Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 210 ... 247 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

ChiLLeR schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:28:
[...]
ik heb ‘m gratis via ABN amro
Is dat inbegrepen bij een bepaald product/pakket? Ik zit ook bij ABN maar heb hier nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:23
PWM schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:15:
Vlieg vandaag met TAP naar Madeira. Geen status dus voor het eerst in 3 jaar aangewezen op de Schengen Aspire lounge.

Je zou er toch toegang voor betalen zeg :X Een bedrijfskantine met witte bolletjes en kaas. Ook niet echt rustiger dan de terminal. Prima met Priority Pass l, maar zorg dat je hier voor voor betaalt.
Ik heb mensen zien vechten voor toegang (vanwege een rij voor PP houders waar men het niet mee eens was). het is heel treurig inderdaad. Ik scoor er meestal een zakje Croky chips en wat te drinken en ga dan naar de gate. Gelukkig heeft OneWorld nu weer een eigen lounge in non-Schengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vlieg vandaag met TAP naar Madeira. Geen status dus voor het eerst in 3 jaar aangewezen op de Schengen Aspire lounge.
Heb je geen Privium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zeker, maar niet met de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:14:
[...]

Ah ja dan is zonder status het lounge aanbod op Schiphol beroerd inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 25-07 19:31

Je zou er toch toegang voor betalen zeg :X Een bedrijfskantine met witte bolletjes en kaas. Ook niet echt rustiger dan de terminal. Prima met Priority Pass l, maar zorg dat je hier voor voor betaalt.
Wordt tijd dat je wat meer *A vliegt nu dat je geen afhankelijkheid meer hebt naar XP verdiensten ;) :p De Star alliance naast de Aspire lounge is best wel een heel stuk beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zit nu op Lissabon in de ANA lounge. Ook niet super, maar wel beter dan op Schiphol. Op deze manier levert de AMEX met zijn 2 Priority passen toch wel weer zijn geld op.

We hadden de oude A320 met TAP, maar met nieuwe cabine. Daar kan je toch niet slechts over zeggen. Meer dan voldoende ruimte en en iPad houder, meer gebben we niet nodig.
Xandrios schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:26:
[...]

Wordt tijd dat je wat meer *A vliegt nu dat je geen afhankelijkheid meer hebt naar XP verdiensten ;) :p De Star alliance naast de Aspire lounge is best wel een heel stuk beter :)
Tsja. Ik vlieg nog wel naar de Nordics, maar voor SAS maakt dat dus ook niet meer uit straks. En naar de US is Delta/KLM toch wel een stuk sterker vanaf Schiphol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 21:51
Zr40 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:45:
[...]

Is dat inbegrepen bij een bepaald product/pakket? Ik zit ook bij ABN maar heb hier nog nooit van gehoord.
Sorry vergeten te melden, dat is bij een MeesPierson rekening inbegrepen.

>> Signature?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xandrios
PWM schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:30:
[...]

Bulkhead durf ik niet te zeggen, maar ervaringen zijn er wel hier hoor :p

[Afbeelding]

;)

Iedereen heeft een enorme slechte vlucht gehad, enkel degene die de nooduitgang had, had nergens last van.

Belachelijk dat ze dit verkopen tegen normaal tarief.
Nou, mooie oplossing gevonden. We vlogen naar Schiphol, met 4 uur overstap op die Privilege vlucht. Direct naar de gate van de eerstvolgende vertrekkende vlucht naar Madrid gelopen… en BPs omgewisseld. Er was nog J3 beschikbaar dus dat kon prima. Dus binnen 45 minuten na aankomst op Schiphol waren we weer in de lucht, 4 uur overstap vermeden.. en privilege style vermeden :-d

Ik moet zeggen dat ik altijd graag klaag over KLM als er iets niet goed gaat. Maar als het wel goed gaat mag dat ook gezegd worden. Als je status hebt dan gaan ze met dit soort dingen gelukkig erg makkelijk om. En dat is in dit soort situaties wel errug fijn.

Bij aankomst in Madrid een SMS dat de Privilege style vlucht vertraagd is. Hah. Blij dat we die hebben kunnen ontwijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 05-08-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:02

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:14:
[...]

Ultimate worden, dan kun je 8 gasten meenemen ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:09:
[...]

Ultimate worden, dan kun je 8 gasten meenemen ;)
Mijn vrouw en kinderen zijn ook Platinum :p Maar niet als we met TAP vliegen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Gaan in januari een 9-daagse cruise maken door de UAE.
Vertrek vanuit Dubai.

Vliegen met Emirates rechtstreeks van Amsterdam op Dubai (EK146) met B777.
Terug van Dubai naar Amsterdam (EK149) met A380.

Wordt tweede keer met de A380. In 2017 vanuit Frankfurt naar Miami ook met de A380 gevlogen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Rivanov schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:25:
Gaan in januari een 9-daagse cruise maken door de UAE.
Vertrek vanuit Dubai.

Vliegen met Emirates rechtstreeks van Amsterdam op Dubai (EK146) met B777.
Terug van Dubai naar Amsterdam (EK149) met A380.

Wordt tweede keer met de A380. In 2017 vanuit Frankfurt naar Miami ook met de A380 gevlogen.
Als je EK148 neemt, heb je ook op de heenweg een A380, vind ik persoonlijk fijner dan een B777 (ervaring in beide met Emirates).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:24
Wij vliegen over 3 weken met de KLM bestemming New York JFK. In mijn app staat dat check-in over 20 dagen en 19-uur en 53 minuten. Ik heb voorheen altijd betaald voor ons stoelen heen & terug €124 met zijn tweeën. Nu heb ik begrepen als ik wacht tot de check-in open gaat en kan ik gratis elke stoel kiezen bij de blauwe stoelen. Alleen ruimbagage nemen wij er bij op 1 persoon €126 heen en terug

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 06-08-2024 17:45 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Van der Berg schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:41:
Wij vliegen over 3 weken met de KLM bestemming New York JFK. In mijn app staat dat check-in over 20 dagen en 19-uur en 53 minuten. Ik heb voorheen altijd betaald voor ons stoelen heen & terug €124 met zijn tweeën. Nu heb ik begrepen als ik wacht tot de check-in open gaat en kan ik gratis elke stoel kiezen bij de blauwe stoelen. Alleen ruimbagage nemen wij er bij op 1 persoon €126 heen en terug
Als je wacht zijn de stoelen die gekozen zijn door mensen die daar wel voor betaald hebben (en gekozen door frequent flyers) al bezet 😉.
Zoveel details in je post. Het deed me afvragen of je wel eens bij de Pizzahut komt.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Nu heb ik begrepen als ik wacht tot de check-in open gaat en kan ik gratis elke stoel kiezen bij de blauwe stoelen.
Dat was "vroeger" hoe dat bij iedereen werkte. Totdat iemand bedacht dat je geld kunt verdienen door stoelen te laten reserveren voor geld.
Ik ben er principieel tegen dus doe daar niet aan mee. Zeker op kortere vluchten. Je krijgt sowieso wel een stoel want er zijn geen staanplaatsen. En ik hoef er niet perse 5 minuten eerder uit te zijn omdat ik dan vaak achterin zit.
(En de laatste dat ik wel kon reserveren omdat ik een luxer ticket had zat ik alsnog op een andere plek.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jongetje schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:55:
Dat was "vroeger" hoe dat bij iedereen werkte. Totdat iemand bedacht dat je geld kunt verdienen door stoelen te laten reserveren voor geld.
Ik ben er principieel tegen dus doe daar niet aan mee. Zeker op kortere vluchten. Je krijgt sowieso wel een stoel want er zijn geen staanplaatsen. En ik hoef er niet perse 5 minuten eerder uit te zijn omdat ik dan vaak achterin zit.
(En de laatste dat ik wel kon reserveren omdat ik een luxer ticket had zat ik alsnog op een andere plek.)
Ik ben er juist blij mee en wil ervoor betalen (en kan het me veroorloven). Ik heb milde vliegangst en ben groot en breed, en wil graag nooduitgang gangpad zitten; Middenstoel en raam krijg ik een beetje claustrofobie van.

Speedy boarding is ook fijn, weet ik zeker dat mijn trolley/rugzak bij mijn stoel in de bagagebak gaat. En minder in de rij staan.

Verdienmodel? Ja. Maar niet anders dan premium economy/business class en voor veel meer mensen toegankelijk ;)

En het blijft leuk om langs een rij wachtende plebs te lopen en vooraan te staan :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:30

franssie

Save the albatross

ChiLLeR schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:28:
[...]

Sorry vergeten te melden, dat is bij een MeesPierson rekening inbegrepen.
Al dacht ik dat vroeger ze niet konden zien of je daar bankiert en alle AAB klanten toe lieten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Bedankt voor de tips en nuttige informatie. Wij kunnen dit makkelijk veroorloven maar we hebben ook nog ruimbagage erbij. Wij willen dit keer kijken hoe dit uitpakt. Ik kocht altijd mijn stoelen bij KLM. Vroeger was het altijd gratis in mijn jeugd.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 21:51
franssie schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 18:42:
[...]

Al dacht ik dat vroeger ze niet konden zien of je daar bankiert en alle AAB klanten toe lieten.
De ABN app toont nu een ‘PriFi’ icoontje als je daar bankiert. En dan vullen ze nog ergens iets in. Dus dat is wel veranderd tov vroeger.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Freee!! schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:35:
[...]

Als je EK148 neemt, heb je ook op de heenweg een A380, vind ik persoonlijk fijner dan een B777 (ervaring in beide met Emirates).
Hebben pakketreis via TUI (cruise incl. vlucht), dus hebben die keuze volgens mij niet om te kiezen. Zal eens kijken.

/edit: niet mogelijk om te kiezen. Maar die vliegt ook later in de middag. Wij vliegen om 10:35 en komen om 20:20 aan. Eerste nacht zitten we in hotel in Dubai. En de EK148 komt midden in de nacht pas aan. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 06-08-2024 20:46 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
jongetje schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:55:
[...]

Je loopt dan enkel het risico dat je vrijwel geen keuze meer hebt mbt het eten. Ja, dit hadden wij serieus op onze vlucht Amsterdam - New York met United. Dat was de tweede, maar ook laatste keer dat we met United vlogen.

Volgend jaar augustus of september gaan we weer op vakantie naar de USA en dan wordt het zéker geen United meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Rivanov schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:52:
[...]

Je loopt dan enkel het risico dat je vrijwel geen keuze meer hebt mbt het eten.
Dat eten boeit me echt niets in een vliegtuig. Daarnaast, wat is de beste plek voor eten? Mijn ervaring is dat ze er soms ook iemand alvast achterin uitdeelt. Sterker nog, een steward zei toen ik als enige op de achterste rij zat "goeie plek dichtbij de keuken, als je een extra maaltijd wilt moet je het maar vragen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
jongetje schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:01:
[...]

Dat eten boeit me echt niets in een vliegtuig. Daarnaast, wat is de beste plek voor eten? Mijn ervaring is dat ze er soms ook iemand alvast achterin uitdeelt. Sterker nog, een steward zei toen ik als enige op de achterste rij zat "goeie plek dichtbij de keuken, als je een extra maaltijd wilt moet je het maar vragen"
Verschilt uiteraard ook per maatschappij. Heb met veel verschillende gevlogen. Maar United viel wel het meeste tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
jongetje schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:01:
[...]

Het eten aan boord van het vliegtuig vind ik best belangrijk en wat er op het menu staat. Vooral bij lange afstanden vind ik het belangrijk wat ik krijg.

[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 07-08-2024 01:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:21
Zou het dan niet slimmer zijn om te stoppen met Basic fares te boeken en ipv daarvan Standard te kiezen? Dan zit daar al een koffer en stoelkeuze bij in.
Wachten tot check-in kan inderdaad, al is het dan maar de vraag welke stoelen er nog over zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:26:
[...]

Nou, toch maar eens een United account aangemaakt. Mailtje gestuurd naar hun klantenservice en 8 uur later kreeg ik de Premier 1k status. Dat is meteen het hoogste bij hen en bij Star Alliance. We gaan het de komende tijd eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:12:
[...]

Nou, toch maar eens een United account aangemaakt. Mailtje gestuurd naar hun klantenservice en 8 uur later kreeg ik de Premier 1k status. Dat is meteen het hoogste bij hen en bij Star Alliance. We gaan het de komende tijd eens proberen.
Doen ze een status match met je FB level? Dat is wel goede info.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Apache4u schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:24:
[...]

Doen ze een status match met je FB level? Dat is wel goede info.
United lijkt best in voor een status match: https://www.statusmatcher.com/company/united-airlines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickie19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07 17:02
Ik ben benieuwd of iemand hier deze situatie met KLM wel eens heeft gehad.

13 augustus vlieg ik met KLM naar Las vegas (directe vlucht)
24 augustus vlieg ik samen met een vriend terug naar amsterdam (directe vlucht) Beiden hebben een eigen boeking gedaan.

We hebben er beiden voor gekozen om premium comfort te vliegen waarbij je "gratis" stoelkeuze hebt.
Super handig, want op die manier hebben we twee stoelen naast elkaar kunnen reserveren.

Tot zover ging alles daarin mooi en soepel.
Toen kwam KLM met ene wijziging. Ipv een 787-10 zou er vanwege operationele redenen een 777-200 ingezet worden.
Deze heeft een andere indeling voor premium comfort en wellicht raad je het al, de gekozen stoelen zijn daardoor ook aangepast waardoor we niet meer naast elkaar zitten.

Wel staat er mooi de melding bij dat je alsnog je stoel weer kan wijzigen, maar de daadwerkelijke functie is er niet.
Contact opgenomen met KLM, waarbij het antwoord was dat zij het ook niet meer konden en dat we maar moesten wachten tot het incheck moment.

Wat ik hierin niet goed begrijp is dat we in feite betalen voor vrije stoelkeuze (al is het dan wel in het ticket verwerkt) maar uiteindelijk hebben we deze keuze niet.

Het andere wat ik niet begrijp, het valt mij op dat op deze vluchten eigenlijk altijd gevlogen wordt met een 777-200 toch is het vliegtuigtype met iedere boeking die je doet ,en minimaal een maand in de toekomst ligt, een 787-10. het wekt bij mij de indruk dat KLM eigenlijk voor iedere vlucht op deze verbinding het vliegtuigtype wijzigt, waarom zouden ze dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"Operationele redenen". Dat kan vanalles zijn, van de 781 die bedoeld was is niet beschikbaar (bijvoorbeeld vanwege vertraging) tot er moet vracht mee die niet in een 781 past of kan.

In ieder geval: waarschijnlijk zijn alle Premium Comfort stoelen vergeven waardoor er in de praktijk idd weinig meer te veranderen valt. Enige wat ik kan aanraden is direct als OLCI opent in te checken en dan te zien of je stoelen kunt wijzigen. Maar er zijn er natuurlijk niet heel veel dus daarna wordt 't een kwestie van vragen of mensen willen ruilen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@rickie19 ik heb die route vaker gevlogen en altijd in een 787-9 :+

Hoe dan ook, meestal kan KLM die stoel wel voor je wijzigen als je ze belt, is mijn ervaring. Heb je alleen via de chat contact gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:21
Ik heb voor 7 december de KL636 staan, en deze is afgelopen week aangepast van een 789 naar 772. Kan echter nog wel in de stoelindeling komen. Volgens mij zetten ze die dicht als de cabine (bijna) uitverkocht is, dus allicht kan dat het zijn.

Zal waarschijnlijk ook niet meehelpen dat een 772 minder PC stoelen heeft dan een 781 - dus misschien zijn ze eerst nog eens wat downgraded aan 't verwerken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
In principe vliegt KLM met de 787 op LAS.
Echter, ivm de hitte wordt er deze zomer vaak gewisseld naar een 777.
Het maximale take off gewicht ligt bij de 777 hoger dan dat van de 787. Bij extreme hitte zou dit betekenen dat een 787 minder brandstof aan boord kan nemen en er een tussen(tank)stop ergens aan de oostkust gemaakt zou moeten worden.
Ik vloog in juni terug vanuit LAS en had kreeg toen ook deze swap en deze reden werd me door de crew verteld. Het was trouwens een iets andere swap want wij kregen een gerefurbishte 777-300 om ons mee naar huis te nemen. Dat was fijn aangezien ik BC vloog. Voor de meneer op stoel 1A was dat minder fijn, want die stoel bestond niet en hij mocht dus terug naar achteren (vloog op een delta budy-pass).
Dus ik denk dat de weersverwachting + het verwachtte aantal pax voor zo'n swap zorgt. Het is deze zomer extreem warm daar.
In oktober neem ik deze vlucht weer, en er staat "gewoon" een 787 gepland.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
En op zich mag je nog blij zijn dat je uberhaupt een PE stoel krijgt op de B777-200. De helft van die toestellen hebben helemaal geen PE en dan zou het dus een downgrade betekenen voor iedereen in die cabine.

Ben het wel eens dat KLM over het algemeen vrij makkelijk omgaat met het wijzigen van vliegtuigtypes. Zal financieel vast goed voor ze uitkomen omdat ze elke vlucht met een gepast toestel (qua grootte) kunnen uitvoeren op die manier, maar gezien de cabines verschillen in grootte betekend het altijd wel veel gezeik. Met als gevolg dat het veel voorkomt dat mensen worden gedowngraded. En in die situatie is KLM helaas niet zo 'netjes' - vaak is het aanbod om het tariefverschil terug te gaan krijgen, zonder dat het duidelijk wat/hoeveel dat dan is. Als je doordrukt krijg je mogelijk volgens EC261/2004 downgrade vergoeding...maar ook dat houd niet over in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
PWM schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:12:
[...]

Nice! 1K is binnen Europa (e.g. met TAP) niet waardevoller dan Star Gold, maar op United vluchten wel behóórlijk. Als een van de eersten aan boord (nog voor de business meende ik) en je staat altijd hoog up de upgrade list. Enige waar je eventueel rekening mee moet houden is dat op domestic vluchten je geen lounge toegang hebt met UAMP. Met andere *A programma's krijg je dat wél als je US domestic vliegt (Maar dan heb je weer veel minder andere voordelen zoals upgrades).

Een ander dingetje dat je wel zult waarderen is dat als je UAMP miles gaat besteden dat de taxes vrijwel niets zijn. Waar AFKL met FB nog 200 euro taxes durft te vragen voor een enkele reis US-EU, is dat bij UAMP al snel 100+ euros minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 23:38

Grouchy

meep meep

Anders even op expertflyer controleren of er nog PE stoelen vrij zijn. Meestal is dat het geval en is KLM ICT de oorzaak dat je niet mag wijzigen. Heb het tegenwoordig vrij vaak dat via de app er niks gekozen kan worden, ook met business fares. Ben er ondertussen achter dat via expertflyer of op de luchthaven dan blijkt (via de kiosks) dat alles nog wijd open is en via de kiosks kan het wel. Website lukt het ook wat vaker terwijl het op de app vaak niet mogelijk is.

edit: Zie hierboven dat 1A niet bestond, net even gekeken omdat ik ook op een 1A (B777) vanuit LAS zit, volgens de seatmap bestaat die toch gewoon???

[ Voor 17% gewijzigd door Grouchy op 07-08-2024 12:36 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickie19
Sorcerer8472 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:29:
@rickie19 ik heb die route vaker gevlogen en altijd in een 787-9 :+

Hoe dan ook, meestal kan KLM die stoel wel voor je wijzigen als je ze belt, is mijn ervaring. Heb je alleen via de chat contact gehad?
Bijzonder, heb de laatste tijd enkele keren bij de vlucht geschiedenis van flight radar gekeken. daar zag ik de 777-200 alleen voorbij komen, vandaar.

Ik heb telefonisch contact gehad met KLM. eerst met een engels sprekende klantenservice die hierin niks kon, die heeft mij doorverwezen naar de nederlandse klantenservice die het volgens haar wel zou moeten kunnen.
maar ook die konden niks.

@ShitHappens Daar zat ik ook nog wel aan te denken, dat het wel zou komen omdat het nog om een reden verwerkt moet worden, het contact met KLM en de wijziging zijn inmiddels 2 weken geleden, maar nog geen mogelijkheid.
Ik zou daarbij ook verwachten dat als het vol is, je dit dan zou zien op de plattegrond ipv dat de optie weg gehaald wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door rickie19 op 07-08-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Apache4u schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:36:
Dus ik denk dat de weersverwachting + het verwachtte aantal pax voor zo'n swap zorgt. Het is deze zomer extreem warm daar.
Ik zou sowieso niet in augustus in LV willen zijn, de temperaturen zijn nu wel heel hoog maar zelfs in een normale zomer is 35+ niet ongewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
Dit is wat ExpertFlyer erover zegt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wDToF6Ct_esaJdrP7syU0FoMFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FdNZGGMMPZJhRnEzi6jyCSaS.png?f=fotoalbum_large

Dus nog 1 stoel vrij op de heenweg, 2 voor de terugweg (In PE). Maar, stoelselectie is ook via EF niet zichtbaar - en dat doet vermoeden dat ze nog bezig zijn met omboeken en uitzoeken van de PE reserveringen. Ik verwacht dat er ook helaas nog een kans is dat het een 777-200 gaat worden die geen PE heeft, dat is nog wel een risico. Enkel 4 van de 11 toestellen zijn omgebouwd en hebben een PE cabine.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJRaO7DZ8RWspj3bCoSIzp7DZF8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/msqhfp6xzM9CW4BmFRk2h3Xp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 07-08-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickie19
Xandrios schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:46:
Dit is wat ExpertFlyer erover zegt:

[Afbeelding]

Dus nog 1 stoel vrij op de heenweg, 2 voor de terugweg (In PE). Maar, stoelselectie is ook via EF niet zichtbaar - en dat doet vermoeden dat ze nog bezig zijn met omboeken en uitzoeken van de PE reserveringen. Ik verwacht dat er ook helaas nog een kans is dat het een 777-200 gaat worden die geen PE heeft, dat is nog wel een risico. Enkel 4 van de 11 toestellen zijn omgebouwd en hebben een PE cabine.

[Afbeelding]
Heb net ook een account aangemaakt en krijg ook die melding, Met wat zoekwerk kom ik ook op antwoorden als overboekt.
we gaan het wel afwachten wat het gaat worden, zal niks anders op zitten ;)
Hoop in ieder geval niet dat premium comfort niet op de vlucht zit, ik kijk er wel naar uit om eerlijk te zijn :)

@PolarBear, 1,5 maand geleden kwam dit aardig spontaan op mijn pas, degene met wie ik terug vlieg vroeg of ik voor een deel mee wou. nouja, super leuk en had nog geen andere vakantie gepland staan.
Ik ben zelf wel veel meer van natuur, dus we gaan ook een weekje buiten Las Vegas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@rickie19 nog een keer bellen dan?

Evt ook aangeven dat je expres een duurder ticket hebt gekocht zodat je kon kiezen en jullie naast elkaar konden zitten. Wel altijd netjes blijven natuurlijk :)

Ik heb trouwens inderdaad nooit in de zomer naar LAS gevlogen dus wellicht daarom geen 777.

Stoelkeuze sluit men trouwens altijd af als er nog maar een paar stoelen vrij zijn (3 of 4 ofzo) dus hoeft niet te betekenen dat iets overboekt is ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-08-2024 13:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
Kijk/vraag ook eens naar de opties om in business class terug te vliegen. Daar is I-class beschikbaar (een van de goedkoopste business class fares) en het prijsverschil van PE zou klein kunnen zijn (afhankelijk van welke PE fare je nu hebt).

Als je geforceerd gaat worden om in economy heen te vliegen (en daarmee krijg je een deel van je aankoopbedrag terug), is die upgrade naar business op de terugweg wellicht een manier om toch nog dat stukje luxe plezier uit je trip te halen ;)

Neem aan/hoop dat deze tickets wel rechtstreeks bij KLM zijn geboekt?

[ Voor 41% gewijzigd door Xandrios op 07-08-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Xandrios schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 13:00:
Kijk/vraag ook eens naar de opties om in business class terug te vliegen. Daar is I-class beschikbaar (de aller goedkoopste business class) en het prijsverschil van PE zou klein kunnen zijn (afhankelijk van welke PE fare je nu hebt).
Goeie! Je kunt daarnaast ook bellen voor prijs om te upgraden in miles als je die hebt, da's ook I (en O?)

Is vanuit PE soms verrassend betaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickie19
Ik denk dat ik dan vandaag nog maar eens ga bellen. eens zien wat er mogelijk is. Ik zal ook gaan informeren voor Business class, als het voor een kleine meer prijs beschikbaar is dan kan dat zeker de moeite waard zijn :)

In ieder geval bedankt allemaal! Ik ben er weer een stuk wijzer van geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
rickie19 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:33:
Ik denk dat ik dan vandaag nog maar eens ga bellen. eens zien wat er mogelijk is. Ik zal ook gaan informeren voor Business class, als het voor een kleine meer prijs beschikbaar is dan kan dat zeker de moeite waard zijn :)

In ieder geval bedankt allemaal! Ik ben er weer een stuk wijzer van geworden.
De ticketprijs voor 1 BC ticket bij klm op jouw reisdata voor diezelfde vluchten is op dit moment 6.346,34.
Ik ben benieuwd met wat voor "kleine" meerprijs ze bij je terug gaan komen ;)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Apache4u schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:52:
[...]

De ticketprijs voor 1 BC ticket bij klm op jouw reisdata voor diezelfde vluchten is op dit moment 6.346,34.
In miles kan dat heel anders zijn als de goedkoopste klassen nog beschikbaar zijn, bijv. voor 25.000 miles van PE naar BC komt zeker voor (equivalent van 250 euro, voor enkele reis). In cash waarschijnlijk niet helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickie19
Apache4u schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:52:
[...]

damn, dat zal dan geen kleine meerprijs worden verwacht ik :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Let op dat de heenweg in D boekt die direct een heel stuk duurder is. Ik noemde specifiek de terugreis omdat daar een goedkopere klasse beschikbaar is - en voor een nachtvlucht is business natuurlijk ook wel een stuk fijner. Lekker uitgebreid eten, paar uurtjes slapen in een semi-bed, ontbijtje en je bent weer in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sorcerer8472 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:09:
[...]

In miles kan dat heel anders zijn als de goedkoopste klassen nog beschikbaar zijn, bijv. voor 25.000 miles van PE naar BC komt zeker voor (equivalent van 250 euro, voor enkele reis). In cash waarschijnlijk niet helaas :+
Als je route momenteel 6k+ kost is de kans klein dat er nog plaatsen met mijlen te krijgen zijn. Dan zit die vlucht of stampvol, of 't is een route waar ze sowieso veel premium trafiek hebben (bv. AMS IAH) of weinig (rechtstreekse) concurrentie.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Compensatie aangeboden gekregen door KLM, geen werkend entertainment systeem tijdens vlucht naar Azië (13+ uren) en het voelt wat mager:

200 euro voucher voor korting op volgende KLM reis of 44.000 Miles.

Wat zouden jullie kiezen en wat is meer waard? Ik ben pas sinds kort flying blue gold member en nog niet zo ervaren :). Is er nog een mogelijkheid om er meer uit te slepen? Tickets waren bijna 6k.

[ Voor 27% gewijzigd door Workaholic op 08-08-2024 07:17 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Workaholic schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 07:12:
Compensatie aangeboden gekregen door KLM, geen werkend entertainment systeem tijdens vlucht naar Azië (13+ uren) en het voelt wat mager:

Wat zouden jullie kiezen en wat is meer waard? Ik ben pas sinds kort flying blue gold member en nog niet zo ervaren :). Is er nog een mogelijkheid om er meer uit te slepen? Tickets waren bijna 6k.
Geen idee om hoeveel tickets het gaat en in welke klasse. Maar als referentie, in BC, 1 stoel, een niet werkende IFE, heeft mij een compensatie van 20000 mijlen opgeleverd.
Ik kies altijd voor mijlen in deze gevallen maar dat is persoonlijk. Ga er van uit dat de waarde van een FB mijl door "het internet" op ongeveer 1,2 cent wordt gezet. Redelijk vaag, i know. Maar beter dan die voucher.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:59
Voor 40k miles (+€267) kan je op en neer vliegen naar NYC (economy class), inclusief ruimbagage (1x 23kg). Als je flexibel bent en kan wachten op een leuke promo, dan wellicht zelfs Premium Comfort.

In mei hebben wij voor 30k miles pp gevlogen naar Kuala Lumpur in Premium Comfort.

Die miles zijn in mijn ogen veel meer waard dan €200. :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 08-08-2024 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Super ! Dank allebei.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:18
Ik vlieg zaterdag avond met KLM naar Chili en wil graag upgraden. Kost me nu 140 euro. Is het verstandig om dit op Schiphol te doen met de hoop dat het dan goedkoper is? Ik neem aan dat je dan naar een incheckbalie moet ipv de bagage afgiftepunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:34
maxoss schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:35:
Ik vlieg zaterdag avond met KLM naar Chili en wil graag upgraden. Kost me nu 140 euro. Is het verstandig om dit op Schiphol te doen met de hoop dat het dan goedkoper is? Ik neem aan dat je dan naar een incheckbalie moet ipv de bagage afgiftepunt?
Van wat naar wat wil je upgraden? Op Schiphol moet je inderdaad bij een incheckbalie zijn, maar als je de prijs acceptabel vindt zou ik de upgrade nu boeken. Niemand weet hoe de situatie komende zaterdag is. Hoe zuur zou je het vinden indien de upgrade dan of veel duurder is of niet meer beschikbaar?
Beter duur dan niet te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:18
Homer-Simpson schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:38:
[...]

Van wat naar wat wil je upgraden? Op Schiphol moet je inderdaad bij een incheckbalie zijn, maar als je de prijs acceptabel vindt zou ik de upgrade nu boeken. Niemand weet hoe de situatie komende zaterdag is. Hoe zuur zou je het vinden indien de upgrade dan of veel duurder is of niet meer beschikbaar?

[...]
Economy naar Economy Comfort. Vooralsnog nog de helft vrij nu als ik de app bekijk.
Was vooral benieuwd of de prijzen dan naar beneden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03:01
maxoss schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:44:
[...]

Economy naar Economy Comfort. Vooralsnog nog de helft vrij nu als ik de app bekijk.
Zelden. Ik doe regelmatig nog een upgrade in de lounge bij de desk maar scheelt zelden iets met de app.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-07 16:19
maxoss schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:44:
[...]

Er zit een verschil tussen helft van de stoelen vrij en de helft van de stoelen niet van tevoren (betaald) gereserveerd/geselecteerd.

Maar als je een upgrade mogelijkheid krijgt zal het idd niet om de allerlaatste stoelen gaan. Wel kan het zijn dat er nu 3 anderen er met de upgrade vandoor gaan en hij zaterdag niet meer beschikbaar is.

Aan de balie heb ik eigenlijk altijd alleen maar hogere upgrade prijzen gehoord. Alles wat ze online kunnen verkopen scheelt ze natuurlijk werk en rijen bij de incheckbalie of gate. Dus ik denk dat ze dat tegenwoordig eerder willen ontmoedigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
We hebben het helemaal niet over een upgrade, het gaat gewoon om een economy comfort stoel. Die veranderen niet van prijs.

Maar let wel dat FB Gold members ze 72u voor vertrek gratis krijgen dus dan verdwijnen er ws meer dan een paar.

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeR op 08-08-2024 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Workaholic schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 07:12:

Als je flexibel bent met het gebruik van mijlen (Lees: Flexibel qua datum en/of bestemming) dan kun je waarschijnlijk tegen de laagste tarieven wat vinden. Voor 40K vlieg je heen-en-terug in Europa in business class, of soms enkele reis naar de US. Of heen in Economy en Premium terug. Op die manier heeft elke mijl zeker 1 cent (of meer) waarde, dus zeg grofweg 400-500 euro.

Maar als je niet flexibel bent, als in dat je niet de mogelijkheid hebt om lang van de voren te boeken en vast zit aan specifieke bestemmingen - dan heb je kans dat 44K mijlen vrijwel geen waarde heeft. Want een enkele reis naar Munich kan al 44K mijlen kostten in Economy...als je op het verkeerde moment boekt. In zo'n situatie is diezelfde 44K mijlen wellicht maar 50 euro waard (De prijs van een Easyjet Economy vlucht naar Munich..).
CyBeR schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:11:
Maar let wel dat FB Gold members ze 72u voor vertrek gratis krijgen dus dan verdwijnen er ws meer dan een paar.
Dit. Vanaf 72u voor vertrek is er een grote (en groeiende) groep die ineens gratis die stoelen mag selecteren. Dan worden ze snel vergeven. Als je wilt upgraden zou ik dat vóór die 72u doen aangezien als je geen status hebt de prijs eigenlijk niet veranderd - en je nu nog de keuze hebt voor de stoel die je voorkeur heeft. Ga ervan uit dat vrijwel al deze EC stoelen bezet zullen gaan zijn bij vertrek.

[ Voor 18% gewijzigd door Xandrios op 12-08-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02:15
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het overzetten van hun AMEX punten naar bijv. FB? Hoelang duurde dit meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 24-07 17:58
Meer een vraag voor Ervaringen met creditcards

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02:15

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-07 16:05
Datapuntje m.b.t. American Express reward redemptions en een tip.

Vlucht: DEL-DOH-AMS in Business
Avios prijs: 55.000
MR gebruikt: 50.000
Belastingen: 17.000 INR (195€)
Kosten vlucht segment als retourtje: €1100
Kosten vlucht segment als enkeltje: €1722
CPP (cents per point) retour prijs: €0,018
CPP Enkeltje: €0,03

Tip is om te kijken bij alle partijen binnen de alliantie. Via British Airways is deze vlucht 55k avios + 320€ belasting. Via Qatar Airways is dezelfde vlucht 55k avios + 197€. Scheelt toch weer €125 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Waar zit dan het verschil? Belastingen zijn afhankelijk van de betrokken luchthavens, niet van de airline. Kan je eens een specificatie van die bedragen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-07 16:04

Jeoh

blaat

Andere YQ waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Zr40 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:10:
Waar zit dan het verschil? Belastingen zijn afhankelijk van de betrokken luchthavens, niet van de airline. Kan je eens een specificatie van die bedragen delen?
Ik heb niet die van BA maar dit is die van Qatar. Singapore Airlines is bijv. ook heel goedkoop qua taxes desondanks dat je vanaf ams vertrekt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wpeiQkigm3H84LiJthgDRAZezk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vtFvg63qGeP6Fzr4rEI61Jrc.png?f=fotoalbum_large

Net eventjes gekeken naar een eerdere reward boeking die ik met BA had gedaan en daar worden per passagier door BA nog eens leuk €127 carrier imposed charges gerekent p.p. boven op de belastingen. Ik denk dat daar het verschil vandaan komt bij deze maatschappijen

[ Voor 15% gewijzigd door hollandje op 13-08-2024 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

@hollandje Jij lijkt me wel de juiste persoon om dit te vragen aangezien je zo hardcore de deal hebt gescoord met INR

ik heb op dit moment wel rond de 50k Flyingblue punten (ik vlieg vaak met KLM/Airfrance vandaar dat ik de Amex MR punten om heb gezet naar Flyingblue), maar ik struggle wel erg om een goeie deal te scoren...enige tips hoe je de beste deals kan pakken met Airfrance/KLM? veel van die vluchten zijn te duur om een retourtje te pakken...ja of ik doe alleen een enkele reis en dan de terugreis gewoon betalen (zou ook nog kunnen)

op de Flyingblue site heb je een soort van Deals, maar soms zie ik echt de bomen door het bos niet meer

op de KLM website moet je per dag checken of er een Promotarief is (bijv Japan, Seoul South Korea of een Zuid oost azie land is voor mij het meest interessante)

[ Voor 6% gewijzigd door Lostson op 14-08-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Lostson schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:31:
@hollandje Jij lijkt me wel de juiste persoon om dit te vragen aangezien je zo hardcore de deal hebt gescoord met INR

ik heb op dit moment wel rond de 50k Flyingblue punten (ik vlieg vaak met KLM/Airfrance vandaar dat ik de Amex MR punten om heb gezet naar Flyingblue), maar ik struggle wel erg om een goeie deal te scoren...enige tips hoe je de beste deals kan pakken met Airfrance/KLM? veel van die vluchten zijn te duur om een retourtje te pakken...ja of ik doe alleen een enkele reis en dan de terugreis gewoon betalen (zou ook nog kunnen)

op de Flyingblue site heb je een soort van Deals, maar soms zie ik echt de bomen door het bos niet meer

op de KLM website moet je per dag checken of er een Promotarief is (bijv Japan, Seoul South Korea of een Zuid oost azie land is voor mij het meest interessante)
Met 50k flying blue kom je inderdaad niet heel ver, het is de duurste alliantie als het aankomt op reward flights (althans klm en af). New York moet soms wel lukken in Business. 50k kan retour naar New York in premium Economy maar is lastig. Die promo rewards zijn inderdaad je best optie in dat geval maar verwacht niet meer dan een enkeltje. Je hebt er soms best wel goede deals tussen zitten voor 30-35k miles naar de americas, naar Azië is meestal wat minder availability met KLM en Air France.

Ik zoek altijd eerst redelijk globaal door geen reisdatum in te vullen zodat je een volledig overzicht krijgt van de prijzen per maand. Seoul is zonder promo 70k in business uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik denk als ik Business class wil dan is het alleen een enkeltje
de terugreis moet ik dan apart boeken

ik zie soms wel azie met promotarief 25.000 punten dan zou ik net een retour reis kunnen boeken voor 1 persoon (ik wil dan wel een ver land om het maximale eruit te halen)
maar ik kijk wel wat het gaat worden...ik denk voor volgend jaar zou het beste uitkomen (dit jaar staat al volgepland met andere landen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Gewoon lekker doorsparen tot je er wat moois van kan boeken, WBC vliegen is imho een van de beste, maar ook leukste dingen die je kan doen met je punten.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:43
Lostson schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:31:

Flying blue is erg duur. Ik zou richting azie altijd met qatar proberen. Met avios is vaak beter te doen. Ook business met Singapore airlines natuurlijk! Al zit die rond de 100k punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

helaas heb ik ze al omgezet naar Flyingblue dus kan er geen andere kaas meer van maken...maar maakt niet uit ik ga gewoon goed zoeken naar promotarieven en spelen met de datums I guess....

heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
je koopt een economy ticket en wacht tot het checkin window komt (24u of 48u vantevoren) maar daarna de optie kiezen om te upgraden naar Business Class of Premium Comfort. Ik heb zo een keer Emirates A380 van Economy naar Business Class geupgrade voor 600 euro.
maar het zou mooi zijn als je dan met Flyingblue miles kan upgraden....is dit iemand al eens gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Erasmo schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:54:
Gewoon lekker doorsparen tot je er wat moois van kan boeken, WBC vliegen is imho een van de beste, maar ook leukste dingen die je kan doen met je punten.
Hier wel aan toevoegen dat WBC alleen goed is als je vlucht uit AMS vertrekt. Er zijn veel betere maatschappijen om business class mee te vliegen. KLM is naar mijn mening erg mager qua business class product. Je bent veel beter uit bij de maatschappijen uit azië en het midden-oosten. Kreeg bij KLM op een vlucht uit Delhi mijn soep zo goed als koud geserveerd uit een thermoskan die 14-16 uur eerder gevuld was O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik heb maar 1x met KLM Business Class gevlogen en dat was van Amsterdam - Osaka
stoelen waren geweldig alleen het eten was niet heel bijzonder vond ik zelf...slecht is het niet maar idd wat je zegt kan niet tippen tegen Qatar, Emirates, Singapore airlines...

Maar Koude soep?!?! was het een Gazpacho? hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

En het is weer teruggeplaatst naar hier.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
Zr40 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:10:
Probleem is dat dit niet belastingen zijn. Het zijn 'toeslagen'. Waarvan een deel - zoals je zegt - luchthavenbelasting enzovoort. Maar ook een deel YQ (brandstoftoeslag) en elke airline kan (en doet) daar een eigen prijs aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Lostson schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:29:
helaas heb ik ze al omgezet naar Flyingblue dus kan er geen andere kaas meer van maken...maar maakt niet uit ik ga gewoon goed zoeken naar promotarieven en spelen met de datums I guess....

heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
je koopt een economy ticket en wacht tot het checkin window komt (24u of 48u vantevoren) maar daarna de optie kiezen om te upgraden naar Business Class of Premium Comfort. Ik heb zo een keer Emirates A380 van Economy naar Business Class geupgrade voor 600 euro.
maar het zou mooi zijn als je dan met Flyingblue miles kan upgraden....is dit iemand al eens gelukt?
Ja, en dat kan ook met miles. Maar dan moet er wel plek zijn natuurlijk, en in dat geval kun je dat ook bij een check-in desk regelen als het niet online kan. Als het wel online kan, zie je dat als je bij het inchecken een business class stoel kunt selecteren (met bijhehorende prijs natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:30

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:09:
[...]

Ja, en dat kan ook met miles. Maar dan moet er wel plek zijn natuurlijk, en in dat geval kun je dat ook bij een check-in desk regelen als het niet online kan. Als het wel online kan, zie je dat als je bij het inchecken een business class stoel kunt selecteren (met bijhehorende prijs natuurlijk).
Pak je dan een check-in van BC om te vragen? Om hiervoor in de rij te staan is ook weer iets, maar ik snap ook dat ze aan die balies er niet op zitten te wachten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:24:
[...]

Pak je dan een check-in van BC om te vragen? Om hiervoor in de rij te staan is ook weer iets, maar ik snap ook dat ze aan die balies er niet op zitten te wachten.
Ik wel maar dat is vanwege de SkyPriority die ik sowieso wel kreeg (FB Gold én vloog origineel Premium Comfort). Ik zou gewoon naar whatever balie gaan waar je normaal ook incheckt.

Je moet alleen wel bij de KLM balie staan; ik probeerde het op JFK in de eerste instantie bij de Delta SkyPrio balie waar ze me prima in konden checken maar upgrades konden ze daar niet voor elkaar krijgen. Vervolgens zonder bagage naar KLM's eigen SkyPriority balie gelopen en daar was het geen enkel probleem.

• shinoken__
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 21:30
Ik ben vrij nieuw in de wereld van Miles (maar dankzij Amex FB heb ik er flink wat opgespaard).

Wat is nou het handigste boeken met een gezin als je niet genoeg Miles hebt voor iedereen heen en terug?

Beter om 2 personen met Rewards te boeken heen en terug of voor iedereen de heenvlucht op 1 Rewards boeking en dan de retourvlucht iedereen cash?

Ik zie dat namelijk losse vluchten veel duurder zijn soms dan een retourtje, dus optie 1 lijkt me goedkoper maar wat zijn de nadelen van 2 boekingen moeten maken (2x retour via Rewards en 2x retour via Cash). Is er dan kans dat we niet met z’n allen bij elkaar zitten bijvoorbeeld bij een vlucht wijziging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

shinoken__ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 07:23:
Ik ben vrij nieuw in de wereld van Miles (maar dankzij Amex FB heb ik er flink wat opgespaard).

Wat is nou het handigste boeken met een gezin als je niet genoeg Miles hebt voor iedereen heen en terug?

Beter om 2 personen met Rewards te boeken heen en terug of voor iedereen de heenvlucht op 1 Rewards boeking en dan de retourvlucht iedereen cash?

Ik zie dat namelijk losse vluchten veel duurder zijn soms dan een retourtje, dus optie 1 lijkt me goedkoper maar wat zijn de nadelen van 2 boekingen moeten maken (2x retour via Rewards en 2x retour via Cash). Is er dan kans dat we niet met z’n allen bij elkaar zitten bijvoorbeeld bij een vlucht wijziging?
als je niet genoeg punten hebt dan kun je niet anders dan je laatste scenario doen 2 x retour en den 2 x retour cash. op de KLM website is het wel een beetje krom je hebt normaal boeken en boeken met miles...maar idd als je niet genoeg punten hebt dan geeft die bijv geen optie om je tweede ticket dan cash te laten betalen (geeft gewoon een melding je hebt niet genoeg punten en dan einde)

ik denk dat als je het vliegtuig bekijkt (stoelen selectie) kun je denk ik wel inschatten of het mogelijk is om bij elkaar te zitten...zou denk ik wel goed moeten gaan...tenzij je al een vliegtuig boekt die al stampens vol zit sja...dat is idd de risico die je neemt

[ Voor 10% gewijzigd door Lostson op 15-08-2024 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

shinoken__ schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 07:23:

Bij vluchtwijziging kan de servicedesk je vrij zeker wel helpen. Maar idd 1 persoon rewards en de rest direct laten vliegen. Of langer doorsparen en evt. later bij een solo-vlucht (als je die doet) gebruiken, kan ook, zeker als de waarde in miles niet gunstig is. Houd ook rekening met dat het zou kunnen dat de prijs in miles of met cash ineens hoger wordt nadat één van de boekingen is gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xandrios
Altijd eerst miles boeken in die situatie. Die zijn namelijk annuleerbaar indien de cash prijs ineens hard omhoog schiet. Daarnaast heb je een grotere kans dat de cash prijs niet beinvloed wordt door de award boeking, dan dat de award prijs beinvloed wordt door de cash boeking.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:46

g0tanks

Moderator CSA
Weten jullie of een reis via TUI met een KLM-vlucht normaalgesproken ook meetelt voor Flying Blue XP? Of is dat dan net een boekingsklasse die geen punten geeft?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Hmmbob
  • Laatst online: 24-07 17:58
Je kan de boeking aan je KLM account toevoegen met de 6-cijferige boekingscode, dan zie je het meteen?

Sometimes you need to plan for coincidence

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:46

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb nog geen boeking. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Geen ervaring zelf maar zover ik weet heeft KLM geen boekingsklassen die bij FB non-earning zijn (afgezien van voor tickets gekocht met miles.)

Men zegt zelf:
For KLM-marketed flights that have Tour Operator fares, you earn Miles based on the distance (1), the booking class earning percentage and the Elite bonus earning percentage, if applicable and as per the earning scheme in the link below.(2)

Earning Miles and gaining XP isn’t possible for:

Reward tickets (tickets booked using Miles)
The KLM bus service between Amsterdam Airport Schiphol and Rhenen-Veenendaal-Arnhem - Nijmegen v.v. and Eindhoven-Maastricht v.v.
De link waar men het over heeft is deze excel: https://img.static-fb.com...accrual-6-02-2020-v2.xlsx

Dat gaat over de miles overigens; XP is niet afhankelijk van boekingsklasse maar alleen van (geboekte) cabineklasse.

[ Voor 72% gewijzigd door CyBeR op 15-08-2024 13:26 ]

• Xandrios
CyBeR schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:24:
XP is niet afhankelijk van boekingsklasse maar alleen van (geboekte) cabineklasse.
Tenzij de boekingsklasse geen miles verdient; dan krijg je ook geen XP - zelf in een cabine die normaal wel XP krijgt. Klassiek voorbeeld is Air Europa O class (Goedkoopste business fare). Minder van belang voor AFKL vluchten, maar wel bij partners.

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:38:
[...]

Tenzij de boekingsklasse geen miles verdient; dan krijg je ook geen XP - zelf in een cabine die normaal wel XP krijgt. Klassiek voorbeeld is Air Europa O class (Goedkoopste business fare). Minder van belang voor AFKL vluchten, maar wel bij partners.
Mja maar we hebben het hier over KL vluchten dus dat leek me hier niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

g0tanks schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:37:
Weten jullie of een reis via TUI met een KLM-vlucht normaalgesproken ook meetelt voor Flying Blue XP? Of is dat dan net een boekingsklasse die geen punten geeft?
Blijkbaar kun je de klantenservice vragen je FB-nummer aan de boeking toe te voegen.

Dan kun je o.a. ook je stoel evt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmm, zit in een KL 738 op de eerste rij van economy comfort… met het gordijntje direct achter me :P

Zien wat ze doen.

Edit: d’r zijn mensen in de middelste stoelen komen zitten en toen viel t natuurlijk meteen op dus hebben ze het foutje hersteld.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 16-08-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Moeten zo vliegen vanaf Madeira. Het is helaas nog geen kist gelukt om te landen of vertrekken vandaag vanaf het vliegveld.

Nu komt onze kist over 2-3 uur aan als het goed is. Deze is verandered in een A330-Neo (normaal A320). Hebben we met een grote kist meer of juist minder kans om te landen bij sterke wind.

Normaal boeit het me niet zoveel, maar A. de hotels zitten best vol en B ik moet vliegen morgen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 09:06
PWM schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 10:28:
Moeten zo vliegen vanaf Madeira. Het is helaas nog geen kist gelukt om te landen of vertrekken vandaag vanaf het vliegveld.

Nu komt onze kist over 2-3 uur aan als het goed is. Deze is verandered in een A330-Neo (normaal A320). Hebben we met een grote kist meer of juist minder kans om te landen bij sterke wind.

Normaal boeit het me niet zoveel, maar A. de hotels zitten best vol en B ik moet vliegen morgen :p
Een snelle search leert met dat de A320 zelfs meer crosswind mag hebben, namelijk 38 knopen. De A330 Neo mag 'maar' 32 knopen hebben.

Een Transavia uit Parijs zit nu al een uur in een holding pattern ten noorden van het vliegveld. Ze verwachten/hopen dus nog wel op verbetering.

Edit: die Transavia vliegt nu naar Lanzarote.

[ Voor 12% gewijzigd door alexbl69 op 18-08-2024 11:12 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
g0tanks schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:37:
Net via Corendon met KLM gevlogen, XP en miles werden gewoon meegeteld nadat ik via de boekingscode die ik van Corendon kreeg de vlucht toegevoegd had via mijn KLM.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:30
alexbl69 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:00:
[...]

Een snelle search leert met dat de A320 zelfs meer crosswind mag hebben, namelijk 38 knopen. De A330 Neo mag 'maar' 32 knopen hebben.

Een Transavia uit Parijs zit nu al een uur in een holding pattern ten noorden van het vliegveld. Ze verwachten/hopen dus nog wel op verbetering.
Waar haal je die 32 knopen vandaan? In het EASA TCDS staat maximum van 38 knopen. Daarnaast is een groter en zwaarder toestel over het algemeen makkelijker in gusty wind dan een lichter toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 09:06
upclocker schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:13:
[...]

Waar haal je die 32 knopen vandaan? In het EASA TCDS staat maximum van 38 knopen. Daarnaast is een groter en zwaarder toestel over het algemeen makkelijker in gusty wind dan een lichter toestel.
https://www.theairlinepil...a320/a320-limitations.pdf

Pagina 3.

Van de A330 komt hier vandaan: https://www.brainscape.co...ons-1247278/packs/2771041

Wellicht dat jouw cijfers accurater zijn. Wat zegt die over de A330?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ben al geannuleerd.... Dagje aan zwembad, in de rook :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:30
alexbl69 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 11:17:
[...]

https://www.theairlinepil...a320/a320-limitations.pdf

Pagina 3.

Van de A330 komt hier vandaan: https://www.brainscape.co...ons-1247278/packs/2771041

Wellicht dat jouw cijfers accurater zijn. Wat zegt die over de A330?
Jou bron zegt ook 40 knopen landing limit. Ging om de landing toch? Takeoff limit is 32 knopen inderdaad.
Pagina: 1 ... 210 ... 247 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2