Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Pagina: 1 ... 199 ... 251 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:54:
Gisteravond koffer ingepakt. Nog even heel hard gelachen toen ik de reisstekkers erbij pakte. Een stuk of 20, omdat ik die kleredingen altijd vergeet. Hihi en zo.

Open ik nu in de Privium mijn handbagage... |:(

Op naar stekker 21 voor 24,95.
Ik doe 't andersom en laat m'n opladers steeds achter in hotels |:(

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ThunderNet schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:59:
[...]

Inmiddels goedkoper om heel Denemarken om te zetten op andere stopcontacten? :P
Denemarken heeft in de meeste gevallen een normaal stopcontact naar hun rare zitten. Maar stap zo in naar LA en daar zijn ze niet zo internationaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:01:
[...]

Ik doe 't andersom en laat m'n opladers steeds achter in hotels |:(
Gilette kan inmiddels Federer een jaar extra sponsoren door het aantal houders wat ik elk jaar koop :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gC3Frcquxn4mykCwRqFxnCgjYhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLkaqxGYklxoojHFcengLBqt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Rij 5 :+ Rookie mistake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Haha, dat was het woord wat ik erbij wilde zeggen, maar wegviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Sorcerer8472 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:55:
[...]

Als je het spannend vindt kun je ook KLM bellen om je naar een directe vlucht om te laten boeken. KLM zit helemaal vol op zaterdag maar Delta heeft nog plek op 2 vluchten. Dan zit je wel op een Delta-vlucht ipv KLM-vlucht.

De tijd zou iig wel genoeg moeten zijn op zich om over te stappen.
Ik zie het wel. Zoals het er nu uitziet is het gewoon realistisch dat het allemaal goed komt. Mocht het toch niet lukken komt er wel een oplossing. Heb er geen stress van maar wilde niet aan een mission impossible beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:45

Grouchy

meep meep

Interessant, bij Air France/KLM werd je niet automatisch omgeboekt naar een andere directe vlucht binnen hun joint venture, zelfs als er nog plaatsen beschikbaar waren. Het zelf doen via het web/app is helaas in 2024 ook nog steeds een big no-no voor ze.
Misschien kunnen enkele medewerkers die hebben gewerkt aan de app of website van United, American Airlines en Delta helpen om die tekortkoming eens een keer aan te pakken.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Dezelfde ervaring: via de site of app kan je niks. Maar via telefoon tot nu toe altijd erg behulpzaam en na omboeken betere vluchten gekregen (tijden, direct VS overstap, etc). Je moet wel soms terugbellen om iemand anders aan de lijn te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Pffft, typische ervaring sinds de KLM het NS draaiboek volgt:
Grouchy schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:31:
Ben het ook weer aan het meemaken. Tijdens aankomst bij hotel zag ik dat ze gecancelled hadden. Voor 12uur vliegt er vanuit hier iig geen KLM terug.
Geen automatische rebooking naar een volgende vlucht ofzo. Wel een optie aangeboden die rond 20h00 vertrekt terwel ik wel eerdere alternatieven zie.
Also je dan de optie van rond 20h00 kiest mag je uiteindelijk van KLM je ticket niet online wijzigen, maar mag je ze bellen. Das wel weer typische KLM ict....

Niemand neemt echter op, na een minuut of 45-50 een hoop scrambling op de lijn waarna de verbinding wordt verbroken. Ondertussen is het 21h30 geweest...
vs United/Delta...tap tap tap in je app en weer door....

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

Eind september, op een vrijdag, moet ik naar Dublin. Schiphol is het voordeligst.

Advies is om twee uur van tevoren hier te zijn, maar met mijn vroegste trein optie ben ik er 1,5 uur van tevoren.

Is dat wel te doen tegenwoordig, of toch voor de zekerheid van de auto gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
In principe geen enkel probleem, hoewel 't natuurlijk nu maanden van tevoren moeilijk te voorspellen is of Schiphol dan weer een of andere complete meltdown gaat hebben.

Maar die toestanden van een (of twee?) jaar geleden met de tent buiten en zo zijn wel echt voorbij. (Zelfs toen heb ik max 30 min over security gedaan -- SkyPriority was echt een lifesaver).

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 10-04-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Moest vanochtend snel naar Odido voor contract. Appt mij vrouw mij nu in het vliegtuig dat mijn rijbewijs daar nog ligt ;( Daar gaan mijn 3 dagen woestijn, voor de conferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:11:
Moest vanochtend snel naar Odido voor contract. Appt mij vrouw mij nu in het vliegtuig dat mijn rijbewijs daar nog ligt ;( Daar gaan mijn 3 dagen woestijn, voor de conferentie.
FedEx/DHL/UPS?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gekeken, maar die komt dan vrijdag in San Diego. Dat wordt het wel een hele exercitie voor 1 dag. Ik ga maar eens kijken wat er in LA te doen is. En dan pak ik op een gegeven moment de trein naar San Diego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:11:
Toch maar met een checklist gaan werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:32

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

greatgonzo schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:12:
Eind september, op een vrijdag, moet ik naar Dublin. Schiphol is het voordeligst.

Advies is om twee uur van tevoren hier te zijn, maar met mijn vroegste trein optie ben ik er 1,5 uur van tevoren.

Is dat wel te doen tegenwoordig, of toch voor de zekerheid van de auto gaan?
Mijn persoonlijke ervaring is dat dat met handbaggage ruim is. Heb je echt ruimbaggage dan zou ik rond die tijd weer kijken. Waarschijnlijk wel op tijd, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:02
Aiiiii, 5K vandaag :+

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

PolarBear schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:56:
[...]

Toch maar met een checklist gaan werken :P
Geen slecht idee ondanks de :p
Ik merk zelf, bij mij dus, dat hoe vaker ik iets doe, hoe minder scherp ik word. Heb datzelfde dus eens meegemaakt met mijn ID kaart. En Ja ook laders vergeten thuis en in hotels (lader voor tandenborstel ... Moest hele nieuwe set kopen helaas omdat ie thuis lag) ik heb nu daarom een klein etui dat als een soort toilettas dient voor dat soort electronica, makkelijk aan boord en bij security alles het apart moet ergens.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 13:55
@PWM heeft toch wel voldoende punten dat vrouwlief zelf toch de eerstvolgende vlucht en terug pakt om hem persoonlijk af te leveren? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:58

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

franssie schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:52:
[...]

Geen slecht idee ondanks de :p
Ik merk zelf, bij mij dus, dat hoe vaker ik iets doe, hoe minder scherp ik word. Heb datzelfde dus eens meegemaakt met mijn ID kaart. En Ja ook laders vergeten thuis en in hotels (lader voor tandenborstel ... Moest hele nieuwe set kopen helaas omdat ie thuis lag) ik heb nu daarom een klein etui dat als een soort toilettas dient voor dat soort electronica, makkelijk aan boord en bij security alles het apart moet ergens.
En dan vervolgens ergens dat etui te laten slingeren in een lounge en daar in het vliegtuig achter komen... ;)

Het is verbazingwekkend om te zien hoeveel adapters/laders er vergeten worden door onze gasten die we dan vervolgens maar in een lade gooien. Kunnen we weer een andere passagier blij mee maken die een of andere lader vergeten is. Of blijkbaar denkt dat elk land in de wereld hetzelfde stroom systeem heeft...

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8yUPynIAuhnXg8mRZWvfGfHOZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t17E2Ydv4fQt3tmpqa3cDIuq.jpg?f=fotoalbum_large

Lang leve Sixt :p

Snel LA verlaten ook. Nouja, snel... Als een slak met een miljoen andere wagens, wat een hell hole.

Ondanks mijn miss-alligned windows een goede vlucht, met een uitstekende crew. Global Entry was uitstekend,maar denk dat paspoort ook wel < 20 minuten was. Maar weer even op LAX buiten gestaan te hebben in de chaos, ben ik blij dan ik vanaf SAN terugvlieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 06:21
Succes met de schades die Sixt je na de rit gaat aansmeren :) De afgelopen 2 jaar minimaal 6 rentals gedaan waarvan ik 5 schade zou hebben gereden. Terwijl ik (afkloppen), in NL 40dkm per jaar rij en al ruim 20 jaar schadevrij.

Ze lijken een ander verdienmodel te hebben om de corona achterstanden nog even in te halen oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
eMiz0r schreef op donderdag 11 april 2024 @ 04:34:
[...]

Succes met de schades die Sixt je na de rit gaat aansmeren :) De afgelopen 2 jaar minimaal 6 rentals gedaan waarvan ik 5 schade zou hebben gereden. Terwijl ik (afkloppen), in NL 40dkm per jaar rij en al ruim 20 jaar schadevrij.

Ze lijken een ander verdienmodel te hebben om de corona achterstanden nog even in te halen oid.
Sixt heeft in de US altijd 0,- eigen risico ;) Dus al leg ik hem op zijn kop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 18-09 12:25
Met zonder rijbewijs ja?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sixt is idd erg relaxed in de VS, op SFO hadden ze de laagste prijzen toen ze er nog niet zo lang waren. Doen ook niet zo panisch over one-way rentals meestal.

Maar vanaf SAN terugvliegen lijkt me niet per se superrelaxed @PWM? Of vind je het lekker om over te stappen? (en zo ja, waar?)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

SAN bespaarde me wel weer een ritje naar en door LA :)

Voor de rest stelt domestic-international toch niet zoveel voor. Beetje van gate naar gate lopen/rijden, verder geen gedoe met bagage of extra security.
SAN-MSP/SLC-AMS is toch superrelaxed overstappen. En ook in SAN is er TSA pre, prio lines en een Skyclub in terminal 2 om de drukte wat te ontlopen.

Minimum connection time voor D/I op bijvoorbeeld SLC is 30 minuten met DL/DL-KL. Da's niet voor niks.
Je connecties hou je dan het liefst zo dicht mogelijk bij de 35-30 minuten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Heb mijzelf 7 uur druk zitten maken. Ze hebben er niet eens om gevraagd :+ QR code uit de app, en meteen sleutels.
Sorcerer8472 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:27:

Maar vanaf SAN terugvliegen lijkt me niet per se superrelaxed @PWM? Of vind je het lekker om over te stappen? (en zo ja, waar?)
Ik heb een woensdag een meeting in het Sheraton aan het water, naast het vliegveld. Dus opstappen is wel heel makkelijk. Vlieg via SLC met 47 minuten overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mijn Global Entry application 5 weken na het interview nog steeds niet approved. Kantoor in SLC is onbereikbaar (je kan zelfs geen voicemail inspreken) dus dan maar per mail. Na twee dagen antwoord van het centrale CBP kantoor dat ze het 'escalated' hebben maar ik heb zo'n voorgevoel dat ik bij de volgende keer US gewoon weer een interview mag gaan doen. Prutsers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:46:
[...]

Ik heb een woensdag een meeting in het Sheraton aan het water, naast het vliegveld.
Mooi stekkie! Sowieso is de waterfront in San Diego mooi.

En uit LA rijden is herkenbaar. Je zal er maar wonen. Eigenlijk heb je voor alles een auto nodig en voor mijn gevoel kost alles minimaal drie kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Even een hele domme vraag vanuit mijn kant; waar kan je zien welke directe vluchten (schematisch of in een lijst) een luchthaven/vliegmaatschappij aanbiedt? Bij Schiphol en KLM kan ik het niet vinden, terwijl DH-Rot juist een handige pagina heeft.

Ik vlieg praktisch exclusief Flying Blue (AirFrance-KLM), want air miles (en heel eerlijk, 'budget'maatschappijen zijn gewoon verschrikkelijk), maar kan bij KLM bijv. niet gewoon een lijst met "daar vliegen we naartoe, vanaf hier" vinden. Waarschijnlijk kijk ik er púúr overheen.

[ Voor 21% gewijzigd door Aerkhanite op 11-04-2024 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

In hun in-flight magazine zit meestal wel een kaart. Op hun site is er ook dit:

https://www.klm.nl/travel-guide/destinations?view=map
https://www.klm.nl/travel-guide/destinations

Anders flightconnections?;

https://www.flightconnections.com/nl/vluchten-klm-kl

[ Voor 32% gewijzigd door Grouchy op 11-04-2024 16:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 15:14
Aerkhanite schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:56:
Even een hele domme vraag vanuit mijn kant; waar kan je zien welke directe vluchten (schematisch of in een lijst) een luchthaven/vliegmaatschappij aanbiedt?
Je kunt op Google flights ook een vertrek luchthaven kiezen en dan alleen KLM, air France of sky team selecteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

iRobert schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:25:
[...]

Je kunt op Google flights ook een vertrek luchthaven kiezen en dan alleen KLM, air France of sky team selecteren.
Deze url dus, dan zie je ook direct de prijzen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerkhanite

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Ja, ik keek er dus zwaar overheen. Bedankt O-) . Tijd voor een weekendje weg.
iRobert schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:25:
[...]

fopjurist schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:42:
[...]

Deze url dus, dan zie je ook direct de prijzen.
Oeh, die wist ik ook nog niet. Goede tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De Wifi aan boord van de 787-10 naar LAX was overigens echt bedroevend. Ik wilde echt internet hebben om het gedoe met het rijbewijs, maar niets werkte. Heb zowel de dure als goedkope opties gehad en het is 4x afgeschreven. De snelste optie werkte ook nauwelijks en op en gegeven moment kon hij op geen enkel device meer een voucher activeren. Echt waardeloos.

1 mailtje naar KLM en het was geregeld, maar toch irritant. Overigens, als het wel zou werken, vind ik 16,- afrekenen terwijl je in Business zit, echt een beetje treurig aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
PWM schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 02:36:
De Wifi aan boord van de 787-10 naar LAX was overigens echt bedroevend. Ik wilde echt internet hebben om het gedoe met het rijbewijs, maar niets werkte. Heb zowel de dure als goedkope opties gehad en het is 4x afgeschreven. De snelste optie werkte ook nauwelijks en op en gegeven moment kon hij op geen enkel device meer een voucher activeren. Echt waardeloos.

1 mailtje naar KLM en het was geregeld, maar toch irritant. Overigens, als het wel zou werken, vind ik 16,- afrekenen terwijl je in Business zit, echt een beetje treurig aanvoelen.
Maar echt, zeker als je met een berg andere maatschappijen gewoon kan streamen terwijl je niets extra's betaald.

Live vanuit vluchtje Brisbane - Melbourne met Qantas waar je gewoon 1080p kan streamen vanaf Youtube. Ideaal :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Qua internet is er wel ene verschil of je boven de oceaan vliegt of boven land. Boven land kunnen ze ook gebruik maken van grondstations.

Aan de andere kant zijn dit natuurlijk first-world problems. Je kunt ook prima je favoriete serie en muziek op je tablet/telefoon zetten voor vertrek. Of lekker analoog een boek (of e-reader) meenemen.

Ik vond het wel grappig om te kunnen appen tijdens een vlucht, maar eigenlijk ook best relaxed om (zeker in business) gewoon lekker achterover te leunen en muziek te luisteren en/of een film te kijken (en in de nacht wat te rusten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:27
Ik vlieg binnenkort naar Kuala Lumpur met KLM (toch maar geen tussenstop in VAE). Een halfuur voor de start van een F1 race. Vraag me af of de internetverbinding goed genoeg is om te streamen. :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark_Angelus
Mawlana schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 09:52:
Ik vlieg binnenkort naar Kuala Lumpur met KLM (toch maar geen tussenstop in VAE). Een halfuur voor de start van een F1 race. Vraag me af of de internetverbinding goed genoeg is om te streamen. :$
Drie tientjes en bovenland vliegen ben je al een heel eind op weg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Vriend van me vloog afgelopen weekend naar Taiwan met KLM en wilde de F1 streamen. Ik lachte hem uit omdat ik dezelfde ervaring als @PWM heb. Blijkbaar ligt het toch anders richting Azie want hij zei dat ie de hele race had kunnen zien.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Overigens, als het wel zou werken, vind ik 16,- afrekenen terwijl je in Business zit, echt een beetje treurig aanvoelen.
Dat is ook treurig. Net geland op MEX en kreeg bij aeromexico in J een voucher voor twee uur internet. Was een 787-9 en internet was prima, maar vooral dat die voucher werd uitgedeeld vond ik goede service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 14:08

Heb je tijdens de vlucht het ook gemeld aan het cabine personeel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:27
Apache4u schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:04:
Vriend van me vloog afgelopen weekend naar Taiwan met KLM en wilde de F1 streamen. Ik lachte hem uit omdat ik dezelfde ervaring als @PWM heb. Blijkbaar ligt het toch anders richting Azie want hij zei dat ie de hele race had kunnen zien.
Klinkt goed.

Dan betaal ik die drie tientjes wel. Met de travel router erbij kan mijn vrouw ook nog even meeliften. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Apache4u schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:04:
Ligt ook aan het type vliegtuig. Het systeem van Panasonic in de 787 is bagger maar dat in de kisten waar het later is ingebouwd (andere fabrikant, weet niet meer welke) is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:45:
[...]

Ligt ook aan het type vliegtuig. Het systeem van Panasonic in de 787 is bagger maar dat in de kisten waar het later is ingebouwd (andere fabrikant, weet niet meer welke) is veel beter.
Vlieg eens met een random gulf carrier, maken gebruik van hetzelfde systeem maar met een groter scherm. Ook grotere maaltijden en geen houten bestek. Ik kan alleen voor economy spreken maar vind KLM qua prijs kwaliteit wel tegenvallen. Enige pluspunt is de meer ervaren crew.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die Delta One suites zijn toch wel de beste uitvinding in de luchtvaart sinds de gesloten cabine hoor. Vrijdagnacht teruggevlogen vanaf JFK, in de lounge gegeten, in het vliegtuig gezegd "maak me maar wakker voor het ontbijt" en 30 minuten voor touchdown zelf wakker geworden (we waren wel 40 minuten te vroeg). Was nog net genoeg tijd voor het ontbijt.
Sta je daar in Schiphol op een moment dat er geen fatsoenlijke verbinding naar huis is :D

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2024 @ 06:07:
[...]
Vlieg eens met een random gulf carrier, maken gebruik van hetzelfde systeem maar met een groter scherm. Ook grotere maaltijden en geen houten bestek. Ik kan alleen voor economy spreken maar vind KLM qua prijs kwaliteit wel tegenvallen. Enige pluspunt is de meer ervaren crew.
Het IFE-systeem en het internet-systeem hebben op zich niks met elkaar te maken he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2024 @ 06:07:
[...]
Voor een eerlijk vergelijk, dat houten bestek bij KLM krijg je alleen in de EU business class. Gulf carriers vliegen niet intra-EU.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Afgelopen week van Cartagena (COL) naar AMS gevlogen via KLM. We hadden betaald voor de eerste rij achter Eco Premium. Na opstijgen, hadden we onze opblaasbare voetsteunen/kussen opgeblazen.

Na een uur of 3 kwam de hoofd purser langs en deelde ons mee dat het niet toegestaan is om legrests te gebruiken bij Bulkhead, Exit en C seats vanwege veiligheid. Duidelijke uitleg waarom het dan niet veilig is, kwam er niet.
Op de heen weg (Exit seat), geen enkel probleem. Kregen zelfs nog een thumbsup van de stewardes.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Lufthansa heeft afgelopen weekend het eerste toestel met de nieuwe cabines verwelkomt. First class heeft nu oa de mogelijkheid tot 2 persoonsbed. Lufthansa first gaat bij mij terug op de bucketlist ;) .

https://www.lufthansa.com/cr/en/allegris#first-class

https://www.luchtvaartnie...persoons-bedden-aan-boord

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Interessante layout…

Afbeeldingslocatie: https://www.lufthansa.com/content/dam/lh/images/pixels/7/8/4/7849267.jpg.transform/lh-dcep-transform-width-1440/img.jpg

Ik dacht trouwens dat Sam Chui er een video over had maar die kan ik nergens meer vinden, misschien per ongeluk te vroeg gereleased?

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 15-04-2024 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Lijkt toch wel heel erg op de Delte One Suites, maar wel iets smaller. Ik neem aan dat daar in het midden wel een divider is die omhoog kan.

Afbeeldingslocatie: https://www.nerdwallet.com/assets/blog/wp-content/uploads/2023/08/DAL_777_Delta-One-Suites-7-1440x960.jpg

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

even andere spectrum van vliegen: afgelopen weken waren we op vakantie in Turkye..
Aangezien we vlogen op Dalaman, alleen keuze uit budget airlines..
Dus heen met Whizz Air, terug met Easyjet (dat kwam qua timing het beste uit)...

Dus voor alles moet je bijbetalen.. inclusief fatsoenlijke stoelen.. maar als gierige hollander weiger ik £50 pp te betalen voor een goede stoel, dus ging voor de Random seat optie..

Tot mijn verbazing kregen we de bulkhead seats (row 1 dus) :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMr-TiTlI1IXVT5M_esczWOdQE8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UClwoktwqd8F3OmjFGYLy1at.png?f=fotoalbum_large
toch nog benen beetje kunnen strekken..#somszithetmee

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 10:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

grappig om te zien dat men 777 laat landen op de oostbaan :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

mrsar schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:04:
grappig om te zien dat men 777 laat landen op de oostbaan :)
Daar zijn ook 747's geland. Alleen de A380 kan daar echt niet landen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandaag zijn er veel vluchten van KLM geannuleerd. Morgenochtend vlieg ik van AMS naar CDG. Wat is jullie inschatting op basis van de verwachtingen nu dat er morgen ook vluchten geannuleerd zullen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
Bulldog schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:11:
Vandaag zijn er veel vluchten van KLM geannuleerd. Morgenochtend vlieg ik van AMS naar CDG. Wat is jullie inschatting op basis van de verwachtingen nu dat er morgen ook vluchten geannuleerd zullen worden?
Niet zo groot aangezien de weersomstandigheden verbeteren in de loop van de dag. Maar goed blijft glazen bol werk hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
Bulldog schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:11:
Vandaag komt de wind uit het westen, wat betekent dat de favoriete landingsbanen niet gebruikt kunnen worden. In de loop van de avond/nacht draait de wind weer naar het NNW en daarmee krijgt Schiphol weer meer capaciteit. Grote kans dus dat er morgen nauwelijks annuleringen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen met op het vliegveld een vlucht eerst pakken bij Delta.

Ik heb een Full Flex ticket. Morgen een overstap op SLC van 45 minuten. Er is echter een vlucht eerder dan SLC. Wijzigen nu kost 2200 euro. Er lijkt echter plek zat te zijn. Is er kans om het aan de balie wel te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

PWM schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:02:

Ik heb een Full Flex ticket. Morgen een overstap op SLC van 45 minuten. Er is echter een vlucht eerder dan SLC. Wijzigen nu kost 2200 euro. Er lijkt echter plek zat te zijn. Is er kans om het aan de balie wel te regelen?
Mijn ervaring (n=1 ;) ) is dat het in de rij staan bij de balie om het te regelen alleen al 25 minuten kost, vervolgens ben je 20 minuten kwijt om uit te leggen wat je wilt (as in, dat kost je 30 seconden maar dan nog 19 minuten en 30 seconden voor de andere kant t ook snapt :P ) en dan is je overstaptijd al om :+

Maar je kunt t altijd proberen :P

(Ik had zoiets de laatste keer in December op LCY, uiteindelijk wist BA t zo erg te verprutsen dat ik pas 36u later vanaf Gatwick zou kunnen vliegen...dus toen de boel maar helemaal omgegooid en de Eurostar genomen (NEVER AGAIN :r ).

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:02:

Omdat het hoe dan ook een vlucht met overstap is zou ik even bellen, aangenomen dat het een KLM-ticket is. De Platinum-lijn kan je misschien helpen aangezien je een full flex ticket hebt en een goede klant lijkt te zijn :+

Op het vliegveld heb ik een slechte ervaring met Delta waarbij de ticket voor de volgende vlucht was gewijzigd maar niet geissued (die was KLM-operated trouwens), ik zou daarmee uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:25:
[...]

Omdat het hoe dan ook een vlucht met overstap is zou ik even bellen, aangenomen dat het een KLM-ticket is. De Platinum-lijn kan je misschien helpen aangezien je een full flex ticket hebt en een goede klant lijkt te zijn :+
Had de PA al aan de lijn :) Maar die kunnen mij alleen een economy ticket geven en dan ook nog $500,- duurder. Mijn ervaringen zijn overigens uitstekend met KLM PA, maar met Delta vluchten kunnen ze niet zo heel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Mijn ervaring bij Delta met SDC (same-day confirmed) als je fare klasse er is (n=30+) is dat het 2 minuten kost. Zo heet het namelijk daar.
SDC (same-day confirmed) kan vanaf het inchecken op 006 tickets en is gratis voor me als Diamond Medallion member. Dacht dat het ook gratis was voor Plats & Golds Medallion members.
Als er in 1e instantie geen stoel beschikbaar is op een vroegere vlucht ga je voor SDS (same-day standby) is ook gratis en totdat er stoel beschikbaar is blijf je confirmed op je orignele (latere) vlucht.

Alles kan online via de website en/of app of Medallion desk worden gedaan, dus hoef ik niet naar een balie.
Mogelijke issues/obstakels voor PWM kunnen misschien een 074 issued ticket, geen Medallion member, 2e vlucht niet Delta maar KLM (2 verschillende systemen) & internationaal reizen zijn. Maar in het verleden heb ik het ook diverse malen gewoon voor elkaar gekregen voor niet FF's met internationale tickets. Dan was het meestal iets van 'we make a one-time exception for you'.

Op de luchthaven bemand door Delta agents en in de Skyclubs wordt het me soms ook al pro-actief aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:50:
Mijn ervaring bij Delta met SDC (same-day confirmed) als je fare klasse er is (n=30+) is dat het 2 minuten kost. Zo heet het namelijk daar.
Het is mij niet helemaal duidelijk wat @PWM wil wijzigen, maar volgens mij is SDC alleen domestic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:34:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk wat @PWM wil wijzigen, maar volgens mij is SDC alleen domestic?
Typo: SLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
:o Ik doelde op de Same Day Confirmed wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:43:
[...]

:o Ik doelde op de Same Day Confirmed wijzigingen.
Haha, dat krijg je al je snel op je telefoon snel denkt te kunnen reageren :p Zie dat ik ook geen type had ;)

Maar ik vlieg nu om 1700 naar SLC. Daar wil ik 1330 van maken, zodat ik de overstap niet mis.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 16-04-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PolarBear schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:34:
[...]

(Medallion desk) DL agenten zijn erg plezierig voor hun DM/MMs wanneer het Delta vluchten betreft :+

Gok er op de PWM als niet Delta FF voor DL 2427 (32Q) en dan met een 45 minuten connectie voor DL 9399 (772) ging en nu die eerste vlucht wil wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:47:
[...]

Haha, dat krijg je al je snel op je telefoon de kut te kunnen reageren :p
Kus jij je vrouw met die mond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:47:
[...]

Haha, dat krijg je al je snel op je telefoon de kut te kunnen reageren :p Zie dat ik ook geen type had ;)

Maar ik vlieg nu om 1700 naar SLC. Daar wil ik 1330 van maken, zodat ik de overstap niet mis.
Die overstap haal je waarschijnlijk wel hoor, gaat vrij soepel altijd daar in mijn ervaring :)

Btw met KLM-vluchten zijn ze wel een stuk flexibeler dan? Heb er zelf weinig ervaring mee, alleen bij irrops.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ondertussen heeft Emirates alle check-in vanaf DXB voor vandaag stilgelegd nadat de totale regenval voor een jaar in 1 dag naar beneden is gekomen. Het schijnt nogal een chaos te zijn.

https://twitter.com/Emira...tatus/1780456602190913614

Transit en arrivals gaan (nog) wel door.
Apache4u schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:38:
Lufthansa heeft afgelopen weekend het eerste toestel met de nieuwe cabines verwelkomt. First class heeft nu oa de mogelijkheid tot 2 persoonsbed. Lufthansa first gaat bij mij terug op de bucketlist ;) .

https://www.lufthansa.com/cr/en/allegris#first-class

https://www.luchtvaartnie...persoons-bedden-aan-boord
Dit is toch echt een shitshow zonder weerga. Ze zijn al 7 jaar bezig. De A359's die nu geleverd worden komen in eerste instantie zónder first class in service omdat de stoelen niet klaar zijn. Die wordt naar verwachting in september toegevoegd, tot die tijd blijft de ruimte leeg. Er is maar 1 rij first class (zoals La Premiere) waarvan twee window seats en de double suite in het midden, maar die kan niet gesplitst worden. Dus als er geen twee mensen zijn die de double suite boeken blijft die dan leeg? Of kan je dan mazzel hebben en die in je eentje nemen voor de helft van het geld?
Er zijn zeven (!) verschillende business class stoelen te boeken. De 747-8 krijgt de nieuwe stoelen alleen op het benedendek, bovenin laten ze de oude stoelen staan 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door Daniel op 17-04-2024 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSNUkXXrIlx6G-8FnJ_xnRkLwIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2jv9kRik2bCESqJLIycdyu0f.png?f=fotoalbum_large

Nou, die overstap kan ik nu wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Ga je halen als het zo blijft, vooral omdat KLM daar ook vertraging heeft. Luek voor de Delta FFs dat kan wel eens een Porsche/escort worden..

In de Delta app zal VIPER nu ook wel bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
PWM schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:03:
[Afbeelding]

Tijd voor een eigen topic? 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 18-09 13:10
Daniel schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:43:
De 747-8 krijgt de nieuwe stoelen alleen op het benedendek, bovenin laten ze de oude stoelen staan 8)7
Kun je je al voorstellen. Boek je last minute een reis voor zaken, kom je op die oude stoelen terecht. Terwijl iemand anders, die voor de helft van de prijs een paar maanden eerder heeft geboekt, dan op de luxe nieuwe stoelen zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xandrios schreef op donderdag 18 april 2024 @ 00:29:
[...]

Kun je je al voorstellen. Boek je last minute een reis voor zaken, kom je op die oude stoelen terecht. Terwijl iemand anders, die voor de helft van de prijs een paar maanden eerder heeft geboekt, dan op de luxe nieuwe stoelen zit..
Inderdaad, maar dat geldt dus voor die nieuwe stoelen ook. Daar zijn een hele zooi varianten van en dat betekent altijd er betere en minder goede zijn (zelfs als ze identiek waren was dat al in enige mate het geval, met ramen die ontbreken e.d.), dus de last-minute boeker krijgt voor dat extra geld gegarandeerd de slechtere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Xandrios schreef op donderdag 18 april 2024 @ 00:29:
[...]

Ik ga er toch vanuit dat er een onderscheid komt tussen de 2 stoelen? Er zijn meer maatschappijen waar de ene business stoel duurder is dan de ander. Bijvoorbeeld de throne seat op Swiss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:03:
[Afbeelding]

Andere connectie genomen of blijf je nog even plakken op SLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 02:08:
[...]

Andere connectie genomen of blijf je nog even plakken op SLC?
Ik heb mijn First class seat op de 17.15 opgegeven, in ruil voor een economy middle seat op de 13.15 :p

Dus ben nu op SLC. Zelfs al zou ik het gered hebben (en merk ik vanzelf, ik ken mensen met dezelfde connectie), is het de ruil waard. Zit rustig een filmpje te kijken en te relaxen in de lounge. Beter dan onduidelijkheid en rennen.

Voor Amerikaanse begrippen overigens echt een heerlijk vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op donderdag 18 april 2024 @ 00:35:
[...]

Ik ga er toch vanuit dat er een onderscheid komt tussen de 2 stoelen? Er zijn meer maatschappijen waar de ene business stoel duurder is dan de ander. Bijvoorbeeld de throne seat op Swiss.
Klopt maar zo'n soepzooitje als bij Lufthansa heb ik nog nooit gezien. Meestal is er een standaardstoel en dan zijn er nog stoelen die wat beter zijn. Zoals inderdaad die throne seats of de Retreat Suite van Virgin Atlantic of de Mint Studio van JetBlue.
Bij Lufthansa is een suite (twee stoelen bij elkaar in het midden in een soort Q-suite setup of een single stoel aan het raam) met meer ruimte, een stoel met een extra lang bed (20 cm meer), een privacy seat (een single stoel aan het raam), diezelfde stoel maar dan met ruimte voor een bassinet, een extra space seat (een throne in het midden), een double seat (twee middenstoelen) en dan de standaardstoelen - dat zijn de stoelen die dan direct aan het gangpad zitten. Plus in de 747-8 op het bovendek de ouwe zooi. Vooralsnog lijkt er voor de meeste verschillen geen meerprijs te zijn maar dat gaat nog wel komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 18-04-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
PWM schreef op donderdag 18 april 2024 @ 03:27:
[...]

Ik heb mijn First class seat op de 17.15 opgegeven, in ruil voor een economy middle seat op de 13.15 :p

Dus ben nu op SLC. Zelfs al zou ik het gered hebben (en merk ik vanzelf, ik ken mensen met dezelfde connectie), is het de ruil waard. Zit rustig een filmpje te kijken en te relaxen in de lounge. Beter dan onduidelijkheid en rennen.

Voor Amerikaanse begrippen overigens echt een heerlijk vliegveld.
Ja, SLC is echt super, immigration lines bij aankomst zijn er ook zo goed als niet (met global entry natuurlijk uberhaupt geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Een goede 6 uur geslapen in de oude 777. Het blijven op rij 1 en 6 toch uitzonderlijk goede bedden. De 787/nieuwe 777 zijn (of voelen) krapper.

Heb vandaag een Cityhopper retour moeten boeken voor 700,- in economy. Ergens wel vreemd dat je daar slechts 10XP voor krijgt. Benieuwd wanneer een Skyteam revenu based FF program krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Daar is er nog maar 1 van dus dan heb je “geluk” gehad. Ik zou het niet erg vinden als ik de oude 777 krijg over twee weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 06:38

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Iemand nog recente ervaring met Eva en handbagage iets over de limiet van 7kg, vanaf Schiphol?

Binnen Azie nooit problemen mee (10 a 15 kg) want men weegt er nooit. Binnenkort vlieg ik weer naar huis maar weet niet hoe (soepel) het op Schiphol gaat. Ik heb nu nog tijd om eventueel een grotere koffer te zoeken :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 21:17:
Daar is er nog maar 1 van dus dan heb je “geluk” gehad. Ik zou het niet erg vinden als ik de oude 777 krijg over twee weken :)
Het was een -200 ;) Daar zijn ze nog niet begonnen.

Overigens staat naar Bangkok halverwege Mei ook nog een 300 in de planning met oud interieur. Kan me niet voorstellen dat ze niet gaan beginnen aan die laatste nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:58
Ik vlieg over een week met KLM, maar ik krijg de stoelindeling van de tweede leg in de heenvlucht niet te zien: “Stoelindeling niet beschikbaar”. Heb dit nog niet eerder gehad. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Type van het toestel gewijzigd misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

@Flying Misschien een codeshare vlucht?, 'basic economy/light ticket'?, technische problemen, schedule change dag, vlucht overboekt/vol?

[edit] mag hem voor morgen ook niet inzien, maar die van mij lijkt vol/overboekt:
J1 C0 D0 I0 Z0 O0 Y0 B0 M0 P0 U0 F0 K0 W0 H0 S0 L0 A0 Q0 T0 E0 N0 R0 V0 X0 G0

Deze is ook leuk:
! Uw stoel is gewijzigd
Wegens operationele redenen is uw stoel helaas gewijzigd. U zit nu op stoel 2D. Onze excuses voor het ongemak. U bent vrij om een andere...

Het oorspronkelijke vliegtuigtype en de stoel zijn echter niet gewijzigd door KLM 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door Grouchy op 21-04-2024 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 18-09 13:10
Als het percentage verkochte stoelen/tickets boven een grens uitkomt gaat bij KLM de seatmap op slot tot check-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:58
Geen codeshare vlucht, maar zit wel volledig vol geboekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efWtb0zaUic0li7_EqIRCPsNs_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YrdtEmGURMnYtQP5nqlYxSo6.png?f=fotoalbum_large

Oude tijden herleven :p Volgens mij niet verplicht voor het boarden, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Uitbraak in Mauritius dan? Want nog niet gezien voor andere bestemmingen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06
Vraag aan ervaringsdeskundigen. 14-6 hebben we om 11:40 een vliegreis vanaf Charleroi Brussel. Ik heb via RyanAir 'fast track' en 'family plus'. Hoe laat zou ik uiterlijk aanwezig moeten zijn op het vliegveld? Ik dacht zelf 09:30/10:00 en Brussel Charleroi zal overwegend druk zijn. Maar misschien zeggen jullie wel, als je 1 uur of 1,5 uur van te voren aanwezig bent is prima.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:30:
Uitbraak in Mauritius dan? Want nog niet gezien voor andere bestemmingen.
Nee, ze hebben nog zo’n formulier. Maar hier op Schiphol snappen ze er niets van :p

Edit

Zit Premium Economy op met AF op de A350. Geen idee waar de redelijke reviews vandaan komen. Wat een matige stoelen, spijt van.

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 22-04-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Thank you for contacting the CBP Traveler Communications Center.

We have escalated your ticket for resolution to the Enrollment Center where you interviewed. We advise that you contact the Enrollment Center as well to have your application adjudicated. Processing times are currently 3-8 weeks. If you do not see a change in your application status in that timeframe please reply to this email.
3-8 weken lol. Wat een tent. Op deze manier is mijn volgende US-trip eerder dan dat ze ooit m'n GE interview hebben verwerkt.

Edit. Blijft hilarisch soms die Skyteam miles-tarieven. One way premium economy van NYC naar Amsterdam in juni: 264.000 miles. En 120 euro tax 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel op 23-04-2024 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Lekker zo, wacht maar tot je mag vernieuwen.
De laatste keer m'n Global entry vernieuwen in 2019 duurde 152 dagen, momenteel hoor je 360+ dagen.

Net de verkeerde dag gekozen? En betwijfel of die 120EUR tax is. Je betaalt vanuit de USA met de jankezen 6USD, peanuts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Grouchy schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:16:
En betwijfel of die 120EUR tax is. Je betaalt vanuit de USA met de jankezen 6USD, peanuts..
Het is "tax", dwz de echte belastingen en YQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Grouchy schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:16:
Net de verkeerde dag gekozen? En betwijfel of die 120EUR tax is. Je betaalt vanuit de USA met de jankezen 6USD, peanuts..
Nee alle dagen in die periode zijn zo duur. Probeer een rechtstreekse PE-vlucht te vinden, evt door zelf wat miles stuk te slaan. Heb geen zin om via CDG te gaan maar nonstop vraagt KLM nu 2700 retour (700 voor de heenweg, 2000 voor de terugweg) en dat vind mijn werkgever wat gortig. Dan kan ik bijna beter heenweg Jetblue economy nemen en dan terug overnight in Mint, da's 500 euro goedkoper.

Ben niet echt flexibel in de reisdagen dus dat maakt het lastig (heen op 9 en terug op 13 juni, of heen op 10 en terug op 14 juni - met een sterke voorkeur voor de eerste optie)

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel op 23-04-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:20:
[...]

Het is "tax", dwz de echte belastingen en YQ.
Kan niet anders dan dat het leeuwendeel van die 120EUR gewoon YQ/YR is. Die YQ/YR gaat toch gewoon rechtstreeks naar de luchtvaartmaatschapijen en is iets wat de luchtvaartmaatschapijen zelf bepalen.

Pagina: 1 ... 199 ... 251 Laatste

Let op:
In dit topic staan veel vliegvelden afgekort tot hun IATA code. Om nieuwskomers en incidentele bezoekers op weg te helpen, raden wij de volgende extensie en/of pagina aan:

Chrome Extensie

Wikipedia: List of airports by IATA code: A

Wat betreft de inhoud van posts
Er is gebleken, naar aanleiding van aardig wat feedback, dat het delen van ervaringen met een hoog 'Lief Dagboek' gehalte, als vervelend worden ervaren en derhalve geen plek hebben in dit centrale topic. Deel dus niet elke miniscuul detail, tijdstip, stofdeeltje etc. bij het delen van ervaringen.

Als je behoefte hebt een reisverslag te delen waarin dit wél een plek heeft, kan je een eigen topic starten of uitwijken naar een blog format buiten GoT.

Voor meer achtergrondinformatie en techniek over vliegen: Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2