Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 217 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ralpje schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:28:
Ik ga waarschijnlijk eind maart naar Seattle. In principe voor een paar dagen (werkgerelateerd), maar ik wil dat best wat verlengen (bijvoorbeeld zaterdag tot zaterdag).
Ik ben geen regular flyer en heb een paar jaar geleden Amsterdam -> Orlando in economy gedaan, dat was m'n laatste long haul.
Waar nu voor te kiezen? Premium Economy of Business? Zeker voor terug (wat waarschijnlijk een red eye wordt) is liggen wel fijn denk ik. Of is Premium Economy ook prima te doen? De baas betaalt, maar als ZZP-er is dat een sigaar uit eigen doos ;)
Aannemelijkerwijs bereken je dat door aan je klant?

Iig, als je toch iets wilt besparen, de heenvlucht is overdag dus daar zou je kunnen kiezen om dat in premium economy of zelfs economy te doen. De terugvlucht is 's nachts dus daar zou ik voor business kiezen. Tip als je er ook wat extra FB XP uit wilt halen: ik ben vanuit SEA altijd teruggevlogen via YVR, wat ~30 minuten vliegen is en toch 15 XP extra geeft (en dan een KL vlucht is ipv DL).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Lostson schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:10:
[...]

eet je dan in de Airport Lounges? vaak kun je daar al flink eten (helemaal vol voordat je weggaat) :P
Nee ook niet :). Lounge doe ik om even rustig te zitten met misschien een drankje. Eten doe ik in hotel / restaurant voor ik naar vliegveld ga. Uitzondering is bijv Dubai waar je prima kunt eten in een restaurant op het vliegveld.
ralpje schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:28:
Ik ga waarschijnlijk eind maart naar Seattle. In principe voor een paar dagen (werkgerelateerd), maar ik wil dat best wat verlengen (bijvoorbeeld zaterdag tot zaterdag).
Ik ben geen regular flyer en heb een paar jaar geleden Amsterdam -> Orlando in economy gedaan, dat was m'n laatste long haul.
Waar nu voor te kiezen? Premium Economy of Business? Zeker voor terug (wat waarschijnlijk een red eye wordt) is liggen wel fijn denk ik. Of is Premium Economy ook prima te doen? De baas betaalt, maar als ZZP-er is dat een sigaar uit eigen doos ;)

En wat is de beste periode qua boeken? Nu al doen, of is de kans groot dat tickets nog goedkoper gaan worden? Of juist niet? Ik merk dat ik zeker voor dit soort dingen nog onervaren ben. Een vluchtje binnen Europa klik ik zo bij elkaar, maar hier heb ik behoefte aan wat input.
Welke klasse je wilt (en kunt) vliegen is natuurlijk heel persoonlijk :). Gezien je wat input vraagt een tip: als je PE overweegt (ivm prijs) kijk dan goed naar het product. Er zitten nog al grote verschillen in per airline.

Qua prijs: ik boek altijd als de prijs voor mij oké is en twijfel dan niet langer door. Verder kan je via Google flights wel een indicatie zien wat een “standaard” prijs is en of die nu hoog of laag ligt. Verder ook een stuk ervaring / gevoel. Ik houd al een tijd de prijs voor mijn zomervakantie 2025 in de gaten. KLM zit nu aan de hoge kant (boven privé budget pp) maar ik heb gezien dat prijzen wat lager kunnen (binnen budget). Dus daar wacht ik even af ipv mijn grens qua budget te verleggen :P

[ Voor 70% gewijzigd door We Are Borg op 03-10-2024 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:26

ralpje

Deugpopje

CyBeR schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:42:
[...]

Aannemelijkerwijs bereken je dat door aan je klant?
Als ik het voor een klant zou doen: absoluut. Maar het is een tripje naar Microsoft in Redmond en dus niet direct declarabel ofzo ;)

Anyway: dank voor de tips. Ik ga even puzzelen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ralpje schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:59:
[...]

Als ik het voor een klant zou doen: absoluut. Maar het is een tripje naar Microsoft in Redmond en dus niet direct declarabel ofzo ;)

Anyway: dank voor de tips. Ik ga even puzzelen.
Overigens in hetzelfde straatje qua XP-optimalisatie: als je met AF vliegt krijg je op de heenweg long 3 XP ipv long 2. AMS-SEA zit namelijk net ónder de grens daarvoor, maar CDG-SEA er net boven. Plus natuurlijk de XP voor AMS-CDG.

Ik heb op die manier eens 96 XP voor AMS-CDG-SEA-YVR-AMS gekregen.

Maar als je dat allemaal niet boeiend vindt moet je lekker non-stop vliegen natuurlijk :P

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 03-10-2024 19:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:24
Weer wat leuke award boekingen gemaakt afgelopen jaar en vast voor komend voorjaar. Wat inspiratie dat je leuke deals kan vinden met miles. Wel is flexibiliteit handig om de beste deals te boeken. Voetnoot is wel dat ik in de US woon en iets makkelijker miles kan sparen en de toegang naar verschillende milage programma's makkelijker is. In NL zit je toch vooral vast aan AF/KLM, of een veel beperkter aanbod aan transfer partners via AMEX. (al boeken wij meestal via AF/KLM omdat ze vaak de beste verbinding hebben in ons geval)

Ons uitgangspunt is dat wel bij voorkeur een Business class award vinden, direct of max 1 layover (<90k is onze threshold daarvoor). Daarna PE (<50k); als we dat niet vinden boeken we economy en hopen we dat we een voordelige cash upgrade kunnen scoren en zoniet dan is het economy. De Economy tickets heb ik er niet bijgezet hieronder, maar mijn ervaring is dat je die op de meeste data wel kan vinden voor 20-40k.
  • AF/KLM SFO-AMS direct, Business class: 61.5k + € 229 (paar maanden terug geboekt; ik zie het 61.5k tarief recent niet meer voorbij komen)
  • AF/KLM AMS-SFO direct, Business class: 87.5k + $ 394 ; deze is geboekt via Virgin Atlantic. Wat mindere deal, maar gezien we weinig flexibel waren met datums wel tevreden mee.
  • AF/KLM SFO-CDG direct, Business class: 50k + $ 225 ; Dit blijft wel een superdeal als je de beschikbaarheid kan vinden (heel weinig beschikbaar en moet maar net passen qua datum).
  • AF/KLM SFO-AMS CDG Premium Economy: 35k + $ 172 ; dit is met een layover in Parijs, niet ideaal vs. de directe vlucht, maar goede prijs.
  • Aer Lingus SFO-AMS (layover Dublin) Business class 88k + $ 5 ; laatste leg Dublin-AMS is matig, maar degelijke deal, het eten vonden we wel een stuk beter dan KLM/United
  • United SFO-AMS direct, Premium Economy: 50k + $ 5 ; uiteindelijk nog kunnen upgraden naar Business Class/Polaris voor $640
  • United AMS-SFO direct, Business Class/Polaris: 56k +$5; superdeal geboekt dit voorjaar, tegenwoordig is deze prijs wat hoger, geboekt via Lifemiles

[ Voor 8% gewijzigd door Tuniq op 03-10-2024 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tuniq schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:52:
Weer wat leuke award boekingen gemaakt afgelopen jaar en vast voor komend voorjaar. Wat inspiratie dat je leuke deals kan vinden met miles. Wel is flexibiliteit handig om de beste deals te boeken. Voetnoot is wel dat ik in de US woon en iets makkelijker miles kan sparen en de toegang naar verschillende milage programma's makkelijker is. In NL zit je toch vooral vast aan AF/KLM, of een veel beperkter aanbod aan transfer partners via AMEX. (al boeken wij meestal via AF/KLM omdat ze vaak de beste verbinding hebben in ons geval)
Heb deze week ook een hele rij geboekt. Naast wat economy reizen binnen Europa met het gezin, heb ik voor vrouw en kinderen premium/business cabins naar de USA, Mauritius en Kenia geboekt en dus La Premiere USA voor mijn vrouw en mij. Punten vielen heel erg mee.

Een beetje puzzelen en flexibiliteit brengt je toch wel heel erg ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
PWM schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:44:
[...]

Heb deze week ook een hele rij geboekt. Naast wat economy reizen binnen Europa met het gezin, heb ik voor vrouw en kinderen premium/business cabins naar de USA, Mauritius en Kenia geboekt en dus La Premiere USA voor mijn vrouw en mij. Punten vielen heel erg mee.

Een beetje puzzelen en flexibiliteit brengt je toch wel heel erg ver.
Tof! Ben wel benieuwd hoe La Premiere is. Helaas geen platinum anders had ik dit ook wel een keer willen proberen. Voor mijn beeld, voor hoeveel punten boek je zo'n award?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tuniq schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:37:
[...]

Tof! Ben wel benieuwd hoe La Premiere is. Helaas geen platinum anders had ik dit ook wel een keer willen proberen. Voor mijn beeld, voor hoeveel punten boek je zo'n award?
Ik heb business voor 80k per segment. Dat heb ik wel beter gehad, maar goed. La Première vanaf Los Angeles heb ik voor 140k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Wij zijn van plan om op maandag 23 december met vakantie tegaan en vliegen wij weer met de KLM. Wij vliegen vanaf Schiphol naar Londen City Airport dichtbij ons hotel. Terugvlucht naar Amsterdam is op maandag 30 december 2024.

Ik lees nu overal dat er een per 01 Februari 2024 zal het ETA visum (Electronic Travel Authorization) voor heel Verenigd Koninkrijk geïntroduceerd worden.  Maar voor EU tot 31 december 2025 vrij reizen.
Check if you need a UK visa:Information based on your answers

You will not need a visa to come to the UK

If you’re travelling on or after 2 April 2025, you’ll need to apply for an electronic travel authorisation (ETA). You’ll be able to apply from 5 March 2025.

You can stay in the UK as a tourist for up to 6 months without a visa, but you must meet the Standard Visitor eligibility requirements.
Welke tijden raden jullie aan om te vliegen? Wij zijn van plan waarschijnlijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwV0ZipD0-fpD7cdOuGMn7j0v68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxGNYvQ3VmgtdMPrhwzT16tQ.jpg?f=fotoalbum_large
Prijs voor 2 personen inclusief vlucht en hotel met ontbijt

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
PWM schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:49:
[...]

Ik heb business voor 80k per segment. Dat heb ik wel beter gehad, maar goed. La Première vanaf Los Angeles heb ik voor 140k.
80k ben ik vaak wel happy mee, vaak is het duurder, goedkoper is echter lastig te vinden. Dat valt me overigens mee voor La premier, leuke prijs; die kant ga je ook al snel op met business als je data wat minder flexibel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:17
Van der Berg schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 21:54:

Welke tijden raden jullie aan om te vliegen? Wij zijn van plan waarschijnlijk
Ehhh, een vertrektijd dat jullie op tijd op Schiphol kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
Wally2002 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:45:
[...]

Ehhh, een vertrektijd dat jullie op tijd op Schiphol kunnen zijn?
Ik zou persoonlijk een latere vlucht nemen. Tenzij @Van der Berg graag vroeg op staat. Toen ik naar Londen ging vloog ik rond 10uur, dan ben je voor de spits op het vliegveld, kun je met wat langer blijven slapen dan met zo'n vroege vlucht en na de ochtendspits in Londen. Dit is de tijd dat veel zakenreizigers vliegen voor een dag werken in Londen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Weet je zeker dat je die week in Londen wilt zijn? Het centrum is dan uitgestorven omdat veel mensen naar 'huis' gaan.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:45
fopjurist schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:36:
Weet je zeker dat je die week in Londen wilt zijn? Het centrum is dan uitgestorven omdat veel mensen naar 'huis' gaan.
Tussen kerst en oud en nieuw loopt er genoeg volk rond.
Rond nieuwjaar is het daar gigantisch druk, vorig jaar kon je over de hoofden lopen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 14-09 21:48
Belangrijker: ga je nu weer via een tussenpartij boeken? Dit ziet er niet uit als de KLM app. Dacht dat je dat ondertussen al wel tig keer geadviseerd is, ook onder je vorige account.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
fopjurist schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:36:
De City misschien, maar de rest van de stad zal het wel meevallen. Zeker op de toeristische plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Omdat via een tussenpersoon voor ons goedkoper is dan losse tickets en hotel samen. Dit is vlucht + hotel met ontbijt inbegrepen.

Direct via de KLM komen wij uit enkel voor de ticket Ticketprijs voor 2 passagiers
EUR 577,36 + een hotel met ontbijt

Per persoon €764,18 (vlucht + hotel met ontbijt)
Via tussenpersoon €584,88 per persoon (vlucht + hotel en ontbijt)

Ons hotel is in gebied Docklands Travelodge Londen Central inclusief ontbijt vlucht + hotel per persoon

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 04-10-2024 10:56 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

ik heb je azie reviews gelezen wauw echt een gave ervaring!
en je hebt echt veel vluchten geboekt wow... je originele vlucht was AMS-CDG-SIN toch?
had alles er tussenin AMS-CDG-SIN-SGN-TPE-ICN-TPE-KUL-LGK-KUL-SIN-CDG-AMS on the fly bijgeboekt?

zit dat standaard in de BC/ La Premiere service dat je van de checkin balie naar de gate/lounge wordt gebracht? best uniek dat je met zo'n golf karretje daar naartoe gebracht wordt haha talk about luxury :P
ik zou in 2025 ook graag wat vooruit willen plannen met als mogelijk deal een BC seat om die ervaringen op te doen (is altijd leuk om die experience te hebben)
Als ik BC reis dan heb ik altijd het gevoel van Fear-of-Missing-Out als ik ga tukken... haha dat ik zoveel mogelijk moet eten HAHA om die service te ervaren 8)7 maar meestal zit ik al vrij vol van de airport lounge maar goed too much food bestaat niet toch? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Apache4u schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:44:
[...]

Hier in het topic staan verscheidene ervaringen met La Premiere. Zoek op “la premiere” en je zal ze wel vinden.

Hier die van mij van begin dit jaar:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77963018
heb hem even gelezen echt een gave ervaring!
opgehaald worden door een Porsche Cayenne, Als eerste boarden, Dat ze dan voor je inchecken wat een service! lijkt me idd echt een ervaring om eens een keer met La Premiere te vliegen...maar dan wel Long Haul zodat je extra lang kunt genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lostson schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:05:
[...]

heb hem even gelezen echt een gave ervaring!
opgehaald worden door een Porsche Cayenne, Als eerste boarden, Dat ze dan voor je inchecken wat een service! lijkt me idd echt een ervaring om eens een keer met La Premiere te vliegen...maar dan wel Long Haul zodat je extra lang kunt genieten :)
Long haul is ook de enige mogelijkheid. En dan op een klein aantal routes. Een snelle google search laat deze bestemmingen zien: (MEX inmiddels discontinued)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gatCRavN9IdPKlJqPP4p_NBK89c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eITnImvJI8qKsgnzBJ4tNOqQ.webp?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Lostson schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:59:
[...]

ik heb je azie reviews gelezen wauw echt een gave ervaring!
en je hebt echt veel vluchten geboekt wow... je originele vlucht was AMS-CDG-SIN toch?
had alles er tussenin AMS-CDG-SIN-SGN-TPE-ICN-TPE-KUL-LGK-KUL-SIN-CDG-AMS on the fly bijgeboekt?

zit dat standaard in de BC/ La Premiere service dat je van de checkin balie naar de gate/lounge wordt gebracht? best uniek dat je met zo'n golf karretje daar naartoe gebracht wordt haha talk about luxury :P
ik zou in 2025 ook graag wat vooruit willen plannen met als mogelijk deal een BC seat om die ervaringen op te doen (is altijd leuk om die experience te hebben)
Als ik BC reis dan heb ik altijd het gevoel van Fear-of-Missing-Out als ik ga tukken... haha dat ik zoveel mogelijk moet eten HAHA om die service te ervaren 8)7 maar meestal zit ik al vrij vol van de airport lounge maar goed too much food bestaat niet toch? 8)
Meeste was on the fly geboekt,alleen tpe stond vast ivm een afspraak.
In Sin was het golfkarretje wel standaard voor la première ja zowel vanaf checkin naar lounge als van lounge naar vliegtuig,waar dit op cdg een auto was voor BC is dit niet.

La première is natuurlijk bedoelt om te ontzorgen en als je het doet zou ik zeker 1 van de langere vluchten proberen te pakken zodat je en kan eten en kan slapen want het eten is wel een niveau hoger dan BC.
Je boekt BC en hoger vooral ook vanwege het slapen en als je het al een paar keer hebt gedaan is het eten/drinken steeds minder boeiend en is vooral het uitrusten/slapen belangrijk.

En als je al la première vliegt dan is het eten in de la première lounge op cdg de beste plek om te eten :)

[ Voor 3% gewijzigd door mrsar op 04-10-2024 13:10 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mrsar schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:08:
[...]
Je boekt BC en hoger vooral ook vanwege het slapen en als je het al een paar keer hebt gedaan is het eten/drinken steeds minder boeiend en is vooral het uitrusten/slapen belangrijk.
De service-component is wel een deel van de BC ervaring bij veel carriers. Voorkomen dat iemand met een leeg glas zit. Verschillende goede soorten wijn hebben.

Maar het verschil tussen de business-class producten wat betreft service is erg groot. Zeker bij sommige luchtvaartmaatschappijen kan je niet op service rekenen.
offtopic:
Wat dat betreft vind ik het IPB-beleid riskant - dit ziet er vaak gezellig uit maar je moet dan wel borgen dat de service op niveau is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mrsar schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:08:
[...]
Meeste was on the fly geboekt,alleen tpe stond vast ivm een afspraak.
In Sin was het golfkarretje wel standaard voor la première ja zowel vanaf checkin naar lounge als van lounge naar vliegtuig,waar dit op cdg een auto was voor BC is dit niet.
Voel je je dan niet een beetje een invalide?
Die zie je normaal altijd op de golfkarretjes worden rondgereden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• majoor
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14-09 11:39
Van der Berg schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:07:
Omdat via een tussenpersoon voor ons goedkoper is dan losse tickets en hotel samen. Dit is vlucht + hotel met ontbijt inbegrepen.

Direct via de KLM komen wij uit enkel voor de ticket Ticketprijs voor 2 passagiers
EUR 577,36 + een hotel met ontbijt

Per persoon €764,18 (vlucht + hotel met ontbijt)
Via tussenpersoon €584,88 per persoon (vlucht + hotel en ontbijt)

Ons hotel is in gebied Docklands Travelodge Londen Central inclusief ontbijt vlucht + hotel per persoon
Tja, op papier lijkt dat mss een mooie deal. :/ Niet direct een hotel dat ik zou kiezen als ik naar London zou gaan.. Ik weet niet of je voor zaken in London zit of als toerist?
Als je graag nog een half uur - 45 min op de metro zit enkele rit moet je dat zeker doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 10:28
majoor schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:36:
[...]

Tja, op papier lijkt dat mss een mooie deal. :/ Niet direct een hotel dat ik zou kiezen als ik naar London zou gaan.. Ik weet niet of je voor zaken in London zit of als toerist?
Als je graag nog een half uur - 45 min op de metro zit enkele rit moet je dat zeker doen...
Travelodge is nu ook niet bepaald 5 sterren. Maar wel ontbijt gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:38
majoor schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:36:
[...]
Ik weet niet of je voor zaken in London zit of als toerist?
Als je weet dat hij 23 dec gaat durf ik die gok wel te nemen :)

De reden waarom het op papier een goede deal is, is omdat dit waarschijnlijk normaal een zakenlocatie is die kamers over heeft rond de kerstperiode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:46
mvbo schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:19:
De reden waarom het op papier een goede deal is, is omdat dit waarschijnlijk normaal een zakenlocatie is die kamers over heeft rond de kerstperiode.
Laat dat "waarschijnlijk" maar weg, dat hotel staat midden op een kantorenpark.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Wij gaan inderdaad als tourist naar Londen. We nemen een week kaart onbeperkt voor het openbaar vervoer iets van 61 pond per persoon. Het hotel ligt vlakbij Londen City Airport. Is dat een slecht keuze?

Ik had eerst via Booking.com Troy Hotel in Londen en die was erg oud en duurder. Deze die wij nu hebben is modern en nieuw en er komt metro in de buurt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FredvZ
Van der Berg schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:58:
Wij gaan inderdaad als tourist naar Londen. We nemen een week kaart onbeperkt voor het openbaar vervoer iets van 61 pond per persoon. Het hotel ligt vlakbij Londen City Airport. Is dat een slecht keuze?

Ik had eerst via Booking.com Troy Hotel in Londen en die was erg oud en duurder. Deze die wij nu hebben is modern en nieuw en er komt metro in de buurt
Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren voor hotels. Zo te lezen past het goed bij jouw voorkeuren, en dat is het belangrijkste.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
. We nemen een week kaart onbeperkt voor het openbaar vervoer iets van 61 pond per persoon.
Zonde van je geld om eerst zo'n oysterkaart te kopen en daar een weekkaart op te zetten.
Gewoon met je bankpas of creditcard in en uitchecken (in de bus alleen inchecken). Dan betaal je per rit en er is een maximaal tarief per dag. Ben je als je niet elke dag de hele dag in de bus en metro zit goedkoper uit en hoef je ook geen kaart te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq

Deze keuzes zijn altijd erg persoonlijk. Deze plek lijk je weloverwogen te hebben gekozen. Er is niets mis met de locatie, er zitten verschillende OV stations in de buurt. Wat betreft het hotel kan je waarschijnlijk verwachten wat je er voor betaald. Het is goedkoop, dus veel meer dan een degelijke slaapplek zou ik er niet van verwachten. En qua locatie zou ik dit persoonlijk niet adviseren; maar ik hecht dan ook grote waarde aan gemak en locatie. Je bent hier al snel 30-45 minuten onderweg naar het centrum. Als je het niet erg vind om best veel in het OV te zitten, kun je inderdaad veel geld besparen door wat verder uit het centrum te zitten en een wat minder luxe hotel te nemen.

Wel zou ik zelf niet zo'n snel een ticket boeken via een tussenpersoon. Wanneer alles goed gaat is dat prima; maar zo gauw je om enige reden wat moet wijzigen met vluchten, er iets mis gaat. Dan kan dat heel lastig zijn, omdat je niet direct met de luchtvaartmaatschappij kan schakelen.

Voor OV is je normale kaart handiger waarschijnlijk; daily cap is 10 pond voor zone 1-3. Mijn ervaring is dat een week/dagkaarten meestal niet goedkoper uitvallen. Maar dat kan anders zijn voor jouw situatie en in welke mate je het OV gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Tuniq op 05-10-2024 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:57

Maar wat maakt het nog uit wat wij er van vinden, al is het een k.t locatie, je hebt toch al geboekt? Geniet van je ontbijt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:39

Wij zaten met kerst vorig jaar in London. Hadden hotel Strand Palace (tegenover The Savoy). Was achter Covent Garden. Echt een top locatie. Binnen 10 minuten stonden we van ons hotel, met de metro, op Saint Pancras (we zijn met de Eurostar gegaan).

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Nog even terugkomen op "efficiëntere indeling van vliegtuigen" bij KLM. De omgebouwde 777-200 heeft nu deze seatmap. Bij een standaard ticket kun je alleen achter de toiletten standaard een stoel selecteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-ogyATFVXvtf5UK8fxdooEdlzY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wSRwy1mZUIq10K6KPTyIqEbk.png?f=user_large

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:06:
Nog even terugkomen op "efficiëntere indeling van vliegtuigen" bij KLM. De omgebouwde 777-200 heeft nu deze seatmap. Bij een standaard ticket kun je alleen achter de toiletten standaard een stoel selecteren:

[Afbeelding]
Dat is niet de "efficientere indeling", dat is omdat ze er achter gekomen zijn dat er mensen zijn die willen betalen om verder naar voren te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

altijd wel jammer van die 3-4-3 configurations maar goed als je met 4 personen reist is het wel chill om in het midden te zitten. of als je met zijn 3en reist is het eigenlijk ook prima om 1 rij volledig te pakken bij het raam.

laatst was er een koppel van Shanghai - Amsterdam die met mensen wilden wisselen omdat ze 2 stoelen in het midden hadden...ze moesten wel minstens 3 mensen vragen voordat ze een swap konden doen...
het is wel echt weer typisch nederlands ze waren zelf te cheap om voor de seat te betalen en dan iedereen vragen of ze willen swappen ...hebben jullie dat wel eens meegemaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door Lostson op 05-10-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 09:17
Lostson schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:47:
laatst was er een koppel van Shanghai - Amsterdam die met mensen wilden wisselen omdat ze 2 stoelen in het midden hadden...ze moesten wel minstens 3 mensen vragen voordat ze een swap konden doen...
het is wel echt weer typisch nederlands ze waren zelf te cheap om voor de seat te betalen en dan iedereen vragen of ze willen swappen ...hebben jullie dat wel eens meegemaakt?
Wel eens gehad bij KLM binnen Europa. toevallig ook Nederlanders maar deden in ieder geval voorkomen dat ze niet bewust waren dat ze niet naast elkaar zaten. Ze hadden ‘gewoon geboekt’. Reisden wel met een baby. Gingen eerst zelf vragen en al snel vroeg de FA aan mensen of ze wilden ruilen.

Als je bij KLM zelf boekt krijg je in ieder geval duidelijke opties mbt stoelen voorgeschoteld. Misschien hadden ze via een derde partij geboekt.

Als ik zelf een stoel heb gekozen gaat het wel tegen mijn principes in om hieraan mee te werken. Ik kies niet voor niets die stoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 19:38

Ja, omgeboekt moeten worden na een vlucht/overstap uit Australie. Met 2 kleine kinderen en verspreid over het vliegtuig plaatsen krijgen. Een onwelwillende groundcrew en in het vliegtuig zelf gaan shoppen of we bij elkaar konden zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Een keer meegemaakt op een vlucht van 14h. Ouder paar zussen (70+) had geen stoelkeuze gemaakt bij terugvlucht vanuit japan. Vermoedelijk door een light ticket via een intermediair.

Ik ben van window seat naar aisle seat gegaan. Kleine goede daad van mijn kant, maar volgende keer zou ik vragen of ze met iemand anders kunnen wisselen.

Het maakt mij niet heel veel uit maar ik kies mijn stoel bewust. Als je door ruilen op de eerste rij van de kabine (of een stoel parallel aan raam) wilt hebben dan doe ik daar niet aan mee, boeken of checkin is de tijd om dit te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 20:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

jan390 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:22:
[...]
Ja, omgeboekt moeten worden na een vlucht/overstap uit Australie. Met 2 kleine kinderen en verspreid over het vliegtuig plaatsen krijgen. Een onwelwillende groundcrew en in het vliegtuig zelf gaan shoppen of we bij elkaar konden zitten.
Ik heb één keer iets soortgelijks meegemaakt. Ik had vooraf netjes stoelen geselecteerd maar op de terugvlucht werd een totaal andere maatschappij ingezet en kregen we andere stoelen en niet bij elkaar. Mijn vrouw met de twee (toen nog) kleine kinderen kreeg twee stoelen bij elkaar, ik kreeg een stoel totaal ergens anders (nog net in hetzelfde vliegtuig ;) ). Ik ben toen rustig bij mijn vrouw en kinderen gaan zitten en toen er iemand aankwam met de opmerking, dat ik op zijn plaats zat, heb ik hem rustig verteld, dat dat volkomen waar was en daarna de keuze gegeven de mij toegewezen stoel te gebuiken of naast twee kleine kinderen te zitten, die om hun papa bleven vragen. Hij snapte het volkomen en koos ervoor de mij toegewezen stoel te gebruiken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

[Afbeelding]
Hoe kan links nou wel Economy Comfort zijn en rechts niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:40:
[...]

Daar zat ik idd ook naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Het lijkt erop dat ze aan de ene kant iets meer ruimte hadden en daar is minder Economy Comfort om de ruimte op te vullen.

Het staat ook op de KLM website: https://www.klm.nl/inform...ft-types/boeing-777-200er
Bij de 777-300, 787-9 en 787-10 is dit volgens mij nu ook anders, en deze verandering lijkt nog van na de introductie van premium economy te komen. Op de A330 moet er nu ook worden bijbetaald voor álle stoelen aan de zijkant omdat het "stoel in een rij van 2" is. Was vroeger ook niet geloof ik?

Maar jij ziet dit deel van de seat map natuurlijk nooit bij KLM, PWM :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ

Die stoeltjes staan vast dichter op elkaar.

Edit: de pitch is inderdaad kleiner voor die rijen rechts: https://www.klm.nl/en/inf...boeing-777-200er#seat-map

[ Voor 27% gewijzigd door FredvZ op 05-10-2024 16:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Freee!! Het vervelende van die aanpak is dat je het probleem op iemand anders dumpt, die daar niets mee te maken heeft en daar nu de dupe van wordt. Was het tenminste een vergelijkbare stoel (gangpad of raam etc)? Dit hoort de maatschappij of crew op te lossen.

Ik heb het een keer voorgesteld, in 1992. Eerste vliegreis, naar Guadeloupe via Parijs. Onervaren broekie, vliegangst maar ook spannend. Had voor de terugreis in de 747 een window seat genomen, me niet realiserend dat de reis terug overnacht was ;) . Ik zat naast twee oudere dametjes die niet opstonden of actief waren. Aangezien ik bier dronk en de blaas actief werd, heb ik in gebroken Frans voorgesteld te wisselen zodat ik gangpad zat en hen niet hoefde te storen/wakker maken als ik weer moest. Dat weigerden ze.

Tja, dan wordt ik ook minder aardig en dan onbeholpen als ik naar het toilet moest gaan of even de benen strekken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 20:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

gambieter schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:11:
@Freee!! Het vervelende van die aanpak is dat je het probleem op iemand anders dumpt, die daar niets mee te maken heeft en daar nu de dupe van wordt. Was het tenminste een vergelijkbare stoel (gangpad of raam etc)? Dit hoort de maatschappij of crew op te lossen.
Het was een zeer vergelijkbare stoel (gangpad, maar rechts ipv links) en die persoon had zonder meer de mogelijkheid om erop te staan om op die stoel te mogen zitten ... met de daaraan geschetste nadelen. We hebben het gewoon in goed overleg opgelost. En de maatschappij en crew weigerden het op te lossen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

gambieter schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:11:

Ik heb het een keer voorgesteld, in 1992. Eerste vliegreis, naar Guadeloupe via Parijs. Onervaren broekie, vliegangst maar ook spannend. Had voor de terugreis in de 747 een window seat genomen, me niet realiserend dat de reis terug overnacht was ;) . Ik zat naast twee oudere dametjes die niet opstonden of actief waren. Aangezien ik bier dronk en de blaas actief werd, heb ik in gebroken Frans voorgesteld te wisselen zodat ik gangpad zat en hen niet hoefde te storen/wakker maken als ik weer moest. Dat weigerden ze.

Tja, dan wordt ik ook minder aardig en dan onbeholpen als ik naar het toilet moest gaan of even de benen strekken.
natuurlijk hadden ze het recht op om te weigeren, maar goed als ze een beetje naar je situatie hadden geluisterd (ik ga veel bier drinken en ik zal vaak naar de wc moeten) tsja elk situatie is gewoon anders...
het blijft idd lastig...een nee heb je altijd en Ja is 50/50 moet je maar net treffen of je een chagerijn of iemand die gewoon steevast hem/haar aisle seat wilt behouden (je weet niet of ze daar voor betaald hebben of niet...dat is beetje het probleem). ik dacht voor een standard economy seat was het 26,99 euro.

als het een korte vlucht is dan zou ik zonder nadenken wisselen, maar een long haul zou ik die seat zelf ook niet opgeven (als ik dat oud vrouwtje was) ;)

maar goed ik snap je punt wel...het blijft altijd een gok dat vragen. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lostson schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:57:
maar goed ik snap je punt wel...het blijft altijd een gok dat vragen. :*)
In 1992 betaalden we nog niet voor stoelen. De goede ouwe tijd :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

gambieter schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:04:
[...]

In 1992 betaalden we nog niet voor stoelen. De goede ouwe tijd :p
ah ja klopt haha toch netjes van je dat je het hebt gevraagd...meer kon je niet doen

gelukkig doen tegenwoordig mensen iets minder moeilijk zeker in de situatie van @Freee!! zou ik ook wel de switch doen, zodat die met zijn gezinnetje kan zitten.

trouwens even een ander vraag. heeft iemand ervaringen met het upgraden van Economy naar Premium Economy / BC wanneer Online Check in opent? (30 uur van tevoren)
Ik lees op reddit forums dat de ervaringen nogal verschillen en geen touw/logica aan te knopen is...
ik vlieg komend woensdag naar Japan Tokyo met KLM Economy (Directe vlucht) dus een long haul, maar wilde even in de gaten houden hoeveel het zou kosten om te upgraden (als het mee valt wil ik best wat neerleggen voor een upgrade). Ik zoek een beetje ervaringen van KLM-frequent flyers die dit al vaker hebben gedaan...
I'm all ears... :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Lostson op 05-10-2024 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07

franssie

Save the albatross

[Afbeelding]
Ik moet helaas (uitvaartdienst) over een week naar de US op-en-neer, en ben wat vluchten en stoelen aan het bekijken, maar via KLM kom ik sowieso nergens terwijl Delta wel het boekingssyteem op orde lijt te hebben. Misschien weer eens de AF site proberen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 11:50
Het afgelopen jaar heb ik erg veel moeten vliegen voor werk. Zo veel dat ik ondertussen met enige regelmaat een upgrade naar Business Class krijg, of de optie heb om met punten een (intercontinentale) vlucht van Economy naar Business te upgraden.

Ik had altijd het beeld dat Business Class echt iets speciaals was, een beetje zoals naar een sterrenrestaurant gaan of naar een exclusieve bijeenkomst of feest.

Nu heb ik dus een aantal keer "gratis" Business Class mogen vliegen met United en Lufthansa, en ik moet zeggen, het viel me eigenlijk behoorlijk tegen. Niet dat de stoelen niet comfortabel waren – die waren prima. En ja, het is een stuk fijner vliegen in Business Class dan in Economy, zeker op lange intercontinentale vluchten, maar ik kon het niet laten om alles even in perspectief te plaatsen.

Voor de route die ik doorgaans neem, kost een retourtje in Economy ongeveer 1000 euro, terwijl dezelfde route in Business Class meestal tussen de 3500 en 4500 euro ligt. Oftewel, een prijsverschil van 2500 tot 3500 euro per trip, of 1250 tot 1750 euro per enkele reis.

Stel je het volgende scenario voor: we staan samen in een kleine, luidruchtige kamer en je krijgt te horen dat je de komende 10 uur deze kamer niet mag verlaten. Er is uiteraard een (zeer kleine) toiletruimte en een smal gangpad naar deze toiletruimte. De deal is dat je van mij 1250 euro krijgt als je de komende tien uur op een stoel met weinig beenruimte gaat zitten, of helemaal niets als je op een erg smal maar relatief comfortabel bed gaat liggen. Het bed kun je ook automatisch ombouwen tot een comfortabele stoel.

Kies je voor de stoeloptie, dan krijg je er ook nog de goedkoopste magnetronmaaltijd van de Aldi bij. Kies je voor het bed, dan krijg je een maaltijd die je kunt vergelijken met een restaurant met 2,5 tot 3 sterren op Google (3 van de 5 sterren).

Ben ik nou gekke Henkie, of kies je in bijna alle gevallen voor die 1250 (of 1750) euro en neem je dan maar 10 uurtjes "afzien" op een stoel voor lief?

Je komt op dezelfde tijd aan als de ander. Ja, je kunt waarschijnlijk minder (goed) slapen, en je zult wat vermoeider zijn, maar het prijsverschil is toch belachelijk? Een van de weinige scenario's waarin ik me kan voorstellen dat het die meerprijs waard is, is als je direct na aankomst een belangrijke vergadering hebt en geen tijd hebt om naar een hotel te gaan om even te slapen.

Ik weet dat veel mensen in dit topic regelmatig in Business Class vliegen, dus misschien stoot ik hier mensen mee voor het hoofd (niet mijn bedoeling), maar als je dezelfde service buiten een vliegtuig zou krijgen, zou het allemaal maar erg matig zijn. De lounges zijn ook niet spectaculair – niet beter dan, pak 'm beet, een La Place of zo.

Ik heb nog nooit in First Class gevlogen, dus dat kan ik niet beoordelen, maar als je het nou echt objectief bekijkt (en status buiten beschouwing laat), is het dan niet zo dat Business Class eigenlijk nergens over gaat met deze prijzen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tuniq
Providentia schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 00:20:
Het afgelopen jaar heb ik erg veel moeten vliegen voor werk. Zo veel dat ik ondertussen met enige regelmaat een upgrade naar Business Class krijg, of de optie heb om met punten een (intercontinentale) vlucht van Economy naar Business te upgraden.

Ik had altijd het beeld dat Business Class echt iets speciaals was, een beetje zoals naar een sterrenrestaurant gaan of naar een exclusieve bijeenkomst of feest.

Nu heb ik dus een aantal keer "gratis" Business Class mogen vliegen met United en Lufthansa, en ik moet zeggen, het viel me eigenlijk behoorlijk tegen. Niet dat de stoelen niet comfortabel waren – die waren prima. En ja, het is een stuk fijner vliegen in Business Class dan in Economy, zeker op lange intercontinentale vluchten, maar ik kon het niet laten om alles even in perspectief te plaatsen.

Voor de route die ik doorgaans neem, kost een retourtje in Economy ongeveer 1000 euro, terwijl dezelfde route in Business Class meestal tussen de 3500 en 4500 euro ligt. Oftewel, een prijsverschil van 2500 tot 3500 euro per trip, of 1250 tot 1750 euro per enkele reis.

Stel je het volgende scenario voor: we staan samen in een kleine, luidruchtige kamer en je krijgt te horen dat je de komende 10 uur deze kamer niet mag verlaten. Er is uiteraard een (zeer kleine) toiletruimte en een smal gangpad naar deze toiletruimte. De deal is dat je van mij 1250 euro krijgt als je de komende tien uur op een stoel met weinig beenruimte gaat zitten, of helemaal niets als je op een erg smal maar relatief comfortabel bed gaat liggen. Het bed kun je ook automatisch ombouwen tot een comfortabele stoel.

Kies je voor de stoeloptie, dan krijg je er ook nog de goedkoopste magnetronmaaltijd van de Aldi bij. Kies je voor het bed, dan krijg je een maaltijd die je kunt vergelijken met een restaurant met 2,5 tot 3 sterren op Google (3 van de 5 sterren).

Ben ik nou gekke Henkie, of kies je in bijna alle gevallen voor die 1250 (of 1750) euro en neem je dan maar 10 uurtjes "afzien" op een stoel voor lief?

Je komt op dezelfde tijd aan als de ander. Ja, je kunt waarschijnlijk minder (goed) slapen, en je zult wat vermoeider zijn, maar het prijsverschil is toch belachelijk? Een van de weinige scenario's waarin ik me kan voorstellen dat het die meerprijs waard is, is als je direct na aankomst een belangrijke vergadering hebt en geen tijd hebt om naar een hotel te gaan om even te slapen.

Ik weet dat veel mensen in dit topic regelmatig in Business Class vliegen, dus misschien stoot ik hier mensen mee voor het hoofd (niet mijn bedoeling), maar als je dezelfde service buiten een vliegtuig zou krijgen, zou het allemaal maar erg matig zijn. De lounges zijn ook niet spectaculair – niet beter dan, pak 'm beet, een La Place of zo.

Ik heb nog nooit in First Class gevlogen, dus dat kan ik niet beoordelen, maar als je het nou echt objectief bekijkt (en status buiten beschouwing laat), is het dan niet zo dat Business Class eigenlijk nergens over gaat met deze prijzen?
Het is waar je waarde aan hecht. Zo te lezen hecht je hier zelf niet zoveel waarde aan en dat is prima! Je voorbeeld is natuurlijk ook wel een wat omgekeerde situatie. Je krijgt geen geld toe, je betaald €1000 voor de basis, wil je meer luxe en comfort dan kun je in verschillende stappen upgraden. Dat veel mensen tegen die upgrade nee zeggen, omdat ze het niet waard vinden/niet in het budget ligt, zie je precies terug in de stoelverdeling van een vliegtuig. Met 30/40 business stoelen (waarvan een deel zakelijk vliegt en het privé ook niet zou betalen/kiezen) en 200-300 economy stoelen.

In ons geval vliegen we 3/4 keer per jaar intercontinentaal en meestal ook maar voor een weekje. Je komt simpelweg veel meer uitgerust aan, welke waarde je daar op wil plakken moet iedereen zelf bepalen. Wij vliegen regelmatig business class, omdat we dat comfort hoog waarderen. Wel vooral met punten, of als de prijs scherp is. We zouden niet zo snel 3500+ per ticket betalen (wanneer je een beetje handig zoekt en flexibel bent kan je mooie deals vinden) Wanneer te duur proberen we altijd wel premium economy te nemen en soms gewoon economy. Als vuistregel overwegen we het tot een meerprijs van zo’n $100/uur vliegtijd. En tot zo’n 5 uur kopen we het sowieso niet, omdat het veel minder meerwaarde heeft op een korte vlucht.

Wij bekijken het zo, als we business vliegen begint onze vakantie op het moment dat we vertrekken, anders is het eerst 12 uur afzien en vervolgens een dag bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Jouw analyse is logisch en goed onderbouwd.

Business Class kan vaak ook eerder een investering in productiviteit zijn dan in comfort of luxe.
Het begint al met de aparte rijen bij het inchecken, fast track security, grotere bagagequota, lounge toegang (en nadien prioriteit bij bagageafhandeling).
Eenmaal aan boord kan je onderweg door werken (of dit typen) en nadien snel herstellen van een lange trip/vlucht.

Voor mij persoonlijk duurt een trip van/naar de VS ook wat langer dan alleen die '10 uur' op een stoeltje. Eenmaal op locatie sta je er ook alleen voor. Dan is het wel zo prettig dat je wat uitgerust aankomt.

Terugweg meer van hetzelfde...na een lange dag werken mag je aan het eind van de middag/avond nog terug.
Nog even werken/Dine and rest service en dan stoeltje plat.
Dan ga ik bij aankomst ook wat fitter en scherper de weg op voor je 1.5 uur rit naar huis, wel zo veilig. Thuis kan je dan ook gewoon weer door.

Vakantie: wat Tuniq al schreef.

Het is weer october en dat heb ik gemerkt bij Delta.
Afgelopen week richting AMS nog een blauwe Missoni amnety kit gehad van Delta. Nu heb ik een roze van ze gekregen. De rest was eigenlijk zoals gewoonlijk in oktober ook vooral roze; de repen in de snackbasket, speciale Breast Cancer research & awareness editie van Sweetwater 420, een speciale Pink Sky cocktail, Minute Maid Pink lemonade in de Skyclub's, de uniformen van de FA's en zelfs de Porsche was half roze :+
Die Porsche kwam helaas niet voor mij :(

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Mbt BC;
Het gaat er ook om hoeveel die 1250 euro voor je is.

Ik ben niet dermate rijk dat ik dat met goed fatsoen 4 a 5 keer per jaar kan doen.

Verder vind ik het inderdaad ook niet in verhouding hoor. Ik geef die 1250 dan liever aan iets anders uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@Providentia de vergelijking met een auto is snel gemaakt: de fiat 500 brengt je ook van A naar B, toch rijden er ook duurdere auto’s rond ;)

Voor mij is het het comfort waard. Begint op de luchthaven: of ik moet in een rij gaan staan met de kids die zo een uur kost, of ik ben gelijk aan de beurt en kan doorlopen naar security. Ook daar is de rij een stuk korter. Lounge is vaak ook relaxed vanwege de kids.

Het eten aan boord in business heb ik toevallig dezelfde mening: met geluk is het 3 van de 5 sterren waard om jouw woorden te gebruiken. Laatste vlucht vanaf CDG met AF was echt wel oké qua eten maar dat is de uitzondering. Ik zou er sowieso niet voor terugkomen :). Bij een nachtvlucht skip ik het eten vrijwel altijd. Maar het slapen is imo goud. Kids liggen op de avondvluchten sneller te slapen dan het voorgerecht geserveerd kan worden. Als ze van SIN naar AMS pas wakker worden een uurtje voor landing is dat wel heel relaxed reizen. Ze herstellen dan ook veel sneller van de lange reis. Dus comfort na de reis ;)

Qua prijs zijn het afwegingen die je alleen zelf kunt maken. Maar niet iedereen betaalt dat. @PWM vliegt zoveel dat hij met punten de reis vrolijk aftikt voor zijn gezin. Ik heb eerder een overzicht gedeeld wat ik een paar keer heb betaald: ik kwam niet in de buurt van de bedragen die jij noemt. Terwijl die prijzen wel vrij standaard zijn. Maar je kunt echt wel betere deals scoren. Ik ben er weer op aan het wachten voor 2025 :)

Mooiste voorbeeld vond ik onze vlucht naar DPS. Jaar van tevoren geboekt, 2k retour met SQ in business. Vriendin boekte dezelfde vlucht 9 maanden voor vertrek: 1400 euro in economy. Dan is 600 verschil erg weinig voor het verschil in comfort vind ik persoonlijk. En dat bed is niet krap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

jan390 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:22:
[...]

bingo. wij dus ook, een kist wijziging waardoor onze plekken (4 op 1 rij, want 2 ouders met 3 kinderen waarvan 1 baby) omgezet naar ik met alle kinderen en mijn vrouw 10 rijen naar voren :o Die man die alleen zat bij mij op de rij was enorm blij te mogen ruilen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• givow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:40
Lostson schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:33:
[...]
trouwens even een ander vraag. heeft iemand ervaringen met het upgraden van Economy naar Premium Economy / BC wanneer Online Check in opent? (30 uur van tevoren)
Ik lees op reddit forums dat de ervaringen nogal verschillen en geen touw/logica aan te knopen is...
ik vlieg komend woensdag naar Japan Tokyo met KLM Economy (Directe vlucht) dus een long haul, maar wilde even in de gaten houden hoeveel het zou kosten om te upgraden (als het mee valt wil ik best wat neerleggen voor een upgrade). Ik zoek een beetje ervaringen van KLM-frequent flyers die dit al vaker hebben gedaan...
Volgens mij zijn de Business en Premium Economy vrij vol op deze vlucht, en is er nog ruimte in Economy. Is naar mijn mening niet de beste voorwaarde voor een upgrade. Hier de bezetting:
J1 C1 D0 I0 Z0 O0 W1 S0 A0 Y9 B9 M9 U9 K9 H9 L9 Q9 T0 E0 N0 R0 V0 X0 G0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo

Redelijk spot-on. De klasse heeft niet voor niets ‘business’ class: het gros zit daar voor werk en heeft dus een andere kosten-baten afweging dan de gemiddelde vakantieganger die 1-2 keer per jaar een lange vlucht maakt.

Het zou mij niets verbazen als op de midden-lange termijn het business product versmelt met premium eco in een vorm waarbij je het hardproduct krijg van BC (lie-flat) maar juist een lagere servicestandaard (of het huidige niveau van de huidige BC ervaringen bij de meeste middelmatige carriers). First Class zal zich dan differentiëren als een ervaring-/luxe product. Dat is BC al lang niet meer voor het meerendeel van de maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Lostson schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:33:
[...]
Ik zou vooral voor de nachtvlucht de upgrade overwegen. Voor de dagvlucht is premium economy (of exit row) noodzakelijk als je een laptop wilt kunnen gebruiken.

Is een business upgrade het geld waard? Voor mij privé niet echt. Aan de ene kant doe ik upgrades (of direct boeking) als de prijs OK is en ik verwacht te kunnen slapen. Aan de andere kant wint ratio het vaak en haal ik meer waarde uit hetzelfde bedrag aan betere hotels uitgeven.

De utility ligt aan de stijl van je trip en hoe druk de trip is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
Dat is het mooie van die verschillende prijscategorieën: Je kan zelf kiezen met welk comfortniveau je die 10 uur doorkomt. En iedereen heeft daar ook zijn eigen afwegingen voor.

Ondanks dat ik dat de luchtvaart reuze interessant vind en graag verder reis dan wat met de auto mogelijk is, heb ik een hekel aan zelf vliegen. Dus als ik dan op reis ga, dan gun ik mezelf in elk geval een stoel waar ik goed op kan zitten. Alle andere perks die er bij komen interesseren me eigenlijk niet zoveel. Als je lekker wil eten, moet je niet in een vliegtuig gaan zitten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb business class gedaan naar Nieuw-Zeeland, en dan is het fijn, ook met de lounge toegang, speciaal inchecken etc. Voor die lange vluchten is comfort het me waard. Transatlantisch heb ik het een paar keer gedaan, maar daar kan ik ook toe met Premium of eventueel nooduitgangstoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik ga woensdag vliegen met KLM (zal even kijken of dat upgrade offer naar voren komt)
De normale upgrade (Upgrade mijn stoel) kost 3666 euro bovenop de 1100 euro die ik al betaald had. BC kost dus een slordige 4766 euro onder de normale omstandigheden.

Hou jullie op de hoogte of er nog een speciale deal is ofzo...normaal gesproken kijk ik hier niet eens naar, maar als er een goeie deal is dan wil ik dat best overwegen. blijft een Wonderlijke wereld dat vliegtuig stoel upgraden...We hebben het dan over last moment upgraden via de online check-in, bellen? wie doet dat nog tegenwoordig? of upgraden bij de balie? ik ga het meemaken...

Even een korte ervaring Emirates BC (A380):
de enige keer dat ik mijn Economy Seat naar BC heb ge-upgrade was van Hong Kong - Dubai dat was nog een schappelijke 600 euro...zonder twijfel gedaan :-) heb heerlijk geslapen dat wel. halve vlucht heb ik in de lounge gestaan (A380) mega veel cocktails op...ik kon amper nog op mijn benen staan...zo gezellig was het met de stewardessen (heel levensverhaal aangehoord natuurlijk haha) maar vond het best vermakelijk zo eerste keer BC in Emirates. ik heb denk ik 2x gegeten op mijn plek en de rest was wat snacks (taartjes, sandwiches, koeken in de lounge)

Ik moet zeggen dat de Lounge in Emirates echt wel een Experience waard was...je hebt dan echt niet het gevoel dat je vliegt...meer chill in een woonkamer...alsof je met je vrienden in de kroeg staat :-) (je hebt ook van die lounge bankjes waar je kunt zitten).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Lostson schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:21:
ik ga woensdag vliegen met KLM (zal even kijken of dat upgrade offer naar voren komt)
De normale upgrade (Upgrade mijn stoel) kost 3666 euro bovenop de 1100 euro die ik al betaald had. BC kost dus een slordige 4766 euro onder de normale omstandigheden.

Hou jullie op de hoogte of er nog een speciale deal is ofzo...normaal gesproken kijk ik hier niet eens naar, maar als er een goeie deal is dan wil ik dat best overwegen. blijft een Wonderlijke wereld dat vliegtuig stoel upgraden...We hebben het dan over last moment upgraden via de online check-in, bellen? wie doet dat nog tegenwoordig? of upgraden bij de balie? ik ga het meemaken...

Even een korte ervaring Emirates BC (A380):
de enige keer dat ik mijn Economy Seat naar BC heb ge-upgrade was van Hong Kong - Dubai dat was nog een schappelijke 600 euro...zonder twijfel gedaan :-) heb heerlijk geslapen dat wel. halve vlucht heb ik in de lounge gestaan (A380) mega veel cocktails op...ik kon amper nog op mijn benen staan...zo gezellig was het met de stewardessen (heel levensverhaal aangehoord natuurlijk haha) maar vond het best vermakelijk zo eerste keer BC in Emirates. ik heb denk ik 2x gegeten op mijn plek en de rest was wat snacks (taartjes, sandwiches, koeken in de lounge)

Ik moet zeggen dat de Lounge in Emirates echt wel een Experience waard was...je hebt dan echt niet het gevoel dat je vliegt...meer chill in een woonkamer...alsof je met je vrienden in de kroeg staat :-) (je hebt ook van die lounge bankjes waar je kunt zitten).
Ik ben enigzins jaloers met de vreugde die jij nog kan beleven van (BC) vliegen.

Ik heb er nu echt zo'n enorme hekel aan gekregen (door zakelijk (BC continentaal en intercontinentaal) reizen) dat ik eraan zit te denken om echt totaal wat anders te gaan doen qua werk.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Dean Martin schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:37:
[...]

Ik ben enigzins jaloers met de vreugde die jij nog kan beleven van (BC) vliegen.

Ik heb er nu echt zo'n enorme hekel aan gekregen (door zakelijk (BC continentaal en intercontinentaal) reizen) dat ik eraan zit te denken om echt totaal wat anders te gaan doen qua werk.
begrijpelijk als je 50x per jaar BC vliegt dan is het speciale gevoel al wel weg 8)7
maar doe gewoon je ding I guess...of je je huidige werk nog wilt blijven doen met al die verplichte vluchten...iets zegt me dat de conclusie al getrokken is 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dean Martin schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:37:
[...]

Iedereen komt een keer op dat punt. Maar dat punt had je een stuk eerder bereikt als je EC had gevlogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
PWM schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:10:
[...]

Iedereen komt een keer op dat punt. Maar dat punt had je een stuk eerder bereikt als je EC had gevlogen ;)
100% zeker waar.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

misschien dan voor de gein dan maar Economy boeken? misschien ben je dan wel weer excited voor BC HAHA 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Lostson schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:50:
[...]

misschien dan voor de gein dan maar Economy boeken? misschien ben je dan wel weer excited voor BC HAHA 8)7
Het was meer het vliegen in het algemeen hoor ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
https://nieuws.klm.com/kl...rie-amsterdamse-grachten/

Hah, ik zat vroeger in het pand ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:44
Nou eens kijken of die woensdag al aan boord is :)

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dark_Angelus schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:34:
[...]

Meestal hebben ze de eerste week of wat er een hele boel aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

wibblemoo schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:14:
[...]

Het zou mij niets verbazen als op de midden-lange termijn het business product versmelt met premium eco in een vorm waarbij je het hardproduct krijg van BC (lie-flat) maar juist een lagere servicestandaard (of het huidige niveau van de huidige BC ervaringen bij de meeste middelmatige carriers). First Class zal zich dan differentiëren als een ervaring-/luxe product. Dat is BC al lang niet meer voor het meerendeel van de maatschappijen.
Dat verwacht ik niet. Als je kijkt naar hoe de markt evolueert zie je net de concurrentie die speelt. Als een businesscabine wordt vernieuwd heb je aisle access, meer privacy, ...

Wat je bij PE ziet is dat dat evolueert naar wat vroeger business class heette, met een grotere recline etc. Qua hard product komt dat evenwel niet in de buurt van een moderne business class. Dat gaat ook niet gebeuren. Wat wel zal gebeuren is dat business qua cabine op veel routes zal krimpen. Ironisch genoeg is het de zakenreiziger die net na corona minder (en/of minder business) vliegt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:36:
[...]

Ik vlieg ook woensdag :p Zal bij boarden al ff vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
CyBeR schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:36:
[...]

Nou kom maar door dan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

WBC zit hier vooralsnog niet in het budget dus uit nieuwsgierigheid, krijg je een huisje voor iedere WBC vlucht? Krijg je keuze of is het altijd de laatste? Doen security/douane/andere airlines er moeilijk over bij overstap of retourvlucht? Is de gin jenever een beetje lekker? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
Zr40 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:50:
WBC zit hier vooralsnog niet in het budget dus uit nieuwsgierigheid, krijg je een huisje voor iedere WBC vlucht? Krijg je keuze of is het altijd de laatste? Doen security/douane/andere airlines er moeilijk over bij overstap of retourvlucht? Is de gin een beetje lekker? :P
Elke WBC vlucht, ze komen langs met een dienblad vaak is het redelijk gemêleerd qua nummer huisjes. Je kan zelf kiezen :)

En nee hoor gewoon in je handbagage kieperen kraait niemand naar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

mrsar

waar een sar is,is een wodka

In china de gin eruit halen, anders pakken ze het huisje af

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:50:
WBC zit hier vooralsnog niet in het budget dus uit nieuwsgierigheid, krijg je een huisje voor iedere WBC vlucht? Krijg je keuze of is het altijd de laatste? Doen security/douane/andere airlines er moeilijk over bij overstap of retourvlucht? Is de gin jenever een beetje lekker? :P
Elke WBC-vlucht, keuze uit wat er aan boord is. Er is een app om bij te houden wat je al hebt zodat je geen dubbele nummers meeneemt. Nog niet meegemaakt dat ze moeilijk deden, maar vroeger had men van die speciale seal bags aan boord als je een connectie had. Weet niet of dat nog nodig is, volgens mij kennen security-mensen die dingen inmiddels wel. En ze zijn minder dan 100ml.

En het is geen gin maar jenever, van Bols, en ja die is best prima.

Oh, en als je vlucht was naar een land waar alcohol verboden is in te voeren krijg je er een die leeg is.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 07-10-2024 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Lol, net alsof ze gedacht hebben "ey, na al dat nieuws over versobering en bezuinigingen wordt het wel weer eens tijd om onze Business Class mensen te laten lachen: we doen een nieuw huisje"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Dat doen ze ieder jaar rond deze tijd.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Hmmbob schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:04:
Lol, net alsof ze gedacht hebben "ey, na al dat nieuws over versobering en bezuinigingen wordt het wel weer eens tijd om onze Business Class mensen te laten lachen: we doen een nieuw huisje"
haha ik denk niet dat je daar @Dean Martin mee blij maakt. ik heb ook aardig wat huisjes denk 10 stuks ofzo maar heb dan ook niet zo heel vaak WBC KLM gevlogen.

Overigens heb ik net in kunnen checken alleen geen enkele upgrade mogelijkheid gekregen zowel via de App als de Desktop webapp.
Voordat de Checkin opende was er wel een mogelijkheid om te upgraden met original price naar WBC...ik denk dat premium economy al volgeboekt was dus die optie bestond al niet eens. Ik weet wel dat de Business Class niet vol zit, maar goed...het is altijd een gok of je gelijk hebt...

heeft iemand wel eens gehad dat er last moment nog upgrades aangeboden werd via de app? ik volg het met grote nieuwsgierigheid hoe KLM te werk gaat met onverkochte WBC seats...

[ Voor 5% gewijzigd door Lostson op 08-10-2024 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:04:
Op zich doen ze dat al tientallen jaren op 7 oktober.
Lostson schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:56:
[...]

haha ik denk niet dat je daar @Dean Martin mee blij maakt. ik heb ook aardig wat huisjes denk 10 stuks ofzo maar heb dan ook niet zo heel vaak WBC KLM gevlogen.

Overigens heb ik net in kunnen checken alleen geen enkele upgrade mogelijkheid gekregen zowel via de App als de Desktop webapp.
Voordat de Checkin opende was er wel een mogelijkheid om te upgraden met original price naar WBC...ik denk dat premium economy al volgeboekt was dus die optie bestond al niet eens. Ik weet wel dat de Business Class niet vol zit, maar goed...het is altijd een gok of je gelijk hebt...

heeft iemand wel eens gehad dat er last moment nog upgrades aangeboden werd via de app? ik volg het met grote nieuwsgierigheid hoe KLM te werk gaat met onverkochte WBC seats...
Ik heb al heel lang geen "offer" meer gezien maar je kunt altijd kijken in de seat map wat het kost om een business stoel te selecteren. Dat is hetzelfde maar dan zonder de marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Alles vol behalve dit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIARs8OtDRKT2RHgBLsMIEYN_Z8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EaTocscZhJ7FrN70DlUqiQJG.png?f=user_large

denk dat veel koppels een raam + gangpad seat hebben genomen in de hoop dat niemand de middle seat pakt.
die paarse stoelen zijn hetzelfde als blauwe stoelen toch? je zit alleen iets meer naar voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Lostson schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:35:
Alles vol behalve dit [Afbeelding]

denk dat veel koppels een raam + gangpad seat hebben genomen in de hoop dat niemand de middle seat pakt.
Dat kan al een tijdje niet meer, tenzij ze aparte boekingen hebben.
die paarse stoelen zijn hetzelfde als blauwe stoelen toch? je zit alleen iets meer naar voren
Correct.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:45
Lostson schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:35:
Alles vol behalve dit [Afbeelding]

Of gewoon mensen die alleen reizen en sowieso heel graag niet in het midden willen eindigen en dat van tevoren hebben geregeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Omdat Yolo heb ik Vegas met mijn vrouw geboekt. Terug business, heen in Premium Comfort. Ik heb de vorige keer rij 14 gezeten, dus de achterste rij. Heb nu 11 geselecteerd. Kan je je voeten dan een beetje kwijt, of kan je beter de achterste rij pakken? Vlieg morgen A330, dus kan niet spieken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
787? Rij 11 is prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
787-10 ja.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNSe3hRI4QaAg-Eey-MUy2gr9T0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0x0FJMP0HQ9kasViquVDB9oW.png?f=user_large

Dat waren er vorige week nog een miljoen :p

EDIT:

Het kan altijd gekker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eberu39PNQHnf4sG-j4O526_o0k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eaVOZ0NFLIlormwAZ9zRXbPJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door PWM op 08-10-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Beter geef je ze ook snel uit, voordat er weer een mes door de waarde van je gespaarde miles gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
PWM schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:34:
787-10 ja.

[Afbeelding]

Dat waren er vorige week nog een miljoen :p

EDIT:

Het kan altijd gekker

[Afbeelding]
Lekker de PE pakken ipv La Premiere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
PWM schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:57:
Omdat Yolo heb ik Vegas met mijn vrouw geboekt. Terug business, heen in Premium Comfort. Ik heb de vorige keer rij 14 gezeten, dus de achterste rij. Heb nu 11 geselecteerd. Kan je je voeten dan een beetje kwijt, of kan je beter de achterste rij pakken? Vlieg morgen A330, dus kan niet spieken :p
Ik heb niet premium comfort gezeten in de 787, dus ik weet niet of mijn opmerking over meer ruimte en het overige helemaal correct is.

In de regel vind ik de eerste rij premium comfort het fijnst. Eerste rij heeft in meeste gevallen meer voetruimte is mijn ervaring (voor mij belangrijkste), je hebt ook niemand voor je die de stoel reclined (dit ligt ook aan het design, air france heeft meeste fixed shell, dan is dit geen probleem) , wat het soms best krap maakt om uit je stoel te komen door de grotere recline van deze stoelen. Nadelen zijn dan weer dat je een kleiner IFE scherm hebt, wat niet werkt tijdens landen/opstijgen en een wat minder prettige viewing angle heeft, je personal items moeten ook sowieso in de bins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 04:17

HaikoW

International man of mystery

Dark_Angelus schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:34:
[...]

En dat was ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Binnenkort eerste keer Privium parkeren. Welke Privium parkeerplaats heeft jullie voorkeur? Ik vlieg in de ochtend en kom dezelfde dag terug. Ik heb geen bagage en verwacht te vertrekken vanaf gate D. Ik twijfel tussen Privium Excellence en P1..

[ Voor 10% gewijzigd door MyNameIs op 09-10-2024 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Lol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naBem-QVR1t_cyQWaPt6BxsbnEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zit4N7i7KJsjXgCrr1ab1Ejx.jpg?f=fotoalbum_large

Daar gaat maatje 46 niet in. Het is echt alsof je jaren in de tijd teruggaat met de A330.
MyNameIs schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:26:
Binnenkort eerste keer Privium parkeren. Welke Privium parkeerplaats heeft jullie voorkeur? Ik vlieg in de ochtend en kom dezelfde dag terug. Ik heb geen bagage en verwacht te vertrekken vanaf gate D. Ik twijfel tussen Privium Excellence en P1..
P1 dan. Excellence is alleen handig als je in vertrek 3-4 moet zijn. Naar D Gates is het (ook) gewoon een pokke eind lopen.

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 09-10-2024 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
Borromini schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:39:
[...]

Dat verwacht ik niet. Als je kijkt naar hoe de markt evolueert zie je net de concurrentie die speelt. Als een cabine wordt vernieuwd heb je aisle access, meer privacy, ...

Wat je bij PE ziet is dat dat evolueert naar wat vroeger business class heette, met een grotere recline etc. Qua hard product komt dat evenwel niet in de buurt van een moderne business class. Dat gaat ook niet gebeuren. Wat wel zal gebeuren is dat business qua cabine op veel routes zal krimpen. Ironisch genoeg is het de zakenreiziger die net na corona minder (en/of minder business) vliegt.
Ik heb wel flight reviewers horen zeggen dat ze verwachten dat PE in de toekomst ook naar (bijna) lie flat zal gaan, alleen dan met een veel lager serviceniveau. Inderdaad beetje de business class van pakweg 15 jaar geleden maar dan met een meer economy-achtige service.
Business zal zich dan onderscheiden door een lagere dichtheid, suites met deuren en luxere service. Voor zover First al overblijft zullen dan enkel nog echte suites zijn in hele lage aantallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:38
Daniel schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:11:
[...]

Ik heb wel flight reviewers horen zeggen dat ze verwachten dat PE in de toekomst ook naar (bijna) lie flat zal gaan, alleen dan met een veel lager serviceniveau. Inderdaad beetje de business class van pakweg 15 jaar geleden maar dan met een meer economy-achtige service.
Business zal zich dan onderscheiden door een lagere dichtheid, suites met deuren en luxere service. Voor zover First al overblijft zullen dan enkel nog echte suites zijn in hele lage aantallen.
En waarschijnlijk zullen de PE prijzen dan meer richting de huidige BC prijzen gaan, en BC richting first, dus eindig je dus met andere namen, lagere service, maar voor dezelfde prijs. Gotcha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
PWM schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:30:
Lol

[Afbeelding]

Daar gaat maatje 46 niet in. Het is echt alsof je jaren in de tijd teruggaat met de A330.

[...]

P1 dan. Excellence is alleen handig als je in vertrek 3-4 moet zijn. Naar D Gates is het (ook) gewoon een pokke eind lopen.
Dat is wel krap als je de vernieuwde cabines gewend bent! Nu de 777 vernieuwd worden, waarschijnlijk de minste WBC configuratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Tuniq schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:30:
[...]
Nu de 777 vernieuwd worden, waarschijnlijk de minste WBC configuratie.
Daarvoor ook al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
Haha - eens! Toen de 2-2-2 configuratie nog op meerdere toestellen voorkwam was het verschil alleen minder groot. Nu met afstand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-aYUNyDhH0pPpudfxmUh5VQMeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7tvCuQoeJNLjUwEIyvdO7gQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ze hadden hem hoor :p

Terug in het land waar 30 passagiers die in Amsterdam gewoon aan boord gingen, hier met rolstoel de kist uit gehaald worden :+
Pagina: 1 ... 217 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2