Düsseldorf heeft hele goede parkeergelegenheid aangeboden door derde partijen: wij hebben toen voor Drive&Park gekozen, in mijn email heb ik even het adres opgezocht. Maar wij hebben ook 1x gebruikt gemaakt van de betaalde P+R bij een van officiële luchthaven parkeerplaatsen, omdat je dan het OV hebt inbegrepen en de luchthaven ligt niet in de milieuzone!
Adres van Drive&Park is:
drive&park Düsseldorf Outdoor P1 Heltorfer Str. 5 40472 Düsseldorf
Wat ik mij kan herinneren, is dat het een enorme parkeerplaats is wel redelijk goed onderhouden is. Sommige van die parkeerplaatsen die aangeboden worden door derde partijen, dat is een gatenkaas. Vooral in Brussels

Vandaar dat wij gekozen hadden voor Holiday Inn Airport, die bieden zelfs de optie om te overnachten en dan je auto daar twee weken te parkeren.
Voordeel van parkeerplaats van Holiday Inn is dat i.t.t. de officiële parkeerplaatsen, gespuis niet in de buurt van je auto komt. Die komen namelijk met het OV naar de luchthaven, om dan in die parkeergarages allemaal dingen te doen die het daglicht niet kan verdragen. Dus dan ben je wel tegenover de terminal geparkeerd, maar wie weet breekt een junkie in je auto in. Liever niet te dicht bij een luchthaven, die een uitstekend verbinding met het OV heeft
Nadeel van Holiday Inn was wel: na 8 uur moet je 45 minuten op de volgende shuttle bus wachten. Waarschijnlijk omdat er dan ook spits is? Maar voor 8 uur gaat ie ieder halfuur en de shuttle gaat enkel tot 10 uur, ook wel logisch want hij is immers ook bedoeld voor hotelgasten. Ander voordeel is dat er Tesla Superchargers zijn: jammer dat ik daar met mijn Leaf geen gebruik van kan maken, maar dat is zeker een voordeel! Halfuurtje bij terugkomst nog even snelladen, eventueel gewoon combineren met de koffers in de auto laden? Naja en een hotel heeft natuurlijk redelijke schone toiletten
Nu weer terug naar Düsseldorf: die shuttle rijdt de hele dag en is vrij frequent en ook is de parkeerplaats echt dichtbij de luchthaven. Dus je bent er snel, als je eenmaal in de shuttle zit. En persoonlijk vind ik € 5 per dag best goedkoop.
En Duitsers hebben tenminste een fatsoenlijke rijopleiding: de chauffeurs van de Duitse shuttle bus heb ik Trinkgeld gegeven. Die Belgische chauffeurs, zou ik eigenlijk bij de autoriteiten willen aangeven en hoeven geen Trinkgeld te verwachten met hun onveilige rijstijl. Want die houden zich niet aan de verkeersregels. Misschien schrijf ik nog wel een mailtje naar Holiday Inn, want dat is het enigste wat ik echt niet normaal vindt. Bumperkleven, appen en te snel over een parkeerplaats rijden. Zowel in Charleroi en Brussel Zaventem heb ik dit geconstateerd.
Al ben ik bang dat men dit in België misschien als normaal beschouwd, aangezien je daar rijlessen van je ouders kunt krijgen. Dat is het ergste in het deel waar met Frans spreekt, in Vlaanderen valt het meestal nog wel mee. Meestal spreken die chauffeurs Frans en niet Nederlands
[
Voor 4% gewijzigd door
MathiasMetzger op 28-11-2024 09:56
]