Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 200 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja daarom zeg ik "tax", want ze doen heel hard alsof dat een belasting is maar ondertussen gaat dat gewoon direct in de portemonnaie van de luchtvaartmaatschappij.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:45

Grouchy

meep meep

Oops, delete pls

[ Voor 128% gewijzigd door Grouchy op 23-04-2024 17:29 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
De eerste 777-200ER van onze KLM-vrienden staat binnen voor de refit:

https://www.luchtvaartnie...ondanks-naderend-afscheid

edit: het betreft de PH-BQH .

[ Voor 7% gewijzigd door Apache4u op 23-04-2024 20:29 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 15:14
Iemand hier ervaring met China Southern? Moet een korte trip naar China en ze zijn in BC de helft goedkoper dan andere opties. Dus financieel aantrekkelijk.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:58
iRobert schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:32:
Iemand hier ervaring met China Southern? Moet een korte trip naar China en ze zijn in BC de helft goedkoper dan andere opties. Dus financieel aantrekkelijk.....
Heb hun
- A380 BC gevlogen. Hard product is ok, soft product matig maar om eerlijk te zijn vind ik het alleen belangrijk dat ik plat kan liggen en niet naast iemand hoef te liggen en dat kan prima in hun A380 mits je niet de midden stoelen moet kiezen
- A330 BC, geen lie-flat

Engels van cabinepersoneel in BC is over het algemeen prima, veel beter dan bij bv China Eastern. Ghuanzhou airport is ook wel ok maar over het algemeen spreken ze daar (en elders in China wat dat betreft) niet bijster goed Engels

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:58
Hoe kan ik het goedkoopste naar Manila. De periode is van 18 of 19 augustus tot 5 september 2024. Ik heb nu al een tijdje de vergelijkings website bij gehouden en niet lager als €817 momenteel. Daarbij rekening gehouden niet te lang onder weg.

Wie kan mij daarbij helpen?

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 24-04-2024 07:00 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

Klinkt goedkoop genoeg voor economy eigenlijk.
Misschien dat je nog wat kan besparen door losse tickets te kopen, maar ja :X

[ Voor 46% gewijzigd door 4x2 op 24-04-2024 07:35 ]

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
@Van der Berg Is dat duur dan rond om de 800euro om naar de andere kant van de wereld en weer terug te vliegen? Lijkt mij ook niet geel gek?

[ Voor 20% gewijzigd door jongetje op 24-04-2024 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:58
jongetje schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:30:
@Van der Berg Is dat duur dan rond om de 800euro om naar de andere kant van de wereld en weer terug te vliegen? Lijkt mij ook niet geel gek?
Ik heb eens een keer gehad dat het onder de €800 zat. Maar nu tegenwoordig €817 en dat is inderdaad niet slecht

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Vergeet niet dat die kant op vliegen op dit moment gewoon een stuk duurder is dan vroeger omdat er een bepaald land is met een bepaalde idioot aan het roer waar we met z'n allen niet meer overheen mogen vliegen en laat dat land nou net precies op de route liggen én het grootste land ter wereld zijn.

Voor Manila een minder groot probleem dan, zeg, Tokyo, maar 't is toch een stukje omvliegen.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 24-04-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:02
En dan moet je ook nog ff om Israël en Iran heen wat momenteel ook niet echt gunstig is.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Chief schreef op woensdag 24 april 2024 @ 02:43:
[...]

Heb hun
- A380 BC gevlogen. Hard product is ok, soft product matig maar om eerlijk te zijn vind ik het alleen belangrijk dat ik plat kan liggen en niet naast iemand hoef te liggen en dat kan prima in hun A380 mits je niet de midden stoelen moet kiezen
- A330 BC, geen lie-flat
De gehele route is A350, zowel naar CAN als de binnenlandse vluchten dus dat is wel prettig. En wat je zegt, plat liggen is het belangrijkste, zeker op nachtvluchten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Van der Berg schreef op woensdag 24 april 2024 @ 06:59:
Hoe kan ik het goedkoopste naar Manila. De periode is van 18 of 19 augustus tot 5 september 2024. Ik heb nu al een tijdje de vergelijkings website bij gehouden en niet lager als €817 momenteel. Daarbij rekening gehouden niet te lang onder weg.

Wie kan mij daarbij helpen?
Kijk eens op BM Air.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
https://www.ad.nl/binnenl...en-en-doorlopen~acc9f751/

Het viel mij laatst al op dat alle scanners vervangen waren. Qua snelheid wel relaxed, de laatste keer dat ik door de vorige scanner moest was na 3x mislukken een volledige fouillering nodig.

Wat wel opviel van de 3 stations per rij voor het in het bakken leggen van handbagge etc waren er overal 2 gesloten. Met andere woorden maar 1 passagier per rij kon spullen in de bakken doen. Ik weet niet of dat personeelstekort was ofzo? Maar het vertraagde het proces wel weer.

/rant, wel weer kapotte travelator tegengekomen. Heen was ik verbaast dat alle roltrappen etc het deden op Schiphol maar terug toch weer als vertrouwd kapotte spullen tegengekomen./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PolarBear schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:35:

/rant, wel weer kapotte travelator tegengekomen. Heen was ik verbaast dat alle roltrappen etc het deden op Schiphol maar terug toch weer als vertrouwd kapotte spullen tegengekomen./
Toevallig in de E-pier?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 16:07

LankHoar

Langharig tuig

Morgenochtend om 10.10 vlieg ik vanaf Schiphol naar Dublin. Het is alweer even geleden dat ik gevlogen heb, en vroeg me af hoe lang ik nou vantevoren aanwezig moet zijn? De gate sluit een half uur voor boarding, dus 9:40. In het verleden deed ik volgens mij een uur voor EU vluchten als deze, maar is dat wel voldoende?

Daarbij las ik ook dit bericht, wat over vrijdag gaat maar wellicht is daar morgen ook al wat van te merken? https://www.nu.nl/economi...orgen-dan-vorig-jaar.html

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Nope D-pier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
LankHoar schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:54:
Morgenochtend om 10.10 vlieg ik vanaf Schiphol naar Dublin. Het is alweer even geleden dat ik gevlogen heb, en vroeg me af hoe lang ik nou vantevoren aanwezig moet zijn? De gate sluit een half uur voor boarding, dus 9:40. In het verleden deed ik volgens mij een uur voor EU vluchten als deze, maar is dat wel voldoende?
Je kan hier de verwachte drukte zien: https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/vlucht/D20240425FR421/
Een uur lijkt mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

PolarBear schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:10:
[...]

Je kan hier de verwachte drukte zien: https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/vlucht/D20240425FR421/
Een uur lijkt mij voldoende.
OK top! Handig die link. Ik zie dat je een specifiek tijdslot voor security kunt boeken, alleen jammer dat dit tot uiterlijk 2,5u voor je vlucht kan, is me een beetje te vroeg :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:36
LankHoar schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:54:
De gate sluit een half uur voor boarding, dus 9:40.
Da's wel flauw van ze. Hoe moet je dan die kist in? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

wibblemoo schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:23:
[...]

Da's wel flauw van ze. Hoe moet je dan die kist in? ;)
Dat schreef ik een beetje knullig inderdaad 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:12
Hard product in economy was prima (Recaro stoelen, standaard moderne IFE met genoeg content). Soft product was oké, eten was niet denderend, maar niet veel slechter dan KLM.

Website is zowaar nog slechter dan die van KLM, Online inchecken ging niet, en op "mijn boeking" stond de helft van de betaalde vluchten er niet bij of kreeg je rare captcha's en foutmeldingen. Uiteindelijk overal maar op het vliegveld ingechecked wat prima ging trouwens. Vluchten waren niet vol (hele rij voor mezelf op de terugweg).

Ik vloog via PKX(Beijing Daxing), niet via CAN, wat een gloednieuw vliegveld is. Transfer op de heenweg ging soepel en Immigratie op de terugweg voor een paar dagen Beijing was minuten werk (dankzij Visum vrij reizen dit jaar voor Nederlanders). Op het vliegveld hanteren ze trouwens een "niet duurder dan de stad" beleid, wat resulteert in water voor een paar cent en heerlijk eten voor een paar euro. (Looking at you, Schiphol met je 10 euro voor een mager belegd broodje).

Zou ik nog een keer met ze boeken? Zeker, ik weet nu wat ik kan verwachten, en ze brengen je waar je moet zijn in een modern vliegtuig voor een habbekrats. Ze vliegen ook over Rusland wat toch wel wat tijd scheelt tov KLM/Lufthansa etc.

De ervaring met Etihad met hun verplichte overnachting op een verlaten gaar vliegveld vond ik een stuk erger.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nog even mijn ervaring delen melden met de A350 in Premium Economy met Air France. We hebben eerder een heerlijke dagvlucht gehad met Premium Economy 787 KLM, dus had hoop.

Ik heb bijna 1000 vluchten gemaakt met Skyteam. Dit was met afstand mijn aller allerslechtste ervaring ooit. Ik reken hierbij ook Ryanair en Easyjet vluchten mee.

De lijst is veel te lang om te delen, maar wat hoogtepunten:
  • Drie van de vier IFE schermen werkten niet
  • De voetensteunen van 2 stoelen deden het niet
  • Bij 2 stoelen werkte de recline niet goed (het was alles of niets)
  • De recline is sowieso bespottelijk. Iedereen die niet op de voorste rij zit heeft een kut ervaring
  • We kregen het (koude) eten uit de economyclass
  • De crew heeft de hele nacht keihard lopen praten in de galley's. Meerdere passagiers hebben geklaagd, maar het deerde ze niets. Alsof ze een rehearsal voor het theater aan het doen waren
  • De toiletten hadden geen water
0 seconden kunnen slapen. Ik heb nog nooit in mij leven zo'n ongelooflijk arrogante, ongeïnteresseerde kutcrew gehad. Ze verdomden het ook om Engels te spreken, enkel Frans. De kist leek wel 25 jaar oud. Alles schots en scheef, kapot, lelijk en vies.

We gaan helaas nog terug met hetzelfde product, maar we hebben spijt als haren op ons hoofd dat we deze route hebben genomen.

Ik had nog 2x USA staan met AF in Business, maar die haal ik er ook direct uit. Nooit meer.

EDIT:

Enige voordeel, dit was het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDkVpNSzBi5CLg40efB1Oqn_wyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htCUvKPuyk1tOnEPcKjMX8MG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 25-04-2024 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 10:34
Ik vlieg zondag ook met China Southern naar CAN ben ook wel even benieuwd hoe BC is.
Maar verwachd gewoon prima stoelen en eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:39:
Nog even mijn ervaring delen melden met de A350 in Premium Economy met Air France. We hebben eerder een heerlijke dagvlucht gehad met Premium Economy 787 KLM, dus had hoop.
Ja, de A350 recline is ook in reviews te zien, echt niet normaal. Je moet haast noodgedwongen zelf ook reclinen als de persoon voor je het doet. Lijkt me voor de gereclinede persoon ook niet relaxed als de persoon achter je naar het toilet moet en daardoor je stoel vaak meerdere keren zal aantikken.

Als ik op de voorste rij zou zitten zou ik zelf btw niet zomaar reclinen ivm dat ik weet wat dat betekent voor de persoon achter me. Compleet tegenovergesteld aan het 777-product wat juist niet echt reclinet met hard shell.

KLM komt juist heel positief weg met hun premium comfort in vrijwel elke review, AF vrij slecht in veel reviews.

Gelukkig is je uitzicht nu een heel stuk beter iig, geniet ervan!

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 25-04-2024 11:04 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:04
Fijn dat er op tweakers voor elk onderwerp wel een topic is :)

Ik vertrek 5 mei voor 3,5 week naar de Azoren samen met mijn vriendin. Voor mij is het de eerste keer vliegen sinds 2014 dus het is allemaal lang geleden.

Ik ben recentelijk verrijkt met een titanium plaat en vroeg me af of de douane hier nog iets van vindt. De wond is dicht maar je ziet nog wel een duidelijke rits. Hoe groot is de kans dat ze willen weten wat er in zit? :+ Geeft titanium uberhaupt een piep bij de douane?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Je hebt met douane niks te maken totdat je aankomt, en zelfs dan is 't een non-issue omdat je uit een EU-land komt. En de Azoren zijn van Portgal, vallen onder Schengen, dus geen paspoortcontrole.

Security komt wel vaker mensen tegen met metalen onderdelen, die maken daar geen probleem van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
De scanners op Schiphol zijn toch mm-wave scanners? Met andere woorden geen rmetaaldetector/rontgen dus zien ze uberhaupt niet wat er in je lichaam zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:02
"Implantaten zijn grotendeels van titanium gemaakt. Titanium heeft als eigenschap niet magnetisch te zijn, daardoor is er maar weinig invloed op een MRI-scan in het ziekenhuis of metaaldetectie-poortje op een luchthaven."

Dus komt wel goed.

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:04:
[...]

Ja, de A350 recline is ook in reviews te zien, echt niet normaal. Je moet haast noodgedwongen zelf ook reclinen als de persoon voor je het doet. Lijkt me voor de gereclinede persoon ook niet relaxed als de persoon achter je naar het toilet moet en daardoor je stoel vaak meerdere keren zal aantikken.
Er zat een ietwat corpulent meisje in het midden. Naast haar een oude vrouw die aan het slapen was en voor hen alles helemaal naar achter. Die arme meid heeft 11 uur vastgezeten. Te netjes om die vrouw te storen en geen enkele beweging mogelijk door die stoel.

Overigens als je IFE wel werkt, kan je ook niet meer goed kijken als de persoon voor je reclined. De recline is veel scherper dan je het scherm kan verstellen. Dus de onderkant van je scherm hangt 10 cm verder weg dan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op donderdag 25 april 2024 @ 12:00:
[...]

Er zat een ietwat corpulent meisje in het midden. Naast haar een oude vrouw die aan het slapen was en voor hen alles helemaal naar achter. Die arme meid heeft 11 uur vastgezeten. Te netjes om die vrouw te storen en geen enkele beweging mogelijk door die stoel.

Overigens als je IFE wel werkt, kan je ook niet meer goed kijken als de persoon voor je reclined. De recline is veel scherper dan je het scherm kan verstellen. Dus de onderkant van je scherm hangt 10 cm verder weg dan de bovenkant.
Damn. Ik had bijna een vlucht met AF PE geboekt omdat KLM geen rechtstreekse opties meer had voor minder dan een zotte prijs (2k enkele reis). Maar gelukkig was er vanochtend toch nog een stoel vrij voor een normaal tarief dus nu gewoon heen en terug met een KLM 787-10.

Zou jij trouwens voorste of achterste rij van PE de voorkeur geven? Zit nu 11 (voorste rij) maar 15 kan ook nog. Voordeel van voorste lijkt me dat niemand in jouw richting reclined maar stoel is denk ik wat smaller door scherm in de arm-rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 18-09 13:10
Voor een nachtvlucht zit ik liever verder naar achter: Meer beenruimte (onder de stoel voor je) en je gaat waarschijnlijk zelf ook het grootste deel van de tijd met de stoel naar achter. Voor een dagvlucht is het mij om het even. Erg fijn dat je niemand voor je hebt, maar ik vind de smallere stoel en fold-out entertainment systeem vrij waardeloos persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daniel schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:27:
[...]

Damn. Ik had bijna een vlucht met AF PE geboekt omdat KLM geen rechtstreekse opties meer had voor minder dan een zotte prijs (2k enkele reis). Maar gelukkig was er vanochtend toch nog een stoel vrij voor een normaal tarief dus nu gewoon heen en terug met een KLM 787-10.

Zou jij trouwens voorste of achterste rij van PE de voorkeur geven? Zit nu 11 (voorste rij) maar 15 kan ook nog. Voordeel van voorste lijkt me dat niemand in jouw richting reclined maar stoel is denk ik wat smaller door scherm in de arm-rest?
Het ontbreekt je op rij 11 echt niet aan beenruimte. Ik heb daar gezeten en was daar heel tevreden mee. En de middenconsole is volgens mij altijd even breed.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 25-04-2024 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

Ik zou persoonlijk wel de voorste nemen, ondanks de galley. De recline voor je is echt veel te groot. Hij is inderdaad wel wat minder breed, maar niet te gek.

KLM heeft gisteravond een refund gegeven voor de vlucht, dus dat is nu wel weer afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
PWM schreef op donderdag 25 april 2024 @ 19:32:
KLM heeft gisteravond een refund gegeven voor de vlucht, dus dat is nu wel weer afgehandeld.
Complete refund? Of tariefsverschil versus economy?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 00:01:
[...]

Complete refund? Of tariefsverschil versus economy?
Met punten is dat wat lastig in te schatten, maar heb er 2 van de 4 terug Miles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Nu vlieg ik nooit economy/KLM intercontinentaal maar ik mag er binnenkort aan geloven. Als ik zo lang mogelijk wacht met inchecken, verhoogt dat de kansen op een Economy Comfort plekjes? B-) (edit gaat om 4x stoelen a €100 heen en €100 terug per stuk). Als ik dat zo kan besparen primaaaa.

[ Voor 23% gewijzigd door PLAE op 26-04-2024 14:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wibblemoo
PLAE schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:43:
Nu vlieg ik nooit economy/KLM intercontinentaal maar ik mag er binnenkort aan geloven. Als ik zo lang mogelijk wacht met inchecken, verhoogt dat de kansen op een Economy Comfort plekjes? B-) (edit gaat om 4x stoelen a €100 heen en €100 terug per stuk). Als ik dat zo kan besparen primaaaa.
En ook nog naast elkaar? Vergeet het maar. Sowieso gaan die eerst naar frequent flyers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 13:55
Ook bij check-in mag je betalen voor die stoelen. Misschien tegen een (iets) gereduceerd tarief maar er is voor KLM geen enkele incentive om ze bijna gratis weg te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Laatst online: 22:42
Het schermpje zit vóór de leuning, niet ín de leuning. Ik zie eerlijk gezegd geen verschil in breedte van de stoelen op de eerste rij van PE tov de andere rijen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Yankovic schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:56:
[...]

Ook bij check-in mag je betalen voor die stoelen. Misschien tegen een (iets) gereduceerd tarief maar er is voor KLM geen enkele incentive om ze bijna gratis weg te geven.
Als er niks anders meer beschikbaar is moet men wel.
Hoeft zeker niet naast elkaar. Maar begrijp dat de kansen beperkt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Platinum Flying Blue-leden kunnen ze gratis selecteren, bij Gold kun je ze vanaf 72u voor de vlucht selecteren, bij Silver vanaf 24u voor de vlucht.

Pas als de rest van het vliegtuig heeft ingecheckt en er is geen vrije plek meer dan kun je ze zonder kosten toegewezen krijgen, maar dat gaan er zeker geen 4 zijn. Ik zou er zeker geen 800 euro voor neertellen trouwens! :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PLAE schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:50:
[...]

Leuk bedacht, en klopt voor korte afstanden maar intercontinentaal worden die stoelen allemaal verkocht (of vergeven aan frequent fliers).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:44
Voor de liefhebber: er vliegt in Italië een 737 Classic rond. Zag hem gisteren op Rome staan. Even registratie gezocht en is sinds maart van een kleine Maltese maatschappij 4 Airways. Doen voornamelijk wetlease en charters.

Overigens zelf met een 1 maand oude A321 van ITA Airways gevlogen. Viel niets tegen, behoorlijk wat ruimte in economy en prima Stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Laatst online: 20:06
Wij gaan in juni een vlucht maken van Amsterdam naar Finland. onze vliegtuigen zijn (voor zover nu bekend) een Boeing 737-700 en een Boeing 737-800 . Ik heb al wat onderzoek gedaan maar daar kwamen niet echt veiligheids dingen naar voren , maar vooral mijn vrouw is ietwat nerveus om met boeing te vliegen. in hoeverre is dit , met alle huidige commotie rondom Boeing , terecht? we vliegen met KLM . ik mag toch aannemen dat KLM het onderhoud en eventuele veiligheids dingen serieus neemt en daar ook op inspringt?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Visgek82 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:29:
Wij gaan in juni een vlucht maken van Amsterdam naar Finland. onze vliegtuigen zijn (voor zover nu bekend) een Boeing 737-700 en een Boeing 737-800 . Ik heb al wat onderzoek gedaan maar daar kwamen niet echt veiligheids dingen naar voren , maar vooral mijn vrouw is ietwat nerveus om met boeing te vliegen. in hoeverre is dit , met alle huidige commotie rondom Boeing , terecht? we vliegen met KLM . ik mag toch aannemen dat KLM het onderhoud en eventuele veiligheids dingen serieus neemt en daar ook op inspringt?
Ik zou er geen seconde van wakker gaan liggen.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:28
Is je idee dat als die stoelen nog vrij zouden zijn tijdens inchecken, dat KLM dan denkt "laten we het aan deze aardige 4 mensen geven" en je gratis Economy Comfort toegewezen krijgt? Dan zou ik ook snel wat loten voor de loterij gaan kopen namelijk.

KLM pushed agressief tot 2 uur voor de vlucht via de app dat mensen upgraden naar Economy Comfort. Eindstand zit het bijna altijd wel vol, en als het niet vol zit dan heb je nog de Platinum/Gold/Silver mensen die gratis die stoelen mogen selecteren / door de grond staff ze toegewezen krijgen.

Geef je nul kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PLAE schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:50:
Hoeft zeker niet naast elkaar. Maar begrijp dat de kansen beperkt zijn.
Die zijn nul. En door zo laat mogelijk in te checken heb je eerder de kans op de slechtste economy stoelen, niet bij elkaar middenstoelen.

Maar ik ben benieuwd, laat ons weten hoe het gegaan is ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Visgek82 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:29:
In dit topic ben ik geen fan van de 737 en Boeing in het algemeen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2

TLDR het is een ouderwets ontwerp dat inherent gewoon meer van de piloot vraagt ondanks alle workarounds. Als ik de keuze had zou ik Airbus vliegen, al was het omdat die comfortabeler zijn.

Dat gezegd hebbende, bij goed onderhoud en gekwalificeerde piloten zou ik zonder keuze en moeten vliegen ook gewoon in een 737-800 of -700 stappen.
Dus bij KLM lijkt mij dat geen probleem, de norm ligt hoog daar op zowel onderhoud en op training van de piloten. Het is een beetje een auto zonder ABS en met, maar als je goed anticipeert is dat geen probleem en soms ook beter.

Ik snap de aversie van je vriendin dus, maar ik durf haar ook recht in de ogen te vertellen dat het veel veiliger is dan met de auto of boot. Edit: en dus nagenoeg even veilig als een ander merk vliegtuig.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 27-04-2024 18:49 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

@Visgek82 en Boeing is nu deels onterecht de gebeten hond, elk incident wordt op ve voorpagina van de nieuwssites gezet terwijl het meestal niet de structurele problemen van Boeing betreft maar onderhoudsincidenten, die gebeuren overal. Voor de rest zie het andere topic.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Daarnaast is de kans op een ongeluk vele malen groter op weg van huis naar schiphol. Dus vertel haar maar dat als dat goed gaat de rest alleen maar veiliger wordt 😉.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Laatst online: 20:06
Dank, heb wel het idee dat het wat geholpen heeft :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Swiss... elke keer als ik er iets mee moet kom ik tot de conclusie dat je er beter ver van kunt wegblijven.

Short-haul, met *G status, geen gratis stoelselectie tijdens boeken. Van 14 tot 30 euro per stoel, per segment - dus 30 tot 60 euro voor een enkele reis met overstap in ZRH.
Dan maar een gangstoel kiezen tijdens check-in.. dacht ik. Nee dus. Ze zetten je op een middenstoel en élke andere stoel kost op dat moment 29 euro. Fijn, nu dus 60 euro lichter voor een enkele reis binnen Europa.

Het is dat ze substantieel goedkoper waren dan alternatieven, maar elke keer als ik er weer in trap om een paar 100 euro te besparen heb ik er naderhand toch weer spijt van. En dat nog los van hoe ze met IRROPS omgaan, waar ze echt elke truuc uit de kast halen om 261/2004 compensatie niet uit te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:00:
[...]

Die zijn nul. En door zo laat mogelijk in te checken heb je eerder de kans op de slechtste economy stoelen, niet bij elkaar middenstoelen.
Het is op zich wel zo dat als de comfort stoelen als enige over zijn dat ze je dan gratis daar op zetten. Maar dan moet wel de hele rest van 't vliegtuig vol zitten én er moeten natuurlijk onvergeven comfort stoelen zijn.

M.a.w. je kunt een keer geluk hebben maar de grotere kans is dat je ergens helemaal achteraan in het midden terecht komt. En als het dan toch lukt is het bijna gegarandeerd ook een middelstoel.

Oh en als het vliegtuig overboekt was heb je natuurlijk een grote kans om helemaal niet mee te kunnen.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 28-04-2024 14:17 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PLAE
gambieter schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:00:
[...]

Maar ik ben benieuwd, laat ons weten hoe het gegaan is ;)
Het is als volgt ‘gelukt’: op Schiphol ingecheckt op zo’n zuil. Alle 4 verspreid idd. Maar moesten nog een koffer afgeven en daar opgemerkt dat er 2 tieners bij waren en wij daarom (blijkbaar, ik wist dit niet) minimaal 2 aan 2 moesten zitten. Dus een telefoontje verder was er akkoord en waren er alleen nog comfort plekken vrij daarvoor. Meer geluk dan wijsheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PLAE schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:21:
[...]

Het is als volgt ‘gelukt’: op Schiphol ingecheckt op zo’n zuil. Alle 4 verspreid idd. Maar moesten nog een koffer afgeven en daar opgemerkt dat er 2 tieners bij waren en wij daarom (blijkbaar, ik wist dit niet) minimaal 2 aan 2 moesten zitten. Dus een telefoontje verder was er akkoord en waren er alleen nog comfort plekken vrij daarvoor. Meer geluk dan wijsheid.
Hadden jullie een hele rij? Dan zijn er ws mensen verplaatst om dat mogelijk te maken, of het was een vrij lege vlucht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]

Da's mazzel, want de officiële regel is dat dat alleen geldt voor kinderen t/m 11 jaar. Vanaf 12 jaar hoeven ze niet meer naast een meereizende volwassene te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mazzelaar :p . Ik kan het niet als strategie aanraden :+

Maar leuk voor jullie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Sorcerer8472 schreef op zondag 28 april 2024 @ 16:41:
[...]

Hadden jullie een hele rij? Dan zijn er ws mensen verplaatst om dat mogelijk te maken, of het was een vrij lege vlucht?
Nee 2x2 naast elkaar. Heb het achterste blok economy dus niet gezien maar leek mij vrij vol. Staf had het over onder 18. Jongste is 11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Emirates kondigt ondertussen de verhuizing van DXB naar DWC aan. Al Maktoum International Airport moet er 3 banen bij krijgen en in staat zijn 260 miljoen passagiers per jaar te verwerken (da's drie keer zo veel als er nu via DXB reizen) via een whopping 400 gates. Uiterlijk 2035 moet het klaar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GMPWo1SWwAAq5oD?format=jpg&name=4096x4096

https://x.com/emirates/status/1784518176014741803
PLAE schreef op maandag 29 april 2024 @ 06:33:
[...]

Nee 2x2 naast elkaar. Heb het achterste blok economy dus niet gezien maar leek mij vrij vol. Staf had het over onder 18. Jongste is 11.
De staf had het dan fout :) Vanaf 12 mogen ze alleen zitten zolang de samenreizende volwassene in het zelfde toestel en reisklasse zit. Als je zelf business reist en je kinderen achterin zet is tot 15 jaar de UM (Unaccompanied Minor) service wel verplicht.

[ Voor 30% gewijzigd door Daniel op 29-04-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Daniel schreef op maandag 29 april 2024 @ 07:44:
Emirates kondigt ondertussen de verhuizing van DXB naar DWC aan. Al Maktoum International Airport moet er 3 banen bij krijgen en in staat zijn 260 miljoen passagiers per jaar te verwerken (da's drie keer zo veel als er nu via DXB reizen) via een whopping 400 gates. Uiterlijk 2035 moet het klaar zijn.
Dit kondigen ze al aan sinds voor en na ik in Dubai woonde :P De timing klinkt redelijk marketing-achtig, als wat tegengewicht tegen het feit dat DXB kort geleden volledig onder water stond.

Nou is DXB natuurlijk nog onhandiger gelegen dan Schiphol, dus uiteindelijk zullen ze wel moeten, maar Emirates heeft lang de boot afgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PowerFlower schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:56:
[...]

Dit kondigen ze al aan sinds voor en na ik Dubai woonde :P De timing klinkt redelijk marketing-achtig, als wat tegengewicht tegen het feit dat DXB kort geleden volledig onder water stond.

Nou is DXB natuurlijk nog onhandiger gelegen dan Schiphol, dus uiteindelijk zullen ze wel moeten, maar Emirates heeft lang de boot afgehouden.
Ja dit roepen ze al heel lang. Maar feit dat Emirates het nu wel soort van formeel aankondigt maakt het wel wat concreter? En hoe dan ook zullen ze een keer moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Apache4u schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 23:52:
Daarnaast is de kans op een ongeluk vele malen groter op weg van huis naar schiphol. Dus vertel haar maar dat als dat goed gaat de rest alleen maar veiliger wordt 😉.
Dat én je bent op de weg ook afhankelijk van andere. Daar moet je maar hopen dat het onderhoud ok is (APK doet wel wat voor de veiligheid maar als je bijvoorbeeld bij Autoweek's klokje rond ziet waar mee je wegkomt op een APK...). Ik had vandaag een collega die maar net een losgeschoten aanhanger kon ontwijken op de A7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:59
Even een vraag! Wij vertrekken maandag voor een aantal dagen naar Salzburg, alleen is de manier van reizen nieuw voor me: Lufthansa Express Rail, we stappen op de ICE in Dusseldorf die ons naar het vliegveld in Frankfurt brengt.

Alleen is me niet helemaal helder hoe het met de tickets voor de trein zit, iemand hier ervaring mee? Is het 1 ticket voor de trein en het vliegtuig? Moet ik ook inchecken voor de trein? :?

Iemand hier ervaring mee? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:02
Danielson schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:58:
Even een vraag! Wij vertrekken maandag voor een aantal dagen naar Salzburg, alleen is de manier van reizen nieuw voor me: Lufthansa Express Rail, we stappen op de ICE in Dusseldorf die ons naar het vliegveld in Frankfurt brengt.

Alleen is me niet helemaal helder hoe het met de tickets voor de trein zit, iemand hier ervaring mee? Is het 1 ticket voor de trein en het vliegtuig? Moet ik ook inchecken voor de trein? :?

Geen antwoord waar je wat aan hebt, maar waarom vlieg je niet rechtstreeks van Düsseldorf naar Salzburg? Eurowings doet het voor een goede 7 tientjes.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:27
Danielson schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 07:58:

Important advice for your journey with Lufthansa Express Rail

Online or mobile check-in is available from 30 hours before your flight departs up to 15 minutes before your train departs.
One boarding pass each for Lufthansa Express Rail and your connecting flight.
Your boarding pass serves as your ticket for the train.
Je moet online inchecken waarna je twee boarding passes krijgt: één voor je trein (dit is tevens je treinkaartje) en één voor je vlucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 21:59
alexbl69 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:07:
[...]

Geen antwoord waar je wat aan hebt, maar waarom vlieg je niet rechtstreeks van Düsseldorf naar Salzburg? Eurowings doet het voor een goede 7 tientjes.
Dat moet je mijn vrouw vragen ;) Maar onze kleine is naast gek van vliegtuigen, ook gek van treinen, dat zou er iets mee te maken hebben! :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

alexbl69 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:07:
[...]

Geen antwoord maar als je half naar Salzburg gaat met de trein, waarom dan niet helemaal? Er is zelfs een rechtstreekse trein.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De laatste 8(!) dagen van familie PWM met Air France:

Zondag week geleden: Broer naar NY via CDG, A320 kapot, vertraagd door plane swap

Maandag: Ik, kapotte A320 plane swap. Overstap naar A350 met mankementen dus vertraagd

Gisteren: Vader naar Malaga via CDG. A320 kapot. Plane swap: kapot. Plane swap: ready for take off, oh nee toch niet. Hotel op CDG

Vanochtend: Vervangende vlucht naar Malaga. Boarded: Technical issues.

Dat zijn er 8 op rij 8)7

Eens kijken of de retouren meer geluk brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Das flink wat 261/2004 dan ook ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

PWM schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:02:
De laatste 8(!) dagen van familie PWM met Air France:

Zondag week geleden: Broer naar NY via CDG, A320 kapot, vertraagd door plane swap

Maandag: Ik, kapotte A320 plane swap. Overstap naar A350 met mankementen dus vertraagd

Gisteren: Vader naar Malaga via CDG. A320 kapot. Plane swap: kapot. Plane swap: ready for take off, oh nee toch niet. Hotel op CDG

Vanochtend: Vervangende vlucht naar Malaga. Boarded: Technical issues.

Dat zijn er 8 op rij 8)7

Eens kijken of de retouren meer geluk brengen.
Er is een reden voor de bijnaam Air Chance.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:28:
Das flink wat 261/2004 dan ook ..
4000 euro en 7 hotelovernachtingen + diners is de status nu.

Loopt op, 7 koffers missen nu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Naar AGP vliegen via CDG is ook wel zelfkastijding zeg. Hopelijk afgeleerd op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Laatste kwartaal van 2023 van ze was meeh, 1e kwartaal 2024 van ze was zoals verwacht zwak en zo te lezen hoeven we van dit kwartaal ook niet teveel te verwachten :o

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
wibblemoo schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:25:
Naar AGP vliegen via CDG is ook wel zelfkastijding zeg. Hopelijk afgeleerd op deze manier.
Ja, hartstikke domme actie natuurlijk. Voor elke fucking instelling op een iPad bellen ze me, maar hier doen ze dit soort dingen zelf :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Oprechte vraag: hoe kan het dat flightrader sneller aangeeft dat er een ander toesteltype dan de luchtvaartmaatschappij zelf (in dit geval KLM)?

Nu moet ik wachten tot de KLM de seatmap update en ik de stoelen kan kiezen ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
De airline kan in de distributiesystemen vluchtinformatie aanpassen (En daarmee worden alle partijen die geinteresseed zijn in die informatie genotificeerd), zonder de seatmap zelf (al) te hebben aangepast. Dat zijn twee verschillende dingen, het vliegtuigtype kan prima een "Cesna 172" zijn terwijl een A380 seatmap is ingeladen voor een vlucht. Is natuurlijk niet logisch, maar kán wel.

Heb je een voorbeeld vlucht waar dit het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@Xandrios https://www.flightradar24.com/data/flights/kl686

2 mei specifiek. Origineel een 787-9 , nu lijkt het een 772 te worden. En die seatmap is erg verschillend. KLM geeft zelf nog de originele 787 aan :)

Moet dus even vaak checken want wil wel als gezin samen bepaalde stoelen hebben. Ben er blij mee hoor als het inderdaad de 772 wordt

[ Voor 24% gewijzigd door We Are Borg op 30-04-2024 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Hmm, voor 2 Mei geeft die FlightRadar link nu aan dat het een 787 zal gaan zijn. Hij staat ook nog als 789 in het GDS, zowel voor de heen als terugreis:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Flight Details Search:
Departing on 02/05/24 0:00
Flying KL flight 685

Depart             Arrive             Airline  Equipment  Number  Meal   Time    Miles  Reliability
AMS                MEX                
Terminal: NA       Terminal:  1       KL       789        685     M      11h 29m 5729   68% / 34m
02/05/24 14:30     02/05/24 17:59

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Flight Details Search:
Departing on 02/05/24 0:00
Flying KL flight 686

Depart             Arrive             Airline  Equipment  Number  Meal   Time    Miles  Reliability
MEX                AMS                
Terminal:  1       Terminal: NA       KL       789        686     M      10h 40m 5729   80% / 43m
02/05/24 20:05     03/05/24 14:45

De dagen ervoor/erna lijkt het wel een B777 te zijn. Mogelijk bekijken ze dag-voor-dag wat de verwachtte load is om dan het best passende toestel erbij te matchen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Schiet mij maar lek, er staat toch de PH-BHL (789) voor die dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Schiet mij maar lek maar er staat toch op 2 mei een 772? De PH-BQE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4RSwH8_g5mKuXfRse5WtitvcqA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8HaeP2dl8BuiUUdtlfPzKBIa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvOF55eiNmkQ27H85gbJ8frxvIA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/maFkbJEaI4HEdKtvD3K45T0l.png?f=fotoalbum_large

Of heb ik last van een mexicaanse zonnesteek :P

[ Voor 34% gewijzigd door We Are Borg op 30-04-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

lol, als ik naar die website ga en type kl686 staat er een 789 voor 2 mei (mex-ams), zelfde al je zoekt op de PH-BQE??????
De PH-BQE gaat op 1 mei als kl686 terug en op 2 mei gaat ie als KL875 naar Bangkok volgens dezelfde site.

[ Voor 77% gewijzigd door Grouchy op 30-04-2024 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
Grouchy schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:03:
lol, als ik naar die website ga en type kl686 staat er een 789 voor 2 mei (mex-ams), zelfde al je zoekt op de PH-BQE??????
De PH-BQE gaat op 1 mei als kl686 terug en op 2 mei gaat ie als KL875 naar Bangkok volgens dezelfde site.
Schiphol.nl zegt ook PH-BQE op KL685 (AMS-MEX) op 1 mei. Klopt dus wel met wat je zelf hebt gevonden. Ik kijk wel vaker op de Schiphol site voor mijn vlucht en in mijn beleving is het accuraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

AF/KL voederen de GDS'en de laatste tijd wel meer info niet, dus...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:58
Vlucht gehad met KLM met groep van 14. Mijn verwachting is werkelijkheid geworden: een stuk bagage niet aanwezig. Een dag later is de bagage terecht en op de eindbestemming aanwezig. Had niet verwacht om het zo snel terug te zien aan de andere kant van de wereld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xandrios
oohh schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:49:
[...]

Schiphol.nl zegt ook PH-BQE op KL685 (AMS-MEX) op 1 mei. Klopt dus wel met wat je zelf hebt gevonden. Ik kijk wel vaker op de Schiphol site voor mijn vlucht en in mijn beleving is het accuraat.
Wat wellicht goed is om mee te nemen is dat deze vlucht de volgende dag aankomt. Dus de vlucht die op 2 Mei aankomt in NL is inderdaad een B777 - want dat is de vlucht die op 1 Mei is vertrokken. Mogelijk is de mobiele variant van flightradar de weg kwijt qua timezones? (Bijv. als het de timezone van je lokatie gebruikt ipv de timezone van het land van vertrek..).

Schiphol zegt dat de vlucht die op 2 Mei vanaf AMS vertrekt, op 2 Mei aankomt in MEX, op 2 Mei uit MEX vertekt en op 3 Mei aankomt in NL... PHBHL is. Das dus een B789.

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 01-05-2024 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Wat een irritant systeem bij Britisch Airways. Stoelen gekozen 2 dagen van te voren (zat bij de luxere pakket in). Bij in checken stoelen weg en opeens totaal andere stoelen moeten kiezen. Zit je dan met een kind helemaal achterin, zonder raam...
(En in app staan nog de eerder zelf gekozen stoelen van voor het inchecken dus daar klopt niets van).

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 01-05-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
jongetje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:25:
Wat een irritant systeem bij Britisch Airways. Stoelen gekozen 2 dagen van te voren (zat bij de luxere pakket in). Bij in checken stoelen weg en opeens totaal andere stoelen moeten kiezen. Zit je dan met een kind helemaal achterin, zonder raam...
(En in app staan nog de eerder zelf gekozen stoelen van voor het inchecken dus daar klopt niets van).
Equipmentswap waarschijnlijk, kun je zien of het toestel type gewijzigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
iRobert schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:40:
[...]

Equipmentswap waarschijnlijk, kun je zien of het toestel type gewijzigd is?
Is al maanden een A320, ze geven aan dat op elk moment de stoelen gewijzigd mogen worden en ik een officiële klacht moet indienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

FreakNL

Well do ya punk?

Flying schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 03:32:
Vlucht gehad met KLM met groep van 14. Mijn verwachting is werkelijkheid geworden: een stuk bagage niet aanwezig. Een dag later is de bagage terecht en op de eindbestemming aanwezig. Had niet verwacht om het zo snel terug te zien aan de andere kant van de wereld.
Waarom had je dat verwacht?

En het is ook niet raar dat het er de volgende dag is, afhankelijk van de bestemming.

Bij mij gaat het echt bijna nooit mis en ik vlieg veel. Het is me nu 1x overkomen in 10 jaar tijd. En de volgende dag brachten ze mijn koffer netjes thuis (was op de terugreis).

Wel stop ik tegenwoordig een AirTag in mijn koffer. Dat scheelt wachten bij de band mocht het spul achtergebleven zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 01-05-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FreakNL schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:34:
[...]

En het is ook niet raar dat het er de volgende dag is, afhankelijk van de bestemming.

Bij mij gaat het echt bijna nooit mis en ik vlieg veel. Het is me nu 1x overkomen in 10 jaar tijd. En de volgende dag brachten ze mijn koffer netjes thuis (was op de terugreis).

Wel stop ik tegenwoordig een AirTag in mijn koffer. Dat scheelt wachten bij de band mocht het spul achtergebleven zijn.
Het is mij één keer onverwacht gebeurd (AMS-CDG-BKK, bagage was op CDG achtergebleven, was zo'n 36 uur na mij op bestemming) en een aantal keren verwacht (krappe overstap, eerdere overstapvlucht aangeboden) en toen werd mijn bagage elke keer netjes later op de dag thuisgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:58
FreakNL schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:34:
[...]

Ik had verwacht dat het zou gebeuren, duidelijk. Het is de tweede keer dat het gebeurd op een reis van me. Het is niet geheel ongebruikelijk en als je drie keer moet landen loopt het sneller mis denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:47
We vliegen over 3 weken naar New York voor een weekje, mijn vriendin heeft diabetes en moet een prikpen meenemen, mag dit in de handbagage doet men hier eventueel moeilijk over bij aankomst/vertrek? Of moet dit in de ruimbagage?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:41
ramrodwillem schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 05:46:
We vliegen over 3 weken naar New by York voor een weekje, mijn vriendin heeft diabetes en moet een prikpen meenemen, mag dit in de handbagage doet men hier eventueel moeilijk over bij aankomst/vertrek? Of moet dit in de ruimbagage?
Dat mag in handbagage. Zou het juist niet in de ruimbagage meenemen: als haar koffer niet aankomt is ze niet blij. Doe de insuline wel in een doorzichtig zakje want het is een vloeistof.

[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 02-05-2024 06:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:31
En een medische verklaring misschien?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:11
en ook een medicijn paspoort (apotheek)

[ Voor 2% gewijzigd door DoleBole op 02-05-2024 10:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:47
Is dat verplicht een medicijnpaspoort en/of medische verklaring, waar is dit terug te lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
ramrodwillem schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:04:
Is dat verplicht een medicijnpaspoort en/of medische verklaring, waar is dit terug te lezen?
Verplicht niet, maar het helpt indien er iemand moeliijk doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Homer-Simpson schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:07:
[...]

Verplicht niet, maar het helpt indien er iemand moeliijk doet.
Bij bepaalde medicatie is een doktersverklaring wel degelijk verplicht, dus check het sowieso even. Kan per land verschillen ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Sorcerer8472 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:21:
[...]
Bij bepaalde medicatie is een doktersverklaring wel degelijk verplicht, dus check het sowieso even. Kan per land verschillen ook.
In ieder geval bij alle opiumwet-recepten.

Pagina: 1 ... 200 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2