meer een achteraf ervaring: vloog gisteren van BKK naar AMS met EVA Air, zelfs in Economy prima te doen, genoeg been ruimte etc
2 maanden lang geen last gehad van NLs

maar eenmaal de deuren dicht waren, was er een paar rijen voor me een wat opgefokte 30-er, NY-petje, Amsterdammer naar zn accent te oordelen, die werkelijk de hele vlucht hardop zat te OH-en, met zn pas gevonden maat, kennelijk; heb het meeste niet meegekregen, want had muziek op en later films; hij kon geen minuut stilzitten, en is paar maal, eerst door mede-passagiers die dichterbij hem zaten, en even daarop door de stewardessen, tot rust gemaand; dat hielp even, maar dan ging ie weer, hardop praten, omstandig door gangpad lopen, discussie met personeel aangaan; de stewardessen (de stewards, die wat potiger waren, hielden zich afzijdig) luisterden hem geduldig aan, de-escalatie denk ik, deden ze heel goed; ik zat me op te vreten, hij hield iedereen uit de slaap met zn opgefokte gedoe en gepraat; ik zat al te zoeken naar medestanders, mocht het zover komen …
eenmaal geland, moesten we enige tijd wachten alvorens de gate-slurf aangekoppeld werd; iedereen moest blijven zitten, de segment-gordijnen werden gesloten; mn naaste mede-passagiers waren het eens met de hoop dat ze die kleuter, want dat was ie wel achteraf gezien, zouden komen halen, en idd, zo geschiedde, 3 mensen van de marrechaussee kwamen door de gordijnen, hielden hem verder zonder gedoe aan en namen hem mee; onderwijl zat die kleuter nog te zeuren over het oponthoud, kennelijk niet beseffend dat dit geheel en al door zijn toedoen was
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.