Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 215 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:09
Madshark schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:07:
Allemaal leuk en aardig, maar eenmaal op CDG kan ik (desnoods op eigen kosten) beter de Thalys nemen naar Rotterdam, ben ik vanaf CDG binnen 3 uur thuis. Dus ik wilde de vlucht van CDG -> AMS laten schrappen.
Maar, dat kon dus niet bij KLM |:(
Treurig verhaal, je zou hopen dat die samenwerking tussen de NS en KLM, waar je al jaren over hoort, hierin zou moeten voorzien. Toch kan ik me voorstellen dat het een logstieke puzzel is als bagage moet worden offloaded. Ik ben geen expert, maar kan me indenken dat bagage (net als passagiers) in een soort transit terminal komt, en direct naar de volgende vlucht doorgaat zonder door allerlei scans etc te hoeven gaan. Dus misschien mist CDG wel de bevoegdheid om jouw bagage te offloaden. Misschien is er iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:23

Sorcerer8472

Mens sana?

mvbo schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:34:
[...]

Treurig verhaal, je zou hopen dat die samenwerking tussen de NS en KLM, waar je al jaren over hoort, hierin zou moeten voorzien. Toch kan ik me voorstellen dat het een logstieke puzzel is als bagage moet worden offloaded. Ik ben geen expert, maar kan me indenken dat bagage (net als passagiers) in een soort transit terminal komt, en direct naar de volgende vlucht doorgaat zonder door allerlei scans etc te hoeven gaan. Dus misschien mist CDG wel de bevoegdheid om jouw bagage te offloaden. Misschien is er iemand die hier meer over weet?
Dit klinkt als iets dat wel telefonisch te fixen is hoor? Wel bellen voordat je incheckt op de luchthaven want daarna is het ws wel te laat.

Bij dit soort wijzigingen zijn ze vaak vrij flexibel om je om te boeken op iets anders als je het ticket via KLM of AF hebt gekocht. Belangrijk is dan wel dat je wordt omgeboekt naar CDG als eindbestemming.

Mogelijk moet je dan wel zelf het treinticket betalen omdat KL/AF maar op een bepaald aantal stoelen kan boeken.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@Sorcerer8472 alles kan maar willen is een tweede ;). Ik heb het zelf 1 keer gevraagd en werd aangegeven dat het binnen een x straal moet zijn van de originele bestemming als je wilt wijzigen. En mijn verzoek viel er buiten dus computer says no. Nu was het voor mij geen issue (kon het ook anders oplossen) dus niet verder aangedrongen. Maar ook hier is het misschien weer hetzelfde: later bellen en nogmaals proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Het was nou niet bepaald een last minute wijziging, mijn pogingen om de laatste vlucht geschrapt te zien krijgen was 6 dagen voor de vlucht.
Er was dus ruim genoeg tijd voor KLM om mijn vluchtschema te wijzigen. Maar nee, komt bij mij over als pure onwil.

Hier naderhand een klacht over ingediend, samen met een klacht over zeer onprofessioneel gedrag van sommige cabincrew medewerkers.
0 response op gehad, afgezien van een bevestiging dat mijn email was aangekomen.
Sorcerer8472 schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:52:
[...]

Dit klinkt als iets dat wel telefonisch te fixen is hoor? Wel bellen voordat je incheckt op de luchthaven want daarna is het ws wel te laat.
Ja, dat dacht ik ook, maar dat bleek dus opvallend onmogelijk te zijn. Dit was 6 dagen voor de terugvlucht.
Bij dit soort wijzigingen zijn ze vaak vrij flexibel om je om te boeken op iets anders als je het ticket via KLM of AF hebt gekocht. Belangrijk is dan wel dat je wordt omgeboekt naar CDG als eindbestemming.
CDG als eindbestemming was dus precies wat ik wilde. Had ook aangegeven dat er ook niets terugbetaald/vergoed hoef te worden omdat ik nu een vlucht minder neem. Maar nee, kon niet, alles stond vast, tenzij ik ook de vlucht van Hanoi naar CDG zou annuleren.
Mogelijk moet je dan wel zelf het treinticket betalen omdat KL/AF maar op een bepaald aantal stoelen kan boeken.
Ik had dat treinticket met plezier betaald, ik ben tenslotte degene die liever de trein gepakt had, dus zelf betalen lijkt me dan ook niet meer dan logisch. Dat ook doorgeven tijdens dat moeizaam gesprek, maar helaas.

[ Voor 34% gewijzigd door Madshark op 17-09-2024 00:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:45

Grouchy

meep meep

Als ze de volgende keer weer zo flexibel zijn als een loden deur dan kan je van die laatste CDG-AMS leg op z'n minst een 12 uur stop/overnight maken. In dat geval kan je de bagage tot CDG laten inchecken en daar
ophalen in plaats van Amsterdam.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

We Are Borg schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:56:
@Sorcerer8472 alles kan maar willen is een tweede ;). Ik heb het zelf 1 keer gevraagd en werd aangegeven dat het binnen een x straal moet zijn van de originele bestemming als je wilt wijzigen. En mijn verzoek viel er buiten dus computer says no. Nu was het voor mij geen issue (kon het ook anders oplossen) dus niet verder aangedrongen. Maar ook hier is het misschien weer hetzelfde: later bellen en nogmaals proberen.
Bij mij is het in soortgelijke situaties wel gelukt, zowel in Noord als Zuid-Amerika. Als er een annulering of onvrijwillige wijziging is dan is er ineens heel veel mogelijk. Ook als er geen beschikbaarheid meer is in je eigen tariefklasse. iig dat was mijn ervaring :+

Klachtenafhandeling bij KLM is idd wel slecht. Als je duidelijk recht ergens op hebt dan krijg je het ook, maar is het een klein beetje een grijs gebied dan wordt alles afgewezen, iig da's mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Er moet worden overgestapt en 100% zeker dat er reizigers zijn die dit als reguliere vlucht hebben en CDG als eindpunt hebben. Dus er is een bagageband, alleen het bagagelabel moest aangepast worden. En omdat het voor vertrek was had dat makkelijk gekund.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat Transavia geen winst maakt, snap ik dus echt helemaal niets van. Heel af en toe hebben we ze nodig naar bepaalde bestemmingen en het is altijd schreeuwend duur. Boek ik nu voor volgende week:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDYIQZWY9xK09RsrDWyOohOjtCI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rcrXPeY0ry3lnzdMsg7AMq2P.png?f=fotoalbum_large

Die moeten echt wereldkampioen mismanagement zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar mensen die Transavia vliegen boeken over het algemeen niet "voor volgende week", die hebben vorige week al geboekt om voor drie tientjes in Augustus volgend jaar te te vliegen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Ja, hier al vaker geboekt bij Transavia en is vaak een goedkope optie. Maar dan boek ik wel ~ 6mnd vooruit meestal :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
PWM schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:14:
Dat Transavia geen winst maakt, snap ik dus echt helemaal niets van. Heel af en toe hebben we ze nodig naar bepaalde bestemmingen en het is altijd schreeuwend duur. Boek ik nu voor volgende week:

[Afbeelding]

Transavia Nederland maakt(e?) toch gewoon een positief resultaat? Alleen die Fransen verpesten het doorgaans, net als bij KLM.

edit: en dat zal met de betaalde handbagage ook wel zo blijven ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door wibblemoo op 17-09-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
CyBeR schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:17:
Maar mensen die Transavia vliegen boeken over het algemeen niet "voor volgende week", die hebben vorige week al geboekt om voor drie tientjes in Augustus volgend jaar te te vliegen.
Ik heb een vlucht naar Madeira ruim een half jaar van tevoren geboekt en betaal me kleurenblind bij transavia. Helaas geen andere optie om er fatsoenlijk te komen, maar voor de prijs van twee retourtjes FNC kan ik retour KLM naar JFK vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

PWM schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:14:

[Afbeelding]

Als een tussenstop in LIS acceptabel is, zou je nu nog een ticket kunnen boeken met TAP, voor minder dan de helft van de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:49
Zr40 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:58:
[...]

Als een tussenstop in LIS acceptabel is, zou je nu nog een ticket kunnen boeken met TAP, voor minder dan de helft van de prijs.
Denk dat de bloeddruk van @PWM een ongewilde stijging maakt als hij weer bij zijn 'vrienden' van TAP mag instappen. Wel lekker leesvoer voor ons in dit topic daardoor :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zie nu pas dat als ik alles los aanvink wat ik nu is dat dure tarief heb:
  • Nooduitgang stoelen
  • Cabine bagage
  • Fast Track
  • Flexibiliteit
De kosten 100 euro lager zijn dan ik nu heb betaald. Ik ben niet gemaakt voor dit soort maatschappijen :p

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Freee!! schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:39:
[...]

Persoonlijk vind ik FRA minder erg dan CDG. Ik betaal met genoegen extra om CDG te vermijden.
En als je met de auto komt, de lift naar de garage bij PEF is direct na de bagageband. Kost ook maar iets van 100e voor een werkweek parkeren. Koffer komt sowieso sneller dan op Schiphol.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

misschien een superdomme vraag, maar ik vlieg volgende week met Ryanair, en wilde inchecken. NU krijg ik dit:
Inchecken met gratis toewijzing van stoelen opent 24 uur voor je vlucht (7 dagen over)

Betekend dat je dus 24 uur van tevoren zelf kunt kiezen?? Want toewijzing is voor mij nog steeds geen eigen keuze

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kiezen = betalen. Toewijzing = gratis maar je kiest dan niet waar je zit.

Het is Ryanair...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

dus dan maakt het allemaal niet uit wanneer je incheckt, aangezien je toch niets kan kiezen?

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bij KLM vergeven ze volgens mij altijd eerst de achterste stoelen. Laatste paar x had ik tot een paar uur voor vliegen ingecheckt en kreeg daardoor wat plekken vooraan, maar dan heb je idd geen garantie waar je zit. Ik zat wel op een stoel, waarvoor je normaal gesproken moet betalen en nu was dat "gratis".

Vind het sowieso een gek verdienmodel om extra geld te vragen voor stoelen, waarvoor je eigenlijk al heb betaald. Vooral als het bv achterin is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
xileS schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:01:
Vind het sowieso een gek verdienmodel om extra geld te vragen voor stoelen, waarvoor je eigenlijk al heb betaald. Vooral als het bv achterin is.
En veel mensen doen er vrolijk aan mee (ik vertik het persoonlijk ook en komt altijd wel goed, ook met kinderen). Als niemand het boeit dan stopt het vanzelf, maar aangezien mensen de meest egoïstische zoogdieren op deze planeet zijn en willen betalen om eerder dan iemand anders te mogen boarden, inchecken en stoelen kiezen blijft dit in stand.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 19-09-2024 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Eerder willen boarden begrijp ik ook niet, maar stoelselectie kan nog wel nuttig zijn, vooral als je zonder ruimbagage reist. Met een stoel verder vooraan kan je vaak eerder uitstappen, en dat scheelt tijd als je daarna niet op bagage hoeft te wachten.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:44
De afgelopen keer toen wij met de KLM vlogen naar New York JFK (heen 28 augustus terug 6 september 2024, aankomst op 7 september) hebben wij afgewacht tot de check-in open ging. We kregen stoelen aangewezen bij KLM, maar kon dit gratis aanpassen. Er was wel weinig plek over en wij zaten achterin. Op de terugvlucht vanuit New York JFK wij vlogen met KLM toestel voorwaarden via Delta Airlines en daar krijgen wij ook stoelen toegewezen en was wel iets meer plek en ik kon gratis onze stoelen veranderen.

Voorheen betaalde wij altijd voor onze stoelen, voor op de heen en de terugvlucht waren wij €124 kwijt voor ons tweeën met €126 aan ruimbagage tot 23KG. Bij elkaar toch €250 en dit keer wilde wij wat besparen.

Ruimbagage doen wij altijd op 1 naam

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 19-09-2024 13:05 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
Zr40 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:49:
Eerder willen boarden begrijp ik ook niet, maar stoelselectie kan nog wel nuttig zijn, vooral als je zonder ruimbagage reist. Met een stoel verder vooraan kan je vaak eerder uitstappen, en dat scheelt tijd als je daarna niet op bagage hoeft te wachten.
om diezelfde reden wil je graag als eerste die kist in, zodat je überhaupt je carry-on kwijt kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

wibblemoo schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:59:
[...]

om diezelfde reden wil je graag als eerste die kist in, zodat je überhaupt je carry-on kwijt kunt.
Yes, daar kom je altijd een eerste keer achter. In mijn n00b-fase had ik een stoel vooraan gereserveerd, lekker doorgewerkt op laptop totdat ik kon boarden, en toen zat alle overhead-capaciteit al vol :+

Gelukkig heeft de cabin crew mijn backpack bij een leeg plekje onder een stoel gepropt, anders had ik ongeveer als laatste het vliegtuig kunnen verlaten op het eind :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik vlieg niet zo vaak, dus voor mij is het vooral een manier om een plekje te bemachtigen waarbij ik naar buiten kan kijken.

Rugzak probeer ik zo veel mogelijk bij mijn benen te houden om te voorkomen dat deze - met inhoud - verpletterd wordt in de overhead bins. Koffer gaat gewoon in het ruim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:44
Commendatore schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:17:
Ik vlieg niet zo vaak, dus voor mij is het vooral een manier om een plekje te bemachtigen waarbij ik naar buiten kan kijken.

Rugzak probeer ik zo veel mogelijk bij mijn benen te houden om te voorkomen dat deze - met inhoud - verpletterd wordt in de overhead bins. Koffer gaat gewoon in het ruim.
Ik zat gratis bij het raam en de plek was niet slecht. Ik kon zelfs onze stoelen wijzigen. Mijn vrouw had haar rugzak in de overhead bin en geen enkel probleem maar zat wel enorm vol.

Dus ik ben uiteindelijk toch blij en het heeft ons ruim €124 bespaard op stoelen heen en de terugvlucht. Ik was ook altijd bang dat de raam bezet zou zijn en wij betaalde altijd maanden vooraf onze stoelen. Maar het kan toch gratis :)

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
Sorcerer8472 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:02:
[...]

Yes, daar kom je altijd een eerste keer achter. In mijn n00b-fase had ik een stoel vooraan gereserveerd, lekker doorgewerkt op laptop totdat ik kon boarden, en toen zat alle overhead-capaciteit al vol :+

Gelukkig heeft de cabin crew mijn backpack bij een leeg plekje onder een stoel gepropt, anders had ik ongeveer als laatste het vliegtuig kunnen verlaten op het eind :X
Daarom reis ik nooit met rolkoffer. Alleen een rugzak als 'personal item' die desnoods onder de stoel voor mij kan. Heb je nooit gezeik met volle overhead bins. In de praktijk past het er overigens bijna altijd wel bij door de overhead bin wat logischer in te delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:01:
Het zat ook allemaal in de prijs. Totdat de consument opeens voor 10,- verschil de gekste dingen ging uithalen. De maatschappijen hebben ingespeeld op het gedrag van de reiziger, niet andersom.

En in ruil kan je voor 600,- in economy naar New York vliegen. Even los van Covis perikelen, is de ticketprijs lager dan deze ooit is geweest en kan bijna iedereen vliegen.

Toen mijn pa in de jaren 90 naar de US vloog voor zijn werk, werd er gewoon (omgerekend) 2000,- euro voor economy tickets betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:56:
[...]

Toen mijn pa in de jaren 90 naar de US vloog voor zijn werk, werd er gewoon (omgerekend) 2000,- euro voor economy tickets betaald.
Ik woonde midden jaren '90 in Singapore en mijn vader had bij zijn werk geregeld dat zij betaalden om ons (familie van 5) twee of drie keer per jaar terug naar nederland te vliegen. In business class. Ik wil niet weten wat dat gekost moet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 20-09-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:56:
[...]

En in ruil kan je voor 600,- in economy naar New York vliegen. Even los van Covis perikelen, is de ticketprijs lager dan deze ooit is geweest en kan bijna iedereen vliegen.
Uitzonderingen daargelaten maar over het algemeen is mijn gevoel dat de tickets vlak voor Covid toch goedkoper waren. Zeker er kan nu nog goedkoop gevlogen worden maar als je niet eindeloos flexibel ben zijn er genoeg bestemmingen/tijden die nu toch duurder zijn dan voor Covid (en vlak er na, toen waren er ook een hoop goede deals).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:45:
[...]

Uitzonderingen daargelaten maar over het algemeen is mijn gevoel dat de tickets vlak voor Covid toch goedkoper waren. Zeker er kan nu nog goedkoop gevlogen worden maar als je niet eindeloos flexibel ben zijn er genoeg bestemmingen/tijden die nu toch duurder zijn dan voor Covid (en vlak er na, toen waren er ook een hoop goede deals).
Dat is ook zo, en een deel daarvan is covid-gerelateerd maar een deel ook niet. Sindsdien is er ook een oorlog uitgebroken waardoor we niet meer over het grootste land ter wereld mogen vliegen, bijvoorbeeld. En hebben we allerlei onzinbelastingen ingevoerd die direct als doel hebben jouw ticket duurder te maken zodat alleen rijke mensen nog kunnen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Lastig te vergelijken natuurlijk die ticketprijzen van vroeger en nu. Ook toen was er sprake van vroeg boeken is goedkoop boeken en voor flexabiliteit betaal je. ik heb in de 90’s economy tickets gekocht richting DFW , LAX, YYZ en andere transatlantische bestemmingen voor minder dan 1000 gulden retour. Ik was middelbare scholier/student, dus vroeg geboekt, overstappen maakte niet uit (was leuk!) en de plek in het vliegtuig, zolang ik bij een raam zat vond ik het wel best. Achterin ook prima want daar mocht je roken (kan het me nu echt niet meer voorstellen). Maar goed, rekening houdend met de inflatie zal het toen wel duurder zijn geweest maar 2000 euro / 4400 gulden voor een economy ticket was toen zeker niet de norm.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Houd er maar rekening mee dat het allemaal nog een stuk duurder gaat worden. Ik verwacht dat men de komende jaren toch eindelijk een keer CO2 gaat beprijzen. Samen met inflatie, stijgende bevolkingsaantallen gaat dat wel invloed hebben op prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik kan goed de prijzen vergelijken van pre- en post-Covid aangaande lange, luxe-producten. Ik vloog business class naar Nieuw-Zeeland voor £2600 en £2800 in 2017 en 2018 (Korean Air en China Airlines), in 2023, dus na Covid was dat £4500+ (behalve een aanbieding voor £3600 bij Korean Air die past bij mijn reiswensen). En dat waren zomer in Europa, dus wintervluchten down under, dwz niet het hoogseizoen voor Nieuw-Zeeland.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:17
jongetje schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:06:
[...]

En veel mensen doen er vrolijk aan mee (ik vertik het persoonlijk ook en komt altijd wel goed, ook met kinderen). Als niemand het boeit dan stopt het vanzelf, maar aangezien mensen de meest egoïstische zoogdieren op deze planeet zijn en willen betalen om eerder dan iemand anders te mogen boarden, inchecken en stoelen kiezen blijft dit in stand.
Ik boek de stoelen vooraf omdat ik het liefst net achter de vleugel wil zitten. Dit zorgt voor de minste kans op reisziekte. Bij Delta dit keer gelukkig gratis, maar anders heb ik daar het geld wel voor over.

Alleen jammer als je alsnog verzet wordt voor een gezin met kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Lange tijd geprobeerd de Boeing Max vliegtuigen te vermijden, maar nu kon ik helaas niet anders. Boeing 737 max8 van Fiji airways gevlogen. Toch een premium airline en geen lowcost.

Los van het hele MCAS debacle is het wel een stuk stiller dan een 737NG. Je merkt wel aan de romp dat het het een oud ontwerp is en blij dat Transavia over gaat op de A32x range van Airbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:23
We zagen een ad voorbij komen van Eurowings. Vanaf €19.99 naar diverse Europese bestemmingen.
Terugvlucht: €459.99

Dat word ik me toch een partij woest van. 🤬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
aschja schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:13:
We zagen een ad voorbij komen van Eurowings. Vanaf €19.99 naar diverse Europese bestemmingen.

Gewoon naar een plek gaan waar ze "€19.99 naar Amsterdam" adverteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
CyBeR schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:16:
[...]

Gewoon naar een plek gaan waar ze "€19.99 naar Amsterdam" adverteren :P
Eurowings vliegt niet op AMS.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:09
aschja schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 21:13:

Dan heb je gewoon een slechte te pakken. Als ik kijk bij Eurowings kan ik meerdere (heen)vluchten vanaf Dusseldorf voor 30eu boeken waarbij ik met een return nog steeds rond de 100/120 uitkom. Dat is gewoon een super goede deal voor als je in zuid/oost Nederland woont denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:04:
Ik kan goed de prijzen vergelijken van pre- en post-Covid aangaande lange, luxe-producten. Ik vloog business class naar Nieuw-Zeeland voor £2600 en £2800 in 2017 en 2018 (Korean Air en China Airlines), in 2023, dus na Covid was dat £4500+ (behalve een aanbieding voor £3600 bij Korean Air die past bij mijn reiswensen). En dat waren zomer in Europa, dus wintervluchten down under, dwz niet het hoogseizoen voor Nieuw-Zeeland.
Business en Premium vluchten zijn inderdaad wel duurder geworden. Mensen hebben best wat te besteden en zoeken meer luxe en de stoelen zijn ook een stuk beter geworden.

Maar je kan met een beetje puzzelen ook voor 900,- naar Nieuw Zeeland in economy. Dat wil je niet :p Maar dat is wel bereikbaar voor iedereen en relatief natuurlijk een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op zondag 22 september 2024 @ 20:30:
Business en Premium vluchten zijn inderdaad wel duurder geworden. Mensen hebben best wat te besteden en zoeken meer luxe en de stoelen zijn ook een stuk beter geworden.

Maar je kan met een beetje puzzelen ook voor 900,- naar Nieuw Zeeland in economy. Dat wil je niet :p Maar dat is wel bereikbaar voor iedereen en relatief natuurlijk een koopje.
Ik heb het de eerste keer in economy gedaan (Malaysian) en de tweede keer in Premium (Cathay Pacific). Ik weet er alles van :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:40
Afbeeldingslocatie: https://www.flyertalk.com/forum/attachment.php?attachmentid=58044&stc=1&d=1727078782

Goed nieuws, voortaan 2 koffers bij FB Platinum of hoger. Als iemand die bijna altijd met 2 koffers -moet- reizen is dat zeer welkom nieuws in elk geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vind het maar stom. Aangezien nieuwe perks zelden komen, moeten we het hier mee doen het komende jaar.

Dan ga ik met het gezin van 12 naar 16 koffers per trip :+

Had gehoopt op iets originelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:35:
Vind het maar stom. Aangezien nieuwe perks zelden komen, moeten we het hier mee doen het komende jaar.

D'r is ook iets meer maar alleen voor ulti: go-show'en op day-of-departure. Dwz een eerdere of latere vlucht nemen. Maar wel volgens dezelfde route, dus je mag AMS-CDG-JFK niet omkatten naar AMS-JFK, maar wel AMS-CDG eerder of later doen, of CDG-JFK idem. En moet meer dan 60 minuten vantevoren en kan niet als je al bagage ingecheckt had maar da's niet onredelijk op zich.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:35:

Nou was dat hele koffer gebeuren sowieso vreemd. Het was goedkoper voor mijn vrouw met zilver haar eerste koffer te kopen dan ik met platinum (aangezien mijn eerste dus gratis was en de 2e duurder 8)7 ). Ik zou verwachten dat ze wat meer verschil tussen Gold/Platinum willen gaan maken? Zeker nu ze het doorrollen van XP stoppen.

Volgens mij is het wel zo dat die 2e koffer alleen op AF of KLM vluchten zijn ("Ultimate and Platinum members are entitled to 2 extra checked bags (max 23 Kg per piece) on flights marketed and operated by Air France or KLM."). Dus met de VS nog even opletten aangezien je daar nogal snel een Mix Delta/AF-KLM boekt.

[ Voor 19% gewijzigd door swtimmer op 23-09-2024 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:16:
[...]

D'r is ook iets meer maar alleen voor ulti: go-show'en op day-of-departure. Dwz een eerdere of latere vlucht nemen. Maar wel volgens dezelfde route, dus je mag AMS-CDG-JFK niet omkatten naar AMS-JFK, maar wel AMS-CDG eerder of later doen, of CDG-JFK idem. En moet meer dan 60 minuten vantevoren en kan niet als je al bagage ingecheckt had maar da's niet onredelijk op zich.
Vervelender is het als dit straks 100% wordt afgewezen voor mensen die niet ultimate zijn (omdat het nu een officiële ulti perk wordt) :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

swtimmer schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:26:
[...]

Volgens mij is het wel zo dat die 2e koffer alleen op AF of KLM vluchten zijn ("Ultimate and Platinum members are entitled to 2 extra checked bags (max 23 Kg per piece) on flights marketed and operated by Air France or KLM."). Dus met de VS nog even opletten aangezien je daar nogal snel een Mix Delta/AF-KLM boekt.
Bij Delta heb ik de perk ook altijd gekregen (altijd via KLM tickets maar DL operated).

Ook nieuw: Platinum-deelnemers kunnen Miles inwisselen voor een reward ticket dat tot 50.000 Miles meer waard is dan hun actuele Miles-saldo. De geleende Miles kunnen later worden terugbetaald met nieuw gespaarde Miles. Om hiervoor in aanmerking te komen, moeten Platinum-deelnemers tijdens hun vorige of lopende kwalificatieperiode ten minste 300 XP hebben verdiend. (alleen Platinum for Life-mensen hebben dat niet, toch?)

En Economy Comfort kun je als Silver nu niet meer <24u gratis selecteren, ik dacht dat dat kort geleden wel nog zo was?

[ Voor 34% gewijzigd door Sorcerer8472 op 23-09-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]

Zou het niet zo zijn dat de gemiddelde Delta ground agent over het algemeen meer bekend met de bagagepolicies van hun eigen maatschappi, en de regels voor Delta Medallion-leden waren altijd wat ruimer:

(Binnen) Noord-Amerika: Diamond en Platinum Medallion-leden krijgen doorgaans 3 stuks van 32 kg, terwijl Gold Medallions er 2 krijgen en Silver Medallions 1x 32kg.

Vanuit Europa naar Noord-Amerika: Medallion-leden krijgen gewoonlijk 2 stuks van 23 kg. Dit geldt voor Diamond, Platinum, Gold en Silver Medallions.

Bovendien geldt deze bagagevrijstelling voor meerdere passagiers die op hetzelfde ticket reizen (totaal 9 personen).

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Grouchy schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:51:
[...]

Zou het niet zo zijn dat de gemiddelde Delta ground agent over het algemeen meer bekend met de bagagepolicies van hun eigen maatschappi, en de regels voor Delta Medallion-leden waren altijd wat ruimer:

(Binnen) Noord-Amerika: Diamond en Platinum Medallion-leden krijgen doorgaans 3 stuks van 32 kg, terwijl Gold Medallions er 2 krijgen en Silver Medallions 1x 32kg.

Vanuit Europa naar Noord-Amerika: Medallion-leden krijgen gewoonlijk 2 stuks van 23 kg. Dit geldt voor Diamond, Platinum, Gold en Silver Medallions.

Bovendien geldt deze bagagevrijstelling voor meerdere passagiers die op hetzelfde ticket reizen (totaal 9 personen).
Ik weet dat een paar maanden terug bij de incheckbalie op Newark een passengier toen wel uitvond dat AF niet zijn 2e koffer gratis incheckte. Ik wist niet eens dat er een verschil was tussen Delta/AF-KLM maar daar werd toen op Newark door AF dus wel opgelet en meneer moest gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:45:
[...]

Vervelender is het als dit straks 100% wordt afgewezen voor mensen die niet ultimate zijn (omdat het nu een officiële ulti perk wordt) :{
afaik was het al een niet-officiele ulti perk die dus al niet toepasselijk was op niet-ulti members. Maar nu dus wel officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

Bij Delta heb ik de perk ook altijd gekregen (altijd via KLM tickets maar DL operated).

Ook nieuw: Platinum-deelnemers kunnen Miles inwisselen voor een reward ticket dat tot 50.000 Miles meer waard is dan hun actuele Miles-saldo. De geleende Miles kunnen later worden terugbetaald met nieuw gespaarde Miles. Om hiervoor in aanmerking te komen, moeten Platinum-deelnemers tijdens hun vorige of lopende kwalificatieperiode ten minste 300 XP hebben verdiend. (alleen Platinum for Life-mensen hebben dat niet, toch?)
Dat is eigenlijk een versobering. Tot nu toe mochten alle Plats en Golds 10% in de min. Ik heb ook wel eens -45.000 gestaan jaren geleden. Maar nu hebben ze het als punt beschreven blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]
Om hiervoor in aanmerking te komen, moeten Platinum-deelnemers tijdens hun vorige of lopende kwalificatieperiode ten minste 300 XP hebben verdiend. (alleen Platinum for Life-mensen hebben dat niet, toch?)
PFL hebben die 300XP niet nodig natuurlijk, maar ze kunnen die wel degelijk verdienen. Die limitatie bestaat ook specifiek voor PFL's zodat die niet een award ticket kopen op krediet en dan die miles nooit terugverdienen.
En Economy Comfort kun je als Silver nu niet meer <24u gratis selecteren, ik dacht dat dat kort geleden wel nog zo was?
Neen, alleen nooduitgang en paarse stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:32:
[...]

afaik was het al een niet-officiele ulti perk die dus al niet toepasselijk was op niet-ulti members. Maar nu dus wel officieel.
Ik begreep van mensen hier (@PWM bijvoorbeeld dacht ik?) en elders dat je wel degelijk op een eerdere (ms niet latere) vlucht geplaatst kunt worden, maar dat dit afhangt van het humeur van de gate agent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:26:
[...]

Ik begreep van mensen hier (@PWM bijvoorbeeld dacht ik?) en elders dat je wel degelijk op een eerdere (ms niet latere) vlucht geplaatst kunt worden, maar dat dit afhangt van het humeur van de gate agent.
Mja strict gezien is dat altijd zo want ze kunnen vrij veel qua mensen omboeken.

IMO moeten ze dat ook gewoon vaker doen, uit commercieel oogpunt is 't volgens mij best voordelig om mensen in ieder geval éérder te laten gaan als er plek beschikbaar is. Makkelijker om een stoel over een paar uur nog aan iemand anders te verkopen dan een op een vlucht die over 20 minuten vertrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:20
Aquafreak schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:13:
Er zitten hier vast wel een aantal FF'ers die dit weten :)
Binnenkort kom ik rond 2 uur 's nachts aan op op Schiphol vanaf een Schengen vlucht. De eerste trein vertrekt echter pas een paar uur later, mijn idee was om met mijn Privium pas het transfer filter te gebruiken om het non-Schengen gebied in te gaan en daar wat tijd door te brengen en een ontbijt bij de Privium west lounge te eten.

Klopt het dat je van Schengen naar non-Schengen alleen langs de paspoort controle hoeft? En mag dit in mijn geval?
Om hier nog even op terug te komen: Ja, je kan op de terugvlucht van een Schengen vlucht via een transferfilter naar de non-Schengen Privium lounge 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Aquafreak schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:23:
[...]

Om hier nog even op terug te komen: Ja, je kan op de terugvlucht van een Schengen vlucht via een transferfilter naar de non-Schengen Privium lounge 8)
En lekker ontbeten in de privium lounge non-schengen? ;-)

Ik was zelf laatst in de schengen privium lounge en het voelde echt goor. Ging wat salade halen met wat brood maar de (fruit-)vliegjes vlogen daar als een malle in het rond en zaten overal op. Mijn eetlust was meteen over, dus het maar bij een cola-zero en een aantal voorverpakte mini-stroopwafels gehouden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De Schengen Privium is inderdaad matig. Maar het is een tijdelijke lounge. Ze hebben een nieuwe grotere geplanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0705
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 25-08 21:11
Goedemiddag,
Nieuw op het forum gekomen om te kijken of jullie hier antwoord op hebben.
Ben onlangs fb silver geworden en zag dat 1 van de voordelen als silver member is ; Extra ruim bagage.
Nu lees ik dit als wanneer ik een koffer boek(betaal) 1, 1 extra koffer gratis mag meenemen.
Als ik nu ga kijken in mijn komende reizen , dan staat er al 1 koffer ingeboekt zonder dat ik deze heb betaald.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnshY0ileeKvplkSoBN-jaMq3v0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27vdu06mK9TtxKxPq6E2rVam.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMnPgMzIu2whzZ9ZNFxA1UN8FAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VLbSNYEM0dj6jsAVlB6I5H9.jpg?f=fotoalbum_large
Is de koffer die ik meeneem dan gewoon gratis als het het bij deze ene koffer laat die onder de silver member optie staat vermeld?
Alvast bedankt , heb het forum al doorzocht en gegoogled , maar tot nu toe niet een duidelijk antwoord gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 21:48
Rob0705 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:09:
Ben onlangs fb silver geworden en zag dat 1 van de voordelen als silver member is ; Extra ruim bagage.
Nu lees ik dit als wanneer ik een koffer boek(betaal) 1, 1 extra koffer gratis mag meenemen.
Dat lees je fout.
Als ik nu ga kijken in mijn komende reizen , dan staat er al 1 koffer ingeboekt zonder dat ik deze heb betaald.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is de koffer die ik meeneem dan gewoon gratis als het het bij deze ene koffer laat die onder de silver member optie staat vermeld?
ja.

Dat wordt flink proppen voor een vakantie voor 4 personen met 1 koffer van 23kg :+

(of, als je voor de andere passagiers nog ieder een koffer bijkoopt, hoef je dus maar 3 koffers bij te kopen, want de 1e is al van jou en is al inbegrepen)

[ Voor 14% gewijzigd door Hmmbob op 24-09-2024 14:23 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob0705
Ahhh top ,
Ja , geloof het of niet , maar wij redden het dus met 4 rugtasjes en 1 koffer.
Volgende reis hebben we met z’n 4en wel alvast 2 koffers geboekt en daar staat in mijn boeking dus ook 3 koffers in totaal.
Ik wilde alleen zeker weten dat je met deze status dus idd 1 koffer gratis mag meenemen , en niet op Schiphol sta en in ene de volle kilo prijs van die koffer moet aftikken 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:20
Apache4u schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:55:
[...]

En lekker ontbeten in de privium lounge non-schengen? ;-)

Ik was zelf laatst in de schengen privium lounge en het voelde echt goor. Ging wat salade halen met wat brood maar de (fruit-)vliegjes vlogen daar als een malle in het rond en zaten overal op. Mijn eetlust was meteen over, dus het maar bij een cola-zero en een aantal voorverpakte mini-stroopwafels gehouden.
Ontbijt was echt top! Was er direct toen de lounge open ging om 5:30 en alles stond al klaar. Zijn weinig plekken die kunnen tippen aan de selectie en kwaliteit wat mij betreft.

Schengen Privium was inderdaad zeer matig. Was er eind van de middag, maar op wat 'snacks' (lees: stukje kaas, olijven etc.) was er weinig te eten. Om even snel wat te drinken is de lounge prima, maar anders zou ik zeker naar de non-Schengen lounge gaan. Dakterras is wel een goede toevoeging trouwens.
PWM schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:02:
De Schengen Privium is inderdaad matig. Maar het is een tijdelijke lounge. Ze hebben een nieuwe grotere geplanned.
Hopelijk dan ook met een eigen keuken zodat ze (meer) warme maaltijden gaan aanbieden. Enige idee wat de locatie wordt van de nieuwe lounge en op welke termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat klopt? Je krijgt er 1 bovenop wat je bij je ticket hebt. Dus als je ticket 1 bagagestuk had (al dan niet betaald), dan mag je er met fb silver 2 meenemen.

Meestal wel voordeliger overigens als je er twee zou willen om een tickettype te nemen waar bagage al bij zit, aangezien elke koffer extra relatief meer kost. Je wilt dus liever dat je 1 inbegrepen + 1 gratis hebt, ipv 1 gratis + 1 extra betaald.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 24-09-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
CyBeR schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:09:
[...]

Dat klopt? Je krijgt er 1 bovenop wat je bij je ticket hebt. Dus als je ticket 1 bagagestuk had (al dan niet betaald), dan mag je er met fb silver 2 meenemen.

Meestal wel voordeliger overigens als je er twee zou willen om een tickettype te nemen waar bagage al bij zit, aangezien elke koffer extra relatief meer kost. Je wilt dus liever dat je 1 inbegrepen + 1 gratis hebt, ipv 1 gratis + 1 extra betaald.
Ah, daar lezen we die zin anders. De originele stelling was:
Ik dacht daarin te lezen dat hij denkt dat hij pas 1 extra koffer mag meenemen als hij een koffer gaat boeken/betalen - maar hij mag ook een koffer meenemen als hij geen koffer boekt/betaalt. Dat is wat ik bedoelde te zeggen.

Er mag dus altijd 1 koffer mee, ongeacht of je er nog meer bij boekt. Het is maar net hoe je die originele opmerking leest (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Rob0705 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:47:
Ik wilde alleen zeker weten dat je met deze status dus idd 1 koffer gratis mag meenemen , en niet op Schiphol sta en in ene de volle kilo prijs van die koffer moet aftikken 😂
Nope, JIJ (dus niet je vrouw ofzo, mocht ze ooit alleen reizen) mag 1 koffer gratis meenemen als perk van je FB silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
PWM schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:02:
Is die tijdelijke die tegenover de Schengen KLM lounge?

Daar was ik een tijdje terug, toen was het eigenlijk wel prima. Niet groot (of eigenlijk: klein) maar op dat moment genoeg te eten/drinken/plek en geen irritante vliegjes ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:13:
[...]

Ah, daar lezen we die zin anders. De originele stelling was:

[...]
Ik dacht daarin te lezen dat hij denkt dat hij pas 1 extra koffer mag meenemen als hij een koffer gaat boeken/betalen - maar hij mag ook een koffer meenemen als hij geen koffer boekt/betaalt. Dat is wat ik bedoelde te zeggen.
Ohh als dat zo bedoeld was dan inderdaad, 0 + 1 is nog steeds 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob0705
Super iedereen , die 0+1 is 1 bedoel ik 🤗 bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]

Om even hier op terug te komen, deze week voor mij geen Delta op de TATL outbound maar KLM.
Nu zag ik voor mijn vlucht van morgen dit op de AF en KLM website:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFwVaAXNuUrnqVWLUOmRU-pP9Y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZt3uTWNMYrNVzOiqKYcJx97.jpg?f=fotoalbum_large

Niet dat ik van plan ben om 128kg outbound mee te leuren maar zo te zien hebben in ieder geval Delta Diamond Medallions ook die 2x extra bags, ook nog eens 2x 32KG ipv 23KG 8)
Of kijk hier ergens overheen/wat krijgt een FB pax?

In de apps van ze staat trouwens 3x stuk(s) ruimbagage... :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Grouchy schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:03:
[...]

Om even hier op terug te komen, deze week voor mij geen Delta op de TATL outbound maar KLM.

[Afbeelding]

Niet dat ik van plan ben om 128kg outbound mee te leuren maar zo te zien hebben in ieder geval Delta Diamond Medallions ook die 2x extra bags, ook nog eens 2x 32KG ipv 23KG 8)

Ah wie weet is het dan wel voor iedereen dan nu. Ik zie mijn AF vlucht voor maandag ook 4x 32kg. De enigste keer dat ik in de buurt van die limieten van 32kg kwam was terug van Reunion met koffers vol Rum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:03:
[...]

[Afbeelding]

Dit moet business zijn, dus dan krijgt een FB lid dus ook 4x ruimbagage a 32kg. Je krijgt altijd gewoon 1 of 2 extra van wat je sowieso kreeg. Bij business is dat 2x 32kg.

En ja DL elites worden al jaren hetzelfde behandeld als FB elites; het is geen algemeen Skyteam ding in dit geval.

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:24:
[...]

Dit moet business zijn, dus dan krijgt een FB lid dus ook 4x ruimbagage a 32kg. Je krijgt altijd gewoon 1 of 2 extra van wat je sowieso kreeg. Bij business is dat 2x 32kg.

En ja DL elites worden al jaren hetzelfde behandeld als FB elites; het is geen algemeen Skyteam ding in dit geval.
Dan vraag ik mij af wat voor status die man had in New York die met inchecken met AF moest betalen voor zijn 2e koffer. Hij deed typisch Amerikaans luid dat hij de hoogste status had, misschien toch niet? Of misschien wel een of ander kredietkaart status die net weer anders is?

• CyBeR
  • Niet online
Ticket zonder bagage en deze wijziging nog niet doorgevoerd, dus maar 1 stuk gratis? Of een codeshare vlucht, want die 2 gratis koffers geldt alleen voor AFKL-operated vluchten.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 25-09-2024 09:49 ]

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLYZG180IfOwjv8HFxIGWI6eNTY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8jqiEym4RJ3AKsiLkDPQsqLQ.png?f=fotoalbum_large

Voor met z'n tweeën waarbij we altijd alleen met handbagage reizen hebben we wel voldoende ruimte over nu om te shoppen :P 256kg let's goooo >:)

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

heeft iemand ervaringen met Royal Jordanian? Ik vlieg daar binnenkort mee naar Thailand, Bangkok...nog nooit van gehoord maar wel weer spannend een nieuwe airline...we zullen zien...
gelukkig heb ik wel Privium en Priority pass dus dat maakt het sowieso een feest om op schiphol te zijn

• RocketKoen
Lostson schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:04:
heeft iemand ervaringen met Royal Jordanian? Ik vlieg daar binnenkort mee naar Thailand, Bangkok...nog nooit van gehoord maar wel weer spannend een nieuwe airline...we zullen zien...
gelukkig heb ik wel Privium en Priority pass dus dat maakt het sowieso een feest om op schiphol te zijn
Ik ben er 2 jaar geleden mee naar Jordanië gevlogen.
Zou met de hoeveelheid raketten die daar nu dagelijks je pad kruisen niet echt mijn keuze zijn... Ik vlieg over een paar weken ook naar BKK, maar ik ga met Emirates in een A380.

Maar AMS-AMN was een A319. Daar verwacht je weinig van. En daar voldoen ze aan ;) In flight eten/drinken moet je betalen. Al zijn de prijzen redelijk.
Misschien dat ze een hoger niveau service bieden op langere vluchten. Het is over het algemeen een beetje vergelijkbaar met transavia.

TheS4ndm4n#1919

• Lostson

Lostson

RocketKoen schreef op woensdag 25 september 2024 @ 11:51:
[...]

Ik ben er 2 jaar geleden mee naar Jordanië gevlogen.
Zou met de hoeveelheid raketten die daar nu dagelijks je pad kruisen niet echt mijn keuze zijn... Ik vlieg over een paar weken ook naar BKK, maar ik ga met Emirates in een A380.

Maar AMS-AMN was een A319. Daar verwacht je weinig van. En daar voldoen ze aan ;) In flight eten/drinken moet je betalen. Al zijn de prijzen redelijk.
Misschien dat ze een hoger niveau service bieden op langere vluchten. Het is over het algemeen een beetje vergelijkbaar met transavia.
Dat risico neem ik idd...maar goed ik ga er even vanuit dat het allemaal goed gaat
maar ik land in Amman eerst met transfer...daarna weer doorvliegen naar BKK

Emirates heb ik altijd goede ervaringen mee vooral de A380
zal mijn ervaringen ook weer posten hier zodra ik een vlucht heb gehad :)

• deniaL1337
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 14:18
Geen idee of je status hebt met een andere airline of een hotel, maar ze bieden een status match aan op dit moment: https://rj.statusmatch.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
deniaL1337 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:10:
[...]

Geen idee of je status hebt met een andere airline of een hotel, maar ze bieden een status match aan op dit moment: https://rj.statusmatch.com/
Zijn wel kosten aan verbonden:
Is there an application fee?
Application fees are as follows: USD $49 for Silver Jay qualifying applicants and USD $149 for Gold Sparrow applicants. Fees are subject to change without notice.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik zou ook niet direct een status match aanvragen enkel omdat het kan. Je kan beter één FF programma gebruiken voor alle airlines binnen dezelfde alliance, dan bij iedere airline afzonderlijk deel te nemen.

Royal Jordanian zit bij OneWorld; als je daar al actief gebruik maakt van een FF programma dan zou ik die blijven gebruiken. En anders een programma waar je makkelijk miles/punten naartoe kan overboeken.

• Lostson

Lostson

deniaL1337 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:10:
[...]

helaas nog geen statussen bij airlines...maar goed om te weten (mocht ik bij een airline richting een unlocked status gaan). wel jammer dat je moet dokken voor dat nieuwe status...

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lostson schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:48:
[...]

helaas nog geen statussen bij airlines...maar goed om te weten (mocht ik bij een airline richting een unlocked status gaan). wel jammer dat je moet dokken voor dat nieuwe status...
Dat statusmatch.com is ook een beetje dubieus vind ik. Nu is trustpilot altijd erg negatief, maar daar staan ook wel wat twijfelachtige zaken op. Je verstrekt een hoop gegevens zonder garantie afaik.

Niet per se een scam, maar ik zou er zelf geen gebruik van maken.

• RocketKoen
Lostson schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:19:
[...]

Dat risico neem ik idd...maar goed ik ga er even vanuit dat het allemaal goed gaat
maar ik land in Amman eerst met transfer...daarna weer doorvliegen naar BKK

Emirates heb ik altijd goede ervaringen mee vooral de A380
zal mijn ervaringen ook weer posten hier zodra ik een vlucht heb gehad :)
Houd er dan wel rekening mee dat entertainment op je telefoon download. Want die AMS-AMN vlucht heeft geen schermpje in je stoel.
Tussen AMN en BKK heb je een dreamliner. Dus dat is een stuk beter. Al is dat dan weer net het stuk dat je waarschijnlijk slaapt.

TheS4ndm4n#1919

• Lostson

Lostson

RocketKoen schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:26:
[...]

Houd er dan wel rekening mee dat entertainment op je telefoon download. Want die AMS-AMN vlucht heeft geen schermpje in je stoel.
Tussen AMN en BKK heb je een dreamliner. Dus dat is een stuk beter. Al is dat dan weer net het stuk dat je waarschijnlijk slaapt.
ah heel goede tip idd!
ik download wel wat netflix series zodat ik die op me telefoon kan kijken ofzo
maar goed dat stuk van AMS - AMN is ook maar een paar uurtjes...op je telefoon even netflixen is dan niet zo'n ramp.

we zullen zien of er verandering is ten opzichte van 2 jaar geleden...ik denk het zelf niet maar you never know

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Veilig geland op Madeira gisteren. Maar dat Transavia is wel andere koek hoor.

Zal wel pech hebben gehad, maar de crew was ronduit slecht. Inconsistent, ongeïnteresseerd en 1 was ronduit onbeschoft.

In de rijen voor me en achter deden meerdere mensen beklag over en tegen de crew over hun attitude. Heb mij er wijselijk buiten gehouden, maar de passagiers hadden wel gelijk.

Als ik het hele plaatje met service, ruimte, crew en publiek bekijk, prefereer ik toch TAP met een 2 uur overstap boven Transavia.

Vrijdag terug, kijken of het mijn view iets verandert.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:41:
Veilig geland op Madeira gisteren. Maar dat Transavia is wel andere koek hoor.

Zal wel pech hebben gehad, maar de crew was ronduit slecht. Inconsistent, ongeïnteresseerd en 1 was ronduit onbeschoft.

In de rijen voor me en achter deden meerdere mensen beklag over en tegen de crew over hun attitude. Heb mij er wijselijk buiten gehouden, maar de passagiers hadden wel gelijk.

Als ik het hele plaatje met service, ruimte, crew en publiek bekijk, prefereer ik toch TAP met een 2 uur overstap boven Transavia.

Vrijdag terug, kijken of het mijn view iets verandert.
Denk pech. Hier in verleden geen probleem gehad met Transavia naar Madeira, prima crew toen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:28
Yes, paar jaar geleden mee naar Jordanië gevlogen. Prima maatschappij, aardige crew. Behoorlijk eten, gewoon prima voor vliegvervoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
https://www.luchtvaartnie...te-niet-luchtvaartpartner
Eurostar en SkyTeam hebben een memorandum van overeenstemming (MOU) ondertekend om het combineren van trein en vliegtuig in één boeking te vergemakkelijken en uit te breiden. De samenwerking zal naar verwachting in de eerste helft van 2025 van start gaan. De komende maanden werken de twee verder uit hoe dit vorm krijgt.
Zou je dan ook SkyTeam elite status voordelen krijgen bij Eurostar?

[ Voor 44% gewijzigd door Hmmbob op 26-09-2024 10:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Nog meer nieuws:

• CyBeR
  • Niet online
Nice, in navolging van United.

Vraag me af of KLM volgt. Kan even duren want die zijn nog bezig om een ander systeem te installeren, en ik geloof dat AF dat niet heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:57:
[...]

Vraag me af of KLM volgt. Kan even duren want die zijn nog bezig om een ander systeem te installeren, en ik geloof dat AF dat niet heeft?
Aan de ene kant nice, en ik snap en zie alle nuttige usecases. Maar het was ook ergens wel fijn dat je gewoon geen bereik had. Gewoon even offline, geen mailtjes, geen tiktoks, geen calls (dat gaat gegarandeerd gebeuren) etc etc.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

PolarBear schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:20:
[...]

Aan de ene kant nice, en ik snap en zie alle nuttige usecases. Maar het was ook ergens wel fijn dat je gewoon geen bereik had. Gewoon even offline, geen mailtjes, geen tiktoks, geen calls (dat gaat gegarandeerd gebeuren) etc etc.
Ik vind de gratis w'appzonder plaatjes of andere media die delta heeft of had wel handig om te communiceren met mensen die je ophalen etc. Maar verder hoeft het van mij ook niet. Media heb ik meestal wel op mijn tablet en telefoon gedownload (lang leve het off-line streamen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:57:
[...]

Bij KLM zitten ze nog op het niveau dat al je wijzigingen in web-apps ineens verdwenen kunnen zijn etc. Slechte ervaring. Bij een dagvlucht wel nuttig omdat je dan nog wat werk kunt verzetten. Met een klein routertje kun je dan ook makkelijk meerdere apparaten aansluiten. Bij nachtvluchten neem ik ook idd alleen de messaging-pass.

Hopelijk volgt KLM wel snel. Starlink heeft geen echte concurrentie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PolarBear schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:20:
[...]

Gebeurt nu ook al, pax die ergens mid-air boven Utah nog denken dat ze nog in de Skyclub zitten :) . Phone calls, facetime... heb ook hier en daar een Zoom meeting gezien. Laatste twee TATL vluchten met Delta kon je ook al voor noppes F1TV pro ofzo streamen dus dat is daar ook een kwestie van tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Grouchy schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 02:12:
Gebeurt nu ook al, pax die ergens mid-air boven Utah nog denken dat ze nog in de Skyclub zitten :) . Phone calls, facetime... heb ook hier en daar een Zoom meeting gezien. Laatste twee TATL vluchten met Delta kon je ook al voor noppes F1TV pro ofzo streamen dus dat is daar ook een kwestie van tijd..
Liever niet. Ik vind het al dood-irritant als mensen hun zakelijke meetings in de trein doen. in de stilte-coupe natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
Let maar op, je mag straks extra betalen om in een "chit-chat zone" te zitten waar je lekker mag kwebbelen met je tante 5000km verderop. Of een betaalde "quiet zone" waar je dat niet mag. En uiteraard gaan ze dat niet handhaven. :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Laatst met TK naar Bangkok gevlogen via Istanbul en mijn tweede BC ervaring ooit. Mijn eerste ervaring was in een 747 upper deck, bijna dertig jaar geleden toen ik amper zindelijk was en er weinig van kan herinneren, dus telt dit eigenlijk als mijn eerste keer :*)

In combinatie met Privium, wat een ervaring. Van rustig chillen in de Airside lounge, tot de lijn bij de paspoortcontrole skippen om als eerste in het vliegtuig naar binnen te kunnen en een hele overhead locker voor jezelf hebben. De trip van AMS-IST gedaan in een 737 Max. Zie attachments voor het menu en het eten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXJNWCfEFawPqAJzAkXHP6KD82c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ni4uVq45Qt7MidKAvD4CIFi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAY14WaVpSW8J_e9z9cSvHnZns4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aj83NcKuiFDBdQ7pRwXN0vRF.jpg?f=fotoalbum_large

In Istanbul, met een 4 uur layover, direct naar de TK BC Lounge en daar gedoucht in een van de grootste douches waarin ik ooit ben geweest. Daarna tijd voor het volgende feest, de A330-300 voor onze reis naar BKK. WAT EEN RUIMTE! Schandalig bijna. Uiteindelijk heb ik tijdens de 10-uur durende vlucht toch nog zo'n 5/6 uurtjes kunnen slapen, terwijl ik plat lag. Ook aan eten en drinken geen gebrek, ik hoefde een van de 4 stewards in de BC maar aan te kijken, en ze stonden al klaar met snacks of drinken. Ook mocht ik aangeven bij de chef wanneer ik wilde eten - uiteindelijk het 'avondmaal' overgeslagen en alleen het ontbijt meegepakt (zie foto).

Toen ik aankwam in BKK was ik zo goed als uitgerust en geen last van jetlag. Over een paar dagen weer terug de andere kant op, dus ik houd jullie op de hoogte!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAEEYoxdndFLB5T79CA123mRdig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhNZc6ObNxeb2Es1mPngzQry.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSbjA6jQrqQEJ7h0BO0MZDwV1qU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhKSvzmlVA7HixdW2jxWvszE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUFSXqi6gZJv0Sm3AMq0bNTffD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFlCwsUvsH6LTC513rPxlua1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nou heb ik veel BC stoelen gezien, maar deze kende ik nog niet :) Die ga ik eens opzoeken.

Mooi als de reis als een feestje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lijkt op een 2-2-2, Aerolopa toont ook zo'n indeling. Lijkt een ouder model stoel.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1 ... 215 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2