Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 214 ... 241 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 11:01
PWM schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:09:
[...]

Ik betaal bij Odido 25 euro voor 14GB in China. Dat lijkt mij toch niet vrij duur ;)
Stuk goedkoper dan wat KPN mij biedt.

Om even in te haken op de discussie, als je in China van "openbaar" Wifi gebruik wil maken (Hotels, Starbucks, etc.) heb je nagenoeg altijd een Chinees telefoonnummer nodig om te registreren. Dus voor een paar dagen bezoek is roaming of een e-sim met bv. Airalo prima te doen, anders zou ik toch bij China Unicom/China Mobile naar binnen lopen en een sim kaart halen. Duur is het niet, ik heb een doorlopende sim kaart waar ik volgens mij 4 euro per maand betaal voor 10GB, en als ik in China ben koop ik voor 5 euro nog 20GB bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb hier wel vaker gezegd dat ik eten niet echt belangrijk vind aan boord. Maar KLM begint toch wel de grenzen op te zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3j45VK1byxmzLpxg0eXzRvXkHiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPq5Y78Y1mc5seMwDjDeUpXC.jpg?f=fotoalbum_large

Dat rijstgerecht is op zich prima, maar hebben ze echt al mega lang. Dat vegetarische gerecht is echt compleet inspiratieloos (oh u wilt vega? Hier, een bak groen in een schaaltje). Die kip maar eens aanvinken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Yakumos schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:32:
[...]

Stuk goedkoper dan wat KPN mij biedt.

Om even in te haken op de discussie, als je in China van "openbaar" Wifi gebruik wil maken (Hotels, Starbucks, etc.) heb je nagenoeg altijd een Chinees telefoonnummer nodig om te registreren. Dus voor een paar dagen bezoek is roaming of een e-sim met bv. Airalo prima te doen, anders zou ik toch bij China Unicom/China Mobile naar binnen lopen en een sim kaart halen. Duur is het niet, ik heb een doorlopende sim kaart waar ik volgens mij 4 euro per maand betaal voor 10GB, en als ik in China ben koop ik voor 5 euro nog 20GB bij.
Ik begreep dat het tegenwoordig niet meer zo makkelijk is om als toerist een simkaart te kopen. En mocht je alsnog zo'n simkaart gekocht hebben, moet je dus rekening mee houden dat alsnog een VPN nodig hebt (mocht je Google enzo willen gebruiken). Met een E-sim heb je dus geen VPN meer nodig omdat volgens mij de data sowieso al via een andere land verloopt. Ik zag bv ook nog goedkope opties voor een HK (alleen dan is weer Tiktok en ChatGPT geblokkeerd) simkaart, die je ook in China kan gebruiken.

Bij mijn verblijf in China heb ik iig nergens een Chinees telnr nodig gehad. Wel de apps AliPay en Wechat. Wel strontvervelend dat je soms op allerlei dingen akkoord moet geven om een menu te zien of om überhaupt te kunnen bestellen. Bij terugkomst heb ik al een aantal x spamcalls gehad. Ik zou mij niet verbazen als het iets ermee te maken heeft.

Alles is vaak in het Chinees, maar AliPay heeft nog een translate functie ingebouwd, maar WeChat weer niet. Het verschilt nog weleens per gebied, welke app er ondersteund wordt om bv menu te kunnen bekijken. Alleen betalen met AliPay kon nagenoeg wel zo goed als overal. Op sommige plekken wordt er bv alleen WeChat Pay geaccepteerd, maar daarmee heb ik niet geprobeerd om mee te betalen (ook niet geverifieerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
PWM schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:46:
Heb hier wel vaker gezegd dat ik eten niet echt belangrijk vind aan boord. Maar KLM begint toch wel de grenzen op te zoeken.

[Afbeelding]

Dat rijstgerecht is op zich prima, maar hebben ze echt al mega lang. Dat vegetarische gerecht is echt compleet inspiratieloos (oh u wilt vega? Hier, een bak groen in een schaaltje). Die kip maar eens aanvinken dan.
Ik heb eigenlijk nooit moeite met het eten aan boord, maar ik moet zeggen dat Cathay best goed was. Wat mijn vrouwtje ook altijd doet voor ons is vooraf een andere (gratis) maaltijd (met bv andere dieetwensen) kiezen. Je krijgt dan altijd eerder eten dan de rest. En wellicht in sommige gevallen zelfs lekkerder?

Maar ik vind de broodjes die KLM uitdeelt in de vlucht naar Italië ook al lekker ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
xileS schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:56:
[...]

Ik begreep dat het tegenwoordig niet meer zo makkelijk is om als toerist een simkaart te kopen. En mocht je alsnog zo'n simkaart gekocht hebben, moet je dus rekening mee houden dat alsnog een VPN nodig hebt (mocht je Google enzo willen gebruiken). Met een E-sim heb je dus geen VPN meer nodig omdat volgens mij de data sowieso al via een andere land verloopt. Ik zag bv ook nog goedkope opties voor een HK (alleen dan is weer Tiktok en ChatGPT geblokkeerd) simkaart, die je ook in China kan gebruiken.

Bij mijn verblijf in China heb ik iig nergens een Chinees telnr nodig gehad. Wel de apps AliPay en Wechat. Wel strontvervelend dat je soms op allerlei dingen akkoord moet geven om een menu te zien of om überhaupt te kunnen bestellen. Bij terugkomst heb ik al een aantal x spamcalls gehad. Ik zou mij niet verbazen als het iets ermee te maken heeft.

Alles is vaak in het Chinees, maar AliPay heeft nog een translate functie ingebouwd, maar WeChat weer niet. Het verschilt nog weleens per gebied, welke app er ondersteund wordt om bv menu te kunnen bekijken. Alleen betalen met AliPay kon nagenoeg wel zo goed als overal. Op sommige plekken wordt er bv alleen WeChat Pay geaccepteerd, maar daarmee heb ik niet geprobeerd om mee te betalen (ook niet geverifieerd).
Met je paspoort bij China Unicom/Mobile binnen lopen, 20 minuten de tijd en je hebt een nummer.

VPN uiteraard wel nodig, maar ook als je Wifi gebruikt. E-sim met data is leuk maar als je data intensieve dingen doet dan is dat niet toereikend of al snel erg duur.

Wat betreft nummer wel/niet nodig, tsjah dat hangt ook af van wat je doet maar wat mij betreft loop je erg snel tegen een nummer nodig hebben aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

[Afbeelding]

Die “rijsttafel” zit er inderdaad al lang in. En mits niet te lang in de heteluchtoven is dat wel ok. Maar meestal is dat niet zo en heb je heel veel keiharde aangekoekte rijst. De kip die jij noemt was een redelijk droge bende vorige maand. Maar denk dat ook hier veel staat met hoe het bereid is. Wat ik bij KLM wel echt lekker vind zijn alle niet-verwarmde zaken. Daar heb ik wel van genoten.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Yakumos schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:16:
[...]

Met je paspoort bij China Unicom/Mobile binnen lopen, 20 minuten de tijd en je hebt een nummer.

VPN uiteraard wel nodig, maar ook als je Wifi gebruikt. E-sim met data is leuk maar als je data intensieve dingen doet dan is dat niet toereikend of al snel erg duur.

Wat betreft nummer wel/niet nodig, tsjah dat hangt ook af van wat je doet maar wat mij betreft loop je erg snel tegen een nummer nodig hebben aan..
Uiteraard is dat de moeite waard als je daar lang verblijft, maar bij een kort (minder dan een maand) verblijf lijkt mij een E-sim prima. Je hebt ook diensten die onbeperkt data aanbieden (zal vast een FUP hebben), mocht je veel data nodig hebben. De 20 GB die ik had gekocht hadden wij iig ruim genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-05 15:31

[Afbeelding]

Dat zalm voorgerecht en die asperges mochten van mij wel blijven :9

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Dark_Angelus schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:28:
[...]

Dat zalm voorgerecht en die asperges mochten van mij wel blijven :9
Ja die! Was even vergeten wat t was maar die bedoelde ik met koude gerechten.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 00:05

Grouchy

meep meep

Die Nasi kuning met rode chili, rundvlees rendang etcetera staat inderdaad al maanden op het menu, in ieder geval als je AMS-USA vliegt. Zie hem nu ook weer verschijnen in de keuzes (2x rijstgerecht!? voor een komende vlucht naar de USA).

Niet alleen die rijsttafel is er lang. Ook op de terugvlucht van de VS naar AMS zie je hetzelfde patroon:
Proeverij van delicatessen - Fiesta hardtack quesadilla's met kaas, pulled pork, bonen, jalapenopeper etcetera staat ook al maanden op het menu van ze. Dit stond in oktober 2023 al op het menu, en een paar dagen geleden zag ik het er nog steeds op staan.

'Elke 3 maanden creëren we een gloednieuw menu voor onze World Business Class-passagiers'. Ahuum? *cough*

Plus in September 2024 lukt het KLM jammer genoeg nog steeds niet om pax vooraf de normale maaltijden te laten selecteren wanneer deze inbound AMS is.
In ieder geval weer een zwak excuus om van te voren wat Quesabirria's & consomé naar binnen te werken en dan lekker aan boord het stoeltje plat :+

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-05 15:31

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-6borj03vEoNW21U-fqYaq33tI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BaB888FHM8UZFluDjXtfWNgK.png?f=fotoalbum_large

Deze heb ik nog niet eerder gezien :P

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
Een vraag die vaker voorkomt, maar die van mij is nét anders dan tijdens mijn zoektocht:

Ik ga met mijn vriendin naar New York vliegen met KLM, in het hoogseizoen. Nu hebben we basic economy kaartjes waarbij we pas bij het online inchecken 30 uur van tevoren stoelen kunnen uitkiezen. Ik wil dat meteen het 1e uur doen. Hoe groot is de kans dat we stoelen kunnen kiezen die naast elkaar zijn, en bij voorkeur bij een raam? Of moeten we gewoon accepteren dat zelfs KLM aan upselling doet en stoelreserveringen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

marcop23 schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:33:
Een vraag die vaker voorkomt, maar die van mij is nét anders dan tijdens mijn zoektocht:

Ik ga met mijn vriendin naar New York vliegen met KLM, in het hoogseizoen. Nu hebben we basic economy kaartjes waarbij we pas bij het online inchecken 30 uur van tevoren stoelen kunnen uitkiezen. Ik wil dat meteen het 1e uur doen. Hoe groot is de kans dat we stoelen kunnen kiezen die naast elkaar zijn, en bij voorkeur bij een raam? Of moeten we gewoon accepteren dat zelfs KLM aan upselling doet en stoelreserveringen kopen?
Volgens mij krijg je bij Light tegenwoordig een stoel toegewezen zodra de incheck opengaat en kun je die niet wijzigen. De kans op een raamstoel is klein, maar er is een redelijke kans dat jullie in het middenstuk naast elkaar mogen zitten.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat geldt bij Delta vluchten maar zover ik weet niet bij KLM-uitgevoerde vluchten.

Als ik nu bij KLM kijk staat er ook bij Light nog "Stoelkeuze vóór het inchecken", met de opmerking dat dat alleen voor AFKL-vluchten geldt en dat je voor andere maatschappijen op hun website moet kijken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

Sorcerer8472

Mens sana?

Maar als je Delta Basic Economy hebt (ook met KLM vliegtuig) dan heb je waarschijnlijk wel pech.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
fopjurist schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:53:
[...]

Volgens mij krijg je bij Light tegenwoordig een stoel toegewezen zodra de incheck opengaat en kun je die niet wijzigen. De kans op een raamstoel is klein, maar er is een redelijke kans dat jullie in het middenstuk naast elkaar mogen zitten.
Bedankt voor je antwoord, maar we hebben Basic-Tickets, geen Light. Overigens maakt dat volgens mij niet uit, op de site van KLM staat:
U kunt gratis een standaardstoel kiezen tijdens het inchecken.
CyBeR schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:18:
Dat geldt bij Delta vluchten maar zover ik weet niet bij KLM-uitgevoerde vluchten.

Als ik nu bij KLM kijk staat er ook bij Light nog "Stoelkeuze vóór het inchecken", met de opmerking dat dat alleen voor AFKL-vluchten geldt en dat je voor andere maatschappijen op hun website moet kijken.
Waar lees je dat precies? Heen- en terugreis worden door KLM zelf uitgevoerd. Ik lees trouwens ook dit: "Als u vanuit de Verenigde Staten, Canada, Mexico of Papeete naar Nederland of Frankrijk reist, kunt u gratis een standaardstoel kiezen voordat de check-in opent.". Da's dus een meevaller, voor de terugweg kunnen we dus sowieso gratis een stoel boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:18:

Da's raar. Dummy booking en bij KLM light & standaard AMS-JFK staat er toch echt: X Geen gratis stoelkeuze vóór het inchecken

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:24
Hoe groot is de kans dat we stoelen kunnen kiezen die naast elkaar zijn, en bij voorkeur bij een raam? Of moeten we gewoon accepteren dat zelfs KLM aan upselling doet en stoelreserveringen kopen?
Het is de realiteit waar we in leven: als de garantie wil dat je naast elkaar zit op een gewenste plek dan moet je betalen.

Aan de andere kant: je leeft in een tijdperk dat je überhaupt iets te kiezen hebt. Tot niet zo heel lang viel er niets te kiezen en was je overgeleverd aan de airline die je ergens een stoel toekende.

Dus: krentmodus uit en gun je meissie dat plekje bij het raam voor een paar tientjes.

Sowieso verstandig om niet de krent uit te hangen in NYC, anders wordt het wel een heel saai tripje.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:55:
[...]

Da's raar. Dummy booking en bij KLM light & standaard AMS-JFK staat er toch echt: X Geen gratis stoelkeuze vóór het inchecken
Nog een keer kijkend was ik ingelogd en krijg ik dat lijstje te zien met mijn FB Gold benefits toegepast. Als ik incognito browse staat er inderdaad "Geen gratis stoelkeuze vóór het inchecken", wat impliceert dat het tegen betaling wel kan.

Bij Delta Basic Economy echter kan dat ook niet tegen betaling én krijg je als elite ook geen optie om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:14:
[...]

Nog een keer kijkend was ik ingelogd en krijg ik dat lijstje te zien met mijn FB Gold benefits toegepast. Als ik incognito browse staat er inderdaad "Geen gratis stoelkeuze vóór het inchecken", wat impliceert dat het tegen betaling wel kan.

Bij Delta Basic Economy echter kan dat ook niet tegen betaling én krijg je als elite ook geen optie om dat te doen.
Sinds een jaar of zes, 2018? kan je zo'n zeven dagen van te voren tegen betaling een stoel selecteren, maakt ook niet uit of je FF status heb of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:27:
[...]

Sinds een jaar of zes, 2018? kan je zo'n zeven dagen van te voren tegen betaling een stoel selecteren, maakt ook niet uit of je FF status heb of niet.
Bij Delta bedoel je dan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:26

Je hoeft niet eens 1 uur of als de check-in open gaat. Je kan al maanden vooraf stoelen kopen wanneer je jouw tickets heb. Deze keer hebben wij gekozen om te wachten tot de check-in open ging naar New York JFK met de KLM KL641 (28 augustus tot 7 september 2024)

Ik kon zonder problemen naast mijn vrouw zitten en gratis bij het raam. Vroeger kocht ik altijd vooraf de stoelen en voor de heen en de terugvlucht betaalde wij €124 (goedkoopste stoelen)! Dit keer gekozen voor gratis omdat wij ook altijd ruimbagage hebben €126 tot 23KG heen en de terugvlucht en dat is samen al €250! Toch nog een besparing.

Op de terugvlucht vanaf New York JFK afgelopen vrijdagmiddag met de KLM hadden wij gratis stoelen naast elkaar. Wij hebben gratis deze stoelen gekregen. Ik heb zelf de rijen veranderd naar raam maar dan in het midden achter de vleugels. Op de heenvlucht naar New York JFK was het een beetje vol maar we zaten achterin bij het raam en naast elkaar met mijn vrouw.

Dus je kan extra betalen, dit hoeft eigenlijk niet. Wij hadden gratis en zaten naast elkaar.

Wij hadden ook Light tickets Economy Class de goedkoopste voorwaarden. Let op! Alleen blauwe stoelen zijn gratis.

Voor de duidelijkheid als er plek is, kan je na het inchecken zelf jouw rijen aanpassen en andere stoelen kiezen.

Op de terugvlucht was ons toestel KLM KL642 Boeing 787-10 wij vlogen onder Delta Airlines voorwaarden. Voor de check-in en de stoelen werden wij doorverwezen naar Delta website. Op de heenvlucht was alles onder de KLM

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 10-09-2024 11:53 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

ik ben weer net terug van mijn reis en een aantal airlines gehad. even een korte review

China Southern Airlines:
best okay airline
Stewardessen zijn aardig en de uniformen zijn ook wel nice.
Food in de economy class was ook prima vaak kon je kiezen tussen rijst/beef of kip met noodles (asian food always good).
Entertainment vond ik alleen wel iets minder...schermen zijn niet zo responsive en vaak ook geen engelse ondertiteling bij de meeste chinese films en ook niet bij de engelse films. Oordopjes zijn ook niet zo goed want ik kon vaak de stemmen van de acteurs niet horen (er was ook geen ondertiteling dus vaak gokken wat ze zeiden)...dat maakt het film kijk ervaring toch wel een stuk minder.

ik zou zeggen een 7.5 out of 10. Ruim voldoende niet slecht maar ook niet goed.

Cebu Pacific Air:
mijn overstap van Kuala Lumpur naar Manila ging niet smooth. Cebu Pacific Air had 2 uur vertraging en er werd ook niet omgeroepen waarom deze vertraging had...begon al slecht helaas.
De uniformen van de stewardessen zien er wel okay-ish uit alleen de uniformen van de stewards zien er niet uit...een spijkerbroek en een geel trui ofzo iets...zag er echt niet uit.

toen iedereen in het vliegtuig zat...moesten we alsnog 30 min wachten voordat we gingen taxi'en
maar goed voor de rest de stoelen niks op aan te merken (ik denk alleen voor mensen die lang zijn zal het echt niet fijn zitten.) ik zat met mijn 1.75m toch al redelijk dicht tegen aan mijn voorstoel (knieeen) dus kan me voorstellen dat als je 1.95m bent je toch wel een exit seat nodig hebt.

het was niet een super slechte airline ofzo alleen de vertraging maakte iedereen geirriteerd (en sja dan wordt je zelf ook een beetje annoyed). er was trouwens geen eten bij dit airline en voor alles moest je betalen (beetje de klassieke Ryanair gedoe) maar goed voor die paar uurtjes vliegen is een Budget airline prima.

ik zou denk ik een 6.5 out of 10 geven. een voldoende-tje maar zeker geen onvoldoende

China Eastern Airlines:
Wat mij betreft de beste airline van alle 3
Stoelen zaten goed ik had genoeg been ruimte (zat ook op een 2 configuratie dus had alleen een buurman links van mij)
Stewardessen waren aardig en hebben ook veel mooiere uniformen dan CSA. wel waren de stewardessen echt klassiek MEGA dun...maar goed beter dan mega dik denk ik dan?
Eten ook dikke prima net als CSA Noodles/Rice/Eieren etc is zeker geen straf :-)

een ander gaaf dingetje was hun China Eastern airlines lounge. ik was daar tijdens mijn Transfer in Shanghai naartoe gegaan en ik kon daar even gaan douchen en een hapje doen (bijv noodles) + biertje. echt heerlijk als je al heel de dag buiten sightseeing aan het doen was...toch al gauw 20 uur wakker...zonder tandenpoetsen en douchen...dan is dit echt goud waard!
maar goed dit is niet echt part of de vlieg experience, maar is meer de Lounge van CEA...

de experience is gewoon net iets beter bij CEA...vlogen op tijd, geen vertraging. Stewardessen die net wat aardiger zijn dan de China Southern Airlines...het is een totaal pakket.

ik zou zeggen 8.5 out of 10 een dikke voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door Lostson op 10-09-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:09:
[...]

Bij Delta bedoel je dan neem ik aan?
Ja, je kan ze bellen bijvoorbeeld of met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:27:
[...]

Ja, je kan ze bellen bijvoorbeeld of met de app.
Ah dat had ik nog niet meegekregen. Zover ik weet is 't wel nog steeds zo dat je bij Basic Economy geen FF punten verdient dus ik zou zoiets nooit kopen. En de Amerikanen die ik ken die dat mogelijk wel zouden doen vliegen zelden met Delta omdat ze bij United hubs wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:26

[Afbeelding]

Eten is echt wel belangrijk althans voor mij. Vooral ook op een lange vlucht. Wij hadden speciale eten op gegeven, ik had het niet moeten doen. Op de heenvlucht richting New York JFK gaf KLM ons heerlijk hoofdgerecht en uitgebreid eten.

Vrijdag op de terugvlucht naar Schiphol viel het eten mij echt tegen. Andere hadden keuze uit kip of vegetarisch pasta. Volgende keer kies ik gewone maaltijd en bier Heineken 0.0% was op wegens de vlucht ervoor en had ze enkel frisdranken enzo

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

even een reactie op dat VPN/China/Social media verhaal:

ik was afgelopen 2 weken in Guang Zhou en Shanghai airport en daar doet Whatsapp, FB, IG, TikTok, YouTube het allemaal niet (Geblokkeerd in China) ik had zelf een E-sim van Holafly maar die werkte helaas niet in China. (wel apart dat de E-sim pakket Asia heet maar in china werkt het dan niet...het werkte meer in south east asia zoals Kuala Lumpur, Bangkok, Hanoi, Jakarta, Manila etc)

zodra je connected bent met het wifi gaat alles natuurlijk via het chinese netwerk dan werken alle social media niet. Ik had van tevoren geen VPN afgenomen dus ja het blijft dan lekker stil op je telefoon :-) misschien soms ook lekker?

maar denk er hierbij aan als je naar China (Long Term) of misschien op vakantie voor 1 of 2 weken...vergeet niet een VPN provider af te nemen zoals NordVPN, Surfshark VPN, ExpressVPN. Vaak kosten ze ook niet heel veel...heb mijn lesje wel geleerd in China haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:58
@Lostson De vraag is natuurlijk of je je gewone telefoon mee wilt nemen naar China of minimaal na terugkomst helemaal terugzet naar de fabrieksinstellingen...

Als je werkt bij de overheid is het verboden om je eigen zakelijke telefoon mee te nemen en krijg je een speciale telefoon die na terugkomst helemaal wordt geleegd.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 11-09-2024 07:02 ]

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 12:43
jongetje schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:02:
@Lostson De vraag is natuurlijk of je je gewone telefoon mee wilt nemen naar China of minimaal na terugkomst helemaal terugzet naar de fabrieksinstellingen...

Als je werkt bij de overheid is het verboden om je eigen zakelijke telefoon mee te nemen en krijg je een speciale telefoon die na terugkomst helemaal wordt geleegd.
Idem voor sporters. Van een ex-schaatser weet ik dat de KNSB ook zeer sterk aanraad een simpele telefoon mee te nemen en je normale telefoon gewoon thuis te laten, ze hebben er al meer dan eens spyware/malware whatever op gevonden na terugkomst vanuit China.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:34
En iig nooit een gratis/openbaar USB laadpunt of kabel gebruiken.
Eigen lader gebruiken en enkel en alleen die gebruiken om op te laden, direct vanuit een gewoon stopcontact.

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-05 15:15
jongetje schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:02:

Met de aanvulling dat dat advies niet alleen geldt voor je telefoon, maar alle devices (tablet, laptop).

De vraag is niet of je met wat extra software terug komt, maar met welke

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
‘We zien (…) dat klantwaardering van ons aanbod in de Economy Class op Europese vluchten, vooral voor de sandwich, achterblijft’, luidt het interne bericht. Het vaak als ondermaats ervaren aanbod en gebrek aan keuzeopties, zeker op intra-Europese vluchten, draagt niet bij aan de positieve klantervaring bij een premiummaatschappij, stelt de onderneming zelf vast.
We verschralen het aanbod, mensen zijn er niet blij mee, oplossing: we maken 't nog erger en laten ze betalen voor wat vroeger inclusief was. |:(

Overigens, KLM, is men over de Wanderbox ook bepaald niet tevreden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat KLM zichzelf nog als premium beschouwt...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Lostson schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:27:
ik ben weer net terug van mijn reis en een aantal airlines gehad. even een korte review

China Southern Airlines:
best okay airline
Stewardessen zijn aardig en de uniformen zijn ook wel nice.
Food in de economy class was ook prima vaak kon je kiezen tussen rijst/beef of kip met noodles (asian food always good).
Entertainment vond ik alleen wel iets minder...schermen zijn niet zo responsive en vaak ook geen engelse ondertiteling bij de meeste chinese films en ook niet bij de engelse films. Oordopjes zijn ook niet zo goed want ik kon vaak de stemmen van de acteurs niet horen (er was ook geen ondertiteling dus vaak gokken wat ze zeiden)...dat maakt het film kijk ervaring toch wel een stuk minder.

ik zou zeggen een 7.5 out of 10. Ruim voldoende niet slecht maar ook niet goed.

Cebu Pacific Air:
mijn overstap van Kuala Lumpur naar Manila ging niet smooth. Cebu Pacific Air had 2 uur vertraging en er werd ook niet omgeroepen waarom deze vertraging had...begon al slecht helaas.
De uniformen van de stewardessen zien er wel okay-ish uit alleen de uniformen van de stewards zien er niet uit...een spijkerbroek en een geel trui ofzo iets...zag er echt niet uit.

toen iedereen in het vliegtuig zat...moesten we alsnog 30 min wachten voordat we gingen taxi'en
maar goed voor de rest de stoelen niks op aan te merken (ik denk alleen voor mensen die lang zijn zal het echt niet fijn zitten.) ik zat met mijn 1.75m toch al redelijk dicht tegen aan mijn voorstoel (knieeen) dus kan me voorstellen dat als je 1.95m bent je toch wel een exit seat nodig hebt.

het was niet een super slechte airline ofzo alleen de vertraging maakte iedereen geirriteerd (en sja dan wordt je zelf ook een beetje annoyed). er was trouwens geen eten bij dit airline en voor alles moest je betalen (beetje de klassieke Ryanair gedoe) maar goed voor die paar uurtjes vliegen is een Budget airline prima.

ik zou denk ik een 6.5 out of 10 geven. een voldoende-tje maar zeker geen onvoldoende

China Eastern Airlines:
Wat mij betreft de beste airline van alle 3
Stoelen zaten goed ik had genoeg been ruimte (zat ook op een 2 configuratie dus had alleen een buurman links van mij)
Stewardessen waren aardig en hebben ook veel mooiere uniformen dan CSA. wel waren de stewardessen echt klassiek MEGA dun...maar goed beter dan mega dik denk ik dan?
Eten ook dikke prima net als CSA Noodles/Rice/Eieren etc is zeker geen straf :-)

een ander gaaf dingetje was hun China Eastern airlines lounge. ik was daar tijdens mijn Transfer in Shanghai naartoe gegaan en ik kon daar even gaan douchen en een hapje doen (bijv noodles) + biertje. echt heerlijk als je al heel de dag buiten sightseeing aan het doen was...toch al gauw 20 uur wakker...zonder tandenpoetsen en douchen...dan is dit echt goud waard!
maar goed dit is niet echt part of de vlieg experience, maar is meer de Lounge van CEA...

de experience is gewoon net iets beter bij CEA...vlogen op tijd, geen vertraging. Stewardessen die net wat aardiger zijn dan de China Southern Airlines...het is een totaal pakket.

ik zou zeggen 8.5 out of 10 een dikke voldoende.
Waar vloog je heen?

Die China Eastern airlines lounge, hoe kreeg je daar toegan toe? vloog je BC? of is het een betaal lounge? of kreeg je een freebie?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 14:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CyBeR schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:33:
[...]

We verschralen het aanbod, mensen zijn er niet blij mee, oplossing: we maken 't nog erger en laten ze betalen voor wat vroeger inclusief was. |:(

8)7
een uitgebreidere maaltijd te laten bestellen. Dit zou bijvoorbeeld tijdens het incheckproces kunnen gebeuren.
Goed, inchecken zal tegenwoordig voor 75% online thuis gebeuren, maar sta je daar bij de balie "wilt u een ontbijt meebestellen?" "wilt u extra bagage bijkopen?" "bonuskaart of airmiles?"

Het wordt dus steeds meer Ryanair. En voor een uurtje of twee in de lucht ga ik niet bijbetalen voor eten of drinken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Maasluip schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:00:
[...]

8)7

[...]

Goed, inchecken zal tegenwoordig voor 75% online thuis gebeuren, maar sta je daar bij de balie "wilt u een ontbijt meebestellen?" "wilt u extra bagage bijkopen?" "bonuskaart of airmiles?"
Waarom moet ik nu direct hier aan denken ;)

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 23:35

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:33:
[...]

"We zien (…) dat klantwaardering van ons aanbod in de Economy Class op Europese vluchten, vooral voor de sandwich, achterblijft"

De sandwich is ook echt een droge hap. Als die beter was geweest dan werd hij ook beter gewaardeerd. Die sandwich betaald maken is nou niet echt de oplossing :+

Op de wat langere Europese vluchten is het wel fijn als je toch iets te eten krijgt, want idd wat is anders nog het verschil met een budget-maatschappij?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik laat tegenwoordig ook steeds een review achter over die sandwich :p Ik weet sowieso geen kaas, dus 90% van heb ik pech. Maar ook als ik met mijn kinderen vlieg die wel kaas eten, hoeven ze van mij die droge rotzooi niet te nemen. Het is echt knap hoe ze anno 2024 nog zulke slechte producten kunnen maken.

Zelf eet ik altijd in de lounge van tevoren. Ook kunnen we gratis sandwiches halen met Loungebox on the Go. Heb er dus niet heel veel last van.

Tot en met 2-3 jaar geleden hadden ze overigens nog wel gewone dingen aan boord, zoals heel behoorlijke wraps. Ze kunnen het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
Zo lang de KLM-klant alleen maar klaagt, maar wel blijft vliegen kunnen ze er gewoon mee doorgaan natuurlijk.

Met Mevrouw Rintel aan het roer zou ik niet verbaasd opkijken als de catering straks gedaan wordt door een student met een grote warmwatertank op de rug en een snackassortiment met de keuze uit een Mars of een gevulde koek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Lostson schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:54:
even een reactie op dat VPN/China/Social media verhaal:

ik was afgelopen 2 weken in Guang Zhou en Shanghai airport en daar doet Whatsapp, FB, IG, TikTok, YouTube het allemaal niet (Geblokkeerd in China) ik had zelf een E-sim van Holafly maar die werkte helaas niet in China. (wel apart dat de E-sim pakket Asia heet maar in china werkt het dan niet...het werkte meer in south east asia zoals Kuala Lumpur, Bangkok, Hanoi, Jakarta, Manila etc)
Holafly moet wel gewoon in China werken had ik begrepen toen ik naar China ging. Zo te zien heb jij de verkeerde E-sim genomen. Jij hebt denk ik voor Azië genomen i.p.v. specifiek voor China (Bij Technical Specs kan je gewoon hun coverage zien).

Ik had uiteindelijk geen Holafly genomen, maar ben voor Jetpac gegaan. Omdat ik ergens las dat je snel tegen de FUP zit en dan erg langzaam internet hebt en ook bij theteren zit een limiet. Dus dan heb je weinig aan je onbeperkt internet ;p.
zodra je connected bent met het wifi gaat alles natuurlijk via het chinese netwerk dan werken alle social media niet. Ik had van tevoren geen VPN afgenomen dus ja het blijft dan lekker stil op je telefoon :-) misschien soms ook lekker?

maar denk er hierbij aan als je naar China (Long Term) of misschien op vakantie voor 1 of 2 weken...vergeet niet een VPN provider af te nemen zoals NordVPN, Surfshark VPN, ExpressVPN. Vaak kosten ze ook niet heel veel...heb mijn lesje wel geleerd in China haha
Volgens mij doen alle door jou genoemde VPN diensten het (inmiddels) niet meer in China, maar ik kan er naast zitten. Ik had VPN van Mullvad genomen, wat ook maar 5 euro per maand kost. Deze kon ik ook instellen (met wat gekloot om juiste server te vinden) in mijn Travelrouter dmv van WireGuard, zodat ik niet op elk apparaat VPN hoefde te installeren en ook gewoon bv Netflix kon kijken op de TV (ik had een Chromecast mee ;p).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ToolkiT schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:54:
[...]

Waar vloog je heen?

Die China Eastern airlines lounge, hoe kreeg je daar toegan toe? vloog je BC? of is het een betaal lounge? of kreeg je een freebie?
via priority pass (Amex Platinum) naja soort van een freebie maar je betaald er natuurlijk elke maand wel voor ;-) Semi-freebie

• Lostson

Lostson

xileS schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:52:
[...]

Holafly moet wel gewoon in China werken had ik begrepen toen ik naar China ging. Zo te zien heb jij de verkeerde E-sim genomen. Jij hebt denk ik voor Azië genomen i.p.v. specifiek voor China (Bij Technical Specs kan je gewoon hun coverage zien).

Ik had uiteindelijk geen Holafly genomen, maar ben voor Jetpac gegaan. Omdat ik ergens las dat je snel tegen de FUP zit en dan erg langzaam internet hebt en ook bij theteren zit een limiet. Dus dan heb je weinig aan je onbeperkt internet ;p.

[...]

Volgens mij doen alle door jou genoemde VPN diensten het (inmiddels) niet meer in China, maar ik kan er naast zitten. Ik had VPN van Mullvad genomen, wat ook maar 5 euro per maand kost. Deze kon ik ook instellen (met wat gekloot om juiste server te vinden) in mijn Travelrouter dmv van WireGuard, zodat ik niet op elk apparaat VPN hoefde te installeren en ook gewoon bv Netflix kon kijken op de TV (ik had een Chromecast mee ;p).
ah ok ja maakt niet zoveel uit het was alleen transfer dus niet zo'n ramp.
maar bijzonder dat VPN diensten het niet meer doen...kan iemand dat confirmen die bijv 1 van deze diensten heeft?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Lostson schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:37:
[...]

via priority pass (Amex Platinum) naja soort van een freebie maar je betaald er natuurlijk elke maand wel voor ;-) Semi-freebie
ah, ik heb via bank een dragonpass.. zelfde concept.. maar niet zulke goede lounges.. ik heb er iig nog nooit een douche gezien..

• Yakumos
Gaat lekker bij KL/AF, 3de mail deze week dat een vlucht (allemaal aparte trips) wegens operationele omstandigheden is gewijzigd, 3de keer dat ik er achteraan mag bellen want sowieso een te korte (minder dan 1 uur) als een te lange (4+ uur) overstap worden we natuurlijk niet blij van..

Als die online portal waar ze elke keer naar verwijzen nou een keertje zou werken, of iemand met een beetje gezond verstand dit soort dingen moest goedkeuren voordat het naar de klant gestuurd wordt zou het mij een heleboel tijd schelen in ieder geval.
Lostson schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:39:
[...]

maar bijzonder dat VPN diensten het niet meer doen...kan iemand dat confirmen die bijv 1 van deze diensten heeft?
ExpressVPN doet het wel kan ik bevestigen. Soms even zoeken naar een goeie server en niet teveel verwachten van de snelheid. NordVPN werkt niet, de rest ken ik niet. De go to's voor China zijn Astrill, ExpressVPN voor gemak, Shadowsocks (en branches) voor snelheid/betrouwbaarheid.

[ Voor 35% gewijzigd door Yakumos op 11-09-2024 20:35 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
FredvZ schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:27:
Zo lang de KLM-klant alleen maar klaagt, maar wel blijft vliegen kunnen ze er gewoon mee doorgaan natuurlijk.
KLM is te dominant op Schiphol. Dat maakt van alliance wisselen erg pijnlijk.

Het geheel is consistent matig, maar doordat het soms wel echt goed is blijf je verwachtingen hebben. Vindt van Ryanair wat je wilt maar ze leveren exact wat beloofd is. KLM? Een loterij wat betreft service.

Met Star Alliance vliegen is lastiger geworden nu SAS (voor nordics) er niet meer binnen valt. Verder is Lufthansa groep wel degelijk.

Hoe werkt OneWorld voor vluchten binnen Europa? Alleen BA? Dat is rot - niet Schengen + Heathrow.

[ Voor 19% gewijzigd door ANdrode op 11-09-2024 20:59 ]

• PWM
  • Niet online
Heb voor het eerst via de KLM site een ticket geboekt met SAS op punten voor mijn vrouw en kinderen. Dat is geen succes.

Bij AF/KLM krijgen mensen voor wie je boekt ook de Platinum status op het ticket (edit: indien je met miles boekt). Dus Fast Track en gratis EC stoelen. Bij SAS komt die status niet mee. Maar stoelkeuze is helemaal niet mogelijk op deze vluchten tot inchecken.

Morgen toch maar annuleren en de KLM optie kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 11-09-2024 21:39 ]

• Wally2002
  • Nu online
PWM schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:15:

Bij AF/KLM krijgen mensen voor wie je boekt ook de Platinum status op het ticket. Dus Fast Track en gratis EC stoelen.
Mijn ervaring bij KLM is dat je als FB Platinum, de mede-reiziger in dezelfde boeking (die FB explorer is) wel dezelfde boarding zone krijgt, maar niet SkyPriority en ook geen gratis EC stoelkeuze?

Edit: binnen Europa in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Wally2002 op 11-09-2024 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wally2002 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:30:
[...]

Mijn ervaring bij KLM is dat je als FB Platinum, de mede-reiziger in dezelfde boeking (die FB explorer is) wel dezelfde boarding zone krijgt, maar niet SkyPriority en ook geen gratis EC stoelkeuze?

Edit: binnen Europa in ieder geval.
Als je met punten boekt (even originele post verduidelijkt), krijgen de reizigers wel Platinum, of je nou zelf op de boeking zit of niet. Dan moet je wel hun FB Account nummer leeglaten. Anders krijgen ze de status op basis van hun FB profiel. Maar leeglaten is dan ten alle tijden beter, aangezien je toch geen miles of XP spaart op reward tickets.

• xileS
  • Niet online
Lostson schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:39:
[...]

Check voor vertrek naar China naar recente ervaringen op bv Reddit. Het veranderd nog weleens begreep ik. Op zich niet heel gek dat er regelmatig VPNs geblokkeerd worden, aangezien ze eigenlijk illegaal zijn in China..

• xileS
  • Niet online
Yakumos schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:27:

ExpressVPN doet het wel kan ik bevestigen. Soms even zoeken naar een goeie server en niet teveel verwachten van de snelheid. NordVPN werkt niet, de rest ken ik niet. De go to's voor China zijn Astrill, ExpressVPN voor gemak, Shadowsocks (en branches) voor snelheid/betrouwbaarheid.
Wanneer was dit? Ik begreep juist dat ExpressVPN niet meer (betrouwbaar) werkt. Had iemand ontmoet die nog een doorlopende abo had en ik had mijn Mullvad VPN even gedeeld, zodat hij zijn ExpressVPN kon opzeggen :').

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Laten we vanaf hier de VPN ervaring stoppen en ontopic blijven :)

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 14:15

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Problemen op Schiphol kennelijk, maar kan er geen nieuws over vinden?

Goed getimed ook, precies vlak voor IBC.

De enige reden dat ik het weet is dat ik in een grote WhatsApp groep zit waarvan vrijwel iedereen naar IBC gaat. De vroege reizigers zeggen dat ze een uur op de grond stil stonden op Schiphol :X Voor mij wordt dat een uur in Valencia (…en dan waarschijnlijk ook nog eens op Schiphol?)

De Spaanse captain gooit het vrolijk op “due to the weather in Amsterdam,” alsof er geen internet bestaat :X

[ Voor 10% gewijzigd door PowerFlower op 12-09-2024 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-05 13:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
PowerFlower schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:30:
Problemen op Schiphol kennelijk, maar kan er geen nieuws over vinden?

Goed getimed ook, precies vlak voor IBC.

De enige reden dat ik het weet is dat ik in een grote WhatsApp groep zit waarvan vrijwel iedereen naar IBC gaat. De vroege reizigers zeggen dat ze een uur op de grond stil stonden op Schiphol :X Voor mij wordt dat een uur in Valencia (…en dan waarschijnlijk ook nog eens op Schiphol?)

De Spaanse captain gooit het vrolijk op “due to the weather in Amsterdam,” alsof er geen internet bestaat :X
Zie flink wat vertragingen maar niks heel ernstigs (20-30 mins). Het is hier aardig takkeweer dus mogelijk toch wel related?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Na ons akkefietje op Madeira vorige maand heeft TAP zonder morren:
  • 2x 5 sterren á 700 per nacht
  • 5x Taxi
  • 2x Lunch (200,-)
  • 2 x dinner (300,-)
betaald. En als bonus, 100,- Sangria die we op een dakterras hebben zitten wegwerken :p Was met 6 werkdagen geregeld.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:46
PWM schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:56:
Na ons akkefietje op Madeira vorige maand heeft TAP zonder morren:
  • 2x 5 sterren á 700 per nacht
  • 5x Taxi
  • 2x Lunch (200,-)
  • 2 x dinner (300,-)
betaald. En als bonus, 100,- Sangria die we op een dakterras hebben zitten wegwerken :p Was met 6 werkdagen geregeld.
Netjes, heb je status bij TAP?

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
ChiLLeR schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:13:
[...]

Netjes, heb je status bij TAP?
Nope, helemaal niets. Had in mijn mail wel al meteen hun excuses weerlegd waar ze mee zouden komen :p

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

FreakNL

Well do ya punk?

Net vlucht Shanghai - Amsterdam gehad.

Twee rijen voor me een irritant typje. Meneer was nogal vol van zichzelf. Mijn nekharen stonden gelijk overeind.. Meneer kwam in gesprek met de drie mensen aan de andere kant van het gangpad. Een hoop blabla. Ik had gelijk al door dat het vooral om zichzelf draaide allemaal maar met die andere drie had hij blijkbaar een klik. Heeft zo’n 3 tot 4 uur in het gangpad gestaan leunende op de stoel voor die 3 mensen (lekker irritant als je daarvoor zit).. Ik dacht echt op een gegeven moment “gast, ga gewoon op je plek zitten en hou je arrogante waffel”… Hij ging ook bij BC naar het toilet (wat ik ook al not done vind als je economy zit, ook niet als je vooraan zit zoals wij).

Anyways, ik weet niet wat er verder voorgevallen is maar op een gegeven moment schiet hij een stewardess aan dat hij de naam van de gezagvoerder wil om een klacht in te dienen. Hij had ook een uitgeprint formulier bij zich wat hij wilde dat de gezagvoerder zou tekenen.. Echt een beetje vaag allemaal…

Landen we net, komt de gezagvoerder aan; “meneer, u bent aangehouden. Begrijpt u dat?”… En daarna werd hij door de marechaussee uit de kist gehaald…

Er moet meer voorgevallen zijn want voor alleen een arrogante kwast zijn wordt je niet aangehouden lijkt me… Maar ik moest wel gniffelen…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yR9C8aXpgQRqCq4j6lyKSGh6D3g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hsIoefG53onYGBMm14XgxJCL.png?f=user_large

Moet niet gekker worden.

EDIT:

Wel lekkere conversie ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LE3ubDqwLainOXgSipXvzp8TH70=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I28z8NzwHlqp8cmp3OKqo6Eq.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 12-09-2024 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:50
Niet wachten maar boeken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dat ga ik ook doen. Het vervelende is.... Het is voor mijn vrouw :p

We gaan samen naar de west-kust. Ik moet op een gegeven moment door naar Las Vegas en vlieg vanaf SLC in Business naar huis. Maar zij kan dus vanaf SFO deze pakken.

Gun ik haar van harte :+

• Lostson

Lostson

Wat is La Premiere eigenlijk?...oh wacht First class denk ik? maar dan in het frans 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door Lostson op 12-09-2024 21:43 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:20:
[...]

Nope, helemaal niets. Had in mijn mail wel al meteen hun excuses weerlegd waar ze mee zouden komen :p
Haha goed om zoiets te onthouden. Welke excuses had je verwacht, je had slecht weer toch, dat zagen ze niet als buitengewone omstandigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Laatst online: 19-05 15:02
PWM schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:40:
[Afbeelding]

Moet niet gekker worden.

EDIT:

Wel lekkere conversie ook

[Afbeelding]
Misschien dat dit komt omdat La Premiere alleen door mensen met hogere status geboekt kan worden en Business door iedereen? Lijkt me wel een goede prijs overigens (vergeleken met de cash prijs) :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Cheesy schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:57:
[...]

Haha goed om zoiets te onthouden. Welke excuses had je verwacht, je had slecht weer toch, dat zagen ze niet als buitengewone omstandigheden?
Meteen de top tip van de week :p

Ik had geen recht op de EU261 cash vergoeding mbt vertraagde aankomst, doordat er externe omstandigheden waren waar de maatschappij niets aan kon doen. Helemaal terecht natuurlijk.

Ze zijn echter WEL verantwoordelijk voor onderdak en eten. Wat maatschappijen massaal doen als je een claim neerlegt voor deze kosten bij vertraging, is een antwoord sturen dat de EU261 Cash Compensation hier niet van toepassing is, wegens die externe omstandigheden.

Maar die vraag je ook helemaal niet. Echter, door zo'n reactie, met veel woorden, terug te sturen, creëren ze verwarring bij veel mensen. Ik ken iemand die gewerkt heeft bij een EU airline bij customer care (dat was wel in 2019), die aangaf dat ze daarmee, zeker op vakantievluchten, zo 60% kunnen afwimpelen.

Dus, de mail luidt (maar dan in duurdere woorden :p ):
Ik weet dat er voor deze vlucht externe omstandigheden waren, dus ik vraag expliciet niet om een cash compensatie.

Echter, zoals beschreven staat in (Regulation (EC) No 261/2004) zijn jullie ook in deze situatie wel verantwoordelijk voor een aantal gemaakte kosten. Deze zou ik graag van jullie ontvangen:
  • Hotel X
  • Restaurant X
  • Taxi's X
Als je dat een beetje netjes verwoord, snapt de andere kant dat jij grofweg wel weet waar je recht op hebt, en slaan ze de eerste afwijzing over.

De enige verrassing die ik dan nu wel heb gekregen, is dat ze alles in 1x hebben vergoed. Ik had wel discussie verwacht over de hoogte van de rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Binnenkort eindelijk weer eens op vliegvakantie.
Nu zitten we eigenlijk een beetje met het volgende. Beiden willen -NIET-, onder geen enkel beding in een 737MAX stappen. A.u.b. hier geen discussie over, it's a no-go.
Dat doorgegeven aan het reisbureau ( TUI ) en ze hebben met deze wens rekening gehouden, zodoende vliegen we heen en terug met een 787. Was wel een concessie, we wilde eigenlijk 10 tot 12 dagen verblijven, maar dan zou minstens 1 vlucht met de MAX moeten gebeuren, met een 8 daagse reis zoals geboekt is, alleen Dreamliner.
Nu hebben we tevens voor een pittig bedrag de stoelen/service geupgrade naar een Deluxe pakket, wat je de businessclass stoelen geeft vooraan het vliegtuig.

Afin, nu vroeg ik mij zelf af, wat als TUI op het laatste moment van vliegtuig type gaat wisselen, dat er dus ineens een TUI 737MAX aan de gate staat.
In hoeverre mag je dan nog weigeren om in te stappen ? (nouja, weigeren kan altijd, maar dan schadeloos)

De dure geupgrade stoelen kunnen ze dan niet leveren (MAX heeft deze klasse niet), onze vakantie is nu onnodig korter gemaakt (de 11 dagen optie was nagenoeg even duur als de 8 dagen met Dreamliner), en het TUI reisbureau weet van onze voorwaarden dat we pertinent niet met de MAX willen vliegen.

Zouden we nog enigzins in onze recht staan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ik denk dat je weinig kans hebt als je weigert om in te stappen. Ja TUI weet dat je niet met de MAX wilt vliegen en daarom hebben ze, met de kennis van nu, een vlucht geregeld in een 787. Als die gewisseld wordt voor de MAX, zal je vast een teruggave krijgen voor de stoelen, maar dat is het dan wel. Er zal nergens in de voorwaarden staan dat je alle kosten terugkrijgt bij een toestelwissel: waarom zouden ze ook :) ?

Nu heb ik geen ervaring met TUI, maar in het algemeen wordt er best vaak gewisseld. Bij AF/KLM genoeg wissels gehad. Alleen SQ was voor mij tot nu toe consequent qua type toestel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:26

4x2

lộn xộn quá

Zou voor het instappen even kijken waar de desbetreffende 787 gemaakt is :+
North Carolina is goed, dan zitten er extra onderdelen in/op, zoals poetsdoeken in de brandstoftanks :p

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:30
Waarschijnlijk gaan ze 100% wegkomen met het statement "toesteltype onder voorbehoud". Er zijn legio bedrijfsmatige redenen om een equipment swap te doen die zwaarder wegen dan jullie preferentie (heel zwart-wit gezien is dit het - geen essentie, en geen onderdeel van de boekingsovereenkomst).

Het enige waar je op kunt gokken, is een refund van de meerkosten van Deluxe. Of met een beetje goeie zin een omboeking naar een volgende vlucht. Overigens; reken je niet te rijk met Deluxe - het is dichterbij premium economy dan businessclass ;)

Maar TUI, zoals gezegd, wisselt regelmatig binnen het schema. Zo hebben wij al een keer de pech gehad een 737NG ipv 737MAX te krijgen; waar de door ons geboekte Comfort stoelen niet op zitten. Die kosten teruggekregen en einde verhaal.
Je zou er wellicht verstandiger aan doen te kiezen voor een airline die geheel geen 737MAX'en in de vloot heeft, en alles maar zelf te boeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Madshark schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:51:
Nope.

Het product wat je koopt is "vlucht van Amsterdam naar <plek> in economy class", niet "Vlucht van Amsterdam naar <plek> in een 787". Als men om operationele redenen een vliegtuigwissel moet doen dan kun jij daar niks tegen doen, ook niet als dat een 737Max is waar je om de een of andere reden niet in wil. (Daar is echt geen reden voor namelijk, zelfs de 737Max is nog steeds veiliger dan het vervoermiddel dat je naar Schiphol brengt, vele malen zelfs als dat een auto is.)

Wat wel kan in dat geval, maar dan moet je wel vliegen, is de extra betaalde kosten voor de upgrade terug krijgen, of anders 75% van de kosten van het ticket adhv EC 2004/261.

Als je zelf weigert in te stappen heb je eigenlijk nergens recht op.

Overigens: de kans dat ze je vlucht wisselen van een 787 naar een 737 is, gezien het verschil in formaat, vrij klein. Dat zou alleen gebeuren als die 787 bijna leeg zou zijn, en de vlucht terug idem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nu hebben we tevens voor een pittig bedrag de stoelen/service geupgrade naar een Deluxe pakket, wat je de businessclass stoelen geeft vooraan het vliegtuig.

Afin, nu vroeg ik mij zelf af, wat als TUI op het laatste moment van vliegtuig type gaat wisselen, dat er dus ineens een TUI 737MAX aan de gate staat.
In hoeverre mag je dan nog weigeren om in te stappen ? (nouja, weigeren kan altijd, maar dan schadeloos)

De dure geupgrade stoelen kunnen ze dan niet leveren (MAX heeft deze klasse niet), onze vakantie is nu onnodig korter gemaakt (de 11 dagen optie was nagenoeg even duur als de 8 dagen met Dreamliner), en het TUI reisbureau weet van onze voorwaarden dat we pertinent niet met de MAX willen vliegen.

Denk dat het sowieso belangrijk is om te weten dat die stoelen onder geen beding Business Class stoelen zijn zoals we die 2024 in Longhaul hebben. Het is meer vergelijkbaar met Premium Comfort bij KLM. Prima keuze verder natuurlijk.

Maar als er een 737-Max voor je neus staat, mag je gewoon instappen, of je bent geld kwijt, los van de compensatie voor de stoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[…]
ze hebben met deze wens rekening gehouden
Daar is het misgegaan. Jij hebt het in je overeenkomst met het reisbureau als wens overgebracht. Als je in de overeenkomst had opgenomen dat je enkel met vliegtuig x zou vliegen en anders y had je inderdaad een recht op iets, nu niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:17:
Zou voor het instappen even kijken waar de desbetreffende 787 gemaakt is :+
North Carolina is goed, dan zitten er extra onderdelen in/op, zoals poetsdoeken in de brandstoftanks :p
Oh, de 787's van TUI zijn van beiden fabrieken, en de werkpaarden van TUI. Heb daar wel vertrouwen in 😉
ShitHappens schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:00:
[...]
Overigens; reken je niet te rijk met Deluxe - het is dichterbij premium economy dan businessclass ;)

--------
Je zou er wellicht verstandiger aan doen te kiezen voor een airline die geheel geen 737MAX'en in de vloot heeft, en alles maar zelf te boeken.
De Deluxe upgrade zijn stoelen van rij 1 tm 12 (?), is een 2-2-2 configuratie. Qua service is het net zo non-existent, maar de stoelen zijn zeker wel beter dan de premium economy van Tui. Thans zo had ik dat de vorige keer ervaren

En idd, hadden beter elders geboekt, toen nog niet echt over stilgestaan, reisbureau kwam met de 'garantie' dat we op deze manier met de 787 zouden vliegen, en op dat moment waren we drukker bezig met het hotel 🤣
PWM schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:20:
[...]

Denk dat het sowieso belangrijk is om te weten dat die stoelen onder geen beding Business Class stoelen zijn zoals we die 2024 in Longhaul hebben. Het is meer vergelijkbaar met Premium Comfort bij KLM. Prima keuze verder natuurlijk.

Maar als er een 737-Max voor je neus staat, mag je gewoon instappen, of je bent geld kwijt, los van de compensatie voor de stoelen.
Uhm, tenzij dat in afgelopen jaren is gewijzigd, is het naar mijn weten nog steeds de 2-2-2 indeling waar ik een aantal jaren ook mee met ze gevlogen had (PH-TFK). Dit zijn brede, bijna flatbed stoelen, vond ze eigenlijk wel vergelijkbaar met een business class stoel van mijn KLM vlucht een jaar of 15 geleden.

Maar het is inderdaad wel duidelijk, wat ik ook wel verwacht had, niet instappen is pech geld weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Madshark schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:02:
En idd, hadden beter elders geboekt, toen nog niet echt over stilgestaan,
Dit is alleen te ontwijken als je bij een carrier had geboekt die geen Boeing vliegt (Easyjet), of geen 737max vliegt. Anders is er nooit 100% zekerheid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:31

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

gambieter schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:08:
[...]
Dit is alleen te ontwijken als je bij een carrier had geboekt die geen Boeing vliegt (Easyjet), of geen 737max vliegt. Anders is er nooit 100% zekerheid.
Zelfs dan is er geen garantie, genoeg maatschappijen, die in geval van nood de vlucht door een andere maatschappij uit laten voeren. En op de terugvlucht heb je heel weinig keus dan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Nu zitten we eigenlijk een beetje met het volgende. Beiden willen -NIET-, onder geen enkel beding in een 737MAX stappen.
Dat doorgegeven aan het reisbureau ( TUI ) en ze hebben met deze wens rekening gehouden
Wat heb je precies gezegd en hoe is daarop gereageerd?
A.u.b. hier geen discussie over, it's a no-go.
Ik hoef geen discussie te beginnen, maar dit is toch wel het forum en het topic om daar wat aan te rekenen. Het toestel vliegt alweer bijna vier jaar, en dagelijks worden er 700.000 mensen met een 737MAX vervoerd. Dat zijn inmiddels ongeveer een miljard vervoerde mensen zonder enig dodelijk ongeval.

Ter vergelijking, dagelijks pakt een Nederlander gemiddeld 1,21 keer de auto (Bron: CBS, cijfers 2023, 0,91 + 0,30). Met 18 miljoen inwoners zijn dat bijna 8 miljard autoverplaatsingen in 2023, waarbij 194 mensen om het leven kwamen. Dat zijn ongeveer 25 doden per miljard autoverplaatsingen.

Nul doden tegen 25, dat zijn de feiten. Daarbij negeren we letselschade, die veel omvangrijker is.

Vier jaar is wel een wat korte periode om wat zinnigs te zeggen over de kans op een ongeval. Als er morgen eentje neerstort met 200 passagiers erin trekt dat het gemiddelde omhoog van 0 naar 200 doden per miljard verplaatsingen. Zelfs dan is de kans dat je overlijdt tijdens één vlucht met een 737MAX even groot als tijdens acht autoritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

als je niet een specifiek toestel wilde had je niet beter gewoon zelf los kunnen boeken?
dus zelf een hotel kiezen via trivago en zelf via skyscanner een airline? vaak vind ik het toch fijn om zelf alles uit te kiezen/boeken ipv alles door een reisbureau te laten doen.

dingen zoals hotel reviews lezen op booking/agoda vind ik niet erg om te doen...je leert ook wel een hoop dingen wat er in en om het hotel te doen is (dat is vaak wel waardevol voor een vakantieganger)

maar je goed je zult je redenen hebben gehad om via TUI te boeken...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik ben zeker de enige die stiekem hoopt op een toestelwissel? 😇

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
fopjurist schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:54:
[...]

Wat heb je precies gezegd en hoe is daarop gereageerd?

[...]
In eerste instantie wilden we in het reisbureau alleen het hotel boeken, en zelf de vlucht elders regelen.
Tui had een zeer scherpe aanbieding van dat specifiek hotel. Zo scherp, dat de kamerprijs elders (online, Booking, Trivago, hotel rechtstreeks) nagenoeg net zoveel zou kosten dan bij Tui inclusief vlucht. Zo was dat balletje gaan rollen. In de hoop om tegen de lage prijs alleen het hotel te kunnen boelen.
Afin, dat kon dus niet, ik wilde alweer naar buiten stappen, dus vroeg ze wat dan het bezwaar was om de vakantie met vlucht te boeken. Uitgelegd dat we niet met een MAX willen vliegen, en toen kwam de uitleg en voorstel dat ze ook op bepaalde dagen op die route met de Dreamliner vliegen. Zodoende op maat reisplan gekregen, en notabene ook nog eens een ander (nog beter) hotel tegen een nog grotere korting. 8)
Ik hoef geen discussie te beginnen, maar dit is toch wel het forum en het topic om daar wat aan te rekenen. Het toestel vliegt alweer bijna vier jaar, en dagelijks worden er 700.000 mensen met een 737MAX vervoerd. Dat zijn inmiddels ongeveer een miljard vervoerde mensen zonder enig dodelijk ongeval.
Oh, ik heb geen angst voor de MAX hoor, ik stap met net zo makkelijk in een il-96, 737-200 dat met speedtape aan elkaar vast zit of een hele oude Antonov.
Ik weiger gewoon de MAX vanwege de praktijken van Boeing op dit model. Klinkt hypocriet omdat ik wel een 767, 777 en zelfs 787 zou vliegen, maar voor mij is het een principe. Er zijn er meer die zo over denken, we proberen een signaal aan de airlines te geven dat sommigen dit gewoon niet accepteren.
Daarnaast, mijn vrouw heeft wel wat enigzins vliegangst, en die gaat r niet op het gemak voelen, al ben ik met je eens dat die angst tamelijk ongegrond is.
Mja, tis dat er geen A350's op die route zitten, veruit mijn persoonlijke favoriet.
We overleven het wel _O-
Lostson schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:59:
als je niet een specifiek toestel wilde had je niet beter gewoon zelf los kunnen boeken?
dus zelf een hotel kiezen via trivago en zelf via skyscanner een airline? vaak vind ik het toch fijn om zelf alles uit te kiezen/boeken ipv alles door een reisbureau te laten doen.

dingen zoals hotel reviews lezen op booking/agoda vind ik niet erg om te doen...je leert ook wel een hoop dingen wat er in en om het hotel te doen is (dat is vaak wel waardevol voor een vakantieganger)

maar je goed je zult je redenen hebben gehad om via TUI te boeken...
Normaliter vlieg ik regelmatig solo zakelijk longhaul (Azië, Z. Amerika) en dan regel ik inderdaad vrijwel alles zelf. Dan heb ik de vrije keuze in airliners, de route (in 1 teug of met transfers), de stoel, hotel etc.etc. Ik schiet het voor, lever de bonnetjes in, en krijg het terug. Heerlijk!

Maar dit keer is het een mainstream zonvakantie, en hoe ze het flikken, geen idee maar de aanbiedingen van Tui zijn soms echt ontzettend goed.
Nu ben ik voor 2pers, 8 dagen, met vlucht, en een huurauto (klasse Golf) nog minder geld kwijt dan dat ik elders alleen het hotel kan boeken.
Jammer is alleen vertrek van Schiphol, en de reputatie van Tui als het gaat om vertragingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zit in de 1e a321neo van klm. Helaas waren alle eco comfort stoelen al ruim va tevoren vergeven (en EBC vol met de volledige 5 rijen) dus zit wat verder naar achter vandaag.

Best krap hier maar in mijn herinnering soortgelijk als de 737. Schijnt verder naar achteren wel krapper te zijn maar vlucht zit vol dus moeilijk te checken.

Wel mooi, alles lekker nieuw en fris.

Middenstoel blijft leeg zo te zien, zijn we blij mee.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2024 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
Madshark schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:02:
De Deluxe upgrade zijn stoelen van rij 1 tm 12 (?), is een 2-2-2 configuratie. Qua service is het net zo non-existent, maar de stoelen zijn zeker wel beter dan de premium economy van Tui. Thans zo had ik dat de vorige keer ervaren
Rij 1-5 is Deluxe op een 787 bij TUI in NL en BE.
In de UK verkopen ze het als Premium, rij 1-8 (787-8) of rij 1-9 (787-9)
De opstelling is 2-3-2
Uhm, tenzij dat in afgelopen jaren is gewijzigd, is het naar mijn weten nog steeds de 2-2-2 indeling waar ik een aantal jaren ook mee met ze gevlogen had (PH-TFK).
De PH-TFK heeft nooit 2-2-2 in Deluxe/Premium/Star Class gehad. De opstelling is altijd 2-3-2 geweest. Wel zijn er variaties geweest in het aantal stoelen en de pitch van de stoelen.

De laaste keer dat TUI 2-2-2 heeft gehad was in de 767's die ooit voor Air Holland (PH-AHQ en PH-AHX) vlogen en zijn beiden inmiddels zo'n 10 jaar geleden verschrot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
En we staan weer op de grond (in CPH). Wat een enorm verschil in geluid tov de 737 zeg. Heb het idee dat de cabin altitude ook beduidend lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:58
Zag dat hier een discussie gaande was omtrent de 737 MAX. Even onze ervaring delen. We zijn dus vorige week vanaf Schiphol met een 737 MAX naar Alanya (Gazipasa) gevlogen. Het is het nieuwe type 737 MAX van Corendon. Het is een erg prettig toestel en relatief stil, vooral met opstijgen merkbaar. Wij hadden wel stoelen geboekt op rij 29, wat bij een nooduitgang is en op die rij een 2+2 configuratie is. Erg prettig. Deze week vliegen we met hetzelfde toestel terug en wederom rij 29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:44:
En we staan weer op de grond (in CPH). Wat een enorm verschil in geluid tov de 737 zeg. Heb het idee dat de cabin altitude ook beduidend lager ligt.
Leuk man! Had je dit tripje speciaal geboekt omdat het de eerste lijnvlucht van dit toestel was, of was het toeval?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Speciaal geboekt. Maar over een maand weer (VIE, er uiteraard van uitgaande dat er niks geswapt wordt) en dan is t wel toeval.

Was overigens duidelijk niet de enige.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tccDTouJsbe4yGoYCdUFlsaC1bU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOvk0qASm0Y95OzRT1ycbAci.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dq9nResxxou7zdBDqhzRfJI7Azo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyutULG4ZtyZ1erTl2x2zjLh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RrKPVvKtW8Ifn2Ts2A5nD-jzE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drkhUEcMCgIWlewIUIBwM5Po.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 91% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:50
Dat wordt weer een wervelende review op Inside flyer?

[ Voor 3% gewijzigd door wibblemoo op 16-09-2024 15:10 . Reden: typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
Iemand ervaring met een maatpak tas als accessoire meenemen? Heb een trolley en deze tas die opzich prima op te vouwen is, maar geldt deze ook als accessoire bij KLM?

Vorige keer met zo'n tas is 6 jaar terug :Y)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Madshark schreef op maandag 16 september 2024 @ 01:28:
[...]

ik wilde alweer naar buiten stappen, dus vroeg ze wat dan het bezwaar was om de vakantie met vlucht te boeken. Uitgelegd dat we niet met een MAX willen vliegen, en toen kwam de uitleg en voorstel dat ze ook op bepaalde dagen op die route met de Dreamliner vliegen. Zodoende op maat reisplan gekregen, en notabene ook nog eens een ander (nog beter) hotel tegen een nog grotere korting. 8)
Als dit zo is gegaan en het reisbureau geen enkel voorbehoud heeft gemaakt, sta je in je recht om een vlucht met een MAX te weigeren en moet het reisbureau voor een alternatief zorgen. Je kunt het beste direct contact opnemen met het reisbureau zodra duidelijk wordt dat je vlucht door een MAX wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
FredvZ schreef op maandag 16 september 2024 @ 07:51:
[...]
De PH-TFK heeft nooit 2-2-2 in Deluxe/Premium/Star Class gehad. De opstelling is altijd 2-3-2 geweest. Wel zijn er variaties geweest in het aantal stoelen en de pitch van de stoelen.

De laaste keer dat TUI 2-2-2 heeft gehad was in de 767's die ooit voor Air Holland (PH-AHQ en PH-AHX) vlogen en zijn beiden inmiddels zo'n 10 jaar geleden verschrot.
Ik meende mij te herinneren dat het een 2-2-2 opstelling was, dacht dit ook zo gezien te hebben met de stoelkeuze. Maar je hebt gelijk, duidelijk dat mijn geheugen wat cloudy geworden 8)7 , dit was in 2016, en heb hierna enkel alleen nog zakelijk gevlogen met veel andere airliners.
We zitten rij 3 aan het raam. Gaan wel zien of het de €208 (2 pers retour) nog steeds waard is.
fopjurist schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:03:
[...]

Als dit zo is gegaan en het reisbureau geen enkel voorbehoud heeft gemaakt, sta je in je recht om een vlucht met een MAX te weigeren en moet het reisbureau voor een alternatief zorgen. Je kunt het beste direct contact opnemen met het reisbureau zodra duidelijk wordt dat je vlucht door een MAX wordt uitgevoerd.
Oorspronkelijk was ik met mijn vraagstelling benieuwd in hoeverre je zoiets makkelijk of juist niet kunt weigeren. Maar ik denk al met al, zou het moment daar zijn, je uiteindelijk dan toch wel instapt. Al is het maar dat je vakantie anders gewoon niet doorgaat, weer vrij regelen van werk enzo.
Maar met de informatie van de reacties ben ik wel een hoop wijzer geworden, daarvoor mijn dank aan iedereen die gereageerd heeft 👍

Over 2 maanden weer met een A350 in BS naar Azië, heb er nu alweer zin in. En minder gedoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
CyBeR schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:44:
Heel cool! Zag net dat ik in December ook een vlucht heb die vooralsnog op de 321Neo gepland staat, zou leuk zijn.

Vandaag weer een fijne 3 kwartier met de customer service van KLM mogen doorbrengen. Volgens de medewerkster kon ze mijn CDG-AMS leg niet veranderen omdat het vast zat aan het ticket ervoor (Azie-CDG). Wat een onzin, want het hele probleem was dat de vertrek tijd uit Azie met 3 uur vervroegd was, waardoor een nette 2,5 uur overstap tijd een vervelende 5,5 uur overstap tijd was geworden. Maar ze hield voet bij stuk dat het niet kon, alternatieven waren overstappen in Azië met nog langere overstaptijden of later terug vliegen. Toen nog een heel gedoe waarbij de KLM.nl website meer vluchten liet zien dan haar systeem.. Waardoor we leuke discussies kregen waarbij ik vluchtnummers opnoemde en zij stelling vol hield dat die vluchten niet bestonden.

Eindstand gaan we maar een dagje later terug, maar betekent wel een dagvlucht terug (in de loop van de ochtend vertrekken, uur of 9 's avonds op Schiphol) versus een nacht vlucht (net na middernacht vliegen, eind van de ochtend op Schiphol). En dat omdat er geen mogelijkheid was me op 1 van de tientallen vluchten van CDG naar AMS te zetten die een uurtje of 2 eerder waren dan wat er nu geboekt was. Nou nou..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Yakumos tip voor volgende keer: later terugbellen. Ik heb vaak genoeg te horen gekregen dat een vlucht niet terug kwam in het systeem (online gewoon beschikbaar) of dat optie X echt niet mogelijk was. Ik ga niet langer in discussie maar bel gewoon later terug en regel het dan wel zoals ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
We Are Borg schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:26:
@Yakumos tip voor volgende keer: later terugbellen. Ik heb vaak genoeg te horen gekregen dat een vlucht niet terug kwam in het systeem (online gewoon beschikbaar) of dat optie X echt niet mogelijk was. Ik ga niet langer in discussie maar bel gewoon later terug en regel het dan wel zoals ik wil :)
Thanks, dat is inderdaad een goeie tip! Denk dat het ook de irritatie was na vorige week ook al 3x aan de lijn te hebben gehangen met KLM voor gewijzigde vluchten (allemaal wel netjes opgelost zonder verhalen over tickets die aan elkaar gebundeld zijn..) dat ik niet nog een keer tijd wilde inplannen ervoor.

Nu is de kans aanzienlijk dat de vlucht toch weer wijzigingen gaat krijgen: ze begon al met, oh grote kans dat je vertrektijd een uur en 10 minuten later gaat worden.. Maar ik was dit gesprek al zo beu dat ik maar niet ging benoemen dat dat een <1 uur overstaptijd in CDG zou betekenen.

Is de terugreis dus we zien het allemaal wel gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Ik snap zeker dat het vermoeiend kan zijn. Heb geleerd alle opties al zelf helemaal uitgedokterd voor mij te hebben. Vluchtnummers en vertrektijden. Als ze er in mee gaan prima, anders vriendelijk bedankt en “ik kijk nog wel even verder”. En dan later terugbellen :). Heb er nu regelmatig mee te maken gehad. Komt ook omdat ik erg vroeg boek (vaak 10 tot 12 maanden vooruit) en dan is de kans op veranderingen groot (in ieder geval bij KLM/AF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Yakumos schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:22:
[...]
Vandaag weer een fijne 3 kwartier met de customer service van KLM mogen doorbrengen. Volgens de medewerkster kon ze mijn CDG-AMS leg niet veranderen omdat het vast zat aan het ticket ervoor (Azie-CDG). Wat een onzin, want het hele probleem was dat de vertrek tijd uit Azie met 3 uur vervroegd was, waardoor een nette 2,5 uur overstap tijd een vervelende 5,5 uur overstap tijd was geworden. Maar ze hield voet bij stuk dat het niet kon, alternatieven waren overstappen in Azië met nog langere overstaptijden of later terug vliegen. Toen nog een heel gedoe waarbij de KLM.nl website meer vluchten liet zien dan haar systeem.. Waardoor we leuke discussies kregen waarbij ik vluchtnummers opnoemde en zij stelling vol hield dat die vluchten niet bestonden.
Ik heb de discussie nooit gevoerd, maar ik ben vaak genoeg met een eerdere vlucht vanaf FRA (en met LH) op Schiphol aangekomen omdat de overstap een stukje ruimer uitviel dan gepland. Dat was na een oproep vanaf de aangrenzende gate. Voordeel voor mij was naast het eerder thuiskomen dat mijn bagage werd thuisgebracht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
En minder tijd op FRA, de ergste plek op aarde, doorbrengen is ook een bonus natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:34:
En minder tijd op FRA, de ergste plek op aarde, doorbrengen is ook een bonus natuurlijk.
Persoonlijk vind ik FRA minder erg dan CDG. Ik betaal met genoegen extra om CDG te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:39:
[...]

Persoonlijk vind ik FRA minder erg dan CDG. Ik betaal met genoegen extra om CDG te vermijden.
Van Schengen naar Non-Schengen/Intercontinentaal zeker.

Maar voor wat obscure Schengen bestemmingen heb ik ook wel CDG gebruikt en dat is dan een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

We Are Borg schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:26:
Het is natuurlijk wel pijnlijk als de ene medewerker het niet kan (wil?) regelen en de andere ineens wel. Al vrees ik dat dat bij elke airline speelt, in meer of mindere mate.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:41:
[...]

Van Schengen naar Non-Schengen/Intercontinentaal zeker.

Maar voor wat obscure Schengen bestemmingen heb ik ook wel CDG gebruikt en dat is dan een fluitje van een cent.
CDG 2F is echt niks mis mee. Hoogstens zijn de Gates een beetje krap. Lounge is ook goed tegenwoordig (vroeger de 2 lounges beneden waren wat meh).

—-

Over lounges; Sas gold lounge: best prima maar had wel 20 minuten nodig om m te vinden. Nul bewegwijzering. En jammer dat het uitzicht naar buiten landslide is.
Borromini schreef op maandag 16 september 2024 @ 18:43:
[...]

Het is natuurlijk wel pijnlijk als de ene medewerker het niet kan (wil?) regelen en de andere ineens wel. Al vrees ik dat dat bij elke airline speelt, in meer of mindere mate.
Is jammer idd maar niet echt te vermijden. De ene medewerker is net begonnen waar de andere misschien al 20 jaar dit werk doet. Die tweede gaat veel meer weten. Daar doe je niks aan.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 16-09-2024 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
Madshark schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:24:
Ik meende mij te herinneren dat het een 2-2-2 opstelling was, dacht dit ook zo gezien te hebben met de stoelkeuze. Maar je hebt gelijk, duidelijk dat mijn geheugen wat cloudy geworden 8)7 , dit was in 2016, en heb hierna enkel alleen nog zakelijk gevlogen met veel andere airliners.
We zitten rij 3 aan het raam. Gaan wel zien of het de €208 (2 pers retour) nog steeds waard is.
Het zit in elk geval een stuk beter dan de standaard 3-3-3 economy stoelen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Yakumos schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:22:
[...]

Heel cool! Zag net dat ik in December ook een vlucht heb die vooralsnog op de 321Neo gepland staat, zou leuk zijn.

Eindstand gaan we maar een dagje later terug, maar betekent wel een dagvlucht terug (in de loop van de ochtend vertrekken, uur of 9 's avonds op Schiphol) versus een nacht vlucht (net na middernacht vliegen, eind van de ochtend op Schiphol). En dat omdat er geen mogelijkheid was me op 1 van de tientallen vluchten van CDG naar AMS te zetten die een uurtje of 2 eerder waren dan wat er nu geboekt was. Nou nou..
Oh och, heb zo'n zelfde vergelijkbare discussie gehad, alleen wilde ik niet van CDG naar Amsterdam.
Moest toen naar Hanoi (Vietnam), collega had mijn reis via KLM geboekt.

Via KLM, Ams ->(KLM)> Bangkok ->(VN Airlines)> Hanoi. Terug dezelfde route, Hanoi -> Bangkok -> Ams.

Op zich prima, ware het niet dat ik in Vietnam tehoren had gekregen dat mijn retourvlucht moest worden aangepast, de connectie van KLM tussen Bangkok en Amsterdam was een probleem geworden, dus hebben ze zonder 'toestemming' mijn retour gewijzigd naar Hanoi ->(VN Airlines)-> CDG ->(KLM)-> Amsterdam.

Allemaal leuk en aardig, maar eenmaal op CDG kan ik (desnoods op eigen kosten) beter de Thalys nemen naar Rotterdam, ben ik vanaf CDG binnen 3 uur thuis. Dus ik wilde de vlucht van CDG -> AMS laten schrappen.
Maar, dat kon dus niet bij KLM |:(

Kon op mijn kop staan, gaat niet gebeuren, ik MOEST op die vlucht. Zelf uit CDG stappen en de trein nemen zou grote financiele gevolgen voor mij betekenen (boetes) omdat dan mijn baggage wel naar AMS gaat, wat dan weer een probleem is als ik zelf niet op dat toestel zit.
Nee, mega inflexibel, totaal niet meedenken aan mijn situatie.

Afin, met tegenzin vanaf CDG naar AMS, eenmaal op Schilhol na 45 min gewacht te hebben bij de baggageband, en iedereen intussen al weg was, geen koffers :(
Navraag bij KLM balie "Ja klopt, uw koffers gaan met de volgende vlucht mee, er was niet voldoende tijd voor de transfer van de koffers, ze komen over 3 uur met de volgende vlucht, hier heb je een maaltijdbon van €10" :( :( :( :(

Wel 3 lessen geleerd.
- Voortaan zelf boeken en niet overlaten aan je werkgever.
- Vietnam Airlines is een ontzettend fijne airliner voor longhaul
- Nooit meer met KLM op stap. Was sowieso al een bedroevender ervaring, gare oude 777 met treurig versleten interieur dat aan alle kanten rammelde. Bijzonder arrogant cabin crew, 0 service in flight.
Pagina: 1 ... 214 ... 241 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2