Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 216 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Borromini schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:02:
Lijkt op een 2-2-2, Aerolopa toont ook zo'n indeling. Lijkt een ouder model stoel.
Ja. Op zich OK als je samen reist, als solo reiziger is het minder omdat je naast een vreemde zit, en als je raam zit, over de benen van iemand moet klimmen, en als je gangpad zit, iemand over je benen klimt.

Ik had vergelijkbaar in de Korean Air A330-200 vorig jaar van Incheon naar Auckland. Beter op de terugreis toen ik de twee stoelen voor mezelf had ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ja, voor een moderne business is aisle access toch een must :p.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

wauw wat gaaf om te lezen man
echt leuk dat je de BC goed hebt ervaren...ik ben altijd benieuwd naar het eten dus je kon onbeperkt bestellen dan? maar leuke foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:46
Borromini schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:02:
Lijkt op een 2-2-2, Aerolopa toont ook zo'n indeling. Lijkt een ouder model stoel.
Tis een 737 Max dus 2-2 ;)

Stoelen komen uit dezelfde Rockwell Collins’ MiQ familie als Premium Economy van KLM op (in elk geval) de 787.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
Borromini schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:15:
Ja, voor een moderne business is aisle access toch een must :p.
Tis allicht beter dan de vrije middenstoel die je bij KLM krijgt in BC voor AMS-IST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De A330-300 is de tweede set foto's.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
gambieter schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:37:
[...]

De A330-300 is de tweede set foto's.
Nu zie ik het. Tijd voor weekend :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Lostson schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:55:
wauw wat gaaf om te lezen man
echt leuk dat je de BC goed hebt ervaren...ik ben altijd benieuwd naar het eten dus je kon onbeperkt bestellen dan? maar leuke foto's!
Ik heb het niet geprobeerd, maar wellicht is/was het mogelijk om meerdere keren een big meal te bestellen. Wij hadden bijvoorbeeld wel de bal kaymak (cottage cheese achtig met honinggraat (!)) dubbel besteld omdat we het zo lekker vinden in het ontbijt. Daarnaast ook zoveel mogelijk drinken als we maar wilden, alcohol of non-alcohol en we werden echt volgestopt met snacks.

Normaal neem ik altijd wel wat snacks mee voor in het vliegtuig maar nu was dat gewoon echt niet nodig.

Ook lagen er vooraan wat bakken met chocola, chips en zoutjes (niet van geproefd vanwege een nachtvlucht).

Wat mij betreft echt een overkill aan luxe in de BC, ik klaag niet! Voor ieder wisselwasje staat een steward(ess) klaar en ze dekken ook je bed - waarin je in een pyjama met pantoffels van TK kan slapen.

Ik heb nu ervaren wat het verschil is tussen Economy en BC bij TK en dat is echt heel groot. Al in al vind ik het de prijs waard voor een lange vlucht waarin je door meerdere tijdszones en layovers gaat :*)

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hmmbob schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:44:
https://www.luchtvaartnie...te-niet-luchtvaartpartner

[...]

Zou je dan ook SkyTeam elite status voordelen krijgen bij Eurostar?
Ben ook benieuwd, neem best vaak de trein van Brussels naar Londen. Ben benieuwd of je dat dan ook zo kan gaan boeken of dat het alleen gaat werken als feeder. Als feeder trein is het wel vreemd, Brussels midi en King's Cross zijn niet echt in de buurt van de luchthaven en Brussels heeft ook niet heel veel Skyteam vluchten.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het gaat niet om Brussel, het gaat net om verkeer afsnoepen van carriers die BRU als hub gebruiken en meer passagiers naar AMS en CDG trekken. Het accent zal ongetwijfeld ook op de continentale routes blijven liggen bij Eurostar - wat dus vroeger de Thalys-verbindingen waren.

Nu moet ik zeggen dat zeker de verbinding ZYR/ZWE - AMS toch al een tijd te wensen overlaat, maar dat is blijkbaar voor een deel ook de schuld van Prorail. Evengoed, geen selling point om KLM te boeken met de trein vanuit België, als die treinverbinding onbetrouwbaar is. In november zelf nog een tripje gepland ex ZWE met KLM. Nog effe hout vasthouden :P.

[ Voor 19% gewijzigd door Borromini op 28-09-2024 09:48 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ronnie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 19:20
FredvZ schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 22:31:
[...]

Tis allicht beter dan de vrije middenstoel die je bij KLM krijgt in BC voor AMS-IST.
Bij KLM krijg je een B777/B787 BC stoel. Oja en je hoeft ook nog eens niet over te stappen. In kosten zal het uiteraard wel schelen, maar dat is altijd als je een directe vlucht ipv een overstap hebt. Als je eindbestemming IST is dan heb je inderdaad wel een betere stoel bij TK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
ronnie88 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:15:
[...]

Bij KLM krijg je een B777/B787 BC stoel. Oja en je hoeft ook nog eens niet over te stappen. In kosten zal het uiteraard wel schelen, maar dat is altijd als je een directe vlucht ipv een overstap hebt. Als je eindbestemming IST is dan heb je inderdaad wel een betere stoel bij TK.
Op het moment van boeken waren we nog aan het kijken naar KLM voor een directe vlucht. De kosten daarvan voor Premium Economy waren evenveel als BC bij TK en BC bij KLM was echt het dubbele daarvan weer 8)7. Uiteindelijk vonden wij het heerlijk om nog een tussenstop te maken op Istanbul, daar te douchen en te eten om vervolgens weer het vliegtuig in te stappen.

Uiteindelijk scheelde het in totaal 5 uur direct versus overstap qua reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als de overstap en langere reistijd je niet stoort is dat zeker een betere keuze hoor, business aan de prijs van PE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ronnie88 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:15:
[...]

Heb laatst ook gezocht naar tickets voor BKK, via KLM vlieg je idd direct in 12.5h, maar minimaal €3500 p.p.
Uiteindelijk Etihad geboekt voor €2000 p.p. en 15h totale reisduur. Lijkt me een prima deal, nog nooit met Etihad gevlogen maar slechter dan KLM zal het niet zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

fsfikke schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:41:
[...]

Heb laatst ook gezocht naar tickets voor BKK, via KLM vlieg je idd direct in 12.5h, maar minimaal €3500 p.p.
Uiteindelijk Etihad geboekt voor €2000 p.p. en 15h totale reisduur. Lijkt me een prima deal, nog nooit met Etihad gevlogen maar slechter dan KLM zal het niet zijn.
als je dat extra overstap niet erg vind (vaak kun je dan ook even de lounge in om te douchen / te eten)
zelf doe ik dat best wel vaak om een iets goedkopere vliegticket te pakken en dan maar 2-3 uur extra vliegen
aangezien het niet perse nodig is om direct te vliegen (zeker als het gaat zoals wat jij zegt 1500 euro pp verschil? dan is het echt wel de moeite waard om die 3 uur extra te pakken).
1500 euro p.p. extra spending money in BKK :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 19:19
fsfikke schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:41:
[...]

Lijkt me een prima deal, nog nooit met Etihad gevlogen maar slechter dan KLM zal het niet zijn.
Etihad is zeker prima, soft product is echt vele malen beter dan KLM. En de nieuwe terminal en lounge in AUH zijn ook super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

JDFS schreef op zondag 29 september 2024 @ 05:01:
[...]

Op het moment van boeken waren we nog aan het kijken naar KLM voor een directe vlucht. De kosten daarvan voor Premium Economy waren evenveel als BC bij TK en BC bij KLM was echt het dubbele daarvan weer 8)7. Uiteindelijk vonden wij het heerlijk om nog een tussenstop te maken op Istanbul, daar te douchen en te eten om vervolgens weer het vliegtuig in te stappen.

Uiteindelijk scheelde het in totaal 5 uur direct versus overstap qua reistijd.
wow wel bizar dat het hetzelfde kost...dan is het een no brainer BC all the way!
dat douchen heb ik ook 1 x ervaren en dat is echt heerlijk! lekker opgefrist de vliegtuig in...zeker als je bijna 24 uur bezig bent met reizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lostson schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:18:
[...]

wow wel bizar dat het hetzelfde kost...dan is het een no brainer BC all the way!
Je ziet het wel vaker, soms zelfs First goedkoper dan PE. PE is vaak een kleine cabine en populair, goedkope tariefklasse zit dus snel vol. En dan kan business opeens in een goedkope tariefklasse goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 11:41
Iemand een idee of je equipment changes achteraf nog kunt zien? Kom er net achter dat mn vlucht vanuit MSP naar AMS een 2-2-2 layout heeft in BC op de 777-200. Volgens mij was dat niet zo tijdens het boeken (meestal let ik daar wel op bij het maar weet het niet 100% zeker). Kan me ook niet voorstellen dat past me een stoel aan het raam naast het toilet een goed idee vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

đź’©

Gtoniser schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:57:
Iemand een idee of je equipment changes achteraf nog kunt zien? Kom er net achter dat mn vlucht vanuit MSP naar AMS een 2-2-2 layout heeft in BC op de 777-200. Volgens mij was dat niet zo tijdens het boeken (meestal let ik daar wel op bij het maar weet het niet 100% zeker). Kan me ook niet voorstellen dat past me een stoel aan het raam naast het toilet een goed idee vond.
Nee, dat moet je zelf bijhouden.

Hoogstens kun je, als je bij het boeken een stoel geselecteerd had en die in je bevestiging staat, zien dat de stoel veranderd is als die stoel niet bestaat in de nieuwe layout (of je verplaatst bent.)

Overigens is er niks mis met 1K in de 2-2-2 layout.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

đź’©

Video van KLM over hun nieuwe aanwinst:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TWx9IgJC2MPsdXRR8jcQf99VEf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eKLRwKB4ZS8Q0Xi3Cu8dqsvZ.jpg?f=fotoalbum_large

2 weken van tevoren al een volle business. Maar toch ook wel een impopulaire laatste rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

PWM schreef op zondag 29 september 2024 @ 23:34:
[Afbeelding]

2 weken van tevoren al een volle business. Maar toch ook wel een impopulaire laatste rij.
zit dat dichtbij de wc ofzo?

om eerlijk te zijn heb je daar toch niet zoveel last van als je noise canceling earphones opdoet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lostson schreef op zondag 29 september 2024 @ 23:40:
zit dat dichtbij de wc ofzo?

om eerlijk te zijn heb je daar toch niet zoveel last van als je noise canceling earphones opdoet :-)
Te dicht bij het plebs ;)

Die enkele bij het raam is nog wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

@PWM dat is de 787 oid toch? Dan is midden prima bij een nachtvlucht - schot met de buurman is hoog genoeg. Raam is leuk overdag, maar ook iets meer geluid. Maar ATL>AMS moet wel een nachtvlucht zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:45

Grouchy

meep meep

Beter op rij 1 in geval van turbulentie dan op rij 9. Ook de dichtheid bassinets rondom rij 9 is nogal hoog, gaan de meeste mensen waarschijnlijk ook niet echt opzoeken.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 11:41
CyBeR schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:08:
[...]

Overigens is er niks mis met 1K in de 2-2-2 layout.
Zat op 6A, de enige rij BC tussen gallerij en Economy. Had het nagevraagd, was idd een equipment change dus ik was niet ineens gek. Ik had denk ik initieel ook 6A gekozen, maar dan in de geplande 1-2-1 layout. Benieuwd waar ze iedereen van PE hebben gelaten.

Behalve de annoyance van iemand naast je die wil slapen terwijl jij je benen wilt strekken of naar de WC wilt was trouwens prima (op de niet werkende wifi na).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

đź’©

Overigens moeten dat soort equipment swaps zo langzaamaan vrij zeldzaam worden aangezien van de 15 772's er nu 10 gedaan zijn en 1 bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
franssie schreef op maandag 30 september 2024 @ 00:18:
@PWM dat is de 787 oid toch? Dan is midden prima bij een nachtvlucht - schot met de buurman is hoog genoeg. Raam is leuk overdag, maar ook iets meer geluid. Maar ATL>AMS moet wel een nachtvlucht zijn.
773. Is een nachtvlucht. Deurtje dicht en plat zodra het kan.

Heen is met KLM A330, dus dan moet je wel in het midden zitten voor aisle access. Dus ga het uitzicht op Texas niet hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:00
Heeft ORY nog lounges die de moeite waard zijn? (Skyteam of Oneworld). Of zijn het allemaal voetbalkantines?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 06:55
Hebben jullie ervaringen met overboekingen van vluchten? Ik had vorige week een vlucht met KLM van AMS naar YYZ. De vlucht bleek overboekt en er werd gevraagd of mensen vrijwillig hun plek wilden opgeven. Het aanbod (buiten een plek op de volgende vlucht van +6 uur): een 800 euro voucher voor een nieuwe KLM vlucht, of 600 euro cash.
Aangezien ik alleen handbagage had en daardoor verwachtte dat ik toch wel op de shortlist zou komen om eraf gegooid te worden als er niemand vrijwillig kwam, heb ik even gechecked of er nog wat meer mogelijk was. Een hoger bedrag bijvoorbeeld. Dat bleek niet mogelijk. Uiteindelijk is er een andere familie naar voren gekomen en kon ik gewoon met de vlucht mee. Al gaf mijn paspoort bij het boarden opeens een error en moest er iets handmatig gedaan worden in hun systeem; ik denk dat ik toch echt gemarkeerd was.

Nu vroeg ik me wel af, wat krijg je nou eigenlijk als je onvrijwillig van een vlucht gegooid wordt bij overboeking? Als ik het goed begrijp gelden daar dan dezelfde regels als bij vertraging en krijg je maximaal 600 euro, plus eten en drinken.
En waarom zou je in dit geval vrijwillig van een vlucht gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zoals ik het hier lees inderdaad een financiele compensatie (afhankelijk van de afstand), rebooking of retour van je ticket en maaltijd en eventuele overnachting betaald.
Omdat dit gewoon wettelijk geregeld is zullen ze niet meer geven als je vrijwillig wil gaan, behalve dat je meer geld als voucher krijgt. Voor mensen die vaker vliegen kan dat interessant zijn.

En waarom zou je het vrijwillig doen? 600 euro cash. Als je daardoor een dag later thuis bent, dat is snel verdiend.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 22:07
shdx schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:13:
Hebben jullie ervaringen met overboekingen van vluchten? Ik had vorige week een vlucht met KLM van AMS naar YYZ. De vlucht bleek overboekt en er werd gevraagd of mensen vrijwillig hun plek wilden opgeven. Het aanbod (buiten een plek op de volgende vlucht van +6 uur): een 800 euro voucher voor een nieuwe KLM vlucht, of 600 euro cash.
Aangezien ik alleen handbagage had en daardoor verwachtte dat ik toch wel op de shortlist zou komen om eraf gegooid te worden als er niemand vrijwillig kwam, heb ik even gechecked of er nog wat meer mogelijk was. Een hoger bedrag bijvoorbeeld. Dat bleek niet mogelijk. Uiteindelijk is er een andere familie naar voren gekomen en kon ik gewoon met de vlucht mee. Al gaf mijn paspoort bij het boarden opeens een error en moest er iets handmatig gedaan worden in hun systeem; ik denk dat ik toch echt gemarkeerd was.

Nu vroeg ik me wel af, wat krijg je nou eigenlijk als je onvrijwillig van een vlucht gegooid wordt bij overboeking? Als ik het goed begrijp gelden daar dan dezelfde regels als bij vertraging en krijg je maximaal 600 euro, plus eten en drinken.
En waarom zou je in dit geval vrijwillig van een vlucht gaan?
In Amerika schijnt dit helemaal hot te zijn. Mensen die expres een vlucht boeken in de hoop dat die overboekt is en dan zo'n deal pakken. Heb gezien dat mensen duizenden dollars kregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Een oud-collega ging met z'n vriendin op vakantie naar Bali. Hij werd gevraagd of ze een dag later wilden gaan. Voor 1200 euro vonden ze het niet erg om een dagje vakantie in te leveren; van dat geld konden ze naar een extra luxe hotel. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb hem ook wel eens gepakt hoor. 2x 800,- + hotel op CPH bijvoorbeeld. Ik ken de stad goed, dus als je mij 800 cash geeft plus diner+hotel, dan vermaak ik mij wel. Op LAX een keer $1500,- voucher gepakt door een dagje later naar huis te gaan, kon ik mooi nog naar basketbal.

Het hangt er beetje van de thuissituatie af (mijn vrouw is gewend dat mijn reizen veranderen) en het tijdstip. En de plek natuurlijk. Je wilt er wel iets aan hebben.

Moet zeggen dat het de laatste tijd, ondanks vollere routes, weinig voorkomt.

EDIT: En ik heb dus die 3x een hotel erbij gekregen. Anders snoep je natuurlijk wel een leuk deel van je winst weg.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 30-09-2024 15:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Die duizenden dollars zijn wel uitzonderingen. Meestal vinden ze wel wat vrijwilligers voor wat lagere bedragen.
Maar als een vlucht met 6 overboekt is en ze hebben nog geen vrijwilligers dan wacht ik nog even met toehappen. Vooral tijdens evenementen die niemand wil missen en tijdens de zomervakanties kom je de compensatie “Bumps” — Voluntary Denied Boarding op Delta nog wel eens tegen. Als je berichtjes van ze ziet/krijgt om een bod uit te brengen weet je al hoe laat het is.

M'n wat mindere waarschijnlijke (al jaren geleden);
600$ bump voor een binnenlandse vlucht niet later maar één uur eerder trollolol, nog steeds in FC.

Paar honderd EUR trip upgraded met een GUC, 1e domestic vlucht na de TATL overbooked; volunteered en een voucher van 800$ rijker. Op de terugweg MSP-AMS overbooked, toegehapt bij 1800$ alles nog steeds in D1. Totale score 2600$ en 1 GUC terug in m'n wallet :)

1100$ bump en in plaats van een vlucht rechtstreeks terug naar AMS de Delta agent zover gekregen me via Hawaii met een thru fare (met een layover van 3 dagen in Hawaii :D ) terug te sturen naar AMS, all in FC/D1.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Daar kan ik niet tegenop, beste dat ik ooit heb gescored op dat gebied was een vlucht met een andere maatschappij een half uur later en lounge toegang. De echte giller was, dat ik oorspronkelijk met die andere maatschappij wilde vliegen, maar die vlucht zat vol.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vanaf vandaag is Global Entry gratis voor kinderen. Heeft iemand dit process al eens gedaan? Je hebt toegang tot de Berichtenbox nodig, maar volgens mij hebben kinderen die helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:48
PWM schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:01:
Je hebt toegang tot de Berichtenbox nodig, maar volgens mij hebben kinderen die helemaal niet.
Die kan je gewoon activeren via Mijn Overheid, met behulp van hun eigen DigiD. Die had je misschien al na alle corona-testen :+

https://mijn.overheid.nl/

(Edit: zojuist gedaan voor de oudste, was 2min werk)

edit2: ah, wel enkel voor 14+:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_D-ee4QexWBaJ9sTnzAC8k8ZCB0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sNEVXnkGfJZz2jvgqD9P2NoC.png?f=fotoalbum_large

Onze jongste heeft dus nog geen berichtenbox.

[ Voor 41% gewijzigd door Hmmbob op 01-10-2024 10:27 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:24:
[...]

Onze jongste heeft dus nog geen berichtenbox.
10 en 12 hier :) Zit dus ook een beetje vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

PWM schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:01:
Vanaf vandaag is Global Entry gratis voor kinderen. Heeft iemand dit process al eens gedaan? Je hebt toegang tot de Berichtenbox nodig, maar volgens mij hebben kinderen die helemaal niet.
Het is alleen gratis voor het kind als een ouder/voogd is toegelaten (of een aanvraag heeft lopen) voor Global Entry of een ander Trusted Traveler Program. Ook voor al lopende aanvragen die vanaf vandaag gratis zouden zijn krijg je geen geld terug.

[ Voor 21% gewijzigd door Zr40 op 01-10-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:40
Als je via de FB Platinum Amex Platinum for 2 aanvraagt, bouwt de hoofd kaarthouder (degene die de Platinum status verdient heeft) dan nog steeds jaren op voor Platinum for life?

Dacht van niet, maar las net de voorwaarden van de FB Platinum en daar werd alleen expliciet genoemd dat de 2de kaarthouder geen PFL op zou bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ja, de hoofd kaarthouder krijgt geen Platinum cadeau vanwege de kaart, dus dat werkt volgens de normale regels. Alleen voor de ontvanger van Platinum for 2 tellen deze jaren niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

đź’©

Krijg net een mail van Bluebiz met daarin 't weetje dat per 1 oktober 2024 (vandaag dus) Economy Light tickets niet meer meetellen. Zowel dat je er geen credits voor krijgt, als dat ze niet meer meetellen voor de 5K minimum spend.

Fijn ook dat dat direct geldt en dat de dag dat ze dat mededelen ook de dag van ingang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Nu wachten tot business light ook niet meer meetelt ? Heb het idee dat alles wordt uitgekleed wat uitgekleed kan worden. En “voordeeltjes” zijn vaak niks waard tov wat ze verbloemen qua nadelen die ook worden aangekondigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De KLM site ligt al weer mooi een uur of 1.5 plat. Iemand een idee wie daar de website/infra doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:48:
Krijg net een mail van Bluebiz met daarin 't weetje dat per 1 oktober 2024 (vandaag dus) Economy Light tickets niet meer meetellen. Zowel dat je er geen credits voor krijgt, als dat ze niet meer meetellen voor de 5K minimum spend.

Fijn ook dat dat direct geldt en dat de dag dat ze dat mededelen ook de dag van ingang is.
Ja, erg vreemd met die ingangsdatum.

Nu moet ik wel zeggen dat het Light tarief zakelijk gewoon niet handig is, aangezien je er echt helemaal niets mee kan. Zelfs met de PA desk is het handje klappen om wat gedaan te krijgen met die klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:50:
Nu wachten tot business light ook niet meer meetelt ? Heb het idee dat alles wordt uitgekleed wat uitgekleed kan worden. En “voordeeltjes” zijn vaak niks waard tov wat ze verbloemen qua nadelen die ook worden aangekondigd :)
Wil je nou zeggen dat het meenemen van 8 gasten in de lounge als Ultimate iets is waar je eigenlijk nooit wat aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Laatst online: 14-09 15:36

Toen ik nog wekelijks vloog, deed de klm de spelregels ook half/jaarlijks aanpassen, alles om ons lastiger te maken om een status te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

PWM schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:45:
De KLM site ligt al weer mooi een uur of 1.5 plat. Iemand een idee wie daar de website/infra doet?
Tot corona deed mijn oud werkgever dat, maar daarna geen idee. De IT bij KLM is zo stabiel dat ik denk dat ze het nu inhouse doen
PWM schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:48:
[...]

Wil je nou zeggen dat het meenemen van 8 gasten in de lounge als Ultimate iets is waar je eigenlijk nooit wat aan hebt?
:D Ik liep er regelmatig tegen aan dat ik mijn gasten moest teleurstellen inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, weer jammer deze wijziging.

Maar het echt grote probleem van Bluebiz is imo dat het alleen voor werknemers en niet voor freelancers geldt. Wij kunnen duidelijke ondubbelzinnige contracten laten zien maar het telt gewoon niet.

Vreemd genoeg treft dat vooral internationale bedrijven, juist bedrijven die vaker vliegen. Wij hebben nu nul incentive om iemand met KLM te laten vliegen want wij krijgen er niks voor. Als de persoon dan ook nog eens FF-status heeft bij een andere airline dan is KLM per definitie niet de keuze.

Op zich vraag ik me wel af hoeveel nut deze actie nu voor ze heeft. Nu marges op vluchten veel hoger zijn geworden doordat de vraag naar vluchten veel hoger is maakt het naar verhouding minder uit dan een jaar geleden: ik heb al op "light" tickets van 1300 euro gevlogen... :+

De klanten die nu altijd al business standard vliegen die raak je toch niet kwijt, en voor hen zal het bluebiz-programma ook niet doorslaggevend zijn om met KLM te vliegen, dus ik vraag me af of dit nou slimme acties zijn :?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Gaat lekker met de KLAF website trouwens, is het nou echt stuk vanwege een certificaatfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

đź’©

Ja ik weet ook niet meer zo goed wie nu de doelgroep is van bluebiz. Blijkbaar een hypothetisch bedrijf dat zo groot is dat het geen (of weinig) freelancers (of gedetacheerden) in dienst heeft en niet op de centen kijkt (geen light tickets, of premium/business) maar ook weer niet zĂł groot dat ze een losstaand corporate contract hebben.

Maar MKB en ZZP'ers zijn het iig niet meer.

Ik zie dat 'ie de site het inmiddels weer gewoon doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Boekingskosten op de klm.nl website zijn vanaf nu per persoon :') Wat een geschooier.

klm.be blijft gratis...
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:38:
[...]

Ja, weer jammer deze wijziging.

Maar het echt grote probleem van Bluebiz is imo dat het alleen voor werknemers en niet voor freelancers geldt. Wij kunnen duidelijke ondubbelzinnige contracten laten zien maar het telt gewoon niet.
Maar wie controleert dat? Nog nooit iets gehoord.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 01-10-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:40
Honestly, ik heb me ĂĽberhaupt nooit voor Bluebiz aangemeld. Wat je ervoor kreeg leek me altijd zo marginaal en ik had stiekem het vermoeden dat KLM nog gieriger zou worden met paid upgrades e.d.

Die punten die je spaart zetten toch bijna geen zoden aan de dijk? Denk dat ik tussen de 14k-20k per jaar bij de KLM uitgeef ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Net 9 dagen Kenia geboekt met KLM punten (dank AMEX). Met hele gezin. En dan een maandje later Business heen en La Premiere terug naar LA met mijn vrouw. Als ik dat allemaal zou moeten betalen was ik failliet geweest :p
Yakumos schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:40:
Honestly, ik heb me ĂĽberhaupt nooit voor Bluebiz aangemeld. Wat je ervoor kreeg leek me altijd zo marginaal en ik had stiekem het vermoeden dat KLM nog gieriger zou worden met paid upgrades e.d.

Die punten die je spaart zetten toch bijna geen zoden aan de dijk? Denk dat ik tussen de 14k-20k per jaar bij de KLM uitgeef ongeveer.
Je krijgt, afhankelijk van factoren iets van 2% terug. Voor mij is het iets van 1k per jaar. Leuke bonus, niet bijzonder. Maar liever wel 1k, dan geen k :p

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 01-10-2024 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

PWM schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:39:
Boekingskosten op de klm.nl website zijn vanaf nu per persoon :') Wat een geschooier.
Ik zie alleen een totaalprijs uitgesplitst in Vlucht- en vervoerskosten en Overheidsbelastingen en toeslagen, en dan nog verder uitgesplitst. Ik snap het ook niet, want als de boekingskosten niet te vermijden zijn, moeten ze bij de ticketprijs zijn inbegrepen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

đź’©

Yakumos schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:40:

't wás altijd best ok, voordat ze de credits direct afhankelijk maakten van omzet en in plaats daarvan werkten op boekingsklasse. Kreeg je 150 punten (= euro) voor een intercontinentale business class vlucht.

Volgens de meest recente email die ik van ze heb, heb ik sinds 2021 net geen €1000 aan tickets gekocht met bluebiz punten. En daarvoor uit m'n hoofd ook zo'n 700 euro. Dat zijn dan dus tickets die helemaal gratis zijn want itt miles gelden bluebiz-punten voor het hele aankoopbedrag incl. belastingen.

Maar goed sindsdien is het aantal punten wat je verdient een stuk lager geworden (revenue-based) en bovendien moet je er een minimaal aantal verdienen in een jaar voor je ze krijgt en dat red ik niet altijd dus om de punten gaat 't niet meer inmiddels.

Wel handig is dat je met een bluebiz-nummer in de boeking gratis opties op vluchten kunt nemen tot soms wel 2 dagen voor vertrek. En boarding zone 3 (maar goed als tevens FB gold krijg ik zone 2.)

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 01-10-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
fopjurist schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:11:
[...]

Ik zie alleen een totaalprijs uitgesplitst in Vlucht- en vervoerskosten en Overheidsbelastingen en toeslagen, en dan nog verder uitgesplitst. Ik snap het ook niet, want als de boekingskosten niet te vermijden zijn, moeten ze bij de ticketprijs zijn inbegrepen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap5VOruDdqWvW4w8TPN4kiKe__g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/483QrCHnnSHDcisBc1vcE6ar.png?f=fotoalbum_large

Lijkt er toch gewoon netjes tussen te staan? Overigens ziet het er naar uit dat de allereerste prijs die je ziet, al de boekingskosten bevat, en er dus bij inbegrepen zijn. Die 471 en 379 stonden al in de prijskalender. Dus dit lijkt gewoon allemaal netjes te zijn, geen hidden cost later in de checkout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 13-09 23:22
CyBeR schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:26:
[Wel handig is dat je met een bluebiz-nummer in de boeking gratis opties op vluchten kunt nemen tot soms wel 2 dagen voor vertrek. En boarding zone 3 (maar goed als tevens FB gold krijg ik zone 2.)
Weet jij toevallig ook of je dit zonder TA kunt boeken, maw, op de KLM website? Wij hebben ook een Bluebizz nummer op kantoor - en soms vul ik hem in, soms niet...want persoonlijk haal ik er weinig voordeel uit. Tenzij de TA het boekt dan komt hij altijd standaard mee.

Maar als je met een TA boekt is zo'n boekings hold altijd een optie. Begrijp ik het goed dat je zegt dat je dat met een Bluebizz nummer ook kunt bereiken (mogelijk zonder TA ertussen)?

Ik weet dat je 'm invult dat je dan ook als zakelijke reiziger op het manifest wordt aangemerkt. Of dat nog specifieke voordelen heeft weet ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 01-10-2024 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

ShitHappens schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:35:
[...]

[Afbeelding]

Lijkt er toch gewoon netjes tussen te staan? Overigens ziet het er naar uit dat de allereerste prijs die je ziet, al de boekingskosten bevat, en er dus bij inbegrepen zijn. Die 471 en 379 stonden al in de prijskalender. Dus dit lijkt gewoon allemaal netjes te zijn, geen hidden cost later in de checkout.
Ik zie het nu ook, het hangt van de bestemming af. Via klm.be is het inderdaad goedkoper.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

đź’©

Xandrios schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:49:
[...]

Weet jij toevallig ook of je dit zonder TA kunt boeken, maw, op de KLM website? Wij hebben ook een Bluebizz nummer op kantoor - en soms vul ik hem in, soms niet...want persoonlijk haal ik er weinig voordeel uit. Tenzij de TA het boekt dan komt hij altijd standaard mee.

Maar als je met een TA boekt is zo'n boekings hold altijd een optie. Begrijp ik het goed dat je zegt dat je dat met een Bluebizz nummer ook kunt bereiken (mogelijk zonder TA ertussen)?
Ja, ik boek nooit via een TA. Ik neem wel aan dat je bluebiz account gekoppeld moet zijn aan je account waarmee je inlogt bij KLM want je moet om dat soort opties te krijgen boeken met de juiste "Zakelijke referentie" geselecteerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vM_TqhbZ5RHLSrpAN_sYVXb3Vew=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4nkbcKrs1pBzaqy0QNve05Ou.png?f=user_large

Daarna staat 't op dezelfde plek als waar je normaal gesproken een optie op een vlucht kunt nemen tegen betaling, alleen dan gratis en veel langer. Geldt geloof ik niet voor alle boekingsklassen, maar ik heb steeds gewoon economy light geboekt.

Zonder zakelijke referentie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvpkIoGfkkKDHRPiP5lYlvevfok=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6r3Y5iaUaA3g2aoYR8JgGk4t.png?f=user_large

Met:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcMCynr3c3D_RHfJyEhRPw9yVMQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HdmZU3UBUv6ILwfszfXMENwg.png?f=fotoalbum_large
Ik weet dat je 'm invult dat je dan ook als zakelijke reiziger op het manifest wordt aangemerkt. Of dat nog specifieke voordelen heeft weet ik niet.
In theorie wel, volgens bluebiz krijg je dan voorrang bij omboeken in geval van problemen bijvoorbeeld. Hoe merkbaar dat is zou ik je niet kunnen vertellen.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 01-10-2024 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Thanks. Dat is wel een érg interessante optie. Ik boek altijd liever zelf ipv met de TA, maar, dan zit je met dat de prijzen vaak veranderen tussen het moment van reis/budgetaanvraag en goedkeuring - ook al is dat maar een paar uur. En dat kan soms heel vervelend zijn als de prijs omhoog schiet, want dan moet je opnieuw een aanvraag doen - en krijg je de vraag waarom de prijs door de TA niet is vastgezet enzovoorts.

Wellicht toch eens navragen of mijn account gekoppeld kan gaan worden dan, want die optie op het zoekscherm heb ik nu niet. Zou ideaal zijn als ik zelf op die manier boekingen kan maken, en pas na goedkeuring de betaling en ticketing doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

đź’©

Xandrios schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:19:
Wellicht toch eens navragen of mijn account gekoppeld kan gaan worden dan, want die optie op het zoekscherm heb ik nu niet. Zou ideaal zijn als ik zelf op die manier boekingen kan maken, en pas na goedkeuring de betaling en ticketing doen.
Ik kan de optie nu niet vinden maar ik zou zweren dat je vroeger in je profiel een bluebiz nummer kon invullen. Misschien is dat al genoeg, evt. via de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

wat betekent TA precies? Tussenpersoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbr_22
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 11:51
Lostson schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:36:
wat betekent TA precies? Tussenpersoon?
Travel Agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:02
Is het iemand al eens opgevallen dat de laatste tijd bij KLM de prijs voor 2 personen longhaul in 1 boeking duurder (100 tot 200 euro) is dan apart boeken? De fare class is in beide gevallen het zelfde.

Bijvoorbeeld AMS - PEK in premium comfort (light ticket).
Heen op 9 januari 2025, terug 22 januari 2025.

Prijs voor 1 persoon: 922 euro (tarief code ARS0SHLA)
Prijs voor 2 personen in 1 boeking: 2039 euro (tarief code ARS0SHLA).
Verschil 195 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Halldor schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 06:26:
Is het iemand al eens opgevallen dat de laatste tijd bij KLM de prijs voor 2 personen longhaul in 1 boeking duurder (100 tot 200 euro) is dan apart boeken? De fare class is in beide gevallen het zelfde.

Verschil 195 euro.
Heb je ze ook los geboekt voor 2x 1 persoon? Het kan zomaar zo zijn dat de prijs van de 2e ticket iets hoger is nadat je de eerste hebt geboekt. Ongeacht beschikbaarheid van fare class, KLM heeft namelijk ook binnen fare classes dynamische pricing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:44:
Net 9 dagen Kenia geboekt met KLM punten (dank AMEX). Met hele gezin. En dan een maandje later Business heen en La Premiere terug naar LA met mijn vrouw. Als ik dat allemaal zou moeten betalen was ik failliet geweest :p

[...]

Je krijgt, afhankelijk van factoren iets van 2% terug. Voor mij is het iets van 1k per jaar. Leuke bonus, niet bijzonder. Maar liever wel 1k, dan geen k :p
Ik dacht dat er nog maximaal 1 stoel La Premiere per vlucht beschikbaar was voor elite rewards? Is dat niet zo, of geldt dat niet voor upgrade met miles?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:02
Sorcerer8472 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:48:
[...]

Heb je ze ook los geboekt voor 2x 1 persoon? Het kan zomaar zo zijn dat de prijs van de 2e ticket iets hoger is nadat je de eerste hebt geboekt. Ongeacht beschikbaarheid van fare class, KLM heeft namelijk ook binnen fare classes dynamische pricing.
Ja, ik heb wel eerst voor beide een gratis optie genomen met Bluebiz. Enige nadeel is dat mijn vrouw geen status heeft en dus moet betalen voor de stoelselectie. Maar zelfs dan scheelt het nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Apache4u schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:48:
[...]

Ik dacht dat er nog maximaal 1 stoel La Premiere per vlucht beschikbaar was voor elite rewards? Is dat niet zo, of geldt dat niet voor upgrade met miles?
Dat weet ik niet, ik vlieg op een andere datum terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:12:

In theorie wel, volgens bluebiz krijg je dan voorrang bij omboeken in geval van problemen bijvoorbeeld. Hoe merkbaar dat is zou ik je niet kunnen vertellen.
Je gaat als vierde in de rij. Eerst Ultimate's, Plats en Gold. Dan Bluebiz en daarna Silver en de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

đź’©

PWM schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:03:
[...]

Je gaat als vierde in de rij. Eerst Ultimate's, Plats en Gold. Dan Bluebiz en daarna Silver en de rest.
Dat dacht ik al ja. Nog steeds voor het plebs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dit geeft wel vertrouwen voor mijn vlucht volgende week :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9-EEpchHO3nISlmQsuIjQT-BHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwSk3kGDnyVhzaGE1cXuKgy7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:49
PWM schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:12:
Dit geeft wel vertrouwen voor mijn vlucht volgende week :p

[Afbeelding]
Hij komt meestal mooi op tijd aan 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Had overigens wel een leuk praatje met iemand die bij KLM werkt. Ik snapte dus niet dat KLM op Houston met de A330 vliegt, aangezien het 1 van de slechtste business producten is op de markt, terwijl Houston een premium heavy route is.

Maar zij gaf aan, dat juist op die route gevlogen word met de oude meuk, omdat juist op die route de mensen toch wel business kiezen en niet letten op prijs/kwaliteit. Daar zit dus wel wat in :)

Terug gelukkig 773.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

PWM schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:44:

[...]

ben toch wel erg benieuwd naar jouw Business class en La Premiere ervaringen...zou jij je reis ervaringen eens willen delen als je deze trip hebt gemaakt :) ? Bijv. Seats, Service, Eten (onbeperkt requests?), Boarding

ik had zelf nog beetje zitten kijken wat ik kan kopen met mijn KLM Flying Blue miles maar valt vies tegen...je moet het echt hebben van Promo Rewards anders is het niet te doen. Ik hou ook wel van reizen ik reis elke maand of ieder 2 maanden dus beetje de Promo rewards in de gaten houden is prima.

soms zie ik aanbiedingen van 25k heen en 25k terug das nog best te doen als je 100k punten in je account hebt staan (voor jou en je partner bijv). LA ook nog nooit geweest by the way misschien wel uitgerekend moment om het eens te testen dan...
Ik hoef zelf niet perse met BC of LP te vliegen (aangezien ik mij zelf helemaal vol kan vreten bij Privium en Priority Pass) maar het is wel een leuke ervaring dat dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:09
PWM schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:19:
Maar zij gaf aan, dat juist op die route gevlogen word met de oude meuk, omdat juist op die route de mensen toch wel business kiezen en niet letten op prijs/kwaliteit. Daar zit dus wel wat in :)
Blijft toch vreemd voor mij, de 333 bij KLM heeft relatief weinig business stoelen (30), en dan nog een oud product zonder direct aisle access. United vliegt deze route ook maar dan met een premium-heavy 772 (50, polaris).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Lostson schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:37:
[...]

ben toch wel erg benieuwd naar jouw Business class en La Premiere ervaringen...zou jij je reis ervaringen eens willen delen als je deze trip hebt gemaakt :) ? Bijv. Seats, Service, Eten (onbeperkt requests?), Boarding

ik had zelf nog beetje zitten kijken wat ik kan kopen met mijn KLM Flying Blue miles maar valt vies tegen...je moet het echt hebben van Promo Rewards anders is het niet te doen. Ik hou ook wel van reizen ik reis elke maand of ieder 2 maanden dus beetje de Promo rewards in de gaten houden is prima.

soms zie ik aanbiedingen van 25k heen en 25k terug das nog best te doen als je 100k punten in je account hebt staan (voor jou en je partner bijv). LA ook nog nooit geweest by the way misschien wel uitgerekend moment om het eens te testen dan...
Ik hoef zelf niet perse met BC of LP te vliegen (aangezien ik mij zelf helemaal vol kan vreten bij Privium en Priority Pass) maar het is wel een leuke ervaring dat dan weer wel...
Hier in het topic staan verscheidene ervaringen met La Premiere. Zoek op “la premiere” en je zal ze wel vinden.

Hier die van mij van begin dit jaar:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77963018

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

Yes
Soms heb je wel lekker deals hoor. Heb met gezin voor niet teveel punten US, Zuid-Afrika en Mauritius gedaan in Premium/Business cabins. En nu dus Kenia.

Maar ik spaar ongeveer 800.000 punten per jaar, dus pak ook gewoon de lelijkere deals indien nodig. Ik geloof niet zo in oppotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
mvbo schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:37:
[...]

Blijft toch vreemd voor mij, de 333 bij KLM heeft relatief weinig business stoelen (30), en dan nog een oud product zonder direct aisle access. United vliegt deze route ook maar dan met een premium-heavy 772 (50, polaris).
Maar de 773 heeft er ook slechts 40. Wel iets meer, maar toch. En

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ssv6A27SiRCloV7d5iEpmffw64M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ia2sbzlJsEV9B7syRcsI9A7Q.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLJQAnvWbRuVThkX-D6VT7yGU0M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IBtbnmuOXNBChXYhrrr6I30z.jpg?f=user_large

KLM weet zijn tickets voor meer te slijten dan United, ongeveer elke datum dat je kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Halldor schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 06:26:

Verschil 195 euro.
Meestal is dit omdat er nog maar één stoel beschikbaar is in de goedkopere klasse. Als je twee stoelen op één ticket boekt dan moeten ze in dezelfde klasse zitten, dus in dat scenario beide in de duurdere klasse.

Wat je waarschijnlijk zult zien is dat als je ze los boekt het eerste ticket 922 euro kost, het tweede ticket 1020 euro. Nog steeds goedkoper (en zodoende mogelijk nog steeds de moeite waard) overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:19:

Terug gelukkig 773.
Ze bedoeld waarschijnlijk dat er niet veel valt te kiezen :) . Als pax wat anders kiezen is de data waar ze zich op kan baseren toch verre van compleet. Ik en vele met mij hier in de VS gaan echt niet m'n Delta Reserve CC gebruiken als ze UA of iets anders gaan boeken. Knappe jongens bij Skyteam als ze daar achter komen.

Dat ik nu op een Delta flight (en ook de komende 5x TATL flights waar ik ook WBC als keuze had) zit omdat ik liever niet KLM WBC vlieg vanwege de kwaliteit maar Delta One weet die mevrouw/Skyteam toch ook niet.
Die zien weer een Skyream stoeltje gevuld :9

[ Voor 34% gewijzigd door Grouchy op 03-10-2024 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 07:40
@Grouchy wat bedoel je nu precies aan te geven in relatie tot het verhaal van @PWM ? Ik kan het niet helemaal volgen, je haalt er een creditcard bij en dat je een aantal keer met Delta vliegt, maar geeft ook aan dat er niets te kiezen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dit voelt als gerelateerd aan dit nieuws: https://nos.nl/artikel/25...ijk-voor-elke-klm-collega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Duidelijk is wel dat AF-KLM de slag op alle fronten aan het verliezen is. Treurig dat de gevolgen zo duidelijk te zien zijn in het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Een andere maatregel is de introductie van nieuwe producten aan boord. Uitbreiding van het cateringaanbod en een betere vliegtuigindeling zullen de inkomsten met minimaal €100 mln per jaar doen toenemen, verwacht KLM.
Een uitbreiding van het cateringaanbod wat leidt tot betere resultaten, betekent dus inderdaad betalen aan boord zoals eerder gelekt.

En benieuwd wat die "vliegtuigindeling" dan wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 23:57
PWM schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:08:
[...]

Een uitbreiding van het cateringaanbod wat leidt tot betere resultaten, betekent dus inderdaad betalen aan boord zoals eerder gelekt.

Ze bedoelen bestemming optimaliseren per vliegtuig type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:08:
[...]

Het aantal paarse stoelen op de plattegrond is flink toegenomen. Dat misschien? Alleen de laatste 2 rijen zijn nog blauw in het voorste deel van de economy cabine. Vooraan zitten kost dus steeds meer. Levert wellicht een paar honderd euro extra per vlucht op? Wellicht is dit specifiek aan de bestemming.

De betaalde maaltijden prominent aanbieden doen ze nu ook goed. Wil je een ander soort special meal dan moet je meer zoeken dan voorheen.

Maar bijzonder dat het blijkbaar zo slecht gaat, had ik niet echt verwacht.
upclocker schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:13:
[...]

Ze bedoelen bestemming optimaliseren per vliegtuig type.
Dat doen ze toch al best wel? Iig zo lijkt het?
Bedoel je dan bijv. brandstofbesparing of dat je een vliegtuig met meer WBC-seats stuurt naar bestemmingen waar er meer vraag naar is? (want dat laatste doet men al lijkt me?)

[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 03-10-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 23:57
Sorcerer8472 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:43:
[...]

Het aantal paarse stoelen op de plattegrond is flink toegenomen. Dat misschien? Alleen de laatste 2 rijen zijn nog blauw in het voorste deel van de economy cabine. Vooraan zitten kost dus steeds meer. Levert wellicht een paar honderd euro extra per vlucht op? Wellicht is dit specifiek aan de bestemming.

De betaalde maaltijden prominent aanbieden doen ze nu ook goed. Wil je een ander soort special meal dan moet je meer zoeken dan voorheen.

Maar bijzonder dat het blijkbaar zo slecht gaat, had ik niet echt verwacht.

[...]

Dat doen ze toch al best wel? Iig zo lijkt het?
Bedoel je dan bijv. brandstofbesparing of dat je een vliegtuig met meer WBC-seats stuurt naar bestemmingen waar er meer vraag naar is? (want dat laatste doet men al lijkt me?)
Ze hebben net de hele vloot van nieuwe WBC en premium comfort voorzien dus ik ben dan benieuwd wat ze verder nog willen veranderen aan de stoelindeling dan. Echt heel duidelijk zijn ze niet in ieder geval. Ik dacht zelf netwerkplanning optimaliseren, maar als ik het nog een keer lees begin ik te twijfelen over wat ze nou bedoelen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

upclocker schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

Ze hebben net de hele vloot van nieuwe WBC en premium comfort voorzien dus ik ben dan benieuwd wat ze verder nog willen veranderen aan de stoelindeling dan. Echt heel duidelijk zijn ze niet in ieder geval. Ik dacht zelf netwerkplanning optimaliseren, maar als ik het nog een keer lees begin ik te twijfelen over wat ze nou bedoelen inderdaad.
De paarse stoelen zijn stoelen waar je meer voor betaalt omdat ze voorin de cabine zitten (direct na economy comfort). Voorheen waren dit 3 rijen en nu zijn het er 5. Da's dus 18 stoelen tegen een hoger tarief (bij de 787-vloot). Minder stoelkeuze bij mensen met economy standard-ticket dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Daar komt het. Eerst in economy betalen voor eten en drinken. Misschien nog even gold+ een extra gratis drankje bieden als “benefit”. Daarna is business light aan de beurt: als je geen lounge toegang krijgt (zonder status) waarom dan nog wel gratis eten aan boord? Dat je misschien 3k heb neergelegd voor een business light ticket maakt dan niet uit natuurlijk :)

Nu vlieg ik business voor de stoel en niet voor het eten (kan prima hele vlucht zonder, eet wel voor het boarden). Maar het wordt allemaal wel heel mager

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 03-10-2024 13:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wibblemoo
En straks nemen ze nog de (heilige) huisjes weg uit WBC. The horror!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

wibblemoo schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:33:
En straks nemen ze nog de (heilige) huisjes weg uit WBC. The horror!
wereld probleem natuurlijk. Collector Editions kun je niet meer compleet maken haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

We Are Borg schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:32:
[...]

Daar komt het. Eerst in economy betalen voor eten en drinken. Misschien nog even gold+ een extra gratis drankje bieden als “benefit”. Daarna is business light aan de beurt: als je geen lounge toegang krijgt (zonder status) waarom dan nog wel gratis eten aan boord? Dat je misschien 3k heb neergelegd voor een business light ticket maakt dan niet uit natuurlijk :)

Nu vlieg ik business voor de stoel en niet voor het eten (kan prima hele vlucht zonder, eet wel voor het boarden). Maar het wordt allemaal wel heel mager
eet je dan in de Airport Lounges? vaak kun je daar al flink eten (helemaal vol voordat je weggaat) :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nouja, op de wijn kunnen ze in ieder geval niet meer bezuinigen in business class :p 2 weken terug liepen ze met een fles rond van 4,- winkelprijs. Die kopen ze dus in voor 2 _O- _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:04
Lostson schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:10:
[...]

eet je dan in de Airport Lounges? vaak kun je daar al flink eten (helemaal vol voordat je weggaat) :P
Doe ik ook best vaak bij avond / nachtvluchten, ff goed eten bij de Privium of andere Lounge en dan zodra we opstijgen stoel plat en tukken maar :9

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Ik ga waarschijnlijk eind maart naar Seattle. In principe voor een paar dagen (werkgerelateerd), maar ik wil dat best wat verlengen (bijvoorbeeld zaterdag tot zaterdag).
Ik ben geen regular flyer en heb een paar jaar geleden Amsterdam -> Orlando in economy gedaan, dat was m'n laatste long haul.
Waar nu voor te kiezen? Premium Economy of Business? Zeker voor terug (wat waarschijnlijk een red eye wordt) is liggen wel fijn denk ik. Of is Premium Economy ook prima te doen? De baas betaalt, maar als ZZP-er is dat een sigaar uit eigen doos ;)

En wat is de beste periode qua boeken? Nu al doen, of is de kans groot dat tickets nog goedkoper gaan worden? Of juist niet? Ik merk dat ik zeker voor dit soort dingen nog onervaren ben. Een vluchtje binnen Europa klik ik zo bij elkaar, maar hier heb ik behoefte aan wat input.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

[...]

ik heb nog uit 2020 met plaatjes :)
mrsar in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:54

FreakNL

Well do ya punk?

PWM schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:45:
Ik vloog die dag naar Shanghai en had inderdaad veel moeite met de app ( ik wissel vaak nog van stoel na checkin, mits het me een beter plek oplevert).
Pagina: 1 ... 216 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2