Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 224 ... 252 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:04:
[...]

Tenzij ze al zakelijk vergoed worden ;)
Vanzelfsprekend :)

Ik reis zelf altijd met mijn vaste chauffeur. Een mooie i7 of verlengde 7 serie, met zetels achterin. 89,50 per enkele reis naar Schiphol.

Meestal ben ik net iets meer dan 2 dagen weg en dan rekent Schiphol snel 3. Dan liever voor de deur afgezet en opgehaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dennis van der Stelt schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:29:
[...]

Vandaar mijn vraag: Wat vinden jullie (buiten openbaar vervoer om) het beste om naar Schiphol te komen? Parkeren jullie je auto? Taxi? Andere manieren?
De beste parking? De CD-parkeerplaatsen :+

Maar met een vaste chauffeursdienst is inderdaad wel het makkelijkste.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 27-11-2024 17:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben recentelijk een paar keer voor werk gaan vliegen vanaf Schiphol.
Valet service mag niet van de baas, dus parkeer ik op P3.
Werkt perfect, busje staat bij de ingang en je ben in no time op Plaza.
De bussen rijden elke 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:58
Het is ook wel sterk afhankelijk van waar je woont. Woon je dicht bij een intercity station met directe verbinding naar Schiphol, dan is het OV heel fijn.

Woon je echter in een klein dorpje, dan is de taxi al snel een fijnere en sneller keus, zeker met meerdere personen vallen de kosten dan vaak wel mee.

Voor tripjes van 1-2 dagen pakte ik altijd P1. De meerprijs is niet zo hoog en het gemak om zo naar je auto te lopen vind ik heel prettig. Op langere trips lopen die kosten wel op en is de taxi al snel voordeliger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:21
Als ik zakelijk vlieg (eigen eenmanszaak), ben ik sneller geneigd een taxi te nemen. DIe kost (vanaf iets ten Noorden van Alkmaar) €88,- en omdat ik mijn privé-auto gebruik zijn parkeerkosten geen zakelijke kosten (en gaan dus niet van de winst af). Taxi zijn wel zakelijke kosten, dus dat is al snel goedkoper.

In het verleden trouwens ook goede ervaringen met P6-Valet parking, zoals hierboven ook al genoemd.

Als het goedkoop moet en de hele afstand per trein lastig is, is station Sassenheim wat mij betreft ook een overweging waard. Nog steeds gratis parkeren daar, al gaan er al jaren stemmen op om die betaald te maken. Risico op een ruit eruit zal wel een stuk groter zijn, denk ik. Hoewel P3 wat dat betreft ook niet heilig zal zijn.

Laatste keer overdag met de trein heen gereisd, en de volgende dag 's avonds laat de taxi besteld.

Volgende week gaan we naar Berlijn en dan slapen we de avond ervoor bij een hotel waar de auto kan blijven staan totdat we terug zijn. Zijn meerdere hotels die dat aanbieden, al dan niet inclusief pendel naar en van Schiphol. Dat is mede omdat we de dag ervoor op familiebezoek zijn en het een beetje suf voelt om 's avonds langs Schiphol nog 3 kwartier door te rijden naar huis en dan 's ochtends vroeg weer 3 kwartier terug naar Schiphol te rijden... De lagere parkeerkosten en 120 km minder autorijden compenseren dan weer een aanzienlijk deel van de hotelovernachting.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:53
Op schiphol pak ik altijd P6, bevalt me erg goed.

Wat doen jullie op dusseldorf/ brussel? Ik zet hem daar meestal gewoon in de garage van de terminal. Volgende zomer ga ik lang weg naar Bali vanaf Brussel, zijn er dan goede alternatieven om daar te komen? De auto daar 5 weken parkeren lijkt me een dure hobby worden, maar taxi's zijn ook erg prijzig. We wonen in regio den bosch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net terug uit de VS, moet zeggen dat Global Entry wel heel makkelijk is. Even camera in kijken en doorlopen. (echt nog sneller dan Privium). Paspoort niet nodig gehad. Ook TSA precheck is een time saver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Laatst online: 00:22
Gongbao schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:02:

Wat doen jullie op dusseldorf/ brussel? Ik zet hem daar meestal gewoon in de garage van de terminal. Volgende zomer ga ik lang weg naar Bali vanaf Brussel, zijn er dan goede alternatieven om daar te komen? De auto daar 5 weken parkeren lijkt me een dure hobby worden, maar taxi's zijn ook erg prijzig. We wonen in regio den bosch.
Düsseldorf is prima met de trein bereikbaar ook vanuit Nederland. Vanaf het station met de Skytrain direct naar de terminal. Alleen zijn treinen in Duitsland zo onbetrouwbaar en dat wordt erger en erger dat ik de laatste paar keer dit jaar vanuit Schiphol ben gevlogen voor mij iets minder praktisch en iets duurder maar minder stress.

Parkeren kost ook geen godsvermogen. Alleen bij de goedkope P24 parkeerplaats kun je niet met de Skytrain maar moet je een kleine km lopen. Er rijden vanuit hier wel bussen naar de terminal maar die gaan om het half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:35
JWWhisky schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:51:
Goedemiddag! Ik heb voor een reis richting Amerika in mei/juni volgend jaar tickets op het oog bij KLM (AMS-LAS en SLC-AMS). Iemand enig idee of er tijdens Black Friday nog aanbiedingen zijn en of het op basis van voorgaande jaren interessant kan zijn om nog even te wachten met boeken?
Nog steeds niet geboekt.... en mogelijk gaat dit getreuzel voor extra kosten zorgen :F

12 november: +- 2.200 euro
19 november: +- 2.300 euro
Zojuist: 2.523 euro

2 personen, Economy Standaard, met ruimbagage, geen gereserveerde plekken. Tickets voor AMS-LAS is redelijk hetzelfde gebleven (1.000 euro), tickets SLC-AMS zijn vooral duurder geworden (1.500 euro).

Stiekeme hoop dat ze de prijzen afgelopen dagen aan het ophogen waren om vrijdag met een korting te komen. Anders is het dikke pech, we willen toch graag eens naar Amerika op vakantie.

Wij reizen zelden met het vliegtuig, dus weinig ervaring met het aanschaffen van (goedkope) tickets.

• Tuniq
PolarBear schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:17:
Net terug uit de VS, moet zeggen dat Global Entry wel heel makkelijk is. Even camera in kijken en doorlopen. (echt nog sneller dan Privium). Paspoort niet nodig gehad. Ook TSA precheck is een time saver.
Vlieg je vaak op US, dan is Global Entry inderdaad heel fijn. Echt een aanrader! Een andere optie is MPC, daar hoef je alleen een app voor te downloaden en is vaak ook een stuk sneller als de normale rij.
JWWhisky schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:33:
[...]

Nog steeds niet geboekt.... en mogelijk gaat dit getreuzel voor extra kosten zorgen :F

12 november: +- 2.200 euro
19 november: +- 2.300 euro
Zojuist: 2.523 euro

2 personen, Economy Standaard, met ruimbagage, geen gereserveerde plekken. Tickets voor AMS-LAS is redelijk hetzelfde gebleven (1.000 euro), tickets SLC-AMS zijn vooral duurder geworden (1.500 euro).

Stiekeme hoop dat ze de prijzen afgelopen dagen aan het ophogen waren om vrijdag met een korting te komen. Anders is het dikke pech, we willen toch graag eens naar Amerika op vakantie.

Wij reizen zelden met het vliegtuig, dus weinig ervaring met het aanschaffen van (goedkope) tickets.
Heb je al multi city search gedaan op google flight? Dat geeft een goede indicatie van de prijzen bij de verschillende maatschappijen. Een snelle blik zie ik wel wat tickets die goedkoper zijn, met layover van 2 uur, rond de 1700-1800 in die periode. Direct zit je als snel minimaal 2000 inderdaad voor 2 personen. Dus afhankelijk van de specifieke data waar je aan gebonden zit, zal je ticket inderdaad rond de 2000-2500 gaan kosten, zeker als je een directe vlucht wilt.

Persoonlijk zou ik altijd voor een direct vlucht kiezen tegen een dergelijke meerprijs. In de periode Mei-September is een ticket voor zo’n 1000 euro naar de Westcoast een goede deal. Kan je goedkoper vinden, wellicht, maar als je te lang wacht en aan specifieke data gebonden bent, heb je ook het risico dat het redelijk wat duurder wordt. Mijn ervaring is dat tickets niet goedkoper zijn op momenten als black Friday voor internationale vluchten.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 15:13
Zowat aan de gate parkeren, P3 onder het hotel (als ik de 06:40 naar Berlijn had sliep ik daar graag).

Sometimes you need to plan for coincidence

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:16:
[...]

Vanzelfsprekend :)

Ik reis zelf altijd met mijn vaste chauffeur. Een mooie i7 of verlengde 7 serie, met zetels achterin.
Dat is voor mij ook altijd de vaste keuze.
Vertrouwd persoon, je wensen zijn kenbaar, communicatie is top. Voor mij is er geen beter alternatief.

Woon wel verder weg, dus tegen een ander tarief, maar soit.

Prive koppel ik daar indien van Schiphol/Frankfurt de VIP service aan, en dan ben je vrijwel geheel ontzorgd.

[ Voor 10% gewijzigd door Dean Martin op 28-11-2024 09:24 ]

The best is yet to come

• Dean Martin
  • Niet online

Wat doen jullie op dusseldorf/ brussel?
Ik blijf meestal in het Maritime. Daar kun je ook parkeren, brug over(dekt) en je bent er.

The best is yet to come

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
Wat doen jullie op dusseldorf/ brussel?
Düsseldorf heeft hele goede parkeergelegenheid aangeboden door derde partijen: wij hebben toen voor Drive&Park gekozen, in mijn email heb ik even het adres opgezocht. Maar wij hebben ook 1x gebruikt gemaakt van de betaalde P+R bij een van officiële luchthaven parkeerplaatsen, omdat je dan het OV hebt inbegrepen en de luchthaven ligt niet in de milieuzone!

Adres van Drive&Park is:

drive&park Düsseldorf Outdoor P1 Heltorfer Str. 5 40472 Düsseldorf

Wat ik mij kan herinneren, is dat het een enorme parkeerplaats is wel redelijk goed onderhouden is. Sommige van die parkeerplaatsen die aangeboden worden door derde partijen, dat is een gatenkaas. Vooral in Brussels :Y Vandaar dat wij gekozen hadden voor Holiday Inn Airport, die bieden zelfs de optie om te overnachten en dan je auto daar twee weken te parkeren.

Voordeel van parkeerplaats van Holiday Inn is dat i.t.t. de officiële parkeerplaatsen, gespuis niet in de buurt van je auto komt. Die komen namelijk met het OV naar de luchthaven, om dan in die parkeergarages allemaal dingen te doen die het daglicht niet kan verdragen. Dus dan ben je wel tegenover de terminal geparkeerd, maar wie weet breekt een junkie in je auto in. Liever niet te dicht bij een luchthaven, die een uitstekend verbinding met het OV heeft :+

Nadeel van Holiday Inn was wel: na 8 uur moet je 45 minuten op de volgende shuttle bus wachten. Waarschijnlijk omdat er dan ook spits is? Maar voor 8 uur gaat ie ieder halfuur en de shuttle gaat enkel tot 10 uur, ook wel logisch want hij is immers ook bedoeld voor hotelgasten. Ander voordeel is dat er Tesla Superchargers zijn: jammer dat ik daar met mijn Leaf geen gebruik van kan maken, maar dat is zeker een voordeel! Halfuurtje bij terugkomst nog even snelladen, eventueel gewoon combineren met de koffers in de auto laden? Naja en een hotel heeft natuurlijk redelijke schone toiletten _/-\o_

Nu weer terug naar Düsseldorf: die shuttle rijdt de hele dag en is vrij frequent en ook is de parkeerplaats echt dichtbij de luchthaven. Dus je bent er snel, als je eenmaal in de shuttle zit. En persoonlijk vind ik € 5 per dag best goedkoop.

En Duitsers hebben tenminste een fatsoenlijke rijopleiding: de chauffeurs van de Duitse shuttle bus heb ik Trinkgeld gegeven. Die Belgische chauffeurs, zou ik eigenlijk bij de autoriteiten willen aangeven en hoeven geen Trinkgeld te verwachten met hun onveilige rijstijl. Want die houden zich niet aan de verkeersregels. Misschien schrijf ik nog wel een mailtje naar Holiday Inn, want dat is het enigste wat ik echt niet normaal vindt. Bumperkleven, appen en te snel over een parkeerplaats rijden. Zowel in Charleroi en Brussel Zaventem heb ik dit geconstateerd.

Al ben ik bang dat men dit in België misschien als normaal beschouwd, aangezien je daar rijlessen van je ouders kunt krijgen. Dat is het ergste in het deel waar met Frans spreekt, in Vlaanderen valt het meestal nog wel mee. Meestal spreken die chauffeurs Frans en niet Nederlands :-(

[ Voor 4% gewijzigd door MathiasMetzger op 28-11-2024 09:56 ]

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:53
Dank voor de tips. Ik heb een wat bijzondere auto dus wil deze niet zomaar ergens achteraf neerzetten, kies dan ook liever voor een airport parking tot zover. Een nacht vantevoren doe ik liever niet met twee kleine kinderen en van de kwaliteit van airporthotels wordt ik altijd een beetje droevig.

Hebben jullie tips voor chauffeursdiensten? VIP services op airports heb ik nog niet gebruikt, ziet er ook wel heel erg prijzig uit voor een gezin van 4.

• MathiasMetzger
Gongbao schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:01:
Dank voor de tips. Ik heb een wat bijzondere auto dus wil deze niet zomaar ergens achteraf neerzetten, kies dan ook liever voor een airport parking tot zover.
Maar die hebben dus geen beveiliging: misschien hangen er wel cameras? Echter als je echt een goed beveiligde parkeerplaats wilt, dan kom je een hele dure exclusieve parkeerplaats te boeken. Dan betaal je wellicht 4x zoveel?

Parkeerplaatsen op vliegvelden zijn helemaal niet veilig: want iedereen kan er komen. Lees de reviews maar van sommige van die parkeerplaatsen? Dat weerhield mij ervan, om de officiële parkeergarage op Brussels Zaventem te boeken. Daar hadden meerdere mensen in de reviews gemeld, dat hun auto bij terugkomst beschadigd was. Waarschijnlijk hebben ze het in de voorwaarden ook dicht getimmerd, dat ze zelf niet aansprakelijk zijn en camerabeelden alleen overhandigen als de politie erom vraagt.

Je auto is het veiligste, als echt alleen mensen binnen kunnen komen: die er hun auto geparkeerd hebben. Dat is vaak niet het geval. Natuurlijk is het alsnog beter dat die criminele Valet diensten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Dank voor de tips. Ik heb een wat bijzondere auto dus wil deze niet zomaar ergens achteraf neerzetten, kies dan ook liever voor een airport parking tot zover. Een nacht vantevoren doe ik liever niet met twee kleine kinderen en van de kwaliteit van airporthotels wordt ik altijd een beetje droevig.

Hebben jullie tips voor chauffeursdiensten? VIP services op airports heb ik nog niet gebruikt, ziet er ook wel heel erg prijzig uit voor een gezin van 4.
Gewoon een Schipholtaxi boeken?

(zal om en nabij zo'n chauffeursdienst uitkomen)

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 28-11-2024 10:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

MathiasMetzger schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:11:
[...]

Nee niet alleen vanwege dat: bewegwijzering, overzichtelijk van de luchthaven vond ik ook niet zo heel goed. Het gaat ook om mijn gevoel daarin, dus het zijn geen objectieve feiten.
Waarom blijf je er dan zo op doorbomen?
Dit is allemaal mijn subjectieve mening en misschien dat 1+1 twee is? Want Charleroi Airport vond ik al helemaal vreselijk en ook daar, had ik de ervaring dat de shuttle van de (onofficiële) airport parking als een bezeten reed.
Low cost, low service.
Dus het gaat zich om het totaalplaatje: maar de incheckbalie is naar mijn mening toch echt het visitekaartje, daarom heeft dat wel een grote invloed op mijn gevoel. Want ik kan heel veel door de vingers zien: [...]
Die indruk geef je nochtans niet ;)
Het komt naar mijn mening gewoon niet zo goed georganiseerd over, een beetje zoals België zelf met zijn drie overheden?
Je bent je enige ervaring met BRU aan het generaliseren, en sleurt er vanalles bij dat er in de verste verte niks mee te maken heeft. Als ik over Schiphol klaag, moet ik dan ook beginnen over de toeslagenaffaire :? Als ik een rotervaring op FRA of MUC achter de rug heb, moet ik dan ook beginnen over de schwarze Null en het Duitse spoornet dat kapotgesaneerd is?

Ik heb overigens al wat ervaringen op Frankfurt achter de rug, en dat vond ik voor een eerste overstap ook niet bijster goed georganiseerd. Dat in combinatie met optimistische overstaptijden, Deutsche Grundligkeit _/-\o_. Maar neen, het zijn weer Belgen, dus die doen niks deftig :+.
Sorry, maar Schiphol is gewoon een veel beter georganiseerd luchthaven dan Brussels Zaventem en dat zeg ik niet enkel en alleen omdat 99% hier Nederlands is en 1% een verdwaalde Belg die de Nederlandse taal spreekt i.p.v. Frans. Ik heb namelijk ook al heel vaak gevlogen en nog nooit echt problemen ondervonden.
Twee aannames die nergens op gebaseerd zijn. De feiten:
  1. Best wat Vlamingen/Nederlandstalige Belgen op Tweakers
  2. 60% van de Belgen heeft het Nederlands als moedertaal (!)

[ Voor 30% gewijzigd door Borromini op 28-11-2024 11:32 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Dean Martin
  • Niet online
Ik gebruik een lokale dienst vanuit het zuiden van het land.

VIP services vind ik het geld met kinderen erbij dubbel en dwars waard wanneer je een lange reisdag hebt. Vandaar dat ik het prive doe. Maar ik kan wel toegeven dat ik een tikkeltje verwend ben.
Je hebt letterlijk geen omkijken naar niks. Terminal service is niets toevoegend zodra je met status of business vliegt imo.

Maar of de prijs echt te verantwoorden valt is persoonlijk denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Dean Martin op 28-11-2024 12:18 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik mopperde al eerder over de ondoorzichtigheid van prijzen, maar het wordt nu nog leuker:

BRU-JFK retour €1188 voor 3 personen. Mooie deal toch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqNS22xIJid0jzSXdE8koeaM1uE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Fmt7bOdBFUAMgcUO0sx646tQ.png?f=user_large

En dan klik ik op "boeken bij British Airways"

"Calculating your price"

€2,063.73

........

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8y-U_T0s4s0qJV89N37soCo4fQY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aVnb5htjarFPh0RkhnnbJYZ6.png?f=fotoalbum_large

Werkelijk.... |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Typfoutje? Er staat 1188 op je printscreen.
[Afbeelding]

Werkelijk.... |:(
Toeslagen zijn goed voor het milieu :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Cheesy schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:15:
[...]

[...]
Toeslagen zijn goed voor het milieu :Y)
Dit is vooral een gevalletje Junk Fees. Het is ook een veelgebruikt trucje om dat als "Taxes & other fees" te tonen om het idee te geven dat het allemaal belastingen zijn van de boze overheid.
Biden wilde hier wat aan doen, maar dat zal nu wel niet doorgaan: https://www.whitehouse.go...om-billions-in-junk-fees/

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 29-11-2024 14:32 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Cheesy schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:15:
[...]

aangepast, thanks

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
fsfikke schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:30:
[...]

Dit is vooral een gevalletje Junk Fees. Het is ook een veelgebruikt trucje om dat als "Taxes & other fees" te tonen om het idee te geven dat het allemaal belastingen zijn van de boze overheid.
Biden wilde hier wat aan doen, maar dat zal nu wel niet doorgaan: https://www.whitehouse.go...om-billions-in-junk-fees/
Maar dat maakt vergelijken via google flights dus echt een ramp

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
MartijnA3 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:33:
[...]

Maar dat maakt vergelijken via google flights dus echt een ramp
Ik kan overigens prima vluchen met/via BA boeken voor ongeveer de prijs die je quote. Heb je niet toevallig ergens een andere vlucht aangeklikt ofzo? want de base fare voor de vluchten is maar 1 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiXkDxlAdUcvoKoZ8de9qjbCCFc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wDnxMBE3wTfazimT5VSXY6A3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C96IEsjiqPF6ERKmEB7bxb_a6A4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6TwVlFNy6ztLsmo0KyU4FwMo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door PolarBear op 29-11-2024 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Dit heeft volgens mij niets te maken met de belastingen, want die zijn inbegrepen bij Google Flights. Maar het lijkt erop dat de info die Google gebruikt niet helemaal up-to-date is. Die specifieke vlucht van €1188 die Google geeft is niet te boeken bij BA:
"Sorry, one or more of your flights has sold out."

Vermoedelijk is die van €2,063.73 op de BA-site samengesteld met andere vluchten, of een andere tariefklasse?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:30:
[...]

Ik weet niet of het allemaal junk fees zijn. Alle land specifieke charges zijn een vorm van belasting of betaling voor gebruik. En zaken als Embarkation Tax, Departure Charge en International Transportation Tax zijn gewoon allemaal vormen van vliegbelasting. Of snap ik je niet goed? En ik snap je link ook niet helemaal, deze kosten zijn gewoon allemaal in de ticketprijs die gepresenteerd wordt inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Tourniquet schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:07:
Vermoedelijk is die van €2,063.73 op de BA-site samengesteld met andere vluchten, of een andere tariefklasse?
Dat denk ik ook. En er zijn nog steeds prima prijzen te halen (en nog lager zelfs, maar dan moet je van Heathrow naar Gatwick en dat wil je echt niet als overstap). Maar op een gegeven moment moet je gewoon boeken lijkt mij. Voor met zijn drieën naar New York vliegen voor rond de 1200 euro, daar ga je lijkt mij geen spijt van krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Met Oneworld tickets loont het ook nogal vaak om je BA of AA operated vlucht te boeken via de iberia of finnair website.

Scheelt soms echt honderden euro's.

Laatste keer dat ik dat (prive) aan de hand had had ik een BA vlucht heen en AA vlucht terug van LHR naar LAS in business, die me rond de 1500 EUR kostte omdat ik via Finnair boekte, maar bij BA en AA zat exact diezelfde config / ticket toen rond de 2200 GBP.

Beetje rondshoppen bij OneWorld alliance members wil nog wel eens voordelig zijn :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
PolarBear schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:51:
[...]

Ik kan overigens prima vluchen met/via BA boeken voor ongeveer de prijs die je quote. Heb je niet toevallig ergens een andere vlucht aangeklikt ofzo? want de base fare voor de vluchten is maar 1 euro.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee, ik klikte door via Google en dat gaf het resultaat uit mn screenshot. Maar er is iets veranderd want elk google resultaat wat ik aanklik geeft nu "Sorry, one or more flights have sold out".

Via de BA website lukt het idd wel zoals je hebt ontdekt maar de vluchttijden zijn veel langer dan de vluchten die via google werden geselecteerd.

[ Voor 50% gewijzigd door MartijnA3 op 29-11-2024 16:26 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Tja, kan gebeuren, wat @Tourniquet zegt, waarschijnlijk zijn die tickets niet meer beschikbaar omdat die tariefklasse uitverkocht is. Je zit te zoeken naar goedkope intercontinentale vluchten, dit zal je nog wel vaker voorkomen.

Ik vraag mij wel af wat je doel nu uiteindelijk is, eindeloos zoeken en elke keer achter het net vissen of teleurgesteld zijn over extra kosten of gewoon voor een goede prijs naar New York te vliegen en een leuke week te hebben. Ik hoop dat je al gekeken hebt naar hotel prijzen in New York (en andere prijzen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
PolarBear schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:33:
Tja, kan gebeuren, wat @Tourniquet zegt, waarschijnlijk zijn die tickets niet meer beschikbaar omdat die tariefklasse uitverkocht is. Je zit te zoeken naar goedkope intercontinentale vluchten, dit zal je nog wel vaker voorkomen.

Ik vraag mij wel af wat je doel nu uiteindelijk is, eindeloos zoeken en elke keer achter het net vissen of teleurgesteld zijn over extra kosten of gewoon voor een goede prijs naar New York te vliegen en een leuke week te hebben. Ik hoop dat je al gekeken hebt naar hotel prijzen in New York (en andere prijzen).
Gaan we weer, ik hoef me toch niet te verantwoorden voor wat ik doe? Dit is de 2e keer dat ik kijk wat de prijzen van tickets doen. En ja ik weet wat New York kost.

Blijkbaar is er een mismatch tussen Google en BA, je kunt zien in mijn screenshots wat er gebeurde. Ik dacht dat BA met lokkertjes werkte. Het is niet zo dat het gekozen tarief uitverkocht is, want het is er gewoon niet geweest tegen die prijs, dat bewijzen mijn screenshots.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
MartijnA3 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:42:
[...]

Gaan we weer, ik hoef me toch niet te verantwoorden voor wat ik doe? Dit is de 2e keer dat ik kijk wat de prijzen van tickets doen. En ja ik weet wat New York kost.
Je verwacht geen discussie over een vraag, opmerking of observatie op een forum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik neig ook naar Google Flights als bron van het probleem. Laatst nog een vlucht proberen te boeken bij AF, link vanuit GF naar AF werkte niet en het handmatig invullen van vliegvelden en datums bij AF leverde geen resultaten op.

ITA Matrix leverde andere (zelfs goedkopere) resultaten op, en die waren wel te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
PolarBear schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:47:
[...]

Je verwacht geen discussie over een vraag, opmerking of observatie op een forum?
Natuurlijk wel, maar dan wel over het issue waarover ik post en niet over mijn motivatie en of ik "wel weet hoe duur New York is". :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik vermoed inderdaad dat Google Flight gewoonweg geen real-time resultaten geeft. Het tarief wat getoond wordt zal best te boeken zijn geweest, maar wie weet is die info al dagen oud?

Anyway, als je nog steeds geïnteresseerd bent, wat denk je van dit? Heen via Londen en terug via Madrid, op schappelijke tijden en niet al te gekke overstaptijden. (Wel basic economy-tarief dus alleen handbagage, maar dat had je zelf ook geselecteerd staan). Als het goed is direct te boeken bij Oneworld-maatschappijen voor rond de €1250 (mijn screenshot komt van matrix.itasoftware.com)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGIVBDJuJPzhmZUhVeFopPoFuLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B30e2jgQALTH8ar0LlypQIRw.png?f=fotoalbum_large

Iberia.com:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/njruAaA.png

[ Voor 21% gewijzigd door Tourniquet op 29-11-2024 17:02 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Tourniquet schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:56:
Ik vermoed inderdaad dat Google Flight gewoonweg geen real-time resultaten geeft. Het tarief wat getoond wordt zal best te boeken zijn geweest, maar wie weet is die info al dagen oud?

Anyway, als je nog steeds geïnteresseerd bent, wat denk je van dit? Heen via Londen en terug via Madrid, op schappelijke tijden en niet al te gekke overstaptijden. (Wel basic economy-tarief dus alleen handbagage, maar dat had je zelf ook geselecteerd staan). Als het goed is direct te boeken bij Oneworld-maatschappijen voor rond de €1250 (mijn screenshot komt van matrix.itasoftware.com)

[Afbeelding]

Iberia.com:
[Afbeelding]
Dank, maar 21:00 uur aankomen is een beetje laat.

Ik heb voor € 1373 via ba.com het volgende geboekt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G30iKuVmq1-mKGr57HbW5mn3nZk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sO67wc26Ewzq6vV4rMYPf1a3.png?f=user_large

Heen naar JFK, terug vanaf Newark. Blij mee :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:29
Iemand ervaring met het online inchecken met China Southern We komen op een website waar je ticketnummer en naam moet invullen maar als je dan op confirm drukt kom je op een andere pagina waar je moet inloggen.

Echt super frustrerend...

https://www.csair.com/en/online dit is de inlog link die we via trip.com hebben gekregen.. doe dus ticketnummer en achternaam/voornaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Stewardess blaast zeven keer toegestane waarde bij alcoholcontrole Schiphol https://www.nu.nl/binnenl...holcontrole-schiphol.html

Had hem al gehoord, maar nu zie ik het promillage pas: 1,43. Dan heb je ook nog behoorlijk je best gedaan 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37
flaskk schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:57:
Iemand ervaring met het online inchecken met China Southern We komen op een website waar je ticketnummer en naam moet invullen maar als je dan op confirm drukt kom je op een andere pagina waar je moet inloggen.

https://www.csair.com/en/online dit is de inlog link die we via trip.com hebben gekregen.. doe dus ticketnummer en achternaam/voornaam
Het is mij nog nooit gelukt, dus ik checkte de afgelopen twee keer gewoon pas in op Schiphol. Stoel heb je toch al gekozen bij het boeken (tenminste als je bij csair direct boekt), dus het heeft niet echt meerwaarde om alvast in te checken.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger

Volgens mij kun je bij vluchten naar China, door een Chinese luchtvaartmaatschappij in de regel helemaal niet online inchecken. Kon met Hainan Airlines ook niet. Het enige wat ik wel kon, was alvast de stoelen selecteren. Maar het was geen daadwerkelijk volledige incheck.

Waarschijnlijk is dat omdat China graag de controle behoudt: je zult het straks wel merken als je in China bent, overal politie agenten en een soort BOA's/Beveiliging op straat. Bij het treinstation, helemaal moeten omlopen als je de verkeerde uitgang genomen hebt. PS bereid je Alipay alvast voor, want zonder wordt betalen heel lastig. Want dan is het enige alternatief cash.

Bij gevoelige politieke locaties, moet je ook tassen en zo door een scan apparaat halen. En bij de metro stations ook, als je dat vertaalt naar het niet online kunnen inchecken. Dan denk ik dat 1+1 al gauw 2 is, want ze willen erop de luchthaven zeker van zijn dat jij geen Amerikaan bent. Okay grapje, Nederlanders zijn nog wel welkom hoor. Ik zag op de terugvlucht trouwens een persoon met een dumbphone, dat zal ook wel niet zonder reden zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
MathiasMetzger schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:01:
[...]

Volgens mij kun je bij vluchten naar China, door een Chinese luchtvaartmaatschappij in de regel helemaal niet online inchecken. Kon met Hainan Airlines ook niet. Het enige wat ik wel kon, was alvast de stoelen selecteren. Maar het was geen daadwerkelijk volledige incheck.

Waarschijnlijk is dat omdat China graag de controle behoudt: je zult het straks wel merken als je in China bent, overal politie agenten en een soort BOA's/Beveiliging op straat. Bij het treinstation, helemaal moeten omlopen als je de verkeerde uitgang genomen hebt. PS bereid je Alipay alvast voor, want zonder wordt betalen heel lastig. Want dan is het enige alternatief cash.
Gelukkig alleen overstap in China, direct door naar Hanoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathiasMetzger
flaskk schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:04:
[...]

Overstap in China betekent een transit visum: waarschijnlijk hoef je niet je koffers op te halen? Wel iets om rekening mee te houden, mocht je krijgen te horen dat je bij de overstap je koffers op moet halen en opnieuw inchecken.

Je kunt hoe dan ook een uitgebreide controle verwachten bij je overstap: voordeel is wel, je hoeft je vingerafdrukken niet af te geven bij een overstap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankb15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09 11:38

Je kan inchecken op de klm site met ticketnummer 30uur van te voren indien je vanaf schiphol vliegt. Boeking beheren op China Southern site moet je idd inloggen of je email laten verifiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
frankb15 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:24:
[...]

Je kan inchecken op de klm site met ticketnummer 30uur van te voren indien je vanaf schiphol vliegt. Boeking beheren op China Southern site moet je idd inloggen of je email laten verifiëren.
Je bent een held, dit werkt echt super bedankt! Stukje vakantie stress minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
MathiasMetzger schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:09:
[...]

Overstap in China betekent een transit visum: waarschijnlijk hoef je niet je koffers op te halen? Wel iets om rekening mee te houden, mocht je krijgen te horen dat je bij de overstap je koffers op moet halen en opnieuw inchecken.

Je kunt hoe dan ook een uitgebreide controle verwachten bij je overstap: voordeel is wel, je hoeft je vingerafdrukken niet af te geven bij een overstap.
Overstap op zelfde vliegveld heb je geen transit visum nodig (afgelopen maand zelf nog gedaan). En mocht je op ander vliegveld overstappen, NL paspoort geeft tot eind volgend jaar 15 dagen visum on arrival.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

H92! schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:07:
[...]

Overstap op zelfde vliegveld heb je geen transit visum nodig (afgelopen maand zelf nog gedaan). En mocht je op ander vliegveld overstappen, NL paspoort geeft tot eind volgend jaar 15 dagen visum on arrival.
Dit is niet helemaal correct geschreven. Met een NL paspoort kan je visumvrij tot 15 dagen in China verblijven (vanaf vandaag zelfs tot 30 dagen). Daardoor heb je geen transit visum nodig. Mensen met een paspoort uit een ander land dan die daar genoemd worden hebben wel een transit visum nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

In Ecuador rekenen ze op zowel Quito als Guayaquil 2USD voor het gebruik van een bagage karretje, wat een armoe.. zeker als je met internationaal aankomt en nog geen dollars hebt.

Uiteraard als NL’er er eentje gevonden die eigenaar loos in een hoekje stond, wordt het personeel boos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:43
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:42:
In Ecuador rekenen ze op zowel Quito als Guayaquil 2USD voor het gebruik van een bagage karretje, wat een armoe.. zeker als je met internationaal aankomt en nog geen dollars hebt.

Uiteraard als NL’er er eentje gevonden die eigenaar loos in een hoekje stond, wordt het personeel boos..
Haha, zit vast één of andere afspraak met de vakbonden achter van 10 jaar geleden dat de bagagekarretjes gingen dienen om het pensioenpotje van het personeel mee te vullen of iets in die trant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 23-09 01:18
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:42:

No offence - maar dat kun je ook omdraaien. Twee dollar teveel vinden om de lokale regeljongens een beetje te helpen, en op zoek gaan naar een gratis karretje om hun de $2 door de neus te boren...wat een armoe. Als je intercontinentaal vliegt is die $2 deel van de marge - daar ga jij niets van merken aan het einde van de dag.

Ik heb vaak naar Ecuador gevlogen, prachtig land - en over het algemeen hele nette, aardige en behulpzame mensen. De economie is niet zoals in Nederland maar dat is ook niet te verwachten. Als je in het buitenland bent kan ik aanraden om de Nederlandse mentaliteit even aan de kant te zetten. Bereid je voor, en zorg dat je cash hebt voor tips bij aankomst. Want dat is hoe de rest van de wereld buiten Europa opereert.

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 30-11-2024 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Xandrios schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:12:
[...]

No offence - maar dat kun je ook omdraaien. Twee dollar teveel vinden om de lokale regeljongens een beetje te helpen, en op zoek gaan naar een gratis karretje om hun de $2 door de neus te boren...wat een armoe. Als je intercontinentaal vliegt is die $2 deel van de marge - daar ga jij niets van merken aan het einde van de dag.

Ik heb vaak naar Ecuador gevlogen, prachtig land - en over het algemeen hele nette, aardige en behulpzame mensen. De economie is niet zoals in Nederland maar dat is ook niet te verwachten. Als je in het buitenland bent kan ik aanraden om de Nederlandse mentaliteit even aan de kant te zetten. In Ecuador, of ergens anders.
Sorry hoor maar als je uit een internationale vlucht komt, nog geen dollars hebt en dus niet kunt betalen voor het karretje is dat gewoon kut. Verder gebruik je dat karretje om enkele tientallen meters te rijden naar de atm/taxi

Of zou je het ook tof vinden te betalen voor het toilet om de lokale schoonmaak dame te supporten?

In het ticket zit ook een bedrag dat je betaald voor het gebruik van de luchthaven en daar horen imho karretjes en toiletten bij.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 23-09 01:18
Dat is precies wat ik zeg. Nederlandse mentaliteit dat niet overeenkomt met hoe de wereld buiten Europa daadwerkelijk werkt.

Dus; Ja het wordt verwacht dat als je naar zuid amerika reist dat je minimaal dollars op zak hebt voor een fooi of kleine uitgaves. Ook voor de toiletdame, ja. Want dat is hoe het daar werkt. Je bent op bezoek, en zodoende zou het netjes zijn om te proberen om daar in mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:16:
[...]

Sorry hoor maar als je uit een internationale vlucht komt, nog geen dollars hebt en dus niet kunt betalen voor het karretje is dat gewoon kut. Verder gebruik je dat karretje om enkele tientallen meters te rijden naar de atm/taxi

Of zou je het ook tof vinden te betalen voor het toilet om de lokale schoonmaak dame te supporten?

In het ticket zit ook een bedrag dat je betaald voor het gebruik van de luchthaven en daar horen imho karretjes en toiletten bij.
'Imho' is een goede toevoeging. Ik ben het met je eens dat het irritant kan zijn, maar dat is wel een Nederlands/Europees perspectief. Genoeg openbare of commerciële locaties te bedenken in Nederland waarin je moet betalen voor zoiets, waarom op het vliegveld dan niet. Is ook arbitrair.

In de VS geef je 15-25% extra fooi. In Japan is fooi uit den boze maar betaal je een seating charge om plaats te mogen nemen in een lokale kroeg. In veel landen moet je flink onderhandelen of personeel wat bakshish geven om wat sneller door te mogen. In Nederland moet je vaak betalen voor water in een restaurant, in veel landen is dat weer gratis.

Cultuur- of normverschillen, tja. Soms uit praktisch oogpunt storend zoals in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Ik zorg persoonlijk altijd voor wat cash in de lokale munt voor ik vertrek. Wisselkoersen zijn vaak gunstiger bij een wisselkantoor (niet bij een bank!), en zelfs al zou het ter plaatse goedkoper zijn - wat ik ten zeerste betwijfel als je al op de luchthaven zou gaan omwisselen, wat veel mensen doen - dan nog weegt het niet op tegen het ongemak van dat daar ter plaatse te moeten doen.

Bij aankomst wil ik me met dat soort dingen niet bezighouden, zeker niet na een long haul.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:30
Borromini schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:15:
[...]

Ik zorg persoonlijk altijd voor wat cash in de lokale munt voor ik vertrek. Wisselkoersen zijn vaak gunstiger bij een wisselkantoor (niet bij een bank!), en zelfs al zou het ter plaatse goedkoper zijn - wat ik ten zeerste betwijfel als je al op de luchthaven zou gaan omwisselen, wat veel mensen doen - dan nog weegt het niet op tegen het ongemak van dat daar ter plaatse te moeten doen.

Bij aankomst wil ik me met dat soort dingen niet bezighouden, zeker niet na een long haul.
Ik weet niet wanneer je voor het laatst de wisselkoers van de GWK hebt bekeken. Maar daar zit 10-20% koersopslag op. Bijvoorbeeld mijn laatste bestemming, BKK. Het GWK geeft je nu 30,36 THB voor je euro. Op het vliegveld bij Superrich krijg je er 36.05 voor.
De dollar koers is op het moment $1,06 per euro. Bij het GWK krijg je $0,94.

Op het vliegveld is vaak net iets duurder dan daarbuiten. Maar je bent dief van je eigen portemonnee als je buitenlandse valutata meeneemt uit NL.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 23:24
RocketKoen schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:12:
[...]

Ik weet niet wanneer je voor het laatst de wisselkoers van de GWK hebt bekeken. Maar daar zit 10-20% koersopslag op. Bijvoorbeeld mijn laatste bestemming, BKK. Het GWK geeft je nu 30,36 THB voor je euro. Op het vliegveld bij Superrich krijg je er 36.05 voor.
De dollar koers is op het moment $1,06 per euro. Bij het GWK krijg je $0,94.

Op het vliegveld is vaak net iets duurder dan daarbuiten. Maar je bent dief van je eigen portemonnee als je buitenlandse valutata meeneemt uit NL.
GWK is veels te duur.
Ik haal voor mn reizen altijd wat cash bij Pottchange op 't Damrak. Check de valuta converter op hun site.
https://www.pottchange.com/valuta-converter/
Scheelde recent 60 euro met GWK op een bedrag van ca 600€. Is natuurlijk niet voor iedereen in de buurt, maar GWK heeft veels teveel overhead om goede tarieven te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
naizzen schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:48:
[...]

GWK is veels te duur.
Ik haal voor mn reizen altijd wat cash bij Pottchange op 't Damrak. Check de valuta converter op hun site.
Scheelde recent 60 euro met GWK op een bedrag van ca 600€. Is natuurlijk niet voor iedereen in de buurt, maar GWK heeft veels teveel overhead om goede tarieven te bieden.
Die rekenen zo te zien ongeveer de helft van het GWK, wat inderdaad een heel stuk beter is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:15:
[...]

Afhankelijk van het land doe ik dat ook idd. Al is het maar 100-200 euro (of het equivalent). Dan vallen de extra kosten nog mee en kun je ter plaatse even vooruit en kijken wat gunstig is. Vaak toch gewoon ATMs van grote banken in mijn ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:58
naizzen schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:48:
[...]

GWK is veels te duur.
Die zestig euro ben ik al kwijt aan parkeerkosten plus een sessie bij de psycholoog vanwege de drukte in hartje Amsterdam. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathiasMetzger
[...]

Waar gaat dit eigenlijk over? Zodra je op de luchthaven land, zijn er meestal ATM's van lokale grote banken: daar trek je met je Visa/Mastercard Debit/Credit gewoon de lokale valuta uit de muur. Dat is meestal de goedkope manier om geld te wisselen.

Mijn vrouw heeft ook nog steeds een bankrekening in Hongkong: als wij daar geld op willen storten, gaan wij niet in Nederland bij het GWK tegen slechte wisselkoers geld omwisselen. Nee wij gebruiken de Visa debit kaart, met minste koersopslag om de Hongkong dollars uit de muur te trekken.
Mawlana schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:59:
[...]

Die zestig euro ben ik al kwijt aan parkeerkosten plus een sessie bij de psycholoog vanwege de drukte in hartje Amsterdam. :P
Aan een sessie heb ik niet genoeg _O-

[ Voor 11% gewijzigd door MathiasMetzger op 01-12-2024 12:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:25
MathiasMetzger schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:14:
[...]

Waar gaat dit eigenlijk over? Zodra je op de luchthaven land, zijn er meestal ATM's van lokale grote banken: daar trek je met je Visa/Mastercard Debit/Credit gewoon de lokale valuta uit de muur. Dat is meestal de goedkope manier om geld te wisselen.
Ik vraag het me ook af, tenzij er echt geen ATM's zijn op de luchthaven van bestemming.

Wel oppassen voor Dynamic Currency Conversion (DCC) waarbij aangeboden wordt in je eigen valuta te betalen/op te nemen, dan rekent de ATM alsnog een hoge wisselkoers. Als je het in de locale valuta doet betaal je koersopslag van je eigen bank die vrijwel altijd gunstiger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

MathiasMetzger schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:14:
[...]

Dit was exact mijn punt, alleen staan die atms na de bagageband en de karretjes bij de bagageband ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Brilsmurfffje schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:43:
[...]

Dit was exact mijn punt, alleen staan die atms na de bagageband en de karretjes bij de bagageband ;)
Er staan vaak een hoop ATM's en wisselkantoren airside. Maar daar lopen de meeste mensen langs omdat ze snel bij de bagageband willen zijn ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Mawlana schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:59:
[...]
Die parkeerkosten kun je behoorlijjk drukken door je auto op een handige plaats neer te zetten en verder te gaan met de metro.
En die psycholoog hoort toch al in je ziektekostenverzekering te zitten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

Had nogal wat FB punten, denk boek een vlucht AMS MAD en vv, selecteren gaat prima, maar natuurlijk geeft de KLM website een error,
Vlucht staat er nu wel twee maal in in mijn profiel ...
Echt Ryanair en Easyjet kunnen wel een website onderhouden, waarom lukt KLM het dan niet als ze denken dat ze geen LCC zijn?

Echt |:(

EDIT: Vandaag via de app is het wel gelukt, blijkbaar toch een andere route. En de FB helpdesk was telefonisch binnen 5 minuten in staat om alles recht te trekken, dat ging dan weer verbazend soepel.

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 02-12-2024 12:28 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-09 06:03
flaskk schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:04:
[...]

Waar stap je over in China, Bejing?
Heb ooit een overstap gemist in Bejing, terminals liggen best ver uit elkaar, wegenwerken, vertraging, laaaang wachten op bagage.... 24u wachten op volgende vlucht en enkel transitvisum. (is wel 15 jaar geleden ofzo)
Hebben toen "per ongeluk" de verkeerde uitgang genomen en in een taxi gestapt richting centrum/vogelneststadium. Bij terugkomst in de luchthaven hebben we domme toerist gespeeld maar bepaald happy waren ze er niet mee.
Was leuk meegenomen toen maar ik zou het niet opnieuw doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Voor de frequent flyers onder ons met KLM :

Weten jullie of de huisjes nog geruild kunnen worden bij de KLM lounge ? Ik heb helaas een dubbele gepakt (inmiddels de app geïnstalleerd om dit te voorkomen ). Kan ik deze nu ergens op Schiphol ruilen ? Heb er inmiddels bijna 30, dus gaat rap

Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Workaholic schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:10:
Voor de frequent flyers onder ons met KLM :

Weten jullie of de huisjes nog geruild kunnen worden bij de KLM lounge ? Ik heb helaas een dubbele gepakt (inmiddels de app geïnstalleerd om dit te voorkomen ). Kan ik deze nu ergens op Schiphol ruilen ? Heb er inmiddels bijna 30, dus gaat rap
Ja,dat kan nog.. Tenminste, ik heb dat 3 weken geleden nog gedaan (en huisje 105 gescoord oOo ).
En dit is inderdaad in de KLM non-schengen lounge.. Als je de roltrap op komt, links en weer links richting de toileten. Bij die desks daar. Je ruilt niet tegen nieuwe huisjes, maar tegen wat mede-passagiers daar hebben ingeleverd.

[ Voor 18% gewijzigd door Apache4u op 02-12-2024 16:23 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Apache4u schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:20:
[...]

Ja,dat kan nog.. Tenminste, ik heb dat 3 weken geleden nog gedaan (en huisje 105 gescoord oOo ).
En dit is inderdaad in de KLM non-schengen lounge.. Als je de roltrap op komt, links en weer links richting de toileten. Bij die desks daar. Je ruilt niet tegen nieuwe huisjes, maar tegen wat mede-passagiers daar hebben ingeleverd.
Top! Net kunnen ruilen ! Dank

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:25
Ik probeer in te checken bij KLM, maar krijg de melding:
Sorry, we hebben momenteel een technisch probleem. We werken hard aan een oplossing, maar die laat nog even op zich wachten. Probeer het alstublieft later opnieuw.
Is dit een probleem dat vaker voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Laatst online: 20:56
Ik heb met verschillende maatschappijen gevlogen.
Als je met een TUI of Transavia vliegt moeten alle raamschermpjes omhoog bij start en landing. Dat komen ze bijna 3x controleren.

In 2019 en afgelopen week met Delta Airlines gevlogen (amerikaans vliegmaatschappij) en daar waren in de avond alle raamschermpjes gesloten bij binnenkomst en mochten ook bij de start of landing gesloten blijven vanuit Amerika naar Nederland, maar ook andersom.

Ik heb geleerd dat ze open moeten om je ogen te wennen aan het licht of donker van buiten mocht er wat fout gaan ( al is de kans klein dat je dat overleefd natuurlijk).

Maar is dat dan iets europees geregeld en is dat in de USA anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

daveytje schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:31:
Ik heb geleerd dat ze open moeten om je ogen te wennen aan het licht of donker van buiten mocht er wat fout gaan ( al is de kans klein dat je dat overleefd natuurlijk).
Dat zal vast wel kloppen, maar is niet de reden. Met open schermen kan de crew bij een noodgeval naar buiten kijken, bijvoorbeeld om te bepalen of een nooduitgang op dat moment gevaarlijk is om te gebruiken (bijvoorbeeld door brand, draaiende motor, terrein). In een noodgeval wil je niet seconden kwijt zijn met het vragen aan de passagier (die waarschijnlijk in paniek of in shock is) om het schermpje te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Laatst online: 20:56
Zr40 schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:41:
[...]

Dat zal vast wel kloppen, maar is niet de reden. Met open ramen kan de crew bij een noodgeval naar buiten kijken, bijvoorbeeld om te bepalen of een nooduitgang op dat moment gevaarlijk is om te gebruiken (brand, draaiende motor, terrein). In een noodgeval wil je niet seconden kwijt zijn met het vragen aan de passagier (die waarschijnlijk in paniek is) om het schermpje te openen.
Dat heb ik ook gelezen, maar blijkbaar is dat dus niet wereldwijd een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
daveytje schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:43:
[...]

Dat heb ik ook gelezen, maar blijkbaar is dat dus niet wereldwijd een afspraak.
Voor zover ik weet is het een best practice die door veel, maar niet alle maatschappijen volgende die practice op. Hetzelfde met het dimmen van de verlichting (verminderd weer spiegeling in de raampjes, en heeft ook een effect op het wennen van de ogen).

Naar mijn idee, maar het is een beperkte set zijn Europese maatschappijen hier wat strenger op dat Amerikaanse. Mijn laatste vlucht met AA zat er ook iemand voor mij wiens stoel niet helemaal 'upright' stond tijdens taxiën en het opstijgen. Aan de andere kant zijn ze dan weer mega streng op dat je naar de WC gaat in de juiste reisklasse. Dus niet van uit Premium Economy de Business Class WC (die dichter bij zijn) maar naar achter lopen.

Zelfs de brace positie is niet helemaal hetzelfde over de hele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:43
Ik geloof dat flight safety zoiets zegt als ‘for optimal visibility’, daar vallen dus beide genoemde argumenten onder. Gesloten blinds lijkt mij falende flight safety van de crew, en kun je best na landen wat over opmerken. Zelfde als een stoel niet omhoog staat voor je (is ook jouw veiligheid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
oohh schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:07:
Ik probeer in te checken bij KLM, maar krijg de melding:

[...]

Is dit een probleem dat vaker voorkomt?
Ik had dit recent ook, uiteindelijk uitgeweken naar de Delta website en het daar geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
wibblemoo schreef op maandag 2 december 2024 @ 19:36:
Ik geloof dat flight safety zoiets zegt als ‘for optimal visibility’, daar vallen dus beide genoemde argumenten onder. Gesloten blinds lijkt mij falende flight safety van de crew, en kun je best na landen wat over opmerken. Zelfde als een stoel niet omhoog staat voor je (is ook jouw veiligheid).
Volgens mij zijn er weinig landen waarbij de wet zegt wat te doen met die dingen. De FAA sowieso niet, al kan het onderdeel zijn van een ingediend veiligheidsplan van de airline).

Daarnaast voegen ze eigenlijk ook weinig toe. De cabine crew gaat zelden tot nooit hun deur verlaten in het geval van een incident, dus meer dan hun eigen raampje plus een rij ernaast hebben ze niet nodig (kunnen ze niet zien).
Passagiers moeten vooral niet gaan nadenken of beslissen waar ze gaan uitstappen op basis van wat ze denken te zien buiten, maar gewoon e dichtstbijzijnde uitgang pakken. Als deze gevoerd is door bv vuur, dan pak je die aan de overkant.

Nu wil ik niet zeggen dat open niet marginaal beter is dan dicht, maar het lijkt dat bij dit fenomeen het bij niemand echt duidelijk is wat nu echt de regels zijn (wettelijk dan wel maatschappij specifiek) en dat conclusies trekken, zoals falend crew, dan ook niet altijd op zn plek is.
Mocht ik het fout hebben, zie ik uiteraard graag de teksten waarin anders staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Ik stel nergens dat dit wettelijk(?) is vastgelegd?

En opmerken hoeft niet te betekenen dat je de crew uitfoetert, maar je kunt ook navraag doen en dan je conclusie trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Een paar dagen geleden was hier al in het nieuws dat er een paar flight attendants, na een blaastest op schiphol, betrapt waren op een te hoog promillage. (1 dame blies 7x de toegestane hoeveelheid). Om welke airline het ging werd hier niet bekend gemaakt. Dat nieuws is nu ook opgepikt in de VS en daar doen ze niet zo moeilijk. Delta dus 😉.
https://www.cbsnews.com/n...breathalyzer-intoxicated/

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij mijn Easyjet LGW-AMS en AMS-LGW willen ze wel dat die window blinds naar beneden gaan, maar dat is meer omdat ze dan gelijk een mooi excuus hebben om de roes-uitslapende toeristen wakker te maken, zeker bij de nooduitgang ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Apache4u schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 01:08:
Een paar dagen geleden was hier al in het nieuws dat er een paar flight attendants, na een blaastest op schiphol, betrapt waren op een te hoog promillage. (1 dame blies 7x de toegestane hoeveelheid). Om welke airline het ging werd hier niet bekend gemaakt. Dat nieuws is nu ook opgepikt in de VS en daar doen ze niet zo moeilijk. Delta dus 😉.
https://www.cbsnews.com/n...breathalyzer-intoxicated/
Er was er nog steeds een werkzaam voor een ook door hen onbenoemde "andere airline".

Wel echt onvoorstelbaar trouwens -- zo iemand die nét over de limiet zit kun je nog toeschrijven aan nét iets teveel gedronken hebben buiten de 10u voor je vlucht maar 6.5 tot 7x de limiet is wel echt andere koek.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 03-12-2024 09:36 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36

FreakNL

Well do ya punk?

givow schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:22:
[...]

Ja inderdaad, erg herkenbaar 's avonds. In de ochtend en middag heb ik minder problemen met de beschikbaarheid.

Misschien zijn deelauto's vooral handig vanuit Amsterdam en minder vanuit andere steden. Heen lukt vrijwel altijd met zo'n deelauto en als er op de terugweg geen staat kan je makkelijk uitwijken naar een Uber. Naar bijvoorbeeld Rotterdam is dat een duurdere grap.
Er gaat een prima IC direct vanaf Rotterdam Centraal naar Schiphol (en vice versa).

Maar dat deel-auto is wel interessant, hoeveel kost dat als je bijvoorbeeld vanuit Rotterdam naar Schiphol rijdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:36

FreakNL

Well do ya punk?

Tuniq schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:40:
Het is ook wel sterk afhankelijk van waar je woont. Woon je dicht bij een intercity station met directe verbinding naar Schiphol, dan is het OV heel fijn.

Woon je echter in een klein dorpje, dan is de taxi al snel een fijnere en sneller keus, zeker met meerdere personen vallen de kosten dan vaak wel mee.

Voor tripjes van 1-2 dagen pakte ik altijd P1. De meerprijs is niet zo hoog en het gemak om zo naar je auto te lopen vind ik heel prettig. Op langere trips lopen die kosten wel op en is de taxi al snel voordeliger.
Ik combineer het altijd, taxi naar Rotterdam CS (+-20 euro) en daar de IC direct (18 euro)...

Taxi direct naar Schiphol is lastiger te verkopen op de zaak. En dat zou ik zelf privé ook niet zo snel doen (bovenstaand doe ik wel)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 15:19
FreakNL schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:31:
[...]
Maar dat deel-auto is wel interessant, hoeveel kost dat als je bijvoorbeeld vanuit Rotterdam naar Schiphol rijdt?
Ik woon in Amsterdam, van Rotterdam naar Schiphol nooit gedaan, wel een keer in 2023 van Amsterdam naar Rotterdam airport. Kosten waren toen €34,16 met Sixt, bestaande uit:
€13,34, 46 minuten (29 cent per minuut)
€0,83, unlock fee
€7,44, locatietoeslag
€6,62 one way toeslag
€5,93 btw

Locatietoeslag Schiphol is wat hoger, one way toeslag betaal je als je de auto inlevert in een andere stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-09 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hoe kun je bij KLM een multi-city boeken in meerdere boekingsklasses? Ik ben een US trip aan het plannen (AMS-NYC-AUS-LAS en dan LAX-AMS). Idee is om AMS-NYC in PE te doen, LAX-AMS in business, en de binnenlandse segmenten NYC-AUS en AUS-LAS in economy/economy comfort. Bij KLM lukt me dat niet. Als ik enkel AMS-AUS en LAX-AMS als multicity invoer kan het wel, maar het de binnenlandse segmenten erbij krijg ik een hele andere interface waar de reisklasse voor alle segmenten hetzelfde moet zijn. Op zich hoeft het natuurlijk niet allemaal op dezelfde boeking maar het is wel een beetje weird.

Bij Delta kan het wel maar dan kom ik echt op een insane bedrag uit (11.500 euro voor 2) omdat wordt afgedwongen dat ik het segment AUS-LAS full flex boek, omdat ik anders op LAX-AMS business class niet kan kiezen 8)7 en dan worden álle segmenten full flex. Boek ik alleen AMS-NYC en LAX-AMS dan is het 7000 euro goedkoper 8)7. Maak ik er twee boekingen van met de domestic segmenten los kom ik op 5k voor twee.
CyBeR schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:34:
[...]

Er was er nog steeds een werkzaam voor een ook door hen onbenoemde "andere airline".

Wel echt onvoorstelbaar trouwens -- zo iemand die nét over de limiet zit kun je nog toeschrijven aan nét iets teveel gedronken hebben buiten de 10u voor je vlucht maar 6.5 tot 7x de limiet is wel echt andere koek.
Nou. Alcohol verdwijnt wel vrij snel uit je bloed als je eenmaal stopt. Om 10 uur nadat je bent gestopt met drinken nog 0,24% te blazen moet je (als man van ±80 kilo) ongeveer 8-10 glazen alcohol hebben gedronken. Dan was je op z'n minst flink aangeschoten. 1.43% voor een vrouw komt ruwweg neer op in je hotel een fles wijn naar binnen gooien en dan naar Schiphol gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Daniel op 03-12-2024 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:13:
Nou. Alcohol verdwijnt wel vrij snel uit je bloed als je eenmaal stopt. Om 10 uur nadat je bent gestopt met drinken nog 0,24% te blazen moet je (als man van ±80 kilo) ongeveer 8-10 glazen alcohol hebben gedronken. Dan was je op z'n minst flink aangeschoten.
Dat ontken ik niet, ik bedoelde meer dat je dat best voor elkaar kunt krijgen zelfs als je probeert je aan de regels te houden (en dus 10u van tevoren niets meer drinkt) maar onderschat hoeveel je op hebt. EASA zegt ook niet voor niets dat die 10 uur geen garantie is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hoe kun je bij KLM een multi-city boeken in meerdere boekingsklasses?
[...]
Laatst heb ik ook een multi-city trip proberen te boeken en dit was niet gelukt bij KLM. Vluchten waarvan ik weet dat ze bestaan werden niet aangeboden. Uiteindelijk via Air France geboekt, daar verschenen deze wel.

Weliswaar was dit allemaal in dezelfde boekingsklasse, maar ik kan mij herinneren dat ik de keuze wel kreeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 03-12-2024 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Voor de liefhebber: Iberia geeft dubbele XP als je vandaag een vlucht boekt bij ze. Handig als je OneWorld status hebt/wilt.
Date of flight: Destination Spain and Europe: 08/01/2025-31/05/2025 ; Destination Latin America: 13/01/2025 - 14/06/2025 ; Destination United States: 09/01/2025-10/04/2025 ; Destination Japan: 01/12/2024-03/03/2025
Flight periods not included in the promotion: Destination Spain: 11/04/2025-12/04/2025;16/04/2025-17/04/2025;20/04/2025-21/04/2025;30/04/2025-04/05/2025 ; Destination Latin America: 11/04/2025 - 13/04/2025 ; 17/04/2025 - 21/04/2025 ; 01/05/2025 - 04/05/2025 ;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuniq
Hoe kun je bij KLM een multi-city boeken in meerdere boekingsklasses? Ik ben een US trip aan het plannen (AMS-NYC-AUS-LAS en dan LAX-AMS). Idee is om AMS-NYC in PE te doen, LAX-AMS in business, en de binnenlandse segmenten NYC-AUS en AUS-LAS in economy/economy comfort. Bij KLM lukt me dat niet. Als ik enkel AMS-AUS en LAX-AMS als multicity invoer kan het wel, maar het de binnenlandse segmenten erbij krijg ik een hele andere interface waar de reisklasse voor alle segmenten hetzelfde moet zijn. Op zich hoeft het natuurlijk niet allemaal op dezelfde boeking maar het is wel een beetje weird.

Bij Delta kan het wel maar dan kom ik echt op een insane bedrag uit (11.500 euro voor 2) omdat wordt afgedwongen dat ik het segment AUS-LAS full flex boek, omdat ik anders op LAX-AMS business class niet kan kiezen 8)7 en dan worden álle segmenten full flex. Boek ik alleen AMS-NYC en LAX-AMS dan is het 7000 euro goedkoper 8)7. Maak ik er twee boekingen van met de domestic segmenten los kom ik op 5k voor twee.
Ik zou dit sowieso niet allemaal op 1 ticket boeken. Waarschijnlijk is een open jaw roundtrip ticket voor AMS-NYC, LAX-AMS en losse one way tickets het voordeligste. Je komt vrij snel op een duur ticket uit omdat het aanbod op alle routes niet optimaal is. Het full flex verhaal is wel apart, dat is waarschijnlijk omdat de websites dit soort complexe itineraries niet goed begrijpen.

Is de 5k voor 2 het totaal van alle boekingen met PE AMS-NYC en business LAX-AMS en de rest economy? Dat is nog niet zo’n gek bedrag afhankelijk van de periode waarin je gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online

Je zou deze partij eens kunnen proberen: https://propellertravel.com/pro-travel-enq/

Ja wel een tussenpersoon maar gespecialiseerd in dit soort complexe boekingen. Die hebben wel ervaring om in Amadeus of Sabre zo gunstig mogelijk te boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:32:
[...]

Dat ontken ik niet, ik bedoelde meer dat je dat best voor elkaar kunt krijgen zelfs als je probeert je aan de regels te houden (en dus 10u van tevoren niets meer drinkt) maar onderschat hoeveel je op hebt. EASA zegt ook niet voor niets dat die 10 uur geen garantie is.
Inderdaad, "10 hours from the bottle to the throttle" is geen garantie. Ooit een na een festival op de volgende ochtend een alcohol controle gehad, en hoewel niet helemaal los gegaan op de laatste nacht van Lowlands toen, had ik toch best wat rest alcohol (te weinig om staande gehouden te worden maar toch).
Misschien toch een alcohol slotje op de personeel gates :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:15
Ik ben deze week voor de 2de keer met een 737-MAX meegevlogen.
Ondanks dat alles wat er gebeurd is en ik linksom of rechtsom zit te wachten, dat er wel een probleem kan opdoemen, vind ik het toch wel een fijne narrow body.

Mijn referentie kader is 120 vluchten, van super klein tot A380, maar ik kan die 737-max toch wel waarderen.

Dit jaar januari met Ryanair en deze maand met een Tui. Dus zelfs met Ryanair was het toestel prima.
Beide toestellen heb ik (ver) voor de motoren gezeten, maar de stilte is echt significant, t.a.v. de A320 CEO en de 737-NG. Dus ja, stiekem waardeer ik het toestel toch wel.

Ik denk dat ik nog niet gevlogen heb met de A32* NEO, misschien is die zelfs beter.

[ Voor 3% gewijzigd door DJustin op 04-12-2024 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
DJustin schreef op woensdag 4 december 2024 @ 06:24:
Ik denk dat ik nog niet gevlogen heb met de A32* NEO, misschien is die zelfs beter.
De A32* NEO is heel fijn (hoewel je natuurlijk afhankelijk blijft van welke stoelen en pitch de maatschappij er inzet), met name heel stil en grote carry on baggage bakken.

Ik heb vorige week voor het eerst in een A350 gevlogen, dat was ook top. Echt bizar stil voor zo een groot vliegtuig. Voor mijn gevoel nog wel een tandje beter dan de 787 op dat gebied.

Voor de rest is het lastig te vergelijken, qua hard- en soft product ben je uiteindelijk enorm afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. En dan nog, wat in Europa in een A320 NEO prima business class zou zijn (middelste stoel vrij etc), kan in de VS nog niet op tegen een oude 757.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
DJustin schreef op woensdag 4 december 2024 @ 06:24:
Ik ben deze week voor de 2de keer met een 737-MAX meegevlogen.
Ondanks dat alles wat er gebeurd is en ik linksom of rechtsom zit te wachten, dat er wel een probleem kan opdoemen, vind ik het toch wel een fijne narrow body.
Je had verwacht dat er een deur uit zou waaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-09 08:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tuniq schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:14:
[...]

Ik zou dit sowieso niet allemaal op 1 ticket boeken. Waarschijnlijk is een open jaw roundtrip ticket voor AMS-NYC, LAX-AMS en losse one way tickets het voordeligste. Je komt vrij snel op een duur ticket uit omdat het aanbod op alle routes niet optimaal is. Het full flex verhaal is wel apart, dat is waarschijnlijk omdat de websites dit soort complexe itineraries niet goed begrijpen.

Is de 5k voor 2 het totaal van alle boekingen met PE AMS-NYC en business LAX-AMS en de rest economy? Dat is nog niet zo’n gek bedrag afhankelijk van de periode waarin je gaat.
Ik overdreef nog een beetje, het is 5400 voor alle boekingen met een combinatie van KLM en Delta. Met United en Southwest voor de binnenlandse vluchten kom ik op 5k uit. Periode is eerste helft maart, ik vind het inderdaad echt geen gekke deal. AMS-NYC ook in business doen is ±650 pp duurder maar eigenlijk nauwelijks te moeite voor een niet al te lange dagvlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn vrouw is conditionally approved for Global Entry, binnen 48 uur. Dat gaat tegenwoordig wel snel.

Nu nog even hopen dat er weer een mogelijkheid komt om tijdelijk in Amsterdam het interview te doen. Anders moeten we het in maart doen bij aankomst in LAS. Maar dat is volgens mij qua border control niet de ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:04
PWM schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:47:
Mijn vrouw is conditionally approved for Global Entry, binnen 48 uur. Dat gaat tegenwoordig wel snel.

Nu nog even hopen dat er weer een mogelijkheid komt om tijdelijk in Amsterdam het interview te doen. Anders moeten we het in maart doen bij aankomst in LAS. Maar dat is volgens mij qua border control niet de ergste.
Heb enrollment on arrival ook in LAS gedaan, kwam er op neer dat de border agent in plaats van de usual vragen stellen een paar minuten data in het systeem aan het zetten was, ging vrij smooth dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:47:

Je kunt er toch een aardig tijdje staan wachten. Zeker als er net voor je allerlei vluchten uit Mexico/Latijns Amerika zijn geland. Maar idd niet de ergste.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Apache4u schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:12:
[...]

Je kunt er toch een aardig tijdje staan wachten. Zeker als er net voor je allerlei vluchten uit Mexico/Latijns Amerika zijn geland. Maar idd niet de ergste.
Dan is de vraag of mijn vrouw het waardeert als ik alvast met Global Entry doorloop en mij ga opfrissen in het hotel :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op woensdag 4 december 2024 @ 13:22:
[...]

Dan is de vraag of mijn vrouw het waardeert als ik alvast met Global Entry doorloop en mij ga opfrissen in het hotel :+
Bluf.

Pagina: 1 ... 224 ... 252 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2