In eerste instantie wilden we in het reisbureau alleen het hotel boeken, en zelf de vlucht elders regelen.
Tui had een zeer scherpe aanbieding van dat specifiek hotel. Zo scherp, dat de kamerprijs elders (online, Booking, Trivago, hotel rechtstreeks) nagenoeg net zoveel zou kosten dan bij Tui inclusief vlucht. Zo was dat balletje gaan rollen. In de hoop om tegen de lage prijs alleen het hotel te kunnen boelen.
Afin, dat kon dus niet, ik wilde alweer naar buiten stappen, dus vroeg ze wat dan het bezwaar was om de vakantie met vlucht te boeken. Uitgelegd dat we niet met een MAX willen vliegen, en toen kwam de uitleg en voorstel dat ze ook op bepaalde dagen op die route met de Dreamliner vliegen. Zodoende op maat reisplan gekregen, en notabene ook nog eens een ander (nog beter) hotel tegen een nog grotere korting.

Ik hoef geen discussie te beginnen, maar dit is toch wel het forum en het topic om daar wat aan te rekenen. Het toestel vliegt alweer bijna vier jaar, en dagelijks worden er 700.000 mensen met een 737MAX vervoerd. Dat zijn inmiddels ongeveer een miljard vervoerde mensen zonder enig dodelijk ongeval.
Oh, ik heb geen angst voor de MAX hoor, ik stap met net zo makkelijk in een il-96, 737-200 dat met speedtape aan elkaar vast zit of een hele oude Antonov.
Ik weiger gewoon de MAX vanwege de praktijken van Boeing op dit model. Klinkt hypocriet omdat ik wel een 767, 777 en zelfs 787 zou vliegen, maar voor mij is het een principe. Er zijn er meer die zo over denken, we proberen een signaal aan de airlines te geven dat sommigen dit gewoon niet accepteren.
Daarnaast, mijn vrouw heeft wel wat enigzins vliegangst, en die gaat r niet op het gemak voelen, al ben ik met je eens dat die angst tamelijk ongegrond is.
Mja, tis dat er geen A350's op die route zitten, veruit mijn persoonlijke favoriet.
We overleven het wel

Lostson schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:59:
als je niet een specifiek toestel wilde had je niet beter gewoon zelf los kunnen boeken?
dus zelf een hotel kiezen via trivago en zelf via skyscanner een airline? vaak vind ik het toch fijn om zelf alles uit te kiezen/boeken ipv alles door een reisbureau te laten doen.
dingen zoals hotel reviews lezen op booking/agoda vind ik niet erg om te doen...je leert ook wel een hoop dingen wat er in en om het hotel te doen is (dat is vaak wel waardevol voor een vakantieganger)
maar je goed je zult je redenen hebben gehad om via TUI te boeken...
Normaliter vlieg ik regelmatig solo zakelijk longhaul (Azië, Z. Amerika) en dan regel ik inderdaad vrijwel alles zelf. Dan heb ik de vrije keuze in airliners, de route (in 1 teug of met transfers), de stoel, hotel etc.etc. Ik schiet het voor, lever de bonnetjes in, en krijg het terug. Heerlijk!
Maar dit keer is het een mainstream zonvakantie, en hoe ze het flikken, geen idee maar de aanbiedingen van Tui zijn soms echt ontzettend goed.
Nu ben ik voor 2pers, 8 dagen, met vlucht, en een huurauto (klasse Golf) nog minder geld kwijt dan dat ik elders alleen het hotel kan boeken.
Jammer is alleen vertrek van Schiphol, en de reputatie van Tui als het gaat om vertragingen.