheid maar een marketing aangelegenheid.

Hier kun je onmogelijk IT op aankijken.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 05-01-2025 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTMachine
  • Laatst online: 25-09 21:10
Enige irritatie die ik had tijdens de reis is dat het voor sommige Chinese reizigers doodgewoon is om voor te kruipen in de rij. Meermaals meegemaakt tijdens check-in, security, winkelen, etc. Ook al staat er een rij van 5-10 man, sommigen negeren het gewoon en lopen rechtstreeks door naar de balie om vervolgens hun paspoort neer te plempen.
Leuk verslagje (weer is wat anders 8) ). Maar het gedrag van (te)veel de (oudere) Chinezen is zoals je hierbij schrijft. Rijen zijn er voor anderen, niet hun. Je kan dit ook in vele YouTube clips terugzien. Ik heb ook een half jaar in HK gewerkt en je zag een duidelijk verschil tussen de echte HK en mainland/PRC chinezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:14
g0tanks schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:40:

Herkenbaar. In mei ook van KIX naar AMS gevlogen via XMN (ook BC). Xiamen Airlines is waarschijnlijk één van de weinige airlines waarmee ik niet economy zou willen vliegen. Zoals je zegt veel reizigers die voordringen, maar ook beduidend krappere stoelen.

Op het vliegveld was het trouwens ook een heel gedoe om de transferdesk te vinden. Slechte bewegwijzering en zo goed als geen personeel dat Engels spreekt.

Vervoer naar ons hotel in Xiamen was trouwens wel rampzalig. Ik had liever zelf betaald voor vervoer. Het was 's avonds laat, warm en vochtig. We moesten wachten op andere passagiers in een busje. Het wachten ging ZONDER airco. Er werd niet geholpen met de baggage. Vervoer terug kostte omgerekend een tientje ofzo, en dat was private transfer. Onze hotelkamer was lekker ruim.

Voor €890 pp was dit trouwens een superdeal. Zou ik zo weer doen. :P Het waren twee fijne vluchten met vriendelijke en lieve cabin crew. Het eten (vega) was ook super. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

g0tanks schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:40:

SGN-XMN duurde ongeveer 3 uur en was met een 737-800. Niks bijzonder, maar meer dan comfortabel genoeg voor een korte vlucht.
[Afbeelding]
2+2 als business in een 737 mag volgens mij wel bijzonder genoemd worden. Dat zul je in Europa niet vinden (alles 3+3 met de armsteun een beetje verschoven en de middelste stoel niet bezet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Maasluip schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:30:
[...]

2+2 als business in een 737 mag volgens mij wel bijzonder genoemd worden. Dat zul je in Europa niet vinden (alles 3+3 met de armsteun een beetje verschoven en de middelste stoel niet bezet.
Dat je het in Europa niet (meer!) vindt maakt het niet bijzonder hoor :P Ik zou 't zelfs de standaard noemen waar wij Europeanen van afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hmmbob schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:26:
Dit is idd de officiele KLM account en nog zeker wel actief, maar niet met klantenservice.

Ik gok op een gelekt wachtwoord (en geen 2FA enabled) of iemand die ergens op heeft geklikt en zo een app toegang heeft gegeven tot de KLM account.
Het heeft nu.nl gehaald: https://www.nu.nl/tech/63...yptovaluta-verspreid.html

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die 2+2 in een narrowbody, die heb ik ook al bij EY gehad in business. Ik weet dat TK die ook heeft, al weet ik niet of die nog in de nieuwere toestellen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Borromini schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:40:
Die 2+2 in een narrowbody, die heb ik ook al bij EY gehad in business. Ik weet dat TK die ook heeft, al weet ik niet of die nog in de nieuwere toestellen zit.
Op de 321LR gaat (naast flat beds in business in een 1-1 opstelling) Etihad zelfs twee first class seats zetten. Die gaan vanaf zomer 2025 sommige minder drukke Europese en Aziatische routes vliegen (Dusseldorf, Birmingham, Phuket etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

JetBlue heeft ook lie-flat seats in narrowbody 1-1 business: https://www.jetblue.com/flying-with-us/mint
En bijv. Copa heeft 2-2 lie-flat business in 737-max9's, daar doen ze ook vluchten mee van 8 uur lang. AeroMexico heeft het volgens mij ook, sowieso hebben ze 2-2 in 737's maar ook lieflat in de nieuwere geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
ITA heeft ook 1-1 op hun A321LR vliegtuigen. Erg fijne stoelen, zeker als je de eerste rij kunt bemachtigen. Ik heb eerder hier wel een foto gepost van een vlucht AMS-FCO in die cabine.

In het niet al te verre verleden heb ik regelmatig met United Business/First 2-2 op hun 737's gevlogen. Dat vind ik toch eigenlijk stiekem minder fijn dan wat we in Europa hebben. De stoel is wat breder, maar (in ieder geval bij United waar de toestellen al wat ouder zijn) ook een heel stuk minder ergonomisch. Luie stoelen, ja, maar niet erg comfortabel voor de langere vluchten.

Copa is ex-United en op veel gebieden een kopie-van. Ik zou er niet aan moeten denken om 8 uur lang in zo'n stoel te moeten zitten. Waarschijnlijk strompel je dan van board na aankomst - met een kapotte rug. Vraag me overigens af wat voor soort catering Copa doet op dat soort vluchten. De kortere (~2 uur) vluchten vanaf PTY zijn zonder maaltijd in business, dat is best wel..karig. Wat zoutjes en een drankje en daar houd het ook wel op.

[ Voor 29% gewijzigd door Xandrios op 05-01-2025 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:55
Momenteel zijn wij bezig met het oriënteren en voorbereiding op een 2/3 weekse reis naar Bali in april/mei/juni dit jaar. Normaliter is het niet zo spannend, vlucht, eerste hotel en globaal een idee welke plaatsen je wil aandoen en gaan met die backpack. Maar sinds vorig jaar juli hebben wij een kleine meid en die zal in mei dus 10 maanden zijn. Dus inmiddels is het wel een beetje meer plannen, hotels vast leggen en gunstige vluchttijden uitzoeken voor de slaapjes.

Momenteel ben ik vooral druk met het zoeken van de vlucht (met 1 overstap en max 22 uur reistijd voor overstap van 3 uurtjes) en kom in de maand mei uit op een aantal maatschappijen zoals Emirates (overstap van 2.5/3 uur in Dubai) KLM (vaak alleen tankstop in Singapore) Turkisch Airlines (overstap Istanbul) China Airlines (overstap Taiwan) Singapore Airlines (tussenstop Singapore)

Nu zouden wij graag gebruiken willen maken van een reiswieg waar mogelijk en merken dat maatschappijen er met de kosten nogal verschillend mee om gaan. Zo is het bij Singapore Airlines "kosteloos" (zijn tickets iets duurder maar netto weinig verschil met andere maatschappijen) en mag de reisgenoot ook "kosteloos" er naast op de reiswieg plekken. Zo is het bij China Airlines bv 180 euro extra voor een stoel met reiswieg optie. En kan bij zowel bij Turkisch en Emirates geen stoel selectie doen zonder eerst te betalen en kan ik het dus ook niet vinden. En bij KLM zijn de reiswieg stoelen niet te selecteren.

Zo is een retourtje met SA +/- €970 p.p. en met Emirates +/- €900 p.p. en KLM +/- 950 dus het zal elkaar niet veel ontlopen op de ticketkosten.

Ik was vooral benieuwd hoe de ervaringen bij deze maatschappijen zijn met het vliegen met baby met reiswieg of dat iemand een indicatie heeft van de stoelkosten bij de overige maatschappijen? Ga er vanuit dat met deze maatschappijen vliegen met een baby een positieve ervaring kan zijn (als baby ook meewerkt) en kies men om met een avond/nacht vlucht te beginnen? Is een tankstop waar je vliegtuig niet kan / mag verlaten ook goed of hebben ouders liever toch even 2/3/4 uur om de benen te strekken en baby ook te ontzien?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderblaaat
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:59
Bij KLM kan je na boeking even bellen / appen en dan zetten ze je kosteloos op een plek met reiswieg (als er plek is).

Bij ons altijd probleemloos gegaan en de kinderen hebben er lekker in geslapen

[ Voor 25% gewijzigd door sanderblaaat op 06-01-2025 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:46
Salv schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:09:
Momenteel zijn wij bezig met het oriënteren en voorbereiding op een 2/3 weekse reis naar Bali in april/mei/juni dit jaar. Normaliter is het niet zo spannend, vlucht, eerste hotel en globaal een idee welke plaatsen je wil aandoen en gaan met die backpack. Maar sinds vorig jaar juli hebben wij een kleine meid en die zal in mei dus 10 maanden zijn. Dus inmiddels is het wel een beetje meer plannen, hotels vast leggen en gunstige vluchttijden uitzoeken voor de slaapjes.

Momenteel ben ik vooral druk met het zoeken van de vlucht (met 1 overstap en max 22 uur reistijd voor overstap van 3 uurtjes) en kom in de maand mei uit op een aantal maatschappijen zoals Emirates (overstap van 2.5/3 uur in Dubai) KLM (vaak alleen tankstop in Singapore) Turkisch Airlines (overstap Istanbul) China Airlines (overstap Taiwan) Singapore Airlines (tussenstop Singapore)

Nu zouden wij graag gebruiken willen maken van een reiswieg waar mogelijk en merken dat maatschappijen er met de kosten nogal verschillend mee om gaan. Zo is het bij Singapore Airlines "kosteloos" (zijn tickets iets duurder maar netto weinig verschil met andere maatschappijen) en mag de reisgenoot ook "kosteloos" er naast op de reiswieg plekken. Zo is het bij China Airlines bv 180 euro extra voor een stoel met reiswieg optie. En kan bij zowel bij Turkisch en Emirates geen stoel selectie doen zonder eerst te betalen en kan ik het dus ook niet vinden. En bij KLM zijn de reiswieg stoelen niet te selecteren.

Zo is een retourtje met SA +/- €970 p.p. en met Emirates +/- €900 p.p. en KLM +/- 950 dus het zal elkaar niet veel ontlopen op de ticketkosten.

Ik was vooral benieuwd hoe de ervaringen bij deze maatschappijen zijn met het vliegen met baby met reiswieg of dat iemand een indicatie heeft van de stoelkosten bij de overige maatschappijen? Ga er vanuit dat met deze maatschappijen vliegen met een baby een positieve ervaring kan zijn (als baby ook meewerkt) en kies men om met een avond/nacht vlucht te beginnen? Is een tankstop waar je vliegtuig niet kan / mag verlaten ook goed of hebben ouders liever toch even 2/3/4 uur om de benen te strekken en baby ook te ontzien?
Ouder hier dat met kind van 9 maanden naar Mallorca gegaan is: nooit weer (zijn ook halverwege teruggegaan). Het ging hier slechts om een vlucht van 2 uur, alleen zowel de warmte, reis zelf (met alle indrukken die er bij komen), niet lekker thuis slapen op een plek wat hij kent en gewend is waren de "nachten" een hel. Na 5 dagen hebben we er de brui aan gegeven en zijn naar huis gegaan.

Jullie uitdaging is nog veel groter: geen vaste slaapplek, backpacken, flinke jetlag, continu allerlei nieuwe indrukken en prikkels... je bent echt knettergek om dit te gaan doen met een kleine van 10 maanden. Je kleine heeft helemaal niets aan zo'n reis dus je doet het alleen voor jezelf en als ouders op elkaar fitten door het gebrek aan slaap ben je op den duur wel klaar mee.

Zo gek als we waren met 13 maanden toch maar naar Dubai gegaan, opnieuw een hel. Vanaf dat moment besloten dat zowel wij als ouders als de kleine zelf helemaal niets hebben aan die lange reizen dus waarom zijn we dan zo knettergek.

... maar dat vroeg je niet :)

Ik zou in dit geval kiezen voor Emirates zodat je in Dubai inderdaad even de benen kan strekken en misschien nog belangrijker: even (per ouder) apart van je kind zijn want als het wel een reis met brullen wordt wil je dat niet 16 uur nonstop hebben. Qatar Airways zou ook nog kunnen omdat die ook ongeveer in het midden een overstap hebben.

Kostentechnisch vragen zowel Emirates als Qatar geen tarief voor een kind onder de 2 jaar.

De wieg mag je niet gebruiken bij het opstijgen en landen, het kind moet (tot het fasten your seatbelt is uitgeschakeld) op schoot met een eigen riempje. Zover ik weet worden bij praktisch alle airlines ouders met baby's uiteindelijk bij een wieg geplaatst (dit zijn iig bij Emirates en KLM priority seats en niet gegarandeerd voor mensen zonder baby, ook al reserveer je ze en betaal je er voor), maar ik zou dit vooral wel even met ze afstemmen voor de zekerheid.

[ Voor 3% gewijzigd door eMiz0r op 06-01-2025 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Maasluip schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:30:
[...]

Nope. Ik weet 1 maatschappij die het vroeger vloog,

Privatair van Amsterdam naar Houston.
737 met 11 rijen van 4 stoelen... 2 links 2 rechts van het gangpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
sanderblaaat schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:33:
Bij KLM kan je na boeking even bellen / appen en dan zetten ze je kosteloos op een plek met reiswieg (als er plek is).

Bij ons altijd probleemloos gegaan en de kinderen hebben er lekker in geslapen
Dat is fijn om te horen, heb ze inmiddels een bericht gestuurd met de vraag van beschikbaarheid en kosten voor een optionele vlucht in mei.
eMiz0r schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:35:
[...]

Ouder hier dat met kind van 9 maanden naar Mallorca gegaan is: nooit weer (zijn ook halverwege teruggegaan). Het ging hier slechts om een vlucht van 2 uur, alleen zowel de warmte, reis zelf (met alle indrukken die er bij komen), niet lekker thuis slapen op een plek wat hij kent en gewend is waren de "nachten" een hel. Na 5 dagen hebben we er de brui aan gegeven en zijn naar huis gegaan.

Jullie uitdaging is nog veel groter: geen vaste slaapplek, backpacken, flinke jetlag, continu allerlei nieuwe indrukken en prikkels... je bent echt knettergek om dit te gaan doen met een kleine van 10 maanden. Je kleine heeft helemaal niets aan zo'n reis dus je doet het alleen voor jezelf en als ouders op elkaar fitten door het gebrek aan slaap ben je op den duur wel klaar mee.

Zo gek als we waren met 13 maanden toch maar naar Dubai gegaan, opnieuw een hel. Vanaf dat moment besloten dat zowel wij als ouders als de kleine zelf helemaal niets hebben aan die lange reizen dus waarom zijn we dan zo knettergek.

... maar dat vroeg je niet :)

Ik zou in dit geval kiezen voor Emirates zodat je in Dubai inderdaad even de benen kan strekken en misschien nog belangrijker: even (per ouder) apart van je kind zijn want als het wel een reis met brullen wordt wil je dat niet 16 uur nonstop hebben. Qatar Airways zou ook nog kunnen omdat die ook ongeveer in het midden een overstap hebben.

Kostentechnisch vragen zowel Emirates als Qatar geen tarief voor een kind onder de 2 jaar.

De wieg mag je niet gebruiken bij het opstijgen en landen, het kind moet (tot het fasten your seatbelt is uitgeschakeld) op schoot met een eigen riempje. Zover ik weet worden bij praktisch alle airlines ouders met baby's uiteindelijk bij een wieg geplaatst (dit zijn iig bij Emirates en KLM priority seats en niet gegarandeerd voor mensen zonder baby, ook al reserveer je ze en betaal je er voor), maar ik zou dit vooral wel even met ze afstemmen voor de zekerheid.
Wij hebben er een vlucht met haar opzitten toen ze 3 maanden was naar Gran Canaria, via een pakketreis gewoon op schoot bij TUI vlucht. Nu is die prio fijn dat je eerder het vliegtuig in mag want je moet wel even bepakken en bezakken als je op je plek bent, met 2 uur grond vertraging (vliegtuig niet uit mogen want dan verlies je vertrek prio) heeft ze het gedurende de 4.5 uur durende vlucht heel goed gedaan. Hebben juist het idee dat het nu als baby nog kan en als ze beginnen te lopen en interactiever zijn het juist meer een uitdaging is. Daarom de "laatste verre reis" straks is het gewoon campings, hotels en parken ;-)

Thanks voor de verdere info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:00:
Copa is ex-United en op veel gebieden een kopie-van. Ik zou er niet aan moeten denken om 8 uur lang in zo'n stoel te moeten zitten. Waarschijnlijk strompel je dan van board na aankomst - met een kapotte rug. Vraag me overigens af wat voor soort catering Copa doet op dat soort vluchten. De kortere (~2 uur) vluchten vanaf PTY zijn zonder maaltijd in business, dat is best wel..karig. Wat zoutjes en een drankje en daar houd het ook wel op.
Geldt dat ook voor de lie-flats van Copa? (die zijn 2-2 angled)

Langere vluchten zijn wel met maaltijd, heb o.a. SFO-PTY gedaan en de maaltijd was prima en van goede kwaliteit, wel ietsjes minder dan je bij westerse maatschappijen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
De nieuwe 737MAX heb ik nog niet mogen proberen bij Copa, dus helaas geen persoonlijke ervaring. Ik vlieg ze eigenlijk alleen als ik rondom Panama moet zijn, dus dat zijn relatief korte vluchten - en meestal met de oudere toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:55

Check ook even maximale lengte/gewicht van de wiegjes, zit een groot verschil tussen de maatschappijen. Als je kind er niet in past mag je hem niet gebruiken.

Wij zijn in het verleden met babies naar Nieuw-zeeland (Singapore airlines) en Australië (Emirates) geweest. Beiden maatschappijen zijn top met kids, denk dat de overweging dan de duur van de vluchten wordt (12+1 of 6+7 uur).

Bij ons ging t trouwens beiden keren erg makkelijk met de kids..maar dat is voor iedereen natuurlijk anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wij zijn met onze oudste medium haul gevlogen, heen overdag echt geen probleem. Terug was na bedtijd en dat was een drama, was toen een jaar oud. In de taxi naar huis dan als een blok in slaap gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jack zomer schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:43:
[...]

Nope. Ik weet 1 maatschappij die het vroeger vloog,

Privatair van Amsterdam naar Houston.
737 met 11 rijen van 4 stoelen... 2 links 2 rechts van het gangpad.
Van AMS naar Houston (als in IAH?) in een 737? Via een wormhole ofzo?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Apache4u schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:51:
[...]

Extra tanks in de romp..uit mijn hoofd was het de eerste 737 die
extra fuel mogelijkheid kreeg

weinig pax. Geen vracht
En ja naar iah

[ Voor 12% gewijzigd door jack zomer op 06-01-2025 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:26
Apache4u schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:51:
[...]

Zoiets, werd uitgevoerd door een BBJ variant van de 737NG. Deze heeft extra fuel tanks en standaard winglets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oh wow, interessant! Nooit geweten dat er een aparte boeing business jet lijn bestond. Flinke afstanden inderdaad.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Fun fact: Airbus heeft ook zo'n afdeling: Airbus Corporate Jets. In elke courante maat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb dit gedaan met een baby van 10 maanden, ook naar Bali. Was wel business met Qatar dus iets andere experience :P (reisverslag staat nog wel ergens in dit topic). Als ik jou was zou ik dit echt niet via Singapore of Taipei proberen te doen, zo'n vlucht van 12-13 uur (en terug langer) in economy is zónder baby al een aardige opgave, laat staan met. Singapore heb ik ook wel gedaan maar toen was m'n dochter al een stuk ouder (3,5) en ook dat was in business.
Stel je ook niet al te veel voor van zo'n reiswieg, die zijn echt niet groot, mijn dochter was destijds niet bepaald de grootste en paste er maar net in. Uiteindelijk sliep ze het grootste deel van de tijd op mijn buik. Ik zou de voorkeur geven aan een tussenstop in bijvoorbeeld Dubai of Doha, overnacht daar desnoods zodat je erna weer fris aan de volgende etappe kan beginnen. Reis zo veel mogelijk overdag zodat je zelf ook enigszins helder bent en blijft, dan is een eventueel protesterend kind een stuk beter te managen.

Er is bijvoorbeeld een optie met Emirates met vertrek 10:35 uit Amsterdam, aankomst in Dubai om 20:20 uur, (7 uur vliegtijd) en de volgende dag om 09:10 vertrek uit Dubai en aankomst in Denpasar om 22:20 uur (9 uur vliegtijd). Kost je een dag extra natuurlijk maar de layover van bijna 13 uur in Dubai is meer dan genoeg om door immigration te gaan en in een normaal bed te slapen.

[ Voor 18% gewijzigd door Daniel op 07-01-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:03
Specifiek was de Privatair 737-700BBJ de HB-JJA: https://www.planespotters...air-boeing-737-7ak-wl-bbj

Heeft van 30 oktober 2005 tot 30 oktober 2011 voor KLM gevlogen op de route AMS-IAH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online

Toen mijn zoon 13 maanden (hij wordt al 16 einde deze maand) was zijn wij naar Thailand gevlogen met Malaysian. Dus de ervaring is al wat ouder. Het regelen van de Bassinet was met een belletje geregeld voor de heen en terug reis. Dat ging dus erg soepel.
Maar de ervaring kan erg verschillend zijn zoals je al hierboven hebt kunnen lezen.
Het ene kind is het andere niet, en het hangt ook af van de stand van de maan en de sterren ;) .

Hij heeft niet echt geslapen maar was wel rustig. Op de vlucht van KUL naar BKK heeft hij ook geslapen gewoon op schoot. Maar het laatste stukje met de taxi naar onze eerste bestemming was hij er helemaal klaar mee met huilen als gevolg.

Voor ons was het een onvergetelijke reis waar ik nog steeds met veel plezier aan terug denk.
Hij niet want hij kan zich er uiteraard niets meer van herinneren
Of jullie kind het trekt kunnen alleen jullie zelf bepalen, maar je kan sowieso moelijke momenten verwachten.

Zo zat hij erbij in de bassinet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9htDIACR8RJmn4dVRGr8f30dLys=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/RFDylsNwipol5BGXcoY3Y6Cw.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
koesie schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:23:
[...]

Toen mijn zoon 13 maanden (hij wordt al 16 einde deze maand) was zijn wij naar Thailand gevlogen met Malaysian. Dus de ervaring is al wat ouder. Het regelen van de Bassinet was met een belletje geregeld voor de heen en terug reis. Dat ging dus erg soepel.
Maar de ervaring kan erg verschillend zijn zoals je al hierboven hebt kunnen lezen.
Het ene kind is het andere niet, en het hangt ook af van de stand van de maan en de sterren ;) .

Hij heeft niet echt geslapen maar was wel rustig. Op de vlucht van KUL naar BKK heeft hij ook geslapen gewoon op schoot. Maar het laatste stukje met de taxi naar onze eerste bestemming was hij er helemaal klaar mee met huilen als gevolg.

Voor ons was het een onvergetelijke reis waar ik nog steeds met veel plezier aan terug denk.
Hij niet want hij kan zich er uiteraard niets meer van herinneren
Of jullie kind het trekt kunnen alleen jullie zelf bepalen, maar je kan sowieso moelijke momenten verwachten.

Zo zat hij erbij in de bassinet:
[Afbeelding]
Ieder thanks voor extra informatie en ervaringen, uiteraard is zowel de vlucht als kind erg subjectief op het moment en weten wij ook dat wij onze soort trip moeten aanpassen, dus blijven alleen vaste land op Bali en 3/4 dagen per plaats.

Voor de vluchten heb ik inmiddels ook met meerdere maatschappijen via de chat contact opgenomen voor extra info als kosten voor stoelen met een baby reiswieg. Alles is natuurlijk afhankelijk van beschikbaarheid maar inmiddels weet ik dat KLM, Singapore Airlines, Emirates het inbegrepen is en er geen extra kosten komen. KLM heeft wel de kleinste en minste gewicht. Turkish en China Airlines rekenen 100+ voor de stoel met reiswieg voor de vluchten.

We hebben inmiddels wel besloten om een vlucht te nemen met een overstap van 3/4 uur om zelf ook even op te frissen en de benen te kunnen strekken zodat het voor ons ook beter vol te houden is. Nu gaan we even kijken hoe we de vlucht indelen, wetende dat Emirates naar Dubai gaat en KLM/SA stoppen op Singapore. Qatar zal ook nog een optie zijn, dus het zal één van deze vier maatschappijen worden aangezien de verdere exoten enorme kosten rekenen of ongunstig vliegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:55
Salv schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:44:
[...]

Ieder thanks voor extra informatie en ervaringen, uiteraard is zowel de vlucht als kind erg subjectief op het moment en weten wij ook dat wij onze soort trip moeten aanpassen, dus blijven alleen vaste land op Bali en 3/4 dagen per plaats.

Voor de vluchten heb ik inmiddels ook met meerdere maatschappijen via de chat contact opgenomen voor extra info als kosten voor stoelen met een baby reiswieg. Alles is natuurlijk afhankelijk van beschikbaarheid maar inmiddels weet ik dat KLM, Singapore Airlines, Emirates het inbegrepen is en er geen extra kosten komen. KLM heeft wel de kleinste en minste gewicht. Turkish en China Airlines rekenen 100+ voor de stoel met reiswieg voor de vluchten.

We hebben inmiddels wel besloten om een vlucht te nemen met een overstap van 3/4 uur om zelf ook even op te frissen en de benen te kunnen strekken zodat het voor ons ook beter vol te houden is. Nu gaan we even kijken hoe we de vlucht indelen, wetende dat Emirates naar Dubai gaat en KLM/SA stoppen op Singapore. Qatar zal ook nog een optie zijn, dus het zal één van deze vier maatschappijen worden aangezien de verdere exoten enorme kosten rekenen of ongunstig vliegen.
Wat ik nog vergeten was te vertellen; op onze beide reizen hadden we op de heen of terugweg een hele lange overstap (niet bewust gedaan, kwam zo uit, waarschijnlijk was het tarief gunstiger ;) ). We hebben toen een kamer genomen op het vliegveld om daar uit te rusten wat te eten en zelfs even te zwemmen. (zwemmen kan zowel in Dubal als in Singapore). Kost wel wat maar geeft enorm veel comfort en rust. In Dubai was onderdeel van de service zelfs dat je bij het vliegtuig werd opgewacht en door de fast track security werd geloodst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyPi
  • Laatst online: 18-07 00:27
[...]

Net zelf ook maandje door Indonesië gereist met kind (2 jaar), gevlogen met KLM. De stop op Singapore is echt maar heel kort (iedereen moest er wel uit) en ouders me kinderen kregen daar direct voorrang met boarden (je wacht bij dezelfde gate) dus je bent binnen een half uur weer in de kist.

Ik zou mijn keuze in jouw geval vooral laten afhangen van hoe je kindje de nachten slaapt. De klm vlucht is een nachtvlucht dus als je kindje doorslaapt is die het fijnst. Als de nachten moeilijk zijn dan zou ik zeggen, dagvlucht naar DBX, daar airport hotel en dan dagvlucht naar DPS Bali.

Toen ons kindje zo oud was als die van jou, hebben we overigens ook een paar lange reizen gemaakt en daar prima ervaring met KLM en de reiswiegjes. Je mag ook zonder problemen extra babygear aan boord meenemen.

Overigens is Bali een geweldige bestemming om met baby of dreumes heen te reizen omdat de locals daar helemaal gek zijn op kinderen. Het gebeurde regelmatig dat als wij een restaurant of resort in liepen, we ons kind een uur of wat niet terug zagen omdat deze tijdelijk 'geadopteerd' was door de medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is het ook mogelijk, hoe werkt het, als je een vlucht van China Eastern, wilt boeken met FB miles. Volgens de website zou je FB miles hier moeten kunnen besteden, maar kan nergens vinden hoe dit precies werkt en hoe je het aantal punten dan kunt berekenen. (Ik zoek een retour in BC AMS - HKG, maar KLM vraagt echt een belachelijke hoeveelheid miles).

[ Voor 15% gewijzigd door Bulldog op 07-01-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Je kunt FB punten alleen uitgeven bij FB, dus je moet dan via FB ruimte op een China Eastern vlucht vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:19:
Je kunt FB punten alleen uitgeven bij FB, dus je moet dan via FB ruimte op een China Eastern vlucht vinden.
Ah, helder, dank je wel. Dus zoeken op de KLM/AF website.
Daar promoten ze namelijk alleen hun eigen vluchten.

Terwijl op de FB staat dat je de miles ook kunt besteden bij andere airlines.

[ Voor 10% gewijzigd door Bulldog op 07-01-2025 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja, maar je bent daarin afhankelijk van of je de betreffende airline stoelen beschikbaar heeft gesteld aan FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
[...]
.....

KLM heeft wel de kleinste en minste gewicht.
.....
Toevallig denken wij er ook over om richting Bali te gaan met kleine van 10 a 11 maanden. Ben benieuwd wat gewicht bij KLM is (en maat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 09:10
AMS-Bogota in business ( 787-10) voor minder dan 2K lijkt mij aan de lage kant ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

issepower schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:01:
AMS-Bogota in business ( 787-10) voor minder dan 2K lijkt mij aan de lage kant ?
Nee is redelijk normaal voor die route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:05:
[...]

Is dan toch wel de laagste business per uur vliegen vanuit AMS met KLM ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Zal te maken hebben met concurrentie van Latam/Iberia/Air Europa?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
krijn1985 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:15:
[...]

Toevallig denken wij er ook over om richting Bali te gaan met kleine van 10 a 11 maanden. Ben benieuwd wat gewicht bij KLM is (en maat).
Zou er maar een manier zijn om hierachter te komen….
https://reizen-met-kinderen.klm.nl/nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20

Indien prijzen elkaar niet veel ontlopen dan zou ik kiezen voor SQ of Emirates die zowel betere soft als hard product hebben dan de anderen. KLM vliegt op Bali via Singapore trouwens.

Beetje off topic: 2-3 weken Bali is m.i. echt te lang, zoveel is daar niet te doen/zien. Als je 1 tempel hebt gezien dan heb je ze allemaal gezien. Ik kan Java dan aanraden dat je met de boot kan bereiken. Als je een tourguide nodig hebt, PM mij want ik heb wel een aanbeveling. Wij hebben vorige maand een tour op Java gedaan maar goed, dat was ook maar 2u vliegen van waar wij wonen :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

issepower schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:18:
[...]

Is dan toch wel de laagste business per uur vliegen vanuit AMS met KLM ?
Waarschijnlijk wel. Premium economy is ook goedkoop op die routes. Gewoon economy is relatief duur en soms ook duurder dan premium omdat het een populaire route is voor vakantiegangers met kleiner budget terwijl er weinig zakentrips zijn vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Homer-Simpson schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:48:
[...]

Zou er maar een manier zijn om hierachter te komen….
https://reizen-met-kinderen.klm.nl/nl
Daar had ik natuurlijk al eens gekeken, maar weer vergeten dat het daar stond. Ik las zijn opmerking als ik heb deze informatie via de chat gehad, waardoor ik dacht die informatie staat niet online. Zal volgende keer eerst weer even zelf zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:15
Vrijdag naar Dubai om daar zaterdag aan boord te stappen van het cruiseschip voor een cruise langs de Emiraten (Qatar, Bahrain, Abu Dhabi). :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOOENBonVPFlZ15VYmtpoj7s55k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fPZhJEC4sljQlt9BDABY8frl.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Chief schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 01:33:
[...]

Indien prijzen elkaar niet veel ontlopen dan zou ik kiezen voor SQ of Emirates die zowel betere soft als hard product hebben dan de anderen. KLM vliegt op Bali via Singapore trouwens.

Beetje off topic: 2-3 weken Bali is m.i. echt te lang, zoveel is daar niet te doen/zien. Als je 1 tempel hebt gezien dan heb je ze allemaal gezien. Ik kan Java dan aanraden dat je met de boot kan bereiken. Als je een tourguide nodig hebt, PM mij want ik heb wel een aanbeveling. Wij hebben vorige maand een tour op Java gedaan maar goed, dat was ook maar 2u vliegen van waar wij wonen :)
Hmm niet helemaal eens, ben vier keer op Bali geweest (elke keer min of meer twee weken) en je vermaakt je wel, zolang je tenminste ook genoeg dagen langs het zwembad of aan het strand doorbrengt. Als je drie weken lang elke dag iets wil gaan doen of bekijken ben je er inderdaad wel snel doorheen, er zijn 5-6 tempels die echt het bekijken waard zijn en daarna wordt het snel minder. Combineren met Java, Lombok of een ander eiland is dan wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:05:
[...]

Toch precies een promo gaande?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWS67TqBouU7P2LwjrJ1vd30Jm8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H1kCVtKse3rNypCfzVciKGoB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:40
Daniel schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:19:
[...]

Hmm niet helemaal eens, ben vier keer op Bali geweest (elke keer min of meer twee weken) en je vermaakt je wel, zolang je tenminste ook genoeg dagen langs het zwembad of aan het strand doorbrengt. Als je drie weken lang elke dag iets wil gaan doen of bekijken ben je er inderdaad wel snel doorheen, er zijn 5-6 tempels die echt het bekijken waard zijn en daarna wordt het snel minder. Combineren met Java, Lombok of een ander eiland is dan wel een goed idee.
eens.

afgelopen zomer 3 weken daar geweest en was heerlijk. Genoeg op het strans geweest, lekker relaxed en veel te veel gegeten.

wij hebben ook met mijn zoon toen hij 8 maanden was gevlogen met emirates naar shanghai.
bassinet was prima. Denk er aan dat er bij turbulentie dat hij/zij eruit moet worden gehaald. Niet handig als de baby slaapt maar is protocol.

vliegen via dubai vond ik lekker aangezien je even je benen kunt strekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
issepower schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:59:
[...]

Toch precies een promo gaande?
Geboekt en prijs is omhoog geschoten :>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xandrios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HQPrVzOZ8S-sD2lnbT5wvuAPdA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Hpagj6wrzTuUgAwoAqcCCOq1.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 227 ... 252 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2