Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 205 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:49

Pieroman

/me

Streskip schreef op zondag 9 juni 2024 @ 03:33:
Volgende maand vliegen we naar Bali en ik heb een nieuwe koffer nodig. We vliegen met Emirates en de koffers mogen niet groter zijn dan 150 cm (L+B+H). Maar de meeste koffers komen uit op 158 (wat ook wel zo'n beetje de standaard maat is?). Waarschijnlijk moet ik dan bijbetalen, iemand een idee wat die toeslagen zijn?
Staat dit ook echt bij je ticket info? Als ik Emirates zo lees geldt er een gewichtsconcept voor reizen en mag de maximale afmeting 300cm zijn.
Alleen voor Afrika rekenen ze met stuks bagage die dan niet groter dan de genoemde 150cm mag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:04

Daniel

Kapitein NCC-1701
In mijn ervaring is Emirates - zeker bij kleine verschillen - best wel coulant met bagage. Ze gaan echt niet Ryanair-style met een rolmaat je bagage tot op de mm nalopen. Als de beperking uberhaupt al geldt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 21:18
Mawlana schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:40:
[...]

Op de website staat 300cm, maar dat zal dan 2L + 2B + 1H zijn verwacht ik, de meeste (67cm) koffers blijven eronder. :) Op de website staat dat de grote koffers simpelweg niet meegaan, er lijkt geen sprake te zijn van bijbetalen.
Op de site van Emirates staat nog meer info met uitzonderingen.

Het staat er heel complex, maar als je met Emirates van/naar Azië of Oceanië vlieg geldt max 150cm.

Deze website legt het wat begrijpelijker uit:
https://stasher.com/deliv...irates-baggage-allowance/

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
Streskip schreef op zondag 9 juni 2024 @ 03:33:
Volgende maand vliegen we naar Bali en ik heb een nieuwe koffer nodig. We vliegen met Emirates en de koffers mogen niet groter zijn dan 150 cm (L+B+H). Maar de meeste koffers komen uit op 158 (wat ook wel zo'n beetje de standaard maat is?). Waarschijnlijk moet ik dan bijbetalen, iemand een idee wat die toeslagen zijn?
Ik denk dat je met nieuwe, kleinere koffers goedkoper uit bent dan het betalen van een toeslag.
Met als bonus dat je zelf per koffer ook minder hoeft te tillen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door FredvZ op 09-06-2024 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:07
FredvZ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:57:
[...]

Het staat er heel complex, maar als je met Emirates van/naar Azië of Oceanië vlieg geldt max 150cm.

Hmm, dan hebben ze het eea behoorlijk beperkt sinds mijn laatste reis met Emirates (alweer een paar jaar geleden).

Voortaan vóór het boeken dus ook naar het bagagebeleid kijken... 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Maar die tweede link klopt dan toch niet :) ? Bijv dat je in business twee koffers mag inchecken: je mag “onbeperkt” aantal koffers inchecken zolang je maar onder het totale Max gewicht blijft (en ook per koffer het gewicht niet te hoog is). Tenminste zo lees ik het uit jouw emirates link.

Op zich ook wel logisch: grootste factor qua kosten is gewicht, niet het aantal koffers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32
[...]

Misschien ligt het aan mij, maar een koffer van meer dan ander halve meter hoog is toch enorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

jongetje schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:40:
[...]

Misschien ligt het aan mij, maar een koffer van meer dan ander halve meter hoog is toch enorm?
Valt wel mee, je ziet regelmatig mensen met zo'n koffer in de rij staan bij de business class maar voor economy is dat gewoon te groot. Zo'n koffer is ideaal als de vrouw des huizes slecht kan kiezen welke schoenen thuis kunnen blijven of als je met de hele familie op reis gaat.

150cm is lengte+breedte+hoogte, dat is nog steeds een grote koffer maar niet uitzonderlijk groot

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
fopjurist schreef op zondag 9 juni 2024 @ 14:40:
[...]

Valt wel mee, je ziet regelmatig mensen met zo'n koffer in de rij staan bij de business class maar voor economy is dat gewoon te groot. Zo'n koffer is ideaal als de vrouw des huizes slecht kan kiezen welke schoenen thuis kunnen blijven of als je met de hele familie op reis gaat.

150cm is lengte+breedte+hoogte, dat is nog steeds een grote koffer maar niet uitzonderlijk groot
Een eenvoudige L Samsonite koffer is al 158cm (67cm in lengte). Dat is best wel een gangbare maat zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvAswYBUmko-08HPaI30iv0_XT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QKFXchtZ0nUqGxhW7Pwn90s.jpg?f=fotoalbum_large

Rij voor Skyprio is 2x zo lang als de gewone rij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
Dit lijkt me AGP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
jongetje schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:40:
[...]

Het is dan ook lengte+breedte+hoogte bij elkaar opgeteld. Dus bijv een koffer van 70x45x35 cm. Dat komt neer op ~110 liter wat flink is maar niet onmogelijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
We Are Borg schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:35:
[...]

Maar die tweede link klopt dan toch niet :) ? Bijv dat je in business twee koffers mag inchecken: je mag “onbeperkt” aantal koffers inchecken zolang je maar onder het totale Max gewicht blijft (en ook per koffer het gewicht niet te hoog is). Tenminste zo lees ik het uit jouw emirates link.

Op zich ook wel logisch: grootste factor qua kosten is gewicht, niet het aantal koffers
Goed punt. Ik had vooral de focus op het formaat van de koffer.
Ik haal ook geen maximum aantal koffers uit de site van Emirates.
(en ik kan ook niet verklaren waarom de link met de Guide het heeft over 2 stuks p.p.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PWM schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:21:
[Afbeelding]

Rij voor Skyprio is 2x zo lang als de gewone rij :p
Yes, nooit bijster goed geregeld hier.

De laatste 20 weken ben ik 16 weggeweest. Nu lekker 3 weken thuis, pas 3 juli weer op pad. Eens kijken of het kantoor nog bestaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
Mawlana schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:12:
[...]

Een eenvoudige L Samsonite koffer is al 158cm (67cm in lengte). Dat is best wel een gangbare maat zou ik zeggen.
Het ligt er maar net aan wat de referentiekader is, maar ik zou zeggen dat de L al een "grote" koffer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:10
[...]

Ligt eraan wat je een "L" koffer noemt. Ik zag deze toevallig in de aanbieding langskomen recentelijk:
https://www.amazon.nl/dp/B01LXFCAZR

Das dus een 78 cm hoge samsonite koffer, 112L en die telt bij KLM als 157 cm. De 66 cm variant hiervan is 136 cm. Beide zouden, theoretisch, geen probleem moeten zijn om in te checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51
[...]

Deze samsonite M is 69cm in lengte. En die is 147cm totaal. Heb je nog steeds 79 liter.

Ik heb de M en L. Maar de M is eigenlijk altijd groot genoeg.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Mawlana schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:40:
[...]

Op de website staat 300cm, maar dat zal dan 2L + 2B + 1H zijn verwacht ik, de meeste (67cm) koffers blijven eronder. :) Op de website staat dat de grote koffers simpelweg niet meegaan, er lijkt geen sprake te zijn van bijbetalen.
Pieroman schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:49:
[...]

Staat dit ook echt bij je ticket info? Als ik Emirates zo lees geldt er een gewichtsconcept voor reizen en mag de maximale afmeting 300cm zijn.
Alleen voor Afrika rekenen ze met stuks bagage die dan niet groter dan de genoemde 150cm mag zijn.
[...]

Bedankt voor jullie scherpte d:)b Die limieten zijn inderdaad niet voor mijn vlucht, dus alles tot 300cm is oké zolang ik mij aan het gewicht houd.

Ik moet mijn pak meenemen dus een wat grotere koffer is wel gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag vanuit LAS naar AMS terug gevlogen met KLM in de business class. Deze route clieg ik wel vaker en normaal wordt ie met de dreamliner uitgevoerd. Vandaag was er echter sprake van een plane-swap en werd er een gerefitte 777-300 ingezet. Daar was ik wel blij mee omdat ik daar nog niet mee gevlogen had en deze pas op de planning stond voor November, richting HKG.
Tijdens het boarden was er wel een probleemlje. De kerel voor me had op zn boardingpas stoel 1k staan mar die kon ie niet vinden. Dat kwam omdat die stoel in zo’n nieuwe cabine niet bestaat. Dus die stond beteuterd te kijken terwijl 2k en 3k (ik) plaats namen. Wij grapten al tegen hem dat ie waarschijnlijk moest gaan co-piloten ofzo. Anyway, bleek dat ie dat ticket via de Delta-medewerkersregeling op de kop had getikt dus werd gedowngrade.

Over de stoel: ik vond hem fijner dan die in de 787. Hij lijkt iets breder te zijn. Met massagefunctie, kan ook prettig zijn. Qua voetenruimte lijkt dat in horizontale stand breder te zijn. Ik heb heerlijk geslapen in ieder geval. Maar na 8 dagen Vegas met alles wat daar bij komt kijken is dat meestal geen probleem op de terugweg.
Ook het privacyschern biedt meer rust en is een welkome aanvulling. Al met al een prima verbetering, ik ben er blij mee.

Oh, en die vliegtuigwissel is uiteindelijk gebeurd vanwege de hoge temperatuur in Vegas. Blijkbaar leveren de motoren van de 777 meer take off vermogen bij hogere luchttemperatuur dan die van de 787. Als ze toch met de 787 hadden gevlogen hadden ze met minder kerosine moeten opstijgen en waarschijnlijk ergens een tussenstop moeten maken om te tanken. Dat vertelde de piloot me tenminste.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Tijdje terug ook plane swap met ANA meegemaakt maar daar werden gewoon een aantal BC passengers opgeroepen bij check-in voor nieuw stoelnummer.
Van de week weer ANA naar Tokyo met hun 787. Niet hun beste BC maar service blijft uitstekend. Helaas hadden we een mede-passagier die midden in de vlucht behoorlijk ziek werd. Die zure geur, daar was geen spray tegen opgewassen :(

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
PWM schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:52:
[...]

Yes, nooit bijster goed geregeld hier.

De laatste 20 weken ben ik 16 weggeweest. Nu lekker 3 weken thuis, pas 3 juli weer op pad. Eens kijken of het kantoor nog bestaat :p
Ik vind het knap dat je dat leuk blijft vinden en volhoudt!

Telkens als ik je posts hier lees prijs ik mezelf gelukkig dat ik het niet (meer) ben.
Ik was er op een gegeven moment echt he-le-maal klaar mee. Nu gelukkig veel minder frequent weg, en als het ook maar even kan skip ik een reis. Voor mij de beste beslissing ooit.

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 10-06-2024 07:34 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dean Martin schreef op maandag 10 juni 2024 @ 07:24:
[...]

Ik vind het knap dat je dat leuk blijft vinden en volhoudt!

Telkens als ik je posts hier lees prijs ik mezelf gelukkig dat ik het niet (meer) ben.
Ik was er op een gegeven moment echt he-le-maal klaar mee. Nu gelukkig veel minder frequent weg, en als het ook maar even kan skip ik een reis. Voor mij de beste beslissing ooit.
Zo slecht lag ik er niet bij deze week :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOhTjrKGv-bXJumOr6PcVy7H6qA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6Q6oIeDRI5SUxEVi4IHD12I.jpg?f=fotoalbum_large

Maar, ik kan me voorstellen dat ik het ook een keer zat raak hoor :) Echter, het reizen gaat mij erg makkelijk af, mijn werkgever laat mij ook erg comfortabel reizen en mijn vrouw heeft thuis alles onder controle. Het zit allemaal mooi in ons ritme.

De dag dat ik op rij 28 bij Ryanair moet plaatsnemen om in Engeland in een Premier Inn te gaan liggen, stop ik er mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
PWM schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:23:
[...]

[Afbeelding]

De dag dat ik op rij 28 bij Ryanair moet plaatsnemen om in Engeland in een Premier Inn te gaan liggen, stop ik er mee ;)
Exact dit inderdaad, al die mensen die dan zeggen 'goh je had wel een duur hotel zeg (Marriott)' dan zeg ik altijd, ga jij lekker in de motel 6 slapen en de hele week klanten bezoeken. En daarnaast als het niet meer uit kan voor de baas, dan ben ik degene die de marges omhoog moet regelen. Maar hoe zit dat bij jullie, is er een 'guideline' mbt wat je mag uitgeven of is het meer fair use policy, dat is het bij ons namelijk. We vliegen geen business class, tenzij je echt back to back reizen hebt met nachtvlucht e.d.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
PWM schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:23:
[...]

[Afbeelding]

Maar, ik kan me voorstellen dat ik het ook een keer zat raak hoor :) Echter, het reizen gaat mij erg makkelijk af, mijn werkgever laat mij ook erg comfortabel reizen en mijn vrouw heeft thuis alles onder controle. Het zit allemaal mooi in ons ritme.

Snap ik, ik zat (en nog steeds als ik wel reis) in dezelfde comfortable positie. Maar het viel mij steeds zwaarder en zwaarder.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
ChiLLeR schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:33:
[...]

Exact dit inderdaad, al die mensen die dan zeggen 'goh je had wel een duur hotel zeg (Marriott)' dan zeg ik altijd, ga jij lekker in de motel 6 slapen en de hele week klanten bezoeken. En daarnaast als het niet meer uit kan voor de baas, dan ben ik degene die de marges omhoog moet regelen. Maar hoe zit dat bij jullie, is er een 'guideline' mbt wat je mag uitgeven of is het meer fair use policy, dat is het bij ons namelijk. We vliegen geen business class, tenzij je echt back to back reizen hebt met nachtvlucht e.d.
Bij ons (internationaal strategiekantoor) is de policy: business class bij >4 uur vliegen en hotel tot ~€250 per nacht (varieert afhankelijk van de locatie). Alles gaat via het boekingsplatform van Amex waarin dit is vastgelegd, dus je kan ook niet per ongeluk iets out of policy boeken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:59

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Dean Martin schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:52:
Snap ik, ik zat (en nog steeds als ik wel reis) in dezelfde comfortable positie. Maar het viel mij steeds zwaarder en zwaarder.
Het was de reden dat ik mijn baan in Dubai aannam. Ik was toen een paar maanden achter elkaar misschien 6 dagen in de maand thuis geweest. De lol was er toen wel grondig van af en "goh, op één plek werken gaat een boel rust geven" was mijn eerste gedachte, en pas de derde of vierde was "oh, 5000km verderop gaan wonen in een ander continent is misschien wel een avontuur" :X
Vroeger als consultant was het "vluchten langer dan 5 uur" waren business (dus meestal, alles buiten Europa), hotels kon vrij veel (meestal 5*).

Als "werknemer" ging ik terug naar "vluchten langer dan 10 uur" en hotels niet meer dan $300 per nacht, waar (zoals bij veel grote bedrijven) dan weer heel rigide mee omgegaan werd. Dus had ik een congres in Muscat, Oman; het hotel waar dat in was, kostte $330 per nacht, dus mocht niet. Uiteindelijk hebben ze de Golden Tulip bij het vliegveld voor me geregeld. $250 per nacht, wat absurd was, in een jaren '70 hotel met een lekkende minibar, maar er waren een paar grote events in de stad dus alles zat verder vol. En vervolgens $80 per dag aan de Uber op en neer dus het bespaarde 0 :/

Vanaf dat moment werd ik ook nogal rigide de andere kant op. Ik moest naar AWS re:Invent in Vegas. Een vlucht van 16 uur naar LA, en daarna nog een korte van LA naar Vegas. The Venetian was de conference rate $250/nacht en dat vonden ze al klinken als maar onzinnige luxe (normaal gesproken is het goedkoper in Vegas, maar niet wanneer er 50k mensen op komen dagen voor re:Invent). En de business vlucht met Emirates was $8k, maar ja, policy, maar ik kreeg wel de vraag van de CTO of ik niet economy wilde overwegen omdat het zo duur was. Waarop ik enigszins ben uitgevallen dat het in mijn afdelingsreisbudget zat en al goedgekeurd was, binnen de policy viel, we $12m per jaar uitgaven aan AWS en ik de middag dat ik aankwam al aan moest schuiven bij een AWS delegatie om de 30-40% kortingen te onderhandelen, en dat als het een economy vlucht en dan een budgethotel buiten de stad zou worden, ik gewoon wel niet zou gaan. En dat het nou niet echt een plezierreisje was. (Als je in Dubai woont, en geen interesse hebt in gokken of strippers, is er niet heel veel interessant aan Vegas.) Dat werd toen maar schoorvoetend goedgekeurd. Zoals gezegd, grote bedrijven worden nog wel eens "penny wise, pound foolish" over dit soort dingen.

/rant

Als ik tegenwoordig gevraagd wordt voor projecten buiten Europa en ze willen dat ik ook langs kom, stel ik dan ook simpelweg dat de vlucht dan business class is. Als ze dat niet kunnen/willen betalen, dan maar remote. En dat bevalt prima want zoals ik die rant begon, geen zin in al dat werkreizen, ik zit liever thuis in Spanje achter mijn bureautje te werken ;) En binnen Europa vind ik Vueling met een "space one" stoel prima, voor een vlucht van 2,5 uur maakt het me niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:08
Heeft er iemand ervaring met de United 757-200? Ga binnenkort met dat vliegtuig een ritje van 8u. maken. Vlucht is voor mij geboekt door mijn werkgever. Ik dacht dat de meerderheid van de 757 ondertussen op pensioen gestuurd waren, maar United heeft schijnbaar een hele vloot van die kisten nog in gebruik.

Mag ik me voorbereiden op een vrij oncomfortabele vlucht? De terugreis is overigens in een 787-10, daar kijk ik iets meer naar uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]
Maar hoe zit dat bij jullie, is er een 'guideline' mbt wat je mag uitgeven of is het meer fair use policy, dat is het bij ons namelijk. We vliegen geen business class, tenzij je echt back to back reizen hebt met nachtvlucht e.d.
Wij hebben fair use, eigenlijk met alles. Ik doe Europa in economy, de rest business. Voordeel van een hoofdkantoor in Kopenhagen, is natuurlijk ook wel dat qua hotels en eten ze over het algemeen hogere kosten gewend zijn.

En vanzelfsprekend, als ik goedkopere opties zie, of het prijsverschil tussen een goed en iets minder goed hotel dermate groot zijn, pas ik mij daar op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Flying schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:29:
Heeft er iemand ervaring met de United 757-200? Ga binnenkort met dat vliegtuig een ritje van 8u. maken. Vlucht is voor mij geboekt door mijn werkgever. Ik dacht dat de meerderheid van de 757 ondertussen op pensioen gestuurd waren, maar United heeft schijnbaar een hele vloot van die kisten nog in gebruik.

Mag ik me voorbereiden op een vrij oncomfortabele vlucht? De terugreis is overigens in een 787-10, daar kijk ik iets meer naar uit.
Geen ervaring met de United, maar ik vloog 20 jaar geleden vaak met de BA 757. Ik moest wel eens met de Luftwaffe, dan kreeg ik een 737 en dat was prut.
Ik was altijd heel blij met de 757. Maar het kan natuurlijk zijn dat die tegenwoordig wat gedateerd is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32
PWM schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:38:
[...]
Wij hebben fair use, eigenlijk met alles. Ik doe Europa in economy, de rest business. Voordeel van een hoofdkantoor in Kopenhagen, is natuurlijk ook wel dat qua hotels en eten ze over het algemeen hogere kosten gewend zijn.
De overheid houd daar een lijst van bij per land en dan ook nog vaak uitzonderingen per grote stad voor de vergoedingen:
https://www.caorijk.nl/cao-rijk/bijlage-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:53:
[...]

De overheid houd daar een lijst van bij per land en dan ook nog vaak uitzonderingen per grote stad voor de vergoedingen:
https://www.caorijk.nl/cao-rijk/bijlage-8
Interessant om te weten wat een hotelovernachting in Pyongyang volgens de rijksoverheid mag kosten.

En dat de duurste plek blijkbaar München is, gevolgd door NYC.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CyBeR schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:01:
[...]

Interessant om te weten wat een hotelovernachting in Pyongyang volgens de rijksoverheid mag kosten.

En dat de duurste plek blijkbaar München is, gevolgd door NYC.
:X Dan begrijp je wel waarom de overheid zo duur is. Ik kan zelfs 5***** in München voor 190 euro vinden, voor over 2 dagen.
En dan moet je ook nog de gebruiker vertellen dat die met Ctrl-F kunt zoeken in de lijst. Overpaid and underqualified.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:26:
[...]

:X Dan begrijp je wel waarom de overheid zo duur is. Ik kan zelfs 5***** in München voor 190 euro vinden, voor over 2 dagen.
En dan moet je ook nog de gebruiker vertellen dat die met Ctrl-F kunt zoeken in de lijst. Overpaid and underqualified.
Ja München is ook wel een uitschieter, de andere Duitse steden zijn veel lager.

Misschien omdat reizen naar München vaak in het kader van een bepaald evenement gebeuren waarbij de prijzen uit de pan rijzen?

NYC snap ik wel, goede hotels in Manhattan zijn gewoon achtelijk duur daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
CyBeR schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:36:
[...]

Ja München is ook wel een uitschieter, de andere Duitse steden zijn veel lager.

Misschien omdat reizen naar München vaak in het kader van een bepaald evenement gebeuren waarbij de prijzen uit de pan rijzen?

Ook niet goede hotels haha, NYC is gewoon belachelijk duur.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 14:28

Grouchy

meep meep

Ben er in April tijdens FC Bayern München - Manchester City nog heen gevlogen, 561EUR?.. echt niet.
Het bedrag op die lijst van 1 Januari/Juli 2023 voor München was trouwens 136 EUR. Iets klopt daar niet?

Als ik die lijst verder bekijk lijkt het me voor sommige landen bijna onmogelijk om een kamer te boeken voor die bedragen als je daar op korte termijn heen mag of wanneer er bijvoorbeeld een evenement is in een middelgrote stad.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:00
Wij zijn aan het kijken voor de zomer vakantie 2024: Mogelijke opties: Griekenland, Egypte of Kroatië. Alle met het vliegtuig.

Egypte ben ik nog nooit geweest. Ik vind het leuk om dat eens te bezoeken.

Hier is onze plannen voor Egypte:

Maandag 19 augustus:
Amsterdam naar Cairo
Airbus A321 - Egyptair
Hotel: Cario Capital Hotel met luchthaven shuttle inclusief ontbijt

Schiphol 15:40
Cairo 21:15

Zondag 25 augustus:
Cairo naar Sharm-el-Sheikh
Airbus A320 - Egyptair
Hotel: Palma Di Dhram Hollywood Aqua Park Resort: All Inclusive (alle maaltijden en drinken) met privéstrand

Cairo 11:00 Met Egyptair
Sharm-el-Sheikh 12:00

Maandag 2 september 2024:
Sharm-el-Sheikh naar Amsterdam Schiphol
Vlucht 1: Boeing 737-800
Vlucht 2: Airbus A321

06:35 Sharm-el-Sheikh Egyptair
14:40 Amsterdam Schiphol
Tussenstop 3 uur in Cairo

Iemand ervaring met EGYPTAIR? bediening aan boord en het eten? toestellen? Ik vind het goede plan.

Totaal zijn we per persoon €1.261,81

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 10-06-2024 15:02 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

CyBeR schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:36:
[...]

Ik snap die tabel toch niet goed. De Amerikaanse overheid schat de hotelkosten in NYC op $315, en in San Francisco op $333 (plus belastingen). Dat de Nederlandse overheid met €526 en €272 rekent, houdt mogelijk verband met de hoeveelheid ambtenaren die naar die steden reizen (hoofdkantoor VN) en hun lobby.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:38:
[...]

En vanzelfsprekend, als ik goedkopere opties zie, of het prijsverschil tussen een goed en iets minder goed hotel dermate groot zijn, pas ik mij daar op aan.
Onze policy is best wel streng, alles economy en alles daarboven moet je aanvragen ongeacht om wat voor reis het gaat. Zelf ga ik er intern wat soepeler mee om, Economy Comfort (of iets dergelijks) mag als je langer dan 6 uur moet vliegen en Premium Economy mag als die 6 uur overnight is (of 9+ uur overdag). De meerprijs is altijd voor eigen rekening.

Wel gaat de policy uit van flex-tickets dus mijn workaround is dat ik zelf een non-flex boek, en dan het bedrag van het equivalente flex-ticket declareer. Vaak zorgt dat ervoor dat ik PE kan boeken of soms business met een relatief kleine eigen bijdrage, omdat ik zelf het risico draag van het eventueel niet kunnen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:13:
[...]

Onze policy is best wel streng, alles economy en alles daarboven moet je aanvragen ongeacht om wat voor reis het gaat. Zelf ga ik er intern wat soepeler mee om, Economy Comfort (of iets dergelijks) mag als je langer dan 6 uur moet vliegen en Premium Economy mag als die 6 uur overnight is (of 9+ uur overdag). De meerprijs is altijd voor eigen rekening.

Wel gaat de policy uit van flex-tickets dus mijn workaround is dat ik zelf een non-flex boek, en dan het bedrag van het equivalente flex-ticket declareer. Vaak zorgt dat ervoor dat ik PE kan boeken of soms business met een relatief kleine eigen bijdrage, omdat ik zelf het risico draag van het eventueel niet kunnen gaan.
Ga je/het bedrijf dan niet in de knel komen met je declaratie bonnetjes die je niet hebt bij een controle?

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Van der Berg schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:49:
Wij zijn aan het kijken voor de zomer vakantie 2024: Mogelijke opties: Griekenland, Egypte of Kroatië. Alle met het vliegtuig.

Maandag 19 augustus:
Amsterdam naar Cairo
Airbus A321 - Egyptair

Zondag 25 augustus:
Airbus A320 - Egyptair
Hotel: Palma Di Dhram Hollywood Aqua Park Resort: All Inclusive (alle maaltijden en drinken) met privéstrand

Iemand ervaring met EGYPTAIR? bediening aan boord en het eten? toestellen? Ik vind het goede plan.

Tsja, wat wil je met deze post aan reactie? Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden en all-inclusive bufetten zijn voor mij de gruwel. Maar wat heb je aan mijn mening? Egyptair is.....smoezelig....in alle aspecten. Ik heb er (gelukkig) wel maar 2x mee hoeven vliegen.

Griekenland en bijzonder goed eten (all inclusive a la carte): Ikos resorts. Ben je voor 2 weken, 2 personen, een 12-15k verder, maar wel bijzonder goed indien je all-in wenst!

[ Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 10-06-2024 15:20 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daniel schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:13:
[...]

Je zegt dat je zelf het risico draagt, wil dat zeggen dat je dan zelf ook de kost van het flex ticket ophoest als je niet kan afreizen? Want als je non-flex boekt ziet je werkgever natuurlijk niks terug bij een annulatie, terwijl je officieel wel een flex ticket hebt :p.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Dean Martin schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:18:
[...]

Tsja, wat wil je met deze post aan reactie? Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden en all-inclusive bufetten zijn voor mij de gruwel. Maar wat heb je aan mijn mening? Egyptair is.....smoezelig....in alle aspecten. Ik heb er (gelukkig) wel maar 2x mee hoeven vliegen.

Griekenland en bijzonder goed eten (all inclusive a la carte): Ikos resorts. Ben je voor 2 weken, 2 personen, een 12-15k verder, maar wel bijzonder goed indien je all-in wenst!
Ik wil de wereld ontdekken. In Griekenland zijn wij van plan om naar Kreta te gaan. Via TUI augustus 10 dagen All Inclusive met vlucht en verblijf €1.663 met zijn tweeën (per persoon €831,50) is ook een zeer scherpe deal. Ontbijtbuffet, lunchbuffet en dinerbuffet en de hele dag door onbeperkt drinken is inbegrepen. Wij denken zelfs aan 12 dagen.

Of alles los te boeken, 1 week Athene en 1 weekje Kreta.

Amsterdam naar Athene
Athene naar Kreta
Kreta naar Amsterdam

Ik twijfel enorm. Ik vind het daarnaast leuk mijn vriendin spreekt o.a. vloeiend de Arabische taal en in Egypte zou ze me gids kunnen zijn met de taal. Collega's van mij zijn ook geweest in Sharm-el-Sheikh. Is de situatie nog steeds zo zorgwekkend daar in Egypte als een toerist?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
Hoe ontdek je de wereld tussen de buffetten door? /sarcasm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Van der Berg schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:53:
[...]
mijn vriendin spreekt o.a. vloeiend de Arabische taal en in Egypte zou ze me gids kunnen zijn met de taal.
Pas op, de Egyptische variant van Arabisch wijkt behoorlijk af van wat in de rest van de Arabische wereld gebruikelijk is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:59

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Freee!! schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:19:
Pas op, de Egyptische variant van Arabisch wijkt behoorlijk af van wat in de rest van de Arabische wereld gebruikelijk is.
Dat geldt voor élk land waar Arabisch gesproken wordt. Maar meestal weten ze elkaar uiteindelijk wel te verstaan. Hangt er vanaf welke versie je spreekt, Marokkaans is lastig bijvoorbeeld, maar Egyptisch en Libanees Arabisch worden goed verstaan (vanwege films en muziek), en Syrisch is een soort standaard-Arabisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
wibblemoo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:12:
Hoe ontdek je de wereld tussen de buffetten door? /sarcasm.
Hahaha, Het gaat mij ook niet zozeer om het buffet :) maar ik vind het leuk dat de mogelijkheid er is en je dan gewoon kan pakken als je dat wilt.

Mijn vriendin kan bijna alle dialecten, ze heeft 6 jaar in Dubai en Abu Dhabi gewoond en gewerkt. Waardoor ze de meeste dialecten kent. Ze komt zelf uit Casablanca.

[ Voor 21% gewijzigd door Van der Berg op 10-06-2024 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Van der Berg schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:37:
[...]

Hahaha, Het gaat mij ook niet zozeer om het buffet :) maar ik vind het leuk dat de mogelijkheid er is en je dan gewoon kan pakken als je dat wilt.
De kwaliteit is dan naadje. Dat kan ook niet anders voor die prijs. Ieder z'n heug natuurlijk.

The best is yet to come

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

Van der Berg schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:53:
[...]

Ik wil de wereld ontdekken. In Griekenland zijn wij van plan om naar Kreta te gaan. Via TUI augustus 10 dagen All Inclusive met vlucht en verblijf €1.663 met zijn tweeën (per persoon €831,50) is ook een zeer scherpe deal. Ontbijtbuffet, lunchbuffet en dinerbuffet en de hele dag door onbeperkt drinken is inbegrepen. Wij denken zelfs aan 12 dagen.
Niet doen. Als je de wereld wil ontdekken dan neem je niet meer dan alleen ontbijt erbij.

Je gaat juist lunchen en dineren in de wereld. Tenzij je alleen het resort van binnen wil ontdekken met korte uitstapjes van een paar uur tussendoor. Maar veel mensen vinden het al snel zonde om buiten het resort te gaan eten als je er dan voor moet betalen terwijl het resort gratis is. En dan hebben we het nog niet over de kwaliteit van het eten gehad :p

Wil je de boel ontdekken, huur dan een auto, kijk dan wat er te kijken valt, rijd rond, stop ook op onverwachte/ongeplande dingen, eet in kleine tentjes waar alleen de locals eten, etc.!

Veel betere ervaring dan alleen maar all-in. :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Als maximumtarief vind ik deze lijst eerlijk gezegd redelijk. Voor Philadelphia en overige steden in de verenigde status is het zelfs krap. En New York tijdens een drukke week wordt vermoedelijk ook lastig.

Het mooie van een maximumtarief is dat je excessen voorkomt. Dat lukt hiermee. En als je gemiddeld voor een veel lagere prijs reist kan je veel meer dienstreizen maken.
offtopic:
Deze lijst met maximumtarieven weghalen werkt beter denk ik want je triggert er wel mensen mee…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Tot je ziet welke tarieven bedrijven hanteren. Sommige bestemmingen zijn nu eenmaal vreselijk duur.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Sorcerer8472 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:05:
[...]

Niet doen. Als je de wereld wil ontdekken dan neem je niet meer dan alleen ontbijt erbij.

Je gaat juist lunchen en dineren in de wereld.
En, @Van der Berg, ik weet eventueel een prima hotel op Kreta voor je. Weliswaar niet all-in, maar qua prijs ga je dat niet 'terugverdienen' en deze hebben een prima lokale keuken (en hele fijne cocktails). En als je een keer niet daar wilt eten stap je in je huurauto :)

Ik had vorig jaar in de nazomer een weekje kreta all-in geboekt. Op dag (of eigenlijk nacht) 1 viel dat all-in hotel (en de niet-bestaande service) zo tegen dat ik nog die nacht via booking een andere locatie geboekt heb. Geen seconde spijt van gehad.
Na wat rekenen met overnachtingstarieven en wegstrepen van transfers in ons all-in pakket kwam ik tot de conclusie dat ik met 3 man voor zo'n 100 per dag kon 'opeten' om quite te spelen. Voor 15 euro pp eet je een prima avondmaaltijd. You do the math :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:58
Vlucht naar de US met enkel carry on, rustige dag volgens Schiphol, 3uur van te voren beetje voorbarig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Borromini schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:51:
[...]

Je zegt dat je zelf het risico draagt, wil dat zeggen dat je dan zelf ook de kost van het flex ticket ophoest als je niet kan afreizen? Want als je non-flex boekt ziet je werkgever natuurlijk niks terug bij een annulatie, terwijl je officieel wel een flex ticket hebt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Yay nu ook eerstehandservaring met de crappy WBC op de KLM 787-10 die een eigen leven gaat leiden. In bedmode bleef ie goddank omlaag maar in loungemodus op de meest onverwachte momenten vol rechtop. Was geen andere stoel vrij dus heb er maar mee leren leven. Hoe kan je hier melding van maken? Crew was geinformeerd maar kon niks doen.
[...]

Fair point 8)7 gelukkig is het nog nooit voorgekomen en dat wil ik ook niet ontdekken. Denk het eerste ja, hoewel ik vermoed dat ze dat niet op de spits drijven. Mijn soort reizen (intercontinentaal en dan niet voor verslaggeving) is zeldzaam en dus eigenlijk altijd maatwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Yay nu ook eerstehandservaring met de crappy WBC op de KLM 787-10 die een eigen leven gaat leiden. In bedmode bleef ie goddank omlaag maar in loungemodus op de meest onverwachte momenten vol rechtop. Was geen andere stoel vrij dus heb er maar mee leren leven. Hoe kan je hier melding van maken? Crew was geinformeerd maar kon niks doen.
[...]

Fair point 8)7 gelukkig is het nog nooit voorgekomen en dat wil ik ook niet ontdekken. Denk het eerste ja, hoewel ik vermoed dat ze dat niet op de spits drijven. Mijn soort reizen (intercontinentaal en dan niet voor verslaggeving) is zeldzaam en dus eigenlijk altijd maatwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:08
Daniel schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:57:

[...]

Wat wil je met je melding bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
upclocker schreef op maandag 10 juni 2024 @ 21:42:
[...]

Wat wil je met je melding bereiken?
Enige compensatie. Een niet goed werkende stoel is best vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:38:
[...]

En zou je ook recht geven op compensatie. Vreemd dat de crew dat niet aanbood. Mijn vrouw heeft eens iets soortgeljjks aan de hand gehad en kom kiezsn uit een voucher of 20.000 mijlen. Bij haar ging de stoel niet in bedmode. Toen de crew hem eindelijk, handmatig en met grof geweld en behulp van de co-piloot in bedmode kreeg , kon ie daar niet meer uit. Nu wilde ze toch vooral slapen dus dat kwam verder wel goed.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Fromz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:02:
Vlucht naar de US met enkel carry on, rustige dag volgens Schiphol, 3uur van te voren beetje voorbarig?
Ja joh. Tenzij je ergens chill in een lounge kan zitten is 2 uur echt ruim genoeg.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:38:
[...]

Gewoon een klacht indienen bij KLM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:34
Van der Berg schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:49:

Maandag 19 augustus:
Amsterdam naar Cairo
Airbus A321 - Egyptair

Zondag 25 augustus:
Airbus A320 - Egyptair

Pas op in Caïro. Wij hadden 1,5 jaar geleden een rondreis startend vanuit Caïro.
Hadden vanuit het vliegveld gewapende politie escort naar ons hotel.
De twee dagen dat we in Caïro rondreisde hadden we constant twee gewapende beveiligers mee.
Weet niet wat de situatie is nu, maar wees voorzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Aangezien ik deze week nog niet heb gezegd dat KLM een klote site heeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhi1YWk_Az6wVndz4VGJu5PIoSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Sg5KnZfA36EGDb7tEO3N8tP.png?f=fotoalbum_large

De prijzen boven in de balk komen (totaal) niet overeen met de kosten die je ziet als je de prijs aanklikt. Erg lastig zoeken weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Nu online
Cheezborger schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:54:
[...]

Pas op in Caïro. Wij hadden 1,5 jaar geleden een rondreis startend vanuit Caïro.
Hadden vanuit het vliegveld gewapende politie escort naar ons hotel.
De twee dagen dat we in Caïro rondreisde hadden we constant twee gewapende beveiligers mee.
Weet niet wat de situatie is nu, maar wees voorzichtig.
Lol serieus? Wij hebben met onze kinderen (toen 6 en 12) gewoon op eigen houtje in Caïro rondgewandeld en mooie dingen bekeken. Geen enkel probleem. Ja het is er druk, zoals in andere grote steden, en op sommige (toeristische) plekken lopen wat opdringerige types rond, maar dat heb je overal in de wereldsteden. Ik heb me daar nergens onveilig gevoeld. Over het algemeen erg aardige mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
PWM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:58:
Aangezien ik deze week nog niet heb gezegd dat KLM een klote site heeft:

[Afbeelding]

De prijzen boven in de balk komen (totaal) niet overeen met de kosten die je ziet als je de prijs aanklikt. Erg lastig zoeken weer.
Mooi dat die twee business prijzen ook volledig langs elkaar heen gaan :P

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verschil zit 'm in Light vs Standard waarschijnlijk. The prijzen in het overzicht gaan uit van Light. Mogelijk is de heenvlucht als Standard gekozen, en is light daardoor niet beschikbaar voor de terugvlucht. Maar normaal houd ie daar wel rekening mee in het overzicht. Beetje brak inderdaad :p

[ Voor 8% gewijzigd door Xandrios op 11-06-2024 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aDbAM07bJiwIWv9EWmqYcK0Ii4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/znOxBOtnry7qGsR8khZmQKNQ.png?f=fotoalbum_large

Iemand al een idee waar de mis-aligned windows zit bij de nieuwe 777-200 opstelling :p
Xandrios schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:36:
Verschil zit 'm in Light vs Standard waarschijnlijk. The prijzen in het overzicht gaan uit van Light. Mogelijk is de heenvlucht als Standard gekozen, en is light daardoor niet beschikbaar voor de terugvlucht. Maar normaal houd ie daar wel rekening mee in het overzicht. Beetje brak inderdaad :p
Helaas. Voor PC heb je alleen standaard of flex. Dus, hij laat gewoon echt verkeerde prijzen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:10:
[Afbeelding]

Iemand al een idee waar de mis-aligned windows zit bij de nieuwe 777-200 opstelling :p
https://xr.klm.com/klm/?type=Boeing&aircraft=777-200ER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hoe lang duurt het voordat bij KLM niet afgemaakte boekingen verdwijnen? Ik zit een beetje heen en weer te klikken vanwege beschikbare stoelopties (wel/niet emergency-seat) en heb nu 12 boekingen voor dezelfde route op dezelfde dag staan, waarvan ik er geen eentje af kan maken. Maar bij een nieuwe boeking die ik daadwerkelijk wil betalen zijn de stoelen die ik had gekozen dan natuurlijk bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Yo nice, geüpdatete versies van die modellen. Was ik al een tijdje naar op zoek.

Edit: alleen de 781 heeft nog geen Premium Comfort zie ik.

Edit 2 welke sadist van een piloot heeft hier gezeten!?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0TkgdvywL2uACrZrLmxjWOKeW0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lrrYSE3q1mwf0uHO8kJf9cTD.png?f=user_large
Daniel schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:26:
Hoe lang duurt het voordat bij KLM niet afgemaakte boekingen verdwijnen? Ik zit een beetje heen en weer te klikken vanwege beschikbare stoelopties (wel/niet emergency-seat) en heb nu 12 boekingen voor dezelfde route op dezelfde dag staan, waarvan ik er geen eentje af kan maken. Maar bij een nieuwe boeking die ik daadwerkelijk wil betalen zijn de stoelen die ik had gekozen dan natuurlijk bezet.
Een paar uur meestal, max een dag.

[ Voor 66% gewijzigd door CyBeR op 12-06-2024 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:10:
[Afbeelding]

[...]

Helaas. Voor PC heb je alleen standaard of flex. Dus, hij laat gewoon echt verkeerde prijzen zien.
Op routes buiten de VS heb je daar wel light trouwens.

En idd, die verkeerde prijzen zijn een irritant probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Zo dat was lekker snel deze keer (vorige keer duurde het vernieuwen van Global Entry een maand of 5-6);

Aanvraag verniewen Global Entry: dinsdag 4 juni 2024
Bericht van Koninklijke Marechaussee KMAR (lever informatie aan): woensdag 5 juni 2024
TTP Application Status Change; Full Approval - No re-interview: woensdag 12 juni 2024

Ik mag dit jaar nog zeker 9x, dus dat komt goed uit. Zeker met het verder uitrollen van TSA PreCheck: Touchless/Delta Digital ID. Op meer en meer luchthavens was het eerder dit jaar een beetje in de camera koekeloeren en door.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:50
Ik Vlieg met KLM in een A330. Daar zit nog geen Premium Comfort in. Is het het nog waard om te upgraden naar economy comfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Boinkie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:59:
Ik Vlieg met KLM in een A330. Daar zit nog geen Premium Comfort in. Is het het nog waard om te upgraden naar economy comfort?
Dat komt er ook niet in.

En dat ligt er aan of je waarde hecht aan extra beenruimte. Ik doe 't altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:48:
Zo dat was lekker snel deze keer (vorige keer duurde het vernieuwen van Global Entry een maand of 5-6);

Aanvraag verniewen Global Entry: dinsdag 4 juni 2024
Bericht van Koninklijke Marechaussee KMAR (lever informatie aan): woensdag 5 juni 2024
TTP Application Status Change; Full Approval - No re-interview: woensdag 12 juni 2024

Ik mag dit jaar nog zeker 9x, dus dat komt goed uit. Zeker met het verder uitrollen van TSA PreCheck: Touchless/Delta Digital ID. Op meer en meer luchthavens was het eerder dit jaar een beetje in de camera koekeloeren en door.
Vanaf wanneer mag je vernieuwen? Ik begrijp dat ze geen seintje geven als hij verloopt, dus wil wel op tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:41
Je kan vanaf 1 jaar voor het verlopen vernieuwen.

Vlieg volgende week met een KLM codeshare, Delta executed vlucht naar de VS. Dan kan je niet met status Economy Comfort (equivalent) stoelen selecteren he? Kan in ieder geval niks zien qua beschikbaarheid nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Een jaar voor de vervaldatum. Als je de aanvraag indient voordat je Global Entry verloopt, kan je wel tot 24 maanden na de vervaldatum van Global Entry gebruik blijven maken.
Na de vernieuwing kan ik weer een tijd vooruit; die van mij verloopt nu halverwege 2030.

Delta Comfort+:
Neem aan dat geen SM hebt maar FB;
Flying Blue Silver, Gold, Platinum and Ultimate members with Delta Main cabin fares in eligible booking classes benefit from a discount on Delta Comfort+® seats which are only available at the time of departure and are subject to availability. All fares are eligible except Basic Economy fares (booking class E), which are not eligible for free or paid Delta Comfort+®, regardless of Flying Blue status.

[ Voor 52% gewijzigd door Grouchy op 12-06-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ook weird; door omstandigheden moet ik een dag eerder terugreizen uit NY. M'n retourvlucht (KLM PE) wijzigen was minimaal €2100 euro - bij omboeken naar Economy) én alleen mogelijk naar een vlucht via CDG. Dus nu maar gewoon een los enkeltje geboekt wat een stuk goedkoper was (maar nog steeds €1300 8)7), PE zat vol dus nu maar exit row gekozen. Niet ideaal maar goed, voor 6,5 uur overnight nog wel te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De deals zijn ook weer begonnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2smXix6u_AG823N88SleGHSzJqo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NcO03JmbYslpTpywYtwk8oT7.png?f=fotoalbum_large

Dat is dan 747,-
- Ik wil graag gebruik maken van de promo
Ah, 834,- aub :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Yakumos schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:31:
Je kan vanaf 1 jaar voor het verlopen vernieuwen.

Vlieg volgende week met een KLM codeshare, Delta executed vlucht naar de VS. Dan kan je niet met status Economy Comfort (equivalent) stoelen selecteren he? Kan in ieder geval niks zien qua beschikbaarheid nu.
Die stoelen komen pas vrij op het moment dat je incheckt ongeveer en dan zijn ze meestal al allemaal vergeven aan Delta statushouders. Het is een vrij nutteloze FB perk dus. Andersom schijnen Delta-mensen de stoelen wel direct te kunnen selecteren, ik snap niet dat KLM dat zo prima vindt maar het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:52:
[...]

Die stoelen komen pas vrij op het moment dat je incheckt ongeveer en dan zijn ze meestal al allemaal vergeven aan Delta statushouders. Het is een vrij nutteloze FB perk dus. Andersom schijnen Delta-mensen de stoelen wel direct te kunnen selecteren, ik snap niet dat KLM dat zo prima vindt maar het is wat het is...
Over het algemeen betalen Delta klanten meer geld voor hun tickets dan AF/KLM klanten als ze via de Delta site boeken. Je slaat soms stijl achterover als je ziet wat codeshare vluchten kosten op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Amerikanen betalen sowieso veel meer om naar de Europa te gaan dan wij om naar de VS te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

[...]

Heb je het lijstje aandeelhouders van ze al eens opgezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Weet iemand of Virgin plannen heeft een nieuwe Business class te introduceren voor de 787? Ze hebben nu op mijn route ook weer mooie tarieven. Ja, over Londen (bah), maar zo 2k goedkoper dan de KLM vlucht. Maarja, die rare stoelen van hen in de 787. Als ze een concurrerend product hebben, kan het nog wel eens interessant zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 12-06-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:41
[...]

Ach, KLM/AF hebben wel meer dingen raar onderhandeld met de ST partners.

Dat gezegd hebbende, bij Delta krijg ik best vaak upgrades aan de gate, en de eerste keer dat dat met KLM gebeurt zie ik graag tegemoet :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Dit soort verhalen horen thuis in een persoonlijk blog, maar dat wist je al :). Dit en reacties hierop zijn verdwenen

[ Voor 132% gewijzigd door We Are Borg op 12-06-2024 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
AMEX geeft nu 10% cashback op KLM tickets. Dat tikt wel lekker aan als je net een rijtje boekt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Zo te zien kun je er maar één keer gebruik van maken. Dus duurste ticket eerst boeken :p

Deze aanbieding is eenmalig geldig en wordt binnen 30 werkdagen na de aankoopdatum automatisch bijgeschreven op het account van de hoofdkaarthouder dit kan tot uiterlijk 90 dagen na einddatum van de campagne worden bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Sinds wanneer is dat? Afgelopen dinsdag geboekt met AMEX. Misschien heb ik geluk maar ik zie het nergens? Heb AMEX Gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Boinkie schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:00:
Sinds wanneer is dat? Afgelopen dinsdag geboekt met AMEX. Misschien heb ik geluk maar ik zie het nergens? Heb AMEX Gold.
Als ik me niet vergis moet je je kaart eerst registreren voor dit voordeel.

https://insideflyer.nl/ti...express-cashback-bij-klm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 12:25
Dat is normaal wel zo, inderdaad

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Jammer. Had geen mail gehad daarover. Probeer het wel via een mailtje maar zal pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Leuke aanbieding. Maar hoe weet ik dat deze salesforce URLs legitiem zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
ANdrode schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Leuke aanbieding. Maar hoe weet ik dat deze salesforce URLs legitiem zijn? :+
Ik had precies hetzelfde gevoel hierbij. Vond het erg dubieus, zeker omdat in mijn geval het aanbod gewoon per email binnen kwam.

Deze aanbieding is overigens zo te zien alleen voor de FB variant van de Amex. Dus niet de normale Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Xandrios schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:46:
[...]

Deze aanbieding is overigens zo te zien alleen voor de FB variant van de Amex. Dus niet de normale Amex.
Dat klopt volgens mij niet.

Op de genoemde pagina staat "Deze aanbieding is persoonlijk en geldt alleen voor Nederlandse (Flying Blue - ) American Express kaarthouders die deze aanbieding hebben ontvangen en zich hebben aangemeld via de registratielink. "

Deze actie kwam een paar dagen geleden trouwens al voorbij in het creditcards topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:34:
Zo te zien kun je er maar één keer gebruik van maken. Dus duurste ticket eerst boeken :p

Deze aanbieding is eenmalig geldig en wordt binnen 30 werkdagen na de aankoopdatum automatisch bijgeschreven op het account van de hoofdkaarthouder dit kan tot uiterlijk 90 dagen na einddatum van de campagne worden bijgeschreven.
Ik heb 5 tickets geboekt en netjes 5x die 10% gekregen :)

En, ook met vluchten van na november, terwijl die er ook niet onder zouden vallen. Dus, erg goed kijken ze niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:46:
[...]

Nope, ik heb een gewone AMEX Plat, daar werkte het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnmYW0e152GWI_ZsmBs2215XDAQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Hgrnn5yV4GmvVYUP9s9wrQKS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door PWM op 16-06-2024 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Volle Easyjet vlucht vandaag van Gatwick naar Schiphol. Dame op 10F (nooduitgang) heeft een stevige rugzak bij de voeten, en dat mag niet. Moet in de al overvolle bagagebakken. Blijkt ze een soort van OCD te hebben en moet en zal de rugzak kunnen blijven zien. Het heen en weer veroorzaakte weer vertraging, ze moest dan maar in 19E gaan zitten waar ze de rugzak wel bij de voeten mag hebben. Waarom zo iemand een nooduitgang stoel neemt met extra kosten?

Lekker bonkerige vlucht ook, stevige turbulentie boven Engeland en dat zag je op de gegevens op Flightradar, daar zakten we wel even. Dan is zo'n Airbus A319 maar een klein doosje...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
gambieter schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:26:
Waarom zo iemand een nooduitgang stoel neemt met extra kosten?
Ik denk omdat ze dan meer beenruimte heeft, zodat haar grote rugtas makkelijk bij haar voeten kwijt kan...

(waarbij de regels voor het plaatsnemen bij de nooduitgang al dan niet bewust genegeerd worden)

[ Voor 15% gewijzigd door FredvZ op 16-06-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireburner
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-06 22:57
Even benieuwd, ga binnenkort met mijn gezin vliegen. Dit keer op een luxe manier, maar ik vind de service tot nu toe niet luxe, maar misschien ligt dat wel aan mijn verwachtingen.
Paar maand geleden bij Qatar Airways Business Class tickets geboekt en toen ook al redelijk snel plaatsen gereserveerd (ik hou me nog steeds wel aanbevolen voor tips van de betere business class plekken in een Boeing 777-300ER Q-Suite en een Boeing 777-200LR (met 7 rijen business 2-2-2)) voor een gezin van 3.
Mijn ergernis:
In deze periode zijn ze al 2 tot 3 keer van toestel veranderd met ook een andere indeling voor de non-Q-suite vlucht dus in dit geval gaat het om de 777-200LR (77L) (hiervoor was het dus een ander toestel met andere indeling). (trouwens een deel van de route is van Qsuite naar non-Qsuite gegaan). Hiervan krijg ik geen notificatie.
Door stom toeval zag ik afgelopen weekend dat ze dus (weer) van toestel zijn veranderd en alleen voor mij en mijn vrouw een stoel hadden toebedeeld, maar mijn jonge dochter niet. Nu vind ik dat zelf super waardeloos, want zo kan het maar zo zijn dat we niet naast elkaar komen te zitten terwijl ik dat eerst wél zo had gereserveerd. Mogen ze dit zomaar doen? Of kan ik hier nog enige compensatie verwachten? Nu had ik in eerste instantie een beetje halverwege de Business Class geboekt, maar nu zitten we op de achterste rij (7) en gelukkig nog wel naast elkaar kunnen regelen, maar er was ook geen keuze meer.
Misschien ben ik een zeurpiet hoor, maar heb al niet zoveel zin in vliegen en dan denk je dat je alles al geregeld hebt en dan ben je ook nog een hoop tijd kwijt aan de customer chat met ze.

Groet,
FB

PS alvast bedankt voor het (negatieve/positieve) commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 20:16
Ja, dat mogen ze doen, en nee, ik denk niet dat je daarvoor compensatie krijgt. Alleen de vlucht DOH-AMS valt AFAIK onder de EU 261-regels.
Qatar staat erom bekend zeer regelmatig equipment changes te doen, zelfs van Q-suite naar andere indelingen.
Pagina: 1 ... 205 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2