Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 225 ... 252 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:22:
[...]

Dan is de vraag of mijn vrouw het waardeert als ik alvast met Global Entry doorloop en mij ga opfrissen in het hotel :+
haha tja, je bent dan in Vegas, wat kan er gebeuren? Zonder vrouw kan dat ook redelijk vermakelijk zijn ;)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:58
PWM schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:47:
Mijn vrouw is conditionally approved for Global Entry, binnen 48 uur. Dat gaat tegenwoordig wel snel.

Nu nog even hopen dat er weer een mogelijkheid komt om tijdelijk in Amsterdam het interview te doen. Anders moeten we het in maart doen bij aankomst in LAS. Maar dat is volgens mij qua border control niet de ergste.
Enrollment on arrival is een aparte rij naast global entry. Dus je staat niet in de normale rij hiervoor. Dus meestal gaat dat allemaal vrij vlot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:37
Ik heb onderstaande ontvangen van BA:

BA Cityflyer would like to inform you that for operational reasons with the catering supply from Amsterdam, there will be a limited Club Europe food offering on your forthcoming flight from Amsterdam to London City. Our airport colleagues will be happy to advise on access to the One World Lounge at Amsterdam airport or provide a light refreshment voucher if the Lounge is unavailable for any reason. Please accept our apologies for any inconvenience. We look forward to welcoming you onboard.

Betekent dit nu dat we lounge toegang kunnen krijgen als we ons melden bij de balie van ba? Hebben alleen handbagage bij ons dus hoeven daar in principe niet langs, maar als het een uurtje lounge oplevert dan is het wel de moeite waard om even in de rij te gaan staan…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:43
Indien je Club Europe vliegt (business) zou je sowieso al lounge toegang moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:22

Bob Popcorn

Plop!

PWM schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:47:
Mijn vrouw is conditionally approved for Global Entry, binnen 48 uur. Dat gaat tegenwoordig wel snel.

Nu nog even hopen dat er weer een mogelijkheid komt om tijdelijk in Amsterdam het interview te doen. Anders moeten we het in maart doen bij aankomst in LAS. Maar dat is volgens mij qua border control niet de ergste.
Poah, nou, niet de ergste :X Ik heb first entry meegemaakt op JFK, SLC, LAX, ATL en LAS en LAX was de fijnste/snelste/minst denigrerende/minst beledigende. :+ LAS duurder vooral enorm lang omdat de intercontinentale terminal van LAS gewoon klein is voor de hoeveelheid pax die er doorheen gestouwd moet worden. Toegegeven, ik vloog altijd wel tijdens grote internationale evenementen, dus wellicht dat mijn beeld daardoor iets vertekend is.

Verder is een lokale vlucht binnen USA naar Vegas gewoon tof, je zit altijd naast de raarste lui die een leuk weekend tegemoet gaan. Keertje naast een paar boeren uit Atlanta gezeten die elk jaar hun zwartgeld er doorheen brassen in een weekend, ze hadden nog net geen strohoed op :D en een sporttas met $150k er in :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:37
wibblemoo schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:50:
Indien je Club Europe vliegt (business) zou je sowieso al lounge toegang moeten hebben?
Dat is niet het geval, vandaar dat ik niet goed begrijp wat ik kan verwachten.
Maar we gaan het morgen vanzelf wel zien, lijkt me eerlijk gezegd wat overdreven om in plaats van een kleine snack ineens lounge toegang te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
ArwinV schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:29:
[...]

Dat is niet het geval, vandaar dat ik niet goed begrijp wat ik kan verwachten.
Maar we gaan het morgen vanzelf wel zien, lijkt me eerlijk gezegd wat overdreven om in plaats van een kleine snack ineens lounge toegang te krijgen.
ik vermoed dat het een generieke mail is die uiteindelijk alleen van toepassing is op de business passagiers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ArwinV schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:43:

BA Cityflyer would like to inform you that for operational reasons with the catering supply from Amsterdam, there will be a limited Club Europe food offering on your forthcoming flight from Amsterdam to London City. Our airport colleagues will be happy to advise on access to the One World Lounge at Amsterdam airport or provide a light refreshment voucher if the Lounge is unavailable for any reason. Please accept our apologies for any inconvenience. We look forward to welcoming you onboard.

Betekent dit nu dat we lounge toegang kunnen krijgen als we ons melden bij de balie van ba? Hebben alleen handbagage bij ons dus hoeven daar in principe niet langs, maar als het een uurtje lounge oplevert dan is het wel de moeite waard om even in de rij te gaan staan…
Club Europe heeft sowieso toegang tot the lounge van BA (na douane helemaal linksachter - lift nemen naar verdieping omhoog).

Overigens lach ik me altijd rot om het kansloze tempo waarin je die maaltijd weg moet werken op die 38 minuten durende vlucht :')

Vaak genoeg Club Europe gevlogen op dat traject (kansloos, maar goed, klant betaalt en ik vind de extra tierpoints fijn :P ), maar die maaltijd sla ik altijd over.

Volgende week dinsdag weer :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

Sorcerer8472

Mens sana?

Gtoniser schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:52:
[...]

Heb enrollment on arrival ook in LAS gedaan, kwam er op neer dat de border agent in plaats van de usual vragen stellen een paar minuten data in het systeem aan het zetten was, ging vrij smooth dus.
Idd same. Er is één dedicated hokje voor op LAS. Was vrij snel aan de beurt. Telefoonrekeningen etc overhandigd en vooral wachten op alle invoer.

KLM komt volgens mij aan rondom een tijd dat er niet veel andere internationale vluchten aankomen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik had Global Entry geregeld in Sheraton op Schiphol vorig jaar. Stond met 10 minuten weer buiten, stelde echt niks voor.

Volgens mij zijn ze altijd rond Februari op Schiphol aanwezig voor die interviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is nieuw :) Gaan toch een vlucht of 100 richting die steden elk jaar, dus dat is dubbel scoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5P4VAD-uOBAnnE1VQNekhNp4d2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lex0nYoV3DqzQ0AccgjCdSoe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOpLbivYOhcoM4MOyUTbdfhlLOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7aOqXYRqMBPtGmAS4Gt9jXwK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
kamstra schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:37:
Ik had Global Entry geregeld in Sheraton op Schiphol vorig jaar. Stond met 10 minuten weer buiten, stelde echt niks voor.

Volgens mij zijn ze altijd rond Februari op Schiphol aanwezig voor die interviews?
Ja, daar had ik hem ook. Volgens mij 2 jaar geleden. Dus als ze het weer doen zou het mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:31
PWM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:56:
Dit is nieuw :) Gaan toch een vlucht of 100 richting die steden elk jaar, dus dat is dubbel scoren.
Help me even - waar kijk ik naar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Docslik schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:23:
[...]

Help me even - waar kijk ik naar?
Beetje beroepsdeformatie dat ik denk dat iedereen dit wel kent :p

Het is het dashboard voor Bluebiz. Daarmee spaar je op alle KLM/AF flight credits die je weer kan uitgeven aan tickets. Je krijgt voor een EU retour meestal iets van 5 tot 10 euro (economy standaard) en voor intercontinentaal krijg je iets van 80 euro (business).

Het gaat dus om iedereen in je organisatie die reist. Dat tikt behoorlijk aan kan je ik je vertellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

PWM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:26:
[...]

Het is het dashboard voor Bluebiz. Daarmee spaar je op alle KLM/AF flight credits die je weer kan uitgeven aan tickets. Je krijgt voor een EU retour meestal iets van 5 tot 10 euro (economy standaard) en voor intercontinentaal krijg je iets van 80 euro (business).

Het gaat dus om iedereen in je organisatie die reist. Dat tikt behoorlijk aan kan je ik je vertellen :p
Bluebiz lijkt inderdaad wel aantrekkelijk! Wij gebruiken Egencia, de enige bonus die ik daarbij krijg is een slecht functionerende klantenservice...

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:26:
[...]

Maar dat is dan vooral iets voor MKB die geen dedicated reisbureau hebben en niet het volume voor directe contracten met KLM?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat laatste. Het is effectief Flying Blue maar dan voor bedrijven en met andere incentives. Die overigens fors bergafwaarts gegaan zijn de afgelopen jaren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:54:
Dat laatste. Het is effectief Flying Blue maar dan voor bedrijven en met andere incentives. Die overigens fors bergafwaarts gegaan zijn de afgelopen jaren.
Dit is vooral interessant voor bedrijven die mensen veel laten vliegen. Als je dan dus DGA bent daar, kan het leuk oplopen. De mensen die vliegen krijgen trouwens ook gewoon zelf nog hun mijlen/XP.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ArwinV schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:43:

- Je hebt al toegang tot de BA lounge
- Ik heb 120 euro eVoucher gekregen toen ik hier over klaagde
- Ik heb geen gebruik gemaakt van de light refreshment voucher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
kamstra schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:35:
[...]

Overigens lach ik me altijd rot om het kansloze tempo waarin je die maaltijd weg moet werken op die 38 minuten durende vlucht :')
Afhankelijk van de tijd van de dag vind ik het toch nog wel even lekker om iets meer dan een snackje te eten. Zeker omdat ik in Londen ook niet uren van tevoren op het vliegveld van om iets met de lounge access te den. Maar goed smaken verschillen, voor de tier points kan het een relatief goede optie zijn (niet het goedkoopst wellicht, maar 40 ipv 10/5 schiet wel op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Apache4u schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:06:
[...]

Dit is vooral interessant voor bedrijven die mensen veel laten vliegen. Als je dan dus DGA bent daar, kan het leuk oplopen. De mensen die vliegen krijgen trouwens ook gewoon zelf nog hun mijlen/XP.
Hoe werkt dit dan? want een korting op een ticket (al dan niet te ontvangen als cashback) drukt toch de kostprijs? of gaat dit buiten de boekhouding om. Met punten kun je nog argumenteren dat er geen directe waarde aanzit, maar met cash bedragen, lijkt mij dit anders?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
wibblemoo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:16:
[...]

Hoe werkt dit dan? want een korting op een ticket (al dan niet te ontvangen als cashback) drukt toch de kostprijs? of gaat dit buiten de boekhouding om. Met punten kun je nog argumenteren dat er geen directe waarde aanzit, maar met cash bedragen, lijkt mij dit anders?
Je krijgt punten (Credits) aan de hand van de ticketprijs van tickets die je koopt (met YQ maar zonder andere belasting). Die credits kun je vervolgens besteden aan nieuwe tickets of aan upgrades. Die moet je volledig betalen met de credits overigens; dus als je een ticket van 1000 euro wilt kopen heb je 1000 credits nodig, je kunt niet zeggen "doe mij 500 credits en 500 euro".

Ging vroeger heel lekker, ik heb in totaal meer dan 1500 euro gratis gevlogen maar tegenwoordig krijg je a) minder credits (gebaseerd op ticketprijs ipv vast afhankelijk van boekingsklasse en EU vs ICA), en b) moet je nu minimaal 5k per jaar uitgeven om überhaupt punten te krijgen en c) sinds kort tellen Economy Light tickets niet meer mee.

Oh en in tegenstelling tot vluchten betaald met FB miles: een ticket betaald met BB Credits is niet speciaal dus je krijgt als de persoon die vliegt ook nog gewoon FB XP en miles.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 06-12-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:20:
[...]
a) minder credits (gebaseerd op ticketprijs ipv vast afhankelijk van boekingsklasse en EU vs ICA),
Ik denk dat het niet meer heel lang duurt voordat alle FF programma spend based zijn. Dat zie je nu al veel met miles/credit/avios verdienen. Je kan er op wachten dat XP/tier points/etc ook meer spend based gaat worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
meer een achteraf ervaring: vloog gisteren van BKK naar AMS met EVA Air, zelfs in Economy prima te doen, genoeg been ruimte etc

2 maanden lang geen last gehad van NLs ;) maar eenmaal de deuren dicht waren, was er een paar rijen voor me een wat opgefokte 30-er, NY-petje, Amsterdammer naar zn accent te oordelen, die werkelijk de hele vlucht hardop zat te OH-en, met zn pas gevonden maat, kennelijk; heb het meeste niet meegekregen, want had muziek op en later films; hij kon geen minuut stilzitten, en is paar maal, eerst door mede-passagiers die dichterbij hem zaten, en even daarop door de stewardessen, tot rust gemaand; dat hielp even, maar dan ging ie weer, hardop praten, omstandig door gangpad lopen, discussie met personeel aangaan; de stewardessen (de stewards, die wat potiger waren, hielden zich afzijdig) luisterden hem geduldig aan, de-escalatie denk ik, deden ze heel goed; ik zat me op te vreten, hij hield iedereen uit de slaap met zn opgefokte gedoe en gepraat; ik zat al te zoeken naar medestanders, mocht het zover komen …

eenmaal geland, moesten we enige tijd wachten alvorens de gate-slurf aangekoppeld werd; iedereen moest blijven zitten, de segment-gordijnen werden gesloten; mn naaste mede-passagiers waren het eens met de hoop dat ze die kleuter, want dat was ie wel achteraf gezien, zouden komen halen, en idd, zo geschiedde, 3 mensen van de marrechaussee kwamen door de gordijnen, hielden hem verder zonder gedoe aan en namen hem mee; onderwijl zat die kleuter nog te zeuren over het oponthoud, kennelijk niet beseffend dat dit geheel en al door zijn toedoen was

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 17:52
Volgende week vlieg ik met KLM (business class A320-200). Graag zou ik een posteropslagkoker meenemen van circa 100cm (diameter ~10 cm). Hoe groot is de kans dat ik dit kan meenemen met mijn handbagage? Ik ga er zelf vanuit dat het in de business class geen probleem is, maar ik ben wel benieuwd of mijn gedachte klopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wibblemoo
Maarten2212 schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:46:
Volgende week vlieg ik met KLM (business class A320-200). Graag zou ik een posteropslagkoker meenemen van circa 100cm (diameter ~10 cm). Hoe groot is de kans dat ik dit kan meenemen met mijn handbagage? Ik ga er zelf vanuit dat het in de business class geen probleem is, maar ik ben wel benieuwd of mijn gedachte klopt.
100%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik reis al een halfjaar rond met duik flipper in maatje 46 als handbagage naast een grote rugzak en bij Latam, Fiji en Avianca over een tiental vluchten niet eens een opmerking. Ze hebben een grotere hekel aan die rolkoffers. Zo een koken gooi je zo bovenin en dan moet je nog opletten dat je hem niet vergeet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CynicRelief schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:41:
meer een achteraf ervaring: vloog gisteren van BKK naar AMS met EVA Air, zelfs in Economy prima te doen, genoeg been ruimte etc

2 maanden lang geen last gehad van NLs ;) maar eenmaal de deuren dicht waren, was er een paar rijen voor me een wat opgefokte 30-er, NY-petje, Amsterdammer naar zn accent te oordelen, die werkelijk de hele vlucht hardop zat te OH-en, met zn pas gevonden maat, kennelijk; heb het meeste niet meegekregen, want had muziek op en later films; hij kon geen minuut stilzitten, en is paar maal, eerst door mede-passagiers die dichterbij hem zaten, en even daarop door de stewardessen, tot rust gemaand; dat hielp even, maar dan ging ie weer, hardop praten, omstandig door gangpad lopen, discussie met personeel aangaan; de stewardessen (de stewards, die wat potiger waren, hielden zich afzijdig) luisterden hem geduldig aan, de-escalatie denk ik, deden ze heel goed; ik zat me op te vreten, hij hield iedereen uit de slaap met zn opgefokte gedoe en gepraat; ik zat al te zoeken naar medestanders, mocht het zover komen …

eenmaal geland, moesten we enige tijd wachten alvorens de gate-slurf aangekoppeld werd; iedereen moest blijven zitten, de segment-gordijnen werden gesloten; mn naaste mede-passagiers waren het eens met de hoop dat ze die kleuter, want dat was ie wel achteraf gezien, zouden komen halen, en idd, zo geschiedde, 3 mensen van de marrechaussee kwamen door de gordijnen, hielden hem verder zonder gedoe aan en namen hem mee; onderwijl zat die kleuter nog te zeuren over het oponthoud, kennelijk niet beseffend dat dit geheel en al door zijn toedoen was
EVA is mijn favoriete maatschappij voor non-stop naar VTBS.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Freee!! schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:46:
[...]

EVA is mijn favoriete maatschappij voor non-stop naar VTSB.
beste maatschappij die kant op imho (sinds China Airlines niet meer rechtstreeks vliegt); terug deelden we bagage-belt met Dubai, dus mja, best veel roze koffertjes en crewsamsonites uit die 380s - maar goed, het ging me om het incident, hoe een kleuterhooligan een vlucht een nare ervaring maakt (terroriseert gaat me wat ver, maar/en het schijnt vaker voor te komen in deze tijden)

[ Voor 4% gewijzigd door CynicRelief op 08-12-2024 21:59 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Geen probleem, heb ik vaker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:30
Strikt volgens de regels niet.
Maar zo'n koker kan juist heel makkelijk in een hoekje van de overhead bin. En KLM personeel doet over het algemeen niet moeilijk tenzij iets echt niet past of gevaarlijk is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De eerste banden naar B hebben het ook al weer begeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U68Vv3lh4W7CCDC8d8QFLsTwtKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyHphqsXkiYmXYwXtlQu6294.jpg?f=fotoalbum_large

Sowieso een achterlijke setup. De aanloop naar de band is langer dan de band zelf. Geen idee hoe dit er op papier wel goed uitzag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 21:25
PWM schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:15:
De eerste banden naar B hebben het ook al weer bewegen

[Afbeelding]

Sowieso een achterlijke setup. De aanloop naar de band is langer dan de band zelf. Geen idee hoe dit er op papier wel goed uitzag.
Wellicht met het idee dat als het rolpad eruit ligt het om een relatief klein stukje gaat ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

De aanloop is ook een mooi punt om even stil te staan met de familie om je te oriënteren :+

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:21
fopjurist schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:03:
De aanloop is ook een mooi punt om even stil te staan met de familie om je te oriënteren :+
Dat doe ik altijd als ik net van die baan af ben :+

iRacing Profiel

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:13
In waaierformatie!

Sometimes you need to plan for coincidence

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-09 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
Iemand ervaring met Etihad en de exacte tenaamstelling van het ticket? Mijn vriendin heeft naast de Nederlandse ook de Spaanse nationaliteit en reist buiten de EU op haar Spaanse paspoort. Daarin heet zij A B C, maar op het ticket bij Etihad heb ik uit pure gewoonte A B als naam ingevuld. A en B zijn wel exact gelijk aan hoe het in haar paspoort staat maar de 3e familienaam ontbreekt dus op het ticket.
Wordt daar moeilijk over gedaan en kan ik het beter laten aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Daniel schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:01:
Iemand ervaring met Etihad en de exacte tenaamstelling van het ticket? Mijn vriendin heeft naast de Nederlandse ook de Spaanse nationaliteit en reist buiten de EU op haar Spaanse paspoort. Daarin heet zij A B C, maar op het ticket bij Etihad heb ik uit pure gewoonte A B als naam ingevuld. A en B zijn wel exact gelijk aan hoe het in haar paspoort staat maar de 3e familienaam ontbreekt dus op het ticket.
Niet moeilijk doen, bij inchecken Nederlandse paspoort gebruiken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Freee!! schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:13:
[...]

Niet moeilijk doen, bij inchecken Nederlandse paspoort gebruiken.
Ja nice try maar ze heeft geen Nederlands paspoort maar een ID-kaart. Wat voor de EU prima is maar daarbuiten niet voldoende.

• Freee!!

Freee!!

Daniel schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:16:
[...]
Ja nice try maar ze heeft geen Nederlands paspoort maar een ID-kaart. Wat voor de EU prima is maar daarbuiten niet voldoende.
In dat geval zou ik het gewoon direct aan Etihad vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Freee!! schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:19:
[...]

In dat geval zou ik het gewoon direct aan Etihad vragen.
Blijkbaar kost het $100 8)7
Nouja leergeld dan maar. Een NL paspoort aanvragen is goedkoper :P

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel op 12-12-2024 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben altijd team Rollins op die loopband.

Signatures zijn voor boomers.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daniel schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:33:
[...]

Das wel jammer, ik had erg positieve ervaringen met hun klantenservice met het achteraf aanpassen van een boeking (tijden, geen naamgeving).

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
fsfikke schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:27:
[...]

Das wel jammer, ik had erg positieve ervaringen met hun klantenservice met het achteraf aanpassen van een boeking (tijden, geen naamgeving).
Ja tikfouten (tot 3 tekens) corrigeren ze wel gratis maar een hele naam aanpassen kost wel geld helaas. Toch maar gedaan, niet zo'n zin in gedoe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daniel schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:01:
IATA-richtlijn is: eerste voor- en achternaam. Dus als B haar eerste achternaam is is er niks aan de hand.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:03:
[...]

Ik ben altijd team Rollins op die loopband.
[YouTube: Airport Hell]
In mijn werkende carrière op Schiphol was het 1 keer PARDON aan het begin van de loopband.
Hard genoeg dat het voor iedereen te horen was

Ze hadden 20 jaar geleden gewoon een rode en groene strook op de banden moeten schilderen.. groen rechts om te chillen en rood voor lopen..

Tegenwoordig als pax doe ik het 2 of 3 keer iets zachter. En het komt voor dat ik "perongeluk" iemands koffer mee sleep... Daar komt ook geen excuus meer voor.

Maar stel dat alle loopbanden gemaakt zijn, waar kunnen we dan op klagen? Kwaliteit koffie? Temperatuur?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
jack zomer schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:18:

Maar stel dat alle loopbanden gemaakt zijn, waar kunnen we dan op klagen? Kwaliteit koffie? Temperatuur?
Dan kunnen we terug naar hoe absurd lang het duurt voor bagage op de band ligt, en dat "priority" bagage altijd als laatste komt.

• wibblemoo
CyBeR schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:21:
[...]

Dan kunnen we terug naar hoe absurd lang het duurt voor bagage op de band ligt, en dat "priority" bagage altijd als laatste komt.
Vooral dat laatste!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kamstra schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:35:
[...]

Club Europe heeft sowieso toegang tot the lounge van BA (na douane helemaal linksachter - lift nemen naar verdieping omhoog).

Vaak genoeg Club Europe gevlogen op dat traject (kansloos, maar goed, klant betaalt en ik vind de extra tierpoints fijn :P ), maar die maaltijd sla ik altijd over.

Volgende week dinsdag weer :+
Naast de Aspire lounge.. vroeger waren die lounges samen maar nu zijn het 2 losse.. wat het niet beter maakt.. de Aspire lounge heeft echt elke keer een wachtrij waar je via een QR code een nummertje moet trekken..
vroeger was er ook een toilet in de hal maar die is nu ook weg..

en ja dat eten op een vlucht naar city gaat nergens over.. ik heb het een keer gehad dat ik mijn drankje nog niet op had terwijl landing al werd ingezet.. na overleg mocht ik drankje tijdens de landing procedure opdrinken onder voorwaarde dat ik hem in mijn hand hield..
EC krijg je alleen een flesje water en een snack.. dat is prima.. als ik wil eten doe ik dat wel ff in de lounge..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Borromini schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:10:
[...]

IATA-richtlijn is: eerste voor- en achternaam. Dus als B haar eerste achternaam is is er niks aan de hand.
Ja dat is zo, dus 99,9% zeker zou er niks aan de hand zijn. Maar somehow geeft het me toch meer rust als het goed staat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
jack zomer schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:18:
[...]

Ze hadden 20 jaar geleden gewoon een rode en groene strook op de banden moeten schilderen.. groen rechts om te chillen en rood voor lopen..
Dus Rood om door te lopen en Groen om te stoppen? Dan zou ik daar weer over gaan klagen natuurlijk >:)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ToolkiT schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:37:
[...]

Naast de Aspire lounge.. vroeger waren die lounges samen maar nu zijn het 2 losse.. wat het niet beter maakt.. de Aspire lounge heeft echt elke keer een wachtrij waar je via een QR code een nummertje moet trekken..
vroeger was er ook een toilet in de hal maar die is nu ook weg..

en ja dat eten op een vlucht naar city gaat nergens over.. ik heb het een keer gehad dat ik mijn drankje nog niet op had terwijl landing al werd ingezet.. na overleg mocht ik drankje tijdens de landing procedure opdrinken onder voorwaarde dat ik hem in mijn hand hield..
EC krijg je alleen een flesje water en een snack.. dat is prima.. als ik wil eten doe ik dat wel ff in de lounge..
Eh, waren die samen?

Niet sinds 2011 volgens mij (toen begon ik met business class vliegen tussen AMS en LCY :P )

Die BA lounge was dicht voor lange tijd en toen moest ik idd naar de Aspire lounge die crap is

• wibblemoo
Er is nu toch een dedicated OneWorld lounge op Schiphol (en dus voor BA)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Even een beetje abstracte humor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BzkoU8DBU7xNh7iyCGh4lVfiNg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ce8qcsthQ9GP7568jfCdcAnk.jpg?f=user_large
spoiler:
De wortel (? Square Root) van -1 is i, een imaginary number

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Freee!!

Freee!!

Daniel schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:33:
[...]
Dan doe je dat toch (tenzij je binnen een week vliegt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kamstra schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:44:
[...]

Eh, waren die samen?

Niet sinds 2011 volgens mij (toen begon ik met business class vliegen tussen AMS en LCY :P )

Die BA lounge was dicht voor lange tijd en toen moest ik idd naar de Aspire lounge die crap is
dat laatste bedoel ik.. dat je voor BA lounge naar Aspire moest..
Nu is het weer los..

• PolarBear
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:12:
[...]

dat laatste bedoel ik.. dat je voor BA lounge naar Aspire moest..
Nu is het weer los..
Best netjes geworden trouwens de BA lounge. Het is dat ik Privium heb en die lounge nog een tikje beter vindt maar de lounge is erop vooruitgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PolarBear schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:24:
[...]

Best netjes geworden trouwens de BA lounge. Het is dat ik Privium heb en die lounge nog een tikje beter vindt maar de lounge is erop vooruitgegaan.
Ik ben helaas mijn silver status kwijt, dus heb het nog niet kunnen testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik wil last minute met de kerst niet in Nederland zijn.

Nu heb ik wel eens gelezen dat mensen gewoon met hun koffer naar Schiphol gaan en daar ter plekke een last minute kopen. Lijkt me wel leuk 's morgens niet weten in wel land je 's avonds slaapt.

Is dit iets van vroeger (voor je last minutes op internet kocht) of bestaat dit nog? Iemand ervaring mee? Google helpt me niet hier bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 21:28

Sorcerer8472

Mens sana?

[Roland] schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:29:

Nu heb ik wel eens gelezen dat mensen gewoon met hun koffer naar Schiphol gaan en daar ter plekke een last minute kopen. Lijkt me wel leuk 's morgens niet weten in wel land je 's avonds slaapt.

Is dit iets van vroeger (voor je last minutes op internet kocht) of bestaat dit nog? Iemand ervaring mee? Google helpt me niet hier bij.
Je hebt wat van die bedrijven die dat doen als verrassing maar ik zou gewoon lastminute een ticket boeken. Dan kun je je ook qua kleding etc voorbereiden.

Tijdens kerst (op de 25e) vliegen is ook vaak wat goedkoper trouwens.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Even snel op Google gevonden: https://www.lastminute7.nl/schiphol/

Ik heb het overigens vaker meegemaakt voor mijn werk dat ik 's ochtends nog niet wist in welk land ik 's avonds zou gaan slapen. Mijn tip (doe ik althans nog steeds): neem meerdere kledingsets mee in je auto. Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte voorbereiding. ;)

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:13
Rizzi schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:44:
[...]

Ik heb het overigens vaker meegemaakt voor mijn werk dat ik 's ochtends nog niet wist in welk land ik 's avonds zou gaan slapen. Mijn tip (doe ik althans nog steeds): neem meerdere kledingsets mee in je auto. Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte voorbereiding. ;)
U bent Commando ofzo?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

What's a cube to you?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Er zijn wel wat avgeeks te vinden op Youtube die dit doen, maar de conclusie is vaak dat het niet aangeboden wordt, erg duur is en/of dat het personeel ter plaatse zelfs aanbeveelt om gewoon online iets te boeken omdat dat goedkoper is.

Ik vind de cheapest fare challenges soms ook wel grappig, dan hou je toch een element van randomness erin, mocht je dat willen.
Bijv deze van Noel Philips: YouTube: I TOOK THE CHEAPEST FLIGHTS IN A ROW AND ENDED UP IN.... Low Fare Ch...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:32
Gewoon op Google Flights geen bestemming invoeren en sorteren op goedkoopste? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Yakumos schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:20:
Gewoon op Google Flights geen bestemming invoeren en sorteren op goedkoopste? :P
Dat is wel een goede!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-09 14:26
Apache4u schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:23:
[...]

Dus Rood om door te lopen en Groen om te stoppen? Dan zou ik daar weer over gaan klagen natuurlijk >:)
Net zoals op de treinstations, rechts staan, links gaan ;)

Maar waarom zou je op een loopband (het wordt zegt het al), stilstaan? Ik snap dat niet :?
Je wilt juist sneller zijn door op de loopband, te lopen. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

* kamstra aait privium pasje

Gisteren om 16u weer een heerlijke 25-30 minuten wachtrij voor paspoortcontrole.

Niet voor * bassie :P

Stond met 30 seconden aan de andere kant.
Ondanks dat ik het achterlijk duur vindt is het me het wel waard want t scheelt serieus tijd (departures valt tegenwoordig wel mee maar met privium toch ook altijd via fasttrack queue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als je frequent genoeg internationaal reist zou ik het ook wel weten. Niks lekkerder dan die rij voorbij lopen en inderdaad binnen 30 sec er doorheen te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
We Are Borg schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:18:
Als je frequent genoeg internationaal reist zou ik het ook wel weten. Niks lekkerder dan die rij voorbij lopen en inderdaad binnen 30 sec er doorheen te zijn :)
Ja precies. Ik heb gewoon gekeken naar 305 euro gedeeld door minimaal 6 vluchten per jaar is zo’n 50 euro per keer. Dat is het voor mij wel waard, zeker als ik achteraf toch een stuk meer trips maak. Als ik minder zou vliegen zou ik het waarschijnlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:40
kamstra schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:08:
* kamstra aait privium pasje

Gisteren om 16u weer een heerlijke 25-30 minuten wachtrij voor paspoortcontrole.

Niet voor * bassie :P

Stond met 30 seconden aan de andere kant.
Ondanks dat ik het achterlijk duur vindt is het me het wel waard want t scheelt serieus tijd (departures valt tegenwoordig wel mee maar met privium toch ook altijd via fasttrack queue)
Wij vertrekken volgende week maandag via Schiphol naar Londen City. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat wij er doorheen zijn. Wij gaan via Digitale poort. Was jij ook door de Digitale poort? Eerste keer dat wij met Embraer E190 vliegen. In Amerika heb ik binnenlandse vlucht met een UNITED Embraer E175 gevlogen

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Van der Berg schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:39:
[...]

Wij vertrekken volgende week maandag via Schiphol naar Londen City. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat wij er doorheen zijn. Wij gaan via Digitale poort. Was jij ook door de Digitale poort? Eerste keer dat wij met Embraer E190 vliegen. In Amerika heb ik binnenlandse vlucht met een UNITED Embraer E175 gevlogen
Digitale poort?

Op LCY bedoel je? 2 minuten really.
LCY is een soort half Eindhoven qua grootte en zonder de toeristen die overal 100 jaar over doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Van der Berg schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:39:
[...]

Hoe laat ga je? Maandagen zijn volgens mij altijd wel wat drukker, maar het ligt ook helemaal aan de bezetting bij de marechaussee.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

JPtjeeNL schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:56:
[...]

Hoe laat ga je? Maandagen zijn volgens mij altijd wel wat drukker, maar het ligt ook helemaal aan de bezetting bij de marechaussee.
Om precies te zijn op maandag 23 december om 08:45 is het vertrek op vlucht KL981 met de KLM E190, uitgevoerd door CityHopper. Hij heeft al stoelen gereserveerd dit keer voor €44 (Heen & Terug) en 1 ruimbagage tot 23KG €70 (Heen & Terug) op 1 passagier geboekt voor hun tweeën. Hij verblijft in een hotel in de buurt van Londen City Airport op 4.3 KM (Docklands Travelodge Londen Central inclusief ontbijt). De terugvlucht KL996 is op maandagavond 30 december vanuit Londen City Airport om 20:05. De vlucht en het hotel samen waren €1169,76.

[ Voor 43% gewijzigd door fopjurist op 14-12-2024 17:17 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

JPtjeeNL schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:12:
[...]
Ja precies. Ik heb gewoon gekeken naar 305 euro gedeeld door minimaal 5 vluchten per jaar is zo’n 50 euro per keer.
* Freee!! komt op precies € 61,- uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Freee!! schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:11:
[...]

* Freee!! komt op precies € 61,- uit.
Excuses! Ik had m’n post incl 5 getypt en ging toen met de calculator spelen voor een redelijk getal waar ik destijds naar gekeken had. Vergeten om naar 6 te veranderen. Is nu gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
fopjurist schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 17:07:
[...]

Om precies te zijn op maandag 23 december om 08:45 is het vertrek op vlucht KL981 met de KLM E190, uitgevoerd door CityHopper. Hij heeft al stoelen gereserveerd dit keer voor €44 (Heen & Terug) en 1 ruimbagage tot 23KG €70 (Heen & Terug) op 1 passagier geboekt voor hun tweeën. Hij verblijft in een hotel in de buurt van Londen City Airport op 4.3 KM (Docklands Travelodge Londen Central inclusief ontbijt). De terugvlucht KL996 is op maandagavond 30 december vanuit Londen City Airport om 20:05. De vlucht en het hotel samen waren €1169,76.
Jurist van de feiten zie ik! 😄 8:45 zou ik mij niet zo gauw zorgen maken om extreme rijen maar het blijft Schiphol met verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
kamstra schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:54:
[...]

Digitale poort?

Op LCY bedoel je? 2 minuten really.
LCY is een soort half Eindhoven qua grootte en zonder de toeristen die overal 100 jaar over doen :P
waarom altijd dat makkelijke afgeven op toeristen?! ben je zelf nooit een toerist? tweakende toeristen raadplegen deze thread ook, dus does informatief

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
CynicRelief schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:06:
[...]

waarom altijd dat makkelijke afgeven op toeristen?! ben je zelf nooit een toerist? tweakende toeristen raadplegen deze thread ook, dus does informatief
Omdat ze het zo makkelijk maken....
Maar ik denk dat je zelfs tussen de toeristen onderscheid moet maken.

Henk en Annie. Die voor de eerste keer vliegen en bij de innamen van hun vloeistoffen altijd zeggen dat het de vorige keer wel mocht.

Frenk en Lidia.. die dat stadium al voorbij zijn. Maar toch komen vragen waarom hun bestemming is aangepast naar De-Layed ipv Hurghada.

Geertjackob en Willem... Waar vorig jaar Willem een stom ied grapje maakte, denkt Geertjackob dit jaar dat het verstandig is dit weer opterakelen tijdens de veiligheidscontrole...Met als gevolg dat Geert niet mag vliegen... Ondanks dat hij blijft herhalen dat het maar een grapje is.

En natuurlijk Freek.. Freek is privium. En wil graag dat iedereen het binnen 5 meter weet... Ondertussen heeft Freek op zijn instapkaart stoel 25B staan. Freek moet en zal als eerste naar binnen gaan, want stel het vliegtuig vertrek zonder hem..

Na 4000dagen op de luchthaven kan ik je zeggen, je hebt slimme toeristen. Domme toeristen. Snelle toeristen en langzame toeristen.

En gek genoeg slimme zakenreizigers domme zakenreizigers
Snelle zakenreizigers. En langzame zakenreizigers...

Maar deze compenseren dit gedrag door meer ervaring waardoor het minder opvalt..

En voor wat het waard is. Ik ben een toerist met een bc ticket zonder privium die het allemaal al 1000x gezien heeft. Handbagage met een tablet en een koffer. Die zich niet druk kan maken over aankomst of vertrek tijden. Het gaat zoals het gaat. Je komt vanzelf aan ( of niet)
Mijn enigste kryptonite is mensen die links op de loopband stil willen staan..

[ Voor 10% gewijzigd door jack zomer op 15-12-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Is de nieuwe looproute van C naar B op Schiphol nou tijdelijk of niet? Qua afwerking en debiele setup van loopbanden zou je denken van wel. Maar er zit toch een hoop staal en fundering in en onder, dus twijfel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:58
Wij willen begin volgend jaar naar Thailand. Dachten het slim te kunnen combineren met een korte stopover in Dubai (Emirates) / Abu Dhabi (Etihad) / Doha (Qatar). Ze adverteren met een free stopover... Zo "free" is het ook niet als je in totaal €1500 moet bijbetalen (bij 2x BC retour).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Rizzi schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:44:
[...]

Zelfs als je het wel weet, kun je voor verrassingen komen te staan. Ik herinner me nog veel te goed hoe ik op 27 december in het vliegtuig stapte in de verwachting met lekker warm weer uit te stappen. Na de landing op 28 december (keurig op tijd) om ongeveer 06:00 in Bangkok werd ik toch echt heel onaangenaam verrast door de kou. Nachtvorst en sneeuw is niet iets dat je normaal meemaakt in Bangkok.
NB: Ik ook niet, het ergste was al voorbij, maar ik heb nog een paar dagen Thai met verkleumde bekkies in winterjassen over de boulevard van Pattaya zien lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
Mawlana schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:02:
Wij willen begin volgend jaar naar Thailand. Dachten het slim te kunnen combineren met een korte stopover in Dubai (Emirates) / Abu Dhabi (Etihad) / Doha (Qatar). Ze adverteren met een free stopover... Zo "free" is het ook niet als je in totaal €1500 moet bijbetalen (bij 2x BC retour).
Dubai is een moneypit en Dubai airport is 1 van de verdienmodellen: al die 380s vol met cashloaded passengers, die stoppen in Dubai airport, een airport niet ingericht voor comfort, maar throughput voor de shops aldaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

jack zomer schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:52:
[...]
En natuurlijk Freek.. Freek is privium. En wil graag dat iedereen het binnen 5 meter weet...
Hoe moet ik mij dit voorstellen eigenlijk? Op de loopband "aan de kant, ik heb Privium" roepen? Een wintertrui met "Privium member" in grote letters? Ik heb weliswaar nog geen 4000 dagen vliegveldervaring maar dit type persoon ben ik nog niet tegengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mawlana schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:02:
Gratis als in dat ze je tarief gewoon een retourtje laten, als ze 'willen' passen ze hun tarieven net aan dat dat duurder wordt. Maar gaat allemaal in dezelfde pot uiteindelijk, die airlines zijn al dan niet deels eigendom van het emiraat of oliestaatje in kwestie.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Zr40 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:42:
[...]

Hoe moet ik mij dit voorstellen eigenlijk? Op de loopband "aan de kant, ik heb Privium" roepen? Een wintertrui met "Privium member" in grote letters? Ik heb weliswaar nog geen 4000 dagen vliegveldervaring maar dit type persoon ben ik nog niet tegengekomen :)
Mm 2 laatste waren om 5 uur in de ochtend zonder wachtrij bij de veiligheidscontrole om de privumlijn vragen...op Schengen gebied.

En wanneer iedereen keurig een rij maakt, luid zeggen aan de kant ik ben privum/... Om op 25b te eindigen... (Misschien had hij niet helemaal door dat privium niet zo heel veel er mee te maken had.

Oja status houders op een goedkoop ticket... Daar kan ik ook slecht tegen. Zelfde als boven.. als eerste aanboord willen om op 28d te zitten. Snap het werkelijk niet. Ik vlieg prive en 99% bc. En ik moet er niet aan denken om als eerste binnen te zijn.. 15min voor vertrek op de gate is vroeg genoeg voor mij. (Tuurlijk nu heb ik met bc niet een bagage probleem)

Nog wat bedacht. Bussen. En dan niet een bc en een eco bus. Maar alles bij elkaar... Laatst een overstap in Zürich. Eerste bus was alleen bc. En alles ernaar eco (met of zonder status). Dat scheelde een hoop tijd.

Ach zoveel verschillende passagiers, zoveel verschillende mensen..
Meestal zit ik in de leven en laten leven modus.
Ik moet wel heel geïrriteerd raken wil ik geïrriteerd worden...

[ Voor 6% gewijzigd door jack zomer op 14-12-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

jack zomer schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:54:
[...]

Mm 2 laatste waren om 5 uur in de ochtend zonder wachtrij bij de veiligheidscontrole om de privumlijn vragen...op Schengen gebied.
Hier zie ik eerlijk gezegd het probleem niet mee. Ja, Privium voor alleen security levert ze niets of nauwelijks iets op als er geen wachtrij is, maar ze zitten er ook niemand mee in de weg. En als ze er naar vragen, zou het de eerste keer voor ze kunnen zijn en dan is een rustig moment juist ideaal :)
En wanneer iedereen keurig een rij maakt, luid zeggen aan de kant ik ben privum/... Om op 25b te eindigen... (Misschien had hij niet helemaal door dat privium niet zo heel veel er mee te maken had.
Ah. Iemand die denkt dat privium/platinum/ultimate betekent dat zelfs passagiers speciaal rekening met hem moeten houden, maar niet weten wat daadwerkelijk de voordelen zijn. Ja daar ken ik er ook wel een paar van.
Oja status houders op een goedkoop ticket... Daar kan ik ook slecht tegen. Zelfde als boven.. als eerste aanboord willen om op 28d te zitten. Snap het werkelijk niet.
Dat snap ik wel. Als eerste naar binnen betekent dat je je handbagage direct in de bak kan stoppen en geen Tetris hoeft te spelen met de bagage van anderen, met het risico dat 'jouw' bak al vol is en je je handbagage alleen 2 rijen verderop kwijt kan.

Of diegene denkt dat hij als eerste bij de gate moet zijn om een upgrade te krijgen...

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 14-12-2024 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Vragen was niet het goede woord. Eisen was beter in mijn tekst.

En 3 snap ik.. bloed irritant maar goed dat is voor de maatschappij om op te lossen...sommige doen dat goed en sommige maken er een puinhoop van. Vorige week stonden er 80 rolkoffers na de boarding gate in de skybrigde... Absolute klere bende, maar wel ruimte te over in de bakken... Ach. Het is net een trein met 2 machinisten en 180 verschillende types en persoonlijkheden in een klein cilinder geperst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
Gewoon alleen echte handbagage mee in de cabine, welke dus onder de stoel voor je kan bij tijdens de hele vlucht. Dan kan je jas gewoon in de bak erboven en is dat hele geouwehoer met eerder erin, omdat je dan wel je koffer kwijt kan een de ander niet, voorbij. Scheelt ook tijd met boarden doordat iedereen in het gangpad stilstaat plek voor zin koffer(tje) te zoeken.

En die plekken waar het tijdens de start en landing niet voor je kan of mag, die hebben ruimte genoeg in de bakken erboven.

[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 15-12-2024 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
[...]

De user waar hij op reageert is al zo vaak aangesproken op zijn irritante postgedrag in even zovele topics, onder meerdere accounts.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:57:
Is de nieuwe looproute van C naar B op Schiphol nou tijdelijk of niet? Qua afwerking en debiele setup van loopbanden zou je denken van wel. Maar er zit toch een hoop staal en fundering in en onder, dus twijfel wel.
Zoals ik het begrijp is die tijdelijk. Op de plek waar de originele looproute is wordt (vanaf 2026) een nieuwe bagagekelder(/nieuwe terminal, maar weet niet of dat nog door gaat) gebouwd, aannemelijkerwijs komt daar dan weer ook de originele looproute terug.

Maar wen er maar aan want hoewel "tijdelijk" staat 'ie er voorlopig nog wel; die bagagekelder is ook niet binnen een jaar klaar.

Overigens, dat ding is in 2019/2020 gebouwd en in september 2024 in gebruik genomen; hij heeft er dus al mer dan 4 jaar gestaan zonder dat er ook maar één passagier doorheen is gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 12:14
JPtjeeNL schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:12:
[...]

Ja precies. Ik heb gewoon gekeken naar 305 euro gedeeld door minimaal 6 vluchten per jaar is zo’n 50 euro per keer. Dat is het voor mij wel waard, zeker als ik achteraf toch een stuk meer trips maak. Als ik minder zou vliegen zou ik het waarschijnlijk niet doen.
Je kunt ook een American Express Platinum Card nemen. Kost je 680 euro per jaar, maar:

- 300 euro dinnertegoed
- Privium
- Inclusief toegang tot 1400 airport lounges wereldwijd
- Punten sparen (vaak krijg je 100.000 punten via een affiliate link, dit staat gelijk aan 300 euro als je ze casht of ongeveer 2 retourtjes naar Curacao/Osaka/Bali/Enzovoort via Flying Blue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 12:14
jack zomer schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 21:52:

En natuurlijk Freek.. Freek is privium. En wil graag dat iedereen het binnen 5 meter weet... Ondertussen heeft Freek op zijn instapkaart stoel 25B staan. Freek moet en zal als eerste naar binnen gaan, want stel het vliegtuig vertrek zonder hem..
Ik heb het voor het eerst gebruikt afgelopen november, het zit standaard in bij mijn American Express Platinum Card (die ik heb om punten mee te sparen, om vervolgens met het gezin goedkoop intercontinentaal te kunnen reizen).

En ik was ook heel enthousiast :D En dat heeft mijn vrouw in het vliegtuig te horen gekregen ook. Dus sorry als je je aan mij gestoord hebt :+

Voor mij werd het een veel meer ontspannen reiservaring. Ik ben nooit zo'n fan van vier uur opgevouwen zitten in een stoel in een vliegtuig (wie wel), en even in alle rust kunnen ontbijten, drinken, in een hectiekloze ruimte strekken alvorens het 'ongemak' van stoel 25B/25C ging plaatsvinden was echt heerlijk.
jack zomer schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:54:

Oja status houders op een goedkoop ticket... Daar kan ik ook slecht tegen. Zelfde als boven.. als eerste aanboord willen om op 28d te zitten. Snap het werkelijk niet. Ik vlieg prive en 99% bc. En ik moet er niet aan denken om als eerste binnen te zijn.. 15min voor vertrek op de gate is vroeg genoeg voor mij. (Tuurlijk nu heb ik met bc niet een bagage probleem)
Ach zoveel verschillende passagiers, zoveel verschillende mensen..
Meestal zit ik in de leven en laten leven modus.
Ik moet wel heel geïrriteerd raken wil ik geïrriteerd worden...
Ik heb ook altijd haast om als eerste aan boord te zijn, zodat ik mijn kleine tas handbagage in de vakken bovenin kan gooien en er niet meer tussen mijn poten zit of mijn voeten nergens meer kwijt kan :+

Ook sta ik als eerste op in het vliegtuig in de avond op de terugreis. Statistisch is het onwaarschijnlijk maar wij moeten altijd rennen om de trein nét te halen en niet een halfuur of een uur te hoeven wachten :+

Wel zorg ik dat we natuurlijk voorin zitten in rijtje vier ofzo.

Dit natuurlijk in de Europese vluchten met 737's en a320's.

Volgens mij zouden wij geen reismatch zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
thatanas schreef op zondag 15 december 2024 @ 09:05:
[...]

Voor mij werd het een veel meer ontspannen reiservaring. Ik ben nooit zo'n fan van vier uur opgevouwen zitten in een stoel in een vliegtuig (wie wel), en even in alle rust kunnen ontbijten, drinken, in een hectiekloze ruimte strekken alvorens het 'ongemak' van stoel 25B/25C ging plaatsvinden was echt heerlijk.
Wat ik dan nooit zo goed snap, is waarom er niet BC of bij een dagvlucht PE geboekt wordt. Dat heeft nog véél meer meerwaarde dan Privium.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:58
Dean Martin schreef op zondag 15 december 2024 @ 09:12:
[...]

Wat ik dan nooit zo goed snap, is waarom er niet BC of bij een dagvlucht PE geboekt wordt. Dat heeft nog véél meer meerwaarde dan Privium.
Op korte vluchten (<3u, oftewel vluchten binnen Europa) zie ik daarvan het nut niet echt in. :$ Het prijsverschil geef ik liever uit bij een leuk restaurant of hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
thatanas schreef op zondag 15 december 2024 @ 08:56:
[...]

Je kunt ook een American Express Platinum Card nemen. Kost je 680 euro per jaar, maar:

- 300 euro dinnertegoed
- Privium
- Inclusief toegang tot 1400 airport lounges wereldwijd
- Punten sparen (vaak krijg je 100.000 punten via een affiliate link, dit staat gelijk aan 300 euro als je ze casht of ongeveer 2 retourtjes naar Curacao/Osaka/Bali/Enzovoort via Flying Blue)
Dat is zeker een goede maar ik heb op dit moment een Flying Blue Gold kaart waar ik een stapeltje XPs krijg waardoor ik KLM Gold kan blijven. Een kaart erbij is dan een beetje veel van het goede, zeker omdat ik altijd wel een lounge in mag.

Die punten kunnen niet ingewisseld worden voor XPs neem ik aan, alleen voor Miles?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mawlana schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:10:
[...]

Op korte vluchten (<3u, oftewel vluchten binnen Europa) zie ik daarvan het nut niet echt in. :$ Het prijsverschil geef ik liever uit bij een leuk restaurant of hotel.
Ik heb het laatst eens kunnen proberen op een kortere vlucht binnen Europa (1.5u) met een paar dagen later 1u in Economy. Je kan het prijsverschil het niet waard vinden, daar kan ik mij wel in vinden, maar het was weldegelijk een prettigere ervaring.
JPtjeeNL schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:53:
[...]
Die punten kunnen niet ingewisseld worden voor XPs neem ik aan, alleen voor Miles?
Nee, dat kan niet. Maar los van die kaart - je kan ook Miles doneren aan een goed doel in ruil voor XP. Je krijgt 1 XP voor iedere 2000 miles gedoneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:58:
Nee, dat kan niet. Maar los van die kaart - je kan ook Miles doneren aan een goed doel in ruil voor XP. Je krijgt 1 XP voor iedere 2000 miles gedoneerd.
Thanks, dat is wel een goede tip. Maar zoveel Miles heb ik helaas ook weer niet vanwege de vooral korte vluchten. 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04
Valt er dan nog wat te halen voor de tweakende toerist in dit topic?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Mawlana schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:10:
[...]

Op korte vluchten is de meerwaarde minder, zeker. Maar desondanks zie ik toch nog voldoende meerwaarde.

Ik vlieg bijvoorbeeld nog regelmatig EU met 3/4 rijen BC met maar 2/3 mensen erin. Gordijntje dicht, en dan heb je toch net wat meer rust aan boord.

The best is yet to come

Pagina: 1 ... 225 ... 252 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2